Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 39.724 views

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:50
Het is ook iedere keer wat met die Dell schermen. Zodra je een goed scherm hebt mag je jezelf gelukkig prijzen volgens mij, indien dit niet het geval is dan is dit slechts een begin van de ellende. :(

system setup

Anoniem: 160457

Sfynx schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:54:
2709W status update: er zijn blijkbaar problemen met Dell :X

Dell wil blijkbaar een foto van een of andere bright pixel o.i.d. voor de garantie, terwijl:

- ik op m'n eerste monitor een hele sloot dode subpixels had en geen bright pixels
- deze monitor allang is omgewisseld, en mijn tweede omwissel is vanwege een rotte backlight.

Dus ergens is de communicatie behoorlijk spaak gelopen (wat Rob me ook al wist te vertellen), ik begin bijna te denken aan een persoonsverwisseling o.i.d.... Wel een beetje jammer dat ik de afgelopen tijd alleen ben teruggemaild nadat ik zelf gebeld had naar Qsix (dat deed hij dan wel snel erna gelukkig).

Desnoods bel ik elke dag, ik zal mijn derde monitor krijgen. Maar dan zie je nu op de Dell site een levering staan van 3+ weken voor dat scherm, dus dat kan nog leuk worden als die inruil dan eindelijk wordt geaccepteerd :/

Ik dacht: ik koop eventjes een monitor :|
Dat bedoelde ik dus ook 2 weken terug, mijn 1e monitor deden ze helemaal niet moeilijk (1 dead pixel, bij mijn 2e moest ik minimaal 6 pixel defecten hebben (had er 9 maargoed, dan nog).
Erg raar dat jij nu een foto moet maken van een lcd die je niet meer hebt....
Hoop voor je dat jij je 3e scherm snel hebt.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 21:32
Nieuwe prijzen via dell.nl
http://accessories.euro.d...1&category_id=6724&~ck=bt

De 2709 is nu ook via dell.nl "maar" circa €620. Misschien valt er nog wat af te dingen via een accountmanager...

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 160457 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:58:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook 2 weken terug, mijn 1e monitor deden ze helemaal niet moeilijk (1 dead pixel, bij mijn 2e moest ik minimaal 6 pixel defecten hebben (had er 9 maargoed, dan nog).
Erg raar dat jij nu een foto moet maken van een lcd die je niet meer hebt....
Tja, die eerste met de pixeldefecten was 2 september al opgehaald en op de 3e aangekomen aldus de UPS site, dus die foto lukt niet meer inderdaad :D Ik heb wel de exacte locaties van de pixels doorgemaild, dus ze moeten het kunnen controleren als ze willen...

Op dit soort momenten had je gewenst dat je je rijbewijs al had gehaald, dan was ik gewoon naar Amersfoort gereden en daar ter plekke eentje gecontroleerd en dus dezelfde dag nog een goede gehad. Maar ja, dat is achteraf, en normaal gesproken heb ik ook nooit problemen met bezorging of via de pakketpost omruilen van dingen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 01:41
Switches to new technology

Dell is switching to mercury-free LED screens to illuminate its laptops starting in mid-December. The move is aimed at making the computers softer on the environment and easier to recycle.

In a press release Dell said that LED displays consume 43 percent less energy than ones lit with traditional cold cathode fluorescent lamps. Starting in December the new screens will be featured on two-thirds of Dell's notebook sales, including the Latitude E models and two Precision mobile workstation models.

Dell said that LED backlit displays will be standard in at least 80 percent of the laptops it sells by the end of 2009 and in all its notebooks by the end of 2010.

HP also has begun selling optional LED-backlit screens on some of its laptop and tablet computers. Apple says it will do it one day, maybe.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat desktop schermen het ook krijgen. Want dan krijg je ook betere kleuren en zo. De vraag is ook of ze dit wel voor 24"en groter gaan gebruiken of dat het alleen maar voor kleinere schermen is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Tuurlijk gaat dat ooit ook voor grotere schermen gebruikt worden. Het is immers beter, zuiniger en milieu vriendelijker... Geen enkele reden om het niet te doen. Duurder? Da's alleen ff in het begin wanneer er nog geen massaproductie van is.

• Astennu
Knightwolf schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:22:
Tuurlijk gaat dat ooit ook voor grotere schermen gebruikt worden. Het is immers beter, zuiniger en milieu vriendelijker... Geen enkele reden om het niet te doen. Duurder? Da's alleen ff in het begin wanneer er nog geen massaproductie van is.
Mja de vraag is wel wanneer. Voor laptops is het er al lang. En je zou minder ghosting hebben en betere kleuren.

Ik heb trouwens al 2x Qisix gebeld en elke keer krijg ik te horen dat ik terug gebeld wordt maar niets hoor.... Het lijkt wel alsof ze geen schermen willen verkopen :(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Ik denk toch gewoon weer een scherm vol met stuck sub pixels te hebben (blauw), wordt weer opsturen, hier wacht ik nog even mee, heb het vermoeden dat er gewoon een lading slechte panelen is ofzo.

• Termi
  • Laatst online: 00:12
Ik ben nu ook even trotse eigenaar van dell 2408 :), leuk scherm. Maar ik vroeg me af, hoe stel je de kleuren goed af zonder het gebruik te maken van een spyder :?

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Definieer goed: witpunt en een profiel? Niet zonder spyder. Het oververzadigde? 't Is een wide gamut, niets aan te doen behalve het scherm op srgb te zetten = suboptimaal

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Termi
  • Laatst online: 00:12
neographikal schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:17:
Definieer goed: witpunt en een profiel? Niet zonder spyder. Het oververzadigde? 't Is een wide gamut, niets aan te doen behalve het scherm op srgb te zetten = suboptimaal
De kleuren vind ik zelf prima, maar het is lastig te beoordelen wat de juiste kleuren zijn voor een monitor :). Ik heb nu custom RGB met alles op '100', wat default is. Ik vroeg me meer af, wat de settings waren voor kleuren (custom RGB) en brightness / contrast, wat andere mensen hebben :).

Ik zie een pixel die op een witte achtergrond vanaf een bepaalde kijkhoek een andere kleur oplicht (rood-achtig), ga ik er echter recht voor zitten dan zie ik het nauwlijks. Het is ook geen vuil. Half stuck?

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04-2021

mushia

In a World of LCD

Ik heb mijn oog laten vallen op de S2409W, ik weet dat het een TN paneel betreft en dus eigenlijk niet echt thuis hoort in de Ultrasharp serie.

Gezien de resolutie op 16:9 draait in, tegenstelling tot de meeste breedbeeld schermpjes (16:10) ben ik benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers met het gewonen desktop gebruik. Ik ben geen fanatieke gamer of film kijker!

Ik heb gelezen dat het scherm geen 1:1 pixel mapping heeft. Heeft iemand ervaring met dit scherm? Ziet het beeld er een beetje fatsoenlijk uit bij normaal gebruik? Of is het één en al rekkie en stretchy?

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Als ik morgen bel voor een omruil model, hoe groot is dan de kans dat ik weer een defect paneel ontvang?
Of is het beter om een maand te wachten?

• Sfynx
  • Niet online
Iemand nog contact gehad met Rob de afgelopen week? Ik probeer nu inmiddels een week erachter te komen wat de status is van m'n stroeve garantie-afhandeling bij Dell, of ze überhaupt wel iets willen gaan opsturen en wanneer dan wel... maar m'n mails worden niet meer beantwoord. Maandag gebeld, hij zou die dag of dinsdag contact opnemen. Vandaag eind van de middag maar weer gebeld, "oh dat is niet goed doorgegeven, ik maak een spoedberichtje". Ik wacht met spanning af.

Antwoorden per e-mail heb ik al een tijdje pas gekregen toen ik erover belde, maar ook dat lijkt nu niet meer te gebeuren :{

Fijn hoor, een iets te defecte monitor krijgen, deze heel soepel omruilen tot een compleet defect exemplaar en vervolgens gebeurt er al weken niets meer.

Als hij dat persoonlijk checken op pixelfouten e.d. gewoon nog had gedaan, had ik het ding niet eens hoeven inruilen, het blijkt hard nodig te zijn... Maar ook al gaat het mis, dan moet er wel een beetje gecommuniceerd worden :{

Sfynx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:23:
Iemand nog contact gehad met Rob de afgelopen week? Ik probeer nu inmiddels een week erachter te komen wat de status is van m'n stroeve garantie-afhandeling bij Dell, of ze überhaupt wel iets willen gaan opsturen en wanneer dan wel... maar m'n mails worden niet meer beantwoord. Maandag gebeld, hij zou die dag of dinsdag contact opnemen. Vandaag eind van de middag maar weer gebeld, "oh dat is niet goed doorgegeven, ik maak een spoedberichtje". Ik wacht met spanning af.

Antwoorden per e-mail heb ik al een tijdje pas gekregen toen ik erover belde, maar ook dat lijkt nu niet meer te gebeuren :{

Fijn hoor, een iets te defecte monitor krijgen, deze heel soepel omruilen tot een compleet defect exemplaar en vervolgens gebeurt er al weken niets meer.

Als hij dat persoonlijk checken op pixelfouten e.d. gewoon nog had gedaan, had ik het ding niet eens hoeven inruilen, het blijkt hard nodig te zijn... Maar ook al gaat het mis, dan moet er wel een beetje gecommuniceerd worden :{
Vreemd, als je direct via Dell koopt en je hebt een defect, dan sturen ze eerst een nieuwe op, de dag erna word je oude opgehaald. Dat is dan wel een nadeel van Qsix, misschien wel goedkoper, maar het opsturen is daar net andersom.

• Astennu
Bij Qsix heb je ook 2 jaar extra garantie (5 ipv 3)

Idd, die 2 jaar garantie extra moet je er bij Dell los bij kopen als je dat wil.

• Sfynx
  • Niet online
Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:56:
[...]

Vreemd, als je direct via Dell koopt en je hebt een defect, dan sturen ze eerst een nieuwe op, de dag erna word je oude opgehaald. Dat is dan wel een nadeel van Qsix, misschien wel goedkoper, maar het opsturen is daar net andersom.
Zo gebeurde het met m'n eerste Qsix inruil ook, UPS kan pakketje brengen, dag erna kwamen ze de oude ophalen. Naar mijn weten dient Qsix gewoon een garantieclaim in bij Dell en gaat de rest via Dell. Dat garantieclaim indienen bij Dell wil deze keer niet zo lukken heb ik het idee :{
Mijn eerste 2 omruilen waren nieuwe brengen en tegelijk oude halen, en de 3e omruil was nieuwe brengen, en de oude 2 dagen later pas ophalen. De 4e omruil ben ik zelf weer naar Qsix gereden.

[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 01-10-2008 18:48]

• Sfynx
  • Niet online
Ok reactie gehad dat hij is ingediend, dan is het dus wachten tot Dell ze weer kan leveren, 'Gebruikelijke verzending in + 3 weken' volgens hun site... 8)7

Wat er ook al een week staat o.i.d... nou ja we zien dan wel, je zou zeggen dat zelfs het uit de grond stampen van nieuwe exemplaren minder lang duurt, maar ok :P

Anoniem: 148702

2 kleine vraagjes over de 2408 waar ik hier nog niet echt een concreet antwoord op heb kunnen vinden:

- Is 1:1 pixelmapping aanwezig?
- Welke kabels worden er bij de 2408 geleverd (bij bestelling Qsix)? Bij de 2408 staat het niet, bij de 3008 bv. weer wel.

Na de antwoorden op deze twee vragen moet ik er denk ik ook maar eens eentje gaan aanschaffen :) !

• Sfynx
  • Niet online
Sinds vandaag staat er Revisie A01 bij de 2709W op de Qsix site :*) ... Met een beetje mazzel heb ik met m'n derde exemplaar dus gelijk een nieuwe revisie, wellicht minder inputlag bijvoorbeeld (al had ik daar al geen last van eigenlijk), of wellicht minder last van die oversaturatie / paarse gloed bij niet-color managed applicaties? Zou een leuk goedmakertje zijn voor het lange wachten :)

Ik kan hier alleen nog niets concreets over vinden op de diverse fora, misschien weet iemand hier meer over?

Anoniem: 122995

Ik zou graag ook een 2408 aan willen schaffen,maar als ik hier zo hoor dat mensen hem 3-4 keer omruilen, dat is natuurlijk echt te zot. Ik heb daar niet echt de tijd voor om dat proces elke keer te doorlopen.

Is het echt zo dramatisch gesteld met de kwaliteit(scontrole) van deze schermen??

• neographikal
  • Niet online
't Is niet de kwaliteitscontrole, maar het productieproces. De kwaliteitscontrole is in dat opzicht betrouwbaar, elk scherm heeft hetzelfde probleem wat ik tot nu toe gezien heb :P Of je daar blij van moet worden is een tweede :+
Sfynx schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 03:03:
Sinds vandaag staat er Revisie A01 bij de 2709W op de Qsix site :*) ... Met een beetje mazzel heb ik met m'n derde exemplaar dus gelijk een nieuwe revisie, wellicht minder inputlag bijvoorbeeld (al had ik daar al geen last van eigenlijk), of wellicht minder last van die oversaturatie / paarse gloed bij niet-color managed applicaties? Zou een leuk goedmakertje zijn voor het lange wachten :)

Ik kan hier alleen nog niets concreets over vinden op de diverse fora, misschien weet iemand hier meer over?
Voor de <insert groot getal> keer, 't oververzadigde is een kleurenprofielen / kleurenmanagement probleem. Daar gaat een firmware niks aan wijzigen. Ik vraag me af wat er verandert is, die van mij presteert goed :) Ik ga hem dus sowieso niet ruilen, 't is maar afwachten wat je terug krijgt :)

[Voor 67% gewijzigd door neographikal op 03-10-2008 19:49]

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een 2408fpw waarvan de usb aansluitingen (aan de zijkant) niet werken?? Voorzover ik weet zijn er nergens drivers te bekennen??

Vroeg me ook af hoe je aan de nwe firmware komt? Ik las dat je Dell moest mailen met de vraag of ze deze op wilden sturen. Alleen moet je dan een servicenummer invullen voordat je kan mailen (via de site). Dat nummer staat alleen niet op mijn Dell sticker :S. Er staan een hoop nummers op maar niet het nummer dat ik in kan vullen op het antwoordformulier...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Anoniem: 265711

Heb hier ook niet veel over kunnen vinden, ben wel errrug benieuwd naar jouw "review" van de A01. Heb je een beetje gegamed op de 2709 A00 ?

• Sfynx
  • Niet online
Anoniem: 265711 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 01:11:
[...]

Heb hier ook niet veel over kunnen vinden, ben wel errrug benieuwd naar jouw "review" van de A01. Heb je een beetje gegamed op de 2709 A00 ?
Geen games geprobeerd op m'n eerste exemplaar helaas... Nu ben ik niet echt een die-hard FPS gamer ofzo... ik speel alleen de EVE-Online MMORPG, daar is een x aantal milliseconden later reageren wat minder relevant denk ik.

Ik had toen eigenlijk al niks gemerkt van lag met film of bewegen van mouse pointer of vensters... Het (A00) exemplaar dat ik nu heb staan geeft helemaal geen beeld, dus kan daar nu niets mee testen :P

Maar goed, als ik inderdaad een A01 binnenkrijg, dan kan ik wel wat dingen testen en rapporteren natuurlijk... de CRT monitoren zijn ook nog niet allemaal de deur uit, dus zal dan sowieso wel wat lag-vergelijkingen doen. Dit had ik al wel gedaan met de A00 en daar kwam ongeveer 49 ms uit (3 frames dus op 60 Hz). Persoonlijk wil ik die 'klinische' cijfers wel negeren als ik er voor m'n gevoel geen last van heb...

Ik ben eigenlijk allang blij als ik nu gewoon een goed scherm zonder ernstige pixeldefecten terugkrijg, het is alweer 5 weken sinds m'n originele bestelling :{

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik heb mijn 2408wfp A00 nu al een maand of 5 en al die tijd is die nooit goed gekalibreerd geweest. Ik weet niet waar ik moet beginnen en op internet zijn veel prutsers die met een stel nummers komen waarmee ze beweren goed beeld te krijgen. Ik heb nog steeds oversaturated kleuren en een shitload aan instellingen geprobeerd zonder te weten wat ik echt doe. Het is best vervelend. Ik heb zelfs overwogen om een ander scherm te nemen, maar dat hoeft niet op die manier. Ik geef niet op! :P Maar veel geld voor een spider3 heb ik niet. Ik heb met moeite het geld voor dit scherm bij elkaar gekregen.

Hoe los ik dit probleem op? Wat is het probleem precies? Ik wil geen oversaturated kleuren meer hebben. Ik wil kleuren zien zoals ze bedoeld zijn.

Verder wat specs:

Videokaart: Nvidia 7900GTO
Beeldscherm: 2408WFP Revisie A00
Kabel: Een D-DVI
Instellingen nu: Geen ICC kleurenprofiel, brightness op 20, Contrast op 50, Preset Mode op sRGB (nu net insteld, waardeloos), dynamic contrast OFF

Wat vraag ik van jullie: Objectieve advies hoe mijn dell scherm in te stellen, kort en bondig en geschikt voor iemand die weinig kaas heeft gegeten van kleuren (want dat blijkt achteraf ook een heel vak apart te zijn :+ )

...en waarom?

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

Ik hoor graag van je zodra je hem binnen hebt en wat je bevindingen zijn. Want dan laat ik de mijne eventueel ook maar even omruilen onder gerantie.

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 00:14
Younes schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:45:
Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik heb mijn 2408wfp A00 nu al een maand of 5 en al die tijd is die nooit goed gekalibreerd geweest. Ik weet niet waar ik moet beginnen en op internet zijn veel prutsers die met een stel nummers komen waarmee ze beweren goed beeld te krijgen. Ik heb nog steeds oversaturated kleuren en een shitload aan instellingen geprobeerd zonder te weten wat ik echt doe. Het is best vervelend. Ik heb zelfs overwogen om een ander scherm te nemen, maar dat hoeft niet op die manier. Ik geef niet op! :P Maar veel geld voor een spider3 heb ik niet. Ik heb met moeite het geld voor dit scherm bij elkaar gekregen.

Hoe los ik dit probleem op? Wat is het probleem precies? Ik wil geen oversaturated kleuren meer hebben. Ik wil kleuren zien zoals ze bedoeld zijn.

Verder wat specs:

Videokaart: Nvidia 7900GTO
Beeldscherm: 2408WFP Revisie A00
Kabel: Een D-DVI
Instellingen nu: Geen ICC kleurenprofiel, brightness op 20, Contrast op 50, Preset Mode op sRGB (nu net insteld, waardeloos), dynamic contrast OFF

Wat vraag ik van jullie: Objectieve advies hoe mijn dell scherm in te stellen, kort en bondig en geschikt voor iemand die weinig kaas heeft gegeten van kleuren (want dat blijkt achteraf ook een heel vak apart te zijn :+ )
Anders lees je het forum even door.. ,het wordt meerdere keren uitgelegd. Tevens komt bijna elke monitor net iets anders uit de fabriek, zodat iemand anders zijn instellingen er niet goed uit hoeven te zien op jouw monitor. Daar komt bij dat het instellen van je monitor zonder een dergelijk apparaat als een spyder al aardig gauw subjectief wordt. Als je niet niet in color managed programma's werkt, zul je het probleem met de kleuren altijd houden.

• Rob1106
Rob1106 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:28:
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een 2408fpw waarvan de usb aansluitingen (aan de zijkant) niet werken?? Voorzover ik weet zijn er nergens drivers te bekennen??

Vroeg me ook af hoe je aan de nwe firmware komt? Ik las dat je Dell moest mailen met de vraag of ze deze op wilden sturen. Alleen moet je dan een servicenummer invullen voordat je kan mailen (via de site). Dat nummer staat alleen niet op mijn Dell sticker :S. Er staan een hoop nummers op maar niet het nummer dat ik in kan vullen op het antwoordformulier...
Niemand??

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
staan er geen drivers op de cd die erbij zit?

Geen idee meer, hier werken ze in ieder geval naar behoren....

Flickr! || Website

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:09

Gutteguttegut

CEO of TFD

USB moet gewoon zonder drivers werken.

Firmware zul je nooit zelf kunnen upgraden.
Een firmware zal ook nooit publiekelijk beschikbaar worden gemaakt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Rob1106
Gutteguttegut schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:54:
[...]
USB moet gewoon zonder drivers werken.

Firmware zul je nooit zelf kunnen upgraden.
Een firmware zal ook nooit publiekelijk beschikbaar worden gemaakt.
Wat vreemd. Die USB doet het namelijk echt niet...

En over die firmware betreft, het staat zelfs in de startpost dat Dell heeft verklaard:

While the currently shipping Dell 2408WFP monitor meets both Dell and industry standard specifications, we have been closely listening to your feedback on the Dell Community Forum. Based on your comments, Dell is working to incorporate a number of improvements into the 2408WFP as a firmware update for new monitors scheduled to ship in mid-July. This firmware update features greater control over sharpness settings, improved power save recovery, and less input lag. Current 2408WFP owners whose specific usage scenario may benefit from the firmware update should contact Dell Technical Support after Mid July to receive the firmware update. If you have any questions please feel free to post them here or contact Dell Technical Support.

Ik vroeg me dus af of iemand hier al ervaring mee heeft??

[Voor 3% gewijzigd door Rob1106 op 09-10-2008 09:23]

Rob1106 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:21:
[...]

Wat vreemd. Die USB doet het namelijk echt niet...
Dan zou ik je scherm meteen RMA aanbieden, want dat kan echt niet. Alles moet gewoon werken. Ik had ook een scherm waarbij het scherm wel goed was, maar waarvan ik de ingebouwde cardreader niet kon gebruiken omdat de behuizing half voor de openingen van de kaartjes-sleuven zat, kon er dus simpelweg geen enkel kaartje in steken. Was ook geen enkel probleem om om weer te ruilen.

• Rob1106
Knightwolf schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Dan zou ik je scherm meteen RMA aanbieden, want dat kan echt niet. Alles moet gewoon werken. Ik had ook een scherm waarbij het scherm wel goed was, maar waarvan ik de ingebouwde cardreader niet kon gebruiken omdat de behuizing half voor de openingen van de kaartjes-sleuven zat, kon er dus simpelweg geen enkel kaartje in steken. Was ook geen enkel probleem om om weer te ruilen.
Dan ga ik me daar eens in verdiepen, hoef ik me ook niet druk te maken om de nwe firmware :P...

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als ik hier al die problemen lees dan lijkt het alsof je beter meteen de monitor kunt ruilen, of al aan Dell vragen om de 2de op te sturen, scheelt weer heen-en-weer gestuur van die dozen. Ik had bij mijn 2407WFP ook al prblemen. Is het nou zo moeilijk om een monitor te maken, of zijn al die problemen hier het gevolg van het alsmaar terug sturen van de monitoren zodat je als eerste een monitor krijgt die iemand anders niet goed genoeg vond? Hoopt Dell op minder kritische klanten voor al die 'kapotte' monitoren?

Ik vind dit een serieus probleem en heeft me al afgehouden van de koop van een Dell 3008, die ik op punt stond om te kopen. Echter alle verhalen hier en mijn eigen ervaring hebben me anders doen beslissen. Je zou verwachten dat een fabrikant het productie proces van zijn apparaten op orde heeft. En aangezien er in de 30" maat niet veel keuze is aan monitoren met een beetje fatsoenlijke input mogelijkheden, doe ik het voorlopig maar met mijn 'oude' 24" monitor.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

zonoskar schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:09:
Als ik hier al die problemen lees dan lijkt het alsof je beter meteen de monitor kunt ruilen, of al aan Dell vragen om de 2de op te sturen, scheelt weer heen-en-weer gestuur van die dozen. Ik had bij mijn 2407WFP ook al prblemen. Is het nou zo moeilijk om een monitor te maken, of zijn al die problemen hier het gevolg van het alsmaar terug sturen van de monitoren zodat je als eerste een monitor krijgt die iemand anders niet goed genoeg vond? Hoopt Dell op minder kritische klanten voor al die 'kapotte' monitoren?

Ik vind dit een serieus probleem en heeft me al afgehouden van de koop van een Dell 3008, die ik op punt stond om te kopen. Echter alle verhalen hier en mijn eigen ervaring hebben me anders doen beslissen. Je zou verwachten dat een fabrikant het productie proces van zijn apparaten op orde heeft. En aangezien er in de 30" maat niet veel keuze is aan monitoren met een beetje fatsoenlijke input mogelijkheden, doe ik het voorlopig maar met mijn 'oude' 24" monitor.
Vergeet niet dat Dell duizenden monitoren per dag verscheept. Het percentage problemen wat je online tegenkomt is dan minder dan 1%...

Is een refurbished altijd een tweedehands model?
Edit:
Heb gebeld naar Dell, en zij zeggen daar dat deze 'refurb' opnieuw gefabriceerd is. Moet/mag ik dit accepteren?

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 09-10-2008 13:18. Reden: text adden]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09
Gutteguttegut schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
Vergeet niet dat Dell duizenden monitoren per dag verscheept. Het percentage problemen wat je online tegenkomt is dan minder dan 1%...
Inderdaad, ik heb mijn 2709w op 16 juli ontvangen en het ding werkt perfect. Geen problemen afgezien van de rode kleur die ik maar niet juist afgesteld krijg.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Anoniem: 118498

Anoniem: 160457 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:12:
Is een refurbished altijd een tweedehands model?
Edit:
Heb gebeld naar Dell, en zij zeggen daar dat deze 'refurb' opnieuw gefabriceerd is. Moet/mag ik dit accepteren?
je hoeft het niet te accepteren als je hem als nieuw hebt besteld, of hem binnen 8 dagen als DOA hebt terug gestuurd.
Als je een scherm langer hebt gehad dan 8 dagen, en vervolgens terug hebt gestuurd, dan mogen ze je altijd een refurbished scherm terugsturen, mits geen gebruikerssporen of schade zichtbaar

• Anoniem: 262166
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Anoniem: 265711 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 01:11:
[...]

Mijn 2709W is een perfect scherm met een veel betere kleurweergave dan een TN panel. Om te gamen zou ik geen PVA scherm kopen, dan beter een TN scherm. Hoewel ik bij Crysis en COD nog geen input lag vastgesteld heb. Te groot vind ik 27 inch zeker niet, het went heel snel.

Het enige nadeel dat ik heb gevonden, is dat de menu knoppen wat lastig te bedienen zijn. Eigenlijk zijn het geen knoppen maar een soort van tast sensoren. Verder staat de brightness veel te hoog ingesteld vanuit de fabriek.

• Markicks
Anoniem: 262166 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:42:
[...]

Het enige nadeel dat ik heb gevonden, is dat de menu knoppen wat lastig te bedienen zijn. Eigenlijk zijn het geen knoppen maar een soort van tast sensoren. Verder staat de brightness veel te hoog ingesteld vanuit de fabriek.
Dat laatste vind ik ook. Ik heb mijn brightness ingesteld op 31, jij?

Over de menuknoppen, probeer eens een volledige vingerafdruk te geven. Dit had ik al eerder gepost in dit topic geloof ik, maar het werkt beter dan met de vingertoppen! ;)

system setup

Anoniem: 118498 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:20:
[...]

je hoeft het niet te accepteren als je hem als nieuw hebt besteld, of hem binnen 8 dagen als DOA hebt terug gestuurd.
Als je een scherm langer hebt gehad dan 8 dagen, en vervolgens terug hebt gestuurd, dan mogen ze je altijd een refurbished scherm terugsturen, mits geen gebruikerssporen of schade zichtbaar
Heb dan ook Dell terug-gebeld met de mededeling dat ik de refurb terugstuur (omlijsting zat los en paneel had krassen). Omdat dit al de 3e monitor was boden ze mij echter wel aan om er 1 op te sturen vanuit de fabriek (wat ong, 2 weken zou duren). Dit vind ik zeer netjes van Dell, alleen heb ik die diesnt afgewezen omdat ik intussen maar die blauwe puntjes maar moet accepteren, heb nu genoeg opgestuurd/ontvangen. Ben verder gewoon ook tevreden met deze 3008wfp. Garantie komt wel weer als het scherm echte defecten begint te vertonen (wat ik betwijfel).

Ik denk dat je toch ergens grenzen moet gaan stellen op den duur.... de kans op stuck sub pixels is gewoon groot, en het is niet eens zichtbaar v.a. 50 cm.
Denk niet dat veel bedrijven het zo goed afhandelen als Dell dat doet.
Enigste wat ik wel kan opmerken is de telefonishe support, voor je de juiste persoon aan de lijn krijgt ben je gauw 20min tot een half uur kwijt (zonder grappen).

• Anoniem: 262166
  • Niet online
Markicks schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:29:
[...]

Dat laatste vind ik ook. Ik heb mijn brightness ingesteld op 31, jij?

...
Ik heb de brightness op 35 staan.

Na de monitor/pc een nacht uit te hebben gehad, zet ik de stroom er weer op met een powerswitch, de monitor gaat aan (had hem de dag ervoor uitgezet) en gaat zoeken naar de VGA-aansluiting.
Moest weer de DVI-D1 aansluiting selecteren, de rest van de instelling stonden nog gewoon zoals ik ze had gezet.
Dit verschijnsel doet nu niet meer voor.... kan dit een defect ergens in de monitor zijn?

• Astennu
Ik heb nu een Samsung 2253 scherm naast mijn 2405 staan maar die kleuren slaan gewoon nergens op. (ook een widecolor scherm) Dus ik ga zeker eerst langs Qsix om eens te kijken hoe die 2709 het in het echt doet. Want dat samsung scherm gaat meteen weer de deur uit. Heb wat met settings zitten rommelen maar krijg em niet in orde. Dus totaal niet bruikbaar niet eens voor normaal gebruik zoals internet en foto's + gamen.

Ik hoop dat de 2709 en de 3008 me niet teleur gaan stellen. Anders maar eens kijken naar een 2e 2405.

• Gurneyhck
Ik heb vorige week toch ook maar een Dell 2709W aangeschaft met de nieuwe revisie, A01.
Nu blijkt dat deze een stuk minder input lag heeft dan de A00 revisie.
Zie dit topic: http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033163725

Nu ben ik helemaal benieuwd naar mijn scherm. Zodra ik hem binnen heb zal ik uiteraard even mijn mening delen hier.

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sfynx schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 03:08:
[...]

Geen games geprobeerd op m'n eerste exemplaar helaas... Nu ben ik niet echt een die-hard FPS gamer ofzo... ik speel alleen de EVE-Online MMORPG, daar is een x aantal milliseconden later reageren wat minder relevant denk ik.

Ik had toen eigenlijk al niks gemerkt van lag met film of bewegen van mouse pointer of vensters... Het (A00) exemplaar dat ik nu heb staan geeft helemaal geen beeld, dus kan daar nu niets mee testen :P

Maar goed, als ik inderdaad een A01 binnenkrijg, dan kan ik wel wat dingen testen en rapporteren natuurlijk... de CRT monitoren zijn ook nog niet allemaal de deur uit, dus zal dan sowieso wel wat lag-vergelijkingen doen. Dit had ik al wel gedaan met de A00 en daar kwam ongeveer 49 ms uit (3 frames dus op 60 Hz). Persoonlijk wil ik die 'klinische' cijfers wel negeren als ik er voor m'n gevoel geen last van heb...

Ik ben eigenlijk allang blij als ik nu gewoon een goed scherm zonder ernstige pixeldefecten terugkrijg, het is alweer 5 weken sinds m'n originele bestelling :{
Sfynx, heb je inmiddels een nieuw scherm? Ik speel ook alleen EVE-Onlineen ben toe aan een nieuwe monitor, 't liefst 24 of 27 inch. Vroeg me af of je er al een had en wat je ervaringen ermee waren. Ik aarzel wat om een Dell te kopen vanwege alle slechte ervaringen met kleuren en inputlag (hoewel het laatste eigenlijk niet zo interessant is in een systeem met 600 schepen :) )

• Sfynx
  • Niet online
Hampelman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:52:
[...]

Sfynx, heb je inmiddels een nieuw scherm? Ik speel ook alleen EVE-Onlineen ben toe aan een nieuwe monitor, 't liefst 24 of 27 inch. Vroeg me af of je er al een had en wat je ervaringen ermee waren. Ik aarzel wat om een Dell te kopen vanwege alle slechte ervaringen met kleuren en inputlag (hoewel het laatste eigenlijk niet zo interessant is in een systeem met 600 schepen :) )
Nee nog niet... Het lijkt erop dat Qsix een nieuwe voorraad heeft, maar de levertijden direct van Dell nog steeds slecht zijn. Rob heeft me aangeboden om het dan maar via hem om te ruilen, goede oplossing dacht ik zo... als het meezit heb ik deze week m'n nieuwe exemplaar nog, en dan dikke kans dat het een A01 is :)

Nog gevraagd of het wellicht mogelijk is dat de nieuwe kandidaat even een check vooraf krijgt, ik wil nu wel eens een monitor gaan gebruiken i.p.v. inruilen 8)7

Slugfests met 600 mensen op 1 locatie is een server bottlebeck inderdaad, doe je weinig aan :P Maar goed, als ik 'm binnen heb zal ik 'm wel even doorlichten en m'n bevindingen spuien.

[Voor 8% gewijzigd door Sfynx op 14-10-2008 14:09]

Anoniem: 246467

Sfynx schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:05:
[...]

Nee nog niet... Het lijkt erop dat Qsix een nieuwe voorraad heeft, maar de levertijden direct van Dell nog steeds slecht zijn. Rob heeft me aangeboden om het dan maar via hem om te ruilen, goede oplossing dacht ik zo... als het meezit heb ik deze week m'n nieuwe exemplaar nog, en dan dikke kans dat het een A01 is :)

Nog gevraagd of het wellicht mogelijk is dat de nieuwe kandidaat even een check vooraf krijgt, ik wil nu wel eens een monitor gaan gebruiken i.p.v. inruilen 8)7
Heb sinds dit weekend een 2709, moet zeggen de kleuren en alles na wat spelen met de instellingen perfect zijn veel mooier dan een TN paneel ( natuurlijk ), Kwa gamen heb ik alleen last van beetje input lag met game zoals World of Warcraft met CoD4 heb ik totaal geen last van..en in WoW ook eigenlijk niet, maar meer dat ik vanwege hun textures het gras zie bewegen op een apparte manier maar zodra ik ergens anders na kijk wat 1 kleurig is is alles weg,

Verder een top scherm ga volgende week nummer 2 bestellen voor Dual screen Setup

Anoniem: 246467 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Heb sinds dit weekend een 2709, moet zeggen de kleuren en alles na wat spelen met de instellingen perfect zijn veel mooier dan een TN paneel ( natuurlijk ), Kwa gamen heb ik alleen last van beetje input lag met game zoals World of Warcraft met CoD4 heb ik totaal geen last van..en in WoW ook eigenlijk niet, maar meer dat ik vanwege hun textures het gras zie bewegen op een apparte manier maar zodra ik ergens anders na kijk wat 1 kleurig is is alles weg,

Verder een top scherm ga volgende week nummer 2 bestellen voor Dual screen Setup
Dit is EXACT wat ik ook met mijn 2709w had, met die textures. Viel vooral op met beboste omgevingen, in een kale open wereld viel het totaal niet op. Dit heb ik niet met mijn 3008WFP.

• Astennu
Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:16:
[...]

Dit is EXACT wat ik ook met mijn 2709w had, met die textures. Viel vooral op met beboste omgevingen, in een kale open wereld viel het totaal niet op. Dit heb ik niet met mijn 3008WFP.
Dat is wel vaag dan :S Zeker omdat de 3008 het niet heeft. Nu maar hopen dat dat gefixt is bij de A01 want anders kunnen de schermen die ik net besteld heb weer terug.

[Voor 11% gewijzigd door Astennu op 14-10-2008 22:34]

Astennu schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:34:
[...]

Dat is wel vaag dan :S Zeker omdat de 3008 het niet heeft. Nu maar hopen dat dat gefixt is bij de A01 want anders kunnen de schermen die ik net besteld heb weer terug.
Ik had sterk de indruk dat het met de belichting the maken had, want in BF2 als ik in een hangaar liep leken alle buizen te bewegen (soort belichting).
Op gras geeft dit inderdaad een 'bewegend' effect. Viel meteen op dat deze 3008wfp dat niet deed, gelukkig maar want het was best vervelend af en toe.

Edit;
Toen ik op mijn 2709 gewoon stil stond in een game, had ik daar geen last van, het deed zich voor wanneer ik bewoog.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 15-10-2008 01:08]

• Astennu
Ah bedankt voor de uitleg.

Ik ga het scherm sowieso eerst naast mijn 2405 zetten. En daar ben ik helemaal aan gewend dus hij zal het beter moeten gaan doen als de 2405 anders gaat hij meteen terug. En ik zal speciaal even op games letten want dat doe ik het meeste. Gewoon even clone display aan zetten en kijken wat er gebeurt.

Ik zit er ook over te denken een Eye-One Display 2 aan te schaffen om het scherm te kalibreren. Al werkt mijn huidige scherm in dat opzicht prima. Maar dual screen is vaak toch anders. Zit er wat verschil in en zo. En ik hoorde dat de SPyders daar niet echt goed in waren om 2 schermen goed op elkaar af te stellen.

• Gurneyhck
Zo vanochtend mijn 2709W A01 revisie binnen gekregen. Geen dode pixels gelukkig :)
Het scherm ziet er echt super uit! Heerlijk groot ook.
Net ook ff input lag test gedaan met mijn oude crt die ook 1920x1200 aan kan. Resultaat:

gemiddeld 54.68 miliseconden
hoogste lag: 71ms
laagste lag: 49ms
Deze info uit 19 samples/fotos gehaald. Als je paar hogere weglaat zie je dat hij eigenlijk een contsante inputlag van 50ms seconden heeft. Ik heb dan ook 12 samples van 49 - 51ms.
Zo maar eens gamen en kijken of ik er iets van merk, maar ik denk het eigenlijk niet.
Mochten jullie verzoekjes/vragen hebben dan hoor ik het wel :)

Overigens ga ik volgende week als mijn HDMI-kabel binnen is, ook nog even testen met de HDMI ingang, schijnbaar geeft die (nog) minder input lag dan de DVI-poort.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gurneyhck schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:38:
Overigens ga ik volgende week als mijn HDMI-kabel binnen is, ook nog even testen met de HDMI ingang, schijnbaar geeft die (nog) minder input lag dan de DVI-poort.
Lijkt me vrij apart, maar ben wel benieuwd. Geen idee of dat specifiek de 2709W is, maar ik kan het altijd ook proberen op mijn 2408WFP.

C:\>_

• Gurneyhck
Vinnie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:40:
[...]

Lijkt me vrij apart, maar ben wel benieuwd. Geen idee of dat specifiek de 2709W is, maar ik kan het altijd ook proberen op mijn 2408WFP.
Iemand op het hardforum (dacht pagina 7 of 8 ) poste het daar dat HDMI minder lag had bij hem. Zou opzich wel kunnen dat de HDMI poort minder lagt dan de DVI, is toch weer een hele andere poort iig. Time will tell ;)
Zo vanochtend mijn 2709W A01 revisie binnen gekregen. Geen dode pixels gelukkig :)
Het scherm ziet er echt super uit! Heerlijk groot ook.
Net ook ff input lag test gedaan met mijn oude crt die ook 1920x1200 aan kan. Resultaat:

gemiddeld 54.68 miliseconden
hoogste lag: 71ms
laagste lag: 49ms
Deze info uit 19 samples/fotos gehaald. Als je paar hogere weglaat zie je dat hij eigenlijk een contsante inputlag van 50ms seconden heeft. Ik heb dan ook 12 samples van 49 - 51ms.
Zo maar eens gamen en kijken of ik er iets van merk, maar ik denk het eigenlijk niet.
Mochten jullie verzoekjes/vragen hebben dan hoor ik het wel :)
Thanx voor je input :)
Lijkt me idd ook zeer sterk. HDMI is puur niets meer of minder dan pure DVI + audio, maar dan in een andere fysieke stekkervorm gegoten. Waar heb je vandaan dat HDMI minder inputlag heeft dan DVI? te laat met reply

Maar ben uiteraard wel benieuwd naar je bevindingen :)

[Voor 47% gewijzigd door Knightwolf op 16-10-2008 14:49]

• Markicks
Hmmm is het dan als dat inderdaad zo is over die inputlag, nuttig om een koppelstukje DVI->HDMI te kopen? Zou dat dan ook helpen?

system setup

• Astennu
Ik heb nu een dell 2709 uitgepakt en hij staat nu naast de 2405.

Het eerste wat me opviel is wel het formaat. Het is toch wel een giga verschil ookal is het maar 3".

Wit is duidelijk beter dan bij mijn 2405. Maar de kleuren zijn toch totaal anders. En ik moet zeggen dat ik mijn 2405 meestal mooier en echter er uit vind zien vergeleken met de werkelijkheid.

Het is te kleurrijk of weer wat te flets. Dus dat wordt nog wat knoeien met het afstellen.

Ik ga maar eens proberen snel een Spyder 3 Elite in huis te halen om te kijken of ik het scherm dan goed krijg. Hij blijft wat te groen en blauw met foto's in de Adobe RGB en de sRGB stand.

Je merkt wel weer dat die 2405 toch wel een erg goede monitor is. de 2405 is trouwens hoger dan de 2709 want die voet van de 2709 vind ik maar erg laag. Waardoor ik em eigenlijk op een verhoging moet gaan zetten. Ik weet niet hoe dit met de 3008 zit ?

Me eerste scherm heeft in ieder geval geen dode pixels. Wel wat backlight bleeding in de hoeken. En zwart is niet echt zwart maar meer zwart groen waar het bij de 2405 meer grijs achtig is.

Dus ik wacht nog even met het uitpakken van de 2e 2709 want ik ben nog niet overtuigt.

[Voor 8% gewijzigd door Astennu op 16-10-2008 21:21]

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Je kunt ook een Spyder 3 Pro halen. Er is alleen softwarematig verschil.

• Astennu
Ik ben nog eens film gaan kijken maar het is niet acceptabel. Alles wat wit hoort te zijn is met Adobe RGB groen blauw. Ook bij Startrek waar de schepen wit/grijs zijn waren ze nu blauw.

De mensen zien er uit alsof ze veel te hard gesport hebben en het super heet hebben. Ik heb al wat zitten spelen maar de enige optie lijkt sRGB maar dan heeft de 2405 mooiere vollere kleuren en wit is nog steeds blauw.

Wit bij mijn 2405 is ook niet helemaal wit maar meet wat roder maar bij de 2709 is alles wat wit grijs is gewoon blauw groen en dat ziet er niet uit.

Ik vraag me nu af of deze dat toevallig heeft of dat dat iets van de 2709 serie is. Met andere woorden heeft het nut die 2e 2709 te proberen of zal ik de boel gewoon weer inpakken en terug gaan sturen ?
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:08:
Je kunt ook een Spyder 3 Pro halen. Er is alleen softwarematig verschil.
Klopt maar dat is het em juist. Ik wil zo veel mogelijk op het scherm afstellen. En die Elite had volgens een winkel die veel van dat spul verkoopt wat meer opties om dat beter te meten. Maar goed nu is het zo verstoort dat ik niet eens weet of ik het scherm wel houd. Denk niet dat je dit zonder windows color profile goed krijgt. Dus geeft de 2405 standaard beter beeld.

[Voor 27% gewijzigd door Astennu op 16-10-2008 22:12]

Je moet ook bedenken dat je lange tijd aan die 2405 gewend bent. Dat die 2709 wat andere kleuren geeft is vrij normaal. Maar dat wil niet meteen zeggen dat die 2709 niet goed is! Da's echt puur wat je gewend was. En dat je ze naast elkaar zet maakt het natuurlijk nog duidelijker. Ben wel met je eens dat als je 2 nieuwe schermen koopt om naast elkaar te zetten, dat die dan (al dan niet na calibratie) wel dezelfde kleuren moeten weergeven.

Ik durf te wedden dat als je die 2405 in de kast zet dat je met een paar dagen aan die 2709 gewend bent en dat als je dan na een week of zo die 2405 er weer bij pakt dat je de kleuren van die 2405 niet meer goed vind.

Verder noem je AdobeRGB en sRGB als kleuren-instelling in de monitor. Mijn ervaring met de kleur-instelling in de monitor is dat de standaard instelling "Desktop" de beste en meest natuurlijke kleuren weergeeft, zonder overmatig rood, groen of blauw. Heb in Windows wel het Adobe1998 kleurenprofiel daarbij. Die combinatie is hier bij mij meer dan goed genoeg, zowel in non-colormanaged app's als wel colormanaged apps :)

[Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 17-10-2008 00:43]

• Astennu
Knightwolf schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:41:
Je moet ook bedenken dat je lange tijd aan die 2405 gewend bent. Dat die 2709 wat andere kleuren geeft is vrij normaal. Maar dat wil niet meteen zeggen dat die 2709 niet goed is! Da's echt puur wat je gewend was. En dat je ze naast elkaar zet maakt het natuurlijk nog duidelijker. Ben wel met je eens dat als je 2 nieuwe schermen koopt om naast elkaar te zetten, dat die dan (al dan niet na calibratie) wel dezelfde kleuren moeten weergeven.

Ik durf te wedden dat als je die 2405 in de kast zet dat je met een paar dagen aan die 2709 gewend bent en dat als je dan na een week of zo die 2405 er weer bij pakt dat je de kleuren van die 2405 niet meer goed vind.

Verder noem je AdobeRGB en sRGB als kleuren-instelling in de monitor. Mijn ervaring met de kleur-instelling in de monitor is dat de standaard instelling "Desktop" de beste en meest natuurlijke kleuren weergeeft, zonder overmatig rood, groen of blauw. Heb in Windows wel het Adobe1998 kleurenprofiel daarbij. Die combinatie is hier bij mij meer dan goed genoeg, zowel in non-colormanaged app's als wel colormanaged apps :)
Ik denk het niet dat het helpt om de 2405 in de kast te zetten. Wel iets natuurlijk maar dat neemt gewoon niet weg dat iets wat Wit/grijs hoort te zijn gewoon echt blauw groen is. Je ziet in alles een wat blauwe waas over de witte of hele lichte kleuren. Blauw omlaag zetten maakt het groen en groen omlaag = te veel rood.

Daar naast blijft het ook een feit dat mensen huid er niet mooi uit ziet. Het lijkt net alsof ze allemaal net even de maraton gelopen hebben in 10 min. En het giga warm hebben.

Ik zal die desktop mode nog even gaan proberen. Kijken of dat wat uithaalt.

"Desktop" mode heeft wat warmere kleuren, dan zit je niet snel met dat groenige en blauwige in ieder geval, want snap wel wat je daar mee bedoeld. Maar warmere kleuren kan wel zijn dat je rood dan weer wat meer opleeft. Maar dat is en blijft een lastig punt in Windows met een wide-gamut scherm...

Moet zeggen dat ik er met m'n 3008 verder geen last van heb in desktop-app's. Alleen het hele felle rood blijft bij mij ietsje oversaturated, maar daar kan ik me niet aan storen eerlijk gezegt.

• Astennu
Knightwolf schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:16:
"Desktop" mode heeft wat warmere kleuren, dan zit je niet snel met dat groenige en blauwige in ieder geval, want snap wel wat je daar mee bedoeld. Maar warmere kleuren kan wel zijn dat je rood dan weer wat meer opleeft. Maar dat is en blijft een lastig punt in Windows met een wide-gamut scherm...

Moet zeggen dat ik er met m'n 3008 verder geen last van heb in desktop-app's. Alleen het hele felle rood blijft bij mij ietsje oversaturated, maar daar kan ik me niet aan storen eerlijk gezegt.
Als het alleen dat rode was geweest had ik het niet erg gevonden maar wit blijft gewoon groenig blauw. En daar kan ik niet aan wennen. Zit nu gewoon op dat scherm te weken maar ik zie het toch het ligt er als een gloed overheen. Bij geel en wit zie je dat duidelijk. Bij lichter blauw ook. Als ik zwart weergeef zie je ook dat het geen zwart is maar ook meer groen.

Maar goed vanmiddag even kijken met die Spyder3. Anders ga ik 2e hands een 2405 A04 op de kop proberen te tikken. Dan geen widegamut meer voor mij tot dat dit opgelost is.

• Astennu
Edit. Ik heb een calibratie gedaan op de 2709 en geprobeerd de 2405 tegelijk te doen maar dat wil met deze software nog niet lekker want hij mag dan geen kleuren profiel gaan laden voor het 2e scherm. Aangezien het eerste dan weer een vertekend beeld gaat geven. Dus ik ga het nu even met 2 losse pc's proberen.

• Astennu
Ik heb even foto's gemaakt van mijn probleem:

Dell 2405:
http://img183.imageshack.us/my.php?image=2405rg6.jpg

Dell 2709
http://img517.imageshack.us/my.php?image=2709rn7.jpg

Dit is na kalibratie. kalibratie is allemaal wel leuk en aardig. Kleuren zien er wel beter uit maar er zit nog steeds heel veel verschil in de schermen. Kan ook niet anders non wide vs widegamut scherm. Maar goed ik blijf het vaag vinden dat er zo veel verschil in zit. Vooral dat het wit meer blauw is.

Nu is het natuurlijk wel de vraag of de kleuren profielen goed gebruikt worden. Maar met andere apps heb ik het probleem ook. Zo dat 2e scherm er maar eens bij pakken niet dat het gewoon een defect is. Aan de andere kant Spyder3 zegt dat de kleuren verder goed zijn afgesteld (qua RBG)

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44
Nee is geen defecte van je scherm, maar een productie fout in schermen van dell. Ik zit er nog op te wachten tot dat dit probleem is opgelost.
Mochten jullie verzoekjes/vragen hebben dan hoor ik het wel :).
Hoe is de kleurenweergave van deze 2709W A01 wanneer je hem op profiel sRGB instelt. Kloppen dan nu wel kleuren ?

[Voor 19% gewijzigd door JKen op 19-10-2008 14:51]

• Astennu
JC Ken schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:47:
Nee is geen defecte van je scherm, maar een productie fout in schermen van dell. Ik zit er nog op te wachten tot dat dit probleem is opgelost.

[...]

Hoe is de kleurenweergave van deze 2709W A01 wanneer je hem op profiel sRGB instelt. Kloppen dan nu wel kleuren ?
Hebben alleen alle 2709's dit ? of ook de 3008 en de 2408 ?

SRGB ziet er wel goed uit qua wit. Dan is het wel wit zoals op mijn 2405. Maar dan zijn andere kleuren weer flets en geeft de 2405 vollere kleuren :'(

Ik ga maar een mailtje sturen naar Qsix dat ik ze terug ga sturen... Ik ga gewoon voor een 2e 2405 want dat widegamut komt me nu de keel uit.

Anoniem: 240822

hey ik heb 3 vraagjes, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

1: ik heb ps3 via hdmi aangesloten op hmdi bij dell 3008wfp, is het beter om hdmi > dvi kabel te gebruiken? zoja welke hdmi > dvi kabel meot ik kopen?

2: ik heb nu ook nog geluid nodig, zijn die boxjes van dell die je aan je beeldscherm kan vastmaken goed genoeg? en welke moet ik dan nemen? "AX510 Sound Bar" of "AX510PA Sound Bar" of moet ik gewoon normale boxen kopen en hoe sluit ik die aan? en welke moet ik dan kopen?

3: hoe kan ik bij mijn ps3 op dell3008 instellen dat het niet fullscreen is maar gewoon met zwarte balkes boven en onder bij film?

alvast thx voor de moeite! :D

• Astennu
Anoniem: 240822 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:19:

1: ik heb ps3 via hdmi aangesloten op hmdi bij dell 3008wfp, is het beter om hdmi > dvi kabel te gebruiken? zoja welke hdmi > dvi kabel meot ik kopen?

2: ik heb nu ook nog geluid nodig, zijn die boxjes van dell die je aan je beeldscherm kan vastmaken goed genoeg? en welke moet ik dan nemen? "AX510 Sound Bar" of "AX510PA Sound Bar" of moet ik gewoon normale boxen kopen en hoe sluit ik die aan? en welke moet ik dan kopen?

3: hoe kan ik bij mijn ps3 op dell3008 instellen dat het niet fullscreen is maar gewoon met zwarte balkes boven en onder bij film?

alvast thx voor de moeite! :D
1: DVI kan een hogere resolutie aan als HDMI. Maar HDMI moet volgens mij wel zonder problemen 1080p aankunnen.
2: Die soundbar lijkt me niet echt super geluid geven. Lossen grotere boxen zullen altijd beter zijn. Ik zou eens kijken naar een iets betere set bv Logitech Z-5500.
3: Misschien staat 1:1 pixel mapping aan. Maar dan zou je ook rechts en links een balk moeten hebben. Films hebben trouwens altijd balken boven en onder. dat hebben ze in de bios op TV en op de PC ook. Of ze moeten iets speciaal aangepast hebben maar standaard zitten die randen er altijd daar komen de subtitels dan ook terecht.

Anoniem: 240822

ok dan ga ik zo hdmi dvi kabel kopen :D

iemand een goede? of maakt het niet zo veel uit?

enne andere met mss tips voor boxen die ik kan aansluiten op mijn ps3 dell3008? en hoe moet je dat aansluiten btw?

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 15:48
Ik lees hier dat windows xp een slecht color management heeft, maar heeft iemand dit wel eens geprobeerd:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1E33DCA0-7721-43CA-9174-7F8D429FBB9E&displaylang=en

Dit is een color management add-in voor XP. Heeft .net nodig, maar installeert zich vanzelf als je het niet hebt. Ik ben geen expert, maar hiermee kan ik in alle applicaties de kleuren volgens mij gewoon goed krijgen. Ik gebruik het profiel van neo (bedankt!)

• Astennu
wildcheese schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:28:
Ik lees hier dat windows xp een slecht color management heeft, maar heeft iemand dit wel eens geprobeerd:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1E33DCA0-7721-43CA-9174-7F8D429FBB9E&displaylang=en

Dit is een color management add-in voor XP. Heeft .net nodig, maar installeert zich vanzelf als je het niet hebt. Ik ben geen expert, maar hiermee kan ik in alle applicaties de kleuren volgens mij gewoon goed krijgen. Ik gebruik het profiel van neo (bedankt!)
Ik zal het nog even proberen. Maar dit is volgens mij echt een probleem van het scherm zelf. Ik weet niet of de 3008 het ook heeft maar die samsung 2253 had het in ieder geval wel (ook widegamut)

Mijn 3008wfp A02 is een gigantisch verschil vergeleken met de 2709w A00 die ik had, vooral de kleuren.
de 3008 lijkt geen last te hebben van het wide-gamut, in ieder geval is het te accepteren.

• Milmoor
  • Laatst online: 22:05

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze link is een tijd terug ook genoemd: Running WinXP in the Adobe RGB Color Space!

[Voor 26% gewijzigd door Milmoor op 20-10-2008 08:31]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Astennu
Anoniem: 160457 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:19:
Mijn 3008wfp A02 is een gigantisch verschil vergeleken met de 2709w A00 die ik had, vooral de kleuren.
de 3008 lijkt geen last te hebben van het wide-gamut, in ieder geval is het te accepteren.
Uhmm mooie bak. Ik heb wel een A01. Maar ik vind de kleuren echt niet goed.

Ik heb Qsix gemaild over het probleem hij zou zelf even wat gaan testen. Hij had namelijk nog nooit klachten gehoord over de 2709 waar hij er 30-40 van verkocht had.
Zeker interessant. Ik ga dit zeker even proberen ! Misschien lost dit het wel op. Maar het is wel duidelijk dat de schermen eigenlijk te goed zijn voor windows. De aansturing gebeurt gewoon nog niet goed. Als ik me niet vergis kunnen moderne kaarten gewoon 10 Bit aansturen. Echter zijn de Dell schermen wel 8 bit :? dus dan schiet dat nog niet op.

[Voor 36% gewijzigd door Astennu op 20-10-2008 10:58]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 240822 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:19:
Het verschil tussen de AX510 en de AX510PA is dat de PA een losse voedingsadapter heeft en die andere zijn voeding direct uit het scherm haalt (er zit een aparte voedingaansluiting op Dell schermen hiervoor).

Ik vind het geluid acceptabel maar het is voor een lekker sound met gamen niet voldoende (geen bass).
Anoniem: 240822 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:34:
enne andere met mss tips voor boxen die ik kan aansluiten op mijn ps3 dell3008? en hoe moet je dat aansluiten btw?
Ik denk dat je dit beter in een PS3 topic kunt vragen ;)

• Astennu
Ik heb gister nog een vergelijking gemaakt met mijn oude Gigh end CRT (Sony Multiscan G420)

En dan zie je zelfs dat mijn scherm te groen uitslaat. Waar een doctors jas echt wit moest zijn was hij bij beide TFT's groenig. Alleen bij de 2709 veel erger. Het vage is als je er een foto van maakt is hij minder erg dan de 2405 maar als je er gewoon naar kijkt vind iedereen de 2405 betere wit kleuren geven.

maar voor mij is het duidelijk zolang hier geen oplossing voor is blijf ik bij me oude scherm. Hopelijk kunnen led backlights dit probleem oplossen.

• Sfynx
  • Niet online
En ondertussen wacht ik nog steeds op m'n derde 2709W 8)7

M'n derde exemplaar zou vrijdag gecheckt en verstuurd worden, blijkbaar is dat 'vergeten' o.i.d. want na navraag blijkt ie nog op de testbank te staan?!

Voor het lange wachten krijg ik er nu een soundbar bij (al heb je daar niets aan als er niks aankomt :| )

We wachten... :z Nog 4 dagen en het is 2 maanden sinds m'n initiële order.

• peeweeherman
  • Laatst online: 06-03 11:21

peeweeherman

energieleverend.nl

Sfynx schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:28:
En ondertussen wacht ik nog steeds op m'n derde 2709W 8)7
...
We wachten... :z Nog 4 dagen en het is 2 maanden sinds m'n initiële order.
Waar heb je die besteld?
Ik heb mijne vorige week via Dell binnen een week na bestellen binnengekregen!
(zakelijk via vriend besteld, €477, incl btw en verzenden :) )

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Sfynx
  • Niet online
peeweeherman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:25:
[...]

Waar heb je die besteld?
Ik heb mijne vorige week via Dell binnen een week na bestellen binnengekregen!
(zakelijk via vriend besteld, €477, incl btw en verzenden :) )
Qsix. Maar goed, ik ben een echte pechvogel geweest wat betreft de grote vertraging, de eerste kwam supersnel binnen, stapeltje kapotte subpixels, kan gebeuren, erg vlotjes omgeruild, en nummer twee had een eigenwijze backlight die niet aan wilde blijven :P Vervolgens kon Dell geen nieuwe meer leveren aan consumenten... uiteindelijk wel weer aan Qsix, dus de nieuwste inruil gaat nu via hen gelukkig.

Zo te zien ga ik 'm deze week nog krijgen, ook vooraf getest nu, dus nu moet ie wel goed zijn :) Morgen komt als het goed is ook een calibratietool binnen (Eye One Display 2), over kleurafwijkingen maak ik me geen zorgen (die zagen er voor het oog ook al aardig uit op m'n eerste (A00) scherm trouwens).

Goeie deal van jou trouwens, die van mij was EUR 628 inc. verzenden (inmiddels goedkoper geworden) :) wat nog steeds een leuke prijs voor een niet-TN 27-incher is vind ik.

• Anoniem: 261542
  • Niet online
pff ik heb dit eens even wat doorgelezen, en die dell 2408 leek me wel een toffe monitor. goedkoop, full-hd en veel connectivity (inclusief display port).

maar als je vervolgens gaat googlen op dat ding: wat een ellende! mensen die gek worden van de foute kleuren en zelfs met hardware calibratie (spider) e.e.a. niet goed afgesteld krijgen.

dan wacht ik toch nog maar even op de apple pro schermen. ik vind het zo jammer dat dat nieuwe apple LED 24" scherm alleen display port heeft. anders wist ik het wel!

of zijn er nog andere schermen dan de dell 2408 met dezelfde connectivity, 24" full hd? het idee is een scherm te kopen met DVI-D voor mn mac, HDMI voor mn xbox 360 en Display Port voor de toekomst....

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Apple schermen zien er leuk uit, maar imho veel te duur.

Check dit scherm eens.

Hazro HZ24Wi 24" Widescreen LCD Monitor

• jcvjcvjcvjcv
Anoniem: 261542 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:43:
pff ik heb dit eens even wat doorgelezen, en die dell 2408 leek me wel een toffe monitor. goedkoop, full-hd en veel connectivity (inclusief display port).

maar als je vervolgens gaat googlen op dat ding: wat een ellende! mensen die gek worden van de foute kleuren en zelfs met hardware calibratie (spider) e.e.a. niet goed afgesteld krijgen.

dan wacht ik toch nog maar even op de apple pro schermen. ik vind het zo jammer dat dat nieuwe apple LED 24" scherm alleen display port heeft. anders wist ik het wel!

of zijn er nog andere schermen dan de dell 2408 met dezelfde connectivity, 24" full hd? het idee is een scherm te kopen met DVI-D voor mn mac, HDMI voor mn xbox 360 en Display Port voor de toekomst....
Wat is er mis met alleen displayport? Er zijn adaptertjes DVI > Displaypoort :)

Met een beetje mazzel heb ik straks een 3007wfp-hc tussen m'n twee 2007FP's instaan :D

• Astennu
Ik heb me 2x 2709 maar terug gebracht en wat bijbetaald voor de 3009WFP. Dit scherm heeft dit kleur probleem wat minder. En is qua afwerking wel veel en veel mooier. Echt een huge scherm. Wel een genot om achter te gamen je zit er nu echt midden in.

Ik ben dus zeer te spreken over de afhandeling door Qsix. Reactie via de mail was ook erg snel.

[Voor 16% gewijzigd door Astennu op 23-10-2008 09:54]

• Anoniem: 261542
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:00:
[...]

Wat is er mis met alleen displayport? Er zijn adaptertjes DVI > Displaypoort :)

Met een beetje mazzel heb ik straks een 3007wfp-hc tussen m'n twee 2007FP's instaan :D
ja maar het idee is juist dat ik spelconsole en pc op dezelfde monitor aansluit en makkelijk kan switchen. dus drie aansluitingen: displayport, hdmi en dvi.

of bestaan er displayport switches waar je meerdere displayport bronnen op aan kunt sluiten met een schakelaar zodat je kunt switchen wat je op je monitor ziet?

• Gurneyhck
Anoniem: 261542 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:54:
[...]

ja maar het idee is juist dat ik spelconsole en pc op dezelfde monitor aansluit en makkelijk kan switchen. dus drie aansluitingen: displayport, hdmi en dvi.

of bestaan er displayport switches waar je meerdere displayport bronnen op aan kunt sluiten met een schakelaar zodat je kunt switchen wat je op je monitor ziet?
Kijk eens naar de HP LP2475w deze beschikt over net zoveel aansluitingen en heeft een H-IPS panel onder de motorkap, lees er iig veel positieve reacties over.

leesvoer:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1326971

• Anoniem: 153166
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb van de week een 2709w op de kop getikt en vroeg me af hoe kan ik testen of alle pixels wel ok zijn iemand een linkje voor me of een iedee ?

• neographikal
  • Niet online
start paint, vergroot het veld, fullscreen, maak hem zwart, fullscreen. Klaar ben je. Voor de rest even Lagom (zie google) checken :)

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22
Helaas heeft mijn powerknop het begeven. Hij zit nu een beetje scheef in zijn houder. Hij werkt nog wel zolang je op het linkerdeel drukt. Je kan de knop ronddraaien in de houder. Ik vind het een beetje overbodig om deze RMA te sturen ivm powerknopje die losgesprongen is. Ik zag in andere fora dat dit een bekend probleem is.

Iemand anders dit ook gehad? En hoe op te lossen eventueel?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• jcvjcvjcvjcv
Welke monitor heb je precies?

Nee, ik heb het probleem niet. Ik raak die powerknop bijna nooit aan omdat ik het hele zooitje achter een geschakelde verdeeldoos heb zitten en ik dus in 1 keer het hele spul écht uit doe. Overigens schakelen die powerknopjes meestal alleen het LED'je uit en blijft het sluipverbruik gelijk.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het begint tijd te worden voor een nieuw deel. Is er iemand die een goede openingspost wil maken? :)
Anoniem: 153166 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:51:
Heb van de week een 2709w op de kop getikt en vroeg me af hoe kan ik testen of alle pixels wel ok zijn iemand een linkje voor me of een iedee ?
In de startpost van dit topic staat een linkje naar een TFT-testprogje dat je kan downloaden. Is maar paar 100 kb en kun je zo gebruiken zonder install.
Pollewob schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:11:
Het begint tijd te worden voor een nieuw deel. Is er iemand die een goede openingspost wil maken? :)
Uiteraard :) heb hem al klaar staan

Edit: [TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 12

[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 27-10-2008 12:09]

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom moet er nu al een nieuw deel komen, we zijn net over de 600 posts heen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Omdat de grens op zo'n 500 posts ligt :) vraag me ook niet waarom, ik volg ook alleen maar wat er gevraagd wordt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee