Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik heb mijn 2408wfp A00 nu al een maand of 5 en al die tijd is die nooit goed gekalibreerd geweest. Ik weet niet waar ik moet beginnen en op internet zijn veel prutsers die met een stel nummers komen waarmee ze beweren goed beeld te krijgen. Ik heb nog steeds oversaturated kleuren en een shitload aan instellingen geprobeerd zonder te weten wat ik echt doe. Het is best vervelend. Ik heb zelfs overwogen om een ander scherm te nemen, maar dat hoeft niet op die manier. Ik geef niet op!

Maar veel geld voor een spider3 heb ik niet. Ik heb met moeite het geld voor dit scherm bij elkaar gekregen.
Hoe los ik dit probleem op? Wat is het probleem precies? Ik wil geen oversaturated kleuren meer hebben. Ik wil kleuren zien zoals ze bedoeld zijn.
Verder wat specs:
Videokaart: Nvidia 7900GTO
Beeldscherm: 2408WFP Revisie A00
Kabel: Een D-DVI
Instellingen nu: Geen ICC kleurenprofiel, brightness op 20, Contrast op 50, Preset Mode op sRGB (nu net insteld, waardeloos), dynamic contrast OFF
Wat vraag ik van jullie: Objectieve advies hoe mijn dell scherm in te stellen, kort en bondig en geschikt voor iemand die weinig kaas heeft gegeten van kleuren (want dat blijkt achteraf ook een heel vak apart te zijn

)