[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 41.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 07:56
Anoniem: 269133 schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:03:
[...]

Ik heb gisteren een 2408 besteld, die normaal met die nieuwe firmware geleverd wordt.
Ik zal mijn bevindingen posten als ik het scherm heb. (en als ik er de tijd nog voor heb)
Graag, ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Anoniem: 269133

G-ZeS schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:26:
[...]

Graag, ben erg benieuwd naar je bevindingen.
De nieuwe schermen komen vrijdag pas binnen dus ik heb mijn scherm ten laatste volgende week maandag. Nog even geduld dus!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38

JME

zeg maar Jamie

Ze moeten nog binnenkomen? Kratje bier dan dat het ofwel niet A01 is, ofwel dat het (weer) later wordt? :+

JME schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:17:
Ze moeten nog binnenkomen? Kratje bier dan dat het ofwel niet A01 is, ofwel dat het (weer) later wordt? :+
deal

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
*knip*

Modbreak:Enkel melden dat je besteld hebt is niet echt nuttig voor het topic :)

[ Voor 72% gewijzigd door Pollewob op 13-09-2008 19:16 ]

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Waar ik helemaal gek van word is dag bijna elke dell monitor SCHEEF staat.

Dit was al bij mijn dell 2408FPW en nu dus ook bij mijn dell 3008.

Ook de vorige 3008, die omgeruild is, stond niet helemaal recht
Ik heb van alles geprobeerd, de voet eraf gehad en zelfs het hele mechanisme los gehad.

Telkens als ik het weer in elkaar steek, staat de monitor 3-4 mm uit het lood.

Nu heb ik midden onder het scherm een speaker van mijn dell z-5500 staan en daar heb ik aan de ene kant een stuk kunstof onder gelegd dat de monitor iets omhoog duwt zodat ie recht staat.

Maar naar 2-3 dagen moet ik het toch elke keer corrigeren.

Onbegrijpelijk dat een fabrikant zo iets niet voor elkaar krijgt.

Een andere tip: een direct ingang keuze of niet aangesloten ingangen uit kunnen schakelen.

Ik heb 2 pc's, een xbox360 en een PS3 er aan hangen en moet dus regelmatig tig keer op de ingang schakelaar drukken.

voor de rest: behalve de backlight bleeding en het los zittende scherm aan de bovenkant, een prima monitor

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Als ik jou zo hoor zou ik toch dell even bellen. Want voor een scherm van 1300 euro moet dat gewoon in orde zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

*Update
De schermen waren geleverd met de oude firmware. Wachten op een nieuwe levering met deze maal wel de juiste software op. Nog even geduld dus.
Door een communicatiefout waren de juiste schermen niet aanvaard door qsix..
hopelijk dinsdag meer geluk!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 269133 op 14-09-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Henkus schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:48:
Waar ik helemaal gek van word is dag bijna elke dell monitor SCHEEF staat.

Dit was al bij mijn dell 2408FPW en nu dus ook bij mijn dell 3008.

Ook de vorige 3008, die omgeruild is, stond niet helemaal recht
Ik heb van alles geprobeerd, de voet eraf gehad en zelfs het hele mechanisme los gehad.

Telkens als ik het weer in elkaar steek, staat de monitor 3-4 mm uit het lood.

Nu heb ik midden onder het scherm een speaker van mijn dell z-5500 staan en daar heb ik aan de ene kant een stuk kunstof onder gelegd dat de monitor iets omhoog duwt zodat ie recht staat.

Maar naar 2-3 dagen moet ik het toch elke keer corrigeren.

Onbegrijpelijk dat een fabrikant zo iets niet voor elkaar krijgt.

Een andere tip: een direct ingang keuze of niet aangesloten ingangen uit kunnen schakelen.

Ik heb 2 pc's, een xbox360 en een PS3 er aan hangen en moet dus regelmatig tig keer op de ingang schakelaar drukken.

voor de rest: behalve de backlight bleeding en het los zittende scherm aan de bovenkant, een prima monitor
Zie Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 269133 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:50:
*Update
De schermen waren geleverd met de oude firmware. Wachten op een nieuwe levering met deze maal wel de juiste software op. Nog even geduld dus.
Door een communicatiefout waren de juiste schermen niet aanvaard door qsix..
hopelijk dinsdag meer geluk!
Gaat mij iets te vaak fout met de communicatie daar. Vandaar mijn wellicht wat flauwe opmerking over dat kratje. Maar blijkbaar had ik wel gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Ankh

|true

Goed ik heb mijn scherm binnen, vanmiddag ga ik even kijken welke versie het is.
Ook laat ik jullie dan weten over de eerste bevindingen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ankh schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:09:
Goed ik heb mijn scherm binnen, vanmiddag ga ik even kijken welke versie het is.
Ook laat ik jullie dan weten over de eerste bevindingen :)
Ik veronderstel dat jouw 2408 nog met de oude firmware is aangezien de levering van de nieuwe versies nog moest aankomen...
in tegenstelling tot wat velen denken, is de revisie niet veranderd, het is A00 gebleven, het verschil zit hem deze keer in het part number. Als je part number G286H hebt, heb je de nieuwe versie, anders niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Anoniem: 269133 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:49:
[...]

Ik veronderstel dat jouw 2408 nog met de oude firmware is aangezien de levering van de nieuwe versies nog moest aankomen...
in tegenstelling tot wat velen denken, is de revisie niet veranderd, het is A00 gebleven, het verschil zit hem deze keer in het part number. Als je part number G286H hebt, heb je de nieuwe versie, anders niet..
Toen ik via nieuwssites te horen kreeg dat er een nieuwe revisie (A01) aankwam die het inputlag probleem verminderde wilde ik die erg graag hebben. Via Dell konden ze mij geen nieuwe A01 garanderen en zodoende heb ik gewacht tot Qsix de A01's zou gaan verkopen. Nadat ik van hen te horen kreeg dat ze ze gingen verkopen bestelde ik er gelijk een. Nadat ik in een mail te horen kreeg dat het niet om de A01 revisie, maar om nieuwe G286H's ging, heb ik wat research gedaan.
Het verschil tussen de A01 en de A00 is puur softwarematig, er staat alleen andere firmware op.
Dell is nu bezig alle oude, nog op voorraad liggende CX268's te updaten met de A01 firmware en ondertussen de G286H's uit te leveren.
Bron: http://forums.overclocker...ad.php?t=17841904&page=18
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=7673447

Van mensen die al een A01 hebben zie je dan ook dat ze een oude CX268 A00 hebben met geupdate firmware (vandaar is er ook een sticker met A01 overheen geplakt)

http://img396.imageshack.us/my.php?image=04092008025li2.jpg

De G286H heeft nog steeds een vrij hoge inputlag, niet veel anders dan de CX268 met dezelfde firmware (65 ms):

http://www.flickr.com/photos/84297344@N00/2802565339/
http://www.tftcentral.co....nt/dell_2408wfp.htm#input

Maar een scherm met de A01 firmware geeft veel lagere waarden qua inputlag (45 ms):

http://www.hardforum.com/...highlight=2408wfp&page=50

Dit verschil was ook de reden waarom ik al de hele tijd een A01 versie wilde.
Ik zou liever een CX268 A01 hebben dan een G286H met A00 firmware.
Aangezien ik verscheidene mensen heb gehoord dat ze al geleverd worden, is er de mogelijkheid om er spoedig een in mijn bezit te krijgen.
In principe kan je je eigenscherm laten updaten tot een A01:
Dit moet geen probleem zijn, aangezien er door een Dell-moderator op de Dell-forums werd schreven:

"Current 2408WFP owners whose specific usage scenario may benefit from the firmware update should contact Dell Technical Support after Mid July to receive the firmware update. If you have any questions please feel free to post them here or contact Dell Technical Support."

(http://www.dellcommunity....=by_date_ascending&page=1)

Nu is mijn vraag aan jullie: Klopt deze informatie, aangezien Qsix tegen mij vertelt dat de A01 helemaal niet bestaat en dat het een grote HOAX is. Ik ben onderhand niet zo zeker meer van mijn zaak en zou graag willen weten wat jullie hiervan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Okay ik ben thuis en me notebook + 2408 zijn geinstalleerd :)

Ik heb inderdaad een A00 versie maar met G286H. Ik heb geen idee hoe ik inputlag kan testen. maar het beeld komt soepel over :) Okay qua kleuren is hij out of the box goed ingesteld :)

Het is wel een kanon.
Eerste indruk:
Goed gebouwd, nette qualiteit (ik zou de knopjes we iets mooier gemaakt hebben...) en zoals gezegd geen problemen met de kleuren. Ik moet dit nog wel testen met foto's enzo :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
ok , dus je kunt de brightness 'sharpness' met stappen van 10 verzetten nu ?

[ Voor 13% gewijzigd door BoXie op 15-09-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb Qsix maar gevraagd om een trackingcode o.i.d., want zou vrijdag m'n tweede 2709W inruil krijgen en heb vrijdag en vandaag nog niemand aan de deur gezien... maar de rest van de week kan ik niet thuis gaan zitten omdat er misschien iets bezorgd kan worden, maar misschien ook niet... Voor een dag vrij nemen heb je iets meer zekerheid nodig.

Gaat allemaal een beetje stroef dus... het is te hopen dat m'n derde exemplaar wel goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sfynx op 15-09-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

BoXie schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:20:
ok , dus je kunt de brightness 'sharpness' met stappen van 10 verzetten nu ?
nope nog steeds per 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En anders je vrije dag gewoon als kosten opvoeren. Qsix had toen mazzel dat ik uberhaupt al vrij was, maar Dell is toen ook niet op komen dagen. D'r is een keer een zelfstandige geweest die dat bij Essent heeft gedaan en tot de rechter door is gegaan: hij heeft gelijk gekregen en de schade werd vergoed. :)

Ik heb echt een grove hekel aan bedrijven die de afspraken niet nakomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Klopt, ik heb ook zo iemand in de familie. Er was hem een telefoon verkocht van een provider die geen eens dekking had op de plek waar hij woonde. En voor tijdverlies moet je inderdaad bij de telecomproviders zijn. Uurtje = factuurtje. Ze gingen steeds beter meewerken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het heel vreemd als Qsix zegt dat het een grote Hoax is :? Firmware update is firmware update. Heeftie destijds ook zelf tegen mij bevestigd (ook al was ik niet geinteresseerd in een 24").
Sfynx schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:34:
Ik heb Qsix maar gevraagd om een trackingcode o.i.d., want zou vrijdag m'n tweede 2709W inruil krijgen en heb vrijdag en vandaag nog niemand aan de deur gezien... maar de rest van de week kan ik niet thuis gaan zitten omdat er misschien iets bezorgd kan worden, maar misschien ook niet... Voor een dag vrij nemen heb je iets meer zekerheid nodig.

Gaat allemaal een beetje stroef dus... het is te hopen dat m'n derde exemplaar wel goed is.
Ik weet er alles van, thuis blijven met scherm bij de deur, terwijl er niemand komt opdagen. Mij is toen door Qsix gezegt dat het ook niet heel erg is als ik niet thuis ben. Dan krijg je een briefje in de bus waarop een nummer staat dat je kan bellen voor een nieuwe afspraak of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266796

Iemand al nieuws over de Dell S2409W? Zag hem zojuist staan op de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Toch nog een vraag over het blauwe-puntjes fenomeen. Is het zo dat je een stuck pixel/half stuck gemakkelijk zou moeten kunnen zien tegen een compleet zwarte achtergrond in een compleet verduisterde ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan zie je het behoorlijk duidelijk ja, zeker met een een wat grotere pixelpitch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:35:
Dan zie je het behoorlijk duidelijk ja, zeker met een een wat grotere pixelpitch :)
De dotpitch zou 0,2505mm moeten zijn op dit scherm.

• BoXie
Hmm dan heb je dus nog steeds de oude firmware. IEMAND eigenlijk al de nieuwere firmware voor de 2408WFP ?

• Aries.Mu
  • Laatst online: 31-05 22:03
Anoniem: 266796 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:35:
Iemand al nieuws over de Dell S2409W? Zag hem zojuist staan op de site :)
Voor die prijs is het waarschijnlijk een TN-paneel.

Het is denk ik het eerste scherm van Dell die ik tegenkom met een 16:9 paneel...
Film kijken op dit scherm zal wel leuk zijn :)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Aries.Mu schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:50:
[...]Voor die prijs is het waarschijnlijk een TN-paneel.

Het is denk ik het eerste scherm van Dell die ik tegenkom met een 16:9 paneel...
Film kijken op dit scherm zal wel leuk zijn :)
Het is geen UltraSharp model.
Wel met HDMI aansluiting, komt ook nog in kleinere formaten alleen allen zonder HDMI.

16:9 gaat populair worden. ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Astennu
Ik snap ook niet echt waarom ze verschillende maten hebben gebruikt voor breedbeeld TV's en PC schermen waarom niet meteen alles 16:9 of 16:10.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Gutteguttegut schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:33:
[...]
Het is geen UltraSharp model.
Wel met HDMI aansluiting, komt ook nog in kleinere formaten alleen allen zonder HDMI.

16:9 gaat populair worden. ;)
Alles wordt """populair""" als er maar genoeg marketing achter gezet wordt. :z

Herriner je de misleidende 16:10 reclames?
zoals deze:

http://i188.photobucket.c...jcvjcvjcvjcv/DSC_6452.jpg
http://i188.photobucket.c...jcvjcvjcvjcv/DSC_6454.jpg
http://i188.photobucket.c...jcvjcvjcvjcv/DSC_6453.jpg

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik heb vandaag mijn 2408WFPb met partnr. G286H ontvangen van Qsix. Mij viel het op, dat er een 'b' was toegevoegd aan de productnaam achter op de monitor.
Ik had hem besteld als een rev A01, maar zoals eerder vermeld in dit topic, was er alleen een ander partnr.

Voor mij voldoet hij aan alle wensen. (Nog) geen dode pixels tegengekomen en dat vind ik nog wel het belangrijkste in mijn ogen natuurlijk.

Voor wie benieuwd is naar de inputlag, is er ook beeldmateriaal ter beschikking. Is wel vergeleken met het 15,4" scherm van mijn MBP. Dus ik weet eigenlijk niet of jullie er veel aan gaan hebben.

http://files.tato.be/2408WFPb-inputlag-1.jpg
http://files.tato.be/2408WFPb-inputlag-2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door tato op 17-09-2008 21:01 . Reden: Images gelinkt ]

• Hahn
  • Laatst online: 01-06 16:37
Een lcd-scherm vergelijken met een ander lcd-scherm heeft qua inputlag niet zo heel veel zin. Natuurlijk zit er wel wat verschil tussen de twee schermen, maar dat zegt alleen dat de één iets sneller is dan de ander, niks over hoeveel inputlag ze nou eigenlijk hebben :P

The devil is in the details.

Dat is nogal waardeloos zolang de inputlag van de MBP nog een variabele is (onbekend).

Of vergelijken met een CRT of vergelijken met een TFT waarvan de lag bekend is.

• BoXie
@tato :
Maar kun jij nu wèl je sharpness met stappen van 10 verzetten ? Of ook per 25 ? Ik ben nl. benieuwd of momenteel die schermen geleverd worden met de nieuwe firmware.

• tato
BoXie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:42:
@tato :
Maar kun jij nu wèl je sharpness met stappen van 10 verzetten ? Of ook per 25 ? Ik ben nl. benieuwd of momenteel die schermen geleverd worden met de nieuwe firmware.
Dit gaat nog altijd met stappen van 25 spijtig genoeg.

PS: Van back bleeding is er geen enkel spoor meer te bekennen op mijn 2408WFP.

[ Voor 10% gewijzigd door tato op 17-09-2008 21:07 . Reden: Info back bleeding ]

• deef-
Monitor van Qsix binnen gekregen. Dit is GEEN RevA01 aangezien de sharpness nog steeds in stappen van 25 is. Deze moet dus terug.

• neographikal
  • Niet online
tato schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:00:
[...]

Dit gaat nog altijd met stappen van 25 spijtig genoeg.

PS: Van back bleeding is er geen enkel spoor meer te bekennen op mijn 2408WFP.
zet hem eens op een donkere grijstint? Het verschilt per exemplaar, maar die ik tot nu toe heb gezien hadden er allemaal in meer of mindere mate last van (6 stuks total).

Anoniem: 269169

deef- schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:04:
Monitor van Qsix binnen gekregen. Dit is GEEN RevA01 aangezien de sharpness nog steeds in stappen van 25 is. Deze moet dus terug.
Zal in de praktijk lastig worden, tenzij op de datasheet staat dat je in stappen van 1 kunt regelen. Dan voldoet de monitor niet aan de beloofde specs. Nu wel. Tenzij je een harde afspraak over Rev A1 hebt gemaakt.

• deef-
Ben IIG blij dat het de nieuwste hardware revisie is, waar ook al grote verbeteringen in zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door deef- op 18-09-2008 18:24 ]

• tato
neographikal schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:12:
[...]

zet hem eens op een donkere grijstint? Het verschilt per exemplaar, maar die ik tot nu toe heb gezien hadden er allemaal in meer of mindere mate last van (6 stuks total).
Ik heb het ook eens geprobeerd met donkere grijstinten, maar het is in mijn ogen niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
En de 2709W soap gaat door... m'n tweede inruil zou geregeld worden voor vorige week vrijdag (12 september), kwam niet, de maandag erop ook niet. Ik dus mailen hoe het zit, was er opeens een serienummer nodig (die ik al eerder had gegeven, en je zou zeggen dat ik dan vanzelf iets te horen krijg de week ervoor als hij de order wil invoeren... dus dat was gewoon niet gebeurd, en ik maar wachten).

Ik serienummer geven, woensdag de 17e antwoord dat die die dag ingediend zou worden en dan donderdag of uiterlijk vrijdag aan zou komen. Niets gekomen, ook geen briefje door de deur... en vanwege het gebrek aan een verzendmelding met trackingnummer geen manier om te zien waar het pakket nu is, of dat er uberhaupt iets is verstuurd. Daar gaat het zoveelste mailtje dus om om opheldering te vragen... :/

Ik begin nu toch een beetje te denken dat ik m'n monitor beter direct bij Dell zelf had kunnen kopen i.p.v. Qsix, of gewoon een ander merk had moeten nemen... er zijn nu al bijna 3 weken verstreken sinds m'n (overigens wél snelle) 1e inruil DOA aankwam.

Niet weten waar je aan toe bent is nog erger dan lang moeten wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfynx schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:33:
En de 2709W soap gaat door... m'n tweede inruil zou geregeld worden voor vorige week vrijdag (12 september), kwam niet, de maandag erop ook niet. Ik dus mailen hoe het zit, was er opeens een serienummer nodig (die ik al eerder had gegeven, en je zou zeggen dat ik dan vanzelf iets te horen krijg de week ervoor als hij de order wil invoeren... dus dat was gewoon niet gebeurd, en ik maar wachten).

Ik serienummer geven, woensdag de 17e antwoord dat die die dag ingediend zou worden en dan donderdag of uiterlijk vrijdag aan zou komen. Niets gekomen, ook geen briefje door de deur... en vanwege het gebrek aan een verzendmelding met trackingnummer geen manier om te zien waar het pakket nu is, of dat er uberhaupt iets is verstuurd. Daar gaat het zoveelste mailtje dus om om opheldering te vragen... :/

Ik begin nu toch een beetje te denken dat ik m'n monitor beter direct bij Dell zelf had kunnen kopen i.p.v. Qsix, of gewoon een ander merk had moeten nemen... er zijn nu al bijna 3 weken verstreken sinds m'n (overigens wél snelle) 1e inruil DOA aankwam.

Tja, ik zei exact het tegenover gestelde hier. 'Had ik maar bij Qsix besteld'.
Het is overal wel wat, heb me er nu maar bij neergelegd met die subpixel (stuck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:36:
[...]

Tja, ik zei exact het tegenover gestelde hier. 'Had ik maar bij Qsix besteld'.
Het is overal wel wat, heb me er nu maar bij neergelegd met die subpixel (stuck).
Tja m'n eerste exemplaar had 9 dode subpixels over 7 pixels, dus die wilde ik toch wel inruilen... en aangezien de tweede een rotte backlight heeft, ga ik me er nog niet bij neerleggen :P

(zal je zien, heeft de derde een kapotte voeding o.i.d. ;))

Ik mis een beetje de proactieve communicatie van de verkoper af, een "hij is op de post, hier is je UPS code" zou ik erg waarderen... ik moest er tot nu toe steeds zelf achteraan voordat er weer wat gebeurde.

We wachten weer een weekendje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 16:03
Hmmm gek genoeg heb ik de 2709w ook nu een flink aantal weken in bezit en heb ik dus nergens last van. Ook bij Qsix besteld, I guess I'm just lucky?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 01-06 13:06
Vandaag ook een 2709w ontvangen. Scherm is helemaal goed. Geen defecte pixels oid. Scherm is gekocht bij Qsix. Moet wel zeggen dat de levering erg snel is!
Dinsdagavond besteld, woensdag betaald, en woensdag lag er dus al een afleverbewijs door de brievenbus (was niemand aanwezig om pakket in ontvangst te nemen)

En het bevalt prima zo'n resolutie, kom van een 19" 1280*1024 samsung LCD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sfynx schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:33:

Herkenbaar, had ik ook keer op keer met de 3008. Moet daar wel bij zeggen dat die ook een tijdje 'op' waren en ik dus nog ff op de nieuwe moest wachten. Maar toch ook verschillende keren dat de gemaakte afspraak wanneer ze langs zouden komen niet klopte :/

Ik ben 3x bij Qsix geweest en Rob is verder een hele aardige kerel (althans tegen mij wassie dat, meer ervaring heb ik niet ;)). En zoiets als dit kan een keer gebeuren, maar ik lees er nog steeds best vaak over en dan moet ik toch helaas concluderen dat dat erg jammer is, minpunten dus.

Ik hoop dat ze toch snel alsnog bij je langskomen en dat je volgende exemplaar wel gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Markicks schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:57:
Hmmm gek genoeg heb ik de 2709w ook nu een flink aantal weken in bezit en heb ik dus nergens last van. Ook bij Qsix besteld, I guess I'm just lucky?
C00KW4US schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:07:
Vandaag ook een 2709w ontvangen. Scherm is helemaal goed. Geen defecte pixels oid. Scherm is gekocht bij Qsix. Moet wel zeggen dat de levering erg snel is!
Dinsdagavond besteld, woensdag betaald, en woensdag lag er dus al een afleverbewijs door de brievenbus (was niemand aanwezig om pakket in ontvangst te nemen)

En het bevalt prima zo'n resolutie, kom van een 19" 1280*1024 samsung LCD :)
Bah :P Ja ik denk dat dat normaal is en dat ik een grote pechvogel ben ;) Ook het eerste model LCD monitor waar ik problemen heb.

Geen idee of Rob ook in het weekend correspondeert, maar hopelijk krijg ik snel duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfynx schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:49:
[...]

Tja m'n eerste exemplaar had 9 dode subpixels over 7 pixels, dus die wilde ik toch wel inruilen... en aangezien de tweede een rotte backlight heeft, ga ik me er nog niet bij neerleggen :P

(zal je zien, heeft de derde een kapotte voeding o.i.d. ;))

Ik mis een beetje de proactieve communicatie van de verkoper af, een "hij is op de post, hier is je UPS code" zou ik erg waarderen... ik moest er tot nu toe steeds zelf achteraan voordat er weer wat gebeurde.

We wachten weer een weekendje...
Tja in jouw situatie zou ik dan ook maar al te graag een ander exemplaar willen.
Heb tot nu toe dan 1 stuck pixel die rood oplicht op een zwarte background (haast niet zichtbaar, alleen van 5 cm af). Daar kan ik mee leven, als je nagaat hoeveel sub(pixels) er op z'on scherm zitten.
Vraag me wel nog steeds af wat die blauwe puntjes (sommige lijken wel stuck), zijn. Zie ze verder niet vanaf een afstand van 40cm, mochten het nu allen gewoon stuck (sub) pixels zijn dan leg ik me er niet bij neer nee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb nog een beetje rond zitten kijken en kwam deze site weer tegen:

http://www.digitalversus....2=88&mo2=316&p2=3023&ph=8

En daar zie je dat de 2709 qua kleur wel beter is als de 3008 maar heeft wel veel meer inputlag. Er wordt helaas niet gezegt of het de A1 is. (Ik ga er van uit dat dat wel zo is.)

Is er trouwens al bekend of de A2 minder input lag heeft ? mijn 2405 zou rond de 45-50 zitten maar de 3008 zit al op 58 en de 2709 73ms.

De 2405 met 100 hz aansturing zou 25-40ms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:19:
Ik heb nog een beetje rond zitten kijken en kwam deze site weer tegen:

http://www.digitalversus....2=88&mo2=316&p2=3023&ph=8

En daar zie je dat de 2709 qua kleur wel beter is als de 3008 maar heeft wel veel meer inputlag. Er wordt helaas niet gezegt of het de A1 is. (Ik ga er van uit dat dat wel zo is.)

Is er trouwens al bekend of de A2 minder input lag heeft ? mijn 2405 zou rond de 45-50 zitten maar de 3008 zit al op 58 en de 2709 73ms.

De 2405 met 100 hz aansturing zou 25-40ms hebben.
Die 2709 is echt niet beter met kleur dan de 3008wfp.... IPS>>>>VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 160457 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:45:
[...]

Die 2709 is echt niet beter met kleur dan de 3008wfp.... IPS>>>>VA.
Qua kijkhoek is dat inderdaad zo ja maar als je er recht voor zou zitten. En volgens mij is het echt een must om die schermen te kalibreren maar zo'n apparaat is volgens mij best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
8 tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is nog te doen. Dacht dat ik die dingen laatst voor iets van 300-400 euro had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
DAt kan, maar een spyder voldoet en kost je niet de hoofdprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan nog, IPS staat bekend om de kleurweergave, niet alleen de kijkhoeken. Als ik verschillende reviews lees komt die 3008wfp beter uit de bus voor kleurweergave. De 2709w heeft btw veel meer last van 'oversaturating' mede dankzij va/wide gamut.
Ook panel uniformity is bij een IPS beter, wat ook meespeeld bij de kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo algemeen kun je het niet stellen, genoeg IPS-panelen - of liever gezegd implementaties - die niet uniform zijn. Het hangt van een hoop factoren af, niet alleen van het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Anoniem: 160457 schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:48:
De 2709w heeft btw veel meer last van 'oversaturating' mede dankzij va/wide gamut.
Heb je het scherm al eens zelf gezien/bekeken? Op mijn 2709 is niets te zien wat lijkt op oversaturated color. Kleuren zijn natuurgetrouw en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In niet gecolormanagede applicaties doet hij het. Tja, dat is inherent aan een wide gamut scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:09:
[...]

Herkenbaar, had ik ook keer op keer met de 3008. Moet daar wel bij zeggen dat die ook een tijdje 'op' waren en ik dus nog ff op de nieuwe moest wachten. Maar toch ook verschillende keren dat de gemaakte afspraak wanneer ze langs zouden komen niet klopte :/

Ik ben 3x bij Qsix geweest en Rob is verder een hele aardige kerel (althans tegen mij wassie dat, meer ervaring heb ik niet ;)). En zoiets als dit kan een keer gebeuren, maar ik lees er nog steeds best vaak over en dan moet ik toch helaas concluderen dat dat erg jammer is, minpunten dus.

Ik hoop dat ze toch snel alsnog bij je langskomen en dat je volgende exemplaar wel gewoon goed is.
Ik zie op de site van Qsix nu staan 'snelle levering' i.p.v. 'op voorraad' bij de 2709W, en op de Dell site staat bij die monitor '1-2 weken' i.p.v '5-7 dagen'... Dus grote kans dat deze vertraging (mede) komt door vertraagde levertijden bij Dell zelf, dan kan ik me voorstellen dat er ook nog geen pakket onderweg kan zijn. Hopelijk kunnen ze snel een nieuwe versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00KW4US schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:32:
[...]

Heb je het scherm al eens zelf gezien/bekeken? Op mijn 2709 is niets te zien wat lijkt op oversaturated color. Kleuren zijn natuurgetrouw en goed.
Heb zelf de 2709w gehad, met Crysis zag de lucht (blauw) er gewoon niet uit. Had hem niet gecalibreerd, maar volgens digitalversus maken spellen daar geen gebruik van.
Met deze 3008 heb ik daar (minder) last van, ook lijken de kleuren meer levend (vooral groen).
Moet wel zeggen dat zwart ook echt zwart was op de 2709, iets wat de 3008 iets minder goed doet... alleen hinder ik mij daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:34:
In niet gecolormanagede applicaties doet hij het. Tja, dat is inherent aan een wide gamut scherm :)
En de 3008 heeft dat dus niet (omdat hij full gamut heeft ? of ook wide ? dacht dat ze beide 110% hadden).

anyway ik heb nu een 2405 die heeft een zelfde type panneel als de 2709. Echter heb ik daar verkleuring door kijkhoeken nooit echt opgemerkt.

Ik zal Qsix eens bellen of het mogelijk is met mijn 2405 langs te komen en die naast de 2709 en de 3008 te zetten. En eens wat dingen te vergelijken.

En bedoelde je dit kalibratie apparaat: Datacolor Spyder2 Express ? die is 80 euro er is ook een duurdere versie maar die is meteen 800 :P

Edit. Ik heb nu de Spyder 3 Pro voor 115e gevonden en de 3 Elite voor 159. Maar eens kijken wat de verschillen zijn. Maar ik denk dat ik sowiso voor de 3 Pro ga.
Anoniem: 160457 schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:21:
[...]

Heb zelf de 2709w gehad, met Crysis zag de lucht (blauw) er gewoon niet uit. Had hem niet gecalibreerd, maar volgens digitalversus maken spellen daar geen gebruik van.
Met deze 3008 heb ik daar (minder) last van, ook lijken de kleuren meer levend (vooral groen).
Moet wel zeggen dat zwart ook echt zwart was op de 2709, iets wat de 3008 iets minder goed doet... alleen hinder ik mij daar niet aan.
Dat hoor je bij meer mensen dat de kleuren niet goed zijn. Wide Gamut zou ook problemen geven met dat kleuren soms te fel zijn. En kaliberen is wel leuk maar ik lees dus ook dat het niet werk in Apps die niet kijken naar de kleuren profielen zoals: Games, Films en web-browsers.

En de 2709 is gewoon interessant vanwegen de prijs. het is net als bij de 20"> 22" stap prijs verschil valt gewoon heel erg mee. 30" heeft wel weer een "beter" paneel Qua kijkhoeken en pixel grote.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 22-09-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt hoog tijd dat displayport en 10bit schermen (per kleur, dus totaal 30bit = ruim één miljard kleuren, 64x zoveel als nu) gemeengoed worden, je hebt ze wel al, maar ze zijn ongelofelijk duur. Dan zijn al die problemen met wide gamut ineens over en wil niemand nog iets anders. Volgens mij ben je nu nog steeds het beste uit met schermen met 90-100% kleurbereik.

Ik was van plan om rond eind september/begin oktober een nieuwe pc te kopen, maar omdat ik de schermen nog teveel vind tegenvallen stel ik het nog even uit. Ik had eerst de Dell 3008wfp op het oog, maar nadat ik hem in real life had gezien, samen met de informatie uit de afgelopen 4 delen van dit topic (vanaf deel 8 alles gelezen) en alle reviews die ik kon vinden ben ik daar toch vanaf gestapt. Ik vind het totaal geen probleem om dat bedrag uit te geven voor een scherm, maar dan wil ik toch meer waar voor m'n geld.

waar heb je trouwens die Spyder 3 Elite voor €159 gevonden, ik heb die namelijk zelf een tijdje terug bij http://www.foto-konijnenberg.nl/ gekocht voor €195? Overigens zijn de verschillen tussen de Spyder 3 Elite en de Spyder 3 Pro puur softwarematig, je kan je Spyder 3 Pro later eventueel ook upgraden door een Spyder 3 Elite upgrade CD te kopen.

Datacolor heeft trouwens ook een productfinder.

[ Voor 70% gewijzigd door Kid Jansen op 22-09-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
kid jansen schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:36:
Het wordt hoog tijd dat displayport en 10bit schermen (per kleur, dus totaal 30bit = ruim één miljard kleuren, 64x zoveel als nu) gemeengoed worden, je hebt ze wel al, maar ze zijn ongelofelijk duur. Dan zijn al die problemen met wide gamut ineens over en wil niemand nog iets anders. Volgens mij ben je nu nog steeds het beste uit met schermen met 90-100% kleurbereik.

waar heb je trouwens die Spyder 3 Elite voor €159 gevonden, ik heb die namelijk zelf een tijdje terug bij http://www.foto-konijnenberg.nl/ gekocht voor €195? Overigens zijn de verschillen tussen de Spyder 3 Elite en de Spyder 3 Pro puur softwarematig, je kan je Spyder 3 Pro later eventueel ook upgraden door een Spyder 3 Elite upgrade CD te kopen.

Datacolor heeft trouwens ook een productfinder.
Ik heb die Elite hier gevonden:
http://www.kamera-express...subsubtypes&search=search

Ik denk dat je gelijk hebt over dat kleurenbereik. Maar dat is wel jammer want dan vallen alle nieuwe dell schermen meteen af en moet je eigenlijk terug naar de oude 3007-HC die niet meer te koop is.

Of dus misschien nog jaren wachten tot die 10 Bit schermen betaalbaar zijn .....

Edit: Die product finder meld dat ik de Spyder 3 TV moet nemen :P Ik vraag me ook af of ik er wel veel aan heb aangezien games en browsers er niet naar kijken. Foto's bewerken doe ik niet super veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 22-09-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:19:
En de 3008 heeft dat dus niet (omdat hij full gamut heeft ? of ook wide ? dacht dat ze beide 110% hadden).
Even gebaseerd op de specs: de 3008 lijkt wel degelijk wide gamut te zijn, nog wijder dan de 2408, dus hij zal het ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat jaren wachten zal wel mee vallen, de HP DreamColor LP2480zx heb je voor een ruime €2000, dat is zo'n 4x zo duur als een beetje redelijke 8bit 24" monitor. Ik denk dat je over een jaartje, misschien anderhalf, die dingen wel voor een vrij redelijke prijs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Voor de meelezers: de Spyder2 wordt niet echt blij van wide gamut schermen. De Spyder3 gaat daar wel goed mee om. Ik zou geen Spyder2 van 80 euro kopen voor het calibreren van een wide gamut scherm.

Iets anders dan. Ik ben benieuwd of iemand hier iets meer over kan vertellen. Ik heb altijd begrepen dat als je een monitor via DVI aansluit, de grafische kaart niet meer zo ter zake doet. Alle info uit de applicatie zou namelijk door de videokaart rechtstreeks en onbewerkt worden doorgestuurd door de DVI-kabel. De eerste de beste wokkietokkieTM kaart zou daarom voldoende zijn voor een kwalitatief goed beeld via DVI.
Fijn, dat is de theorie. Maar nu de praktijk. Ik heb sinds kort een nieuwe pc. En in die pc zit een nieuwe videokaart. De vorige was een ouwe GeForce 5900, nu heb ik een Radeon HD 3850. Photoshop en Lightroom zien er op mijn 2408WFP nog steeds hetzelfde uit als voorheen, maar vreemd genoeg is het verschil in niet-colormanaged applicaties echt enorm! Het lijkt wel alsof alle oversaturatie is verdwenen en het effect is alsof IE en Image Viewer opeens met kleurprofielen werken. Overigens ben ik ook overgestapt op Vista, maar Vista werkt toch nog steeds niet met kleurprofielen? Weet iemand hoe dit komt?

Voor wie de calibratiekeuzes wil weten: het scherm staat op Custom RGB en ik heb in het menu met extra settings van de Spyder aangegeven dat ik de RGB-sliders wil gebruiken om de kleurtemperatuur af te stellen. Die heb ik na het nodige puzzelwerk vrijwel perfect weten te krijgen (wel even de tijd voor nemen) en daarna heb ik de Spyder een profiel laten aanmaken. Bliss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:55:
[...]

Even gebaseerd op de specs: de 3008 lijkt wel degelijk wide gamut te zijn, nog wijder dan de 2408, dus hij zal het ook gewoon doen.
Uhmmm dit soort dingen zetten je allemaal wel aan het denken zeg. Er komt wel erg veel bij kijken:
-Te groot kleuren berijk op oud 8 bit systeem
-Kijkhoek
-Reactie tijden
-Input lag
-Aansluit mogelijkheden
-Pixel grote
-stroom verbruik
-Backlight bleeding
-Contrast

Vooral de te overdreven kleuren en de input lag baren me wat zorgen. Het stroomverbruik ook wel wat maar goed daar kun je niet veel aan doen. Dat moeten we dan maar voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de pixelpitch van een 30" echt perfect, 0,2505mm is lekker scherp, maar ook niet te klein, van een 27" is hij echt groot: 21% breder en hoger (46% meer oppervlak).

Op een 24" vind ik 1920x1200 eigenlijk al te weinig. Net gekeken wat een mooie resolutie zou zijn voor een 27", toen kwam ik op 2304x1440, dan heb je een pixelpitch van exact 0,2525mm. Was even kijken wat vergelijkbaar was met andere resoluties, als je die ontbindt in priemgetallen hou je vrijwel altijd alleen maar machten van 2, 3 en 5 over, een enkele keer zit er nog een macht van 7 in. Maar voor de rest zat er geen regelmaat in, dus volgens mij zou deze resolutie prima moeten kunnen.

Voor een 24" zou 2048x1280 eigenlijk een veel mooiere resolutie zijn, dan heb je een pixelpitch van ca 0,2531mm

[ Voor 7% gewijzigd door Kid Jansen op 22-09-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Astennu schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:17:
[...]

Uhmmm dit soort dingen zetten je allemaal wel aan het denken zeg. Er komt wel erg veel bij kijken:
-Te groot kleuren berijk op oud 8 bit systeem
-Kijkhoek
-Reactie tijden
-Input lag
-Aansluit mogelijkheden
-Pixel grote
-stroom verbruik
-Backlight bleeding
-Contrast

Vooral de te overdreven kleuren en de input lag baren me wat zorgen. Het stroomverbruik ook wel wat maar goed daar kun je niet veel aan doen. Dat moeten we dan maar voor lief nemen.
Ik ben ook al meer dan een maand aan het "kijken" :D voor een nieuw scherm. Ik zit nog altijd achter een bakbeest van een CRT te werken (22" @ 1600x1200).
En ik ben het helemaal eens met je post. Vind het echt heel lastig. Ik was eerst heel erg overtuigd van de 2709, maar toen ging ik toch twijfelen over de input lag i.v.m. games. Wat toch een hoofdeis is, goed kunnen gamen. Vervolgens ben ik ook nog gaan twijfelen over het MVA-scherm, blijkt toch dat S-IPS superieur is en zeker H-IPS.

Dus nu ben ik heel erg aan het twijfelen tussen de nieuwe HP LP2475W met H-IPS scherm en de Dell 2709. Waarbij ik dus heel erg bots tussen de 2 verschillende type schermen, dit in het voordeel van de HP. En de grootte, die duidelijk in het voordeel van de Dell is, 24" vs. 27".
Prijs is verwaarloosbaar, anders was het al wat makkelijker :+

Kan iemand mij overtuigen om voor het ene, dan wel het andere scherm te gaan. Misschien wat 2709-users?? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Gurneyhck op 22-09-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat je beter 2e hands een 20-22" op de kop kan tikken bv een samsung 226bw die heeft een input lag van max 8ms dat is heel weinig vergeleken met de Dell schermen. Maar goed die dell shermen hebben ook scalers en meer ingangen dat heeft die samsung niet.

Maar ik vind 1300 euro gewoon veel geld en als ik nu die 3008 koop en ik straks het beeld echt te bagger vind zit er er aan vast en kun je 1-2 jaar later weer een nieuw scherm van 1300 kopen. Dus ik denk dat ik maar meteen die tijd probeer af te wachten. Ik binnenkort waarschijnlijk 1 of 2 schermen er bij gaan kopen. Mijn plan was eerst dus om een 3008 of 2709 te kopen maar denk dat het nu gewoon 2 de meest goedkope 20" worden en gewoon afwachten tot er iets komt wat acceptabel en vergelijkbaar is met een CRT. Dus goede kleur snel geen lag en wel veel aansluit opties maar dan wel zo "compact" als een LCD.

Is er niet toevallig iemand in de buurt van Nijmegen die een 2709 of een 3008 heeft waar ik eens mag komen kijken ?

Edit: Ik heb nog eens gekeken bij mijn 2405 maar als ik schuin op me scherm kijk heb ik niet dat vreselijke beeld dat de 2408 en de 2709 geven in de reviews en ik zou ook een PVA scherm hebben als ik me niet vergis. Het wordt wel iets lichter maar onder en boven verkleuren niet zo erg zoals je dat daar ziet.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 22-09-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Wat een gezeur over wide gamut en inputlag zeg... Ik denk dat vele hier wel het commentaar leveren gebaseerd op reviews/topics maar nooit de schermen IRL hebben gezien.

Helaas staan de Dell schermen niet in elke winkel om te bezichtigen, dat maakt het wat lastiger dan bij andere merken. Als het goed is kan je bij Qsix wel schermen bekijken. Dus als je echt wilt zien hoe een Dell monitor presteert, maak dan ff een afspraak bij Qsix.

Ik gebruik nu enkele dagen de 2709w en het bevalt me erg goed. Ik houd ook van een potje 1st persoon shooting en dat gaat gewoon prima. Inputlag zal vast wel aanwezig zijn maar het schieten lukt net zo goed als op m'n Samsung TN scherm. En nee, m'n kill/death ratio is er niet op achteruit gegaan :+

De kleuren zijn uitstekend te noemen. Niks oversaturated. De browser Firefox 3 met color management addon zou ook gebruik moeten maken van je kleurprofiel. Kortom, kleuren van websites zijn goed. Games maken geen gebruik van je windows color profile toch zien de games er goed uit, het is zelfs beter dan op m'n TN based monitor. Geen last van rare kleur lucht in Crysis.

Voor de rest kan je blijven 'mierenneuken' over de specs (sorry voor het taalgebruik) maar echt als je je zorgen gaat maken over de pixel dot pitch... 0,3mm verschil, kom op zeg :X

Voor alle critici, lees ook vooral dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat artikel heb ik al een stuk gelezen vooral het stuk over input lag. Dat zegt hij ook dat het verschil heel klein is maar een getrainde gamer er wel last van kan hebben. Of als je elkaar tegelijk ziet. Maar als je als een flut reactie hebt bij het spelen van games heb je er geen last van. De 2709 zou wel de ergste input lag hebben van welk van de schermen tot nu toe ik weet niet hoeveel je gamed maar misschien is het verschil ook niet te merken misschien echt alleen voor de hardcore gamers.

Ik denk dat ik inderdaad maar eens Qsix ga bellen en sleep me 2405 wel mee. Laptop mee games en zo er op en maar eens testen. Want voor 1300 euro wil ik wel met een goed scherm thuis komen.

Edit ( zie net dat de 2408WFP nog erger is met een lag van 89 ms, 50% meer dan de 3008)

Hier zie je het ook wel heel duidelijk als hij van normal naar sniper mode gaat: http://nl.youtube.com/wat...UxkElQD_E&feature=related.

Maar bij de 2709 en de 3008 is dat dus minder erg. Mijn huidige 2405 zou 50% minder lag hebben als de 3008. Maar daar hielp het ook om het aantal HZ van 60 naar 100 te zetten maar dan kreeg je volgens mij weer plaatjes die konden ontbreken of zo iets. het is toch wat :D

Edit 2: Hier nog een voorbeeld:

http://nl.youtube.com/watch?v=Tnp822fAAs0

Ik las gister ook bij Xbit dat deze filmpjes niet eerlijk zijn omdat het filmpjes zijn. Maar waarom is de LCD dan altijd trager ? even zelf testen lijkt me ook niet echt moeilijk.

Het is te zien nu is het alleen de vraag is het te erg ? volgens mij valt het wel mee voor de niet hardcore gamer. En ik neem aan dat de lag nog niet zo erg is als bij TV's waar je problemen krijgt met audio bij flims.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 22-09-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C00KW4US schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:15:
Wat een gezeur over wide gamut en inputlag zeg... Ik denk dat vele hier wel het commentaar leveren gebaseerd op reviews/topics maar nooit de schermen IRL hebben gezien.

Helaas staan de Dell schermen niet in elke winkel om te bezichtigen, dat maakt het wat lastiger dan bij andere merken. Als het goed is kan je bij Qsix wel schermen bekijken. Dus als je echt wilt zien hoe een Dell monitor presteert, maak dan ff een afspraak bij Qsix.

Ik gebruik nu enkele dagen de 2709w en het bevalt me erg goed. Ik houd ook van een potje 1st persoon shooting en dat gaat gewoon prima. Inputlag zal vast wel aanwezig zijn maar het schieten lukt net zo goed als op m'n Samsung TN scherm. En nee, m'n kill/death ratio is er niet op achteruit gegaan :+

De kleuren zijn uitstekend te noemen. Niks oversaturated. De browser Firefox 3 met color management addon zou ook gebruik moeten maken van je kleurprofiel. Kortom, kleuren van websites zijn goed. Games maken geen gebruik van je windows color profile toch zien de games er goed uit, het is zelfs beter dan op m'n TN based monitor. Geen last van rare kleur lucht in Crysis.

Voor de rest kan je blijven 'mierenneuken' over de specs (sorry voor het taalgebruik) maar echt als je je zorgen gaat maken over de pixel dot pitch... 0,3mm verschil, kom op zeg :X

Voor alle critici, lees ook vooral dit artikel.
Over inputlag heb je mij niet gehoord, dat heb ik niet kunnen waarnemen, maar de nadelen van wide gamut (zeker als het zo ruim is als bij de 3008wfp) i.c.m. 8bit zijn toch echt zichtbaar. Ik zou toch echt voor een normaal kleurbereik gaan, en pas voor wide gamut als je op z'n minst een 10bit LUT hebt, maar veel liever nog 10bit van begin tot eind.

Wat je over pixelpitch zegt begrijp ik niet helemaal, waarom is dat zeuren? Overigens is het geen 0,3mm verschil (gelukkig), dat zou namelijk erg veel zijn, aangezien dat ongeveer de pixelpitch is van een 27". Het gaat om een nog veel kleiner verschil, ongeveer 0,05mm, maar desondanks is dat duidelijk zichtbaar. Een 24" en al helemaal een 27" scherm zijn duidelijk minder scherp dan een 30" scherm. Rond de 100ppi werkt naar mijn mening gewoon het fijnst.

Ik blijf erbij dat ze eigenlijk voor 24" 2048x1280 als resolutie hadden moeten gebruiken, en voor 27" 2304x1440. Maar blijkbaar vonden ze 1080p HD content 1:1 fullscreen (in de breedte in ieder geval) belangrijker, ik zou ook geen andere reden kunnen bedenken waarom ze die 1920x1200 gebruikt hebben. 1920x1200 zou wel een mooie resolutie zijn voor 22", dan heb je net geen 103ppi, en dan 1680x1050 alleen voor 20" gebruiken.

Het is gewoon stom dat er niks tussen 1920x1200 en 2560x1600 in zit, de eerste resolutie boven 2560x1600 geeft al helemaal een gigantisch verschil, dat is namelijk WQUXGA wat dus 4x de oppervlakte heeft van WUXGA, namelijk 3840x2400.

[ Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 22-09-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een stuck subpixel die je niet ziet op 40cm afstand/donkere kamer/zwarte achtergrond, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Met mijn eerste 2709W (die terugging vanwege een hoop kapotte subpixels) had ik geen last van input lag, ik heb echt geprobeerd mezelf te irriteren aan traag bewegende mouse pointers/schermen of vertraagde video bij films e.d., maar zelfs een placebo effect bleef uit :P Dus of het is minder erg dan voorgespiegeld wordt, of ik ben iemand die er niet gevoelig voor is.

Kleuren waren ook prima, in die blauwe gradient die eerder in deze topicreeks gepost werd zag je wel een klein beetje paarsige tint, maar luchten e.d. waren gewoon blauw.

Dit was wel allemaal met met OS X getest trouwens.
kid jansen schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:21:
[...]

Het is gewoon stom dat er niks tussen 1920x1200 en 2560x1600 in zit, de eerste resolutie boven 2560x1600 geeft al helemaal een gigantisch verschil, dat is namelijk WQUXGA wat dus 4x de oppervlakte heeft van WUXGA, namelijk 3840x2400.
Tja, het is ook wel fijn om gewoon 1920x1200 te hebben op een, zeg, 27" paneel zodat je een groter beeld hebt, maar geen extra stress op je grafische kaart/cpu i.v.m. schalen van je beeld of het moeten gamen op hogere resoluties. Ik heb zelf voor de 2709W gekozen omdat ik een zo groot mogelijk oppervlak prefereer voor films, 1920x1200 het maximum is voor m'n DVI KVM switch, en ik m'n grafische kaart niet wil opzadelen met een te hoge resolutie. En voor de meerprijs t.o.v. een 24" hoef je het ook niet te laten naar mijn mening.

1920x1200 op een andere native resolutie afbeelden is natuurlijk ook geen optie als de native resolutie hier geen veelvoud van is, dat ziet er niet uit i.v.m. interpolatie-effecten.

[ Voor 47% gewijzigd door Sfynx op 23-09-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00KW4US schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:15:

(...)
Wat betreft inputlag hoef je het scherm helemaal niet gezien te hebben. Als een review een hard cijfer geeft voor de inputlag en je al ervaring hebt met een monitor met minder inputlag, dan is het heel duidelijk: no-go.

Voor mij valt dus tegenwoordig zo ongeveer de hele Dell serie af.

3008WFP
2408WFP
(ik geloof niet in dezelfde resolutie op een grotere monitor (26" / 27") en ik ga ook niet kleiner dan 1200 pixels verticaal)
dus blijft er over:
de Dell 2007FP

En daar ben ik heel blij mee :D

Echt, iedereen die hier zit te zeuren dat mensen zeuren over inputlag moeten zelf eens een live opstelling gaan bekijken met een first person shooter. ;)

Ik ben weer eens een 24" aan het uitzoeken voor iemand, en tot nog toe valt de Dell knetterhard af. Een inputlag van 70ms; kom op zeg :X

Het zou eens tijd worden dat al die fabrikanten een nieuwe norm gaan gebruiken voor de responsetijd. Als ze nu ipv alleen de ghosting eens de tijd gaan tellen dat er tussen het ontvangen van het signaal bij de ingang van de monitor en het bereiken van het gewenste resultaat op het scherm zit gaan tellen, dan zou dat imo wel zo eerlijk zijn.

En hij valt tevens af omdat het een PVA is, maar dat terzijde. Ik zit dus inderdaad ook te kijken naar reviews van de HP LP2475w. Als die HP nou eens een polarizer had en net niet die inputlag (wel veel en veel minder dan bij de 2408WFP of andere 24" non-TN'ers) dan was het ding gewoon perfect geweest imo.

Ik geeft de persoon waarvoor ik die monitor moet uitzoeken denk ik gewoon een tijdje mijn 204T mee, dan kan 'ie zelf ondervinden of de lag voor hem storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:17:
Zowel de 2408, 2707 als 2709 zijn erg zuinig qua verbruik. Tussen de 50 en 60 watt zo ongeveer :)
JME schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:15:
Fijn, dat is de theorie. Maar nu de praktijk. Ik heb sinds kort een nieuwe pc. En in die pc zit een nieuwe videokaart. De vorige was een ouwe GeForce 5900, nu heb ik een Radeon HD 3850. Photoshop en Lightroom zien er op mijn 2408WFP nog steeds hetzelfde uit als voorheen, maar vreemd genoeg is het verschil in niet-colormanaged applicaties echt enorm! Het lijkt wel alsof alle oversaturatie is verdwenen en het effect is alsof IE en Image Viewer opeens met kleurprofielen werken. Overigens ben ik ook overgestapt op Vista, maar Vista werkt toch nog steeds niet met kleurprofielen? Weet iemand hoe dit komt?
IE niet, Image Viewer wel (onder Vista, onder XP niet). 't Is gewoon een software-aangelegenheid: de kleurprofielen worden niet over alles toegepast :)
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:41:
Wat betreft inputlag hoef je het scherm helemaal niet gezien te hebben. Als een review een hard cijfer geeft voor de inputlag en je al ervaring hebt met een monitor met minder inputlag, dan is het heel duidelijk: no-go
Zoals vaker gezegd: inputlag is neit het allerbelangrijkste, althans niet voor iedereen. Wat de een als storend ervaart, ervaart de ander weer anders. Zelfs iemand die zegt op input lag te letten hoeft het niet op te vallen: de mate van last die je ervaart is subjectief.

Ergo: gaat heen en test zelf :P

[ Voor 79% gewijzigd door neographikal op 23-09-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sfynx schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:03:
...Tja, het is ook wel fijn om gewoon 1920x1200 te hebben op een, zeg, 27" paneel zodat je een groter beeld hebt, maar geen extra stress op je grafische kaart/cpu i.v.m. schalen van je beeld of het moeten gamen op hogere resoluties. Ik heb zelf voor de 2709W gekozen omdat ik een zo groot mogelijk oppervlak prefereer voor films, 1920x1200 het maximum is voor m'n DVI KVM switch, en ik m'n grafische kaart niet wil opzadelen met een te hoge resolutie. En voor de meerprijs t.o.v. een 24" hoef je het ook niet te laten naar mijn mening.

1920x1200 op een andere native resolutie afbeelden is natuurlijk ook geen optie als de native resolutie hier geen veelvoud van is, dat ziet er niet uit i.v.m. interpolatie-effecten.
Ik zeg niet dat het per se moet verdwijnen, maar ik denk dat er met mij best veel zijn die het ook zouden waarderen als er 24" en 27" schermen verkrijgbaar zouden zijn met een resolutie van rond de 100ppi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:51:
[...]

Zowel de 2408, 2707 als 2709 zijn erg zuinig qua verbruik. Tussen de 50 en 60 watt zo ongeveer :)

[...]

IE niet, Image Viewer wel (onder Vista, onder XP niet). 't Is gewoon een software-aangelegenheid: de kleurprofielen worden niet over alles toegepast :)

[...]

Zoals vaker gezegd: inputlag is neit het allerbelangrijkste, althans niet voor iedereen. Wat de een als storend ervaart, ervaart de ander weer anders. Zelfs iemand die zegt op input lag te letten hoeft het niet op te vallen: de mate van last die je ervaart is subjectief.

Ergo: gaat heen en test zelf :P
Die 2709 zou 100 watt gebruiken en de 3008 130. Mijn oudere 2405 zit op 55-60 watt.
kid jansen schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 01:41:
[...]

Ik zeg niet dat het per se moet verdwijnen, maar ik denk dat er met mij best veel zijn die het ook zouden waarderen als er 24" en 27" schermen verkrijgbaar zouden zijn met een resolutie van rond de 100ppi.
Het kan inderdaad wel zie ook de 17"laptops met 1920-1200 schermen super scherp maar wordt wel heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kid jansen schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:21:
[...]Het is gewoon stom dat er niks tussen 1920x1200 en 2560x1600 in zit, de eerste resolutie boven 2560x1600 geeft al helemaal een gigantisch verschil, dat is namelijk WQUXGA wat dus 4x de oppervlakte heeft van WUXGA, namelijk 3840x2400.
Dit gaat binnenkort veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:58:
[...]

Die 2709 zou 100 watt gebruiken en de 3008 130. Mijn oudere 2405 zit op 55-60 watt.
Even nagemeten met m'n nieuwe meter: 66.6 watt met de brightness op 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

3008 -> pagina 4 Max: 115 - Min: 103.
2709 -> pagina 4 Max: 97.31 - Min: 63.56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dus dat klopt wel.

Nog even een vraag. Als je gewoon games speeld en op Inet en zo zit dan gebruik je toch sRGB ? Want daar schijnen de nieuwe Dell's het slechtste te presteren.

Dit kun je deels caliberen. In deze reviews:

http://prad.de/en/monitor...9w-part15.html#Conclusion
http://prad.de/en/monitor...-dell-3008wfp-part10.html

Dien ze dat ook. Maar wordt dit nu ook voor een deel in het scherm gedaan ? zodat ook de kleuren in games beter worden ? Want calibratie is echt nodig als je die diagrammen ziet. En zelfs na calibratie krijgt je het niet helemaal weg door de wide color gamut. Meest perfecte zou een scherm met 100% gamut zijn ipv 110. Of 10 Bit want volgens mij kunnen video kaarten dit al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
100% gamut wordt niet gerekend vanaf sRGB, dus zal ook afwijken. Zolang de OS-devvers niet met kleurenmanagement komen wat _overal_ werkt blijft dit probleem bestaan. 10bit LUTS, kalibratietools etc ten spijt.

Ook games zijn niet colormanaged, maar daar stoor ik me dan weer absoluut niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:16:
100% gamut wordt niet gerekend vanaf sRGB, dus zal ook afwijken. Zolang de OS-devvers niet met kleurenmanagement komen wat _overal_ werkt blijft dit probleem bestaan. 10bit LUTS, kalibratietools etc ten spijt.

Ook games zijn niet colormanaged, maar daar stoor ik me dan weer absoluut niet aan :)
Maar de calibratie die je in je scherm profielen doet werken wel bij games en windows alleen die zullen wat beperkt zijn ? Of ga je eigenlijk alleen maar op de PC aan de slag als je een spyder gebruikt ? En die 10 Bit lut werkt als ik jou goed bregrijp ook niet in games ? Want de Eizo had iets van een 12 Bit Lut met 16 bit colors.

Ik heb ook de review van de 2405 er eens naast gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://prad.de/images/monitore/dell-2405fpw-farbraum-klein.jpg
While the 2405FPW can indeed offer a large color space and the subjective image quality does seem good by all means, the aspect of color fidelity did not prove to be one of its strengths. An observation that makes this display rather unsuited for more demanding fields of application such as picture editing work for example.

3008:
Afbeeldingslocatie: http://prad.de/images/monitore/dell-3008wfp-k01.png
The comparison of the ISO Coated printing colour space with the reproducible colour space of the Dell 3008WFP shows quite clearly that the LCD monitor really does have en extended colour space. The ISO Coated gamut (gamut = colour space) is completely covered by the monitor’s colour space.

De 2405 komt nog een aardig eind. Maar de kleuren van de 2405 zijn soms gewoon wat flets met te weinig kleur waar de 3008 soms te veel kleur zal hebben.

Echter is mijn 2405 niet gecalibeert ik weet alleen niet of daar veel te halen valt. Echter blijft dit scherm gewoon nog wat ghosting houden met zijn 16 ms.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 23-09-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, maak het verhaal niet zo moeilijk: behalve Photoshop en consorten zijn applicaties niet gemanaged = "probleem" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ok :P

Maar kun je misschien wat meer vertellen over het caliberen ? Doe je dat ook in het OSD van het scherm ?

Of eigenlijk alleen maar in de OS settings ? Want ik wil het scherm zo goed mogelijk kalibreren via het scherm zelf. Om daar na wat pressiesere aanpassingen te doen via het OS. Soms kun je ook nog wat op de video kaart regelen qua kleuren profielen. Maar ik weet niet wat games daar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je kunt wat rood/groen e.d. wegregelen in het menu, oftewel het witpunt aanpassen. Maar op je eigen blote ogen gaat dat moeilijk, het menselijk oog is echt schrikwekkend inaccuraat (of niet , het compenseert alles weg, 't is maar hoe je het bekijkt). Daarbij compenseert het niet voor het enorme kleurenbereik.

Ergo: haal een spyder. Die spuugt een accuraat kleurprofiel uit wat in toepassing waar het gebruikt wordt, wordt toegepast.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 23-09-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:18:
Je kunt wat rood/groen e.d. wegregelen in het menu, oftewel het witpunt aanpassen. Maar op je eigen blote ogen gaat dat moeilijk, het menselijk oog is echt schrikwekkend inaccuraat (of niet , het compenseert alles weg, 't is maar hoe je het bekijkt). Daarbij compenseert het niet voor het enorme kleurenbereik.

Ergo: haal een spyder. Die spuugt een accuraat kleurprofiel uit wat in toepassing waar het gebruikt wordt, wordt toegepast.
Maar kan ik die spyder niet gebruiken om ook het scherm via het OSD beter af te stellen ? wat je ook zegt het oog is te inaccuraat maar als je een spyder gebruikt om het te controleren kun je een eindje komen om het iets wat te verbeteren via het OSD waardoor ook apps die geen color profile kunnen gebruiken er iets beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Witpunt in het geval van een spyderpro: ja. Kleuren? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Want voor kleuren kan het helemaal niet ? of moet je kan dat wel met die Elite.

Want dat is wel een beetje jammer aan die dell's die zijn vanuit de fabriek slecht afgesteld. Maar na kalibratie komen ze er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:58:Het kan inderdaad wel zie ook de 17"laptops met 1920-1200 schermen super scherp maar wordt wel heel erg klein.
dat is dan wel weer erg klein, dan zit je boven de 130ppi, bovendien is dat een laptop, geen los scherm
Oh ja, heb je daar ook bronnen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:26
Wat heb ik toch altijd pech met mijn hardware. Ik heb een 2405FPW waar ik in het begin veel problemen mee gehad heb (2 keer omgeruild binnen de eerste maand in bezit). Nu lukt het auto adjusten van het scherm steeds minder goed. Het schermt denkt 1600x1200 input te krijgen ipv 1920x1200. Resultaat > resolutie wordt in elkaar geperst. De support van Dell is ook om te huilen. Werd steeds doorverbonden. Uiteindelijk maar gemaild en een vervangende monitor kunnen regelen. Sluit ik die vandaag aan en wat denk je... zitten er allemaal vlekken in het scherm. Ik zie zo 15 vlekjes in het midden van het scherm (het zijn geen dode pixels). :'( Ik krijg ze niet weggepoetst, ze zitten echt in het scherm. Dat heb ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sperenvanger schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:17:
Wat heb ik toch altijd pech met mijn hardware. Ik heb een 2405FPW waar ik in het begin veel problemen mee gehad heb (2 keer omgeruild binnen de eerste maand in bezit). Nu lukt het auto adjusten van het scherm steeds minder goed. Het schermt denkt 1600x1200 input te krijgen ipv 1920x1200. Resultaat > resolutie wordt in elkaar geperst. De support van Dell is ook om te huilen. Werd steeds doorverbonden. Uiteindelijk maar gemaild en een vervangende monitor kunnen regelen. Sluit ik die vandaag aan en wat denk je... zitten er allemaal vlekken in het scherm. Ik zie zo 15 vlekjes in het midden van het scherm (het zijn geen dode pixels). :'( Ik krijg ze niet weggepoetst, ze zitten echt in het scherm. Dat heb ik weer.
ook weer een 2405 ? zal dan wel een gerepareerd scherm zijn geweest. Gewoon meteen bellen. Misschien is er met transport wat verkeerd gegaan of zo. Maar wees blij dat je het nu hebt en niet als i buiten garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ja ook weer een 2405, uit augustus 2005 (revisie A05 met firmware 2.2). Gewoon een refurbished scherm dus. Echt heel zuur dat deze ook weer niet goed is. Ik heb alleen geen flauw idee wie te bellen, ik word steeds doorverbonden. Heb deze omruilactie via mail geregeld en dezelfde dame nog maar een mailtje gestuurd. Ik begin het vertrouwen in Dell een beetje te verliezen, dit was alweer mijn 4e 2405fpw. En dan nog niet goed... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kid jansen schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:56:
[...]
Oh ja, heb je daar ook bronnen voor?
Nog niet.
Wel dus al ;-)
23" 2048x1152
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/cebit08fe103_550.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-09-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aha dan. Leuke resolutie. Ook leuk voor de 24-27"schermen. Maar de vraag is dan weer wat voor een paneel is het ?, wat gaan ze kosten ? en wanneer kunnen we die schermen kopen :)
Sperenvanger schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:57:
Ja ook weer een 2405, uit augustus 2005 (revisie A05 met firmware 2.2). Gewoon een refurbished scherm dus. Echt heel zuur dat deze ook weer niet goed is. Ik heb alleen geen flauw idee wie te bellen, ik word steeds doorverbonden. Heb deze omruilactie via mail geregeld en dezelfde dame nog maar een mailtje gestuurd. Ik begin het vertrouwen in Dell een beetje te verliezen, dit was alweer mijn 4e 2405fpw. En dan nog niet goed... zucht.
Dat is balen ja. Ik had blijkbaar geluk met mijn scherm nooit wat mee gehad in 3 jaar. 1 dode pixel helemaal aan de rand (rood) maar daar heb ik geen last van. Ik heb geen idee welke revisie hij is maar ik heb em vrij laat gekocht. De 2407 kwam niet zo heel veel later (3-6 maanden) Dus zal wel een A5 zijn. Ben achteraf blij dat ik voor die 2405 ben gegaan want die 2407 had super veel problemen.

[ Voor 94% gewijzigd door Astennu op 23-09-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-06 16:37
Is een leuke resolutie inderdaad, maar het is 16:9 in plaats van 16:10, aangezien het wel breder is dan 1920x1200, maar ook minder hoog.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Morgen krijg ik nog een andere. Volgens de Dell medewerker aan de telefoon had dit niet mogen gebeuren. Blijkbaar zijn de mensen die teruggezonden monitoren inspecteren en opknappen voor refurbish niet zo heel kritisch. Ik vrees dan ook dat ik morgen een scherm krijg met weer een ander defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sperenvanger schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:17:
Hetzelfde hier, zit nu met mijn 3008wfp waarvan ik verdenk een hoop stuck sub pixels te hebben. Waar heb jij heen gemaild voor een omruiling? De service van Dell is inderdaad zeer slecht, heb meegemaakt dat ik 4x doorverbonden werd waarna ik verolgens bij de zeflde persoon uitkwam die ik het voor het eerst aan de lijn had. Gewoon zielig, vraag me nog steeds af wat het kost, bellen naar Dell.

Met de omruiling heb ik dus weer grote kans een scherm te hebben met dezelfde problemen. Dat omruilen elke keer is ook niet meer leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Mij lukte het in eerste instantie niet via telefoon omdat ik steeds werd doorverbonden tot het 17:00 was waarna ik de receptie aan de lijn kreeg die een terugbelafspraak zouden maken. Ze moeten nog terugbellen. Heb toen maar een mail gestuurd en werd geholpen door iemand van de printer afdeling. Vanmiddag daar naar teruggebeld en maar gekozen dat ik een laserprinter had (optie 1). Aan de telefoon uitgelegd hoe en wat en dat ik een casenummer had. Als je dat nog niet hebt moet je je servicetagnummer opgeven (dat was bij mij het probleem, die heeft de 2405fpw niet). Op je 3008wfp moet wel een servicetag zitten, maar grote kans dat je inderdaad een refurbished monitor terug krijgt.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.