(vorige post op verzoek iets aangepast)
He wat zit ik toch weer te twijfelen. Ik zou wel naar HD willen, maar ik weet niet precies waar ik goed aan doe. Ik heb nu een Sony HC90, die op MiniDV opneemt. Ding kan progressive opnemen (niet vaak gebruikt), de lens is een Professional Quality Carl Zeiss® Vario-Sonnar® T* Lens en de CCD is een 1/3" 3310K Gross Pixel CCD.
Nou zit ik te vergelijken met bv die Sony 305/350 hierboven. De chip is kleiner (1/4), maar wel HD. Is het nou een nadeel dat die chip van dit nieuwere type kleiner is of niet? Het beeld ziet er opzich wel goed uit. Hoe is het, naast HD, in vergelijk met die oudere, maar grotere chip?
Als ik wat meer geld wil uitgeven zou ik ook nog voor een van de volgende cams kunnen gaan. Namelijk de Canon HFS-21 of Panasonic TM700 (of de SD700, verschil is opnamemedia).
Toen ik op camcorderinfo de review over de HFS-21 las kwam er uit dat de low light prestaties wat tegen vielen. Camcorderinfo is wel weer heel erg te spreken over de TM700. Vervolgens op vimeo nog wat beelden gevonden van de TM700 en daar viel iets anders me weer op. Bij bijvoorbeeld
http://vimeo.com/10275300 zie je dat als aan het einde van het filmpje de camera draait, dat het beeld wat schokt. Ook als ik de originele file download en afspeel op m'n PS3 (volgens mij was er met die PS3 ook iets mbt progressive weergave, kan ik mij vaag herinneren). Is dit normaal? Je ziet het wel meer bij dit soort bewegingen.