HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, ik ga vandaag na mijn werk eens langs de MM. Eens kijken wat ze hebben. Ik wil eigenlijk meteen een nieuwe meenemen. Ik heb al te lang geen camera gehad. Die kleine van me is 'al' 10 weken en heb nog niet veel kunnen filmen, dat ben ik nu aardig beu...

Ik heb de volgende op mijn lijstje staan:
-Pana
SD 60/66
SD 20
SD 200

Canon
HF-S100
HF-200

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Heeft er iemand nog tips voor een groothoeklens en polar filter voor de Canon HF10/11/100 serie?

Er zijn er zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wilde gaan voor de Hama PL circular polar filter. Niet al te duur, en hopelijk wat beter dan de 10 euro filters van ebay?
Qua groothoeklens heb ik er eentje van kenko gezien, 0,5x.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Heb ondertussen ook de keuze gemaakt voor de Panasonic SD60, maar helaas nog nergens leverbaar in omgeving Eindhoven. Heb al 4 zaken benaderd , maar helaas nergens nog leverbaar. Iemand die toevallig wel een plek weet in omgeving Eindhoven waar deze videocamera te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Bij onze leverancier is hij op vooraad en kunnen we hem donderdag hier hebben Zwart en Zilver. (en dat is in Helmond prijs is 469,-)

Ben zelf nog steeds niet aan het echte testen van de CX305 toegekomen maar wat ik wel gezien heb iks dat hij echt goed presteert bij beweging en slechte lichtomstandigheden. Alleen nog geen webwaardig footage :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:51:
Zo dat ziet er goed uit zeg! Bedankt voor de tip! Iets van een steadicam wordt idd veel te duur. Die plugin ziet er veel belovend uit :)
Een camera-stabilisatie is eigenlijk heel simpel. Het enige wat je nodig hebt is massa, omdat de meeste camcorders van tegenwoordig in verhouding totaal niks wegen.

DIY steadicams zijn ook redelijk goed op het WWW te vinden en voor 2 tientjes aan materiaal bij de bouwmarkt te fabriceren. Hetzelfde geldt voor dure rommel zoals kranen, dolly's en draagharnassen. Tijd om er een draadje voor te openen? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:53:
Heeft er iemand nog tips voor een groothoeklens en polar filter voor de Canon HF10/11/100 serie?

Er zijn er zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wilde gaan voor de Hama PL circular polar filter. Niet al te duur, en hopelijk wat beter dan de 10 euro filters van ebay?
Qua groothoeklens heb ik er eentje van kenko gezien, 0,5x.
Het grote filter topic

Conclusie: Hoya met meervoudige coating of B+W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
Exocet schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:42:
Heb ondertussen ook de keuze gemaakt voor de Panasonic SD60, maar helaas nog nergens leverbaar in omgeving Eindhoven. Heb al 4 zaken benaderd , maar helaas nergens nog leverbaar. Iemand die toevallig wel een plek weet in omgeving Eindhoven waar deze videocamera te krijgen is?
Vandaag bij MM Utrecht voor 479 gezien.

Ik ben ook op zoek naar een HD camera. Was 2 jaar geleden gecharmeerd van een 3ccd camera, maar die zijn nu duurder geworden (>700) terwijl er toen nog wel een panasonic met DV tape was voor ong. 450. Zijn de 1CCD nu beter geworden?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe Canon EOS 550D bekeken, die is net uit. Het apparaat kan ook goed filmen, de filmpjes schijnen vergelijkbaar te zijn met die van de 7D. Terwijl de 550 meer een instapmodel is.

Klinkt toch wel heel aantrekkelijk. Full HD, microfoon en externe mic. Het blijft zo dat je handmatig scherp moet stellen en dat je vast zit aan de 24 fps. Maar toch wel heel relaxt zo'n all in one apparaat waar je tevens makkelijk spullen op kan plaatsen en lenzen kan verwisselen.

Hier een voorbeeldje van canon zelf (natuurlijk zetten hun er dure lenzen op en zijn de omstandigheden optimaal, maar toch. Overigens vind ik dat deze het bewegende stuk met de auto goed filmt hoor. http://www.youtube.com/watch?v=3f7l-Z4NF70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:42:
Heb de nieuwe Canon EOS 550D bekeken, die is net uit. Het apparaat kan ook goed filmen, de filmpjes schijnen vergelijkbaar te zijn met die van de 7D. Terwijl de 550 meer een instapmodel is.

Klinkt toch wel heel aantrekkelijk. Full HD, microfoon en externe mic. Het blijft zo dat je handmatig scherp moet stellen en dat je vast zit aan de 24 fps. Maar toch wel heel relaxt zo'n all in one apparaat waar je tevens makkelijk spullen op kan plaatsen en lenzen kan verwisselen.

Hier een voorbeeldje van canon zelf (natuurlijk zetten hun er dure lenzen op en zijn de omstandigheden optimaal, maar toch. Overigens vind ik dat deze het bewegende stuk met de auto goed filmt hoor. http://www.youtube.com/watch?v=3f7l-Z4NF70
Ja, ben er ook naar het kijken. Voor 640 euro (body) een hele goede 18MP camera die dus ook waanzinnig goede low light(!) 1080p 24 fps movies kan schieten. Het wordt een cultcamera schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik niet. Dat is voorbehouden aan de eerste dSLR die een goede AF heeft tijdens het filmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:44:
Dat denk ik niet. Dat is voorbehouden aan de eerste dSLR die een goede AF heeft tijdens het filmen!
Ja dat denk ik ook. Dan wordt t echt interessant voor video. Blijft natuurlijk een flinke belemmering zo, alleen om daar nog een jaar of 2 jaar op te wachten zie ik niet zitten.

edit: De kleine scherptediepte en de goeie handelbaarheid van de focus en zoom vind ik trouwens wel een mooie extra.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van de HFS100 zijn in rap tempo aan het dalen, vorige week laagste prijs 739 oid, toen naar 729, 699 en nu 696 (allemaal andere leveranciers). Heeft natuurlijk te maken met de komst van de nieuwe camcorders in April, maar ben wel benieuwd wat de bodem van deze prijsdaling wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Autofocus in film is voor amateurs. Dus ik mis het punt een beetje waarom dat een probleem zou moeten zijn voor de mensen die in HD aan het filmen zijn ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimoawi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 17:28
Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuwe HD camera kopen
-Maximaal 450 Euro
Ik heb het nodig voor:
-Thuis filmpje maken voor mijn kinderen (de tweede komt eraan :D )
-Zomervakantie
Mijn eisen zijn :
-FullHD
-Liever met een HDD
-Redelijk goed foto's
-Minimaal 10x zoom
Ik zit te denken over :
-Sony HDR-XR105E
-Sony HDR-CX105E
EDIT:
Is het een goed idee om Sony Handycam HDR SR 12E tweedehands van maarktplaats te kopen (zonder garantie)?
Bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door mimoawi op 19-03-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
harley schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:10:
Bij onze leverancier is hij op vooraad en kunnen we hem donderdag hier hebben Zwart en Zilver. (en dat is in Helmond prijs is 469,-)

Ben zelf nog steeds niet aan het echte testen van de CX305 toegekomen maar wat ik wel gezien heb iks dat hij echt goed presteert bij beweging en slechte lichtomstandigheden. Alleen nog geen webwaardig footage :P
Kun je misschien eens kijken wat er gebeurt bij de wat snellere beweging van of de camera of hetgene dat beweegt? Hetgene waar ik wat huiverig voor ben is het zgn. rolling shutter verschijnsel. Dit komt omdat het beeld in stukjes wordt opgenomen, dus de bovenste pixels net ietsjes eerder dan de ondersten. Hierdoor kun je een soort rare verschuiving in het beeld zien. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je de camera van links naar rechts beweegt (pant) terwijl je filmt? Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:00:
Hmm, ik ga vandaag na mijn werk eens langs de MM. Eens kijken wat ze hebben. Ik wil eigenlijk meteen een nieuwe meenemen. Ik heb al te lang geen camera gehad. Die kleine van me is 'al' 10 weken en heb nog niet veel kunnen filmen, dat ben ik nu aardig beu...

Ik heb de volgende op mijn lijstje staan:
-Pana
SD 60/66
SD 20
SD 200

Canon
HF-S100
HF-200
Bovenstaand verhaal ging niet op. Ze 'moeten' de reparateur altijd een 2e kans geven. IK heb hem dus begin deze week weer opnieuw moeten achterlaten... |:( Ze zouden er nu wel een hoge prioriteit aangeven. Hopelijk heb ik hem binnen 2 weken terug... Maar ik begin het aardig beu te worden inmiddels.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je alvast voorbereiden: pas als ie na 3 reparaties niet goed is, wordt ie omgeruild. Daarnaast verzend MM afaik via een centraal magazijn. Je hebt dus extra verzending en handling op de heen- en terugweg. Ik bereid je er vast op voor dat het waarschijnlijk een week of 4 gaat duren. Misschien kun je aandringen op directe verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die is er toch al? De Panasonic GH-1.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zonoskar schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:37:

Die is er toch al? De Panasonic GH-1.
Is dat zo? Ik zal eens lezen. Maar in dat geval is dat toch wel een erg mooi apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:24:
Ik zal je alvast voorbereiden: pas als ie na 3 reparaties niet goed is, wordt ie omgeruild. Daarnaast verzend MM afaik via een centraal magazijn. Je hebt dus extra verzending en handling op de heen- en terugweg. Ik bereid je er vast op voor dat het waarschijnlijk een week of 4 gaat duren. Misschien kun je aandringen op directe verzending?
Hmm, dat is niet wat zeiden tegen mij. Ik neem aan als ik 2 keer achter elkaar met hetzelfde probleem terug kom (eigenlijk al 4 keer, maar de eerste 2 keer is ie niet naar de reparateur gegaan), dat het wel goed is. Want gaan ze de 3e keer vinden wat ze de eerste 2 keer niet gelukt is.

Het 'leuke' is, dat ik zelf volgens mij gewoon weet wat het probleem is, maar dat de reparateur schijnbaar geen idee heeft wat het kan zijn. Het probleem is volgens mij het volgende. Bij deze camera is de originele oplaadkabel niet bijgeleverd. Daar voor in de plaats kreeg ik een externe oplader. Deze oplader laadt de batterij wel op, maar de camera weet dat niet. Dus op het moment dat ik de accu erin steek, geeft de camera meteen aan dat de accu leeg is. Oftewel, dit wordt niet opgelost, tenzij ze een oplaad kabeltje bijvoegen, maar daar zijn ze niet slim genoeg voor... dus inmiddels zit ik gewoon te wachten totdat hij weer terug is en dat ik hem meteen weer kan inleveren... En iets nieuws uitzoeken..

Soms vraag ik me weleens af.. ben ik nu zo slim, of zijn zij nu zo dom... :|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimoawi
mimoawi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:49:
Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuwe HD camera kopen
-Maximaal 450 Euro
Ik heb het nodig voor:
-Thuis filmpje maken voor mijn kinderen (de tweede komt eraan :D )
-Zomervakantie
Mijn eisen zijn :
-FullHD
-Liever met een HDD
-Redelijk goed foto's
-Minimaal 10x zoom
Ik zit te denken over :
-Sony HDR-XR105E
-Sony HDR-CX105E
EDIT:
Is het een goed idee om Sony Handycam HDR SR 12E tweedehands van maarktplaats te kopen (zonder garantie)?
Bedankt
Iemand? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mystikal: vreemd. 3x repareren is vrij standaard in de retail en ik was er niet van op de hoogte dat MM hiervan afwijkt. Het zou me niet verbazen als ze dat uiteindelijk wel doen. Ik wacht nog even af met een advies totdat het echt nodig is ;)

@mimoawi: De SR12 is een fantastische camera (wel een iets lagere bitrate, maar dat merk je alleen bij snelle bewegingen). Als je het aandurft om die 2e hands te kopen dan zou ik dat zeker doen! De CX105 en XR105 zijn vziw identieke modellen alleen heeft de CX versie alleen een geheugenkaart en de XR zowel een HDD als flash. Beide zijn prima toestellen. Alternatieven zijn de HF200 en de SD60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dancing_Animal schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:26:
[...]

Kun je misschien eens kijken wat er gebeurt bij de wat snellere beweging van of de camera of hetgene dat beweegt? Hetgene waar ik wat huiverig voor ben is het zgn. rolling shutter verschijnsel. Dit komt omdat het beeld in stukjes wordt opgenomen, dus de bovenste pixels net ietsjes eerder dan de ondersten. Hierdoor kun je een soort rare verschuiving in het beeld zien. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je de camera van links naar rechts beweegt (pant) terwijl je filmt? Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Zal hem morgen voor je even hiermee testen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimoawi
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:46:
@Mystikal: vreemd. 3x repareren is vrij standaard in de retail en ik was er niet van op de hoogte dat MM hiervan afwijkt. Het zou me niet verbazen als ze dat uiteindelijk wel doen. Ik wacht nog even af met een advies totdat het echt nodig is ;)

@mimoawi: De SR12 is een fantastische camera (wel een iets lagere bitrate, maar dat merk je alleen bij snelle bewegingen). Als je het aandurft om die 2e hands te kopen dan zou ik dat zeker doen! De CX105 en XR105 zijn vziw identieke modellen alleen heeft de CX versie alleen een geheugenkaart en de XR zowel een HDD als flash. Beide zijn prima toestellen. Alternatieven zijn de HF200 en de SD60.
Bedankt voor de reactie mig :) Ik vind de SR12 echt goed maar is 550 Euro met een extra accu goed prijs voor een tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
harley schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:20:
[...]

Zal hem morgen voor je even hiermee testen.
Nice :) Ik weet niet of je bekend bent met vimeo.com, maar daar kun je je filmpjes in hd kwijt en zelfs je originele file als download er bij zetten. Dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn als je dat doet (als je daar natuurlijk tijd voor en zin in hebt).
Het gaat trouwens wel rap met die typenummers bij Sony, bij sommige zit zelfs alleen maar verschil in de digitale zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:46:
Prima, als je me daarna ook maar een goed advies geeft :Y)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mimoawi schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:44:

Bedankt voor de reactie mig :) Ik vind de SR12 echt goed maar is 550 Euro met een extra accu goed prijs voor een tweedehands?
Ik vind het een prima prijs, maar bij 2e hands komt natuurlijk meer kijken :) Overigens moet de camera zo ongeveer nog wel binnen de garantie zitten (2 jaar) dus vraag iig de bon erbij!! Verder, als je geen bezwaar hebt tegen een 2e hands en tegen een HDD model, dan heb je voor een acceptabel bedrag een dijk van een camera! :)
Mystikal schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:24:

Prima, als je me daarna ook maar een goed advies geeft :Y)
Zien we dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dancing_Animal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:23:
[...]

Nice :) Ik weet niet of je bekend bent met vimeo.com, maar daar kun je je filmpjes in hd kwijt en zelfs je originele file als download er bij zetten. Dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn als je dat doet (als je daar natuurlijk tijd voor en zin in hebt).
Het gaat trouwens wel rap met die typenummers bij Sony, bij sommige zit zelfs alleen maar verschil in de digitale zoom.
Jazeker was ik wel bekend met vimeo had er alleen nog geen account.

heb nog steeds niet echt kunnen testen (veel te druk)
Wel gisteren ff met de hond buiten gespeeld en dat gefilmd. Ik heb niets met de footage gedaan en de camera stond gewoon auto en op standaard instellingen.

Ik hoop dat het iets duidelijk maakt over je vraag zo niet graag even aangeven dan probeer ik zsm het voor je uit.

Omdat het nou geen hoogwaardig filmpje is zal ik het wel over 1 á 2 weken verwijderen !
[Vimeo: http://vimeo.com/10320984]
let maar niet op de rotzooi en alg, morgen wordt de plaats hier weer van ontdaan kan ik 4 keer per jaar doen en dan nog komt het vlug terug

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 21-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Bedankt! Ik heb het net even snel op m'n notebook bekeken. Zal de file later downloaden en op m'n PS3 afspelen. Ziet er in eerste instantie goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tipje naar harley: probeer je onderwerp eens vanaf hun hoogte te filmen. Waarschijnlijk wordt je opname dan interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
He wat zit ik toch weer te twijfelen. Ik zou wel naar hd willen, maar ik weet niet precies waar ik goed aan doe. Ik heb nu een Sony HC90, die op MiniDV opneemt. Ding kan progressive opnemen (niet vaak gebruikt), de lens is een Professional Quality Carl Zeiss® Vario-Sonnar® T* Lens en de CCD is een 1/3" 3310K Gross Pixel CCD.
Nou zit ik te vergelijken met bv die Sony 305/350 hierboven. De chip is kleiner (1/4), maar wel hd. Is het nou een nadeel dat die chip van dit nieuwere type kleiner is of niet? Het beeld ziet er opzich wel goed uit.
In de wat duurdere prijsklasse heb ik het een en ander gelezen over de Canon HFS-21, de Sony CX550 en de Panasonic TM700 (die laatste is nog niet in Nederland, maar de SD700 wel, die alleen zou verschillen qua opnamemedia).
Toen ik op camcorderinfo de review over de HFS-21 las kwam er uit dat de low light prestaties wat tegen vielen. Daar werd ik dan niet veel vrolijker van. Vervolgens op vimeo nog wat beelden gevonden van de TM700 en daar viel iets anders me weer op. Bij bijvoorbeeld http://vimeo.com/10275300 zie je dat als aan het einde van het filmpje de camera draait, dat het beeld wat schokt. Ook als ik de originele file download en afspeel op m'n PS3 (volgens mij was er met die PS3 ook iets mbt progressive weergave, kan ik mij vaag herinneren). De Sony CX550 heeft helemaal geen progressive opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even 100 euro eraf bij de HF S100... Is nu ook leverbaar via computerboeren als OCBS, 4launch en Maxict terwijl dat eerst niet zo was.... Zou het een eenmalige actie zijn van een importeur of zou Canon met het oog op de HF S200 een aantal extra afzetkanalen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:34:
Vandaag even 100 euro eraf bij de HF S100... Is nu ook leverbaar via computerboeren als OCBS, 4launch en Maxict terwijl dat eerst niet zo was.... Zou het een eenmalige actie zijn van een importeur of zou Canon met het oog op de HF S200 een aantal extra afzetkanalen zoeken?
Ik denk dat er gedumpd moet worden aangezien de nieuwe modellen eraan komen...goede actie btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kodak Zi8 :D Pocket Camera dat in Blu Ray kwaliteit filmt supervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Er staat nu een aanbieding in de MediaMarkt krant een Panasonic SD10 voor 299,-
Niet een verkeerde prijs lijkt mij, doen of toch beter een HDC-SD/TM60 bestellen voor (422,-/479,-)

Is het prijsverschil het waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Zoals je hier ( Water in waterdichte camera. ) kunt lezen heb ik mijn Sanyo Xacti WH1 gesloopt. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera. De beeldkwaliteit van de Sanyo viel me overigens erg tegen en waterdicht was ie dus ook niet echt. Dus op zoek naar wat anders.

Ik gebruik de camera voornamelijk tijdens het wildwater kayakken. Wat betekent dat ie vlak bij het water staat, of dat hij in een waterdichte pelicase mee in mijn kayak gaat. Je kunt je voorstellen dat het wel eens mis kan gaan in zo'n situatie of dat er iemand met zijn natte handen en kleding de camera bediend. Dus een camera van 500+ euro is misschien niet de handigste keuze aangezien de vervangingskosten dan wel erg duur worden.

In mijn zoektocht naar een betaalbare HD videocamera stuitte ik op de Toshiba Camileo X100 wat op basis van de specs en de beelden op youtube net een stapje boven de meeste Sanyo modellen lijkt te liggen qua beeldkwaliteit. Zo zien de beelden van de Sanyo Xacti WH1 er erg uitgesmeerd uit en is de beeldstabilisatie belabberd. Dit lijkt beter bij de Toshiba Camileo X100. Ik kan echter heel weinig reviews van terug vinden van de X100 op internet. Zo ben ik bijvoorbeeld wel benieuwd of de flits ook gebruikt kan worden als lamp tijdens het filmen. Heeft iemand hier ervaring met de camera of weet iemand een goede review te vinden?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom. Minstens 10x optische zoom is voor mij in ieder geval wel van belang. Waterdicht (maar dan echt) is ook een pre, maar dan is de keus erg beperkt, dus geen noodzaak.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caphex schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:53:
Er staat nu een aanbieding in de MediaMarkt krant een Panasonic SD10 voor 299,-
Niet een verkeerde prijs lijkt mij, doen of toch beter een HDC-SD/TM60 bestellen voor (422,-/479,-)

Is het prijsverschil het waard ?
De nieuwe SD60 heeft een betere low-light performance dan de SD10. Als je regelmatig binnen filmt zou mij dat die extra 100 euro waard zijn. Echter, het is erg moeilijk om aan te geven hoeveel iets voor een ander waard is. Mijn advies is om vimeo af te struinen naar opnames en gewoon te kijken welke je beter vindt.
_.-SuperstaR-._ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:21:
Zo ben ik bijvoorbeeld wel benieuwd of de flits ook gebruikt kan worden als lamp tijdens het filmen.
Dit zal zeer waarschijnlijk niet gaan. Een flitsbuisje geeft kortstondig licht. Voor een videolamp wordt normaal gesproken een led-je gebruikt.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom. Minstens 10x optische zoom is voor mij in ieder geval wel van belang. Waterdicht (maar dan echt) is ook een pre, maar dan is de keus erg beperkt, dus geen noodzaak.
Waterdichte modellen ken ik nog van Panasonic:
pricewatch: Panasonic SDR-SW20 SD Camcorder
pricewatch: Panasonic SDR-SW21 Zilver

Ik weet echter niet naar wat voor model je op zoek bent. Daarnaast zou je voor Sony camera's eens kunnen kijken naar een Sportspack. Deze werken erg goed, maar zijn wel erg prijzig; vb: pricewatch unsorted: Sony SPK-HCE (SPKHCE.CE8)

Verder kun je op www.onderwaterhuis.nl nog aardig terecht voor onderwatercams/behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:39:
[...]

De nieuwe SD60 heeft een betere low-light performance dan de SD10. Als je regelmatig binnen filmt zou mij dat die extra 100 euro waard zijn. Echter, het is erg moeilijk om aan te geven hoeveel iets voor een ander waard is. Mijn advies is om vimeo af te struinen naar opnames en gewoon te kijken welke je beter vindt.
Hoe zoek je op vimeo op type camera? Kan dat nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zoekt gewoon op het type nr van de camera ;) Dus als je wat wilt weten over de Panasonic SD10, dan vul je in "Panasonic SD10" en je krijgt een overzichtje met testopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Voor wie de aanschaf van een Sony HDR-CX550 overweegt (zoals ik):

Op AVS loopt een discussie over een blue dot die in een bepaalde zonnige situatie bij een aantal mensen verschijnt. Geen idee of die ook voor het europese model aanwezig is, maar een waarschuwing is denk ik op zijn plaats.
(zie ook eerdere pagina's op AVS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Hallo allemaal

Ik zoek een HD camera voor mijn vakantie in Zuid-Korea dus ik wil de stad en de natuur filmen.
Maar ook zou ik graag de camera voor eventueel in een club filmen (donkere ruimte) maar ook sporten met snelle bewegingen.

Ik zag de JVC Everio GZ-HM300 http://www.topdeals.nl/ca...Path=125&products_id=5450
Het leek me een ideale camera, leuke functies, geweldig formaat, ook goed in het donker maar alleen het filmt in 1080i en niet in 1080p (kan je niet uit het artikel halen maar dat las ik een review ergens).

Ik heb onlangs een HDTV aangeschaft en ik vroeg me af of de kwaliteit verschil zodanig groot is dat ik er misschien spijt ga van krijgen omdat het niet in 1080p is.

Mijn budget is onder de 500.
Ik zoek me rot maar als ik een paar camera's zie heb ik geen flauw idee wat ik ervan moet denken.

Is er misschien een vergelijkbare camera voor die prijs die het even goed doet maar in 1080p?
Of een camera in dat formaat of een camera met vergelijkbare functies (ik vond de time lapse erg leuk maar is geen eis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
(vorige post op verzoek iets aangepast)

He wat zit ik toch weer te twijfelen. Ik zou wel naar HD willen, maar ik weet niet precies waar ik goed aan doe. Ik heb nu een Sony HC90, die op MiniDV opneemt. Ding kan progressive opnemen (niet vaak gebruikt), de lens is een Professional Quality Carl Zeiss® Vario-Sonnar® T* Lens en de CCD is een 1/3" 3310K Gross Pixel CCD.

Nou zit ik te vergelijken met bv die Sony 305/350 hierboven. De chip is kleiner (1/4), maar wel HD. Is het nou een nadeel dat die chip van dit nieuwere type kleiner is of niet? Het beeld ziet er opzich wel goed uit. Hoe is het, naast HD, in vergelijk met die oudere, maar grotere chip?

Als ik wat meer geld wil uitgeven zou ik ook nog voor een van de volgende cams kunnen gaan. Namelijk de Canon HFS-21 of Panasonic TM700 (of de SD700, verschil is opnamemedia).
Toen ik op camcorderinfo de review over de HFS-21 las kwam er uit dat de low light prestaties wat tegen vielen. Camcorderinfo is wel weer heel erg te spreken over de TM700. Vervolgens op vimeo nog wat beelden gevonden van de TM700 en daar viel iets anders me weer op. Bij bijvoorbeeld http://vimeo.com/10275300 zie je dat als aan het einde van het filmpje de camera draait, dat het beeld wat schokt. Ook als ik de originele file download en afspeel op m'n PS3 (volgens mij was er met die PS3 ook iets mbt progressive weergave, kan ik mij vaag herinneren). Is dit normaal? Je ziet het wel meer bij dit soort bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het deel over het objectief gewoon vergeten ;)

De camera die je nu hebt is een voormalig vlaggenschip en heeft een goede performance. Wat betreft het low-light verhaal heb ik het vermoeden dat je erop achteruit gaat met de aanschaf van een nieuwe camera. Op alle andere fronten vermoed ik verbetering. Detail gaat uiteraard bijzonder omhoog, je bent van de tapes af, handling is beter, kleur is beter, AF is beter. Zeer waarschijnlijk merk je wel dat de beeldstabilisator minder goed is (de effecten van bewegingen zijn groter bij HD opname).

Je merkt dat ik weinig zekerheid heb, aangezien de modellen qua generaties ver uit elkaar liggen en er geen vergelijkende testen zijn!

Voor wat betreft de SD700 moet je even voorzichtig zijn. De TM300 kwam bij CCI bijzonder goed uit de testen, maar er zit blijkbaar veel verschil tussen de -door CCI geteste- NTSC versie en de PAL versie. Voordat je dus een Panasonic haalt op basis van een NTSC test, zou ik proberen een vergelijking te maken tussen een PAL Pana en een andere potentiele keuze (laat ze aansluiten in de winkel). Je kunt ook nog CCI.co.uk proberen.

Helaas kan ik je niet helpen met die beelden. Ik heb momenteel alleen de beschikking over mijn laptop en die speelt HD niet vloeiend af. Wat het zou kunnen zijn is dat er sprake is van een rolling shutter. Als je hierop zoekt, zul je wel vinden of dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:22
Een kort vraagje

Ik ben inmiddels al even bezig met het oriënteren naar een nieuwe filmcamera. Budget zit zo rond de 500 euro en het liefst een camera van het merk Panasonic of Canon. Voor mij zijn dit de merken die het doen op het gebied van filmen.

Verder moet hij natuurlijk in HD filmen (maar dat kun je tegenwoordig geen eis meer noemen) en wil ik gewoon het beste voor zo min mogelijk geld ;-)

Aan de hand van deze criteria heb ik 2 camera's gevonden welke mij wel interessant lijken. Het gaat hier om de Canon HF200 en de Panasonic HS60. Nu weet ik dat de Panasonic een nieuw model is en de Canon al wat verouderd maar dit moet niet zoveel uitmaken lijkt mij. Discussiepunt is natuurlijk de keuze voor HDD of Flash geheugen, maar daar ben ik nog niet over uit. Eerdere ervaringen met HDD (in een JVC camera) waren goed.

Op Camcorderinfo.com worden de HF20 (ook een optie) en de HS60 met elkaar vergeleken. Hieruit komt dat de HS60 in de meeste gevallen beter presteert. Alleen op gebied van scherpte is de HF20 iets beter.

Wie heeft er ervaring met deze camera's of kan mij een goed advies geven hierover?

[ Voor 10% gewijzigd door rusman op 10-04-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Ik heb inmiddels een camera gekocht, een gebruikte dan wel via Marktplaats Canon HFS100.
Tot nu toe zeer zeer tevreden!

Nu nog de accessoires..

Heeft iemand ervaring met niet originele Canon Accus ? Buiten het feit dat het niet mogelijk scheint te zijn de resterende tijd te zien heeft dit nog gevaren ?

Jopio schijnt wel goed te zijn geloof ik ?
http://www.camerasuper.nl/canon-bp827merk-jupio-p-1653.html

Maar op deze site worden accus geladen met een led aanduiding van de resterende 'tijd' van de accu wat denk ik ook weer geen kwaad kan..

http://www.deverkoper.nl/accu/canon/accucanon.bp827.html

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
is de JVC GZ-X900 de beste HD videocamera rond de 400 euro? Mijn budget is 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die LED indicatie is natuurlijk super handig. Ervaringen met "namaak" accu's kun je lezen op hv20.com (kijk wel in het juiste subforum, anders kijk je naar het verkeerde model accu)

[ Voor 12% gewijzigd door -DarkShadow- op 11-04-2010 20:36 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor rond de 400 euro heb je ook de Panasonic HDC-SD60.
dat is het 2010 model en qua testfilmpjes presteert hij erg goed.

bijkomend voordeel is de grotere hoek van de lens 37mm meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben ook op zoek naar een HD videocamera van max 400 euro. De Panasonic HDC-SD60 is een kandidaat, alleen jammer dat er geen intern geheugen inzit. Je bent dan wel weer wat geld kwijt aan een kaartje.

Mijn twee andere gegadigden zijn de Sony HDR-CX116E en de Canon Legria HF R17. Mijn voorkeur met die laatste twee gaat uit naar de Sony, die iets meer optische zoom heeft. Zijn er verder nog grote verschillen tussen deze 3 camera's? Ik neem aan dat zo'n beetje alles in deze prijscategorie redelijk dicht bij elkaar zit qua beeldkwaliteit? Ik heb in dit topic gelezen dat de Panasonic netjes omgaat met low light, maar is dat een noemenswaardig verschil met de twee andere camera's die ik noemde?

Mijn gebruik is voornamelijk het filmen van mijn dochtertje, de vakanties en de speciale gelegenheden.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Pana heeft een goede OIS, weinig flickering bij horizontaal bewegen van je camera en zoals ik al eerder meldde 'breed hoek lens' vergelijkbaar met 18mm op een DSLR. (voor zover je dat breedhoek kan noemen)
Daarnaast kan je het volume regelen voor de opname maar volgens mij hebben de andere twee dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

jobr schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:55:
Voor wie de aanschaf van een Sony HDR-CX550 overweegt (zoals ik):

Op AVS loopt een discussie over een blue dot die in een bepaalde zonnige situatie bij een aantal mensen verschijnt. Geen idee of die ook voor het europese model aanwezig is, maar een waarschuwing is denk ik op zijn plaats.
(zie ook eerdere pagina's op AVS)
Volgens dit filmpje is het een focused lensflare:
http://www.youtube.com/watch?v=1JP_dz8NbN8

Denk dat als je deze camera cadeau doet aan JJ Abrahams hij dat wel kan waarderen :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:46:
Die Pana heeft een goede OIS, weinig flickering bij horizontaal bewegen van je camera en zoals ik al eerder meldde 'breed hoek lens' vergelijkbaar met 18mm op een DSLR. (voor zover je dat breedhoek kan noemen)
Daarnaast kan je het volume regelen voor de opname maar volgens mij hebben de andere twee dat ook.
Sorry maar hier ga je de mist in, de pana SD60 heeft een 35,7mm objectief (35mm equivalent)
een 18mm op de huidige DSLR (consumer dus geen full frame) is een 18mm 27,5mm dus dat scheelt nogal. De CX305 heeft wel een groothoek lens 29.8 (35mm equivalent) dat komt dus meer in de buurt van een 18mm DSLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine titelchange gedaan.

Aanvulling op hierboven (en dan met name @ sunbeam): dat is wel degelijk bijzonder lekkere groothoek! Dit is voor het eerst dat camcorders een dergelijk groothoekbereik hebben meegekregen. Overigens ben ik er geen voorstander van om het te gaan vergelijken met APS-c dSLRs, aangezien die vaak worden omgerekend naar 35 mm (=fullframe). Laten we hier alsjeblieft ook gewoon de 35 mm termen hanteren, dan is alles zonder om te rekenen te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28
Weet iemand nog een programma video bewerkings programma met hardware acceleration die ondersteuning biedt voor Radeon mobiel 3000 serie? Ik lees tegenwoordig dat het pas vanaf 4000 serie is. Aangezien ik een laptop heb is het niet zo makkelijk uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:07:
Even een kleine titelchange gedaan.

Aanvulling op hierboven (en dan met name @ sunbeam): dat is wel degelijk bijzonder lekkere groothoek! Dit is voor het eerst dat camcorders een dergelijk groothoekbereik hebben meegekregen. Overigens ben ik er geen voorstander van om het te gaan vergelijken met APS-c dSLRs, aangezien die vaak worden omgerekend naar 35 mm (=fullframe). Laten we hier alsjeblieft ook gewoon de 35 mm termen hanteren, dan is alles zonder om te rekenen te vergelijken!
Voor zover ik weet is alles ONDER de 35mm een groothoek lens daarboven niet. Het is wel meer richting groothoek als andere consumercamera's maar het is nog niet officieel groothoek. Daarnaast vergeleek hij hem met een 18mm en dat is dus niet zo (dan zou hij 27,5 moeten zijn)

Staat natuurlijk los van het feit dat consumer camera's dit al veel eerder hadden moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry rekenfoutje van mij 18X1.5 is 27 en geen 37.
Maar ik schreef ook "voor zover je dat breedhoek kan noemen" het is iig beter dan de 44 a 47 mm waar de meeste camera's mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen nu denk ik 2 zaken door elkaar heen. Met 35 mm formaat bedoel ik de brandpunten uitgedrukt bij gebruik van een fotorolletje of Fullframe sensor. Deze brandpunten zijn de standaard aanduiding waar alle andere waardes in worden uitgedrukt. De 18 mm die hierboven werd genoemd, is een waarde voor een APS-c sensor formaat en deze correspondeert met 27 mm in 35 mm formaat. Mijn suggestie is om alleen maar waardes in het 35 mm formaat te noemen, zodat hierover geen verwarring ontstaat. Er is namelijk geen enkele site/review die die waardes uitdrukt in het APS-c formaat en het is mijn verzoek hier dus ook niet mee te beginnen :P

In het 35 mm formaat geldt dat alles onder de 50 mm groothoek genoemd wordt. In feite is een 44 mm brandpunt dus ook een groothoekobjectief. Gelukkig is er een trend waarin de brandpunten kleiner worden, waardoor de hoek van opname aanmerkelijk groter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Sony heeft een cashback actie op een aantal modellen waaronder de CX550.
actie
Daarvoor is een bon uit de Babyboom bijlage van de Telegraaf nodig van vorige week woensdag 7 april.

Beetje flauw is dat deze in een beperkt gebied is bijgesloten.
En je raad het al, niet in mijn gebied. Mocht er iemand zijn die deze bon wel heeft en niet gebruikt dan hou ik me aanbevolen.

Gebieden zijn:
19 Utrecht-Zeist-Woerden
20 Amersfoort
21 Amsterdam-Purmerend
22 Haarlem-Beverwijk-Velsen
23 Hilversum
24 Zaanstad
28 Rotterdam-Schiedam
29 Den Haag
30 Delft
31 Leiden-Alphen aan de Rijn
32 Dordrecht
33 Gouda
34 Gorinchem
41.5 Zaltbommel
50 Almere-Lelystad

Krijg inmiddels een bon via een andere weg opgestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 16-04-2010 19:32 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze dan gelijk het verzoek om via de DM te reageren als je een bon beschikbaar hebt en het verzoek aan jobr om zijn bericht duidelijk te editten indien hij de bon heeft.

Edit; hier lees je hoe je je DM eventueel aan zet!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Of je leest de gehele pagina en vult gewoon deze bon in -> http://www.sony.nl/res/attachment/file/63/1237478195863.pdf

Verder wel mooie actie weer.

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 15-04-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

harley schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:10:
Of je leest de gehele pagina en vult gewoon deze bon in -> http://www.sony.nl/res/attachment/file/63/1237478195863.pdf

Verder wel mooie actie weer.
Heb je nog steeds het bonnetje nodig uit de krant.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
je hebt gelijk, dan moet ik leren lezen, en houd me tevens dan aanbevolen voor de actiebon !

Wel erg vaag dat ze die bon nodig hebben EN dat ze hem beperkt hebben uit gegeven die babyboom bijlage.

[ Voor 36% gewijzigd door harley op 15-04-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
harley schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:22:
je hebt gelijk, dan moet ik leren lezen, en houd me tevens dan aanbevolen voor de actiebon !

Wel erg vaag dat ze die bon nodig hebben EN dat ze hem beperkt hebben uit gegeven die babyboom bijlage.
Dat is om een volgende babyboom te voorkomen .Als iedereen voor weinig zomaar een camera gaat kopen en niks te filmen heeft... tja... dan gaan ze denken. Wat is nou eens leuk om te filmen? Kinderen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Bah, ik heb ook wel behoefte aan zo'n bon. Beetje jammer dat Sony die actie zo raar opzet. Kondig het dan van te voren aan, dan had ik wel een bijlage gekocht.

[ Voor 27% gewijzigd door HellBeast op 16-04-2010 09:22 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
FrankGuthrie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:46:
[...]

Heb je nog steeds het bonnetje nodig uit de krant.
Ja zeker.
Stuur me anders via PM even je email adres voor de afhandeling.
Ben er nog niet achter hoe ik jouw een PM kan sturen.

Krijg inmiddels een bon via een andere weg opgestuurd. Mogelijk kun je nog iemand anders blij maken.

[ Voor 29% gewijzigd door jobr op 16-04-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
HellBeast schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:19:
Bah, ik heb ook wel behoefte aan zo'n bon. Beetje jammer dat Sony die actie zo raar opzet. Kondig het dan van te voren aan, dan had ik wel een bijlage gekocht.
Ik zag het toevallig op 7 april op de Sony site. Ik naar de winkel rennen voor een krant, blijkt de bijlage er niet bij te zitten. Na veel kastje naar de muur bij Sony kwam ik dus achter de gedeeltelijke verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jobr schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:42:

Ben er nog niet achter hoe ik jouw een PM kan sturen.
Frank moet FG Beleid even lezen voordat je hem kunt bereiken! ;)

Nu weer terug ontopic graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 21:17
Iemand ook een bonnetje voor mij voor deze rare actie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 09:36
Waarom doet de rest van NL niet mee met deze actie?
Wordt ik dus weer vergeten. Terwijl mijn oog ook gevallen is op de XR155.

Iemand nog een bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
mattijn1980 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:24:
Waarom doet de rest van NL niet mee met deze actie?
Wordt ik dus weer vergeten. Terwijl mijn oog ook gevallen is op de XR155.

Iemand nog een bon?
Misschien allemaal even Sony gaan bellen (020-6581888).
Er had nog niemand anders naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat er zoveel beter is aan de Canon HFS10 tov de HF20? Het prijsverschil is aanzienlijk, maar naast een handmatige focus en meer megapixels bij stillshots kan ik niet echt wat vinden... :) Wellicht zie ik belangrijke features over het hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reb87 schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:48:
Kan iemand mij vertellen wat er zoveel beter is aan de Canon HFS10 tov de HF20? Het prijsverschil is aanzienlijk, maar naast een handmatige focus en meer megapixels bij stillshots kan ik niet echt wat vinden... :) Wellicht zie ik belangrijke features over het hoofd ;)
Kijk eens naar de lens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens naar de sensor, kijk eens naar de mogelijkheden, o wacht, het zijn totaal verschillende camera's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zoek een camera om autoraces te filmen. Mijn budget ligt rond de 250 euro en zoek er een die de details goed weergeeft bij hoge snelheid. Gr Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik ben op zoek naar een goeie full-hd camera voor rond de 400 euro. Na een rondje langs wat winkels kwam ik uit bij :

Sony CX115 of 116 (enige verschil is 8gb intern bij de 116?)
Panasonic SD60
Canon HFR16

Heeft iemand een voorkeur voor deze camera's? Ik vind het erg belangrijk dat ze compact zijn want ik wil hem gewoon in mijn tas bij mijn SLR stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig van de week die Panasonic SD60 gekocht. ongeacht de prijs had de verkoper mij deze geadviseerd boven de canons en sony's (voor de sub 800 euro cams)
Moet zeggen dat het beeld buiten erg goed is, OIS erg goed werkt en hij snel opstart. Ook bij panning krijg je niet zo snel schokkende beelden zoals je veel bij de canons ziet.

Heb wat test filmpjes gemaakt van de GT1 auto race in AbuDhabi afgelopen weekend. Omdat het 's avonds is is er toch wat minder licht en had ik zelfs met mijn DSLR moeite om heldere scherpe fotos te maken uit de losse hand. maar met de SD60 ziet het er allemaal goed uit.

Hieronder een link naar het filmpje met de camera straight out of the box. De auto's waren extreem luid, dus vandaar dat het geluid soms de mist in gaat. Op Zandvoort zijn dit soort decibelen hoogst waarschijnlijk niet toegestaan.

http://www.youtube.com/watch?v=ZBauKQ2tp7U

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:52:
Kijk eens naar de sensor, kijk eens naar de mogelijkheden, o wacht, het zijn totaal verschillende camera's :P
Haha, dat is dan weer net een puntje waar ik geen verstand van heb. Beide hebben de "DIGIC DV III" chip, dus ik ging er vanuit dat ze op dat punt hetzelfde waren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een budget rond de 350euro, voor een HD camera, het is gewoon voor leuke momenten vast te leggen niet echt professioneel mee bezig zijn maar toch een toffe kwaliteit hebben.

Wat raden jullie dan aan in die prijsklasse? Wat blinkt er in die klasse uit in bouw en videokwaliteit?

Moest HD overbodig zijn voor gewoon af en toe een leuk moment zou ik wel graag een standaardcamera kopen rond de 250 euro, ook hier weer iets met goede bouw en video kwaliteit in die klasse.

Ik heb al duizenden unboxings gezien en filmpjes ivm de kwaliteit van de video, pricewatcher op tweakers gedaan maar ik zou echt niet weten wat goed is en wat niet.

Hulp gevraagd dus :D!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik weet niet of het geschikt is. Maar ik heb dus een Canon hf11 prachtig beeld maar probleem is avhdc nu is mijn vraag als ik het converter naar mpeg4 is er dan verlies in kwaliteit of kan ik het beter naar een andere codec converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een test filmpje online gezet van mijn HF-S100 die ik vorige week binnen heb gekregen...

http://vimeo.com/11141689

Je kunt de MTS van 1920 x 1080 de komende week downloaden via Vimeo (150 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amdwarrior schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:08:
Ik weet niet of het geschikt is. Maar ik heb dus een Canon hf11 prachtig beeld maar probleem is avhdc nu is mijn vraag als ik het converter naar mpeg4 is er dan verlies in kwaliteit of kan ik het beter naar een andere codec converteren.
AVCHD neemt al op in MPEG-4 ;)

Wat wil je gaan doen met de beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:08:
Ik vind het ook nog wel lastig om een goede workflow te hanteren...

Het makkelijkste is om de MTS files direct op de timeline in Premiere of Vegas te knallen en vervolgens te exporteren als H264 (mp4 bestanden), met een VBR van 20 tot 24 (max).

Beeldkwaliteit wordt in dat geval wel iets minder, maar daar is volgens mij geen ontkomen aan als van van MPEG4 > Bewerken > MPEG4 gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:56:
[...]

AVCHD neemt al op in MPEG-4 ;)

Wat wil je gaan doen met de beelden?
Ik word zo moe van al die codecs :X Het is gewoon wat simpel film werk als ik nieuwe pc heb ga ik wat serieuzer werk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amdwarrior schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:20:

Ik word zo moe van al die codecs :X
En eigenlijk is het een codec die gewoon twee andere codecs gebruikt: video via h.264 en audio via AC3/PCM ;) Maar aangezien je er al moe van wordt, kunnen we wellicht beter daar niet te diep op ingaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Gisteren nog even zitten spelen en ik ga voor de Panasonic SD60. Alleen nog even hopen op een leuke aanbieding met koninginnedag (vorig jaar had MM volgens mij de BTW eraf......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:45:
[...]

En eigenlijk is het een codec die gewoon twee andere codecs gebruikt: video via h.264 en audio via AC3/PCM ;) Maar aangezien je er al moe van wordt, kunnen we wellicht beter daar niet te diep op ingaan :+
Ja ik snap wat je bedoeld wordt zo moe van doolhof van codecs :F Maar ik heb dus een Core 2 duo 1.8 mobile 65nm versie. T5550. Maar avhdc is mpeg4 maar dan extreme compressie want met andere mpeg4 formaten heb ik minder moeite mee in Premiere ook hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het beste dat je imo kunt doen is het gewoon uittesten. Zet even een filmpje van jouw keuze om en zie at het resultaat is :) We kunnen wel gaan ouwehoeren over theoretisch verlies, maar als dat voor jou binnen alle acceptabele grenzen valt, dan is dat zonde van die discussie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Iemand ergens een adres waar je replacement batterijen kan aanschaffen voor de Pana SD60?
Ik bedoel van Jupio of zo. Originele zijn wel erg aan de prijs.
Misschien zijn er nog wel geen verkrijgbaar, ik heb ze in elk geval niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het type van de originele accu? Dat maakt het zoeken voor ons wat eenvoudiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:35:
Wat is het type van de originele accu? Dat maakt het zoeken voor ons wat eenvoudiger ;)
Originele type is: VW-VBK180 daarnaast is er ook nog een uitvoering met dubbel capaciteit de VW-VBK360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei, das een opvolger van de 160. Ik denk dat je even moet wachten op nieuwe kloons, maar ik ga morgen wel even op wat bekende adressen kijken ;)

edit:
Inmiddels gedaan, maar ik kan ze niet vinden. Enige tip is nog om te kijken op eBay.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Misschien wat een raar vraag maar wat is een goede tas voor Sony HDR-XR350 VEB? Iemand een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Amdwarrior schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:52:
Ja ik snap wat je bedoeld wordt zo moe van doolhof van codecs :F Maar ik heb dus een Core 2 duo 1.8 mobile 65nm versie. T5550. Maar avhdc is mpeg4 maar dan extreme compressie want met andere mpeg4 formaten heb ik minder moeite mee in Premiere ook hd.
Kijk eens naar het bandbreedte/bitrate verschil van de files ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zhadum schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:15:
Misschien wat een raar vraag maar wat is een goede tas voor Sony HDR-XR350 VEB? Iemand een idee of tip?
Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Daar staat veel over tassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit topic vanaf 12 maanden terug zitten lezen, en weer een hoop geleerd...
Ook ik wil binnenkort een nieuwe camera aanschaffen. Doe het nu nog met DV maar ga nu uiteraard voor een Full HD camera met SD opslag. Mijn budget zit ergens tussen de Panasonic HDC-SD60 en de Sony HDR-CX305E.

Wat me opvalt dat is dat het in dit topic voornamelijk over Panasonic, Sony en Canon gaat (een een beetje Sanyo). JVC heeft echter een aantal modellen die m.i. ook interessant zijn in deze pricerange. Bv. de JVC GZ-HM550 (http://camcorder-test.sla...-name-i-JVC-GZ-HM550.html) en http://www.jvc.nl/product...HM550BEU&catid=266&sub=ts

Wat me voornamelijk aanspreekt is de hoge resolutie om foto's te maken, groot intern geheugen+SD.
Specs lijken overwegend erg goed, maar heeft bv geen optische- maar electronische beeldstabilisatie....

Let wel, ik ben helemaal geen JVC-fan (Jammer Van je Centen) maar ik vraag me alleen af of dit geduchte concurrenten zijn voor bovengenoemde Panasonic en Sony. Wel link van JVC trouwens: die hebben een actie dat als je een review schrijft op Kieskeurig krijg je een jaar extra garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste Cam die ook goede fotos maakt moet volgens mij nog uitgevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:52:
de eerste Cam die ook goede fotos maakt moet volgens mij nog uitgevonden worden.
Moet iets genuanceerd worden... ".. die in de meeste omstandigheden goede foto`s maakt". :)

Er namelijk zeer mooie foto`s te schieten met een videocamera, maar de omstandigheden moeten er wel een beetje naar zijn.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Bestaat er een mogelijkheid voor de Canon HFS serie om in 720p op te nemen ipv 1080p? Ik heb 1080p namelijk nu nog niet echt nodig... Of zou er misschien een mogelijkheid zijn om direct bij het capturen naar de computer het bestand te converteren naar 720p? (niet compressen iig!). In Final cut lukt het me helaas niet om dit direct te doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf ben ik al een tijdje aan het kijken voor een HD Camcorder voor mijn reis naar Las Vegas komende zomer. Omdat ik voornamelijk 's avonds film materiaal wil gaan schieten van de verlichting, moet de camera dus goed presteren in low light omgevingen.
Het budget ligt rond de 300 euro.
Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen op de Sanyo VPC-FH1 / VPC-HD2000 (vrijwel hetzelfde, alleen andere vorm).
Echter, in het mediamarkt krantje wat vanmorgen op de mat is gevallen staat de JVC GZ-HD300 voor slechts 300 euro (goedkoopste op het web volgens kieskeurig 439) met ingebouwde 60GB schijf.
Nu twijfel ik tussen de JVC of de Sanyo. Kan mij iemand vertellen of de GZ-HD300 ook goed presteert in donkere omgevingen ?

Bvd !!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Goedkoop en goede kwaliteit en hd onder donkere omstandigheden gaan niet samen.
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]