HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

En nu inhoudelijke reacties :P.

Ik heb hem in het begin wel gebruikt, maar ik heb maar 1 keer de batterij hoeven op te laden. Het lijkt erop dat hij de batterij maar 1keer oplaadt :? en daarna niet meer. Of althans daarna laat de camera geen volle accu meer zien. Of de batterij daadwerkelijk leeg is, weet ik niet..

Maar jullie hebben gelijk, ik besefte ook wel dat als ik meteen was terug gegaan, dat ik meer kans had. Maar goed, als het maar opgelost wordt. Dat vind ik het belangrijkste...

Zo niet, dan kom ik hier terug voor een alternatief voor ongeveer hetzelfde geld (550 euro)... Suggesties :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
@Mystikal

Aangezien je oplader en batterij al vervangen hebt moet het wel in de camera zelf zitten zoals je al eerder veronderstelde.
Het zal wel goedkomen na reparatie !

Logisch alternatief lijkt me de Canon HF200 of de nieuwere in maart uitkomende Canon HF R16
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=267&sg_id=5973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Wie wil er even mee denken?
Binnenkort (nou ja, juli) komt er een gezinsuitbreiding, dus een goed moment om over te stappen van SD naar HD. Budget rond de 500 euro, tenzij iets meer een duidelijke kwaliteitsverbetering geeft.
Had al een tijdje de Canon HF200 en de Panasonic HDC-SD200 in gedachten. Had me zojuist besloten voor de Panasonic, omdat het erop lijkt dat deze beiden aan elkaar gewaagd zijn, maar de Panasonic het voordeel heeft dat je de geheugenkaartjes rechtstreeks in een Pana tv kunt drukken (die er overigens ook nog moet komen). Daarnaast zal vooral mijn vriendin filmen (ben zelf meer van de fotografie), en de Pana lijkt wat handiger te zijn voor beginnende filmers.
Nu staat er een leuke op MP te koop, en normaal gesproken ben ik van de stelregel: liever goed tweedehands dan slecht nieuw, maar... de nieuwe modellen hè.
De aangekondigde SD60 is nog niet leverbaar maar wordt nu al op 500 euro geprijst. Blijkbaar de opvolger van de SD20, maar dan nu met een 1/4 inch in plaats van een 1/6 inch sensor. De opvolger van de SD200 is nog niet bekendgemaakt, maar zal waarschijnlijk bij introductie ver boven budget komen, om nog maar te zwijgen van de wel geïntroduceerde -700 flagship serie.
Verschillen met de SD200: meer groothoek (35 vs 45mm), meer optische zoom (niet boeiend), andere OIS (wellicht boeiend, maar lijkt me bij de SD200 ook al okee), minder resolutie bij foto's (niet boeiend omdat ik al een goede DSLR heb), 2-kanaals stereo ipv 5.1, en wat lichter (255 gr vs 335gr). Qua softwarematige features voor zover ik kan zien alleen de wat meer geavanceerde gezichtsherkenning (niet echt boeiend).
De SD200 heeft daarentegen weer een 3MOS, en wellicht een wat betere bouwkwaliteit.

Vergeet ik hier iets?
En denken jullie dat bij ons gebruik (binnenshuis & vakantie) ik van mijn aloude stelregel moet afwijken? Vage vraag, ik weet het. Herformuleren: wat zouden jullie bij dit standaardgebruik van meer belang vinden, groothoek of 3MOS/correctere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Martin11 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:03:

Logisch alternatief lijkt me de Canon HF200 of de nieuwere in maart uitkomende Canon HF R16
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=267&sg_id=5973
Lijkt me niet. De R-serie is allemaal 1/6 inch. 1/4 inch begint bij de M-serie, en die lijkt vrij prijzig te worden. Zou dan sneller voor de HF200 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
kissyfur schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:46:
[...]

Lijkt me niet. De R-serie is allemaal 1/6 inch. 1/4 inch begint bij de M-serie, en die lijkt vrij prijzig te worden. Zou dan sneller voor de HF200 gaan.
Dat is waar een grotere sensor is erg belangrijk voor de kwaliteit , maar zo blijf je wel bij de 500 euro zoals @Mystikal aangaf.

De SD200 is een prima camera maar kost wel nog steeds 680 euro tegenover 480 euro voor de Canon HF200.
En dan moet je nog wel een geheugenkaart kopen voor de SD200 die een kwaliteitsklasse en een prijsklasse hoger is dan de Canon HF200.

Maar als dat nog net binnen het budget past zou ik nu daarvoor gaan, want wil je echt dat mooie gedetailleerde HD beeld ervaren dan merk je duidelijk dat verschil in prijsklasse!

Als jij binnenshuis wil gaan filmen met de kleine op komst heb je ook al liever een grotere sensor om meer licht op te vangen (of 3 kleinere zoals bij Panasonic), de sensor dat is het belangrijkste , dan pas de rest grof gesteld.

De concurrent van deze SD200 is de Canon HF-S100 (ook een topper ) ! Kost wel 60 euro meer.

Op Camcorderinfo.de vind je een hoop info. http://www.camcorderinfo.de/ratings.php#
Op nummer 1 staat een Panasonic met dezelfde sensor als de SD200.
Check en vergelijk de tests daar kan je uren mee zoet zijn en kijk vooral ook naar lowlightprestaties in die tests.
Bekijk de camera's ook nog eens live en hou ze in je handen in bv de Mediamarkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Martin11 op 13-02-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Bedankt, martin11. Die ratingslist bij camcorderinfo had ik in een ver verleden wel eens gezien en was ik vergeten.
Wat ik op vimeo en youtube van de HF200 heb gezien vind ik inderdaad impressive, vooral die snelle focus. Het Lady Gaga filmpje van de SD200 is ook erg indrukwekkend. Ik denk dat ik zelf voor de Canon zou gaan, maar dat in praktische zin (vriendin, tv) het beter is om voor de Pana te gaan.
Toch zie ik bij beide ook nog wel eens blown highlights bij een slechte belichting, en ik kan me zo voorstellen dat een nieuwe serie betere sensoren gebruikt en hier minder last van heeft. Ook het ruisen bij hogere ISO kan wat beter zijn. Ik maak hier de vergelijking met dSLR's, waarbij nog elk jaar vooruitgang geboekt worden m.b.t. de sensoren. (Vind het altijd wel gek, hoor: er is de wereld aan reviews en fora (en meningen) m.b.t. fototoestellen, maar goede reviews van videocamera's zijn zeldzaam.)
Voor wat betreft low light prestaties heb ik het vermoeden dat de 3 keer 1/4 CMOS sensoren van de SD200 wel wat beter zullen zijn dan de 1 keer 1/4 inch van de HF200 en de SD60; de SD60 zal dat denk ik niet helemaal kunnen compenseren met modernere sensoren.
Ik vind de groothoek-kwestie ook zeker relevant. Ik schiet met mijn dSLR verdacht veel op 28mm. Onze huidige videocamera (een Pana SDR-S9 klein handzaam SD-gevalletje) begint ook vanaf 45mm, zoals de SD200. Daarbij heb ik tot op heden groothoek niet echt gemist, maar dat komt ook omdat ik de beperkingen van video als vanzelfsprekend heb aanvaard. Ik vraag me dus af of groothoek bij video vaak gebruikt zal worden en een duidelijke meerwaarde heeft buiten het argument dat het geluid beter wordt omdat je dichter op het onderwerp gaat staan.
Kortom, de vraag kan iets aangepast worden: betere kleuren + betere lowlight-prestaties (SD200) vs. groothoek (SD60)? Dan zou je zeggen: haal dan de SD200 met een groothoekconverter, maar dat zal ook lichtopbrengst schelen en extra vervorming met zich meebrengen, en is bovendien iets wat mijn vriendin wellicht zal vergeten te gebruiken.
Blijf het een lastige afweging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Ik zou altijd de betere camera nemen dus de SD200 , dat beetje groothoek wat je mist kan je met een stap naar achteren compenseren.

Maar nogmaals je vergelijkt nu de Panasonic SD200 met camera's uit een duidelijk lager prijs en kwaliteits niveau.

Als je eerst bepaald wat je budget is zou ik in het hoger kwaliteitsniveau (rond de 700 euro) de SD200 nog eens vergelijken met de Canon HF S100.
De Canon , wel iets duurder werkt met 1 erg grote sensor en is mijn favoriet na wat ik gezien heb tussen beide camera's.

Onder de 500 euro de Pana SD20 met de Canon HF 200.

Kleine dingen zoals groothoek, gebruiksgemak enz enz is na mijn mening puur persoonlijk en dat soort overwegingen cq "tekortkomingen" ben je na 1 week meestal weer vergeten.
Je went namelijk snel aan je camera en je kan met beide merken niet fout gaan.

In de vergelijking op internet lijken die factoren altijd belangrijker dan in de praktijk maar dat is mijn ervaring.

Ik zou naar de Mediamarkt gaan en de camera's van het statief 'afrukken' (daar staan ze voor) en even in gebruik vergelijken dan weet je ook hoeveel die groothoek nou werkelijk scheelt en wat makkelijker in de hand ligt, beter oogt, enz

Overigens hebben de 2010 camera's van beide merken geen grotere sensors meegekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martin11 op 14-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat groothoek betreft ben ik het niet met Martin11 eens. Een stap naar achteren is binnenshuis vaak niet eens mogelijk. Binnenshuis gebruik ik mijn Ranox 0.66 HD altijd. En dan nog zijn er momenten dat ik denk "ben ik nu eigenlijk wel helemaal uitgezoomd?". Doordat een videocam over het algemeen bijna altijd voldoende kan inzoomen (probeer maar eens stil te houden als je ver inzoomt...), zul je een converter er in de praktijk niet vaak afhalen. Ik haal hem er zelden af. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nooit een test heb gedaan tussen beeld met en zonder converter. Dus of je met converter veel verlies hebt durf ik niet te zeggen. Voor mij blijft de beeld kwaliteit goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Inzoomen met een (extreme)groothoek convertor erop is notdone :s
Bij onze HF100 met raynox5050 (0,5x) word het beeld zelfs te wazig om de autofocus nog goed te laten werken als het schemert.
Verder werkt het wel goed, maar bij iets verder inzoomen draai ik 'm meestal even eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Ik merkte bij de CX105 ook dat hij nogal eens out of focus was zelfs zonder te zoomen met de optionele (originele Sonyduurdere speciaal voor HD camera's groothoeklens)
Daarnaast als hij het wel scherp kreeg duurde het focussen veel langer als zonder de optionele voorzetlens.

Vandaar dat ik mijn zinnen nu heb gezet op de CX305. Die heeft een G lens en is standaard al 29mm. Iets waar ik gewoon niet meer op mis wil grijpen is de groothoek. Merk dat al met de fotocamera's (compact zonder en DSLR met groothoek)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht rustig op de SD60.€499,-
Heeft voor mij de beste specs prijs/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
De Pana SD60 wordt erg lovend besproken op slashcam.de: scherp, minder felle Pana kleuren, goede lowlight prestaties, alleen een klein wellicht firmware-matig probleem en weinig aansluitmogelijkheden.
Klinkt als een killer onder de instappers. Conclusie:

Fazit

Alle Achtung. Die neue HD-Mittelklasse-Serie von Panasonic hinterlässt einen runden Eindruck. Nicht nur, dass die manuellen Einstellmöglichkeiten die Konkurrenz hinter sich lassen, auch die technischen Werte können sich sehen und hören lassen. Geringe Objektiv-Verzeichnung bei guter Schärfe sowie eine passable Low-Light-Leistung lassen uns hier einen klaren Gewinner sehen. Zumal der Preis der neuen Modelle weit unter der Konkurrenz angesiedelt ist. Wer einen besonders günstigen HD-Camcorder sucht und externe Anschlussmöglichkeiten nicht benötigt, findet woanders nichts besseres fürs Geld. Die soften Ecken an den Kontrastkanten fallen dabei bei realen Motiven nicht sonderlich auf und sind gemessen am Preis sicherlich verschmerzbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wunderbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Pana SD60 (ofwel SD66) is blijkbaar vanaf nu leverbaar. Laagste gespotte prijs € 420. Ga 'm denk ik volgende week halen, en als ik zin heb plaats ik dan een reviewtje.

[ Voor 32% gewijzigd door kissyfur op 19-02-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar,????Kissyfur

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Hier en hier. De laatste is niet zo ver van me vandaan, dus daar rij ik volgende week maar even naar toe. Ook volop leverbaar in Duitsland, voor vergelijkbare prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
En hier de review van de hs60 op camcorderinfo

Niet laaiend enthousiast, maar zeker veel positieve punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Niet laaiend enthousiast, maar wel enthousiast. Ze wachten de nieuwe modellen van de concurrenten nog af, maar het zou ze niet verbazen als dit de groepswinnaar voor 2010 wordt.
Wel jammer dat 24P geschrapt is. Is dat eventueel met editing software alsnog te bereiken?
Persoonlijk lijkt het me de ideale p&s-video voor m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kissyfur schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:15:
Niet laaiend enthousiast, maar wel enthousiast. Ze wachten de nieuwe modellen van de concurrenten nog af, maar het zou ze niet verbazen als dit de groepswinnaar voor 2010 wordt.
Dat ziet er inderdaad erg goed uit :) Tov de HF200 in ieder geval een goede keuze, dus ook al zijn er betere modellen van de concurrent dit jaar; een verkeerde keuze is het in ieder geval niet!
Wel jammer dat 24P geschrapt is. Is dat eventueel met editing software alsnog te bereiken?
EU modellen hebben altijd maar 50i en 25P. Bewerken van 25P is op dit moment nog steeds lastig om dat native te doen. 24P zou je waarschijnlijk alsnog kunnen bereiken, maar ten koste van de snelheid van je opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Volgens de specs alleen 50i, geen 25p... Hoe erg moet ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check vimeo en kijk wat je vindt van 25P opnames van consumentenmodellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Bij de mediamarkt lag een Panasonic SD-9 voor 399.
Doen ?
Is deze beter/slechter dan de bijvoorbeeld de SD-20 of de Canon HF 200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
En is dit de moeite waard?

Sony HDR-XR106E
http://www.ibood.com/nl/n...er_met_80_Gb_Harde_Schijf

De prijs lijkt gunstig, de filmpjes die ik op youtube heb gezien ogen niet verkeerd, maar ik heb er dan ook geen verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Dat vroeg ik me ook al af, ziet er zo op eerste oog interessant uit, zeker met flinke HD erin.

Overigens zag ik gisteren in krantje van MediaMarkt dat in Utrecht de HF200 in de aanbieding is voor 466,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem geen HD.
HD stuk= alles weg.
Groot
Niet shockproof.
Meganisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:14:
Neem geen HD.
HD stuk= alles weg.
Groot
Niet shockproof.
Meganisch
Was ook voor mij altijd iets wat me tegen hield een camera met HDD aan te schaffen. Met name het risico dat als de camera buiten de garantie is en de HDD dan stuk gaat... Natuurlijk kunnen ook andere zaken stuk gaan, maar ik denk dat met name een HDD door zijn mechanische onderdelen het hoogste percentage uitval heeft in zo'n camera.

Uiteindelijk heb ik toch een model met een HDD gekocht, de Canon HG-20. Maar deze heeft ook nog een geheugen kaart slot, dus mocht de HDD stuk gaan heb ik altijd nog de mogelijkheid om op een geheugen kaart op te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpaceAce op 23-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een (de) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imo is de keuze voor flash/HDD er eentje van benodigde opname ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potjandorie waar in nederland kan ik nu de HDC SD60 kopen. :'(
Sommige winkels zeggen dat ze hem hebben maar dan bestel je en blijkt er levertijd op te zitten. 8)7
Logisch doordat hij in NL nog niet leverbaar is.
Valse informatie noemen ze dat. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Ik heb gister met Konijnenberg gebeld. Zou vermoedelijk morgen op de website verschijnen, maar ze konden nog niet aangeven wat de prijs en levertijd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54
ConZito schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:40:
En is dit de moeite waard?

Sony HDR-XR106E
http://www.ibood.com/nl/n...er_met_80_Gb_Harde_Schijf

De prijs lijkt gunstig, de filmpjes die ik op youtube heb gezien ogen niet verkeerd, maar ik heb er dan ook geen verstand van :P
Vandaag besteld :) Voor die prijs niet laten liggen!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
Griffin2k schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:07:
[...]

Vandaag besteld :) Voor die prijs niet laten liggen!
Heb hem zelf ook besteld. Erg goede deal van iBood. Hoop dat ik 'm snel binnen heb zodat ik er mee kan spelen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben druk aan het orienteren op een nieuwe HD Camera, de kwaliteit van mijn Sony MiniDV 4:3 camera van 6 jaar oud zijn toch niet meer helemaal van nu in het tijdperk van HD tv's. Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo heel spannend:
- FullHD 1080i of 1080p (als het kan)
- Optioneel een HDD, maar iig een SDslot
- Minimaal 10X optische zoom
- Max 400euro
Misschien komt er nog wel wat bij als iemand goed advies heeft.

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om straks korte fragmentjes van mijn zoontje te filmen en vakanties. Deze wil ik dan monteren op mijn Pc.

Heb natuurlijk zelf al aantal merken gezocht en kwam de volgende camera's tegen:
- Sanyo VPC-HD2000 1080p, 10X zoom, 32GB HDD
- JVC Everio GZ-MG730 1080i?, 10X zoom, 30GB HDD
- Panasonic HDC-SD10 1080i, 16X zoom, geen HDD
- Sony Handycam HDR-CX105E 1080i, 10X zoom, Geen HDD
- Toshiba Camileo X100 1080p, 10X zoom, 4GB Flash intern

Als iemand beter onderbouwd alternatief heeft sta ik daar natuurlijk voor open! Die Sony lijkt me een stuk minder waar voor zijn geld te geven en de Toshiba komt er met zijn goedkoopste prijs goed uit zover ik kan zien. Zie ik eventueel iets over het hoofd?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
jongetje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:52:
Ik ben druk aan het orienteren op een nieuwe HD Camera, de kwaliteit van mijn Sony MiniDV 4:3 camera van 6 jaar oud zijn toch niet meer helemaal van nu in het tijdperk van HD tv's. Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo heel spannend:
- FullHD 1080i of 1080p (als het kan)
- Optioneel een HDD, maar iig een SDslot
- Minimaal 10X optische zoom
- Max 400euro
Misschien komt er nog wel wat bij als iemand goed advies heeft.

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om straks korte fragmentjes van mijn zoontje te filmen en vakanties. Deze wil ik dan monteren op mijn Pc.

Heb natuurlijk zelf al aantal merken gezocht en kwam de volgende camera's tegen:
- Sanyo VPC-HD2000 1080p, 10X zoom, 32GB HDD
- JVC Everio GZ-MG730 1080i?, 10X zoom, 30GB HDD
- Panasonic HDC-SD10 1080i, 16X zoom, geen HDD
- Sony Handycam HDR-CX105E 1080i, 10X zoom, Geen HDD
- Toshiba Camileo X100 1080p, 10X zoom, 4GB Flash intern

Als iemand beter onderbouwd alternatief heeft sta ik daar natuurlijk voor open! Die Sony lijkt me een stuk minder waar voor zijn geld te geven en de Toshiba komt er met zijn goedkoopste prijs goed uit zover ik kan zien. Zie ik eventueel iets over het hoofd?
Heb zelf, na wat twijfelen, de Sanyo VPC HD2000: die heeft géén 32 GB HDD. Is een pure SDbased camcorder. Mss dat er bij de aanbieding in kwestie een SD van 32GB bijzit, maar check het goed! In het standaardpakket zit géén SD card.

Ben er nog steeds vrij blij mee, maar er is één ding dat je moet weten: de stabilizatie op dat ding is verschrikkelijk slecht, dus je moet thuis een automatische "Deshaker" batch job in Virtualdub klaar hebben staan om al wat je capturet op meer dan minimum zoom, doorheen te jagen. Voor mij is dat géén punt (en 1080p en de zéér goede low light prestaties zijn mij dat waard), maar het is een aandachtspunt.

Prijs was bij mij ook een belangrijk aandachtspunt, de cams waarmee de kwaliteit van de VPC HD2000 kon worden vergeleken waren vlotjes dubbel zo duur. Ik weet niet of dat met de nieuwe modellen en de prijsevolutie nog steeds waar is (denk het niet).

EDIT; en dan nog één toemaatje: vergelijking op Camcorderinfo van de Panasonic en de Sanyo (hier) :
• Comparable in recording media, price, and features
• Sanyo far outperforms the Panasonic in everything but noise
• Completely different body design, but both are comfortable and easy to use
• The Panasonic is less confusing for beginners wanting to try out manual controls for the first time
• The Sanyo steps it up by including microphone and headphone jacks, plus more robust
still features and still performance

(de reviews van camcorderinfo zijn trouwens DIKKE aanraders, mocht je daar nog niet gekeken hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door DexterBelgium op 25-02-2010 09:06 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• jongetje
  • Nu online
Bedankt voor je duidelijke reactie.

Helaas kan ik nergens een gebruikers review vinden over de Toshiba Camileo X100. Alleen aantal filmpjes op YouTube en die zien er in mijn ogen erg goed uit.

Verwijderd

Beste members,

Ik zou jullie advies willen vragen voor het aanschaffen van een hd video camera.
Ik heb nog nooit een video camera gehad maar wil er een aanschaffen voor:
- Opnemen muziek evenementen (dance)
- Vakanties
- Gezinsuitbreiding op komst dus toekomstige kinderen ;-)

Mijn voorkeur gaat uit naar een camera met hdd, beeldstabilisatie, en gezien de evenementen ca 8-10 uur duren heb ik een hd nodig van min 80 gb? Mijn budget is max 1500,- euro.

Een groot budget is natuurlijk hardstikke fijn (lang voor gespaard) maar tegelijk ook hét probleem waardoor het maken van een keuze zo moeilijk is.

Welke camera zou ik het beste kunnen aanschaffen?

Alvast hartelijk dank voor jullie tips! :-)

BvE

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kun je even wat meer aangeven wat je wilt met die evenementen. Aan de grootte van de HDD te zien wil je deze helemaal kunnen opnemen? Moet je soms officieel verslag ervan doen dat je alles wilt opnemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:10:
Misschien kun je even wat meer aangeven wat je wilt met die evenementen. Aan de grootte van de HDD te zien wil je deze helemaal kunnen opnemen? Moet je soms officieel verslag ervan doen dat je alles wilt opnemen?
Het liefst wil ik de mogelijkheid hebben de evenementen compleet op te kunnen nemen inderdaad. Het betreffen geen officiele reports ervan nee. Ik organiseer zelf evenementen (hobby) en zou het leuk vinden als ik deze achteraf met goed beeld en geluid kan terug kijken/luisteren. Ik wil echter niet die hele grote prof camera's. Dus het liefst een relatief klein modelletje waarbij je (indien nodig) een microfoon op kunt pluggen.

• jongetje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:16:
[...]
Het liefst wil ik de mogelijkheid hebben de evenementen compleet op te kunnen nemen inderdaad. Het betreffen geen officiele reports ervan nee. Ik organiseer zelf evenementen (hobby) en zou het leuk vinden als ik deze achteraf met goed beeld en geluid kan terug kijken/luisteren. Ik wil echter niet die hele grote prof camera's. Dus het liefst een relatief klein modelletje waarbij je (indien nodig) een microphoon op kunt pluggen.
Microfoon lijkt me dan handiger als je mensen wil interviewen. Geluid bij een dance event zou ik opnemen vanuit de mengtafel en er dan onder monteren.

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:21:
[...]

Microfoon lijkt me dan handiger als je mensen wil interviewen. Geluid bij een dance event zou ik opnemen vanuit de mengtafel en er dan onder monteren.
Klopt het geluid nemen we nu op via de output van het mengpaneel. Maar goed om youtube clipjes online te zetten (bijvoorbeeld) heb ik het liefst direct goed geluid bij de opname. Zover mogelijk uiteraard.

• kissyfur
Voor de mensen die ook geïnteresseerd zijn in de Panasonic HDC-SD60:
Ik heb vandaag even met Panasonic gebeld. Ik was gisteren naar een lokale fotozaak geweest, die me een vandaag Pana HDC-SD66 konden leveren voor 450 euro. Hoewel ik een sterk vermoeden had dat dit model (dat op de Duitse website vermeld staat maar waar geen SD-60 voorkomt) gelijk is aan de SD60 bracht de Nederlandstalige handleiding op de NL-Panasonic site me enigszins in verwarring, omdat die voor zowel de HDC-SD60 als SD66 als HS60 als TM60 is.
Panasonic vertelde me dat de SD66 inderdaad een Duits model is, maar exact gelijk is aan de SD60, het betrof gewoon naamgeving. Als ik deze in Nederland zou kopen zou ik gewoon twee jaren garantie hebben, dat zou geen problemen opleveren. Wel adviseerde hij me goed te kijken of de menuutjes ook in het Nederlands zijn en niet in het Duits, maar voor het overige was er geen verschil.
In de tweede week van maart is er een presentatie voor de Pana-dealers, vanaf dat moment is de SD60 in Nederland leverbaar.
Helaas kan ik nog geen uitsluitsel geven, omdat de fotozaak de bestelling niet ontvangen had (hun hele bestelling was verkeerd geleverd), maar zaterdag kan ik er een ophalen.

Verwijderd

Vraagje, ik lees nogal wat negatieve artikelen over het formaat "AVCHD", echter zie ik dat de meeste HD camera's AVCHD bestanden maken?
Wat is jullie ervaring hiermee? zijn die negatieve artikelen achterhaald of is het nog steeds lastig om met deze bestanden te werken (afspelen/editen) ??

Verwijderd

Topicstarter
Het hangt af van de specs van je pc ;)

Met een stevige pc is het materiaal prima te monteren. Met een minder stevig systeem is het lastig.

Verwijderd

Ok, dat lijkt me geen probleem dan.
Ik ben druk aan het vergelijken en tot zover lijkt de SONY HDR XR550VE er bovenuit te steken qua spefificaties (zover ik er kijk op heb).
http://www.sony.nl/produc...e#pageType=TechnicalSpecs

Twee vraagjes over de specs:

- Een van de specs: Supergevoelige Exmor R™ CMOS-sensor (type 1/2,8) - met deze efficiënte sensor legt u video's en foto's vast met zeer veel details en minder beeldruis, met name bij weinig licht
Heeft iemand ervaring met zo'n soort lens? Is dit waar voor je geld?
- STD; 11 lux (sluitertijd: 1/50)/Low Lux-modus; 3 lux (sluitertijd: 1/30)
Is dit een goede waarde?

Verwijderd

kissyfur schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:54:
Voor de mensen die ook geïnteresseerd zijn in de Panasonic HDC-SD60:
Ik heb vandaag even met Panasonic gebeld. Ik was gisteren naar een lokale fotozaak geweest, die me een vandaag Pana HDC-SD66 konden leveren voor 450 euro. Hoewel ik een sterk vermoeden had dat dit model (dat op de Duitse website vermeld staat maar waar geen SD-60 voorkomt) gelijk is aan de SD60 bracht de Nederlandstalige handleiding op de NL-Panasonic site me enigszins in verwarring, omdat die voor zowel de HDC-SD60 als SD66 als HS60 als TM60 is.
Panasonic vertelde me dat de SD66 inderdaad een Duits model is, maar exact gelijk is aan de SD60, het betrof gewoon naamgeving. Als ik deze in Nederland zou kopen zou ik gewoon twee jaren garantie hebben, dat zou geen problemen opleveren. Wel adviseerde hij me goed te kijken of de menuutjes ook in het Nederlands zijn en niet in het Duits, maar voor het overige was er geen verschil.
In de tweede week van maart is er een presentatie voor de Pana-dealers, vanaf dat moment is de SD60 in Nederland leverbaar.
Helaas kan ik nog geen uitsluitsel geven, omdat de fotozaak de bestelling niet ontvangen had (hun hele bestelling was verkeerd geleverd), maar zaterdag kan ik er een ophalen.
Ik wacht dan maar even op half maart.
die 2 weken maken dan ook niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Wat is jullie mening over de Toshiba Camileo X100 camera?

Zier er wel een beetje plastic uit, maar scheelt me ook weer minimaal 100 euro met een gerenommeerd merk. Kan er ook weinig over terugvinden op internet. Behalve dat mensen tevreden zijn met de goedkopere modellen van de Toshiba Camileo reeks zoals de P20.

Edit: Ik zit er nu sterk aan de JVC GZ-HM200te denken. Dit lijkt me toch een degelijkere keuze.

[ Voor 51% gewijzigd door jongetje op 26-02-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag:
Stel ik wil een evenement (pak hem beet 10 uur) compleet opnemen en vervolgens elke losse track op youtube zetten.
Wat is dan het slimst om te doen qua editen etc? Gewoon in HD opnemen en dan omzetten in een ander formaat of? Is het uberhaupt te doen of ben je dan maanden aan het editen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Even op mijn verhaal nog af te sluiten. Zaterdag mijn camera HF100 weer opgehaald bij de MM. Hij is gefixed. Ze hebben wat onderdelen vervangen, nieuwe batterij gegeven (een glazende ipv een mat zwarte) en schoongemaakt. Zaterdag batterij opgeladen en dat leek te werken. Nu maar hopen dat hij blijft werken.

Eind goed al goed dus...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 07:09
Ik heb m'n oog nu laten vallen op de Canon Legria HF200. Nu zit ik een beetje te kijken naar extra accu's en ik kom steeds non-originele accu's tegen, meestal van het merk Jupio. Hebben jullie enige ervaring met deze accu's? Scheelt toch meer dan de helft in aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Jupio is over het algemeen erg goed. We krijgen er wel eens 1 terug maarja 3 jaar omruil garantie lost dat dan wel weer op.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:37:
Ok, dat lijkt me geen probleem dan.
Ik ben druk aan het vergelijken en tot zover lijkt de SONY HDR XR550VE er bovenuit te steken qua spefificaties (zover ik er kijk op heb).
http://www.sony.nl/produc...e#pageType=TechnicalSpecs

Twee vraagjes over de specs:

- Een van de specs: Supergevoelige Exmor R™ CMOS-sensor (type 1/2,8) - met deze efficiënte sensor legt u video's en foto's vast met zeer veel details en minder beeldruis, met name bij weinig licht
Heeft iemand ervaring met zo'n soort lens? Is dit waar voor je geld?
- STD; 11 lux (sluitertijd: 1/50)/Low Lux-modus; 3 lux (sluitertijd: 1/30)
Is dit een goede waarde?
Vergelijk met andere camera`s... gewone opnames met 11 Lux zijn niet meer van deze tijd..4-5-6 is nog redelijk gangbaar (veel Sony, Canon). Dan komt low light nog..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig kunnen de DSLR's ook in 1080p opnemen. Dit is de Canon5 MK II. Kijk eens wat voor kwaliteit je daarmee krijgt, in combinatie met een super stabilistator:

http://www.youtube.com/watch?v=u5njZhbhL9s

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik wil een Full HD videocamera aanschaffen en na een tijdje van onderzoekkom ik uit op deze twee modellen:

HDR-XR350VE (recent uitgebracht) , HDR-CX505VE (aug 2009)

Verschillen:
http://www.sony.nl/comparison/hdrxr350veb.cen/hdrcx505ve.cen

Het gaat dus vooral om:
- CMOS sensorgrootte (maakt het echt veel uit?),
- ingebouwde HD
- kunnen gebruik maken van SD kaart ipv Sony memory Stick,
- Surround geluid

Dat zijn wat mij betreft de grote verschillen. 7 of 12 MP maakt me niet zoveel uit, ook wel of geen GPS maakt me niet uit.

Wat wel belangrijk is, is kwaliteit van het opgenomen beeld en opname mogelijkheden, ik neig naar XR350VE vanwege intern HD en SD kaart... maar kom er niet uit.

Graag jullie hulp en advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de sanyo xacti vpc fh1te kopen, maar ik hoor wel dat de beeld stabilisator niet zo geweldig is. Zijn er ook niet al te dure accessoires om je camera stabieler te houden vanuit de losse hand?

Ohja, heeft iemand ook ervaring met deze camera en dan met name ben ik geinteresseerd in de kwaliteit van de microfoon... er zit geen losse aansluiting voor een extra mic op, maar als de standaard mic toch heel aardig is maakt me dat niet heel veel uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
De Deshaker plugin voor Virtualdub (of sony vegas) is mijn oplossing. Je kan ook een gorillapod onder je cam schroeven, als een soort "poor man's handlebars", of je kan bepaalde "steadicam" achtige oplossingen zoeken, maar die zijn bijna duurder dan de cam.

De Deshaker plugin is écht wel powerful:

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat ziet er goed uit zeg! Bedankt voor de tip! Iets van een steadicam wordt idd veel te duur. Die plugin ziet er veel belovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat zijn hele mooie resultaten, vooral leuk voor de persoonlijke video`s die te schokkerig zijn.

Voor de wat mooiere producties gebruik ik liever een statief of zo`n 'verzwaarbeugel' omdat het beeld dan veel natuurlijk lijkt. Nu zie ik teveel herberekeningen en oogt het net iets te CG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:51:
Zo dat ziet er goed uit zeg! Bedankt voor de tip! Iets van een steadicam wordt idd veel te duur. Die plugin ziet er veel belovend uit :)
Dit moet wel een goede steadicam zijn voor 100 euro.

http://www.b-hague.co.uk/..._camcorder_stabilizer.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nergens de nieuwe Panasonic lijn te koop??
Ik bedoel ook daadwerkelijk te koop , geen bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:34:
Ik wil een Full HD videocamera aanschaffen en na een tijdje van onderzoekkom ik uit op deze twee modellen:

HDR-XR350VE (recent uitgebracht) , HDR-CX505VE (aug 2009)

Verschillen:
http://www.sony.nl/comparison/hdrxr350veb.cen/hdrcx505ve.cen

Het gaat dus vooral om:
- CMOS sensorgrootte (maakt het echt veel uit?),
- ingebouwde HD
- kunnen gebruik maken van SD kaart ipv Sony memory Stick,
- Surround geluid

Dat zijn wat mij betreft de grote verschillen. 7 of 12 MP maakt me niet zoveel uit, ook wel of geen GPS maakt me niet uit.

Wat wel belangrijk is, is kwaliteit van het opgenomen beeld en opname mogelijkheden, ik neig naar XR350VE vanwege intern HD en SD kaart... maar kom er niet uit.

Graag jullie hulp en advies :)
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:24:
Ja hoor. Ik heb bij een gewone reguliere fotozaak (Foto Keuzekamp in Zwolle) de SD-66, dus de SD60 met alleen een andere naamgeving, maandag opgepikt. Was een verjaarscadeau voor vandaag. Als ik dit weekend tijd en zin heb zal ik wel een reviewtje plaatsen. Wel kan ik alvast verhelderen dat dit model, oorspronkelijk voor de Duitse markt, gewoon ook een Nederlandse menu-instelling beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ja. Die ziet er nog leuker uit ook. beetje zelfde kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Niet met deze specifiek, maar volgende week hoop ik mijn CX305 in handen te hebben uit deze serie.
Helaas was is hij vandaag pas bij de leverancier binnen gekomen waar gisteren de bestelling verzonden is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kissyfur schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:41:
[...]

Ja hoor. Ik heb bij een gewone reguliere fotozaak (Foto Keuzekamp in Zwolle) de SD-66, dus de SD60 met alleen een andere naamgeving, maandag opgepikt. Was een verjaarscadeau voor vandaag. Als ik dit weekend tijd en zin heb zal ik wel een reviewtje plaatsen. Wel kan ik alvast verhelderen dat dit model, oorspronkelijk voor de Duitse markt, gewoon ook een Nederlandse menu-instelling beschikbaar heeft.
Jaaaa gaarne een kleine review.
Ik heb inmiddels een heleboel zaken gebeld maar hebben de camera nog niet.
Heeft de 66 een NL handleiding of is ie echt voor de DE markt.
Gelukkig wel een NL menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Een review van de Panasonic SD60 op simply dv. Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:36:
[...]
Heeft de 66 een NL handleiding of is ie echt voor de DE markt.
Gelukkig wel een NL menu
Geen probleem. In de doos bevinden zich gebruiksaanwijzingen in het Duits, Nederlands, Frans, Italiaans en Turks. Dit zijn verkorte versies van de eigenlijke gebruiksaanwijzing zoals op de website, en tellen een pagina of veertig waarin de basisfuncties beschreven wordt. Op de laatste pagina wordt voor verdere info verwezen naar de bijgeleverde DVD met de uitgebreide gebruiksaanwijzing. Druk je deze DVD in je compu, dan start het menuutje braafjes in het Nederlands op en kun je volautomatisch het pfd-bestand naar je compu laten kopiëren en een snelkoppeling naar dit bestand in je startmenu laten aanmaken. Totaal nutteloos voor tweakers, maar mogelijk praktisch voor digibeten.

Kortom, mijns inziens maakt het in het geheel geen verschil of je nu de SD60 of de SD66 koopt, behalve dan dat er op je camera een cijfertje anders staat.

Review volgt waarschijnlijk zondag.

[ Voor 0% gewijzigd door kissyfur op 06-03-2010 12:15 . Reden: taalgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:34:

Inderdaad, ja. Die ziet er nog leuker uit ook. beetje zelfde kwaliteit?
Ik ken alleen het origineel :) Ik ben verbaasd over de prijs van de kloon. Vziw was Manfrotto aanmerkelijk eerder met het apparaat. Je kunt die Manfrotto voor een aantal zaken gebruiken. De Steadycam en de schoudercam functie werken imo best aardig. De optie om als tafelstatief te fungeren vind ik aanmerkelijk minder goed uitgewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Heren,

Ik zit met een vraag...

Op dit moment ben ik een trotse bezitter van een Sony HDV-HC3e (1440x1080i50)... deze heb ik sinds 2006... (early adopter) was toen €1500.... maar omdat we voor de eerste keer naar amerika gingen (en geen camera hadden) wou ik niets anders dan de beste beelden hebben die ik kon krijgen op dat moment.

De Sony gebruikt tapes (toen was er nog geen avchd) dus zijn ze doormiddel met zware compressie en MPEG2 op de tapes gepropt...

De camera heeft het altijd goed gedaan maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik niet moet upgraden naar avchd.... en een hogere bitrate... want immers MPEG2 is echt tot het uiterste gehaald met deze camera.

Is het verschil te zien?> en waar vind ik RAW beelden van andere camera om te vergelijken? Vimeo en Youtube geven slechte indrukken dus als iemand mij kan vertellen waar ik originele test beelden kan bekijken(downloaden) hoor ik het graag

Ik ga over 1,5 maand op honeymoon en twijfel of ik misschien deze camera moet vervangen door een andere camera.... die wel 1920x1080 is ... sony had toendertijd gezegd dat de camera full HD was.... bleek 1080i te zijn én 1440.... dat waren de grootste teleurstellingen.....

Is het verschil echt zo groot met de nieuwe camera's? En welke komt dan goed uit de bus.

De enige eisen zijn dat hij minimaal 1920x1080i moet zijn en een vieuwfinder moet hebben... oha als hij niet zo veel kost is dat ook zeker een pre....

Als iemand geintereseerd is ..... in de sony hoor ik het graag....

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 06-03-2010 16:13 . Reden: toegevoegd ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Tsja, dat zijn lastige overwegingen. In een soortgelijke situatie zou ik zelf ook gaan twijfelen. Ik neem aan dat je voor je oude Sony in verhouding weinig terugkrijgt, want ik denk dat de meeste mensen liever een budget camera met geheugenkaartje hebben dan eentje met bandjes en MPEG-2, de resolutie nog daargelaten. Een overstap naar de betere HD camera's van nu lijkt me dan een vrij forse nieuwe investering.
Ik zal binnenkort wel een reviewtje schrijven en ben bereid originele bestanden van de HDC-SD66 te uploaden naar usenet of een filedumpert, dan kun je zien wat de budgetreeks van nu doet op 1920x1080/50i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben blij dat mijn verhaal enigzins duidelijk overkomt.... begrijp me niet verkeerd...!

De sony maakt fantastische beelden! Maar het gevoel bekruipt me dat in de 4 jaar dat ik de camera heb toch veel verschil is gemaakt qua kwaiteit...in de huidige modellen...

Mij hart gaat uit naar Panasonic HDC-TM300/HS300 (geweldig mooie camera) maar ver... heeeel ver van mijn huidige budget... vier jaar geleden zou ik het er wel voor over hebben... maar zo kort op mijn trouwen/honeymoon durf ik het niet aan ivm kosten... vrouwen kosten veel geld :)

Ik kijk uit naar je voorbeelden.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Ik heb zojuist een review hiergeplaatst van de SD60 a.k.a. SD66.
Upload naar youtube is klaar.
Wil de originele bestanden (met Pinnacle Studio uitgevoerd naar Blu-ray schijfimage, blijkbaar wordt dat geconverteerd naar MPEG2?) ook nog wel ergens uploaden. Heeft iemand een betere suggestie dan ze te dumpen in nieuwsgroepen?

@ Spanx: Ik zou de nieuwe Panasonic reeks, dus de 700 reeks, goed in de gaten houden. Ook denk ik dat er nog wel een opvolger van de SD200 en consorten aankomt voor in de prijsrange van ca. 700-750 euro, maar dat is nog niet aangekondigd. Zal denk ik wel vlak voor de zomerverkoop komen.

[ Voor 11% gewijzigd door kissyfur op 08-03-2010 07:27 . Reden: link naar review toegevoegd; link naar youtube toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
vimeo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@spanx: lekker bij je huidige camera blijven en dat geld uitgeven aan een leuke honeymoon. De camera die je nu hebt is fantastisch goed en die extra pixels in de breedte ga je denk ik nauwelijks terug zien. Het verschil met een camera met een kleinere sensor ga je denk ik wel degelijk terugzien en dan met name met weinig licht. De HC3 doet het daar behoorlijk goed en ik voorzie een teleurstelling met een nieuw model (zeker op de bruiloft zelf).

1080i of 1080p zijn niet zaligmakend. Zeker niet als het 1080p25 is, waarmee het lastig is om bewegingen te filmen. Daarnaast twijfel ik of het al mogelijk is om met consumentenprogramma's 1080p25 native te importeren en exporteren in fatsoenlijke bitrates (de laatste keer dat ik gekeken heb, was ieder programma hierin beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

@mig29: Bedankt voor het advies! Als ik de beelden terugkijk van 2006 ziet het er nog hartstikke goed uit.... De HC3 had al mijn verwachtingen overtroffen qua kwaliteit.... Ik twijfelde over de huidige camera's dat die vele malen beter zouden kunnen zijn dan de HC3.

Ik vind het leuk om te filmen met deze camera, geeft een professioneel gevoel... ik weet niet waar het aan ligt... als ik een andere "sub €700 camera zie dan krijg ik het zelfde gevoel denk ik niet...

Had ik de HC3 toen maar niet gekocht (toen €1400 ), nu ben ik "verpest" en zit vaak te kijken naar andere camera's die me minimaal het zelfde kunnen bieden (qua opties, alleen nieuwer)

Dan zit je al gauw op de €1100 .....

Ik houd de HC3 met bandjes totdat hij stuk gaat.... of...... ik een leuke prijs win met dayzers :P

honeymoon .... here i come!

[ Voor 4% gewijzigd door spanx op 08-03-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb iets vreemds met mijn Canon HF200:

Wanneer ik het geheel van mijn camera bewerk via Sonic Foundry of bekijk via VLC, dan geen issue's.

Het moment dat ik het geheel exporteer:

Zeer slechte kwaliteit, droppende framerates, skippend geluid.
Heb de updates van Sonic al binnen, VLC: Geen resultaat.

Dus nogmaals: Camera die de MTS bestanden draagt en displayed: Geen issue. Computer die het geheel afspeelt: Veel issue's. Zelfde afmetingen qua datasizes, framerates zelfde: Alles.

Halp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Olgeros schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:34:
Dat vroeg ik me ook al af, ziet er zo op eerste oog interessant uit, zeker met flinke HD erin.

Overigens zag ik gisteren in krantje van MediaMarkt dat in Utrecht de HF200 in de aanbieding is voor 466,=.
466? Das wel een gunstige prijs! Ik ging dit weekend her en der kijken en kwam toch op de gemiddelde prijs van 620 euro. (gekeken bij it's, Foto Klein, Dixons en Saturn)
Ik wou hem gisteren gaan bestellen bij RedCoon en zag dat ie daar niet op voorraad is, dus nu ga ik maar eens kijken bij MediaMarkt. (binnenwegplein, Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:07:
Mensen ik heb iets vreemds met mijn Canon HF200:

Wanneer ik het geheel van mijn camera bewerk via Sonic Foundry of bekijk via VLC, dan geen issue's.

Het moment dat ik het geheel exporteer:

Zeer slechte kwaliteit, droppende framerates, skippend geluid.
Heb de updates van Sonic al binnen, VLC: Geen resultaat.

Dus nogmaals: Camera die de MTS bestanden draagt en displayed: Geen issue. Computer die het geheel afspeelt: Veel issue's. Zelfde afmetingen qua datasizes, framerates zelfde: Alles.

Halp!
En een update, Windows Media player: Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ben hier nieuw, maar ik zal mn hele onderzoek hier publiceren zodat ook anderen er iets aan hebben.

Sinds kort ben ik op zoek naar een videocamera. Ik maak multimedia producten zoals websites en flash spul maar ik wil ook promotiefilmpjes gaan maken. En dan met name voor het internet.

Daarom zoek ik naar een camera waarmee ik (met een beetje handig after effects'en) redelijk profesionele filmpjes kan maken. Daarnaast is het ding ook voor prive gebruik en ga ik m ook gebruiken voor tutorials filmen.

Het budget is 850 euro max, tenzij t echt een HELE verbetering is om nog duurder te gaan.

Een camera die op SD kaart schrijft lijkt me wel wat, flash geheugen dus. Eventueel kan een HDD of een MiniDV ook wel. Nadeel aan harde schijf vind ik dat het apparaat soms vast kan lopen, MiniDV vind ik erg goed alleen nadeel dat je zoveel moet wachten, daarnaast heb ik toch al veel software waar ik backups van maak en doe ik dat net zo lief voor mn video's ook meteen. En ik denk ook MiniDV niet echt meer de toekomst is.

Goede beeldkwaliteit staat voor mij bovenaan, het zou ook fijn zijn als de camera goed beweging kan filmen.

Full HD lijkt me een eis voor mijn budget.

Wat ik ook belangrijk vind is dat ik geen bullshit programma's hoef te gebruiken van het merk zelf, ik wil dat de output compatible is met Adobe Premier en/of After Effects. Nu las ik dat de AVCHD codec prima te openen is in Premiere, en ik geloof dat dat de meestgebruikte nieuwe codec is toch?

Daarnaast wil ik een camera met een normale microfoon jack, geen verschrikkelijke eigen merk stekkertjes ;)

Wat me minder interesseert zijn de hippe functies:
foto functie,
touchscreen,
hoe goed het lcd scherm is
en het uiterlijk en het gewicht maakt ook niet zoveel uit.

3CCD's zou mooi zijn maar ik weet niet of dat samen gaat met mijn andere eissen, en ik geloof dat 1 grote chip zo goed als evenaart aan 3 kleine.

Heb me er redelijk in verdiept en die Canons interesseren me wel.

De HF S100

De HF100 (oude versie van HFS100)

Van beide staat veel op youtube en dat ziet er allemaal erg goed uit.

Nu is die laatste steeds minder te vinden omdat niet meer gemaakt wordt. Ik heb de reviews op reviewed.com gelezen en daar zijn ze niet echt lovend over de HFS maar wel over de HF, maar ik vraag me af of de kwaliteit verschilt of dat het verschil m alleen in de prijs zit.

Dat er geen intern geheugen in zit vind ik niet zo'n probleem, paar goede SD kaarts aanschaffen en no problem, toch..? Daarnaast scheelt het veel geld.

Verder zijn er natuurlijk veel meer maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ook terug lezen op dit forum vind ik lastig omdat de discussies ouder zijn en ik benieuwd ben naar de nieuwste modellen.

Dus de vraag, wat is met mijn eisen een beetje de beste koop? En kan ik met die eisen ook nog bij sony of panasonic terecht? Ik zag bij Mig29 dat jij een HF100 hebt, heeel graag hoor ik hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasibal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:24:
Nu te koop bij Redcoon. Daar hebben ze ook de HDC-TM60, met 16 GB intern geheugen! Dit zijn wel Europese modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

harley schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:47:
[...]

Niet met deze specifiek, maar volgende week hoop ik mijn CX305 in handen te hebben uit deze serie.
Helaas was is hij vandaag pas bij de leverancier binnen gekomen waar gisteren de bestelling verzonden is :(
Okay, wat is dan beter:

1.0/4.0 Type Exmor™ R CMOS-sensor

OF

1.0/2.9 Type Exmor™ R CMOS-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic lijn HDC-xx60 nu overal te koop.
wel veel verschil in prijzen dus let op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou de CX305 is binnen, en het is een blijvertje denk ik.
Heb hem net pas van de lader gehaald en ff vlug op de babykamer getest.
Minder ruis als de Sony CX105 en mooiere kleuren als de Sanyo HD2000. Daarbij is er op de babykamer nu maar een 60w lamp, toen ik de CX105 teste had ik er 5x60w hangen ! De kamer zelf is wel een stuk lichter geworden.
Daarnaast sta ik echt te kijken hoe goed de beeldstabilisatie werkt. Hij pakt direct de juiste instellingen op de Iauto stand en laat ook zien wanneer hij aan het stabiliseren is. Zelfde geprobeerd met de stabilisatie uit en WOW wat een verschil.
Ook de groothoek is echt een meer dan welkome aanvulling.
Zal hem morgen als ik tijd heb eens goed testen maar het is de meerprijs makkelijk waard. (jammer dat ik deze vorig jaar tijdens onze USA reis niet bij me had)
Zhadum schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:58:
[...]

Okay, wat is dan beter:

1.0/4.0 Type Exmor™ R CMOS-sensor

OF

1.0/2.9 Type Exmor™ R CMOS-sensor
Officieel is de 1/2.9 groter en dus beter :

4,5 mm (1/4-type) EXMOR R CMOS-sensor (oa CX305) - 4200000 pixels)
6,3 mm (1/2,9-type) Exmor R CMOS-sensor (oa CX550 - 6631000 pixels)

Maar hij heeft in de huidige serie ook meer pixels en als ik me niet verreken zou de 1/4 dus een iets groter pixel hebben en dus minder ruis (correct me if i am wrong)

Maar ik ben nu al zo'n 200,- boven beoogd budget en ik ga geen gebruik maken van de fotostand (tenminste dat verwacht ik niet, heb al een SLR) GPS. Geheugen kan ik altijd nog wat uitbreiden met SD dus voor nu voldoet hij prima !

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 11-03-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:36:
Panasonic lijn HDC-xx60 nu overal te koop.
wel veel verschil in prijzen dus let op
Goedkoopste wat ik tegen ben gekomen is 480 euro. Bij redcoon en foto konijnenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Ik heb voor mijn SD66 € 449 betaald bij foto Keuzekamp, en het schijnt dat ze nu voor dezelfde prijs de SD60 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Er staat een Panasonic HS-300 op Marktplaats voor een vraagprijs van 650 euro.. nu twijfel ik om een bod te gaan doen hierop voor eerst 640 euro aangezien de nieuwe TM60 me ook wel interessant lijkt..

Zit er een groot gat wat betreft kwaliteit tussen de HS300 en TM60?

De manual focus lijkt me wel erg stoer om voor bepaalde effecten in de films te gaan maken, of is het spelen met de fucus zoals onderstaand filmpje (bijvoorbeeld zoals vanaf 1:10) ook gewoon mogelijk met bijvoorbeeld een TM60.

http://www.youtube.com/watch?v=qsrWz5dZbBo

Zal de TM60 in prijs gaan stijgen of zal deze prijs gewoon gelijk blijven of lager worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom is intern geheugen (bijv. de 16GB bij de Panasoinc TM60) handig? Voor een kleine 40 euro koop je een 16 GB SHDC kaart. Dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caphex schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:48:
Er staat een Panasonic HS-300 op Marktplaats voor een vraagprijs van 650 euro.. nu twijfel ik om een bod te gaan doen hierop voor eerst 640 euro aangezien de nieuwe TM60 me ook wel interessant lijkt..

Zit er een groot gat wat betreft kwaliteit tussen de HS300 en TM60?

De manual focus lijkt me wel erg stoer om voor bepaalde effecten in de films te gaan maken, of is het spelen met de fucus zoals onderstaand filmpje (bijvoorbeeld zoals vanaf 1:10) ook gewoon mogelijk met bijvoorbeeld een TM60.

http://www.youtube.com/watch?v=qsrWz5dZbBo

Zal de TM60 in prijs gaan stijgen of zal deze prijs gewoon gelijk blijven of lager worden ?
Volgens mij heeft elke camera manual focus, alleen verschilt het of er een knop voor is of dat je het op een touchscreen moet veranderen. Op het LCD scherm wordt het moeilijk om t vloeiend te bedienen.
Exocet schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:21:
Waarom is intern geheugen (bijv. de 16GB bij de Panasoinc TM60) handig? Voor een kleine 40 euro koop je een 16 GB SHDC kaart. Dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.
Het verschil is dat je 16GB hebt PLUS er een SD kaart in kan stoppen. Zo kan je dus totaal 48GB hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 10:44 . Reden: Foutje met quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:42:
[...]

Volgens mij heeft elke camera manual focus, alleen verschilt het of er een knop voor is of dat je het op een touchscreen moet veranderen. Op het LCD scherm wordt het moeilijk om t vloeiend te bedienen.

[...]

Het verschil is dat je 16GB hebt PLUS er een SD kaart in kan stoppen. Zo kan je dus totaal 48GB hebben.
Hoeveel kun je opnemen op 16GB in de hoogste kwaliteit? Kan het niet terugvinden op de product pagina van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
DexterBelgium schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:27:
De Deshaker plugin voor Virtualdub (of sony vegas) is mijn oplossing. Je kan ook een gorillapod onder je cam schroeven, als een soort "poor man's handlebars", of je kan bepaalde "steadicam" achtige oplossingen zoeken, maar die zijn bijna duurder dan de cam.

[video]

[video]
Is die Deshaker er ook voor Vegas Pro 9 64 bit? Kan hem nergens vinden namelijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exocet schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Hoeveel kun je opnemen op 16GB in de hoogste kwaliteit? Kan het niet terugvinden op de product pagina van Panasonic.
Een kleine 2 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.
Net even de HDC-SD60 opgehaald. (€ 459,-) bij de lokale fotoshop.
Nu nog even alles testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:32:
Zo.
Net even de HDC-SD60 opgehaald. (€ 459,-) bij de lokale fotoshop.
Nu nog even alles testen.
Typisch dat lokale fotozaken een lagere prijs lijken te hanteren dan de bekende online winkels.

Wat voor type geheugenkaart kopen jullie hierbij en zijn er al extra accu's te koop?

[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 12-03-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

DexterBelgium schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:27:

[video]

[video]
Dit ziet er erg goed uit. Ik heb ook redelijk wat filmpjes met teveel schokkende bewegingen en wil deze bewerken.

Echter krijg ik het met Virtualdub niet aan de praat. Ik heb mts-files vanuit de Canon HF10 en geprobeerd deze te openen met vdub. Ik heb de DShowInputDriver al gedownload en ik wil op de correcte manier het videobestand openen (Dus eerst de mts selecteren, dan files of type aanpassen naar directshow input driver), maar dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LGqYIicSwaoamHRXLMg3MQ13/full.png

Kan iemand mij verder op weg helpen? Of kan ik beter een ander programma gebruiken? Ik vind vdub namelijk een best fijn programma.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Class 6 16GB ongeacht merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Exocet schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Typisch dat lokale fotozaken een lagere prijs lijken te hanteren dan de bekende online winkels.

Wat voor type geheugenkaart kopen jullie hierbij en zijn er al extra accu's te koop?
Ik heb nog geen extra accu gekocht, maar het is gewoon de (uit m'n hoofd) vbr-130 en 260 die ook voor de voorgaande series werd gebruikt. Is dus volop leverbaar, ook niet-originele versies. Misschien dat iemand een niet-originele versie weet die wél goed de batterijstatus door de camera kan laten weergeven?
Qua geheugenkaartje: gewoon een Transcend SDHC class 6 kaartje die ik nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:46:
Even op mijn verhaal nog af te sluiten. Zaterdag mijn camera HF100 weer opgehaald bij de MM. Hij is gefixed. Ze hebben wat onderdelen vervangen, nieuwe batterij gegeven (een glazende ipv een mat zwarte) en schoongemaakt. Zaterdag batterij opgeladen en dat leek te werken. Nu maar hopen dat hij blijft werken.

Eind goed al goed dus...
En op mijn verhaal maar weer open te gooien. Wederom het zelfde probleem. Ik kan hem dus maar 1 keer opladen. De 2e keer geeft de camera meteen aan dat de batterij niet vol is. Grrrrr Van de week dus weer terug naar de MM en dan vraag ik mijn geld terug. Ik ben het nu echt helemaal beu met die camera...

Ik zal hier eens kijken wat jullie ook al weer geadviseerd hadden als andere opties... Ik mis (merk ik nu) toch ook wel een groothoek lens namelijk.. Dat is erg prettig bij het filmen van die kleine van ons...
En filmen bij minder licht zou ook iets beter mogen zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 14-03-2010 08:12 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben misschien niet objectief meer, maar de HDC **60/66 is volgens mij een goede keuze voor je.
Groothoeklens, goed bij weinig licht en de prijs is ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat die Panasonics wat betreft low light performance beter zijn dan de HF100. Op Camcorderinfo lees je dat de Panasonic marginaal beter is dan de HF20 en die is weer iets slechter dan de HF100.

Ik heb zelf ook een HF10 met twee originele accu's, maar deze zijn van bedroevende kwaliteit. Als ik een accu een maand niet heb gebruikt, dan is deze helemaal leeg gelopen. Het laden duurt dan ook weer erg lang. En dan moet ik niet vergeten de USB kabel uit de camera te halen, want dan wordt de batterij helemaal niet meer opgeladen :?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]