HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martin11 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:13:

Daarom verbaas ik me juist dat er nu nieuwere maar dus wel kleinere en duurdere 'Hdvideo' kaarten verkocht worden van maximaal 16gb.
Normaal worden kaarten goedkoper en/of groter maar niet andersom.
De logica en het nut hiervan ontgaat me dan ook enigzins.
Nogmaals. Van deze serie wordt de class gegarandeerd. Bij UltraII heb je geen garantie op een class4 kaartje. VideoHD is goedkoper dan Extreme kaartjes, dus ik snap de logica wel.
EDIT

Ik ben erachter ze zijn class6 die HDvideokaarten :) 8)7
De oude kaarten zijn class4. Op de NL site zie ik alleen 16GB nog als class4, kleiner is class6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Mig29

Ik had de aanschaf nog even uitgesteld maar was redelijk tevreden over de Sanyo die je hebt aangeraden. De kleuren waren niet optimaal maar hij presteerde beter bij slechtere lichtomstandigheden.

Nu moet ik de knoop binnen zeg anderhalve maand gaan doorhakken. Wat mij wel enorm stoorde was de groothoek, of meer het gebrek daaraan. Is er nog een leuke camera MET een beetje groothoek (dus geen 43mm) ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zie door de bomen het bos niet meer..

M'n projectleider heeft een klus binnengesleept, wat inhoudt dat we af en toe eens wat wegen moeten gaan filmen @ 80 km/h. Aan mij de taak om een geschikte HD-cam voor deze klus uit te zoeken. Max budget is 1000 euro ex btw voor de camera alleen.
Nu is het vrij belangrijk dat objecten (borden) langs de weg leesbaar in beeld blijven komen, ondanks een redelijke snelheid. Blurry video is dus geen optie. Wat bijvoorbeeld wel een optie is, is bijvoorbeeld video op 50/60 fps opnemen, en die vertraagd (of wat trager) afspelen (na wat bewerkingen met wat overlays) op een PC of laptop.
Stabilisatie van de camera zou wel eens een probleem kunnen zijn in een rijdende auto, ook al zijn de Nederlandse wegen toch wel behoorlijk goed (we rijden alleen op grote wegen). Een trilling in het beeld mag best, maar het moet geen parkinson-fest worden. Ik twijfel nu dus ook of in-cam stabilisatie voldoende zal zijn, of dat ik qua opstelling in de auto iets moet gaan riggen. Twee electronicazaken (MM en IT's) konden me niet of niet overtuigend genoeg adviseren.

Ik heb op camcorderinfo twee totaal verschillende camera's uitgezocht om jullie ongezouten mening te horen:

- Panasonic HDC-HS300: 120GB HDD, stabilisatie, 60i/24p video
- Sanyo VPC-HD2000: SD kaartjes, geen stabilisatie, 60p video

de reden dat ik deze cams gekozen heb, is dat ik twijfel wat nuttiger is in deze situatie, 60fps video die achteraf te vertragen is naar bijv 30fps, of een gestabiliseerde, en zeer goede cam.
Op dit moment zit ik qua bevesting in de auto te denken te denken aan een tafelstatiefje die vastgetaped is met balhoofd voor de juiste orientatie. Zijn daar betere dingen voor te bedenken? We zoeken naar vrije blik door de voorruit.

Alvast bedankt voor jullie input ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je hebt dezelfde houders als voor GPS/Mobieltjes met zuignap voor een camera...

Vergelijk het beeld maar met die 'wegmisbruikers/amazing carchases" opnames... op de normale nederlandse weg krijg je daar echt wel goede opnames mee. Zet je dan ook nog eens OIS aan voor de stabilisatie, dan zal de algemene ervaring 'rustig' zijn voor het oog.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:33:

Stabilisatie van de camera zou wel eens een probleem kunnen zijn in een rijdende auto, ook al zijn de Nederlandse wegen toch wel behoorlijk goed (we rijden alleen op grote wegen). Een trilling in het beeld mag best, maar het moet geen parkinson-fest worden. Ik twijfel nu dus ook of in-cam stabilisatie voldoende zal zijn, of dat ik qua opstelling in de auto iets moet gaan riggen. Twee electronicazaken (MM en IT's) konden me niet of niet overtuigend genoeg adviseren.

[...]

de reden dat ik deze cams gekozen heb, is dat ik twijfel wat nuttiger is in deze situatie, 60fps video die achteraf te vertragen is naar bijv 30fps, of een gestabiliseerde, en zeer goede cam.
Op dit moment zit ik qua bevesting in de auto te denken te denken aan een tafelstatiefje die vastgetaped is met balhoofd voor de juiste orientatie. Zijn daar betere dingen voor te bedenken? We zoeken naar vrije blik door de voorruit.
Dat probleem bestaat natuurlijk al lang en gelukkig hebben ze daar ook wat op gevonden:
Wikipedia: Steadicam

Ik weet niet of je met huis tuin en keuken spullen zoiets kan namaken, maar het lijkt me gebaseerd op massa/traagheid dus heel moeilijk kan het niet zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Oke, het monteren en stabiliseren hoort waarschijnlijk dus geen probleem te hoeven zijn. Is dit een goede optie?
Ik heb voor de gein ook nog eens naar de optie van een Canon 7D DSLR (en dan even huren tijdens de klus) gekeken die 720p @ 60fps kan doen, deze kan helaas maximaal 12 minuten opnemen per keer, en dat is te weinig :(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

DexterDee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:42:
[...]

Dat probleem bestaat natuurlijk al lang en gelukkig hebben ze daar ook wat op gevonden:
Wikipedia: Steadicam

Ik weet niet of je met huis tuin en keuken spullen zoiets kan namaken, maar het lijkt me gebaseerd op massa/traagheid dus heel moeilijk kan het niet zijn.
Er staan verschillende handleidingen online om je eigen steadycam te maken... vaak gebaseerd op een 'verzwaard onderstuk/gewicht aan een of ander huishoudelijk arm-stuk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast is een optische stabilisator voor een aantal zaken ongeschikt (het trillen is dan zo erg dat de OIS de beelden alleen maar extra laat trillen). Voorbeelden hiervan zijn montage op een motor en parachute springen. Ik weet niet of dit hieronder valt of niet. Ik zou even bij een winkel waar je de camera sowieso wilt gaan kopen een model kopen (om te testen en te retourneren, vraag het wel even en geef het doel even aan. Dan krijg je waarschijnlijk een open doos mee.).

Qua statief denk ik dat je op zoek bent naar iets van een Manfrotto 241v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:59:
Daarnaast is een optische stabilisator voor een aantal zaken ongeschikt (het trillen is dan zo erg dat de OIS de beelden alleen maar extra laat trillen). Voorbeelden hiervan zijn montage op een motor en parachute springen. Ik weet niet of dit hieronder valt of niet. Ik zou even bij een winkel waar je de camera sowieso wilt gaan kopen een model kopen (om te testen en te retourneren, vraag het wel even en geef het doel even aan. Dan krijg je waarschijnlijk een open doos mee.).

Qua statief denk ik dat je op zoek bent naar iets van een Manfrotto 241v.
Klopt idd... op mijn camera krijg ik btw netjes een indicatie zodra het te erg schudt...dan kan ook de OIS er geen drol meer mee, met als resultaat een nog erger beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer de HD camera's ongeveer net zo duur zijn als camera's nu ( rond de 250 ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:
Heeft iemand een idee wanneer de HD camera's ongeveer net zo duur zijn als camera's nu ( rond de 250 ? )
Weet iemand wanneer de AEX weer op 800 staat? Nee natuurlijk weet niemand wanneer de HD camera's net zo duur zijn als de huidige SD camera's. HD zal eerst gemeengoed moeten worden voordat de markt verzadigd raakt en de prijzen dalen.
Er er is al een HD camera voor 175 euro hoor : pricewatch: Sanyo Xacti HD700 Rood

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:33:

De Sony CX505 of CX520 heeft een hele goede stabilisatie volgens diverse reviews.
Bekijk dit maar eens.

In feb/maart komt ook de (opvolger) CX550.

Ik heb deze zelf (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Ik weet niet of het thuis hoort in dit draadje, maar welke batterijen zijn het beste voor je cam.

Heb zelf recent de HMX-H106 aangeschaft maar zal er toch een extra batterij voor moeten hebben.

Welke merk is kwalitatief het beste? mag gerust wat kosten.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

jobr schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:36:
[...]

De Sony CX505 of CX520 heeft een hele goede stabilisatie volgens diverse reviews.
Bekijk dit maar eens.

In feb/maart komt ook de (opvolger) CX550.

Ik heb deze zelf (nog) niet.
Die stabilisatie ziet er goed uit d:)b

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
JerNL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:08:
[...]

Ik herken dit eigenlijk niet.. ik zal vanavond is testen of ik dat ook heb.
En... heb jij het gerammel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BakkerBolletje schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:05:
Ik weet niet of het thuis hoort in dit draadje, maar welke batterijen zijn het beste voor je cam.

Heb zelf recent de HMX-H106 aangeschaft maar zal er toch een extra batterij voor moeten hebben.

Welke merk is kwalitatief het beste? mag gerust wat kosten.
Ik denk, dat je dan het beste kunt kijken naar de gebruikte cellen in zo`n batterij. A-merk cellen betekenen betere levensduur/capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Denk dat ik DE camera heb gevonden die aan al mijn eisen voldoet
Sony CX305
MET
30mm groothoek lichtsterke G lens
MET
3 voudige optische beeldstabilisatie
EN
Exmor R sensor
EN
16gb opslag wat voor mij voldoende is.

Alleen die prijs staat em echt nog tegen (799,- advies verkoop, leverbaar vanaf half maart)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostjep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
diet schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:33:
[...]

En... heb jij het gerammel ook?
Ik heb de rammel wanneer de camera uit staat. Ik ben ervoor naar de Media Markt geweest om te kijken of de showmodelcams het ook hebben. Dat laatste is het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik wil graag vragen of iemand mij wat advies kan geven bij een aanschaf van een hd camcorder.
Ben nu tijdelijk op vakantie in Hongkong en ben van plan hier een hd videocamere te gaan halen.
Via camcorderinfo.net heb ik gezien dat de panasonic tm300 als eerste stond, maar bij nadere navraag bij verschillende winkels in hongkong wordt er geadviseerd om toch voor een andere camcorder te gaan. Iets met dat de lens van de panasonic te klein was vergeleken met andere merken.
Nu heb ik 2 camcorders op het oog, namelijk de Sony HDR-CX500E of de Canon Legria HD S10.
Iemand suggesties welke ik het beste kan nemen, of zijn er nog andere betere suggesties rond die prijsklasse.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou die winkels niet geloven. Als uit meerdere testen blijkt dat de TM300 de beste is, dan zal er ook wel niets met de lens aan de hand zijn, anders was dat heus wel uit de test gekomen. De TM300 heeft een filter van 43mm, de HDR-CX500E 37mm en de HD S10. 58mm. Zo klein is het dus nu ook weer niet :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ben serieus aan het twijfelen. Will een (eerste) HD camcorder voor huis-tuin-en-keuken gebruik naar aanleiding van de nakende geboorte van mijn eerste kindje...

Grote kandidaat nu: Sanyo Xacti HD2000. Kan ik voor ongeveer € 471 met een 16GB SD kaartje aanschaffen.

+ :
Beeldkwaliteit, zowel licht als in slecht verlichte kamers
Full HD (progressive, geen interlaced gedoe)
Single MP4 files, geen AVCHD moeilijk te kopieren structuur
PRIJS
- :
Geen optische stabilizatie, enkel (naar luid van alle reviews, vrij slecht werkende) electronische stabilizatie
Menustructuur
"rare" form factor
MP4 files niet door alle paketten probleemloos te editten

_

Daartegen staat dan dat als ik een concurrerende cam wil, dat ik al naar de Canon HFS100 moet kijken (€851 met 16GB SD kaart) of de Panasonic TM300 (€991 met 16 GB geheugenkaart).

Dat zijn dan écht top of the line cams, maar nu komt natuurlijk de vraag (en daarvoor vraag ik toch wat gebruikerservaring, bovenop wat ik hier al heb kunnen lezen): zijn er mensen die in de praktijk met deze cams leven, en die mij kunnen overtuigen in één of andere richting?

Vooral: hoe onwerkbaar is de "non-stabilized" hd2000 voor een "amateur" zoals ik?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterBelgium schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:04:

Vooral: hoe onwerkbaar is de "non-stabilized" hd2000 voor een "amateur" zoals ik?
Simpel, check youtube, vimeo en aanverwante sites en zoek op het typenr van de camera. Gewoon veel materiaal kijken en je weet vanzelf wanneer iets voor jou (!) geschikt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Het enige waar ik dan nog mee worstel is dat youtube al vaak zélf van een blu-ray een crappy stotterend en skippend blurfestijn maakt, dat ik dat niet als referentie wil nemen.

Maar idd, heb al wat op vimeo aan het kijken geweest (veel van de comments op CCI verwijzen daar ook naar), en daar lijkt het me mee te vallen in de meeste voorbeeldfilmpjes. Het enige wat ik dus nog mis is ervaringen van mensen die het ding écht hebben. En, gelet op de postings hier, lijken me der hier wel één of twee rond te lopen.

Wat ik ook graag zou weten is waarom de anderen anders gekozen hebben. Zodat ik een ander point of view kan bekijken, en kan nagaan of hun redenen ook op mij van toepassing zijn (maar dat ik ze over het hoofd gezien had) ofwel dat ze dat niet zijn (andere situatie).

Wat heb ik dus al gedaan:
De drie CCI reviews van de drie cams gekeken
Vimeo filmpjes gekeken
Postings hier over de cam gezocht en gelezen
De mogelijkheden van postprocessing deshaking (via de Deshaker filter van virtualdub) opgezocht.

Ben gewoon mijn laatste stap aan het doen: heeft iemand nog iets te vertellen dat ik nog niet gehoord heb, uit eigen ervaring (de Sanyo forums op CCI zijn vrij doods).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de panasonic tm300 is wel een goede keuze? Of kan ik beter zeggen welke zullen jullie halen voor een prijs van rond de 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Van wat ik heb gelezen, en alle filmpjes die ik heb bekeken, lijkt het me voor dat geld idd tussen de pana tm300 en de Canon HS100 te gaan. Ik denk dat ikzelf eerder richting de canon zou neigen, maar het zou een dubbeltje op zijn kant zijn. Nu, moot point, want ik ben aan het denken richting een goedkoper modelletje, zoals je hier kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tip voor GoT'ters welke een camera hebben met (te) weinig groothoek...
De Raynox HD-6600PRO-55 is in de aanbieding bij Foto Konijnenberg.
Van €115,- voor €59,95..en dat is zelf goedkoper dan ebay....
* Gutteguttegut heeft er twee besteld :)

Nu nog even twee 43-55 "step-up ringen" voor mn Canon HV20 zoeken.
Gevonden bij fotofilter.nl :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-01-2010 18:05 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor de panasonic tm300, iemand die deze camcorder heeft en wat ervaring kan delen. Omdat niet echt veel mensen in deze thread kan vinden met deze panasonic.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
Goedendag. Ik ben nieuw in al die camera dingen en ik heb een paar kleine vraagjes.

Op dit moment ben nog aan het zoeken naar een leuke HD camera voor mijn vakanties en misschien om wat stomme dingen te filmen. Ik wil hem gebruiken voor mijn vakanties samen met vrienden (dit jaar: Wintersport - Chersonissos - Oktoberfest en natuurlijk verdere vakanties :P , geen idee of dit er wat toe doet maar beter een volledig beeld dan een half ;) ) Maar nu ben ik wel aan het zoeken naar een leuke camera voor mij maar ik heb niet echt een idee waar ik op moet letten voor dit soort dingen. Ik zal even een klein lijst je maken:

Wat wil ik filmen:
- Wintersport
- - Tijdens skieën filmen
- - Stilstaand op piste filmen
- - Tijdens apres ski filmen

- Zomervakantie
- - Bij dag en nachtlicht filmen op straat en binnen

- Wat "nutteloze" dingen filmen binnen en buiten

Wat wil ik met de filmpjes doen:
- Op YouTube zetten
- - Moet er goed uitzien op YouTube
- - HD en scherp
- Scherp als ik het op me TV bekijk
- Filmpjes uploaden op Hyves/Facebook en andere websites

Kosten:
- Ongeveer max 200-250 euro

Dit was het wel zo'n beetje. Als ik dus een camera ga uitzoeken waar moet ik letten. Ik heb al iets gelezen van 720p en 1080p ofzo. maar verder heb ik geen idee.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt nogal uitbundige wensen voor een dergelijk budget. Je kunt imo of een standard definition camera kopen ( HI8 films naar pc? ) ofwel een goedkope 720P camera ( Het low-budget 720p camera topic ). Geen van deze modellen zal je in staat stellen om bij het apres skieen of 's nachts buiten goede opnames te maken, maar als je dat wilt, dan kom je echt niet weg voor dat bedrag. Je praat dan minimaal over een bedrag van rond de 450 euro voor een beetje camera.

Lees eerst eens die topics door (of in ieder geval de laatste 75 reacties) en stel dan je vraag nogmaals in een van beide topics met de modellen van je interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken terug ook de Canon HF200 gekocht bij de MM.
En ja, bij mij rammelt de camera ook als deze uitstaat. Ik dacht zelf dat het aan de lenssluiting zou liggen, aangezien dit me het enige verschil lijkt met het aan - uit staan van de camera.

Btw, ik heb een 16 Gb kaartje van Kingston voor 29,99 euro gekocht. Ik las eerder dat iemand 87,99 voor een 32 Gb betaalde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik weet niet of je echt goed kunt skieen? Als je een beetje hard gaat dan zou ik voor een model zonder OIS gaan, dus EIS. Image stabilisatie werkt nl niet zo goed als je echt hard gaat (motorrijden, skydiven etc), en EIS kun je dan uitzetten, OIS blijft toch doorwerken. Wij gebruiken voornamelijk de Sony CX105, die is nu (als je snel bent) nog wel te vinden, vanaf 350 euro ofzo. Misschien is de Sony cashback ook nog wel geldig (50 euro).

Voor slecht licht is deze camera niet optimaal maar ik ken geen enkele camera van een paar honderd euro die daar wel goed raad mee weet (een 2e hands sony hc5 is overigs beter daarin), maar dit is wat wij ervan bakten met skieen en apres-ski: http://www.vimeo.com/3715058 (en http://www.vimeo.com/3714031 en http://www.vimeo.com/3713782 ...), dit is allemaal grotendeels geschoten met cx105, met stukjes sony hc5 en een oude sony pc105 omdat er vorig jaar al een camera was stukgeskied bij deze "cameraman" ahem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:43:
En ja, bij mij rammelt de camera ook als deze uitstaat. Ik dacht zelf dat het aan de lenssluiting zou liggen, aangezien dit me het enige verschil lijkt met het aan - uit staan van de camera.

Btw, ik heb een 16 Gb kaartje van Kingston voor 29,99 euro gekocht. Ik las eerder dat iemand 87,99 voor een 32 Gb betaalde??
Dat was ik ja..

Heb ook van 8 en 16 GB liggen (voor de fotocamera), maar wilde perse 4+ uur kunnen opnemen op de hoogste kwaliteit i.v.m. bepaalde langere voorstellingen. Kaartjes swappen/onderbrekingen vind ik dan echt 'not done'.. :)

Ook zoiets (wel pre-HDD/DVD tijdperk, DV): "Hoe lang duurt de voorstelling"... "mwoah, zo`n 50 minuten..." en dan lekker 70 minuten spelen.... vervolgens vragen waarom er een onderbreking in de opname zat |:( argh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Oke bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik wist ook niet echt in wat voor prijs klasse ik moest zoeken maar nu weet ik dat en ik ga me er nu even verder in verdiepen. Thanks.

Edit: Ik denk dat ik me bedrag ook aardig moet bijstellen. Ben nu al 2,5 uur bezig met lezen uitzoeken van camera's en kom toch echt tot de conclusie dat mijn bedrag voor wat ik wil eigenlijk wel te laag is. Aan het in weinig licht filmen hecht ik niet zo heel veel waarde als dat er echt slecht uitziet. Het meeste word toch gewoon overdag gefilmt.

Nu ben ik al een aantal camera's tegengekomen die ik wel interessant vind. Vooral de Sony HDR-CX105E.
En misschien de Toshiba Camileo X100 maar daar las ik weer dat een slechte camera is.

[ Voor 62% gewijzigd door SlideR NL op 21-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:43:

Maar wat is het probleem dat hij rammelt dan? Tis natuurlijk niet ideaal, maar heeft het effect op je machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

SlideR NL schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:59:
Nu ben ik al een aantal camera's tegengekomen die ik wel interessant vind. Vooral de Sony HDR-CX105E.
En misschien de Toshiba Camileo X100 maar daar las ik weer dat een slechte camera is.
Vergeet die Toshiba, dat is rebranded spul uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:29:
[...]
Vergeet die Toshiba, dat is rebranded spul uit China.
Oke dan vergeet ik die. :) Ik had al zoiets gelezen ja.

Maar nu na een hele dag beetje camera's zoeken denk ik toch dat die Sony een best goed ding is van wat ik ermee wil doen.

[ Voor 5% gewijzigd door SlideR NL op 21-01-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:01:
[...]

Maar wat is het probleem dat hij rammelt dan? Tis natuurlijk niet ideaal, maar heeft het effect op je machine?
Er is geen probleem, alleen mensen die eindeloos blijven navragen of het hoort (anders zou je hem bv. om kunnen ruilen..) ik gaf enkele weken geleden al aan dat het normaal was, maar de vraag blijft terugkomen. Misschien iets voor in de TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

ik heb ook de HF200 en hij rammelt inderdaad, maar kan me er niet aan storen.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ik heb mijn Sanyo HD 2000 binnen. Mooi spul, en klein!

Eerste observaties: je moet écht wel manual instellingen maken elke keer om een goed resultaat te krijgen: WB afstellen via One touch (die geen one touch is, ironisch, eerder two touch, als je de truck vindt), iso niet te hoog zetten, exposure wat terugschroeven.

Maar als het allemaal goed zit, is het resultaat écht wel yummy. Nu alleen nog mijn editing workflow ineensteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Michael Knight schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Er is geen probleem, alleen mensen die eindeloos blijven navragen of het hoort (anders zou je hem bv. om kunnen ruilen..) ik gaf enkele weken geleden al aan dat het normaal was, maar de vraag blijft terugkomen. Misschien iets voor in de TS :P
How funny,
Ik heb gezocht op het gerammel maar kon er niets over vinden behalve 1 andere post maar dat ging over de HV20. Verder kan ik er niets over vinden tot nu toe dan.
Mijn probleem met het gerammel is dat ik angst heb dat er schade kan optreden tijdens vervoer van de camera. Gerammel lijkt me niet noodzakelijk voor een camera van die prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door diet op 22-01-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diet schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:49:

Ik heb gezocht op het gerammel maar kon er niets over vinden behalve 1 andere post maar dat ging over de HV20. Verder kan ik er niets over vinden tot nu toe dan.
Hier komt dan direct een tweede post aan, maar dan over een HF100.
Mijn probleem met het gerammel is dat ik angst heb dat er schade kan optreden tijdens vervoer van de camera.
Zie hieronder.
Gerammel lijkt me niet noodzakelijk voor een camera van die prijs.
Het gerammel komt van de ophanging van je stabilisatie. Iedere camera met een OIS die ik ken heeft -in meerdere of mindere mate- last van gerammel. Als je dus iets wilt dat geen rammelend geluid maakt, dan zul je iets moeten kopen zonder OIS. Neem dan wel even een minder goede stabilisatie op de koop toe ;) Kortom, mijn camera is al wat ouder, maar werkt nog steeds uitstekend! Als ie het nu goed doet, dan zal ie het over een jaar ook nog wel goed doen ;) Veel plezier ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
;) Sterker nog : Je moet je pas echt zorgen gaan maken als je OIS GEEN geluid meer maakt en NIET rammelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 07:09
Zijn er hier ook eigenaren van de JVC Everio GZ-HM200?
Ik zit er aan te denken die camera aan te schaffen en nou heb ik al wat in de gebruikershandleiding zitten neuzen en zoals ik het zie moet je de cam. aan en uit zetten met het schermpje. Dus als je het schermpje dichtdrukt gaat de camera ook uit. Kan iemand dit bevestigen?
Aangezien ik de cam. op m'n motor wil gebruiken is dit niet echt wenselijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alemdar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08-2021
ik heb van de week de Sony CX-105 gekocht.

ik ben nu op zoek naar een geheugenkaart (8/16 GB) en een 2e accu, weten jullie waar ik deze voor een goede prijs kan vinden?

En weten jullie wat het verschil is tussen de memory stick pro duo en memory stick pro-HG duo?

waarom zijn de memory stick kaarten van sandisk duurder dan die van sony??

alvast bedankt.

groetjes

[ Voor 30% gewijzigd door Alemdar op 24-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets?

Ik heb erg goede ervaringen met dit merk. Ze gebruiken veelal li polymeer cellen die beter zijn dan Li-ion. Verder is de garantie goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:14:
... Ze gebruiken veelal li polymeer cellen die beter zijn dan Li-ion. ...
Even een vraagje, maar waarom is Li-Po beter dan Li-Ion? het is in iedergeval duurder.

[ Voor 23% gewijzigd door Devil777 op 24-01-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:47
Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:23:
[...]

Even een vraagje, maar waarom is Li-Po beter dan Li-Ion? het is in iedergeval duurder.
Even googlen en... aub

http://www.9lives.be/foru...474-li-ion-accus-you.html

Trek zelf de conclusie maar of het beter is ja of toch niet...!

[ Voor 9% gewijzigd door MentalMatthew op 26-01-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Sony CM5, full HD voor $199. Wat zijn de meningen hierover?

Afbeeldingslocatie: http://www.jdmag.com/wp-content/uploads/2010/01/sony-bloggie-cm5-inline-1262864152-350x270.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een uitstekende USB plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:01:
[...]

Neehoor, zoals hierboven beschreven lijkt me het een goede reden dat het rammelt. En als het niet meer rammelt, zal het juist effect hebben: defecte IOS
Als de camera aan staat is het over, en kun je je er sowieso niet meer aan storen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alemdar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:14:
Zoiets?

Ik heb erg goede ervaringen met dit merk. Ze gebruiken veelal li polymeer cellen die beter zijn dan Li-ion. Verder is de garantie goed geregeld.
Hey bedankt voor de tip.

Weet iemand nog een plek op internet waar ik goedkoop geheugenkaarten voor de Sony kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HF200 binnen (is nog aan het opladen), und wat zie ik: Geen extra SD kaartje er bij. Kortom dat moet ik er nog bij kopen. Het zou heel wat gemakkelijker zijn als je direct op een externe HD zou kunnen opnemen, daar heb ik er nog 1 van liggen en zou met een usb cable (heb daar ook nog 10 van liggen) zo naar mijn rugzakje kunnen brengen. Zou me direct 500gb aan dataopslag geven.

Ik snap nu ook dat de opname tijd met batterij maar 105 minuten is, dat ding is even breed als mijn duim is...

Heb nu een Class 4 Kingston 16GB op het oog, puur omdat de Class6 kaartjes niet zulke denderende reviews hebben mbt data kwijt e.d..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:15:
[...]

Vraagje: deze is nu geformatteerd in het FAT32 bestandssysteem. De camera zelf formatteert ook in dat systeem. Hoe zit dat met videobestanden groter dan 4GB? Maakt de camera tijdens de opname dan direct een nieuwe file aan zonder merkbare onderbreking?
Heb je ooit nog getest hoe de videobestanden onderbroken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1991
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08-2024
Bij de mediamarkt zijn de cams nu ook (de komende 2 dagen) flink in prijs verlaagd, vanwege de BTW die niet betaald hoeft te worden. Nu is de canon HF 200 maar €444,54 ipv 529 euro, bij de mediamarkt in Groningen.

Dus ik denk dat ik er zo nog maar eentje ga halen, als ze al niet weg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee canon Hf 100 hd camera's die wil ik via een mangpaneel laten lopen kan mij eimand zeggen hoe dat moet?
Ik wil geen verliezen in het full hd bestand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je mengpaneel bedoelt en dat is nogal afhankelijk van het mengpaneel dat je gebruikt. Zoek het merk en typenr van dat paneel op en pak de handleiding erbij. Desnoods even zoeken op internet naar de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Vanmiddag dankzij die MM actie een HF200 meegenomen. Alleen niet zo goedkoop als de post hierboven, die van mij kwam van 569 voor 47nogwat..

En vervolgens ben ik zo stom geweest om een geheugenkaartje van 8gb erbij te kopen (Sandisk extreme III). En eigenlijk heb ik geen idee of dat de juiste class is. Snelheid is volgens mij wel okay, maar class geen idee (en prijs ook niet. heb er 49 eu voor betaald 8)7 )

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostjep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
thamoosio schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:32:

En vervolgens ben ik zo stom geweest om een geheugenkaartje van 8gb erbij te kopen (Sandisk extreme III). En eigenlijk heb ik geen idee of dat de juiste class is. Snelheid is volgens mij wel okay, maar class geen idee (en prijs ook niet. heb er 49 eu voor betaald 8)7 )
Wanneer je in hoogste resolutie (zegt men dit zo?) kunt filmen dan is het kaartje gewoon goed. Voor 16 GB heb ik iets van net boven de 100 Euro betaald. 49 euro die jij betaald hebt lijkt mij dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt minimaal een class4 kaart nodig. ExtremeIII is een class 6 kaart.

pricewatch: Transcend 16GB SDHC Class 6 Card

Gauw terug brengen dus die 8GB kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:30:
[...]

Heb je ooit nog getest hoe de videobestanden onderbroken worden?
Hij maakt netjes een nieuw bestand aan na 4GB... zodra je deze in het bewerkingsprogramma inlaadt, loop het fragment vloeiend over...dus geen merkbare onderbreking.

Ook het full hd filmen (hoogste bitrate) en gelijktijdig wegschieten van 8MP foto`s op een 32GB Kingston class4 kaartje gaat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik ben van plan om een nieuwe camera te kopen en ben eigenlijk opzoek naar een HD cam die ook in slechte licht omstandigheden kan filmen. Feestjes binnen en buiten bijvoorbeeld.

Na het lezen hier heb ik eigenlijk mijn keuze laten vallen op 1 van de onderstaande:
Canon HF200
Panasonic HDC SD200
Sanyo FH1

Welke kunnen jullie me aanraden?

Beeld kwaliteit vind ik natuurlijk wel belangrijk, maar belangrijker vind ik het dat ik ook echt in het donker kan filmen. Mijn laatste camera (een analoge, met van die grote bandjes) was een Panasonic met 0 lux mode, hiermee kon ik zelfs in het pik donker nog filmen,natuurlijk was de kwaliteit bagger, maar ik kon iig in alle licht omstandigheden filmen. Hebben (HD) camera's zoiets tegenwoordig niet meer of zijn de nightmodes van tegenwoordig zo goed dat ze dat niet meer nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Ik heb sinds een aantal jaar nu met veel plezier de Panasonic HDC-SD1 camera. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar de mogelijkheden van een externe lens/objectief voor deze camera. Ik krijg alleen het gevoel dat voor de handcamera's weinig tot geen mogelijkheden zijn voor externe Objectieven/lensen? Het enige waar ik op uitkom zijn filters.

Dit zijn de gegevens die onder de lens zitten:
12x optical zoom Ø43mm
f=4.0~48.0mm 1:1.8

Het zoeken van 43mm lensen komen vaak alleen op filters uit of lensen die (alleen?) voor fotocamera's zijn. Moet ik daarnaast ook nog letten op het 'schroefdraad' van de camera?

Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/4591-IMG3715s.jpg

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahah, wellicht dat het zoeken naar een wide angle/groothoek converter je meer resultaat oplevert. Begin eens bij het merk raynox, zij hebben zeker wat je zoekt. Je hebt een converter nodig met filtermaat 43 of groter. Indien groter dan gebruik je een stepdown ring om hem toch op 43 mm te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
joostjep schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:03:
Voor een gedeelte ben ik er al uit. Ik lees nl het volgende op camcorderinfo.com:

I went out and got a 16gb Extreme III SDHC Card last night (FOR $79.00!!!). On the Package it was still the class 6 version. But inside the package it was the class 10 version. And surprise I cant record in FXP and MXP mode with this card ..... Is there a work around or a solution for this?

I saw this on the Canon website...:

"Because the Speed Class 10 became standardized after camcorders were released, movies cannot be recorded on the Class 10 SDHC cards when the recording mode is set to MXP or FXP."

Het probleem is dus bekend. Ik moet de class 6 version hebben. Raar is wel dat ik 109 euro voor het kaartje heb moeten betalen.
Ik heb het zelfde probleem. Dus ben ik aan de slag gegaan en waarschijnlijk met enig succes. Ik kreeg deze mail terug van de supportdesk van Canon.
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Wij begrijpen uw ongenoegen over het ontvangen antwoord over dat uw Scandisk Extreme 16Gb class 10 niet wordt ondersteund door uw Camcorder FS200.

Hierbij kunnen wij u meedelen dat wij uw aanvraag verder hebben geleid of voor dit een firmware update ontwikkeld gaat worden. Helaas kunnen wij geen uitspraken doen of deze aanvraag wordt ingewilligd en op welk termijn.
Indien er een firmware update komt voor dit probleem met Class 10 geheugenkaarten kunt u dit terug vinden op onze website.

Ons excuus voor dit ongemak en willen u bedanken voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
uw Canon Support Center
http://www.canon.nl/Support/consumer_products/index.aspx

© Copyright 2008
http://www.canon.nl/copyright/index.asp

Gebruiksvoorwaarden
http://www.canon.nl/Terms_and_Conditions/index.asp
Nu maar hopen dat ze boter bij de vis doen en er snel een firmware upgrade uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Toch nog maar even het belangrijkste uit mijn post herhalen. Zou iemand me hiermee kunnen helpen:

Mijn laatste camera (een analoge, met van die grote bandjes) was een Panasonic met 0 lux mode, hiermee kon ik zelfs in het pik donker nog filmen,natuurlijk was de kwaliteit bagger, maar ik kon iig in alle licht omstandigheden filmen. Hebben (HD) camera's zoiets tegenwoordig niet meer of zijn de nightmodes van tegenwoordig zo goed dat ze dat niet meer nodig hebben?

(Ik snap niet helemaal wat er gebeurde maar volgens mij schoof je een IR filter weg als je nightshot aanzette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste is correct. Alleen Sony heeft dat nog op de duurdere modellen. Check voor Super Nighshot oid icm 0 lux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Weet je hoe dat komt?
Zijn de specs van de huidige camera's nou zo goed dat je die functionaliteit niet meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Hoi. Ik word binnenkort vader en wil graag m'n kleine spruit zijn/haar eerste levensjaren in goede kwaliteit vastleggen.
Ik heb even het topic kort doorlopen, en ben wel sterk geïnteresseerd in de Sanyo HD2000. Voornamelijk omdat deze 1080p @ 60 FPS kan schieten, in MP4 formaat, voor een zéér aantrekkelijke prijs. Ik heb al een sample mp4 file gezien die is opgenomen tegen 1080p@60FPS, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!

Ik heb deze camera gevonden voor 387.50 EUR (geen idee of ik mag linken naar de shop? Ik doe het toch: http://www.4launch.nl/sho...apixel--zwart-/kieskeurig ). Ik moet deze wel afhalen in Eindhoven dan (= 1u rijden, ik woon in Antwerpen) maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Nu om tot de vraag te komen:
Ik heb de Sanyo Xacti VPC FH 1 camera gevonden voor nog een pak minder: 310.40 EUR (met kiala levering inbegrepen) op http://www.extremediscoun...vpc-fh_1_silber/gold.html

Omdat de prijs toch ook wel echt belangrijk is (vrouw legt bij, en zij vindt het veel geld :)), mijn vraag:
Is er op vlak van kwaliteit geen énkel verschil tussen beide camera's? Ik heb gelezen dat de FH 1 geen mic in heeft, maar ik zou dit toch zeer waarschijnlijk nooit gebruiken. En als ander verschil dat de HD2000 pistoolvormig is. Nu had ik dat wel leuk gevonden, maar de prijs is meer doorslaggevend.

Ik heb even uitgerekend, en als ik er 2 kaartjes van 16 GB (class 4 kingston) bijkoop zou ik er voor 374.20 EUR vanaf zijn, niet slecht voor een 1080p@60FPS cam + 32 GB lijkt me! :9~

Als ik de HD2000 zou kopen met 2 kaartjes van 16 GB: 452.50 EUR (geheugen is hier iets meer dan 1 EUR duurder omdat ik het in dezelfde shop als de HD2000 zelf zou kopen = iets makkelijker)

Dus: is de kwaliteit van de filmpjes exact hetzelfde tussen beide camera's (HD2000 en FH 1) als je de ingebouwde mic gebruikt? Zijn er nog meer verschillen? Hoe zit het met de dock (HD2000 heeft aansluitingen in de dock, hoe zit dat bij de FH 1)? Kan je de FH 1 goed vastnemen (zo'n pistool wel denk ik)? En raden jullie mij in het algemeen aan/af om voor de goedkopere FH 1 te kiezen? Of toch de HD2000? Waarom wel, waarom niet? Enlighten me! :)

En nog een bijkomend vraagje: beide camera's werken toch goed onder OS X he? (ik neem aan van wel, maar vraag het toch even voor de zekerheid)

[ Voor 10% gewijzigd door seppevs op 03-02-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet zijn de camera's inderdaad identiek op de vorm en mic-in na. Probeer anders even te zoeken op beide producten in google en op de video websites om te zien of iemand die dingen heeft vergeleken.

Handligging verschilt per persoon. Wat voor mij lekker in de hand liggen, kan voor jou een drama zijn. Dat is dus persoonlijk en dat moet je ervaren. Voordeel van een pistoolgrip is dat je pols niet zo gebogen is. Nadeel van een pistoolgrip is dat je geen enkele motivatie hebt om dat ding met twee handen vast te houden!

OS X? :+

^^ geen idee dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wat verder gezocht en heb nu echt wel een ultieme 'set' gevonden:

306.95 voor de VPC FH 1 (als ik even langs Gilze rij, 40 min rijden voor mij)
+ 34 EUR voor 1x16 GB (winkel vlakbij mij in de buurt)
= 340.95 EUR

Lijkt mij écht geen geld voor zo'n kwaliteit! :) Heb al zin om hem straks nog te gaan halen, seffes eens naar m'n vrouw bellen voor te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt mij inderdaad erg weinig geld voor een leuke set :)

Check ff of er een HDMI kabel bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:31:
Dat lijkt mij inderdaad erg weinig geld voor een leuke set :)

Check ff of er een HDMI kabel bijzit.
Mocht die er niet bij zitten...bij de action liggen ze voor 2-3 euro (grote aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Het klinkt misschien belachelijk, maar ik heb niet direct een HDMI kabel nodig. Ik heb namelijk (nog) geen HD TV :) Misschien dat ik achteraf nog wel een HDMI kabel koop voor wanneer ik bij m'n ouders op bezoek ben (zij hebben wel een gigantische Full HD TV)

Waarom ik dan een HD videocam koop? Omdat ik graag m'n baby zijn/haar eerste momenten direct in hoge kwaliteit wil vastleggen. Een HD TV kan ik nog altijd later kopen, mijn baby in HD filmen niet. :)

Ik ga dus voorlopig de beelden via USB naar m'n Macbook Pro overzetten en ze daar in eerste instantie bekijken, bewerken en opslaan (in combinatie met een time machine backup ofzo).

[ Voor 88% gewijzigd door seppevs op 03-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk gelijk of je voor 15 euro ff een statief kunt kopen. De Sanyos hebben een EIS en een opname vanaf ieder statief ziet er veel beter uit dan handheld. Zeker als het toch om statische opnames gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Ik heb nog een oud tripodje dat in ieder geval al op 2 digitale camera's past (fototoestellen). Ik neem aan dat zo'n schroefdingetje een standaard grootte heeft? Aangezien de Sanyo niet zo veel weegt kan het hier wel mee lukken?

Trekt die softwarematige stabilisator van iMovie trouwens op iets? Wat gebeurd er dan trouwens? Heb je geen kwaliteitsverlies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat statief zal zeker werken ja!

iMovie zal een deel van de pixels wegsnijden om het beeld te stabiliseren; ergo, verlies aan detail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Ja ik had er net over gelezen, iMovie zoomt een beetje in om zo het 'shaken' te stabiliseren, wat helaas resulteert in pixel verlies. Geen optie dus.
Ik zal mijn klein tripodje dan maar zo veel mogelijk gebruiken :) Hetgene ik heb lijkt sterk op dit model:
http://www.gadgetvenue.co...ploads/2007/04/tripod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beginnende film maker is de Sanyo HD2000 een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een vraag? Of een mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:08:
Is dit een vraag? Of een mededeling?
Zucht dit modjes van tegenwoordig :X
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Iemand zich al verdiept in de aanstormende generatie HD cam's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
harley schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:46:
Enigzins, in de nieuwe Sony flash cameras (CX serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harley schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:46:
Heb je hierover een specifieke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou ik kan nog nergens reviews vinden maar de cx305 lijkt me heel interesant. Mede door zijn g lens en groothoeklens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:26:
Hahah, wellicht dat het zoeken naar een wide angle/groothoek converter je meer resultaat oplevert. Begin eens bij het merk raynox, zij hebben zeker wat je zoekt. Je hebt een converter nodig met filtermaat 43 of groter. Indien groter dan gebruik je een stepdown ring om hem toch op 43 mm te krijgen :P
Dank, dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik zie in de referentie lijst van de HDC-SD1 dat er 4 verschillende macro lensen zijn waarvan ik er 2 met 'tussen stuk' moet bestellen.

Heeft er iemand toevallig ervaring met een van deze lensen?
* DCR-150 (4.8-diopter)
* DCR-250 (8-diopter)
* MSN-202 (25-diopter)
* MSN-505 (32-diopter)

En is er veel verschil tussen de standaard 'macro' op deze camera? Youtube voorbeeld.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nieuwe Sanyo reeks is aangekondigd:
http://www.simplydv.co.uk...ti-gh1-g100-vg20-cameras/
Nu dus wel met stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de prijzen denk ik alleen niet dat ze een grote sensor aan boord zullen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
De nieuwe Panasonics ! :)

http://www.hdtvnieuws.nl/...hdc-hs700-sd700-20100210/

Als ik ze bij Panasonic.nl vergelijk met bv de TM 300 (het topmodel van vorig jaar op SD kaart) dan ziet ze er weer beter uit bv in de HD weergave 50p enz.

Check zelf:

http://www.panasonic.nl/h...are/productsCategory.html

En de SD700 :)

http://www.panasonic.nl/h...verview/172950/index.html

Mooi spul ,ben benieuwd naar de eerste tests in vergelijk met de Canons en de ....prijzen

Verwijderd

verdomme toch :( , heb maandag jongstleden net mijn tm300 gekocht, had ervoor nog gezocht naar de nieuwe 2010 hd camcorders van panasonic; blijkbaar niet goed gezocht ....

heb gisteren mijn eerste footage gemaakt met de tm300, beelden zijn ongelooflijk, _/-\o_ (zeker als je het vergelijkt tegen mijn vorige cam (svhs))

anyway, ik begin nu aan mijn volgende zoektocht: welke video-editing software gebruiken ? wordt weer een lange internet avond. :-)

• harley
Martin11 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:20:
De nieuwe Panasonics ! :)
...
Mooi spul ,ben benieuwd naar de eerste tests in vergelijk met de Canons en de ....prijzen
Net ff vlug gezocht maar de SD-700 krijgt in de UK een prijs van 899 pond dus dat is over de 1000,-
Het lijken mij ook hele mooie camera's maar ik wilde eigenlijk onder de 500 euro blijven.
De CX305 heeft dan mischien iets minder mooie specs maar ik denk dat die ook aardig in de buurt zou moeten kunnen komen qua kwaliteit, en de prijs tsjah..... :+
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:53:
verdomme toch :( , heb maandag jongstleden net mijn tm300 gekocht, had ervoor nog gezocht naar de nieuwe 2010 hd camcorders van panasonic; blijkbaar niet goed gezocht ....

heb gisteren mijn eerste footage gemaakt met de tm300, beelden zijn ongelooflijk, _/-\o_ (zeker als je het vergelijkt tegen mijn vorige cam (svhs))

anyway, ik begin nu aan mijn volgende zoektocht: welke video-editing software gebruiken ? wordt weer een lange internet avond. :-)
Ik heb hier Sony Vegas Pro 8 en Magix video deluxe liggen.
Moet zeggen dat vegas er ZEER uitgebreid uitziet, maar was al snel de weg kwijt.
Daarna magix geinstalleerd en hiermee kun je veel sneller aan de slag. Had er geen hoge verwachtingen van maar heb nu al meerdere mensen over op magix en allemaal naar volle tevredenheid. Heb wel het deluxe premium pakket. je kunt van de minder uigebreide versie een demo zo downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 11-02-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm ik heb een aantal maanden geleden een Canon HF100 gehaald bij de MM (de laatste in Breda). Echter in de doos van Canon zat geen oplader, dus deded er een HAMA oplader bij. Op zich prima, hoef ik de camera ook niet te gebruiken tijdens het opladen. Echter ik had veel problemen met opladen (heb er in het begin weinig tot niets meegedaan). De oplader gaf aan dat de accu vol was, maar als ik hem in de camera deed, was de batterij op een paar minuten na leeg. Terug gegaan naar de MM. Daar een nieuwe batterij gekregen. Die leek het toen weer te doen. Echter, daarna precies hetzelfde laken en pak. Daarna weer terug geweest, dan moet het aan de oplader liggen. Andere oplader meegekregen, maar ook dat gaf geen verbetering.

Dus nu alles maar weer teruggegeven en hebben ze het opgestuurd. De uitslag weet ik nog niet. Zou het kunnen dat de camera/accu weet dat de batterij niet is opgeladen via de conventionele manier, en daarom de accustatus niet kan weergeven? Dit schiet me eigenlijk nu pas te binnen... Wellicht dat er hier mensen zijn met ervaringen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
@Mystikal

Als ik jou was had ik mijn geld terug gevraagd.

Er zat dus geen oplader in de doos EN de accustatus wordt niet weergegeven ..
Dat is teveel toeval .

Lijkt wel alsof iemand hem heeft teruggebracht (die natuurlijk hetzelfde probleem had met deze camera )naar de winkel en ze toen dit laatse exemplaar nogmaals aan jou hebben verkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Martin11 op 12-02-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En op welke grond wil jij je geld terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:29:
En op welke grond wil jij je geld terug vragen?
Dat lijkt me erg duidelijk als je de twee voorgaande reacties leest.
----

'Uit de doos' werkt het apparaat al niet zoals het moet en het is incompleet, dat is al een genoeg reden.

Zelfs na verwisselen van batterij en oplader werkt het nog steeds niet goed .

Wat heb je dan gekocht ?
Een nieuw maar helaas kapot apparaat ..?!

Repareren doe je met gebruikte spullen , niet met gloednieuwe spullen , waar je ook nog eens steeds heen en weer mee naar de winkel moet.

Zelfs als er al een 'regeltje' mag zijn waar een enkele onwillende winkelier zich op zou willen beroepen dan krijg ik me geld terug kan ik je verzekeren.
Ook als ik in de winkel koop ipv op een webshop wat uiteraard een nog betere kopersbescherming bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Martin11 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:44:

Zelfs als er al een 'regeltje' mag zijn waar een enkele onwillende winkelier zich op zou willen beroepen dan krijg ik me geld terug kan ik je verzekeren.
Ook als ik in de winkel koop ipv op een webshop wat uiteraard een nog betere kopersbescherming bied.
Ik denk dat je even voorbijgaat aan het feit dat het produkt al enkele maanden geleden gekocht is. Als een klant bij mij terugkomt na enkele maanden en dan pas gaat claimen dat het nooit goed gewerkt heeft heeft de klant toch ook pech en wordt het gewoon naar de fabrikant voor garantie opgestuurd. Dan had hij maar direct terug moeten komen. Als ik iets koop test ik het en indien niet zoals beloofd/verwacht ga ik binnen 1 week terug, niet na enkele maanden.

Maar aan de andere kant, als klant zijnde wil ik een origineel compleet product en niet met een imitatie lader erbij. Zelfs niet met een hoge korting.

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 12-02-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
@harley

Mijn fout je hebt helemaal gelijk: Ik heb helemaal over dat stukje --enkele maanden geleden gekocht -- heengelezen.
Ik dacht hij is net nieuw.

Dat verandert de zaak , dan wordt het laten opsturen en repareren onder garantie lijkt me.

Ik had wel meteen een slecht gevoel gekregen als er in de doos geen oplader zat en er een andere bij moet.
Dan vraag ik me af waarom , hoe zit dat ?
En als je dan ook nog eens 'heel toevallig' problemen met opladen krijgt zou ik denken dat iemand anders voor me dezelfde klacht heeft gehad en het produkt heeft teruggebracht.

[ Voor 44% gewijzigd door Martin11 op 12-02-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martin11 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:44:

Dat lijkt me erg duidelijk als je de twee voorgaande reacties leest.
In dit geval is de klant akkoord gegaan met de ruil voor een andere adapter. Zeer waarschijnlijk heeft de klant korting gehad op het laatste model.

Het product is inderdaad pas na maanden stuk gegaan en valt dus gewoon onder de garantie.
Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]