Hoi. Ik word binnenkort vader en wil graag m'n kleine spruit zijn/haar eerste levensjaren in goede kwaliteit vastleggen.
Ik heb even het topic kort doorlopen, en ben wel sterk geïnteresseerd in de Sanyo HD2000. Voornamelijk omdat deze 1080p @ 60 FPS kan schieten, in MP4 formaat, voor een zéér aantrekkelijke prijs. Ik heb al een sample mp4 file gezien die is opgenomen tegen 1080p@60FPS, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!
Ik heb deze camera gevonden voor 387.50 EUR (geen idee of ik mag linken naar de shop? Ik doe het toch:
http://www.4launch.nl/sho...apixel--zwart-/kieskeurig ). Ik moet deze wel afhalen in Eindhoven dan (= 1u rijden, ik woon in Antwerpen) maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Nu om tot de vraag te komen:
Ik heb de Sanyo Xacti VPC FH 1 camera gevonden voor nog een pak minder: 310.40 EUR (met kiala levering inbegrepen) op
http://www.extremediscoun...vpc-fh_1_silber/gold.html
Omdat de prijs toch ook wel echt belangrijk is (vrouw legt bij, en zij vindt het veel geld

), mijn vraag:
Is er op vlak van kwaliteit geen énkel verschil tussen beide camera's? Ik heb gelezen dat de FH 1 geen mic in heeft, maar ik zou dit toch zeer waarschijnlijk nooit gebruiken. En als ander verschil dat de HD2000 pistoolvormig is. Nu had ik dat wel leuk gevonden, maar de prijs is meer doorslaggevend.
Ik heb even uitgerekend, en als ik er 2 kaartjes van 16 GB (class 4 kingston) bijkoop zou ik er voor 374.20 EUR vanaf zijn, niet slecht voor een 1080p@60FPS cam + 32 GB lijkt me!
Als ik de HD2000 zou kopen met 2 kaartjes van 16 GB: 452.50 EUR (geheugen is hier iets meer dan 1 EUR duurder omdat ik het in dezelfde shop als de HD2000 zelf zou kopen = iets makkelijker)
Dus: is de kwaliteit van de filmpjes exact hetzelfde tussen beide camera's (HD2000 en FH 1) als je de ingebouwde mic gebruikt? Zijn er nog meer verschillen? Hoe zit het met de dock (HD2000 heeft aansluitingen in de dock, hoe zit dat bij de FH 1)? Kan je de FH 1 goed vastnemen (zo'n pistool wel denk ik)? En raden jullie mij in het algemeen aan/af om voor de goedkopere FH 1 te kiezen? Of toch de HD2000? Waarom wel, waarom niet? Enlighten me!
En nog een bijkomend vraagje: beide camera's werken toch goed onder OS X he? (ik neem aan van wel, maar vraag het toch even voor de zekerheid)
[
Voor 10% gewijzigd door
seppevs op 03-02-2010 09:22
]