HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21

Ravhin

no <root>...

Wat is goed? Wat verwacht je van een midrange HD recorder? :)
Ik kan niet objectief een oordeel geven zonder jouw benchmark te weten. Nee het is geen storingsvrije opname en bij weinig licht gaat de lensopening echt wel meespelen. Bij daglicht is het beeld bijzonder goed en bij binnenopnamen overdag zijn ook de kleuren redelijk natuurgetrouw. 's Avonds is het voor camera erg moeilijk om te bepalen wat de witcorrectie moet zijn, en krijg je vaak groen- of roodverschuiving (zeker als je een Philips sfeerlicht hebt ;) ). Het is niet voor niets dat het high-end segment bestaat en dat er een reden is waarom je een tien- tot twintigvoud betaald. Als je een hands-on ervaring wil, kan je naar MM gaan en vragen of je de proef op de som kunt nemen.

Verder kan je heel veel instellen op deze camera, is hij simpel in gebruik en heeft op de lens na geen bewegende onderdelen. My 2 ct...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Iemand al enige ervaring met de Samsung H106? De SSD techniek klinkt veelbelovend.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Ik weet het niet hoor. Ik zou zelf voor een merk gaan met wat meer ervaring met videocamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung heeft zeer veel ervaring met het maken van videocamera's hoor :) Het probleem is alleen dat ze zowel troep als pareltjes maken. Door die troep houden veel mensen het na één Samsung voor gezien. Wil je een goede betaalbare HD videocamera kijk dan eens naar de Sanyo HD2000 of zijn liggende broertje (ik geloof de FH1, maar zoek even naar mijn eerdere reacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Nou ik heb vandaag mijn eerste filmpjes geschoten met mijn sony cx 11, nu ben ik bezig om ze in iMovie te bewerken. Ik heb een titelshot gemaakt en een muziekje eronder gezet. Nu heb ik alleen nog last van irritante ruis van de wind, kan ik die eruit filteren? Want je hoort echt de wind heel veel lawaai maken, dus de wind eruit en enkel onze stemmen erin en de muziek op de achtergrond.
Hoe moet dat? Verder ben ik dik tevreden over de beeldkwaliteit, ik moet alleen nog leren om niet zo te wiebelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Was op zoek naar een betaalbare HD camera. Uiteindelijk de Sanyo Xacti VPC-FH1 geworden. Als het goed is (met het oog op de sneeuw) komt hij morgen binnen. Ben erg benieuwd! Thanks voor de tip iig!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek naar een camera. Deze camera wil ik o.a gebruiken voor school om mij verder te verdiepen in het audiovisuele vak. Alleen weet ik niet wat voor camera ik zou moeten halen en eventueel om zou moeten denken. Graag hoor ik tips van jullie wat misschien een mooie camera zou zijn om mee te beginnen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je eens iets meer schrijven over wat je nodig hebt? HD/SD, wil je miniDV of wil je flashgeheugen/HDD, wil je een (semi)prof model of een consumentencamera, wil je accessoires erbij hebben, welk budget hebben we het over, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefst een camera die miniDV ondersteunt. Het budget is circa 1000 euro. Semi pro is natuurlijk mooi meegenomen maar betekent niet dat ik het meteen nodig heb, ik ben een beginner en ben bezig dit vak net op te pikken. Alleen weet ik natuurlijk niet wanneer je beter voor welk type camera kan kiezen, dat is namelijk een vraag voor mij en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Wat betreft accessoires kan ik alleen aan een statief denken en misschien een reistas maar die zijn ook wel los te verkrijgen lijkt mij.

alvast bedankt.

Verwijderd

Rond Februari vertrek ik naar Suriname en Frans Guyana om daar tot en met Maart te blijven. Hier zal ik een groot deel van de tijd de jungle in trekken. Het doel is planten bekijken en misschien iets zelf ontdekken (grote hobby van mij is Bromelia's), dierenpopulaties op te zoeken en beelden maken waarmee ik later lezingen kan geven. Nu heb ik een EOS 350d van Canon, maar ik wil ook wat bewegend beeld maken.

Tijdens onze trektocht zal ik niet altijd de kans hebben om batterijen op te laden, het idee is met periodes van 4-5 dagen in de jungle te verblijven. Zelf had ik daarom bedacht dat ik dan 4-5 accu's koop.

Wat ook een issue is: licht. Niet overal op de bosbodem is redelijk wat licht, soms slechts 5-10% van het totale zonlicht.

Nu zat ik er over na te denken om een HD camera te huren, maar de enige HD camera's die te huur zijn worden voor bedragen verhuurd dat ik denk: Zow! Voor 600-700 euro per week kan je een mooie consumenten HD camera van kopen denk ik.

Nu vind ik zelfs 600-700 euro iets te gortig, ik zie ze voor 200 euro gaan maar ik wil wel wat herkennen als ik de beelden terug bekijk.

Ik ben dus opzoek naar een HD camera in de prijsklasse van 400 tot 600 euro, die geen problemen heeft met minder licht en die niet na 10 minuten filmen leeg is.

Nu zat ik te kijken naar de Canon Legria HF 200, maar lees ik dat de batterij snel leeg is. Iemand tips?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:55:
Het liefst een camera die miniDV ondersteunt. Het budget is circa 1000 euro. Semi pro is natuurlijk mooi meegenomen maar betekent niet dat ik het meteen nodig heb, ik ben een beginner en ben bezig dit vak net op te pikken. Alleen weet ik natuurlijk niet wanneer je beter voor welk type camera kan kiezen, dat is namelijk een vraag voor mij en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Wat betreft accessoires kan ik alleen aan een statief denken en misschien een reistas maar die zijn ook wel los te verkrijgen lijkt mij.

alvast bedankt.
Ik zou me eens verdiepen in de Canon HV40. Deze neemt op in HDV (op miniDV tapes) en heeft vele mogelijkheden, waardoor je makkelijk kunt doorgroeien naar een semi-prof model. Ik zou zelf even de kat uit de boom kijken en zien waarmee anderen werken. Imo zijn flash/HDD camera's makkelijker, maar ik weet niet of de workflow van de school daarop is voorbereid.

Accessoires kunnen zijn mics, statieven, accu's, groothoekconverters, lampen, etc.

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Toch even verder borduren op PJ zijn vraag

Zelf heb ik de Samsung HMX-H105 in mijn handen gehad en vond het geweldig lekker vast houden.
De kantelbare grip is echt top.

Rest alleen natuurlijk de vraag hoe presteert deze camera, Camcorderinfo heeft nooit de review afgeschreven.
We were impressed by last year's high definition model from Samsung (the SC-HMX20), but the H105 has a completely different sensor and lens. There's a possibility that this will have a negative impact on performance.
Het ssd idee staat me erg aan maar als hij flut presteerd zal ik beter achter de HMX20 gaan.

Graag advies.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een HD cam voor de wintersport. Nu is er binnenkort bij een winkel de Canon HF200 in de aanbieding voor E396. Op zich lijkt me dat een prima deal (goedkoopste in PW E509), alleen zou ik graag van iemand horen wat de ervaringen zijn met wintersportopnames (filmen tijdens boarden/skieen). En ik lees hier en in reviews veel over matige kwaliteit bij slecht licht wat me ook een beetje doet twijfelen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een uitstekende camera binnen zijn prijsklasse. Als er nog eens 100e vanaf gaat maakt dat hem alleen maar interessanter. Wintersport kenmerkt zich door lage temperaturen en over het algemeen heel veel zon! Koop dus ff een tweede accu en koop in dit specifieke geval even een betere Hoya of B+W UV-filter voor het weghalen van een blauwe waas in je opname.

Als je echt heel dicht op je onderwerp wilt zitten heb je ook nog even een groothoek converter nodig. De kwaliteit van de opname bij slecht licht, is niet super, maar beter is alleen te halen met twee types Sanyo camera's (die weer andere nadelen hebben). Al met al een goede allround videocamera.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:37:
[...]

Ik zou me eens verdiepen in de Canon HV40. Deze neemt op in HDV (op miniDV tapes) en heeft vele mogelijkheden, waardoor je makkelijk kunt doorgroeien naar een semi-prof model. Ik zou zelf even de kat uit de boom kijken en zien waarmee anderen werken. Imo zijn flash/HDD camera's makkelijker, maar ik weet niet of de workflow van de school daarop is voorbereid.

Accessoires kunnen zijn mics, statieven, accu's, groothoekconverters, lampen, etc.
Dankjewel voor je reactie. Ik ben me nu aan het verdiepen in de door jouw genoemde camera. Wat betreft kijken waar anderen mee werken is ook iets waar ik mij zeker mee bezig houd. De meeste mede cursisten gebruiken camera's die miniDV ondersteunen met als argument dat dit het beeld duidelijker zou opnemen en je geen kwaliteit verlies zou hebben. Wat betreft accesoires heb ik een vraag bij accu's zit deze niet standaard inbegrepen? zo nee werkt hij dan standaard op batterijen. Zelf ben ik bij pixmania 2 sony camera's tegen gekomen die mijn interesse wekken. De eerste is de HDR HC9 en de tweede is Sony HVR-HD1000E. Wat betreft de laatste is dit een grote stap naar semi pro maar qua prijs is hij zeer te doen. Kijk nog altijd rond naar camera's en lees ook al geplaatste reacties hier. Meerdere adviezen rondom camera's die ik eventueel zou kunnen overwegen is altijd welkom en zeer gewaardeerd. En graag zou ik van jouw willen horen waarom jij vind dat flash/hdd camera's makkelijker zijn.

alsnog bedankt voor je reactie en je tip

prettige kerstdagen toegewenst aan jou en de rest van de tweakers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:05:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een HD cam voor de wintersport. Nu is er binnenkort bij een winkel de Canon HF200 in de aanbieding voor E396. Op zich lijkt me dat een prima deal (goedkoopste in PW E509), alleen zou ik graag van iemand horen wat de ervaringen zijn met wintersportopnames (filmen tijdens boarden/skieen). En ik lees hier en in reviews veel over matige kwaliteit bij slecht licht wat me ook een beetje doet twijfelen.
Bij welke winkel mag dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:56:
Wat betreft kijken waar anderen mee werken is ook iets waar ik mij zeker mee bezig houd. De meeste mede cursisten gebruiken camera's die miniDV ondersteunen met als argument dat dit het beeld duidelijker zou opnemen en je geen kwaliteit verlies zou hebben.
Dit moet slaan op het gebied van compressie. True, HDV gebruikt een -iets- hogere constante bandbreedte en gebruikt minder kleurencompressie. Dit was vroeger (lees: 4 jaar geleden) een issue aangezien de editting programma's niet goed overweg konden met MPEG streams. Inmiddels is MPEG editting in consumentenland mainstream geworden en kunnen alle programma's prima met MPEG overweg. Het leuke is dat voorstanders van HDV altijd vergeten te zeggen dat HDV 1440x1080 is ipv 1920x1080. Echter in de praktijk is dat net zo'n groot verschil als de compressie tussen AVI en MPEG. Imo te verwaarlozen. Ik denk dat andere argumenten belangrijker zijn bij het selecteren van een consumentencamera.

Wat wel van invloed zou kunnen zijn is dat de instelling waar je bent aangesloten bepaalde camera's ondersteunt en andere niet. Indien zij werken met oudere software of professionele software dan wordt de consumentenstandaard voor HD niet ondersteund. Hiervoor zou je even moeten overleggen met iemand van die instelling :)
Wat betreft accesoires heb ik een vraag bij accu's zit deze niet standaard inbegrepen? zo nee werkt hij dan standaard op batterijen.
Bij iedere videocamera wordt een accu meegeleverd en bij iedere camera is dit de lichtste variant van de line-up. Vaak zijn er twee zwaardere accu's beschikbaar. Standaard gaat een accu iets meer dan een uur mee. Een reserve accu is dan ook bijna altijd aanbevolen.
Zelf ben ik bij pixmania 2 sony camera's tegen gekomen die mijn interesse wekken. De eerste is de HDR HC9 en de tweede is Sony HVR-HD1000E. Wat betreft de laatste is dit een grote stap naar semi pro maar qua prijs is hij zeer te doen.
Ik heb even geen zin om de prijzen erbij te pakken, maar ik ken beide camera's. De HC9 is vergelijkbaar met de HV40. De HV40 is wat nieuwer dan de HC9, maar de verschillen zijn klein. Dit zit hem met name in de bediening van de camera. Verder is het de moeite waard om te onderzoeken welk formaat het accessoire schoentje van de Canon heeft. De Sony heeft een only-Sony schoentje erop zitten, waardoor je adapters nodig hebt om er andere accessoires op te zetten. Canon doet hetzelfde voor de flash camera's, maar ik weet niet wat zij doen bij de HV40. Verder zou ik even op www.camcorderinfo.com zoeken.

Over de HD1000 kan ik kort zijn. Deze camera moet je kopen wanneer je veel handmatige instellingen wilt gebruiken, een stabiele filmhouding gewenst is, je meerdere accessoires gelijktijdig op de camera wilt gebruiken en/of je look belangrijk is. Qua filmkwaliteit ligt de camera onder de HC9/HV40 (hij is gebaseerd op de oudere HC1), maar je kunt alles veel beter bedienen door de grotere body. Als alternatief wil ik daar nog tegenover zetten de Sony XXX-A1. Dit model is kleiner en eveneens gebaseerd op de HC1. Je krijgt echter professionele audioaansluitingen op de camera (XLR). Ideaal om met mics te werken.
En graag zou ik van jouw willen horen waarom jij vind dat flash/hdd camera's makkelijker zijn.
Omdat je geen loopwerk in de camera hebt (minder storingsgevoelig) en omdat het overzetten naar de computer een piece of cake is. Bij een tape gebaseerde camera moet je altijd streamen naar de computer. Bij een flash/HDD camera kun je scenes selecteren om te kopieren en die gewoon slepen :)

Een groot nadeel van flash/HDD camera's is dat ze opnemen in het AVCHD formaat en dat je hiervoor een krachtige computer nodig hebt.
prettige kerstdagen toegewenst aan jou en de rest van de tweakers hier.
Van hetzelfde :)
Ik heb zo'n gevoel dat dat concurrentiegevoelige info is en dat je dat gaat vernemen zodra de aanbieding loopt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Exocet schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:29:
[...]

Bij welke winkel mag dat zijn?
Bij de groothandel waar ik een bijbaantje heb, dus ik weet niet of het tegen de policy indruist als ik dat zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo... gisteren op stap geweest voor een HD videocamera :)

Het bleek nog verrekt lastig te zijn om bij winkels een goed model te vinden/bestellen uit voorraad. High end modellen die toevallig nooit aanwezig zijn / "verouderd" / of een alternatief van 300 euro aanbieden :')

Uiteindelijk in de stad geslaagd en een zwarte Panasonic HDC SD200 gekocht... en oh man, wat een apparaat!

Komende week nog ff een SD`tje van 32 gig halen, aangezien die veel te duur waren daar "Deze is voor HD VIDEO"...maar goed, die uit mijn fotocamera is 'class 4' en werkt dus net zo goed op de hoogste bitrate. Zo een gaan we dus kopen.. ;)

Beeldkwaliteit viel in eerste instantie tegen. Dit had vooral te maken met de tig opties voor beeldverbetering. Eerst alles uitgezet en toen maar handmatig gaan instellen.. resultaat: haarscherp beeld op de full hd tv in de huiskamer.

Over de optische beeldtabilisatie ben ik ook zeer te spreken. Nu heb ik al een vrij stabiele camerahand (speel al met die dingen sinds jaren `80 toen ze nog het formaat 'ghettoblaster' hadden, wat sowieso stabieler op de schouder lag, maar soms pijnlijk werd na een uur), maar de stabilisatie doet goed z`n werk. Handig voor de opnames tussendoor. Beeldkwaliteit 'lijkt' iets beter met de stabilisator uit, maar aangezien ik altijd een statief bij me heb voor de serieuze opnames, zet ik `m standaard uit.

Accu doet het bijna 2 uur op de hoogste bitrate!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik zit de denken om de Sony CX505 aan te schaffen.(met name ook vanwege de kwaliteit bij weinig licht)
Op dit moment heb ik een Sony TRV25e (DV) camcorder. Beschik nu nog over een SD TV maar ga nog op termijn op zoek naar een HD TV.

Nu vroeg ik mij af hoe het met de beeldkwaliteit van de HD camcorder staat t.o.v. mijn huidige SD camcorder. Als ik het goed begrepen heb is HD sterker gecomprimeerd dan DV. Als ik met mijn huidige DV camcorder de beelden overzet op DVD (met Pinnacle Studio) ben ik niet altijd tevreden over de kwaliteit (nog af gezien van de ruis bij weinig licht).

Kan iemand iets zeggen over het beeldkwaliteits verschil tussen DV en HD?
Eventueel ook als het overgezet wordt op DVD (waardoor HD verloren gaat toch?) en op SD TV wordt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:41:
[...]

Bij de groothandel waar ik een bijbaantje heb, dus ik weet niet of het tegen de policy indruist als ik dat zeg :D
Ahh jammer:(. Maar wat is binnenkort? Binnen week, maand, maanden? Is het online of bekende elektronica-winkel?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen canon, sony en panasonic. Had eerst een JVC op het oog, maar in de winkel werd verteld dat deze niet fijn is met donkere ruimtes. Ook werd verteld dat Sony onrealistische kleuren geven en dat het beeld het mooist is op Sony camera's?? De verkoper adviseerde mij een canon of panasonic.
Ik zie zooooveel verschillen tussen camera's, en hoor en lees verschillende verhalen. Inmiddels weet ik niet echt meer waar ik een goede koop mee doe. Ik neig momenteel nog steeds naar een canon HF200. Andere keuze = Sony XR105E, Panasonic TM30, JCV hd300.

(aanvankelijk was mijn budget tussen 300 & 400. Maar na orientatie, specs en reviews schiet ik al snel richting 450, aangezien ik wel een camera wil kopen die een beetje toekomstgericht is:)

Iemand enige ervaring met deze camera's of een advies mbt mijn selectie of juist een heel andere camera?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 15:46 . Reden: ik miste wat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:35:
[...]

Ahh jammer:(. Maar wat is binnenkort? Binnen week, maand, maanden? Is het online of bekende elektronica-winkel?;)
Morgen gaat de actie in tot en met 31 December en op = op. Het is een groothandel met alleen fysieke winkels voor met name de horeca (ahum O-) ). Leuke 2e Kerstdag quiz zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoeee..nu zet je me wel aan het denken. Maar een fysieke winkel met name gericht op horeca?? Is het wel een bekende winkel dan? Door heel Nederland?

Sorry, ik heb het al gevonden ;) .

Kan iemand misschien zijn/ haar ervaring vertellen met een harddisk-camera (zoals Sony XR105E) of alleen geheugenkaart-camera (zoals Canon HF200)?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:17:
Phoeee..nu zet je me wel aan het denken. Maar een fysieke winkel met name gericht op horeca?? Is het wel een bekende winkel dan? Door heel Nederland?

Sorry, ik heb het al gevonden ;) .

Kan iemand misschien zijn/ haar ervaring vertellen met een harddisk-camera (zoals Sony XR105E) of alleen geheugenkaart-camera (zoals Canon HF200)?
Uit je vorige post maak ik op, dat je waarde hecht aan de beeldkwaliteit bij 'minder/slecht licht situaties'. In dat geval moet je extra letten op het aantal 'Lux' bij een camera.

Neem je veel bij schemer op, dan moet je denken aan 1-2 lux... (let op: géén nightmode. Fabrikanten prijzen hun camera soms aan als 1 Lux! met 'nightshot' in de kleine letters).

Ik ben jaren geleden van een oude Philips Explorer met 1 lux (later aangesloten op een laptop via een videokaart en dus digitale opnames) naar een Sony handycam met 5 lux. Dat was een wereld van verschil. Ik neem als hobby regelmatig (amateur)shows voor een klein publiek op op locatie. En voor dat soort optredens (minder goed verlichte zaal) heb je gewoon een erg lichtgevoelige camera nodig. Met 5 lux krijg je daar gewoon geen deftig beeld uit..te veel ruis en onzuiverheden.

Let dus goed op de aangegeven hoeveelheid Lux. Van die Canon weet ik toevallig, dat die rond de 5 lux zit (daar ben ik op afgehaakt) en toen voor een panasonic flashcamcorder gegaan met 1.6 lux. Nightmode is zelf 0.6-1 lux.

Eventueel kun je je in de winkel ook oriënteren door verschillende camera`s in een slecht verlichte ruimte te testen....dat is de ideale manier om op lichtgevoeligheid te testen. Vaak zegt men: "Ga maar even naar buiten.." Dat is ook leuk, maar als je niet altijd onder ideale omstandigheden filmt, is 'binnen' ook wel handig ;)
jobr schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:53:
Ik zit de denken om de Sony CX505 aan te schaffen.(met name ook vanwege de kwaliteit bij weinig licht)
Op dit moment heb ik een Sony TRV25e (DV) camcorder. Beschik nu nog over een SD TV maar ga nog op termijn op zoek naar een HD TV.

Nu vroeg ik mij af hoe het met de beeldkwaliteit van de HD camcorder staat t.o.v. mijn huidige SD camcorder. Als ik het goed begrepen heb is HD sterker gecomprimeerd dan DV. Als ik met mijn huidige DV camcorder de beelden overzet op DVD (met Pinnacle Studio) ben ik niet altijd tevreden over de kwaliteit (nog af gezien van de ruis bij weinig licht).

Kan iemand iets zeggen over het beeldkwaliteits verschil tussen DV en HD?
Eventueel ook als het overgezet wordt op DVD (waardoor HD verloren gaat toch?) en op SD TV wordt bekeken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=i0pSpWMYbXI&feature=related]

Ding heeft 3 lux bij gewone opnames, 0 bij nightshot. Deze opname is bij 3 lux gemaakt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 26-12-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
In schemering/ weinig licht wil ik idd nog een mooie kwaliteit overhouden. Canon heeft een lux van 0,4 in nachtmode. Hoeveel de 'normale' is, kan ik nergens terugvinden.
Daarom dacht ik dat ik wel goed zou zitten met een canon. Maar nu hoor ik zoveel verschillende verhalen, ook qua opslagmedium...
Dat filmpje heeft trouwens wel aardig beeld! Ik zie dat het met een CX505 gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Inderdaad met een CX505 opgenomen...

Uit mijn hoofd had de HF200 zo`n 5 lux (ik trek overigens al een conclusie uit het weglaten van de gewone lichtgevoeligheid op de officiele site).

Zie deze link: http://camcorder-test.slashcam.com/compare.html en kies daar voor de Canon HF200 voor wat voorbeeldmateriaal.. Bij 12 lux vind ik het al tegenvallen.

Ik heb specifiek gekozen voor een flash-based camcorder ivm mogelijke schokken tijdens opnemen. Ik wil geen risico lopen op slijtage van een loopwerk (DV) of crashende schijf/vastslaan bij lage temperaturen of te snelle bewegingen (HDD).

Het opgeslagen formaat is ook weer een verhaal. Nu heb ik met Panasonic te maken met AVCHD. Daar had ik me niet zo over ingelezen... dus was ik gisteren een middag bezig met het zoeken van de juiste convertersoftware om de filmbestanden compatible te maken met Vegas Pro en Adobe Premiere :/ Maar goed, als je dat eenmaal goed hebt zitten, is het allemaal goed te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Die Sony heeft nu wel een leuke cash back actie van 100 euro op jou model
Wat toch maakt dat je hem voor 699 in huis kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Ik heb net een Canon Legria HF-200 gekocht, mooi dingetje alleen krijg ik deze melding als ik wil gaan filmen: 'kan sd kaart niet initialiseren'.

Het is een Sandisk 8GB SDHC kaartje.

edit; gevoden. :) Alleen kan ik niet op de hoogste kwaliteit opnemen, moet dus een sneller kaartje in.. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kimberly op 27-12-2009 15:21 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 12:46
hallo,
Mijn vader wou graag een nieuwe videocamera aanschaffen, aangezien we deze zomer naar canada gaan en je als je bijv. gaat raften je natuurlijk geen genoegen neemt met een stilstaand beeld(foto), omdat we ook net een nieuwe TV hebben willen we ook op maximale kwaliteit het terug kijken. Dus we willen ook een full-hd camera als dat kan. De camera zal daarnaast veelvuldig gebruikt worden voor vogelen en 's ochtends om herten enz te filmen daarom zaten we aan min. een 16x optische zoom te denken en iets dat bij schemer ook nog aardig kan filmen. Als prijs mag hij maximaal 600 euro worden. Daarboven wordt het toch echt te veel. Het opname medium maakt niet zo veel uit. Omdat onze oude camera Mini-DV's gebruikte zou dit misschien wel handig zijn. Het liefst geen Mini-DVD's omdat ik las dat deze maar ong. een half uurtje konden filmen. Dit is wel een beetje erg karig. Helaas weten wij zelf bar weinig van camera's dus ik hoopte dat jullie misschien een goed camera voor ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deorgere schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:56:
Ik heb net een Canon Legria HF-200 gekocht, mooi dingetje alleen krijg ik deze melding als ik wil gaan filmen: 'kan sd kaart niet initialiseren'.

Het is een Sandisk 8GB SDHC kaartje.
Welke class aanduiding staat er op het kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:06:
[...]

Welke class aanduiding staat er op het kaartje?
Oplossing gevonden. Het is een class 2 kaartje, fxp en mxp werken dus niet.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07
Mbt de Canon Legria HF-200 (en waarschijnlijk ook andere cams):
Je kan opnemen in 25p of 50i, wat vinden jullie nu het fijnst werken?
Is er nog een voordeel van de ene instelling tov de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lubbers92 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:04:
Omdat onze oude camera Mini-DV's gebruikte zou dit misschien wel handig zijn.
Heb je echt nog bandjes liggen die je moet overzetten oid? In dat geval zou een Canon HV40 of Sony HC9 uitkomst bieden.

Als je alle bandjes hebt over gezet dan is dit misschien een goed moment over te stappen op een ander medium. Over flash gebaseerde camera's in die prijsklasse staat voldoende info in de laatste 100 posts van dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
Mijn vriendin wil op korte termijn een videocamera hebben voor oa. voor het filmen van onze bruiloft in augustus. Veel geld hebben we echter niet (dit gaat allemaal op aan de bruiloft) en als ik eerlijk ben denk ik niet dat mijn vriendin zulke hoge eisen heeft.

Nu ben ik dus de geek die zo'n ding moet uitkiezen. Als ik kijk op camcorderinfo.com (HD2000) en de charts zie dan schiet bij mij VPC-FH1(cq. HD2000) er boven uit. Op nummer 7 is het met een ruime marge de goedkoopste (€317,- voor de goudkleurige) en kan hij 1080p/60fps aan. Alleen heeft deze geen optical IS.

Nu vroeg ik mij of de EIS in de camera een beetje redelijk is of dat bijvoorbeeld iMovie veel goed kan maken, ik heb daar zelf geen ervaring mee en ik kan niet voldoende schokkerig beeldmateriaal vinden om in iMovie te gooien en te testen. Sowieso zal tijdens de bruiloft gebruik worden gemaakt van een statief (die wil ik zelf ook nog hebben voor mn Canon 450D namelijk).

Wat is jullie mening, is dit een redelijke goede camera voor weinig geld of is het eigenlijk gewoon een prutapparaat. Als ik op camcorderinfo.com kijk zou hij zich moeten meten met de jongens die 2,5x zo duur zijn. Ik zie echter grote verschillen in kwaliteit van het beeldmateriaal dat met exact dezelfde camera is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ditg geval zou ik tussen de twee Sanyos de HD2000 doen omdat ie een mic-in heeft. Even een losse mic erbij kopen, dat maakt je film 1000x beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:32:
In ditg geval zou ik tussen de twee Sanyos de HD2000 doen omdat ie een mic-in heeft. Even een losse mic erbij kopen, dat maakt je film 1000x beter!
Ik heb er ook naar zitten kijken, het verschil is echter ook deze €100,- duurder is, niet de mogelijkheid heeft om rechtstreeks te streamen via HDMI omdat de connectie in de dock zit, en de formfactor anders (imho minder prettig) is.

Je hebt daarentegen wel gelijk met die mic-in. Aan de andere kant zullen we die waarschijnlijk niet of nauwelijks gebruiken. What to do, what to do :P

Los daarvan gaat het mij ook even om de kwaliteit van de camera. In verhouding met de wat duurdere (±E600-700) is het nu wel wat of nu juist niet :).

[ Voor 14% gewijzigd door FailFr8er op 30-12-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imo is voor het vastleggen van een bruiloft een externe mic een must. Aan de andere kant kun je geluid ook prima vastleggen met een dictafoon icm een losse mic :)

• Dancing_Animal
Ik twijfel nog sterk tussen de XR520 van Sony en de HFS-10/11 van Canon. Op veel sites lees je en zie je dat de beelden van de HFS-10 erg scherp zijn. Maar wat je ook veel leest is dat de XR520 een enorm goede steady shot heeft. Is de HFS-11 nou zoveel beter dat het de steady shot van de XR520 benadert of dat toch net niet? Ik zag van de HFS-11 ook een filmpje op Vimeo. Ziet er scherp uit, totdat de camera beweegt en dat vindt ik het toch wat waziger worden. Is dit bij alle camera's zo? Is het normaal? Ik heb de file ook los gedownload en daar zie je het ook in.

Verwijderd

Hallo HD camera experts.

Ik wil graag een HD camera aanschaffen en aangezien de consumentenbond de Panasonic HDC-SD20 als beste koop heeft bestempeld en de HDC-SD200 op de 2e plaats (vanwege kosten) is geeindigd ben ik benieuwd of er gebruikers zijn die kunnen bevestigen dat dit een goede keus is.

Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met de HDC-SD200?
Welke HD camera zou jij kopen als je ongeveer 750 Euro mocht uitgeven en waarom?

Groeten,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Red Nalie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:57:
Mijn vriendin wil op korte termijn een videocamera hebben voor oa. voor het filmen van onze bruiloft in augustus. Veel geld hebben we echter niet (dit gaat allemaal op aan de bruiloft) en als ik eerlijk ben denk ik niet dat mijn vriendin zulke hoge eisen heeft.

Nu ben ik dus de geek die zo'n ding moet uitkiezen. Als ik kijk op camcorderinfo.com (HD2000) en de charts zie dan schiet bij mij VPC-FH1(cq. HD2000) er boven uit. Op nummer 7 is het met een ruime marge de goedkoopste (€317,- voor de goudkleurige) en kan hij 1080p/60fps aan. Alleen heeft deze geen optical IS.

Nu vroeg ik mij of de EIS in de camera een beetje redelijk is of dat bijvoorbeeld iMovie veel goed kan maken, ik heb daar zelf geen ervaring mee en ik kan niet voldoende schokkerig beeldmateriaal vinden om in iMovie te gooien en te testen. Sowieso zal tijdens de bruiloft gebruik worden gemaakt van een statief (die wil ik zelf ook nog hebben voor mn Canon 450D namelijk).

Wat is jullie mening, is dit een redelijke goede camera voor weinig geld of is het eigenlijk gewoon een prutapparaat. Als ik op camcorderinfo.com kijk zou hij zich moeten meten met de jongens die 2,5x zo duur zijn. Ik zie echter grote verschillen in kwaliteit van het beeldmateriaal dat met exact dezelfde camera is opgenomen.
Ik heb de voorloper van de HD2000, namelijk de HD1000.
Deze kan dan welliswaar niet op 1080p/60fps filmen, maar op 1080i/60fps.
Dit vind ik verder geen probleem.
Verder is de camera qua hardware gelijk aan de HD2000.

Ik mis de OIS eigenlijk niet echt, behalve als ik helemaal ingezoomd ben (en dan met namelijk met digitale zoom ingeschakeld). Dan wordt het shaken wel heel erg.

Ik heb juist voor de HD1000 gekozen voor zijn gunstige prijs/kwaliteit verhouding en de "pistool"-greep, wat echt lekker makkelijk en stabiel vast houd.

De kwaliteit van het beeldmateriaal, op mijn HD1000 dan, is echt verbluffend mooi

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:08:
[...]

Morgen gaat de actie in tot en met 31 December en op = op. Het is een groothandel met alleen fysieke winkels voor met name de horeca (ahum O-) ). Leuke 2e Kerstdag quiz zo :9
Dat was in ieder geval bij een winkel waarbij de gehele palet in een uur weg was.
Ik werd bijna uitgelachen toen ik om een uur of 1 in de middag kwam vragen of de hf 200 er nog was.

Door de prijs van net geen 400 euro was de keuze voor mij snel gemaakt want ik zat te twijfelen tussen de canon HF 200 en de sanyo HD2000.
Waarom deze 2, de canon is me net iets te klein qua bediening maar de kwaliteit en opties zijn ruim voldoende voor mij.
Het model van de Sanyo lijkt me erg prettig. Ik heb de voorganger een keer 15 minuten in mijn handen gehad en dat werkt opzich wel leuk. Nou heb ik geen ervaring in Sanyo als merk en heb er ook absoluut geen gevoel bij terwijl Canon mij nog niet eerder in de steek heeft gelaten. De ervaring met Canon heb ik voornamelijk met compact camera's en SLR. De menu struktuur van de foto camera werkt erg prettig en dat vind ik terug bij de HF 200.(voorzover ik dat in 5 minuten heb mogen aanschouwen)
Mocht iemand nog een reden bedenken waarom de Sanyo toch een betere keuze zou zijn,..dan hoor ik dit graag. Of misschien mag ik deze 2 helemaal niet met elkaar vergelijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel camera's zijn van januari 2009. Weet iemand welke nieuwe modellen deze maand beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:17:
Veel camera's zijn van januari 2009. Weet iemand welke nieuwe modellen deze maand beschikbaar komen?
Heb vorige maand gemaild met Panasonic; medio januari zouden de nieuwe modellen geïntroduceerd worden. Opvolger van de HDC-SD200 komt in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

diet schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:10:
[...]

Dat was in ieder geval bij een winkel waarbij de gehele palet in een uur weg was.
Ik werd bijna uitgelachen toen ik om een uur of 1 in de middag kwam vragen of de hf 200 er nog was.
Helaas moet je er voor dat soort aanbiediengen inderdaad vaak de eerste folderdag op tijd aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:15:
Hallo HD camera experts.

Ik wil graag een HD camera aanschaffen en aangezien de consumentenbond de Panasonic HDC-SD20 als beste koop heeft bestempeld en de HDC-SD200 op de 2e plaats (vanwege kosten) is geeindigd ben ik benieuwd of er gebruikers zijn die kunnen bevestigen dat dit een goede keus is.

Welke HD camera zou jij kopen als je ongeveer 750 Euro mocht uitgeven en waarom?

Groeten,
Michiel
Zie mijn post op de vorige bladzijde.. ben er erg tevreden mee. Vooral de beeldkwaliteit bij lowlight stuaties (dus niet nightshot) is erg goed te noemen... en dan is er nog nightshot 8)

Ik ga deze maand wat evenementen op m`n werk opnemen, dus hoop `m dan goed in de praktijk te kunnen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws dat de opvolger van de Panasonic HDC-SD200 eraan zit te komen, dan wordt de SD200 waarschijnlijk weer wat goedkoper! Heeft iemand al enig idee wat de verschillen in prijs en prestaties gaan zijn?

@ Michael Knigt: Tussen welke modellen heb jij getwijfeld voordat je de SD200 hebt gekocht en is de goede prestaties bij slechte lichtomstandigheden geweest dat je uiteindelijk voor de SD200 hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb vandaag even de Panasonic SD-20 en SD-200 bekeken in het echt, maar de SD-20 is een stuk kleiner dan de SD-200. Maar ik neig wel naar de SD-200 vanwege de lage licht prestaties. Ik kijk voor recensie op camcorderinfo.com , maar ik kan de SD-200 niet vinden, is deze niet in Amerika uitgebracht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hallo HD camera experts.

Groeten,
Michiel
Die consumentenbond test is wel vreemd hoor. Als je hier de panasonic sd20 met de sd200 vergelijkt zou de sd20 betere beeldkwaliteit hebben , ook bij weinig licht ? Ook wordt bij de sd200 Stoorgeluid van zoommotor een "-" gegeven terwijl de sd20 een "++" krijgt, het " Stoorgeluid van tape, disc, e.d." krijgt zelfs een "--" bij de sd200 en weer een "++" bij de sd20. Wat hebben ze in hemelsnaam getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn inderdaad vreemde testresultaten, er moet wel iets mis zijn gegaan lijkt me! Ik heb zojuist een mailtje naar de Consumentenbond gestuurd en ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na me een tijdje verdiept te hebben in de diverse digitale HD cams, twijfel ik nog tussen twee camera's, namelijk de: JVC Everio GZ-HD300 en de Panasonic HDC-SD20.
Ik heb gekeken op camcorderinfo.com, maar kan nog steeds geen keuze maken tussen deze twee apparaten. Welke van de twee camera's is "over all" het best? Welke is te verkiezen boven de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Edit vanwege shady site

[ Voor 89% gewijzigd door BakkerBolletje op 04-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:42:
Ziet er scherp uit, totdat de camera beweegt en dat vindt ik het toch wat waziger worden. Is dit bij alle camera's zo? Is het normaal? Ik heb de file ook los gedownload en daar zie je het ook in.
Zonder dat ik naar het filmpje heb gekeken kan ik beamen dat alle consumentencamera's dat in meerdere/mindere mate hebben.
De SD200 is wel een heel wat betere camera dan de SD20 ;) 1x1/6" sensor versus 3x1/4" sensor. Nu ja, de vergelijking is bijna eerlijk :X
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:17:
Nee. Dat wordt pas eind januari op de CES in Las Vegas bekend gemaakt (meestal rond de 30e van de maand). De introductie van de nieuwe instap modellen vindt meestal plaats vanaf maart/april en de intorductie van de duurdere modellen vanaf april/mei/juni. Echte EOL (end of life) aanbiedingen zitten er vaak niet meer echt bij. Fabrikanten worden erg goed in het naadloos uitfaseren van oude modellen. Als er EOL aanbiedingen zijn dan zijn dat vaak de minder verkochte modellen.
Erg mooie prijs :*) Nog 3 op voorraad volgens de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

BakkerBolletje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:26:
Voor wie nog een Canon HF100 zoekt

http://www.citizoo.com/de/canon-vixia-hf100.html
430 euri inc zending naar nederland
Ik zit nu even te kijken naar aanleiding van jouw tip ( :) dank je wel daarvoor )
maar het is best wel een goedkope site!

ik wil graag de HF200 hebben en die is daar 469 euro! terwijl op amazon.de de goedkoopste 529 509 is. is die website 100% te vertrouwen? lijkt te mooi om waar te zijn :S

edit: het valt dus nog wel mee met het voordeel, maar alle beetjes helpen. ik hoor graag of andere mensen ervaringen met deze website hebben en of je zondermeer kan bestellen

[ Voor 15% gewijzigd door JerNL op 04-01-2010 15:50 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
BakkerBolletje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:26:
Voor wie nog een Canon HF100 zoekt

http://www.citizoo.com/de/canon-vixia-hf100.html
430 euri inc zending naar nederland
Hallo heren ik volg dit topic al geruime tijd aangezien ik ook een videocamera zoek en twijfel of ik niet even de nieuwe modellen moet afwachten.
De CES in Las Vegas is overigens al van 7 t/m 10 Januari, wellicht dat ze daar wat nieuws gaan melden.
------
Ik vertrouw deze website van Citizoo.com niet!!.
Zie Google voor Citizoo.com ,daar al op pagina 1 deze link http://citizoo-fraud.com/about_us

De meeste populaire topvideocamera's zijn allemaal net even goedkoper dan in Nederland bij de goedkoopste webshops ..net iets te mooi om waar te zijn.
Zoals de Panasonic HDC-TM300 voor 886 euro dat is flink goedkoper dan in Nederland.
Bij Pixmania betaal je al 958 (via Frankrijk) en bij een Nederlandse webshop minstens 1000 euro.

De voorraadstatus lijkt me fake aangezien die bij elk produkt altijd 3 aangeeft.
En het laad allemaal erg traag...
Als ze al verzenden vanuit Amerika wat de link doet vermoeden ben je sowieso veel duurder uit met de invoerkosten.
Niet doen dus!

[ Voor 9% gewijzigd door Martin11 op 04-01-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je nuttige bijdrage Martin! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Thx Martin!

Was zelf nog aan het uitzoeken welk keurmerk ze in duitsland voeren, dus heb nog niks besteld.
Ook kan ik geen informatie vinden waar ze gezeteld zijn.

Mea Culpa voor de shady link, die bij deze best weg gehaald word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CES preview:
What's in the cards for camcorders this year?
While we'd love to see the death of standard-definition consumer camcorders on the whole, they're not going anywhere just yet. Don't expect any improvements in the quality of the video, though, which has been mediocre at best since HD models took hold. To tempt new buyers, manufacturers will likely rely on the two features they can cheaply increase while keeping prices below $400: zoom range and storage capacity. Look for smaller bodies with larger hard drives or more flash memory and optical zoom lenses of at least 25x with the 60x or greater lenses on 2009's high-end models trickling down to midrange models. On the upside, DVD models look like they're going the way of the dodo; we don't expect to see many of those in either standard or high definition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:05:
[...]

Zonder dat ik naar het filmpje heb gekeken kan ik beamen dat alle consumentencamera's dat in meerdere/mindere mate hebben.

[...]
Zou je eens naar dat filmpje willen kijken? Zoals ik het daar zie vind ik het best wel storend. Ik heb het bij m'n oude standaard definition DV-camera nooit gezien. Verder vind ik die HF-S11 best interessant, zie ook niet zo heel veel rolling shutter problemen in andere filmpjes van die camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:58:

Zou je eens naar dat filmpje willen kijken? Zoals ik het daar zie vind ik het best wel storend. Ik heb het bij m'n oude standaard definition DV-camera nooit gezien. Verder vind ik die HF-S11 best interessant, zie ook niet zo heel veel rolling shutter problemen in andere filmpjes van die camera.
Done. Ik zie geen zaken die ik niet ken van andere consumentencamera's! Mijn HF100 doet hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:18:

Nu zat ik te kijken naar de Canon Legria HF 200, maar lees ik dat de batterij snel leeg is. Iemand tips voor andere camera's die lange batterij duur hebben maar goede kwaliteit HD beeld leveren op donkere bosbodems?
Iemand advies?

Ik zit als tussenoplossing te denken aan het volgende product:

http://www.a-solar.nl/NL/...L7h4pn5jJ8CFQMu3godvAIv8A

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 10:49 . Reden: ff citaat korter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-37375.htm

Ziet er ook wel interessant uit. De low-light performance lijkt beter te zijn dan die van de HF20(0). Accu gaat ruim 120 minuten mee vs 100 minuten voor de Canon. Je ontkomt er niet aan om een aantal accu's mee te nemen. Check hiervoor altijd internationale sites voor kloon accu's. Dit gaat je een hoop geld schelen. Ik weet van de Canon accus dat ze vaak worden verkocht inclusief oplader, omdat een chip in de accu voorkomt dat ie opgeladen kan worden in de originele. Houd hiermee rekening (dat je niet alleen de accu besteld en dat je geen kloon merken gaat mixen, dan sleep je een veelvoud aan accu's mee).

Je zou ook nog even naar Sony kunnen kijken. Zij hebben over het algemeen enorm goede sterke accu's (als in bijvoorbeeld de NP-FH100, gaat iets van 5 uur mee!).

Edit: voor jouw doel zou ik ook nog even kijken naar zoiets en naar zoiets. Het eerste is om moeilijk verlichte plekken bij te lichten en het tweede is niet precies wat ik zocht, maar zoek iets van een diffuser om keihard zonlicht te verzachten! Dit zal een hoop opnames kunnen redden! Beide zijn vanaf statief te gebruiken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Canon heeft nieuwe HD camcorders aangekondigd:

http://www.camcorderinfo....30--and-HF-M300-37397.htm
http://www.camcorderinfo....10--and-HF-R100-37400.htm

Nu dus ook entry level camcorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CES is echt vroeg dit jaar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
@Exocet Goede tip !

Inmiddels ook op de Canon website te vinden.
http://www.canon.nl/For_H...h_Definition_HD/index.asp

Belangrijkste veranderingen:

Een nieuwe krachtige OIS beeldstabilisator (extra belangrijk bij HD videoopnames )
Groter 3.5 inch scherm en touchscreen met maar liefst 922.000 pixels
Een electronic viewfinder (alleen op de HF-S21)
3 geheugenslots waarvan 1 intern en de mogelijkheid om content over te zetten van kaart naar kaart en evt te downscalen van HD naar SD

Nu nog de tests afwachten en de nieuwe modellen van de concurrentie uiteraard. :)

Prijzen vermoed ik gelijk aan de huidige serie:

HF-S11 (wordt dus)--- HF-S21
HF-S10 --- HF-S20
HF S100 --- HF-S200

Verkrijgbaar vanaf april 2010

[ Voor 7% gewijzigd door Martin11 op 05-01-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:48:
[...]

Done. Ik zie geen zaken die ik niet ken van andere consumentencamera's! Mijn HF100 doet hetzelfde. :)
Bedankt.
Wel mooi die HFS-21, dat touch screen spreekt me heel erg aan, even snel op iets of iemand focussen door het op het scherm aan te wijzen, ideaal. Heb het nu ook op m'n oude Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Voor de mensen die graag de HF200 willen gaan kopen. nu in de aanbieding bij de MM voor 477,--. dus dat scheelt best veel met de goedkoopste op b.v. kieskeurig. Ik heb er net even eentje opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Beste Tweakers,

Ook ík ben me de laatste tijd aan het oriënteren op het gebied van HD camcorders. Ik ben namelijk op zoek naar een HD Camcorder voor mijn reis naar Las Vegas aanstaande zomer. Mijn budget ligt rond de 350€ en voor mij is het belangrijkste dat de camera het goed doet bij weinig licht. Ik heb namelijk van familie en vrienden gehoord dat het in de meeste casino’s niet zo heel goed verlicht is en het zou natuurlijk jammer zijn als bij thuiskomst de video opnames hierdoor gigantisch tegenvallen

Ik heb al hier en daar al wat gezocht en gelezen, en heb de volgende camera’s op het oog:
Sony Handycam HDR-CX105
Sanyo VPC-FH1
JVC Everio GZ-HM200

Het probleem is, ik kan niet kiezen. Ik wil gewoon ‘de beste’ hebben wat in mijn budget past, met name kijkend naar ‘low light performance’.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, er zijn namelijk vaak tegenspraken. Zo zegt de ene site bijvoorbeeld dat een bepaalde camera het goed doet in low-light en de ene weer van niet. Bijvoorbeeld, over de CX105E. TrustedReviews.com zegt:

However, Sony's Exmor technology has clearly managed to work its magic once more, producing superior low light performance than usual for a sensor this size. The image is brighter than the Panasonic and Canon competition, and also an improvement over JVC's Everio GZ-HD300. That said, there is considerable noise which obscures detail, so it's far from a perfect image. Nevertheless, for a camcorder this size the CX105E provides the video quality necessary in that all-important environment: poorly lit rooms.

Terwijl ik bijvoorbeeld hier op Tweakers, in dit topic een bladzijden terug, lees:

en ik heb de CX105 mee gehad. Thuis getest en weer retour.
sorry maar als dit goede prestaties bij mindere licht situaties is dan hoeft ik helemaal geen cam. wat een bak ruis.

Hopelijk kan iemand bij helpen de knoop door te hakken !

Bvd

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de eerder genoemde Sanyos voldoen aan de eisen low-light en budget ;)

Dus de HD2000 en de FH1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:34:
Alleen de eerder genoemde Sanyos voldoen aan de eisen low-light en budget ;)

Dus de HD2000 en de FH1.
Bedankt voor je super snelle reply !

Dat dacht ik al, ik zag namelijk de HD2000 vaker langs komen in dit topic. Zal vooral komen door de grote sensor neem ik aan (meer lichtinval, minder lux nodig etc..)

Echter, het prijsverschil tussen de HD2000 en de FH1 is zo'n 100 euro... waar zit dit verschil 'um in ? Ik lees namelijk her en der dat de FH1 'dezelfde' camera is als de HD2000 alleen dan in het bekende camcorder model, omdat Amerikanen dat prettiger vonden ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb van de week bij de MM een canon hf200 gehaald en na 2 dagen spelen hoorde en voelde ik gerammel binnen in de camera als hij uit staat en hem rustig kantel. Als ik hem aanzet, dan is het geramel weg.
Bij de mediamarkt stonden 2 show modellen die excact hetzelfde hadden. Volgens de MM man bij de afdeling camera's hoorde dit.
Gezien ik niet op gerammel zit te wachten heb ik mijn geld terug gevraagd en ga ik opzoek naar een andere camcorder. Kan iemand bevestigen dat het gerammel hoord als de camcorder uit staat?

Alles werkte opzich leuk. Ik had een filmpje gemaakt vanuit een rijdende auto en de kwaliteit daarvan viel me wel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:55:
http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-37375.htm

Ziet er ook wel interessant uit. De low-light performance lijkt beter te zijn dan die van de HF20(0). Accu gaat ruim 120 minuten mee vs 100 minuten voor de Canon. Je ontkomt er niet aan om een aantal accu's mee te nemen. Check hiervoor altijd internationale sites voor kloon accu's. Dit gaat je een hoop geld schelen. Ik weet van de Canon accus dat ze vaak worden verkocht inclusief oplader, omdat een chip in de accu voorkomt dat ie opgeladen kan worden in de originele. Houd hiermee rekening (dat je niet alleen de accu besteld en dat je geen kloon merken gaat mixen, dan sleep je een veelvoud aan accu's mee).

Je zou ook nog even naar Sony kunnen kijken. Zij hebben over het algemeen enorm goede sterke accu's (als in bijvoorbeeld de NP-FH100, gaat iets van 5 uur mee!).

Edit: voor jouw doel zou ik ook nog even kijken naar zoiets en naar zoiets. Het eerste is om moeilijk verlichte plekken bij te lichten en het tweede is niet precies wat ik zocht, maar zoek iets van een diffuser om keihard zonlicht te verzachten! Dit zal een hoop opnames kunnen redden! Beide zijn vanaf statief te gebruiken ;)
Hoi bedankt!

Ik zal helaas niet altijd met een statief rondlopen, en veel zal het tijdens de trektochten gewoon shots maken.

Als ik ga kijken bij Sony dan zie ik niet dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijscategorie. Ik zie enkel het volgende product in de buurt komen bij de HF200:

Sony Handycam HDR-SR10E

Als ik 800 euro moet betalen voor een zelfde sony om die accu te gebruiken, dan kan ik net zo goed 4 losse batterijen bestellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is die Sony vervangen door de pricewatch: Sony Handycam HDR-XR200V , maar die kost momenteel alsnog 700. I get the point.

Als je de beelden zakelijk wilt gebruiken dan zou ik zeker kijken naar een aluminium statief en draagtas! HD beelden zijn erg gevoelig voor beweging en je opnames nemen ENORM toe in kwaliteit als je vanaf statief schiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

diet schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:06:
Ik heb van de week bij de MM een canon hf200 gehaald en na 2 dagen spelen hoorde en voelde ik gerammel binnen in de camera als hij uit staat en hem rustig kantel. Als ik hem aanzet, dan is het geramel weg.
Bij de mediamarkt stonden 2 show modellen die excact hetzelfde hadden. Volgens de MM man bij de afdeling camera's hoorde dit.
Gezien ik niet op gerammel zit te wachten heb ik mijn geld terug gevraagd en ga ik opzoek naar een andere camcorder. Kan iemand bevestigen dat het gerammel hoord als de camcorder uit staat?

Alles werkte opzich leuk. Ik had een filmpje gemaakt vanuit een rijdende auto en de kwaliteit daarvan viel me wel een beetje tegen.
Yup, hebben ze allemaal... heeft met de OIS/ophanging lenswerk (dacht ik) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zit ook te kijken naar een nieuwe camcorder en dankzij dit topic heb ik de keuze beperkt tot de Panasonic HS-200 en SD-200. De HS-200 werkt met een 80GB harddisk + SDHC, de SD-200 alleen met SDHC. Iets zegt me dat investeren in een product met draaiende onderdelen eigenlijk niet meer van deze tijd is. En dan heb je ook nog de nadelen van een hdd zoals grotere camera, zwaarder, stroomverbruik. SDHC gaat al tot 32GB, weegt niets en kan eigenlijk niet kapot gaan en is imho superieur tov hdd' s. Wat zijn de meningen hier over hdd camcorders? Doen of vergeten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
@Microkid

Ik kan kort zijn: Ik denk dat je helemaal gelijk hebt , ik denk er net zo over.

Ook ik zoek een HD videocamera zoals bv de Panasonic SD-200 maar ik wacht wel even op de nieuwe modellen van Panasonic.
De nieuwe Canon modellen betrek ik ook in mij keuze.
Die nieuwe Canon's die in maart/april uitkomen hebben allemaal een berg flash geheugen aan boord en geen harddisk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Microkid schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:01:
Ik zit ook te kijken naar een nieuwe camcorder en dankzij dit topic heb ik de keuze beperkt tot de Panasonic HS-200 en SD-200. De HS-200 werkt met een 80GB harddisk + SDHC, de SD-200 alleen met SDHC. Iets zegt me dat investeren in een product met draaiende onderdelen eigenlijk niet meer van deze tijd is. En dan heb je ook nog de nadelen van een hdd zoals grotere camera, zwaarder, stroomverbruik. SDHC gaat al tot 32GB, weegt niets en kan eigenlijk niet kapot gaan en is imho superieur tov hdd' s. Wat zijn de meningen hier over hdd camcorders? Doen of vergeten?
Hangt ook een beetje van het doel van de camera af.. Als je veel beweegt tijdens de opnames (lopen, verplaatsen camera, onstabiele ondergrond, autorit filmen) kan het zijn, dat de harde schijf teveel kleine tikjes krijgt en op een gegeven moment kapot is.

Dat is mijn motivatie voor flashgeheugen :)

Voordeel van een harde schijf is nog steeds de grotere opslagcapaciteit voor minder geld... maar goed. Eén keer een 32GB SDHC kopen en je zit met 4-12 uur filmen in HD, voordat je het kaartje moet uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:01:
Wat zijn de meningen hier over hdd camcorders? Doen of vergeten?
Die afweging vind ik gewoon een afweging van hoeveel ruimte je nodig hebt. Indien je de ruimte van een HDD niet nodig hebt, moet je het imo niet doen. Daarentegen, als je 14 moet kunnen filmen, dan ben je gek als je flash koopt :P

Verder draagt Martin een goed punt aan. Wacht de http://tweakers.net/archieven/tag/ces2010 even af. Hier worden de nieuwe modellen voor 2010 neergezet.

De voorlopige keuze voor de camera kan ik alleen maar toejuichen; ik nomineerde hem voor de GS (helaas heeft zeef mijn nominatie verkeerd geinterpreteerd :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Ik heb nu 2 dagen de HF200 (aanbieding MM) en het is een mooi vormgegeven en kwalitief goed ogende camera. ik heb er nog niet zo heel veel mee gefilmd, maar ik merk dat ik bij weinig licht de kwaliteit echt vind tegen vallen! ik moet nog even stoeien met settings en dergelijke om te kijken of er meer uit te halen is.

Als ik de filmpjes van de HF200 bekijk van mensen op youtube of vimeo dan is de kwaliteit duidelijk een stuk beter, dus ik zal wel iets fout doen :)

Jammer om te zien dat er nu alweer zoveel nieuwe modellen komen aan de andere kant hangen daar ook weer andere prijskaartjes aan en dat zal altijd zo blijven. daarom heb ik hem nu toch gekocht want voor 475 een full hd camera die heel goed uit de reviews komt is niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

diet schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:06:

Ik herken dit eigenlijk niet.. ik zal vanavond is testen of ik dat ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:01:
[...]
...

Verder draagt Martin een goed punt aan. Wacht de http://tweakers.net/archieven/tag/ces2010 even af. Hier worden de nieuwe modellen voor 2010 neergezet.
..
De nieuwe modellen van Panasonic zijn aangekondigd:
http://www.hdtvnieuws.nl/...c-hdc-sd60-hs60-20100107/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Sanyo ,Sony , Samsung en Panasonic hebben allemaal hun nieuwe modellen aangekondigd.

Veel nieuwe modellen dus deze lente om een keuze uit te maken. :)

Zie : http://www.camcorderinfo.com/d/News.htm

[ Voor 26% gewijzigd door Martin11 op 07-01-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Veel oude modellen die goedkoper worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
BakkerBolletje schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:24:
Veel oude modellen die goedkoper worden :P
Weet je het zeker ?
Ik denk dat er heel weinig wordt afgeprijsd tenminste dat is mijn ervaring met videocamera's van een of twee jaar geleden die ik op webshops zie staan.

Sony bv of Canon hebben zo tegen het eind van het jaar hun 100 euro cash-back actie op het model van datzelfde jaar maar veel minder heb ik het niet zien dalen.

Ook hebben de nieuwe modellen vaak weer extra's (aan bv geheugen) en dusdanige verbeteringen voor het zelfde prijsniveau als het oudere model dat ik altijd voor het nieuwste ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan beamen dat de laatste jaren de videocamera's na de aankondiging -met uitzondering van een enkel model- nauwelijks goedkoper werden. Nadeel van wachten op de nieuwe modellen is dat je gelijk een paar maanden moet wachten. Vorig jaar waren de nieuwe modellen ook aanzienlijk duurder dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:07:
Ik kan beamen dat de laatste jaren de videocamera's na de aankondiging -met uitzondering van een enkel model- nauwelijks goedkoper werden. Nadeel van wachten op de nieuwe modellen is dat je gelijk een paar maanden moet wachten. Vorig jaar waren de nieuwe modellen ook aanzienlijk duurder dan de oude.
Ik heb ook al van Panasonic vernomen, dat sommige 'huidige' modellen vorige maand al niet meer geleverd werden vanuit de fabriek.

Aanbiedingen zullen dus echt van de winkels zelf moeten komen (oude voorraad).

kleine update:

Ik heb zojuist mijn 32GB SDHC kaartje met de post binnengekregen, woohoo!

Vraagje: deze is nu geformatteerd in het FAT32 bestandssysteem. De camera zelf formatteert ook in dat systeem. Hoe zit dat met videobestanden groter dan 4GB? Maakt de camera tijdens de opname dan direct een nieuwe file aan zonder merkbare onderbreking?

Zal morgen eens testen en de camera gewoon 30gig op laten nemen.. maar wellicht weet iemand het antwoord al :)

[ Voor 27% gewijzigd door Michael Knight op 07-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de opvolger van panasonic HDC SD200 nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:18:
Is de opvolger van panasonic HDC SD200 nog niet bekend?
Komt hier bij te staan: http://www.camcorderinfo....order-Coverage-37386.htm#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Hmmm, eens kijken hoe duur de Sanyo VPC-FH1A wordt. Geen idee wat het verschil is met VPC-FH1 though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Michael Knight schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:15:
[...]

Ik heb zojuist mijn 32GB SDHC kaartje met de post binnengekregen, woohoo!
wat voor kaartje heb je uiteindelijk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

JerNL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:31:
[...]

wat voor kaartje heb je uiteindelijk besteld?
Kingston 32GB bij bol.com voor 87,99 :)
Kon goedkoper, maar ik heb het niet zo met 'onbekende winkels'. Als ik ergens altidj geode service heb gehad, maakt 5 euro verschil in prijs ook niet zoveel uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij media markt is de Canon 477, is dit een aanbieding of komen echte klappers nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Heren en wellicht dames,

Waarom worden 32 GB class 4 SDHC kaarten juist afgeraden voor gebruik in Full HD videocamera's tenminste door fabrikant of webshop ?
Zoals hier. http://www.cameranu.nl/ar..._SD_Ultra_II_32GB_HC.html

Is dit een marketingtruc om je aan de relatief duurde genaamde HD 'videokaarten' te helpen zoals deze kaart ?
http://www.cameranu.nl/ar...deo_HD_Ultra_II_16GB.html

Ik begrijp dat hier met succes de 32 GB class 4 kaarten zoals die van Kingston gebruikt worden.
Dus het kan blijkbaar wel.

Heeft het dan soms gevolgen voor opnames in de allerhoogste kwaliteitsmodus op je camera ?
Kan iemand mij dit uitleggen ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Martin11 op 09-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het plaatje oud is. Tegenwoordig zijn het met name class2 kaartjes en die zijn ongeschikt voor HD filmen. Overigens zijn er nog wel UltraII kaarten class4 te vinden, maar een webshop gaat dat niet garanderen voor je. Die pakken er één uit een doos en sturen die op. Wil je de zekerheid hebben dat je een class4 hebt dan moet je dus zelf gaan halen of een video kaartje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Omdat het plaatje oud is. Tegenwoordig zijn het met name class2 kaartjes en die zijn ongeschikt voor HD filmen. Overigens zijn er nog wel UltraII kaarten class4 te vinden, maar een webshop gaat dat niet garanderen voor je. Die pakken er één uit een doos en sturen die op. Wil je de zekerheid hebben dat je een class4 hebt dan moet je dus zelf gaan halen of een video kaartje kopen :)
Bedankt voor het snelle antwoord!

Het valt me op dat die nieuwere videokaartjes 'maar' tot 16gb gaan.
Terwijl de oudere Ultrall class4 kaarten nog wel tot 32gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je niet garanderen dat iedere UltraII kaart een class2 kaart is. Mocht je perse een 32 GB kaartje willen in class4 neem dan contact op met een winkel en geef aan dat VideoHD niet bestaat in 32 GB en dat je daarom afhankelijk bent van UltraII. Op die manier krijg je misschien toch een class4 UltraII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
@mig29

Het gaat me nu nog vooral om de logica en het verschil in die nieuwe 16gb VideoHD kaarten vs 32gb UltraII Class4 te begrijpen. :)
Waarom de oudere variant nu nog groter is dan de nieuwere enz,enz

Met jouw uitleg en die van Wikipedia wordt het me al duidelijker.
Het is allemaal onderdeel van het aankoopproces bij een videocamera moet je maar denken. ;)

De volgende stap komt er al aan maar betaalbaar is die nog even niet: http://www.engadget.com/2...-month-for-ungodly-amoun/

[ Voor 21% gewijzigd door Martin11 op 09-01-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja en niet compatible met de huidige apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ precies zoals ik omschreef in een eerdere post, iets terug, "Deze SD is voor HD video..". Hartstikke leuk natuurlijk, maar zodra een kaartje aan de 'class 4 spec' voldoet, is deze voldoende voor opnames in FullHD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Michael Knight schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:46:
^^ precies zoals ik omschreef in een eerdere post, iets terug, "Deze SD is voor HD video..". Hartstikke leuk natuurlijk, maar zodra een kaartje aan de 'class 4 spec' voldoet, is deze voldoende voor opnames in FullHD :)
Daarom verbaas ik me juist dat er nu nieuwere maar dus wel kleinere en duurdere 'Hdvideo' kaarten verkocht worden van maximaal 16gb.
Normaal worden kaarten goedkoper en/of groter maar niet andersom.
De logica en het nut hiervan ontgaat me dan ook enigzins.

EDIT

Ik ben erachter ze zijn class6 die HDvideokaarten :) 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Martin11 op 10-01-2010 12:36 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]