Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Ik heb een Sanyo Xacti WH1 gekocht via Marktplaats. Ik heb er geen aankoopbewijs bij gekregen. Nou bleek deze waterdichte camera toch iets minder waterdicht dan je zou mogen verwachten van een waterdichte camera (tot 3 meter diepte).

Er zit nu dus vocht in de camera. Ik heb al van alles geprobeerd om het er uit te krijgen, in de zon gelegd, in een bak met rijst, fohn er op, maar tevergeefs. Er is als de camera uit staat ook niets te zien. Maar als ik de camera gebruik wordt, wordt deze warm en gaat het vocht wat er in zit verdampen en beslaat de lens. De eerste 10 minuten beeld zijn dus vaak ook wel van goede kwaliteit, maar het zicht wordt daarna steeds slechter.

Ik heb contact opgenomen met Sanyo Benelux, maar die geven aan dat zij zonder bon geen garantie willen geven. Ze kunnen de camera wel opsturen naar de technische dienst van Sanyo, maar over hoeveel de kosten dan gaan bedragen konden ze geen indicatie geven. Meestal vallen dat soort zaken redelijk prijzig uit. Nu heb ik voor de camera + extra accu, geheugenkaart (4gig) en tasje 225 euro betaald, dus vind ik een reparatie van meer dan 100 euro eigenlijk te veel.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen om het vocht er uit te krijgen? Ik ben eigenlijk bang dat de camera gewoon open moet om het vocht er uit te halen. Maar ik ben zelf helemaal niet handig met dat soort priegeldingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arson op 28-03-2010 16:49 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoezo heb je er dan geen bon van? Als je het ding in een winkel gekocht hebt dan kun je vast nog wel een eind komen met een aankoopdatum en bankafschrift.

Voor een reparatie kun je toch echt wel op een flink bedrag rekenen, vaak zijn alleen de onderzoekskosten al tegen de 70 euro.

Gezien de dingen die je al geprobeerd hebt denk ik toch dat je de camera open moet maken, zeker als het in de lens zit kan het nog flink priegelig gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Terw_Dan schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:53:
Hoezo heb je er dan geen bon van? Als je het ding in een winkel gekocht hebt dan kun je vast nog wel een eind komen met een aankoopdatum en bankafschrift.
Omdat ie 'm van Marktplaats heeft, zoals in de eerste zin staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 19-09 22:58
Nou, ik heb nog wat bedrijfjes gemaild die reparaties doen. Maar geen van allen kan er iets mee.
Dus heb ik hem zelf maar open geschroefd. En je raad het al.....kapot gemaakt :P
Geen idee waardoor. Maar hij reageert helemaal nergens meer op. Nou vond ik de camera toch al niet geweldig en met dat vocht erin was hij ook niet bruikbaar. Dus op zoek naar een nieuwe!

[ Voor 7% gewijzigd door Arson op 30-03-2010 09:06 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!