Mooi, hartelijk dank
[Verwijderde gebruiker] vind het leuk om tot twee keer toe mensen uit te maken als 'mentaal gehandicapten'.
Verwijderd in 'nieuws: Website wijst op aankondiging nieuwe Carmageddon'
Dit soort uitspraken is meer dan enkel een ongewenst moderatie IMO
Oeps, verplaatst
Oeps, verplaatst
Het kleine-mismoderatietopic deel XXI"apokalypse schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:10:
[Verwijderde gebruiker] vind het leuk om tot twee keer toe mensen uit te maken als 'mentaal gehandicapten'.
bbob in 'nieuws: Skype kampt wereldwijd met problemen'
Bbob1970kan wat mij overigens wel even een standje krijgen want gaat helemaal los in dit topic:
Lijkt me persoonlijk aanvallen en onwenselijk.Jij bent echt zo dom om te denken...
Bbob1970kan wat mij overigens wel even een standje krijgen want gaat helemaal los in dit topic:
[ Voor 18% gewijzigd door tes_shavon op 26-05-2011 15:14 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Aan de andere kant zijn de reacties van iedereen die meteen Microsoft als schuldige aanwijst evenmin goed; sterker nog het zijn gewoon trolls. Het is misschien niet geheel netjes, maar hij heeft gewoon gelijk. Een -1 lijkt me in eerste instantie goed genoeg.
Ik hou het even in de gaten.
Ik hou het even in de gaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 26-05-2011 15:17 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Ja maar dat vind ik wel beter, als je nu de filter op +2 zet krijg je gewoon goeie reacties. Voorheen als je hem op +2 zette dan was er per artikel 1 reactie.. zette je hem dan op +1 dan krijg je alsnog de eindeloze discussie apple vs microsoft(voorbeeld!!!1!!) in reacties die nog net door de beugel konden voor een +1.3raser schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:45:
[...]
Ligt het aan mij of zijn de modders sinds het boosten een stuk schappelijker geworden. Reacties die in mijn ogen normaal gesproken gewoon +1 zijn krijgen nu al snel +2 omdat daar boostpunten mee te verdienen zijn. Natuurlijk wordt dit ook wel gecorrigeerd door andere modders, maar het is het proberen waard. Als een reactie maar enigszins netjes geformuleerd en ontopic is verdient deze al een +2.
Dit was trouwens ook het eerste waar ik aan dacht toen de boostpunten geïntroduceerd werden. Het is gewoon een uitnodiging om hogere punten uit te delen, want die boostpunten wil je wel hebben.
Verwijderd
Ik vind dat er vaak genoeg slecht wordt gemodereert. Vooral in een Apple of Microsoft waar de discussies hoog kunnen oplopen. Al geef je jouw mening welke niet die van de moderator is maar 100% ON-topic, dan kun je alsnog een -1 of 0 krijgen. Waardeloos!
@3rader, ik ben het met jou eens. Je krijgt de meest simpele meningen bij +2 te zien.. waarvan ik denk; tja.. zo kan ik ook wel dezelfde mening als de rest zeggen in 20 regels ipv 3 om maar lekker karma te kweken. Beetje doelloos..
En al geef je een uitgebreidde mening waar zeker discussie op bestaat, dan gaan andere mods niet reageren.. nee ze gaan jou beoordelen! Dat is zó fout en gebeurd zó vaak..
@3rader, ik ben het met jou eens. Je krijgt de meest simpele meningen bij +2 te zien.. waarvan ik denk; tja.. zo kan ik ook wel dezelfde mening als de rest zeggen in 20 regels ipv 3 om maar lekker karma te kweken. Beetje doelloos..
En al geef je een uitgebreidde mening waar zeker discussie op bestaat, dan gaan andere mods niet reageren.. nee ze gaan jou beoordelen! Dat is zó fout en gebeurd zó vaak..
zondvloed, heb je ook voorbeelden van dat soort situaties? Dat praat namelijk wat makkelijker.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Uiteraard:Cloud schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:13:
zondvloed, heb je ook voorbeelden van dat soort situaties? Dat praat namelijk wat makkelijker.
let bij elke comment op het aantal ongewenste stemmen van mods.. offtopic snap ik soms nog wel, maar ongewenst wordt soms wel heel makkelijk gestemt
nieuws: 'Omroep Llink laat ledenbestand uitlekken'
Verwijderd in 'nieuws: 'Omroep Llink laat ledenbestand uitlekken'' << Zo domme vragen stelt deze meneer toch niet?
Verwijderd in 'nieuws: 'Omroep Llink laat ledenbestand uitlekken'' << ik bleef ontopic
F.West98 in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad' << wat is hier ongewenst/offtopic aan?
Verwijderd in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad' << beetje dom, maar ongewenst omdat hij het item niet goed las?
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar jailbreakt iOS 5' << Nu is deze wel ontopic gestemd, maar eerst was hij zelfs ongewenst.. De mods die dat doen moeten (vind ik) in twijfel worden getrokken in hun integriteit.
Ik ben niet boos omdat ik geen karma krijg vanwege een van mijn reacties hoor, ik vind het alleen onzinnig als ik zie dat mensen onnodig veel -1 of +2 stemmen. Ik zie dit vaker maar heb niet echt veel meer concrete voorbeelden omdat ik niet wist dat dit forum gedeelte bestond. Meestal zie ik het bij andermans comment of bij mijzelf als er maar 1 mod bezig is geweest. Ik vind iig dat de apple fanboy's in de gaten gehouden moeten worden (niet lullig bedoeld, maar deze stemmen soms alleen naar hun eigen mening en niet onafhankelijk)
Wat betreft die eerstgenoemde reactie van Xonar heb je gewoon gelijk, die hoort op +1. Voor de rest lijk je de labels behorende bij de scores iets te letterlijk nemen. Je gebruikt ze behoorlijk zwart-wit op deze manier. In de ModFAQ wordt wat meer nuance aangebracht erin 
Verwijderd in 'nieuws: 'Omroep Llink laat ledenbestand uitlekken''
F.West98 in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad'
Zijn allebei aardige reacties, maar kijk naar hoe interessant ze voor de lezer zijn. Minder dan de +1's die je eromheen ziet staan. Een +1 zou niet echt heel fout zijn, maar het is (nofi) gewoon wat gebabbel. En dan valt er voor de lezer wel wat interessanters te lezen op het +1 niveau.
Verwijderd in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad'
Vragen stellen die letterlijk in het artikel beantwoord worden, dat is een goede manier om erg laag te eindigen. Als de reactie naast die vraag erg weinig inhoud heeft, dan kan deze prima op -1 eindigen. Het is gewoon niet interessant voor anderen.
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar jailbreakt iOS 5'
Deze staat inmiddels terecht gewoon op +1. In het vervolg zou ik je afraden om de laatste alinea (de edit) erbij te plaatsen want dat heeft geen waarde in een reactie. Als je het oneens bent met de huidige score dan ben je in dit subforum (en dan met name het Mismod topic) op de juiste plaats. En die -1 zal natuurlijk bekeken worden door crew
Verwijderd in 'nieuws: 'Omroep Llink laat ledenbestand uitlekken''
F.West98 in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad'
Zijn allebei aardige reacties, maar kijk naar hoe interessant ze voor de lezer zijn. Minder dan de +1's die je eromheen ziet staan. Een +1 zou niet echt heel fout zijn, maar het is (nofi) gewoon wat gebabbel. En dan valt er voor de lezer wel wat interessanters te lezen op het +1 niveau.
Verwijderd in 'nieuws: Apple kondigt iOS 5 aan voor iPhone, iPod en iPad'
Vragen stellen die letterlijk in het artikel beantwoord worden, dat is een goede manier om erg laag te eindigen. Als de reactie naast die vraag erg weinig inhoud heeft, dan kan deze prima op -1 eindigen. Het is gewoon niet interessant voor anderen.
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar jailbreakt iOS 5'
Deze staat inmiddels terecht gewoon op +1. In het vervolg zou ik je afraden om de laatste alinea (de edit) erbij te plaatsen want dat heeft geen waarde in een reactie. Als je het oneens bent met de huidige score dan ben je in dit subforum (en dan met name het Mismod topic) op de juiste plaats. En die -1 zal natuurlijk bekeken worden door crew
Ik kan je zeggen dat ik voor off-topic heb gekozen simpelweg omdat er moderatiegeneuzel instaat, dan is het (bij mij) standaard - 1 punt en dan kom ik uit op een 0.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:06:
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar jailbreakt iOS 5' << Nu is deze wel ontopic gestemd, maar eerst was hij zelfs ongewenst.. De mods die dat doen moeten (vind ik) in twijfel worden getrokken in hun integriteit.
Het is een normale on-topic reactie maar je haalt de score zelf naar beneden door er klachten in te zetten op moderaties, ook al is de post van een ander. Het helpt de lezer niets en wordt daardoor grotendeels irrelevant ookal is de tekst zo klein, zie ook: reviews: Tweakers.net moderatie faq (Klachten over moderaties).
Om even terug te komen op jouw vorige reactie in dit topic:
Er zijn inderdaad gebruikers die een heel verhaal typen en daarop gemodereerd worden zonder dat er naar de inhoud wordt gekeken, dit zie ik ook heel vaak voorbij komen in de reacties. Vaak na een melding in het mismoderatietopic trekken de scores op den duur wel weer recht.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:05:
Ik vind dat er vaak genoeg slecht wordt gemodereert. Vooral in een Apple of Microsoft waar de discussies hoog kunnen oplopen. Al geef je jouw mening welke niet die van de moderator is maar 100% ON-topic, dan kun je alsnog een -1 of 0 krijgen. Waardeloos!
Alleen wat je niet moet vergeten is dat een zin van 3 regels lang net zo informatief kan zijn als een heel beklaag, dit hangt geheel van het onderwerp af. Zie bijvoorbeeld ook: PiweD in 'nieuws: Hacker claimt Brusselse ov-chipkaart te hebben gekraakt - update'.
Even kort: Als je denkt dat een post een verkeerde score heeft gekregen kun je dat Het kleine-mismoderatietopic deel XXII posten.
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reacties, scheelt mij weer wat klein geërger. Vooral dat je er de moeite voor neemt om er effe naar te kijken. 
Ik zal wat minder zwart wit modden en enige onterechte mods melden in het mismod topic.
Ik zal wat minder zwart wit modden en enige onterechte mods melden in het mismod topic.
Zou iemand mijn modstatus weer kunnen activeren. Een paar jaar geleden had ik gewoon modstatus, alleen om dat de modbot over bepaalde moderaties anders dacht als ik, is hij toen uitgeschakeld. Ik wil hem inschakkelen maar het kan niet. Ik zie wel een hokje, maar dit kan ik niet aankruisen..
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hey... Mijn oog valt ineens op dit topic en voorwaar lees ik dat het mogelijk is dat je weer mag modden als je er in het verleden uit bent gegooid. Erger me er aan dat ik niet meer mag modden maar wist niet dat het ongedaan kon worden. Graag zou ik weer modrechten krijgen. Meen dat ik 2 jaar geleden ben afgesloten omdat ik ergens te overdreven +2 had gegeven (precies weet ik het ook niet meer...)
De moderatierechten van jullie beiden staan weer aan
Lees wel even reviews: Tweakers.net moderatie faq door voordat je aan de slag gaat.

Cloud schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:41:
De moderatierechten van jullie beiden staan weer aanLees wel even reviews: Tweakers.net moderatie faq door voordat je aan de slag gaat.

Thnx
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Ik ben ongeveer een jaar geleden van het moderatie systeem afgesloten. Helaas was dit (deels) onterecht omdat ik enkel onterecht gemodereerde reactie omhoog wou 'bumpen'. Verder heb ik hier nooit een klacht over ingediend, maar met het nieuwe moderatie systeem wil ik het toch proberen om er weer in te komen.
Dus mijn vraag luid: Zou ik mijn moderatie rechten terug kunnen krijgen?
Dus mijn vraag luid: Zou ik mijn moderatie rechten terug kunnen krijgen?
Mwa dat is niet helemaal waar. Dat is niet de reden die naar je gecommuniceerd is destijds 
Hoe dan ook zie ik er geen probleem in dat je weer aan de slag gaat. Maar lees nog wel even de ModFAQ door en ga niet op dezelfde voet verder als eerder. Dan moet het goed gaan
Hoe dan ook zie ik er geen probleem in dat je weer aan de slag gaat. Maar lees nog wel even de ModFAQ door en ga niet op dezelfde voet verder als eerder. Dan moet het goed gaan
Verwijderd
Ik ben recentelijk van het moderatiesysteem uitgesloten na een waarschuwingsmail (had ik niet gelezen). Ik heb inmiddels een excuusmail gestuurd naar D. Westerdijk. Ik was niet echt op de hoogte van de modregels en dat hier ook actief op werd gecontroleerd door Tweakers (mijn moderaties waardoor ik ben afgesloten waaren uit een soort 'frustratie', of meningmodden zoals jullie het noemen.
Had ik de waarschuwingsmail gelezen had ik mijn moderatiegedrag wel aangepast, echter kwam ik er opeens achter dat ik niet meer kon modereren. Nu heb ik de ModFAQ doorgenomen en zou graag weer kunnen modereren om zo een bijdrage aan Tweakers te kunnen leveren (mijn eigen reacties in artikelen zijn volgens mij ook aardig ontopic of een toevoeging, daarom vindt ik het dus jammer dat ik anderen niet kan beoordelen).
Dus zouden mijn modstatus weer geactiveerd kunnen worden?
Had ik de waarschuwingsmail gelezen had ik mijn moderatiegedrag wel aangepast, echter kwam ik er opeens achter dat ik niet meer kon modereren. Nu heb ik de ModFAQ doorgenomen en zou graag weer kunnen modereren om zo een bijdrage aan Tweakers te kunnen leveren (mijn eigen reacties in artikelen zijn volgens mij ook aardig ontopic of een toevoeging, daarom vindt ik het dus jammer dat ik anderen niet kan beoordelen).
Dus zouden mijn modstatus weer geactiveerd kunnen worden?
Dat is prima. Als je de richtlijnen nu wel wat aanhoudt is er verder geen enkel probleem.
Succes met modereren!
Succes met modereren!
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 22-07-2011 10:41 ]
Verwijderd
Wow, bedankt voor de snelle reactie! Ik was bang dat ik voor een half jaar oid niet meer mocht modereren. En ik zal de richtlijnen aanhouden.
Zo'n lange periode kán natuurlijk ook gebeuren, maar dan had dit alles wel wat anders moeten lopen. Zo moeilijk zijn we niet zolang men wat begrip toont
Als je een excuusmail stuurt, mag je er ook nog wel wat tekst in zetten... Het mailtje wat ik kreeg was een leeg antwoord...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
mijn moderatierechten zijn ook al 5+ jaar uitgeschakeld....
kan ik die nog ooit terug krijgen?
kan ik die nog ooit terug krijgen?
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Zolang je beloofd niet alleen met minimale en maximale scores te modereren zoals 3 jaar terug en je verder ook gewoon aan de modfaq te houden, dan kan dat ja.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
ik heb de modfaq gelezen , ik zal nu wat beter opletten met modereren
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Verwijderd
Na het doorlezen van de moderatiefaq en het doornemen van deze thread, is mij weer een hoop duidelijk geworden. Ik zal zeker meer proberen te denken in het kader van de algemene bezoeker, en naar maatstaven van het beleid modereren. Het was inmiddels ook al zo lang geleden dat ik helemaal was vergeten dat de norm van de huidige democratie uiteraard ook op deze plek is genesteld. Hopelijk hebben jullie nog wat aan mn, zoals eerder genoemd, "excuusmail" gehad, waarin ik het een en ander over mijn standpunt probeer te verduidelijken. Jaren kom ik hier met plezier, echter niet om de mening over een mening als een feit te laten beschouwen.
Ik heb een moderatie-waarschuwing gekregen? Wat is dit nou voor iets belachelijks? Ik kan het toch met iemand eens zijn of niet eens zijn, en daarbij een score aan geven. Ik geef misschien 3-5 moderaties gemiddeld per dag. Haal dan net zo goed de -1 en -+3 gewoon weg. Want als je alleen de +3 of -1 gebruikt , krijg je gelijk een waarschuwing. Je moet perse ook de +1 gebruiken. Ik zal voortaan gewoon niet meer modereren, voordat ik hier een ban krijg omdat ik het met iemand eens of niet een ben.
Natuurlijk kan je het met iemand eens of oneens zijn,maar dat dien je dan kenbaar te maken door het plaatsen van een reactie,niet door het geven van een score. Bij het modereren dien je objectief te zijncrazman schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:50:
Ik heb een moderatie-waarschuwing gekregen? Wat is dit nou voor iets belachelijks? Ik kan het toch met iemand eens zijn of niet eens zijn, en daarbij een score aan geven. Ik geef misschien 3-5 moderaties gemiddeld per dag. Haal dan net zo goed de -1 en -+3 gewoon weg. Want als je alleen de +3 of -1 gebruikt , krijg je gelijk een waarschuwing. Je moet perse ook de +1 gebruiken. Ik zal voortaan gewoon niet meer modereren, voordat ik hier een ban krijg omdat ik het met iemand eens of niet een ben.
Wil je doorgaan met modereren, lees dit dan nog eens aandachtig door reviews: Tweakers.net moderatie faq
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik heb het zitten lezen en ik kan het wel begrijpen, maar ik heb nog nooit een ander site gezien waarbij je moest opletten of je een -1 of +1 uitdeelt. Jullie kunnen iedereen het beste gewoon zelf laten modereren en de crew-mods iets laten veranderen als iets niet goed is gemodereerd. Ik neem aan dat de meerderheid op Tweakers wel een goed verstand heeft om scores te geven. En je zegt ook van dat als je het met iemand eens of niet eens bent dat je dan maar een reactie moet geven. Maar is daar juist niet een score-systeem voor gemaakt. Als je het met 10 man niet eens bent, heb je geen zin om 10 keer te reageren. Dat doe je dan door middel van een score.
Dat je nog niet eerder een site gezien hebt waarbij het zo werkt, dat kan zeker kloppen. We zijn hier dan ook wat anders in dan het gros van de websites 
Bij de meeste sites zie je dat men puur een populariteitswedstrijd ingebakken heeft. Mensen die dingen zeggen in hun reactie waar veel mensen het mee eens zijn, krijgen hogere scores dan de minder populaire meningen. Natuurlijk worden waardevolle reacties daardoor ook wel wat hoger gemodereerd, maar de focus ligt daar niet. Geen slecht systeem alleen Tweakers.net heeft er expliciet voor gekozen dat niet ook zo te doen. Wij proberen dus een score te geven die de kwaliteit/inhoud van de reactie vertegenwoordig in plaats van hoe populair deze is.
Ik begrijp dat deze manier van werken misschien niet heel intuïtief is en we proberen ook ervoor te zorgen dat de informatievoorziening flink verbeterd wordt als je net begint met modereren (zoals jij).
Bij de meeste sites zie je dat men puur een populariteitswedstrijd ingebakken heeft. Mensen die dingen zeggen in hun reactie waar veel mensen het mee eens zijn, krijgen hogere scores dan de minder populaire meningen. Natuurlijk worden waardevolle reacties daardoor ook wel wat hoger gemodereerd, maar de focus ligt daar niet. Geen slecht systeem alleen Tweakers.net heeft er expliciet voor gekozen dat niet ook zo te doen. Wij proberen dus een score te geven die de kwaliteit/inhoud van de reactie vertegenwoordig in plaats van hoe populair deze is.
Ik begrijp dat deze manier van werken misschien niet heel intuïtief is en we proberen ook ervoor te zorgen dat de informatievoorziening flink verbeterd wordt als je net begint met modereren (zoals jij).
Ik vind de manier waarop jullie dit moderatie systeem 'afhandelen' wel beter, maar het is verre van perfect. Het komt nog te vaak voor dat iemand die on-topic reageert op een 0 of -1 uitkomt, terwijl iemand twee reacties daaronder totaal off-topic bezig is en ondertussen +1 heeft.Cloud schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:14:
Dat je nog niet eerder een site gezien hebt waarbij het zo werkt, dat kan zeker kloppen. We zijn hier dan ook wat anders in dan het gros van de websites
In zulke gevallen geef ik dus als compensatie +2 of +3, of -1 of -2. Dat compenseren mag niet, en dat is dan onder andere waarom ik geen mod rechten meer heb, maar in de meeste gevallen wordt er niks gedaan aan een oneerlijke beoordeling.
Als ik in jullie schoenen stond, zou ik serieus een nieuw moderatie systeem in overweging nemen om zowel foute beoordeling als compensatie te voorkomen (oorzaak > gevolg. Foute beoordeling = compensatie door iemand anders).
Compenseren is inderdaad niet toegestaan, dat zou het systeem nodeloos complex maken. De score geven die jij vindt dat de reactie uiteindelijk moet hebben is veel beter te begrijpenUniciteit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:38:
[...]
Ik vind de manier waarop jullie dit moderatie systeem 'afhandelen' wel beter, maar het is verre van perfect. Het komt nog te vaak voor dat iemand die on-topic reageert op een 0 of -1 uitkomt, terwijl iemand twee reacties daaronder totaal off-topic bezig is en ondertussen +1 heeft.
In zulke gevallen geef ik dus als compensatie +2 of +3, of -1 of -2. Dat compenseren mag niet, en dat is dan onder andere waarom ik geen mod rechten meer heb, maar in de meeste gevallen wordt er niks gedaan aan een oneerlijke beoordeling.
'In de meeste gevallen wordt er niks gedaan' wil ik wel even op ingaan. Als niemand het weet, kan zo'n situatie inderdaad ontstaan. Echter hebben we hier het Het kleine-mismoderatietopic deel XXII. Mocht je zo'n reactie tegenkomen, dan kun je die altijd in het bovenstaande topic melden. Samen met een groep andere serieuze modders kun je dan kijken of de score al dan niet terecht is en het eventueel corrigeren.
edit:
Mocht je toch interesse hebben om nog te modereren, dan kan ik je rechten natuurlijk zo weer inschakelen. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je die compensatiemods voortaan achterwege laat [ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 23-08-2011 12:49 ]
Verwijderd in 'productreview: Apple iPad 32GB Wi-Fi + 3G review door Uniciteit'
Ik weet niet precies waar dit moet, maar dit begint echt op een discussie van App Store vs Android Market uit te draaien en nu beledigt hij in de eerste alinea ook nog een ontzettend grote groep mensen. Ik heb liever dat de bovenstaande reactie dus wordt verwijderd of aangepast. Ik kan zelf niet -1 modereren omdat a) het een reactie is op mij, en b) ik geen mod rechten heb.
Ik weet niet precies waar dit moet, maar dit begint echt op een discussie van App Store vs Android Market uit te draaien en nu beledigt hij in de eerste alinea ook nog een ontzettend grote groep mensen. Ik heb liever dat de bovenstaande reactie dus wordt verwijderd of aangepast. Ik kan zelf niet -1 modereren omdat a) het een reactie is op mij, en b) ik geen mod rechten heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 28-08-2011 22:35 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik zal het vooraan daar melden. Ik twijfelde waar ik het moest melden, aangezien er nog geen sprake was van moderatie (en dus ook geen sprake van mismoderatie).pcgek schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:41:
Mag je in het vervolg hier melden Het kleine-mismoderatietopic deel XXII
Reactie is wmb -1waardig
Heb je het laatste gedeelte in de post van Cloud hierboven nog meegekregen?
Als je er om vraagt kun je zo weer beginnen met modereren.Mocht je toch interesse hebben om nog te modereren, dan kan ik je rechten natuurlijk zo weer inschakelen. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je die compensatiemods voortaan achterwege laat
ik ben lang geleden mijn moddereerrechten kwijtgespeeld (weet zelf niet meer hoe) maar zou graag deze terugkrijgen.
edit:Mocht je toch interesse hebben om nog te modereren, dan kan ik je rechten natuurlijk zo weer inschakelen. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je die compensatiemods voortaan achterwege laat
Prima, ik zal er voortaan beter op letten.pcgek schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:51:
Heb je het laatste gedeelte in de post van Cloud hierboven nog meegekregen?
[...]
Als je er om vraagt kun je zo weer beginnen met modereren.
Graag had ik nog een tweede modereer kans gehad.
Na het lezen van de FAQ besef ik dat ik foute maakte in verband met strategisch- en menigsmods
Maar dit zal nu niet meer gebeuren! Echter is er nog een beetje verwaring i.v.m. flamebaits, wat verstaan jullie hier precies onder?
Ik zie namelijk nogal vaak reacties op nieuwstopics in de trend van "Product X is beter want ik vind dat zo".
Naar mijn mening zijn dergelijke topics flamebait maar hoe denken jullie daarover? En wat als dergelijke reacties worden aangevuld met argumentatie, wordt er dan een onderscheid gemaakt tussen subjectieve (ik vind hem mooier, hipper, cooler) en objectieve argumentatie? Als jullie enkele voorbeelden van reacties zouden kunnen aankaarten die jullie wel en niet flamebait vinden, zou dat super zijn!
Na het lezen van de FAQ besef ik dat ik foute maakte in verband met strategisch- en menigsmods
Maar dit zal nu niet meer gebeuren! Echter is er nog een beetje verwaring i.v.m. flamebaits, wat verstaan jullie hier precies onder?
Ik zie namelijk nogal vaak reacties op nieuwstopics in de trend van "Product X is beter want ik vind dat zo".
Naar mijn mening zijn dergelijke topics flamebait maar hoe denken jullie daarover? En wat als dergelijke reacties worden aangevuld met argumentatie, wordt er dan een onderscheid gemaakt tussen subjectieve (ik vind hem mooier, hipper, cooler) en objectieve argumentatie? Als jullie enkele voorbeelden van reacties zouden kunnen aankaarten die jullie wel en niet flamebait vinden, zou dat super zijn!
Voor je modrechten heb ik niet voldoende rechten, maar wat betreft flames: het is de toon die de muziek maakt. De simpele mening 'Product Y is beter.' is irrelevant, maar over het algemeen niet ongewenst. Iets als ' Haha, losers, waarom kijk je nog naar product X, product Y is veel beter.' is een duidelijke flame en natuurlijk wel ongewenst. Ook als product Y met onzinargumenten de hemel in wordt geprezen, is dat ongewenst, dat is een troll.
Bedankt voor de reactie, maar ik denk dat je flames en flamebaits door elkaar haalt. Zo zou ik 'Product X is beter.' als flamebait bestempelen, wat volgens de FAQ een -1 verdient (want de kans dat fanboy van product Y daarop gaat reageren met een flame is wel zeer hoog).Dirk schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:50:
Voor je modrechten heb ik niet voldoende rechten, maar wat betreft flames: het is de toon die de muziek maakt. De simpele mening 'Product Y is beter.' is irrelevant, maar over het algemeen niet ongewenst. Iets als ' Haha, losers, waarom kijk je nog naar product X, product Y is veel beter.' is een duidelijke flame en natuurlijk wel ongewenst. Ook als product Y met onzinargumenten de hemel in wordt geprezen, is dat ongewenst, dat is een troll.
Nee, ik noem flamebaits altijd trolls.
Rechten staan weer aan
☻/
/▌
/ \
Net even een berichtje zitten lezen waarin mij verteld werd dat ik niet langer "op basis van mijn eigen mening" mag modereren... bon.
Cloud: als ik deze uitspraak van je lees, dan (met alle respect hoor) raak ik toch wel een beetje de weg kwijt....
Echter blijkt dus dat ik enkel en alleen maar een score mag geven die... ja, toch al gegeven is.
Ja, ik heb alle regeltjes enzovoort door zitten lezen, maar nergens komt echt naar voren wat nou precies een compensatie is, en wat nou een moderatie volgens de regels is.
Meelopen met de grote massa...?
Bedankt voor de mod rechten die ik even heb mogen uitproberen.
Misschien maak ik in de toekomst nog eens een knieval om ze terug te vragen...
Met vriendelijke groet,
Aart
Cloud: als ik deze uitspraak van je lees, dan (met alle respect hoor) raak ik toch wel een beetje de weg kwijt....
Volgens mij geef ik juist een score waarvan ik vind dat een reactie die zou moeten hebben/krijgen.Cloud schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:48:
[...]
Compenseren is inderdaad niet toegestaan, dat zou het systeem nodeloos complex maken. De score geven die jij vindt dat de reactie uiteindelijk moet hebben is veel beter te begrijpen
...
Echter blijkt dus dat ik enkel en alleen maar een score mag geven die... ja, toch al gegeven is.
Ja, ik heb alle regeltjes enzovoort door zitten lezen, maar nergens komt echt naar voren wat nou precies een compensatie is, en wat nou een moderatie volgens de regels is.
Meelopen met de grote massa...?
Bedankt voor de mod rechten die ik even heb mogen uitproberen.
Misschien maak ik in de toekomst nog eens een knieval om ze terug te vragen...
Met vriendelijke groet,
Aart
Compenseren is niet iets waar je je 'schuldig' aan hebt gemaakt. Jij gaf inderdaad de scores waarvan jij dacht dat ze juist waren (alleen waren die scores veelal te hoog). Dat citaat wat je daar van mij aanhaalt, is dus verder niet van toepassing op jouw situatie.
Compenseren is bijvoorbeeld: een reactie staat momenteel op 0 maar jij vindt dat deze op +1 hoort te staan. Echter als jij die +1 geeft staat hij nog steeds niet op die score (veel mensen hebben 0 gegeven). Als jij dan i.p.v. een +1 een +3 geeft om het sneller te laten gaan, dán ben je aan het compensatiemodereren. Maar nogmaals, dat heb jij verder niet gedaan
In jouw situatie waren het puur je moderaties die niet volgens de richtlijnen zijn en gewoon te hoog waren voor de gegeven reacties.
Compenseren is bijvoorbeeld: een reactie staat momenteel op 0 maar jij vindt dat deze op +1 hoort te staan. Echter als jij die +1 geeft staat hij nog steeds niet op die score (veel mensen hebben 0 gegeven). Als jij dan i.p.v. een +1 een +3 geeft om het sneller te laten gaan, dán ben je aan het compensatiemodereren. Maar nogmaals, dat heb jij verder niet gedaan
In jouw situatie waren het puur je moderaties die niet volgens de richtlijnen zijn en gewoon te hoog waren voor de gegeven reacties.
[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 21-09-2011 15:40 ]
Oke, maar dan begrijp ik eigenlijk helemaal niet waarom mijn rechten zijn ingetrokken....
Ik ben sinds je vorige brief al ver uit de buurt van de +3/-1 knop gebleven, en als ik dan toch nog op mijn vingers getikt wordt, dan ontgaat het ontnemen van mijn modstatus me toch een beetje.
Ja, je hebt me een paar voorbeelden gegeven, alleen kan ik mijn fouten daar helaas niet in terug vinden.
Ik....
Nog steeds met vriendelijke groet,
Aart
Ik ben sinds je vorige brief al ver uit de buurt van de +3/-1 knop gebleven, en als ik dan toch nog op mijn vingers getikt wordt, dan ontgaat het ontnemen van mijn modstatus me toch een beetje.
Ja, je hebt me een paar voorbeelden gegeven, alleen kan ik mijn fouten daar helaas niet in terug vinden.
Ik....
Nog steeds met vriendelijke groet,
Aart
Het meest treffende voorbeeld is wellicht:
Deze reactie heb je met een +2 beoordeeld. Een score die alleen voor informatieve reacties bedoeld is en deze flauwe/storende opmerking is daar absoluut niet één van. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je deze zo hoog gemodereerd hebt, misschien vond je de reactie grappig?Ze hebben er gewoon een halve minuut uitgeknipt, of die vrouw heeft touret achtige trekjes.
Dat we in de waarschuwingsmail voornamelijk op die +3's en -1's ingingen is omdat we meestal van de meest extreme voorbeelden uitgaan. Dat betekent niet dat die +3's en -1's alleen problematisch zijn, het gaat meer om het idee van te hoge/lage moderaties.
Ik denk dat ik me maar lekker neerleg bij de beperking die me nu is opgelegd: als ik constant op eieren moet lopen, en alleen maar met de grote massa mee mag stemmen, dan is er van een vrij moderatie systeem (naar mijn mening in elk geval) geen sprake.
Mijn visie is heel simpel: er zijn mensen die hun mening geven door een paar regels te schrijven en er zijn mensen die daar hun mening over willen geven door middel van een cijfer.
Natuurlijk was het een grappige opmerking.
Bekijk het filmpje nog eens goed, besef dat het over korte boottijden gaat en dat het tegen het einde lijkt alsof erin geknipt is.
Was de opmerking informatief? Verre van.
(Aan de andere kant had Microsoft er beter aan gedaan om bij zo'n onderwerp een vlekkeloos werkend filmpje af te leveren.)
Maar goed, het komt er voor mij gewoon op neer dat ik iets te oud ben geworden om voor zoiets nog op de vingers getikt te worden, en ik denk ook dat we teveel van mening verschillen over dit onderwerp om elkaar ergens halverwege te kunnen ontmoeten, dus ik wil er verder ook niet al teveel energie meer in steken.
(Het is in elk geval wel lekker dat deze uitlaatklep er is.)
Ik vind alleen wel dat je er donders goed op moet letten dat je je niet teveel als een 'big brother' gaat gedragen: iets wat nu naar mijn gevoel wel aan de gang is. Doe dan een stapje terug, en geef alleen moderatierechten aan die mensen die daar om vragen.
In ieder geval: met vriendelijke groet,
Aart
Mijn visie is heel simpel: er zijn mensen die hun mening geven door een paar regels te schrijven en er zijn mensen die daar hun mening over willen geven door middel van een cijfer.
Vond ik die reactie grappig? Absoluut!Cloud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:08:
[...]
Het meest treffende voorbeeld is wellicht:
[...]
Deze reactie heb je met een +2 beoordeeld. Een score die alleen voor informatieve reacties bedoeld is en deze flauwe/storende opmerking is daar absoluut niet één van. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je deze zo hoog gemodereerd hebt, misschien vond je de reactie grappig?
Natuurlijk was het een grappige opmerking.
Bekijk het filmpje nog eens goed, besef dat het over korte boottijden gaat en dat het tegen het einde lijkt alsof erin geknipt is.
Was de opmerking informatief? Verre van.
(Aan de andere kant had Microsoft er beter aan gedaan om bij zo'n onderwerp een vlekkeloos werkend filmpje af te leveren.)
Maar goed, het komt er voor mij gewoon op neer dat ik iets te oud ben geworden om voor zoiets nog op de vingers getikt te worden, en ik denk ook dat we teveel van mening verschillen over dit onderwerp om elkaar ergens halverwege te kunnen ontmoeten, dus ik wil er verder ook niet al teveel energie meer in steken.
(Het is in elk geval wel lekker dat deze uitlaatklep er is.)
Ik vind alleen wel dat je er donders goed op moet letten dat je je niet teveel als een 'big brother' gaat gedragen: iets wat nu naar mijn gevoel wel aan de gang is. Doe dan een stapje terug, en geef alleen moderatierechten aan die mensen die daar om vragen.
In ieder geval: met vriendelijke groet,
Aart
Het zou prima kunnen dat jouw visie teveel afwijkt van onze doelstellingen in het moderatiesysteem. Dat is niet anders, we kunnen het dan ook niet iedereen naar het zin maken 
Tja het big brother gebeuren, eens zou ik het daar mee eens geweest waren. Toen de ModBot (die dit soort zaken geautomatiseerd uitvoerde) nog actief was misschien. Tegenwoordig is het gewoon een stukje handhaving. We hebben een set richtlijnen en diegenen die er te ver vanaf wijken, zodanig dat hun moderaties eerder afbreuk aan ons systeem gaan doen in plaats van bijdragen, worden daarop aangesproken.
In eerste instantie was het dus ook zo dat men alleen kon modereren indien men daar zelf om vroeg, recentelijk heeft iedereen standaard deze rechten gekregen. Iets waar ik ook niet helemaal achter sta, dus daarin geef ik je gewoon gelijk.
In elk geval bedankt voor je nette reactie en verklaring
Tja het big brother gebeuren, eens zou ik het daar mee eens geweest waren. Toen de ModBot (die dit soort zaken geautomatiseerd uitvoerde) nog actief was misschien. Tegenwoordig is het gewoon een stukje handhaving. We hebben een set richtlijnen en diegenen die er te ver vanaf wijken, zodanig dat hun moderaties eerder afbreuk aan ons systeem gaan doen in plaats van bijdragen, worden daarop aangesproken.
In eerste instantie was het dus ook zo dat men alleen kon modereren indien men daar zelf om vroeg, recentelijk heeft iedereen standaard deze rechten gekregen. Iets waar ik ook niet helemaal achter sta, dus daarin geef ik je gewoon gelijk.
In elk geval bedankt voor je nette reactie en verklaring
Zondag heeft er zich een schandalige 'discussie' afgespeeld op de FrontPage van T.net. Dit heeft tot vandaag rond 10 uur op t.net gestaan zonder dat er iemand op het idee kwam om de reacties te verwijderen en melding te maken dat er zich lieden fout gedroegen.
Om dit te benadrukken heb ik onderstaande post geplaatst:
Compleet off-topic maar er moet mij iets van het hart. Namelijk de eerste reacties: Ik walg werkelijk van deze lieden en zou graag zien dat dit soort reacties niet meer voor kunnen komen.
Niet alleen hoort op een technisch forum geen politiek thuis. Als je politiek wilt bedrijven en bediscussieren, ga dan naar GOT. Niet op de frontpage.
De reactie van Bonus is al helemaal een dieptepunt. Niet alleen onjuist, maar ook nog illegaal.
Als ik dit allemaal doorlees, kan ik plaatsvervangend schaamte over t.net niet onderdrukken.
Dit heb ik met name op de frontpage gedaan om mijn visie te geven op het nivo van de posters, maar ook over de manier en tijdigheid van moderatie door t.net zelf.
Gelukig heeft men wel de foute posts verwijderd, en naar ik hoop ook de poster een BAN gegeven, en die van mij laten staan met een Admin-edit zodat iederen kan zien dat we dit niet tolereren. Zijn er plannen om te voorkomen dat dit gebeurt?
Om dit te benadrukken heb ik onderstaande post geplaatst:
Compleet off-topic maar er moet mij iets van het hart. Namelijk de eerste reacties: Ik walg werkelijk van deze lieden en zou graag zien dat dit soort reacties niet meer voor kunnen komen.
Niet alleen hoort op een technisch forum geen politiek thuis. Als je politiek wilt bedrijven en bediscussieren, ga dan naar GOT. Niet op de frontpage.
De reactie van Bonus is al helemaal een dieptepunt. Niet alleen onjuist, maar ook nog illegaal.
Als ik dit allemaal doorlees, kan ik plaatsvervangend schaamte over t.net niet onderdrukken.
Dit heb ik met name op de frontpage gedaan om mijn visie te geven op het nivo van de posters, maar ook over de manier en tijdigheid van moderatie door t.net zelf.
Gelukig heeft men wel de foute posts verwijderd, en naar ik hoop ook de poster een BAN gegeven, en die van mij laten staan met een Admin-edit zodat iederen kan zien dat we dit niet tolereren. Zijn er plannen om te voorkomen dat dit gebeurt?
Ik heb even vluchtig naar die discussie gekeken, maar sommige dingen kun je nu eenmaal niet voorkomen. Mensen kunnen reageren en dus eigenlijk alles zeggen wat ze maar willen. Achteraf oplossen is (naast eventuele sancties voor gebruikers natuurlijk) het enige wat we kunnen doen. Dat, of we moeten elke reactie vooraf goed gaan keuren voordat deze geplaatst wordt. En dat gaat niet gebeuren
Waarom hebben we dan geen melding van jou gezien in Schop een Modje, of in dit forum? Vrijwilligers hebben overigens op een zondag ook wel eens iets anders te doen dan constant op T.net te zitten. Dus we missen wel eens wat.boner schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:27:
Zondag heeft er zich een schandalige 'discussie' afgespeeld op de FrontPage van T.net. Dit heeft tot vandaag rond 10 uur op t.net gestaan zonder dat er iemand op het idee kwam om de reacties te verwijderen en melding te maken dat er zich lieden fout gedroegen.
Hoe je hier bij komt weet ik niet. Het is echt niet zo dat bepaalde onderwerpen verboden terrein zijn.Niet alleen hoort op een technisch forum geen politiek thuis. Als je politiek wilt bedrijven en bediscussieren, ga dan naar GOT. Niet op de frontpage.
Nee, want dit soort dingen zijn niet te voorkomen. Wel grijpen we natuurlijk zo snel mogelijk in als iets uit de hand loopt.Gelukig heeft men wel de foute posts verwijderd, en naar ik hoop ook de poster een BAN gegeven, en die van mij laten staan met een Admin-edit zodat iederen kan zien dat we dit niet tolereren. Zijn er plannen om te voorkomen dat dit gebeurt?
Omdat ik het duidelijk wilde maken hoe slecht deze reacties zijn, in mijn ogen en omdat ik niet echt het idee heb dat dit forum net zo regelmatig wordt gelezen als de frontpage.RoD schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:45:
[...]
Waarom hebben we dan geen melding van jou gezien in Schop een Modje, of in dit forum? Vrijwilligers hebben overigens op een zondag ook wel eens iets anders te doen dan constant op T.net te zitten. Dus we missen wel eens wat.
VNU Media draait toch niet alleen op vrijwilligers? En ik neem aan dat men bij VNU niet in het rijtje van Maroc.nl en Indymedia wil horen.
Op de FP staan d8 ik alleen maar technische artikelen. Als je daar niet technisch op reageert krijg je een OffTopic moderatie. Daaruit maak ik op dat dit niet de bedoeling is.[...]
Hoe je hier bij komt weet ik niet. Het is echt niet zo dat bepaalde onderwerpen verboden terrein zijn.
[...]
Nee, want dit soort dingen zijn niet te voorkomen. Wel grijpen we natuurlijk zo snel mogelijk in als iets uit de hand loopt.
Ik wil niet van last zijn (vandaar deze kleine letters), maar op 23 augustus werden me mod rechten terug aangeboden als ik dat wou. In september zei ik dat ik dat prima vond.
Er is ondertussen nog niks veranderd, en ik kan dus maar twee dingen bedenken:
- of er is overheen gelezen
- of er is toch besloten mijn modrechten niet terug te geven
Ik dacht, ik haal het maar even op.
Er is ondertussen nog niks veranderd, en ik kan dus maar twee dingen bedenken:
- of er is overheen gelezen
- of er is toch besloten mijn modrechten niet terug te geven
Ik dacht, ik haal het maar even op.
Kwam hem tegen vanwege het 'TMF' gedeelteboner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:07:
[...]
Omdat ik het duidelijk wilde maken hoe slecht deze reacties zijn, in mijn ogen en omdat ik niet echt het idee heb dat dit forum net zo regelmatig wordt gelezen als de frontpage.
...
Done
☻/
/▌
/ \
Als je wilt dat de crew ingrijpt zul je toch echt een melding op het forum moeten maken.boner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:07:
[...]
Omdat ik het duidelijk wilde maken hoe slecht deze reacties zijn, in mijn ogen en omdat ik niet echt het idee heb dat dit forum net zo regelmatig wordt gelezen als de frontpage.
De frontpagemoderatie wordt gedaan door vrijwilligers.VNU Media draait toch niet alleen op vrijwilligers? En ik neem aan dat men bij VNU niet in het rijtje van Maroc.nl en Indymedia wil horen.
Een niet-technische reactie betekent niet automatisch offtopic. Het hangt helemaal van de context af. Er wordt ook wel eens wat op de FP geschreven wat een sterke band heeft met politiek.Op de FP staan d8 ik alleen maar technische artikelen. Als je daar niet technisch op reageert krijg je een OffTopic moderatie. Daaruit maak ik op dat dit niet de bedoeling is.
Verder is dit topic hier niet voor bedoeld, dus ik stel voor dat we het hier bij laten. Als je het ingrijpen van de crew aan de kaak wil stellen kan dat in een apart topic
Beste Admins/Modders,
Een tijd geleden is helaas mijn modrecht afgepakt en na het lezen van de mail en de FAQ heb ik mij er bij neergelegd dat het misschien fout was om zo te modereren. Ik zou graag mijn mod rechten weer terug willen.
Nog even een stukje van mijn laatste moderering is dat de reacties al bijna zo oud waren dat er niet gemodereerd meer mocht worden en toch naar mijn mening stonden ze niet goed. Vandaar dat ik mij dus helaas schuldig gemaakt heb aan correctie modering. Ik heb tijden met plezier gemodereerd helaas omdat ik misschien wat te hard gemodereerd hebt zijn mijn rechten afgepakt.
Ik hoop dat jullie tot een besluit kunnen komen om dit toch terug te draaien en zal ik wel 2x nadenken voordat ik modereer op compensatie.
Een tijd geleden is helaas mijn modrecht afgepakt en na het lezen van de mail en de FAQ heb ik mij er bij neergelegd dat het misschien fout was om zo te modereren. Ik zou graag mijn mod rechten weer terug willen.
Nog even een stukje van mijn laatste moderering is dat de reacties al bijna zo oud waren dat er niet gemodereerd meer mocht worden en toch naar mijn mening stonden ze niet goed. Vandaar dat ik mij dus helaas schuldig gemaakt heb aan correctie modering. Ik heb tijden met plezier gemodereerd helaas omdat ik misschien wat te hard gemodereerd hebt zijn mijn rechten afgepakt.
Ik hoop dat jullie tot een besluit kunnen komen om dit toch terug te draaien en zal ik wel 2x nadenken voordat ik modereer op compensatie.
Zelfde hier, ik ben juist heel serieus bezig geweest maar ik heb schijnbaar iets te vaak op max en min geklikt, hierdoor mag ik niet meer modereren.... Jammer maar niet echt terecht, tuurlijk er zij regels maar iemand net als ik die niet aan het trollen is of persoonlijke vetes op deze manier uitvecht bannen? Als ik op een score drukte was dat omdat ik dat echt vond en soms andere moderaties belachelijk vond (een mening van iemand die echt iets vond werd hierdoor als ongewenst gezet terwijl hij echt een probleem had).Pukkiepower schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:29:
Net even een berichtje zitten lezen waarin mij verteld werd dat ik niet langer "op basis van mijn eigen mening" mag modereren... bon.
[...]
Zwaar onterecht dus, ik had al 2 recensies klaar staan om te plaatsen maar wat is het waard om deze nog te plaatsen als mijn rechten gedeeltelijk zijn ingenomen omdat ik niet serieus was en het modereer systeem omzeep zou helpen?
Hier ook al een mail overgezonden maar nooit een reactie hierop gekregen. Had ik niet verwacht van tweakers.
Misschien dat iemand dit leest en de redelijkheid hiervan inziet?
Hallo rikoos,
Je hebt in elk geval twee emails hierover gehad. Eerst een waarschuwing en daarna dat de rechten zijn afgenomen. Ik weet niet waarom er geen reactie is geweest op jouw email, maar gewoonlijk zijn beide moderators actief en netjes genoeg om te reageren, dus denk dat er iets fout is gegaan.
Als ik jouw uitleg zo lees zie ik al gelijk het probleem en dat zit in:
en soms andere moderaties belachelijk vond (een mening van iemand die echt iets vond werd hierdoor als ongewenst gezet terwijl hij echt een probleem had).
Dit valt onder het zogenaamde strategisch-/compensatiemodereren (reviews: Tweakers.net moderatie faq). Een post moet gemodereerd worden naar waarde deze ook echt verdiend. Mochten er moderaties fout staan kunnen deze gemeld worden in het mismoderatietopic (Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII), zodat deze opgepakt wordt door andere moderators of eventueel een uitleg komt waarom deze score wel terecht kan zijn. Het zelf compenseren valt inderdaad onder moderatie-misbruik.
Je hebt in elk geval twee emails hierover gehad. Eerst een waarschuwing en daarna dat de rechten zijn afgenomen. Ik weet niet waarom er geen reactie is geweest op jouw email, maar gewoonlijk zijn beide moderators actief en netjes genoeg om te reageren, dus denk dat er iets fout is gegaan.
Als ik jouw uitleg zo lees zie ik al gelijk het probleem en dat zit in:
en soms andere moderaties belachelijk vond (een mening van iemand die echt iets vond werd hierdoor als ongewenst gezet terwijl hij echt een probleem had).
Dit valt onder het zogenaamde strategisch-/compensatiemodereren (reviews: Tweakers.net moderatie faq). Een post moet gemodereerd worden naar waarde deze ook echt verdiend. Mochten er moderaties fout staan kunnen deze gemeld worden in het mismoderatietopic (Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII), zodat deze opgepakt wordt door andere moderators of eventueel een uitleg komt waarom deze score wel terecht kan zijn. Het zelf compenseren valt inderdaad onder moderatie-misbruik.
☻/
/▌
/ \
@bobsqaud
Je rechten staan weer aan. Lees nog wel even de richtlijnen door voordat je weer druk bezig gaat.
@rikoos
Ik heb mijn mailbox nog eens nagekeken maar echt geen mail gezien van je.
Je rechten staan weer aan. Lees nog wel even de richtlijnen door voordat je weer druk bezig gaat.
@rikoos
Ik heb mijn mailbox nog eens nagekeken maar echt geen mail gezien van je.
[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 12-10-2011 17:48 ]
Hartelijk dank hiervoor heb alles aandachtig nagelezen dus dat komt nu wel goedCloud schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:47:
@bobsqaud
@Kixtart de eerste heb ik helaas niet gezien, okay mijn fout maar die was er tussendoor geschoten. De 2de was de afsluiting volgens mij.
Nogmaals ik was me niets kwaad bewust en ben niet een vervelende gebruiker en loop niet te trollen of wat dan ook dus ondanks de regels ben ik van mening dat ik niets ernstig heb gedaan (tenminste niet bewust). Ik ben realistisch over alles en vooral eerlijk (niet een fanboy of zo).
Ik ben sinds 2002 lid hier op de site en altijd met plezier rondgehangen. Ik zal ook wel blijven kijken en artikelen lezen alleen zal mijn bijdrage dus stukken minder worden door deze blokkade.
@Cloud Ik heb net mijn verzonden mail gecheckt en ik kan hem wel vinden! Misschien iets te strenge spamfilter?
Nogmaals ik was me niets kwaad bewust en ben niet een vervelende gebruiker en loop niet te trollen of wat dan ook dus ondanks de regels ben ik van mening dat ik niets ernstig heb gedaan (tenminste niet bewust). Ik ben realistisch over alles en vooral eerlijk (niet een fanboy of zo).
Ik ben sinds 2002 lid hier op de site en altijd met plezier rondgehangen. Ik zal ook wel blijven kijken en artikelen lezen alleen zal mijn bijdrage dus stukken minder worden door deze blokkade.
@Cloud Ik heb net mijn verzonden mail gecheckt en ik kan hem wel vinden! Misschien iets te strenge spamfilter?
Hangt er even vanaf wie je nu precies gemaild hebt en wanneer? Was die mail aan mij (cloud@tweakers.net) gericht of aan Dirk?
Ik heb ook niets ontvangen.
Inspelen op ons schuldgevoel is niet nodig en zou als het goed is niet moeten werkenrikoos schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:20:
@Kixtart de eerste heb ik helaas niet gezien, okay mijn fout maar die was er tussendoor geschoten. De 2de was de afsluiting volgens mij.
hiekikowan in 'nieuws: Foto van goedkope Android-smartphone HTC Explorer verschijnt' (+3)
Dreamvoid in 'nieuws: Oracle brengt extensies uit voor MySQL Enterprise Edition' (-1)
Bij vragen kan je altijd bij ons terecht of door een topic te maken in dit subforum. Mocht je moderaties vinden waarvan je vindt dat ze echt fout staan dan kun je deze eventueel melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII. De rechten staan trouwens weer aan
☻/
/▌
/ \
@Cloud, @Kixtart & @Dirk duidelijk allemaal (was het al na mijn eerste post in dit topic), ik zal me inhouden en mijn emotie bedwingen om niet meer te snel op max en min te klikken.
Thnx!
PS
Was niet op jullie schuldgevoel inspelen maar echt mijn gevoel bij deze kwestie.
Thnx!
PS
Was niet op jullie schuldgevoel inspelen maar echt mijn gevoel bij deze kwestie.
Verwijderd
Vriendelijk verzoek aan een van de mods om mijn moderatiestatus definitief uit te schakelen, aangezien ik dit niet zelf kan, of de optie niet kan vinden. Dit n.a.v. onderstaande mail en mijn reactie. Bij voorbaat dank.
----------
Geachte heer [removed],
Naar aanleiding van uw onderstaande mail heb ik mijn moderatie status definitief uitgeschakeld. Als het zo moet, dan laat maar.
Om toch inhoudelijk te reageren: de eerste twee waren naar mijn mening vermakelijk, vandaar de +3 beoordeling. Dat dit niet voldoet aan de door Tweakers opgestelde definitie van "Spotlight", so be it. Van die derde kan ik mij niet herinneren dat ik die +3 gemod heb. Het zijn alledrie in ieder geval geen meningmods.
Wat betreft die laatste kan het zijn dat ik deze "omhoog" heb gemod, aangezien deze reeds 22x als Ongewenst en 70x als Offtopic werd gemod. Naar mijn mening onterecht. Hebben al deze moderators ook een waarschuwing van u gekregen? Dan heeft u er vast en zeker een dagtaak aan om dergelijke mails te versturen...
Met vriendelijke groet,
[removed].
> To: [removed]
> Subject: Tweakers.net - Waarschuwing moderaties
> Date: Sat, 12 Nov 2011 12:55:12 +0100
> From: [removed]
>
> Hallo [removed],
>
> Bij controle is gebleken dat enkele moderaties die jij hebt uitgevoerd niet in overeenstemming zijn met de Moderatie FAQ. Een paar voorbeelden hiervan zijn:
>
> Tengri in 'nieuws: Apple roept op eerste generatie iPod nano niet meer te gebruiken'
> borft in 'nieuws: Sony ontwikkelt 'nieuw type tv''
> Verwijderd in 'nieuws: Apple verliest rechtszaak van Spaanse tabletfabrikant'
> Weinig bijzondere reacties die echt geen +3 waard zijn.
>
> Jij bent hier zo te zien aan het meningmodden: reacties waar je het mee eens bent een hogere score geven en reacties waar je het niet mee eens bent juist een lagere. Dit mag niet, de +3 is gereserveerd voor die reacties die belangrijke informatie of overwegingen bevatten die ook goed beargumenteerd zijn en/of goede bronnen bevatten, terwijl de -1 bedoeld is voor flames, trolls en andere kansloze troep. Denk hier in het vervolg om.
>
> Mocht je moderatievragen hebben dan kun je terecht in het Tweakers.net Moddereter Forum (Tweakers.net Moddereter Forum) of in de Moderatie FAQ op de frontpage (reviews: Tweakers.net moderatie faq). Het genoemde forum wordt bijgehouden door mensen die het modereren op de frontpage serieus nemen en zij zijn volledig bereid om je te helpen bij eventuele vragen over het modereren.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Namens Tweakers.net,
[removed]
>> T.net PowerMod
>
> Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
> (http://tweakers.net/voorwaarden)
----------
Geachte heer [removed],
Naar aanleiding van uw onderstaande mail heb ik mijn moderatie status definitief uitgeschakeld. Als het zo moet, dan laat maar.
Om toch inhoudelijk te reageren: de eerste twee waren naar mijn mening vermakelijk, vandaar de +3 beoordeling. Dat dit niet voldoet aan de door Tweakers opgestelde definitie van "Spotlight", so be it. Van die derde kan ik mij niet herinneren dat ik die +3 gemod heb. Het zijn alledrie in ieder geval geen meningmods.
Wat betreft die laatste kan het zijn dat ik deze "omhoog" heb gemod, aangezien deze reeds 22x als Ongewenst en 70x als Offtopic werd gemod. Naar mijn mening onterecht. Hebben al deze moderators ook een waarschuwing van u gekregen? Dan heeft u er vast en zeker een dagtaak aan om dergelijke mails te versturen...
Met vriendelijke groet,
[removed].
> To: [removed]
> Subject: Tweakers.net - Waarschuwing moderaties
> Date: Sat, 12 Nov 2011 12:55:12 +0100
> From: [removed]
>
> Hallo [removed],
>
> Bij controle is gebleken dat enkele moderaties die jij hebt uitgevoerd niet in overeenstemming zijn met de Moderatie FAQ. Een paar voorbeelden hiervan zijn:
>
> Tengri in 'nieuws: Apple roept op eerste generatie iPod nano niet meer te gebruiken'
> borft in 'nieuws: Sony ontwikkelt 'nieuw type tv''
> Verwijderd in 'nieuws: Apple verliest rechtszaak van Spaanse tabletfabrikant'
> Weinig bijzondere reacties die echt geen +3 waard zijn.
>
> Jij bent hier zo te zien aan het meningmodden: reacties waar je het mee eens bent een hogere score geven en reacties waar je het niet mee eens bent juist een lagere. Dit mag niet, de +3 is gereserveerd voor die reacties die belangrijke informatie of overwegingen bevatten die ook goed beargumenteerd zijn en/of goede bronnen bevatten, terwijl de -1 bedoeld is voor flames, trolls en andere kansloze troep. Denk hier in het vervolg om.
>
> Mocht je moderatievragen hebben dan kun je terecht in het Tweakers.net Moddereter Forum (Tweakers.net Moddereter Forum) of in de Moderatie FAQ op de frontpage (reviews: Tweakers.net moderatie faq). Het genoemde forum wordt bijgehouden door mensen die het modereren op de frontpage serieus nemen en zij zijn volledig bereid om je te helpen bij eventuele vragen over het modereren.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Namens Tweakers.net,
[removed]
>> T.net PowerMod
>
> Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
> (http://tweakers.net/voorwaarden)
Je kunt -als het goed is- je moderatiestatus uitschakelen in: www.tweakers.net/my.tnet/preferences maar of dat nog steeds mogelijk is, weet ik niet. Je had daar een vinkje bij 'Moderatietools activeren' welke je kunt uitzetten en dan heb je -als het goed is- geen moderatiemogelijkhedenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:20:
Vriendelijk verzoek aan een van de mods om mijn moderatiestatus definitief uit te schakelen, aangezien ik dit niet zelf kan, of de optie niet kan vinden.
offtopic:
Wellicht loont het om reviews: Tweakers.net moderatie faq even door te nemen. Dan snap je wellicht waarom je die mail hebt ontvangen
Wellicht loont het om reviews: Tweakers.net moderatie faq even door te nemen. Dan snap je wellicht waarom je die mail hebt ontvangen
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Voor nu heb ik je moderatierechten uitgeschakeld. Mocht je alsnog weer willen modereren dan kun je dat in ditzelfde topic aangeven.
Ik zal de volgende keer een nachtje rustig slapen voordat ik hier dingen post
[ Voor 89% gewijzigd door julby op 16-11-2011 21:40 ]
Kan ik die moderatie, en filters enzo ook gewoon uitzetten voor mijn account? Ik heb het niet nodig dat anderen bepalen wat voor mij belangrijk is om te lezen. Ik vind het hele idee van "kwaliteitsmoderatie" stinken, die mening mag ik hebben, toch?
Zie ook http://dontbubble.us/
Dus: hoe schakel ik die nonsens uit?
Zie ook http://dontbubble.us/
Dus: hoe schakel ik die nonsens uit?
Bedoel je uitzetten dat reacties gefilterd worden op basis van score? Je kunt in elk geval zorgen dat alle reacties weergegeven worden, door je standaardniveau op 'Ongewenst' te zetten. Dat kun je hier doen. 
Als je zelf geen scores toe wilt kunnen kennen aan reacties, dan kan ik dat ook voor je uitzetten. Dat kun namelijk je niet zelf doen. Laat me maar weten of je dat ook wilt.
En natuurlijk, jij mag elke mening hebben die je wenst. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen?
Als je zelf geen scores toe wilt kunnen kennen aan reacties, dan kan ik dat ook voor je uitzetten. Dat kun namelijk je niet zelf doen. Laat me maar weten of je dat ook wilt.
En natuurlijk, jij mag elke mening hebben die je wenst. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen?
Omdat ik het nogal op een agerende toon breng
Thanks voor de uitleg, en ja, je mag die score-toekenning wel uitzetten, graag zelfs..

Thanks voor de uitleg, en ja, je mag die score-toekenning wel uitzetten, graag zelfs..

Oke, is ook geregeld. De knopjes zouden nu weg moeten zijn.
V/A valt volgens mij onder Pricewatch en daar zijn de forummoderators Floppus en Microkid
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Twee reacties verplaatst naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV.
Goedemiddag heren.
Mijn modstatus is ingetrokken sinds ik mij na een waarschuwing blijkbaar nog steeds schuldig maakte aan het omhoog/omlaagforceren van ratings. Ben er zojuist achtergekomen dat datgene wat ik heb gedaan nou net níet de bedoeling was. Omdat ik het modereren toch wat mis (en ik toch een beetje nieuwschierig ben naar wat mijn reacties als rating hebben gekregen), vraag ik hierbij weer een modstatus aan. Dus, als jullie het mij kunnen vergeven en mij erop vertrouwen dat ik niet meer teveel naar mijn eigen mening modereer of compenseer-modereer, mag ik weer modereren? Danku
Mijn modstatus is ingetrokken sinds ik mij na een waarschuwing blijkbaar nog steeds schuldig maakte aan het omhoog/omlaagforceren van ratings. Ben er zojuist achtergekomen dat datgene wat ik heb gedaan nou net níet de bedoeling was. Omdat ik het modereren toch wat mis (en ik toch een beetje nieuwschierig ben naar wat mijn reacties als rating hebben gekregen), vraag ik hierbij weer een modstatus aan. Dus, als jullie het mij kunnen vergeven en mij erop vertrouwen dat ik niet meer teveel naar mijn eigen mening modereer of compenseer-modereer, mag ik weer modereren? Danku
Als jij reviews: Tweakers.net moderatie faq nog eens een keer naleest, dan zet ik ondertussen je moderatierechten weer aan.
Probeer die foute moderaties wel echt uit te bannen dan, want als we de rechten nogmaals in moeten trekken zal het echt voor langere tijd zijn.
Probeer die foute moderaties wel echt uit te bannen dan, want als we de rechten nogmaals in moeten trekken zal het echt voor langere tijd zijn.
Verwijderd
hallo lieve adjes 
jaren terug ben ik mijn modrechten verloren vanwege een 'anti-mod'. honderden mensen hadden iets omlaag gemod - weliswaar terecht, het was een of ander spambericht - maar iedereen doet daar dan aan mee om een hogere modstatus te krijgen (zo werkte dat toen nog..) terwijl die post al no way meer +0 zou worden
iig; ik houd niet van dat soort 'gecheat' dus modde ik het +2 oid. modrechten kwijt
natuurlijk, protestmodden is ook niet goed, en gelukkig is het systeem nu anders waardoor het geen probleem meer is. maar ik zou graag weer willen modden, want op mijn soms wat al te idealistische insteek na ben ik heus een rechtvaardige mod
en aangezien dit iets van 3 of 4 jaar geleden was als ik me niet vergis vind ik dat ik intussen wel weer modstatus verdien 
groetjes,
een berouwvolle vis
jaren terug ben ik mijn modrechten verloren vanwege een 'anti-mod'. honderden mensen hadden iets omlaag gemod - weliswaar terecht, het was een of ander spambericht - maar iedereen doet daar dan aan mee om een hogere modstatus te krijgen (zo werkte dat toen nog..) terwijl die post al no way meer +0 zou worden
iig; ik houd niet van dat soort 'gecheat' dus modde ik het +2 oid. modrechten kwijt
groetjes,
een berouwvolle vis
Als jij belooft voortaan volgens de richtlijnen van reviews: Tweakers.net moderatie faq te modden, dan hebben wij er geen problemen mee om jouw rechten weer aan te zetten.
Je status is weer ingeschakeld, op voorwaarde van bovenstaande natuurlijk.
Het valt me op dat er regelmatig (naar mijn mening) onterecht op irrelevant/off-topic wordt gemod ipv gewoon on-topic. Dat hele moderatiesysteem blijft een hekel punt bij de frontpage, voor +2, +3 en -1 reacties vind ik het dan weer wel goed werken, maar het lijkt wel of modders de mensen vaak geen +1 gunnen oid en dat is jammer.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Als je dit ziet kan je dat melden in onderstaand topic zodat wij er iets aan kunnen doen en de power mods mits nodig de personen die hier aan doen er op kunnen aan spreken.
Het is echter maar een kleine groep die hier aan doet echter klopt het dat er in gevallen een beeld kan ontstaan dat dit vaak en veelvuldig voor komt, maar we doen allemaal ons uiterste best om dit te corrigeren waar nodig.
We roeien met de riemen die we op dit moment hebben
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV
Het is echter maar een kleine groep die hier aan doet echter klopt het dat er in gevallen een beeld kan ontstaan dat dit vaak en veelvuldig voor komt, maar we doen allemaal ons uiterste best om dit te corrigeren waar nodig.
We roeien met de riemen die we op dit moment hebben
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV
[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 15-12-2011 00:08 ]
Liefhebber van Tweakers
Anderhalf jaar geleden zijn mijn modrechten ingetrokken.
Als ik beterschap beloof, mag ik die dan weer terug?
Het ging destijds over een post over een de antenneproblemen van de iPhone 4.
Ik had een reactie in de trant van "Apple zal wel weer ontkennen" te hoog gemodereerd.
Overigens wel enigszins zuur dat dit inderdaad het eerste was wat Apple deed ;-)
Als ik beterschap beloof, mag ik die dan weer terug?
Het ging destijds over een post over een de antenneproblemen van de iPhone 4.
Ik had een reactie in de trant van "Apple zal wel weer ontkennen" te hoog gemodereerd.
Overigens wel enigszins zuur dat dit inderdaad het eerste was wat Apple deed ;-)
Je moderatierechten staan weer aan. Lees nog wel eventjes reviews: Tweakers.net moderatie faq door voordat je aan de slag gaat. Succes
Ik weet niet of ik het hier moet posten of dat ik een eigen topic moet maken voor mijn probleem? Maar ik post het maar even hier aangezien het hier om klachten gaat.
Als ik een moderatie doe en ik wil mijn boost punten gebruiken dan lukt dit niet. Ik kies altijd eerst de score die ik aan een reactie wil geven en als ik dan kies om een score te boosten (dus dan klik ik het vinkje aan) dan gebeurt er helemaal niks. Als ik dan later terug ga kijken naar de reactie dan zie ik dat het vinkje terug uit gevinkt is en dat ik nog steeds mijn 5 boost punten heb.
Als ik een moderatie doe en ik wil mijn boost punten gebruiken dan lukt dit niet. Ik kies altijd eerst de score die ik aan een reactie wil geven en als ik dan kies om een score te boosten (dus dan klik ik het vinkje aan) dan gebeurt er helemaal niks. Als ik dan later terug ga kijken naar de reactie dan zie ik dat het vinkje terug uit gevinkt is en dat ik nog steeds mijn 5 boost punten heb.

Volgens mij moet je na het boosten de score (opnieuw) aanklikken. Dan zou het wel moeten werken.
Overigens hoort een dergelijk probleem eigenlijk in Lieve Devvers en sowieso in een los topic.
Overigens hoort een dergelijk probleem eigenlijk in Lieve Devvers en sowieso in een los topic.
Oké zal het even proberen en dan als als het niet lukt zal ik het even posten in een nieuw topic zoals jij voorstelt.Dirk schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:36:
Volgens mij moet je na het boosten de score (opnieuw) aanklikken. Dan zou het wel moeten werken.
Edit: Je had gelijk, bedankt. Vond het alleen niet onmiddellijk terug in de mod guide, daar staat wel een stukje over jouw moderatie boosten maar niet dat je eerst moet aanvinken en dan modereren.
Boostpunten
Ervaren moderators kunnen boostpunten verzamelen waarmee zij de weging van een moderatie eenmalig kunnen verhogen naar een factor zes. Boostpunten verdien je door als eerste een +2- of +3-reactie te vinden. De reactie moet eindigen op de door jou uitgedeelde beoordeling van +2 of +3 om het boostpunt te verdienen. Met het vinden van een +2-reactie verdien je vijf boostpunten en voor een +3-reactie krijg je vijftien boostpunten. Met elk punt kun je één moderatie een boost geven.
[ Voor 43% gewijzigd door glennvho op 27-12-2011 14:57 ]
Ik kan mijn modstatus niet aanzetten. Ik zie alleen nergens een melding staan waarom ik dit niet kan/mag. Iemand hier een antwoord op? Of zie ik simpelweg de aanmeld knop over t hoofd?
To dare is to do
Je had een +3 gegeven voor Verwijderd in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'. Iedereen die dat had gedaan is zijn rechten toen kwijt geraakt. Vanwege de grote aantallen zijn de emails hierover toen niet verstuurd.
Als jij me kunt uitleggen waarom wij een probleem hebben met al die +3's, kun jij je moderatierechten weer terugkrijgen.
Als jij me kunt uitleggen waarom wij een probleem hebben met al die +3's, kun jij je moderatierechten weer terugkrijgen.
Omdat ik vond dat hij met dat ene woord de zogenoemde spijker op zijn kop sloeg en dat was ook het eerste wat in mij op kwam. Het feit dat een spel na 15 jaar weer verkocht mag worden om de redenen die genoemd worden is in mijn optiek op zijn minst vreemd. Het voegt niets meer toe aan de huidige game markt (misschien voor een niche, maar dan nog vraag ik het me af), zeker omdat er staat dat het spel geen negatieve invloeden meer heeft op jeugdige gamers. Die kopen het sowieso niet meer lijkt me.
Vandaar dus de + moderatie, wellicht was de +3 enigszins overdreven.
De reden dat jullie zoveel moeite daarmee hebben is omdat het bericht niets toevoegde en de +3's overdreven waren.
Vandaar dus de + moderatie, wellicht was de +3 enigszins overdreven.
De reden dat jullie zoveel moeite daarmee hebben is omdat het bericht niets toevoegde en de +3's overdreven waren.
[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 09-01-2012 15:17 ]
To dare is to do
Daarmee heb je me dus niet overtuigd. We staan behoorlijk wat vrijheden toe bij het modereren, maar alles hoger dan een +1 is echt volkomen fout voor deze reactie. Als je dan nog steeds van mening bent dat een +3 niet zo'n gekke moderatie is, dan kan ik jou je rechten niet terug geven.
Sla reviews: Tweakers.net moderatie faq er nog maar eens op na.
Sla reviews: Tweakers.net moderatie faq er nog maar eens op na.
Dit topic is gesloten.