Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

laurens0619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:58:
Aangezien die echte juridische groep zo klein is, zou ik eerder afstand doen van het juridische advies in deze topics. Is het dan niet handiger een sticky aan te maken: Stuur een van deze (3?) mensen een DM als je online echt juridisch advies wilt bespreken.
Dat is wat mij betreft in elk geval niet de oplossing. Om twee redenen:
1. Als crew gaan wij geen gebruikers aanbevelen voor juridisch advies, aangezien wij niet kunnen en willen valideren of die gebruikers daar daadwerkelijk de kennis en kunde voor hebben en dus ook niet verantwoordelijk willen zijn voor wanneer dat mis zou gaan.
2. We zien de discussie juist graag op het forum zodat ook andere gebruikers / bezoekers het kunnen lezen en correcties of aanvullingen kunnen geven.

Sowieso is Tweakers geen plek voor juridisch advies. Ja, er lopen een aantal mensen rond met kennis van zaken en een boel mensen met persoonlijke ervaring omtrent consumentenrecht, maar voor daadwerkelijk juridisch advies moet je aankloppen bij je rechtsbijstandsverzekering, het juridisch loket, een advocaat of misschien andere online sites/fora die daar wel specifiek op zijn ingericht.

Zie het dus vooral als een plek om met andere tweakers te bespreken wat de mogelijkheden zijn of hoe je iets het beste kan aanpakken. Waarbij ervaringen van anderen soms nuttiger zijn dan de letter van de wet. Daar horen reacties in de trant van "bespaar je de moeite" ook bij. Al ben ik het er zeker mee eens dat dergelijke reacties het liefst wel gepaard gaan met enige onderbouwing en niet gepaard gaan met gesneer / moraalridder gedrag. Dat laatste is dan weer iets waar we als moderatie op letten, met hulp van jullie topicreports :)

@Perkouw om nog even op jouw reactie in te haken: ik denk dat 1:1 aanspreken goed is, maar ook zichtbaar ingrijpen in onvriendelijke/onnodige reacties nodig is. Anders wekt het de indruk naar anderen dat dergelijke reacties door de beugel kunnen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
@Orion84
Helder, kan ik mij wel in vinden.

Wat ik wel beetje mis in shopping topics is dat er maar 1 kant van het verhaal wordt verteld.
TS geeft nu in zijn laatste post mee "Really troublesome when swapping weapons in games in a sweat breaking fight or when scrolling through the plenty pages of the internet".

Waarom staat dat er voor het eerst? Misschien is de TS een fervent gamer en zit iedere dag in "sweat breaking fight?". Tja dan heeft die muis wel een zwaar leven en is het verhaal misschien anders...

Wat de waarheid is weet ik niet maar een korreltje "verhaal heeft 2 kanten" mag wat mij betreft wel wat vaker in (moderatie) van shopping forums meegenomen worden.
Maar in lijn met de vorige post: Dat er sommige winkels er een potje van maken, maakt niet dat iedere winkels de schijn tegen moet hebben. Dat is natuurlijk ook zo met consumenten.

[ Voor 33% gewijzigd door laurens0619 op 15-12-2023 12:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:40
@laurens0619 Ik vind het gebrek aan wederhoor geen probleem. Shopnamen mogen in principe niet genoemd worden. De functie van zo'n topic is ook niet om te komen tot een "veroordeling" van de shop, maar om zo goed mogelijk advies te geven. Als TS een eenzijdig verhaal ophangt is dat vooral in diens nadeel omdat het gegeven advies dan slechter is. Ik zie niet zo goed wat de moderators daar mee zouden moeten doen; het uitnodigen van shops om hun reactie te geven lijkt me niet praktisch.

Als je iets mist in een topic kan je natuurlijk ook zélf reageren en TS vragen naar details die mogelijk in diens nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Tom-Z
Het is dan wel in het eigen nadeel maar onvolledige informatie is ook niet goed voor het algemene beeld wat mensen krijgen. (los van het feit dat je 9/10 keer de winkel wel kunt achterhalen adv een topic)

Shops uitnodigen hier zeker geen goed idee. Hoe wel? Geen idee, behalve bewustwording heb ik hier geen oplossinggen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Orion84 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:31:
Zie het dus vooral als een plek om met andere tweakers te bespreken wat de mogelijkheden zijn of hoe je iets het beste kan aanpakken. Waarbij ervaringen van anderen soms nuttiger zijn dan de letter van de wet. Daar horen reacties in de trant van "bespaar je de moeite" ook bij. Al ben ik het er zeker mee eens dat dergelijke reacties het liefst wel gepaard gaan met enige onderbouwing en niet gepaard gaan met gesneer / moraalridder gedrag. Dat laatste is dan weer iets waar we als moderatie op letten, met hulp van jullie topicreports :)
Maar dit is ook waar de schoen wringt, als ik er als TS totaal niet over nagedacht heb dat de juridische weg best wel wat tijd en moeite kost is een post: 'Is de tijd en moeite het je echt waar voor deze 50€ terwijl je wel bijna 2 jaar gebruikt hebt kunnen maken van deze muis?' een uitstekende manier om mij als TS te laten reflecteren op mijn gedrag.
Maar ... in het kader van een vriendelijkere Tweakers, posts in deze trant lees ik in mijn topic maar zeer incidenteel. En als mijn schrijfstijl dan ook nog ongefundeerd wordt afgefakkeld heb ik helemaal het gevoel dat ik mij al moet verdedigen voordat ik überhaupt advies kan krijgen.
En dat is gewoon ontzettend vervelend, ik ben geregeld te vinden op GoT en ook best geregeld lees ik mee op SF, maar het constante 'etteren' op een TS die een legitieme vraag stelt maakt juist de stap voor het beschrijven van een hulpvraag des te moeilijker.

Om dan ook nog te zeggen dat topics zoals dit als een nachtkaars uit gaan is volledig te begrijpen gezien ik mij als TS ook totaal niet welkom voel (m.u.v. laten we zeggen 4 à 5 Tweakers die wel hun advies op een prettige manier brengen) ik voel mij totaal niet genoodzaakt om bij te dragen aan GoT door het topic te voorzien van een resultaat puur omdat ik mij in zo'n topic niet welkom kan voelen.
We creëren hiermee een bepaalde cultuur en die vind ik niet prettig.
laurens0619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:40:
Wat ik wel beetje mis in shopping topics is dat er maar 1 kant van het verhaal wordt verteld.
TS geeft nu in zijn laatste post mee "Really troublesome when swapping weapons in games in a sweat breaking fight or when scrolling through the plenty pages of the internet".

Waarom staat dat er voor het eerst? Misschien is de TS een fervent gamer en zit iedere dag in "sweat breaking fight?". Tja dan heeft die muis wel een zwaar leven en is het verhaal misschien anders...
Selectieve quote (I know); stel die vraag inhoudelijk in dat andere topic dan reageer ik er gerust op dit gaat over algemene feedback waarbij mijn topic als voorbeeld genomen is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:59

Perkouw

Moderator General Chat
Orion84 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:31:
[...]

@Perkouw om nog even op jouw reactie in te haken: ik denk dat 1:1 aanspreken goed is, maar ook zichtbaar ingrijpen in onvriendelijke/onnodige reacties nodig is. Anders wekt het de indruk naar anderen dat dergelijke reacties door de beugel kunnen.
Wordt uiteraard gedaan. In deze specifieke casus waren we echter al zo ver dat ik heb besloten dat niet te doen omdat ik dan het hele topic overhoop kon gooien én ook zelf de beslissing moest maken of ik dan sommige zaken wél relevant/goed vond en moest laten staan.

Laten we dit anders eventueel verder bespreken in het overleg topic dat we onderling hebben. :) Ik vervuil anders alleen maar dit topic en het is juist leuk om te zien dat we zoveel interactie met elkaar hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
@Perkouw Wat ik zelf denk is dat het beter zou zijn om ipv alles op te achtergrond te doen het meer op de voorgrond te doen en daarbij de reacties te laten staan, op die manier lezen andere dat en zien ze ook direct een voorbeeld erbij van ongewenste reacties.
Een topic waarschuwing kan misschien wel een stukje bewustwording met zich meebrengen, dat icm praktijk voorbeelden (zie hierboven, het editen van reacties) denk ik dat je het op die manier best kan sturen naar een gewenste resultaat.
Het hoeft ook niet perfect te zijn, maar om iedereen meer gemotiveerd te houden en om het ten goede te laten komen van de sfeer en de welkomheid denk ik wel dat er iets moet gebeuren.

@laurens0619 Om te verwijzen naar personen voor jurische advies ben ik absoluut geen voorstander van, dit is namelijk een forum en ik ben groot voorstander van openheid zodat andere niet alleen de TS erbij geholpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@NicoHF Ik denk dat ik mezelf nogmaals even moet rectificeren dat ik dus *niet* alles op de achtergrond doe, dat probeerde ik juist hierboven ook duidelijk te maken.

Deze specifieke casus heb ik er voor gekozen, ook gezien het topic al zo gegroeid was, niet alles met terugwerkende kracht te gaan knippen/trashen. Zie ook de reactie boven je. :) Met als aanvulling. Ook daar is een scheidslijn, direct knippen en trashen maakt het voor sommige users wat minder uitnodigend om te posten. Dat neem ik ook mee in de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@NicoHF
De vraag is of mensen geholpen zijn aan een "juridische" discussie die (voornamelijk) gevoerd wordt door mensen die geen jurist zijn, maar wel een juridische mening hebben. Persoonlijk vind ik de mening van de juridische posters wel erg waardevol en zou het idd zonde zijn als die achter gesloten deuren zou zijn.

Mijn mening is dat het beter is om als niet jurist weg te blijven van het domein en te verwijzen naar de bekende sites of loketten voor juridisch advies en eerder advies te hebben op het proces er omheen. Imho is het juridische aspect gewoon te complex.
Veelal hoeft nuttig advies ook niet juridisch te zijn: Een opmerking van probeer het eens vriendelijk bij de fabrikant is er een die bijvoorbeeld bij logitech vaak zin heeft. Maar ook een "heb dit ook meegemaakt, gaat complex en lang verhaal worden in deze situatie" is toch best nuttig.

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 15-12-2023 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Perkouw schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:26:
@NicoHF Ik denk dat ik mezelf nogmaals even moet rectificeren dat ik dus *niet* alles op de achtergrond doe, dat probeerde ik juist hierboven ook duidelijk te maken.

Deze specifieke casus heb ik er voor gekozen, ook gezien het topic al zo gegroeid was, niet alles met terugwerkende kracht te gaan knippen/trashen. Zie ook de reactie boven je. :) Met als aanvulling. Ook daar is een scheidslijn, direct knippen en trashen maakt het voor sommige users wat minder uitnodigend om te posten. Dat neem ik ook mee in de afweging.
Daar heb je inderdaad een terecht punt mee, daar zou een goede balans in gevonden moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:56:
@NicoHF
De vraag is of mensen geholpen zijn aan een "juridische" discussie die (voornamelijk) gevoerd wordt door mensen die geen jurist zijn, maar wel een juridische mening hebben. Persoonlijk vind ik de mening van de juridische posters wel erg waardevol en zou het idd zonde zijn als die achter gesloten deuren zou zijn.

Mijn mening is dat het beter is om als niet jurist weg te blijven van het domein en te verwijzen naar de bekende sites of loketten voor juridisch advies en eerder advies te hebben op het proces er omheen. Imho is het juridische aspect gewoon te complex.
Veelal hoeft nuttig advies ook niet juridisch te zijn: Een opmerking van probeer het eens vriendelijk bij de fabrikant is er een die bijvoorbeeld bij logitech vaak zin heeft. Maar ook een "heb dit ook meegemaakt, gaat complex en lang verhaal worden in deze situatie" is toch best nuttig.
Vaak zijn de vragen geen juridische hoofdbrekers maar is een simpel antwoord of een verwijzing naar bv Consuwijzer al voldoende om te helpen.
Daar hoeft echt niet speciaal voor naar doorgewezen te worden naar een speciaal juridische forum.
Ik zelf ben ook geen Jurist, maar kom er wel veel mee in aanraking en ben goed in dingen opzoeken als ik het niet weet, omdat ik weet waar ik moet zoeken, daar ontbreekt veelal aan en dan openen ze een topic voor advies.
En vind het ook zeer interessant, zeker als ik andere hiermee kan helpen dat geeft mij voldoening dat is ook een van de redenen dat ik überhaupt een forumlid ben.

Er is ook niks mis mee om nuttige niet juridische antwoorden te geven, mits ze maar kloppen.
Stellen dat er geen recht op reparatie is terwijl dat wel zo is, daar is geen behoefte aan, niemand heeft daar wat aan.
Ik snap ook echt niet waarom ze onwaarheden als stellingen gaan posten of een TS gaan afkraken dat die bv zijn tijd beter kan gaan benutten of dat ze het onzinnig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

franssie

Save the albatross

Ik kom eigenlijk nooit in het shopping forum, en snap weer waarom. Wat is het nut van een subforum waar je volgens het beleid de winkels niet mag benoemen maar de producenten wel?
Kan je dan beter niet gewoon het bij reviews laten en het sub-forum sluiten. Ik snap het als je als Tweakers bang bent een soort Kassa forum te worden, maar doe het dan niet in plaats half.
Als ik zo door de recente topicstitels kijk voegt het weinig toe aan tweakers.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Jammer dat je het zo ervaart @franssie, dat is niet de bedoeling. Wat we hebben proberen te bereiken met onze regels is een fijner overzicht aan topictitels die doelgericht gaan over het onderwerp van de TS en niet zozeer de (web)winkel, maar daadwerkelijk zijn/haar casus.

Ditzelfde geld voor in het topic zelf. Daarbij hebben we wel gezegd, zolang het niet als breekijzer gebruikt wordt en je dit als toegevoegde waarde ziet kan je de (web)winkel noemen met bijvoorbeeld gebruik van [ mo ] tags.

In mijn beleving weten gebruikers het Shopping Forum nog goed te vinden en wordt er nog aardig op los gediscussieerd. Of dit voor jou van toegevoegde waarde is kan ik helaas niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat van de MO tags staat inderdaad in het beleid. In het zeldzame topic waar ik in belande werd er gewoon hard de winkelnaam uitgesneden, waar ik van mening ben en was dat die relevant was omdat webwinkel pretendeert iets te zijn wat ze schijnbaar niet waar maakten, maar ik was niet de TS.
Dat viel mij op.
Wellicht kan de moderatie daar wat soepeler mee omgaan?
Als er een modbreak geschripts is, kan het ook in MO tags lijkt me.
Verder voor mij niet zo van belang, maar het kost mij wel de de mogelijkheid om te zoeken in het forum op product en aanbieder.

Maar verder snap ik ook dat Tweakers geen handel wil buiten het onmogelijke V&A, inkoopakties niet mogen, dus niet het beste platform is voor 'shopping' :>
Verder geen problemen mee, maar als feedback in een feedbacktopic .... ik mis visie. Prima als dat een keuze is voor nu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@franssie In het verleden knipten we nog wel eens hard ja. We proberen er nu zoveel mogelijk op te letten dat we dan gewoon [ mo ] tags zetten. En eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik zelf soms niet altijd de tijd heb dan een topic ook gelijk even 'netjes' te maken omdat het er soms nogal heftig uit ziet als je alles tussen MO-tags zet. Probeer daar wel zoveel als mogelijk op te letten.

Wat betreft het gebrek aan visie zou ik je graag willen uitnodigen in ieder geval mij daarbij dan te helpen om dat beter te kunnen etaleren naar jou en andere gebruikers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Perkouw schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:22:

Wat betreft het gebrek aan visie zou ik je graag willen uitnodigen in ieder geval mij daarbij dan te helpen om dat beter te kunnen etaleren naar jou en andere gebruikers. :)
Terechte vraag. Ik zal daar over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:15:
Aangezien er een aantal post zijn verwijderd door een moderator zonder ook maar enige vorm van uitleg heb ik geen idee welke berichten er nog intact zijn in dit hele verhaal.
Ik heb voornamelijk een aantal reacties op Axebreak in "PostNL: weggestuurd zonder track & trace, pakket kwijt" verwijderd en het daar ook gemeld, verder niets inhoudelijks.

Dat er dus iets verwijderd is "zonder ook maar enige vorm van uitleg" is dus niet waar.

Verder kan de discussie over moderatie beter hier dan in een probleemtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:56 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
42erik in "PostNL: weggestuurd zonder track & trace, pakket kwijt"

Je had ook de bedankjes en waardering kunnen laten staan en niet de hele post weggooien...?

Maar wat was er nou mis met de post van axebreak die de oplossing biedt?

[ Voor 16% gewijzigd door 42erik op 14-02-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Vraagje ;
ik begrijp waarom mijn reactie verwijderd is uit het beruchte PostNL topic, maar mag ik wel mijn eigen probleem in een nieuw topic in het Shopping Forum aankaarten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goner schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:24:
Vraagje ;
ik begrijp waarom mijn reactie verwijderd is uit het beruchte PostNL topic, maar mag ik wel mijn eigen probleem in een nieuw topic in het Shopping Forum aankaarten ??
Als daar enige discussiewaarde in zit wel. Maar ik begrijp dat je daar in feite vast zit omdat jij niet de opdrachtgever bent en PostNL je dus niet kan helpen. Dan vraag ik me een beetje af wat je van een topic hier verwacht? Je zult je peilen dan op de verzender moeten richten. Maar als je daar vragen over hebt hoe je dat kan aanpakken etc. dan kan je daar inderdaad een apart topic over openen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

Moet zeggen dat er wel erg harde bezem door posts gehaald is.
Behulpzame posts van Axebreak konden toch prima blijven staan ? (weggehaald met opmerking: dit is niet de bedoeling)

En waarom wordt de naam van het postnl punt wel gecencureerd maar blijft postnl staan ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:43:
Behulpzame posts van Axebreak konden toch prima blijven staan ? (weggehaald met opmerking: dit is niet de bedoeling)
Dit inderdaad - ik moest het topic een paar keer doorlezen voor het duidelijk was wat er gebeurd was. Zonder de reply van Axebreak is het topic totaal niet te lezen, het is dat hij daarna nog een klein beetje context geeft...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LAD93 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Dit inderdaad - ik moest het topic een paar keer doorlezen voor het duidelijk was wat er gebeurd was. Zonder de reply van Axebreak is het topic totaal niet te lezen, het is dat hij daarna nog een klein beetje context geeft...
Het helpt ook niet dat posts verwijderd zijn ipv leeggemaakt... Leegmaken maakt toch duidelijker dat er iig iets was. En bijzonder dat er geclaimd wordt dat dat er gemeld is dat er posts als reactie op axebreak verwijderd zijn, waar dat gewoon niet waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57
Sowieso snap ik de opmerking 'dit is niet de bedoeling' niet in dit topic? Wat was niet de bedoeling? Bij mijn weten had @Axebreak keurige posts gedaan? Zo leren we er in ieder geval niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

DDX schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:43:
Het gaat erom dat wij niet kunnen controleren of deze user bij PostNL werkt. Met de informatie over het pakket had die ook, als we van het slechtste uitgaan, het pakket zelf bij PostNL kunnen ophalen.
En waarom wordt de naam van het postnl punt wel gecencureerd maar blijft postnl staan ?
In het beleid staat dat de naam van de winkel niet genoemd mag worden, als we ook de naam van PostNL zouden wegknippen, zou het helemaal een onleesbaar zooitje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Het helpt ook niet dat posts verwijderd zijn ipv leeggemaakt... Leegmaken maakt toch duidelijker dat er iig iets was.
Als ik alle posts had geknipt, was het topic ook onleesbaar. Daarnaast is het beleid op het forum ook dat reacties op een geknipte post verwijderd worden.
En bijzonder dat er geclaimd wordt dat dat er gemeld is dat er posts als reactie op axebreak verwijderd zijn, waar dat gewoon niet waar is
Waar wordt deze claim gedaan dan? Ik heb dit namelijk niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-06 15:30
Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Het gaat erom dat wij niet kunnen controleren of deze user bij PostNL werkt. Met de informatie over het pakket had die ook, als we van het slechtste uitgaan, het pakket zelf bij PostNL kunnen ophalen.

[...]
Daar ben ik het dus ook gewoon niet mee eens. Ik weet niet wat voor een schoenen er in de doos zitten. Dus stel ik had kwade bedoelingen dat had ik het niet op kunnen halen. De enige reden dat een zending bij onbestelbare stukken kan komen is omdat men niet weet waar het bezorgd moet worden.

De enige informatie die ik vroeg is juist wel waar het bezorgd moest worden en wanneer het afgegeven was. Ik heb niks gevraagd over de inhoud van de zending aangezien dit ook niet nuttig was voor mij en ook niet gepast is om te vragen.

Wat mij betreft is dit een portie overmoderatie zonder zelf goed na te denken of iets kansrijk is voor oplichting of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Axebreak schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:14:
[...]

Daar ben ik het dus ook gewoon niet mee eens. Ik weet niet wat voor een schoenen er in de doos zitten. Dus stel ik had kwade bedoelingen dat had ik het niet op kunnen halen. De enige reden dat een zending bij onbestelbare stukken kan komen is omdat men niet weet waar het bezorgd moet worden.

De enige informatie die ik vroeg is juist wel waar het bezorgd moest worden en wanneer het afgegeven was. Ik heb niks gevraagd over de inhoud van de zending aangezien dit ook niet nuttig was voor mij en ook niet gepast is om te vragen.

Wat mij betreft is dit een portie overmoderatie zonder zelf goed na te denken of iets kansrijk is voor oplichting of iets dergelijks.
Had je je willen melden als PostNL zijnde had dit beter met een bedrijfsaccount gekund. Zoals ik zei kunnen wij nergens aan afzien of je echt voor PostNL werkt of op één of andere manier kwade bedoelingen hebt.

Persoonlijke accounts zijn voor persoonlijke zaken bestemd, niet voor klantenservice op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57
Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Had je je willen melden als PostNL zijnde had dit beter met een bedrijfsaccount gekund. Zoals ik zei kunnen wij nergens aan afzien of je echt voor PostNL werkt of op één of andere manier kwade bedoelingen hebt.

Persoonlijke accounts zijn voor persoonlijke zaken bestemd, niet voor klantenservice op het forum.
Daar heb je wel een punt. Maar zitten er ook niet zat 'juristen' in het shopping forum die de helpende hand proberen te bieden zonder dat deze van bedrijfsaccounts gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

stylezzz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Daar heb je wel een punt. Maar zitten er ook niet zat 'juristen' in het shopping forum die de helpende hand proberen te bieden zonder dat deze van bedrijfsaccounts gebruik maken?
Ook die zullen aangesproken worden als ze op het forum om allerlei persoonlijke informatie gaan vragen die mogelijk misbruikt kan worden. Verder is het natuurlijk aan de gebruikers om dergelijk advies op waarde te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Als ik alle posts had geknipt, was het topic ook onleesbaar. Daarnaast is het beleid op het forum ook dat reacties op een geknipte post verwijderd worden.
Dan moet er een manier gevonden om het leesbaar te houden. Zo is het iig niks
[...]

Waar wordt deze claim gedaan dan? Ik heb dit namelijk niet voorbij zien komen.
Yorinn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:56:
[...]

Ik heb voornamelijk een aantal reacties op Axebreak in "PostNL: weggestuurd zonder track & trace, pakket kwijt" verwijderd en het daar ook gemeld, verder niets inhoudelijks.

Dat er dus iets verwijderd is "zonder ook maar enige vorm van uitleg" is dus niet waar.

Verder kan de discussie over moderatie beter hier dan in een probleemtopic.
Daar wordt dat geclaimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Ook die zullen aangesproken worden als ze op het forum om allerlei persoonlijke informatie gaan vragen die mogelijk misbruikt kan worden. Verder is het natuurlijk aan de gebruikers om dergelijk advies op waarde te schatten.
Maar laat dan het aanbod en de vragen van axebreak staan, en geef aan dat er geen verificatie van werkzaam bij postnl is en dat oplichting een risico is. Dan kan ts zelf bedenken of hij dat risico wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Daar staat dat de naam verwijderd is. Niet dat er posts verwijderd zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-06 15:30
Orion84 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik weet alleen nog steeds niet waar ik om persoonlijke informatie heb gevraagd maar dat zal dan wel. Ik heb niks gevraagd over naam, leeftijd, inhoud van de zending. En blijkbaar is het niet aan de gebruikers om die afweging zelf te maken want die wordt voor ze gemaakt door de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:18:
[Modbreak] Feedback op en vragen over moderaties mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gesteld. Dan kunnen we hier verder met het probleem van TS.

Om deze reden heb ik ook een aantal reacties verwijderd. [/]
Waarom blijven er wel reactie staan van leden die denken hoe het zou gaan ?

Dat komt overeen met waarom -een paar- eigen ervaringen zijn verwijdert. Ook gaat het om PostNL, en niet om DHL of andere postservice. Ik denk dit, en ik denk dat voegt niets toe, daar is TS niets mee geholpen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
De meerwaarde in deze topics is juist als je iemand treft die er werkzaam is zoals ook medewerking van engineers in het Delta topic.

Tuurlijk is dat risico maar er is vaak een verband en risico en lusten. Als beleid is dat er in dit geval alleen vanuit postnl gereageerd mag worden haal je potentieel risico weg, maar dus ook potentieel lusten.

Waarom mag de gebruiker dat zelf niet bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Daar staat dat de naam verwijderd is. Niet dat er posts verwijderd zijn
Misschien even beter lezen

"en een flinke lading reacties verwijderd."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Dat is de helft van de zin. Die slaat in z'n geheel op het punt dat ik de naam van de winkel uit de TS en reacties heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Misschien zelf even beter lezen... De naam is uit de ts en uit reacties verwijderd. De zin erna verwijst namelijk ook weer naar die naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:26:
[...]

[...]

[...]

Daar wordt dat geclaimd
Die 'claim' sloeg er meer op dat ik gemeld heb dat die post van Axebreak geknipt is. Het logische vervolg daarop is dat de resterende reacties daarop verwijderd worden. Dat is niet alleen in dit topic, maar gebeurd zo over het hele forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Knippen jullie dan ook alle posts weg uit o.a. het KPN ervaringen topic? Daar zitten genoeg KPN werknemers die, met een persoonlijk account, Tweakers vragen adres-/klantgegevens te delen (via o.a. DM) zodat deze werknemers dat - via KPN - kunnen oplossen. Of bijvoorbeeld de engineers van Delta die hetzelfde doen in dito forum?

Er zijn tal van topics waar 'experts' van bedrijven zelf zorgen voor een oplossing voor mede-Tweakers. Dat is nu juist één van de meerwaarden van dit forum: van, voor en door Tweakers.

Ik post ook vaker in PFSL of het Shopping forum met juridisch- of praktisch advies. Simpelweg omdat ik advocaat ben en daar ervaring mee heb. Daar vraag ik vaak genoeg om de relevante passages uit contracten of anderszins feiten. Mag dat dan ook niet meer? Dan stop ik daar mee, even goede vrienden.

Ik begrijp dat jullie de moderatie proberen te verdedigen, maar het is hier toch knip en klaar dat er ietwat fanatiek is gemodereerd in o.a. de posts van Axebreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Sorry hoor, maar iedereen die wel eens in SF komt weet dat je de winkelnaam niet moet noemen behalve als dit relevant is voor de casus én dan moet het in MO-tags.

Daarnaast staat in: Shopping forum ook gewoon bovenaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idJjTcIz670w3-7znUEmAeOwTBQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cuP16dnIciypSp6d2lSG0oej.png?f=user_large Shopping Forum Beleid

Dus de manier om het leesbaar te houden is: men moet zich aan de AV van Tweakers houden, de huisregels van GoT en het beleid van een subforum.
Maar als we die geschreven regels, richtlijnen en adviezen niet opvolgen zijn we teleurgesteld in een moderator die vrije tijd besteed om het forum een beetje gestroomlijnd binnen kaders te houden en verwachten we dat alles tot in de puntjes wordt uitgeplozen zodat de leesbaarheid gewaarborgd blijft?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mr. Stom schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Knippen jullie dan ook alle posts weg uit o.a. het KPN ervaringen topic? Daar zitten genoeg KPN werknemers die, met een persoonlijk account, Tweakers vragen adres-/klantgegevens te delen (via o.a. DM) zodat deze werknemers dat - via KPN - kunnen oplossen. Of bijvoorbeeld de engineers van Delta die hetzelfde doen in dito forum?

Er zijn tal van topics waar 'experts' van bedrijven zelf zorgen voor een oplossing voor mede-Tweakers. Dat is nu juist één van de meerwaarden van dit forum: van, voor en door Tweakers.

Ik post ook vaker in PFSL of het Shopping forum met juridisch- of praktisch advies. Simpelweg omdat ik advocaat ben en daar ervaring mee heb. Daar vraag ik vaak genoeg om de relevante passages uit contracten of anderszins feiten. Mag dat dan ook niet meer? Dan stop ik daar mee, even goede vrienden.

Ik begrijp dat jullie de moderatie proberen te verdedigen, maar het is hier toch knip en klaar dat er ietwat fanatiek is gemodereerd in o.a. de posts van Axebreak?
toon volledige bericht
Over andere subfora kan ik geen uitspraken doen, daar ga ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
True schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Sorry hoor, maar iedereen die wel eens in SF komt weet dat je de winkelnaam niet moet noemen behalve als dit relevant is voor de casus én dan moet het in MO-tags.

Daarnaast staat in: Shopping forum ook gewoon bovenaan:
[Afbeelding] Shopping Forum Beleid

Dus de manier om het leesbaar te houden is: men moet zich aan de AV van Tweakers houden, de huisregels van GoT en het beleid van een subforum.
Maar als we die geschreven regels, richtlijnen en adviezen niet opvolgen zijn we teleurgesteld in een moderator die vrije tijd besteed om het forum een beetje gestroomlijnd binnen kaders te houden en verwachten we dat alles tot in de puntjes wordt uitgeplozen zodat de leesbaarheid gewaarborgd blijft?
De leesbaarheid waar ik het over heb heeft alleen niks te maken met de naam wegeditten, maar met essentiële posts wegeditten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:43:
[...]

De leesbaarheid waar ik het over heb heeft alleen niks te maken met de naam wegeditten, maar met essentiële posts wegeditten
Blijkbaar was er niks essentieels aan, want als het wel essentieel was had het er nog gestaan.
Dat is de afweging die de moderator maakt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Blijkbaar was er niks essentieels aan, want als het wel essentieel was had het er nog gestaan.
Dat is de afweging die de moderator maakt.
Post die de oplossing biedt waardoor nu duidelijk is waar het pakket gebleven is, is niet essentieel?

Volgens mij is inmiddels wel duidelijk dat er gewoon iets te hard gesneden is, ook gezien de voorbeelden uit de delta en kpn-topics. Dat kan soms gebeuren en is volgens mij ook niet meteen een ramp. Maar het zou sieren om dat dan ook gewoon toe te geven, ipv halsstarrig volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Dat is de helft van de zin. Die slaat in z'n geheel op het punt dat ik de naam van de winkel uit de TS en reacties heb verwijderd.
Dat is de helft die er toe doet, daarmee gaf je aan dat je reacties verwijderd had en dat was wat @42erik niet las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Dat is de helft die er toe doet, daarmee gaf je aan dat je reacties verwijderd had en dat was wat @42erik niet las
Yorinn zegt letterlijk dat ie daarmee zei dat hij de naam heeft verwijderd in reacties, maar alsnog wil je het zo spinnen dat het over reacties verwijderen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wij maken inderdaad wel eens foutjes. Soms knip of verwijder ik wat enthousiast of ga ik helemaal los met [mo] tags. Dat heeft dan soms een niet écht leesbaar topic tot gevolg. Gelukkig staan jullie dan ook klaar om hier een postje te maken of een DM te sturen. Appreciated! Het is soms écht wel ff lastig om het a) goed te doen en het b) tussen je werk door te doen. :+

Maar! Laten we hier de discussie stoppen.

@42erik @NicoHF wil ik nog even kijken of ik allicht nog wat kan met de betreffende 'oplossing post' of doen we er beter aan om dit te laten rusten? Zo niet, stuur me dan even een DM a.u.b. want ik kan wel een pointer gebruiken welke post dit was dan kan ik dat oprakelen en even zien of ik daar dus wat mee kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:27:
[...]

Yorinn zegt letterlijk dat ie daarmee zei dat hij de naam heeft verwijderd in reacties, maar alsnog wil je het zo spinnen dat het over reacties verwijderen gaat?
Duidelijker dan dit wordt het niet hoor en hiermee stop ik ook met de nutteloze discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmcXNDYkyLL0xHkFaurETM1CBmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gvej6h0aagdK7TYeR2fbUMMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqs_W0aCA99g9aNOeWiFlCJRwEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl1WF5RKfHxtNUDKWWeq0JaK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:31:
Wij maken inderdaad wel eens foutjes. Soms knip of verwijder ik wat enthousiast of ga ik helemaal los met [mo] tags. Dat heeft dan soms een niet écht leesbaar topic tot gevolg. Gelukkig staan jullie dan ook klaar om hier een postje te maken of een DM te sturen. Appreciated! Het is soms écht wel ff lastig om het a) goed te doen en het b) tussen je werk door te doen. :+

@42erik @NicoHF wil ik nog even kijken of ik allicht nog wat kan met de betreffende 'oplossing post' of doen we er beter aan om dit te laten rusten? Zo niet, stuur me dan even een DM a.u.b. want ik kan wel een pointer gebruiken welke post dit was dan kan ik dat oprakelen en even zien of ik daar dus wat mee kan. :)
Als het beleid van tweakers zo streng is dan is er juist gehandeld.
Vind het wel jammer dat zulke hulp kennelijk niet mag, maar snap wel dat er geen controle mogelijk is en er een kans is dat er door kwaadwillende informatie verzameld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Duidelijker dan dit wordt het niet hoor en hiermee stop ik ook met de nutteloze discussie

[Afbeelding]
Je kan het op 2 manieren lezen.
De naam verwijderd uit TS en flinke lading reacties. (dus de naam uit de reacties, niet hele reacties)
Of : De naam verwijderd uit TS en daarnaast een flinke lading reacties verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 14-02-2024 17:11 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:31:

Je reactie wordt gewaardeerd!

Of er nog wat moet laat ik aan @THE_BASE en @Axebreak, het ging om hun probleem en oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aangezien je yorinn zijn verduidelijking niet eens leest waarin hij expliciet zegt dat je het verkeerd leest is het best een nutteloze discussie ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:01:
[...]

Aangezien je yorinn zijn verduidelijking niet eens leest waarin hij expliciet zegt dat je het verkeerd leest is het best een nutteloze discussie ja...
Lees nou eens joh, hij schrijft daar letterlijk'en reacties verwijderd'.
Nergens schrijft hij dat ik dit verkeerd lees.

Succes verder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AwP8hYLTNwa1YMFNKUMr2Vu13M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPQ7SlmCHg5e0kcKezGnZ9mP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:24:
[...]

Lees nou eens joh, hij schrijft daar letterlijk'en reacties verwijderd'.
Nergens schrijft hij dat ik dit verkeerd lees.

Succes verder

[Afbeelding]
laat maar, tegen zoveel "ik heb gelijk en ik weiger even terug te lezen" is geen kruid opgewassen... Doei!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laten we het verder rusten met elkaar en zoek me gerust hier weer op als het nodig is of stuur even een dm. Geld natuurlijk net zo goed voor mijn collega's.

Dank voor jullie moeite en berichten, merci!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wil er toch nog even op inhaken, puur om het af te sluiten. Zelf was ik mij er niet van bewust dat ik geen naam van het bedrijf mocht noemen, daarvoor kom ik te weinig op het Shopping Forum en heb ik na 20 jaar ook niet het beleid gelezen. Het enige wat ik hiermee dacht te bereiken is wellicht een oplossing voor het probleem van mijn moeder en een kleine hoop dat er iemand met een ingang bij de koeriersdienst mee zou lezen.

En gelukkig was dat het geval. Ik had geen moment kunnen bedenken dat het onbetrouwbaar was, daarvoor zit ik te lang op Tweakers en heb in twee decennia (gelukkig) niets slechts mee gemaakt. Ik maak met veel plezier gebruik van het forum en wil dit ook graag zo houden. Ik vind het oprecht jammer dat er zo (in mijn ogen) agressief is gemaaid door het topic waardoor ook anderen hier niets meer aan kunnen hebben.

Inmiddels is het pakket terecht en dat is geheel en alleen aan Axebreak te danken. Zonder tussenkomst van deze behulpzame Tweaker zou ik nog altijd geen Track & Trace informatie hebben en zou het pakket niet gevonden worden. Wellicht wijk ik af, maar de essentie is dat we elkaar helpen op het forum met de kennis die we hebben. En dat kan ook zakelijke kennis zijn waarbij je dichtbij de bron kunt komen en soms meer kunt betekenen dan iemand van de klantenservice. Het valt me tegen dat er (teveel) is gesnoeid, maar als dat het beleid is dan zij dat zo.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-01 18:00
Excuses voor de vraag, maar is er een topic waar webshops of webwinkelen in meer algemene zin besproken worden, waar men dus ook een vraag kan stellen over de legaliteit van het handelen van webshops? Ik heb zoiets niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Lennart H. schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:08:
Excuses voor de vraag, maar is er een topic waar webshops of webwinkelen in meer algemene zin besproken worden, waar men dus ook een vraag kan stellen over de legaliteit van het handelen van webshops? Ik heb zoiets niet kunnen vinden.
Zo'n topic is er niet en komt er ook niet. Dit omdat dit soort topics meestal verzanden in een heksenjacht op de persoon die achter de winkel zit en we dit niet willen.

De meeste webwinkels (die te vertouwen zijn) staan wel in de shopreviews vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:47
Het hoofdstuk "Garantie" in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie is ernstig verouderd. Zo is de bewijslast voor voor het aantonen van schuld nu voortaan 1 jaar in plaats van 6 maanden in het voordeel van de consument. Verder worden er verschillende topics gelinkt als het gaat om ervaringen met garantie en veel van de topics waar naar verwezen worden zijn meer dan 10 of zelfs 15 jaar oud.

Een nieuw stuk tekst met uitleg over onderwerpen zoals verkopersgarantie, fabrieksgarantie, wettelijke garantie, non-conformiteit, de zin en onzin van de UNETO-VNI afschrijvingslijst, het Quelle-arrest, etc. lijkt me geen overbodige luxe om de bezoekers van Tweakers op hun rechten te wijzen zodat ze zich niet laten afschepen door (web)winkels en andere verkopers.

Alhoewel ik geen jurist ben, heb ik wel al menig keer met een lastige (web)winkel te maken gehad en ben ik daardoor al regelmatig door de hoepels van het Nederlandse en Europese consumentenrecht gesprongen. Ik kan dan ook wel een eerste opzet doen voor een nieuwe tekst indien gewenst.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Warbringer Oeh, van dat aanbod zou ik graag gebruik maken als je een eerste opzet zou willen doen? @Yorinn dan even kijken wat we er samen van kunnen brouwen als update? :)

Dank ook voor het onder onze aandacht brengen, appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Als het topic gesloten wordt, wordt het voor @drestar niet makkelijker om een update te geven natuurlijk... :/

Perkouw in "Aliexpress bestelling weigeren voor geld terug kan dit?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dan kan de topicstarter gewoon een berichtje sturen hoor. Dan open ik of een collega zonder problemen het topic. :) Gezien de laatste reactie van de TS uit december 2023 stamt verwacht ik dat echter niet, vandaar in ieder geval een slotje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:50:
Dan kan de topicstarter gewoon een berichtje sturen hoor. Dan open ik of een collega zonder problemen het topic. :) Gezien de laatste reactie van de TS uit december 2023 stamt verwacht ik dat echter niet, vandaar in ieder geval een slotje.
Maar hoe weet TS (die half juni nog actief was hoor) dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
42erik schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:33:
[...]

Maar hoe weet TS (die half juni nog actief was hoor) dat?
Heb er even nadrukkelijk die toelichting nog bij gezet in de modbreak. Goeie! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Perkouw schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Heb er even nadrukkelijk die toelichting nog bij gezet in de modbreak. Goeie! :)
👍 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Yorinn schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:43:
[Modbreak] Discussie over hoe een winkel kan blijven of hoe ze te werk gaan, is hier niet de bedoeling. Die voegt niets toe bij het oplossen van het probleem van TS.

Tevens heb ik een hint naar hoe de webwinkel te vinden uit een reactie en een aantal quotes verwijderd. [/]
Lijkt me juist zeer relevant zolang ze betaalde zaken doen met Tweakers. Nu wist ik gelijk om welke partij het gaat. Ze zijn actief hier op shopreviews en de Pricewatch. Hoe ze dit oplossen kan iemand juist op koop laten overgaan of niet. In het kader van transparantie zou het niet uitmaken of de webshop genoemd zou worden. Als het nu om Amazon zou gaan zou er geen modbreak wezen. Daarnaast geeft de TS ze rustig de tijd om het op te lossen zonder een enkele keer de naam van de shop genoemd te hebben, dat geeft mij aan dat het absoluut niet om zwartpraten gaat.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Lijkt me juist zeer relevant zolang ze betaalde zaken doen met Tweakers. Nu wist ik gelijk om welke partij het gaat. Ze zijn actief hier op shopreviews en de Pricewatch.
Als het je gaat om het zakendoen van een bepaalde webwinkel met de Tweakers Pricewatch, kan je die discussie altijd aangaan in Pricewatch met het Pricewatch-team.
Hoe ze dit oplossen kan iemand juist op koop laten overgaan of niet. In het kader van transparantie zou het niet uitmaken of de webshop genoemd zou worden. Als het nu om Amazon zou gaan zou er geen modbreak wezen. Daarnaast geeft de TS ze rustig de tijd om het op te lossen zonder een enkele keer de naam van de shop genoemd te hebben, dat geeft mij aan dat het absoluut niet om zwartpraten gaat.
Zoals in het SF beleid staat en hier in het feedbacktopic al vaker is besproken, maakt het inderdaad niet uit bij welke webwinkel iets is gekocht. Ook de naam van bijvoorbeeld een Amazon, bol. of je plaatselijke elektronicaketen om de hoek, of hints naar de naam, worden verwijderd. Ik vind het dan ook een beetje gek dat je gelijk de insinuatie maakt dat de hint naar de naam van de winkel verwijderd is, omdat het om een kleine winkel gaat.

De modbreak was dus ook meer bedoeld om de discussie weer richting het probleem van TS te krijgen en om het niet in een algemeen "hoe-werkt-de-Pricewatch"-discussie te laten verzanden, daar is TS niet mee geholpen.

PS. Ik heb je bericht richting het feedbacktopic verhuisd, gezien die hier beter past dan in TV doa , wat te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 06-08-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Yorinn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Als het je gaat om het zakendoen van een bepaalde webwinkel met de Tweakers Pricewatch, kan je die discussie altijd aangaan in Pricewatch met het Pricewatch-team.

[...]

Zoals in het SF beleid staat en hier in het feedbacktopic al vaker is besproken, maakt het inderdaad niet uit bij welke webwinkel iets is gekocht. Ook de naam van bijvoorbeeld een Amazon, bol. of je plaatselijke elektronicaketen om de hoek, of hints naar de naam, worden verwijderd. Ik vind het dan ook een beetje gek dat je gelijk de insinuatie maakt dat de hint naar de naam van de winkel verwijderd is, omdat het om een kleine winkel gaat.

De modbreak was dus ook meer bedoeld om de discussie weer richting het probleem van TS te krijgen en om het niet in een algemeen "hoe-werkt-de-Pricewatch"-discussie te laten verzanden, daar is TS niet mee geholpen.

PS. Ik heb je bericht richting het feedbacktopic verhuisd, gezien die hier beter past dan in TV doa , wat te doen.
toon volledige bericht
In mijn mening is een quote uit hun faq verwijderen die aangeeft hoe ze omgaan met een retour wel degelijk van toepassing en had het nut op het topic. Dat door het Googlen van die quote je bij de webshop uitkomt moet niet uitmaken. Webshop groot of klein, ze moeten gewoon hun werk doen zoals het hoort. Fijn dat je het naar het feedback-topic hebt verplaatst want ik heb een klein beetje het gevoel dat het ook een moderatie actie was op basis van een shop die zaken doet met Tweakers. Hun betalen waar een Amazon/Bol via refferal programma's werken, kan dus totaal anders wezen. Door deze actie lijkt dat zo, ondanks het (misschien?) niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

In mijn mening is een quote uit hun faq verwijderen die aangeeft hoe ze omgaan met een retour wel degelijk van toepassing en had het nut op het topic. Dat door het Googlen van die quote je bij de webshop uitkomt moet niet uitmaken. Webshop groot of klein, ze moeten gewoon hun werk doen zoals het hoort. Fijn dat je het naar het feedback-topic hebt verplaatst want ik heb een klein beetje het gevoel dat het ook een moderatie actie was op basis van een shop die zaken doet met Tweakers. Hun betalen waar een Amazon/Bol via refferal programma's werken, kan dus totaal anders wezen. Door deze actie lijkt dat zo, ondanks het (misschien?) niet zo is.
Die quote uit de faq van de winkel waaraan je referreert staat nog gewoon in FredjeK in "TV doa , wat te doen." Ik heb alleen uit ufear in "TV doa , wat te doen." de hint verwijderd waarmee je gemakkelijk bij de site van de winkel terecht komt.

Laat ik dan ook nog maar eens duidelijk maken dat we op het forum niet betaald krijgen door webwinkels of wie dan ook om namen van winkels te verwijderen. Niet van kleine winkels en ook niet middels referrers van bijv. bol. en Amazon.

Ik heb zelf ook niet op de naam van de winkel gezocht voordat de tip/hint via het topic binnenkwam en kom er nu, middels nogmaals zoeken, achter dat ik eerder zelfs bij de verkeerde winkel terecht kwam.

Dus nogmaals, er zit niets commercieels achter het verwijderen van een naam van een webwinkel uit een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Yorinn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Die quote uit de faq van de winkel waaraan je referreert staat nog gewoon in FredjeK in "TV doa , wat te doen." Ik heb alleen uit ufear in "TV doa , wat te doen." de hint verwijderd waarmee je gemakkelijk bij de site van de winkel terecht komt.

Laat ik dan ook nog maar eens duidelijk maken dat we op het forum niet betaald krijgen door webwinkels of wie dan ook om namen van winkels te verwijderen. Niet van kleine winkels en ook niet middels referrers van bijv. bol. en Amazon.

Ik heb zelf ook niet op de naam van de winkel gezocht voordat de tip/hint via het topic binnenkwam en kom er nu, middels nogmaals zoeken, achter dat ik eerder zelfs bij de verkeerde winkel terecht kwam.

Dus nogmaals, er zit niets commercieels achter het verwijderen van een naam van een webwinkel uit een topic.
Duidelijk genoeg voor mij :). Thanks voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Edit naar pricewatch

(als ik in verkeerde subforum zit laat maar weten)

[ Voor 79% gewijzigd door ApC_IcE op 13-08-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ApC_IcE schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:50:
Even een gekke vraag.
Die webwinkel https://tweakers.net/shopreview/11262/ochama/shopreviews/ maakt niet echt een goede indruk als ik die 5 reviews zo lees met de klantenservice.

Nu is dat natuurlijk voor de reviews en niet perse een reden voor een topic.
Ik heb een snippet gebruikt (van @MarkH NL eentje aangepast) zodat je die webshop niet kan gebruiken/doorgekrast.

https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/2656/

Maar gaat tweakers actie ondernemen met ze? want dit gaat met een paar reviews al goed mis.

(als ik in verkeerde subforum zit laat maar weten)
Hier staat het inderdaad verkeerd. In Pricewatch past het beter thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Hier dan nog een keer: ik snal dat name en shame niet de bedoeling is, maar in sommige topics voegen de bedrijfsnamen, of minimaal een onderscheid, veel toe. Is het geen idee om bedrijf A, B, etc. te plaatsen ipv het simpelweg te vervangen door Winkelnaam? In aardig wat topics is sprake van meerdere bedrijven, wat de leesbaarheid zou vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Orangelights23 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:07:
Hier dan nog een keer: ik snal dat name en shame niet de bedoeling is, maar in sommige topics voegen de bedrijfsnamen, of minimaal een onderscheid, veel toe. Is het geen idee om bedrijf A, B, etc. te plaatsen ipv het simpelweg te vervangen door Winkelnaam? In aardig wat topics is sprake van meerdere bedrijven, wat de leesbaarheid zou vergroten.
Maar als het in een topic om één winkel gaat, dan voegt de toevoeging bedrijf A, B etc. niet veel toe. Gezien het in Glasvezelleverancier levert al 2 maanden niet ook om één en hetzelfde bedrijf ging, voegt overal een A'tje erbij niets toe. In topics waarbij meerdere bedrijven/winkels/leveranciers betrokken zijn, maken we in de meeste gevallen wel gewoon onderscheid.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Yorinn ik denk niet de edits in Aansluiting airline gemist, wat zijn onze rechten? terecht of nuttig zijn? Dan had het beter naar MOB kunnen worden verplaatst. De naam van de airline is heel relevant en geen schandpaal of zo :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

gambieter schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 01:16:
@Yorinn ik denk niet de edits in Aansluiting airline gemist, wat zijn onze rechten? terecht of nuttig zijn? Dan had het beter naar MOB kunnen worden verplaatst. De naam van de airline is heel relevant en geen schandpaal of zo :)
Verplaatsen had ook een optie kunnen zijn ja. Dat heb ik nu alsnog gedaan. Hoe de lokale mods verder met de naam van de airline en tussenpersoon omgaan, ga ik niet over.

Dat het topic verder niet als schandpaal is gebruikt, maakt in de regel niets uit om de naam van een bedrijf te benoemen of niet. Het topic kan daardoor wel ook via een zoekmachine gevonden worden en later alsnog als een schandpaaltopic misbruikt worden. Daarnaast is het ook niet te doen om voor elk topic apart te bekijken welke regels we wel en niet moeten hanteren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yorinn schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 01:27:
Verplaatsen had ook een optie kunnen zijn ja. Dat heb ik nu alsnog gedaan. Hoe de lokale mods verder met de naam van de airline en tussenpersoon omgaan, ga ik niet over.

Dat het topic verder niet als schandpaal is gebruikt, maakt in de regel niets uit om de naam van een bedrijf te benoemen of niet. Het topic kan daardoor wel ook via een zoekmachine gevonden worden en later alsnog als een schandpaaltopic misbruikt worden. Daarnaast is het ook niet te doen om voor elk topic apart te bekijken welke regels we wel en niet moeten hanteren.
Dat laatste is me iets te makkelijk. Het is meer werk om al dat geknip te doen dan even na te denken of het relevant is. Hier is het als een merknaam, niet een bedrijf. Het is ultra relevant omdat LCCs als EASYjet/Ryanair een heel ander businessmodel hebben dan een KLM/AF/BA etc :)

Ik zou toch suggereren om ietsjes flexibeler te zijn. Het beleid is open voor interpretatie door crew.

Ik zal zeker de MOB crew vragen de botte bijl terug te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 28-09-2024 01:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07
Yorinn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:19:
[modbreak]Dit is/wordt geen Marktplaats-ervaringentopic. TS helpen met tips voor zijn probleem, is natuurlijk geen probleem, maar eigen Marktplaats-ervaringen hoeven hier niet gedeeld te worden.[/]
Slaat dit soms op mijn post? Dit was bedoeld om aan te geven dat aangifte doen wel degelijk kan werken. Ik denk dat je nu radicaal doorslaat met je modbreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

pennywiser schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Slaat dit soms op mijn post? Dit was bedoeld om aan te geven dat aangifte doen wel degelijk kan werken. Ik denk dat je nu radicaal doorslaat met je modbreaks.
Als het om een specifieke post ging, had ik die weggeknipt ipv. een algemene modbreak. Gezien de TS in de titel van het topic specifiek vroeg naar anderen met Marktplaatsoplichterservaringen en we niet persé zitten te wachten op een algemeen Marktplaats-ervaringentopic, heb ik deze geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07
Yorinn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Als het om een specifieke post ging, had ik die weggeknipt ipv. een algemene modbreak. Gezien de TS in de titel van het topic specifiek vroeg naar anderen met Marktplaatsoplichterservaringen en we niet persé zitten te wachten op een algemeen Marktplaats-ervaringentopic, heb ik deze geplaatst.
Maar dit was toch een ervaring met oplichters via Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

pennywiser schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Maar dit was toch een ervaring met oplichters via Marktplaats?
Klopt. Maar mijn modbreak was een algemene modbreak en niet specifiek tegen jou gericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Yorinn in "Onbewust ingeschreven bij site, incassobureau achter me aan"

De reacties van mr.anne en van mij waren on-topic, volgens mij niet in strijd met de policy, en konden de lezer helpen om een afweging te maken. Ik vind het belangrijk dat een andere mening niet wordt weggemod, ook als het een impopulaire mening is.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fopjurist schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:33:
Yorinn in "Onbewust ingeschreven bij site, incassobureau achter me aan"

De reacties van mr.anne en van mij waren on-topic, volgens mij niet in strijd met de policy, en konden de lezer helpen om een afweging te maken. Ik vind het belangrijk dat een andere mening niet wordt weggemod, ook als het een impopulaire mening is.
De reacties van jou waren ontopic, ja. Die van mr.anne niet helemaal. Naast dat deze op de man gingen, was de intentie van deze user niet helemaal zuiver, zoals je denk ik zelf ook gemerkt hebt. Zijn/haar reacties waren wel in strijd met de policy.

Normaliter verwijderen wij liever ook geen andere, impopulaire meningen, maar hier konden we niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Jammer, ik kan tegengeluid wel waarderen. Mr.anne had veel tijd in de reacties gestoken (het was geen chatgpt), dus je zou nog kunnen kijken of de reacties met een paar kleine wijzigingen terug te plaatsen zijn.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fopjurist schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:05:
Jammer, ik kan tegengeluid wel waarderen. Mr.anne had veel tijd in de reacties gestoken (het was geen chatgpt), dus je zou nog kunnen kijken of de reacties met een paar kleine wijzigingen terug te plaatsen zijn.
Daar hebben we naar gekeken, maar het zou teveel tijd kosten om alle reacties na te lopen naast dat het een zee van blauwe *knip*'s zou worden in het topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:33

charlie7

pr0

Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:48:
[modbreak]

[...]

Dit geldt na 1,5 uur nog steeds.[/modbreak]
Het enige probleem dat TS echt heeft, is dat hij niet mans genoeg is om zijn vriendin in te laten zien dat dit raar is. Niets moraalridders aan. Raar ook dat je daar zo hevig op bent. Juist dit soort reacties, helpen de TS weer met beide benen op de grond te staan.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

charlie7 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:50:
[...]

Het enige probleem dat TS echt heeft, is dat hij niet mans genoeg is om zijn vriendin in te laten zien dat dit raar is. Niets moraalridders aan. Raar ook dat je daar zo hevig op bent. Juist dit soort reacties, helpen de TS weer met beide benen op de grond te staan.
Het gaat me ook om de manier waarop het gebeurd. Als er op een constructieve manier over wordt gediscussieerd, is er niets mis mee. Maar het gaat nu wel heel erg op de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:33

charlie7

pr0

Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:57:
[...]

Het gaat me ook om de manier waarop het gebeurd. Als er op een constructieve manier over wordt gediscussieerd, is er niets mis mee. Maar het gaat nu wel heel erg op de persoon.
Ik weet niet helemaal wat ik hier moet zeggen. Gezien je moderaties op andere comments in dat topic. (Laatste comment Eric H). ''dat kan vriendelijker''. Waar volgens mij echt 0,0 mis mee was.

Een persoon stelt een vraag, natuurlijk is de reactie op de persoon.

Ik zal niet meer reageren in het topic.

[ Voor 6% gewijzigd door charlie7 op 15-11-2024 15:08 ]

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie steeds meer blauw op het forum (al kunnen we buiten ook wel wat meer blauw gebruiken :P )

Mod-break hier, mod-break daar. mod-break overal \o/
*knip* winkel weggehaald conform beleid
En vervolgens komen er dan een zwik reacties: "Zet de shop/winkel even tussen de mo-tag, want dat is ook volgens beleid"

Hoe fijn zou het zijn (ey, dat rijmt) als mods ipv de shop/winkel er met een mod-break verwijderen, er gewoon een mo-tag omheen zet, volgens beleid.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@RaZ aangezien dat specifiek op het Shopping Forum betrekking zal hebben neem ik aan, heb ik je reactie even naar het feedbacktopic aldaar verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Orion84 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:45:
@RaZ aangezien dat specifiek op het Shopping Forum betrekking zal hebben neem ik aan, heb ik je reactie even naar het feedbacktopic aldaar verplaatst.
Ook prima ;) Thank u :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

RaZ schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:26:
Ik zie steeds meer blauw op het forum (al kunnen we buiten ook wel wat meer blauw gebruiken :P )

Mod-break hier, mod-break daar. mod-break overal \o/

[...]

En vervolgens komen er dan een zwik reacties: "Zet de shop/winkel even tussen de mo-tag, want dat is ook volgens beleid"

Hoe fijn zou het zijn (ey, dat rijmt) als mods ipv de shop/winkel er met een mod-break verwijderen, er gewoon een mo-tag omheen zet, volgens beleid.
Maar dat is niet specifiek het beleid en staat ook niet op die manier beschreven in Shopping Forum Beleid Daar staat namelijk;
Dat is voor het bespreken van oplossingen voor dat verschil ook zelden echt noodzakelijk. Daar waar dat wel zo is, bijvoorbeeld omdat het geschil gaat over een heel specifieke punt uit de voorwaarden of iets dergelijks dan kan daarop een uitzondering worden gemaakt. Maar ook dan kan vaak worden volstaan met het delen van het betreffende stuk voorwaarden, in plaats van het expliciet noemen van het bedrijf. Wil je de naam van toch noemen, omdat je denkt dat dat van belang is voor de discussie, zet deze dan tussen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
tags.
Als de naam dus iets toevoegt omdat het om specifieke voorwaarden gaat, mag de naam in mo-tags gezet worden. Nu verwijder(en) ik/wij geen namen van winkels uit mo-tags als ze er wel staan, maar alleen als de naam van een winkel/bedrijf zonder tags genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Yorinn schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:02:
[modbreak]Daarnaast mag discussie over of een winkel wel of niet thuishoort in de Pricewatch in Pricewatch worden gevoerd. Die discussie hoort niet in het Shopping Forum thuis, gezien wij er niet veel mee kunnen hier.[/]
Daar is die discussie al gevoerd. De TS kreeg 316 plusjes, het topic is na een "gehoopte" oplossing na 1 dag gesloten en de problemen zijn nog alom aanwezig. Het lijkt me duidelijk dat deze winkel niet in de Pricewatch thuishoort maar kennelijk genoeg geld biedt om boven de belangen van de community te gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yorinn schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:51:
[...]

Maar dat is niet specifiek het beleid en staat ook niet op die manier beschreven in Shopping Forum Beleid Daar staat namelijk;

[...]

Als de naam dus iets toevoegt omdat het om specifieke voorwaarden gaat, mag de naam in mo-tags gezet worden. Nu verwijder(en) ik/wij geen namen van winkels uit mo-tags als ze er wel staan, maar alleen als de naam van een winkel/bedrijf zonder tags genoemd wordt.
Juist, dus je kan ook de winkel in een mo-tag gooien conform beleid, maar het wordt nu gewoon weggehaalt.

Mijn verzoek is dus: Mod: haal de naam van de winkel niet weg met je modbreak, voeg gewoon die mo-tag even toe.

Zou een stuk fijner zijn :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Denman schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:02:
[...]

Daar is die discussie al gevoerd. De TS kreeg 316 plusjes, het topic is na een "gehoopte" oplossing na 1 dag gesloten en de problemen zijn nog alom aanwezig. Het lijkt me duidelijk dat deze winkel niet in de Pricewatch thuishoort maar kennelijk genoeg geld biedt om boven de belangen van de community te gaan.
Maar dan is die discussie alsnog offtopic in een probleemtopic in het Shopping Forum. Hier kunnen wij er niets aan doen, dat kan het Pricewatch-team wel in Pricewatch en daarom mag die discussie ook daar verder worden gevoerd.

Ps. Ik heb je post naar het feedbacktopic verplaatst, gezien die hier beter thuispast.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

RaZ schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:04:
[...]

Juist, dus ja kan ook de winkel in een mo-tag gooien conform beleid, maar het wordt nu gewoon weggehaalt.

Mijn verzoek is dus: Mod: haal de naam van de winkel niet weg met je modbreak, voeg gewoon die mo-tag even toe.

Zou een stuk fijner zijn :P
Op wat voor manier zou dat fijner zijn? Als het niet gaat om specifieke voorwaarden voegt de naam van een winkel toch niets toe aan een topic, behalve dat het dan toch als breekijzer gebruikt kan worden of juist weer andere reacties uitlokt.

Naast het punt dat het niet specifiek in het beleid staat dat we winkelnamen in mo-tags gooien conform beleid.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yorinn schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:06:
[...]

Op wat voor manier zou dat fijner zijn?
Omdat de shop/winkel achteraf toch wel genoemd wordt, maar dan in mo-tag, want ik zie vaak zat 3 of 4 reacties: Zet de winkel even tussen mo-tags, want er is weer een mod voorbij gekomen die het er uitgesloopt heeft met een modbreak :P

Daarom dus, en als 2de punt: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste