Dat is wat mij betreft in elk geval niet de oplossing. Om twee redenen:laurens0619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:58:
Aangezien die echte juridische groep zo klein is, zou ik eerder afstand doen van het juridische advies in deze topics. Is het dan niet handiger een sticky aan te maken: Stuur een van deze (3?) mensen een DM als je online echt juridisch advies wilt bespreken.
1. Als crew gaan wij geen gebruikers aanbevelen voor juridisch advies, aangezien wij niet kunnen en willen valideren of die gebruikers daar daadwerkelijk de kennis en kunde voor hebben en dus ook niet verantwoordelijk willen zijn voor wanneer dat mis zou gaan.
2. We zien de discussie juist graag op het forum zodat ook andere gebruikers / bezoekers het kunnen lezen en correcties of aanvullingen kunnen geven.
Sowieso is Tweakers geen plek voor juridisch advies. Ja, er lopen een aantal mensen rond met kennis van zaken en een boel mensen met persoonlijke ervaring omtrent consumentenrecht, maar voor daadwerkelijk juridisch advies moet je aankloppen bij je rechtsbijstandsverzekering, het juridisch loket, een advocaat of misschien andere online sites/fora die daar wel specifiek op zijn ingericht.
Zie het dus vooral als een plek om met andere tweakers te bespreken wat de mogelijkheden zijn of hoe je iets het beste kan aanpakken. Waarbij ervaringen van anderen soms nuttiger zijn dan de letter van de wet. Daar horen reacties in de trant van "bespaar je de moeite" ook bij. Al ben ik het er zeker mee eens dat dergelijke reacties het liefst wel gepaard gaan met enige onderbouwing en niet gepaard gaan met gesneer / moraalridder gedrag. Dat laatste is dan weer iets waar we als moderatie op letten, met hulp van jullie topicreports
@Perkouw om nog even op jouw reactie in te haken: ik denk dat 1:1 aanspreken goed is, maar ook zichtbaar ingrijpen in onvriendelijke/onnodige reacties nodig is. Anders wekt het de indruk naar anderen dat dergelijke reacties door de beugel kunnen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr