Dat is heel lang geleden voor mij (kinderen zijn al 20+), maar volgens mij moet je gewoon de gordel door de stoel halen en in het slot steken. Daarna trek je de riem helemaal tot het einde en laat je hem weer rustig teruglopen. Je kan hem dan als het goed is niet meer uittrekken. Alles komt dan los door de riem los te klikken uit het slot.carefree7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:48:
Hallo allemaal, ik heb een vraag over het bevestigen van een kinderzitje op een Peugeot 2008 uit 2023 zonder Isofix. Ik heb de handleiding gelezen en begrijp dat ik het zitje gewoon met de autogordel kan bevestigen, maar ik vraag me af of ik nog iets over het hoofd zie.
Veel andere auto's (althans op basis van YouTube) hebben een speciale vergrendelingsmodus waarbij je de autogordel volledig losmaakt en vervolgens in een 'kinderzitjemodus' vergrendelt, waarbij de gordel wel wordt ingetrokken maar niet verder kan worden uitgetrokken. Als die functie niet aanwezig is, moet er een speciale vergrendeling worden bevestigd. De manier waarop ik het zitje momenteel bevestig, betekent dat de autogordel nog steeds kan worden uitgetrokken zonder veel kracht te zetten, dus ik twijfel of ik het goed doe.
Kan iemand bevestigen wat de juiste manier is?
Signature van nature