Gisteren ook weer iets raars met de 308 PHEV.
Hybride accu was leeg volgens de meter, ik had net een rit van 250+km achter op Hybride achter de rug. Ok rijd op een rotonde af en rem af op de B stand. Ga gewoon rustig over de rotonde en trek daarna ook rustig op.
Het eerste deel trekt hij elektrisch op maar niet veel later schakelt hij de verbrandingmotor bij. Althans, dat was de bedoeling. Er volgt een luide BONK, alsof de motor simpelweg afslaat. Vergelijkbaar met de koppeling plotseling op laat komen bij een handgeschakelde auto, zo'n bonk.
Nu heb ik in m'n autorijdend leven al veel voor elkaar gekregen, maar een automaat af laten slaan is zelfs mij nog niet gelukt.
Geen storingsmeldingen op het dashboard, behalve het Check Engine lampje. In de seconden na, het voorval, ik was al aan het kijken om hem aan de kant te zetten, slaat ineens de verbrandingsmotor aan alsof er niets aan de hand is. Ook de 250+km terug dezelfde dag (don't ask...) geen centje pijn.
Maar dit vooral gecombineerd met wat er in Duitsland is gebeurd
zo'n twee weken terug vind ik toch wel een vreemde en ik zit er dan ook aan te denken om toch mijn eigen dealer maar eens te bellen.... Maar ja, nu rijd hij weer prima....