Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:48
_JGC_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:42:
Als je auto knudde uitgelijnd is haal je nog geen 20.000km met een set voorbanden, dus hoeft niet per se rijstijl te zijn.
Dat is ook zo, al verwacht je dat een garage dat dan wel aanstipt. Die zien namelijk ook dat de banden ongelijk slijten.

Nu we er toch zijn. Ik heb een probleem met mijn e208 (2021) die mijn garage ook niet lekker krijgt opgelost. Ik heb lane keeping assist icm assisted cruise control. De cruise control houdt netjes afstand tot z'n voorganger, maar mijn lane keeping assist is een beetje de weg kwijt. Tenminste, rechtdoor doet-ie het redelijk, maar regelmatig stuurt-ie de auto uit de rijbaan bij een bocht. Had ik eerder niet en nu wel. Volgens de garage is dit normaal, hoewel ik toch zeker 70K kilometer zonder dit probleem heb gereden. Volgens mij is het zeker niet normaal dat mijn auto probeert zichzelf de vangrail in te rijden.

Herkennen anderen dit probleem? En is dat dan opgelost? Auto is al gekalibreerd, nieuwe banden en uitgelijnd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dreamscape schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:04:
Ik deed vroeger ook wel wat langer met een setje banden dan nu met die e208. Dat is op zich dezelfde als die Corsa van @Paling1. Behalve dan dat de mijne los van een beurtje nog maar 1x in de werkplaats is geweest.
Als je de fijne acceleratie van die EV gebruikt, dan slijten banden wellicht iets sneller. De 17" varianten van mijn 208 zijn na 55.000 km alle vier vervangen. Tussendoor vrij kort op winterbanden gereden en bij terug wisselen heb ik de zomerbanden gewisseld tussen voor en achter, vandaar dat ze ongeveer even sterk versleten waren.

Maar 3x 4 banden in 100.000 km, dat lijkt me toch wat gortig... ;)
Ik zit hier op 25.000km achter en 25.000km voor en dan vervangen omdat ik ze een tijdje te hard opgepompt had waardoor de midden onder de 2mm zat bij de APK. Gok dat de vorige eigenaar er ook nog iets van 25K mee heeft gereden op de achteras.
Voorbanden heb ik 25.000km mee gereden op de vooras en 25.000km op de achteras, die liggen nu weer voor. Zit aan de binnenkant iets minder profiel op vanwege speling op het stuurhuis of de binnenste stuurkogels. Vorige eigenaar heeft daar hooguit 10K op gereden, zaten er nog maar een jaar op.
En dan zijn dit zachte Vredestein Quatrac allseason banden onder een lompe hoge 307 die wordt gereden alsof het een 206 is :X.
Bij de 206 leefden de bandjes korter overigens, maar die hadden ook fors kleinere rolomtrek dan de 307.
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste