Dat is ook zo, al verwacht je dat een garage dat dan wel aanstipt. Die zien namelijk ook dat de banden ongelijk slijten._JGC_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:42:
Als je auto knudde uitgelijnd is haal je nog geen 20.000km met een set voorbanden, dus hoeft niet per se rijstijl te zijn.
Nu we er toch zijn. Ik heb een probleem met mijn e208 (2021) die mijn garage ook niet lekker krijgt opgelost. Ik heb lane keeping assist icm assisted cruise control. De cruise control houdt netjes afstand tot z'n voorganger, maar mijn lane keeping assist is een beetje de weg kwijt. Tenminste, rechtdoor doet-ie het redelijk, maar regelmatig stuurt-ie de auto uit de rijbaan bij een bocht. Had ik eerder niet en nu wel. Volgens de garage is dit normaal, hoewel ik toch zeker 70K kilometer zonder dit probleem heb gereden. Volgens mij is het zeker niet normaal dat mijn auto probeert zichzelf de vangrail in te rijden.
Herkennen anderen dit probleem? En is dat dan opgelost? Auto is al gekalibreerd, nieuwe banden en uitgelijnd.