Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:01
Ik rijdt een 106 Accent 1.1 met 60 pk'tjes... maar mij boeit het echt geen ruk dat ik niet meer PK's heb, heb het gewoonweg niet nodig, kan inhalen als ik wil, maar rij liever gewoon relaxt.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
ah ok. Dan heb ik ook de doorlopende motorkap :+

Overigens heb ik wel een RCZ embleem geplaatst, waardoor hij niet zo diep naar binnen valt. En ik het nieuwe leeuwtje heb :)

Verschil:

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Rhannie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06-2019

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Natuurlijk! Welkom bij de club! 106jes blijven leuke auto's. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:11
Leuke Saxo! :P

* FastFred rent hard terug naar het Citroën topic

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Hoe lang zit die riem inmiddels? Lijkt me dat die riem bij 35.000km vervangen is vanwege leeftijd. Peugeot geeft 120.000 of 5 jaar aan, in de praktijk kan zo'n riem wel wat langer zitten, maar daar geven ze geen garantie op.

• wuppie007
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:38
quote:
CCMG schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:34:
heb een pioneer 2din unit besteld voor onze 207cc. Misschien iemand ervaring hoe je zonder brokken te maken de dakstijl en zijkant netjes demonteert boven de ruit zodat de microfoon netjes geplaatst kan worden in de voorziene plaats.
Het meest eenvoudig is om het draadje achter/onder je dashboardkastje langs te laten lopen. De bekleding onder het dashboardkastje is vrij makkelijk weg te halen. Dan aan de zijkant van je dashboard, meestal heb je al genoeg ruimte als je je instaprubber even loshaalt, mocht dat niet genoeg zijn dan zit er op de kopse kant van je dashboard ook nog een klepje wat je weg kan halen. Maar meestal is het met een eindje ijzerdraad wel goed te doen om je kabeltje door te steken. De A-stijl loshalen kan wat lastiger zijn, maar als je ook daar je instaprubber loshaalt kan je voorzichtig kijken waar je klemmetjes zitten. Let er wel op dat daar airbags kunnen zitten! Je hemelbekleding hoef je niet perse los te halen, Wanneer je even de binnenverlichting losthaalt (fittingschroevendraaiertje) en dan daar begint, en dan zo richting je A stijl trekt (Voorzichtig!!) dan schuift hij er wel tussen.

Succes!
PS, mijn ervaring met klemmetjes is meestal hoe harder je trekt, hoe minder je sloopt. Maar dat kan ik makkelijk zeggen met een la vol allemaal verschillende klemmetjes ;)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:05
Het staat gewoon in een review: http://www.autoweek.nl/au...ugeot-308-active-16-e-hdi
quote:
In de active versie is de bekerhouder gewoonweg onbruikbaar indien je de armsteun wenst te gebruiken. Kon die bekerhouder echt niet dieper? Bovendien beschik je vooraan ook slechts over één bekerhouder. Een bijkomende bekerhouder voor de passagier leek mij nuttig.
Peugeot leert blijkbaar niet, ook de 5008 heeft het probleem.
http://www.autoweek.nl/au...-5008-blue-lease-16-e-hdi Ik kan me herinneren dat die in de 206 voor de versnellingspook ook zo nutteloos was..

GAIAjohan wijzigde deze reactie 04-11-2015 18:14 (6%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:30
Goed nieuws voor m'n auto. Mijn broertje had vandaag tijd om er naar te kijken in de werkplaats, dus gister de auto er heen gesleept. Bleek dat er een vriesdop los was geschoten bij de distributie. Dit verklaart waarom de auto nog goed liep maar kvs in de olie had. Vriesdop zit weer goed vast (koelsysteem op 2.5 bar afgeperst) en auto rijdt weer prima. Geen kapotte koppakking dus :) scheelt tijd en geld.

De wijzen komen uit het Oosten!

• _JGC_
Rammelen en klapperen is een gaar draagarmrubber, airbagstoring is een zwakke accu.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:50
quote:
Wijnbo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:03:
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is de automatische ruitenwisser van de 308SW BlueHDI Blabla 14% bak PERMANENT aan te zetten?

Het is zo ontzettend debiel dat je na elke start je pookje 1 x omlaag moet tikken :')
Daar zit natuurlijk ook een reden achter
Met zulk weer als de afgelopen dagen zitten de ruitenwissers vast gevroren, dan is het niet echt bevorderlijk als je ruitenwissers aangaan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
Joopieboy schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:34:
[...]

Spritmonitor.de ? En ketting issue is met een klein bedrag (meer zo rond de 150 euro dat het toen was) op te lossen. Je moet alleen zelf wat handig zijn mar goed te doen. :)
Vriend van mij verwees me naar 'werkelijkverbruik.nl'. 1 op 12 +/- voor de 208GTi. Valt me eerlijk gezegd wat tegen.

Verder hoorde ik dat de 208GTi niet meer gemaakt word en alleen nog maar vanuit voorraad verkocht word. hmmmm.... Dan maar hopen dat er een staat met de juiste kleur en opties.

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:24
quote:
PdeBie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:13:
Waarom is de 308GT diesel alleen maar met automaat te leveren. hmpf :(
Wij hebben dezelfde bak/motor in onze wagen. Dat rijdt prima. Je kan ook gewoon aan het stuur schakelen of handmatig met de pook (inclusief schakelindicatie).

Plaatje om het af te maken:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Draaiknoppen bedienen diverse kleppen binnenin mechanisch en dat gaat met clima elektrisch. De kans is groot dat je het hele dashboard eruit kunt gaan schroeven en veel dingen moet gaan vervangen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-02 23:10
quote:
franssie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:34:
Nu we het toch hierover hebben, zijn er ook peug's met aircon uitlaten achterin?
Ja, bepaalde versies van de 3008 hebben (hadden?) dat, en er zijn vast vast ook nog wel andere modellen.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Naja ik neig ernaar dat ik het antwoord al weet. Je lacht je helemaal rot met dat Peugeot.

Niet alleen merkte ik vandaag dat er wel degelijk andere software in de auto zit (de snelheidsbegrenzer reageert anders). Maar het probleem is gewoon opgelost 8)7

Had gistermiddag al wel een klein vermoeden maar net in de file was het verschil duidelijk te merken 8)7

Wat een pannenkoeken..

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
cdoens schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Dat klopt niet helemaal, er zijn genoeg PSA producten die een CC hebben zonder dat je snelheidslimiet erin kan vastzetten. 206 en 307 is dit o.a. bij. Maar ook weer niet bij alle, anders hebben we niet meer met Peugeot te maken, he? ;)
Doelde eigenlijk op de nieuwere Citroen/Peugeots, had ik even moeten melden.

Reed veel in (Facelift) berlingo, jumpy en boxers etc. 208 en 308 idemdito :) ouder heb ik weinig ervaring mee of had sowieso geen Cruise control.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:52
Terwijl ik op vakantie was werd ik gebeld dat mijn leaseauto toch niet mee mocht naar de nieuwe werkgever. Dus moest ik mijn oude vertrouwde Renault Megane estate GT-Line inleveren...toch wel jammer. Aangegeven werd dat ze een nieuwe leaseauto wilden bestellen voor me, maar ik had dan geen keuze behalve de kleur.
Uiteindelijk dezelfde dag nog besloten dat ik akkoord zou gaan met de bestelling van een Peugeot 308 SW in de kleur Blanc Nacre. Het gaat om een Blue Lease 1.6 diesel (14% bijtelling.. :*) ) en de enige luxe die ik nog kon toevoegen was het pack Limited, waardoor ik leren bekleding kon laten inbouwen met stoelverwarming. Ook werden de ramen vanaf de B-stijl extra getint.

Gisteren mocht ik de auto al in ontvangst nemen:

Hierbij een snelle foto van de leren bekleding (genomen in parkeergarage, dus kleur komt niet goed over):

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:58
quote:
bvsteyn schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:18:
Terwijl ik op vakantie was werd ik gebeld dat mijn leaseauto toch niet mee mocht naar de nieuwe werkgever. Dus moest ik mijn oude vertrouwde Renault Megane estate GT-Line inleveren...toch wel jammer. Aangegeven werd dat ze een nieuwe leaseauto wilden bestellen voor me, maar ik had dan geen keuze behalve de kleur.
Uiteindelijk dezelfde dag nog besloten dat ik akkoord zou gaan met de bestelling van een Peugeot 308 SW in de kleur Blanc Nacre. Het gaat om een Blue Lease 1.6 diesel (14% bijtelling.. :*) ) en de enige luxe die ik nog kon toevoegen was het pack Limited, waardoor ik leren bekleding kon laten inbouwen met stoelverwarming. Ook werden de ramen vanaf de B-stijl extra getint.

Gisteren mocht ik de auto al in ontvangst nemen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hierbij een snelle foto van de leren bekleding (genomen in parkeergarage, dus kleur komt niet goed over):
[afbeelding]
Nice!! :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** NIX **

• died_laughing
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:36
quote:
cdoens schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:01:
[...]

Das balen. :/
Maar wat kost het om de koppakking te vervangen? Of is er meer aan de hand?
Zelf heb ik ook de 206 SW gehad maar om het nu een ruime station te noemen... Ik heb daarna een 306 break gehad en daar heb je veel meer ruimte. De 2.0 HDI is ong net zo zwaar alleen misschien iets minder zuinig (en vooral ouder qua bouwjaar)
Boven de 1000euro. Als de koppakking eruit gaat moet de distributieriem ook weer vervangen worden.
Het fijne van deze uitvoering is juist dat ie niet zo groot/zwaar is als een echte station, maar door dat ie 20cm langer is dan de gewone 206 toch ruimer is.

• cdoens
  • Laatst online: 10-02 22:26

cdoens

Peugeot-gek in hart en nieren

Twijfel nooit tussen een 307 break en een 307 SW. Kies altijd de SW.
2e hands zijn de prijzen meestal vergelijkbaar en het glazen dak is echt een heerlijk iets.
Verder zijn de 3 stoelen achterin handiger dan een bank. En het uitrustingsniveau van de SW is meestal wat beter.
Technisch zijn ze verder identiek.

Ga je voor benzine of diesel? Bij de diesel goed controleren op olielekkage, daar zijn de blokjes een beetje bekend om. Verder zijn de oliebeurten belangrijk bij die blokken. Ik rijd de 1.6 90 pk diesel en haal daar rond de 1 op 19 als verbruik. Veel snelweg, redelijk wat file, Vmax meestal rond de 110.

Als naslagwerk kan ik het 307forum aanraden. Daar staat heel veel info over onderhoud etc.

Peugeot 307 CC en 106 Rallye

• cdoens

cdoens

quote:
franssie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:24:
Doorzichtig dak is inderdaad alleen leuk voor de achterbank. Voordeel van een SW is dat die drie stoelen er dus ook makkelijk uit en weer in kunnen, doe ik wel eens bij een picknickje op een mooie plek. Een Fransere auto kan je na de 2CV niet rijden. Als mijn 307 SW op is koop ik er misschien nog wel een, een veelzijdigere auto ken ik niet.
Ik zit meestal alleen in de auto en met het dak onbedekt, komt er een stuk meer licht naar binnen. Geeft mij een gevoel van ruimte.
Alleen bij veel zon wil ik hem wel eens dicht doen. Maar dat is een paar keer per jaar.

Die stoelen die er uit kunnen, is heel handig. Normaal had ik altijd een skikoffer op het dak, dit jaar gaat 1 stoel niet mee op vakantie en kunnen de boards gewoon in de lengte in de auto.
Geen koffer, geen windgeruis, geen snelheidslimiet 'am Autobahn' en minder verbruik. 8)

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-02 14:01
quote:
Geef eens een ferme klap op je dashboard passagiers kant, groot kans dat die het dan weer doet. :+

Mijne doet het ook alweer voor 5 maand zonder probleempjes, wel een 306 en geen 206.

Vermoed dat die van mij iets blokkeerde.

Edit: O wacht zie het filmpje nu pas. Dit geval de rijders kant dan? :)
quote:
Dat is de reden waarom ik nu ook een peugeot 306 SW rij ipv een 206. De 206jes zijn niet aan te slepen en was gewoonweg duurder toen ik naar een vervanger van mijn 205 aan het zoeken was. Heb nu een 306SW (met 1.4 benzine motor) in gewichtsklasse onder de 1050 kg dus maar 35 euro wegenbelasting. Verbruik is overigens met mijn rijgedrag minder dan de kleine lichte 205 ook met een 1.4 motor. :+

Ja de 206 zit wel nog 1 klasse lager, maar kon niks vinden in mijn genoemde budget toen wat in de buurt was.

Meneer iCy wijzigde deze reactie 19-10-2016 16:30 (52%)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• PollieRacing
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-02 15:45
quote:
BlackWhizz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:51:
Kabels goed aangedraaid @died_laughing?

Iemand ervaring met 1.6 hdi blokken? Ik heb sinds een tijdje een peugeot partner 1.6 hdi uit 2008. Als die start komt er wat blauw/zwarte rook uit na een seconde of 10 niet gerookt te hebben. Het roken is maar heel eventjes en daarna is er niets aan de hand behalve dat de auto iets warm moet lopen voor het stationair helemaal stabiel is.

Geen noemenswaardig olieverbruik of koelwater gebruik.
Jep, hier ervaring met het 1.6 HDI blok.

Bij mij komt er geen blauw/zwarte rook uit de uitlaat als de auto gestart wordt. Waar dat aan kan liggen kan ik je niet vertellen.

Ik heb alleen problemen gehad dat ik te weinig vermogen had. Nadat de EGR klep, vacuümklep en de luchtmassa klep vervangen zijn is het probleem opgelost :) Kostte een flinke duit maar is het zeker waard.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:27

Rivanov

Apple freak

Zo, na 1,5 maand gaat m'n shortlease Peugeot 308 SW Blue Lease Pack weer retour naar de leasemaatschappij. Neem de Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium over van een collega.
Lekker full-option in de chique kleur Blanc Nacré (parelmoer wit metallic).

Zit nog 1,5 jaar in de lease en kan dus nog wat langer genieten van 14% bijtelling i.p.v. 22% wanneer ik begin volgend jaar een nieuwe zou moeten uitzoeken. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• cdoens

cdoens

quote:
franssie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:27:
Na jaren twijfelen begin ik nu toch te denken een 406 coupe V6 te gaan zoeken. Ik lees hier dat de 406 Coupe op de raamrubbers na geen echt zwakke punten heeft. Ze hebben sinds de introductie allremaal al best wat kilometers achter de rug, wat niet erg is meestal. Maar bij mijn 307SW merk ik wel dat na 220K KM de koppeling op was, de turbo versleten en die heb ik laten maken.
Weet iemand wat de vervang kilometerstanden zijn voor een 406 coupe V6 vwb de distributieriem/ketting en dat soort slijtage onderdelen? Ze zijn voor redelijke bedragen te koop maar het is handig om te weten wat eraan komt als ik zinnig wil onderhandelen.

edit:// of zijn er redenen om beter een 2.2 te kopen?
Distributie bij een V6 is geen grapje. Weet de prijs niet maar is een boel werk en duurdere riemen en meer spanrollen dan bij een 4 cilinder. De laatste 2.2 benzines die geleverd waren, waren over het algemeen erg luxe uitgerust en hoe nieuwer hoe beter. En ook iets meer kans op een lage km-stand. Al heeft de V6 natuurlijk wel de absolute voorkeur als je sportief wilt rijden. Wellicht beste om eentje te zoeken waarvan koppeling of distributie nog gedaan moet worden. Dan is de prijs lager en weet je tenminste zeker dat het gebeurd wordt... Ipv een handelaar die met tippex op het kleppendeksel de distributieriem nog even een tonnetje extra leven gunt...

• JRR
  • Laatst online: 13:58
Voor de 406 coupe 3.0 liter V6 is de interval van de distributie 150.000 km of 10 jaar. 3 jaar geleden heb ik de mijne laten vervangen inclusief de waterpomp. Reken op 1000 Euro bij een universele garage en 1500 Euro als je het bij Peugeot zelf wilt laten doen.

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Denk de rest van de auto?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-02 17:15
Thanks :) De neus ziet er echt een stuk stoerder uit. Die 110pk turbo motor, is meer dan voldoende voor mij. Ik kom van een basis opel corsa met 80pk (zonder turbo ;-) ) en handgeschakeld zonder opties :D. Het zal een fantastisch groot verschil zijn. Ik kijk er reikhalzend naar uit.

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02:04
Overigens hebben wij ook een 1.4HDI in een 206, en die voelt heel koppelrijk aan bij lage toerentallen. Bij hogere toerentallen blijft daar (uiteraard) weinig meer van over, het blijft uiteraard maar 70pk. Maar iemand inhalen op een 80-weg is voor ons geen enkel probleem. En een groot voordeel voor ons is dat we regelmatig 1:22 kunnen rijden gemiddeld.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier al jaren een 207 1.6 HDI, de tweede inmiddels na een total loss. Ook ex kease. Prima auto, fijne motor. Borige wel een keer de turbo in de soep gehad maar dat was meer te wijten aan het overslaan van beurten door de vorige eigenaar :(
quote:
Wijnbo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Eh, inderdaad de volume knop in drukken, mute dus. Maar dan slaat het nog nergens op. Hoezo un-mute je een radio die op mute staat n.a.v. telefoon? Of werkt die mute ook op de telefoon audio? (nooit geprobeerd... ik kan me ook geen situatie voorstellen waarom je je telefoongesprek wilt muten terwijl je zelf opgenomen hebt)
Mute van telefoonaudio en telefoonmic gaat via de ingebouwde carkit. En als je ooit vanuit de auto een conference call gedaan hebt weet je waarom die knoppen er op zitten ;)
En verder begrijp je hem niet helemaal. Je audio, niet je radio, staat op mute. Telefoongesprek, dus van mute af want noodzakelijk. Telefoongesprek afgelopen, geluid blijft aan. De carkit staat namelijk niet los van de andere audio, maar is simpelweg een geluidsbron voor de versterker. Eentje die zo slim is om zelf het geluid aan te (laten) zetten. Je neemt immers zelf op ;)
Oberigens kun je ook eens proberen om gewoon het geluid van de radio weg te draaien. Volume blijft nl wel onthouden per bron. Dus als radio op 0 staat heb je geen geluid als ie terugspringt, terwijl telefoonvolume op pakweg 15 kan staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Het is Frans. Oordeel niet maar verbaas je :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:17
Met glashelder, ook mijn glazen bol is stuk vandaag :+

Zolang ie niet in noodloop gaat lekker wachten tot de beurt, kan best zijn dat het na een keer opnieuw starten verdwijnt. ;)

I7 9700K 5,1Ghz

• _JGC_
Ik heb m'n 207SW 1.6VTI net terug van de garage. Liep op 3 poten met melding storing emissiesysteem.

25.000 gereden sinds laatste beurt, stond voor volgende week een apk, grote beurt en bougies gepland, dat is zonder apk door een andere garage gedaan vandaag (eigen garage had geen tijd). Enige meerkosten zijn een nieuw bobine voor cylinder 2.

Valt me uiteindelijk mee. Ben nu waarschijnlijk ook van het gebok bij koude motor af, blijkbaar is die bobine al 2 jaar zwak geweest en gaf ie vorige week de geest.

Wijze les: niet gek laten maken door een storingsmelding en google.

• Plainside
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-02 15:25

Plainside

I browse when I'm at work

Ik mag mij hier nu officieel melden als Peugeot eigenaar.
Heb 3 weekjes geleden een Peugeot 206 1.4 X-Line voor 3500 weten aan te schaffen.
Incl. nieuwe koppaking, distributie riem, winterbandjes en een apk tot 2018.
Dingetje werd gebruikt als een boodschappen autootje dus weinig in gereden bijna geen gebruikers sporen.
En heeft nog geen eens de 70.000 KM bereikt.

Zelf heb ik rond de 470 KM er nu ingereden en kan niet klagen.
Het is een prachtig dingetje dat nog een paar jaar mee gaat(tenminste dat is de bedoeling).
Nadeel zijnde moet nog een setje zomer banden kopen.

• _JGC_
quote:
franssie schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:23:
De oude LPG installaties en motoren deden dit altijd, even inhouden bij omschakelen naar gas. Bij 3G (neem ik aan dat de je dat hebt) zou dat niet mogen dus ik zou even langs de garage gaan om te laten onderzoeken wat er fout zit. Valse lucht of een lekje ergens wellicht? Dat moet je meten denk ik.
Naar de gasspecialist geweest, daar hebben ze de hele zooi rond de verdamper schoongemaakt, vacuumslang ingekort, nieuw drooggasfilter (oude was vieze bende) en de LPG computer uitgelezen. Blijkbaar is een druksensor niet helemaal lekker meer, maar dat kon ook aan de storing van eerder liggen. Verder hebben ze met stethoscoop naar de injectoren zitten luisteren, ik heb 1 injector die niet helemaal lekker meer is. Dan ben je met AG/Teleflex SGI mooi de sjaak want die worden niet meer geproduceerd, wordt zoeken naar een gereviseerd exemplaar :X.

Advies van de LPG specialist is Vialle injectorreiniger door de benzine mikken en er gewoon mee doorrijden, als het wel heel hinderlijk wordt of storingen oplevert gewoon mee terugkomen.

Viergastest op LPG is verder geen enkel probleem, dus ik gooi de auto volgende week even door de APK, kan ie weer 14 maanden verder.

• The Eagle

The Eagle

quote:
The Eagle schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:16:
...

Ontopic: ik heb ergens een inbouwhandleiding voor versterkers en co icm het SMEG systeem gevonden. Zal hem binnenkort ff delen (bookmarked op andere pc) :)
Even mezelf gequote, want belofte maakt schuld:
http://jdvphoto.nl/match/Inbouwen_Match_PP52DSP.pdf
Inbouwhandleiding voor extra versterker en evt sub de 308 SW T9. Moet nog behoorlijk wat los :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:30

Metro2002

Mind explorer

Zo, ook even een fotootje geschoten van de 2 peugeots bij ons thuis:

8)

Metro2002 wijzigde deze reactie 01-03-2017 11:44 (22%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
Op zich vind ik het wel leuk werk om een beetje te prutsen aan de auto, maar als je kennis tekort schiet is zo'n haynes handleiding gewoon onmisbaar. Boek is besteld.

Ik rijd sinds jaar en dag diesels, dit is mijn eerste benzine auto en dan ook nog een LPG systeem erop. Door deze perikelen ben ik wel heel wat wijzer geworden over hoe een benzinemotor geregeld wordt en wat LPG daarmee doet.

Klepdekselpakking is nog even afwachten wat er gaat gebeuren, als de bougies over korte tijd weer in de olie staan is het idd de pakking die moet, kan ook zijn dat iemand gemorst heeft met olie bijvullen. Dat laatste is niet ondenkbaar, ik heb zelf al een keer olie over de vulopening laten gutsen uit een 5L kan zonder uittrekbare schenktuit. De garage die de grote beurt heeft gedaan had geen Ultrance PSA 0W30 in bulk staan dus heeft ook gevuld met losse flessen of een 5L kan. Oppervlakkig alle olie eraf poetsen is voor het oog mooi, maar er blijft genoeg zitten dat vervolgens bij de bougies naarbinnen loopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cdoens

cdoens

quote:
2bmws schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:43:
Nou vanmorgen de 206 ingeleverd, hij was nog slechter dan ik dacht.. na controle bleek ook de koppakking eruit te liggen.

Dus dit was voorlopig mijn laatste post hier.... ;w
Wellicht tot ziens. Veel plezier in het Duitse... En als het niet bevalt, er staan altijd genoeg Leeuwtjes op een nieuwe eigenaar te wachten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:27
quote:
2bmws schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Erger.... ik ga een Italiaan rijden (Punto) maar mis mijn Beemers wel.....
Als huurauto wel eens een Punto gehad op vakantie, zijn best leuke auto's. Maar die Bmw was echt de ultieme reisauto, comfortabel en toch bloedsnel op de autobahn. :9~

• Brakkie
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Sinds afgelopen dinsdag zijn m'n vriendin en ik eigenaar van onderstaande schoonheid uit 2006 met 70.000 km. Het een een 2.0 16v en dat komt heel lekker vooruit :) Het is een Griffe uitvoering en een klein bijzonderheidje is dat deze auto navigatie af-fabriek had. Nu maar eens zoeken naar een cd met recente kaarten :)

Untitled by Bart Visscher, on Flickr

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

quote:
arsenal1982 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:31:
Kun je het scherm in de 308 ook gewoon uitzetten?).
Tuurlijk, klik op de 'radartjes' rechts van het display en in het midden vindt je een grote knop 'Scherm Uit'. Het fijne is dat het scherm ook echt uitgaat en je geen backlight bleeding ofzo ziet.

Rest van de dashboard verlichting zet je zachter met een push-button in de klokkenwinkel.

www.google.nl

• Anoniem: 181786
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
steveman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:47:
vermoed dat het volgende probleem een vrij luide uitlaat gaat zijn...
Noem het sportief en hoop dat hij de volgende APK gewoon doorkomt zonder aanpassing. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Hangt van je radio af maar gooi je zoekterm eens op het forum van 307forum.nl (daar is deze vraag regelmatig voorbij gekomen voor de 307 en soms wordt de 207 ook vermeldt. En wellicht dat er ook een forum ergens is voor de 207?

PS. Foto's van de auto mag je altijd plaatsen hier ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Bij mijn Outdoor 1.6 VTI gaat er ook rond de 2000km een litertje bij. Ik krijg dan wel netjes een melding "controleer oliepeil" en vul het dan direct bij. Ik gooi er altijd 5W30 bij want dat komt er ook in bij het verversen volgens de monteur. Ik zal de 0W30 variant ook eens proberen, dit kan niet gemengd worden zeker? Heeft net 120k km beurt gehad dus er zit net verse olie in.

Echt lang kan ik volgens mij dan ook niet met dezelfde olie rondrijden want er gaat ongeveer 7 liter per jaar extra bij.

Pos2007 wijzigde deze reactie 04-05-2017 15:08 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-02 00:08

BleuZ

Dolletjes!

quote:
Nico_GTR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:54:

[...]

Is dit de BleuZ? Met een 206 2.0 16V CC? ;)
*O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
quote:
Nico_GTR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:16:
@_JGC_ Sowieso als je op gas wilt rijden. Dat is al bij voorbaat veel gevoeliger voor een goede ontsteking. Dus dan zou ik dat ook aanraden. Het blijft het onderdeel waarmee de sterkte van je vonk word bepaald.

Geen idee hoe de rest van de motor op gas reageert natuurlijk maar toch.
De gasboer heeft ermee gereden, kwam na 5 minuten terug met koelfan op volle toeren. Daarna van de schuldige cylinder de bobine, injector en bougie verwisseld met exemplaren van andere cylinders. Het heeft me daarna dik 2 weken gekost om de auto weer in storing te krijgen. De ene dag geen centje pijn, volgende dag zo nu en dan een schokje en de laatste storing was uiteindelijk na 60km snelwegrijden, 2 kilometer door bebouwde kom en daarna bij optrekken bingo. Dat soort random problemen maken debuggen nogal lastig.

Maargoed, bij m'n 206 had ik ook al random gedoe met gasgeven, soms uit het niks lucht in de leiding. Beun, garage en dealer hebben ernaar gekeken maar geen van allen heeft het ooit op kunnen lossen. Ding heeft 200K met dat probleem gereden. Blijkbaar hoort dat gewoon bij het merk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
Die 206 was een diesel. Na een grote beurt niet willen starten, zat er een gaatje in de brandstofleiding. Hele set met 7 hard plastic ventielen vervangen maar nooit volledig vrij gekregen van lucht in de leidingen.

1.6VTI gaat goed met gas, merk ook geen verschil tussen gas en benzine. Dat hikken doet ie koud op benzine, is na nieuwe bobine een tijdje weggeweest maar sindskort weer terug... soms.. niet altijd, dat zou ook te makkelijk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:17
Als ik die onderkant zo zie zou ik toch eens gaan denken om aan roestverwijdering en roestpreventie te gaan doen als je nog langer met de auto wilt gaan doen. :) Die demper ziet er ook niet heel fris meer uit. :P

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

"Be curious"

quote:
Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:36:
Als ik die onderkant zo zie zou ik toch eens gaan denken om aan roestverwijdering en roestpreventie te gaan doen als je nog langer met de auto wilt gaan doen. :) Die demper ziet er ook niet heel fris meer uit. :P
Zolang gaan we niet meer met deze auto doen, wat lapmiddelen zodat er geen delen af vallen, verder niet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:11
@cdoens Het enige waar je even aan moet denken is dat het volume van de verschillende modules een beetje rot is. Waar je normaal radio aan hebt staan op volume 6, moet je die op 12 hebben staan om muziek vanaf USB/SD te luisteren. En als je een telefoongesprek wilt voeren, volume op minimaal 20 om mensen aan de andere kant van de lijn duidelijk te horen. Na het telefoongesprek dus heel snel het volume weer omlaag draaien, anders schrik je je rot :P

Mijn Parrot mki9200 liet bij een telefoongesprek alleen audio horen uit de speaker rechtsachter en als ik muziek afspeelde van een SD kaart of via bluetooth dan werden niet alle speakers aangestuurd waardoor het geluid heel plat klonk. Daarbij had ik een schermpje en een afstandsbediening apart van elkaar, beide schots en scheef met dubbelzijdig tape aan het dashboard geplakt. Nu heb ik alles uit het zicht behalve een piepkleine afstandsbediening met 1 knopje.

FastFred wijzigde deze reactie 10-06-2017 21:16 (33%)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cdoens

cdoens

quote:
Valdourian schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Wow, bedankt voor de snelle reactie! Wat een geweldige site :)
64kg... dus ik zit er precies op met mijn fietsen. Ik veronderstel dat er nog wel speling op zal zitten en dat het dus geen probleem zal zijn dat je het max gewicht erop zet?
Kan je een boete krijgen als je erover gaat?
Die 64 kilo mag een 1200/1300 kilo zware aanhanger/caravan uitoefenen op de kogel. Dan zal een fietsendrager die hoog uit een kilo te zwaar is, wel accepteren.

(En wellicht banden leeg laten lopen, scheelt toch weer een beetje gewicht. >:) )

• _JGC_
Als die indicatie net zo werkt als bij m'n 1.6VTi kan je er totaal niet van op aan. Tankniveau wordt niet gemeten maar berekend. Pas na tanken wordt er weer gemeten.

Computer grijpt overigens niet in, laatst met volle tank LPG gewoon doorgereden, 120km lang 3 streepjes en een brandend lampje omdat mijn benzine op zou zijn.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
Valorian schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:14:
Weet iemand of het normaal is dat als je een 206(sw,2004) in zijn 1 hebt staan en langzaam koppeling én gas loslaat de auto niet afslaat maar langzaam door blijft rijden? Het is een benzine-auto met handbak...
Hangt ervanaf hoe traag je het doet, meeste wagens met beetje koppel kan je wel op neutraal laten rijden.
Anders is het gewoon versleten koppeling. Als je zo traag rijdt, en je drukt ineens op zijn staart, vliegt de motor dan even in toeren alsvorens dat de wagen echt versneld? (Hoe trager en hoe hoger de versnelling, hoe duidelijker het zal worden) Dan zeker koppeling versleten.

• KVanL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:19

KVanL

Alles is relatief

quote:
KVanL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:34:

De komende twee weken ben ik niet in de gelegenheid om uitgebreid aan mijn auto te klussen, dus het issue met mijn koelwaterlampje laat ik even voor wat het is (maar ik hoor het graag als iemand hewt herkent en een oplossing weet). Ik zal het hier in ieder geval laten weten als het is gefixt.
Inmiddels heb ik een nieuwe thermostaat in de 205 gezet, maar helaas had het vervangen van de thermostaat wel wat meer voeten in de aarde dan ik had gehoopt. De metalen flens die tussen de radiatorslang en het thermostaathuis zit bleek behoorlijk verrot te zijn en na het monteren van de nieuwe thermostaat lekte er koelvloeistof langs die flens zodra de motor warm begon te worden, dus maar een nieuwe flens besteld. Helaas bleef het lekken bij die flens, ook met een extra pakking tussen de thermostaat en de flens (bij de oude thermostaat zat er alleen een rubberen ring tussen de thermostaat en het thermostaathuis, verder niets).

Uiteindelijk heb ik de boel waterdicht gekregen met vloeibare pakking tussen de thermostaat en de flens. Na het ontluchten werden de radiator en kachel goed warm, dus ik heb er wel vertrouwen in dat de koeling weer goed werkt, hopelijk blijft het koelwaterlampje nu ook bij lage belasting uit.

Verder heb ik afgelopen week nieuwe remschijven en blokken onder de auto gezet omdat de oude schijven qua dikte behoorlijk onder de maat waren en de rem linksvoor aanliep. Daarnaast heb ik het luchtfilter vervangen en voor de rest van de zomer heb ik nog een oliewissel, nieuw benzinefilter en nieuwe bougies op de planning staan (de meeste spullen heb ik al in huis). Daarna hoop ik voor een jaartje klaar te zijn qua onderhoud. Ik ben in ieder geval nog geen APK-afkeurpunten tegengekomen, dus ik ben van plan hem zo snel mogelijk te laten keuren zodra dat over een maandje kan met behoud van de oude APK-datum.

Al met al komt mijn 205 zijn reputatie als makkelijke sleutelauto behoorlijk goed na, want zonder serieuze sleutelervaring met auto's (wel met fietsen, zeilboten en een dieselmotor) kan ik met een beetje hulp van de Haynes en het internet overal behoorlijk goed uitkomen met standaard sleutelgereedschap (hoewel ik er wel even behoorlijk klaar mee was dat ik tot 3 keer toe mijn klauwen volledig onder de koelvloeistof had zitten door dat gekloot met die koelwaterflens |:().

Gezocht: kapotte Nokia 8 (V&A)

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:58
quote:
Valorian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:58:
Hmm... dacht ik dat ik net weer even van reparaties af was, krijg ik vanochtend tijdens het rijden ineens een piep-je en een melding "Storing katalysator" - "Storing uitlaatgassen" op mijn scherm. En het motormanagementlampje brand nu. Iemand, voorafgaand aan een garagebezoek, tips, ideeën en suggesties? En kan het kwaad hier nog even mee door te rijden tot een APK of maak ik dan onnodig veel kapot / loop ik risico op motorschade?
Ik weet niet in wat voor type je rijdt maar had dit ook in mijn 307 2.0XSI uit 2005. (Peugeot)Dealer wilde de katalysator graag vervangen voor een prijs waar ik toen behoorlijk van schrok (weet het niet precies meer).

Citroën dealer dacht er anders over. Auto was toen 10 jaar oud en had 94000KM op de teller en dacht dat de sensor gewoon vies zou zijn. even een lange rit maken zou het oplossen en inderdaad ze kregen gelijk. Daarna nooit meer gehad.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** NIX **

• Beukerz
  • Laatst online: 17-02 00:55

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Gekkenwerk! :D 368pk in een 106... 8)7

(al is het nog niet zo extreem als 444 wielpk's in een 205... bij 275km/u op GPS in vijfde versnelling in de toerenbegrenzer lopen... :X )

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Brakkie
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:43:
Ik heb een proefrit gemaakt in de 3008 GT-line. Dit was een handbak, helaas hadden ze de automaat niet om een proefrit mee te maken. Heeft de automaat die in de 3008 zit een dubbele koppeling? Ik heb het niet kunnen vinden op het internet. En voor de mensen die de automaat al hebben, hoe schakelt die? Is het voelbaar? Up/down shiften gaat dat snel?
De automaat is heerlijk, heb reeds een proefrit gemaakt. Ik weet dat Visscher Peugeot in Culemborg een 3008 GT 180 pk diesel automaat heeft rijden. Wellicht daar eens langs voor een proefrit.

Brakkie wijzigde deze reactie 28-08-2017 18:35 (55%)

Systeem | Garmin Connect

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:34
quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:43:
Ik heb een proefrit gemaakt in de 3008 GT-line. Dit was een handbak, helaas hadden ze de automaat niet om een proefrit mee te maken. Heeft de automaat die in de 3008 zit een dubbele koppeling? Ik heb het niet kunnen vinden op het internet. En voor de mensen die de automaat al hebben, hoe schakelt die? Is het voelbaar? Up/down shiften gaat dat snel?
Ik heb m'n 3008 GT-Line nu een maandje. Ik weet niet of het een dubbele koppeling is. Het is wel een van de lekkerste automaten waar ik ooit mee heb gereden. Geen schokken, niet te vroeg, niet te laat, heel soepel, ook met de flippers in manual. Ik vind wel dat je (ook in sport) je gas vanuit stilstand flink in moet trappen, er zit best een grote vertraging in als je snel vooruit wil komen (maar goed hoe vaak wil je dat nou echt en het zal ook grotendeels door het gewicht komen) maar tussenacceleraties zijn uitstekend. De flippers zijn niet echt nodig.
Ik weet niet of je de keus hebt maar heb een klein beetje spijt dat ik niet de 5008 heb genomen. De koffer van de 3008 valt tegen. Voor de rest vind ik de 3008 wel mooier en sportiever.

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• franssie
  • Registratie: februari 2000

franssie

Save the albatross

quote:
Valorian schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:32:
<>
NB: Midden op de snelweg een auto even opnieuw starten loste het probleem in dit geval op. Vol vermogen terug evenals de weergave van het verbruik.
Ik heb zoiets gehad en uiteindelijk kapte de turbo ermee in mijn 307 1.6 HDI.
Deze auto heb ik vandaag verkocht aan een opkoper nadat het blok eerst verstopt was met olieresten en na schoonmaken op de gekste momenten afsloeg. (en nog wat andere ongein - heb de afgelopen twee jaar te vaak de garage moeten bezoeken) Zelfs de garage wist niet meer waar de zoeken en na 10 jaar was het ook wel mooi, maar 260K vind ik weinig voor een diesel, dus volgende week staat hier een Volvo V70, ben na wat eerdere ervaringen weer even klaar met al het plastic in die Franse autoblokken.

franssie wijzigde deze reactie 20-10-2017 00:08 (6%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• _JGC_
Topic even teruggelezen, gaat om een 206SW 1.6 16V Quicksilver. Benzine, geen turbo.

Lees dat ding even uit, of laat hem uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken. Kapotte sensor (lambda), iets met ontsteking wat niet deugt (bougies, bobine), achterstallig onderhoud, je weet het pas als je uit gaat lezen, en dan nog is dat uitlezen een kleine stap naar de richting waar je moet kijken.

Peugeots van die leeftijd laten zich gewoon uitlezen met een 10-euro EOBD stekker van Ebay en Torque light. Voor de betekenis van de code moet je niet afgaan op wat Torque aangeeft, is nml waarschijnlijk een P-code die per fabrikant verschilt qua betekenis.

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:
Valorian schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:38:
[...]

Ik zou even wachten / zoeken (ook op marktplaats) of je niet een variant kan vinden van een stoel met airbag. Ik weet niet hoe het bij de 207 zit maar bij de 206SW was het wisselen van de stoelen erg weinig werk. Daar heb ik mijn versleten quick-silver bekleding in zijn geheel vervangen door een volleder variant (inclusief suede-ish zijpanelen en handschoenenvak), dat koste me bij een handelaar geloof ik 250 euro. Eén goede stoel vinden zal wel lastiger zijn dan een hele set bekleding misschien. De stoelen in de 206 waren met schroeven zo los, verder alleen een stekkertje omklikken (voor airbag, etc.).

Verder even als leek (misschien zeg ik nu iets heel stoms): Nadeel van een stoel die geen airbag meer heeft kan ook zijn dat er dus een klapper gemaakt is. Lijkt me niet een heel prettig idee om een stoel over te nemen uit een schade-auto. Weet nooit hoe groot de klap dan geweest is en wat de exacte impact op de stoel / hoofdsteun / etc. is geweest....
Ik heb ook een stoel met airbag gevonden. De airbag is ook niet om te zetten geloof ik (fysiek wel, maar de computer herkent hem dan niet). Kosten €200,-. Ik laat het dus eerst nog even zo.

• cdoens

cdoens

quote:
_JGC_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:38:
Topic even teruggelezen, gaat om een 206SW 1.6 16V Quicksilver. Benzine, geen turbo.

Lees dat ding even uit, of laat hem uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken. Kapotte sensor (lambda), iets met ontsteking wat niet deugt (bougies, bobine), achterstallig onderhoud, je weet het pas als je uit gaat lezen, en dan nog is dat uitlezen een kleine stap naar de richting waar je moet kijken.

Peugeots van die leeftijd laten zich gewoon uitlezen met een 10-euro EOBD stekker van Ebay en Torque light. Voor de betekenis van de code moet je niet afgaan op wat Torque aangeeft, is nml waarschijnlijk een P-code die per fabrikant verschilt qua betekenis.
Die P codes kun je vervolgens wel weer heel makkelijk google-en als je erbij aangeeft dat het een Peugeot betreft.

Bij mij brandt het lampje ook al een paar weken en heb de auto met originele Peugeot laptop (Eigen bezit :P) uitgelezen. Katalysator wordt oud. Maar kan geen kwaad voor de auto dus mag er gewoon mee door blijven rijden van de Peugeot dealer in Frankrijk. (Onderweg op vakantie eerste keer gebeurd)
Hoe ik volgend jaar de APK doorkom, zie ik wel. 2 maanden vtv alvast aanbieden, heb ik tijd zat om te schroeven. :)

• _JGC_
Je kunt ook altijd nog proberen met zo'n afstandsbusje ertussen. Maargoed, een motorstoringslampje vanwege defecte katalysator zou geen invloed moeten hebben op noodloop.
Zo'n 206 heeft dan ook nog een STOP indicatie, dus als je er echt niet mee door mag rijden brandt die wel.

Bij mijn 206 HDI was STOP overigens ook zomaar opgelost, in eerste instantie gestopt en geconcludeerd dat er geen probleem was, vervolgens instructieboekje erbij: "Dieselmodellen zijn uitgerust met een KVS niveausensor". Potje zat op niveau dus sensor stuk, kabel eruit, storing weg. Monteur die een jaar later m'n dynamo verving vond de losse stekker, sloot hem weer aan en kwam tot dezelfde conclusie.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
quote:
Driek schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:31:
iemand ervaring met bandenmaat onder een 308 SW. Heb nu 205 / 55 / R16 en ben op zoek naar winterbanden.
Nu kan ik best veel vinden met maat 195x65 R15. Stuk smaller dus, maar zou volgens peugeot moeten kunnen. Vraag me alleen af of ik met een smallere winterban wel voldoende grip heb?
Hoe breder de band, hoe minder druk op het wegdek je hebt: het gewicht wordt immers over een groter (contact)oppervlak verdeeld. Het idee bij winterbanden is dan juist ook om méér druk te hebben op het wegdek, waardoor het juist wordt aangeraden om één of twee maten smallere banden te nemen (195 t.o.v. 205 is één maat verschil).

• _JGC_
2 maatjes smaller zou ik niet doen idd, op sneeuw, modder en sludge presteer je beter door de hogere druk, maar onder alle andere omstandigheden lever je flink in. Liefst 1 maat smaller of dezelfde maat als af-fabriek geleverd wordt op je auto.

Bij m'n vorige auto (206) reed ik in de zomer op 175/65/14, in de winter op 185/60/14. Niet doelbewust voor gekozen, ik had ze nog over van m'n golf MK3 die in de zomer op 195/50/15 reed. Voordeel van 185 was wel dat het in de herfst een stuk stabieler op de weg lag bij harde wind.

• NaoPb
  • Laatst online: 21-02 20:02

NaoPb

blont ♥

Sinds eind augustus ben ik eigenaar van deze Franse schone (de rechter), dus mag ik hier posten :) .

Ik heb al eens eerder een 205 gehad, die helaas weg moeten doen omdat het onderhoud te duur werd (vorige eigenaar had vrijwel niks gedaan en was er mooi mee blijven rijden). Maar nadat 'ie weg was, miste ik 'm wel, ondanks alle ellende ermee. En de Ford die daarna kwam was geen haar beter, behalve dat de stoelen en vering keihard waren. Gelukkig was al vrij snel de koppeling van die Ford versleten en heb ik besloten om 'm daarna maar te laten afvoeren.
Daarna ook geen auto weer gekocht bij die garage. Maar toen er weer een 205 op m'n pad kwam heb ik die meteen gekocht. Een hele nette dit keer, met maar 121.000 op de teller. Is altijd een tweede auto geweest van iemand die in de omgeving van Middelburg woonde, en heeft netjes z'n onderhoud gehad. Ingeruild want mevrouw wou een Fiat 500 omdat die zo schattig zijn. De Fiat garage had 'm aan een van z'n medewerkers geschonken en die had 'm weer voor 275 euro op Facebook gezet omdat 'ie niet wist wat 'ie niet wist wat 'ie ermee moest. En zodoende kwam 'ie bij mij in het zicht.
Hij rijdt echt fijn, ik ben er zo blij mee. Dat comfort... die stoelen zijn heerlijk zacht en die vering... je zweeft over de weg O+ . Maar vooral die stoelen vind ik prettig, want door een gebeurtenis in mijn jeugd heb ik al mijn hele leven last van mijn rug. En waar ik bij die Ford er na een half uur rijden gebroken uit kwam, heb ik bij deze Peugeot geen centje pijn. Zelfs na een rit van Middelburg naar Drachten kwam ik er fris uit. Al hebben we uiteraard wel een paar keer gepauzeerd onderweg. Die 275 euro was echt een koopje voor deze nette wagen. Er zitten wat kleine roestplekjes op en sommige plastic delen zijn uitgedroogd en scheuren, maar dat valt wel weer op te lossen.

Ik vind de lampjes in de grille alleen wat minder. Ze zitten ook niet aangesloten voor wat ik heb kunnen zien. Maar ik denk erover om de glaasjes oranje te verven of er oranje lampjes in te draaien en ze als extra richtingaanwijzers aan te sluiten. Ik denk nog over een relais waarbij ze om en om met de normale richtingaanwijzers kunnen branden, zoals op zo'n oude stadsbus, maar dat is toekomstmuziek voor nu.

Hé jij, met je sexy hersenen

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-02 23:44
Gefeliciteerd @Booberella met de 205, blijven leuke auto's om te zien, verwonderlijk ook hoe lang deze inmiddels wat oudere auto's toch nog veel rondrijden, dat zegt toch wel iets.
Betrouwbaar, comfortabel en redelijk goedkoop in onderhoud zolang je alle beurtjes netjes doet en er niet al te lomp mee omgaat, echt auto's met karakter.

Waarschijnlijk kan je op die manier er nog velen jaren mee rijden.
En misschien dat trouwens die lampjes bedoelt waren als mistlampen? Maar het belangrijkste is gewoon dat het rijdt.

Heb trouwens nog nooit zo'n 107 met zulke wimpers gezien, dat verwachtte ik eigenlijk alleen bij Twingo's, moest er wel om glimlachen.

-------------------

Onze 18 jarige Peugeot 306 1.4 XN Break (1999, TU3JP) is overigens weer terug van de garage, deze keer een specialist in Franse auto's.
Jarenlang geen preventief onderhoud eigenlijk en weinig wassen, soms zag hij jarenlang alleen maar regenwater en staat verder buiten, ook in winters met al dat zout.
Enkel voor APK weg naar een universele garage in een afgelegen gat.

Recentelijk door de drukgroep heen getrapt, kon niet meer schakelen, er was nooit wat vervangen aan dat hele koppeling spul vervangen in de 130.000KM dat hij bij ons in bedrijf is sinds ergens in 2005, momenteel boven de 2 ton.
Toen door een kennis zo'n 45-50KM versleept terug naar huis en de ANWB laten kijken, dat is ook de eerste keer in de ruim 10 jaar lidmaatschap, en tot de conclusie gekomen dat het allemaal al te laat was.

Ding liep eigenlijk ook ruim 10 jaar 5 dagen in de week maar amper 3KM per dag aan werkverkeer met enkel in het weekend soms wat langere ritten, wordt ook redelijk lomp bereden en optrekken vanuit de 2 gebeurd ook vaak zat, en ja de Franse vering nodigt ook uit om drempels harder te nemen.
En toch heeft hij nog steeds weinig olieverbruik, de airco zou het mogelijk doen maar wordt niet meer bijgevuld.

Bij de andere garage bleek dus achteraf dat er al jarenlang (5-6+~) wat mankementen aan waren die nooit aan het licht waren gekomen of gemeld werden, zoals dat een van de wiellagers zover heen was dat je hem goed heen en weer kon bewegen en klonkend geluid ging maken, of het beginnen te rotten van de steunbalken onder de deuren.
Tevens was blijkbaar de olie van de versnellingsbak letterlijk pikzwart dus dit is ook vervangen, er zit nog wel enige rammel in de stabilisatorstang wat ook al jarenlang is, maar dat is geen APK afkeur en komt later nog wel een keer waarschijnlijk.
En hiermee werd hij dus door de APK geloosd, je zou denken dat een garage hierop zijn licentie zou kunnen verliezen op deze manier door overduidelijke mankementen door de APK te laten gaan.

Maar ja, voor €1000,- is hij er weer klaar voor en tevens gelijk gekeurd, misschien veel voor zo'n oude bak maar je koopt er niet echt een waardige betrouwbare vervanger voor.
Door het weinige gezeik ermee zou je eerder zeggen dat hij z'n geld meer dan opbrengt en dat dit gewoon iets is wat gewoon een keer moet gebeuren.

Overigens heeft deze auto twee aanrijdingen overleeft.

Links achter bij het wiel op een rotonde een lichte klapper gehad waardoor vooral het carrosserie daar ingedeukt was (volledig uitgedeukt), maar hierdoor lijkt hij sindsdien eigenlijk al 9 jaar zonder modder kap te rijden aan die zijde.
Tevens paar jaar terug nog een Opel achterop het sleepoog gereden met een redelijke klap, de Opel kon geborgen worden en de bumper was aan weerskanten naar buiten uitgeslagen van de klap, terwijl op de 306 achter er eigenlijk niets van te zien was.

Bij ons wilde de achterklep even niet meer sluiten, ding heeft geen garage gezien hiervoor, zelf opgelost door het ijzer van het slot even terug te hameren met een rubberen hamer, dit leek wat naar boven gekomen te zijn.
Sindsdien de achterklep ook wat harder dicht smijten zodat hij in ieder geval wel sluit, maar dat lijkt nu wel weer beter te gaan.

En tja, laatst nog een noodlottig ongeval met een vos, die dacht over te steken over de snelweg terwijl de 306 met 130KM/h aan kwam rijden, dus die is ergens tegen de wielophanging geklapt en tevens onder bij de voorbumper de vuil-strip kapot getrokken., maar de auto bleef gewoon doorrijden.

Blijft me verwonderen, zulk achterstallig/slecht onderhoud maar toch gewoon jarenlang blijven door bikkelen, zo bouwen ze de auto's tegenwoordig niet meer zo lijkt het.
En toch lijkt de auto nog genoeg puf te hebben om nog lang door te tuffen, indien onderhouden, onverwoestbaar.

Zelf ben ik wel een stuk zuiniger op m'n 206 1.4 Generation. :)

Inmiddels ook 235.000KM op de teller en geen olie verbruik, airco werkt als een malle en de motor start altijd in 1x ongeacht de temperatuur.
Tevens rijd ik hem met mijn rijstijl zo'n 9-10% zuiniger dan de 6.3L fabrieksopgave per 100KM.
Ben geen haastrijder en tuf vaak gewoon rustig op de rechter rijbaan, soms als het nodig is wel eens flink gas (maar niet lomp met koude motor, zoals 3000+ RPM).
Rij ook wel stukken 120KM/h, maar veelal 90-110 liggend aan de drukte.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/851558.html
https://www.autoweek.nl/v...ot-206-generation-14-2008

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:17

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
The Eagle schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:38:
Die 205jes zijn idd leuk. Ben nu op zoek naar iets simpels en dat zou perfect zijn, dus zelf aan het zoeken gegaan. Nog niet zoveel resultaat in de buurt overigens. Wel iemand op MP gevonden die zijn project verkoopt; was een V6 in een 205 GTI aan het lepelen :D
Helaas ben ik niet zo handig met auto's als @Wok.
Dat soort dingen kun je uitermate goed leren juist op een 205 :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• cdoens

cdoens

Bij een 205 van staat de kleurcode op de linkerveerpoot in de motorruimte.
Op de 206 heette de kleur die hier het meest op leek, Gris Cendre. Misschien dat het ook de benaming voor de 205 is/was?
PS. Grille van 205 is volledig van kunststof dus bang voor doorroesten hoef je niet te zijn.

cdoens wijzigde deze reactie 14-11-2017 23:47 (19%)

• n00bs
  • Laatst online: 17-02 20:45

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja 2.0 benzine (98). Gezien het feit dat de 206cc al wat ouder is en de bobine nooit is vervangen, lijkt mij een issue met NGK best reëel. Bij de dealer kom ik zo veel mogelijk niet, alleen soms voor specifieke onderdelen die je nergens vindt op het internet. Alles zoveel mogelijk via mister auto, ebay en soms zelfs China ;) daarna alles zelf of samen met mijn oom (monteur) monteren. Bespaard 1000en Euros :D

• 452752
  • Registratie: februari 2020
  • Niet online
@BleuZ Geen gek bedrag. Als ik deze tutorial lees dan moet het motorblok los van de steunen en opgeschoven worden. Dat wordt al snel een tijdrovend klusje.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

quote:
BleuZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:03:
[...]

Waar staat die 5 jaar vermeld dan? In het artikel dat even hierboven werd gelinkt staat namelijk ook 10 jaar...
Staat zover ik weet zelfs in het onderhoudsboekje (zal straks is kijken)
Die 10 jaar geldt alleen voor nieuwere modellen, maar met die 10 jaar is het alsnog een flinke gok met een riem ;-)
Mijne onlangs vervangen na 5 jaar en 1 maand. Zag er nog redelijk uit om nog wel 1 tot 2 jaar mee te rijden, maar was zeker niet meer in extreem goede staat dat ik er 10 jaar mee zou kunnen rijden. Daarnaast vervang je ook jouw waterpomp, weet niet of die het 10 jaar volhoudt ;)

[update]
Volgens de Peugeot manual 120.000KM of om de 5 jaar, welke het eerste komt
[/update]

n00bs wijzigde deze reactie 27-11-2017 19:08 (6%)

• _JGC_
@cdoens mijn 206 airline had destijds toch echt handbediende elektrisch verwarmde spiegels.
Zal ongetwijfeld een optie geweest zijn, ik had een XR met getint glas en airco, verder was ie kaal qua opties.

• CriticalHit_NL
quote:
cdoens schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:14:
[...]
Handbediende spiegels zijn bij de 206 niet verwarmd. Dus electrisch verwarmd betekend automatisch dat ze electrisch verstelbaar zijn.
Heel vroeger (309 GTI) had nog wel handbediende verwarmde spiegels.

Je kan het testen door de achterruitverwarming aan te zetten. Na een minuut of wat moet de spiegel dan handwarm aanvoelen. Of je ziet het verwarmingselement erdoorheen verschijnen als de spiegel beslagen was.
Bedankt voor je reactie.
quote:
_JGC_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:39:
@cdoens mijn 206 airline had destijds toch echt handbediende elektrisch verwarmde spiegels.
Zal ongetwijfeld een optie geweest zijn, ik had een XR met getint glas en airco, verder was ie kaal qua opties.
Hmm twee tegenstrijdige antwoorden, deze site geeft wel allerlei verschillende versies aan:
https://bartebben.nl/onde...206/deuren/l-spiegel.html

Ik zal de volgende dagen als het wat kouder wordt nog eens kijken, zullen ze vast beslagen zijn.
Maar zit het er niet op is het ook geen ramp, was enkel benieuwd.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

@cdoens daar kom je dus helaas erg klote bij. Vermoedelijk zal ik de bank moeten demonteren. Maar ik vermoed eerder een aansluiting richting de zekering of relais. Maar goed het zijn altijd van die klusjes die qua tijd nooit uitkomen :) (je hebt gewoon goed daglicht nodig, niet veel wind en geen regen)

• Valorian
  • Laatst online: 21:34
quote:
franssie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:49:
Voor EUR200 per maand kan je ook private lease niet zo snel wel wat leuks vinden helaas (brandstof hou je).
Ik had hetzelfde met mijn 306SW, prima auto maar de motor en alles eromheen was op - en dat lijkt bij jou ook wel een beetje het geval te zijn. Of je zou een auto moeten vinden die cosmetisch sloopwaardig is maar met een een goede motor (weinig KM) en dan de hele aandrijflijn ombouwen als je erg aan de carrosserie en het interieur gehecht bent.
2004 is bijna 14 jaar oud, best kans dat er toch ergens eens roest gaat komen ook helaas.
Grappig dat je over PL begint. Dat was namelijk één van de opties die ik voor ogen heb. De meeste beginnen bij 200 euro en gaan al snel naar 300 als je wat opties of wat meer km's of minder contractjaren selecteert, maar i.c.m. verhuur via Snappcar zijn er ook aantrekkelijkere prijzen. Zo kan ik voor 119 euro per maand een Kia Picanto huren mits ik bereid ben die 4x per maand te verhuren via Snappcar. Die prijs is bij 20.000 km en daar blijf ik zelfs met 4x verhuur a gemiddeld 156km per keer nog wel onder. Verhuur zou voor mij geen probleem zijn, dan pak ik even de trein naar mijn werk. Verder is zo'n Picanto zoveel zuiniger dat ik ook nog 50 euro p.m. aan brandstof bespaar. Mijn kosten zijn dan:

Peugeot (nu): gemiddeld 340 euro per maand all-in (inc. brandstof bij 1 op 13 gecombineerd).

Picanto via bovenstaande private lease regeling: 119 euro per maand + 100 euro brandstof (bij 1 op 20 (fabrieksopgave is 1 op 26) = 220 euro per maand. Daar moet ik eigenlijk dan nog Max 4 treinkaartjes bij op tellen voor als die huurdagen op werkdagen vallen, dan komt er nog 36 euro bij en zit ik op 256 euro all-in.

Kortom, dat zou een besparing opleveren van zo'n 1.000 euro per jaar, met als grootste voordelen / nadelen:
+ een nieuwe auto rijden ipv een van 14 jaar oud
+ 100% voorspelbare kosten
+ 80 euro per maand besparing
- een kleinere klasse rijden, mogelijk ook minder goede stoelen, geen cruise control
- 4x per maand auto moeten verhuren, geregel daaromheen / tijd vrijmaken voor sleuteloverdracht etc.

NB: Er is ook nog een optie om met vergelijkbare regeling een Toyota Auris Hybride station te huren. Dan heb ik de luxe van een grote maar (bizar genoeg) even zuinige auto als de picanto. Dat komt dan bij 20.000km en 4x verhuur per maand op 375 euro. Kortom, maar nauwelijks duurder dan de Peugeot nu, maar wel een vrijwel nieuwe (deze regeling geeft aan nieuw of bijna-nieuw) luxe zuinige auto...
quote:
_JGC_ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:17:
noodloop met storing uitlaatgas kan vanalles zijn: bougies, bobine, sensor, katalysator.
Koppeling zit vooral manuren in, de koppelingsset en geleidebus zijn de kosten niet.
accu dood is accu, dynamo of spanningsregelaar.

Gaat alles bijelkaar redelijk wat euro's inzitten die je niet terug ziet bij inruil. ik ruilde een 206 in met 13 maanden APK en nieuwe achterdemper, enige wat de prijs bepaalde was kleur, bouwjaar en kilometerstand.

Edit: stel het gaat je 1000 euro kosten, als jij verder tevreden bent met de auto ga je voor 1000 euro geen 206SW met alle opties, 180.000km en nieuwe koppeling vinden. Andere auto kopen is ook maar afwachten wat je gaat tegenkomen en voor het geld dat je erin steekt kan je heel lang "duur" blijven doorrijden met je 206.
Thanks voor de reply. Ik ben het met je eens dat als ik dit onder de 1.000 euro weet te houden (of zelfs nog iets duurder) doorrijden waarschijnlijk best een goede optie is. Verder realiseer ik me ook dat "duur" niet voor niets tussen haakjes staat in jouw reply, bij 15.000-20.000 km / jaar voor 340 euro per maand (inc brandstof) autorijden is helemaal niet zo gek, zeker als je bedenkt dat ik ook nog 170 euro p.m. reiskostenvergoeding heb. .. Maar je geeft aan dat áls ik zou inruilen dat ze dan wellicht alleen kijken naar kleur/bouwjaar/km-stand? Gaan ze dan geen rondje rijden om te zien of koppeling/bak/motor wat slijtage ondervindt, of boel uitlezen om te zien of er nog onderliggende storingen zijn? En is dat alleen bij inruil, of ook bij verkoop (zonder nieuwe auto)?

• Haroddin
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-02 12:28
quote:
Condensor, tenzij je het toch over een stukje elektronica hebt? ;)

• NaoPb

NaoPb

blont ♥

Zo, weer eventjes de pekel eraf :)

• CriticalHit_NL
quote:
Die 205 die inmiddels toch wat ouder is ziet er nog puik uit! :)
Ben je alleen niet bang voor krassen door de krasstraat?
Maar ja niet voor iedereen is het even makkelijk met de hand alles schoon te maken.

M'n 206 1.4 Generation uit 2008 met 238.000KM heeft laatst z'n grote beurt gehad, €384,- aan kwijt.

Volgende dingetjes vervangen/ververst:
  • Olie filter
  • Pollen filter
  • Luchtfilter
  • Bougies
  • Motorolie
  • Stadslampje
  • Koelvloeistof
  • Bakolie 75W80
Koelvloeistof lekte een beetje weg, dat viel me de afgelopen anderhalf jaar al wel een beetje op.
Laatst keek ik en toen was het expansievat zo goed als leeg. :+
Daarbuiten bleek dat dus ook naar de bestuurderskant te lekken, in het begin dacht ik dat het van m'n natte schoenen kwam maar dat bleek toch wat anders te zijn.
Verder blijkt de versnellingsbak ergens een klein lekje te hebben, er zat een halve liter te weinig olie in.
Misschien een lekke keerring of zo, maar daar laat ik ze volgend jaar waarschijnlijk nog wel een keer naar kijken.

Verder moesten er nog wat andere reparaties worden gedaan, maar deze moesten eerst besteld worden.
Dus dat gelijk laten doen samen met de APK die er over een maand toch aan zat te komen.

Vervangen:
  • Achterruit wisser arm (gebroken door overmatige sneeuwval).
  • Achterlicht unit. (bevestiging aan een deel kapot, kon dus opgetild worden, was al vanaf begin zo)
  • Kachelradiateur. (was lek + slang of pijpen)
  • Distributie + Multiriem + Waterpomp. (moest uiterlijk over 20DKM vervangen worden, waterpomp lekte nogal)
  • Koelvloeistof
Wat de vorige eigenaar met de achterlicht unit heeft gesjouwd zou ik niet weten, maar heb het wel graag goed zitten.
Tevens even laten controleren op roest vanwege de lekkage, maar dat was niet aanwezig. (viel van Peugeot wel te verwachten)
Ze hebben wel netjes alles zo goed mogelijk droog gemaakt en de mat afgespoten met een hoge-drukreiniger, het is nog wel een beetje vochtig maar heb nu tijdelijk maar wat krantjes onder de mat gelegd.

Voorlopig maar even de kachel erop laten blazen want kan een tijdje duren voor het geheel droog is.
Je ruikt het ook nog wel een beetje, maar ik dacht het zal wel parfum of iets dergelijks zijn dus ik heb er geen last van. :9
In het vervolg ook maar groene of blauwe koelvloeistof erin gooien, ik had er dus een tijdje rode in gedaan en dat is eigenlijk niet voor deze auto's bedoelt.

Verder gewoon netjes door de APK gekomen zonder verdere bijzonderheden.
Kosten waren bij elkaar voor de vervolgafspraak €847,-

Alles verloopt ook via de dealer dus de manuren kosten sowieso wat meer, maar wel met de garantie dat er met de juiste kennis en originele onderdelen gewerkt wordt.
Nu de banden recent en riemen etc. zijn vervangen kan hij er weer een lange tijd tegenaan, zijn tevens gewoon normale slijtage dingetjes, misschien de koppeling in de tussentijd maar daar merk ik nu nog niets vreemds aan.

Ik ga gewoon kijken hoelang de auto het gaat uithouden en tot de draad toe afrijden indien mogelijk.
Hij is nog niet bijzonder oud en geeft geen vreemde geluiden of gekraak.
Aan de motor merk je verder ook niets, tevens ook nog altijd geen olieverbruik.
Bobines zullen nog wel nooit vervangen zijn, dat is bij onze 18 jaar oude 306 Break met identieke motor ook nog nooit gebeurd in de 12~ van de 18 jaren in bezit hebbende, en dat ding ziet veel minder onderhoud.

Op naar de 500.000KM, maar eerst de volgende ton maar eens zien te rijden. 8)

CriticalHit_NL wijzigde deze reactie 11-01-2018 18:50 (9%)

• franssie

franssie

Save the albatross

@Booberella gasveren vervangen is echt 5 minuten werk. Even type opzoeken/aflezen, kopen op winparts oid en dan een houten stok onder je klep (andes krijg je hoofdpijn) en op zoek naar de metalen klemmen bij de kogels. Die er met iets scherps afklikken, nieuwe erop en klaar is Klara.

Dit is een video van een 407 sedan maar dat maakt niet uit, je ziet hoe de monteur met een schroevendraaier de borgingsklemmen wegklikt. Dat is alles wat je moet weten.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• NaoPb

NaoPb

blont ♥

quote:
franssie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:16:
@Booberella gasveren vervangen is echt 5 minuten werk. Even type opzoeken/aflezen, kopen op winparts oid en dan een houten stok onder je klep (andes krijg je hoofdpijn) en op zoek naar de metalen klemmen bij de kogels. Die er met iets scherps afklikken, nieuwe erop en klaar is Klara.

Dit is een video van een 407 sedan maar dat maakt niet uit, je ziet hoe de monteur met een schroevendraaier de borgingsklemmen wegklikt. Dat is alles wat je moet weten.

[video]
Heel erg bedankt voor je post :) .

Maar door de liefde voor Franse auto's ben ik bevriend geraakt met twee andere liefhebbers die samen een garage runnen. Die weten ook van mijn medische situatie en doen het met liefde voor me. Vaak gratis of voor een heel klein bedrag. Dus ik denk dat ik het aan hun over laat.
Maar als je zo'n optie niet hebt wordt het inderdaad snel duur, en dan is het handig als je veel zelf kunt doen. Wat ik me op zich ook heb voorgenomen bij de aanschaf van deze auto, ook door ervaringen uit het verleden met een beunhaas die zelfs geld vroeg om zijn eigen fouten op te lossen.

Maar ondanks dat ik toen een redelijke slechte 205 van hem heb gekocht, is de liefde wel gebleven voor het model. En apart genoeg hoor ik dat meer bij liefhebbers van Franse auto's. Dat er een soort band ontstaat waardoor je toch weer terug blijft komen bij dat merk/model, en het helemaal niet erg vindt dat er af en toe eens wat moet gebeuren.
quote:
CriticalHit_NL schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Aii, ja dan is het zeer begrijpelijk dat je dat zelf niet doet.
Nu dat je het zegt herinner ik me dat over de rug van de vorige post maar dat er ook nog reuma bij komt kijken... :X

Tja laten we zeggen, het is gewoon een auto met ervaring.
Dat het na een tijdje hier en daar wat slijtage vertoond door ouderdom is met zo'n leeftijd eigenlijk wel te verwachten, een auto moet een hoop kunnen doorstaan.
Anders had het maar geen auto moeten worden. :9
Maar dit zijn ook geen schokkende problemen dus en gedeeltelijk makkelijk/goedkoop op te lossen.
Ze zal dus het zal vast nog lang meegaan, zal ook wel de bedoeling zijn vanwege het comfort.
Oja, misschien leuk om erbij te vermelden dat de auto nu in Friesland woont. Dat was wel even een reis. Maar het was het zeker waard. Op de foto's zag ze er al zo keurig uit, en in het echt ook (op die scheuren na dan). Het was te merken dat die auto niet dagelijks is gebruikt. Ik ben alleen wel een keer door de rugleuning gezakt. Die brak af op het moment dat ik op een onhandige manier naar achteren leunde. Blijkbaar is dat een bekend euvel met autootjes die vooral voor korte afstanden zijn gebruikt en waar veel in- en uitgestapt is.

Maar door de bevriende liefhebbers is er een ander stoelframe in gekomen en nu zit het weer heerlijk. En de keuze voor deze auto is wel mede gemaakt door het comfort ja. In de andere 205 had ik nooit pijn, maar toen kwam een Ford Fiësta en toen kwam ik na een half uur rijden al kreupel eruit. Vandaar toch weer de keus voor een Franse auto en door de liefde voor de 205 ook vooral daarnaar gekeken en toen per toeval iemand een advertentie zien plaatsen dat 'ie er snel vanaf wou en dat 'ie er 275 voor wou hebben. Dus meteen gebeld en een afspraak gemaakt om te komen kijken. En direct meegenomen die dag.

En ja, het is wel de bedoeling dat ze nog een tijdje bij me blijft. Zou leuk zijn als ik er nog eens mee in klokje rond kom. Dan is het geloof ik de 3e 205 in klokje rond. Ik vind de aflevering met de rode 205 ook nog wel interessant om te zien, vanwege de uitleg over de stabilisatorstang (waarom een 205 rijdt als een eend) en de trekhaak. Helaas heb ik dan geen originele trekhaak eronder maar een van Bosal, waardoor de mijne dat niet kan. Ik blijf hier met opzet een beetje vaag zodat je misschien benieuwd raakt naar dat filmpje ;) .
quote:

[...]

Ik rijd eigenlijk nog net geen 2 jaar alleen auto, en daarvoor eigenlijk vrij weinig kennis, dus ik wist niet dat het koelvloeistof was. :+
Maar het begon me wel op te vallen dat de mat vettig en plakkerig begon te worden en dat dit dus geen gevolg van normaal water kon zijn, dus ben daar wat verder op gaan inlezen.
Ah ja, dat herinnert me aan mijn eerste 205. Of nouja, mijn moeders 205 waarin ik mocht rijden. Daarvan lekte de kachelradiateur een klein beetje en ik herkende de geur toen ook nog niet. Ik herkende het alleen van de Mercedes Q-Liner bussen van Arriva. Naast een slippende snaar die je hoorde bij het wegrijden en een dak dat lekte, rook je in de winter ook een lichte koelvloeistof geur als de kachel aan stond.

Op een koude winterdag had mijn moeder alvast de auto aangezet om warm te draaien, en de kachel aan. Toen ik bij de auto aankwam om te vertrekken, deed ik de deur open en kwamen rook en stank mij tegemoet. Toen heb ik nog een tijdje de ramen open gehad om 'm te laten luchten. Dat opwarmen had geen zin dus.

Weer een paar maanden later schoot er iemand van een uitrit van rechts zo voor me de weg op. Ze was nog zo slim toen ze me zag om een dot gas te geven waardoor ik alleen met linksvoor haar zijkant raakte. Helaas was de voorkant wel verzet, en niet lang daarna liep de kachelradiateur leeg onder mijn voeten. Toen hebben we besloten om 'm weg te doen. Achteraf vind ik het zonde omdat ik waarschijnlijk zelf dat dashboard wel had kunnen uitbouwen om die kachelradiateur te vervangen. Maar op dat moment zat ik met de dood van mijn vader en stond mijn hoofd er totaal niet naar. Vandaar dat we in die tijd nog zoveel lieten doen door een garage(beunhaas) in de buurt.
quote:

[...]

Heb volgens mij zelf nog nooit in een 205 gezeten, of misschien één keer in een ver verleden, maar dat kan ik niet herinneren.
Denk echter wel dat het redelijk vergelijkbaar is, qua comfort zit het wel goed naar mijn idee, hij is wel iets zwaarder dan een 205.
Verder wat moderner vormgegeven en de veiligheid verhoogd qua botsproeven, maar ik vind de oude types zeker zijn charme hebben qua uiterlijk.

Had geprobeerd te zitten in een normale 206 van ik meen 2001, maar ik was blijkbaar te groot voor deze auto want m'n hoofd zat tegen het dak met de stoel op de achterste stand.
Tevens leken de stoelen wat smaller, beiden hebben ook extra steun voor de benen maar bij die 206 zat ik er deels bovenop wat niet echt comfortabel was.
Gelukkig stond de Generation er nog, die is blijkbaar toch wat ruimer en zit mij als gegoten, dus enig verschil is er blijkbaar wel.

Edit: Overigens ben ik geen bumperklever, maar het is wel aan te raden enige afstand te houden van een voorligger, kan kostenbesparend werken als ik deze video mag geloven :+ :

https://www.autoweek.nl/v...06-416101-km-klokje-rond/
Ik begreep dat de 206 ook torsievering achter heeft net zoals de 205. Waardoor je een grote kofferruimte overhoudt. En motorisch zal het misschien iets nieuwer zijn, maar misschien nog familie van de TU motor in mijn 205.

Maar heb je ook geprobeerd of de stoel ook omlaag kon? Bij sommige stoelen zit er een hendel waarmee die nog een stukje kan zakken. Alleen heb ik geleerd dat die niet in alle Peugeots zit. Zo zat die wel in de vorige 205, maar niet in deze. Gelukkig past het net qua hoofdruimte.

Oh, en ik heb besloten dat ik dat filmpje hier maar gewoon onder in mijn post zet. Ik ga het je niet aandoen dat je 'm nog moet opzoeken ook:

• NaoPb

NaoPb

blont ♥

Ik hoop dat jullie mij de dubbelpost vergeven, maar anders wordt mijn vorige post nóg langer dan die al is.

Ik vond nog wat foto's van de vorige 205 die van mijn moeder was maar waarin ik het grootste deel van de tijd reed. Ze heeft destijds zelfs die Hello Kitty raamdingen voor me gekocht om iets rozes toe te voegen aan de auto, aangezien dat één van mijn favoriete kleuren is.

Vanuit het slaapkamerraam:

Op een parkeerterrein vol met andere Franse auto's, bij de begrafenis van een goede vriend en mede liefhebber van Franse auto's. Is helaas de enige foto die ik van de achterkant heb:

De schade na een aanrijding met iemand die voorrang nam waar ze het niet had:

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
quote:
Booberella schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Maar ondanks dat ik toen een redelijke slechte 205 van hem heb gekocht, is de liefde wel gebleven voor het model. En apart genoeg hoor ik dat meer bij liefhebbers van Franse auto's. Dat er een soort band ontstaat waardoor je toch weer terug blijft komen bij dat merk/model, en het helemaal niet erg vindt dat er af en toe eens wat moet gebeuren.
Heel herkenbaar :Y Ik ben zelf ook een 205-addict... Heb er inmiddels een stuk of 15 gehad en volgende week komt er weer een bij :D (en dan heb ik er weer drie tegelijk in bezit (al is een ervan feitelijk al verkocht, maar staat momenteel nog op mijn naam, totdat er weer een nieuwe APK op zit - moet wat aan gelast worden :+ )

Vanaf midden volgende week van mij:

Een '97-er Génération :) Wordt in eerste instantie mijn 'backup' autootje voor als ik mijn daily even in de remise wil gooien voor groot onderhoud. Kan maar zo zijn dat ik hem daarna even netjes ga maken (poetsen/detailen/onderhoud) en weer in de verkoop doe, maar dat zien we t.z.t. wel :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
quote:
CriticalHit_NL schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 01:34:
[..]
Handel je soms in die wagens, dat zijn er best veel dan! :o
Even stofzuigen en afdoen en het is weer als nieuw!
Wat ik al zei, ik ben 205-verslaafd :+

Deels handel, deels hobby, deels sloop... Met uitzondering van de topmodellen (GTI, Genry, CTI) zitten die dingen ook zó ontzettend simpel in elkaar dat je met pech onderweg jezelf kunt redden een slutel 13, een Philips schroevendraaier en een rol ducttape :+

• cdoens

cdoens

quote:
Wok schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Deels handel, deels hobby, deels sloop... Met uitzondering van de topmodellen (GTI, Genry, CTI) zitten die dingen ook zó ontzettend simpel in elkaar dat je met pech onderweg jezelf kunt redden een slutel 13, een Philips schroevendraaier en een rol ducttape :+
Vergeet je Torx-bitjes niet ;)

• Valorian
  • Laatst online: 21:34
@franssie @_JGC_
N.a.v. mijn vorige post een update: uiteindelijk toch voor reparatie gekozen. Gedoe met motormanagement/noodloop bleek bobine te zijn. Vervangen lijstje:
- bobine
- thermostaat
- koppeling (+ drukgroep etc)
- winterbanden gebalanceerd en gemonteerd
- remblokken achter vervangen
Totaal een kleine 1.000 euro verder. Maar met nieuwe koppeling voelt 'ie wel weer aan als nieuw, dat is tenminste iets ;) .. Enige brakke is dat nu de dynamo het min of meer begeven heeft en de auto dus weer opnieuw bij de garage staat :(

• _JGC_
dynamo voor mijn 206 1.4 hdi was ik destijds 300 voor kwijt bij de beun.

Wel grappig overigens, hele dashboard verlicht, alle systemen in storing en rijdt gewoon door... diesel...

• franssie

franssie

Save the albatross

@Valorian er zijn ook bedrijven die die dingen reviseren, zat vroeger een goede in Huizen maar dis is helaas gestopt, scheelt nog wel eens wat geld.

quote:
Wok schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Dat vind ik ook altijd zo leuk in Frankrijk, in een beetje supermarkt of autowinkel liggen de banen en remblokken in het schap. Ze zijn daar gewend veel meer te doen dan wij - en hun auto's zijn er ook voor geschikt. 205 blijft inderdaad wel een leukerd om te zien ook, echt wel een tijdloos gebakje.

quote:
_JGC_ schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:16:
dynamo voor mijn 206 1.4 hdi was ik destijds 300 voor kwijt bij de beun.

Wel grappig overigens, hele dashboard verlicht, alle systemen in storing en rijdt gewoon door... diesel...
Die van mij helaas niet vorig jaar. Zelfs na het vervangen van sersoren stopte ie gewoon. Las later op een volvo forum (ze gebruiken hetzelfde blok als de D2) dat het een connector probleem zou moeten zijn, soit. Een diesel uit krijgen is namelijk wel eens een probleem als je niet een brandstofleiding kan dichtknijpen oid, die blokken blijven normaliter lopen totdat ze uit elkaar spatten.

franssie wijzigde deze reactie 14-01-2018 18:34 (37%)

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-02 00:08

BleuZ

Dolletjes!

quote:
steveman schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:15:
Kon zo gauw niet de wiring vinden van de schakelaar, dus zelf maar gaan zoeken. Mocht iemand ooit nog googlen hierop.

Peugeot 206 wisser
[afbeelding][afbeelding]

keywords Peugeot 206 ruitenwisserschakelaar regensensor.

bij mij lijkt het de regensensor te zijn, gezien de schakelaar gewoon piept wanneer ie moet piepen, en overal keurig 12v op staat in de connector.

Eens kijken of het met een retrofit sensor gaat lukken, er lijkt wel gewoon spanning tot de sensor te komen...
Hè? Bij mijn 206 met regensensor piept de ruitenwisserschakelaar niet. In welk geval zou die moeten piepen dan?

On another note, mijn 206 heb ik afgelopen week de 200.000 KM over gereden :*) Mijn vorige auto, een Peugeot 306, was in gebruik door mijn moeder toen 'ie de 100.000 KM haalde dus ik ben blij dat ik deze mijlpaal zelf heb mogen meemaken :P

• The Eagle

The Eagle

quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Designers zijn goed bezig bij Peugeot vind ik.

Al is dit wel de Gt(-line), ben benieuwd hoe hij er in standaard trim eruit ziet.
Een stuk saaier, ongetwijfeld :+
Ziet er zo wel prima uit, al lijkt het alsof ze het front bij de Ford Mustang gejat hebben en de achterkant bij de oude Mitsu Eclipse.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vorige 308 was een Blue Lease, je had de Blue Lease, BL Executive en de BL Premium. De eerste uitvoering bestaat tegenwoordig niet meer. Het huidige model heeft een geheel ander system. Zo is de navigatie ook vervangen door TomTom. Volgens de gegevens zou de auto Carplay, Mirror Link en de optie voor Android moeten ondersteunen, maar ik krijg het niet geactiveerd.

Overigens lijkt het er op dat er geen optie meer is om muziek naar een interne opslag jukebox te kopiëren, die kende ik wel van de vorige auto, maar heb de optie hier nog niet kunnen vinden.

.... en ja I did RTFM, maar die schiet enigszins te kort. :)

edit1: Net Peugeot for a door lopen spitten, blijkt dat met de nodige facelifts er wel eens opties vervallen. Ergens inde loop van 2016 blijken o.a. de Jukebox en de tweede USB aansluiting vervallen zijn. Nu vind ik de Jukebox nog niet zo erg, maar de tweede USB aansluiting is wel erg onhandig. 8)7

edit2: Vanochtend met het inpluggen van mijn iPhone SE, zie ik dat er een update beschikbaar is van iOS. Tijdens het rijden geïnstalleerd en vervolgens zie ik een pop-up met de mededeling of ik het gebruik van Carplay wil accepteren. :P Mijn iPhone SE was redelijk bij kwa updates, maar toch...

_Dune_ wijzigde deze reactie 12-03-2018 11:01 (37%)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@KVanL Die kop is nog wel recht, zeker als je een alu onderblok hebt :) Die TU-tjes kunnen ècht een hele hoop hebben. Dikkere pakkingen zijn in de regel inderdaad bedoeld voor koppen die al een keer gevlakt zijn. Je kunt ook de koppakking voor een TU5JP4 gebruiken. Deze is namelijk van staal, waardoor je veel minder kans hebt dat je over een paar jaar wéér een uitwendig lekkende koppakking hebt (is namelijk een standaard kwaal bij de 1.1 en 1.4 TU).

Klepseals zou ik zeker mee vervangen als je de kop er af hebt liggen. Ik heb het niet gedaan en daar toch wel een beetje spijt van, omdat ik toch wel wat olieverbruik blijk te hebben door slechte klepseals.

Het uitlaatspruitstuk zou ik sowieso loshalen (denk aan een nieuwe pakking!), het inlaatspruitstuk kun je inderdaad laten zitten (tenzij je nu al het idee hebt dat-ie valse lucht aanzuigt - maar dan zou-ie slecht moeten lopen); je moet dan alleen de brandstofleidingen en gaskabel losmaken.

Heb deze exercitie recent nog gedaan: Wok in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic"

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• KVanL
  • Laatst online: 18:19

KVanL

Alles is relatief

quote:
KVanL schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:00:
Ik rij nu ruim 10 maanden en 10.000 km in een Peugeot 205 van 1996 met inmiddels bijna een bescheiden 110.000 km op de teller. Nog steeds een heel leuk rijdend autootje dat mij nog nooit heeft laten staan, dus wat dat betreft ben ik er er erg blij mee als goedkope studentenbak.

Alleen merkte de keurmeester bij de APK afgelopen oktober wel op dat de motor wat olie zweet, hij vermoedde dat de koppakking een beetje lekt (rechtsvoor, in de hoek waar de dynamo zit). Volgens de keurmeester niet echt iets om direct wat aan te doen, zolang ik maar regelmatig de olie blijf peilen. Een paar weken geleden stond de auto op de brug voor een setje nieuwe voorbanden en nadat die waren gemonteerd lagen er een paar druppels olie op de vloer, en van onderaf was het ook wel te zien dat het blok wat natter is dan ik eigenlijk zou willen. Het olieverbruik is niet heel extreem (ik heb er ongeveer een liter bij moeten gooien de afgelopen 9000 km), maar misschien wordt toch een keer tijd om binnenkort wat aan de koppakking te doen.

Ik ben een 'arme' student die niet vies is van een beetje zelf sleutelen (de distributieriem heb ik ook zelf vervangen), dus als ik de koppakking vervang wil ik dat graag zelf doen. Wel heb ik een paar vraagjes, waar hier hopelijk iemand antwoord op kan geven. Vooral ben ik benieuwd naar de kans dat de kop nog recht is. Ik vermoed dat hij nooit te heet is geweest, hoewel ik natuurlijk alleen maar kan raden wat er in de 21 jaar voordat ik hem kocht mee is gebeurd. Kan ik er dan met een beetje zekerheid vanuit gaan dat de kop nog recht is of gebeurt of zijn de koppen bij deze blokjes ook vaak krom als ze niet te heet zijn geweest? Het gaat om een 1.4 TU3 met aluminium onderblok. Ik ben wel van plan om te checken of de kop vlak is zodra hij eraf is, maar ik zie er vooral tegenop om hem weg te moeten brengen en dan voor langere tijd zonder auto te zitten als hij gevlakt moet worden.

Verder worden er pakkingen in verschillende diktes verkocht (tussen de 1,2 en 1,5mm). Zijn die dikkere pakkingen bedoeld voor koppen die al een keer gevlakt zijn? En is het aan te raden om ook de klepseals te vervangen of is dat zonde van de moeite?

Als laatste vraag ik mij af of het het handigste is om het in- en uitlaatspruitstuk aan de kop te laten zitten bij of om die in de auto te laten zitten. De Haynes geeft aan dat beide opties mogelijk zijn, is er iemand met ervaring die daar wat zinnigs over kan zeggen? Zelf denk ik dat het makkelijker is om de spruitstukken in de auto te laten zitten omdat de kop dan wat handzamer is, maar met name voor het inlaatspruitstuk kan ik niet zo goed inschatten hoe goed de bouten waarmee die aan de kop zit bereikbaar zijn.
Eergistermiddag en gisteren ben ik de hele dag aan het sleutelen geweest, en inmiddels zit er een nieuwe koppakking op. Het een flinke klus (vooral het weghalen van oude pakkingresten heeft een hoop tijd gekost), maar ik ben wel blij dat ik het zelf heb gedaan en de auto rijdt weer prima. Zoals @Wok al vermoedde was de kop nog mooi recht, dus dat was wel een meevaller. Ik heb uiteindelijk het uitlaatspruitstuk helemaal losgehaald en het inlaatspruitstuk aan de kop laten zitten.

Wel waren een een paar kleine tegenvallers. De grootste was de aansluiting van het koelwaterkanaal dat blijkbaar door het inlaatspruitstuk loopt. Deze aansluiting was grotendeels weggerot en brak af bij het loshalen. Er zat ook wat witte aanslag onderop het spruitstuk, dus ik denk dat die aansluiting al een klein beetje lekte. Ik het het opgelost door schroefdraadraad te tappen in het spruitstuk en een uitgeholde M10-bout zonder kop als geïmproviseerde slangtule te gebruiken en dat lijkt goed te werken. Verder braken er twee bouten af bij het loshalen (eentje van de bobine en een van het hittelschildje van de uitlaat), maar die zitten voorlopig nog wel prima op hun plek met een boutje minder.

Helaas is het niet gelukt om de klepseals te vervangen, want ik had een iets te goedkope klepveerlichter gekocht (BGS 1768) die niet sterk genoeg bleek te zijn voor de TU3. Ook met lekkende koppakking bleef het olieverbruik nog wel binnen de perken, dus ik ga ervan uit dat de oude klepseals het ook nog wel een tijdje houden.

Bij de eerste keer starten schrok ik mij wel de pleuris toen het uitlaatspruitstuk opeens begon te roken, maar achteraf waren dat waarschijnlijk wat resten remmenreiniger of andere meuk die nog even moesten wegbranden, want later heb ik het niet meer gezien. Ook heb ik toen geleerd dat de motor niet zo lekker loopt als je één van de stekkers op het gasklephuis vergeet aan te sluiten en dat het erg frustrerend is om een half uur naar de oorzaak te zoeken terwijl die losse stekker zowat voor je neus bungelt. |:(

Gezocht: kapotte Nokia 8 (V&A)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:43
Hoi!

Ik meld me ook even :w

Jochem, 33 jaar en notoir sleutelaar.

Begonnen met een 205 gti (non-cat) en heel wat andere peugjes gehad maar ook ander spul zoals een R5 GTT.

Inmiddels heb ik dit:

https://tweakers.net/ext/f/Eltqnag0rooU30EIreaI45uS/thumb.jpg

Ik sleutel veel zelf voor zover dat kan in de losse uurtjes en zolang het niet te gecompliceerd is.

Voor advies zowel generiek als wat meer in de diepte kan je me vragen :-)

Adjust non olet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Het zweten van olie en kvs werd langzaam aan lekkage. (Territorium markeren kun je het ook noemen op mijn parkeerplaats) Tijd om tot actie over te gaan.
De lekkage zit in de pakkingen van het oliefilterhuis die tevens een warmtewisselaar is.
In de koelvloeistof zat al wat bolletjes olie en bij open rijden, rook ik af en toe koelvloeistof.

Gisteren ben ik er 4 uur zoet mee geweest want het inlaatspruitstuk moest eraf.

Vervolgens vandaag nog koelsysteem geflushed en nieuwe koelvloeistof, olie geflushed en vervangen, nieuw interieurfilter en LPG filter.

Een monteur zou wel sneller zijn maar ik heb de auto heel het weekend met de voetjes op de vloer laten staan dus is de extra tijd verklaarbaar. Nu na de eerste rit is het blok nog helemaal schoon aan de buitenkant maar dit ga ik einde van de week nog eens controleren als er wat meer meters gemaakt zijn.

Een weekend waarin ik m'n auto weer beter heb leren kennen, eigenlijk best wel belonend. :)

[edit] 11 juni is de auto goedgekeurd na vervanging van een stadslichtje en een wiellager. Resultaat mag er dus naar wezen.

cdoens wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:47 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CriticalHit_NL
En nog meer goed High Milage Hero nieuws voor Peugeot 406 Break met een benzine blok:

Niet kapot te krijgen die oude Peugeot modellen, zo taai en sterk als een leeuw.

Bron: https://www.autoweek.nl/v...03-530738-km-klokje-rond/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
quote:
CriticalHit_NL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:52:
[...]

Zag vandaag nog een Peugeot 205 Cabrio op de weg, is het goed weer voor maar dat model zie je niet vaak!
Was een leuk gezicht tussen al het grijze leaseblik in de spits. :)
De mijne is ook regelmatig te spotten in Z-O Brabant ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
quote:
steveman schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:45:
Nieuwe condensor + wat R134a, en we zitten ook met dit weer gewoon met plezier in de 206 \o/
Voor de APK nog wel in net in orde, maar toch maar 2 nieuwe bandjes erop ivm uitdroging, zelf nog even voor-achter wisselen, beste rubber het liefst op de trekkende en sturende as natuurlijk...
Weet niet hoe je voorbanden zijn, als die net een jaar geleden vernieuwd zijn is het geen probleem om het om te wisselen, maar als je huidige voorbanden al wat verder zijn zou ik gewoon het beste rubber achter laten zitten.
Een 206 is nou typisch zo'n karretje dat gewoon andersom gaat staan op een rotonde of klaverblad zonder kans tot correctie als je met versleten of uitgedroogde achterbanden gaat rijden. Ik vermoed dat je dat verschil nu al merkt aan je auto met nieuwe banden achter.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True