Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Madman_K schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:45:
[...]

Oorzaak: Can-bus hapering tussen de computers.
En dan blijven ze in storing staan, zolang de auto "aan" is

Oplossing 1: wacht 10 minuten buiten sleutel bereik van de auto. Na een paar minuten nadat de auto op slot gaat, gaan de computers pas helemaal uit/standby. Daarna starten ze weer normaal op incl de can-bus verbinding.

Oplossing 2: 12v accu losgooien.
(onofficieel advies van de gele bus 🤫)
Ik zal morgen, als ik weer naar NH rijdt een kijken welke oplossing nodig is als het gebeurd.
Sta ik ergens in een drukke tunnel ga ik denk ik voor 2 :+

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:32

Halfkakkende

Vandring

GAIAjohan schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:48:
[...]

maandje.. och valt mee..
De buren zitten sinds eind maart zonder hun auto, en hebben sindsdien een Corsa met dealerbelettering.

Heerlijk bezig Stellantis
Inmiddels al ruim 3 maandjes he… vandaag verzoek gehad wéér de leenauto te wisselen. Knettergek!

Gelukkig via het werk van de dame krijgen we nu wel compensatie, maar leuk is anders. Again: gloednieuwe auto.

Nooit weer Peugeot (of elke Stellantis wagen) in de toekomst. Wat een gepruts; ze weten niet eens wanneer ze iets kunnen oplossen 8)7

En wegwezen met aanleverroutes en shit. Het produceren van deze wagen kostte 2 maanden, reparatie van wmb iets onbenulligs inmiddels al ruim 3.

[ Voor 10% gewijzigd door Halfkakkende op 15-09-2025 20:41 ]

MUZIEK!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:32
hjs schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:38:
[...]

Ik zal morgen, als ik weer naar NH rijdt een kijken welke oplossing nodig is als het gebeurd.
Sta ik ergens in een drukke tunnel ga ik denk ik voor 2 :+
Bij mij was beide keren binnen een paar tellen na het wegrijden.
1 keer kon ik nog wel doorrijden terug een parkeervak in.
Maar de 2e keer stopte die wel net na het wegrijden midden op de weg.
Gelukkig rustig, dus hoefde er niemand langs die 10 minuten

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

RvL

Halfkakkende schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:39:
[...]

Inmiddels al ruim 3 maandjes he… vandaag verzoek gehad wéér de leenauto te wisselen. Knettergek!

Gelukkig via het werk van de dame krijgen we nu wel compensatie, maar leuk is anders. Again: gloednieuwe auto.

Nooit weer Peugeot (of elke Stellantis wagen) in de toekomst. Wat een gepruts; ze weten niet eens wanneer ze iets kunnen oplossen 8)7

En wegwezen met aanleverroutes en shit. Het produceren van deze wagen kostte 2 maanden, reparatie van wmb iets onbenulligs inmiddels al ruim 3.
Ik zou nu toch maar eens de leasemij flink onder druk gaan zetten. Compensatie is leuk, maar je hebt daar je auto niet mee terug. Dus blijft de leasemij in gebreke mijn inziens.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

:) Ook dat gesprek loopt.

MUZIEK!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Goed, inmiddels twee weekjes verder en maar zelf met Peugeot/Stellantis contact gezocht, want de dealer wist niet wanneer, hoe en wat en helaas nog steeds geen goed nieuws. Kennelijk is het vooral erg moeilijk in Frankrijk.

Ik moet zeggen dat we érg zijn afgeknapt op dit merk (of inmiddels wel alles van Stellantis, want de leen-Opel is ook van alles mee aan de hand), wat mij betreft hoort dit geen 3+ maanden te duren.

MUZIEK!

• Decust
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11 10:00
Ik zit al een tijdje hier te kijken of ik iemand met hetzelfde probleem voorbij zie komen, maar geen succes.

Ik heb sinds 30 Januari dit jaar zo'n mild Hybrid Peugeot 308 GT. Super tevreden mee wat dat betreft. De massage stoelen zijn echt een mooi pluspunt voor de lange ritten. Echter toen de auto net geen 5 maanden oud was is de koelpomp afgebroken. (de sleper kon letterlijk de beschermkap en multiriem die losgeschoten waren volledig intact eruit trekken)

Ondertussen staat de auto zo'n 3 maanden in reparatie en staan de onderdelen nog steeds "In bestelling".
Scheelt dat het een zakelijke lease is en ik dus een vervangwagen heb.

Had deze wagen juist uitgekozen omdat ik een collega had die er al heel tevreden bijna 4 jaar mee rijd.

Tot zover dus mijn ervaring met Peugeot. Leuke auto, zo lang die blijft rijden.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:08
Wil graag een litertje olie in de Peug leggen, want je weet nooit wanneer het nodig is. De dealer had helaas geen flessen op voorraad in juni en ik ben er nog niet aan toegekomen om iets te kopen. Maar dat moet ik dus wel even doen.

Maar welke olie moet er nu in? Ik lees overal PSA B71 2312, maar als ik op kenteken zoek op diverse sites (waaronder Total) dan kom ik uit op de PSA B71 2290? En dat is dan een 5W30. Ik kom dan op de https://total-cdn-lmdb.af...-RCP-5W-30_YIV_NL_NLD.pdf

Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, ik wil gewoon betrouwbare olie die geen gezeik oplevert. Ik hoop het er nooit in te hoeven gooien. In vorige auto's gooide ik gerust Action olie, maar met de natte riem in de 208 lijkt mij dat een garantie op problemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Het is nu oktober, dus de dealer zal inmiddels toch wel nieuwe voorraad hebben.

• Drardollan
Frappuccino schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:06:
Het is nu oktober, dus de dealer zal inmiddels toch wel nieuwe voorraad hebben.
Ongetwijfeld. Maar mij te ver rijden.

Los van dat het elders de helft goedkoper zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 08-10-2025 18:20 ]

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:03:
Wil graag een litertje olie in de Peug leggen, want je weet nooit wanneer het nodig is. De dealer had helaas geen flessen op voorraad in juni en ik ben er nog niet aan toegekomen om iets te kopen. Maar dat moet ik dus wel even doen.

Maar welke olie moet er nu in? Ik lees overal PSA B71 2312, maar als ik op kenteken zoek op diverse sites (waaronder Total) dan kom ik uit op de PSA B71 2290? En dat is dan een 5W30. Ik kom dan op de https://total-cdn-lmdb.af...-RCP-5W-30_YIV_NL_NLD.pdf

Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, ik wil gewoon betrouwbare olie die geen gezeik oplevert. Ik hoop het er nooit in te hoeven gooien. In vorige auto's gooide ik gerust Action olie, maar met de natte riem in de 208 lijkt mij dat een garantie op problemen.
Ervan uitgaande dat je een 1.2 PureTech hebt: Tegenwoordig is het advies van Peugeot om 5W30 te gebruiken volgens de Stellantis FPW9.55535/03 norm. Het liefst willen ze dat je Total Quartz Ineo RCP gebruikt.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 12:28
Ik rij inmiddels mn 208 GTI BPS al ruim 4 jaar en van 56k naar nu 140k gereden.

Nog steeds genieten maar ergens kriebelt het al maanden voor eens wat anders.
Niet als vervanger maar erbij want verkopen kan ik die 208 echt never nooit O+

Ik ben als een blad aan de boom en wissel per uur van gedachte en was dus eigenlijk op zoek naar een BMW met een 6-cilinder B58. Eerst M340i, daarna M240i en later weer afezwakt naar M140i.
Dat ging dus van kwaad tot erger in mijn hoofd en voor een goeie al snel 40k+

En eerlijk is eerlijk: eigenlijk heb ik dat niet voor een auto over...

Management samenvatting:
We gaan waarschijnlijk toch voor een 308 GTI BPS waar eigenlijk ook de hele zoektocht mee begon.
Zaterdag een 'coupe franche' zwart/rood 308 bekijken.
Als die goed is maak ik het setje compleet.
De 208 GTI BPS blijft dus sowieso en gaat nergens heen 8)

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-11 13:24
Beste mensen,

Ik overweeg een jaar oude import Peugeot 308 GT hatchback of een jaar oude ex huurauto standaard 408 te kopen. De 408 komt van een Nederlands verhuurbedrijf, dus niet uit Spanje ofzo.
Beiden rond de 24000km en nagenoeg dezelfde aanschafprijs.

Nu lees ik gruwelijk slechte ervaringen van Stellantis en dan vooral de service/klantvriendelijkheid.
Van de bijna 1000 reacties is het 92% echt slecht op Trustpilot.
Nu snap ik dat mensen vooral negatieve ervaringen delen, maar 92% van bijna 1000 is wel erg slecht toch?

Wat zijn jullie ervaringen met Stellantis cq Spoticar?

Mijn tweede vraag. Is een ex huurauto een probleem of zal een standaard 408 niet echt als scheurmonster ingezet zijn. Lijkt mij dat de jongeren niet echt geïnteresseerd zijn in een standaard 408?

Dank voor eventuele reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Highlander1962 op 12-10-2025 11:11 ]

• Csotranme
I did a thing :+

Had het al aangekondigd en moet morgen nog even bellen om de deal te bekrachtigen.

De 'set' is compleet 8)
2016 308 GTI 270 in Coupe Franche komt naast m'n 208 GTI BPS te staan :D !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONYjUh-Gz-mbObu1JekezgD_VaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjUE256gOcnQWYE0vI9n8cVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF9eUEOYmZaAtvWy8JbVdtOdNJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2OvYNLFIapao66VdGUgVy8z.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbumper is wel een keer in z'n leven gespoten. Klein krabje op de bestuurdersdeur wat met een lakstiftje wel te fixen is.

Zgan Alcon schijven, interieur als nieuw!
Eerste klus gaat zijn om een 180graden achteruitrij camera te plaatsen met een recente RCC of NAC unit met Android Auto en DAB+

Daarna begin volgend jaar Godspeed RVS remzuigers en nieuwe blokken :*)

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 15:53
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:15:

Had het al aangekondigd en moet morgen nog even bellen om de deal te bekrachtigen.

De 'set' is compleet 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voorbumper is wel een keer in z'n leven gespoten. Klein krabje op de bestuurdersdeur wat met een lakstiftje wel te fixen is.

Eerste klus gaat zijn om een 180graden achteruitrij camera te plaatsen met een recente RCC of NAC unit met Android Auto en DAB+

Mooi ding! Er stond er laatst een bij mijn ouders in de straat. Heb toen aardig lang uit het raam staan kijken :p

• Csotranme
PdeBie schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:01:
[...]

Mooi ding! Er stond er laatst een bij mijn ouders in de straat. Heb toen aardig lang uit het raam staan kijken :p
Haha ja zelf ook heel erg blij mee O+

Zowel de 208 BPS als de 308 GTI270 waren al jaren mn droom auto's. Kon toen de 308 niet betalen en dus de 208 gekocht.
De 308 gaat nu echt voor spotprijzen dus ik denk het juiste moment nu om te kopen.
Kon hem echt niet laten staan.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 22:03
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:15:

De 'set' is compleet 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag dit model in 2016 of 17 bij iemand op de oprit staan. Hele gave bak!
Ik heb ‘m daarna nooit meer op de weg gezien :o

• Csotranme
Mosin schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Zag dit model in 2016 of 17 bij iemand op de oprit staan. Hele gave bak!
Ik heb ‘m daarna nooit meer op de weg gezien :o
Ze zijn ook zeldzaam. Zeker in NL.
Heb gisteren even snel een check gedaan in de RDW database.
Alle kleur varianten bij elkaar waarschijnlijk nu 40-50 op kenteken waarvan ik nu kan vinden en rond de 5 in deze kleurstelling.

Het is een beetje lastig zoeken want soms staan ze als enkel 'rood' geregistreerd en soms als 'rood/zwart' zoals de mijne. Maar als ik zoek op rood pak ik ook de volledig rode mee..

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 22:03
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

Ze zijn ook zeldzaam. Zeker in NL.
Heb gisteren even snel een check gedaan in de RDW database.
Alle kleur varianten bij elkaar waarschijnlijk nu 40-50 op kenteken waarvan ik nu kan vinden en rond de 5 in deze kleurstelling.

Het is een beetje lastig zoeken want soms staan ze als enkel 'rood' geregistreerd en soms als 'rood/zwart' zoals de mijne. Maar als ik zoek op rood pak ik ook de volledig rode mee..
Nu je het over de kleur hebt, ik twijfel of het model dat ik zag een volledig rode of een rood zwarte was. Maar de auto trok in ieder geval direct de aandacht.
Ik heb dit model zelfs nooit rijdend gezien, alleen stilstaand. Bijzonder! Heel veel plezier ermee :)

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Prachtige 308 GTi! Wat mij betreft een van de meest onderschatte in z’n klasse. Geweldige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op.

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:27:
Prachtige 308 GTi! Wat mij betreft een van de meest onderschatte in z’n klasse. Geweldige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op.
Thnx! Helemaal mee eens. Het is een echte wolf in schaapskleren (wel wat minder in deze kleurstelling :+ )

Overigens is mn 208 dat ook al. Menig verbaasd Golf GTItje gehad :p

Peugeot wordt altijd onderschat en gezien als slechte/trage auto's en de Peugeot Sport versies zijn zeldzaam dus vrijwel niemand kent het.

• Highlander1962
Korte vraag. Heeft een jaar oude PHEV 408 nog wel zin om te kopen?
Ik heb geen mogelijkheid om thuis op te laden.
Rij veel korte stukjes van rond de 10 km per keer.
Totaal rij ik echt hooguit 8000 km per jaar.

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:21
Highlander1962 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:26:
Korte vraag. Heeft een jaar oude PHEV 408 nog wel zin om te kopen?
Ik heb geen mogelijkheid om thuis op te laden.
Rij veel korte stukjes van rond de 10 km per keer.
Totaal rij ik echt hooguit 8000 km per jaar.
Klinkt alsof een E208 of andere goedkope EV (i3, Zoe of Ioniq) een betere keuze is. Mijn ouders rijden die km’s en laden eens per week de Ioniq even op.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Dus, weer een paar weken verder en weer geen nieuws vanuit de dealer. Ik vind dit echt lachwekkend worden: inmiddels bijna 4 maanden verder en nog staat "het onderdeel" op backorder. Ik geloof er geen reet meer van.

Gelukkig wordt de baas gecompenseerd voor de kosten, maar om eerlijk te zijn: die wagen kan ons inmiddels wel gestolen worden.

Nooit maar dan ook echt nooit weer een stelantis wagen...

MUZIEK!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Halfkakkende schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:10:
Dus, weer een paar weken verder en weer geen nieuws vanuit de dealer. Ik vind dit echt lachwekkend worden: inmiddels bijna 4 maanden verder en nog staat "het onderdeel" op backorder. Ik geloof er geen reet meer van.

Gelukkig wordt de baas gecompenseerd voor de kosten, maar om eerlijk te zijn: die wagen kan ons inmiddels wel gestolen worden.

Dit is niet alleen Stelantis hoor, bij mijn vorige werkgever soort gelijke situatie gehad, ging alleen om 3 auto's waar problemen mee waren. Allemaal zelfde merk en type Volkswagen Enyaq. De directeur was het op een gegeven moment zo zat dat hij de contracten heeft laten ontbinden, meestal is dat bijna niet te doen. Daar wil een leasemaatschappij over het algemeen niet aan, maar is toch gelukt met minimale kosten, met andere woorden niets afgekocht.

Via werkgever/wagenpark beheer harder pushen en deadlines stellen, is mijn ervaring. Anders halen ze het onderdeel van een showroom model af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2025 11:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
_Dune_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Dit is niet alleen Stelantis hoor, bij mijn vorige werkgever soort gelijke situatie gehad, ging alleen om 3 auto's waar problemen mee waren. Allemaal zelfde merk en type Volkswagen Enyaq. De directeur was het op een gegeven moment zo zat dat hij de contracten heeft laten ontbinden, meestal is dat bijna niet te doen. Daar wil een leasemaatschappij over het algemeen niet aan, maar is toch gelukt met minimale kosten, met andere woorden niets afgekocht.

Via werkgever/wagenpark beheer harder pushen en deadlines stellen, is mijn ervaring. Anders halen ze het onderdeel van een showroom model af. :)
Een VW Enyaq is ook wel een zeer zeldzaam model. Kan me voorstellen dat ondefdelen voor een dergelijke auto ook moeilijk te krijgen zijn.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twardt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:18:
[...]
Een VW Enyaq is ook wel een zeer zeldzaam model. Kan me voorstellen dat ondefdelen voor een dergelijke auto ook moeilijk te krijgen zijn.
Skoda... :) ook goed, is gewoon Volkswagen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Csotranme
Gisteren het bommetje eindelijk opgehaald 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PyoxFjnExmxuKCJvv68pZAsGW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWCHULQ2S9AhCEZTiqJSGqq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of0HpejvmMWZv03nTN75shr_w5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxPTz9X1TI5YoN4Ieviwfdsa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtvLLWmd2GASLxF7NfoBv37Tr88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/529U2J7j5Dkk9qXgYT7icIpG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XKXV8OuVH9SfOnIwr0rk2imyD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XwupW6Mt4hTxXY5OubK4XMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqDSwfq6CY1tHd_1p-g7w8u6T1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO65EW7V8F9VWcYPFIgoI8NG.jpg?f=fotoalbum_large

Poahh wat een raket is dit >:)
Als ik hem vergelijk met het kleine broertje die ik al langer heb is de 208 veel spartaanser en meer go-kart. De 308 is natuurlijk groter, voelt wat volwassener aan en een stuk stiller vanbinnen.
De 308 heeft wel veel meer koppel onderin beschikbaar. Wielspin tot in de 3de versnelling :+
De 208 met de kleinere turbo begint pas stappen te zetten bij 3200 toeren.
Tussensprintjes zijn met de 308 echt veel leuker hierdoor.

De massage stoelen van de 308 tja.. leuk dat het erop zit, was voor mij geen must. Het is een beetje een gimmick.
De Denon speakers daarintegen zijn wel echt een dikke verbetering t.o.v. die frisbees in de 208.

Wel veel bekijks met deze kleurstelling :P
Mensen die de hond uitlaten en zowat hun nek verdraaien als een uil tot mensen die zwaaien of hun duim opsteken. Had ik met de 208 soms ook wel eens maar de 308 valt duidelijk meer op 8)

• Naafkap
Prachtige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op :)

• Drardollan
Qua model en interieur vind ik het een hele toffe wagen, maar de kleurstelling rood/zwart vind ik echt afschuwelijk _O-

Maar gelukkig verschillen smaken! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

• Csotranme
Drardollan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:14:
Qua model en interieur vind ik het een hele toffe wagen, maar de kleurstelling rood/zwart vind ik echt afschuwelijk _O-

Maar gelukkig verschillen smaken! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Yep you hate it or you love it :+
Ik hou er van!

• Naafkap
Csotranme schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Yep you hate it or you love it :+
Ik hou er van!
Ik ben wel benieuwd hoe ‘ie zich verhoudt tot z’n nieuwere broer de 308 225 pk hybride. Kan nergens vergelijkende filmpjes vinden helaas.

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ‘ie zich verhoudt tot z’n nieuwere broer de 308 225 pk hybride. Kan nergens vergelijkende filmpjes vinden helaas.
Niet omdat ik de 270 heb maar de 225 is geen partij.
De 225 is ook uit productie genomen omdat iedereen de 180 nam. Het verschil tussen die 2 is minimaal.

Sowieso zijn dat plugin hybrides.
Wellicht dat ze met volle accu mee kunnen komen maar die ondersteuning van de elektra vlakt aan de bovenkant af waarbij de 270 gewoon door gaat.
Met een lege accu zijn ze sowieso nergens.

De 270 doet 0-100 onder de 6 seconden.
De 225 hybrid 8,3 seconden.

Niet te vergelijken ;)

De enige Peugeot die aan de 308 GTI270 kan meten is de 508 PSE met z'n hybride 360pk aandrijflijn. Die doet 5.2s naar 100 geloof ik.
Die heeft alleen geen Torsen sperdif etc.

Edit: Moet zeggen dat dezelfde 270pk motor in de RCZ R ligt. Wellicht wel een oudere versie maar ik ben niet heel bekend met de RCZ.

[ Voor 16% gewijzigd door Csotranme op 19-10-2025 21:30 ]

• Naafkap
Csotranme schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Niet omdat ik de 270 heb maar de 225 is geen partij.
De 225 is ook uit productie genomen omdat iedereen de 180 nam. Het verschil tussen die 2 is minimaal.

Sowieso zijn dat plugin hybrides.
Wellicht dat ze met volle accu mee kunnen komen maar die ondersteuning van de elektra vlakt aan de bovenkant af waarbij de 270 gewoon door gaat.
Met een lege accu zijn ze sowieso nergens.

De 270 doet 0-100 onder de 6 seconden.
De 225 hybrid 8,3 seconden.

Niet te vergelijken ;)

De enige Peugeot die aan de 308 GTI270 kan meten is de 508 PSE met z'n hybride 360pk aandrijflijn. Die doet 5.2s naar 100 geloof ik.
Die heeft alleen geen Torsen sperdif etc.
Moah, nu doe je de 225 wat te kort, 0 naar 100 gaat in 6,9 seconde, geen 8,3 ;). 100-200 in 17 seconde. De gti lijkt iets sneller met ongeveer 16 seconden. Maar heel veel scheelt het niet. Uiteraard is de rijdynamiek niet te vergelijken, maar dankzij het elektrokoppel gaat het toch best rap allemaal.

Leuk filmpje: YouTube: Peugeot 308 Hybrid 225 - Way faster than expected! Topspeed POV Auto...

[ Voor 10% gewijzigd door Naafkap op 19-10-2025 21:33 ]

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Moah, nu doe je de 225 wat te kort, 0 naar 100 gaat in 6,9 seconde, geen 8,3 ;). 100-200 in 17 seconde. De gti lijkt iets sneller met ongeveer 16 seconden. Maar heel veel scheelt het niet. Uiteraard is de rijdynamiek niet te vergelijken, maar dankzij het elektrokoppel gaat het toch best rap allemaal.

Leuk filmpje: YouTube: Peugeot 308 Hybrid 225 - Way faster than expected! Topspeed POV Auto...
Even opgezocht. 308 225 hybrid doet 7.5s naar 100 volgens fabrieksopgave (althans Autoweek en die hanteren wat de fabrikant zegt meen ik)
https://www.autoweek.nl/a...eugeot-308-gt-hybrid-225/

308 270 6.0s:
https://www.autoweek.nl/a...ot-308-gti-1-6-e-thp-270/

Maar dan nog zoals ik al zei: de 270 heeft een Torsen sperdif en veel dikkere remmen. Totaal verschillende auto's met een ander doel.
Het enige wat ze gemeen hebben is de 308 badge ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Csotranme op 19-10-2025 21:41 ]

• Naafkap
Eens. Zijn totaal andere auto’s.

• Decust
Halfkakkende schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:10:

Gaat het toevallig bij jou ook om een distributieketting kapje? x)

Mijne gaat nu ook de 4 maanden reparatie aantikken.

Heb het via mijn wagenparkbeheerder gespeeld van werk en die had contact opgenomen met de leasemaatschappij. Toen heeft de leasemaatschappij contact proberen op te nemen met de dealer en heeft vervolgens uit frustratie van de slechte contactmogelijkheden maar een bezoekje gebracht direct aan de dealer aangezien dat sneller was 8)7 .

Te gek voor woorden. Eerste stallantis wagen maar echt geen goede ervaring hiermee en Hekkert (dealer).

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Hier gaat het over Van Mossel, maar betreft een "onderdeel van de stuurbekrachtigingspomp"...Is overigens maar niet wie je spreekt, want de ander zegt dat het een garantiekwestie is (let wel, bij het stuk gaan was de wagen 3 weken oud, dus hoezo garantiekwestie).

Hier wordt het ook via wagenparkbeheerder en de leasemaatschappij gespeeld, maar ondertussen rijden we in een ondermaatse wagen, terwijl de e308 full option was....Tsja....

Wat ik eigenlijk nog irritanter vind is hoe je aangesproken wordt als je na een maandje weer eens belt met die gasten. Alsof je een pannenkoek bent die maar "even" geduld moet hebben; ze worden zelfs boos aan de telefoon... Maar wel met de vleet nieuwe wagens uitleveren. Dan zou je zeggen dat het onderdeel er ook is, maar wij zullen wel gekke henkie zijn.

We kijken het nog even aan (we kunnen ons gelukkig nog vervoeren en de chef des huizes wordt gecompenseerd), maar binnenkort denk ik dat wagenparkbeheer maar eens aangesproken gaat worden dat ze de tweede e308 (de eerste was geleverd, maar bleek een verkeerde uitvoering), maar in hun reet kunnen steken en er graag een andere auto besteld moet worden.

Ter vergelijking, ik had een BMW e330 waar de battery pack stuk van was, die lieten iemand uit Munchen komen om te overzien dat dat ding goed geinstalleerd werd. Twee weken later stond ie weer voor de deur. Zo kan het dus ook.

Sorry, mijn posts komen over als een rant, maar we zijn er hier thuis helemaal klaar mee... Dit is gewoon slechte service niet in de laatste plaats omdat het een product betreft die 47k aantikt; je zal het maar als particulier gekocht hebben.

MUZIEK!

• Decust
Ik snap de frustratie helemaal, zit dus in hetzelfde schuitje soort van. Mijn wagenpark beheerder heeft de bijtelling nu aangepast naar mijn vervangwagen. Maar is best vervelend in dit geval het ik een 308 GT met letterlijk alles wat ik erop kon krijgen. En mag ik het nu doen met een vrij basale golf.

Ook bij mijn dealer werd er gedaan alsof ik ongeduldig was toen ik voor de 2de keer zelf belde en het ruim voorbij de laatst bekende reparatiedatum was die ze mij hadden gegeven. Als ze op de datum het onderdeel niet binnen hadden en konden starten met de reparatie werd het stilletjes zonder contact een maand opgeschoven. Rare praktijken eerlijk gezegd...

Mijn vorige was een Mazda 3 waar ze binnen een dag de kabelboom hebben vervangen omdat mijn airco het niet deed. Dat was toch een betere service.

• Csotranme
Hier gaat de 308 GTI270 vrijdag middag naar de Digicar sportschool :+

Custom map erop die waarschijnlijk rond de 300pk en 400nm uit komt.
Stiekem hoop ik 308pk, staat leuk net als bij de 208 :9

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:47
@Halfkakkende @Decust Dergelijke lange reparatietijden zouden bij een consumentenkoop al reden genoeg zijn voor het ontbinden van de koop. Een maand of zelfs vier maanden een auto niet kunnen repareren betekent echt dat de verkoper niet in staat is om het product te (laten) repareren en vervangen lukt (gezien de lange levertijden) ook niet binnen een redelijke termijn.
Nu gaat het hier over lease maar er moet toch ook in je contract met de werkgever iets geregeld zijn als de gekozen auto niet meer beschikbaar is. Anders zou je bij een rechtbijstandsverzekering of een bevriende advocaat kunnen informeren of er jurisprudentie over bestaat (niet om direct een zaak aanhangig te maken, maar om je positie te weten te komen).
Al die lagen maken het er niet eenvoudiger op maar uiteindelijk is het de werkgever die niet de auto levert die is afgesproken.

• Csotranme
De 308 GTI270 heeft vandaag zn sportdag gehad bij Digicar voor een custom stage 1 tune.

Aangenaam verrast met de uitkomst! Motortje loopt als een zonnetje schijnbaar.
Van 270pk en 330nm naar 320pk en 420nm >:) 8)
Het verschil is ook echt duidelijk te merken. Veel meer power al onderin.
Origineel was al lijp maar dit... poah.. niet normaal meer :o

Blijft toch indrukwekkend voor een 1.6 turbo

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 24-10-2025 22:31 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Csotranme schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:29:
De 308 GTI270 heeft vandaag zn sportdag gehad bij Digicar voor een custom stage 1 tune.

Aangenaam verrast met de uitkomst! Motortje loopt als een zonnetje schijnbaar.
Van 270pk en 330nm naar 320pk en 420nm >:) 8)
Het verschil is ook echt duidelijk te merken. Veel meer power al onderin.
Origineel was al lijp maar dit... poah.. niet normaal meer :o

Blijft toch indrukwekkend voor een 1.6 turbo
35 jaar geleden haalde Peugeot 220 PK uit een 2.0 turbo. (405Ti16)
Ik sta er niet versteld van dat ze het kunnen halen uit een 1.6 tegenwoordig maar dat het in principe heel blijft in ongetrainde consumentenhanden :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• PdeBie
@Csotranme dat zijn serieuze getallen! Lekker bezig

• Csotranme
cdoens schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:06:
[...]

35 jaar geleden haalde Peugeot 220 PK uit een 2.0 turbo. (405Ti16)
Ik sta er niet versteld van dat ze het kunnen halen uit een 1.6 tegenwoordig maar dat het in principe heel blijft in ongetrainde consumentenhanden :)
Bij dit blok (EP6FDTR, 5GN) ben ik er niet zo bang voor ;)
Dit is de sterkste THP die ze gemaakt hebben met gesmede zuigers/drijfstangen, dubbele olie sproeiers etc. Ze hebben aardig hun best gedaan bij PSA om de boel heel te houden in dit blok.
Zuigerbreuk is één van de kwalen van THP. Heeft dit blok geen last van.

• Csotranme
PdeBie schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:56:
@Csotranme dat zijn serieuze getallen! Lekker bezig
Heel happy mee en wellicht in de toekomst nog ietsje meer met wat mods onder de kap van GT Intake, Pug1off etc.

Voor een Peugeot is 300pk+ heel wat. Enkel de hybride 360pk PSE aandrijflijn doet meer.
Ze hebben ergens echt steken laten vallen.

BMW kan nog een 6-cilinder B58 leveren die binnen de mileu normen valt met 400pk+ stage 1 met vergelijkbare verbruikscijfers (308 loopt hier ook 1 op 8-9)
Waarom kan/doet Peugeot dit niet?
Al proppen ze het exclusief in een DS model wat voor Stellantis het high-end merk is.
Een DS4 in hatchback of sedan (ala Audi RS) met 400pk of een DS7 met nog meer is echt wel interessant.
De Duitse rijder heeft alleen al geen interesse in Frans vanwege het mindere vermogen wat ze bieden.

Gemiste kans wat mij betreft... als er wat dikkers komt dan de EP6FDTR (308 GTI270/RCZ R) zonder hybride sta ik als eerste in de rij.
Ze lopen nu sowieso achter de feiten aan met hun elektrische aandrijflijn die ook nog eens begrensd is op 150km/h.

De komende elektrische 208 GTI vind ik ook best een kekke ding en overweeg hem ook wel voor woon/werk verkeer.
Ik stoor me dan alleen weer aan die compleet gestoorde max 180km/h...!!!
1. Het is eigenlijk geen GTI want het is geen injectie motor...
2. Waarom begrens je op 180. Een GTI. Met begrenzing... why...
Ja mn 308 is ook begrenst op 250 maar dat is een veel respectabelere snelheid voor een GTI. Dat rij je zelfs in Duitsland amper.

[ Voor 16% gewijzigd door Csotranme op 31-10-2025 01:11 ]

• Destruction
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Decust schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:36:
Ook bij mijn dealer werd er gedaan alsof ik ongeduldig was toen ik voor de 2de keer zelf belde en het ruim voorbij de laatst bekende reparatiedatum was die ze mij hadden gegeven. Als ze op de datum het onderdeel niet binnen hadden en konden starten met de reparatie werd het stilletjes zonder contact een maand opgeschoven. Rare praktijken eerlijk gezegd...
Dat klinkt inderdaad als rare praktijken. Als garage heb je er baat bij dat elke auto die binnenkomt ook ZSM weer weg is. Staanblijvers kosten geld en ruimte en leveren eigenlijk niks op. Zoals eerder aangehaald, misschien inderdaad je werkgever/wagenparkbeheerder vragen de "koop" te ontbinden. Geen deugdelijk product, en kennelijk is men niet in staat om het defect te repareren. Dan koopt de dealer 'm maar terug, is het tenminste hun eigen probleem.

Om me hier dan gelijk maar even voor te stellen, ik rijd sinds begin deze maand in deze 307:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1n2cEkxR_toAfcP8XUUzfEGMD8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/azTGc32vmGJt7F7AGLCrB3Mo.jpg?f=user_large

Met de 1.6 16v, in XT Pack uitvoering. Hiervoor had ik een bus, eigenlijk is dit meer een tussenpaus maar ik verwacht hier het komende jaar in te blijven rijden. Ik ben de 2e eigenaar, de auto heeft net 200k gelopen waarbij vorig jaar de complete distributie, multiriem en spanner vervangen zijn. De technische staat is goed, met eigenlijk als enige "defect" de lamme COM schakelaar. Ik zie de prijzen voor die COM unit oplopen, ik weet nog niet of ik ~200 euro in deze auto wil steken dus voor nu laat ik de richtingaanwijzer hendel maar gewoon een beetje lam zijn :+

Zoals op deze foto te zien, aanhangers trekken moet hij regelmatig doen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• PdeBie
Csotranme schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 01:02:
[...]

De komende elektrische 208 GTI vind ik ook best een kekke ding en overweeg hem ook wel voor woon/werk verkeer.
Ik stoor me dan alleen weer aan die compleet gestoorde max 180km/h...!!!
1. Het is eigenlijk geen GTI want het is geen injectie motor...
2. Waarom begrens je op 180. Een GTI. Met begrenzing... why...
Qua uiterlijk zeker! Met dat rode tapijt erin en zo. Heel gaaf. Voelt net zo retro aan als de nieuwe Renault R5.

Maar de term GTi misbruiken, terwijl er niks GT(injection) aan is..... :(
Noem het dan GTE, maar dat mag waarschijnlijk niet omdat VW die type aanduiding al heeft (en waarschijnlijk ook vastgelegd).

En die begrenzing zal vast en zeker een veiligheidsding zijn voor de electromotoren. Al kon mijn Tesla destijds veel harder. Ik weet alleen niet wat de motoren van Stellantis aankunnen.

Nu reed ik met de Tesla (en mijn huidige Focus) nooit zo hard (op een enkele verlaten snelwegsprint met een voor jou wel bekende oranje/zwarte 206 turbo na), maar ik snap wel dat het vreemd aanvoelt dat hij begrenst is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
@Destruction Weet niet hoe lam die schakelaar is en of de 307 dezelfde stuurkolom heeft als de 206, maar bij de 206 zit er een plastic nokje achter de COM unit waar de schakelaar zit. O-ring die om de schakelaar valt doorschuiven naar het eind en dan een slag draaien en achter dat nokje haken.

Ik heb al 2 COM-units verlengd in levensduur op die manier. Uiteindelijk gaan ze dan alsnog na 2 jaar, maar de 2e COM unit die ik zo gefixt heb stond eerder op de sloop dan dat de COM unit helemaal lam was.

Mijn 307 van 2006 heeft ook een lamme COM-unit, als je richting aangeeft naar rechts en dan het stuur te hard terugdraait schiet 'ie soms door naar links. Daar begint het meestal mee, als het hinderlijk wordt gebruik je de O-ring fix.

• Destruction
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

_JGC_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:47:
@Destruction Weet niet hoe lam die schakelaar is en of de 307 dezelfde stuurkolom heeft als de 206, maar bij de 206 zit er een plastic nokje achter de COM unit waar de schakelaar zit. O-ring die om de schakelaar valt doorschuiven naar het eind en dan een slag draaien en achter dat nokje haken.

Ik heb al 2 COM-units verlengd in levensduur op die manier. Uiteindelijk gaan ze dan alsnog na 2 jaar, maar de 2e COM unit die ik zo gefixt heb stond eerder op de sloop dan dat de COM unit helemaal lam was.

Mijn 307 van 2006 heeft ook een lamme COM-unit, als je richting aangeeft naar rechts en dan het stuur te hard terugdraait schiet 'ie soms door naar links. Daar begint het meestal mee, als het hinderlijk wordt gebruik je de O-ring fix.
Ik heb inderdaad hetzelfde als wat jij hebt. Maar de O-ring fix? Ik zal eens kijken hoe dat dan precies zit. Ik stoor me er verder niet aan maar gezien de leeftijd en aankoopprijs van de auto en de periode dat ik er in verwacht te rijden ben ik niet direct van plan om een andere unit te kopen en te monteren in ieder geval :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• _JGC_
@Destruction Als ik zo wat COM2000 units opzoek is dat nokje zelfs onderdeel van de COM unit zelf. O-ring die zonder oprekken om het dikste stuk van de schakelaar past (lichtknopje). Met 1 slag draaien en haken achter het nokje trekt die de schakelaar net genoeg aan om niet meer door te slaan naar links.

Fix is maar tijdelijk overigens, maar voor een tijdelijke auto kan je er gerust nog 1-2 jaar zo mee doorrijden.

• Csotranme
PdeBie schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Qua uiterlijk zeker! Met dat rode tapijt erin en zo. Heel gaaf. Voelt net zo retro aan als de nieuwe Renault R5.

Maar de term GTi misbruiken, terwijl er niks GT(injection) aan is..... :(
Noem het dan GTE, maar dat mag waarschijnlijk niet omdat VW die type aanduiding al heeft (en waarschijnlijk ook vastgelegd).

En die begrenzing zal vast en zeker een veiligheidsding zijn voor de electromotoren. Al kon mijn Tesla destijds veel harder. Ik weet alleen niet wat de motoren van Stellantis aankunnen.

Nu reed ik met de Tesla (en mijn huidige Focus) nooit zo hard (op een enkele verlaten snelwegsprint met een voor jou wel bekende oranje/zwarte 206 turbo na), maar ik snap wel dat het vreemd aanvoelt dat hij begrenst is.
offtopic:
Die ken ik nog wel ja :+ heeft hij hem nog?

• PdeBie
Csotranme schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:57:
[...]
offtopic:
Die ken ik nog wel ja :+ heeft hij hem nog?
Zeker! Vorig jaar nog een sprintje met de Tesla verloren van hem.

• Csotranme
De 308 GTI270 kreeg dit weekend zijn volgende update.

De SMEG unit vervangen voor een RCC unit.
Dit systeem is sneller, heeft wel Android Auto, Apple CarPlay en DAB+!
Er zit alleen geen ingebouwde navigatie meer in maar dat gebruik ik toch nooit. Altijd Android Auto dus mis het niet.

Tevens ook een 180graden achteruitrij camera geplaatst 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1abDwig4BjtteYkkxqMiTuayvns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj3wo7f1gc4kpG5wNMNnKjuN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGTciTtapeHcCoTLziMQvJEXgeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxyB4cgq2XXvIRs8HC0G5ToL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhOwJp2zAoMP8wOp2dgpCqditko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjU61XFBhKLXAEkz3OdQxo6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbQb5vMRq1EQ-9XR20Mlp1z-qKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JunzzpS1OqrBVrBt4mdIgEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqJqfyNYzTOsyQ7ulydHhU3Qvis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eWIzTZgGYfhUvLRhd4mbk3A.jpg?f=fotoalbum_large

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Inmiddels weer twee weken verder. De dealer vindt ons nogal lastig als we weer eens bellen over de status. De beste man vond het nodig om ons een beetje uit te kafferen...

Ik vind het onbegrijpelijk dat we al 4,5 maand aan het wachten zijn op een reparatie. Niet in de laatste plaats dat er hier in de straat een gloednieuwe 308 staat... Je zou zeggen dat het onderdeel dus best leverbaar is.

Afgelopen week mochten (nouja moesten) we weer de leenwagen omruilen. Inmiddels zitten we al op leenauto 5 en elke keer gaan we op luxe weer wat achteruit.

Nooit maar dan ook echt nooit meer een Stellantis wagen. Zelfs geen Maserati. Wat een ongelooflijk shitmerk is dit zeg...

MUZIEK!

• _JGC_
Halfkakkende schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:16:
[...]

Inmiddels weer twee weken verder. De dealer vindt ons nogal lastig als we weer eens bellen over de status. De beste man vond het nodig om ons een beetje uit te kafferen...

Ik vind het onbegrijpelijk dat we al 4,5 maand aan het wachten zijn op een reparatie. Niet in de laatste plaats dat er hier in de straat een gloednieuwe 308 staat... Je zou zeggen dat het onderdeel dus best leverbaar is.

Afgelopen week mochten (nouja moesten) we weer de leenwagen omruilen. Inmiddels zitten we al op leenauto 5 en elke keer gaan we op luxe weer wat achteruit.

Nooit maar dan ook echt nooit meer een Stellantis wagen. Zelfs geen Maserati. Wat een ongelooflijk shitmerk is dit zeg...
Het is dat 'ie in de lease zit en jij de knoop zelf niet mag doorhakken, maar ik had die auto allang laten staan bij de dealer, koop ontbinden en volledig aankoopbedrag terug.

Wat een idioten daar... straks staat die auto daar een halfjaar en heb je er amper in kunnen rijden. Wel waardevermindering, doorbetalen van bijtelling en leasekosten maar geen auto. Leenauto is leuk, maar voor een paar dagen, niet een halfjaar.

Ik had met die leenauto's ook mijn poot stijf gehouden. Elke keer dat heen en weer rijden naar de dealer om je auto om te ruilen, spullen eruit, etc... als je die leenauto terug wilt fix je gewoon die auto, desnoods ruil je 'm om voor een gelijkwaardige, hoe moeilijk is dat?

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Halfkakkende ,
Hoe staat de leasemaatschappij hierin? Je was toch met ze in gesprek hierover?
Het lijkt me dat die al lang een ingebrekestelling hadden moeten sturen.

En die dealer die je loopt uit te kaffferen..... Namen en shamen!!! Wat een ongelofelijke falers zeg...

• PdeBie
Paling1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:50:
@Halfkakkende ,
Snap de frustratie van @Halfkakkende wel, maar uiteindelijk is de leasemaatschappij de eigenaar van de auto. Dus @Halfkakkende moet klagen bij de leasemaatschappij en niet alleen bij de dealer.

• Decust
Ondertussen heb ik geluk gehad. Gisteren gebeld door de Dealer dat ik eindelijk mijn 308 GT mocht ophalen. Was al bang dat ik hem net zo lang kwijt zou zijn als dat ik hem gereden heb.

En poah, wat een waslijst die vervangen was. Praktisch gezien het hele koelsysteem+airco en natuurlijk de terugroepactie niet vergeten die zich in deze tijd afspeelde. al met al, 4 maanden vind ik best lang voor een reparatie maarja. Ik kan er gelukkig weer tegenaan. Toen ik hem heb opgehaald heb ik hem gelijk mijn rug in laten masseren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOFEw_PP9kk6l4bwRrNOf4SvUJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzoiH9EvnRR8iY1BKZLazDpa.jpg?f=fotoalbum_large

Is toch wel een mooie wagen met die groene kleur. 8)

• PdeBie
Decust schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:30:
Ondertussen heb ik geluk gehad. Gisteren gebeld door de Dealer dat ik eindelijk mijn 308 GT mocht ophalen. Was al bang dat ik hem net zo lang kwijt zou zijn als dat ik hem gereden heb.

En poah, wat een waslijst die vervangen was. Praktisch gezien het hele koelsysteem+airco en natuurlijk de terugroepactie niet vergeten die zich in deze tijd afspeelde. al met al, 4 maanden vind ik best lang voor een reparatie maarja. Ik kan er gelukkig weer tegenaan. Toen ik hem heb opgehaald heb ik hem gelijk mijn rug in laten masseren :)

[Afbeelding]

Is toch wel een mooie wagen met die groene kleur. 8)
Zeker fraaie auto! Jammer alleen van die goedkope kentekenplaten. Luxe kentekenplaat (met opgelegde letters) maakt het toch nog net even wat mooier.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://kentekenplaatonline.nl/contents/media/t_Luxe-kentekenplaat.png

• Decust
PdeBie schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:21:
[...]

Zeker fraaie auto! Jammer alleen van die goedkope kentekenplaten. Luxe kentekenplaat (met opgelegde letters) maakt het toch nog net even wat mooier.

Dit dus:
[Afbeelding]
Die keuze had ik helaas niet met het uitzoeken van de wagen, en ik heb echt letterlijk alles erop geklikt dat ik kon. Helaas dat ik moest kiezen tussen dakraam of verwarmde voorruit. Dus ik ben maar voor de verwarmde voorruit gegaan. wellicht dat luxe kentekenplaten nog met de dealer te regelen is tegen eigen kosten.

• PdeBie
Decust schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:27:
[...]

Helaas dat ik moest kiezen tussen dakraam of verwarmde voorruit. Dus ik ben maar voor de verwarmde voorruit gegaan.
Ja, dat vond ik ook al zo’n rare keuze. Waarom kan het niet beiden?

Net als dat je bij een panoramadak niet het Focal audio systeem kon krijgen of iets dergelijks.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Helaas wederom een probleem met de achterklep van mijn E-5008, deze unlocked wel op het moment dat de knop wordt ingedrukt, maar gaat vervolgens niet meer automatisch open. Dit gaat gepaard met driemaal een pieptoon en een flikkerend knopje in de achterklep. Het bijzondere is dat tegelijkertijd keyless entry niet meer werkt, maar de auto wel geopend kan worden door de greep van het bestuurdersportier vast te grijpen.

Iemand bekend met dit probleem?

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:19
rgras schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:13:
Helaas wederom een probleem met de achterklep van mijn E-5008, deze unlocked wel op het moment dat de knop wordt ingedrukt, maar gaat vervolgens niet meer automatisch open. Dit gaat gepaard met driemaal een pieptoon en een flikkerend knopje in de achterklep. Het bijzondere is dat tegelijkertijd keyless entry niet meer werkt, maar de auto wel geopend kan worden door de greep van het bestuurdersportier vast te grijpen.

Iemand bekend met dit probleem?
Toevallig een software update geweest? Had ik ook 2 maanden geleden, alle instelling mbt toegang tot het voertuig waren getest daardoor.

• Csotranme
PdeBie schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:27:
[...]

Ja, dat vond ik ook al zo’n rare keuze. Waarom kan het niet beiden?

Net als dat je bij een panoramadak niet het Focal audio systeem kon krijgen of iets dergelijks.
Pin me er niet op vast maar van wat ik links en rechts begrepen heb heeft dit te maken met een patent oid van Ford.
Ergens is er van extern een clausule geweest dat dit dus niet samen mocht maar het blijven geruchten. Apart is het wel ja...

Betreft Focal: dit kon wel altijd op de hybrid 308.
Enkel de BEV 308 niet. De BEV 308 kon dat vermogen op een of andere manier aan stroom niet leveren wat het systeem nodig had. Ook weer echt zo'n Peugeot dingetje :+

Hier echt puur per toeval ook nog een leuke deal kunnen sluiten.
Morgen een extra set originele Peugeot 19" 'Carbone Speedline' velgen ophalen voor de GTI270.
Ze staan ook nog eens op Conti WinterContact TS870P. 2 nieuw 2 kaal maar voor 900eur echt weer een steal :D
Nieuw kosten deze velgen 830eur per stuk. Zonder banden...

[ Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 07-11-2025 22:16 ]

• rgras
  • Niet online
B-Force schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:42:
[...]

Toevallig een software update geweest? Had ik ook 2 maanden geleden, alle instelling mbt toegang tot het voertuig waren getest daardoor.
Geen update.

• B-Force
Wel al gekeken bij de instellingen voor voertuig-toegang? Ik heb exact hetzelfde gehad en daar zat dit in (was ervoor bij de dealer zelfs. Die wees me hierop. Momentje van schaamte)

• rgras
  • Niet online
B-Force schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:24:
[...]

Wel al gekeken bij de instellingen voor voertuig-toegang? Ik heb exact hetzelfde gehad en daar zat dit in (was ervoor bij de dealer zelfs. Die wees me hierop. Momentje van schaamte)
Held! Op de één of andere manier waren al die instellingen gereset. Frappant, maar het werkt nu weer. Dank!

• Highlander1962
k heb een vraag. Staat een 408 gewoon erg voorzichtig afgesteld met een voorganger?
Als er iemand netjes invoegt voor me krijg ik elke keer een schreeuwende melding dat er een botsing dreigt.

[ Voor 55% gewijzigd door Highlander1962 op 09-11-2025 20:08 ]

• Csotranme
Highlander1962 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:19:
k heb een vraag. Staat een 408 gewoon erg voorzichtig afgesteld met een voorganger?
Als er iemand netjes invoegt voor me krijg ik elke keer een schreeuwende melding dat er een botsing dreigt.
Dat doet iedere 'moderne' Peugeot.

Je kan het aanpassen naar minder afstand in de boardcomputer/radio.
De default setting is om gek van te worden.

• B-Force
Csotranme schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:30:
[...]

volgens mij kan je dat nergens instellen toch? Wel de ACC ruimte, maar niet de ruimte voor een botsing? of zie ik ergens iets over het hoofd (E5008)

• Drardollan
Iemand ervaring met een 208 uit 2020 waarvan het raam wel open ging gisteren maar bij dichtdoen halverwege blijft steken? Met heel veel pijn en moeite in kleine stapjes omhoog gekregen, er moest 300km gereden worden en dat is met een open raam geen pretje....

Ik heb wel iets gelezen van resetten ooit, maar is dat nog actueel? Anders rijd ik liever eerst naar mijn dealer om te voorkomen dat ik de komende week met een open raam moet rijden haha.

• Csotranme
B-Force schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:04:
[...]

volgens mij kan je dat nergens instellen toch? Wel de ACC ruimte, maar niet de ruimte voor een botsing? of zie ik ergens iets over het hoofd (E5008)
Dit is de 3008 maar zou hetzelfde moeten zijn:
https://public.servicebox...s/9999_9999_091_en-GB.pdf
Pagina 42 & 209.

@Drardollan Als hij omhoog is blijft hij wel omhoog/kan je hem niet met de hand naar beneden duwen?
Als het raam stopt met omhoog gaan, hoor je de motor ook niet?

• Drardollan
Ik weet het niet, ik heb het zelf niet ervaren (partner was ermee weg). En durf niet zomaar aan het raam te komen nu hij goed dichtzit. Dat wil ik woensdag doen, dan ben ik vrij en kan ik eventueel direct naar de dealer rijden :)

Ik zie niks op pag42?

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 10-11-2025 10:04 ]

• Csotranme
Anders kan ook best een van de kabels gebroken zijn namelijk.
de 208 A9 had hier ook nog wel eens last van. Geen idee of de P21 dit ook heeft.

Pagina 42 op de nummertjes onderin de hoek. 44 in de pdf ;)
"- "Collision risk alert": activation / deactivation of the collision risk alert and automatic emergency braking."
Maar pagina 209 is volgensmij beter:
Modifying the alert trigger
threshold
This threshold determines how you wish to be
warned of the presence of a vehicle moving
or stationary in front of you, or a pedestrian
present in your traffic lane.
The current threshold can be modified via the
vehicle configuration menu.
You can select one of three predefined
thresholds:
- "Distant",
- "Normal",
- "Close".
The last threshold selected is kept in memory
when the ignition is switched off.

[ Voor 70% gewijzigd door Csotranme op 10-11-2025 10:16 ]

• Drardollan
Excuus, ik zie nu dat het 2 posts door elkaar heen zijn :)

De kabels zijn goed denk ik, tot de helft werkt het prima.

• Highlander1962
Csotranme schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:30:
[...]

Dank voor deze bijdrage. Ik zal het meteen even bekijken, want het is inderdaad verschrikkelijk irritant.

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Paling1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:50:
@Halfkakkende ,

En die dealer die je loopt uit te kaffferen..... Namen en shamen!!! Wat een ongelofelijke falers zeg...
PdeBie schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:12:
[...]

Snap de frustratie van @Halfkakkende wel, maar uiteindelijk is de leasemaatschappij de eigenaar van de auto. Dus @Halfkakkende moet klagen bij de leasemaatschappij en niet alleen bij de dealer.
Voorop stellen: Het is de wagen van de dame. In Gebrekestelling naar de leasemaatschappij is al verstuurd, maar er wordt weinig thuis gegeven vooralsnog, kennelijk loopt er nu ook een discussie met de fleet support afdeling van de werkgever. Misschien komt het ook omdat we dat eerder dit jaar hetzelde hebben gedaan ivm het uitleveren van de verkeerde wagen en dus de huidige wagen opnieuw besteld is.

Wat betreft de dealer: Van Mossel Amsterdam Noord. Nogmaals, we zijn blij dat we nog rond kunnen rijden, maar inmiddels 6k verder op een leenauto (Y), 15k gecombineerd op alle leenautos sinds de zomer (Y). Overigens klagen we (anders dan het gemopper op ons) niet op hen, zij zijn uiteindelijk ook afhenkelijk van de levering en eerlijk is eerlijk, die wagen staat hen vast ook in de weg...

Overigens zie ik een discussie over luxe kentekenplaten, dat was bij ons ook geen optie, jammer, maar helaas tbh.

MUZIEK!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Geinig, na deze post een belletje gekregen van de dealer (lezen ze hier mee?). Ze zitten toch echt te wachten op het onderdeel, maar hebben geen idee hoe en wat. Gezegd dat er wel nieuwe 308'en (zelfs van het nieuwe model) hier in de buurt staan, maar kennelijk heeft dat te maken met prioriteiten bij de fabriek: nieuwe auto's eerst en dan misschien een pechgeval (nogmaals 3 weken oud was de auto)....

Wij hebben er geen vertrouwen meer in en dus nogmaals aangegeven afstand te willen doen van de wagen. Jammergenoeg is de leaseregeling van de dame gewijzigd en dus moet ze iets kiezen wat (wb luxe) onder haar huidige wagen is...

Anyway, geen stellantis wagen meer. Wat een geprut en gezeik daar. Je zal maar 45k voor een auto neergeteld hebben en vervolgens deze service krijgen. Het is geen brood he...

MUZIEK!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 15:27
Is het Stellantis of is het van Mossel?
Ik betwijfel of het echt lekker voor de markt is met al die hele grote dealer bedrijven waar je niets meer bent dan een kenteken en euro getallen na een beurt

• Beusekom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:01
Ik rijd nu een half jaartje met een 508 hybrid (2021). Dat rijdt erg goed, maar de app is echt om te huilen. Zijn er Android-gebruikers die wél zonder foutmeldingen de app kunnen openen om bijv. het opladen te pauzeren?
Ik zit nu bijna op het punt dat ik de app maar gewoon niet meer open, het werkt toch nooit..

• Csotranme
Hier is toch ergens wat niet goed gegaan met de 308 GTI270.
Ik heb inmiddels wel een vermoeden waar.

Kort achter elkaar een stage 1 tune laten doen en een RCC unit geplaatst.

Ik kijk alleen amper tot niet op mn snelheidsmeter (ja geen hele goede eigenschap) en gebruik mijn cruise control amper tot nooit.

Ik kwam er 1,5week geleden achter toen ik cruise inschakelde dat de auto uit zichzelf 15kmh harder ging rijden.
Vervolgens viel het me op dat als ik op de teller 100 rij, iedereen me voorbij komt...

GPS er eens bij gepakt. Blijkt dat mn teller nu gewoon +-15kmh meer aangeeft dan daadwerkelijke snelheid.
Ongeacht of ik 50 of 250 rij. Het blijft 15kmh verschil.
Het is dus geen banden probleem (die kloppen ook gewoon qua maat) maar een coding probleem.

Vandaag door een specialist in UK (Magpie Auto's/David voor de kenners) de coding van een paar onderdelen laten checken en die klopten wel gewoon.

Ik bleef erbij dat het ergens met coding mis is gegaan.
Kon het niet laten om zojuist voor bedtijd toch even een rondje te doen met Diagbox op de bijrijdersstoel.
En verrek... inderdaad. Die geeft wel de juiste snelheid aan.

Kortom: de sensoren zijn gewoon goed. Het zit echt in de coding ergens mis en waarschijnlijk de tellerbak zelf.
Magpie nu gevraagd om komende week de tellerbak te herstellen naar factory coding..
Vandaag het matrix schermpje wel via de PSA servers naar factory gezet maar niet de rest van de tellerbak. Waarschijnlijk zit het hem daar in.

Knap irritant dit... wordt vervolgd...

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 14:36
Een paar weken geleden werd de cabine van mijn E-208 (2020) ineens niet meer warm. Wat bleek: de PTC-heater was defect. De garage vroeg hiervoor €1.100 om het te repareren: €750 voor de heater zelf en de rest aan arbeidskosten.(airco werkte nog wel, alles werd lauw)

Ik heb daarom besloten het zelf te doen, omdat de heater eigenlijk vrij goed bereikbaar zit — hoog in het motorcompartiment. Het werk zelf viel ook mee. Ondanks een paar lastige clipjes en connectoren lukte alles prima. De heater heb ik tweedehands kunnen vinden; kwam uit een sloopauto, slechts 3.500 km oud en uit bouwjaar 2023. Zag er als nieuw uit. Alles volgens het boekje gedaan: 12V los, HV-connector los, spanning gemeten (geen HV aanwezig).

Na het opnieuw monteren heb ik de auto gestart om te ontluchten: alles draaide. Auto uitgezet, van de bokken gehaald… en toen ontstond het volgende probleem: ‘Storing elektrisch aandrijfsysteem’. De auto wil sindsdien niet meer in D, R of N.

Daarom heb ik een bevriende automonteur de auto laten uitlezen.
❗ P2C85 – HV-isolatie – Permanent

❗ U1208, U1108, U0167, U12A0, P0A08, P1A71

❗ P14BC + P1094

❗ P0AA6 / P106A / P2C85

Helaas komt de auto zelfs na het wissen van de foutcodes nog steeds niet in de ready-modus. Je hoort de vacuümpomp één seconde lopen zodra je op de rem trapt en probeert te starten, en daarna gebeurt er niets meer.

Ik heb inmiddels een nieuwe 12V-accu besteld, aangezien de huidige nog origineel is en maar 11,5V aangaf.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met name hoe je de auto écht kunt resetten zodat het systeem zijn hele opstart-/diagnoseronde opnieuw doorloopt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-TpupxJLOlllTeaHKeolG1ZvHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAvnEewngKx2hM0hK7eWx5Xv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43yYC6cuYO6JIH7T6zpuVFP6ZV8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cq6sufOGJClEgQvszpqG32fk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAvFpxdSPy2AUaGR0PUMqrofRgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mwlFwGaV4Wdm2j3x0HuSs1Ho.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Ruubaan op 17-11-2025 09:14 ]

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

• _JGC_
@Ruubaan Kan het zijn dat die module eerst gelinkt moet worden aan je auto? Een aantal van je storingen slaan op foute telecodering of communicatie die plat ligt. Aangezien dit ding ook aan de HV-accu's hangt gok ik erop dat het onderdeel eerst ingelezen moet worden.

Prijzen die Peugeot vraagt voor originele onderdelen is van de pot gerukt, dat ga je niet betalen tenzij het niet anders kan... dan forceren ze dat maar op deze manier.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ja, maar ondertussen zit je met een auto die niet meer wil rijden. 1100 EUR of deze waslijst aan error-codes. Ik had het wel geweten. Maar goed, ik ben dan ook geen automonteur :)

Signature van nature

• Ruubaan
_JGC_ schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:51:
@Ruubaan Kan het zijn dat die module eerst gelinkt moet worden aan je auto? Een aantal van je storingen slaan op foute telecodering of communicatie die plat ligt. Aangezien dit ding ook aan de HV-accu's hangt gok ik erop dat het onderdeel eerst ingelezen moet worden.

Prijzen die Peugeot vraagt voor originele onderdelen is van de pot gerukt, dat ga je niet betalen tenzij het niet anders kan... dan forceren ze dat maar op deze manier.
Dank voor de tip! ik ga kijken of dit via de bevriende monteur lukt, anders wordt het daarna een Peugeot dealer.
Sircuri schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:16:
Ja, maar ondertussen zit je met een auto die niet meer wil rijden. 1100 EUR of deze waslijst aan error-codes. Ik had het wel geweten. Maar goed, ik ben dan ook geen automonteur :)
Aan de andere kant moet iemand het ook proberen zodat andere weten hoe zij het kunnen aan pakken :) Daarnaast moet je je auto gewoon kunnen repareren(los van de accu) of dit nou volledig elektrisch is of benzine/diesel.

Het verschil van 40 euro voor de heater of 750 euro en de rest aan arbeidsuren had ik het ook wel geweten :)

• _JGC_
Sircuri schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:16:
Wat denk je waarom ik nog een oude 307 rijd ;)

Maargoed... paar weken terug is iemand achteruit tegen de voorbumper gereden, hele grille kapot. Die heb ik nu origineel bij de dealer besteld. Aftermarket vanaf 3 tientjes te koop maar de zwarte versie zonder uitsparingen voor de chroom sierstrip die ik niet heb is niet te krijgen. Bij de dealer een whopping 219 euro... voor het dubbele haal je van Marktplaats een complete 307 en hang je de bumper over :X.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 16:10
@Ruubaan Die E-208 uit 2023, is dat niet een variant met warmtepomp geweest? Die heeft de PTC heater dan alleen voor de echt koude momenten dat de WP het niet aan kan, toch?
Kan me zo voorstellen dat het een net ander type PTC heater is dan de variant uit 2020.

Of er zit qua aansluiting toch iets niet helemaal goed. Die 'HV isolatie' lijkt mij de belangrijkste foutmelding om eens te diagnostiseren.

Punctuality is the politeness of kings

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 12:50
Beste mensen, vraag:
Ik heb de laatste tijd steeds ruzie met de Peugeot app. Ik wordt telkens uitgelogd. Log ik in dan krijg ik de melding: u bent goed verbonden. En daarna kom ik opnieuw weer in het inlog scherm waar je kan klikken op account aanmaken of inloggen.

Hebben jullie dit ook? Of een oplossing voor dit probleem?

• Ruubaan
dreamscape schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:09:
@Ruubaan Die E-208 uit 2023, is dat niet een variant met warmtepomp geweest? Die heeft de PTC heater dan alleen voor de echt koude momenten dat de WP het niet aan kan, toch?
Kan me zo voorstellen dat het een net ander type PTC heater is dan de variant uit 2020.

Of er zit qua aansluiting toch iets niet helemaal goed. Die 'HV isolatie' lijkt mij de belangrijkste foutmelding om eens te diagnostiseren.
Het is inderdaad een warmtepomp variant, maar dat heeft mijn E-208 ook. De verwarming werd namelijk wel lauw, maar gewoon niet warm genoeg. Ik denk dat het al langer speelde aangezien ik de koelvloeistof heb moeten bij vullen over het afgelopen half jaar.(van laag tot hoog bijgevuld en laatst was stond hij halverwege) Door het koudere weer kwam ik er pas achter.

Het stukje 'HV isolatie’ gebeurde pas nadat de auto nogmaals was herstart, de eerste keer werkte alles gewoon. Misschien door de communicatie fout juist de HV isolatie fout?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Krode schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:07:
Beste mensen, vraag:
Ik heb de laatste tijd steeds ruzie met de Peugeot app. Ik wordt telkens uitgelogd. Log ik in dan krijg ik de melding: u bent goed verbonden. En daarna kom ik opnieuw weer in het inlog scherm waar je kan klikken op account aanmaken of inloggen.

Hebben jullie dit ook? Of een oplossing voor dit probleem?
Bekend probleem, geen oplossing en om gek van te worden. Persoonlijk gebruik Ik de app zeer weinig.

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 12:50
_Dune_ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:59:
[...]

Bekend probleem, geen oplossing en om gek van te worden. Persoonlijk gebruik Ik de app zeer weinig.
Dank! Is er een alternatief? Ik wil vooral kunnen zien hoeveel % de auto is qua laden en voorverwarmen.

• B-Force
Krode schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:39:
[...]

Dank! Is er een alternatief? Ik wil vooral kunnen zien hoeveel % de auto is qua laden en voorverwarmen.
Ik gebruik Home Assistant met de Stellantis Vehicles integratie. Instellen is beetje omslachtig, maar daarna werkt het prima 👍🏻 shortcut op mijn home screen om voor te verwarmen werkt met 2 klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9173GXIg-q-a4XzQsJmD0fB0WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWmke5NADzugSmHEA3ZTYrSf.jpg?f=fotoalbum_large

• rgras
  • Niet online
Werkt het ook als je geen abonnement hebt afgesloten bij Peugeot?
Pagina: 1 ... 89 90 Laatste