Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Madman_K schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:45:
[...]

Oorzaak: Can-bus hapering tussen de computers.
En dan blijven ze in storing staan, zolang de auto "aan" is

Oplossing 1: wacht 10 minuten buiten sleutel bereik van de auto. Na een paar minuten nadat de auto op slot gaat, gaan de computers pas helemaal uit/standby. Daarna starten ze weer normaal op incl de can-bus verbinding.

Oplossing 2: 12v accu losgooien.
(onofficieel advies van de gele bus 🤫)
Ik zal morgen, als ik weer naar NH rijdt een kijken welke oplossing nodig is als het gebeurd.
Sta ik ergens in een drukke tunnel ga ik denk ik voor 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38

Halfkakkende

Vandring

GAIAjohan schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:48:
[...]

maandje.. och valt mee..
De buren zitten sinds eind maart zonder hun auto, en hebben sindsdien een Corsa met dealerbelettering.

Heerlijk bezig Stellantis
Inmiddels al ruim 3 maandjes he… vandaag verzoek gehad wéér de leenauto te wisselen. Knettergek!

Gelukkig via het werk van de dame krijgen we nu wel compensatie, maar leuk is anders. Again: gloednieuwe auto.

Nooit weer Peugeot (of elke Stellantis wagen) in de toekomst. Wat een gepruts; ze weten niet eens wanneer ze iets kunnen oplossen 8)7

En wegwezen met aanleverroutes en shit. Het produceren van deze wagen kostte 2 maanden, reparatie van wmb iets onbenulligs inmiddels al ruim 3.

[ Voor 10% gewijzigd door Halfkakkende op 15-09-2025 20:41 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:13
hjs schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:38:
[...]

Ik zal morgen, als ik weer naar NH rijdt een kijken welke oplossing nodig is als het gebeurd.
Sta ik ergens in een drukke tunnel ga ik denk ik voor 2 :+
Bij mij was beide keren binnen een paar tellen na het wegrijden.
1 keer kon ik nog wel doorrijden terug een parkeervak in.
Maar de 2e keer stopte die wel net na het wegrijden midden op de weg.
Gelukkig rustig, dus hoefde er niemand langs die 10 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10

RvL

Halfkakkende schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:39:
[...]

Inmiddels al ruim 3 maandjes he… vandaag verzoek gehad wéér de leenauto te wisselen. Knettergek!

Gelukkig via het werk van de dame krijgen we nu wel compensatie, maar leuk is anders. Again: gloednieuwe auto.

Nooit weer Peugeot (of elke Stellantis wagen) in de toekomst. Wat een gepruts; ze weten niet eens wanneer ze iets kunnen oplossen 8)7

En wegwezen met aanleverroutes en shit. Het produceren van deze wagen kostte 2 maanden, reparatie van wmb iets onbenulligs inmiddels al ruim 3.
Ik zou nu toch maar eens de leasemij flink onder druk gaan zetten. Compensatie is leuk, maar je hebt daar je auto niet mee terug. Dus blijft de leasemij in gebreke mijn inziens.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

:) Ook dat gesprek loopt.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Goed, inmiddels twee weekjes verder en maar zelf met Peugeot/Stellantis contact gezocht, want de dealer wist niet wanneer, hoe en wat en helaas nog steeds geen goed nieuws. Kennelijk is het vooral erg moeilijk in Frankrijk.

Ik moet zeggen dat we érg zijn afgeknapt op dit merk (of inmiddels wel alles van Stellantis, want de leen-Opel is ook van alles mee aan de hand), wat mij betreft hoort dit geen 3+ maanden te duren.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decust
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-10 14:44
Ik zit al een tijdje hier te kijken of ik iemand met hetzelfde probleem voorbij zie komen, maar geen succes.

Ik heb sinds 30 Januari dit jaar zo'n mild Hybrid Peugeot 308 GT. Super tevreden mee wat dat betreft. De massage stoelen zijn echt een mooi pluspunt voor de lange ritten. Echter toen de auto net geen 5 maanden oud was is de koelpomp afgebroken. (de sleper kon letterlijk de beschermkap en multiriem die losgeschoten waren volledig intact eruit trekken)

Ondertussen staat de auto zo'n 3 maanden in reparatie en staan de onderdelen nog steeds "In bestelling".
Scheelt dat het een zakelijke lease is en ik dus een vervangwagen heb.

Had deze wagen juist uitgekozen omdat ik een collega had die er al heel tevreden bijna 4 jaar mee rijd.

Tot zover dus mijn ervaring met Peugeot. Leuke auto, zo lang die blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:55
Wil graag een litertje olie in de Peug leggen, want je weet nooit wanneer het nodig is. De dealer had helaas geen flessen op voorraad in juni en ik ben er nog niet aan toegekomen om iets te kopen. Maar dat moet ik dus wel even doen.

Maar welke olie moet er nu in? Ik lees overal PSA B71 2312, maar als ik op kenteken zoek op diverse sites (waaronder Total) dan kom ik uit op de PSA B71 2290? En dat is dan een 5W30. Ik kom dan op de https://total-cdn-lmdb.af...-RCP-5W-30_YIV_NL_NLD.pdf

Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, ik wil gewoon betrouwbare olie die geen gezeik oplevert. Ik hoop het er nooit in te hoeven gooien. In vorige auto's gooide ik gerust Action olie, maar met de natte riem in de 208 lijkt mij dat een garantie op problemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:33
Het is nu oktober, dus de dealer zal inmiddels toch wel nieuwe voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Frappuccino schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:06:
Het is nu oktober, dus de dealer zal inmiddels toch wel nieuwe voorraad hebben.
Ongetwijfeld. Maar mij te ver rijden.

Los van dat het elders de helft goedkoper zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 08-10-2025 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:03:
Wil graag een litertje olie in de Peug leggen, want je weet nooit wanneer het nodig is. De dealer had helaas geen flessen op voorraad in juni en ik ben er nog niet aan toegekomen om iets te kopen. Maar dat moet ik dus wel even doen.

Maar welke olie moet er nu in? Ik lees overal PSA B71 2312, maar als ik op kenteken zoek op diverse sites (waaronder Total) dan kom ik uit op de PSA B71 2290? En dat is dan een 5W30. Ik kom dan op de https://total-cdn-lmdb.af...-RCP-5W-30_YIV_NL_NLD.pdf

Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, ik wil gewoon betrouwbare olie die geen gezeik oplevert. Ik hoop het er nooit in te hoeven gooien. In vorige auto's gooide ik gerust Action olie, maar met de natte riem in de 208 lijkt mij dat een garantie op problemen.
Ervan uitgaande dat je een 1.2 PureTech hebt: Tegenwoordig is het advies van Peugeot om 5W30 te gebruiken volgens de Stellantis FPW9.55535/03 norm. Het liefst willen ze dat je Total Quartz Ineo RCP gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Ik rij inmiddels mn 208 GTI BPS al ruim 4 jaar en van 56k naar nu 140k gereden.

Nog steeds genieten maar ergens kriebelt het al maanden voor eens wat anders.
Niet als vervanger maar erbij want verkopen kan ik die 208 echt never nooit O+

Ik ben als een blad aan de boom en wissel per uur van gedachte en was dus eigenlijk op zoek naar een BMW met een 6-cilinder B58. Eerst M340i, daarna M240i en later weer afezwakt naar M140i.
Dat ging dus van kwaad tot erger in mijn hoofd en voor een goeie al snel 40k+

En eerlijk is eerlijk: eigenlijk heb ik dat niet voor een auto over...

Management samenvatting:
We gaan waarschijnlijk toch voor een 308 GTI BPS waar eigenlijk ook de hele zoektocht mee begon.
Zaterdag een 'coupe franche' zwart/rood 308 bekijken.
Als die goed is maak ik het setje compleet.
De 208 GTI BPS blijft dus sowieso en gaat nergens heen 8)

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 21:15
Beste mensen,

Ik overweeg een jaar oude import Peugeot 308 GT hatchback of een jaar oude ex huurauto standaard 408 te kopen. De 408 komt van een Nederlands verhuurbedrijf, dus niet uit Spanje ofzo.
Beiden rond de 24000km en nagenoeg dezelfde aanschafprijs.

Nu lees ik gruwelijk slechte ervaringen van Stellantis en dan vooral de service/klantvriendelijkheid.
Van de bijna 1000 reacties is het 92% echt slecht op Trustpilot.
Nu snap ik dat mensen vooral negatieve ervaringen delen, maar 92% van bijna 1000 is wel erg slecht toch?

Wat zijn jullie ervaringen met Stellantis cq Spoticar?

Mijn tweede vraag. Is een ex huurauto een probleem of zal een standaard 408 niet echt als scheurmonster ingezet zijn. Lijkt mij dat de jongeren niet echt geïnteresseerd zijn in een standaard 408?

Dank voor eventuele reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Highlander1962 op 12-10-2025 11:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Csotranme
I did a thing :+

Had het al aangekondigd en moet morgen nog even bellen om de deal te bekrachtigen.

De 'set' is compleet 8)
2016 308 GTI 270 in Coupe Franche komt naast m'n 208 GTI BPS te staan :D !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONYjUh-Gz-mbObu1JekezgD_VaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjUE256gOcnQWYE0vI9n8cVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF9eUEOYmZaAtvWy8JbVdtOdNJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2OvYNLFIapao66VdGUgVy8z.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbumper is wel een keer in z'n leven gespoten. Klein krabje op de bestuurdersdeur wat met een lakstiftje wel te fixen is.

Zgan Alcon schijven, interieur als nieuw!
Eerste klus gaat zijn om een 180graden achteruitrij camera te plaatsen met een recente RCC of NAC unit met Android Auto en DAB+

Daarna begin volgend jaar Godspeed RVS remzuigers en nieuwe blokken :*)

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:15:

Had het al aangekondigd en moet morgen nog even bellen om de deal te bekrachtigen.

De 'set' is compleet 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voorbumper is wel een keer in z'n leven gespoten. Klein krabje op de bestuurdersdeur wat met een lakstiftje wel te fixen is.

Eerste klus gaat zijn om een 180graden achteruitrij camera te plaatsen met een recente RCC of NAC unit met Android Auto en DAB+

Mooi ding! Er stond er laatst een bij mijn ouders in de straat. Heb toen aardig lang uit het raam staan kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
PdeBie schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:01:
[...]

Mooi ding! Er stond er laatst een bij mijn ouders in de straat. Heb toen aardig lang uit het raam staan kijken :p
Haha ja zelf ook heel erg blij mee O+

Zowel de 208 BPS als de 308 GTI270 waren al jaren mn droom auto's. Kon toen de 308 niet betalen en dus de 208 gekocht.
De 308 gaat nu echt voor spotprijzen dus ik denk het juiste moment nu om te kopen.
Kon hem echt niet laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:15:

De 'set' is compleet 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag dit model in 2016 of 17 bij iemand op de oprit staan. Hele gave bak!
Ik heb ‘m daarna nooit meer op de weg gezien :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Mosin schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Zag dit model in 2016 of 17 bij iemand op de oprit staan. Hele gave bak!
Ik heb ‘m daarna nooit meer op de weg gezien :o
Ze zijn ook zeldzaam. Zeker in NL.
Heb gisteren even snel een check gedaan in de RDW database.
Alle kleur varianten bij elkaar waarschijnlijk nu 40-50 op kenteken waarvan ik nu kan vinden en rond de 5 in deze kleurstelling.

Het is een beetje lastig zoeken want soms staan ze als enkel 'rood' geregistreerd en soms als 'rood/zwart' zoals de mijne. Maar als ik zoek op rood pak ik ook de volledig rode mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Csotranme schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

Ze zijn ook zeldzaam. Zeker in NL.
Heb gisteren even snel een check gedaan in de RDW database.
Alle kleur varianten bij elkaar waarschijnlijk nu 40-50 op kenteken waarvan ik nu kan vinden en rond de 5 in deze kleurstelling.

Het is een beetje lastig zoeken want soms staan ze als enkel 'rood' geregistreerd en soms als 'rood/zwart' zoals de mijne. Maar als ik zoek op rood pak ik ook de volledig rode mee..
Nu je het over de kleur hebt, ik twijfel of het model dat ik zag een volledig rode of een rood zwarte was. Maar de auto trok in ieder geval direct de aandacht.
Ik heb dit model zelfs nooit rijdend gezien, alleen stilstaand. Bijzonder! Heel veel plezier ermee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:18
Prachtige 308 GTi! Wat mij betreft een van de meest onderschatte in z’n klasse. Geweldige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:27:
Prachtige 308 GTi! Wat mij betreft een van de meest onderschatte in z’n klasse. Geweldige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op.
Thnx! Helemaal mee eens. Het is een echte wolf in schaapskleren (wel wat minder in deze kleurstelling :+ )

Overigens is mn 208 dat ook al. Menig verbaasd Golf GTItje gehad :p

Peugeot wordt altijd onderschat en gezien als slechte/trage auto's en de Peugeot Sport versies zijn zeldzaam dus vrijwel niemand kent het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 21:15
Korte vraag. Heeft een jaar oude PHEV 408 nog wel zin om te kopen?
Ik heb geen mogelijkheid om thuis op te laden.
Rij veel korte stukjes van rond de 10 km per keer.
Totaal rij ik echt hooguit 8000 km per jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:30
Highlander1962 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:26:
Korte vraag. Heeft een jaar oude PHEV 408 nog wel zin om te kopen?
Ik heb geen mogelijkheid om thuis op te laden.
Rij veel korte stukjes van rond de 10 km per keer.
Totaal rij ik echt hooguit 8000 km per jaar.
Klinkt alsof een E208 of andere goedkope EV (i3, Zoe of Ioniq) een betere keuze is. Mijn ouders rijden die km’s en laden eens per week de Ioniq even op.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Dus, weer een paar weken verder en weer geen nieuws vanuit de dealer. Ik vind dit echt lachwekkend worden: inmiddels bijna 4 maanden verder en nog staat "het onderdeel" op backorder. Ik geloof er geen reet meer van.

Gelukkig wordt de baas gecompenseerd voor de kosten, maar om eerlijk te zijn: die wagen kan ons inmiddels wel gestolen worden.

Nooit maar dan ook echt nooit weer een stelantis wagen...

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Halfkakkende schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:10:
Dus, weer een paar weken verder en weer geen nieuws vanuit de dealer. Ik vind dit echt lachwekkend worden: inmiddels bijna 4 maanden verder en nog staat "het onderdeel" op backorder. Ik geloof er geen reet meer van.

Gelukkig wordt de baas gecompenseerd voor de kosten, maar om eerlijk te zijn: die wagen kan ons inmiddels wel gestolen worden.

Dit is niet alleen Stelantis hoor, bij mijn vorige werkgever soort gelijke situatie gehad, ging alleen om 3 auto's waar problemen mee waren. Allemaal zelfde merk en type Volkswagen Enyaq. De directeur was het op een gegeven moment zo zat dat hij de contracten heeft laten ontbinden, meestal is dat bijna niet te doen. Daar wil een leasemaatschappij over het algemeen niet aan, maar is toch gelukt met minimale kosten, met andere woorden niets afgekocht.

Via werkgever/wagenpark beheer harder pushen en deadlines stellen, is mijn ervaring. Anders halen ze het onderdeel van een showroom model af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2025 11:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:39
_Dune_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Dit is niet alleen Stelantis hoor, bij mijn vorige werkgever soort gelijke situatie gehad, ging alleen om 3 auto's waar problemen mee waren. Allemaal zelfde merk en type Volkswagen Enyaq. De directeur was het op een gegeven moment zo zat dat hij de contracten heeft laten ontbinden, meestal is dat bijna niet te doen. Daar wil een leasemaatschappij over het algemeen niet aan, maar is toch gelukt met minimale kosten, met andere woorden niets afgekocht.

Via werkgever/wagenpark beheer harder pushen en deadlines stellen, is mijn ervaring. Anders halen ze het onderdeel van een showroom model af. :)
Een VW Enyaq is ook wel een zeer zeldzaam model. Kan me voorstellen dat ondefdelen voor een dergelijke auto ook moeilijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twardt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:18:
[...]
Een VW Enyaq is ook wel een zeer zeldzaam model. Kan me voorstellen dat ondefdelen voor een dergelijke auto ook moeilijk te krijgen zijn.
Skoda... :) ook goed, is gewoon Volkswagen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
Gisteren het bommetje eindelijk opgehaald 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PyoxFjnExmxuKCJvv68pZAsGW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWCHULQ2S9AhCEZTiqJSGqq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of0HpejvmMWZv03nTN75shr_w5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxPTz9X1TI5YoN4Ieviwfdsa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtvLLWmd2GASLxF7NfoBv37Tr88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/529U2J7j5Dkk9qXgYT7icIpG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XKXV8OuVH9SfOnIwr0rk2imyD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XwupW6Mt4hTxXY5OubK4XMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqDSwfq6CY1tHd_1p-g7w8u6T1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO65EW7V8F9VWcYPFIgoI8NG.jpg?f=fotoalbum_large

Poahh wat een raket is dit >:)
Als ik hem vergelijk met het kleine broertje die ik al langer heb is de 208 veel spartaanser en meer go-kart. De 308 is natuurlijk groter, voelt wat volwassener aan en een stuk stiller vanbinnen.
De 308 heeft wel veel meer koppel onderin beschikbaar. Wielspin tot in de 3de versnelling :+
De 208 met de kleinere turbo begint pas stappen te zetten bij 3200 toeren.
Tussensprintjes zijn met de 308 echt veel leuker hierdoor.

De massage stoelen van de 308 tja.. leuk dat het erop zit, was voor mij geen must. Het is een beetje een gimmick.
De Denon speakers daarintegen zijn wel echt een dikke verbetering t.o.v. die frisbees in de 208.

Wel veel bekijks met deze kleurstelling :P
Mensen die de hond uitlaten en zowat hun nek verdraaien als een uil tot mensen die zwaaien of hun duim opsteken. Had ik met de 208 soms ook wel eens maar de 308 valt duidelijk meer op 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
Prachtige wagen. Geniet ervan en wees er zuinig op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Qua model en interieur vind ik het een hele toffe wagen, maar de kleurstelling rood/zwart vind ik echt afschuwelijk _O-

Maar gelukkig verschillen smaken! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Drardollan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:14:
Qua model en interieur vind ik het een hele toffe wagen, maar de kleurstelling rood/zwart vind ik echt afschuwelijk _O-

Maar gelukkig verschillen smaken! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Yep you hate it or you love it :+
Ik hou er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Csotranme schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Yep you hate it or you love it :+
Ik hou er van!
Ik ben wel benieuwd hoe ‘ie zich verhoudt tot z’n nieuwere broer de 308 225 pk hybride. Kan nergens vergelijkende filmpjes vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ‘ie zich verhoudt tot z’n nieuwere broer de 308 225 pk hybride. Kan nergens vergelijkende filmpjes vinden helaas.
Niet omdat ik de 270 heb maar de 225 is geen partij.
De 225 is ook uit productie genomen omdat iedereen de 180 nam. Het verschil tussen die 2 is minimaal.

Sowieso zijn dat plugin hybrides.
Wellicht dat ze met volle accu mee kunnen komen maar die ondersteuning van de elektra vlakt aan de bovenkant af waarbij de 270 gewoon door gaat.
Met een lege accu zijn ze sowieso nergens.

De 270 doet 0-100 onder de 6 seconden.
De 225 hybrid 8,3 seconden.

Niet te vergelijken ;)

De enige Peugeot die aan de 308 GTI270 kan meten is de 508 PSE met z'n hybride 360pk aandrijflijn. Die doet 5.2s naar 100 geloof ik.
Die heeft alleen geen Torsen sperdif etc.

Edit: Moet zeggen dat dezelfde 270pk motor in de RCZ R ligt. Wellicht wel een oudere versie maar ik ben niet heel bekend met de RCZ.

[ Voor 16% gewijzigd door Csotranme op 19-10-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Csotranme schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Niet omdat ik de 270 heb maar de 225 is geen partij.
De 225 is ook uit productie genomen omdat iedereen de 180 nam. Het verschil tussen die 2 is minimaal.

Sowieso zijn dat plugin hybrides.
Wellicht dat ze met volle accu mee kunnen komen maar die ondersteuning van de elektra vlakt aan de bovenkant af waarbij de 270 gewoon door gaat.
Met een lege accu zijn ze sowieso nergens.

De 270 doet 0-100 onder de 6 seconden.
De 225 hybrid 8,3 seconden.

Niet te vergelijken ;)

De enige Peugeot die aan de 308 GTI270 kan meten is de 508 PSE met z'n hybride 360pk aandrijflijn. Die doet 5.2s naar 100 geloof ik.
Die heeft alleen geen Torsen sperdif etc.
Moah, nu doe je de 225 wat te kort, 0 naar 100 gaat in 6,9 seconde, geen 8,3 ;). 100-200 in 17 seconde. De gti lijkt iets sneller met ongeveer 16 seconden. Maar heel veel scheelt het niet. Uiteraard is de rijdynamiek niet te vergelijken, maar dankzij het elektrokoppel gaat het toch best rap allemaal.

Leuk filmpje: YouTube: Peugeot 308 Hybrid 225 - Way faster than expected! Topspeed POV Auto...

[ Voor 10% gewijzigd door Naafkap op 19-10-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Naafkap schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Moah, nu doe je de 225 wat te kort, 0 naar 100 gaat in 6,9 seconde, geen 8,3 ;). 100-200 in 17 seconde. De gti lijkt iets sneller met ongeveer 16 seconden. Maar heel veel scheelt het niet. Uiteraard is de rijdynamiek niet te vergelijken, maar dankzij het elektrokoppel gaat het toch best rap allemaal.

Leuk filmpje: YouTube: Peugeot 308 Hybrid 225 - Way faster than expected! Topspeed POV Auto...
Even opgezocht. 308 225 hybrid doet 7.5s naar 100 volgens fabrieksopgave (althans Autoweek en die hanteren wat de fabrikant zegt meen ik)
https://www.autoweek.nl/a...eugeot-308-gt-hybrid-225/

308 270 6.0s:
https://www.autoweek.nl/a...ot-308-gti-1-6-e-thp-270/

Maar dan nog zoals ik al zei: de 270 heeft een Torsen sperdif en veel dikkere remmen. Totaal verschillende auto's met een ander doel.
Het enige wat ze gemeen hebben is de 308 badge ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Csotranme op 19-10-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Eens. Zijn totaal andere auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decust
Halfkakkende schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:10:

Gaat het toevallig bij jou ook om een distributieketting kapje? x)

Mijne gaat nu ook de 4 maanden reparatie aantikken.

Heb het via mijn wagenparkbeheerder gespeeld van werk en die had contact opgenomen met de leasemaatschappij. Toen heeft de leasemaatschappij contact proberen op te nemen met de dealer en heeft vervolgens uit frustratie van de slechte contactmogelijkheden maar een bezoekje gebracht direct aan de dealer aangezien dat sneller was 8)7 .

Te gek voor woorden. Eerste stallantis wagen maar echt geen goede ervaring hiermee en Hekkert (dealer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Hier gaat het over Van Mossel, maar betreft een "onderdeel van de stuurbekrachtigingspomp"...Is overigens maar niet wie je spreekt, want de ander zegt dat het een garantiekwestie is (let wel, bij het stuk gaan was de wagen 3 weken oud, dus hoezo garantiekwestie).

Hier wordt het ook via wagenparkbeheerder en de leasemaatschappij gespeeld, maar ondertussen rijden we in een ondermaatse wagen, terwijl de e308 full option was....Tsja....

Wat ik eigenlijk nog irritanter vind is hoe je aangesproken wordt als je na een maandje weer eens belt met die gasten. Alsof je een pannenkoek bent die maar "even" geduld moet hebben; ze worden zelfs boos aan de telefoon... Maar wel met de vleet nieuwe wagens uitleveren. Dan zou je zeggen dat het onderdeel er ook is, maar wij zullen wel gekke henkie zijn.

We kijken het nog even aan (we kunnen ons gelukkig nog vervoeren en de chef des huizes wordt gecompenseerd), maar binnenkort denk ik dat wagenparkbeheer maar eens aangesproken gaat worden dat ze de tweede e308 (de eerste was geleverd, maar bleek een verkeerde uitvoering), maar in hun reet kunnen steken en er graag een andere auto besteld moet worden.

Ter vergelijking, ik had een BMW e330 waar de battery pack stuk van was, die lieten iemand uit Munchen komen om te overzien dat dat ding goed geinstalleerd werd. Twee weken later stond ie weer voor de deur. Zo kan het dus ook.

Sorry, mijn posts komen over als een rant, maar we zijn er hier thuis helemaal klaar mee... Dit is gewoon slechte service niet in de laatste plaats omdat het een product betreft die 47k aantikt; je zal het maar als particulier gekocht hebben.

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decust
Ik snap de frustratie helemaal, zit dus in hetzelfde schuitje soort van. Mijn wagenpark beheerder heeft de bijtelling nu aangepast naar mijn vervangwagen. Maar is best vervelend in dit geval het ik een 308 GT met letterlijk alles wat ik erop kon krijgen. En mag ik het nu doen met een vrij basale golf.

Ook bij mijn dealer werd er gedaan alsof ik ongeduldig was toen ik voor de 2de keer zelf belde en het ruim voorbij de laatst bekende reparatiedatum was die ze mij hadden gegeven. Als ze op de datum het onderdeel niet binnen hadden en konden starten met de reparatie werd het stilletjes zonder contact een maand opgeschoven. Rare praktijken eerlijk gezegd...

Mijn vorige was een Mazda 3 waar ze binnen een dag de kabelboom hebben vervangen omdat mijn airco het niet deed. Dat was toch een betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier gaat de 308 GTI270 vrijdag middag naar de Digicar sportschool :+

Custom map erop die waarschijnlijk rond de 300pk en 400nm uit komt.
Stiekem hoop ik 308pk, staat leuk net als bij de 208 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10 21:31
@Halfkakkende @Decust Dergelijke lange reparatietijden zouden bij een consumentenkoop al reden genoeg zijn voor het ontbinden van de koop. Een maand of zelfs vier maanden een auto niet kunnen repareren betekent echt dat de verkoper niet in staat is om het product te (laten) repareren en vervangen lukt (gezien de lange levertijden) ook niet binnen een redelijke termijn.
Nu gaat het hier over lease maar er moet toch ook in je contract met de werkgever iets geregeld zijn als de gekozen auto niet meer beschikbaar is. Anders zou je bij een rechtbijstandsverzekering of een bevriende advocaat kunnen informeren of er jurisprudentie over bestaat (niet om direct een zaak aanhangig te maken, maar om je positie te weten te komen).
Al die lagen maken het er niet eenvoudiger op maar uiteindelijk is het de werkgever die niet de auto levert die is afgesproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
De 308 GTI270 heeft vandaag zn sportdag gehad bij Digicar voor een custom stage 1 tune.

Aangenaam verrast met de uitkomst! Motortje loopt als een zonnetje schijnbaar.
Van 270pk en 330nm naar 320pk en 420nm >:) 8)
Het verschil is ook echt duidelijk te merken. Veel meer power al onderin.
Origineel was al lijp maar dit... poah.. niet normaal meer :o

Blijft toch indrukwekkend voor een 1.6 turbo

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 24-10-2025 22:31 ]

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste