Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 09:50
Ik heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad, misschien omdat dit mijn eerste automaat is. Ik rijd sowieso veel op de ACC, dus ik hoef bij het stoplicht alleen maar op de aan-/uit-schakelaar aan het uiteinde te drukken omdat er al een snelheid is ingesteld.
Dat terzijde: Het was wel fijn geweest dat dit iets gebruiksvriendelijker was ingericht, zoals bij andere merken, dat ben ik met je eens.

Edit: Hill hold staat wel standaard aan, zodat de hellingproef in ieder geval makkelijk is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door lethalseni op 05-05-2025 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dat rollen van een E-model is inderdaad kunstmatig om het gevoel van een automaat na te spelen. Ik had liever gehad dat de auto was blijven staan als je de rem loslaat. Het voegt ook in z'n geheel niks toe bij een elektrische auto. Een elektromotor is namelijk echt uit.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 14:02
Hier is de hele situatie 180 graden gedraaid...

Rij privé al 4 jaar mijn 2016 208 GTI by Peugeot Sport. Zakelijk een 2022 Toyota Yaris.

De Yaris zou er vervroegd uit gaan en eigenlijk vervangen worden door een Mazda 6e.

Geheel onverwacht startte er een heel proces voor een nieuwe baan die ik uiteindelijk ook gekregen heb. Hier zit alleen geen lease bij :+

De Mazda gaat het dus niet worden. De Toyota gaat er dus ook uit.
Heb dan alleen zelf de 208 nog.

Momenteel aan het oriënteren voor een 308 GTI BPS (de grote broer) of wellicht toch een Hyundai i30n Fastback...
Ben er nog niet uit.. in m'n hoofd is het echt 50/50.

Het plan is om Q1 26 de 208 in de opslag te zetten en dan dus 308 GTI of i30n te gaan rijden.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 13:27
ik heb een 308 van 2022.
er zouden animaties zijn voor de verlichting.
ik krijg deze echter niet werkend.
waar stel je dit in:? ik heb het schuifje hiervoor aan staan, maar welke andere instellingen hebben hier nog invloed op?
moet je verlichting op automatisch staan?
welcome aan of uit? keyless?

als ik nu naar de auto loop gaat het licht wel aan, als ik op de knopjes op de keyfob druk gaat ze ook aan /. knipperen, maar dat is niet de animatie, de animatie is dat de lampjes zeg maar een beetje als looplicht fungeren..
iemand suggesties hoe dit aan te zetten is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 10:14
Sinds vandaag rijd ik weer in een Peugeot. Onze witte Citroën C1 had er 334.000 km op zitten en ondanks dat hij onlangs zonder problemen door de APK was geraakt leek het wel eens tijd voor een kleine upgrade.
Na wat zoeken kwamen we een 108 uit 2018 tegen in de kleur "Fizz Green" (in het echt een fractie groener dan de foto's).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0biru5tEoJp7J7Dp9z4T_tDif0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEDRNUO0AL4Ltog9x5GDEuZx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzeC7oryCIjalyWGWZ311NZ2jJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSlgXgzZqQ7bTywQTaNZvtJt.jpg?f=fotoalbum_tile

Hopelijk houdt deze het net zolang uit als de rode Peugeot 107 en de witte Citroën C1 die we hiervoor hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 14:51
Aankomend weekend Franse Autodag in Buren.
https://visscherclassique...-op-25-mei-2025-in-buren/

Nog Peugeot rijders van hier daar aanwezig?

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 22-05-2025 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

Na een kleine 3 jaar/50K kilometers in een 206+ uit 2010 rond te hebben gereden is het tijd voor wat anders, met twee weekjes ben ik eigenaar van een 208 uit 2014 met ergens rond de 120K op de teller. (en een riem welke in de afgelopen 30K nog vervangen is)

Exact welke uitvoering weet ik zo niet, maar ik ga er iig qua comfort op alle vlakken flink op vooruit en het beestje is door de vorige eigenaar netjes onderhouden. :)

Wat vooruit kijkende; weet iemand toevallig of de 208jes uit 2014 al ondersteuning hadden voor Android Auto en/of Apple Carplay? Ik heb er tijdens de proefrit helaas totaal niet aan gedacht om m'n telefoon eens in de USB poort te drukken. :')

Zo niet ga ik vast rondkijken voor een aftermarket oplossing, de ingebouwde navigatie was euh.. ouderwets. Maar om de telefoon nu in een houder te drukken terwijl er een mooi geïntegreerd mediasysteem is vind ik ook weer zo iets.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2025 14:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
D4NG3R schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:52:
Na een kleine 3 jaar/50K kilometers in een 206+ uit 2010 rond te hebben gereden is het tijd voor wat anders, met twee weekjes ben ik eigenaar van een 208 uit 2014 met ergens rond de 120K op de teller. (en een riem welke in de afgelopen 30K nog vervangen is)

Exact welke uitvoering weet ik zo niet, maar ik ga er iig qua comfort op alle vlakken flink op vooruit en het beestje is door de vorige eigenaar netjes onderhouden. :)

Wat vooruit kijkende; weet iemand toevallig of de 208jes uit 2014 al ondersteuning hadden voor Android Auto en/of Apple Carplay? Ik heb er tijdens de proefrit helaas totaal niet aan gedacht om m'n telefoon eens in de USB poort te drukken. :')

Zo niet ga ik vast rondkijken voor een aftermarket oplossing, de ingebouwde navigatie was euh.. ouderwets. Maar om de telefoon nu in een houder te drukken terwijl er een mooi geïntegreerd mediasysteem is vind ik ook weer zo iets.
Android Auto en Apple CarPlay zijn pas vanaf eind 2015 / begin 2016 in bepaalde Peugeot-modellen geïntroduceerd.

De 208 kreeg pas bij de facelift in 2015 (modeljaar 2016) de mogelijkheid tot ondersteuning en dan ook alleen als het specifieke infotainmentsysteem (SMEG+) aanwezig was.

Ik schat de kans dus op vrijwel 0 dat het erin zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

DutchKel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:59:
Ik schat de kans dus op vrijwel 0 dat het erin zit.
Die kans acht ik ook zeer klein, tenzij de vorige eigenaar al iets aftermarkets ingebouwd heeft.

Ach ja, genoeg meuk te vinden wat tussen de SMEG unit en het scherm geplaatst kan worden. Een eventuele stap verder zie ik in dit topic ook langs komen, de hele unit vervangen door een NAC unit. Al is dat een wat duurder grapje.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste