Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
Stolpert schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:44:
Na hoeveel km begaf je eerste obc het en na hoeveel de tweede? De mijne is vervangen bij ongeveer 35.000 kilometer. Ben benieuwd hoe lang deze het nu gaat volhouden. Alles onder garantie gegaan incl vervangend vervoer?
De eerste was na 200km al stuk en de tweede nu na 23k. Bij de eerste moesten we ook al 4 weken wachten want het onderdeel was niet op voorraad en het scheen vaker te gebeuren. Nu met de tweede stonden er meerdere e208jes op het terrein te wachten op hetzelfde onderdeel. Via via (vag monteur die ik ken heeft wat kennissen die monteur bij stellantis zijn) gehoord dat het nog steeds een veel voorkomend probleem is.
Sircuri schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:27:
Bijzonder dat dit dan 6 weken moet duren. Ik heb er net 40K op de teller staan. Hopelijk blijft het bij mij gewoon allemaal werken. Momenteel lijkt de airco ventilator gruwelijk veel lawaai te maken. Dus zal helaas ook eens naar de garage moeten.
6 weken is inderdaad belachelijk lang. Al helemaal nu ze weten (toegeven is wat anders jammer genoeg) dat het onderdeel vaker faalt. Dan schaal je de productie op en zorg je ervoor dat er voorraad is. Klinkt misschien wat kort door de bocht maar een auto die nog maar 16 maanden oud is in totaal al 10 weken hebben moeten missen is niet echt normaal.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 21:45
Ik heb gisteren mijn elektrische 2008 mogen ontvangen.
Rijd echt heel erg lekker!

Maar ik krijg die Adaptive cruise control niet aan.
Cruise control aanzetten is geen probleem, maar als ik dan op knop 6 druk voor Adaptive CC aan te zetten zie ik niks aangeven op het dashboard dat deze aan gaat.
Hij gaat gewoon volle snelheid op de voorligger af zodat ik wel moet remmen anders botsen we !
Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYDpRaAJ-XWMWlc3ExGvvESxl5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NndvMsG61wg5wsMIK1D5qJtP.png?f=fotoalbum_large

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 22:06
C00P schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:29:

Cruise control aanzetten is geen probleem, maar als ik dan op knop 6 druk voor Adaptive CC aan te zetten zie ik niks aangeven op het dashboard dat deze aan gaat.
Hij gaat gewoon volle snelheid op de voorligger af zodat ik wel moet remmen anders botsen we !
Leuk dat je een nieuwe auto hebt!

Dat is apart, eigenlijk heb je alleen ACC en kan je normale CC niet meer gebruiken. Ik neem aan dat jouw cruisecontrol schakelaar er precies zo uitziet als het plaatje? Zo niet dan heb je geen ACC. Wat voor E-2008 versie en jaar heb je?

De bovenste knop is voor de afstand naar je voorligger, je ziet dan ‘ver, gemiddeld en dichtbij’.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ruubaan schreef op zondag 15 september 2024 @ 04:37:
[...]

Leuk dat je een nieuwe auto hebt!

Dat is apart, eigenlijk heb je alleen ACC en kan je normale CC niet meer gebruiken. Ik neem aan dat jouw cruisecontrol schakelaar er precies zo uitziet als het plaatje? Zo niet dan heb je geen ACC. Wat voor E-2008 versie en jaar heb je?

De bovenste knop is voor de afstand naar je voorligger, je ziet dan ‘ver, gemiddeld en dichtbij’.
Dank je wel.
Ja ik heb identiek dezelfde pook.
Mijn auto is 1,5 jaar geleden besteld,eergisteren geleverd.
50kw versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-06 20:29
C00P schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:29:

[Afbeelding]
Knop 6 gebruik je om de afstand in te stellen (in mijn auto iig, E208 2020) en dat werkt alleen als de cruise control al aan staat. Als je knop 1 naar beneden zet en de snelheid instelt met de knop 3 dan zou ACC aan moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15
C00P schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:20:
[...]

Dank je wel.
Ja ik heb identiek dezelfde pook.
Mijn auto is 1,5 jaar geleden besteld,eergisteren geleverd.
50kw versie.
En weet je zeker dat je destijds wel ACC hebt bijbesteld? Dat is bij de 20(0)8 altijd een extra optie waarvoor je moet bijbetalen, zelfs in de allerduurste GT-versie. Pakket 'Drive Assist plus', samen met Stop & go functie, Lane keeping en positioning assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Of-Aaargh schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:57:
[...]

En weet je zeker dat je destijds wel ACC hebt bijbesteld? Dat is bij de 20(0)8 altijd een extra optie waarvoor je moet bijbetalen, zelfs in de allerduurste GT-versie. Pakket 'Drive Assist plus', samen met Stop & go functie, Lane keeping en positioning assist.
Ik heb mijn contract nog eens nagekeken, pack drive assist plus staat er tussen.
Morgen maar eens de garage contacteren want dat is toch iets dat ik heel graag wou hebben,ik gebruikte het op mijn Octavia elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

C00P schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:55:
[...]
Ik heb mijn contract nog eens nagekeken, pack drive assist plus staat er tussen.
Morgen maar eens de garage contacteren want dat is toch iets dat ik heel graag wou hebben,ik gebruikte het op mijn Octavia elke dag.
Zou wat zijn als ze het 'vergeten' zijn, overigens zou ik wel mijn poot stijf houden dat ze het alsnog naleveren. Ik merk te vaak dat dealers(merken) met dergelijke zaken wegkomen. Goed dat het wel op papier staat, ;aat even weten hoe dit verde verloopt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
_Dune_ schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:14:
[...]

Zou wat zijn als ze het 'vergeten' zijn, overigens zou ik wel mijn poot stijf houden dat ze het alsnog naleveren. Ik merk te vaak dat dealers(merken) met dergelijke zaken wegkomen. Goed dat het wel op papier staat, ;aat even weten hoe dit verde verloopt.
Zal ik doen 👍

Nu ik erover na denk, een collega van mij had een Peugeot 5008 besteld, toen hij hem ging halen merkte hij dat er een hele hoop bestelde opties niet aanwezig waren,dus hij had niet getekend voor ontvangst.
Die wagen heeft een jaar in de garage gestaan, ze hadden tegen voorstellen gedaan maar hij wilde er niets van weten.
Nu pas heeft Peugeot hem een hele nieuwe wagen met de juiste opties geleverd.

We hebben beide lease wagens van het werk.

Nu heb ik wel getekend bij ontvangst,maar ze kunnen niet verwachten dat ik op 5 minuten alle details van de wagen heb kunnen doornemen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 14:26

cdoens

Peugeot-gek

_Dune_ schreef op maandag 9 september 2024 @ 00:09:
Heeft iemand hier toevallig ervaring in het vervangen van de standaard speakers in een Peugeot 308 SW Blue Lease Premium edition? Deze auto heb ik als Lease auto besteld, maar toen der tijd niet voor het optie Denon pakket gekozen. Nu anderhalf jaar geleden heb ik de auto naar wissel van werkgever overgenomen van de leasemaatschappij.

Ik zit er nu aan te denken een versterk in te bouwen met een set Focal speakers, echter vraag ik mij af of alle plekken waar speakers geplaatst kunnen worden standaard wel bedrading aanwezig is. De standaard set betreft 6 speakers, vier woofers/midrange in alle deuren en twee tweeters in de voorportieren. Nu zie ik in de achter deuren ook plek voor tweeters, de vraag is of daar ook de bedrading al ligt?

Ik zit aan twee sets van Focal te denken met het type nummer IS PSA 165

Focal F-ISPSA165 | 16cm 2-weg luidsprekersysteem Inside Compo voor Peugeot, Citroën

Belangrijkste kenmerken:
- PSA (Peugeout, Citroen) specifiek 2-weg composysteem.
- Originele onderdelen blijven onbeschadigd (100% achteraf te monteren).
- Diepe middentonen met polyglass-membraan.
- TNB-tweeter met omgekeerde aluminium/magnesium-dome.

Compatibiliteitslijst op www.focal-inside.com/home/de/index.html

Technische specificaties:
- 16 cm woofer met voertuigspecifieke ABS-kunststof mand
- 32 mm spreekspoel diameter
- 45 mm magneetdiameter (neodymium magneet).
- Gevoeligheid 93 dB
- 4 ohm nominale impedantie
- Frequentiebereik 60 Hz - 28 kHz
- 60 WRMS, 120 Wmax

Bron: https://www.focal-inside....oor-peugeot-308-sw/#drive
Voor de 308 kan ik je geen specifieke tips geven maar in mijn 307CC had ik de deuren, deurkaarten, achterpanelen en kofferklep voorzien van zelfklevende bitumen van ong 3 mm dik.
Dat dempte veel trillingen en maakte de auto een stuk stiller, als de muziek uitstond.
Vooral de lage tonen profiteerden hier enorm van. Uiteraard was geen speaker meer standaard. :)

Qua bedrading, als het er niet ligt, is het alleen maar een pluspunt. De standaard draden zijn altijd minimaal bemeten. Ik had voor alle speakers 2,5 mm2 gelegd en de sub van 800W had 8mm2.

Er loopt hier op GoT ook een draadje voor audio-liefhebbers. Wellicht dat je je vraag daar ook kunt stellen?

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-06 21:04
@C00P Ik zit even in het instructieboekje te kijken, de hendel voor de normale snelheidsregelaar ziet er net iets anders uit dan de versie met ACC. Weet je zeker dat je die niet hebt? Dan is er denk ik toch wat meer aan de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtBvr0J1v7TUNYlJrEa6iy9UMw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHbrfXL3Qpi5XaPiVWAWmKlv.jpg?f=fotoalbum_large

• C00P
aikink schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:12:
@C00P Ik zit even in het instructieboekje te kijken, de hendel voor de normale snelheidsregelaar ziet er net iets anders uit dan de versie met ACC. Weet je zeker dat je die niet hebt? Dan is er denk ik toch wat meer aan de hand.

[Afbeelding]
Precies!
Ik heb deze dus.
Ik heb contact gehad met de garage, hun erkenden het probleem en verwezen me door naar de lease maatschappij, ik moest hun mailen, nu is het wachten op een reactie.

Hopelijk is het iets simpels als Cc hendel eruit,Cc hendel met Adaptive erin en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
Wel balen dat je niet geleverd hebt gekregen wat je besteld hebt.

Er is op goingelectric.de wel een persoon die het zelf blijkbaar voor elkaar heeft gekregen. En als hij het kan, moet de garage dat ook kunnen, toch? :X

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:29
C00P schreef op woensdag 18 september 2024 @ 01:22:
[...]

Precies!
Ik heb deze dus.
Ik heb contact gehad met de garage, hun erkenden het probleem en verwezen me door naar de lease maatschappij, ik moest hun mailen, nu is het wachten op een reactie.

Hopelijk is het iets simpels als Cc hendel eruit,Cc hendel met Adaptive erin en klaar.
Ik vrees van niet. De ACC sensoren zitten normaliter in de voorbumper (of achter de leeuw als je het nieuwe logo hebt). Als die er nu niet zitten, komt er veel meer bij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
PdeBie schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:47:
[...]

Ik vrees van niet. De ACC sensoren zitten normaliter in de voorbumper (of achter de leeuw als je het nieuwe logo hebt). Als die er nu niet zitten, komt er veel meer bij kijken.
Is dat zo? Bij veel modellen is de radar voor noodremassistent gewoon aanwezig. En ook de lane departure die actief terugstuurt waneer je bij de lijn komt.

Wanneer die zaken aanwezig zijn, dan is ACC slechts een softwarematige upgrade.

Of de Peugeot-dealer dat ook kan aanpassen, is dan nog maar de vraag... Bij Tesla pas je zoiets heel simpel en snel aan. Bij 'legacy' automakers die anno 2024 nog steeds liever aan filters en olie denken dan aan laptops en configuratieparameters, kan dat wel eens lastig worden.

Punctuality is the politeness of kings

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 22:30
Peugeot heeft lijn departure, wat jij aangeeft corrigeren op de lijn. (Uit te schakelen met een knop, met een rood lampje)

Maar lane-assist (het volgen midden in de baan) is een extra optie, met vermoedelijk extra sensoren. Met een 2e aan/uit knop.( Met groen lampje)

[ Voor 15% gewijzigd door Madman_K op 18-09-2024 18:02 ]

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
De noodremassistant heeft voor de basismodellen geen radar, het werkt puur op de camera. Pas als je Pack Safety Plus hebt (met het uitgebreide noodremassistent), heb je ook daadwerkelijk een radar in de bumper en dan is ACC toevoegen niet al te lastig. Alle andere hardware is namelijk al aanwezig.

Alleen het knopje met stuur icoontje monteren in de auto en de rest is telecoderen. De normale CC hendel hoeft niet vervangen te worden voor de ACC variant.

Meer info bij onze oosterburen: https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=323&t=70081

Maar reken er niet op dat de dealer ook dit zal doen. Peugeot Nederland is zeer streng mbt deze modificaties richting de dealers.

[ Voor 10% gewijzigd door ovd1995 op 18-09-2024 20:00 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ovd1995 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:59:
De noodremassistant heeft voor de basismodellen geen radar, het werkt puur op de camera. Pas als je Pack Safety Plus hebt (met het uitgebreide noodremassistent), heb je ook daadwerkelijk een radar in de bumper en dan is ACC toevoegen niet al te lastig. Alle andere hardware is namelijk al aanwezig.

Alleen het knopje met stuur icoontje monteren in de auto en de rest is telecoderen. De normale CC hendel hoeft niet vervangen te worden voor de ACC variant.

Meer info bij onze oosterburen: https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=323&t=70081

Maar reken er niet op dat de dealer ook dit zal doen. Peugeot Nederland is zeer streng mbt deze modificaties richting de dealers.
Men zal wel iets moeten, op dit moment is namelijk het product niet conform. Zou mogelijk betekenen dat Peugeot een geheel andere auto moet gaan leveren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:48

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sircuri schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:59:
[...]

Had laatst mijn zoon achter me rijden en die schrok behoorlijk toen ik gewoon het gas losliet. De vertraging is groot, maar aan de achterkant niks te zien. Ik vind dat soms wel verontrustend omdat ik al vaker zag dat mensen echt wel pas laat op de rem trapte als ze achter me reden.
Na negen jaar (4+5) in een 308Sw (diesel) gereden te hebben staat er sinds vrijdag een e308sw voor de deur. Wonder boven wonder nog geen enkele keer geprobeerd om mijn koppeling in te trappen :) .

Die B stand remt harder dan ik zelf ooit zou doen.
Denk niet dat ik hem veel zal gebruiken, ik probeer namelijk gewoon uit te rollen en als de B stand is ingeschakeld sta ik veel te vroeg stil.

Voor het rijden in de bergen kan ik mij wel voorstellen dat het handig is, maar hier in NL heb je niet veel hoogte verschil.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

m-vw schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:10:
[...]

Na negen jaar (4+5) in een 308Sw (diesel) gereden te hebben staat er sinds vrijdag een e308sw voor de deur. Wonder boven wonder nog geen enkele keer geprobeerd om mijn koppeling in te trappen :) .

Denk niet dat ik hem veel zal gebruiken, ik probeer namelijk gewoon uit te rollen en als de B stand is ingeschakeld sta ik veel te vroeg stil.

Voor het rijden in de bergen kan ik mij wel voorstellen dat het handig is, maar hier in NL heb je niet veel hoogte verschil.
Zonder B stand heb je continue de rem nodig. De vertraging is nog lager dan met een benzine auto.
Ik ben verder zeer content met de B stand. Hierdoor kan ik praktisch met enkel het gaspedaal rijden. Ook op de snelweg kun je simpelweg iets je gas loslaten om voldoende af te remmen dat je niet steeds je rempedaal nodig hebt. Ik rij niet meer zonder.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
m-vw schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:10:
[...]

Je hoeft het gas ook niet helemaal los te laten. Je geeft gewoon iets minder gas om een beetje af te remmen. Geloof me zet even door en het gaat heel snel automatisch. Ik gebruik de rem eigenlijk alleen om stil te blijven staan / laatste stukje af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:48

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Sircuri @Chielp Het zal een kwestie van wennen zijn, vind het nu vrij agressief.
Maar ik laat dan ook, net als bij mijn diesel, mijn gaspedaal compleet los om uit te bollen.

Komende dagen een beetje experimenteren.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer zonder :)

Signature van nature

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:44
Sinds kort rijd ik een leaseauto van de zaak en gaat onze private lease eruit. Mijn vrouw werkt 3-4 keer per week op een afstand van zo'n 7,5 kilometer, maar gaat liever met de auto omdat ze vaak in het donker moet rijden.
Nou rijdt ze liever (nog) niet in mijn leaseauto en kan het ook zo zijn dat ik zelf de auto nodig heb (meestal ga ik op de fiets naar kantoor). Dus we willen een goedkoop autootje aanschaffen voor weinig kilometers per jaar en eigenlijk alleen korte stukjes.

Van mijn zwager kunnen we een Peugeot 207 aanschaffen die er (van binnen) netjes uit ziet. Maar... hoog olieverbruik (zoals dus wel vaker bij deze auto's is, schijnbaar): elke 1500km bijvullen. Ik lees dat dit met de klepseals te maken kan hebben, maar dat is relatief makkelijk te checken, toch? Blauwe rook...

Is het hoge olieverbruik een groot issue, wanneer ik die blauwe rook niet zie, buiten het bijvullen? Of kan ik beter naar een heel andere auto(merk) kijken in de tot 1500 euro range?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
@barrymossel Laten staan dat ding. Is een 1.6VTI zeker?

De 1.6VTI kan je beter laten staan. Rampenblokken, zuipen olie en uiteindelijk gaan ze kapot. Olieverbruik is gevolg van slecht werkende olieschraapveren, die kunnen ook breken en dan is het einde oefening.

Als je een 207 zoekt, filter dan op Marktplaats op 100-110pk, dan krijg je de 109pk 1.6 TU5JP4 blokken die veel minder problemen hebben. Zuipen wel iets meer benzine dan een VTI, maar een liter olie op elke 2 tankbeurten kost je meer.

Ik heb sindskort een 307 met dat blok, zit wat achterstallig onderhoud en wat beun-fixes op die ik opnieuw moest doen, maar verder rijdt het heerlijk. Afgelopen weekend de kleppendeksels en carterstopring vervangen, is nu weer lekvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:15
Als dit olieverbruik stabiel is en de auto verder goed, dan denk ik niet dat je een veel betere auto koopt voor 1500 euro.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:44
_JGC_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:13:
@barrymossel Laten staan dat ding. Is een 1.6VTI zeker?

De 1.6VTI kan je beter laten staan. Rampenblokken, zuipen olie en uiteindelijk gaan ze kapot. Olieverbruik is gevolg van slecht werkende olieschraapveren, die kunnen ook breken en dan is het einde oefening.

Als je een 207 zoekt, filter dan op Marktplaats op 100-110pk, dan krijg je de 109pk 1.6 TU5JP4 blokken die veel minder problemen hebben. Zuipen wel iets meer benzine dan een VTI, maar een liter olie op elke 2 tankbeurten kost je meer.

Ik heb sindskort een 307 met dat blok, zit wat achterstallig onderhoud en wat beun-fixes op die ik opnieuw moest doen, maar verder rijdt het heerlijk. Afgelopen weekend de kleppendeksels en carterstopring vervangen, is nu weer lekvrij.
Naafkap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:14:
Als dit olieverbruik stabiel is en de auto verder goed, dan denk ik niet dat je een veel betere auto koopt voor 1500 euro.
RDW geeft aan 1397 cm³. Dus dan is het geen 1.6, toch? Uit 2008. Maakt het dan nog verschil?

Meer gegevens geeft RDW ook niet echt en mijn zwager hoef ik het ook niet te vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

RvL

1397cm³ betreft de 1.4 VTi. Bouwjaar 2008 is een van de eerste bouwjaren met deze motor.

Zelf geen ervaringen met deze VTi motoren, maar wat ik er hier en daar van lees is niet positief: hoog olieverbruik, interne vervuiling en distributieproblemen. Olieverbruik kan inderdaad veroorzaakt worden door lekkende klepsteelrubbers, maar dat laten vervangen is niet goedkoop.

Jammer dat er geen oude TU motor in zit. Zo'n oude TU3/TU5 is redelijk onverwoestbaar.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• PdeBie
[b]_JGC_ in "Het grote Peugeot topic - deel 2"
Precies de 207 die ik had! En dat blok had ik ook in m'n 206 daarvoor.
Hoewel niet echt pittig genoeg voor de 207 (maar dat komt vooral door dat belachelijke gewicht van de 207), reedt het heerlijk soepel en was het nagenoeg kosteloos rijden (op een kleppendekselpakking na wellicht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzuKFi9bWMRxZk2WgH1CIhsuHIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vsehy0t0bprxaN7WDylnBR1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@PdeBie Ik vind 'm ook vrij tam voor de 307. Maar zal ook ongetwijfeld aan het onderhoud liggen. Ik heb er dit weekend bougies uitgetrokken met een enorme elektrode afstand, elektrodes rond ipv hoekig en bougies stonden tot boven aan toe in de motorolie. Auto op LPG overigens, dan snap ik niet waarom je die bougies zo ver laat komen. Laatste beurt is 7000km geleden gedaan.

Heb zondag de oprit even blauw gezet omdat die olie in de motor is gelopen bij het uithalen van de bougies, maar merk wel dat 'ie nu veel makkelijker van zijn plek komt. Binnenkort even 4 nieuwe inzetten, voor nog geen 2 tientjes en een halfuur werk is dat weer klaar.

• Madman_K
Weet iemand wat de verlengde garanties van peugeot tegenwoordig kosten?
Voorheen had je Peugeot Zekerheidsplan (tot 5 jaar) en daar waren wel prijzen voor te vinden.
Dat is dit jaar veranderd naar Extended Care Premium (tot 8 jaar), maar daar vind je online verder niets over.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MlRBMMczE28LLqA_I9axshzycA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDbGOpllvTWKShKzeU0MAReF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het probleem met het wegvallen en niet opnieuw opzetten van de dataverbinding is met deze update zo te zien nog steeds niet opgelost.

Aan het eind van het jaar loopt mijn 3 jaar gratis Tomtom traffic af en als dit zo blijft zal ik het waarschijnlijk ook niet verlengen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jaapio_B schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:14:
[...]

Het probleem met het wegvallen en niet opnieuw opzetten van de dataverbinding is met deze update zo te zien nog steeds niet opgelost.

Aan het eind van het jaar loopt mijn 3 jaar gratis Tomtom traffic af en als dit zo blijft zal ik het waarschijnlijk ook niet verlengen.
Ik ben gestopt met de TomTom gebruiken toen ik van het voorjaar naar Groningen moest en de navigatie me rustig de ring-noord op stuurde. (die lag dus al geruime tijd open). :+

Vanmorgen is me verder niks opgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 30-09-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jaapio_B schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:14:
[...]

Geen idee of het type auto afhankelijk is, maar ik gebruik het al 6 jaar in mijn 308SW, zonder enig probleem. Ik loop ook zelfden tegen het feit aan dat data niet klopt en ik wordt altijd netjes om de files heen geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 16:55
@hjs @Jaapio_B Deze firmware update doet niet heel veel.
Fixed iets gerelateerd aan de front radar/anti collison warning. En één die wel prettig is:
Alle milieu zones waren sinds de vorige update fluor geel wat echt irritant was.
Dit hebben ze nu weer terug gedraaid zodat het wat rustiger aan de ogen is.

Dit is overigens zéér waarschijnlijk wel de laatste update voor NAC. De huidige auto's hebben een compleet nieuw systeem (wat ook niet te retrofitten valt tot op heden).

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Nu online
_Dune_ schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:04:
[...]
Geen idee of het type auto afhankelijk is, maar ik gebruik het al 6 jaar in mijn 308SW, zonder enig probleem. Ik loop ook zelfden tegen het feit aan dat data niet klopt en ik wordt altijd netjes om de files heen geleid.
Ik heb een e208.
Op plekken met slechte mobiele dekking schakelt de navigatie over op TMC en wordt er niet meer opnieuw geprobeerd de dataverbinding op te zetten.
Heb al vaker gelezen dat dit een bekend probleem is maar blijkbaar kunnen ze het bij Peugeot niet oplossen.
Csotranme schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:04:

@hjs @Jaapio_B Deze firmware update doet niet heel veel.
Fixed iets gerelateerd aan de front radar/anti collison warning. En één die wel prettig is:
Alle milieu zones waren sinds de vorige update fluor geel wat echt irritant was.
Dit hebben ze nu weer terug gedraaid zodat het wat rustiger aan de ogen is.

Dit is overigens zéér waarschijnlijk wel de laatste update voor NAC. De huidige auto's hebben een compleet nieuw systeem (wat ook niet te retrofitten valt tot op heden).
Die collision warning is wel fijn dat ie is opgelost, met regelmaat stond ie ineens op ver ingesteld.
Die gele kleur heb ik me eigenlijk nooit echt aan gestoord. Volgens mij was die ook niet zichtbaar op de kaartweergave in het dashboard.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
Is toevallig ook het verspringen van de lichtsterkte van het scherm opgelost?
(De nachtstand gaat telkens terug naar de middelste setting)

[ Voor 28% gewijzigd door Madman_K op 30-09-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Madman_K schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:45:
Is toevallig ook het verspringen van de lichtsterkte van het scherm opgelost?
(De nachtstand gaat telkens terug naar de middelste setting)
Ohh ik hoop echt dat dit nu opgelost is. Nu de dagen weer korter worden zeer irritant. Overdag valt dit gedrag niet echt op maar in het donker erg afleidend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 09:26
Sinds gister is de 25-jarige (volgens mij gebouwd begin 1999 vóór April) Peugeot 306 1.4 XN Break uit 1999 niet meer in bezit, we hebben na 17 jaar (was in 2007 een dealerauto voor 7K met zo'n 76K op de teller) de beslissing genomen om hem maar in te ruilen.

Hoewel hij motorisch nog prima is beginnen er andere zaken op te spelen die vrijwel niet meer repareerbaar zijn, hij heeft inmiddels ~312.580KM gelopen in al die tijd en buiten 1x afslepen i.v.m. gesprongen druklager altijd zelfstandig betrouwbaar van A naar B gegaan. Met zo'n 11 euro p/m in wegenbelasting was dat ding te rijden voor een appel en ei met een zee van praktische ruimte.

En ondanks veel korte ritten toch maar een laag olieverbruik, vrijwel nietszeggend i.v.m. hedendaagse standaarden.

Hij heeft in die jaren 3 aanrijdingen gehad.

Een keer op de rotonde (linksachter) wat uitgedeukt is maar sinds 2007 dus daar zonder modderkuip mee doorgereden.

De tweede keer was iemand die niet oplette en achterop klapte, de achterklep bevestiging was iets verbogen wat met een rubberen hamer terug naar positie is gehamerd, de bumper was nog vrijwel prima gelukkig maar de Opel die achterop reedt was compleet verbogen met een voorbumper die uit zijn voegen was geklapt aan weerskanten. We moesten de klep maar wat harder dichtgooien voortaan maar het sloot prima af.

Het kunstof van de achterklep zat toen wel wat losser maar die is maar met parkers vastgeschroefd. :+

De derde keer met 130KM/h een vos aangereden op de snelweg in de buurt van het linker voorwiel, er is gewoon doorgereden sindsdien enkel het spatbord onder de voorbumper lag half om gort dus die is eraf getrokken.

En tja min of meer de vierde keer een Duitser die met z'n BMW linksachter langs de achterbumper schuurde bij het uitparkeren, wij wat lak op de kunststof bumper, bij een hele schaafwond in zijn lak, de Duitser wilde m'n pa de schuld geven maar die zei vrolijk in perfect Duits dat de auto niet verzekerd was en dat parkeerschade voor hun zelf zijn, die Duitser begon te schelden en te tieren. :+

De grootste reparaties die in de afgelopen paar jaar nog zijn gedaan:
  • Druklager/koppeling
  • Nieuwe distributie set + multi-riem
  • Achteras voor 2e hands vervangen
  • Radiator koelwater vervangen
  • Gaatje in de flexibele remslang
  • Kachel printplaat van sloopbedrijf erin gezet omdat de oude de geest gaf en geen ventilator aanging
  • Pookknop was afgebrokkeld en vervangen voor een aftermarket
Maar inmiddels stapelen de gebreken van meer dan 15 jaar achterstallig onderhoud zich wel op, recentelijk bij het tanken begon de vulpijp benzine te lekken en de meter leek ook sneller terug te lopen dan gewenst, het koelwater is niet duidelijk of het lekte want het leek prima op niveau en te koelen maar er werd linksvoor toch soms wel een plas gevonden. Hielp ook niet dat het bij een dorps-beunhaas werd onderhouden.

De verdere (bekende) gebreken op dit moment:
  • CD Speler van aftermarket radio is kaduuk
  • Rechtsvoor doet de speaker het op laag volume soms niet
  • Voortrein rammelt waarschijnlijk i.v.m. totaal afgebroken/versleten rubbers en kraakt op drempels maar een hoofdverdachte is hierbij ook de toplagers van de schokbrekers die nog steeds origineel zijn.
  • Hendel van de benzinetank klep is niet langer functioneel
  • Contactslot gaat niet automatisch terug bij aanzetten motor anders blijft de startmotor lopen.
  • Bestuurdersstoel is versleten
  • Interieurbekleding hangt los van de deuren (dak is nog prima).
  • Lekkage van water bij linkerzijde van de kofferbak, wellicht door de missende modderkuip.
  • De airco werkt al ruim 10 jaar niet meer i.v.m. lekkages en er is nooit echt goed onderhoud aan gedaan.
  • Afstandsbediening is versleten maar kan geen goede aftermarket vinden die past.
  • Centrale vergrendeling gaat enkel nog open via slot passagierskant, sluit wel via afstandsbediening.
  • Reserve sleutel heeft altijd het euvel gehad de auto te laten afslaan en niet meer starten na x aantal kilometers
  • Deurvanger bestuurderskant kapot.
  • Krakende deuren i.v.m. niet ingevet. :+
Maar de nekslag is toch wel de vulpijp van de benzine want die lijkt vrijwel niet meer aan te komen, maar desondanks heeft hij al die jaren trouw dienst gedaan maar is nu gewoon echt op, hij heeft zijn geld dubbel en dwars opgehaald en zijn mannetje gestaan met vrijwel geen zichtbare roest.

De elektrische ramen werken ook nog steeds en veel zaken onder de motorkap zijn nog steeds origineel maar niet alles is meer in goede staat, al hadden de ramen wegens kabelbreuk wel een keer vernieuwde kabels o.i.d. nodig en één keer is het raam de deur in gedonderd. :+

Nu is er voor een zachte prijs van 2.9K (met 100 inruil voor de oude bak) een Peugeot 307 5-Deurs hatchback voor in de plaats gekomen en dus nog prima budget om eventuele zaken op te lossen en goed onderhoud uit te voeren, de bedoeling is hier nu wel bij een betere garage wat beter op te letten.

Het is een auto uit begin 2007 (Januari) phase 2, een 1.6 TU5JP4 16V (TU blok, hoe kan het ook anders) met 110PK, een auto van de eerste eigenaar met nog 'maar' 140K op de teller.

Er zit verder o.a. op:
  • Radio + CD speler (fabriek nog)
  • Multifunctioneel display type C (die dubbele met temperatuur sensor e.d.)
  • Cruise control
  • Airco/verwarning handmatig 2-zones
  • Climate control optie
  • Snelheidsbegrenzer
  • Bediening radio stuurkolom
  • Elektrische ramen
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels + verwarmt zover ik begreep
  • Trekhaak
  • Automatische verlichting (niet zelf instelbaar, geen auto op schakelaar maar dim gaat aan op starten)
  • Armsteunen voor beiden voorstoelen
  • Peugeot instaplijsten
Interieur ziet er nog prima uit, vrijwel geen krassen of slijtage, wel klein stukje van het lederen stuurwiel aan de bovenkant gescheurd en een geknakte dakantenne maar dat mag de pret niet drukken, de radio doet het nog prima.

En dat voor een auto van inmiddels 17 jaar oud, trekt goed, schakelt goed, remt goed geen trillingen o.i.d. dus een goede indruk tot dusver. Ook geen kapotte verlichting of rare COM-2000 fratsen of spelingen op de hendels, de knoppen op het dashboard zijn niet afgesleten. Enkel de koppeling voelt een stuk anders aan qua aangrijpen maar dat is wennen. Bij licht intrappen van de rem bij 5KM/h staat hij vrijwel direct abrupt stil dat wel met schijfremmen rondom. Vermoed 15 inch velgen.

Ook aan de buitenkant geen schade dus helemaal prima.
Je kan dus voor een zachte prijs toch nog wel best wat auto kopen blijkt maar weer.

Enkel wat ik begrijp van de 1.6 16V is dat je wat op tijd moet zijn met de distributieriem vervangen en de juiste olie gebruiken zodat de hydraulische klepstoters geen vreemde geluiden gaan maken, maar blijkbaar verder net als de kleinere broers gewoon een lekkere non-nonsense stamper met bij deze versie een gietijzeren onderblok die blijkbaar ook voor de GTI modellen werd gebruikt. Gelukkig geen olie-zuipende VTI.

De puntjes van dit blok dat ik hier las: https://mymotorlist.com/engines/peugeot/tu5jp4/
Disadvantages of the TU5JP4 engine
  • A reliable unit as a whole most often worries about electrical glitches.
  • Many people experience sudden twitching or tripping of the engine. Coils are the weakest link in the ignition system.
  • Owners often complain about floating engine idle speeds. The throttle body and idle speed control should be cleaned periodically.
  • The timing belt drive is not very reliable, and when it breaks, the valves bend. Carefully follow the replacement schedule and the condition of the belt.
  • Often under the hood you can hear the loud clatter of hydraulic lifters. Use only engine oil recommended by the manufacturer.
Maar als dat alles is, prima.

Tja, dan ben ik denk ik toch wel een paar foto's 'verschuldigd' van de oude en de nieuwe auto, al is er helaas van de oude niet zoveel van.

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywq8xZS.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AaC9WlA.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mG6l2eg.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgQNxrb.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qOeJ0Z.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUDSoV6.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i1FdWBt.jpeg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2eMcJJx.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gh8YWRP.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0UO5ToO.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L2W0NXT.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cZecq2o.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GDy1KiT.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z41kDdf.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sGjsnXC.jpeg

Voorlopig kunnen we dan even door, misschien even een nieuwe afstandsbediening bestellen bij de garage en een nieuwe dakantenne en verder even het reguliere goed doornemen, en als het kan volgend jaar nog eens preventief de distributieriem, dis is wel bij 100K vervangen maar dat was inmiddels al weer in 2017.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 22:49
Nette waggie!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL Leuk autootje. Ik heb 'm een paar maand jonger in het zwart en met 100K meer op LPG.

Rijden heerlijk, maar het is wel wennen met die koppeling idd. Verder is ie vrij tam, alhoewel nieuwe bougies daar een grote verbetering waren.
Vorige week de koplampen gepolijst, ik geniet nu van de voordelen van projectorlampen. Heb voorheen altijd reflectoren gehad, maar wat een zee van licht is dit.

Mijn 206 heeft helaas nog maar 1 maand gereden na verkoop, is vorige week gesloopt. Degene die hem kocht had een rijstijl waar ik vraagtekens bij had, maargoed, ik was hem kwijt. 4 weken later belde ie op dat de auto ineens begon te roken en te stinken en nou niet meer wilde starten.
Toch jammer, heb het ding 3,5 jaar geleden gered van de turk op het industrieterrein achteraf, heel veel achterstallig onderhoud aangepakt, ben er nog mee op vakantie naar Denemarken geweest zonder ook maar enig probleem en nu is 'ie niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:53:
@CriticalHit_NL Leuk autootje. Ik heb 'm een paar maand jonger in het zwart en met 100K meer op LPG.

Rijden heerlijk, maar het is wel wennen met die koppeling idd. Verder is ie vrij tam, alhoewel nieuwe bougies daar een grote verbetering waren.
Vorige week de koplampen gepolijst, ik geniet nu van de voordelen van projectorlampen. Heb voorheen altijd reflectoren gehad, maar wat een zee van licht is dit.

Mijn 206 heeft helaas nog maar 1 maand gereden na verkoop, is vorige week gesloopt. Degene die hem kocht had een rijstijl waar ik vraagtekens bij had, maargoed, ik was hem kwijt. 4 weken later belde ie op dat de auto ineens begon te roken en te stinken en nou niet meer wilde starten.
Toch jammer, heb het ding 3,5 jaar geleden gered van de turk op het industrieterrein achteraf, heel veel achterstallig onderhoud aangepakt, ben er nog mee op vakantie naar Denemarken geweest zonder ook maar enig probleem en nu is 'ie niet meer...
Zo te zien loopt het blok op LPG goed dan. :P Is dat hetzelfde blok?
Wel jammer van de 206, zo jammer als ze er zo mee omgaan terwijl je er moeite in hebt gestoken.

Merk inderdaad dat de 307 zeker een niveau hoger rijdt ook qua geluidsisolatie, maar dat zie je ook wel terug in het gewicht, die lange neus is wel even wennen ook met parkeren. Zag wel wat vocht in de koplamp zitten maar ja dat kan met die leeftijd, is vast nog wel iets voor te krijgen indien nodig.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL Zit een Landi Renzo/Eurogas installatie in die er bij 80.000km achteraf is ingebouwd. Dat loopt zoveel beter dan die af-dealer Teleflex GFI installatie in die 207 destijds.

Is idd hetzelfde blok, NFU motorcode. Moet waarschijnlijk nog wel eens naar het gasklephuis gekeken worden, want ding is stationair wat onrustig soms. Ook loopt het brandstofverbruik op de boordcomputer niet direct terug als je gas los laat, duurt even voordat 'ie 0.0 aangeeft, dat was bij de VTI veel directer (een VTI gebruikt dan ook geen gasklep maar doseert op basis van sensoren).
Alhoewel een VTI veel zuiniger en fijner rijdt is het qua techniek gewoon veel te foutgevoelig, vandaar mijn keuze voor een ouderwets TU blok. Op de lange termijn heb je daar veel meer plezier van.

De 206 is erg jammer. Als ik de 307 niet was tegengekomen had ik 'm nog tot de volgende APK doorgereden en dan maar zien wat er moest gebeuren. Had net 5K geleden een onderhoudsbeurt gehad, nog mee op vakantie naar Denemarken geweest (4000km in 2 weken). Ding was lekker losgereden in Duitsland, uren achterelkaar 140-145 (harder wil je niet met een 206SW op dat asfalt, je wordt doof). Dingetje waar ik wel tegenaan liep was de speling op het schakelmechanisme en de versleten motorsteunen. Ik heb in Duitsland in de file gestaan, kreeg op een gegeven moment de versnelling niet meer in de 1 of 2, moest ik in de 3 wegrijden (deze 206 kon dat in de 4 nog :))

Edit: vocht in je koplampen kan zijn dat je de rubber doppen op de achterkant van je lampen niet meer hebt of niet goed aansluiten. Bij de 206 had ik dat ook, wasstraat met "bodemprogramma" was uit den boze, gegarandeerd vocht in je lampen.

[ Voor 7% gewijzigd door _JGC_ op 07-10-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:17:
@CriticalHit_NL Zit een Landi Renzo/Eurogas installatie in die er bij 80.000km achteraf is ingebouwd. Dat loopt zoveel beter dan die af-dealer Teleflex GFI installatie in die 207 destijds.

Is idd hetzelfde blok, NFU motorcode. Moet waarschijnlijk nog wel eens naar het gasklephuis gekeken worden, want ding is stationair wat onrustig soms. Ook loopt het brandstofverbruik op de boordcomputer niet direct terug als je gas los laat, duurt even voordat 'ie 0.0 aangeeft, dat was bij de VTI veel directer (een VTI gebruikt dan ook geen gasklep maar doseert op basis van sensoren).
Alhoewel een VTI veel zuiniger en fijner rijdt is het qua techniek gewoon veel te foutgevoelig, vandaar mijn keuze voor een ouderwets TU blok. Op de lange termijn heb je daar veel meer plezier van.

De 206 is erg jammer. Als ik de 307 niet was tegengekomen had ik 'm nog tot de volgende APK doorgereden en dan maar zien wat er moest gebeuren. Had net 5K geleden een onderhoudsbeurt gehad, nog mee op vakantie naar Denemarken geweest (4000km in 2 weken). Ding was lekker losgereden in Duitsland, uren achterelkaar 140-145 (harder wil je niet met een 206SW op dat asfalt, je wordt doof). Dingetje waar ik wel tegenaan liep was de speling op het schakelmechanisme en de versleten motorsteunen. Ik heb in Duitsland in de file gestaan, kreeg op een gegeven moment de versnelling niet meer in de 1 of 2, moest ik in de 3 wegrijden (deze 206 kon dat in de 4 nog :))

Edit: vocht in je koplampen kan zijn dat je de rubber doppen op de achterkant van je lampen niet meer hebt of niet goed aansluiten. Bij de 206 had ik dat ook, wasstraat met "bodemprogramma" was uit den boze, gegarandeerd vocht in je lampen.
Netjes!

En ja had ook eerder wel een 207 met VTI gezien, maar ik zei maar laat maar staan ook gezien jouw ervaringen met het olieverbruik van die blokken dacht ik laat maar zitten.

Ja er zitten geen doppen meer op achter de koplampen dat merkte ik ook op, naja misschien verzinnen we er nog wel wat op.

Edit:
Zie dat de 306 inmiddels al bij de RDW geschrapt is in de gegevens, dat is redelijk vlot.

[ Voor 6% gewijzigd door CriticalHit_NL op 08-10-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
_Dune_ schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:14:
[...]

In heb eindelijk redactie gekregen van de lease :

Dag Jaak,
Bij navraag bij de concessie en Peugeot blijkt dat het Drive Assist Pack plus niet mogelijk was op het nieuwe jaarmodel.
Doordat uw bestelling een facelift heeft gehad is het volgende veranderd aan de wagen:
Groteren batterijcapaciteit
Wegvallen adaptieve cruise control (Drive assist plus pack)
Doordat u het pack is weggevallen is de wagen 203,30 euro goedkoper geworden.
Dit tekent zich af in uw TCO waardoor deze met 4,24 euro zakt per maand.
Uw TCO wordt daarop aangepast naar 748,10 euro.
Vriendelijke groeten.

Ik ben hier eigenlijk niet tevreden mee, maar ik heb getekend voor ontvangst, kan ik nog iets doen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
C00P schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Dag Jaak,
Bij navraag bij de concessie en Peugeot blijkt dat het Drive Assist Pack plus niet mogelijk was op het nieuwe jaarmodel.
Doordat uw bestelling een facelift heeft gehad is het volgende veranderd aan de wagen:
Vriendelijke groeten.

Ik ben hier eigenlijk niet tevreden mee, maar ik heb getekend voor ontvangst, kan ik nog iets doen hier?
Nu heb ik net mijn auto weggebracht voor de APK en een vervangende e208 gekregen. Facelift model, met grote accu en alles erop en eraan, behalve het panoramadak. En ook zeker wel met Drive Assist Plus. Ook als ik nu een 2008 online configureer kan ik daar de Drive Assist Plus gewoon aan toevoegen.

edit:
oh, je komt uit België? Daar ontbreekt de drive assist plus in de configurator van de 2008, maar staat wel in de lijst van de 208. Wonderlijk weer.

[ Voor 6% gewijzigd door aikink op 10-10-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
C00P schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Dag Jaak,
Vriendelijke groeten.

Zou het kunnen zijn dat je een First Edition hebt gekregen? Dat is een GT-uitvoering, met 'gratis' het alcantara interieur. Aan de First Edition zijn geen verdere opties toe te voegen, het is een buy as it is-model. Ik had zelf graag ook het Vision en Drive Assist plus Pack gehad, maar dat was niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Ik ben idd van België.
Of het een first edition is weet ik niet, ik weet alleen dat ik 1,5 jaar heb moeten wachten op mijn 2008.
Ondertussen is er wel een facelift gekomen en deze heb ik dus gekregen.

Ik heb in Ieder geval een mail terug gestuurd.
Hallo Ditmar,

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een grotere batterij capaciteit of een facelift bumper,ik heb deze geleased voor Adaptive Cruise Control!

Is het verder normaal dat jullie opties naar believen weglaten en maar wat in de plaats zetten zonder hier met de klant over te communiceren?

Ik ben hier niet mee opgezet, kom maar met een ander voorstel, dit is totaal onaanvaardbaar!!!

Jaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 02-06 22:08
Ik ben aan het kijken om de standaard touchscreen autoradio van mijn peugeot 108 allure van 2020 te vervangen voor een pioneer SPH-DA360DAB.
Nu schijnt dat ik 2 interface kabels nodig heb om de originele stuurbediening en achteruit camera op de pioneer DA360DAB werkend te krijgen.
Echter is de originele radio een "vermomde" pioneer avh-9448dzc.
Je zou verwachten als ik een pioneer radio voor een andere pioneer radio omruil, de stuurbediening en camera direct zonder interface kabels zouden werken?
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven voordat ik voor 150 euro aan interface kabels ga uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 14:53

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik had vanochtend mijn auto (Peugeot 208 Hybrid 2024) opgestart, toen na 10 seconden viel het scherm van CarPlay uit en kreeg ik het onmogelijk meer aan.
Het icoontje van CarPlay staat er nog wel, maar het scherm is leeg. Ik heb geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten, de auto opnieuw op te starten, maar telkens kreeg ik een foutmelding.
Iemand anders die dit ook wel eens gehad heeft? En hoe heb je dit op kunnen lossen?
Een factory-reset hielp niet.

Uiteindelijk na veel proberen heb ik wel weer de verbonden via Bluetooth, maar CarPlay werkt nog niet.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 16:46
jenk schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:14:
Ik ben aan het kijken om de standaard touchscreen autoradio van mijn peugeot 108 allure van 2020 te vervangen voor een pioneer SPH-DA360DAB.
Nu schijnt dat ik 2 interface kabels nodig heb om de originele stuurbediening en achteruit camera op de pioneer DA360DAB werkend te krijgen.
Echter is de originele radio een "vermomde" pioneer avh-9448dzc.
Je zou verwachten als ik een pioneer radio voor een andere pioneer radio omruil, de stuurbediening en camera direct zonder interface kabels zouden werken?
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven voordat ik voor 150 euro aan interface kabels ga uitgeven.
Mocht je er nog niet uit zijn, check even dit topic. Redelijk vergelijkbaar en heb daar ook wat linkjes in staan met wat je ongeveer nodig zult hebben. (Interface moet wel voor jouw specifieke auto zijn, dus let daar op).

Overigens kan je die kosten wel ongeveer door 2 delen hoor, zo duur is het ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 10:59

Dreanor

Joene

Ik moet zeggen dat ik prettig verrast ben met het rijbereik van mijn Peugeot e208GT, de 400km versie.

Tot op heden 6.581km gereden en 911kWh geladen wat een gemiddeld rijbereik van 347km moet opleveren op een volle accu (gemiddeld 13.8kWh/100km). Waarbij ik normaal rij zonder eco stand, met regeneren ( B ) aan maar ik graag accelereer want dat is nog steeds heel leuk met een elektrische auto.

Wel is het goed merkbaar dat als je harder dan 100km/u gaat rijden het bereik snel minder wordt!

En ik weet dat het tot op heden prima weer is en we nog nauwelijks de gevreesde koude dagen/maanden hebben gehad. Ben benieuwd wat voor verschil dat gaat maken.

Afgelopen week 325km op 1 dag gereden en bij thuiskomst was er nog 65km mogelijk volgens de auto.

De meest efficiënte rit tot nu toe voor mij was een rit van 61km, waar ik een uur over gedaan heb met een verbruik van 10,6kWh/100km! Dit was voornamelijk snelweg, op de cruise control achter een vrachtwagen aan, eco stand en ( B ) aan, airco/radio uit. Puur als test hoe zuinig het kan zijn als het echt zou moeten haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnKlnXU8Zg0wZ1d7_fYGbc_59Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99dnSbPKxvQ3TNxq0kHTAFJR.jpg?f=fotoalbum_large

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Nu online
Is het ooit bij iemand opgevallen dat de teller met het aantal km tot de volgende onderhoudsbeurt ineens verspringt?

Bij mijn e208 uit 2021 zag ik laatst dan ik nog zo'n 8000km te gaan had tot de volgende onderhoudsbeurt.
Een dag later gaf ie ineens aan dat het nog maar 3000km zijn.
Nu, iets meer dan 3000km later, rij ik dus weer rond met een oranje steeksleutel op het dashboard en nog een paar duizend km te gaan voordat ik een beurt mag inplannen van de leasemaatschappij.

Bij eerdere beurten vond ik al dat de auto erg vroeg begon melden.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Jaapio_B schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:59:
Is het ooit bij iemand opgevallen dat de teller met het aantal km tot de volgende onderhoudsbeurt ineens verspringt?

Bij mijn e208 uit 2021 zag ik laatst dan ik nog zo'n 8000km te gaan had tot de volgende onderhoudsbeurt.
Een dag later gaf ie ineens aan dat het nog maar 3000km zijn.
Nu, iets meer dan 3000km later, rij ik dus weer rond met een oranje steeksleutel op het dashboard en nog een paar duizend km te gaan voordat ik een beurt mag inplannen van de leasemaatschappij.

Bij eerdere beurten vond ik al dat de auto erg vroeg begon melden.
Dit zag ik ook bij mijn 307CC en 206CC gebeuren. Zeker als je korte stukjes rijdt, verkort de intervalteller de aantal km's waarop onderhoud nodig is. Ik rijdt 6 km heen en 6 km terug op een werkdag. Nu ik een daily Ford Focus heb, heb ik er eerlijk gezegd nog niet op gelet maar het zou zomaar kunnen dat de Focus ook zo'n mechnisme heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:55
Is er hier iemand die verstand/ervaring heeft van/met de Peugeot 206 kabelboom? Het is sloten gerelateerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 22-10-2024 15:39 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mosin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:37:
Is er hier iemand die verstand/ervaring heeft van/met de Peugeot 206 kabelboom? Het is sloten gerelateerd.
Verstand en ervaring niet, wel veel over gelezen. Draadbreuk in het scharnier van de kofferklep of bij de deur is niet vreemd. Wat is het probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:55
_JGC_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Verstand en ervaring niet, wel veel over gelezen. Draadbreuk in het scharnier van de kofferklep of bij de deur is niet vreemd. Wat is het probleem precies?
Het is gelukkig geen probleem. Ik wil juist iets inbouwen, namelijk de onderstaande knop. Dan heb ik naast mijn alarmlicht ook een knop om mijn auto vanuit binnen te sluiten. Edit: Het heet dus een deadlock.
Toen ik het spul demonteerde zag ik dat er bij mij 3 draden lopen i.p.v. 6. Dat heb ik op de sloop kunnen checken, want daar stonden een paar met die knop standaard ingebouwd. Daarbij meen ik wel (foto van maar 1 wagen gemaakt..) dat het ook nog verschillende kleuren kabels waren.

Dus ik moet weten of de hele kabelboom anders is of dat ik het ergens op een normale manier bij kan steken. Bijvoorbeeld richting het slot en/of ECU.

Ik heb zelf een 206 RC.

Edit: Inmiddels heb ik een aantal diagrammen gevonden waarmee ik door kan. Als er iemand benieuwd naar is stuur maar een berichtje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRBxb9VEbYRUM3ZiIU1vTyRIvyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FC7IxA7y2H5CecezBpzFanlK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 24-10-2024 07:56 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
Ik was een Peugeot dealer geweest om een verlengde garantie te regelen voor mijn Peugeot E208.
Tot mijn en hun verbazing kan er op dit moment geen verlengde garantie meer verkocht worden. (op geen enkele auto)

Niet het oude Zekerheids plan, (niet meer mogelijk vanaf september)
Maar ook niet het nieuwe extended care premium. Deze bestaat al vaanf begin dit jaar mijn ook hun hebben geen informatie/prijzen om dit af te sluiten.

Volgens de voorwaarden van de verlengde garanties zou ik deze af moeten kunnen sluiten binnen de standaard garantie periode van 24 maanden. En dar heb ik nu nog 1 maand de tijd voor.
ondertussen dus ook maar neergelegd bij klantenservice.

Maar het is wel volkomen belachelijk dat Peugeot/Stellantis hun zaken totaal niet op orde hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
Madman_K schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:40:
Ik was een Peugeot dealer geweest om een verlengde garantie te regelen voor mijn Peugeot E208.
Tot mijn en hun verbazing kan er op dit moment geen verlengde garantie meer verkocht worden. (op geen enkele auto)

Niet het oude Zekerheids plan, (niet meer mogelijk vanaf september)
Maar ook niet het nieuwe extended care premium. Deze bestaat al vaanf begin dit jaar mijn ook hun hebben geen informatie/prijzen om dit af te sluiten.

Volgens de voorwaarden van de verlengde garanties zou ik deze af moeten kunnen sluiten binnen de standaard garantie periode van 24 maanden. En dar heb ik nu nog 1 maand de tijd voor.
ondertussen dus ook maar neergelegd bij klantenservice.

Maar het is wel volkomen belachelijk dat Peugeot/Stellantis hun zaken totaal niet op orde hebben. :(
Achja zolang er niks stuk gaat niks aan het handje toch? Ik had met 2.5 jaar roest onder de achteruit en een maand later een gaspedaal. T betrof een lease auto maar bij je maag draait toch wel om als ze je terug bellen om leuk te vertellen dat de auto buiten fabrieksgarantie is en ze niks voor je kunnen betekenen. Verder ontzettend mooie fijne auto's zal er zo weer een uitkiezen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Puddi Puddin schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

Achja zolang er niks stuk gaat niks aan het handje toch? Ik had met 2.5 jaar roest onder de achteruit en een maand later een gaspedaal. T betrof een lease auto maar bij je maag draait toch wel om als ze je terug bellen om leuk te vertellen dat de auto buiten fabrieksgarantie is en ze niks voor je kunnen betekenen. Verder ontzettend mooie fijne auto's zal er zo weer een uitkiezen maar toch.
Dat van die fabrieksgarantie is niet alleen bij Peugeot hoor. Bij mijn vorige auto, een Mazda, heb ik vanaf 70000km lopen klagen over een rammel in het dashboard. Alleen hoorbaar bij een bepaald toerental en als de circulatie op het voorraam stond. Ze konden steeds niet vinden.

Tot ze het bij 100k+ km wel ineens konden vinden het het kachelhuis gingen vervangen. Buiten de garantie van 100k km. Om het kachelhuis te vervangen moest het hele dashboard eruit en was ik de auto 2 dagen kwijt. Drie dagen eigenlijk, want hij kon daarna terug omdat ze het stuur beschadigd hadden.

Kosten €2750. Gelukkig ook lease maar ik heb de leasemij er wel gewezen dat ik al 3 beurten over het probleem klaagde. Ruim binnen de garantie dus. Geen idee of ze daar nog iets mee hebben gedaan overigens

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
RvL schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Kosten €2750. Gelukkig ook lease maar ik heb de leasemij er wel gewezen dat ik al 3 beurten over het probleem klaagde. Ruim binnen de garantie dus. Geen idee of ze daar nog iets mee hebben gedaan overigens
Ja toch jammer dat men er zo mee omgaat. Geeft totaal geen vertrouwen in een nieuwe altijd laat staan het merk mocht je ooit privé iets nieuw willen kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tULt20y5o3ijZSik1JzxCJRVJO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbrVYCoenWPnWA88bXVlwbwh.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is naar schade herstel geweest en verder niks meer van gehoord. Hier hebben ze hem overigens nog extra beschadigd. Zwarte sierstrip zat onder krassen (vervangen door eentje van een nieuw model met zwarte belettering), bij de greep van de achterklep zitten nu wrik sporen en bij het eruit tillen van de achterklep hebben ze het een en ander geraakt 8)7.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69q7d9JJgNF_urvSk_MdZreHqb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUDJW14rZ68v8VnhrdxdzYnP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEudaVi8e95KEodoo6ozXLbGK3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DF9bfVeoVk63hSZ6F0RPOYOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG-8yck-iB_CNHaYjYOyff1wsrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbehrlJTxKwZzkRJD83i2U5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P65T3SwIiDNiwvow1WlIddR_mrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9E4zzaaXhMDJ9oIDkiaWOlO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Puddi Puddin schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:40:
[...]

Ja toch jammer dat men er zo mee omgaat. Geeft totaal geen vertrouwen in een nieuwe altijd laat staan het merk mocht je ooit privé iets nieuw willen kopen.
Tja, het vertrouwen in nog een CX-30 had Mazda al grondig verspeeld. Die was waarschijnlijk in elkaar geschroefd net na de vrijdagmiddagborrel of op maandagochtend als eerste werk, na een flinke hoeveelheid saké op zondag. Ik heb nog nooit zoveel ellende gehad met een auto:
  • bij 60k km alle injectoren vervangen nadat hij, met caravan erachter, in Denemarken in noodloop ging. Auto ruim een week kwijt geweest in Denemarken
  • Compressor vervangen bij 90k km omdat men bijgeluiden hoorde
  • Daarna hoorde ik bijgeluiden. Compressor moest indraaien zij men. Dus zijn bij 92k km de multiriem en alle rollen vervangen
  • Nog voor de 100k km de schokbrekers achter moeten vervangen
  • en dan het eerder genoemde kachelhuis

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo, morgenmiddag ff kijken bij een 206CC Roland Garros uit 2004. Gezien de info die ik al heb verzameld (al dan niet reeds gegeven door de huidige eigenaar), moet het wel heel gek lopen wil ik hem niet meteen opladen op de trailer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YCikZiuoarGr8iPeIYrNoZpdio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IXeHMPvvGKexdRBNuGdlfcpu.png?f=fotoalbum_large

- APK tot oktober 2025
- 142.000 km
- Afgelopen 14 jaar bij dezelfde eigenaar geweest
- Ongeveer vijf jaar geleden nog groot onderhoud gehad met o.a. d-riem etc...

Hier gaat mijn nichtje een hele leuke eerste auto aan hebben :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 21:03

Zyron

BWRAAAAP

Heeft iemand enig idee waar ik fouten in de Live Traffic/verkeersinformatie kan melden (heb een 208 GT uit 2022).

Wat is het geval (als voorbeeld): bij Driebergen op de A12 meldt hij altijd dat er een trajectcontrole aanwezig is van, pak 'm beet, 500 meter. Deze bestaat echter niet.

Het vreemde is dat Peugeot gebruik maakt van TomTom Live Traffic, maar als ik TomTom Go gebruik, deze de niet-bestaande trajectcontrole ook niet aangeeft. Het is dus net alsof TomTom verschillende bronnen gebruikt voor de verschillende subproducten.

Sowieso vind ik het jammer dat het niet mogelijk lijkt om in de ingebouwde navigatie dingen te melden; vanochtend was de A12 zo ongeveer half afgesloten (beperkt tot minder rijstroken) als ik TomTom Traffic mocht geloven -> gelukkig was alles open, maar ik mis een mogelijkheid om dit te melden.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wok schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:56:
Zo, morgenmiddag ff kijken bij een 206CC Roland Garros uit 2004. Gezien de info die ik al heb verzameld (al dan niet reeds gegeven door de huidige eigenaar), moet het wel heel gek lopen wil ik hem niet meteen opladen op de trailer :)

[Afbeelding]

- APK tot oktober 2025
- 142.000 km
- Afgelopen 14 jaar bij dezelfde eigenaar geweest
- Ongeveer vijf jaar geleden nog groot onderhoud gehad met o.a. d-riem etc...

Hier gaat mijn nichtje een hele leuke eerste auto aan hebben :)
Was de RG niet standaard voorzien van rekje achterop? Of was dat ook gewoon een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
  • Nu online
Zyron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 07:40:
Heeft iemand enig idee waar ik fouten in de Live Traffic/verkeersinformatie kan melden (heb een 208 GT uit 2022).

Wat is het geval (als voorbeeld): bij Driebergen op de A12 meldt hij altijd dat er een trajectcontrole aanwezig is van, pak 'm beet, 500 meter. Deze bestaat echter niet.

Het vreemde is dat Peugeot gebruik maakt van TomTom Live Traffic, maar als ik TomTom Go gebruik, deze de niet-bestaande trajectcontrole ook niet aangeeft. Het is dus net alsof TomTom verschillende bronnen gebruikt voor de verschillende subproducten.

Sowieso vind ik het jammer dat het niet mogelijk lijkt om in de ingebouwde navigatie dingen te melden; vanochtend was de A12 zo ongeveer half afgesloten (beperkt tot minder rijstroken) als ik TomTom Traffic mocht geloven -> gelukkig was alles open, maar ik mis een mogelijkheid om dit te melden.
Dit is geen fout, je hebt aanstaan dat je ook waarschuwingen wilt ontvangen voor plaatsen waar vaak controles zijn. Dit kun je apart aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 21:03

Zyron

BWRAAAAP

Check, die optie heb ik finaal gemist. Zal in de loop van de dag eens kijken of ik het kan vinden!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Onze e208 begint met een nieuw kwaaltje. De laadklep gaat niet altijd los bij het ontgrendelen van de auto. Een keer op slot en weer los helpt dan soms maar gisteren wou het mechanisme het klepje maar voor de helft los laten.

Komt dit iemand ook bekend voor? Het is een lease auto dus an sich mag ik er zelf niet zoveel aan doen maar als het bijvoorbeeld met wat wd40 ergens snel verholpen is dan heeft dat mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
AtlAntA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:57:
Onze e208 begint met een nieuw kwaaltje. De laadklep gaat niet altijd los bij het ontgrendelen van de auto. Een keer op slot en weer los helpt dan soms maar gisteren wou het mechanisme het klepje maar voor de helft los laten.

Komt dit iemand ook bekend voor? Het is een lease auto dus an sich mag ik er zelf niet zoveel aan doen maar als het bijvoorbeeld met wat wd40 ergens snel verholpen is dan heeft dat mijn voorkeur.
Wellicht is het palletje van het slot een beetje vies? Even klepje open doen en dan de auto weer op slot zetten, dan komt dat palletje naar buiten en kun je hem schoonmaken. En dan zou ik er inderdaad meteen een beetje WD40 op spuiten.

Edit: even gecheckt bij de auto, en het slotpinnetje zit verwerkt in de pin die de klep naar buiten duwt. Dus mijn voorstel hierboven werkt niet echt. Je kunt kijken of die pin (die ook een beetje moet kunnen draaien om de klep te vergrendelen) een beetje vies is, maar ik dacht aan een apart pennetje voor het slot...

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 29-10-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
  • Nu online
AtlAntA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:57:

Is een bekend probleem, ik had mijn e2008 vorige maand bij de garage voor een beurt en daar kreeg ik te horen dat ze bij mij naar het afsluit gedeelte van het klepje hadden gekeken. Bij mij was het niet kapot maar al wel flink versleten. Ik kreeg te horen dat ze het onderdeel ook gewoon op voorraad hadden en snel konden verwisselen.

Even bellen met de dealer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 13:24
Momenteel wat problemen met onze Peugeot E208.

Deze zomer een brief binnengekregen van Peugeot dat er een recall was op de auto ivm de elektrische aandrijving. Deze keurig binnengebracht eind augustus om terwijl ook even een groot onderhoud te doen.

Ze hebben toen ook de regeling van de elektrische aandrijving vervangen (betalend). Vorige week kregen we terug storing op onze auto. Dezelfde melding. Technische storing op de elektrische aandrijving. De auto is ondertussen terug bij de garage. Hopelijk is er niks groots kapot.

De auto is van zomer 2020 (eerste eigenaar hier)
Nog geen 20 000 km op de teller.

Ik ben zelf eens door de garantie documenten gegaan maar zie niks specifiek voor de E208. Ik zie dat ze in 2023 de garantie van de batterij naar 8 jaar hebben gezet.
Maar in de de documenten die ik heb staat vooral ook informatie over de Peugeot Partner Electric & de Peugeot Ion.

Bij deze auto's vallen niet enkel de batterij. Maar ook elektrische aandrijving, regelingknop van de aandrijving, etc voor de eerste 5 jaar of 50K km onder garantie

Een garantie specialist in de zaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dreamscape schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Wellicht is het palletje van het slot een beetje vies? Even klepje open doen en dan de auto weer op slot zetten, dan komt dat palletje naar buiten en kun je hem schoonmaken. En dan zou ik er inderdaad meteen een beetje WD40 op spuiten.

Edit: even gecheckt bij de auto, en het slotpinnetje zit verwerkt in de pin die de klep naar buiten duwt. Dus mijn voorstel hierboven werkt niet echt. Je kunt kijken of die pin (die ook een beetje moet kunnen draaien om de klep te vergrendelen) een beetje vies is, maar ik dacht aan een apart pennetje voor het slot...
Heb intussen zelf ook even extra goed gekeken en ook al staat de klep elke nacht open was er weinig vuil te vinden. Wel voelde het klepje wat gammel aan bij nader onderzoek. Meer gammel dan het in het verleden was.
Chielp schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Is een bekend probleem, ik had mijn e2008 vorige maand bij de garage voor een beurt en daar kreeg ik te horen dat ze bij mij naar het afsluit gedeelte van het klepje hadden gekeken. Bij mij was het niet kapot maar al wel flink versleten. Ik kreeg te horen dat ze het onderdeel ook gewoon op voorraad hadden en snel konden verwisselen.

Even bellen met de dealer dus.
En dus dit advies maar opgevolgd. Mogen de auto vrijdag brengen. Maar kunnen er niet op wachten. Geen garantie dat de auto dan einde dag klaar is. Vervangend vervoer kan wel geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

PdeBie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Was de RG niet standaard voorzien van rekje achterop? Of was dat ook gewoon een optie?
Nee, dat was een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Recent een E-5008 GT gekocht, maar helaas kan ik via de app het verbruik niet inzien, zijn er meer mensen die hiermee kampen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2AFojd3p0N9YdVILm-DN98te4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MyH5yvGH6WHvMLXN81FVHmPe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
Als dat nog steeds de MyPeugeot app is kun je die voor dat soort zaken het beste aan de kant schuiven. Het enige waar ik die voor gebruik is de klimatisering. Voor verbruik e.d. gebruik ik een 3rd party app van Tronity. Is wel betaald maar biedt zeker meer waar voor z'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
rgras schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 06:18:
Recent een E-5008 GT gekocht, maar helaas kan ik via de app het verbruik niet inzien, zijn er meer mensen die hiermee kampen?
[Afbeelding]
Volgens mij kun je het verbruik niet zien in de app. It's not a bug, it's a feature. Welkom bij Peugeot en hun geweldige (not) app. Jij hebt geluk dat je in elk geval op dit moment nog al je ritten kunt zien.
Ik hou mijn verbruik handmatig bij op Spritmonitor.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Jammer, dan gebruik ik maar weer Fuelio om het handmatig bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06 18:29
Beste mede forumleden.
Ik heb in mei een 308SW hybrid gekocht van 1,5 jaar oud, 2e hands bij de Peugeot dealer. (18k km)
Vanaf het begin was er soms een probleem met laden. Ik was in de veronderstelling dat dit aan de laadpas of betreffende paal lag. Dus verder weinig aandacht aan besteed. Hij deed het 8/10 keer wel.
Sinds een paar weken lukte het bijna nergens meer om op te laden, dus de garage gebeld en een afspraak gemaakt voor een diagnose. Het zou mogelijk de OBC lader zijn, dit is een vaker voorkomend probleem bij Stellantis.
Dinsdag heb ik de auto gebracht maar ik kreeg al snel de mededeling dat het niet meer die dag ging lukken. Dus netjes een leenauto meegekregen.
Vanmorgen kreeg ik bericht. Het probleem is de laadstekker. Of ik even akkoord wil gaan met 355 euro voor een nieuwe. Dus, na 3 dagen is de conclusie dat het aan de laadstekker ligt. Twijfelachtig?
En daarnaast vraag ik mij af, valt de laadkabel niet onder de garantie? Ik mag toch verwachten dat zo'n stekker het langer volhoud dan enkele jaren? (in ieder geval binnen de wettelijke 12 maanden defect geraakt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Wellicht beschouwen ze de kabel als een slijtage-onderdeel? Maar dan zou ik online even een andere kabel zoeken voor een fractie van die prijs.
Beter gezegd: ik zou ook even kijken of je ergens een kabel kunt lenen om eens mee te testen, dan weet je snel genoeg of die kabel en/of stekker al dan niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Advizor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:21:
Beste mede forumleden.
Ik heb in mei een 308SW hybrid gekocht van 1,5 jaar oud, 2e hands bij de Peugeot dealer. (18k km)
Vanaf het begin was er soms een probleem met laden. Ik was in de veronderstelling dat dit aan de laadpas of betreffende paal lag. Dus verder weinig aandacht aan besteed. Hij deed het 8/10 keer wel.
Sinds een paar weken lukte het bijna nergens meer om op te laden, dus de garage gebeld en een afspraak gemaakt voor een diagnose. Het zou mogelijk de OBC lader zijn, dit is een vaker voorkomend probleem bij Stellantis.
Dinsdag heb ik de auto gebracht maar ik kreeg al snel de mededeling dat het niet meer die dag ging lukken. Dus netjes een leenauto meegekregen.
Vanmorgen kreeg ik bericht. Het probleem is de laadstekker. Of ik even akkoord wil gaan met 355 euro voor een nieuwe. Dus, na 3 dagen is de conclusie dat het aan de laadstekker ligt. Twijfelachtig?
En daarnaast vraag ik mij af, valt de laadkabel niet onder de garantie? Ik mag toch verwachten dat zo'n stekker het langer volhoud dan enkele jaren? (in ieder geval binnen de wettelijke 12 maanden defect geraakt)
Heb je dan met snelladers geen problemen? Want dan gebruik je namelijk niet je eigen kabel, maar die vastzit aan de laadpaal.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06 18:29
@dreamscape @Sircuri Ben net voor sluitingstijd terug gebeld. Kennelijk is het allemaal een misverstand en valt de laadkabel gewoon onder de garantie.
Ik kan hem morgenochtend ophalen met een nieuwe kabel, zonder kosten.

Maar blijf het bijzonder vinden dat je er 2,5 dag over doet om tot deze conclusie te komen. En ook eerst per mail vragen of je 355 euro wilt aftikken. Zijn waarschijnlijk zat mensen die zonder veel nadenken gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09:50
Weet iemand of je de CarPlay navigatie op je Digitale cockpit kan krijgen? Bij de ingebouwde navigatie van Peugeot werkt het wel.
(Rij een Active packet, dus de standaard uitrusting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
CH94 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:20:
Weet iemand of je de CarPlay navigatie op je Digitale cockpit kan krijgen? Bij de ingebouwde navigatie van Peugeot werkt het wel.
(Rij een Active packet, dus de standaard uitrusting)
Nee, dat gaat niet werken. Dat de ingebouwde navi het wel kan, komt omdat die ingebouwde systemen en displays met elkaar samen werken. CarPlay of Android Auto werkt alleen op het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 30-05 11:24
Ik kijk naar een occasion private lease E208, keuzen tussen een '21 Allure met achteruitrijcamera en een '23 Active.

Ik neig naar de Allure maar ik lees ook dat er veel problemen zijn (geweest) met de modellen uit '21. Ik zie op foto's weinig verschil behalve dat de "versnellingspook" anders is.

Kan ik beter wegblijven van de oudere variant? Het onderhoud is niet mijn risico maar heb geen zin om de auto om de haverklap kwijt te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 22:06
MartijnA3 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:38:
Ik kijk naar een occasion private lease E208, keuzen tussen een '21 Allure met achteruitrijcamera en een '23 Active.

Ik neig naar de Allure maar ik lees ook dat er veel problemen zijn (geweest) met de modellen uit '21. Ik zie op foto's weinig verschil behalve dat de "versnellingspook" anders is.

Kan ik beter wegblijven van de oudere variant? Het onderhoud is niet mijn risico maar heb geen zin om de auto om de haverklap kwijt te zijn.
Ik weet niet of ons advies zo goed is aangezien het N1 is. Ik ben tot heden 1 keer de auto kwijt geraakt door een probleem dat betrekking had op het laden. Ik heb een eind 20' GT model. Het voordeel bij het nieuwere model(vanaf 22’) is de range en een aantal aanpassingen waardoor de auto zuiniger is, dit herken je inderdaad aan de andere ‘pook’.

Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar waarom kijk je niet naar een model 3? zijn qua prijs overeenkomend en je hebt een luxere auto met meer range/ruimte etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Ruubaan op 03-11-2024 22:26 ]

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 30-05 11:24
Nou dat is het hem, de E208's die ik gevonden heb kosten 80-100 euro minder per maand dan een model 3.
Edit: Op de Tesla is bovendien de 2000 euro subsidie niet van toepassing en gaat die een stuk duurder worden wanneer de 75% van de MRB betaald moet worden.

[ Voor 43% gewijzigd door MartijnA3 op 03-11-2024 22:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vreemd dingetje hier met m'n 308PHEV. Op 16 oktober zijn mijn banden gewisseld. Vervolgens een paar dagen later, terwijl ik al zeker 40 minuten op de snelweg onderweg was, melding bandenspanning te laag. Dus ik meten met m'n bandenspanningsmeter: 2,5 bar rondom.

Goed, misschien af fabriek wat hoger en de meting daarop ingesteld om deze na de wissel niet opnieuw in te stellen. Dus druk iets verhoogd naar 2,8 bar conform sticker in de deursponning en de bandenspanning opnieuw ingesteld in de boordcomputer.

Wat schetst mijn verbazing: afgelopen zaterdag wederom melding bandenspanning te laag terwijl ik onderweg was. Zouden de banden dan toch langzaam leeglopen?

Maar eenmaal thuis en nadat de banden afgekoeld zijn opnieuw gemeten: 2,8 bar rondom.

Ik heb de bandenspanning nog een keer opnieuw ingesteld in de boordcomputer en zal het nog even in de gaten houden. Het is namelijk nogal irritant, want ik stop toch elke keer even. Kan zomaar zijn dat er wel een band lek is natuurlijk.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

O, dat is niets bijzonders. Dat is vooral bij seizoens wissel. Ik had het ook afgelopen week met mijn 308SW van 2018. Eigenlijk een standaard dingetje zowel in de herfst als voorjaar. Heeft volgens mij gewoon met wat sterker wisselende buiten temperatuur te maken. Bij de eerste melding controleer ik de bandenspanning, soms moet ik het systeem een paarmaal opnieuw instellen, waarna het weer stil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik ben het vanuit mijn vorige auto's niet gewend namelijk, dus ik vond het toch wel wat apart. Nu hadden de Mazda en de Renault Kadjar die ik daarvoor had weliswaar TPMS sensoren in de ventiel terwijl deze 308 dat niet heeft voor zover ik weet maar dan nog. Onze Mazda 2 heeft het ook nooit.

En als het aan de temperatuur ligt, verwacht ik de melding eerder bij de start van een rit, als alles koud is. Niet na 40 minuten rijden want dan zijn de banden zijn juist opgewarmd en zou de druk dus hoger moeten zijn.

Maar goed, we gaan het in de gaten houden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door RvL op 04-11-2024 09:23 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

_Dune_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:55:
O, dat is niets bijzonders. Dat is vooral bij seizoens wissel. Ik had het ook afgelopen week met mijn 308SW van 2018. Eigenlijk een standaard dingetje zowel in de herfst als voorjaar. Heeft volgens mij gewoon met wat sterker wisselende buiten temperatuur te maken. Bij de eerste melding controleer ik de bandenspanning, soms moet ik het systeem een paarmaal opnieuw instellen, waarna het weer stil blijft.
Precies dezelfde ervaring bij mijn E-208. Bij wisseling van seizoenen komt bij mij ook vaker de melding als je een kwartier of langer onderweg bent. Na afloop de spanning controleren en dan is ie weer terug op de correcte spanning.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
Hij lijkt vrij gevoelig. Ik had iets over de 3 bar op mijn banden staan bij aflevering. Hier kwam ik 3 maanden later pas achter toen het voor het eerst vrij warm was. Heb de spanning gecorrigeerd en weer een controle gedaan via het scherm en nooit meer de melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
MartijnA3 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:38:

Onze e208 gt uit '23 heeft al 2x de OBC (on board charger) defect gehad. Onderdeel is nog steeds moeilijk verkrijgbaar dus auto staat meteen lang stil. Volgens de monteur had het merendeel van de e208's die daar op het terrein stonden datzelfde onderdeel stuk. Het gebeurt dus blijkbaar best vaak.

Als je wel doorzet met de PL dan zou ik vervangend (gelijkwaardig) vervoer zeker goed bespreken. De 1e keer waren we de auto 2 weken kwijt en de 2e keer was het bijna 5 weken.

Nu zal vast niet elke e208 dit probleem hebben of krijgen maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnW1508
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 31-12-2024
Goedenavond, sinds kort rijd ik in een e208, bouwjaar 2021. Nu werkt opeens plots mijn cruise control niet meer. Ik krijg hem niet meer ingeschakeld. Iemand die weet hoe dit probleem op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:15
Leuk om te zien dat zo’n auto heel lang mee kan als je er maar goed voor zorgt.

Leuke auto voor Autoweek’s klokje-rond rubriek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
MartijnW1508 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:14:
Goedenavond, sinds kort rijd ik in een e208, bouwjaar 2021. Nu werkt opeens plots mijn cruise control niet meer. Ik krijg hem niet meer ingeschakeld. Iemand die weet hoe dit probleem op te lossen is?
Ik zou vanmorgen nog op de hendel kijken voor je waar het knopje precies zit maar er zit dus een knopje/schakelaar ergens op de cc hendel waarmee je de cc volledig mee uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Wok Die 207 van mij mag uit de startpost. Dat ding op de foto is in 2014 al ter ziele gegaan. Toen is er wel een nieuwe gekomen, maar ook die is vorig jaar december richting export gegaan. WInterbanden die ik er nog van had vorige wek de deur uit; enige wat ik nog van Peugeot heb liggen in huis zijn een paar lampjes en twee lakstiften uit het jaar kruik-1 :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hjs schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:16:
Heb de indruk dat ik al heel lang geen update meer ontvangen heb, ik heb een E208 incl navigatie.
Jullie?

[Afbeelding]
Ik zie zojuist dat er een update voor de navigatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL Gek dat bij een 206 van 2008 nog geen geventileerde schijven worden gebruikt. Ik heb 206'jes gehad van 2002, 2004 en 2006, waarbij die laatste twee met 1.4HDI motor geventileerde schijven hadden. Qua PK's en topsnelheid zijn die motoren niet sneller dan een 1.4 TU3 en qua gewicht scheelt het ook geen drol.

Mijn 206 is helaas ter ziele gegaan, had 'm achteraf niet moeten verkopen maar schorsen. De Marokkaan die 'm gekocht heeft reed er bij de proefrit al niet heel geweldig mee, maar 3 weken later belde hij me op dat de hele boel ging roken en stinken en uiteindelijk was vastgelopen. Geen idee wat er is gebeurd, ding is gesloopt. Ik vermoed een vastgelopen airco compressor of een runaway diesel vanwege de turbo.
Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste