Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09

Robertos147

Volvo meneer

lethalseni schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:32:
[...]

Vraagje: hoe krijg je je verbruik getoond onder de actieradius? Ik heb het alleen voor elkaar gekregen om de boordcomputer als persoonlijk dashboard te tonen, maar het zou fijn zijn om dat altijd in te kunnen zien.
De fotos die ik heb gemaakt waren na een rit. Als ik de auto uitschakel na een rit te hebben gemaakt dan komen de statistieken in beeld. In het midden tijd en afstand, links verbruik en range.
Tijdens het rijden is het idd alleen zichtbaar door het persoonlijk dashboard aan te passen, maar ik vind het makkelijker om op de rechter stok te drukken voor de trip informatie. Trip 1 gebruik ik voor verbruik over langere tijd, trip 2 gebruik ik na een laadsessie om het verbruik bij te houden op korte termijn.

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Dreanor schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:35:
4. En als laatste, ik teste even de laadpas bij een publieke laadpaal met de accu op 75% maar de laadpaal geeft groen ligt, accu vol, melding. Hebben meer mensen dit of moet ik eerst nog ff wat meer kilometers maken voor de eerste laadbeurt?
Raar, hij zou het gewoon moeten doen. Probeer een andere paal om te kijken of het aan de paal of je laadpas ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:49:
[...]

1. Ja, na een half jaar moet je 120 euro per jaar betalen voor die functionaliteiten. Maar ook bv. voice command via de knop op je stuur werkt na het eerste gratis half jaar niet meer.
Waar hangt dit vanaf dan? Ik rij al ruim 2 jaar kosteloos in mijn E-208. Heb nog nooit iets betaald voor connected services. Volgens de "Mijn Services" pagina in de app is e-Remote actief tot 24-03-2032 en Telemaintenance tot 15-03-2033. Maar ik heb dan ook een meest eenvoudige uitvoering en is private lease.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:24
Weet iemand of die services bij een auto of bij je account horen? Ik heb nu ook staan dat ik tot 2033 e-Remote control heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duXf-sCG8CtSQmf4_rjkcCiWtHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt4I6c2sYGrqsCuEFW9wrmOF.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende week maandag krijg ik een 51kWh e208 facelift model i.p.v. m’n huidige e208 uit 2022 (zakelijke lease). Mag hopen dat de services blijven staan tot 2033.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52
Csotranme schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:42:
Hier van de week weer op auto jacht geweest dus.

Het is nog even slag om de arm wat m'n werkgever gaat doen.
Ik heb nu de Yaris als lease maar ze willen me dus naar de standaard wat mijn collega's ook hebben. Dat is best een stap... Ik wil dat hun het verschil betalen uiteraard.

Mochten we er uit komen gaat het denk ik de full option 308 GT 225 worden in Vert Olivine.
Andere opties die ik nu heb zijn Toyota CH-R (ik voel het niet...), Renault Megane E-tech (goedkoop en full EV maar ik weet het niet) of een C5X.
Doe laatste is alleen grofweg 10k duurder dan de 308 full option en de pneumatische vering is niet leverbaar meer. Dus de C5X valt ook af.

Morgen gesprek met manager om te zien wat mogelijk is. Ik ben benieuwd.
Ik hoop dat ik kan wisselen maar sluit nier uit dat ze me nog 2 jaar tot de Yaris veroordelen.
Sla de 225 over en ga voor de 180. Het verschil is minimaal en niet de prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:07
Sircuri schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Waar hangt dit vanaf dan? Ik rij al ruim 2 jaar kosteloos in mijn E-208. Heb nog nooit iets betaald voor connected services. Volgens de "Mijn Services" pagina in de app is e-Remote actief tot 24-03-2032 en Telemaintenance tot 15-03-2033. Maar ik heb dan ook een meest eenvoudige uitvoering en is private lease.
Misschien is het dan iets nieuws, alleen voor de facelift-modellen? Want daar zijn wel meer dingen wegbezuinigd, zoals de fysieke knoppen links van het stuur, draadloos laden indicatielampje, navigatie-weergave in de i-cockpit.
Toen mijn e2008 vorige maand een half jaar oud was, deden de Realtime traffic, navigatie-updates, remote diensten, en voice command het niet meer. Ik kreeg ook een melding dat mijn abonnementen verlopen waren. Vooral voice command vond ik lastig te missen, want die gebruik ik veel om bv. de ac te regelen.
Ik vind het sowieso raar om wél een prominente knop op het stuur te hebben, maar daar dan vervolgens wel 12 euro per maand voor te vragen om hem te kunnen gebruiken. Geeft een nare smaak in de mond.
Ik rijd overigens ook (particulier) private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:20
Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Misschien is het dan iets nieuws, alleen voor de facelift-modellen? Want daar zijn wel meer dingen wegbezuinigd, zoals de fysieke knoppen links van het stuur, draadloos laden indicatielampje, navigatie-weergave in de i-cockpit.
De navigatieweergave is wel beschikbaar in de E-208 facelift, maar alle connected services op 'Telemaintenance' na lijken inderdaad na een halfjaar te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
lethalseni schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:16:
[...]

De navigatieweergave is wel beschikbaar in de E-208 facelift, maar alle connected services op 'Telemaintenance' lijken inderdaad na een halfjaar te stoppen.
Dan is het helemaal vreemd waarom die navigatieweergave dan niet beschikbaar is in de facelift e2008 GT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:30

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik ben op zoek naar mede-eigenaren van een nieuwe 208 Hybrid en eigenlijk benieuwd naar hun ervaring met het elektromotor gedeelte.
Er zou een start-stop functie op moeten zitten, dat wanneer je voor het stoplicht staat de motor uit zou gaan. Bij mij doet hij dat sporadisch, maar als ik langer dan 15 seconden stil sta schiet de benzinemotor toch weer aan.

Ook heb ik het idee dat de efficiëntie van de elektromotor niet echt naar wens is. Er zijn in totaal 8 streepjes batterij en de auto houdt hem graag op 4 om altijd stroom te hebben. Maar ik heb ook het idee dat wanneer hij elektrisch aan het rijden is, hij maar tot de 4e streep wil gebruiken. Hij duikt eigenlijk bijna nooit onder die 4 strepen, wat mij heel inefficiënt lijkt, vooral tijdens filerijden.

Hoe is de ervaring van anderen hiermee?

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

themeparktommy schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:07:
Ik ben op zoek naar mede-eigenaren van een nieuwe 208 Hybrid en eigenlijk benieuwd naar hun ervaring met het elektromotor gedeelte.
Er zou een start-stop functie op moeten zitten, dat wanneer je voor het stoplicht staat de motor uit zou gaan. Bij mij doet hij dat sporadisch, maar als ik langer dan 15 seconden stil sta schiet de benzinemotor toch weer aan.

Ook heb ik het idee dat de efficiëntie van de elektromotor niet echt naar wens is. Er zijn in totaal 8 streepjes batterij en de auto houdt hem graag op 4 om altijd stroom te hebben. Maar ik heb ook het idee dat wanneer hij elektrisch aan het rijden is, hij maar tot de 4e streep wil gebruiken. Hij duikt eigenlijk bijna nooit onder die 4 strepen, wat mij heel inefficiënt lijkt, vooral tijdens filerijden.

Ik weet van een algemeen start-stop systeem dat er aan een aantal condities moet worden voldoen:
- Voldoende spanning in de accu van het start-stop systeem. Korte ritjes werken dan niet lekker mee. Als de spanning te laag wordt in de accu, springt de motor weer aan.
- Airco aan? Dan wil de motor ook wel weer heel gauw aanspringen
- Zelfde geldt voor de verwarming

Of er nog iets geks bij een Hybride van toepassing is, weet ik niet.

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 07:35

Dreanor

Joene

Zoals beloofd, de e-208 in al zijn glorie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTnQ3noaRIKDcJbTTjrMvg87aaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFCZ46jePmpbn3Q4xgT9Fxnl.jpg?f=fotoalbum_large
Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Disclaimer: ik heb geen 208, maar een (facelift) e2008; qua uitrusting en functionaliteit is die echter vergelijkbaar met de e-2008
Dank je voor je reactie. Ik ben ondertussen een dagje spelen verder en laden is geluk, al heb ik geen idee waardoor het nu ineens wel lukt of wat ik nu anders deed maar dat leren we vanzelf wel.

Bij het parkeren langs bovenstaande akker bliepte ineens alle parkeer sensoren luid vanwege het hoge gras aan de bestuurderskant. Blijkbaar doen de sensoren het wel, al moet je bijna angstaanjagend dichtbij een object komen voordat deze sensoren geluid gaan maken. Veel dichterbij dan de Ford die ik hiervoor reed. Achteruitrijcamera e.d. doet het prima!
Sircuri schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Bij het inloggen en instellen van mijn de peugeot app kwam ik op de desktop site terecht en daar las ik iets dat voor modellen vanaf halverwege 2023 al die functionaliteit achter het abonnement zit en niet meer gratis is. :'( Wel balen, vooral op afstand climate control aanzetten en de laad status leek mij heel handig (zeker in de winter) maar niet 10 of 12 euro per maand handig.
rgras schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:59:
[...]

Welke indicatie kreeg je toen je destijds de bestelling hebt geplaatst?
Lang verhaal, besteld in oktober 2022 via mijn bedrijf. Door de lease maatschappij besteld op 3 januari bij de dealer. Indicatie levertijd volgens dealer eind februari 2024, werkelijke levertijd zou zo'n 9 maanden zijn volgens Peugeot. In die periode kon je heel kort het oude model met de nieuwe 51kW accu bestellen, enkel op de GT variant.

Deze productielijn zou in januari 2023 van start gaan en levering zou dan augustus/september 2023 worden. Helaas werd de start productie uitgesteld naar juni/juli 2023, indicatie werd toen eind 2023 gezien ik bij de eerste batch bestellingen van de 51kW zou zitten. En toen kwam de facelift ...

Door de facelift heeft Peugeot nogmaals de productie van de 51kW versie uitgesteld, want ja dan verkoopt een facelift model beter hè. Vervolgens zitten we in januari 2024 en indicatie was eind februari 2024, originele voorspelling leek te gaan kloppen.

Helaas werd elke maand de indicatie met 1 a 2 maanden opgeschoven tot enkele dagen geleden. Het uitstellen dit jaar heeft volgens de dealer te maken met de kleur in combinatie met het de optie van het zwarte dak.

Als laatste, ja ook ik heb vorig jaar meerdere malen de keuze gekregen om de bestelling om te zetten naar oude model met 50kW accu. Echter de informatie wat betreft leveringen was toen dat ik dan de auto (oude model) 1 a 2 maanden eerder zou kunnen ontvangen en dat extra wachten vond ik te overzien voor een grotere accu en facelift.

En vaak zegt men tegen mij dat ze al lang de bestelling geannuleerd zouden hebben. Echter kreeg ik zoals te lezen steeds een paar maanden uitstel te horen, een uitstel die te overzien was. Net als het wachten op de trein, als je 5 min vertraging hebt loop je niet van het station. Als je daarna weer 5 minuten wachten te horen krijgt loop je ook nog niet weg en als je daarna weer 5 min vertraging te horen krijgt ook niet. :9

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Hier sinds afgelopen woensdag eigenaar (bestuurder) van een 208 hybrid (136).

Ik ben zeer tevreden over het start-stop systeem. Al helemaal als ik het moet vergelijken met de eTSI van een Golf 8.

Als ik een verkeerslicht nader, dan probeer ik met zo min mogelijk remmen bij het verkeerslicht aan te komen (van +/- 10 naar 0 km/h moet je altijd zelf remmen) Op moment dat ik het gaspedaal een beetje omhoog laat komen, wordt de motor vaak al uitgeschakeld en wordt er tot nu toe altijd regeneratief geremd.
De motor blijft uit als ik stil sta. Bij rustig optrekken start de motor pas bij +/- 30 km/h. Om bij 50 km/h weer uit te schakelen wanneer ik op een constante snelheid blijf rijden.

Ik moet er wel bij zeggen dat op woensdag, toen het 30+ graden buiten was, de motor wel veel vaker aansloeg dan gisteren, ook bij het verkeerslicht en in de file. Maar dat lijkt mij wel logisch door het intensieve gebruik van de airco. De motor sloeg zelfs zo vaak aan en af, dat ik start-stop toen maar heb uitgeschakeld.

Gisteren haalde ik mijn echtgenote op van werk, een ritje van 5km binnen de bebouwde kom en zag ik bij aankomst dat ik 92% elektrisch had gereden. De airco stond uit en ik was ook echt bewust bezig een zo hoog mogelijke percentage te behalen. Het optrekken ging best langzaam, maar ik reed wel 50 km/h.

Eenmaal aangekomen op het parkeerterrein had ik 0 strepen (ik had niet opgelet hoeveel strepen ik bij vertrek had). Ik was wel even benieuwd hoeveel ik nog verder kon rijden, dus ik begon rondjes te rijden op het (vrijwel lege) parkeerterrein. Het kostte mij echt heel veel moeite om de motor uitgeschakeld te houden. Ik kon max. 20 km/h rijden en bij de minste beweging van het gaspedaal begon de motor te draaien. Na 5 rondje van 100 meter, heb ik de auto geparkeerd (waarschijnlijk had ik nog wel meer rondjes kunnen maken, maar ik werd al raar aangekeken door het beveiligingsbedrijf, die mij waarschijnlijk niet had herkend in de nieuwe auto). Ik heb ruim 5 minuten stil gestaan en de motor was in de tussentijd niet aangeslagen.

Ik ben het met je eens dat het lijkt alsof de accu vaak rond de 4 streepjes zit. Dat ik gisteren echter naar 0 kon gaan verbaasde mij wel een beetje. De Toyota Yaris die ik een paar maanden als leenauto had, is meer hybride dan de 208, maar die zou gisteren allang geweigerd hebben om elektrisch te rijden. En bij de Yaris bleef het aantal streepjes altijd rond de helft hangen.

Ik wil echt wel even mijn complimenten uitspreken over deze aandrijflijn. Je voelt en merkt echt helemaal niks van het schakelen en het aan- en af slaan van de motor. Er komt bij het rijden in de stad zo weinig motorgeluid de cabine in, waardoor ik alleen aan de rpm meter kan zien of de motor draait of niet (ook bij 130 km/h hoor je opvallend weinig motorgeluid). Zelfs als ik stilsta met een draaiende motor, voel ik de 3-cilinders amper.
En wat een power zit erin. Ik heb de auto nog niet helemaal op z’n staart getrapt, maar ik voel nu al dat deze sneller reageert en accelereert en veel verfijnder schakelt dan de 150pk eTSI met DSG uit de golf.

Laat het maar weten als er nog vragen zijn of als je (jullie) ervaringen willen delen. Mijn vergelijkingsmateriaal is de Golf 8 met 150 pk eTSI DSG en de Toyota Yaris hybrid 100 pk met CVT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dreanor schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:23:
Zoals beloofd, de e-208 in al zijn glorie!

[Afbeelding]

[...]

[...]

Lang verhaal, besteld in oktober 2022 via mijn bedrijf. Door de lease maatschappij besteld op 3 januari bij de dealer. Indicatie levertijd volgens dealer eind februari 2024, werkelijke levertijd zou zo'n 9 maanden zijn volgens Peugeot. In die periode kon je heel kort het oude model met de nieuwe 51kW accu bestellen, enkel op de GT variant.

Deze productielijn zou in januari 2023 van start gaan en levering zou dan augustus/september 2023 worden. Helaas werd de start productie uitgesteld naar juni/juli 2023, indicatie werd toen eind 2023 gezien ik bij de eerste batch bestellingen van de 51kW zou zitten. En toen kwam de facelift ...

Door de facelift heeft Peugeot nogmaals de productie van de 51kW versie uitgesteld, want ja dan verkoopt een facelift model beter hè. Vervolgens zitten we in januari 2024 en indicatie was eind februari 2024, originele voorspelling leek te gaan kloppen.

Helaas werd elke maand de indicatie met 1 a 2 maanden opgeschoven tot enkele dagen geleden. Het uitstellen dit jaar heeft volgens de dealer te maken met de kleur in combinatie met het de optie van het zwarte dak.

Als laatste, ja ook ik heb vorig jaar meerdere malen de keuze gekregen om de bestelling om te zetten naar oude model met 50kW accu. Echter de informatie wat betreft leveringen was toen dat ik dan de auto (oude model) 1 a 2 maanden eerder zou kunnen ontvangen en dat extra wachten vond ik te overzien voor een grotere accu en facelift.

En vaak zegt men tegen mij dat ze al lang de bestelling geannuleerd zouden hebben. Echter kreeg ik zoals te lezen steeds een paar maanden uitstel te horen, een uitstel die te overzien was. Net als het wachten op de trein, als je 5 min vertraging hebt loop je niet van het station. Als je daarna weer 5 minuten wachten te horen krijgt loop je ook nog niet weg en als je daarna weer 5 min vertraging te horen krijgt ook niet. :9
Ziet er goed uit!

Frustrerende situatie v.w.b. de levering. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

svr89 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:29:
[...]

Ik ben zeer tevreden over het start-stop systeem. Al helemaal als ik het moet vergelijken met de eTSI van een Golf 8.

Als ik een verkeerslicht nader, dan probeer ik met zo min mogelijk remmen bij het verkeerslicht aan te komen (van +/- 10 naar 0 km/h moet je altijd zelf remmen) Op moment dat ik het gaspedaal een beetje omhoog laat komen, wordt de motor vaak al uitgeschakeld en wordt er tot nu toe altijd regeneratief geremd.
De motor blijft uit als ik stil sta. Bij rustig optrekken start de motor pas bij +/- 30 km/h. Om bij 50 km/h weer uit te schakelen wanneer ik op een constante snelheid blijf rijden.

Ik moet er wel bij zeggen dat op woensdag, toen het 30+ graden buiten was, de motor wel veel vaker aansloeg dan gisteren, ook bij het verkeerslicht en in de file. Maar dat lijkt mij wel logisch door het intensieve gebruik van de airco. De motor sloeg zelfs zo vaak aan en af, dat ik start-stop toen maar heb uitgeschakeld.

Gisteren haalde ik mijn echtgenote op van werk, een ritje van 5km binnen de bebouwde kom en zag ik bij aankomst dat ik 92% elektrisch had gereden. De airco stond uit en ik was ook echt bewust bezig een zo hoog mogelijke percentage te behalen. Het optrekken ging best langzaam, maar ik reed wel 50 km/h.

Eenmaal aangekomen op het parkeerterrein had ik 0 strepen (ik had niet opgelet hoeveel strepen ik bij vertrek had). Ik was wel even benieuwd hoeveel ik nog verder kon rijden, dus ik begon rondjes te rijden op het (vrijwel lege) parkeerterrein. Het kostte mij echt heel veel moeite om de motor uitgeschakeld te houden. Ik kon max. 20 km/h rijden en bij de minste beweging van het gaspedaal begon de motor te draaien. Na 5 rondje van 100 meter, heb ik de auto geparkeerd (waarschijnlijk had ik nog wel meer rondjes kunnen maken, maar ik werd al raar aangekeken door het beveiligingsbedrijf, die mij waarschijnlijk niet had herkend in de nieuwe auto). Ik heb ruim 5 minuten stil gestaan en de motor was in de tussentijd niet aangeslagen.

Ik ben het met je eens dat het lijkt alsof de accu vaak rond de 4 streepjes zit. Dat ik gisteren echter naar 0 kon gaan verbaasde mij wel een beetje. De Toyota Yaris die ik een paar maanden als leenauto had, is meer hybride dan de 208, maar die zou gisteren allang geweigerd hebben om elektrisch te rijden. En bij de Yaris bleef het aantal streepjes altijd rond de helft hangen.

Ik wil echt wel even mijn complimenten uitspreken over deze aandrijflijn. Je voelt en merkt echt helemaal niks van het schakelen en het aan- en af slaan van de motor. Er komt bij het rijden in de stad zo weinig motorgeluid de cabine in, waardoor ik alleen aan de rpm meter kan zien of de motor draait of niet (ook bij 130 km/h hoor je opvallend weinig motorgeluid). Zelfs als ik stilsta met een draaiende motor, voel ik de 3-cilinders amper.
En wat een power zit erin. Ik heb de auto nog niet helemaal op z’n staart getrapt, maar ik voel nu al dat deze sneller reageert en accelereert en veel verfijnder schakelt dan de 150pk eTSI met DSG uit de golf.

Laat het maar weten als er nog vragen zijn of als je (jullie) ervaringen willen delen. Mijn vergelijkingsmateriaal is de Golf 8 met 150 pk eTSI DSG en de Toyota Yaris hybrid 100 pk met CVT.
Ik ben ook absoluut zeer verrast (en tevreden) over de range die de auto op de accu kan rijden. Mijn vriendin heeft een Yaris Hybrid, maar die loopt niet zo lekker als de nieuwe Peugeot 208. Dus wat dat betreft niets te klagen.

Ik ben afgelopen vrijdag langs de garage geweest voor een terugroepactie (ik zou ook even kijken of jij dat nog moet doen), sindsdien loopt de accu weer door tot hij leeg is. Dus ze hebben het probleem daarmee direct opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-04 08:28
svr89 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:29:
[...]

Hoi! Ik ben ook aan het kijken naar de Hybrid 208. Ik vind het alleen nog onduidelijk of er standaard adaptive cruise control op zit of dat je daarvoor het Drive Assist Plus Pack moet hebben. Of is dat Pack alleen voor de Stop&Go functie en zit adaptive er standaard bij. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Luto schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:14:
[...]

Hoi! Ik ben ook aan het kijken naar de Hybrid 208. Ik vind het alleen nog onduidelijk of er standaard adaptive cruise control op zit of dat je daarvoor het Drive Assist Plus Pack moet hebben. Of is dat Pack alleen voor de Stop&Go functie en zit adaptive er standaard bij. Hoor het graag!
Zowel stop&go als adaptive cruise control zijn niet standaard, maar onderdeel van het Drive assist plus pakket. Zie de specificaties die je van de website van Peugeot Nederland kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Niet online
Luto schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:14:
[...]

Inderdaad wat @Of-Aaargh zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Laatst online: 15-04 15:36
Sinds kort is een warmtepomp een optie op de E208, ik private lease sinds kort een E208 (facelift, 51kWh) die geproduceerd is rond februari 2024. Hoe kan ik controleren of er een warmtepomp in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:52
Jeroen96 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:41:
Sinds kort is een warmtepomp een optie op de E208, ik private lease sinds kort een E208 (facelift, 51kWh) die geproduceerd is rond februari 2024. Hoe kan ik controleren of er een warmtepomp in zit?
Is dat echt sinds kort? Ik dacht dat een warmtepomp al standaard was sinds 2022 op de e208. De mijne is van 05-23 en ik heb altijd aangenomen dat er een warmtepomp op zit maar eerlijk gezegd nog nooit geverifieerd.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
AtlAntA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Is dat echt sinds kort? Ik dacht dat een warmtepomp al standaard was sinds 2022 op de e208. De mijne is van 05-23 en ik heb altijd aangenomen dat er een warmtepomp op zit maar eerlijk gezegd nog nooit geverifieerd.
Sinds de facelift is het een aparte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

AtlAntA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Warmtepomp was standaard op de 51kWh GT pre-facelift en een optie op de 50kWh pre-facelift. De 51kWh GT pre-facelift is nooit gekomen, dus dat kan je eigenlijk wel vergeten ;)

Nu met de facelift is het een optie geworden op zowel de 51kWh als de 50 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Jeroen96 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:41:
Dat kan de dealer denk ik wel natrekken met chassisnummer. Toen ik ging tekenen voor ontvangst van mijn 51kWh had ik specifiek nog gezocht op het afleverdocument naar de opties en of de warmtepomp erbij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Laatst online: 15-04 15:36
lethalseni schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Sinds de facelift is het een aparte optie.
In de prijslijst van de facelift van 03-2024 staat de warmtepomp nog als standaard uitrusting, de prijslijst van 06-2024 is het een optie geworden. Zeker dat de warmtepomp vanaf begin invoering een optie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lethalseni
Toen ik de keuze kreeg mijn bestelling om te zetten naar de facelift, was het een optie. Dat was volgens mij september of oktober 2023. Zou best kunnen dat ze een paar keer met die opties hebben verschoven, daar ben ik niet van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik ben er nu nog steeds niet zeker van of ik nu wel of niet een warmtepomp heb op mijn Mei 23 model. Is er een manier om dit te checken in of op de auto zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-04 09:47
In Nederland was de warmtepomp standaard tot de 2024 facelift.

EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Destynx schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:27:
In Nederland was de warmtepomp standaard tot de 2024 facelift.
Ah top dankjewel! Bovenstaande discussie werd mij net wat te verwarrend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-01 01:05

Ik heb afgelopen dinsdag mijn hybride in ontvangst genomen (GT, 100HP, de kleur van een veiligheidshesje). Heb er inmiddels ongeveer 400 km op zitten.

Het hybride systeem werkt naar mijn idee naar behoren. Hij wil bij mij juist helemaal niet per se 4 streepjes hebben, maar rijdt hem gewoon helemaal leeg naar 1 streepje. Dan slaat de motor weer even aan (vermoedelijk om op te laden) en slaat dan weer af bij twee streepjes. Overigens gaat het laden via regeneratief remmen vrij snel. Vooral als je van de snelweg een afrit neemt schiet de meter weer omhoog. Bij het stoplicht slaat de motor af en blijft ook uit. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat hij weer aanschiet. Ook bij wachten voor een brug blijft de motor voor langere tijd uit.

Het zou kunnen helpen het systeem even uit en weer aan te zetten. Bij mij deed de dode hoek herkenning het niet naar behoren en kreeg van de dealer de tip om het systeem even te toggle-en. Nu werkt het weer. Wellicht dat dit met start-stop hetzelfde effect heeft.

Wat me verbaast is dat hij ook op relatief hoge snelheden nog elektrisch wil rijden. Op de buitenweg bij 80 schakelt hij nog regelmatig de motor uit. De accu gaat dan wel snel leeg. Op de ritjes die ik maak moet ik vaak afremmen, dus ik heb altijd wel genoeg juice om elektrisch te rijden.

Ik heb zelf wel andere kuren met de auto. Het stuur staat scheef bij rechtuit rijden en er komt een raar, schurend geluid uit de aandrijflijn bij schakelen. Het klinkt een beetje als schurende tandwielen wat je ook wel eens hebt als je de koppeling te snel laat opkomen in een handbak. Alleen is dit een DCT automaat... Hij gaat binnenkort dus weer even terug naar de garage. Maar al het andere is top! Mijn oude Fiesta reed gemiddeld 6,6 l/100km en deze auto doet nu al gemiddeld 5 liter en dat is met stevig doorrijden. Impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:15

RvL

Peugeot 308 SW PHEV hier. Ik heb een profiel en mijn vrouw heeft een profiel. Van wat ik begrepen heb zou op basis van de verbonden smartphone het juiste profiel gekozen moeten worden.

Toch wordt eigenlijk altijd het profiel van mijn vrouw gekozen. Zelfs als ze niet in de auto zit moet ik regelmatig van haar naar mijn profiel wisselen. Als ze er wel in zit wordt eigenlijk altijd haar profiel gekozen.

Weet iemand of het mogelijk is om een bepaald profiel prioriteit te geven. Of een andere manier om te zorgen dat de profielkeuze goed gaat?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Overseer10 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:08:
[...]

… en er komt een raar, schurend geluid uit de aandrijflijn bij schakelen. Het klinkt een beetje als schurende tandwielen wat je ook wel eens hebt als je de koppeling te snel laat opkomen in een handbak. Alleen is dit een DCT automaat...
Ik heb dit ook een paar keer gehad, schurend geluid wanneer ik afremde en ook wel eens bij het optrekken en eigenlijk tijdens het schakelen inderdaad. Maar ik heb het daarna niet meer gehoord. Als je weet wat het is hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 19:26
Weet iemand waar de originele dab+ antenne (vanaf fabriek) zit bij een peugeot 108?
Zit eraan te denken om mijn touchscreen radio zonder dab te verwisselen voor een android radio met dab+ functie; echter wil ik niet zo'n lelijke en slecht functionerende plakantenne op mijn voorruit.
Wil graag weten of ik een originele dab+ antenne van een sloop peugeot 108 bij mijn eigen 108 over kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
themeparktommy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Ik heb dit ook een paar keer gehad, schurend geluid wanneer ik afremde en ook wel eens bij het optrekken en eigenlijk tijdens het schakelen inderdaad. Maar ik heb het daarna niet meer gehoord. Als je weet wat het is hoor ik het graag!
Mooi, ik ben dus niet de enige. Ik rij morgen even naar de garage voor een afspraak. Kom erop terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 22:39
jenk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:06:
Weet iemand waar de originele dab+ antenne (vanaf fabriek) zit bij een peugeot 108?
Zit eraan te denken om mijn touchscreen radio zonder dab te verwisselen voor een android radio met dab+ functie; echter wil ik niet zo'n lelijke en slecht functionerende plakantenne op mijn voorruit.
Wil graag weten of ik een originele dab+ antenne van een sloop peugeot 108 bij mijn eigen 108 over kan zetten.
Waarschijnlijk zit die in de (FM) dakantenne verwerkt en zal je die dus incl bekabeling moeten vervangen.

Als ik bij 208jes een wissel doe van een oud SMEG naar nieuwer NAC systeem en er komt DAB+ bij dan plak ik gewoon een DAB+ antenne achter de A-stijl aan de passagierskant. Zo hoog mogelijk tegen het ijzer aan.
Zie je niks van, ja het ontvangst is niet altijd even goed maar de hele dakhemel los halen en de antenne op het dak vervangen is een tijdrovende en dure klus dan wat veel mensen niet willen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisvd1979
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik krijg binnenkort een Peugeot 2008 uit 2021 en ik wil graag het Peugeot logo aan de voor- en achterkant vervangen voor het nieuwe logo. Weet iemand of je het logo makkelijk kan verwijderen van de grill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Als het donker is op bepaalde N-wegen zijn er soms heel vriendelijke mensen die even met hun groot licht seinen naar mij. Ik rij vaker in auto's met LED koplampen(Mercedes, Volvo, Kia) en heb dan nooit dat mensen mij groeten. Ik denk alleen niet dat ze ''hallo'' zeggen maar waarschijnlijk meer iets willen zeggen als ''wat een felle graftyfus LED verlichting heeft je auto''. (Je begrijpt dat ik zo vriendelijk ben om terug te seinen)

Hebben meer mensen met een 208 facelift GT(2024-) hier last van? Ik merk wel dat de koplampen zich in hoogte bijstellen als ik versnel of vertraag, dus het systeem werkt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Robertos147 op 12-07-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Robertos147 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:37:
Hebben meer mensen met een 208 facelift GT(2024-) hier last van? Ik merk wel dat de koplampen zich in hoogte bijstellen als ik versnel of vertraag, dus het systeem werkt wel.
Ik heb het zelf een keer ervaren, maar dat was op een afstand waarbij de tegenligger nog net een stipje aan de horizon was. In mijn ervaring reageert de grootlichtassistent erg snel uit zodra de auto ook maar iets van beweging of licht van een voertuig detecteert.
Verder heb ik nog niet veel gereden waarbij de auto het donker genoeg vond om het grootlicht aan te gooien, dus wellicht gaan mensen tegen het einde van de zomer vaker seinen. :')

Edit: ik lees je reactie nu met beide hersenhelften en zie nu dat je het hebt over de reguliere verlichting. Dat is mij nog niet gebeurd in deze auto.

[ Voor 9% gewijzigd door lethalseni op 12-07-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:09

Cordon

Lievelings jankert

Wij hebben een Peugeot 208 GT (BJ 2023) die een "Storing detectiesysteem, kans op aanrijding" laat zien na 5/10 minuten rijden. Eerst als 2 snelle knippertjes die snel verdwijnen en de 3e keer blijft die vast in het scherm.

Nu is die al 3 keer bij de garage geweest waarbij ze er mee bezig zijn geweest, ze hebben het volgende geprobeerd:

- Sensoren e.d. schoongemaakt.
- Systeem reset
- Systeem reset, update en alles 'opnieuw aangesloten'.

Daarna zegt de boordcomputer dat er geen storing meer is en ook als ze hem uitlezen is alles 'OK', ook na een testrit van de garage was alles in orde. Wij kregen hem gister voor de 3e keer terug, doen in de avond een testritje en hop, storing weer in beeld na 5 minuten. ;( |:(

Nu gaat die over 2 weken weer naar de garage, want het is niet een 'levensbedreigende storing' en dan staat die daar waarschijnlijk een week doordat ze gaan ballen met Peugeot zelf. Maar iemand hier ervaring mee, toevallig dezelfde storing gehad en waar het uiteindelijk aan lag? :P Ik gok op een defecte module, maar ja, ze garage blijft sturen op een softwarematige fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

lethalseni schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Ik heb het zelf een keer ervaren, maar dat was op een afstand waarbij de tegenligger nog net een stipje aan de horizon was. In mijn ervaring reageert de grootlichtassistent erg snel uit zodra de auto ook maar iets van beweging of licht van een voertuig detecteert.
Grootlicht assistent heb ik uitgeschakeld, heeft geen toegevoegde waarde in het drukke Noord-Holland. Er komt ook zo'n bak licht uit met dimlicht dat ik grootlicht nooit echt nodig vind. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:14
Ik merk wel dat de koplampen zich in hoogte bijstellen als ik versnel of vertraag, dus het systeem werkt wel.
Dat systeem kan wel werken, maar het kan ook zijn dat de standaard/referentie hoogte van de koplampen ietsjes te hoog zijn (standje Tesla). Dat kan het systeem niet altijd detecteren. Bij de dealer zou je hem kunnen laten afstellen, of eigenlijk bij elke garage met de juiste gereedschap daarvoor.

Ik heb wel inmiddels al een paar facelift 208'jes zien rondrijden en kan niet zeggen dat ze meer 'verblindend' zijn dan de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Niet online
Als het donker is op bepaalde N-wegen zijn er soms heel vriendelijke mensen die even met hun groot licht seinen naar mij. Ik rij vaker in auto's met LED koplampen(Mercedes, Volvo, Kia) en heb dan nooit dat mensen mij groeten. Ik denk alleen niet dat ze ''hallo'' zeggen maar waarschijnlijk meer iets willen zeggen als ''wat een felle graftyfus LED verlichting heeft je auto''. (Je begrijpt dat ik zo vriendelijk ben om terug te seinen)

Aha ik ben dus toch niet gek aan het worden…
De koplampen worden dus bijgesteld bij het versnellen of vertragen. Het valt mij vooral op wanneer ik bijna tot stilstand kom bij een verkeerslicht.

Zelf heb ik geen last van seinende tegenliggers (ook een 2024 GT). Ik zie bij mij ook echt duidelijk hoogteverschil tussen de linker en rechter koplamp. Is dat bij jou ook wel het geval? (Links hoort lager te zijn)

Misschien zijn jouw koplampen niet goed afgesteld. Net als bij gewone koplampen zit er nog steeds een stelschroef waarmee de ‘basis’ hoogte wordt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Csotranme schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:45:
[...]

Waarschijnlijk zit die in de (FM) dakantenne verwerkt en zal je die dus incl bekabeling moeten vervangen.

Als ik bij 208jes een wissel doe van een oud SMEG naar nieuwer NAC systeem en er komt DAB+ bij dan plak ik gewoon een DAB+ antenne achter de A-stijl aan de passagierskant. Zo hoog mogelijk tegen het ijzer aan.
Zie je niks van, ja het ontvangst is niet altijd even goed maar de hele dakhemel los halen en de antenne op het dak vervangen is een tijdrovende en dure klus dan wat veel mensen niet willen.
Ik kan je zeggen dat origineel dab+ icm SMEG ook niet altijd goede ontvangst heeft. Krijg dagelijks zender niet beschikbaar.

Wat betreft de verlichting:
Volgens mij horen beide lampen trouwens even hoog te staan, alleen heb je de cut-off waardoor het lijkt of rechts hoger staat.

Bij mijn 2016 308 met led staat het iig even hoog, en geen enkel probleem qua seinen.
ITT de Tesla die ik gereden heb..

Qua Peugeots alleen last van 3008’s, maar zal wellicht ook door de hoogte komen

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2024 09:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

svr89 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Zelf heb ik geen last van seinende tegenliggers (ook een 2024 GT). Ik zie bij mij ook echt duidelijk hoogteverschil tussen de linker en rechter koplamp. Is dat bij jou ook wel het geval? (Links hoort lager te zijn)

Misschien zijn jouw koplampen niet goed afgesteld. Net als bij gewone koplampen zit er nog steeds een stelschroef waarmee de ‘basis’ hoogte wordt ingesteld.
Ja, als ik in een parkeergarage oid rij dan zie ik dat ze wel goed afgesteld staan, als in dat links ietsjes lager afgesteld is dan rechts. Ik ga wel eens aan de dealer vragen of ze er iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
themeparktommy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Inmiddels is de auto bij de garage geweest voor dit geluid. Blijkbaar is dit al bekend bij Peugeot, maar kan het geen kwaad zeggen ze. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij, maar oké. Ik kreeg er een service bulletin over mee waarin ze uitleggen wat er aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeFvT7tetNwUUs9ZW9or3xY69ZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1TQuEBqM1rOo3zIMg5n3Od5x.png?f=fotoalbum_large

Ze hebben het over speling, maar het klinkt echt alsof de tandwielen tegen elkaar aan schuren. Dat kan de levensduur van de bak niet echt positief beïnvloeden lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Eigenlijk was ik op zoek naar een 207RC/207LM/DS3R/208BPS stoel.

Momenteel heeft alleen Snuverink 2 voorstoelen die ze niet los willen verkopen dus dan maar de Next big thing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji2AliwgFe7wB_wj-jhe5nh3LFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVwmIsI007ADoOpWX8SMeAtO.jpg?f=fotoalbum_large

208 GTI stoel voor mijn race sim ;)

Als Peugeot man in hart en nieren moet er uiteraard gewoon een Peugeot stoel op de rig!

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Overseer10 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Inmiddels is de auto bij de garage geweest voor dit geluid. Blijkbaar is dit al bekend bij Peugeot, maar kan het geen kwaad zeggen ze. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij, maar oké. Ik kreeg er een service bulletin over mee waarin ze uitleggen wat er aan de hand is.

[Afbeelding]

Ze hebben het over speling, maar het klinkt echt alsof de tandwielen tegen elkaar aan schuren. Dat kan de levensduur van de bak niet echt positief beïnvloeden lijkt mij.
Ik ga morgen naar de garage voor de 2e terugroepactie, ik zal vragen of zij hier ook meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:23
Gericht aan de personen met een 206. Heeft iemand van jullie al eens mee gemaakt dat de kilometer teller meer aangeeft dan je daadwerkelijk gereden hebt?
Wagen staat op de originele velgen.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 13:09
Mosin schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:12:
Gericht aan de personen met een 206. Heeft iemand van jullie al eens mee gemaakt dat de kilometer teller meer aangeeft dan je daadwerkelijk gereden hebt?
Een snelheidsmeter geeft ook altijd een iets hogere snelheid aan dan wat je daadwerkelijk rijdt. Ik kan me voorstellen dat zeker bij wat oudere auto's dus ook de kilometerstand iets sneller oploopt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53
Mosin schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:12:
Ik heb mijn derde 206, maar als dat ding op 175/65/14 staat is de afwijking nagenoeg 0.
Banden wel op 2.4 bar, of veel lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dreamscape schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Een snelheidsmeter geeft ook altijd een iets hogere snelheid aan dan wat je daadwerkelijk rijdt. Ik kan me voorstellen dat zeker bij wat oudere auto's dus ook de kilometerstand iets sneller oploopt...
_JGC_ schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Ik heb mijn derde 206, maar als dat ding op 175/65/14 staat is de afwijking nagenoeg 0.
Banden wel op 2.4 bar, of veel lager?
Ik verwoord het helemaal verkeerd, excuseer me.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat mijn digitale kilometerstand harder op lijkt te lopen dan het daadwerkelijk aantal gereden kilometers.
Voorbeeld: Ik rij 5km en er zijn 10 bij gekomen op de tellerstand.
Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.

Om iets specifieker te zijn. Het is een RC, met originele Atlantis velgen. Er zitten wel getrokken banden omheen.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Mosin schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:43:
Ik verwoord het helemaal verkeerd, excuseer me.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat mijn digitale kilometerstand harder op lijkt te lopen dan het daadwerkelijk aantal gereden kilometers.
Voorbeeld: Ik rij 5km en er zijn 10 bij gekomen op de tellerstand.
Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.
Dat je tellerstand te hard oploopt, dat had ik begrepen. Maar deze marge is wel enorm. Ik bedoelde meer dat hij bijvoorbeeld 105 aangeeft terwijl je 100 rijdt. Dan verbaast het me ook niet dat er na 10km gewoon 10,5 bijgekomen zijn.

Maar 10km toename na 5km rijden, daar is iets niet in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dreamscape schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:09:
[...]

Dat je tellerstand te hard oploopt, dat had ik begrepen. Maar deze marge is wel enorm. Ik bedoelde meer dat hij bijvoorbeeld 105 aangeeft terwijl je 100 rijdt. Dan verbaast het me ook niet dat er na 10km gewoon 10,5 bijgekomen zijn.

Maar 10km toename na 5km rijden, daar is iets niet in orde...
Ja dat begreep ik van je. Ik las er ook iets over dat daar marge op kan zitten en ook niet erg is.
Alleen dat die teller het zo snel “bij telt” vond ik al erg vreemd. Sensor vuil?
Ik ga het straks nog maar eens dubbelchecken.

Edit:
Net een flink stuk gereden en bij gehouden. Klopt gelukkig toch wel. Volgens mij de verkeerde koffie gehad vanmorgen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 23-07-2024 20:27 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:20
Misschien is het hier al een keer besproken, maar kan het niet vinden.
Ik rij een Peugeot e-208 en zit er aan te denken om een OBDlink CX aan te schaffen om dit in combinatie met ABRP te gebruiken voor een meer accuraat verbruik, maar kan de OBD in de ODB reader blijven zitten? Of trekt dit te veel van 12volt batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50

De 208 vind ik meevallen, maar de 2008 met LED-lampen zijn echt een verschrikking. Wat zijn die fabrieksaf ongelofelijk kut afgesteld.

Zat laatst mijn achterligger te seinen dat ie z'n groot licht aan had, dat bleek dus z'n normale licht te zijn toen hij terug ging seinen :+ Denk dat de extra hoogte van de 2008 het probleem verergerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik heb in mijn e2008 (facelift) nog nooit meegemaakt dat mensen lieten weten last te hebben van mijn dimlichten. Dus wellicht ligt het er aan of de dealer inderdaad voor oplevering de af-fabriek afstelling controleert en goed instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
CH94 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:27:
Ik rij een Peugeot e-208 en zit er aan te denken om een OBDlink CX aan te schaffen om dit in combinatie met ABRP te gebruiken voor een meer accuraat verbruik, maar kan de OBD in de ODB reader blijven zitten? Of trekt dit te veel van 12volt batterij?
Ik heb er bij eerdere auto's nooit last van gehad dat het veel stroom zou trekken van de 12V batterij. En bij die auto's was die batterij zelfs nodig om allerlei ouderwetse metalen onderdelen met veel wrijving in beweging te krijgen (a.k.a. het starten van een koude brandstofmotor).

Bij de e-208 is die accu niet nodig om te starten, maar alleen om de auto te openen en de boel wakker te schudden. En om af en toe contact te hebben met servers bij Peugeot - als de app het doet en als de server er zin in heeft, en alle planeten in de juiste richting staan.

En toch zit er een vrij stevige 12v accu onder de kap. Ik vermoed dat het geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Misschien herkent iemand dit. We zijn op dit moment in Duitsland met de 308 PHEV. Laden hier in de directe omgeving is een redelijke ramp, al moet ik toegeven niet heel erg mijn best er voor te doen om een werkende paal te vinden. Ik heb vaak het 'geluk, dat de laadpalen het niet doen, dat na een half uur het laden wordt onderbroken of dat mijn pas niet geaccepteerd wordt en credit card betaling niet mogelijk is.

Dus rijd ik veel met een lege batterij. Door de vele heuvels hier en flink regenereren weet ik het toch voor elkaar te krijgen om 50+% emissievrij te rijden. Op de momenten dat hij met de verbrandingsmotor aan rijd hoor ik in sommige gevallen echter een nogal rauw geluid, een beetje raspende/gorgelend. Doet zich vooral voor als ik op snelheid ben en dan vooral rond 1400-1700 toeren. In de 8e versnelling is het 't beste hoorbaar, dan rijd ik tussen de 90-100km.

E-Save heb ik uitstaan. Toch vermoed ik dat het met het opladen van de batterij te maken heeft. Lastig te testen, want ik heb nog niet fatsoenlijk kunnen laden. Kan het daar inderdaad mee te maken hebben?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:09
RvL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:17:
Misschien herkent iemand dit. We zijn op dit moment in Duitsland met de 308 PHEV. Laden hier in de directe omgeving is een redelijke ramp, al moet ik toegeven niet heel erg mijn best er voor te doen om een werkende paal te vinden. Ik heb vaak het 'geluk, dat de laadpalen het niet doen, dat na een half uur het laden wordt onderbroken of dat mijn pas niet geaccepteerd wordt en credit card betaling niet mogelijk is.

Dus rijd ik veel met een lege batterij. Door de vele heuvels hier en flink regenereren weet ik het toch voor elkaar te krijgen om 50+% emissievrij te rijden. Op de momenten dat hij met de verbrandingsmotor aan rijd hoor ik in sommige gevallen echter een nogal rauw geluid, een beetje raspende/gorgelend. Doet zich vooral voor als ik op snelheid ben en dan vooral rond 1400-1700 toeren. In de 8e versnelling is het 't beste hoorbaar, dan rijd ik tussen de 90-100km.

E-Save heb ik uitstaan. Toch vermoed ik dat het met het opladen van de batterij te maken heeft. Lastig te testen, want ik heb nog niet fatsoenlijk kunnen laden. Kan het daar inderdaad mee te maken hebben?
Heb ik helaas ook last van gehad, ook met vollere batterij met e-save aan. Schijnt een bekend probleem te zijn van deze aandrijflijn. Ik stoor me er nog niet zoveel aan dat ik er wat aan wil doen. Op Peugeot-community.nl is er meer over te lezen.

Hier om precies te zijn. https://www.peugeot-community.nl/forum/viewtopic.php?t=11518

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:41
CH94 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:27:
Ik rijd al bijna 2 jaar met een bluetooth ODB ding in de e208 icm ABRP. Past er ook in met het deksel er netjes voor dus je ziet er niets van. Helaas gaat de ODB dongle niet altijd betrouwbaar uit z'n slaapmodus dus dat is weer niet handig. Schijnt vaker voor te komen bij EV's. Ik zou even goed nakijken of het model wat jij zoekt daar op ingesteld is.

Verder is het erg handig, maar de turn by turn navigatie van ABRP is wel zo bagger dat ik het alleen voor plannen gebruik. Echt zonde, want het systeem is zo mooi. Maar in die jaren is het naar mijn idee alleen maar slechter geworden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

themeparktommy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Ik ga morgen naar de garage voor de 2e terugroepactie, ik zal vragen of zij hier ook meer van weten.
Zij wisten hier niets van, maar konden bij mij niet eens iets vinden.
Ik heb het ook alweer een tijdje niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 07:35

Dreanor

Joene

Sinds gisteravond is het entertainment systeem van mijn 4 weken oude Peugeot volledig onbruikbaar door een steeds terugkerende popup over een synchronisatie probleem. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAilJme9OpZdtHj2Z_NAehACagU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMHsNUEUv3k7gZdb9woLeYtG.jpg?f=fotoalbum_large

Deze popup blijft direct terugkeren waardoor het scherm en alle functies (zoals rij instellingen en climate control) zijn daardoor onbruikbaar...

Ook de android auto is verbonden melding op de telefoon knippert. Poging opnieuw te verbinden lukt niet door deze popup...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31

Zyron

BWRAAAAP

Hallo fijne mede-Tweakers,

Ik heb een 208 GT uit 2022 op het oog maar wordt toch wat huiverig door alle verhalen m.b.t. olieverbruik en de natte distributieriem die het snel begeeft. Betreft de Puretech 1.2-motor.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik lees dat als je de goede olie gebruikt en netjes je onderhoudsbeurten aanhoudt, het relatief goed gaat.. maar ik ben toch nog op zoek naar wat meer ervaring met deze motor en zijn eventuele problemen. Dat blok ligt natuurlijk ook im diverse andere auto's..

Ik hoor graag!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zyron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:05:

Ik heb een 208 GT uit 2022 op het oog maar wordt toch wat huiverig door alle verhalen m.b.t. olieverbruik en de natte distributieriem die het snel begeeft. Betreft de Puretech 1.2-motor.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik lees dat als je de goede olie gebruikt en netjes je onderhoudsbeurten aanhoudt, het relatief goed gaat.. maar ik ben toch nog op zoek naar wat meer ervaring met deze motor en zijn eventuele problemen. Dat blok ligt natuurlijk ook im diverse andere auto's..

Ik hoor graag!
Tja. Kassa heeft er meerdere afleveringen over gemaakt. Die mensen waren niet tevreden. Anderen hebben geen pech en rijden er 2 ton zonder problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
themeparktommy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Zij wisten hier niets van, maar konden bij mij niet eens iets vinden.
Ik heb het ook alweer een tijdje niet meer gehad.
Bij mij konden ze ook niets vinden in eerste instantie.

Inmiddels heb ik erdoor langs de kant van de snelweg moeten staan met het probleem. Bij accelereren op de snelweg (vol gas, korte invoegstrook) kwam het geluid weer terug. Dit keer echter een stuk harder. Even later schoot de bak uit versnelling en bleven de tandwielen continu schuren/knarsen. Precies waar ik eigenlijk bang voor was.

De auto staat nu al een dag of 5 bij de dealer zonder zicht op een oplossing. Ik weet niet of ik wel verder wil met deze auto, want vertrouwen doe je die transmissie nooit meer.

Hopelijk komt het bij jou niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Overseer10 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 06:10:
[...]

Bij mij konden ze ook niets vinden in eerste instantie.

Inmiddels heb ik erdoor langs de kant van de snelweg moeten staan met het probleem. Bij accelereren op de snelweg (vol gas, korte invoegstrook) kwam het geluid weer terug. Dit keer echter een stuk harder. Even later schoot de bak uit versnelling en bleven de tandwielen continu schuren/knarsen. Precies waar ik eigenlijk bang voor was.

De auto staat nu al een dag of 5 bij de dealer zonder zicht op een oplossing. Ik weet niet of ik wel verder wil met deze auto, want vertrouwen doe je die transmissie nooit meer.

Hopelijk komt het bij jou niet zo ver.
Oh jemig, is het garantie dingetje denk je of wordt het betalen?
Wil je me even op de hoogte houden? Ik hoorde het net weer bij het afremmen en terugschakelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
themeparktommy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Wil je me even op de hoogte houden? Ik hoorde het net weer bij het afremmen en terugschakelen…
Ik mag hopen dat het garantie is, er staat nog geen 1600 km op de teller. Ik denk dat Stellantis die speling flink heeft onderschat en nu terug naar de tekentafel zal moeten. Het is een nieuwe aandrijflijn dus kinderziektes zijn wel te verwachten, maar gezien deze bak nu in echt heel veel auto's beschikbaar is zullen ze er wel wat mee moeten.

Je kan het geluid trouwens ook reproduceren. Als je handmatig schakelt met de flippers gebeurde het bij mij altijd van 3 naar 4. Hoe hoger het toerental waarbij je schakelt hoe harder het geluid klinkt. In vol automaat gebeurde het inderdaad ook bij terug schakelen, maar had er vooral last van bij opschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:20
Weet iemand wanneer de remlichten in B-Stand aangaan? Had het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, ze geven aan dat ze aangaan bij een bepaalde snelheid, echter weten ze niet welke snelheid dit is.

[ Voor 6% gewijzigd door CH94 op 12-08-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Lijkt mij dat ze aangaan bij een bepaalde versnelling (vertraging), maar hoe groot die moet zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
CH94 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:41:
Weet iemand wanneer de remlichten in B-Stand aangaan? Had het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, ze geven aan dat ze aangaan bij een bepaalde snelheid, echter weten ze niet welke snelheid dit is.
In principe gaan deze niet aan! Was ik nogal verbaasd over omdat de remvertraging soms best flink is in de B-stand, maar kennelijk is het niet vereist voor de goedkeuring van de auto om de weg op te mogen.

Ik hoop dat er met een software-update hier een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Inderdaad, daar stond ik ook van te kijken. De 308 PHEV kan op het dashboard laten zien wanneer de remlichten gaan branden, maar ik heb ze bij vertraging op de B stand nog nooit aan zien gaan terwijl de remvertraging toch best fors kan zijn, zoals @Naafkap al aangaf.

Wel ideaal trouwens in de bergen/heuvelachtig gebied. Bergaf hoef je veel minder de remmen te gebruiken :)

[ Voor 16% gewijzigd door RvL op 12-08-2024 08:59 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Naafkap schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

In principe gaan deze niet aan! Was ik nogal verbaasd over omdat de remvertraging soms best flink is in de B-stand, maar kennelijk is het niet vereist voor de goedkeuring van de auto om de weg op te mogen.

Had laatst mijn zoon achter me rijden en die schrok behoorlijk toen ik gewoon het gas losliet. De vertraging is groot, maar aan de achterkant niks te zien. Ik vind dat soms wel verontrustend omdat ik al vaker zag dat mensen echt wel pas laat op de rem trapte als ze achter me reden.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Oh dat is bij de nieuwe Peugeot 208 Hybrid in ieder geval aangepast. Zodra ik aanzienlijk afrem zie ik 's avonds en 's nachts gewoon de remlichten aanspringen. Zelfs een beetje gekeken met wanneer ze wel of niet aanspringen. Blijkt zodra de regeneratie op z'n hoogst 75% is de remlichten aanspringen. Dus niet altijd bij gas los dat ze direct aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik rem regelmatig bewust wat bij om de lampen even aan te laten gaan als iemand vrij dicht achter me zit. Hoop ook dat het bij een update erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Met een beetje fanatiek terug schakelen in een wat zware diesel kan je dezelfde vertraging krijgen en dan gaan de remlichten ook niet aan. Ik ben niet heel erg onder de indruk v van de b stand in onze e208 en zie ook geen noodzaak dat de remlichten moeten branden bij het gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Bij mijn e2008 gaan ook de remlichten gewoon aan in B-stand als ik het gaspedaal helemaal loslaat. Bij gas minderen hangt het af van de vertraging of ze aangaan. Met B-stand uit gaan de remlichten nooit aan met gas loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:07
Wij rijden een e208 en zijn nu in Engeland op vakantie (wat goed te doen is met laden, afstanden hier zijn relatief kort voor de reistijd), maar onze airco is ermee opgehouden.
De lokale garage heeft de airco vloeistof vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem zou zijn (mag na 80.000 ook wel), maar toen werkte er nog niks.
We hebben een storing in het ECU (error b1003); volgens de OBD-diagnose zouden ook de achteruit camera en de raambediening stuk zijn maar die doen het wel. De 12volt accu en de ‘stoppenkast’ ernaast is volgens meneer ook goed dus hij weet het niet.

Heeft iemand nog een tip of iets magisch wat ik kan proberen? Ik vind airco wel erg prettig met deze warmte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 22:52
AtlAntA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:44:
Met een beetje fanatiek terug schakelen in een wat zware diesel kan je dezelfde vertraging krijgen en dan gaan de remlichten ook niet aan. Ik ben niet heel erg onder de indruk v van de b stand in onze e208 en zie ook geen noodzaak dat de remlichten moeten branden bij het gebruik ervan.
Idd nergens voor nodig die remlichten in B-stand.
Geeft ook veels te onrustig verkeersbeeld op de weg.
Ze zouden eigenlijk de remlichten uit moeten laten als de auto maar een klein beetje afremt op de adaptive cruise control. (Remt dan nog minder hard dan wat je zelf zou doen in B of zelf D stand)

Let maar op hoe vaak er tegenwoordig autos onnodig ziet "remmen" op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Naafkap schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Ik hoop het niet.
Je ziet nu al bij veel EV's dat er onnodig remlichten aangaan als ze even het "gas" loslaten.
Dat is niet alleen heel irritant maar zorgt ook vook onnodige spook files omdat iedereen die er achter rijdt ook weer in de remmen gaat.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Jaapio_B schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Ik hoop het niet.
Je ziet nu al bij veel EV's dat er onnodig remlichten aangaan als ze even het "gas" loslaten.
Dat is niet alleen heel irritant maar zorgt ook vook onnodige spook files omdat iedereen die er achter rijdt ook weer in de remmen gaat.
Ik pleit er ook niet voor dat altijd de remlichten aan gaan bij weinig regenereren, maar ik zou graag zien dat de lichten aangaan bij stevig regenereren. Dat staat namelijk qua deceleratie gelijk aan remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Inmiddels voor de 2e keer de OBC (on board charger) kapot van onze e208. Auto is van mei vorig jaar. Waarschijnlijk weer 2 weken wachttijd.

Hoop toch dat er nu iets op komt wat ofwel softwarematig of hardwarematig een revisie heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 22:52
AtlAntA schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:38:
Inmiddels voor de 2e keer de OBC (on board charger) kapot van onze e208. Auto is van mei vorig jaar. Waarschijnlijk weer 2 weken wachttijd.

Hoop toch dat er nu iets op komt wat ofwel softwarematig of hardwarematig een revisie heeft gehad.
Laden jullie publiek, of thuis 1 of 3 fase.

Ik vraag mij af of de huidige hoge spanningen op het net daarop van invloed kunnen zijn.
Op pieken is het net bij ons thuis 253/436V
Ofschoon dat op de bovenrand is van wat het mag zijn. Heb ik toch mn twijfels of alle apparatuur daar tegen kan. (Zo had ik had opeens een thuis defecte pc voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Madman_K schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Laden jullie publiek, of thuis 1 of 3 fase.

Ik vraag mij af of de huidige hoge spanningen op het net daarop van invloed kunnen zijn.
Op pieken is het net bij ons thuis 253/436V
Ofschoon dat op de bovenrand is van wat het mag zijn. Heb ik toch mn twijfels of alle apparatuur daar tegen kan. (Zo had ik had opeens een thuis defecte pc voeding)
We laden altijd thuis en bijna altijd 3 fases met een zappi. De voltages hier zijn niet hoog. Zelfs nu is de hoogste 248v dus dat zal het niet zijn.

De eerste keer had ik het vermoeden dat het misschien kwam door het laden via de eco+ mode in de zappi waarbij hij maximaal van de zonnepanelen zou laden. Maar alle instellingen in de zappi stonden juist ingesteld qua vertraging tussen fases schakelen en vermogens verschillen.

Nu de tweede keer heb ik al een jaar lang niet meer met eco+ geladen en wordt er elke keer gewoon met 11kw geladen. Ook al zou een spanningspiek de oorzaak zijn dan is het nog altijd een brak design dat de hele OBC kapot gaat. Een fatsoenlijke oocp zou dat moeten kunnen voorkomen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Zojuist bij de dealer opgelost: Koplampen stonden te hoog afgesteld. 8)7 Was er al bang voor, misschien dat ze de aflevering afraffelen nu het zo druk is bij de dealers.

Ben een hoop vriendelijke mensen tegengekomen onderweg die even naar me wilde seinen. Sorry voor het verblinden. :')

[ Voor 6% gewijzigd door Robertos147 op 14-08-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:17
Zyron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:05:

Ik hoor graag!
Ik ben nu aan de beurt met een 5008 uit 2019, 88.000km, 1.2 Puretech automaat en een distributieriem die kapot aan het gaan is.... kwam erachter door "oliedruk te laag" melding bij ongewenste :/ kickdown naar de 3e versnelling op de snelweg (> 4000 toeren). Gevaarlijke was dat de motor dus "uit" gaat, en je remt best snel af ook. Herstart op de vluchtstrook en de motor deed het weer.

Staat nu bij een merkdealer "maar we wachten nog op coulance bericht van de importeur". Heb gezegd dat ze sowieso moeten repareren (kosten €2200) en dan ga ik later nog wel achter dat bedrag aan mocht ik geen "akkoord" krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Csotranme
Net een belletje van een onbekend 06 nummer...

Neem op: " met Luuk van Autoweek!" _O-

Kortom de 208 GTI BPS gaat woensdag op de rollenbank van Beek Autoracing voor YouTube en ik denk ook het blad oOo

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 20:37
Arnout schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Ik ben nu aan de beurt met een 5008 uit 2019, 88.000km, 1.2 Puretech automaat en een distributieriem die kapot aan het gaan is.... kwam erachter door "oliedruk te laag" melding bij ongewenste :/ kickdown naar de 3e versnelling op de snelweg (> 4000 toeren). Gevaarlijke was dat de motor dus "uit" gaat, en je remt best snel af ook. Herstart op de vluchtstrook en de motor deed het weer.

Staat nu bij een merkdealer "maar we wachten nog op coulance bericht van de importeur". Heb gezegd dat ze sowieso moeten repareren (kosten €2200) en dan ga ik later nog wel achter dat bedrag aan mocht ik geen "akkoord" krijgen.
Dit verbaasd mij wel eigenlijk, ik had begrepen dat het probleem met kapotte distributieriemen al lang getackeld was, en bij motoren van na 2017 niet meer aan de orde zijn.. en ook dat de distributieriem alleen kapot gaat door het gebruik van de onjuiste olie.. hoe zit dat nu dan precies? Ik was juist van plan om een nieuw model 308 te gaan kopen uit 2022, met 36000 km op decteller… welk risico loop ik daar dan straks mee?? Is er iemand die daar iets over weet? Of linkjes met info vanuit Peugeot? De verkoper is geen dealers weet zo niet wat de status is van de gebruikte olie e.d.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:17
engelbertus schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Dit verbaasd mij wel eigenlijk, ik had begrepen dat het probleem met kapotte distributieriemen al lang getackeld was, en bij motoren van na 2017 niet meer aan de orde zijn.. en ook dat de distributieriem alleen kapot gaat door het gebruik van de onjuiste olie.. hoe zit dat nu dan precies? Ik was juist van plan om een nieuw model 308 te gaan kopen uit 2022, met 36000 km op decteller… welk risico loop ik daar dan straks mee?? Is er iemand die daar iets over weet? Of linkjes met info vanuit Peugeot? De verkoper is geen dealers weet zo niet wat de status is van de gebruikte olie e.d.
Hier een link naar uitgebreide info incl brief Stellantis.

https://www.bnnvara.nl/ka...-opel-en-peugeotbezitters

Het wordt mij niet duidelijk tot welk bouwjaar er een natte riem is gebruikt. Ik zou de dop van de olie eraf halen, dan kun je de evt natte riem zo zien én de staat waarin hij is. https://youtu.be/xNLgBYIlCsA?si=f7SJWIrcv4ae6zbv

Inmiddels is mijn auto gerepareerd, oliepomp, vacuümpomp ook stuk, in totaal €2200 maar ik heb de auto alweer terug zonder iets te betalen _/-\o_ en dat terwijl het onderhoud niet altijd bij Peugeot garages was gedaan... Ze bellen me nog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53
De 206SW 1.4HDI maakt plaats voor een 307 op LPG. Heb geen station meer nodig, wil wat comfortabelers en deze LPG auto kwam afgelopen week onverwacht online.
Vanmiddag de 206 op Marktplaats gezet, werd 100 euro onderboden, hopelijk morgen weg dat ding.

Had er anders nog gerust nog jaren mee doorgereden, verder heerlijke auto. De 307 is gewoon heel erg saai als je de 206 gewend bent. Ik moet weer leren benzine rijden, want die 206 komt met zn 68pk veel sneller van zijn plek dan de 307 met 109pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ik heb een peugeot 308 op het oog. ik ben op zek naar de prijslijst die horde bij het nieuwe type 308, met een datum eerste toelating van augustus 2022. Ik kan deze niet vinden, wel een van november 2022, of een van het oude model 308 van 2021.

dus vandaar dat ik het hier eens probeer, is er iemand hier die een pdf heeft van de prijslijst van het nieuwe type peugeot, 308 2021 / 2022 ?

of een linkje waar ik de eventuele pdf's zou kunnen vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
Csotranme schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:36:
Net een belletje van een onbekend 06 nummer...

Neem op: " met Luuk van Autoweek!" _O-

Kortom de 208 GTI BPS gaat woensdag op de rollenbank van Beek Autoracing voor YouTube en ik denk ook het blad oOo
Aangenaam verrast door het resultaat!!

Volgens het boekje moet het 208PK en 300NM zijn.
Ghisbert kwam uit op 205.2PK en 334NM dus de conclusie is wel dat hij na 120dkm en 8 jaar vrijwel netjes het aantal pk haalt en koppel dik 10% boven wat het zou moeten zijn >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwznssxDksaI5hvfDrWGzJNNrkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0crZ1Pz3MSk9WFhJwTkf5oJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxVe0PrIxTPlU_OLzu7uouukTdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsGB5TD9MS0e58b6ZoYAOoql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8D33rawamKfjM0223Qpaoy1iPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViZ6aAX4pd0JJnvx53kF4zpa.jpg?f=fotoalbum_large

Meting gedaan met uitlaat klep open en een meting met klep dicht. Met de klep open raakt de ECU wat in de war qua turbo druk en verslikt zich wat.
Met klep open zit hij wel wat sneller aan z'n maximale vermogen.

• PdeBie
Csotranme schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

Met de klep open raakt de ECU wat in de war qua turbo druk en verslikt zich wat.
Met klep open zit hij wel wat sneller aan z'n maximale vermogen.
Ja wat is het nu? Open of open? :+ ;)

Toffe gozer is Ghijsbert hè! Heb hem op meerdere rollenbank meetings gesproken en hij is echt zeer relaxed en vakkundig.

• Csotranme
PdeBie schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Ja wat is het nu? Open of open? :+ ;)

Toffe gozer is Ghijsbert hè! Heb hem op meerdere rollenbank meetings gesproken en hij is echt zeer relaxed en vakkundig.
Met klep open verslikt de ECU zich maar wel sneller aan max vermogen :+

Dus ja open haha.

Ghisbert is echt een toffe vent ja. Heeft duidelijk de grootste lol in zijn werk. Bak kennis en passie dat hij heeft en ook uitstraalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overseer10
themeparktommy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Ik heb na 3 weken en twee verschillende leenauto's uiteindelijk een nieuwe versnellingsbak gekregen. Deze doet het prima, zonder bijgeluiden!

De oude bak was opgestuurd naar Peugeot en daar onderzocht. In de connector van een speed sensor bleek een pinnetje niet goed contact te maken. Dus een elektronicafout. Hoe dan ook hebben ze toch een gloednieuwe bak geplaatst en niet alleen de connector vervangen. Minder dan dat had ik ook niet geaccepteerd op een gloednieuwe auto.

Als je het probleem nog hebt en je wil het toch verder laten onderzoeken, laat ze dan beginnen bij de connectors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb de indruk dat ik al heel lang geen update meer ontvangen heb, ik heb een E208 incl navigatie.
Jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYq1DvcONvSDJnsjrQsmo8Wpvvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FH507yUc7VPeXeT6bqh8TYbY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Bijzonder. Ik heb kleine twee weken terug weer een update gehad. Wel zonder navigatie.En de update daarvoor was ook niet zo heel lang geleden.

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lebre7
  • Laatst online: 08:28
@hjs

De laatste firmware van Wave 4 (pre-facelift 208) is van 1-2-2023 (44-07-05-22)
De laatste kaarten zijn van 6-2-2024 (v16). Meestal is er ook een kaartversie van eind augustus, maar dat kan eventjes duren voordat deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft iemand hier toevallig ervaring in het vervangen van de standaard speakers in een Peugeot 308 SW Blue Lease Premium edition? Deze auto heb ik als Lease auto besteld, maar toen der tijd niet voor het optie Denon pakket gekozen. Nu anderhalf jaar geleden heb ik de auto naar wissel van werkgever overgenomen van de leasemaatschappij.

Ik zit er nu aan te denken een versterk in te bouwen met een set Focal speakers, echter vraag ik mij af of alle plekken waar speakers geplaatst kunnen worden standaard wel bedrading aanwezig is. De standaard set betreft 6 speakers, vier woofers/midrange in alle deuren en twee tweeters in de voorportieren. Nu zie ik in de achter deuren ook plek voor tweeters, de vraag is of daar ook de bedrading al ligt?

Ik zit aan twee sets van Focal te denken met het type nummer IS PSA 165

Focal F-ISPSA165 | 16cm 2-weg luidsprekersysteem Inside Compo voor Peugeot, Citroën

Belangrijkste kenmerken:
- PSA (Peugeout, Citroen) specifiek 2-weg composysteem.
- Originele onderdelen blijven onbeschadigd (100% achteraf te monteren).
- Diepe middentonen met polyglass-membraan.
- TNB-tweeter met omgekeerde aluminium/magnesium-dome.

Compatibiliteitslijst op www.focal-inside.com/home/de/index.html

Technische specificaties:
- 16 cm woofer met voertuigspecifieke ABS-kunststof mand
- 32 mm spreekspoel diameter
- 45 mm magneetdiameter (neodymium magneet).
- Gevoeligheid 93 dB
- 4 ohm nominale impedantie
- Frequentiebereik 60 Hz - 28 kHz
- 60 WRMS, 120 Wmax

Bron: https://www.focal-inside....oor-peugeot-308-sw/#drive

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Vandaag na exact 6 weken eindelijk de e208 weer mogen ophalen nadat de OBC voor de tweede keer is vervangen.

Op de vraag of er nu een andere revisie van het onderdeel in is gekomen bleef men het antwoord schuldig. Volgens deze meneer was het helemaal geen veel voorkomend probleem. Ben toen de discussie maar niet aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:54
Na hoeveel km begaf je eerste obc het en na hoeveel de tweede? De mijne is vervangen bij ongeveer 35.000 kilometer. Ben benieuwd hoe lang deze het nu gaat volhouden. Alles onder garantie gegaan incl vervangend vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Bijzonder dat dit dan 6 weken moet duren. Ik heb er net 40K op de teller staan. Hopelijk blijft het bij mij gewoon allemaal werken. Momenteel lijkt de airco ventilator gruwelijk veel lawaai te maken. Dus zal helaas ook eens naar de garage moeten.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Afgelopen donderdag een Peugeot 308 1.2 130 pk allure pack business uit z2022 gekocht. Ik ben er erg blij mee. Het land/ de taal op Nederland ingesteld. Al na een oaarbminuten kreeg ik een melding over een beschikbare update, die 1 minuut zou duren de naam is echter in het Frans, maar de uitleg over hoe de installatie zal gaan is in het Nederlands. Is dat gebruikelijk?
De naam is : Amélioration des performances. Waar gaat deze update over? Er staat als datum 05/10/2024 volgens mij is het nog geen 5 oktober?
Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste