Robin40 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:48:
Na maanden wachten op een nieuwe antenne is mijn 308 (laatste generatie) eindelijk binnengebracht om deze te vervangen. Dit moet gebeuren ivm de aanhoudende problemen met zowel het infotainment scherm als het scherm achter het stuur, uitvallen sfeerverlichting en het niet onthouden van instellingen.
Nu na een week eens gebeld met de dealer (Broekhuis) wat de status was. Blijkbaar moet na het vervangen van de antenne deze via Peugeot Frankrijk

op afstand worden ingeleerd. Volgens de receptie moet na iedere stap die ze in de garage doen, vanuit Frankrijk een volgende worden gedaan alleen hebben zij steeds 96u de tijd om te reageren. Hierdoor ben je dus weken lang je auto kwijt voor het vervangen van een antenne.
Volgens de garage is mijn auto de 3e nu met dit issue waarbij het bij eerste van de drie tot op heden niet succesvol is gelukt om na ruim 3 weken de antenne aan de praat te krijgen

Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik nog een 206 van de oude garde heb, niks geen moeilijk gedoe met dit soort zaken. Recent ook DAB+ radio ingebouwd en dat functioneert gewoon prima via de originele analoge FM-antenne + antennekabel, kan FM ook nog zeer goed ontvangen, CD, bluetooth, usb en zelfs amazon alexa erop, wat heb je nog meer nodig.

TomTom verzorgd de navigatie en telefoongesprekken wel.
----------------
Vandaag overigens de Peugeot 206 (1.4, 2008, Génération 3DRS, 353.327KM) even naar de garage gebracht, hij begon Maandag plotseling wat sportiever te klinken, de einddemper wees wat naar boven toe. Bleek dus dat de klem achter de einddemper kapot is gegaan. Was met de rit naar het werk, gewoon naar huis gereden daarna zonder problemen.
Maar vandaag bij de rit naar de garage was het eerst prima, daar aangekomen moest eerst de klem besteld worden, dus wilde tijdelijk terug rijden en toen klonk hij ineens nog sportiever, halverwege donderde de pijp van de einddemper af.
Maar met alarmlichten rechtsomkeert gemaakt en gewoon al slepend en al naar de garage terug gereden, pijp is wel wat ingesleten maar dan komt er maar een nieuwe onder de volgende APK zolang hij niet lek gaat, bleek nog dik genoeg te zijn.
Denk dat het dorp daar nog nooit zo'n sportieve 206 heeft gehoord.
Enkele foto's:
https://imgur.com/a/t8c4WlA
Inmiddels gemaakt voor €34,52. We kunnen weer door.
Bij de aankomende APK denk ik maar toch de remschijven voor laten vervangen, want al jaren zit er een opstaande roestrand op die mij niet aanstaat, en volgens mij mag dat APK-technisch ook niet. Remmen doet hij nog steeds erg hard overigens maar met warmer weer en hogere snelheden lijkt hij wel enigszins last te krijgen van trillingen, remblokken dan uiteraard ook maar meteen nieuw.
Mag ook wel, die schijven zitten er inmiddels al 352.000+ kilometers op...
Recent nog genomen:
Voor de rest voorzie ik geen problemen, APK is weer begin volgend jaar, wellicht even kijken of er wat gedaan moet worden bij de puntjes waar hij wat zweet.
Moet trouwens zeggen dat de
Osram Ultra Life 12V H7 55W lampjes het prima doen in de dimlichten, die
Philips Whitevision meuk hield het vaak niet eens 3 maanden uit en kost circa 5 keer zoveel meer.
Osram Ultra Life autolampen zijn favoriet als het gaat om duurzaamheid. Ze hebben een indrukwekkende levensduur tot vier keer langer in vergelijking met standaard halogeenlampen en gaan tot 100.000 km mee (met een gemiddelde jaarlijkse kilometerstand van 14.259 km en 60% licht aan). Daarnaast hebben Ultra Life koplamplampen een modern design met zilveren kap. Ze zijn daarom ideaal voor frequente bestuurders of mensen die dagrijverlichting gebruiken, en kunnen ook worden gebruikt in koplampen van helder glas.
Ben benieuwd hoelang ze het echt gaan volhouden, want de lampen staan altijd aan tijdens het rijden zowel overdag als nacht, inmiddels zitten ze er sinds begin November 2023 in.
[
Voor 16% gewijzigd door
CriticalHit_NL op 19-06-2024 14:00
]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8