Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

ramrodwillem schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:12:
2 weken geleden zijn van mijn 2 weken oude 2008e de motorkap en gehele voorzijde gestolen.
Schijnt momenteel echt een plaag te zijn, enorme wachttijden tot dat de wagen is gemaakt.
Men is niet een in de wagen geweest om de motorkap te openen, is van af de buitenzijde gebeurt.

Is er een manier om op een goedkope/slimme manier te voorkomen dat men de motorkap zo makkelijk kan openen vanaf de buitenzijde, of een simpel alarm alleen op de motorkap te plaatsen. De oplossingen die ik heb gezien kosten als snel vele honderden Euro,s. Een Tag is ook een optie maar dan is het kwaad al weer geschiet, ik heb het liefst een alarm zodat men gestoord wordt of een vertraging dat men de motorkap niet meer zo snel open kan maken.[Afbeelding]
What the hell, is dat echt zo'n ding die voorkant? Heftig, succes met de afhandeling.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:19
Bij de Toyota's worden de katalysators (of gehele RAV4's) gestolen, bij de Duitsers het gehele interieur, bij de Zweden (of nu chinezen) de koplampen en nu bij Peugeot de volledige voorzijdes, wat voor een kolerezooi is dat nou weer. Gaan ze straks nu ook volledige accu's stelen? 8)7

Wat ik onbegrijpelijk vind is hoe men zo makkelijk en onmerkbaar bij dit soort onderdelen kunnen komen, en dat er überhaupt niet standaard alarms worden geïnstalleerd. Tijd voor een 'onderhoudsstand' indien niet actief elke stekker die onverwachts losgekoppeld wordt meteen alarm.

Veel succes, wat een trieste boel. Mooie wagen wel.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Afgelopen zondag kreeg ik een melding van een OTA update van de systeemsoftware (e2008 2023 facelift). De auto kon een minuut of tien niet gebruikt worden terwijl de update werd uitgevoerd (ik kreeg netjes die waarschuwing in het keuzemenu om de update te installeren).
Nou ben ik wel benieuwd wat er is verbeterd, zijn er ergens release notes te zien? Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt van veranderingen. Ik had gehoopt dat de bug met het ontbreken van de navigatie-view in de i-cockpit zou zijn opgelost, maar helaas, die ontbreekt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

Heeft de TomTom navigatie in de 308 PHEV nog voordelen ten opzichte van Waze?

Ik gebruik Waze vooral vanwege de waarschuwingen (flitsers, objecten op de weg, auto's op vluchtstrook). Iemand ervaring met hoe goed TomTom hier tegenwoordig in is?

Ik lees bijvoorbeeld wel iets over dat het accubereik beter ingezet wordt als je de ingebouwde TomTom gebruikt?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gebruik de navigatie eigenlijk zelde in mijn E208.
Heeft maar 2x per jaar een update en is dus nooit actueel.
Nou ja, zelde. klik er even op in de morgen om te kijken hoe vol de A7 is en of ik dan niet beter de afslag naar Spierdijk moet nemen bij de IJsbaan van Hoorn. ;)

Als ik ergens heen moet zet ik google maps aan via Android-auto.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 16-04-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
RvL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:20:

Ik gebruik Waze vooral vanwege de waarschuwingen (flitsers, objecten op de weg, auto's op vluchtstrook). Iemand ervaring met hoe goed TomTom hier tegenwoordig in is?

Ik lees bijvoorbeeld wel iets over dat het accubereik beter ingezet wordt als je de ingebouwde TomTom gebruikt?
Ik ervaar inderdaad dat de accu zo efficiënt mogelijk wordt ingezet als je de TomTom navi gebruikt. In mijn ervaring zijn er meermaals per jaar updates van de kaarten. Als je verbinding maakt met wifi en dan naar de navigatie-instellingen gaat dan zie je daar de updates per land en kan je ze downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Nu je het zegt is gebrek aan updates voor mij ook een belangrijke reden inderdaad, dat was ik alweer vergeten. Ik gebruik navi via Android Auto al weer een aantal jaar.

Blijf ik mooi bij Waze. Werkt prima

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe is het met de reclame in Waze tegenwoordig @RvL ?
Had op een gegeven moment ieder moment dat ze ff stilstond reclame (althans zo herinner ik het me :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

@Naafkap dat klinkt nog niet eens verkeerd! Voor hoeveel jaar krijg je updates? De Connected Services plus lopen voor zover ik kan zien in de app maar een half jaar.

Ik kan me van mijn tijd bij Renault nog wel herinneren dat de kaart updates maar beperkt gratis waren. Daarna redelijk veel bijbetalen per update.

@hjs
Ik hoor eigenlijk nooit reclame (meer) in Waze. Ik zie soms wel wat logos op de kaart die ik niet direct kan plaatsen, maar let daar verder niet echt op.

Maar zoals altijd ben je bij dit soort gratis diensten zelf het product. Althans, je data dan. Dat is met Google Maps niet anders.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
RvL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:18:
@Naafkap dat klinkt nog niet eens verkeerd! Voor hoeveel jaar krijg je updates? De Connected Services plus lopen voor zover ik kan zien in de app maar een half jaar.

Ik kan me van mijn tijd bij Renault nog wel herinneren dat de kaart updates maar beperkt gratis waren. Daarna redelijk veel bijbetalen per update.
Volgens mij krijg je lifetime updates van de kaarten en het systeem. Het abonnement is alleen nodig voor verkeersinfo en andere connected services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

RvL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:20:

Ik heb inmiddels 4100 km met mijn E208, in het begin gebruikte in Google maps, toen Waze , maar ik gebruik de laatste 3000 km TOMTOM van de auto. Werkt perfect. is even wennen, maar ook live verkeer werkt top hoor voor mijn gevoel. Makkelijk even een tesla lader in de buurt zoeken en als tussenstop erin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

@Naafkap
Ik zie dat de services tot september geactiveerd zijn. Wat ze daarna kosten kan ik nergens terugvinden. Het zal geheel van de prijs afhangen.

Het is me ook niet helemaal duidelijk welke services ik nu precies nodig zou hebben. Volgens mij zit alles (navi + alles uit de app) in de Connect Plus Service, maar wat die dan na september gaat kosten is me duidelijk.

@taz10
Voor tussentijds laden hoef ik het niet te doen. De 308 PHEV heeft alleen een type 2 aansluiting waarbij ik bij de meeste (zo niet alle?) laadstations langs de weg niet terecht kan. Daarnaast kan je met slechts 3,7kW laden, wat nu niet bepaald snelladen is :D

De app is trouwens wel echt bedroevend, of ligt dan aan mij? De dealer vertelde me dat al (en ook dat er aan het einde van het jaar een nieuwe wordt verwacht), maar zo slecht had ik het toch eigenlijk niet verwacht.

Ik kan het grootste gedeelte van de tijd eigenlijk gewoon niets met de app. Gisteravond de auto aan de paal gehangen. Hij zal nu ongetwijfeld vol zijn, maar de app geeft alleen de status van gisteravond 22:45 aan: nog steeds aan het opladen. Bijwerken op het hoofdscherm geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de auto.

Misschien een instelling in de auto verkeerd?

[ Voor 64% gewijzigd door RvL op 17-04-2024 09:08 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
RvL schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:55:
@Naafkap
Ik zie dat de services tot september geactiveerd zijn. Wat ze daarna kosten kan ik nergens terugvinden. Het zal geheel van de prijs afhangen.

Het is me ook niet helemaal duidelijk welke services ik nu precies nodig zou hebben. Volgens mij zit alles (navi + alles uit de app) in de Connect Plus Service, maar wat die dan na september gaat kosten is me duidelijk.

@taz10
Voor tussentijds laden hoef ik het niet te doen. De 308 PHEV heeft alleen een type 2 aansluiting waarbij ik bij de meeste (zo niet alle?) laadstations langs de weg niet terecht kan. Daarnaast kan je met slechts 3,7kW laden, wat nu niet bepaald snelladen is :D

De app is trouwens wel echt bedroevend, of ligt dan aan mij? De dealer vertelde me dat al (en ook dat er aan het einde van het jaar een nieuwe wordt verwacht), maar zo slecht had ik het toch eigenlijk niet verwacht.

Ik kan het grootste gedeelte van de tijd eigenlijk gewoon niets met de app. Gisteravond de auto aan de paal gehangen. Hij zal nu ongetwijfeld vol zijn, maar de app geeft alleen de status van gisteravond 22:45 aan: nog steeds aan het opladen. Bijwerken op het hoofdscherm geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de auto.

De connected services van Peugeot zijn inderdaad ondoorzichtig. Een overzicht staat op https://services-store.peugeot.nl/
Connect plus (met o.a. bediening op afstand via de app, real time traffic, gebruik van de stembediening met de stuurknop) is een half jaar gratis, daarna 12 euro per maand, of 120 euro per jaar.
Ik werd vorige maand een half jaar nadat ik de auto had onaangenaam verrast dat een boel functies niet meer werkten, heb nu met een kortingscode toch maar voor een jaar Connect plus gekocht, want TomTom verkeersinfo en het gebruik van de stuurknop om bv de klimaatregeling en de radio te bedienen wil ik niet missen. Maar ik ga de volgende keer wel op zoek naar een automerk waar wel gewoon na een half jaar alle functies blijven werken.
De app is inderdaad bar en boos, en werkt vaak niet of beperkt. Erg slecht, terwijl je daar 12 euro per maand voor moet betalen. Wat je wel kunt controleren in de auto is bij instellingen-connected services 'delen' aan staat. Dan zou de app af en toe wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Als je veel korte afstanden rijdt, verliest de app de verbinding met de auto. Als alle ritten minstens 15 minuten zijn (of 20 in mijn ervaring), dan zou het moeten blijven werken. Dus bloedje irritant. Echt een waardeloos systeem. EEVEE app lijkt om een of andere reden wel te blijven werken.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Sircuri schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:47:
[...]

Als je veel korte afstanden rijdt, verliest de app de verbinding met de auto. Als alle ritten minstens 15 minuten zijn (of 20 in mijn ervaring), dan zou het moeten blijven werken. Dus bloedje irritant. Echt een waardeloos systeem. EEVEE app lijkt om een of andere reden wel te blijven werken.
Goed over nagedacht, over dat systeem. Maar niet lang genoeg.... De laatste dagen inderdaad vooral in en rond de stad gereden. Als ik terug kijk in de ritregistratie in de app steeds zo'n 10-12 minuten. Ideaal om elektrisch te doen.

Afgelopen dinsdag was de laatste lange rit, 1,5uur van Utrecht naar Den Bosch (don't mention....). Vreemd genoeg vind ik die dan weer niet terug in het rittenoverzicht, enkel een ontbrekende rit.

Ik zal eens naar die EEVEE app kijken

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik ben niet zo thuis in PSA-wereld en probeerde te googlen, maar weet iemand waar je elektrische schema's kan vinden?

Ik vind een hoop niet zo legale links maar dat is allemaal best wel oud. Het gaat om een 2019 model 308 waarvoor ik de schema's nodig heb dus dat schiet niet op met oude software / VM's.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 18-04-2024 14:02 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 19:02
@Naafkap

Ik kan de app soms wel, soms niet inzien
Maar als die aan een laadpaal staat lukt het nooit om met de auto te verbinden.
Het lijkt net dat als de auto met de laadpaal verbonden is, er geen andere verbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tijdens het laden kan ik zelde kijken hoever hij met laden is. Is de auto vol dan lukt het wel weer (meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
hjs schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:30:
Tijdens het laden kan ik zelde kijken hoever hij met laden is. Is de auto vol dan lukt het wel weer (meestal).
De verbinding tussen app en server is soms wat onbetrouwbaar. De verbinding tussen server en auto is eigenlijk altijd onbetrouwbaar... ;)

Ik heb recent wel een manier gevonden waarbij het net wat beter lukt: als ik in de airco/verwarming van de E208 op afstand alvast aan wil zetten, lijkt het wel alsof het systeem (app, server, whatever) beter zijn best doet om een verbinding te maken. Vaak lukt het dan wel om de laadstatus te zien. Maar nog steeds: dat werkt niet altijd.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Ik ben aan het kijken voor een 2e hands Peugeot. ik lees iets over distributieriemen van de puretech motoren, en oprekken van distributieketting van THP motoren.. Bij diesel heb je roetfilter, adblue en eolys waar iets mee kan zijn.

Ik rijdt 25.000 km per jaar. loont een Diesel dan nog? of zitten daar naast hogere MRB ook nog meer onderhoudskosten aan?

En hoe zit het met onderhoud / risico's met de distributieriem / ketting? is de ene motor beter qua onderhoudskosten of maakt dat niet veel uit?

Ik kijk "nog" naar THP i.v.m. 1.6 4 cilinder, wat ik veel relaxter vindt klinken dan de 3 cilinders..

Kan iemand mij hier wat tips / richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Sircuri schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:47:
[...]

Dit nog eens goed uitgeprobeerd. Afgelopen weekend eigenlijk alleen maar ritten gemaakt van rond een uur. Ook vandaag weer. De laadstatus kon ik gisteravond tijdens het laden ophalen. De laatste update dateert echter weer van 00:14 afgelopen nacht: 100%, aangesloten en laden voltooid. Klein detail is dat ik de auto vanmorgen toch echt van de stekker heb gehaald en er een uur mee gereden heb. Toch is de actuele status weer niet op te halen.

Ook EEVEE geprobeerd. Daar krijg ik na ruim 5 dagen nog steeds geen gegevens op binnen.

Morgen moet ik toch naar de garage om de trekhaak er onder te laten zetten, dan mogen ze meteen eens kijken of alles goed staat qua instellingen. Onder Privacy heb ik alles zoveel mogelijk 'open' gezet.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

RvL schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:08:
[...]

Dit nog eens goed uitgeprobeerd. Afgelopen weekend eigenlijk alleen maar ritten gemaakt van rond een uur. Ook vandaag weer. De laadstatus kon ik gisteravond tijdens het laden ophalen. De laatste update dateert echter weer van 00:14 afgelopen nacht: 100%, aangesloten en laden voltooid. Klein detail is dat ik de auto vanmorgen toch echt van de stekker heb gehaald en er een uur mee gereden heb. Toch is de actuele status weer niet op te halen.

Ook EEVEE geprobeerd. Daar krijg ik na ruim 5 dagen nog steeds geen gegevens op binnen.

Morgen moet ik toch naar de garage om de trekhaak er onder te laten zetten, dan mogen ze meteen eens kijken of alles goed staat qua instellingen. Onder Privacy heb ik alles zoveel mogelijk 'open' gezet.
Ik heb gemerkt dat laden aan een DC lader langs de snelweg voor betere status updates zorgt, dan een AC laadpaal. (dus thuis). Waar dat dan weer mee te maken heeft, ben ik niet achter gekomen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18
engelbertus schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:29:
Ik ben aan het kijken voor een 2e hands Peugeot. ik lees iets over distributieriemen van de puretech motoren, en oprekken van distributieketting van THP motoren.. Bij diesel heb je roetfilter, adblue en eolys waar iets mee kan zijn.

Ik rijdt 25.000 km per jaar. loont een Diesel dan nog? of zitten daar naast hogere MRB ook nog meer onderhoudskosten aan?

En hoe zit het met onderhoud / risico's met de distributieriem / ketting? is de ene motor beter qua onderhoudskosten of maakt dat niet veel uit?

Ik kijk "nog" naar THP i.v.m. 1.6 4 cilinder, wat ik veel relaxter vindt klinken dan de 3 cilinders..

Kan iemand mij hier wat tips / richting geven?
Bij diesel een 1.6 8V uitzoeken, de 16V is dramatisch. Voor 25K per jaar is benzine of diesel om het even. Ik rijd zelf een 206 1.4HDI, de 70 euro wegenbelasting extra is weg te strepen tegen 1x minder tanken per maand.

Wat THP betreft, de eerste exemplaren zijn dramatisch qua kettingrek en olieverbruik. Vanaf 2012 zijn ze beter geworden en de nieuwere e-THP is eigenlijk probleemloos. Enige wat blijft is de inwendige vervuiling, dat is inherent aan direct ingespoten motoren.

Collega heeft een THP in z'n BMW 1 serie, inmiddels 2 ton op de teller, heeft nog geen inwendige reiniging nodig gehad. Maar die collega weet ook niet wat het nieuwe rijden is, zit altijd minstens op 2500RPM en zit de hele tijd terug te schakelen van 6 naar 5 of 4 op de snelweg :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Sircuri schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb gemerkt dat laden aan een DC lader langs de snelweg voor betere status updates zorgt, dan een AC laadpaal. (dus thuis). Waar dat dan weer mee te maken heeft, ben ik niet achter gekomen.
Thanks, maar met een PHEV kan ik niet DC laden :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Mr Pingu schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:02:
Ik ben niet zo thuis in PSA-wereld en probeerde te googlen, maar weet iemand waar je elektrische schema's kan vinden?

Ik vind een hoop niet zo legale links maar dat is allemaal best wel oud. Het gaat om een 2019 model 308 waarvoor ik de schema's nodig heb dus dat schiet niet op met oude software / VM's.
Je zou die vraag eens uit kunnen zetten bij Peugeot Community (voorheen Peugeot Meeting). Daar zitten wel gebruikers tussen die toegang hebben tot 'servicebox'. Of het daarin staat weet ik niet.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nique de Graaff
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 02:11
Hoi, ik ben op zoek naar peugeot onderdeel 060721

(dat is nummer 3 op het plaatje (dus A+B).

Deze bout en moer zorgen er voor dat de drijfstang dus vast zit rond de krukas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL2jBiRDCIIyvDxg93_Jii39KPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tMDL6WVhc7IlvTBxXwrr8PwF.png?f=user_large

Beetje heel erg jammer dat deze bout en moer dus nergens te koop zijn. Althans, niet in Nederland en als je ze over de grens vind mag je de hoofdprijs betalen. Voor een setje van 8 betaal je al snel €200!!

Een setje van 8 bouten en moeren. Hoe dan!?

Ik zit al diep in deze hell hole omdat er olie bij de koelvloeistof kwam, en ik dus aan de slag ging om de koppakking te vervangen. Ik kwam er achter dat de nokkenas lekker was aangevreten dus die kon ik ook gaan vervangen. En van kwaad tot erger, kwam ik er dus achter dat een olieschraapveer lui was geworden en niet meer goed uitzette waardoor ik zo olie omhoog zoog tussen de cilinderwand en de zuiger.

Er gaat dus een nieuw setje ringen om die zuiger heen (ja de cilinder ziet er prima uit maar wordt wel heel lichtjes gehoont natuurlijk). Maar volgens de fabriek moet je dan wel de bout en het moertje vervangen.

Wat ik raar vind is dat deze bouten ook gewoon in de 206 zitten e.d. Hoe is het dan mogelijk dat die dingen nergens in NL te koop zijn? Schroeft iedereen die meuk zonder te vervangen in elkaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
_JGC_ schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:50:
[...]

Bij diesel een 1.6 8V uitzoeken, de 16V is dramatisch. Voor 25K per jaar is benzine of diesel om het even. Ik rijd zelf een 206 1.4HDI, de 70 euro wegenbelasting extra is weg te strepen tegen 1x minder tanken per maand.

Wat THP betreft, de eerste exemplaren zijn dramatisch qua kettingrek en olieverbruik. Vanaf 2012 zijn ze beter geworden en de nieuwere e-THP is eigenlijk probleemloos. Enige wat blijft is de inwendige vervuiling, dat is inherent aan direct ingespoten motoren.

Collega heeft een THP in z'n BMW 1 serie, inmiddels 2 ton op de teller, heeft nog geen inwendige reiniging nodig gehad. Maar die collega weet ook niet wat het nieuwe rijden is, zit altijd minstens op 2500RPM en zit de hele tijd terug te schakelen van 6 naar 5 of 4 op de snelweg :X.
Bedankt voor je uitleg! hier heb ik wat aan. recente peugeots hebben dus een (e)-th motor, die het probleem met de ketting dus niet meer heeft. dat scheelt al!
de puretech motoren hebben nog geen oplossing voor de distributieriem. is ook nog veel in het nieuws geweest.

Hoekun je bij een diesel zien of dit een 8 of 16 kleps versie is? ik had hiervoor een 1.6 diesel. van 2013 of 2014. ik vond dat die makkelijk afsloeg. ondanks dat die meer pk had dan de 2.0 hdo 206 die ik hiervoor had. daaruit zou je dan kunnen concluderen dat de 1.6 een 16 klepper was. deze hebben met name in de hogere toerentallen meer vermogen heb ik begrepen, terwijl de 8 kleppers soepeler rijden? wat zijn dan de dramatischezaken van de 16 kleppers?

en nog een vraag, hoe werkt de adaptive cruisecontrol bij en 308 T9 van tussen 2016-2020? heeft die ook een stop en go functie? of geeft die de controle bij snelheid onder een bepaalde snelheid terug aan de bestuurder? ik vind het juist bij lage snelheden, filerijden etc. erg handig. als het alleen op de snelweg handig is heb ik het niet zo nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@engelbertus Puretech is destijds andere riem voor gekomen, je kunt alleen in de advertentie niet zien of je een auto met de oude of de nieuwe riem koopt. Verder weet je niet welke olie er ververst en bijgevuld is, dus zelfs als je eentje met een goede riem koopt heb je kans dat de olie alsnog de riem opvreet als de verkeerde olie erin zit of te lang met oude olie wordt doorgereden.

De 1.6 16V rampblokken in de 308 was vnml de DV6TED6. De DV6C en DV6DTED zijn beter. Probleem met de DV6TED6 is dat die motor helemaal volgehangen is met milieubesparende maatregelen waar die motor helemaal niet op gebouwd is. Lekkende injectoren, diesel door je olie vanwege regenereren van het roetfilter, die troep wil je gewoon niet. Krijg je dan wel gezeik met eolys tankjes voor terug, maar dat is een bekend issue waar fatsoenlijke oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ah ok..
de dieselmotoren met de genoemde rampencodes zijn dan al motoren van rond ca 2005, en dus in dan vooral in de veel oudere types peugeots gebruikt. niet meer in die van de 308 na 2013. ( e-HDI of Blue HDI?) ik had motorcode BH01 in mijn 308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
eHDI en BlueHDI is idd het betere blok. Die oude 16-kleppers zijn van 2005 tot 2012 gebruikt, daarna kwamen de betere motoren.

Ik snor nog vrolijk door met mijn 206 met DV4TD/8HZ motor, 417.000km inmiddels. Maandje terug een nieuw kleppendeksel en wat gloeibougies en het rijdt weer vele kilometers zonder extreem veel stinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

_JGC_ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:18:
eHDI en BlueHDI is idd het betere blok. Die oude 16-kleppers zijn van 2005 tot 2012 gebruikt, daarna kwamen de betere motoren.
Amen. De 8 kleppers zijn de betere motoren. Ik heb een Volvo V50 gehad met een 1.6 diesel PSA motor, 8 klepper uiteraard, en deze probleemloos gereden van 200.00 tot 330.000. Geen strepentrekker, maar wel een zuinige motor die prima mee kon doen met de rest van het verkeer.

De 8 klepper is gewoon een simpelere motortechniek en gaat ook mede daarom langer mee. Bij lage toeren heeft een 8 klepper een voordeel tegenover een 16 klepper, om dat de cilinder makkelijker gevuld raakt met zuurstof. Diesels hebben met lage toeren de meeste koppel, dus het is een prima combinatie om mee te rijden.

De 16 klepper was gewoon een ramp door de emissie restrictie, zoals al eerder genoemd. Lekkende verstuivers, dure roetfilter reparaties, verstopping van de olie aanzuig, noem een probleem en deze motor die had het. Oplossing was om de roetfilter en EGR uit te programmeren, dan had je alleen nog grote kans dat je verstuivers gingen lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Mijn 206 had volgens mij 90 pk met 2 liter. Reed fantastisch. Bijna 340.000 mee gereden grootste problemen die ik had was lekkende verstuivers, en de clips om de deksel boven de motor vast te houden. Op gegeven moment een keer accu leeg, dynamo stuk, lekkende stuurbekrachtiging en uiteindelijk 5e versnelling kapot, radiator lek, toen ook de multiriem het niet meer deed terwijl radiator nog lek was maar besloten om hem niet meer te laten maken, er waren elke jaar veel kosten mee, en boven de 320.000 zonder 5e versnelling is het dan op een gegeven moment wel eens welletjes. Verder altijd met veel plezier in gereden.. de 308 die ik daarna had miste alleen radar en adaptive cruisecintrol. Ook veel plezier van gehad, tot 2e keer lekke koppakking met wat bijkomende kosten en apk risico die ook maar weggedaan. Zo’n mooie uitvoering heb ik nog niet weer gezien helaas.
Maar kan iemand me vertellen hoe de adaptive cruisecontrol werkt op een 308 het van ca 2018/2019 ? Is dat met stop en go of moet je dat uiteindelijk zelf maar doen in de file of bij stoplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
De ACC van mijn 308 2.0bluehdi van 2016 is ongelooflijk bagger. Hij kan niet zelf remmen, behalve op de motor. Dus moet vaak zelf remmen. Op de snelweg m.i. onbruikbaar

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
De E-2008 (2022) vandaag toegevoegd aan de familie!

Links mijn Alfa Romeo Giulia en rechts de E-2008 van vrouwlief!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqnLF3gRA_5XBwVcQTsdpiBfSqo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/470AL5xgPwuVvlll67oRnzK1.jpg?f=fotoalbum_small

Als E-2008 rijders tips hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 02-05-2024 00:53 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
@engelbertus persoonlijk zou ik niet eens meer naar diesel kijken.. Je wordt aan alle kanten nu al en straks al helemaal ingeperkt en op kosten gejaagd als je diesel rijdt.

met 25k per jaar zou ik gewoon een benzine pakken.

Overigens zijn de e-HDI blokjes prima te doen. Ik heb voorheen een 2012 208 met 1.4 e-HDI gehad.
Liep aardig zuinig en het blok zelf was onverwoestbaar. Pas alleen op met de automaten.
Die waren in die tijd vrijwel altijd gerobotiseerde handbakken. Je kan ze herkennen aan het ontbreken van een P-stand op de pook.
Ik had die bak er ook in zitten en ze schakelen ontzettend traag dus je moet ermee leren rijden. Tevens gaan de schakel solonoids nog wel eens kapot en dat is best een duur grapje kan ik je vertellen...

Inmiddels ook ruime ervaring met THP motoren hier. De ouwe lui hebben nog een 2010 DS3 Sport Chic staan die ze destijds nieuw gekocht hebben met eerste generatie 1.6 THP.
Dat ding is na 14jaar zo zwaar vervuilt van binnen dat het me zou verbazen als er nog 100pk over is van de 156.
Overigens wel 2x de turbo moeten vervangen (reden weet ik even niet meer) maar de huidige zit er al 10 jaar op geloof ik.
Het ketting probleem had deze ook last van na een paar maanden al. De eerste generatie had een fout in de kettingspanner. Die is toen vervangen. De revisie kettingspanner heeft een gaatje in de kop van de bout zodat je die kan herkennen.

Zelf rij ik nu al 3 jaar met een 2016 208 GTI BPS met de 208pk EP6FDTX 1.6 e-THP motor. Dit is dus de 2de generatie THP. Als je opzoek gaat naar een auto noemen ze het niet altijd e-THP maar gewoon THP. Kijk of er start/stop systeem op zit. zoja, dan is het e-THP/gen2.

Met de 208 heb ik nog geen problemen gehad tot nu toe. Enkel een defecte lambdasonde en heb de inlaatkleppen laten stralen met granulaat. Dat laatste kost wel wat maar het bekende vervuilings kwaaltje van niet vloeiend optrekken bij volgas is nagenoeg verdwenen.

Dan nog één bekend euvel van de THP wat nog steeds wel eens voorkomt is een defecte hogedruk brandstofpomp (HPFP). Zeker bij de eerste generatie als die nog geen revisie pomp gehad heeft. Overigens is die bij de DS3 van mn ouders nog nooit vervangen en nog steeds de originele vanuit de fabriek.

Mijn mening is dat je prima een THP kan kopen, ja ook de wat oudere/1st gen MITS ze goed onderhouden zijn.
Als dat zo is, hebben ze vrijwel altijd de revisie onderdelen wel gehad inmiddels en is een eerste generatie THP vrijwel gelijk aan de 2de generatie.
Het enige wat een dingetje blijft is de inlaat vervuiling maar die heb je ook bij andere merken (hallo VW TFSI) en de HPFP.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Csotranme 1.4HDI is idd onverwoestbaar. De mijne gaat 420K aantikken binnenkort. Nieuw kleppendeksel erop bij 410K (carterventilatie lek, geen los onderdeel), 4 nieuwe gloeiers erin en het rijdt weer heerlijk :). Helpt ook mee dat ik 410K km aan EGR-vervuiling weg heb gegooid met het vervangen van kleppendeksel.

Dat van de granulaatreiniging hoor je meer. Collega heeft een 1-serie met een THP erin, die rijdt altijd hoge toeren, als je ernaast zit word je horendol van hem want hij schakelt continu van 6 naar 5 naar 4 en terug terwijl dat helemaal niet hoeft, maar hij is verknocht aan rijden met 3000 RPM. Olieverbruik niet buitensporig en verontreiniging heeft ie geen last van.

THP en VTI zijn een beetje specialistische motoren. Onderhoud van die dingen moet je overlaten aan een specialist of de dealer, bij veel garages ga je de mist in. Begint vaak al met verkeerde olie, maar ook die vreemde constructie met de waterpomp over de achterkant van de multiriem is veel universele garages onbekend.

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 02-05-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
_JGC_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:51:
@Csotranme 1.4HDI is idd onverwoestbaar. De mijne gaat 420K aantikken binnenkort. Nieuw kleppendeksel erop bij 410K (carterventilatie lek, geen los onderdeel), 4 nieuwe gloeiers erin en het rijdt weer heerlijk :). Helpt ook mee dat ik 410K km aan EGR-vervuiling weg heb gegooid met het vervangen van kleppendeksel.

Dat van de granulaatreiniging hoor je meer. Collega heeft een 1-serie met een THP erin, die rijdt altijd hoge toeren, als je ernaast zit word je horendol van hem want hij schakelt continu van 6 naar 5 naar 4 en terug terwijl dat helemaal niet hoeft, maar hij is verknocht aan rijden met 3000 RPM. Olieverbruik niet buitensporig en verontreiniging heeft ie geen last van.

THP en VTI zijn een beetje specialistische motoren. Onderhoud van die dingen moet je overlaten aan een specialist of de dealer, bij veel garages ga je de mist in. Begint vaak al met verkeerde olie, maar ook die vreemde constructie met de waterpomp over de achterkant van de multiriem is veel universele garages onbekend.
Het is ook redelijk bekend, althans bij de GTI rijders, dat je best moet trappen met die THP blokken.
Je moet echt geen 100 in zn 6 willen rijden daarmee. Dan vervuild hij als een jecko.
Ik krijg ook altijd terug van mn ouders dat die DS3 weer wat beter rijdt als ik hem een keer geleend heb :+
Ik trap er wel mee en rij hoog toeriger dan hun doen.

Tegenwoordig is THP wel gemeengoed hoor. Alleen qua olie doen garages nog wel eens nonchalant.
Er zijn mensen die op andere olie dan de 0w30 INEO First van Total rijden zonder problemen maar ik riskeer het niet. Die olie kost toch niet de kop a 45eur per 5L.
Zelfde voor de bakolie. Ik gooi er enkel OEM olie in maar dat is bij mij meer vanwege het mechanische sperdiff wat ik erop heb zitten die andere olie niet lekker vindt.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Csotranme schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Het is ook redelijk bekend, althans bij de GTI rijders, dat je best moet trappen met die THP blokken.
Je moet echt geen 100 in zn 6 willen rijden daarmee. Dan vervuild hij als een jecko.
Ik krijg ook altijd terug van mn ouders dat die DS3 weer wat beter rijdt als ik hem een keer geleend heb :+
Ik trap er wel mee en rij hoog toeriger dan hun doen.

Tegenwoordig is THP wel gemeengoed hoor. Alleen qua olie doen garages nog wel eens nonchalant.
Er zijn mensen die op andere olie dan de 0w30 INEO First van Total rijden zonder problemen maar ik riskeer het niet. Die olie kost toch niet de kop a 45eur per 5L.
Zelfde voor de bakolie. Ik gooi er enkel OEM olie in maar dat is bij mij meer vanwege het mechanische sperdiff wat ik erop heb zitten die andere olie niet lekker vindt.
Qua olie boeit het niet welk merk je erin gooit, zolang het maar PSA B71 2312 specificaties draagt. Die specificatie mag de olie pas dragen na goedkeuring door PSA/Stellantis.

Waar het mis gaat is dat de oude boekjes nog 5W30 aangeven. PSA heeft het voorschrift door de jaren heen aangepast naar 0W30 omdat de ketting dan koud beter gesmeerd wordt. Veel garages negeren dat en mikken er alsnog 5W30 of zelfs 5W40 in, vaak niet eens met de juiste PSA specificaties maar gewoon de longlife olie met VAG specs die ze overal in dumpen.

Ik dump die PSA B71 2312 overigens gewoon in de 1.4HDI. Die kwam met 10W40 op de markt en kon bij uitzondering in overleg met dealer op 5W30 (volgens het boekje dan), die verbruikt hier op 20.000km nog geen halve liter 0W30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36

cdoens

Peugeot-gek

Nique de Graaff schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:50:
Hoi, ik ben op zoek naar peugeot onderdeel 060721

(dat is nummer 3 op het plaatje (dus A+B).

Deze bout en moer zorgen er voor dat de drijfstang dus vast zit rond de krukas.

[Afbeelding]

Beetje heel erg jammer dat deze bout en moer dus nergens te koop zijn. Althans, niet in Nederland en als je ze over de grens vind mag je de hoofdprijs betalen. Voor een setje van 8 betaal je al snel €200!!

Een setje van 8 bouten en moeren. Hoe dan!?

Ik zit al diep in deze hell hole omdat er olie bij de koelvloeistof kwam, en ik dus aan de slag ging om de koppakking te vervangen. Ik kwam er achter dat de nokkenas lekker was aangevreten dus die kon ik ook gaan vervangen. En van kwaad tot erger, kwam ik er dus achter dat een olieschraapveer lui was geworden en niet meer goed uitzette waardoor ik zo olie omhoog zoog tussen de cilinderwand en de zuiger.

Er gaat dus een nieuw setje ringen om die zuiger heen (ja de cilinder ziet er prima uit maar wordt wel heel lichtjes gehoont natuurlijk). Maar volgens de fabriek moet je dan wel de bout en het moertje vervangen.

Wat ik raar vind is dat deze bouten ook gewoon in de 206 zitten e.d. Hoe is het dan mogelijk dat die dingen nergens in NL te koop zijn? Schroeft iedereen die meuk zonder te vervangen in elkaar dan?
Kan de dealer hier ook niet aan komen? Dan zal de prijs waarschijnlijk ook niet mals zijn.
Heb je een tekening van de 206 er bij gepakt om te kijken of die hetzelfde onderdeelnr hebben?

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Na het bestellen van de e208 GT 51kw/400km in januari 2023, komt hij dan nu ein-de-lijk in zicht. :') Goed nieuws van de dealer nadat ik wilde weten hoelang het ongeveer nog gaat duren voordat de auto geleverd wordt:
''Ik heb het even laten uitzoeken door onze adminsitratie. Auto is gisteren gebouwd is door Stellantis aangegeven. Auto kan denk ik in de maand mei worden afgeleverd afhankelijk van transport e.d.''

De SEPP subsidie moet binnen 1,5 jaar worden toegekend als de aanvraag geaccepteerd is. Aangezien het in juni alweer 1,5 jaar geleden is, ga ik denk ik toch maar verzoek tot uitstel vragen bij de RVO. :/ Transport is drama bij Stellantis, zelfs kantoor personeel in Frankrijk krijgt de mogelijkheid om zich te laten omscholen tot vrachtwagenchauffeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ook ik heb eindelijk goed nieuws, de dealer heeft bevestigd dat mijn e208 GT 400km gemaakt is en eind mei binnen zal komen (bestelling februari 2023). Nog eventjes geduld! 😌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Voor de geinteresseerden, hier het verbruik van mijn E 208 GT , 51 kWh . Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1531784.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:01
taz10 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:23:
Voor de geinteresseerden, hier het verbruik van mijn E 208 GT , 51 kWh . Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1531784.html
Nice! Klopt het dat alles op snelweg staat, en kun je een idee geven van de (gemiddelde) snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

NLGhost schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Nice! Klopt het dat alles op snelweg staat, en kun je een idee geven van de (gemiddelde) snelheid?
Nagenoeg alles snelweg. Ik zal vanaf heden wat meer gaan specificeren. Maar op de snelweg rijden we altijd tussen 100 /105 , gewoon cruise 105 is standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:06
@taz10 Het verbruik wat je registreert, is dat afgelezen van de auto, of bepaal je dat aan de hand van hoeveel je geladen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Twardt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:43:
@taz10 Het verbruik wat je registreert, is dat afgelezen van de auto, of bepaal je dat aan de hand van hoeveel je geladen hebt?
Bij elke laadsessie maak ik een foto van % voor het laden en na het laden. Zo klopt het geladen precies , enigste wat ik thuis wel zie is aardig laadverlies. Of het klopt weet ik niet. Mijn ratiosolar zal wel kloppen maar wat de EEVEE app weergeeft is heel wat minder
Dit is EVEE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlrZAUE4-vSfFczDKFhFfur6qfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3wDgNxAlMoFNDFhZUq5GyYY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIWT4XhWrhjJdHQOFsoqsDudXdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY1D2P7orFCAeDYK9icAWMc5.jpg?f=fotoalbum_large
45,39 kWh

En dit is mijn ratio Solar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2plLlo0epMp7FGttHfVebGjRyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NMtITCbsY3pUy7n9mbQZI10.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik kijk dus niet naar wat de auto in de computer zegt over verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hier heeft de 2016 308 sw 2.0 bluehdi weer eens een probleem. Kmstand ~196k

Ik moest gewoon even weer tanken, na een rit van ~280km. Niks bijzonders, bijna 40L erin. Ik rij weg, en op de eerste rotonde:
‘Motorstoring, laat deze repareren’.

Géén motorstoringslampje, alleen ‘service’ en als je dus op het dagtellerknopje drukt krijg je hem te zien.

Hij komt nu altijd 20 seconden na op contact zetten erop. 3 piepjes met die melding dus, maar geen motorstoringlampje.

Obd lezer gaf geen DTC, dus vermoedelijk Peugeot eigen die diagbox gevonden moet worden.

Is er wellicht iemand hier op het forum die een kan lenen of even hiermee voor kan zitten?

Lijkt bijna of ik vuile diesel heb getankt of zo..

Laatste half jaar al genoeg gezeur gehad met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Eolys moet wellicht bijgevuld worden.. het niveau wordt gechecked na een tankbeurt. Had dit ook een keer allemaal paniek. Werd zelfs door Peugeot gebeld. Toen het aankwam op het maken van een afspraak kon ik al inplannen over 2 weken.. dus dan is t niet zo ernstig? Dat kon ze aan de telefoon dan weer niet garanderen. Dus zelf maar langs de garage gegaan.. toen kwam dus die diagnose eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
engelbertus schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:17:
Eolys moet wellicht bijgevuld worden.. het niveau wordt gechecked na een tankbeurt. Had dit ook een keer allemaal paniek. Werd zelfs door Peugeot gebeld. Toen het aankwam op het maken van een afspraak kon ik al inplannen over 2 weken.. dus dan is t niet zo ernstig? Dat kon ze aan de telefoon dan weer niet garanderen. Dus zelf maar langs de garage gegaan.. toen kwam dus die diagnose eruit..
Mja dat is net het probleem: de ‘paniek’ lijkt er niet te zijn. Het is een melding over een motorstoring, maar het lampje motorstoring komt niet op. Dus het lijkt totaal niet boeiend m.i.
En heeft mijn 2016 adblue-308 nog wel eolys? En ook: waarom zetten ze dan gewoon niet op het display: eolys-tank . Vul maar bij.

Ik zie idd wel dat het na elke tankbeurt ingespoten wordt, en op moment is hij leeg. En komt de melding op.. lijkt er wel op te lijken..

Wel kut, over 4 weken wil ik met vakantie en moet ook nog 2 banden vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 20-05-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Bijvullen is best duur, en zitten nog wel risico’s aan m.i. kort daarna had ik weer een storing. Waarschijnlijk lekke koppakking. Ivm keuring gevraagd wat nog meer gedaan moest kwamen ze met dat eolystank lekt.. vond het allemaal kort op elkaar wel een beetje schimmig verhaal worden. Tankje vervangen is nog duurder dan vullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(jarig!)
Mocht er iemand op zoek zijn naar dakdragers voor een 3008 (2016 - _), stuur me even een DM ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 15:32
Vandaag mijn E208 binnen. Top ding, maar.. de app kan niks? Via de website zie ik ook "Your vehicle is not eligible for any of our services."
Geen laadsessie info of preheating. Is dit er nu gewoon niet voor de Active uitvoering of mis ik iets hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MaglevNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:52:
Vandaag mijn E208 binnen. Top ding, maar.. de app kan niks? Via de website zie ik ook "Your vehicle is not eligible for any of our services."
Geen laadsessie info of preheating. Is dit er nu gewoon niet voor de Active uitvoering of mis ik iets hier?
De app is sowieso ruk, vaak geen verbinding of update.
Mijn auto staat nu te laden, maar hoever hij is????

Maar ik geloof wel dat je een stuk gereden moet hebben voordat hij echt verbinding maakt.
Nog even geduld dus nadat je hem gekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
De koppeling en verbinding met de auto was bij mijn 308 ook maar zo-zo soms geen verbinding of verdwenen tellerstanden etc als er wel weer een keer verbinding was.. volgens mij zijn de mogelijkheden van app koppelingen met auto’s bij veel merken niet echt veel beter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

hjs schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:06:
[...]

Maar ik geloof wel dat je een stuk gereden moet hebben voordat hij echt verbinding maakt.
Nog even geduld dus nadat je hem gekoppeld heb.
Klopt, je moet met de auto minstens 15 tot 20 minuten gereden hebben. Dan pas komt de koppeling tot stand. Ik vermoed dat de auto 1x per 10 minuten of kwartier verbinding zoekt met het thuisfront.

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Na 18 maanden was 'ie er dan eindelijk. d:)b Wat een genot, prachtige auto. Komende tijd nog even wennen aan alle knopjes e.d., al voelt het redelijk snel gewend. Alleen de app wilt nog niet, hij registreert ritten en weet waar de auto staat, alleen het stukje ''op afstand bedienen'' wilt nog niet. Ik zit in de laatste stap, 'Beveiligde bluetooth verbinding', die maar niet wilt lukken. Telefoon is verbonden met Bluetooth, maar na een paar minuten krijg ik een timeout dat er 'iets is mis gegaan, probeer opnieuw'. Iemand die dit probleem herkent? :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knXPIc0ui9cXHV71jBWw3TaT8q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R76ELkR2lwv7zaiXCjdULsH5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Robertos147
Ja hoor, dat herkent iedereen met een moderne Peugeot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

hjs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:12:
@Robertos147
Ja hoor, dat herkent iedereen met een moderne Peugeot :+
Ja, ik heb gelezen dat de app een drama is. Maar dat 'ie niet goed in te stellen is heb ik nog niet eerder gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Robertos147 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Ja, ik heb gelezen dat de app een drama is. Maar dat 'ie niet goed in te stellen is heb ik nog niet eerder gelezen.
Ik weet het niet meer precies, geen problemen met bluetooth gehad zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Bij mijn 2016 208 GTI was het ook altijd huilen met de pet op.
Sowieso geen live data. Data werd naar de app gepusht wanneer je telefoon verbinding maakte met de auto via Bluetooth.

Ik heb er nu een veel nieuwere unit in zitten van een 2008 uit 2023(?) En daar raakt de app helemaal van in de war. Heeft wel gewerkt maar elke keer gedoe. Ik heb het opgegeven.

Die van mn Toyota werkt 10x beter wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
engelbertus schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:20:
Bijvullen is best duur, en zitten nog wel risico’s aan m.i. kort daarna had ik weer een storing. Waarschijnlijk lekke koppakking. Ivm keuring gevraagd wat nog meer gedaan moest kwamen ze met dat eolystank lekt.. vond het allemaal kort op elkaar wel een beetje schimmig verhaal worden. Tankje vervangen is nog duurder dan vullen..
Nou het was wel de eolys die op was. Ben deze keer maar naar een PCA specialist gegaan, erg goed gevoel bij die garage wel. ~€200 lichter en de eolys melding is weg.
Prijs viel me mee, ook met de banden erbij. Goede communicatie. wisten wat ze deden Zo kan het dus ook.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Robertos147 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:59:
Na 18 maanden was 'ie er dan eindelijk. d:)b Wat een genot, prachtige auto. Komende tijd nog even wennen aan alle knopjes e.d., al voelt het redelijk snel gewend. Alleen de app wilt nog niet, hij registreert ritten en weet waar de auto staat, alleen het stukje ''op afstand bedienen'' wilt nog niet. Ik zit in de laatste stap, 'Beveiligde bluetooth verbinding', die maar niet wilt lukken. Telefoon is verbonden met Bluetooth, maar na een paar minuten krijg ik een timeout dat er 'iets is mis gegaan, probeer opnieuw'. Iemand die dit probleem herkent? :')

[Afbeelding]
Nice geniet ervan!

Ik moet nog een paar weken geduld hebben en dan mag ik na 19 maanden ook deze auto gaan rijden!
Volgens de dealer is de auto nu op transport, volgende week bij de dealer (rijklaar als het goed is, dat is bij de importeur al gebeurd).

Nu las ik dat er weer productie-problemen zijn en leveringen van Juli uitgesteld zijn naar Oktober dit jaar voor de 208 lijn! ;w

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 15:32
Robertos147 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:59:

[Afbeelding]
Ik sta een paar posts boven je. Ik kan nog altijd niet meer dan willekeurige ritten bekijken (niet alle), km stand lezen (niet altijd up-to-date), en naar een plaatje van mijn auto kijken. :+
Gelukkig kan ik de laadsessie volgen via de app van de laadpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
19 maanden wachten??? Dan is het nieuwe model onderhand al aangekondigd 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lethalseni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoXc9ZlNqsM2Noja6S5VLaYH4AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFWRCuUgiWcWxFVxQKqDXXbO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn E-208 GT afgelopen vrijdag na 18 maanden wachten ook eindelijk op mogen halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
lethalseni schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:44:
[Afbeelding]

Ik heb mijn E-208 GT afgelopen vrijdag na 18 maanden wachten ook eindelijk op mogen halen!
Schitterende auto en prachtige kleur! Veel plezier en veilige km’s gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
PdeBie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:27:
19 maanden wachten??? Dan is het nieuwe model onderhand al aangekondigd 8)7
Dat klopt. Aan de foto's te zien hebben die mensen inderdaad het nieuwe 2024-model gekregen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Naafkap schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Schitterende auto en prachtige kleur! Veel plezier en veilige km’s gewenst!
Dankjewel, komt helemaal goed! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
GAIAjohan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Nou het was wel de eolys die op was. Ben deze keer maar naar een PCA specialist gegaan, erg goed gevoel bij die garage wel. ~€200 lichter en de eolys melding is weg.
Prijs viel me mee, ook met de banden erbij. Goede communicatie. wisten wat ze deden Zo kan het dus ook.
Netjes, zakje zelf kost al rond de €100 en het is (bij de DS3 in ieder geval) best wel een vervelende klus.

Wel bijzonder dat je een algemene storing kreeg, bij mij gaf ie expliciet aan dat er iets mis was met het roetfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Of-Aaargh schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Dat klopt. Aan de foto's te zien hebben die mensen inderdaad het nieuwe 2024-model gekregen. _/-\o_
Mja, dat is uiteindelijk niet waarvoor je getekend hebt. Nu valt het bij de 208 wel mee, maar wat als het nieuwe model er totaal anders en lelijker uit ziet? Of bepaalde opties niet meer heeft t.o.v. de voorganger? Ik zou dat nooit accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Knul schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Netjes, zakje zelf kost al rond de €100 en het is (bij de DS3 in ieder geval) best wel een vervelende klus.

Wel bijzonder dat je een algemene storing kreeg, bij mij gaf ie expliciet aan dat er iets mis was met het roetfilter.
In de 308 is het geen zak meer maar een tankje. Alleen qua vullen is het lastig want je moet er van onder bij, waardoor je eigenlijk dmv een hevel moet vullen.
Mja die algemene storing vind ik bijzonder, maar wellicht zijn ze bij de auto’s met adblue bang dat mensen anders eolys in de adbluetank gooien of zo, en daarom maar even wat moeilijker gemaakt om het probleem te weten, zodat dit bijna altijd door een garage gedaan wist

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

PdeBie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:50:
[...]

Mja, dat is uiteindelijk niet waarvoor je getekend hebt. Nu valt het bij de 208 wel mee, maar wat als het nieuwe model er totaal anders en lelijker uit ziet? Of bepaalde opties niet meer heeft t.o.v. de voorganger? Ik zou dat nooit accepteren.
Ja en nee. Ik heb toen getekend voor het oude model (pre-facelift) met nieuwe accu (51kW).

En als het goed is heeft iedereen die de auto besteld heeft begin 2023 de keuze gekregen om de 51kw te laten staan en dus de facelift te krijgen, of om te zetten naar oude 50kw versie.

Tenminste, ik heb netjes die keuze gekregen ergens halverwege 2023. Toen was het verschil in levertijd 1 a 2 maanden tussen de oude en nieuwe versie (levering oktober-december). And here we are 6 maanden later nog geen auto haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 19:44
Ik vind die levertijden nog steeds bizar. En dat terwijl de prijzen (lease) voor een e208 fiks gestegen zijn in de afgelopen 24 maand.

Je zou toch zeggen dat het aantal bestellingen wel wat zou afnemen? Wij hebben in april 2022 besteld en vorig jaar mei geleverd. En dat vond ik al belachelijk lang. En nu lees ik verhalen over 19 maanden..

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja het is ook echt bizar! En ja, de prijzen stijgen gigantisch en het vervelende is, de fiscale waarde wordt pas bepaald bij het op kenteken zetten! Bij bestelling was de waarde €37.700, nu zit deze op €43.300 (ongeveer)...

En wat dan lichtelijk vervelend is, is om te lezen dat mensen al de auto rijden die de auto vele maanden later dan mij besteld hebben. :+ Dan vraag ik mij af, waar gaat het mis want blijkbaar is het niet op volgorde van bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:16:
Ja het is ook echt bizar! En ja, de prijzen stijgen gigantisch en het vervelende is, de fiscale waarde wordt pas bepaald bij het op kenteken zetten! Bij bestelling was de waarde €37.700, nu zit deze op €43.300 (ongeveer)...

En wat dan lichtelijk vervelend is, is om te lezen dat mensen al de auto rijden die de auto vele maanden later dan mij besteld hebben. :+ Dan vraag ik mij af, waar gaat het mis want blijkbaar is het niet op volgorde van bestellen?
Of geen courante variant besteld met te veel toeters en bellen. Ik had in November 2021 besteld en rij er in sinds 1 mei 2022. Heb daarbij gekozen voor de meest simpele en goedkoopste uitvoering.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:16:
Bij bestelling was de waarde €37.700, nu zit deze op €43.300 (ongeveer)...
Wauw. Dat scheelt serieus veel geld in de maand aan bijtelling. Leasetarieven stijgen uiteraard navenant mee.

Alleen daarom al zou ik het niet aandurven om er een te bestellen, want je weet gewoon niet waar je aan toe bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:30
Laat een extra alarm op je nieuwe 208 of 2008 zetten, er rijden bendes rond de het op diverse onderdelen van je wagen hebben voorzien, bij mij hebben ze een motorkap en de gehele voorzijde eraf gehaald, 5min werk. Onderdelen niet voorradig bij Peugeot staat nu al 3 maanden te wachten, wees gewaarschuwd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrXHBORdLVaUcXXIsA1A-xFp-nY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XvYqQssqd0yBGceJjgmvkVL6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar niet meer achteruit inparkeren dan. WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:30
hjs schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:45:
Maar niet meer achteruit inparkeren dan. WTF
Zou er niet vanuit gaan dat dat alleen gaat helpen,dit was op een redelijk drukke doorgaande weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 11:09
Hoi!
Ik ben aan het orienteren naar een eerste auto. Ik moet relatief ver forenzen (90km/dag) dus ik was op zoek naar een comfortabele B-segment auto die ook prettig file rijdt. Eisen: relatief nieuw, <100,000 KM, automaat (voor file rijden), cruise control. Ik kwam met deze eisen al snel uit op een Peugeot 208 vanaf 2020. Met deze filters zijn de goedkoopsten bij de merkdealer zo'n 18-19k. Hoe is de betrouwbaarheid van deze auto verder? Ik las dat er wat problemen waren met de distributieriem, is dat bij de modellen vanaf ongeveer 2020 ook aanwezig? Maakt het bijvoorbeeld nog veel uit of je er eentje neemt met 40k op de teller of 80k? Ik sta ook open voor auto's van andere merken (ook al is dit het Peugeot topic :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@PdeBie jij had de 308 besteld als lease toch?

Hoeveel maanden en kilometers contract en welke versie? Wat is je maand bedrag?

Ik krijg een wellicht interessant aanbod nu van wg om m'n Yaris door te laten schuiven en zelf een nieuwe uit te zoeken die wel aan de norm bij mijn functie hoort...
Ik zit nu op een zeldzame aangepaste regeling waar ze vanaf willen.

Mijn budget is 1165 incl brandstof voorschot, 35k km en 48mnd.
Zou daar met 2 tientjes bij betalen dan wellicht de 308 GT 225 Hybrid full option voor kunnen pakken maar twijfel...

Dan moet ik de 208 er ook uit doen eigenlijk en de lease auto ook privé gaan rijden en daar heb ik nog niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Csotranme schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:55:

Hoeveel maanden en kilometers contract en welke versie? Wat is je maand bedrag?

Ik krijg een wellicht interessant aanbod nu van wg om m'n Yaris door te laten schuiven en zelf een nieuwe uit te zoeken die wel aan de norm bij mijn functie hoort...
Ik zit nu op een zeldzame aangepaste regeling waar ze vanaf willen.

Mijn budget is 1165 incl brandstof voorschot, 35k km en 48mnd.
Zou daar met 2 tientjes bij betalen dan wellicht de 308 GT 225 Hybrid full option voor kunnen pakken maar twijfel...

Dan moet ik de 208 er ook uit doen eigenlijk en de lease auto ook privé gaan rijden en daar heb ik nog niet zoveel zin in.
Waarom zou je de leaseauto niet privé willen rijden? Ik heb zo’n 20 jaar lease gereden. Begonnen met 206 en de laatste auto’s 308. Ik heb privé niet goedkoper kunnen rijden? Sinds een jaar werk ik voor een werkgever die helaas niet aan leaseauto’s doet, anders was ik gewoon weer in een leaseauto gaan rijden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
_Dune_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Waarom zou je de leaseauto niet privé willen rijden? Ik heb zo’n 20 jaar lease gereden. Begonnen met 206 en de laatste auto’s 308. Ik heb privé niet goedkoper kunnen rijden? Sinds een jaar werk ik voor een werkgever die helaas niet aan leaseauto’s doet, anders was ik gewoon weer in een leaseauto gaan rijden.
Beetje lang verhaal maar komt er kortweg op neer dat ik de 208 GTI BPS net 6maanden had na 2 jaar zoeken toen ik bij huidige werkgever ging werken.

In eerste instantie vaste reiskostenvergoeding maar die dekte de lading niet.
Nu de Yaris voor dat bedrag met verklaring "geen privé"

Het is wellicht goedkoper ja om gewoon bijtelling te gaan betalen op de Yaris of eventueel de swap naar 308 maar ik heb de 208 niet voor niets.
Dat ding is me simpelweg te leuk/dierbaar om weg te doen.

Ik vind het prima om dus naar de lease klasse te gaan die bij mijn functie hoort zodat er een uitzondering minder is maar dan wel zonder dat ik er netto op achteruit ga.
Anders moet ik de 208 verkopen en dat wil ik niet ;)

En de baas wil dit overigens. Niet mijn idee.
Ik ben opzich prima happy met de huidige regeling dus als hij het anders wil, moet hij het compenseren vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 16-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Csotranme schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:55:
Nee, uiteindelijk niet gedaan. Ik werk tegenwoordig op UT Centraal, dus ga lekker treinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
PdeBie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Nee, uiteindelijk niet gedaan. Ik werk tegenwoordig op UT Centraal, dus ga lekker treinen :)
Ik heb een hekel aan OV :P

Ik ben er inmiddels wel uit...

Het blijft de huidige situatie met de 208 privé en de Yaris voor werk.
Optie 2 is dat wg me vroegtijdig een auto laat uitzoeken in het budget wat bij mijn functie past.

Effectief ongeveer 800eur bruto loonsverhoging.
Doen ze dat niet, jammer dan en houden we het zoals nu.

Ergens wil ik zelf ook wel naar de hogere lease klasse aangezien ik nu 280km per dag rij.
Daar is de Yaris niet voor gemaakt maar het moet mij geen geld kosten onderaan de streep.

[ Voor 14% gewijzigd door Csotranme op 16-06-2024 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
280km per dag om op werk en thuis te komen? De t*ring. Mooi dat ik werk dichterbij had gezocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
PdeBie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:51:
280km per dag om op werk en thuis te komen? De t*ring. Mooi dat ik werk dichterbij had gezocht :P
Haha ja :p
Is een te mooie klus om te laten liggen dus toch aangepakt ondanks de afstand.

Is ook 32uur voor hetzelfde salaris als waar ik voorheen 40uur voor werkte :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, behalve dat je de minder gewerkte tijd nu aan reistijd kwijt bent :?

Afijn. Peugeot topic. Geen werk topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

MaglevNL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Ik sta een paar posts boven je. Ik kan nog altijd niet meer dan willekeurige ritten bekijken (niet alle), km stand lezen (niet altijd up-to-date), en naar een plaatje van mijn auto kijken. :+
Gelukkig kan ik de laadsessie volgen via de app van de laadpas.
Nou, het is gister uiteindelijk gelukt met de bluetooth koppeling. Maar ik zou de strijd opgeven als ik jou was, ik heb nu iets meer om naar te kijken behalve het plaatje van de auto. Niks werkt d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5ghnQQLiovqgty9z_q35jA2Hds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ7GEX70vJ29osjcht8cJlCI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Er is een terugroepactie gaande voor sommige 208 2024 modellen, volgens mij de hybrides.

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240160

Ik heb vrijdag de afspraak staan voor een gratis fix. :)

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:19
Na maanden wachten op een nieuwe antenne is mijn 308 (laatste generatie) eindelijk binnengebracht om deze te vervangen. Dit moet gebeuren ivm de aanhoudende problemen met zowel het infotainment scherm als het scherm achter het stuur, uitvallen sfeerverlichting en het niet onthouden van instellingen.

Nu na een week eens gebeld met de dealer (Broekhuis) wat de status was. Blijkbaar moet na het vervangen van de antenne deze via Peugeot Frankrijk 8)7 op afstand worden ingeleerd. Volgens de receptie moet na iedere stap die ze in de garage doen, vanuit Frankrijk een volgende worden gedaan alleen hebben zij steeds 96u de tijd om te reageren. Hierdoor ben je dus weken lang je auto kwijt voor het vervangen van een antenne.

Volgens de garage is mijn auto de 3e nu met dit issue waarbij het bij eerste van de drie tot op heden niet succesvol is gelukt om na ruim 3 weken de antenne aan de praat te krijgen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:19
Robin40 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:48:
Na maanden wachten op een nieuwe antenne is mijn 308 (laatste generatie) eindelijk binnengebracht om deze te vervangen. Dit moet gebeuren ivm de aanhoudende problemen met zowel het infotainment scherm als het scherm achter het stuur, uitvallen sfeerverlichting en het niet onthouden van instellingen.

Nu na een week eens gebeld met de dealer (Broekhuis) wat de status was. Blijkbaar moet na het vervangen van de antenne deze via Peugeot Frankrijk 8)7 op afstand worden ingeleerd. Volgens de receptie moet na iedere stap die ze in de garage doen, vanuit Frankrijk een volgende worden gedaan alleen hebben zij steeds 96u de tijd om te reageren. Hierdoor ben je dus weken lang je auto kwijt voor het vervangen van een antenne.

Volgens de garage is mijn auto de 3e nu met dit issue waarbij het bij eerste van de drie tot op heden niet succesvol is gelukt om na ruim 3 weken de antenne aan de praat te krijgen ;w
Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik nog een 206 van de oude garde heb, niks geen moeilijk gedoe met dit soort zaken. Recent ook DAB+ radio ingebouwd en dat functioneert gewoon prima via de originele analoge FM-antenne + antennekabel, kan FM ook nog zeer goed ontvangen, CD, bluetooth, usb en zelfs amazon alexa erop, wat heb je nog meer nodig. :+ TomTom verzorgd de navigatie en telefoongesprekken wel.

----------------

Vandaag overigens de Peugeot 206 (1.4, 2008, Génération 3DRS, 353.327KM) even naar de garage gebracht, hij begon Maandag plotseling wat sportiever te klinken, de einddemper wees wat naar boven toe. Bleek dus dat de klem achter de einddemper kapot is gegaan. Was met de rit naar het werk, gewoon naar huis gereden daarna zonder problemen.

Maar vandaag bij de rit naar de garage was het eerst prima, daar aangekomen moest eerst de klem besteld worden, dus wilde tijdelijk terug rijden en toen klonk hij ineens nog sportiever, halverwege donderde de pijp van de einddemper af. oOo

Maar met alarmlichten rechtsomkeert gemaakt en gewoon al slepend en al naar de garage terug gereden, pijp is wel wat ingesleten maar dan komt er maar een nieuwe onder de volgende APK zolang hij niet lek gaat, bleek nog dik genoeg te zijn.

Denk dat het dorp daar nog nooit zo'n sportieve 206 heeft gehoord. :>

Enkele foto's:
https://imgur.com/a/t8c4WlA

Inmiddels gemaakt voor €34,52. We kunnen weer door.

Bij de aankomende APK denk ik maar toch de remschijven voor laten vervangen, want al jaren zit er een opstaande roestrand op die mij niet aanstaat, en volgens mij mag dat APK-technisch ook niet. Remmen doet hij nog steeds erg hard overigens maar met warmer weer en hogere snelheden lijkt hij wel enigszins last te krijgen van trillingen, remblokken dan uiteraard ook maar meteen nieuw.

Mag ook wel, die schijven zitten er inmiddels al 352.000+ kilometers op... :z

Recent nog genomen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BBSCE8I.jpeg

Voor de rest voorzie ik geen problemen, APK is weer begin volgend jaar, wellicht even kijken of er wat gedaan moet worden bij de puntjes waar hij wat zweet.

Moet trouwens zeggen dat de Osram Ultra Life 12V H7 55W lampjes het prima doen in de dimlichten, die Philips Whitevision meuk hield het vaak niet eens 3 maanden uit en kost circa 5 keer zoveel meer.
Osram Ultra Life autolampen zijn favoriet als het gaat om duurzaamheid. Ze hebben een indrukwekkende levensduur tot vier keer langer in vergelijking met standaard halogeenlampen en gaan tot 100.000 km mee (met een gemiddelde jaarlijkse kilometerstand van 14.259 km en 60% licht aan). Daarnaast hebben Ultra Life koplamplampen een modern design met zilveren kap. Ze zijn daarom ideaal voor frequente bestuurders of mensen die dagrijverlichting gebruiken, en kunnen ook worden gebruikt in koplampen van helder glas.
Ben benieuwd hoelang ze het echt gaan volhouden, want de lampen staan altijd aan tijdens het rijden zowel overdag als nacht, inmiddels zitten ze er sinds begin November 2023 in.

[ Voor 16% gewijzigd door CriticalHit_NL op 19-06-2024 14:00 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier van de week weer op auto jacht geweest dus.

Het is nog even slag om de arm wat m'n werkgever gaat doen.
Ik heb nu de Yaris als lease maar ze willen me dus naar de standaard wat mijn collega's ook hebben. Dat is best een stap... Ik wil dat hun het verschil betalen uiteraard.

Mochten we er uit komen gaat het denk ik de full option 308 GT 225 worden in Vert Olivine.
Andere opties die ik nu heb zijn Toyota CH-R (ik voel het niet...), Renault Megane E-tech (goedkoop en full EV maar ik weet het niet) of een C5X.
Doe laatste is alleen grofweg 10k duurder dan de 308 full option en de pneumatische vering is niet leverbaar meer. Dus de C5X valt ook af.

Morgen gesprek met manager om te zien wat mogelijk is. Ik ben benieuwd.
Ik hoop dat ik kan wisselen maar sluit nier uit dat ze me nog 2 jaar tot de Yaris veroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Csotranme schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:42:
Mochten we er uit komen gaat het denk ik de full option 308 GT 225 worden in Vert Olivine.
Geweldige auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Als de Renault Megane voor jou in een vergelijkbare uitvoering als de 308 GT (dat zal dan minimaal de Iconic 220pk Comfort range zijn) inderdaad goedkoper is, zou ik die zeker ook overwegen. Is ook een prima auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Ben echt positief verrast over het verbruik van m'n e208 51kWh. d:)b Dit is woonwerk verkeer van Alkmaar naar Amsterdam, dus een combinatie snelweg/N weg en heel klein stukje stadsverkeer. 40km enkele reis. De auto staat in de normale modus met de airco aan op 20 graden met de blower op 1-3. Zoveel mogelijk met de B geremd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yVqg23_Chx4PnN38l3X8NR1b6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZdyIaNXV4HI2wsEntQlddCC4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vanmiddag eindelijk mijn Peugeot e-208 GT (51kW) op mogen halen bij de dealer (foto's volgen later). Wat is elektrisch rijden een verschil ten opzichte van bezine/diesel zeg. Heerlijk. Automaat is weer even wennen, ja ik heb al het schakel reflex gehad en de rem ingedrukt alsof het de koppeling is en ja, remmen werken prima! :+

Het heeft uiteindelijk maar 20 maanden 8)7 geduurd maar dan heb je ook wat! Volgens de dealer heeft het deels te maken met de combinatie lakkleur (geel) en de optie diamond black dak... Daardoor werd mijn bestelling veel verder in de productielijn gezet ten opzichte van besteldatum. Schijnt geen populaire combi te zijn. Echter, dit is een aanname van de dealer want niemand weet hoe het gaat in Frankrijk wat dat betreft.

Wel heb ik enkele vragen waar anderen misschien al ervaring mee hebben.

1. Klopt het dat alle e-connected services zoals op afstand verwarmen/koelen, laadstatus checken e.d. tegenwoordig achter de paywall zitten van het connect-Plus abonnement?

2. De interieur sfeer verlichting is op de felste stand (7) nog heel erg zwak en vandaag bij het mooie zomer zonnetje zelfs niet eens zichtbaar. Klopt dat?

3. Als ik object detectie aan wil zetten in het menu krijg ik de melding dat mijn voertuig niet geschikt hiervoor is. Ik heb alle opties in het GT-pack van de facelift en ik meen te herinneren dat deze functie erin zou moeten zitten. Ook heb ik het idee dat de parkeer sensoren (nog) niet werken of aan staan, wat denk ik onder dezelfde optie valt?

4. En als laatste, ik teste even de laadpas bij een publieke laadpaal met de accu op 75% maar de laadpaal geeft groen ligt, accu vol, melding. Hebben meer mensen dit of moet ik eerst nog ff wat meer kilometers maken voor de eerste laadbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dreanor schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:35:
Vanmiddag eindelijk mijn Peugeot e-208 GT (51kW) op mogen halen bij de dealer (foto's volgen later). Wat is elektrisch rijden een verschil ten opzichte van bezine/diesel zeg. Heerlijk. Automaat is weer even wennen, ja ik heb al het schakel reflex gehad en de rem ingedrukt alsof het de koppeling is en ja, remmen werken prima! :+

Het heeft uiteindelijk maar 20 maanden 8)7 geduurd maar dan heb je ook wat! Volgens de dealer heeft het deels te maken met de combinatie lakkleur (geel) en de optie diamond black dak... Daardoor werd mijn bestelling veel verder in de productielijn gezet ten opzichte van besteldatum. Schijnt geen populaire combi te zijn. Echter, dit is een aanname van de dealer want niemand weet hoe het gaat in Frankrijk wat dat betreft.

Wel heb ik enkele vragen waar anderen misschien al ervaring mee hebben.

1. Klopt het dat alle e-connected services zoals op afstand verwarmen/koelen, laadstatus checken e.d. tegenwoordig achter de paywall zitten van het connect-Plus abonnement?

2. De interieur sfeer verlichting is op de felste stand (7) nog heel erg zwak en vandaag bij het mooie zomer zonnetje zelfs niet eens zichtbaar. Klopt dat?

3. Als ik object detectie aan wil zetten in het menu krijg ik de melding dat mijn voertuig niet geschikt hiervoor is. Ik heb alle opties in het GT-pack van de facelift en ik meen te herinneren dat deze functie erin zou moeten zitten. Ook heb ik het idee dat de parkeer sensoren (nog) niet werken of aan staan, wat denk ik onder dezelfde optie valt?

4. En als laatste, ik teste even de laadpas bij een publieke laadpaal met de accu op 75% maar de laadpaal geeft groen ligt, accu vol, melding. Hebben meer mensen dit of moet ik eerst nog ff wat meer kilometers maken voor de eerste laadbeurt?
Disclaimer: ik heb geen 208, maar een (facelift) e2008; qua uitrusting en functionaliteit is die echter vergelijkbaar met de e-2008
1. Ja, na een half jaar moet je 120 euro per jaar betalen voor die functionaliteiten. Maar ook bv. voice command via de knop op je stuur werkt na het eerste gratis half jaar niet meer.
2. Ik heb die ervaring ook, de ambiance-verlichting is niet heel helder op de helderste stand, en niet echt zichtbaar op zonnige dagen.
3. Voor de niet wettelijk verplichte veiligheidsvoorzieningen moet je bij Peugeot áltijd bijbetalen, zelfs in de GT-uitvoering. Dat is ook de reden waarom Peugeot nooit meer dan 4 sterren haalt in Euro-NCAP botsproeven.
De melding "obstakeldetectie niet beschikbaar" is een beetje verwarrend. Vroeger kon je met die optie de parkeersensoren uitzetten (bijvoorbeeld voor in de wasstraat). Peugeot heeft een tijdje geleden die optie uitgezet, waarom mag Peugeot weten. Dus je moet lezen "obstakeldetectie uitschakelen niet beschikbaar". Maar nu je parkeersensoren blijkbaar niet werken is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Je krijgt dus nooit piepjes als je heel dicht tegen een obstakel aan parkeert? Je achteruitrijcamera doet het wel? Ik zou daarmee terug gaan naar de garage.
4. Bij accu 75% vol moet bijladen gewoon werken. Heb je het al bij een andere laadpaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dreanor schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:35:
Het heeft uiteindelijk maar 20 maanden 8)7 geduurd maar dan heb je ook wat!
Welke indicatie kreeg je toen je destijds de bestelling hebt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Robertos147 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:44:
Ben echt positief verrast over het verbruik van m'n e208 51kWh. d:)b
Ik ben er ook van onder de indruk, zelfs al trap ik geregeld het pedaal tot de bodem. Het blijft toch elke keer genieten, die versnelling! :)

Vraagje: hoe krijg je je verbruik getoond onder de actieradius? Ik heb het alleen voor elkaar gekregen om de boordcomputer als persoonlijk dashboard te tonen, maar het zou fijn zijn om dat altijd in te kunnen zien.
Pagina: 1 ... 84 ... 89 Laatste