Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 10.044 views sinds 30-01-2008

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:39:
Oké, voor alle 2407WFP-HC gebruikers:

- De banding:
Hier heb je een link naar een gradient. Je kan best de afbeelding opslaan op je pc en openen in een willekeurige viewer. Wanneer de kleuren niet goed overlopen in elkaar ga je de overgangen duidelijk zien door lijnen: dit is banding. Bij ons was het duidelijk te zien.

- De rode gloed rond vierkante haakjes:
Foobar is een gratis muziekspeler die je hier kan downloaden. Wanneer je een muziekbestand in foobar sleept met in de naam vierkante haken zoals [ of ] kan je langs de lijn van de vierkante haken een andere lijn zien lopen waar alle pixels rood kleuren.

- De ghosting issues:
Wij hebben geen ghosting kunnen ontdekken. Misschien is dit enkel het geval bij sommige monitoren.

Wanneer vind ik dat er banding is?
Als je hoofd op 60cm van het scherm hangt en je de kleurovergangen duidelijk kan zien. Maw je ziet blokjes of cirkels kleur (als er banding zou zijn in de gradient van de link)
Hmm banding valt me wel goed op met die gradient :/. Nu ben ik geen grafische bewerker en dus voor mij niet zo'n heel groot probleem. Bij bewegende beelden etc zie je het tocht nooit.
Volgens mij heb ik er last van bij bepaalde letters, bijvoorbeeld de indexweergave van dit forum ( bijvoorbeeld onderaan: GoT Index > Videoplanken & Beeldkanonnen > x ). De witte letters in het grijze gebied vertonen dan grijze pixels :S :/.

Maar wel slecht idd :/.

Ghosting heb ik ook geen last van.

specs

• Sqall
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dreameater schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:39:
[...]

dat is het hem nou , die functies kan ik niet vinden : :P
Ik realiseer me net dat dit topic gaat over meerdere schermen, ik heb de 2407-HC, dus daar had ik het over... :P
Als je het over de 2007 hebt, dan weet ik niet of dit scherm ook die functies heeft...

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
kristo filosoof schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:22:
[...]

Jaja, we kennen je voorliefde voor die vierkante FP's, op naar de derde wrschnlk? :9

Post liever s een rev, mét die gradiënt van hierboven, ipv te lachen met die arme mensen die op hun 2407 wachten ... :P

En ja mensen, er zijn nog andere 24' ... ;)
Ja, ik zie een prachtig plaatje met in elkaar overlopende kleuren. Waar zouden die lijnen moeten zitten dan :?

Zowel op m'n A02 als op m'n A05 ziet het er prachtig uit.

[Voor 5% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 08-11-2007 15:22]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
Ik heb op dit moment de 2001FP en ben daar heel erg tevreden over, maar wil toch eens gaan kijken voor een breedbeeld opvolger, toch wel handig met lightroom ed.

DELL is me heel erg goed bevallen, dus de 2407 zal wel de opvolger worden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:55

PromoX

Flying solo

dreameater schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:28:
Nou ik heb hem...

Aangesloten en zag dat de kleuren er echt slecht uitzagen.
Dit had natuurlijk met instellingen te maken, eventjes ingesteld en ze staan perfect!
Bij de mijne heb ik nog niets gewijzigd en vind het er al prima uitzien; mooi dat je alsnog tevreden bent :).
Nu wou ik graag call of duty 4 spelen op een resolutie van 1280 x 960 zodat je er zwarte balken omheen hebt. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit voor elkaar krijg.
Nadat je het spel opgestart hebt:
Menu -> Display Settings -> Wide Mode -> 1:1, of 'Aspect' als je de enkel de juiste aspectratio wilt hebben.

And I'm the only one and I walk alone.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

Gamer

mobile

Rolfski schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:39:
[...]

Kreeg als antwoord van Rob dat ze in heel Europa zijn uitverkocht! 1 december pas leverbaar :?
Weet je dit zeker ?
Damn, na een paar jaar eindelijk nog eens een schermpje gekocht en is het al niet meer leverbaar :)

• jcvjcvjcvjcv
LG L245WP-BN is ook een leuk alternatief voor de Dell 2407WFP. Heb hem aangeraden aan een vriend, die heeft hem gekocht. Ik ben hem net wezen bekijken. Ziet er goed uit. Is weer eens wat anders dan die 24" TN crap die je overal en nergens tegenkomt a 400 euro voor 24 inch.

Alleen die glimmende voet..

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 10:48

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

PromoX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:47:
[...]

Bij de mijne heb ik nog niets gewijzigd en vind het er al prima uitzien; mooi dat je alsnog tevreden bent :).

[...]

Nadat je het spel opgestart hebt:
Menu -> Display Settings -> Wide Mode -> 1:1, of 'Aspect' als je de enkel de juiste aspectratio wilt hebben.
Hey ontzettend bedankt man!
Nu kan ik lekker CoD4 spelen op een kleinere resolutie zonder dat het beeld vervormd! Super!
Zo heb ik toch nog een FPS boven de 100 _/-\o_

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:47:
LG L245WP-BN is ook een leuk alternatief voor de Dell 2407WFP.
Ja, dat vind ik ook. :)

Mocht je meer info (gebruikers-ervaring) hebben, do not hesitate to post. 8)
(voeten zijn er om 1) gekust te worden (igv vrouwenvoetjes) en 2) vesa-vervangen te worden (igv monitoren)) ;)

:P

[Voor 25% gewijzigd door kristo op 09-11-2007 07:20. Reden: vrouwen ;)]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kristo filosoof schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 06:37:
[...]

[...]

(voeten zijn er om 1) gekust te worden (igv vrouwenvoetjes) en 2) vesa-vervangen te worden (igv monitoren)) ;)

Iel, voeten :X Nouja, dan weten we jouw fetisj iig ook weer.

Ik zit er aan te denken om de 2007WFP aan te schaffen maar ik heb er nog een vraag over. Ik zou hem graag aansluiten aan én m'n desktop én m'n laptop (ene via DVI andere via D-SUB) is het mogelijk om via een knop op de monitor te switchen tussen deze twee bronnen of moet het omslachtiger?

• PromoX

PromoX

Flying solo

sOid schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:10:
Ik zit er aan te denken om de 2007WFP aan te schaffen maar ik heb er nog een vraag over. Ik zou hem graag aansluiten aan én m'n desktop én m'n laptop (ene via DVI andere via D-SUB) is het mogelijk om via een knop op de monitor te switchen tussen deze twee bronnen of moet het omslachtiger?
Je kunt met de meest linkse toets wisselen tussen de verschillende aansluitingen:
1. VGA, 2. DVI-D, 3. S-Video, 4. Composite

Het nummer van de aansluiting die in gebruik is wordt ook weer gegeven op de monitor.
http://img232.imageshack.us/img232/763/2007wfp300ux2.jpg

[Voor 7% gewijzigd door PromoX op 09-11-2007 10:29]

• sOid
  • Niet online
Ahh top, bedankt :)

Anoniem: 236493

Hebben jullie andere 2007wfp bezitters ook dat als je bepaalde grijstinten bekijkt (voorbeeld: http://dump.kentie.net/grijs.png ) scherm ietswat onrustig wordt, a la een 60hz crt? Ik heb het een beetje, en hoewel het niet heel storend is vraag ik me af of het een defect is, of gewoon het gevolg van de technologie die het scherm gebruikt.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 236493 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:03:
Hebben jullie andere 2007wfp bezitters ook dat als je bepaalde grijstinten bekijkt (voorbeeld: http://dump.kentie.net/grijs.png ) scherm ietswat onrustig wordt, a la een 60hz crt? Ik heb het een beetje, en hoewel het niet heel storend is vraag ik me af of het een defect is, of gewoon het gevolg van de technologie die het scherm gebruikt.
Heb dat ook wel een beetje ja, dat is geen defect zover ik weet. Heb het scherm net een paar minuten, ziet er goed uit tot zover :)

Update:
Ik ben erg tevreden met de 2007WFP. Het enige waar ik minder vind, is de coating. Deze maakt het beeld nogal glinsterend / spikkelig. Vooral merkbaar bij witte achtergronden. Als je er op let is het niet prettig voor je ogen. Het is denk ik een kwestie van gewenning. Voor de rest ben ik zogezegd helemaal tevreden! IPS is echt heerlijk tov PVA/MVA/TN.

[Voor 22% gewijzigd door draakhoofd op 09-11-2007 14:40]

• sOid
  • Niet online
Nog een (wellicht domme) vraag. Ik heb zelf nog nooit een LCD scherm gehad (heb hier nog twee grote CRT bakbeesten staan). Natuurlijk wel op gewerkt enzo maar dan alleen op goedkope schermpjes. Maar wat ik me afvroeg, hoe is het 'kijkplezier' tov een CRT scherm?

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sOid schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:47:
Nog een (wellicht domme) vraag. Ik heb zelf nog nooit een LCD scherm gehad (heb hier nog twee grote CRT bakbeesten staan). Natuurlijk wel op gewerkt enzo maar dan alleen op goedkope schermpjes. Maar wat ik me afvroeg, hoe is het 'kijkplezier' tov een CRT scherm?
'Kijkplezier' , nogal een vloeibare term.
Ik zou niet meer terug willen naar mijn CRT. Zegt dat genoeg?

[Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 09-11-2007 14:49]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Anoniem: 153419
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toevoeging: Ik heb een oud model 2405 en die gaat langer mee dan de PC. :)

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
LG L245WP-BN is ook een leuk alternatief voor de Dell 2407WFP. Heb hem aangeraden aan een vriend, die heeft hem gekocht. Ik ben hem net wezen bekijken. Ziet er goed uit. Is weer eens wat anders dan die 24" TN crap die je overal en nergens tegenkomt a 400 euro voor 24 inch.

Ik heb gelezen dat dit scherm een probleem met de hdmi aansluiting heeft.
Als je je videokaart met een hdmi cabel aansluit dan valt een gedeelte van het beeld buiten het scherm.
Is dit probleem al opgelost?

Als dit probleem opgelost is dan denk ik dat ik mijn Dell 2407WFP-HC bestelling bij Rob opzeg en ga ik dit scherm aanschaffen.

Trouwens weet iemand hoe de garantie van de computerschermen van LG is?
Ik kan het niet op de LG site vinden.

• sOid
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:49:
[...]
'Kijkplezier' , nogal een vloeibare term.
Ik zou niet meer terug willen naar mijn CRT. Zegt dat genoeg?
Opzich wel :) Maar wat is de reden daarvan? Is dat vooral het uiterlijk van de monitor omdat hij dunner is, of is het ook scherper/contrastvoller etc.

(Ik heb een vrij goede CRT, LG Flatron F900P)

• Anoniem: 153419
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:09:
[...]

Opzich wel :) Maar wat is de reden daarvan? Is dat vooral het uiterlijk van de monitor omdat hij dunner is, of is het ook scherper/contrastvoller etc.

(Ik heb een vrij goede CRT, LG Flatron F900P)
Een Flatron F700P staat hier nu stof te happen. Er is ineens ruimte op je beeldscherm.
Het is wel wennen zo'n enorm 24" beeldoppervlak ineens, na wat tunen met alle instellingen wil je niet meer terug naar een CRT.

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 20:59
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:59:
[...]

En voor de Belgen .... € 450 bij Fnac
Wel enkel via mail te bestellen en ze reageren niet bepaald snel; wacht nu al een week op antwoord. ;(

edit: verkeerd gequote :s

[Voor 29% gewijzigd door Mats.be op 09-11-2007 19:50]

• Tripp

Tripp

Wreah

Mats.be schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:47:
[...]

En voor de Belgen .... € 450 bij Fnac
Wel enkel via mail te bestellen en ze reageren niet bepaald snel; wacht nu al een week op antwoord. ;(

edit: verkeerd gequote :s
Ik neem aan dit een PVA scherm is. Is er al meer over bekend? De vraag is of deze ook last van inputlag, ghosting en/of banding issues heeft.

Ah, heb je die gradient test ook gedaan? Ook ghosting tests gedaan en hoe is het met de inputlag?

Die voet is idd ugly ja wat ik van de plaatjes gezien heb :X.

Ik zit nu echt te twijfelen om over te schakelen naar de 20" of de 30" IPS :o.

[Voor 33% gewijzigd door Tripp op 09-11-2007 20:46]

specs

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

Zit nu al een paar dagen te werken achter mijn nieuwe Dell 2007WFP. Het is inderdaad een A04, wat groot op de doos staat, in plaats van de A05 waarmee geadverteerd wordt. Een speurtocht op internet gaf mij het idee dat A05 alleen op de FP slaat, niet op de WFP. Het komt mij over als een gevalletje van 'copy & paste-foutje'. De enige vermelding (op een forum) die ik tegenkwam van een A05-revisie voor de WFP gaf aan dat je dat scherm liever niet wilt, want die heeft andere hardware dan de A04, en geen betere..

Maar ik ben best tevreden met wat ik nu voor me neus heb! Eerst had ik nog wat last van tering tearing en kreeg mijn multi-monitorsetup (met CRT) niet aan de praat, maar nieuwe drivers deden de trick. Geen banding ofzo, ghosting heb ik nog niet getest (speel niet zoveel games).

Nu ik hem zo naast m'n zeer gewaardeerde 19" Hansol CRT zie staan, valt de CRT bijna helemaal in het niet. Hij is dan ook al 4 jaar oud, maar qua scherpte en helderheid is hij niks vergeleken met de Dell. Ik had al de ervaring dat TFT's scherper waren, maar van TN-scherpte werd ik niet vrolijk. Van S-IPS-scherpte wel! ;) Alleen qua zwartheid is mijn CRT nog beter, en meer details zijn te zien als ik een donkere film kijk op de CRT.
De coating ben ik al gewend, en tsja, het is denk ik het één of het ander. Mijn CRT is glanzend en spiegelt als een gek: als de zon aan het einde van de middag voorbij komt moet ik mijn gordijn dichtdoen anders zie ik niks meer op het scherm. Bij de Dell heb ik nergens last van.

Verder is een dual-monitorsetup, zelfs CRT & TFT, sowieso erg fijn! :9

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Tripp

Tripp

Wreah

TerraGuy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:59:
Zit nu al een paar dagen te werken achter mijn nieuwe Dell 2007WFP. Het is inderdaad een A04, wat groot op de doos staat, in plaats van de A05 waarmee geadverteerd wordt. Een speurtocht op internet gaf mij het idee dat A05 alleen op de FP slaat, niet op de WFP. Het komt mij over als een gevalletje van 'copy & paste-foutje'. De enige vermelding (op een forum) die ik tegenkwam van een A05-revisie voor de WFP gaf aan dat je dat scherm liever niet wilt, want die heeft andere hardware dan de A04, en geen betere..

Maar ik ben best tevreden met wat ik nu voor me neus heb! Eerst had ik nog wat last van tering tearing en kreeg mijn multi-monitorsetup (met CRT) niet aan de praat, maar nieuwe drivers deden de trick. Geen banding ofzo, ghosting heb ik nog niet getest (speel niet zoveel games).

Nu ik hem zo naast m'n zeer gewaardeerde 19" Hansol CRT zie staan, valt de CRT bijna helemaal in het niet. Hij is dan ook al 4 jaar oud, maar qua scherpte en helderheid is hij niks vergeleken met de Dell. Ik had al de ervaring dat TFT's scherper waren, maar van TN-scherpte werd ik niet vrolijk. Van S-IPS-scherpte wel! ;) Alleen qua zwartheid is mijn CRT nog beter, en meer details zijn te zien als ik een donkere film kijk op de CRT.
De coating ben ik al gewend, en tsja, het is denk ik het één of het ander. Mijn CRT is glanzend en spiegelt als een gek: als de zon aan het einde van de middag voorbij komt moet ik mijn gordijn dichtdoen anders zie ik niks meer op het scherm. Bij de Dell heb ik nergens last van.

Verder is een dual-monitorsetup, zelfs CRT & TFT, sowieso erg fijn! :9
Ik vind dat helemaal niet fijn. Zoals je zelf zegt is een crt wazig vergeleken met een TFT. Als ze naast elkaar staan is die crt ineens te beroerd om wat van te lezen :'). Games erop kan nog wel.

specs

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het is maar hoe je het gebruikt. Bij normaal gebruik (klein game-pje, internetten) staat de CRT gewoon uit. Als ik echter aan de slag ga met Photoshop, Flash of Avid, dan vind ik het fijn dat ik veel vrije ruimte heb om menuutjes en dergelijk te plaatsen zodat ik alle ruimte heb voor het beeld waar ik aan werk. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• jcvjcvjcvjcv
kristo filosoof schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 06:37:
[...]

[...]

Nee, een vriend van me heeft hem gekocht op mijn aanraden. Ik zal nog eens langsgaan. Wat voor tests wil je zien?
meacount schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:05:
[...]

Ik heb gelezen dat dit scherm een probleem met de hdmi aansluiting heeft.
Als je je videokaart met een hdmi cabel aansluit dan valt een gedeelte van het beeld buiten het scherm.
Is dit probleem al opgelost?

Als dit probleem opgelost is dan denk ik dat ik mijn Dell 2407WFP-HC bestelling bij Rob opzeg en ga ik dit scherm aanschaffen.

Trouwens weet iemand hoe de garantie van de computerschermen van LG is?
Ik kan het niet op de LG site vinden.
Niet mee bekend. Hij zit op oeen DVI aansluiting van een GeForce 7900 GS

Garantie weet ik ook niks van. Zal wel 3 jaar onsite zijn.
Tripp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:21:
[...]

Ik neem aan dit een PVA scherm is. Is er al meer over bekend? De vraag is of deze ook last van inputlag, ghosting en/of banding issues heeft.

[...]

Ah, heb je die gradient test ook gedaan? Ook ghosting tests gedaan en hoe is het met de inputlag?

Die voet is idd ugly ja wat ik van de plaatjes gezien heb :X.

Ik zit nu echt te twijfelen om over te schakelen naar de 20" of de 30" IPS :o.
Op die LG heb ik geen echte tests gedaan. Well op mijn 2007FPs. Inputlag is 0 tot halve frame, gewoon niks dus. Die gradient ziet er gewoon goed uit. Ik zie geen lijnen hoor. Ghosting ook nog niet gezien op m'n 2007FP. Die LG heb ik niet hier op m'n desk staan, maar staat bij een goede vriend ;)

En die LG heeft een MVA panel, geen PVA. (gelukkig)

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 12:08
Hmmmm, laten we maar weer on-topic gaan...

Weet iemand een oplossing voor mijn roze cursor? (zie mijn vorige post)

Work hard & be brave.

• Tripp

Tripp

Wreah

jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:52:

En die LG heeft een MVA panel, geen PVA. (gelukkig)
Dat verschil is niet zo groot toch? (kwa inputlag/kleur/etc)

Dat die 2007fp 0 inputlag heeft heb ik gezien :). Daarom wil ik ook een 2007wfp of een 3007wfp. Goede kleuren in combinatie met 0 inputlag :Y.

Alleen naar 20" is een beetje teveel een stap terug denk ik. En naar 30" kost me een aardige duit. Bovendien is games op die 30" lastig op hoge resos, maar uit het 30" topic had ik begrepen dat terugschalen niet zo'n heel groot probleem was.
deCube schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:57:

Weet iemand een oplossing voor mijn roze cursor? (zie mijn vorige post)
Hmm vaag probleem, je hebt verder geen ghosting, geen bandingproblemen maar wel een roze cursor :S. Heb je ook al eens een andere image mode gerpobeerd? Probeer eens te resetten, drivers opnieuw installeren, kleuren veranderen mbv je drivers.

[Voor 27% gewijzigd door Tripp op 10-11-2007 00:08]

specs

• jcvjcvjcvjcv
Tripp schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:04:
[...]

Dat verschil is niet zo groot toch? (kwa inputlag/kleur/etc)

Dat die 2007fp 0 inputlag heeft heb ik gezien :). Daarom wil ik ook een 2007wfp of een 3007wfp. Goede kleuren in combinatie met 0 inputlag :Y.

Alleen naar 20" is een beetje teveel een stap terug denk ik. En naar 30" kost me een aardige duit. Bovendien is games op die 30" lastig op hoge resos, maar uit het 30" topic had ik begrepen dat terugschalen niet zo'n heel groot probleem was.

[...]

Hmm vaag probleem, je hebt verder geen ghosting, geen bandingproblemen maar wel een roze cursor :S. Heb je ook al eens een andere image mode gerpobeerd? Probeer eens te resetten, drivers opnieuw installeren, kleuren veranderen mbv je drivers.
Vind jij dan maar eens een S-PVA scherm zonder inputlag.. die MVA heeft het volgens mij maar zeer beperkt. Wederom; ik zal eens langsgaan met de cam.

Schalen kun je ook gewoon in je videokaartdrivers regelen. Als de monitor zelf ook 1:1 ondersteund is het ook leuk natuurlijk.

• Tripp

Tripp

Wreah

jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:35:
[...]

Vind jij dan maar eens een S-PVA scherm zonder inputlag.. die MVA heeft het volgens mij maar zeer beperkt. Wederom; ik zal eens langsgaan met de cam.

Schalen kun je ook gewoon in je videokaartdrivers regelen. Als de monitor zelf ook 1:1 ondersteund is het ook leuk natuurlijk.
Hoewel elke PVA die ik in dit topic gezien heb inputlag heeft, vind een uitspraak als "inputlag is inherent aan PVA" te voorbarig :P. We weten het niet val alle PVA schermen.

Volgens mij ondersteunt de 3007wfp-HC 1:1. Maar een beetje downscaling is geen probleem, ziet er nog steeds goed uit, aldus Anoniem: 4629 in "[TFT 30"] Dell 3007WFP-HC - Deel 2", Shaidar in "[TFT 30"] Dell 3007WFP-HC - Deel 2" en Hielko in "[TFT 30"] Dell 3007WFP-HC - Deel 2".

[Voor 21% gewijzigd door Tripp op 10-11-2007 01:11]

specs

• Volvo
  • Laatst online: 02-06 23:48
Zelfde verhaal, opzoek naar beste 24" lang het ghosting verhaal van de Dell 2407WFP-HC gevolgd.
Nu oog laten vallen op de LG L245WP-BN. Is bij Mediamarkt te bewonderen.
Als er iemand is die deze monitor heeft zou deze dan een gebruikers review willen maken?
Tevens kwam ik deze tegen: http://www.iolair.fr/catalogue/MB24W.pdf
En is via www.pixmania.nl te koop voor €325,=
Zou het iets kunnen zijn? De kijkhoeken doen mva/pva vermoeden echter de prijs is wel erg laag daarvoor. Is er iemand bekend mee?

• kristo

kristo

cosmotheoros

deCube schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:57:
Wegens de interesse van mijnentwege en blijkbaar verscheidene anderen hier zal ik een LG L245WP Info en Bespreking topic openen.

Hou nieuwe reacties terzake voor dit topic aub.

[Voor 1% gewijzigd door kristo op 12-11-2007 06:46. Reden: 245 topic gesloten]

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07-2022
Net bericht gehad van Rob,

Ze hebben echt geen idee wanneer de 24" schermen gaan binnenkomen. Geen enkele datum staat vast dus.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 21:54
Hallo,

Ik heb nu ook sindskort een 2407WFP A02 revisie, en ik heb iets wat misschien een van jullie weet.
Als ik een venster met wit achtergrond d.m.v. de muis beweeg zie ik een licht roze en groene gloed dat meesleept met de letters, strepen, balkjes :? Is dat normaal voor een A02. Ik heb op het internet ook niet kunnen vinden wat voor issue dit is...misschien weet iemand van jullie dat.

• deCube
Kakaroto schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:58:
Hallo,

Ik heb nu ook sindskort een 2407WFP A02 revisie, en ik heb iets wat misschien een van jullie weet.
Als ik een venster met wit achtergrond d.m.v. de muis beweeg zie ik een licht roze en groene gloed dat meesleept met de letters, strepen, balkjes :? Is dat normaal voor een A02. Ik heb op het internet ook niet kunnen vinden wat voor issue dit is...misschien weet iemand van jullie dat.
In de startpost staat het volgende:
Als ik een venster versleep of scroll, zie ik roze randjes :/
Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Zet de instellingen van de RGB kleuren naar alle 3 naar 85 in plaats van 100.
Misschien dat dat helpt?

Work hard & be brave.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Rolfski schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:44:
Net bericht gehad van Rob,

Ze hebben echt geen idee wanneer de 24" schermen gaan binnenkomen. Geen enkele datum staat vast dus.
volgens dell hebben die dingen een lead time van 50 dagen, wat dat ook mag betekenen.. heb ook sinds vandaag het geld overgemaakt voor een 24' via rob. maar als dit echt 50 dagen gaat duren dan haak ik af..

[Voor 28% gewijzigd door Hubert op 12-11-2007 21:10]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 21:54
deCube schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:06:
[...]

In de startpost staat het volgende:

[...]

Misschien dat dat helpt?
Bedankt, ik heb nu all RGB waarden naar 85 gezet en het is opgelost! Dat stukje tekst had ik over het hoofdgezien in de startpost :*)

• deef-
  • Laatst online: 22-02-2021
kristo filosoof schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:12:
[...]

Wegens de interesse van mijnentwege en blijkbaar verscheidene anderen hier zal ik een LG L245WP Info en Bespreking topic openen.

Hou nieuwe reacties terzake voor dit topic aub.
Wat nu? De L245WP is toch wel zeer interessant. Ik denk dat ik deze prefereer boven de Dell. Dit in verband met alle verhalen over ghosting op de dell.

• kristo

kristo

cosmotheoros

deef- schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:20:
Wat nu? De L245WP is toch wel zeer interessant.
Topic is gesloten, maar je kunt het nog nalezen hier.

Er is dus een nieuw, tweede topic geopend.

[Voor 16% gewijzigd door kristo op 15-11-2007 19:54]

Anoniem: 101878

Heb een probleempje met mijn 24wfp, sinds ik windows vista op mijn pc heb geïnstalleerd worden de card reader en usb poorten niet meer herkent. Heb al op de Dell site gekeken maar nergens drivers te bekennen maar wel mensen met het zelfde probleem, weten jullie misschien een oplossing?

• deCube
Anoniem: 101878 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:30:
Heb een probleempje met mijn 24wfp, sinds ik windows vista op mijn pc heb geïnstalleerd worden de card reader en usb poorten niet meer herkent. Heb al op de Dell site gekeken maar nergens drivers te bekennen maar wel mensen met het zelfde probleem, weten jullie misschien een oplossing?
Is het bij Vista niet zo dat het automatisch herkent wordt als cardreader? :/

Edit: staat hier iets tussen: http://www.dellcommunity....hor=&board_id=dim_monitor

[Voor 22% gewijzigd door deCube op 13-11-2007 18:24]

Work hard & be brave.

• Gamer

Gamer

mobile

Heb me als tussentijd de Samsung 206BW gekocht, nu nog wachten op die van Dell.
Ik vraag me af wat er mis is met die dingen ?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37
Ha-Ha!
http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/12/world-meet-3008wfp-displayport/dell-3008wfp_01.jpg

''Dell confidential, for internal use only''

en The Inquirer laat hem gewoon staan op hun site.

Best knap scherm zo op z'n uiterlijk te beoordelen, en er zit bij de 3008 dit keer een HDMI aansluiting aan.

Bron.

[Voor 13% gewijzigd door Jorn1986 op 13-11-2007 21:32]

• jcvjcvjcvjcv
Zoals ik en sommige anderen al zeiden in het 30" topic: het design van de 3007WFP spreekt me meer aan. Ik vind dit er zo nep, goedkoop uitzien.

• deCube
jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:30:
Zoals ik en sommige anderen al zeiden in het 30" topic: het design van de 3007WFP spreekt me meer aan. Ik vind dit er zo nep, goedkoop uitzien.
Dit lijkt wel het nieuwe design van de UltraSharp serie te gaan worden, te zien aan de 2707WFP en nu ook de 3008WFP... :N

Work hard & be brave.

Anoniem: 240181

zelf ben ik ook in het bezit van de 20,1 inch variant. En ik moet je zeggen dat dit scherm zo subliem is, qua handigheid / design / beeldkwaliteit dat het in ieder geval voor mijn een nummer 1 is. Ik game zeer veel en de respons rate is in ieder geval voldoende voor pro-shooters als CSS /COD 4.

Ze Specops

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 18:16
Heeft iemand al ervaring met de E248WFP?

Ik zie dat in de Dell shop de 2407WFP-HC is verdwenen, en er voor het 24" segment de E248WFP voor in de plaats is gekomen:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=128234

Ik vraag me vooral af of de 'vreselijke' banding problemen die de 2407WFP-HC kende nu eindelijk eens verholpen zijn.

edit:
Ik zag _JGC_ in "[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" ..." even over het hoofd. Nja, zijn er nog andere mensen dan met ervaring? ;)

[Voor 16% gewijzigd door flowerp op 14-11-2007 20:14]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 11:50
De E-series zijn toch met een TN paneel? En hebben daarnaast ook geen verstelbare voet, je kunt hem alleen iets kantelen.

• jcvjcvjcvjcv
flowerp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:12:
Heeft iemand al ervaring met de E248WFP?

Ik zie dat in de Dell shop de 2407WFP-HC is verdwenen, en er voor het 24" segment de E248WFP voor in de plaats is gekomen:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=128234

Ik vraag me vooral af of de 'vreselijke' banding problemen die de 2407WFP-HC kende nu eindelijk eens verholpen zijn.

edit:
Ik zag _JGC_ in "[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" ..." even over het hoofd. Nja, zijn er nog andere mensen dan met ervaring? ;)
Als je nu rechtsbovenin deze pagina kijkt, dan zie je een veld waarboven 'quicksearch' staat, als je daaronder nu eens 'E248WFP' invult, zie je meteen dat dit topic niet over die monitor gaat aangezien het geen Ultrasharp is en in een totaal andere klasse valt.
.NCK schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:25:
De E-series zijn toch met een TN paneel? En hebben daarnaast ook geen verstelbare voet, je kunt hem alleen iets kantelen.
Ja, de E van elcheapo

• flowerp
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:45:
[...]
Als je nu rechtsbovenin deze pagina kijkt, dan zie je een veld waarboven 'quicksearch' staat, als je daaronder nu eens 'E248WFP' invult, zie je meteen dat dit topic niet over die monitor gaat aangezien het geen Ultrasharp is en in een totaal andere klasse valt.
Hehehe, ja ja, ik zit al jaren op got hoor, ik ken die functie ;)
Ja, de E van elcheapo
Het is me nu duidelijk ja. De E248WFP heeft inderdaad een TN panel. De 2407WFP-HC is echter van de Dell site verwijderd en bij de E248WFP staat zo'n mooi "nieuw" labeltje. Het leek even net of 't de opvolger was, maar niet dus. De E248WFP is een el cheapo versie.

Of en wanneer de 2407WFP-HC terugkomt is voorlopig wel even de vraag...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Tripp

Tripp

Wreah

Wordt die niet opgevolgd door de 2408WFP? Misschien dat ze vroegtijdig met de 2407 gestopt zijn omdat er toch een aantal issues waren.

specs

• deCube
Waarschijnlijk wordt de 2407WFP-HC eind deze maand weer geleverd. Tenminste dat zegt Dell, maar ik heb ook vernomen dat de lange levertijd te wijten is aan de toeleverancier van de panelen aan Dell. Ik vermoed dus dat er nieuwe panelen aan zitten te komen, en dus waarschijnlijk ook een nieuwe revisie! (A01?)

Work hard & be brave.

• kristo

kristo

cosmotheoros

deCube schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:28:
... de toeleverancier van de panelen aan Dell.
Samsung dus. ;)

Anoniem: 141965

Ik heb sinds ongeveer drie maanden 2407WFPHC. Ik vond al snel dat kleuren nogal doffig/flets getoond werden. Wit is niet spierwit. Toen ik net een laptop aansloot op het scherm werd het echt duidelijk, deze toonde wit als echt spierwit, heel helder! Ik gebruik als videokaart een Club3d x1950xt 512mb.

Waar kan dit aanliggen? Ik heb het contrast en de brightness gewoon op 50 staan. Ik kan me herinneren dat bij de installatie van de videokaart drivers het beeld plotseling doffer werd. De videokaart is in principe een betere als de onboard kaar in de laptop....

Kan iemand dit verklaren en vertellen of er wat aan te doen is?

• jcvjcvjcvjcv
Kleurenprofiel erbij? Callibratieapparaat halen?

• deCube
De 2407WFP-HC is weer op voorraad bij Qsix! :9

Work hard & be brave.

• Gamer

Gamer

mobile

Yep, maar nog niet echt op voorraad, volgende week komen ze bij hem toe.

• deCube
Gamer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:16:
Waar staat dat?

Work hard & be brave.

• Gamer

Gamer

mobile

Heb een mailtje gekregen, er staat er nog ééntje in bestelling voor mij :)

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 19:25
Is het beter om een 2407WFP-HC te kopen of te wachten achter de 2408WFP ?

[Voor 20% gewijzigd door BlaCKErrOR op 16-11-2007 21:10]

jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:34:
Kleurenprofiel erbij? Callibratieapparaat halen?
Hoe kom ik er achter of het scherm en wanneer het scherm de kleuren goed toont, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Nogal vervelend want voor mijn gevoel is het nu niet goed.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Anoniem: 141965 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:40:
[...]

Hoe kom ik er achter of het scherm en wanneer het scherm de kleuren goed toont, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Nogal vervelend want voor mijn gevoel is het nu niet goed.
Je zou kunnen proberen de kleuren te verbeteren met behulp van een site als http://www.lagom.nl/lcd-test/ of software (bv TiREAL TFT Test).

En verder wat jcvjcvjcvjcv zegt: calibratie-apparatuur of zoeken naar kleurprofielen.

Ik ben even het bij de videokaart meegeleverde Catalyst Control Center ingedoken en heb daar een tweetal bevindingen gedaan.
Op het Color instellingen gedeelte heeft de gebruiker de optie om de PC Standard black and white levels of de Microsoft MCE black and white levels te gebruiken. Standaard staat de eerste geselecteerd. Aangegeven is dat de eerste bedoelt is om video graphics te tonen en de tweede om video's te tonen. Wanneer ik dit aanpas zijn de kleuren veel helderder en is wit echt wit. Dit is toch vreemd? Immers, ik geef nu geen video beelden weer.
Het is ook mogelijk om aanpassingen te doen op het Digital Panel gedeelte. Daar is een onderdeel Color Temperature Control aanwezig welke standaard op 6500K staat. Wanneer ik dit aanpas naar 6600K dan is de kleur wit bijvoorbeeld ineens echt helder. Het vreemde is dat dit ook het geval is wanneer ik het aanpas naar de waarde 6400K. Alleen op 6500K is alles zo doffig. Wat kan hier een reden van zijn?

Ik heb nu even de color temperature naar 6600K gezet maar ik weet niet zeker of dit een juiste keuze is. Kan iemand het bovenstaande verklaren?

• Gamer

Gamer

mobile

En binnen gekomen.
Alleen vind ik de kleuren niet zo bijster goed ?
Wit blijkt grijsachtig te zijn, maar dit is al in dit topic voorgekomen dus even uitproberen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Nee had er niks mee te maken.. gewoon een gevalletje van een grote order bij ze :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• JME
  • Laatst online: 08:32

JME

zeg maar Jamie

Sorry als dit oud nieuws is, maar op de Dell site staat inmiddels een UltraSharp 2208WFP. Iemand bekend mee?
Linkje

[Voor 37% gewijzigd door JME op 21-11-2007 14:50. Reden: linkje]

• jcvjcvjcvjcv
Nee, zou ik niet willen ook. Gewoon weer een TN ding voor zoveel mogelijk inchjes en zo weinig mogelijk euro's.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Wat doet zo'n geval dan in de UltraSharp reeks? :?

Gamer schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:36:
En binnen gekomen.
Alleen vind ik de kleuren niet zo bijster goed ?
Wit blijkt grijsachtig te zijn, maar dit is al in dit topic voorgekomen dus even uitproberen.
Doel je daarmee op mijn posts of op een andere post? Ik heb/had volgens mij hetzelfde probleem en ben benieuwd naar die post.

• jcvjcvjcvjcv
JME schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:48:
Wat doet zo'n geval dan in de UltraSharp reeks? :?
Verwarren, vervuilen?

• Pelle
  • Laatst online: 03-06 09:25

Pelle

🚴‍♂️

Gamer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:16:
Ik heb woensdag een 2407 bij Qsix besteld, en donderdagochtend had ik 'm in huis :)

Wat een ding _O_

[Voor 3% gewijzigd door Pelle op 24-11-2007 21:42]

Anoniem: 95009

JME schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:49:
Sorry als dit oud nieuws is, maar op de Dell site staat inmiddels een UltraSharp 2208WFP. Iemand bekend mee?
Linkje
En in dezelfde categorie, de E248WFP.

• jcvjcvjcvjcv
Weer ontopic?

• flowerp

Anoniem: 95009

We vragen ons gewoon af of deze schermen de opvolgers van de huidige generatie is, dus wat is 't probleem precies?

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 10:48

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb onlangs mijn Productsurvey ingevuld :

http://tweakers.net/productreview/5700

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben ! 8)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• jcvjcvjcvjcv
Anoniem: 95009 schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:37:
[...]

We vragen ons gewoon af of deze schermen de opvolgers van de huidige generatie is, dus wat is 't probleem precies?
Dat die schermen al tien keer aan de orde zijn geweest terwijl ze niet in dit topic thuishoren gezien ze niet in de UltraSharp serie zitten.

• JME

JME

zeg maar Jamie

jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:52:
Dat die schermen al tien keer aan de orde zijn geweest terwijl ze niet in dit topic thuishoren gezien ze niet in de UltraSharp serie zitten.
De 2208WFP zit wel degelijk in de UltraSharp serie, maar blijkt dus niet aan de "verwachte standaard" te voldoen. Je kunt ook té snel roepen dat iets off topic is... :X

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 10:56

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nog niet officieel bekend. :|

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 23:18
2408WFP zou al half december leverbaar kunnen zijn het kan echter ook pas half april zijn (op basis van de gegevens van zijn beide voorgangers).
Zelf vindt ik debekendmaking van de 2408 en 3008 door Dell in december en de levering in februari de meest reele optie (niet zelf verzonnen)
Dell heeft de 2408WFP klaar en getest, type goedkeuring, import nummers alles is gereed, het zal dus van de voorraad 2407wfp en de commerciele tak van Dell afhangen.

• jcvjcvjcvjcv
JME schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:03:
[...]

De 2208WFP zit wel degelijk in de UltraSharp serie, maar blijkt dus niet aan de "verwachte standaard" te voldoen. Je kunt ook té snel roepen dat iets off topic is... :X
Dan nog is het geen 20", 24" of 27" zoals in de topicstart en topictitle staat :+

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 23:44

el-jorge

turn around and feel the vibe

Maar als ik het goed begrijp zit er in de 2208WFP dus een TN scherm ipv S-IPS of PVA?

Spielerei...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 11:36
2208WFP is inderdaad een TN panel. Echt duidelijk maken ze het niet bij Dell.

Ik ben benieuwd wat ze met de 2408WFP gaan doen, hoop niet dat het een TN panel gaat worden.

• jcvjcvjcvjcv
Lijkt me niet. Ze hebben die E248WFP al als TN 24 incher.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 15:41
Ik ging deze morgen achter/voor mijn computer zitten en kijk een beetje vreemd tegen mijn primaire scherm. Ik heb 2x een Dell 2407 HC naast elkaar staan. Maar wat mij nu ineens op viel is dat het rechter scherm een stuk donker is (Wit op de ene krijg grijsig op de anderen). Ze staan beide op de default settings en beide op dezelfde videokaart met dezelfde settings.

Wat zou dit kunnen zijn? Eerst was dit volgens mij niet zo!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik dacht dat QSix goedkoop was ; totdat ik dit zag; klik, 560 euro inclusief verzendkosten voor een 2407-HC :) Scheelt toch weer even 80 euro die je mooi voor iets anders kunt gebruiken O-)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• deCube
SgtStrider schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:07:
Ik dacht dat QSix goedkoop was ; totdat ik dit zag; klik, 560 euro inclusief verzendkosten voor een 2407-HC :) Scheelt toch weer even 80 euro die je mooi voor iets anders kunt gebruiken O-)
Het scheelt € 64,24 (verzendkosten en verzekering meeberekend) maar hoe ga je het aanpakken als je een defect scherm oid hebt?

Kost je sowieso meer tijd en waarschijnlijk ook meer geld.

Er is trouwens ook een jaar minder garantie.

Work hard & be brave.

• jcvjcvjcvjcv
deCube schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:48:
[...]

Het scheelt € 64,24 (verzendkosten en verzekering meeberekend) maar hoe ga je het aanpakken als je een defect scherm oid hebt?

Kost je sowieso meer tijd en waarschijnlijk ook meer geld.

Er is trouwens ook een jaar minder garantie.
Onsite van Dell toch?

• Anoniem: 136421
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ik ben al een tijdje van plan een nieuw scherm te kopen, ik zou eerst voor een 20 a 22 incher gaan maar de laatste tijd zit ik toch sterk te denken aan een 24inch scherm. ik heb nu een 17inch tft en ik wil dus graag op een aardig groter scherm werken.

wat me vooral aansprak aan de 24inch schermen is de hoge resolutie zodat ik er bijv. een console op kan aansluiten en dan fullHD op kan weergeven, de goede kijkhoek en de goeie kleuren

ik ga er vooral gewoon office werk op doen, veel films kijken en (voornamelijk console) gamen
dankom ik al snel op de dell 2407wfp-hc uit, vooral ook vanwege de uitgebreide aansluitingen etc

ben al bijna zover dat ik het voor mezelf kan verantwoorden om E650 uit te geven aan een scherm, maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag:
ik lees hier en daar over ghosting en input lag in de laatste revisie, hebben mensen hier ervaringen mee? is dit echt merkbaar of moet je het weten om het te voelen? het is vooral kantoorwerk, films kijken en console games

• deCube
Over het hoofd gezien. :+
Anoniem: 136421 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:19:
ik ben al een tijdje van plan een nieuw scherm te kopen, ik zou eerst voor een 20 a 22 incher gaan maar de laatste tijd zit ik toch sterk te denken aan een 24inch scherm. ik heb nu een 17inch tft en ik wil dus graag op een aardig groter scherm werken.

wat me vooral aansprak aan de 24inch schermen is de hoge resolutie zodat ik er bijv. een console op kan aansluiten en dan fullHD op kan weergeven, de goede kijkhoek en de goeie kleuren

ik ga er vooral gewoon office werk op doen, veel films kijken en (voornamelijk console) gamen
dankom ik al snel op de dell 2407wfp-hc uit, vooral ook vanwege de uitgebreide aansluitingen etc

ben al bijna zover dat ik het voor mezelf kan verantwoorden om E650 uit te geven aan een scherm, maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag:
ik lees hier en daar over ghosting en input lag in de laatste revisie, hebben mensen hier ervaringen mee? is dit echt merkbaar of moet je het weten om het te voelen? het is vooral kantoorwerk, films kijken en console games
Nee, het gaat om een aantal exemplaren die niet helemaal lekker werken. Ikzelf heb echt nergens last van, kan ook zijn dat ik het niet merk..... maar lijkt me niet als ik die filmpjes zo is bekijk.

Even ter referentie: ik speel CoD4 / GTA:SA / Guild Wars en kijk best vaak (HD) films.

Work hard & be brave.

• Anoniem: 136421
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nee, het gaat om een aantal exemplaren die niet helemaal lekker werken. Ikzelf heb echt nergens last van, kan ook zijn dat ik het niet merk..... maar lijkt me niet als ik die filmpjes zo is bekijk.

Even ter referentie: ik speel CoD4 / GTA:SA / Guild Wars en kijk best vaak (HD) films.
maar speel je dat op console of op je pc?

• Gamer

Gamer

mobile

Hier is het productiedatum november 2007.
Nergens last van, toch geen lag.

• jcvjcvjcvjcv
De 2407WFP-HC heeft simpelweg inputlag, alle exemplaren. De ene persoon merkt het wel, de andere niet. Beschouw je je zelf als hoog-niveau gamer, dan moet je dus niet deze monitor nemen. (2407WFP-HC)

• SgtStrider
  • Nu online

SgtStrider

Fractal Switchover!

jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 03:01:
De 2407WFP-HC heeft simpelweg inputlag, alle exemplaren. De ene persoon merkt het wel, de andere niet. Beschouw je je zelf als hoog-niveau gamer, dan moet je dus niet deze monitor nemen. (2407WFP-HC)
Wat een ongefundeerde rotzooipost zeg, onderbouw je post alsjeblieft met feiten, dit slaat helemaal nergens op.
Modbreak:Nee, deze post is anders een voorbeeld van een goed onderbouwde, vriendelijke, behulpzame on-topic post :z

En nog los van de (onwenselijke) vorm van je post, inhoudelijk mag je wel wat meer moeite doen om aan te geven waarom ervaringen van meerdere GoTters en anderen die ruimschoots in dit topic voorbijgekomen zijn dan "nergens op slaan"

[Voor 29% gewijzigd door dion_b op 01-12-2007 10:47]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Anoniem: 37526

SgtStrider schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:27:
[...]

Wat een ongefundeerde rotzooipost zeg, onderbouw je post alsjeblieft met feiten, dit slaat helemaal nergens op.
Ook ik merk het met films, al kan ik daar gelukkig ook de audio wat lag meegeven.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

het is gewoon waar wat er staat, hoe jammer je het ook kan vinden.

• Tripp

Tripp

Wreah

[...]

Check de rest van dit topic ook even, het bewijs is namelijk gegeven. En anders heb ik het wel :>, als ik die pics nog kan vinden dan he :') .

[Voor 6% gewijzigd door Tripp op 30-11-2007 15:50]

specs

Valt het ghosting probleem, wanneer DELL het heeft opgelost, onder de garantie?

• SgtStrider
  • Nu online

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sorry dat ik onduidelijk was, ik had het over "hoog-niveau" gamer gedeelte niet specifiek over inputlag. Dit scherm is prima te gebruiken daarvoor, sterker nog, je zou het aan een onderzoekje moeten onderwerpen binnen die zogenaamde "hoog-niveau" gamers van je om je post te ondersteunen.

• jcvjcvjcvjcv
[...]

Calm down buddy!

Anders steek je nog harder je kop in het zand. Het is nu eenmaal een feit. Wil je het niet weten, fijn, negeer het dan. Wil je wel weten wat je koopt: dat koop je. Je kunt zeggen dat jij het niet merkt, dat is dan fijn voor jou, maar er zijn mensen die het wel merken.

De 2007(W)FP en de 3007WFP-HC zou ik zondermeer aanraden, de 2407WFP-HC nu eenmaal NIET vanwege het S-PVA panel en de daarbij behorende inputlag.

[Voor 8% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 30-11-2007 22:30]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.
Ook zijn vragen over de levertijd van minder belang, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
Ik heb heb er een besteld is natuurlijk net zo nutteloos.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee