Hmm banding valt me wel goed op met die gradientAnoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:39:
Oké, voor alle 2407WFP-HC gebruikers:
- De banding:
Hier heb je een link naar een gradient. Je kan best de afbeelding opslaan op je pc en openen in een willekeurige viewer. Wanneer de kleuren niet goed overlopen in elkaar ga je de overgangen duidelijk zien door lijnen: dit is banding. Bij ons was het duidelijk te zien.
- De rode gloed rond vierkante haakjes:
Foobar is een gratis muziekspeler die je hier kan downloaden. Wanneer je een muziekbestand in foobar sleept met in de naam vierkante haken zoals [ of ] kan je langs de lijn van de vierkante haken een andere lijn zien lopen waar alle pixels rood kleuren.
- De ghosting issues:
Wij hebben geen ghosting kunnen ontdekken. Misschien is dit enkel het geval bij sommige monitoren.
Wanneer vind ik dat er banding is?
Als je hoofd op 60cm van het scherm hangt en je de kleurovergangen duidelijk kan zien. Maw je ziet blokjes of cirkels kleur (als er banding zou zijn in de gradient van de link)

Volgens mij heb ik er last van bij bepaalde letters, bijvoorbeeld de indexweergave van dit forum ( bijvoorbeeld onderaan: GoT Index > Videoplanken & Beeldkanonnen > x ). De witte letters in het grijze gebied vertonen dan grijze pixels

Maar wel slecht idd

Ghosting heb ik ook geen last van.