[LG L245WP] Info & Bespreking Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

Welkom op het

LG L245WP 24" Breedbeeld Monitor Info en Bespreking Topic

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_r.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07456/L245WP_f.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_l.jpg.xs.jpg

Officiële website

Dit topic is ontstaan uit mijn positieve ervaringen met de LG L245WP en een eerder gesloten ervaringen-vraag [LG L245WP] Info & Bespreking Topic. Ik was zelf al heel lang op zoek naar een nieuw scherm - mijn 1e TFT - en heb na vele jaren en vele favorieten, shortlisten en topics uiteindelijk - heel impulsief - voor deze LG gekozen.

Dit scherm is naar mijn mening een zeer goed alternatief voor de Dell 2407WPC-HC, iets wat enkelen ook al opperden in het Dell UltraSharp Serie topic. Nu wil het toeval dat ik dus persoonlijk al een aantal maanden deze LG heb thuis heb staan, maar op mijn werk met de 24" Dell werk. Ik moet zeggen, na enkele maanden gebruikservaring met beide schermen, dat ik geen seconde spijt heb van mijn impulsieve LG aankoop.

Inmiddels is de prijs ook een stuk gedaald en is het scherm naar mijn mening alleen maar aantrekkelijker geworden.

TS schaamteloos overgenomen van kristo filosoof. Helaas kon ik je niet bereiken, ik hoop dat je goedkeuring geeft.
In ieder geval heb ik - na overleg met dion_b - goedkeuring voor deze heropening.

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_f_Pivot.jpg.xs.jpg

Monitorformaat en -type: 24-inch flatpanel / P-MVA
Resolutie: 1.920 x 1.200 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding: 8 ms / 600 cd/m² (typical)/ 1000:1 (DFC - Digital Fine Contrast)
Pixelgrootte: xxxx mm (pixel pitch)
Afmetingen (WxDxH): 560 x 270,2 x 444,5 mm
Gewicht: 9,6 kg
Kenmerken: VESA® ophangsysteem
Aantal (vrije) poorten / connectortype: 15-pins D-sub/HDMI/Component/PC Audio out

Uitgebreide specificaties (fabrikant)

Reviews en forum topics

20+ inch monitoren vergelijkingstest - Hardware.info

LG L245WP-BN - Les Numeriques

24" Monitor Showdown
(gaat over de L246WP, maar deze is verondersteld identiek te zijn ad 245)
XplodingForce schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:21:
Via VGA bevestigen alle posters in het topic op het [H] forum, dat 1080p gewoon werkt, netjes 1:1. Dit dus in tegenstelling tot wat de reviewer bij die 24" Monitor Showdown zegt.
Over 245-246 identiteit
(HardForum)

Uitgebreid 246 topic
(HardForum)

User revs op prad.de
(Duitstalig)

Prijzen

Pricewatch (537,10€ and dropping)

Mediamarkt

Fnac (België - of ook Vlaanderen ;)) (450€)
met dank aan tweaker Mats.be voor de verwijzing

Wat jij kunt doen

Heb je interessante links, gebruikerservaringen, reviews ed.? Laat het ons weten en post ze! :)

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_b.jpg.xs.jpg

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 10:35
ahh, leuk, hij is weer open.

Ik heb hem ook besteld. Ik had eerst de HP w2408H bestelt, maar toch voor de LG gegaan. Ik had eerst zo iets van, LG moek niks van hebben, maar uit test blijkt dat het eigenlijk super schermen zijn. De kleuren, contrast en inkijkhoek zijn perfect!! Gister heb ik hem bewonderd bij de Mediamarkt. De kleuren zijn gelijk aan de HP schermen, maar bij HP glanst het. Het is gewoon anders mooi. Als ik hem heb plaats ik zeker mijn (eerste) review hier op tweakers.

Misschien is deze review handig.
http://www.hardware.info/...itoren_vergelijkingstest/

Hier wordt ook vertelt dat de LG met 8 ms sneller is dan de geliefde samsung 226BW met zijn 2 ms.

Edit: Sorry die test komt al voor in je rijtje!

[ Voor 3% gewijzigd door Jeebo op 15-11-2007 10:10 ]

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

DaCoTa schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:14:

TS schaamteloos overgenomen van kristo filosoof. Helaas kon ik je niet bereiken, ik hoop dat je goedkeuring geeft.
In ieder geval heb ik - na overleg met dion_b - goedkeuring voor deze heropening.
Lol, goedkeuring met veel plezier verleend. :Y Blij dat je er mee begonnen bent. d:)b

Nu nog even m'n naam in't groot en't vet bovenaan zetten en't is OK ;)

Heb jij trouwens last van het brom-geluid waarover gesproken w in het 246 topic op [H] (zie ook post XplodingForce op't vorige 245 topic hier) ?

Dit is iets wat je in een eventueel 'Problemen' of 'Known Issues' paragraaf zou kunnen zetten id TS
Jeebo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:08:
... De kleuren, contrast en inkijkhoek zijn perfect!! ... De kleuren zijn gelijk aan de HP schermen, maar bij HP glanst het. Het is gewoon anders mooi.
Vergeet niet dat de LG een P-MVA paneel heeft, de HP een TN :r

Voor de Vlamingen hier, ik heb id Fnac Gent gevraagd of ze hem konden bestellen via de winkel zelf (ik heb gezwegen over de webshop) en blijkbaar kon dat. Prijs dus 449€, wat toch wel érg scherp is (m'n gewone pc boer (aios.be) kan er maar aangeraken 500€ inkoop), dus afwachten of dit ook klopt, welke productiedata het zijn, ... waarschijnlijk ga ik hem bestellen id komende week of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door kristo op 15-11-2007 19:46 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
kristo filosoof schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:37:
[...]
Heb jij trouwens last van het brom-geluid waarover gesproken w in het 246 topic op [H] (zie ook post XplodingForce op't vorige 245 topic hier) ?
Nee, geen last van. Nu weet ik zelf ook niet of er revisies zijn en welke ik dan zou hebben en welke revisies eventueel problemen zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb dit scherm nu een maand en ben zeer tevreden, dit scherm heeft een fraai uiterlijk en dito beeldkwaliteit. Mede door de topics op het [H] forum dacht ik eerst dat het scherm in niet native resoluties problemen zouden geven omdat deze beperkt is, of 1:1 of full stretch, maar ondervind weinig hinder hiervan eigenlijk.

Baal alleen dan me 8800GTS stuk is want een pci-kaart geeft wel een heel wazig beeld op 1920x1200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

kristo filosoof schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:37: Prijs dus 449€, wat toch wel érg scherp is (m'n gewone pc boer (aios.be) kan er maar aangeraken 500€ inkoop), dus afwachten of dit ook klopt, welke productiedata het zijn, ... waarschijnlijk ga ik hem bestellen id komende week of zo.
Zo zeg! dat is wel heel aantrekkelijk. Ik ben zelf ook aan het nadenken over (toch) een 24" (ipv een 20/22" waar ik eerst naar keek, die hebben allemaal TN panelen) en het vervelende is dat ze momenteel onevenredig duurder zijn dan de 'hot' 22"ers. Hopelijk, als ik nog een maandje of twee wacht, kan ik bijvoorbeeld deze LG krijgen voor 400 euro of minder (dat is ongeveer mijn budget).

Mijn ervaringen met het repareren van Acer-schermen heeft me ertoe geleid niet eens meer te dénken aan de Acer AL2416WD... wat een crap zeg.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen "dump hier al je vragen"-topic. Een beetje eigen inzet kan geen kwaad ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Pollewob op 20-11-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:24:
Dit scherm heeft dus geen DVI poort, wat maakt dat precies uit? is dat slegter of maakt et niks uit?
Het scherm heeft een HDMI poort (die net zo digitaal is als een DVI poort). Volgens de test van hardware.info wordt er een DVI naar HDMI-kabel meegeleverd. Het is dus geen enkel probleem.

En iets dat je uitstekend zelf had kunnen (en moeten) vinden :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dats wel waar ik had het zelf moeten vinden :p
maar ben nu bezig met huiswerk en had geen tijd om uit zoeken maar bedankt voor je reactie.

Ik vind dit scherm gewoonweg geweldig klinken ik snap alleen niet wrm er maar zo weinig mensen hier over enthousiast zijn, terwijl dell 2407wfp hp allemaal mankementen heeft. En hets maar 100 euro meer vergeleken met een TN scherm. Is dat omdat mensen een vooroordeel hebben over LG, dat het slecht is of is er nog een goede reden voor dat mensen de voorkeur geven aan de Dell 2407 wfp hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Mooi dat dit topic weer open is. Ik ga dit scherm waarschijnlijk komend weekeinde bestellen, ik had het al afgelopen weekeinde willen doen, maar dat kwam er toch niet van.

Het enige waar ik nu nog mee zit, is dat het scherm in Nederland tegen de 550 euro kost. Dit is natuurlijk in vergelijking met andere niet-TN panels goedkoop, maar in belgie is ie dus al te krijgen vanaf 450. Als echte Nederlander voel ik mij dan nogal bedonderd als ik hem voor 100 euro "te veel" bestel. Weet er iemand of er echt geen winkels in Nederland (buiten de pricewatch) zijn, die dit scherm goedkoper aanbieden? Want blijkbaar kan de Fnac het dus wel goedkoper.

@DaCoTa: Als je de doos nog hebt, kun je kijken op het serienummer op de doos. De eerste drie cijfers staan voor het jaar en de maand dat het scherm geproduceerd is. Serienummer 704****** is dus bijvoorbeeld een scherm welke geproduceerd is in april 2007. Schermen welke geproduceerd zijn vanaf juni 2007 en firmwarerevisie 1.7 (of hoger) hebben, zijn een nieuwere revisie.

Je kunt de firmwareversie nog makkelijker checken door de menu en de down button ingedrukt te houden, terwijl je het scherm met de powerknop aanzet. Nu ga je naar het menu, en druk je weer op de downbutton. Dan krijg je als het goed is het servicemenu te zien, waar je de firmwareversie kan zien. Firmware 1.7 (of hoger) is goed.

Als je een lagere firmwareversie hebt, is dat ook niet altijd een probleem, maar er zijn dus mensen die rapporteren dat het scherm met de brightness lager dan 100 procent een zoemtoon veroorzaakt. Anderen schrijven dat dit alleen gebeurt als het scherm in sRGB mode staat. Dit is erg irritant, want volgens de meeste mensen geeft sRGB op dit scherm de beste kleurweergave en bij een modern LCD panel wil je volgensmij liever nooit de brightness op 100 hebben.

Schermen die later geproduceerd zijn en welke voor zover ik weet altijd de hogere firmware versie hebben, hebben volgensmij nooit last van dit probleem, dus je wilt liever zo'n scherm hebben. Gelukkig kun je dus in de winkel op de doos checken welke revisie het is (serial nummer moet beginnen met 706 dus, dan heb je hoogstwaarschijnlijk de nieuwere revisie), en je kunt het ook makkelijk thuis checken, als je het scherm al hebt staan.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:50:
... ik snap alleen niet wrm er maar zo weinig mensen hier over enthousiast zijn, terwijl dell 2407wfp hp allemaal mankementen heeft ... Is dat omdat mensen een vooroordeel hebben over LG, dat het slecht is of is er nog een goede reden voor dat mensen de voorkeur geven aan de Dell 2407 wfp hp
Dat heeft niks te maken met vermeende meer of mindere kwaliteit van deze schermen maar alles met consumenten-groepspsychologie. Als een bepaald merk of product populair is dan is een individuele consument sterk geneigd om ook dit product te kopen zelfs al zijn er gelijkwaardige alternatieven. Mensen zijn (in het algemeen natuurlijk) immers steeds geneigd de groep te volgen - wat meestal ook, om diverse redenen (zie evolutiepsychologie), de juiste keuze is.

Zo zijn (niet alleen hier) Dell en Samsung populair (de winkels en leveranciers kunnen voor beide merken amper bijbenen) en ook terecht trouwens - ik heb zelf een 226CW gekocht ;). Wat niet betekent dat de concurentie daarom minder kwalitatief zou zijn, verre van, zie bv de recente opkomst hier van de HP modellen.

Waarom en hoe bepaalde dingen populair worden is een andere discussie.

De LG en de Dell waarvan hier sprake zijn, net als de andere niet-TN 24', kwalitatief min of meer gelijkwaardig - en laat je niks anders wijsmaken. Dit feit komt genoeg tot uiting (ook letterlijk) op de diverse fora en revs. Wel is het zo dat er geen perfect (24' niet-TN) scherm bestaat: je moet deze kiezen waarvan de specifieke problemen of minpunten niet (zo) belangrijk zijn voor jou. Een graficus heeft bv minder aan korte reactietijd dan een gamer, en een gamer heeft minder aan een wide-gamut dan een graficus. (Laat nu net de LG de snelste 24' zijn, zelfs sneller dan vele TNs, including mijn CW)

XplodingForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:44:
Het enige waar ik nu nog mee zit, is dat het scherm in Nederland tegen de 550 euro kost. Dit is natuurlijk in vergelijking met andere niet-TN panels goedkoop, maar in belgie is ie dus al te krijgen vanaf 450.
kristo filosoof schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:37:
Voor de Vlamingen hier, ik heb id Fnac Gent ... Prijs dus 449€, wat toch wel érg scherp is (m'n gewone pc boer (aios.be) kan er maar aangeraken 500€ inkoop), dus afwachten of dit ook klopt, ...
Mss is het wel een fout vanwege de Fnac. :/

[ Voor 19% gewijzigd door kristo op 20-11-2007 21:05 . Reden: details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke zoiets d8 ik al :), ik ga nu dus voor de LG, maar mijn vraag was is deze ook te koop bij de mediamarkt of iets dergelijks? want dan kan ik hem meteen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:51:
oke zoiets d8 ik al :), ik ga nu dus voor de LG, maar mijn vraag was is deze ook te koop bij de mediamarkt of iets dergelijks? want dan kan ik hem meteen ophalen.
http://www.detelefoongids.nl/

En voor d8, hets, wrm, kijk eens op http://www.vandale.nl/, daar staan de volledige versies...

Verder ontopic: HDMI->DVI kabel zit erbij. Mijn versie is van december 2006 (besteld in juli 2007), maar zoals gezegd, geen zoem problemen. Nu gebruik ik hem niet op sRGB. Ik heb hem er nu wel even opgezet, maar hoor nog steeds niks, brightness op 40. Wel zijn nu de kleuren wat anders, even kijken of het me dat bevalt.

De enige bug die ik een handvol keren gezien heb ik dat het scherm soms in de war is als de monitor uit power saving komt, soms zijn dan de kleuren in de war. Dat is verholpen als ik het scherm even uit/aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

rems0n schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:51:
...dats ... d8 ... hets ... wrm ...
Ik vind het wel schattig :)

Ik zou iedereen afraden om in de Mediamarkt of andere grootketen te kopen: veel kans dat je opgezadeld wordt met omgeruilde en/of herstelde brol - zie dergelijke berichten over MM ed. in de media, zoals dat over de man die een digicam kocht met 3000 foto's van de vorige eigenaar erop ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Ik heb hem ook besteld bij digitique.nl. Hij is daar €560,- en ik vond dat een mooie prijs. Kan hem wel halen in belgie, maar koop alles bij die winkel en ik kan daar rekenen op een super garantie, dat telt voor mij ook.

Ik had hem laatst bij de MM in deventer gezien en hij ziet er super uit. Kwaliteit is super, kijkhoek ook super, usb, component en HDMI aansluiting. Alleen het design hadden ze wat anders kunnen maken.

Ik wil mijn digitenne decoder op deze tft aansluiten. Dit kan toch via de component? Bij de MM zeiden ze dat dit geen probleem is. Iemand ervaring mee? Hij word van Scart naar component aangesloten. Component kan toch een RGB signaal ontvangen, want de decoder zend een RGB signaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Heeft iemand een energiemeter en kan hij/zij kijken hoeveel de L245WP verbruikt onder normale omstandigheden (dus niet volle brightness enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Laatst online: 11-09-2022
Weet iemand de gamut waarde van dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw nog een vraag, ik wil dit scherm zoals ik al eerder zijn bestellen, maar zijn er nog nieuwe 24 inch monitoren die bijna uitkomen? Want ik moet tot laat in december w88 op me nieuwe pc en ik vraag me of of ik dan beter totdan kan w88 met een scherm kopen of nu gwn meteen moet kopen en er alvast mee kan genieten op me ouwe pc. (heb btw gesearched maar nix kunnen vinden op dit forum)

ps: ik bedoel 24 inch schermen van enige kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Momenteel zijn de prijzen, ook van IPS en *VA schermen nog continu aan het zakken, bovendien zijn er af en toe goede aanbiedingen (momenteel de iiyama 2403ws voor 400 euro bij mycom, weliswaar een TN maar een ernstig goede naar mijn mening). Hoe langer wachten, hoe beter. Als er geen goede aanbieding aan komt wacht ik ook gewoon tot de schermen 1) wat minder stroom gaan verbruiken en 2) iets goedkoper zijn (450 euro en minder voor een niet-TN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bdankt dan ga ik gwn rustig afw88 :)

Verwijderd

De Fnac levert alleen in België en het product is alleen via email (niet eens via webshop) te bestellen. Dus niet echt een optie voor de NL consumenten tenzij je een Belgisch postadres tot je beschikking hebt...

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Nou mijn scherm is binnen, ziet er super uit, alleen wel één dode pixel :( dus ja die kan weer terug ivm pixel garantie, maar ja kost wel weer verzend kosten :'( Zijn er meer mensen die last hebben van dode pixels bij dit scherm?

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Ik heb dit scherm vandaag besteld, als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen ook even delen, ook wat betreft dode pixels.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:43:
oke bdankt dan ga ik gwn rustig afw88 :)
Nee dat is lekker ontopic......

Maargoed ik meld al niks meer 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door mdcobra op 22-11-2007 22:59 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ontopic svp! Ervaringen met het scherm horen hier, dingen als "ik heb er ook een besteld" of andere randzaken niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Heeft dit scherm eigenlijk pixel mapping 1:1 ? ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Dat staat in de startpost. Ja dus. Volgens mij is dit scherm op dit moment wel erg gunstig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Ik heb het scherm gister gekregen. Super scherm. En als ik de resolutie op 1920x1080 zet(full HD) dan kan je via het menu het scherm 1:1 laten lopen waardoor je 2 zwarte balken krijgt. Dit kan met alle resoluties.

Ik schrijf, wanneer ik hem een tijd gebruikt heb nog een review!

Ik heb volgens mij een gebruikt scherm gekregen. De vale vlekken, vingers en opgedroogd vuil zit op me scherm. Ik heb de winkel gemailt en die vertelde dat het scherm niet van de groothandel kwam, maar van LG zelf. De eigenaar van de winkel gaat er morgen achteraan, maar als hij niets kan regelen, wat moet ik dan doen? Ik hoef dit toch niet te accepteren voor een scherm van ruim €550? Op de CD's die erbij geleverd werden zitten ook vingers en krassen.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Voor die prijs zou ik zeker proberen een ander scherm te krijgen. Weet jij veel waar deze vandaan komt en wat er mee is gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reviewer van X-bit labs was niet ontzettend positief over dit scherm. Er zouden problemen optreden bij het regelen van de helderheid van het scherm.

24" LCD Monitors Roundup
So, the LG Flatron L245WP can’t be viewed as a good product. Having a neat exterior design and good functionality, it also has serious problems with color reproduction which are due to the sloppy regulation of brightness with the matrix. In fact, you can only change the brightness setting within 60-65% without worsening the image noticeably. It’s like not changing it at all.
Considering that there are alternatives with similar capabilities but without such defects, the Flatron L245WP is not a good choice among 24” monitors.
There is in fact only one clear loser today. It is the LG Flatron L245WP. This monitor might have got a better word from me if it were not for one serious defect. Its regulation of brightness proved to be virtually unusable. When you choose a brightness value other than the factory setting, you lose either dark or light halftones. This monitor proved rather inconvenient at work and also had a low contrast ratio as its lamps worked at their full capacity all the time.
Kunnen de personen die de LG in huis hebben zich vinden in deze review?

Op [H]ard|Forum wordt door sommigen gesuggereerd dat de reviewer de monitor niet in sRBG mode heeft getest:

Still no Quality Professional Reviews of the 24" LG L246WP / L245WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

T-mo-T schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:21:
Dat staat in de startpost. Ja dus. Volgens mij is dit scherm op dit moment wel erg gunstig. :)
Via VGA ja, maar hoe zit het met DVI/HDMI? wat krijg je dan voor beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Met DVI/HDMI kun je 1:1 mapping ook gewoon aanzetten zodat je zwarte balken krijgt. Verder ben ik nog steeds tevreden over het scherm, prima beeld, m.i. zou alleen het zwartniveau wat beter mogen, maar dit is volgens mij met vrijwel elke lcd monitor zo.

[ Voor 12% gewijzigd door mdcobra op 03-12-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:51:
Een reviewer van X-bit labs was niet ontzettend positief over dit scherm. Er zouden problemen optreden bij het regelen van de helderheid van het scherm.

24" LCD Monitors Roundup

[...]

[...]

[...]

Kunnen de personen die de LG in huis hebben zich vinden in deze review?

Op [H]ard|Forum wordt door sommigen gesuggereerd dat de reviewer de monitor niet in sRBG mode heeft getest:

Still no Quality Professional Reviews of the 24" LG L246WP / L245WP
Is dit nou waar, want heb er nergens over gehoord ik wilde hem bestellen, maar zit nu wel te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
onzin, heb hem zelf ook, maar heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
XplodingForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:44:
Het enige waar ik nu nog mee zit, is dat het scherm in Nederland tegen de 550 euro kost. Dit is natuurlijk in vergelijking met andere niet-TN panels goedkoop, maar in belgie is ie dus al te krijgen vanaf 450. Als echte Nederlander voel ik mij dan nogal bedonderd als ik hem voor 100 euro "te veel" bestel. Weet er iemand of er echt geen winkels in Nederland (buiten de pricewatch) zijn, die dit scherm goedkoper aanbieden? Want blijkbaar kan de Fnac het dus wel goedkoper.
Kan in zowel Duitsland als in Nederland niemand vinden met een betere prijs. Volgende de website is levering alleen mogelijk indien het leveringsadres in België gelegen is. Misschien binnnenkort maar even naar een filiaal in Antwerpen rijden.

• Jeebo
Lg schijnt het nog al normaal te vinden dat ze gebruikte schermen als nieuw verkopen. Mensen die dit scherm willen kopen let daar op. Bel ook gewoon dat je een nieuwe wilt. Me review van dit scherm staat online.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeebo op 13-12-2007 21:03 ]

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Heb je review gelezen, ziet er goed uit! Wel vreemd dat je tot tweemaal toe een oud scherm krijgt, vreemde manier van handelen...

Ikzelf heb gisteravond dit scherm ook besteld en deze is vandaag verzonden dus naar verwachting zal ik hem morgen krijgen. Ik zal er ook op letten of hij gebruikt is; is dat overigens het beste met LG af te handelen of via de winkel waar ik hem koop? Oh en zit er een kabel bij het scherm bijgeleverd en (zo ja) hoe lang is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Er is al veel informatie beschikbaar over dit scherm, iets waar ik al geruime tijd naar zoek, echter één ding blijft bij mij knagen waardoor ik de knoop dus niet kan door hakken.

Eerst had ik het idee dat de HPW2408H wel ideaal kon zijn voor mij, maar mijn monitor zal bij een raam staan (hoek van 90 graden, t.o.v. het raam, geen direct zonlicht), maar dan zullen de reflecties mij zeker niet aanstaan. Op een relatief donkere achtergrond zie ik mijzelf immers al op mijn huidige CRT. Wat mij dus wel aansprak van deze monitor waren de scaling functies: 1:1 / Stretch with maintained Aspect ratio / Full screen.

Hoe zit dat nu met deze LG? Ik lees verschillende berichten, sommigen zeggen dat hij perfect schaalt, anderen zeggen dat dit alleen via component gaat en dat er overscan plaats vindt, of dat het enkel naar volscherm kan. Wat voor mij van belang is:
720p : Volscherm met aspect ratio gehandhaafd
1080p: Idem (beiden via HDMI, eigenlijk met het oog op een eventuele aanschaf van een PS3)
480p: Volscherm met aspect ratio (opgerekt naar 1600*1200), i.v.m. mijn Dreamcast, dus via VGA

1:1 gaat alles perfect, dat weet ik, maar mocht iemand hier antwoord op hebben dan zal dat enorm schelen. Tot nu toe weet ik alleen dat de Iiyama en de HP dit perfect kunnen, maar beiden hebben eveneens een TN-paneel, en de HP is glossy. Mocht een eigenaar dus hier antwoord op hebben dan zou dat enorm welkom zijn. Jeebo, mocht je hem nog hebben, zou je na kunnen gaan of "Aspect" altijd beschikbaar is, of dat er beperkingen aan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Cid Highwind schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:15:
Er is al veel informatie beschikbaar over dit scherm, iets waar ik al geruime tijd naar zoek, echter één ding blijft bij mij knagen waardoor ik de knoop dus niet kan door hakken.

Eerst had ik het idee dat de HPW2408H wel ideaal kon zijn voor mij, maar mijn monitor zal bij een raam staan (hoek van 90 graden, t.o.v. het raam, geen direct zonlicht), maar dan zullen de reflecties mij zeker niet aanstaan. Op een relatief donkere achtergrond zie ik mijzelf immers al op mijn huidige CRT. Wat mij dus wel aansprak van deze monitor waren de scaling functies: 1:1 / Stretch with maintained Aspect ratio / Full screen.

Hoe zit dat nu met deze LG? Ik lees verschillende berichten, sommigen zeggen dat hij perfect schaalt, anderen zeggen dat dit alleen via component gaat en dat er overscan plaats vindt, of dat het enkel naar volscherm kan. Wat voor mij van belang is:
720p : Volscherm met aspect ratio gehandhaafd
1080p: Idem (beiden via HDMI, eigenlijk met het oog op een eventuele aanschaf van een PS3)
480p: Volscherm met aspect ratio (opgerekt naar 1600*1200), i.v.m. mijn Dreamcast, dus via VGA

1:1 gaat alles perfect, dat weet ik, maar mocht iemand hier antwoord op hebben dan zal dat enorm schelen. Tot nu toe weet ik alleen dat de Iiyama en de HP dit perfect kunnen, maar beiden hebben eveneens een TN-paneel, en de HP is glossy. Mocht een eigenaar dus hier antwoord op hebben dan zou dat enorm welkom zijn. Jeebo, mocht je hem nog hebben, zou je na kunnen gaan of "Aspect" altijd beschikbaar is, of dat er beperkingen aan zitten?
Ik heb alleen de HDMI en component in gebruik en ik kon bij alle 2 het scherm 1:1 laten lopen. Bij HDMI weet ik dat, wanneer je 1024x1280 laat lopen, dat je boven,onder,links, rechts zwarte balken krijgt. Bij component weet ik dat ik alleen aan beide kanten zwarte balken krijg. Ik weet alleen niet wat je met overscan bedoelt? Zover ik weet kun je altijd het scherm 1:1 laten lopen. En wat bedoel je met dit: Stretch with maintained Aspect ratio ? Ik heb net mijn scherm binnen gekregen dus ik ga zo kijken of hij nu wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

En wat bedoel je met dit: Stretch with maintained Aspect ratio ?
stretch=uitrekken
with=met
maintained=blijvende
Aspect Ratio= beeldverhouding

Dus hij kan het beeld vergroten zonder de verhoudingen te veranderen, zo moeilijk is engels toch niet :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
philotra schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:27:
[...]

stretch=uitrekken
with=met
maintained=blijvende
Aspect Ratio= beeldverhouding

Dus hij kan het beeld vergroten zonder de verhoudingen te veranderen, zo moeilijk is engels toch niet :? ?
Ach, ik had een 4tje op me rapport vroeger. Maar ja, ik snap de vraag niet helemaal, ook niet in het nederlands. Hoe bedoel je met beeld vergroten zonder de verhouding te veranderen? Misschien is het heel simpel en denk ik niet logisch na. :? 8)7

Ik weet wel, in het menu kun je alleen kiezen tussen 1:1 of fullscreen. Vandaag me 3e scherm ontvangen en weer niet goed, begint me nu de strot uit te hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeebo op 14-12-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Jeebo schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:40:
[...]

Ach, ik had een 4tje op me rapport vroeger. Maar ja, ik snap de vraag niet helemaal, ook niet in het nederlands. Hoe bedoel je met beeld vergroten zonder de verhouding te veranderen? Misschien is het heel simpel en denk ik niet logisch na. :? 8)7
8)7
De beeldverhouding blijft hetzelfde. 640x480 (4:3) wordt dan op een breedbeeldscherm (bv 1680x1050, 16:10) vergroot tot 1400x1050 met links en rechts van het beeld zwarte balken.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 14-12-2007 16:49 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Vandaag me 3e scherm ontvangen en weer niet goed, begint me nu de strot uit te hangen.
Heb je niet toevallig het scherm teruggekregen dat je eerst retour had gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Sorry voor de onduidelijkheid.

Wat ik bedoelde was dus of het met een 16:9 signaal als 720p dat het dan kan worden opgerekt, zonder dat de verhoudingen dus worden veranderd. Met andere woorden, of een 16:9 beeld dus kan worden opgerekt zodat het boven en onder twee kleine zwarte balken heeft.

Er zijn namelijk ook monitoren die het namelijk enkel volscherm kunnen weergeven, waardoor je dus een verticaal opgerekt beeld hebt. En er zijn monitoren die het verticaal tot aan de volle 1200 pixels, maar dan wél de 16:9 behouden, waardoor er links en rechts dus een deel van je spel / film buiten de monitor valt. (overscan)

Mijn hoop is dus dat de LG een signaal als 720p zo weer kan geven dat het horizontaal het beeld vult, en dat er boven en onder dan 2 zwarte balken van beiden 60pixels zijn.

1:1 lijkt mij namelijk nogal klein bij een resolutie van 1280*720, en al helemaal als je een 640*480 signaal hebt.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Overscan heb ik nog niet gezien. Op die andere vraag durf ik geen antwoord te geven. Wat ik weet als ik bv. 1080x1920 doe dat ik dan 2 zwarte balken onder en boven krijg. In het menu kan ik alleen kiezen uit fullscreen en 1:1.

Ik kan nu geen dingen bekijken aan me scherm want heb hem in de doos zitten voor retour.

Edit: hee ik snap um. Je wilt dus op een reso spelen van 1280x720 en dan wil je alleen boven en onder zwarte balken? Nou volgens mij lukt dit niet. Als je alleen de keus tussen full screen en 1:1 hebt lijkt me dat dit niet kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeebo op 14-12-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Radical1980 schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:48:
[...]

Kan in zowel Duitsland als in Nederland niemand vinden met een betere prijs. Volgende de website is levering alleen mogelijk indien het leveringsadres in België gelegen is. Misschien binnnenkort maar even naar een filiaal in Antwerpen rijden.
Vond het ook al raar: electronica goedkoper in België dan in Nederland! Wel, bij Fnac België hebben ze hun prijs bijgesteld naar 649€!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Bedankt voor je antwoorden Jeebo, ik zal dan nog een afweging moeten maken wat ik belangrijker vindt, waarschijnlijk gaat het dan toch de Iiyama worden, omdat ik het Glossy niet zie zitten. En dan maar hopen dat de kleuren me niet te veel tegenvallen. Bedankt, en veel succes met je eigen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb alleen met HDMI getest: Volgens mij is 1080p dus geen probleem, 720p kan alleen uitgerekt (je merkt hier wel heel weinig van), verder kun je in het menu HDMI op video of pc zetten waardoor je in feite de overscan aanzet (op 720p via HDMI) door deze op video te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

@ Cid Highwind:

In jouw eerste post beschrijf je 3 situaties. Je eerste twee zijn vanwege een eventuele PS3, maar waarom zou je een PS3 op 720p draaien, terwijl 1080p ook kan? 1080p is gewoon schermvullend, met boven en onder zwarte balken, en is dus perfect.

Volgensmij is 720p op een 24" op 1op1 ook weer niet zo heel klein hoor, dat is 15,4 inch, als je er op normale pc afstand voor zit, valt het nog mee.

Verder staat er in de 24" Monitor Showdown dit:

Also, when using HDMI you have menu options for PC mode or Video Mode. While in PC mode, you can pick FULL or 1:1. While in Video Mode you can pick Full or Original mode. Original is the same as the Aspect setting on the other monitors. I went to verify this again, and the Original mode doesn't come up while my PC is hooked up. It must only come up if a video only source, like a DVD player is hooked up.

Het zou dus heel goed kunnen dat de Original mode wel komt, als je hem op je PS3 aansluit. Er zou iemand moeten zijn die het test, voor je het zeker weet.

Volgens de monitor showdown heb je via VGA alleen Full en 1:1. Ik weet niet of je een Dreamcast ook via component aan kan sluiten, maar dan zou het wel moeten werken.

Ik kan begrijpen dat je vanwege de ontbrekende scaling opties liever voor een ander model zou gaan, maar de kleuren, kijkhoek enzovoorts van een MVA panel zijn toch echt wel veel beter.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Original mode heb je met een pc (HDMI) aangesloten ook gewoon (als je hem op video zet), original is dan de juiste AR + overscan bij 720p volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door mdcobra op 15-12-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
XplodingForce schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:53:
@ Cid Highwind:

In jouw eerste post beschrijf je 3 situaties. Je eerste twee zijn vanwege een eventuele PS3, maar waarom zou je een PS3 op 720p draaien, terwijl 1080p ook kan? 1080p is gewoon schermvullend, met boven en onder zwarte balken, en is dus perfect.
Ik heb er zelf (nog) geen een, maar ik weet dat niet iedere game 1080p ondersteund, vandaar dat 720p ook van zekere mate van belang is. Tenzij het mogelijk is om de console zélf het 720p te laten upscalen naar 1080p, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik kan het mis hebben. :)
Volgens de monitor showdown heb je via VGA alleen Full en 1:1. Ik weet niet of je een Dreamcast ook via component aan kan sluiten, maar dan zou het wel moeten werken.
De DC heeft enkel VGA als officiële ondersteuning, ik denk niet dat er toen over component werd gesproken, VGA was al vooruitstrevend, gezien niemand toen ooit van "progressive (scan)" had gehoord. Ik weet dat er verloopjes zijn, maar van wat ik de afgelopen dagen had gevonden werkt dat niet direct, maar zal er een apparaat van ~100 piek tussen moeten om het VGA signaal om te zetten naar Component.
Ik kan begrijpen dat je vanwege de ontbrekende scaling opties liever voor een ander model zou gaan, maar de kleuren, kijkhoek enzovoorts van een MVA panel zijn toch echt wel veel beter.
Inderdaad... twijfels, twijfels, en zo al voor maanden. Waarom kan er nu niet gewoon één monitor zijn die alles heeft? :P Maar inderdaad, als het enkel een kwestie is van zorgen dat de PC losgekoppeld is wanneer een PS3 aangesloten is, dan is dat ook een non-issue geworden, dus een puntje extra voor de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Voor de eventuele kopers van deze monitor is op de website van LG over een nieuwe actie te lezen. Met een aantal LG monitoren, waaronder de L245WP, krijg je de laatste Settlers game gratis.

Ik vraag me echter af hoeveel winkels hier aan mee doen, misschien toch ook maar even her en der informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Cid Highwind schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:42:
Voor de eventuele kopers van deze monitor is op de website van LG over een nieuwe actie te lezen. Met een aantal LG monitoren, waaronder de L245WP, krijg je de laatste Settlers game gratis.

Ik vraag me echter af hoeveel winkels hier aan mee doen, misschien toch ook maar even her en der informeren.
Klopt, zat gewoon in de doos bij mij (vorige week besteld bij 4launch),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de L245WP-BN bestelt bij Shops.nl. Mogelijk al leverbaar op 20 december. Na lang wikken en wegen vond ik 1:1 pixelmapping en een MVA panel wel de extra 134 euro waard (in tegenstelling tot de Samsung 245B).

Wat ik nu eigenlijk wel wil weten, is de meegeleverde HDMI-DVI kabel goed genoeg? Of doe ik er verstandig aan een (vergulde) kabel op de kop te tikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
De meegeleverde kabel is goed genoeg, een andere kopen is geldverspilling (of je moet een langere nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik ben ongeveer al een jaar aan het zoeken naar een nieuwe monitor maar ik heb niet al te veel haast, dus zodoende heb ik nog niks in huis. Maar ik ben nog nooit zo dicht bij een koop geweest als bij deze monitor. Dit lijkt mij veruit de beste deal die je voor een 24" scherm kan krijgen.

Maar goed, ik bekeek deze in vergelijking met de HP W2408 (rond dezelfde prijs maar heeft een TN paneel). Ik wil later op deze monitor graag een PS3 hangen, en daarom heb ik een grote voorkeur bij HDMI. Het vreemde is echter dat de HP 'slechts' DVI heeft, maar wél speakers, en de LG heeft HDMI maar géén speakers. Kan ik hier gewoon pc speakertjes op aansluiten zodat ik er via de PS3 geluid op kan afspelen? Lijkt me eigenlijk een vrij logische vraag, maar wil het wel graag zeker weten...

Ik heb verder nog geen verhalen gehoord over dode pixels. Wel over schermen die al waren aangeraakt. Dan vraag ik me af wat een andere reden kan zijn om zo'n monitor terug te brengen als er geen pixeldefecten zijn. Misschien verschilt het per (web)shop. Als een webshop eerst test of er dode pixels op zitten mogen er bij mij wel wat vette vingers op zitten...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:07:
Wat ik nu eigenlijk wel wil weten, is de meegeleverde HDMI-DVI kabel goed genoeg? Of doe ik er verstandig aan een (vergulde) kabel op de kop te tikken??
Digitaal is digitaal, dus het werkt of het werkt niet. Een vergulde aansluiting gaat hier 0,0% aan bijdragen. Het enige probleem dat er met het meegeleverde kabel kan zijn, is dat die te kort is.
Phrantic schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:58:
Maar goed, ik bekeek deze in vergelijking met de HP W2408 (rond dezelfde prijs maar heeft een TN paneel). Ik wil later op deze monitor graag een PS3 hangen, en daarom heb ik een grote voorkeur bij HDMI. Het vreemde is echter dat de HP 'slechts' DVI heeft, maar wél speakers, en de LG heeft HDMI maar géén speakers. Kan ik hier gewoon pc speakertjes op aansluiten zodat ik er via de PS3 geluid op kan afspelen? Lijkt me eigenlijk een vrij logische vraag, maar wil het wel graag zeker weten...
Er zit een audio out op de zijkant waar je speakertjes op aan kan sluiten. Je hebt dan volgens mij wel een HDMI source nodig waarbij audio geintegreerd zit en PC videokaarten hebben dat meestal niet. Ben niet bekend met de PS3.

[ Voor 47% gewijzigd door DaCoTa op 17-12-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Phrantic schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:58:Maar goed, ik bekeek deze in vergelijking met de HP W2408 (rond dezelfde prijs maar heeft een TN paneel). Ik wil later op deze monitor graag een PS3 hangen, en daarom heb ik een grote voorkeur bij HDMI. Het vreemde is echter dat de HP 'slechts' DVI heeft, maar wél speakers, en de LG heeft HDMI maar géén speakers. Kan ik hier gewoon pc speakertjes op aansluiten zodat ik er via de PS3 geluid op kan afspelen? Lijkt me eigenlijk een vrij logische vraag, maar wil het wel graag zeker weten...
De W2408 heeft geen HDMI maar DVI inderdaad, maar de W2408H heeft weer wel HDMI en geen DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Ik heb verder nog geen verhalen gehoord over dode pixels. Wel over schermen die al waren aangeraakt. Dan vraag ik me af wat een andere reden kan zijn om zo'n monitor terug te brengen als er geen pixeldefecten zijn. Misschien verschilt het per (web)shop. Als een webshop eerst test of er dode pixels op zitten mogen er bij mij wel wat vette vingers op zitten...
www.shops.nl, www.bestel-ict.nl en www.kijkshop-ict.nl (allemaal de zelfde zaak) houden zicht keurig netjes aan de "afkoelingsperiode" (info te vinden in de algemene voorwaarden). M.a.w: product zonder opgeven van reden terugsturen is gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Wat ik in het andere draadje alreeds heb gepost is dat ik alweer 2 schermen heb mogen ontvangen met een dode pixel...op naar m'n derde scherm............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik volg dit topic al een tijdje en heb van de week dit scherm eindelijk in het echt kunnen bekijken (bij de Media Markt in Leeuwarden, overigens vragen ze een belachelijke prijs van 770 euro, zonder settlers nog wel ;) ), en het zag er werkelijk prachtig uit.

Nu wil ik hem gaan gebruiken als extern scherm voor mijn Sony Vaio FZ11S; deze notebook heeft alleen een HDMI uitgang (ook VGA, maar dat lijkt me niet echt van toepassing), en geen DVI. Kan ik mijn HDMI uitgang gewoon gebruiken om de laptop op deze monitor aan te sluiten voor gewoon PC gebruik -dus niet specifiek om HD materiaal mee te bekijken al zou dat ook leuk zijn af en toe-, en zal mijn notebook de maximale resolutie probleemloos ondersteunen, of kan ik hierbij moeilijkheden verwachten? Ik heb trouwens een 8400GT met 128Mb GDDR3, 2Gb ram en een T7100 (vergelijkbaar met een E4300) C2D aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben ongeveer al een jaar aan het zoeken naar een nieuwe monitor maar ik heb niet al te veel haast, dus zodoende heb ik nog niks in huis. Maar ik ben nog nooit zo dicht bij een koop geweest als bij deze monitor. Dit lijkt mij veruit de beste deal die je voor een 24" scherm kan krijgen.

Ik heb een PS3 gehad laatst op mn W2408, prachtig beeld! Echter is dat HDMI gedoe niet zo'n probleem, ik had gewoon een converter blokje (die bij m'n 2900xt zat toen) ertussen geduwt en de speakers ook via een converter naar een gewone groene jack aansluitingen laten lopen, geluid kwam dus via een line-in ingang in m'n 2.1 setje van creative uit :). Laat die 'onboard' speakers van de HP maar zitten, die zijn echt te schel om mee te gamen. Trust me, i've tried it... 70-100% open en je oren doen pijn, te blikkerig, maar zoals verwacht :). Kijk of je een leuk 2.1 setje kan vinden MET line-in en je zit goed, die converter blokjes/kabeltjes kosten een paar euro.

Btw ik ben hetzelfde van plan als jij, PS3 aan mijn scherm hangen in mid 2008, ik heb een vriend hierheen laten komen met dat ding en het werkt dus ik ben er zeker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Afkoelingsperiodes zijn heel leuk, maar ik lees in alle algemene voorwaarden tot nu toe dat de verpakking ongeopend moet zijn. Dus dan is het niet mogelijk om naar eventuele kapotte pixels te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Lijkt mij grote onzin, je koopt niet de doos maar het product dat er in zit. Die afkoelingsperiode is er zodat je kan zien wat je precies koopt, in de winkel stalt men toch ook geen dozen uit om te bezichtigen?

Daarnaast staat er in de wet geschreven (heb hem onlangs nog doorgenomen) dat de algemene voorwaarden dus nooit hierboven kunnen staan en er beperkingen aan op kunnen leggen. Dat punt kan je dus gerust nietig verklaren lijkt mij.

Zijn ze soms bang dat je het serial number overschrijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zo! Wat een scherm!
De enorme helderheid was het eerste wat me hoofdpijn en duizeligheid bezorgde, dus ik heb het scherm meteen naar 20% helderheid teruggebracht en met een Spyder2 gecalibreerd. De kleuren zijn nu evenwichtig en kleurenfoto's komen nu heel goed overeen met eerder bij Profotonet afgedrukte posters. Photoshoppen is nu wel een enorme weelde moet ik zeggen, zeker omdat het scherm kantelbaar is!

Kortom: na 1 dag gebruik zeer tevreden over de aankoop.

Ik merk wel dat de fan van mijn 7800GT een stukje harder (en daardoor hoorbaar) draait, dus blijkbaar heeft die kaart het met dit scherm een stukje moeilijker dan met mijn oude 17" monitor...

Ik heb het scherm besteld bij Euromaxi voor 525 euro met pixelgarantie (die is bij hun maar 35 euro) en binnen 2 dagen binnen. Het enige minpunt is even dat zij op de site en telefonisch aangeven dat er geen DVI kabel bij zit. Deze heb ik er dus bij besteld, maar niet gekregen en blijkt dus ook niet nodig te zijn :( , dus dat moet nog even rechtgezet worden...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Er zit een dvi naar hdmi kabel bij. Wat is dan het probleem.

@edit: O verkeerd gelezen. ''was ook niet nodig geweest''.

[ Voor 34% gewijzigd door Jeebo op 21-12-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Mars Warrior schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:04:De enorme helderheid was het eerste wat me hoofdpijn en duizeligheid bezorgde, dus ik heb het scherm meteen naar 20% helderheid teruggebracht en met een Spyder2 gecalibreerd. De kleuren zijn nu evenwichtig
Kan jij je vinden in de de kritiek van xbitlabs op de helderheid/contrastinstellingen (tegen het einde van de pagina)? Volgens mij was het Jeebo die zei nergens last van te hebben. Misschien is het zo dat dit bij een enkel model problemen oplevert.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Phrantic schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:19:
[...]

Kan jij je vinden in de de kritiek van xbitlabs op de helderheid/contrastinstellingen (tegen het einde van de pagina)? Volgens mij was het Jeebo die zei nergens last van te hebben. Misschien is het zo dat dit bij een enkel model problemen oplevert.
Het is me niet helemaal duidelijk wat nu precies bedoeld wordt. Het stuk over de wat onlogische controls als het gaat om het kunnen instellen van contrast/helderheid dat klopt.

Kijk ik op de site van Moments Kept monitor calibration dan zijn de grijswaarden OK, de witwaarden OK en het enige probleem zijn de zwartwaarden: ik zie enkel de cijfers 5 t/m 10. 1 t/m 4 zie ik dus niet. Of dat nu door xbitlabs bedoeld wordt weet ik niet...

Edit:
Kleine correctie. Op die site staat dat browsers vaak het ICC profiel niet juist overnemen. Ik heb het plaatje nog eens in Photoshop geladen en zie met heel veel moeite de 2. Enkel het cijfer 1 is niet te zien. Best goed dus denk ik _/-\o_

Kijk ik echter op dpreview (onderaan bij de A t/m Z balk) dan kan ik alle wit/grijs/zwartstappen onderscheiden op mijn monitor...

Verder is mijn monitor gecalibreerd met een Spyder2. Ook dat is natuurlijk van invloed om mijn kleur en grijsbeleving denk ik zo maar 8)

Oftewel : ik denk niet, gezien de wit/grijs/zwartweergave, dat deze monitor een probleem heeft met het kunnen instellen van contrast en helderheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Mars Warrior op 23-12-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij is binnen!

Wat een monitor! Wat mij direct opviel waren;

de kleuren, die spatten van je scherm af!
de brightness (beetje teruggeschroeven via nvidia control panel, samen met de gamma).
de inkijkhoek, belachelijk goed! (ben blij dat ik niet voor een TN panel ben gegaan)
en natuurlijk de grote!

na een grondige inspectie van de monitor, zag ik geen dode pixels. Totdat een vriend van me langskwam die er 1 spotte. Een pixel die niet zwart wordt, maar donkerblauw. (alleen te zien indien het scherm zwart is) Om deze te kunnen zien moet je letterlijk 20cm met je neus er vanaf zitten. Voor mij geen reden genoeg om het scherm te retourneren.

Dit scherm brengt wel wat luxe problemen met zich mee, zo is Divx/Xvid niet meer mooi fullscreen en is eigenlijk je enige optie nog 720p/1080p. En brengt 1920x1200 wat extra load voor me GPU in spellen. Crysis moest ik onder andere terugschroeven. Hier had ik al wat rekening mee gehouden door een andere videokaart (8800gts 512mb) te kopen. Maar met deze resoluties heb je eigenlijk meer nodig dan 512mb.

ik heb geen spijt van mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Dit is eigenlijk geen vraag die specifiek gericht is op de L245WP hoewel dit misschien ook afhankelijk is van de scaling chip in de monitor...

Ik begrijp dat games in een resolutie van 1920x1200 meer load brengen voor je videokaart. Maar hoe is het als je bijvoorbeeld op een resolutie van 1280x800 speelt en dit laat stretchen over je hele scherm? Levert die stretch naar 1920x1200 ook extra load op? Ik ben namelijk gewend om games op minder dan native resolutie te draaien om zo de stress van m'n kaart af te nemen. Mijn vraag is dus: komt de load voor het scalen dan geheel bij de monitor te liggen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Phrantic schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:17:
Ik begrijp dat games in een resolutie van 1920x1200 meer load brengen voor je videokaart. Maar hoe is het als je bijvoorbeeld op een resolutie van 1280x800 speelt en dit laat stretchen over je hele scherm? Levert die stretch naar 1920x1200 ook extra load op? Ik ben namelijk gewend om games op minder dan native resolutie te draaien om zo de stress van m'n kaart af te nemen. Mijn vraag is dus: komt de load voor het scalen dan geheel bij de monitor te liggen?
Kort antwoord: ja. De monitor doet dan al het scaling werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Beste mensen, mijn oog is ook op deze monitor gevallen en de goede verhalen die ik hier hoor spreken me wel aan.

Alleen ben ik even aan het wikken aan het wegen of een TN-paneel echt niet al genoeg is (LG L245WH dus). Beetje mijn karakter schetsen:
1) Ik ben een gamer.
2) Ik kwijl bij het kijken van een film in Full HD :9~
3) Ik zit altijd recht voor mijn monitor en zit er ongeveer 25~35 cm vanaf.
4) Ik wil geen kwaliteitsverlies bij het HDMI --> DVI convertertje (dat is er ook niet, hè?).
5) Wat ik doe met m'n PC blijft dus een beetje bij films/series kijken, nogal wat gamen en fotosoepen.

Welke directe meerwaarde bied MVA voor mij t.o.v. een TN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zydell schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:58:
[...]

Klopt, zat gewoon in de doos bij mij (vorige week besteld bij 4launch),
Toch vreemd, want dit stond er in mijn mailtje:
Geachte heer / mevrouw,

Helaas is deze actie niet van toepassing op LG monitoren welke 4Launch verkoopt.

Met vriendelijke groet,

Midas Herrmann
Afdeling Verkoop
4Launch BV

www.4launch.nl
KVK te Eindhoven: 18068331

--------------------------------------------------------------------------------

Van: xxxxxxxxxxx
Verzonden: maandag 31 december 2007 14:05
Aan: 4Launch - Info
Onderwerp: 026755 - LG TFT Monitor L245WP-BN 24 (zwart)

Beste 4Launch medewerker,

xxxxxxxxxxx heeft het contact formulier ingevuld en het volgende bericht achtergelaten:

Beste 4Launch, Loopt de actie van de gratis Settlers game bij sommige LG monitoren ook bij jullie? En zo ja, hebben jullie nog monitoren die deze actie met zich meedragen nog (ruim) op voorraad? Bij voorbaat dank, xxxxxxxxxxx

E-mail adres:
xxxxxxxxxxx
Telefoon vast:
xxxxxxxxxxx
Telefoon mobiel:
xxxxxxxxxxx
even voor de duidelijkheid: dat onderste berichtje is dus mijn mail, de bovenste hun reactie

En zoals je ziet heb ik het toch overduidelijk over de LG L245WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Zinu schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:17:
[...]

Toch vreemd, want dit stond er in mijn mailtje:

[...]

even voor de duidelijkheid: dat onderste berichtje is dus mijn mail, de bovenste hun reactie

En zoals je ziet heb ik het toch overduidelijk over de LG L245WP.
Inderdaad vreemd maar hij zat gewoon in de doos van mijn LG L245WP-BN bij mij; misschien dat ze daar niet aan gedacht hebben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik heb de mijne gisteren besteld bij 4launch. Ik laat het hier wel weten of Settlers erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Bedankt Roet. Zag ook dat de prijs een paar euro omlaag gegaan is gisteren (euro of 10?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Zydell schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:58:
[...]

Inderdaad vreemd maar hij zat gewoon in de doos van mijn LG L245WP-BN bij mij; misschien dat ze daar niet aan gedacht hebben ofzo...
De Settlers zitten inderdaad gewoon in de doos, maar er staat wel bij "zolang de voorraad strekt", dus het kan best zo zijn dat LG inmiddels de monitors zonder de Settlers levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ach ja, we horen het wel van Roet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
* Roet zucht
Levertijd is toevallig verhoogd. Heb zo het vermoeden dat dat ook voor mijn bestelling gaat gelden. Wordt dus 5 tot 10 dagen wachten. Hij is ook weer 8 euro duurder geworden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik wacht ook al een tijdje (bijna 4 weken) op mijn vervanging... Op Hard OCP gaan geruchten dat het model discontinued is... Best Buy en Circuit City hebben hem van hun lijsten afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Hoezo discontinued ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Discontinued = uit productie, maar dat geloof ik eigenlijk niet...

Weet iemand trouwens of deze monitor bij de Mediamarkt in Eindhoven te zien is?

[ Voor 44% gewijzigd door Zinu op 02-01-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Zinu schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:35:
Weet iemand trouwens of deze monitor bij de Mediamarkt in Eindhoven te zien is?
Ik heb hem daar de week voor kerst 2007 niet kunnen ontdekken en heb hem vervolgens maar bij Euromaxi besteld en twee dagen later was-tie binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan iemand me vertellen of het ook mogelijk is om i.c.m. de L245WP-BN televisie te kijken? Hetzij via de normale kabel aansluiting, hetzij via een tv kaart. Want ik ben op zoek naar een 24 inch monitor mèt HMDI, mèt VGA/D-sub en mèt aansluiting televisie inbegrepen. Of zijn er op een of andere manier convertoren beschikbaar waardoor ik als nog de analoge kabel kan converteren zodat ie aangesloten kan worden?

Begrijp dit namelijk niet goed:

RGB Analoog/Digitaal
(Seperate, Composite, SOG)

Seperate = S-video?
Composite = composiet = tulpstekkertjes
SOG = ?

Want de HDMI gebruik ik voor de PS3, D-sub voor mijn pc, maar 1 van de bovenstaande 3 wil ik dan gebruiken om kabeltelevisie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Joosie200 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:03:
Kan iemand me vertellen of het ook mogelijk is om i.c.m. de L245WP-BN televisie te kijken? Hetzij via de normale kabel aansluiting, hetzij via een tv kaart.
Alleen via een tv-kaart is het mogelijk, er zit namelijk geen tuner ingebouwd.
Want ik ben op zoek naar een 24 inch monitor mèt HMDI, mèt VGA/D-sub en mèt aansluiting televisie inbegrepen. Of zijn er op een of andere manier convertoren beschikbaar waardoor ik als nog de analoge kabel kan converteren zodat ie aangesloten kan worden?

Begrijp dit namelijk niet goed:

RGB Analoog/Digitaal
(Seperate, Composite, SOG)

Seperate = S-video?
Composite = composiet = tulpstekkertjes
SOG = ?

Want de HDMI gebruik ik voor de PS3, D-sub voor mijn pc, maar 1 van de bovenstaande 3 wil ik dan gebruiken om kabeltelevisie te kijken.
SOG staat voor Sync-on-green. Een methode om beeld-signalen over een kabel te sturen. Als je googelt op Sync-on-green, kom je wel te weten wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

me eerste lg l245wp was uit september 2007, maar hij was al gebruikt. dus geretouneerd en een nieuwe gekregen maar die is uit juli 2007, is dit een probleem en wat is jullie datum? En wat gek is, als ik nu me nvidia drivers installeer en dan reboot dan is mijn scherm "verplaatst naar links" waardoor ik de linkerhelft niet zie en alleen de rechterhelft van me desktop en ik zie nu rechts op me beeldscherm gewoon zwart.. weet iemand wat ik moet doen, me reso+refreshrate+color alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Roet schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:32:
* Roet zucht
Levertijd is toevallig verhoogd. Heb zo het vermoeden dat dat ook voor mijn bestelling gaat gelden. Wordt dus 5 tot 10 dagen wachten. Hij is ook weer 8 euro duurder geworden trouwens.
Hij is weer 3 euro terug gegaan en weer goed leverbaar :) Heb je 'm al? En, Settlers?

Dan nog even een algemeen vraagje: waarom hebben monitoren soms een USB-hub? Wat kun je daarmee doen icm een monitor?

[ Voor 16% gewijzigd door Zinu op 04-01-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Zinu schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:02:
[...]
Dan nog even een algemeen vraagje: waarom hebben monitoren soms een USB-hub? Wat kun je daarmee doen icm een monitor?
Denk aan bijv. het eenvoudig kunnen aansluiten van een toetsenbord, muis, tablet, fotocamera...
Scheelt soms wat kabels naar de PC, en afhankelijk van waar de PC staat is het nog eens overzichtelijker ook!

Het werkt alleen niet altijd omdat niet alle apparatuur op een hub kan worden aangesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Zinu schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:02:
[...]

Hij is weer 3 euro terug gegaan en weer goed leverbaar :) Heb je 'm al? En, Settlers?

Mijn bestelling geeft aan dat hij nog steeds in backorder is. Dus ik denk dat het ergens eind volgende week wordt.

Sowieso, waarom is Settlers zo belangrijk? Dat spel ligt toch binnen de kortste keren in de budgetbak voor 10€. Mijn inziens het wachten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Settlers kun je weer verkopen, heb je toch weer een paar euro terug :)

Weer een paar euro terug trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:37:
hey,

me eerste lg l245wp was uit september 2007, maar hij was al gebruikt. dus geretouneerd en een nieuwe gekregen maar die is uit juli 2007, is dit een probleem en wat is jullie datum? En wat gek is, als ik nu me nvidia drivers installeer en dan reboot dan is mijn scherm "verplaatst naar links" waardoor ik de linkerhelft niet zie en alleen de rechterhelft van me desktop en ik zie nu rechts op me beeldscherm gewoon zwart.. weet iemand wat ik moet doen, me reso+refreshrate+color alles goed.
Mijn eerste was ook gebruikt. Deze kwam ook uit september. Daarna ook één uit juli gehad. Deze was ook gebruikt. Nu ga ik het 3e scherm via de dealer regelen. Als je het via LG hebt geregeld heb je waarschijnlijk ook weer een gebruikt scherm. Mij viel dat direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is alleen een probleem mijn dealer wilt het niet meer regelen...

ik ben gewoon gefucked want ik krijg nu al mijn 4de van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ik vraag me af hoe het P-MVA panel in deze monitor zich verhoudt tot de gemiddelde CRT? Ik bedoel, ik heb deze monitor besteld omdat ik me eigeniljk heb laten aanpraten dat het een betere kleurweergave heeft dan TN. Ik had tot een paar maanden geleden een budget Dell 17" en zit sinds een tijdje achter een CRT omdat deze kapot ging. Ik vind de kleuren van deze CRT ietsje beter. Ik weet nu niet echt of ik moet verwachten dat deze monitor mijn huidige (al een paar jaar oude B-merk CRT) helemaal gaat wegblazen of dat ik een beeld zoals dit moet verwachten. Ik heb de L245WP in de MediaMarkt gezien en kon niet echt een inschatting maken omdat de monitoren daar ongecalibreerd zijn en 1280x1024 stretchen over het scherm.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:37:
er is alleen een probleem mijn dealer wilt het niet meer regelen...

ik ben gewoon gefucked want ik krijg nu al mijn 4de van LG
Waar heb je hem gekocht? Het is wel balen. Mijn leverancier gaat er wel achteraan, maar dat komt dat ik al mijn computer componenten daar bestel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Heb ik zo'n MVA panel eigenlijk wel nodig? Ik zit altijd recht voor het scherm en ben ook de enige die meekijkt. Kijkhoek zal dus geen gigantische issue zijn. Want dat is toch het enige probleem met TN-panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Als eerste, ik blader af en toe door dit topic en schrik er van dat er nog steeds gebruikte schermen als nieuw verkocht worden, en mensen keer op keer een gebruikte krijgen ipv een nieuwe :( Hoe kunnen ze dit in hemelsnaam doen?
Mede hierdoor, en de bruingoed-verkopers-ervaring van een goeie kennis heb ik dit op zich toch best interessante scherm naast me neer gelegt en verder gezocht.
Phrantic schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:47:
Ik vraag me af hoe het P-MVA panel in deze monitor zich verhoudt tot de gemiddelde CRT? Ik bedoel, ik heb deze monitor besteld omdat ik me eigeniljk heb laten aanpraten dat het een betere kleurweergave heeft dan TN.
Ik heb een week lang tijdelijk m'n pa's Dell E196FP 19" met TN scherm mogen lenen, en eerste dat me opviel was de extreem slechte kijkhoek en slechte kleuren- en contrastweergave. Wat ik ook probeerde, kreeg hem niet goed naar m'n zin ingesteld. Maar dat is dus typisch TN. Dus je mag het aanpraten noemen, maar het zullen de werkelijke gebruikerservaringen zijn die het motiveren.
Ik had tot een paar maanden geleden een budget Dell 17" en zit sinds een tijdje achter een CRT omdat deze kapot ging. Ik vind de kleuren van deze CRT ietsje beter. Ik weet nu niet echt of ik moet verwachten dat deze monitor mijn huidige (al een paar jaar oude B-merk CRT) helemaal gaat wegblazen of dat ik een beeld zoals dit moet verwachten. Ik heb de L245WP in de MediaMarkt gezien en kon niet echt een inschatting maken omdat de monitoren daar ongecalibreerd zijn en 1280x1024 stretchen over het scherm.
Elke CRT geeft betere kleuren en contrast dan welk LCD dan ook. Dat is een probleem dat Plasma en LCD's nog niet van de CRT hebben kunnen winnen. Dus het klopt dat je betere kleuren zag. Echter is het wel zo dat de laatste generaties S-PVA, P-MVA en S-IPS schermen erg dicht in de buurt van de CRT kleuren- en contrastweergave beginnen te komen, ook wbt de reactiesnelheid van de pixels.

Dus dat een nieuw scherm, zelfs met S-PVA of S-IPS, die CRT van je zal 'wegblazen' zal wel meevallen, maar veel verschil ga je daar niet meer tussen zien denk ik.

Ik heb 8 jaar met een iiyama VMpro510 22" CRT gewerkt dus ben niet anders dan perfecte kleuren gewend, en de Dell 2707WFP met S-PVA scherm die ik nu heb, ik zie amper verschil en het is gewoon een fantastisch scherm :) Zoals ik hierboven al zeg heb ik deze LG L245WP ook overwogen door de ervaringen en reviews die ik overal gelezen heb. Qua scherm zul je er naar mijn idee geen miskoop op doen :) maar mensen die dit LG-scherm hebben zullen daar beter antwoord op kunnen geven.

Edit:
Zinu schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:13:
Heb ik zo'n MVA panel eigenlijk wel nodig? Ik zit altijd recht voor het scherm en ben ook de enige die meekijkt. Kijkhoek zal dus geen gigantische issue zijn. Want dat is toch het enige probleem met TN-panelen?
Vergis je daar niet in hoor, zelfs als je op 60-70 cm afstand recht voor een 17" scherm zit is het kijkhoekprobleem van TN-panelen al storend, laat staan als je er (normaalgesproken) nog dichterbij zit. Je zit immers alleen recht voor de middelste paar pixels van het scherm, en kijk je al schuin naar de pixels langs de randen... Zie m'n reactie hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 06-01-2008 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeebo schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:42:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Het is wel balen. Mijn leverancier gaat er wel achteraan, maar dat komt dat ik al mijn computer componenten daar bestel, denk ik.
salland automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Knightwolf schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:17:
Als eerste, ik blader af en toe door dit topic en schrik er van dat er nog steeds gebruikte schermen als nieuw verkocht worden, en mensen keer op keer een gebruikte krijgen ipv een nieuwe :( Hoe kunnen ze dit in hemelsnaam doen?
Mede hierdoor, en de bruingoed-verkopers-ervaring van een goeie kennis heb ik dit op zich toch best interessante scherm naast me neer gelegt en verder gezocht.
Iedere fabrikant zet volgens mij zijn refurbished modellen weer terug in het verkoopkanaal. Ik ken genoeg mensen die mobieltjes en andere zaken hebben gekregen met nog materiaal van de vorige gebruikers. Als die schermen gewoon gerepareerd zijn, wat is dan het probleem? Ja, het is slordig als er vingerafdrukken op zitten, maar dat zegt verder toch weinig over het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ik heb deze monitor vandaag binnen gekregen van 4Launch en kan bevestigen dat Settlers er bij zit. Heb een model uit April 2007 gekregen. Zag er nieuw uit; geen vingers of andere vlekken.

Wat bij mij ontbreekt is zo'n ronde schroef om de voet te bevestigen (ben de naam even kwijt) maar zoals hier op pagina 5 te zien. Dat is misschien wel een teken dat 'ie eerder is open gemaakt, of misschien zat het er om een andere mysterieuze reden niet bij.

edit:
Gevonden 8)7

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik zit nog een beetje met een dilemma. Dit lijkt me een erg mooi scherm, maar ik ben bang dat een videokaart het niet lang trekt op deze resolutie. Vooral met games die nog komen gaan. Daarom vraag ik mij af hoe de upscaling met dit scherm is. Als je hem bijvoorbeeld op 1650 x 1050 laat draaien, hoe ziet het er dan uit? Anders ben ik bang dat ik toch naar een iets kleiner model moet gaan, maar het grote voordeel van 24" vind ik de full-hd. Heeft iemand misschien hier ervaringen mee, of nog mooier, foto's?

Oeh luxe-problemen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik ben daar eigenlijk ook wel heel benieuwd naar. Gamen doe ik niet echt, maar zal mijn 8400GT met 128Mb het wel trekken om Full-HD materiaal te weergeven op dat scherm? Mijn T7100 staat qua prestaties gelijk aan een E4300 trouwens, maar deze gaat in de toekomst vervangen worden door een T8300 of zwaarder.

Een maatje kleiner zou voor mij geloof ik gelijk 20" worden en dat vind ik wel erg klein. 22" met 1680x1050 lijkt me een beetje een grove beeldverhouding namelijk.

Vandaag dit scherm weer even in de winkel bekeken; het is toch wel een heel mooi paneel hoor, stelletje mazzelpikken die 'm al hebben..... ;)
Pagina: 1 2 Laatste