[LG L245WP] Info & Bespreking Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

Topicstarter

Welkom op het

LG L245WP 24" Breedbeeld Monitor Info en Bespreking Topic

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_r.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07456/L245WP_f.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_l.jpg.xs.jpg

Officiële website

Dit topic is ontstaan uit het opperen van de LG L245WP als alternatief voor de Dell 2407WPC-HC in het Dell UltraSharp Serie topic. Blijkbaar wekte vervolgens dit model de interesse op van verscheidene mensen. Ikzelf had deze al op het oog idd als alternatief voor de 2407, vanwege de gerapporteerde kwaliteit en vrij lage prijs. Dit laatste komt mss vanwege een (tot dusver?!) lage interesse in dit model zoals ook blijkt uit de weinige vermeldingen ervan op dit forum - onterecht dus imho.

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_f_Pivot.jpg.xs.jpg

Monitorformaat en -type: 24-inch flatpanel / P-MVA
Resolutie: 1.920 x 1.200 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding: 8 ms / 600 cd/m² (typical)/ 1000:1 (DFC - Digital Fine Contrast)
Pixelgrootte: xxxx mm (pixel pitch)
Afmetingen (WxDxH): 560 x 270,2 x 444,5 mm
Gewicht: 9,6 kg
Kenmerken: VESA® ophangsysteem
Aantal (vrije) poorten / connectortype: 15-pins D-sub/HDMI/Component/PC Audio out

Uitgebreide specificaties (fabrikant)

Reviews en forum topics

20+ inch monitoren vergelijkingstest - Hardware.info

LG L245WP-BN - Les Numeriques

24" Monitor Showdown
(gaat over de L246WP, maar deze is verondersteld identiek te zijn ad 245)
XplodingForce schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:21:
Via VGA bevestigen alle posters in het topic op het [H] forum, dat 1080p gewoon werkt, netjes 1:1. Dit dus in tegenstelling tot wat de reviewer bij die 24" Monitor Showdown zegt.
Over 245-246 identiteit
(HardForum)

Uitgebreid 246 topic
(HardForum)

User revs op prad.de
(Duitstalig)

Prijzen

Pricewatch (537,10€ and dropping)

Mediamarkt

Fnac (België - of ook Vlaanderen ;)) (450€)
met dank aan tweaker Mats.be voor de verwijzing

Wat jij kunt doen

Heb je interessante links, gebruikerservaringen, reviews ed.? Laat het ons weten en post ze! :)

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/L245WP_b.jpg.xs.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door kristo op 11-11-2007 08:49 . Reden: Commentaar review toegevoegd ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Topicstarter
meacount schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:05:
Ik heb gelezen dat dit scherm een probleem met de hdmi aansluiting heeft.
Als je je videokaart met een hdmi cabel aansluit dan valt een gedeelte van het beeld buiten het scherm.
Is dit probleem al opgelost?

Als dit probleem opgelost is dan denk ik dat ik mijn Dell 2407WFP-HC bestelling bij Rob opzeg en ga ik dit scherm aanschaffen.
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:52:
Niet mee bekend. Hij zit op oeen DVI aansluiting van een GeForce 7900 GS

En die LG heeft een MVA panel, geen PVA. (gelukkig)
De LG heeft een HDMI aansluiting (en dus geen aparte DVI). Je moet dus connecteren via DVI>HDMI kabel. Trouwens HDMI is volkomen gelijk aan DVI met audio erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
Jeetje, eindelijk zo'n topic. Ik heb sinds een paar maanden deze LG thuis en - toevalligerwijs - de Dell op mijn werk en ik moet zeggen dat de LG mij een stuk beter meer bevalt. Beeldkwaliteit, kleuren en vormgeving zijn m.i. beter bij de LG.

Het enige voordeel van de Dell zou de kaartlezer zijn, maar die gebruik ik zelf eigenlijk niet. Dus, als ervaringsdeskundige: vraag maar raak :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 10-11-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25
Dit is echt wel een zeer mooie monitor voor de prijs (450euro @ fnac - BTW voor mij = _/-\o_ )

Ik wou voor de HP 24" of Samsung 245BW gaan, maar ik denk dat deze dmv het paneel net iets beter zal zijn qua kleuren enzo...

Nu is het echter de vraag op hij volledig 1080p materiaal van bvb Xbox 360 of de aanstormende HD-DVD en Blu-ray films kan afspelen zonder naar 1080i te gaan :)

In de review gaat het over een andere versie, dus mss is het bij deze al aangepast

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Topicstarter
Welkom ;)
Ik heb sinds een paar maanden deze LG thuis en - toevalligerwijs - de Dell op mijn werk en ik moet zeggen dat de LG mij een stuk beter meer bevalt. Beeldkwaliteit, kleuren en vormgeving zijn m.i. beter bij de LG.
(Lucky us :D) Et voilà, bestaansreden topic bevestigd 8)
... als ervaringsdeskundige: vraag maar raak :)
Thanks! Wel, een vergelijkende rev zou hier uiteraard zeer welkom zijn, alsook voor de Dell-jongens die maar blijven wachten op hun 2407. Een uitgebreide rev (zie de user productsrevs: beeldkwaliteit, kleuren, instellingsmogelijkheden, etc ) van de LG zelf is ook al veel.

Persoonlijk ben ik vooral geïnteresseerd in DVD weergave.
Aries.Mu schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:13:
Ik wou voor de HP 24" of Samsung 245BW gaan, maar ik denk dat deze dmv het paneel net iets beter zal zijn qua kleuren enzo...
P-MVA tov TN, zal wel ... :)
Nu is het echter de vraag op hij volledig 1080p materiaal van bvb Xbox 360 of de aanstormende HD-DVD en Blu-ray films kan afspelen zonder naar 1080i te gaan
Check eens Uitgebreid 246 topic (HardForum), zie volgende post door XplodingForce.
In de review gaat het over een andere versie
Je bedoelt de 246 rev wrschnlk.

[ Voor 23% gewijzigd door kristo op 11-11-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:01

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik ben ook van plan deze monitor te kopen en heb daarom wat research gedaan mbt 1080p van een Xbox 360. Dit is misschien ook handig voor de mensen hier, dus hierbij:
  • Er zijn verschillende versies van het scherm. Met de oudere versie van het scherm hebben sommige mensen last van een irritante zoem, als ze de brightness lager dan 100 zetten, in sRGB mode. Er zijn ook een hoop mensen die dit probleem niet hebben. Schermen die geprocuceerd zijn vanaf juni 2007 en firmwareversie 1.7 of hoger hebben, hebben dit probleem zeker niet.
  • Via HDMI werkt scaling en alle resoluties prima, ook via een Xbox 360, als je dus een nieuwere Xbox 360 hebt, met een HDMI poort, zit je sowieso goed.
  • Via VGA bevestigen alle posters in het topic op het [H] forum, dat 1080p gewoon werkt, netjes 1:1. Dit dus in tegenstelling tot wat de reviewer bij die 24" Monitor Showdown zegt. Aangezien meerdere mensen daar het getest hebben, en ze het allemaal bevestigen, neem ik aan dat dit werkt. Voor de zekerheid kun je de HDMI-DVI kabel uit de HDMI poort laten, maar waarschijnlijk is dit ook niet nodig. Of er een verschil zit tussen de verschillende revisies mbt dit probleem, heb ik niet kunnen vinden.
  • Via Component gaat het scherm maximaal tot 720p of 1080i.
  • Het enige verschil tussen de L245WP en de L246WP, is dat de knopjes bij de L245WP rechts zitten, en bij de L246WP links.
Erg mooie startpost trouwens. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door XplodingForce op 11-11-2007 02:24 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Topicstarter
XplodingForce schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:21:
... heb daarom wat research gedaan mbt 1080p van een Xbox 360. Dit is misschien ook handig voor de mensen hier ...

Erg mooie startpost trouwens. d:)b
Bedankt voor je uitgebreide bijdrage (TS geëdit) en thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Inderdaad, prima startpost hoor. Het enige wat je even aan moet passen is het gewicht van de monitor. De comma staat verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Topicstarter
Dracul schreef op zondag 11 november 2007 @ 08:45:
Inderdaad, prima startpost hoor. Het enige wat je even aan moet passen is het gewicht van de monitor. De comma staat verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Lol, ik kom uit Rotterdam daar plakken we overal een t achter ipv van een d. Vroeger was ik zo goed in d's en t's nu lijk ik wel een pabostudent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66824

Geweldige info, en een link naar precies die drie monitoren waar ik naar kijk gereviewed. TOP.

Informatie die ik nergens kan vinden, zou je deze LG ook aan zo'n monitor arm kunnen hangen, het is me niet duidelijk op basis van de plaatsjes en zoals gezegd, de info heb ik nergens kunnen vinden.

Zo'n arm geeft me namelijk meer ruimte op mijn bureau en lost meteen een van de minpunten van deze monitor op; het (naar mijn mening) ontzettend lelijke voetje.

Aelek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Er zit een VESA mount achterop, 100x100mm dacht ik zo. Maar niet ieder arm is geschikt voor het gewicht van dit formaat schermen, let daar wel even goed op.

Over die poot trouwens, die velen zo lelijk vinden. Het draaimechanisme in die poot zit onderop (in de grote platte schijf), dus de hele voet draait mee. Dit werkt erg handig omdat het zwaartepunt niet veranderd, in tegenstelling tot de Dell.

[ Voor 92% gewijzigd door DaCoTa op 11-11-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66824

thx. Ook voor de waarschuwing.

De arm waar ik naar kijk kan 11 kilo hebben, en das dan zonder pootje.
Volgens mij is die 9,6 kg die genoemd is met, dus 't moet lukken :)

Aelek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik wil in het eerste kwartaal 2008 mijn 24 inch beest aanchaffen.
Heb nu een sony HS94p. Prima scherm, maar ja de tijd staat niet stil en een grotere monitor vind ik wel ineteressant.
Heb me voor zover dat gelukt is ingelezen en deze LG lijkt wel een toppertje, en nauwelijks duurder dan de TN panels.
Nu lees je wel eens dat de niet TN panels last hebben van ghosting/lag. Ik ben zelf ook een vrij fanatieke gamer.
Kunnen de bezitters van de LG iets zeggen hoe bijvoorbeeld een FPS speelt op dit scherm?

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Waar haal je vandaan dat er een MVA paneel in zit? LG heeft nog meer interessante monitoren, maar ze vermelden nergens wat voor paneel er in zit.

edit:
Wat onduidelijke websites/shops lijken er wel op te wijzen dat dit het enige niet-TN scherm is wat ze hebben... Jammer :/

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 11-11-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 171278 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:34:
Waar haal je vandaan dat er een MVA paneel in zit? LG heeft nog meer interessante monitoren, maar ze vermelden nergens wat voor paneel er in zit.
Zowel http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm als http://www.flatpanels.dk/panels.php vermelden dat er een MVA paneel inzit. En dan zijn er nog genoeg andere sites te vinden die het aangeven.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb er redelijk wat uurtjes CS Source en Team Fortress 2 opzitten en merk geen input lag of ghosting. Heb na mijn 1e ervaringen met games eigenlijk nooit echte metingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit topic is ontstaan uit het opperen van de LG L245WP als alternatief voor de Dell 2407WPC-HC in het Dell UltraSharp Serie topic. Blijkbaar wekte vervolgens dit model de interesse op van verscheidene mensen. Ikzelf had deze al op het oog idd als alternatief voor de 2407, vanwege de gerapporteerde kwaliteit en vrij lage prijs. Dit laatste komt mss vanwege een (tot dusver?!) lage interesse in dit model zoals ook blijkt uit de weinige vermeldingen ervan op dit forum - onterecht dus imho.
Oftewel je hebt zelf niet zo'n ding en dit is een "Wie heeft ervaringen met..."-topic.

[Ervaringen]-topics zijn er voor mensen die ervaringen willen delen, niet die ervaringen willen zoeken. Je zoekt ze met de search. Niets gevonden? Ofwel je zoekt verkeerd, danwel zijn ze er gewoon niet. Dan moet je geduld hebben tot iemand die wel ervaringen heeft post :o

Daarbij post je meermaals achter elkaar <24u, wat ook niet de bedoeling is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.