[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, maar die HC is dus niet op de stickers terug te vinden. Daar staat alleen 2407WFPb. b ipv HC. Maar goed, het zal wel kloppen gezien de sticker wel October 2007 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen Ultrasharp..i know.. maar wel nieuw.
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/sna/images/products/mlrg/860-10043.jpg
De E248WFP
Alleen DVI-D en Sub-D.
€559,- ex btw.

Er komt ook nog een 22" Ultrasharp aan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Hmm dat is wel een mooi schermpje.. ik wacht de tests even af.. en misschien komt Dell met meer schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Dat is een TN-scherm?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
Man man wanneer komen er nu een 30"schemen uit die dezelfde opties hebben als de huidige 20"en 24"schermen.

Die 30" dingen hebben alleen maar DVI ik wil de rest ook. Ik heb me Xbox namelijk ook op me scherm aangesloten en gebruik die andere ingangen ook vaak tegelijk met PIP.

En hopelijk komen er ook snel SED scherm of in ieder geval schermen die een stuk sneller zijn dan mijn 2405 en veel betere kleuren hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:52:
Man man wanneer komen er nu een 30"schemen uit die dezelfde opties hebben als de huidige 20"en 24"schermen.

Die 30" dingen hebben alleen maar DVI ik wil de rest ook. Ik heb me Xbox namelijk ook op me scherm aangesloten en gebruik die andere ingangen ook vaak tegelijk met PIP.

En hopelijk komen er ook snel SED scherm of in ieder geval schermen die een stuk sneller zijn dan mijn 2405 en veel betere kleuren hebben.
Dat zit ik me ook wel eens af te vragen. Ik denk dat er toch nog wat weinig vraag uit de markt is voor die extra inputs en opties door mensen die een groot scherm met een grote resolutie willen, en dat ze het uit kostenoverwegingen dan ook maar niet doen. Ik mis die opties niet echt op m'n dell 30" maar het zou wel leuk geweest zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 30-10-2007 11:01 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja gebruik jij bv dan ook je Xbox op die 30" ?

Want ik gebruik mijn 24" voor alles. Wil em ook al TV gaan inzetten en zo. En 30" lijkt me wel lekker met films en xbox spellen spelen want dan zit je er veel verder van af. Mja dan mis ik die connectors een beetje. En als ik mijn Sony Trinitron vergelijk met mijn 2405 is die CRT zo veel sneller en heeft veel mooiere kleuren. Traagheid van die TFT is vooral te merken in games zoals CS S. Dan zie je het overduidelijk. Dus hopelijk snel TFT die net als de TV's super kleuren hebben en wat sneller worden. Dan die 16 ms die je nu nog vaak zien. Want als het dan 2ms is is het vaak grey to grey.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 30-10-2007 11:05 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
Ja, dus vergelijkbaar met andere goedkopere schermen denk ik.

Zo te zien wil Dell ook de budgetmarkt op wat betreft schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:04:
Mja gebruik jij bv dan ook je Xbox op die 30" ?

Want ik gebruik mijn 24" voor alles. Wil em ook al TV gaan inzetten en zo. En 30" lijkt me wel lekker met films en xbox spellen spelen want dan zit je er veel verder van af. Mja dan mis ik die connectors een beetje. En als ik mijn Sony Trinitron vergelijk met mijn 2405 is die CRT zo veel sneller en heeft veel mooiere kleuren. Traagheid van die TFT is vooral te merken in games zoals CS S. Dan zie je het overduidelijk. Dus hopelijk snel TFT die net als de TV's super kleuren hebben en wat sneller worden. Dan die 16 ms die je nu nog vaak zien. Want als het dan 2ms is is het vaak grey to grey.
Nee precies, ik heb hem eigenlijk puur voor mijn grafische werk, en af en toe een spel (crysis is wel :9~ op zo'n scherm :) ) Ik denk dat er helaas voor jou nog weinig mensen zijn die EN 2560*1600 willen EN veel aansluitingen voor veel media. Want mensen die er een multimedia scherm van willen maken hebben vaak genoeg aan een HD tv flatpanel van minder resolutie denk ik. En mensen die 2560*1600 willen hebben vaak weer niet meer aansluitingen nodig. 30" 2560*1600 schermen zijn toch nog steeds echt grafische werkschermen omdat die resolutie voor je xbox of HD-tv signaal in princiepe geen zin heeft...

Tja en een goeie CRT heeft inderdaad nog wel wat voordelen. Al ben ik heel blij met mijn 3007wfp-hc, en heb ik geen last van de minpunten die er wel zijn...

Volgend topic moet die 30" dell ook gewoon bij dit topic trouwens niet? :)

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 30-10-2007 11:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Bhai schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Vandaar dat de reactie tijd al te goed was om waar te zijn. Geen interessante scherm dus. Vooral niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Xof schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:46:
[...]
Vandaar dat de reactie tijd al te goed was om waar te zijn. Geen interessante scherm dus. Vooral niet voor die prijs.
Voor mensen die grafisch werk doen is het misschien niet interessant, maar voor gamers kan het een prima scherm zijn, toch? Ik weet het, ik weet het elk TN panel wordt in dit topic afgeschoten. :D

Maar over het algemeen worden de moderators er niet gelukkig van als je topic's over één enkel scherm opend.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

heb nu een maandje of 4 de Dell UltraSharp™ 2407WFP A04.
erg tevreden alleen bij mij is nu de powerbutton defect. schijnt ook known issue te zijn met 07 panelen bij dell.
knop zit los en als je draait ermee draait het logo rond en doet hij niets meer.
enige zure is dat ik hem eigenlijk niet wil laten omruilen nog omdat je dan een refurbished monitor terug krijgt en mag hopen dat ie dan goed is.
heb dat gehad met mijn 20 inch. 3x laten omruilen en toen had ik pas een goede.
van 2001fp naar uiteindelijk 2007fp uit de fabriek.
zet mijn monitor nu uit met powersafe na 5 min niet te gebruiken.
heb 3 jaar garantie maar denk dat ik hem in jaar of 2 laat omruilen in de hoop dat de 24 inch dan weer nieuwer model is :) of de 27" ervoor terug krijg. dell is daar dan wel weer makkelijk in met upgrade als oude niet meer leverbaar is. :)

meer mensen al mankementen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
maratropa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:37:
[...]

Nee precies, ik heb hem eigenlijk puur voor mijn grafische werk, en af en toe een spel (crysis is wel :9~ op zo'n scherm :) ) Ik denk dat er helaas voor jou nog weinig mensen zijn die EN 2560*1600 willen EN veel aansluitingen voor veel media. Want mensen die er een multimedia scherm van willen maken hebben vaak genoeg aan een HD tv flatpanel van minder resolutie denk ik. En mensen die 2560*1600 willen hebben vaak weer niet meer aansluitingen nodig. 30" 2560*1600 schermen zijn toch nog steeds echt grafische werkschermen omdat die resolutie voor je xbox of HD-tv signaal in princiepe geen zin heeft...

Tja en een goeie CRT heeft inderdaad nog wel wat voordelen. Al ben ik heel blij met mijn 3007wfp-hc, en heb ik geen last van de minpunten die er wel zijn...

Volgend topic moet die 30" dell ook gewoon bij dit topic trouwens niet? :)
En wat zijn de grote min punten van dit scherm dan ? Aan de andere kant ben ik nog steeds happy met de 2405 maar ik liever een iets groter scherm en de stap naar 27 is qua resolutie en grote niet interessant die naar 30 niet omdat die minder mogelijkheden heeft. Tis toch elke keer wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nouja zoals je zegt, Zwart is niet helemaal zwart en lichte kijkhoek variaties. Maar boeie ik wil nooit meer iets anders dan 2560*1600 dit werkt veels te fijn. Het is iig meer dan voldoende goed voor mijn grafische werk en CAD/CAM enzo. Ik was wel blij dat nadat ik dode pixels had ik een HC versie voor een normale in de plaats kreeg als garantie :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
_Dune_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Voor mensen die grafisch werk doen is het misschien niet interessant, maar voor gamers kan het een prima scherm zijn, toch? Ik weet het, ik weet het elk TN panel wordt in dit topic afgeschoten. :D

Maar over het algemeen worden de moderators er niet gelukkig van als je topic's over één enkel scherm opend.
Het zal vast wel een prima scherm zijn, maar ik denk dat het gewoon veels te duur is voor een TN-panel. Die van Samsung (245BW) is €400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

_Dune_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Zodra een schermreeks te goedkoop wordt krijg je veel te veel vervuiling in een topic en gaat het binnen de kortste keren dicht. Zo ging dat ook met het 20" topic... laat die TN schermen er dus maar fijn buiten.
Bhai schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Lijkt erop ja. Maar i.m.o. ziet die Dell er beter uit dan zo'n Samsung. Ik vind het design met die zwarte voet eigenlijk nog mooier dan die zilveren voet uit de Ultrasharp serie.

Ik zag vannacht al een gerucht over de 2408WFP, want dat stond onderop een voet van een nieuwe 2407WFP die iemand op www.hardforum.com had gekregen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
maratropa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:19:
Nouja zoals je zegt, Zwart is niet helemaal zwart en lichte kijkhoek variaties. Maar boeie ik wil nooit meer iets anders dan 2560*1600 dit werkt veels te fijn. Het is iig meer dan voldoende goed voor mijn grafische werk en CAD/CAM enzo. Ik was wel blij dat nadat ik dode pixels had ik een HC versie voor een normale in de plaats kreeg als garantie :)
Hoeveel pixels had je dan dood ? ik heb er een maar die zit echt rechts op de rand dus daar zie ik helemaal niets van dus heb ik maar zo gelaten. Als het meer naar het midden was zou ik wel pissig zijn. Die twee schermen die ik toen bestelde hadden trouwen beide 1 dode pixel. En toen waren die dingen nog 1200 euro ook. ( 2e scherm was trouwens voor iemand anders niet voor mij zelf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198800

Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:54:
Ik zag vannacht al een gerucht over de 2408WFP, want dat stond onderop een voet van een nieuwe 2407WFP die iemand op www.hardforum.com had gekregen. :+
Blijkbaar mag het inderdaad geweten zijn dat Dell met een nieuw scherm op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die was het ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:23:
[...]

Hoeveel pixels had je dan dood ? ik heb er een maar die zit echt rechts op de rand dus daar zie ik helemaal niets van dus heb ik maar zo gelaten. Als het meer naar het midden was zou ik wel pissig zijn. Die twee schermen die ik toen bestelde hadden trouwen beide 1 dode pixel. En toen waren die dingen nog 1200 euro ook. ( 2e scherm was trouwens voor iemand anders niet voor mij zelf )
12+ als ik me goed kan herinneren. En wel op irri plekken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

Uit het 30' topic:
Anoniem: 238563 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:12:
...
Nu in deze review http://www.behardware.com...ors-dell-and-samsung.html (link gecorrigeerd - kf) staat er een opmerking over Dell monitors met een niet Dell-Pc

<artikel>
One last comment in this area. Those who will use this monitor with a non Dell computer can't install the Color Monitor application, which replaces the monitor's OSD. They will only be able to access brightness, which is the only option available directly on the monitor. For other parameters, it will be necessary to go through the graphic card driver. A colorimeter will also be of use to correct colors, and, unfortunately, it won't be possible to change the color temperature. The default temperature is 5900K and if you don't have a Dell computer (like us) you will have to stick to it.
</artikel>

Dus als ik dit goed begrijp kan je kleurtemperatuur van het scherm of de RGB sliders niet aan passen via een OSD maar via software, die enkel werkt op een Dell PC.
...
Geldt dit ook voor de 24' en andere hier?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
Geldt dit ook voor de 24' en andere hier?
Heb mijn 24" nog niet in huis maar zover ik weet heeft die gewoon een OSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Alleen 30inch schermen hebben nog geen (uitgebreid) OSD. Alles van 27inch en lager en/of lcd-tvs hebben het wel gewoon allemaal.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bingo!

Ik heb mijn Dell 2007FP met S-IPS (serial eindigd op 'L') binnen. Besteld bij een Amerikaan via eBay. TNT rekende gewoon even 16,75 inklaringskosten, klunks :( . Helaas is het wel een oud scherm, een revisie A02 van Juni 2006. En ik betwijfel of hij wel nieuw is. Klopt het dat het scherm niet helemaal schoon is right out of the box?

Ik vind het in ieder geval een prachtig scherm en ik ben eindelijk verlost van de inputlag van m'n Samsung 204T. Heb bij Rob een 2e Dell 2007FP besteld, wederom een S-IPS (serial op 'L'), maar dan revisie A05. :*)

Ik kreeg Rob een mailtje dat hij allebei de 2007FP soorten heeft, zowel de S-IPS als de S-PVA. :+ , dus ik mocht kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:49:
Bingo!

Ik heb mijn Dell 2007FP met S-IPS (serial eindigd op 'L') binnen. Besteld bij een Amerikaan via eBay. TNT rekende gewoon even 16,75 inklaringskosten, klunks :( . Helaas is het wel een oud scherm, een revisie A02 van Juni 2006. En ik betwijfel of hij wel nieuw is. Klopt het dat het scherm niet helemaal schoon is right out of the box?

Ik vind het in ieder geval een prachtig scherm en ik ben eindelijk verlost van de inputlag van m'n Samsung 204T. Heb bij Rob een 2e Dell 2007FP besteld, wederom een S-IPS (serial op 'L'), maar dan revisie A05. :*)

Ik kreeg Rob een mailtje dat hij allebei de 2007FP soorten heeft, zowel de S-IPS als de S-PVA. :+ , dus ik mocht kiezen :D
Dat is goed nieuws, ik heb ook interesse. Ik ben op zoek naar tests van de 2007FP waar ze ook kijkhoeken en input lag meenemen, maar kan deze nog niet vinden.. Maar het klopt wel dat de 2007FP een goede gaming monitor is? (uitgaande van S-IPS).

Wat ik me ook afvraag: als je een game in een lagere resolutie (1024, 1280) speelt, wordt dit op deze monitor een beetje netjes weergegeven full screen? Dit kan namelijk ook per merk/type monitor verschillen, zoals ik het lees.

[ Voor 9% gewijzigd door draakhoofd op 02-11-2007 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet sowieso nooit 1280x1024 laten uitrekken tot een 4:3 formaat. 1280x1024 is namelijk een 5:4 resolutie, dat wordt NOOIT mooi als je dat uitrekt naar 1600x1200. 1280x960 zou al iets beter worden.

Als ik op een lagere resolutie game doe ik dat met zwarte randen.

Wil je foto'tjes onder een hoek?

Ik kan ook wel inputlag foto'tjes maken, ik heb hem gisteren al naast mijn 204Ts gehad, naast het feit dat het gewoon zichtbaar was was het ook goed zichtbaar op de foto's. De 204Ts loopt ruim 30 ms achter op de 2007FP S-IPS, oftewel: de 2007FP zit op een average ergens tussen de 5 en 10 ms. Oftewel: geen inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:07:
Je moet sowieso nooit 1280x1024 laten uitrekken tot een 4:3 formaat. 1280x1024 is namelijk een 5:4 resolutie, dat wordt NOOIT mooi als je dat uitrekt naar 1600x1200. 1280x960 zou al iets beter worden.

Als ik op een lagere resolutie game doe ik dat met zwarte randen.

Wil je foto'tjes onder een hoek?

Ik kan ook wel inputlag foto'tjes maken, ik heb hem gisteren al naast mijn 204Ts gehad, naast het feit dat het gewoon zichtbaar was was het ook goed zichtbaar op de foto's. De 204Ts loopt ruim 30 ms achter op de 2007FP S-IPS, oftewel: de 2007FP zit op een average ergens tussen de 5 en 10 ms. Oftewel: geen inputlag.
Super, thanks. Die foto's zijn altijd welkom om hier te posten wat mij betreft! Dat van die resolutie is inderdaad logisch. Hoe erg gaat de kwaliteit achteruit (qua scherpte) als je op 1024x786 games draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Komt ie!

Inputlagtest

TFT: Dell 2007FP with serial MX ** L, S-IPS panel, revision A02, connected trough DVI
CRT: Philips 201B
Monitors working in clone-mode.
Videocard: EVGA nVidia GeForce 7900 GTX
Drivers: 93.71

The pictures:
Here are the big ones (1600x620) if you can't see these below not sharp enough:

The Dell 2007FP TFT is on the left and the CRT on the right.

http://s188.photobucket.c...FP-IPS%20vs%20201B%20big/

And here are the small ones:

The left digit is 1/10 seconds, the right digit is 1/100 sec.

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/Inputlag%202007FP-IPS%20vs%20201B%20small/2007_11020015.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 03-11-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Iemand al wat gehoord van de 2007WFP van ROB/ superad.?

Hij mailde me vorige week dat het ''volgende'' week zou worden .. .komende week dus :P 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreameater schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:19:
Iemand al wat gehoord van de 2007WFP van ROB/ superad.?

Hij mailde me vorige week dat het ''volgende'' week zou worden .. .komende week dus :P 8)7
Volgende week dinsdag beloofde hij me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zo graag een WFP en niet een FP? De FP heeft een resolutie van 1600x1200, wat meer is dan 1680x1050. Het is allebei te weinig om fatsoenlijk met twee vensters te werken, het is allebei meer dan genoeg voor DVD film, het is allebei genoeg voor 720P video en allebei te weinig voor 1080P video. Maar komt wel bij dat de FP meer verticale resolutie heeft, wat resulteerd in minder scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:53:
Waarom zo graag een WFP en niet een FP? De FP heeft een resolutie van 1600x1200, wat meer is dan 1680x1050. Het is allebei te weinig om fatsoenlijk met twee vensters te werken, het is allebei meer dan genoeg voor DVD film, het is allebei genoeg voor 720P video en allebei te weinig voor 1080P video. Maar komt wel bij dat de FP meer verticale resolutie heeft, wat resulteerd in minder scrollen.
dOh ik wil veel films gaan kijken en games spelen, en dan vind ik persoonlijk breedbeeld toch wat mooier :9

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Ik werk nu zelf al een hele tijd met de 20" widescreens en moet zeggen dat me dat geweldig bevalt, breedbeeld vind ik fijner werken dan de standaard 4:3 verhouding. Breedbeeld is ideaal voor films en games (gezien steeds meer een 16:10 verhouding gaan supporten).

Verder valt het extra scrollen wel mee, vensters staan toch nooit op de max reso, dat wordt namelijk een beetje te groot. Dus ook al heb je met de 4:3 wat meer pixels, breedbeeld kijkt gewoon fijner (al is dat natuurlijk gewoon persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is niet de juiste denkwijze: De 2007WFP heeft een horizontale resolutie van 1680 pixels en dat zijn 80 pixels meer dan de 2007FP. 8)7 Zo kan ik ook mijn gelijk halen.

Je maakt gewoon een keuze denk ik. Je kan ook een 24 inch scherm nemen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 198800 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:27:
[...]

Dit is niet de juiste denkwijze: De 2007WFP heeft een horizontale resolutie van 1680 pixels en dat zijn 80 pixels meer dan de 2007FP. 8)7 Zo kan ik ook mijn gelijk halen.

Je maakt gewoon een keuze denk ik. Je kan ook een 24 inch scherm nemen? >:)
1 600 * 1 200 = 1 920 000
1 680 * 1 050 = 1 764 000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:39:
[...]

I know, maar je kiest toch gewoon een monitor die jij wil? Of dat nu breedbeeld is of niet maakt helemaal niks uit. Dit topic gaat over de kwaliteit van de UltraSharp Serie en niet over hoeveel pixels de ene meer heeft dan de andere. Discussion closed (althans voor mij).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 198800 op 03-11-2007 22:47 . Reden: nog een zinnetje bijgevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

jcvjcvjcvjcv bedankt voor die inputlag test maareh... hoe moet je dat bekijken ik snap hem niet helemaal... :?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:39:
[...]

Ok, het zijn meer pixels, maar pixels zeggen imho niet alles. Ik werk op mijn werk met 2x 19" 4:3 monitoren, maar als ik die kon inruilen voor 19" breedbeeld dingen zou ik het gelijk doen. Ik vind werken in de breedte gewoon een stuk fijner, daarom heb ik dus 20" widescreens gekocht. Maar zoals Digital_Neon al zegt, het is heel persoonlijk, dus werk gewoon eens op een widescreen en normaal scherm en dan kun je zelf prima oordelen wat het fijnste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreameater schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:38:
jcvjcvjcvjcv bedankt voor die inputlag test maareh... hoe moet je dat bekijken ik snap hem niet helemaal... :?
De twee schermen staan in klone mode. Je moet ze elk verticaal in tweeen delen. De linkerhelft van het scherm staat een getal op dat de eentienden van een seconde weergeeft. Die wisselt dus 10 keer per seconde. Op de rechterheeft van het scherm staan de hondersten seconden. Die wisselt dus 100 per seconde in theorie, waarvan hij er 60 kan weergeven.

Als scherm A dus 1 en 6 weergeeft en scherm B geeft 1 en 7 aan, loop scherm A 10ms achter. Maar aangezien je te maken hebt met de refreshing van die schermen, het probleem van 60 fps terwijl je 100 of 1000 fps wilt, zorgt ervoor dat je meerdere plaatjes moet schieten en een soort van gemiddelde moet berekenen.

Soms zijn op de rechterhelft van de monitoren twee cijfers te zien. Dat is dan precies tijdens de wisseling van een frame. Als er op dezelfde rij twee cijfers staan op de rechterhelft is dat ghosting.

Ik heb gekozen voor zo'n weergave van de cijfers zodat ik een hoge sluitertijd kan kiezen. Bij een sluitertijd kleiner dan 1/60 seconde is de CRT niet volledig zichtbaar op de foto. Doordat op elke rijd nu hetzelfde staat heb ik maar 10% van het beeld van de CRT nodig. Als je de verschillende cijfers op dezelfde plek laat projecteren krijg je last van ghosting op de CRT en zie je meerdere cijfers door elkaar heen. Dit voorkom ik door elke cijfers op een andere kolom te zetten. Als het programma dus draait, lopen de cijfers over je scherm. :+

Nog een puntje trouwens. Als ik mijn PC uit doe, gaat mijn 2007FP over tot het weergeven van een volledig rood scherm, dan groen, blauw, zwart, wit. Na een tijdje gaat hij standby (lampjes worden oranje), maar twee seconde later begint hij weer met weergeven van rood, groen, zwart, blauw, wit etc. Na een tijdje gaat hij weer standby, en weer kleurenkast.

Iemand enig idee hoe dit komt? En hoe ik er vanaf kom? Ik vind het eerlijk gezegd vreselijk irritant. Ik gooi dus nu gewoon het hele stekkerblok uit, daarmee gaat meteen mijn speakerset en 2e TFT ook 'echt' uit. Dat is op zich een mooi punt, maarja, nu had ik vandaag m'n laptop eraan gehangen, was ik dat vergeten, kom ik terug van eten, tsjakka, weer een halve accucycle weg :+

Ik zou toch zeggen dat dat ding die paar uurtjes slaap per dag echt wel verdiend heeft, en dat hij dan geen kleurenflipperkast hoeft te gaan spelen :?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 05-11-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers; de 2007WFP staat sinds circa 1 uur vannacht ook weer online bij supradictus ;)

http://cgi.ebay.nl/Dell-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

349 euro, 11 euro shipping

IPS, dus :D

Zelf een 2e FP besteld a 379 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 05-11-2007 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

YES , ik ga hem meteen bestellen als ik thuis ben _/-\o_

#edit: besteld! nu maar hopen dat ik hem heb voordat CoD4 hier op de deurmat ligt :9

[ Voor 43% gewijzigd door dreameater op 05-11-2007 13:22 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

2407wfp-HC ook weer beschikbaar - of zie ik dat slecht 8)

Btw: 'Rob' = 'supradictus '= 'qsix.eu' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:01:
Btw: 'Rob' = 'supradictus '= 'qsix.eu' ?
Yups.

Ook ik heb een 2007wfp besteld; ik had mijn tv-tje al weggedaan, nu krijg ik eindelijk een monitor waarop ik alles kan aansluiten wat ik wil.

't Gaat hard trouwens. Hij heb er binnen 15 uur al 7 8 verkocht. :P

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

TerraGuy schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:08:
[...]

't Gaat hard trouwens. Hij heb er binnen 15 uur al 7 8 verkocht. :P
Hahah inderdaad merkte ik ook al op!
Maarjah het is dan ook een fantastische monitor O-)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:39

tismij

???

Met veel interesse heb ik dit topic gelezen daar ik een nieuw scherm wil en vrijwel zeker voor een Dell TFT kies (5 jaar NB on site en pixelgarantie is belangrijk voor mij).
Wat me alleen niet duidelijk is is waarom ik voor een ultrasharp moet kiezen boven een "gewone" tft.

Mijn keuze is eigenlijk:

1) E228wfp voor 295,-
2) 2007wfp voor 349,-

Ik ga hem vooral gebruiken voor programmeren (visual studio 2 keer open) en websites maken (zend studio / dreamweaver etc.)
Heel af en toe een divxje en eigenlijk nooit spellen, wel makkelijk als ik mijn foto beheer en bewerking er goed mee kan (doe ik nu met mijn laptop en gaat ook wel eigenlijk).

Kortom kan ik beter voor de 22" gaan voor minder geld of is de ultrasharp echt zijn meerprijs (voor mij) waard ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

tismij schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:41:Wat me alleen niet duidelijk is is waarom ik voor een ultrasharp moet kiezen boven een "gewone" tft.
Níks moet :) (bijna).
Met veel interesse heb ik dit topic gelezen ...
Dan zou je moeten ;) weten dat Ultrasharps s-pva of s-ips panelen zijn welke beter zijn dan de tn panelen van 'gewone' tfts.
Ik ga hem vooral gebruiken voor ... websites maken (zend studio / dreamweaver etc.)
... wel makkelijk als ik mijn foto beheer en bewerking er goed mee kan
Voor visueel belangrijke toepassingen wordt dus pva en/of ips aangeraden wegens betere/correctere keuren.

Verder moet :9 je het nu echt zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:00:
[...]

Níks moet :) (bijna).

[...]

Dan zou je moeten ;) weten dat Ultrasharps s-pva of s-ips panelen zijn welke beter zijn dan de tn panelen van 'gewone' tfts.

[...]

Voor visueel belangrijke toepassingen wordt dus pva en/of ips aangeraden wegens betere/correctere keuren.

toon volledige bericht
Kort door de bocht is het enige verschil dat de kleuren beter zijn ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:26:
Geen Ultrasharp..i know.. maar wel nieuw.
[afbeelding]
De E248WFP
Alleen DVI-D en Sub-D.
€559,- ex btw.

Er komt ook nog een 22" Ultrasharp aan.
Heb deze afgelopen zaterdag binnengekregen, maar dan niet voor 559 ex btw, maar een veel lager bedrag (iets met verkopers die met kortingen strooien aan het eind van het jaar).

Scherm ziet er heel erg goed uit. Heb eerst flink de contrast mogen bijstellen naar beneden omdat anders het rood gewoon pijn deed aan mijn ogen. Verder is het een mooi strak scherm.

Ik heb dit ding gekocht om een Samsung 172T/710T dualscreen setup te vervangen, tot nu toe wil ik niet weer terug naar 2x17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

tismij schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:05:
Neen.
kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:00:
:X

Deze topic staat vol links hierover. Read and learn.

:O Why For The Great Void's Sake Do I Bother

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:36:
[...]
Neen.
[...]
:X

Deze topic staat vol links hierover. Read and learn.

:O Why For The Great Void's Sake Do I Bother
Nou nou, iets aardiger mag ook wel hoor. Ik bek jou toch ook niet af met je vraag over 'Rob = supradictus = qsix.eu'? Het antwoord daarop staat ook in de topic-start en vaak genoeg in dit topic.
tismij schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:05:
[...]
Kort door de bocht: kleuren zijn veel beter, kijkhoek is veel beter, beeldverversingssnelheid ligt lager (maar zeker nog acceptabel).

[ Voor 26% gewijzigd door TerraGuy op 05-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

TerraGuy schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:20:
[...]

Nou nou, iets aardiger mag ook wel hoor. Ik bek jou toch ook niet af met je vraag over 'Rob = supradictus = qsix.eu'? Het antwoord daarop staat ook in de topic-start en vaak genoeg in dit topic.

[...]

Kort door de bocht: kleuren zijn veel beter, kijkhoek is veel beter, beeldverversingssnelheid ligt lager (maar zeker nog acceptabel).
Dank je (beide overigens), ik denk dat ik toch voor de ultrasharp ga.
Ervaring uit het verleden heeft me duidelijk gemaakt dat ik kwaliteitsverschil erg goed zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Rob zei mij vandaag dat hij de 2007wfp's pas morgen(dinsdag 6-11) binnen krijgt.
De reden dat ik heb gekozen voor dit scherm is, omdat ik vorige week voor het eerst een s-ips scherm heb mogen aanschouwen bij de MM Zwolle (een Nec multisync van €1200,--).
Wat een verschil kan zo'n paneel maken zeg!. Ik dacht altijd dat mijn Inspiron 9100 Wsxga scherm ook mva of s-ips was, maar nu ik dat scherm heb gezien weet ik dat ook dit gewoon een tn-scherm is (alhoewel de schermen wel als ultrasharp werden verkocht).

Ik zal mijn subjectieve bevindingen hier delen, zodra ik hem ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

punica schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:07:
Rob zei mij vandaag dat hij de 2007wfp's pas morgen(dinsdag 6-11) binnen krijgt.
De reden dat ik heb gekozen voor dit scherm is, omdat ik vorige week voor het eerst een s-ips scherm heb mogen aanschouwen bij de MM Zwolle (een Nec multisync van €1200,--).
Wat een verschil kan zo'n paneel maken zeg!. Ik dacht altijd dat mijn Inspiron 9100 Wsxga scherm ook mva of s-ips was, maar nu ik dat scherm heb gezien weet ik dat ook dit gewoon een tn-scherm is (alhoewel de schermen wel als ultrasharp werden verkocht).

Ik zal mijn subjectieve bevindingen hier delen, zodra ik hem ontvangen heb.
Dan hebben diegenen die vandaag hebben betaald hem dus woensdag :D
Ik ga ook sowieso een Product Survey invullen! ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

TerraGuy schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:20:
Lol, ik had het verwacht en je hebt groot gelijk 8)7

Maar dat was "btw" ;)

Soit :X

En trouwens, je vergeet de - in principe - tragere reactiesnelheid.

'Kort & Bondig': LCD Panel Technology Type and Characteristics

;)

[ Voor 12% gewijzigd door kristo op 06-11-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 18-05 15:46
2407wfp-hc is niet meer te verkrijgen via dell.nl en ook niet via qsix/rob? of ben ik blind geworden

edit: overigens wel via dell.com, foutje van dell.nl? en hoe is de afwezigheid van dit scherm bij rob te verklaren dan? snap het allemaal niet meer

[ Voor 43% gewijzigd door MintyDoerak op 06-11-2007 01:00 . Reden: nader onderzoek verricht:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag hem vandaag onder de 'niet breedbeeld' schermen op de Dell site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:27:
[...]

Lol, ik had het verwacht en je hebt groot gelijk 8)7

Maar dat was "btw" ;)

Soit :X

'Kort & Bondig': LCD Panel Technology Type and Characteristics

;)
Mwah kan me voorstellen dat je geen zin hebt hetzelfde iedere keer te herhalen, ik had alleen niet zoveel tijd om te onderzoeken dus ik dacht ff de gemakzuchtige route te nemen 8)

Maar goed mijn 2007wfp is besteld dus we zien wel of ik in de gauwigheid goed gekozen heb (zal wel, ik ga altijd liever voor kwaliteit dan kwantiteit, formaat in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

kristo filosoof schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:27:
[...]
Is dat nog iets anders dan beeldverversingssnelheid? Dat is wat ik bedoel iig, met 16ms ligt die snelheid iets lager dan de 2ms van TN-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 2 ms is ook pure consumentoplichting. In de praktijk scoren veel kwaliteits '16 m' monitoren beter dan veel 4 ms 'game-monitoren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210426

Hallo,

Ik heb vorige week een 2007FPW besteld bij Supradictus. Heb hem net binnen gekregen en ben erg tevreden 8)
Ik had gevraagd om een S- PVA paneel omdat ik hem het meeste gebruik voor fotobewerking e.d Maar nu vraag ik me af hoe ik dit kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 04-06 19:24
Anoniem: 210426 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:58:
Hallo,

Ik heb vorige week een 2007FPW besteld bij Supradictus. Heb hem net binnen gekregen en ben erg tevreden 8)
Ik had gevraagd om een S- PVA paneel omdat ik hem het meeste gebruik voor fotobewerking e.d Maar nu vraag ik me af hoe ik dit kan controleren?
ik dacht dat die modellen altijd een IPS paneel hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er bestaan twee type eentje met een S-IPS paneel en eentje met een S-PVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Op Ebay staat dat ROB alleen S-IPS heeft! :O

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Hallo,

voor fotobewerking is kleur toch het belangrijkste ?
Dan zou namelijk de S-IPS het beste zijn, waarom wilde je de S-PVA eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreameater schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:46:
Op Ebay staat dat ROB alleen S-IPS heeft! :O
Ik had Rob een mailtje gestuuurd en hij vertelde mij dat hij ze beide op voorraad heeft (had, dit was vorige week).
tismij schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:55:
[...]

voor fotobewerking is kleur toch het belangrijkste ?
Dan zou namelijk de S-IPS het beste zijn, waarom wilde je de S-PVA eigenlijk ?
Een S - PVA paneel heeft een beter kleurenbereik, vandaar dat ik een S -PVA wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zijn er hier gebruikers aanwezig van de optionele ''Soundbar''?

Ik had hier misschien wel belang bij omdat ik verder alleen maar over een headset beschik...
ik wou graag het volgende weten:

- Hoe is de kwaliteit van het geluid? ( lage tonen?)
- Kan je de soundbar aansluiten zodat je geluid hebt uit de headset en soundbar tegelijk?

thx in advance

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210426 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:36:
[...]

Ik had Rob een mailtje gestuuurd en hij vertelde mij dat hij ze beide op voorraad heeft (had, dit was vorige week).

[...]

Een S - PVA paneel heeft een beter kleurenbereik, vandaar dat ik een S -PVA wou hebben.
Sinds wanneer heeft een S-PVA beter kleurenbereik? No way dat de PVA daarin beter zou zijn nu ik een 20" S-PVA Samsung 204Ts en een S-IPS Dell 2007FP naast elkaar heb staan.

En vorige week had hij helemaal geen 2007(W)FP schermen in voorraad, dus dat is dan wel knap dat hij dat kon zeggen vorige week...

En ja, het is te controleren.

Knopje menu en '+' ingedrukt houden, dan aanzetten, zodra hij beeld geeft menu en '+' loslaten en '-' indrukken. Dan staat er een code, post die eens.

Of kijk naar het serial number. Eindigend op 'L' is IPS, eindigend op 'S' is PVA.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 06-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe komt het dat de Dell 2407WFP-HC van de dell site is gehaald? Je kan hem blijkbaar niet meer kopen? :|
En raad eens: het is beter zo! Dell heeft enorme blunders gemaakt in mijn ogen!

Ik heb hier enkele keren vol lof over de 2407WFP-HC gesproken die ik gezien en getest heb bij een vriend. Blijkbaar had ik niet genoeg getest. Ik ben vandaag terug gaan kijken en testen en de monitor is zijn geld NIET waard.

Ik wil iedereen waarschuwen:
- Er is terug banding en in een onacceptabele hoeveelheid
- Rond tekst is er soms een rode gloed te zien

Dat er rond de tekst soms een rode gloed te zien is had ik al ergens opgevangen (weet niet meer waar), maar van de banding had ik nog niks gelezen of gezien bij de 2407WFP-HC. Ik moet er wel bij zeggen dat de monitor een van de eerste producties is. Toevallig een slecht model?

Ik kom hier echt slecht van. :X

Grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Hallo,

Naar mijn weten is de breedbeeld 2007WFP momenteel altijd de S-IPS versie bij Supradictus, en de 4:3 2007FP zowel S-IPS als S-PVA. Mijn review van de 2007WFP volgt overigens ook zsm :*)

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 06-11-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 14:36
Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:23:
Hoe komt het dat de Dell 2407WFP-HC van de dell site is gehaald? Je kan hem blijkbaar niet meer kopen? :|
En raad eens: het is beter zo! Dell heeft enorme blunders gemaakt in mijn ogen!

Ik heb hier enkele keren vol lof over de 2407WFP-HC gesproken die ik gezien en getest heb bij een vriend. Blijkbaar had ik niet genoeg getest. Ik ben vandaag terug gaan kijken en testen en de monitor is zijn geld NIET waard.

Ik wil iedereen waarschuwen:
- Er is terug banding en in een onacceptabele hoeveelheid
- Rond tekst is er soms een rode gloed te zien

Dat er rond de tekst soms een rode gloed te zien is had ik al ergens opgevangen (weet niet meer waar), maar van de banding had ik nog niks gelezen of gezien bij de 2407WFP-HC. Ik moet er wel bij zeggen dat de monitor een van de eerste producties is. Toevallig een slecht model?

Ik kom hier echt slecht van. :X

Grtzzz
toon volledige bericht
Ik heb een 2407WFP A04 en ik heb helemaal geen last van de bovengenoemde zaken. Dus om nou te zeggen dat een monitor zijn geld niet waard is omdat het bij iemand niet goed werkt vind ik niet kloppen :).

Ik ben overigens na een aantal maanden nog steeds tevreden met mijn monitor. Van mij mag je het komen bekijken/vergelijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voyage schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:05:
[...]

Ik heb een 2407WFP A04 en ik heb helemaal geen last van de bovengenoemde zaken. Dus om nou te zeggen dat een monitor zijn geld niet waard is omdat het bij iemand niet goed werkt vind ik niet kloppen :).

Ik ben overigens na een aantal maanden nog steeds tevreden met mijn monitor. Van mij mag je het komen bekijken/vergelijken :).
Het gaat hier wel over de nieuwe 24 inch monitor: 2407WFP-HC |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:16:
[...]

Het gaat hier wel over de nieuwe 24 inch monitor: 2407WFP-HC |:(
Ja weet ik, maar die schijnt toch beter te zijn dan de 2407WFP? Je zegt wel dat de monitor zijn geld niet waard is, misschien dat de monitor van die vriend gewoon een productie fout is? Snap die waarom er dan gelijk gezegd wordt dat de 2407WFP-HC zijn geld niet waard is :O . Ik bedoel, er zijn toch genoeg mensen met een 2407WFP-HC die wel tevreden zijn? Of ben ik nou gek :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voyage schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:48:
[...]

Ja weet ik, maar die schijnt toch beter te zijn dan de 2407WFP? Je zegt wel dat de monitor zijn geld niet waard is, misschien dat de monitor van die vriend gewoon een productie fout is? Snap die waarom er dan gelijk gezegd wordt dat de 2407WFP-HC zijn geld niet waard is :O . Ik bedoel, er zijn toch genoeg mensen met een 2407WFP-HC die wel tevreden zijn? Of ben ik nou gek :)?
Je hebt een punt als je zegt dat er wel mensen zijn die tevreden zijn met hun 2407WFP-HC, maar ik vraag me af hoe goed die personen hun monitor hebben getest. Ik bedoel: er zijn ook genoeg mensen die niet tevreden zijn met hun 2407WFP-HC door de ghosting issues, banding(?), en rode gloed rond letters. Die vriend dacht ook dat zijn scherm echt goed was en dat hij geen problemen had tot ik hem vroeg om eens een gradient te maken en te bekijken op zijn scherm... Het probleem is dat zulke dingen niet meteen opvallen, enkel wanneer je het zelf test komen de problemen naar boven.

Mensen in het bezit van een 2407WFP-HC mogen laten weten dat ze tevreden zijn over hun monitor als ze die getest hebben met een gradient etc. De rode gloed komt trouwens oa voor in foobar bij vierkante haakjes. ;)

Maar dit alles verklaart nog steeds niet waar de 2407WFP-HC naartoe is op de dell site? :?

Grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
[...]

Je hebt een punt als je zegt dat er wel mensen zijn die tevreden zijn met hun 2407WFP-HC, maar ik vraag me af hoe goed die personen hun monitor hebben getest. Ik bedoel: er zijn ook genoeg mensen die niet tevreden zijn met hun 2407WFP-HC door de ghosting issues, banding(?), en rode gloed rond letters. Die vriend dacht ook dat zijn scherm echt goed was en dat hij geen problemen had tot ik hem vroeg om eens een gradient te maken en te bekijken op zijn scherm... Het probleem is dat zulke dingen niet meteen opvallen, enkel wanneer je het zelf test komen de problemen naar boven.

Mensen in het bezit van een 2407WFP-HC mogen laten weten dat ze tevreden zijn over hun monitor als ze die getest hebben met een gradient etc. De rode gloed komt trouwens oa voor in foobar bij vierkante haakjes. ;)

Maar dit alles verklaart nog steeds niet waar de 2407WFP-HC naartoe is op de dell site? :?

Grtzzz
toon volledige bericht
In de startpost staat hoe je roze randjes kan weg krijgen. Hebben jullie dat al geprobeerd? Dat het scherm niet op de site van dell gevonden kan worden is inderdaad raar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
Zeer interessant. Mss moet je maar wat links naar test software bijeenzetten en wat uitleg bijplaatsen, wat is bv een gradiënt en "foobar bij vierkante haakjes", zodat iedereen met een HC, ook diegenen zonder 'kennis van zaken' dit snel even kan testen - kwestie van zoveel mogelijk reacties te krijgen.

En ook: wnn vind je bv aanwezige banding te veel, elke niet-superdure monitor heeft er wel van...
Gewoon uitverkocht? Hem is trouwens blijkbaar in heel Europa vd site gehaald. :/

Hem sta wel nog op de overzichtspagina vd monitoren, met dode link, mss willen ze gewoon hun 27' kwijt ... :)

[ Voor 24% gewijzigd door kristo op 06-11-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

draakhoofd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:44:
[...]

Naar mijn weten is de breedbeeld 2007WFP momenteel altijd de S-IPS versie bij Supradictus, en de 4:3 2007FP zowel S-IPS als S-PVA. Mijn review van de 2007WFP volgt overigens ook zsm :*)
Wat betreft de 2007FP heb je gelijk. Ik mocht kiezen, en ik heb dus vandaag ook een S-IPS 2007FP binnen gekregen. Ik ga hem nu even uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, voor alle 2407WFP-HC gebruikers:

- De banding:
Hier heb je een link naar een gradient. Je kan best de afbeelding opslaan op je pc en openen in een willekeurige viewer. Wanneer de kleuren niet goed overlopen in elkaar ga je de overgangen duidelijk zien door lijnen: dit is banding. Bij ons was het duidelijk te zien.

- De rode gloed rond vierkante haakjes:
Foobar is een gratis muziekspeler die je hier kan downloaden. Wanneer je een muziekbestand in foobar sleept met in de naam vierkante haken zoals [ of ] kan je langs de lijn van de vierkante haken een andere lijn zien lopen waar alle pixels rood kleuren.

- De ghosting issues:
Wij hebben geen ghosting kunnen ontdekken. Misschien is dit enkel het geval bij sommige monitoren.

Wanneer vind ik dat er banding is?
Als je hoofd op 60cm van het scherm hangt en je de kleurovergangen duidelijk kan zien. Maw je ziet blokjes of cirkels kleur (als er banding zou zijn in de gradient van de link)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 198800 op 06-11-2007 19:48 . Reden: zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:36
Ik heb zelf een 2407WFP rev 04, en geen last van de zaken die je noemt.

- De banding:
Op welke mode staat het scherm? Banding is niet aanwezig op desktop mode, wel op de andere modi.

- De rode gloed:
Hoe is het scherm aangesloten? DVI of dsub? Dit zou kunnen duiden op een te lange/brakke dsub kabel.

- Ghosting:
Dit zou juist wel aanwezig moeten zijn op de HC versie, itt de non-hc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hapSnap schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:01:
Ik heb zelf een 2407WFP rev 04, en geen last van de zaken die je noemt.

- De banding:
Op welke mode staat het scherm? Banding is niet aanwezig op desktop mode, wel op de andere modi.

- De rode gloed:
Hoe is het scherm aangesloten? DVI of dsub? Dit zou kunnen duiden op een te lange/brakke dsub kabel.

- Ghosting:
Dit zou juist wel aanwezig moeten zijn op de HC versie, itt de non-hc.
Banding is te zien in alle modes
Scherm aangesloten via DVI
Ghosting is niet aanwezig (toch niet zichtbaar). Heel raar ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Hier zeggen ze letterlijk "in tegenstellingen tot de geruchten (ghosting, ...[kf])" van niks last te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:41:
[...]

Sinds wanneer heeft een S-PVA beter kleurenbereik? No way dat de PVA daarin beter zou zijn nu ik een 20" S-PVA Samsung 204Ts en een S-IPS Dell 2007FP naast elkaar heb staan.

En vorige week had hij helemaal geen 2007(W)FP schermen in voorraad, dus dat is dan wel knap dat hij dat kon zeggen vorige week...

En ja, het is te controleren.

Knopje menu en '+' ingedrukt houden, dan aanzetten, zodra hij beeld geeft menu en '+' loslaten en '-' indrukken. Dan staat er een code, post die eens.

Of kijk naar het serial number. Eindigend op 'L' is IPS, eindigend op 'S' is PVA.
Mij is wijsgemaakt dat een S-PVA paneel een beter kleuren bereik heeft. Dit heeft Rob mij zelfs bevestigd :>

En het klopt indd dat hij die niet op voorraad heeft, ik heb niet de widescreen versie maar de gewone 4:3. Heb niet goed op zitten letten.

Dit is de code die verschijnt : V1B22 HN210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S-IPS dus ;), join the club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wanneer gaat Rob ze nu versturen ik heb eergisteravond geld over gemaakt :P ik hoop toch eigenlijk dat ik hem vandaag kan ontvangen! O-)

#edit:

LOL! Mijn moeder belde me net 10 minuten geleden op ... Monitor is over.
Nu kan ik echt niet meer wachten om vrij te zijn Nieuwe monitor + CoD4, achja uurtje spijbelen is ook niks mis mee :w

[ Voor 43% gewijzigd door dreameater op 07-11-2007 09:55 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

yup, ken het gevoel.

(monitor is net bezorgt en ik heb voorlopig nog 2 kleine kinderen om me heenlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:39:

Foobar is een gratis muziekspeler die je hier kan downloaden. Wanneer je een muziekbestand in foobar sleept met in de naam vierkante haken zoals [ of ] kan je langs de lijn van de vierkante haken een andere lijn zien lopen waar alle pixels rood kleuren.
Ik ben wel geen 2407WFP gebruiker maar een 2007WFP gebruiker. Maar als je de OP gelezen had.

Als ik een venster versleep of scroll, zie ik roze randjes :/
Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Zet de instellingen van de RGB kleuren naar alle 3 naar 85 in plaats van 100.

(ik heb ze overigens niet zo laag staan, maar wel ietsje lager dan 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:09:
[...]

Ik ben wel geen 2407WFP gebruiker maar een 2007WFP gebruiker. Maar als je de OP gelezen had.

Als ik een venster versleep of scroll, zie ik roze randjes :/
Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Zet de instellingen van de RGB kleuren naar alle 3 naar 85 in plaats van 100.

(ik heb ze overigens niet zo laag staan, maar wel ietsje lager dan 100)
Deze had ik al gelezen en er verandert niks aan de situatie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Anoniem: 198800 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:39:

- De banding:
Hier heb je een link naar een gradient. Je kan best de afbeelding opslaan op je pc en openen in een willekeurige viewer. Wanneer de kleuren niet goed overlopen in elkaar ga je de overgangen duidelijk zien door lijnen: dit is banding. Bij ons was het duidelijk te zien.

- De ghosting issues:
Wij hebben geen ghosting kunnen ontdekken. Misschien is dit enkel het geval bij sommige monitoren.

Wanneer vind ik dat er banding is?
Als je hoofd op 60cm van het scherm hangt en je de kleurovergangen duidelijk kan zien. Maw je ziet blokjes of cirkels kleur (als er banding zou zijn in de gradient van de link)
toon volledige bericht
Op mijn 2407WFP-HC:

Banding heb ik weinig tot geen last van... :)
Die rode gloed ook niet maar wel is mijn cursor roze :S (ja, ik heb mijn RGB instelling al verlaagd) en de rest wat echt wit moet zijn is wel wit..... :? :+
Ghosting ook geen last van. :*)

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

dreameater schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:45:
Zijn er hier gebruikers aanwezig van de optionele ''Soundbar''?

Ik had hier misschien wel belang bij omdat ik verder alleen maar over een headset beschik...
ik wou graag het volgende weten:

- Hoe is de kwaliteit van het geluid? ( lage tonen?)
- Kan je de soundbar aansluiten zodat je geluid hebt uit de headset en soundbar tegelijk?
- Kwaliteit is al veel besproken in de Dell LCD topics (ook deze). Ik ben er tevreden mee maar verwacht geen "booming basssss".
- Als je de koptelefoon aansluiting van de soundbar gebruikt gaat de soundbar zelf op mute, als je een splitter gebruikt zal het wel werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.moravia-consulting.com/files/product_items/foto/213_audio_cable_35mm_minijack.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb mijn 2007WFP binnengekregen vandaag. Het is een serienummer dat eindigd op L, dat betekend s-ips. Geen dode pixels, alleen een rev.A04 terwijl Rob adveerteerd met rev.A05. Ik heb geen idee wat het verschil tussen deze twee is(en dat boeit me ook niet, want ik weet het verschil niet).
De soundbar klinkt redelijk goed. Helder, aleen hoor je dat de behuizing van plastic is. Van de bass moet je niet te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:53
Weet iemand wanneer Rob de Dell 2407WFP-HC weer in vooraad zal hebben?
Ik heb het scherm vorige week bij hem besteld.
Hij zei dat de schermen in deze week weer in vooraad zullen zijn maar wanneer in deze week?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

meacount schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:03:
Weet iemand wanneer Rob de Dell 2407WFP-HC weer in vooraad zal hebben?
Ik heb het scherm vorige week bij hem besteld.
Hij zei dat de schermen in deze week weer in vooraad zullen zijn maar wanneer in deze week?
Iemand?
Hem was 'deze week' terug voorradig, wnn was het, zo- of ma-avond, maar de volgende dag waren ze al op ... Eigenlijk zou die van jou dan in die voorraad moeten gezeten hebben, en zit hem er aan te komen...

Vraag het hem eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
kristo filosoof schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:42:
[...]

Hem was 'deze week' terug voorradig, wnn was het, zo- of ma-avond, maar de volgende dag waren ze al op ... Eigenlijk zou die van jou dan in die voorraad moeten gezeten hebben, en zit hem er aan te komen...

Vraag het hem eens. :)
Ik wacht ook op de mijn 24" sinds vorige week, toch Rob eens een mailtje sturen.

Weet iemand al waarom de 2407WFP-HC van de Dell site is gehaald? In Duitsland en Belgie staat ie er ook al niet meer op. Uit de verkoop gehaald? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101878

Ik wacht ook al sinds vorige week zondag op mijn 24" scherm, dinsdag had ik een mailtje naar Rob gestuurd om te vragen hoelang het nog gaat duren. Zijn antwoord :

We zijn er weer net op hogerhand mee bezig met Dell!
Zodra wij zekerheid hebben, zullen wij dit meedelen op onze website in het shopgedeelte!

Dus ik denk dat die volgende week er niet meer in zit helaas .... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pak dan de afgeslankte versie, de 2007FP ;) Nog een flink stuk goedkoper ook. Of pak een 3007WFP. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Jaja, we kennen je voorliefde voor die vierkante FP's, op naar de derde wrschnlk? :9

Post liever s een rev, mét die gradiënt van hierboven, ipv te lachen met die arme mensen die op hun 2407 wachten ... :P

En ja mensen, er zijn nog andere 24' ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Anoniem: 101878 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:09:
Ik wacht ook al sinds vorige week zondag op mijn 24" scherm, dinsdag had ik een mailtje naar Rob gestuurd om te vragen hoelang het nog gaat duren. Zijn antwoord :

We zijn er weer net op hogerhand mee bezig met Dell!
Zodra wij zekerheid hebben, zullen wij dit meedelen op onze website in het shopgedeelte!

Dus ik denk dat die volgende week er niet meer in zit helaas .... :'(
Kreeg als antwoord van Rob dat ze in heel Europa zijn uitverkocht! 1 december pas leverbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nou ik heb hem...

Aangesloten en zag dat de kleuren er echt slecht uitzagen.
Dit had natuurlijk met instellingen te maken, eventjes ingesteld en ze staan perfect!

Nu wou ik graag call of duty 4 spelen op een resolutie van 1280 x 960 zodat je er zwarte balken omheen hebt. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit voor elkaar krijg.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kristo filosoof schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:22:
[...]

Jaja, we kennen je voorliefde voor die vierkante FP's, op naar de derde wrschnlk? :9

Post liever s een rev, mét die gradiënt van hierboven, ipv te lachen met die arme mensen die op hun 2407 wachten ... :P

En ja mensen, er zijn nog andere 24' ... ;)
Nee, een derde staat niet in de planning. Maar ik heb mijn oude Samsung 204Ts nog, dus ik heb al drie 1600x1200 TFTs

Wat er wel in de planning staat is een 30" 3007WFP-HC (of de opvolger ofzo) tussen de twee 2007FPs te zetten en de FPs dan in pivot te zetten, zodat je 4960x1600 krijgt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

dreameater schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:28:
Nou ik heb hem...

Aangesloten en zag dat de kleuren er echt slecht uitzagen.
Dit had natuurlijk met instellingen te maken, eventjes ingesteld en ze staan perfect!

Nu wou ik graag call of duty 4 spelen op een resolutie van 1280 x 960 zodat je er zwarte balken omheen hebt. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit voor elkaar krijg.
1:1 pixelmapping instellen of 'fit to screen' (oid) instellen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Anoniem: 148415 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:17:
[...]

1:1 pixelmapping instellen of 'fit to screen' (oid) instellen in het menu.
dat is het hem nou , die functies kan ik niet vinden : :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.
Ook zijn vragen over de levertijd van minder belang, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
Ik heb heb er een besteld is natuurlijk net zo nutteloos.