Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.671 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49
De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 6 van dit topic)
Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/0551322247_dell20logo.jpg

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design.

De specs van beide schermen (overgenomen van Dell site):

Dell UltraSharp™ 2007WFP

Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/200-38594.jpg

Monitorformaat en -type: 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
Gewicht : 6,5 kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
Compatibiliteit : Pc
Garantie via Dell rechtstreeks: 3 jaar

Link naar de product site op http://www.dell.nl:

KLIK: (direct naar de prijslijst van beide schermen)

Dell UltraSharp™ 2407WFP

Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/860-10023.jpg

Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
Gewicht : 8,3 kg
Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
Garantie via Dell rechtstreeks: 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag.

KLIK: (direct naar de prijslijst van beide schermen)

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC
Dit is een nog betere versie van het bekende Ultrasharp 2407WFP scherm. Dit scherm heeft de beschikking over een 92% color gamut. Dit houdt in, dat het kleurenspectrum breder en gedetailleerder is dan dat van de 2407WFP. Verder is de helderheid gereduceerd van 450 naar 400 cd/m, hetgeen niet zo erg is, omdat de meesten het scherm toch niet op 100% brightness gebruiken.

Deze review beschrijft het voordeel van het 92% kleurenbereik van de 3007WFP-HC t.o.v. de 72% die de 3007WFP heeft. Deze verschillen zullen vermoedelijk ook voor de 2407WFP(-HC) gelden.
The major differences between the 3007WFP of old and the new “HC” labeled panel is its new 92% color gamut capable W-CCFL (wide cold-cathode fourescent lighting) backlight. With this new light, Dell claims the 3007WFP-HC displays richer, more accurate colors than the previous 3007WFP and most other industry standard panels on the market currently, which are only capable of displaying a 72% color gamut. The 3007WFP-HC also has a higher 1,000:1 contrast ratio and faster 8ms response time than the 3007WFP’s respective 700:1 and 11ms. The new panel’s one drawback is its lower brightness output of 300cd/m2 luminance; the standard 3007WFP has a 400cd/m2 rating.

Performance testing with various Windows Media 1080p movie clips showed this new panel was able to display a bit more detail in darker scenes, more natural skin tones, and generally better saturation. During my testing with Everest Monitor Diagnostics, the 3007WFP-HC had significantly more accurate representation of reds, greens, and blues, with slightly less banding between gradients. In fact, reds on the 3007WFP had an orange hue in comparison to the 3007WFP-HC’s output. Whites were also more accurate and cooler than the old panel’s somewhat warmer tones. Uniformity of the output showed slightly better as well for the 3007WFP-HC in my Everest testing.
De 2407WFP-HC versie is vanaf nu te koop in Nederland!
Reviews

Dell UltraSharp™ 2007WFP

http://www.extremetech.com/article2/0
[url=http://www.windowsatoz.co...ll_ultrasharp_2007WFP.php]http://www.windowsatoz.com/product_guides/displays/dell_ultrasharp_2007WFP.php[/url]
http://prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html
wfp.htmlhttp://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31783769.html

Nieuw: 2407WFP-HC
draakhoofd in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."
draakhoofd in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=2947
http://www.bit-tech.net/h...arp_2407WFP_monito/1.html
http://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31899303.html
http://www.trustedreviews...407WFP-24in-Widescreen/p1

Problemen

Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zgn. "gradient banding". Dit resulteert in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier volgt een quote van user DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:
Die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn, en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het Dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

Prijzen

Pricewatch, 2007FP
Pricewatch, 2407WFP

Ook op Ebay worden de Dell Ultrasharp 2007WFP en 2407WFP-HC schermen voor scherpe prijzen aangeboden, door de Nederlandse adverteerder Supradictus. Op de schermen wordt 5 jaar lang garantie gegeven (pickup & return). Ook worden de schermen vooraf op dode pixels gecontroleerd. Om precies te weten hoe het met de garantie zit, heb ik Supradictus een e-mail gestuurd. Dit is zijn antwoord:
Een garantieclaim indienen doet u via emailcontact naar ons toe. In samenspraak met u maken wij voor u (na een kleine 'troubleshoot-sessie') een afspraak met Dell/UPS om de monitor (eventueel de volgende dag al) om te ruilen!
Wij werken alweer 6 jaar samen met Dell. En in deze opzet 2 jaar…

Wij controleren iedere monitor op dode pixels en/of andere gebreken. Echter is een test van 1-2 minuten niet altijd voldoende. Vandaar dat wij u nog eens de gelegenheid geven de monitor thuis (of op kantoor) uitvoerig te bekijken/testen gedurende 2 weken. Mocht er in die periode tóch nog iets niet goed zijn, dan kunt u het scherm zo bij ons om (laten) ruilen voor een nieuw exemplaar.
De garantie loopt dus in principe via hem. Mocht hij stoppen (waarvan hij aangaf dit niet van plan te zijn) dan krijg je het serienummer waarmee je direct via Dell je garantie kan regelen.

FAQ

Als ik een venster versleep of scroll, zie ik roze randjes :/

Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Zet de instellingen van de RGB kleuren naar alle 3 naar 85 in plaats van 100.
Welke versies zijn er, en wat is de reden voor de nieuwe versies?
Rev A00: banding problemen, blurry tekst
Rev A01: minder banding in dekstop preset, maar nog wel aanwezig. Geen blurry tekst
Rev A02: nog iets minder banding
Rev A03: banding helemaal weg
Rev A04: 1:1 pixel mapping
Rev HC: betere kleuren/inkijkhoek, waarschijnlijk nieuwer panel
Meer informatie: http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2xx7wfp.htm
Mijn scherm hangt iets naar rechts :(
Dit is gelukkig eenvoudig op te lossen. Haal alle kabels los. Druk achter op de ontgrendeling en haal je scherm van de voet af. In de kop van de voet (waar je het scherm zojuist van af hebt gehaald) zitten 4 dikke kruiskop schroeven voorzien van kartelringetjes. Als je deze allemaal losschroeft, kun je de montageplaat verder naar links draaien dan normaal dankzij slopgaten. Op deze manier “stel” je de beginstand van de monitor dus in. Nu heb ik deze ietsje naar links gezet, omdat je door de draaistand de monitor altijd nog naar rechts kan draaien. Draai de 4 schroeven weer vast.
Nu is het heel simpel om de monitor perfect recht te hangen.
Hoe kom ik in het service menu?
- uitzetten
- menu en + indrukken
- power erbij indrukken
- wanneer het scherm aan is de knoppen loslaten
- druk nu direct op de - toets

Verder is er ook een teller menu met de velden "Time used" , "ACPowerOn" en "Softkey On Count". Deze krijg je door bij stap 2 op menu en - te drukken ipv +.
Suggesties, toevoegingen :?

Heb je interessante links, quotes, reviews etc. voor één van de monitoren? Laat het me weten en ik voeg het toe aan deze topicstart :)

Vorige topics

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5

[ Voor 142% gewijzigd door Elektronicanet op 01-08-2007 01:02 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Hierbij een nieuw topic, omdat het vorige dicht was. De TS is overgenomen van binky_nl en vervolgens bijgewerkt :)

Misschien wil ik binnenkort ook de 2407WFP aanschaffen, maar in het vorige topic waren wat geruchten over Supradictus. Wie heeft er bij hem al een scherm gekocht? Kun je bevestigen dat de garantie goed zit, ook al stopt Supradictus met het aanbieden van de schermen?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:32

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb het in het vorige topic ook al gezegd, maar wil het best even herhalen. Ik heb een scherm bij Supradictus gekocht en hem deze garantievraag via de mail gestelt. In principe gaat je garantie via hem. Mocht hij stoppen (waarvan hij aangaf dit niet van plan te zijn) dan krijg je het serienummer waarmee je direct via Dell je garantie kan regelen.
Oh, en het scherm is d:)b (2407WFP rev04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:34

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik ben net bezig wat info over de 2407WFP-HC te zoeken, van zodra ik iets vind, post ik 't hier.Het bovenstaande is allemaal nogal onzeker, maar nieuwe/betere info wordt continu bijgevoegd...

[ Voor 78% gewijzigd door Church of Noise op 17-05-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Ah, bedankt SayWhatAgain! :) Ik dacht het al ergens gelezen te hebben, maar kon het niet meer vinden. Zal het toevoegen aan de OP.

[ Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 17-05-2007 19:37 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

zou in de startpost niet kunnen staan dat je het probleem van roze randen bij het verslepen van vensters kunt oplossen door de 3 kleuren wat lager te zetten?

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163581

Church of Noise schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:37:
Ik ben net bezig wat info over de 2407WFP-HC te zoeken, van zodra ik iets vind, post ik 't hier.Het bovenstaande is allemaal nogal onzeker, maar nieuwe/betere info wordt continu bijgevoegd...
Ik denk dat de 2407-HC versie er snel zal komen. DELL heeft de prijs van de 2407 verlaagd naar 730 euro. Zie DELL site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Openingspost is weer bijgewerkt: layout is ge-update, faq is toegevoegd, en ik heb wat informatie over de 2407WFP-HC toegevoegd :)

Het lijkt enerzijds de moeite op dit scherm te wachten. Van de andere kant: misschien wordt de niet-HC versie wel een stuk goedkoper...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik ben vormgever en zit er aan te denken om 2 schermen van de Dell 2407WFP aan 1 pc aan te sluiten. Ik zag dat dit scherm wel maar een reactie tijd van 16ms heeft, is dit storend bij scrollen op internet, bij gamen (game niet veel) of video bewerking of DVD kijken??

Kan het scerm ook prima omgaan als je deze op een lagere resolutie zet dan 1920 x 1200?

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 07-05 20:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

CdRwin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:51:
Ik ben vormgever en zit er aan te denken om 2 schermen van de Dell 2407WFP aan 1 pc aan te sluiten. Ik zag dat dit scherm wel maar een reactie tijd van 16ms heeft, is dit storend bij scrollen op internet, bij gamen (game niet veel) of video bewerking of DVD kijken??
Soms zie ik wel wat roze ghosting bij het scrollen op internet, maar dat is niet echt storend, bij films in een donkere ruimte is het wel een beetje storend dat het scherm niet echt zwart is.
Kan het scerm ook prima omgaan als je deze op een lagere resolutie zet dan 1920 x 1200?
De meeste resoluties wel, maar wanneer de resolutie 1920 breed of 1200 hoog is wordt het automatisch vervormed zodat het toch het hele schem vult. Resoluties zoals 1600x1200 en 1920x1080 kan je dus beter niet gebruiken. Andere resoluties kunnen wel in de juiste verhouding worden weergegeven.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Johnny schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:02:
[...]
Soms zie ik wel wat roze ghosting bij het scrollen op internet, maar dat is niet echt storend, bij films in een donkere ruimte is het wel een beetje storend dat het scherm niet echt zwart is.
[...]
En je hebt je kleurensettings al naar 85 gezet?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Johnny schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:02:
[...]
De meeste resoluties wel, maar wanneer de resolutie 1920 breed of 1200 hoog is wordt het automatisch vervormed zodat het toch het hele schem vult. Resoluties zoals 1600x1200 en 1920x1080 kan je dus beter niet gebruiken. Andere resoluties kunnen wel in de juiste verhouding worden weergegeven.
RevA04 heeft toch gewoon 1:1 hardware pixelmapping. :? Maar jij zegt dus dat dat niet werkt als de resolutie 1920 breed of 1200 hoog is :?

Volgensmij zou hij gewoon 1600*1200 moeten kunnen zonder vervorming.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 07:32

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hey, een nieuwe vermelding in de PW. En een heuse site!
Da's dus van Supradictus

[ Voor 7% gewijzigd door SayWhatAgain! op 23-05-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:34

Church of Noise

Drive it like you stole it

Updateje: 2407-HC komt volgende week uit(in de States vermoed ik, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Help!!!! schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:25:
[...]

RevA04 heeft toch gewoon 1:1 hardware pixelmapping. :? Maar jij zegt dus dat dat niet werkt als de resolutie 1920 breed of 1200 hoog is :?

Volgensmij zou hij gewoon 1600*1200 moeten kunnen zonder vervorming.
Ja hij kan 1:1 pixel mapping op alle resoluties behalve 1920x1200 natuurlijk (Want dat draait hij native) dus hoeft hij toch ook niks te verkleinen/vergroten :+ . Dat hoeft hij bij 1920x1080 of minder pas dus dan werkt 1:1 pixel mapping ook pas.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

heb sinds vandaag de nieuwe 2407 wfp binnen. moet er nog ff na kijken maar dat zit wel goed :)
voor 730 euri's maar dat is geen prijs verlaging zoals in de posts terug gesuggereerd word.
tis een kortings aktie van 25% op alle breedbeeld monitoren van dell.

wat ik aleen mis is een optie om de cardreader uit te zetten maar de usb hub wel te gebruiken.
zal wel niet lukken denk.
dit omdat ik al een 52-1 cardreader intern in de pc heb zitten. nog 4 schijfstations van eeen monitor erbij is overkill.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 24-05-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Anoniem: 151407 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:33:
heb sinds vandaag de nieuwe 2407 wfp binnen. moet er nog ff na kijken maar dat zit wel goed :)
voor 730 euri's maar dat is geen prijs verlaging zoals in de posts terug gesuggereerd word.
tis een kortings aktie van 25% op alle breedbeeld monitoren van dell.

wat ik aleen mis is een optie om de cardreader uit te zetten maar de usb hub wel te gebruiken.
zal wel niet lukken denk.
dit omdat ik al een 52-1 cardreader intern in de pc heb zitten. nog 4 schijfstations van eeen monitor erbij is overkill.
Je kunt toch de usb verbinding van je monitor naar je desktop weglaten?
Laat maar, je wilt wel nog USB gebruiken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Chubbchubb op 24-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

blmp schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:52:
[...]

Ja hij kan 1:1 pixel mapping op alle resoluties behalve 1920x1200 natuurlijk (Want dat draait hij native) dus hoeft hij toch ook niks te verkleinen/vergroten :+ . Dat hoeft hij bij 1920x1080 of minder pas dus dan werkt 1:1 pixel mapping ook pas.
Thx maar dat snap ik. :)

Alleen Jonny (Johnny in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF...") lijkt te beweren dat 1:1 HW pixelmapping op 1600x1200 en 1920x1080 niet werkt en dat je op die resoluties toch een gestreched beeld krijgt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:09
Zojuist de 2407WFP (revA04) aangeschaft: Prachtscherm. Alleen 1 probleem: Wanneer ik de USB kabel van het scherm naar de pc aansluit, start mijn pc niet meer op. Drivers zijn correct (en de laatste) geinstalleerd.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Heb mijn 2407WFP bij Qsix gehaald een maand geleden ongeveer.
Zowel het scherm als de webshop is een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 07:47
Ik wou over twee weken de 2407wfp kopen, maar nu las ik hier dat binnenkort de HC-variant uitkomt. Nu is mijn vraag: zal dit sherm de moeite waard zijn om op te wachten, voor een arme student, of wordt dit scherm zoveel hoger geprijsd, dat ik beter voor de "gewone" 2407wfp kan gaan?

Ik begrijp dat jullie natuurlijk ook niet kunnen weten wat hij zal gaan kosten, maar op de Dell-site kan ik alleen de 3007wfp-HC vinden, zodat ik geen prijsvergelijking kan maken met de normale 3007wfp.

Als de HC-variant, laten we zeggen, max. €100 meer moet gaan kosten, heb ik dat er wel voor over.

Edit: Wat lul ik nou? Nee, dat heb ik er niet voor over, ik vraag me af in hoeverre de HC een verbetering zal zijn. Ik heb dan ook in de tussentijd al een 2407wfp voor mn neus staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Flipjack op 23-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 22:31
M'n Dell 2007WFP via Supradictus is aangekomen ;)
Eerste indruk was super, mooie kleuren, de kijkhoek is goed en (nog) geen defecte pixels kunnen ontdekken.
Deze monitor zou een A04 revision zijn, volgens het verborgen menu staat er rt803 wat hiermee overéénkomt.
Verder heb ik wel een klein beetje backlight bleeding ontdekt in de onder linker en rechterhoek, het valt vooral op bij zwart maar niet superstorend.
Ook heb ik gemerkt dat er in de Multimedia Modus nog wat kleurovergangen te zien zijn (banding?), in Desktop modus zijn die volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
DasHMauL schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:21:
Heb mijn 2407WFP bij Qsix gehaald een maand geleden ongeveer.
Zowel het scherm als de webshop is een aanrader. :)
Site werkt niet meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Qsix is supradictus toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:51
Bij mij anders wel...
SayWhatAgain! schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:59:
Hey, een nieuwe vermelding in de PW. En een heuse site!
Da's dus van Supradictus

[ Voor 61% gewijzigd door bokkow op 05-06-2007 11:53 ]

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Ah ok lol, ik had via google zitten zoeken maar de links werkten niet. Merci ;)

Ask your price now, mag je dan zelf je prijs bepalen ofzo? :P

[ Voor 46% gewijzigd door crazyheinz op 05-06-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
offtopic:
Het nieuwe Nederlands of Br33zah? :D

[ Voor 12% gewijzigd door ck2000nl op 05-06-2007 12:23 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ck2000nl schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:23:
offtopic:
Het nieuwe Nederlands of Br33zah? :D
offtopic:
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:51
crazyheinz schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:11:
Ah ok lol, ik had via google zitten zoeken maar de links werkten niet. Merci ;)

Ask your price now, mag je dan zelf je prijs bepalen ofzo? :P
Nee de prijzen fluctueren (dwz veranderen vrij vaak) dus je moet de huidige prijs opvragen ;)

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205629

Hoe zit het met de ghosting van dit scherm? Ik zit erover te denken om er eentje te kopen, na de zomervakantie, als ik weer wat geld verdiend heb. Ik zal er dan veel op gaan gamen, en dan is ghosting natuurlijk een groot minpunt. Ik ben gamen op een redelijk goede 19" CRT gewend, en daarop zie ik écht geen ghosting. Mijn referentie is dus redelijk goed, zeg maar.

In de vorige delen heb ik wel even gezocht, en daar las ik dat het op zich wel meeviel. Is dat met de huidige revisies nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Anoniem: 205629 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:29:
Hoe zit het met de ghosting van dit scherm? Ik zit erover te denken om er eentje te kopen, na de zomervakantie, als ik weer wat geld verdiend heb. Ik zal er dan veel op gaan gamen, en dan is ghosting natuurlijk een groot minpunt. Ik ben gamen op een redelijk goede 19" CRT gewend, en daarop zie ik écht geen ghosting. Mijn referentie is dus redelijk goed, zeg maar.

In de vorige delen heb ik wel even gezocht, en daar las ik dat het op zich wel meeviel. Is dat met de huidige revisies nog steeds zo?
De berichten die je gelezen hebben waren absoluut niet gelogen. Zelf zie ik totaal geen ghosting (gebruik de tip uit de f.a.q.). Het enige wat ik nog zie is backlight bleeding rechtsboven, maar dat valt alleen maar op tijdens het spelen van 'extra breedbeeld' films (sommige films lijken wel 16:4 oid :/ ) en er dus alsnog 2 brede zwarte randen over mijn breedbeeld scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143559

Ik heb net de 2407 binnen, prachtig scherm. Kan iemand mij vertellen als je het scherm verticaal draait hoe je, je word document of webbrowser dan ook verticaal krijgt? Ik neem aan dat het een instelling op je scherm is, maar kan hem niet vinden.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Anoniem: 143559 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:56:
Ik heb net de 2407 binnen, prachtig scherm. Kan iemand mij vertellen als je het scherm verticaal draait hoe je, je word document of webbrowser dan ook verticaal krijgt? Ik neem aan dat het een instelling op je scherm is, maar kan hem niet vinden.
Nee, dat wordt geregeld door de videokaartdriver en moet je dus in je beeldschermeigenschappen regelen. Zoek naar iets als 'weergave stand', 'roteren' of 'beeldscherm draaien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Woensdag ook maar een 2407 gehaald (rev A04), ben er dik tevreden mee.... zeker na een miskoop van een Samsung 226BW.

Ik heb een vraagje over de 2407, klopt het dat het scherm aan de bovenkant (de kuntstof / plastik rand) flink heet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 02:11:
Woensdag ook maar een 2407 gehaald (rev A04), ben er dik tevreden mee.... zeker na een miskoop van een Samsung 226BW.

Ik heb een vraagje over de 2407, klopt het dat het scherm aan de bovenkant (de kuntstof / plastik rand) flink heet wordt?
Ja... de mijne is op dit moment ook vrij warm... nu is het hier binnen ook warm... dus dat verklaard...

Normaal is 'ie ook vrij warm, kan geen kwaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:20
Zojuist allemaal rode pixel op mijn 2407WFP... Ze knipperden... Even het scherm uit en aan en het is weg.
Heeft iemand dit ooit ook gehad ?
Typisch omdat ik juist het dakraam open heb gezet om de koele lucht van buiten even binnen te laten. (binnen 24 graden, buiten 18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wel op m'n 3007wfp een keer gehad dat bij het aanzetten hij helemaal leip deed (knipperende rare kleuren en zo). Ik dacht dat ik hem gesloopt had maar na een aan en uit was ie weer ok? Vond het wel eng :)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 09-06-2007 01:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 06:01

Ik twijfel nog tussen een Samsung scherm en een 2407, kan je vertellen waarom de 226BW een miskoop was en waarom je de 2407 beter vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb ook een 24er (rev.04) bij Supradictus, alles perfect en er draait een DVD speler via de component aansluiting en gaf een strak beeld. Zo wilde ik weer een DVD bekijken, geen beeld meer.
Andere kabels, andere DVD speler, het scherm een scan laten doen ( dan geeft hij wel aan dat er een component aansluiting is), maar nog steeds geen beeld.
Ik zou het scherm om kunnen ruilen, maar dan heb ik het risico op dode (sub)pixels, terwijl deze foutloos is.
Heeft iemand een idee wat ik (hopenlijk) fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 21:15

Tead

nnb

Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 02:11:Ik heb een vraagje over de 2407, klopt het dat het scherm aan de bovenkant (de kuntstof / plastik rand) flink heet wordt?
Ik ben zelf ook trotse eigenaar van de 2407 en het scherm wordt aan de bovenkant goed warm. Zeker na een tijdje aanstaan. Denk dat dit goed is. Hij smelt nog niet of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TAG_ScorpioN schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:38:
[...]

Ik twijfel nog tussen een Samsung scherm en een 2407, kan je vertellen waarom de 226BW een miskoop was en waarom je de 2407 beter vindt?
Negatieve punten van de 226BW:

1. de rand reflecteerde te veel licht dat achter mij hangt. Kon het al zien in de winkel, maarja daar hing alles vol met tl-buizen en dus wilde ik het toch thuis even uitproberen.
2. Het TN scherm was voor mij achteraf toch niet geschikt om mee te werken (design werk). Heb jarenlang MVA en PVA schermen gehad en dacht wellicht werkt TN ook wel lekker. Dit viel in de praktijk heel erg tegen. Verkleuring was enorm.

Positieve punten van de 2407:
1. Kleuren en beeld zijn veel mooier en geen verkleuringen als je anders gaat zitten.
2. ingebouwde usb hub (makkelijk met de dagelijkse backup maken naar een usb-stick)
3. Meer werkruimte op het scherm

Negatief 2407:
straalt aardig wat warmte uit als deze een tijd aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 09:23

stunter

Iemand al iets gelezen wanneer de 2407-HC te koop is.
Ben zelf zeer geintereseerd in deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Zoooo, net eindelijk de knoop doorgehakt. Als het goed is staat morgen een 2407 van Supradictus op mijn bureau. Ja, misschien wordt hij goedkoper, maar ik bleef maar wachten :)
Daarnaast lijkt mijn huidige monitor iedere minuut naar zijn moer te gaan, kraakt en tikt dat het een jewelste is. Kan niet wachten om die ouwe 19" CRT van het bureau af te kicken en te vervangen door de nieuwe schoonheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ooooow mijn god, wat een scherm jongens.
Niet normaal. Ik ben zoooo blij, eindelijk na 10 jaar een nieuwe monitor, waarvan 3 jaar zo ongeveer een zoektocht naar "de perfecte". Nou volgens mij heb ik mijn perfecte gevonden!

Bij de weg, zijn er misschien settings bekend van mensen die hun 2407 hebben gecalibreerd?

Overigens dank aan Qsix, voor de bliksemsnelle service!

/edit
Bromt wel beetje. Normaal?

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 13-06-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215873

Ik heb nog even een vraagje over de stroom van de 2407.
Is het mogelijk om deze op 110 tezetten (Dat wil dus zeggen de Americaanse en Canadese variant van stopcontacten). Dus net als bij de voeding van een computer een knopje omgooien en voilá ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter

stunter

joostsk zie de spec pagina van de 2407 daar staat : 100 to 240 VAC / 50 or 60 Hz + 3 Hz / 2.0A (Max.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 19:43
Ik ben momenteel aan het kijken voor een Dell 2007WFP, echter bij Dell is hij met korting + een coupon 329 incl. verzendkosten en 3 jaar garantie.
Bij qsix (supradictus) kost hij 335 + 15 euro verzending, daar is echter dode pixel garantie, en 5 jaar garantie bij inbegrepen.

Nu mijn vraag hoe dell met dode pixels omgaat. Als ik een scherm ontvang met dode pixels, kan ik deze dan direct laten omruilen of is het pech gehad?

Is de 2 jaar extra garantie bij qsix een voordeel of is het juist een nadeel dat je garantie niet direct via Dell kunt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarom was die Samsung 226BW een miskoop? Nevermind, vraag was al gesteld. }:O

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 15-06-2007 19:40 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
wimpie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Waarom was die Samsung 226BW een miskoop?
Anoniem: 195305 in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..." O-)
Verder schijnt de 226BW ook last te hebben van backlight bleeding, iets wat ik als zeer hinderlijk ervaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Elektronicanet op 15-06-2007 19:40 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215873

Dit betekend dus dat ik er gewoon een andere voeding's draad er in kan stoppen? Dat is mij dus niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter

stunter

Anoniem: 215873 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:01:
[...]

Dit betekend dus dat ik er gewoon een andere voeding's draad er in kan stoppen? Dat is mij dus niet duidelijk.
Dast betekend meestal dat je gewoon de stekker in de wandcontact doos kan doen in nl en usa zonder dat je wat om hoeft te schakelen. Is ook bij veel andere aparaten. De electronica doet het omschakelen tussen de spanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218791

Ik heb sinds 2 maanden een 2007wfp. Nu is het me opgevallen dat bij donkere achtergronden en dan met name grijs, dat het scherm knippert. Ter vergelijking heb ik mijn oude samsung 172x ernaast gezet in dual-display mode maar die knippert dus niet. Ik heb dit op zowel de DVI als de VGA aansluiting geconstateerd. Hebben jullie hier ervaring mee??

.NCK
Ik heb ook mijn scherm bij Supradictus gekocht. Mijn eerste had 2 dode pixels en ik kreeg meteen een nieuwe. Deze had echter 2 dode subpixels (Groen en Blauw) en daarop geeft Supradictus geen garantie. tenzij het er waarschijnlijk meer dan 5 zijn (ISO klasse 2)

{EDIT} Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kennelijk is de 2407 HC vandaag beschikbaar in Japan, ben benieuwd naar de eerste reviews en vergelijkingen met het gewone model.

Zie Engadget, alleen een aankondiging, geen tech info.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:51
Sinds vandaag (nouja, inmiddels gisteren :P) ook de trotse eigenaar van de _O_ 2407WFP Rev.04 _O_ . Zoals velen ook bij Supradictus besteld. Snelle levering, geen dode pixels. Prima geregeld en een werkelijk retestrak scherm!

Merk nu wel dat m'n video kaart (128 MB Radeon 9550) het allemaal niet zo trekt. Gewoon surfen (onder Vista) gaat prima, maar een HD-filmpje van de Microsoft-site afspelen gaat heel stotterend. En bij fullscreen een MPEG in Windows MediaPlayer gaat het beeld langzamer dan het geluid. Zal niet zozeer aan de 'slechts' 1 GB RAM liggen, maar meer aan de videokaart, lijkt me :). Binnenkort eens shoppen. Wellicht die ATi 2600HD, die ik elders @ GoT al tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 21:10
RoelJewel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:13:
Sinds vandaag (nouja, inmiddels gisteren :P) ook de trotse eigenaar van de _O_ 2407WFP Rev.04 _O_ . Zoals velen ook bij Supradictus besteld. Snelle levering, geen dode pixels. Prima geregeld en een werkelijk retestrak scherm!

Merk nu wel dat m'n video kaart (128 MB Radeon 9550) het allemaal niet zo trekt. Gewoon surfen (onder Vista) gaat prima, maar een HD-filmpje van de Microsoft-site afspelen gaat heel stotterend. En bij fullscreen een MPEG in Windows MediaPlayer gaat het beeld langzamer dan het geluid. Zal niet zozeer aan de 'slechts' 1 GB RAM liggen, maar meer aan de videokaart, lijkt me :). Binnenkort eens shoppen. Wellicht die ATi 2600HD, die ik elders @ GoT al tegenkwam.
Probeer eens een lagere resolutie ipv de native 1920x1200. Als dat beter loopt dan kun je er wel van uit gaan dat het aan je videokaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:51
Jorick schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:24:
[...]

Probeer eens een lagere resolutie ipv de native 1920x1200. Als dat beter loopt dan kun je er wel van uit gaan dat het aan je videokaart ligt.
Heb die HD-filmpjes nog es op 1280x900 geprobeerd. Eerste twintig seconden beetje schokkerig beeld, maar daarna loopt 't veel beter dan @ 1920x1200. En als ik in het filmpje terugscroll naar de eerste twintig seconden, lopen die ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

De 2407WFP- HC nu op de Dell website (Singapore):
http://www1.ap.dell.com/c...c=sg&cs=sgdhs1&l=en&s=dhs

Het schijnt dat de prijs hetzelfde is als de niet-HC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

hmmm... das inderdaad erg interessant... de nieuwe HC versie is ook voor mij de reden om de aankoop van een nieuwe 24" Dell uit te stellen... Als de HC versie uitkomt dan koop ik die meteen... nu nog even de reviews afwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sja, ik had het gelezen, de HC versie. Toch uiteindelijk gegaan voor de niet HC. Waarom? Ik was het wachten zat, en wss zal het toch uiteindelijk weer wat duurder uitvallen. Na 3 jaar wachten/researchen/weer wachten, gewoon gekocht. Alhoewel ik nog steeds kan begrijpen dat mensen blijven wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223731

Maar weten jullie ook hoelang we nog moeten wachten? Er is gesproken over juli maar is er al een nadere datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eerlijk gezegd vindt ik die HC versie maar een teleurstelling. Ok het is een verbetering maar waarom geen scherm met "100/120hz" techniek dat is waar m.n. gamers echt op zitten te wachten.

http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
UltraSub schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:10:
Sja, ik had het gelezen, de HC versie. Toch uiteindelijk gegaan voor de niet HC. Waarom? Ik was het wachten zat, en wss zal het toch uiteindelijk weer wat duurder uitvallen. Na 3 jaar wachten/researchen/weer wachten, gewoon gekocht. Alhoewel ik nog steeds kan begrijpen dat mensen blijven wachten :P
Hetzelfde hier, wou eerst eigenlijk ook wel de HC-variant kopen, uiteindelijk voor de gewone Rev. A04 gegaan. De reviews van dit scherm zijn allemaal positief, het is gewoon een machtig mooi scherm gekeken naar de prijs/kwaliteits verhouding. De reactiesnelheid GtG van 6ms is op de één of andere manier sneller als de geclaimde 2ms op mn vorige TN-paneel (Samsung SyncMaster 931C), dat zal op de HC toch niet lager worden en is ook niet nodig. Wat de kleuren betreft, zit dat zeker wel snor, ik vraag me af of ik het verschil zou kunnen zien. Backlight bleeding is minimaal, enige punt is, wat je wel vaker hoort, is dat ie aan de rechterkant wat naar beneden hangt.

Maar al met al ben ik helemaal in mn nopjes met dit schermpje, mn X1950XT kan zelfs 1920*1200 bij alle games nog aan (60+ fps, behalve TES4: Oblivion e.d. -> VSync aan), al heb je soms wel last van (hinderlijke) framedrops, maar ja, dat was natuurlijk te verwachten met 256MB geheugen.

Het is echt een verademing om met dit scherm te werken, vraag me af hoeveel de HC dat op een hoger niveau kan brengen. En dan zou je mogelijk ook nog weer op een Rev. A02 moeten wachten i.v.m. wat kinderziekten in het scherm, de 3000wfp-HC zit nl. ook al op Rev. A02

[ Voor 4% gewijzigd door Flipjack op 23-06-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Help!!!! schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:39:
Eerlijk gezegd vindt ik die HC versie maar een teleurstelling. Ok het is een verbetering maar waarom geen scherm met "100/120hz" techniek dat is waar m.n. gamers echt op zitten te wachten.

http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html
Ahaaa, neem aan dat je het scherm al heb gezien en uitgebreid aan de tand heb kunnen voelen? Ow vandaar dat er nog geen reviews zijn! Er bestaat ook nog zoiets als marketing, dus loop niet met andermans mening te koop voordat jezelf een oordeel kan vellen.

Eerst maar even afwachten hoe dit nieuwe HC scherm presteert t.o.v de huidige.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lampie1979 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:50:
[...]

Ahaaa, neem aan dat je het scherm al heb gezien en uitgebreid aan de tand heb kunnen voelen? Ow vandaar dat er nog geen reviews zijn!
De specs zijn gewoon bekend (ook qua responsetijd), daarnaast heeft de recent verniewde 3007WP HC tov het oude model evenmin 100/120hz gekregen. Er is geen enkele aanwijzing/redenen tot nu toe om te verwachten dat dit er wel op zal zitten dus ja ik denk dat ik wel kan zeggen dat het scherm mij op dat punt mij tegenvalt.
Er bestaat ook nog zoiets als marketing, dus loop niet met andermans mening te koop voordat jezelf een oordeel kan vellen.
Waar heb jij het in vredesnaam over 8)7 . "Te koop lopen met...." Behardware is 1 van de meest gerenomeerde sites op het gebied van monitorentests. Zij hebben deze techniek gereviewed en concluderen dat 100/120hz vooral voor gamers een duidelijke winst biedt.
Verwijs ik naar een review dan is het ook niet goed...... 8)7

Verder mag je dat hautaine toontje van je gerust achterwege laten..... :O

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-04 17:28
Help!!!! schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:40:
[...]
De specs zijn gewoon bekend (ook qua responsetijd), daarnaast heeft de recent verniewde 3007WP HC tov het oude model evenmin 100/120hz gekregen. Er is geen enkele aanwijzing/redenen tot nu toe om te verwachten dat dit er wel op zal zitten dus ja ik denk dat ik wel kan zeggen dat het scherm mij op dat punt mij tegenvalt.

[...]

Waar heb jij het in vredesnaam over 8)7 . "Te koop lopen met...." Behardware is 1 van de meest gerenomeerde sites op het gebied van monitorentests. Zij hebben deze techniek gereviewed en concluderen dat 100/120hz vooral voor gamers een duidelijke winst biedt.

Terecht van je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Wat is de maximale lees/schijf snelheid van de cardreader van de 2407WFP ?
Ik heb een een Transcend 120X 4GB CF-kaart en volgens Flash Memory Toolkit is mijn snelheid 9,6MB/s. Maar de kaart kan echter veel sneller, het kan tot 16MB/s gaan. Daarom mijn vraag of de cardreader de bottleneck is.

Ik heb alle voorgaande topics doorgenomen maar ik vond niets erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

Wee! ik heb hem ook besteld. Eindelijk een fatsoenlijke monitor. Gister heb ik het bedrag gestort naar QSix, dus hij zal deze week wel komen. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Ik heb helaas minder goede ervaringen met Supradictus.

Ik had een scherm van hem gekocht via Ebay omdat hij 100% pixelgerantie gaf. Ik wil voor zoveel geld namelijk gewoon niet met dooie pixels opgescheept zitten.
Nou kreeg ik het scherm binnen en ik merkte 1 dooie pixel op en 3 stuck pixels op. De stuck pixels kon ik wegmasseren. Ik dus mailen met Rob, die steeds redelijk snel op mijn emails reageerde. Omdat ik het liefst niet zonder scherm wou komen te zitten vroeg ik hem of het scherm aan de deur geruild kon worden. Prima zei hij, dan laat hij hem gewoon door Dell omruilen.

Twee weken later werd het scherm keurig omgeruild. Dit nieuwe scherm had echter weer een dooie pixel. Toen ik Rob er over mailde zei hij dat hij hem niet meer om kon ruilen omdat de garantie nu via Dell verloopt. En contact opnemen met Dell heeft ook geen zin omdat die geen pixelgarantie geven.

Ik stuurde hem een mail waarin in zei dat ik een koopovereenkomst met hem was aangegaan en niet met Dell. Hij heeft me toendertijd ook nooit gezegd dat ik mijn pixelgarantie kwijt zou zijn als het scherm door Dell wordt omgeruild, laat staan dat ik daarmee akkoord ben gegaan. Ik heb een scherm met pixelgarantie gekocht en deze simpelweg nooit ontvangen.
En nu reageert hij niet meer op mijn emails.

Volgens mij mag dit helemaal niet, en hij probeert het zich er wel erg makkelijk vanaf te brengen. Als ik na twee weken nog steeds geen reactie heb ga ik mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen :(
Opgelost, zie mijn post hieronder :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ecco op 27-06-2007 13:53 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175397

Weet iemand of er nog grotere kortingen komen volgende maand bij dell of dat de prijs weer helemaal omhoog gaat? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Ecco schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:34:
Ik heb helaas minder goede ervaringen met Supradictus.

...
:/ Dat is erg vervelend. Ik hoop dat het probleem nog goed wordt opgelost, maar niet reageren op e-mails is sowieso geen goede reactie. En ik ben het helemaal met je eens, je koopt een scherm gegarandeerd zonder dode pixels (zou zelfs gecontroleerd zijn) maar je krijgt het niet.
Heb je het via Ebay gekocht? Dan zou ik daar alvast een negatieve survey achter laten, daar gaat hij niet blij mee zijn. Ook is de shop survey (Qsix) een goede optie, waarschijnlijk zal hij reageren en het probleem alsnog op willen lossen om een negatieve waardering te voorkomen.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Help!!!! schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:40:
[...]

[...]

Niet zo happen joh,

Het is niet alleen gamers wat de klok slaat. Kleurechtheid kan voor veel mensen belangrijker zijn dan hogere Hertz. En niet meteen in de verdediging gaan dat als je naar een review verwijst het ook niet goed is, dat wordt hier niet gezegd. Ik plaats een kritieke noot over jou uitlating.

Je zet een zeer negatief gemotiveerde reactie neer (gebaseerd op een "gerenomeerde" site). Als ze het scherm positioneren rond de 650 euro (Qsix) heb je naar mijn idee een zeer goede deal (100hz of niet).

Tuurlijk had ik ook graag 100/120hz gezien op de 2407 echter zie je toch vaak dat het "top" model alle snufjes meekrijgt en zijn kleinere varianten weer niet :( Keuze tussen een 2407 HC en 2407 HC 100/120hz had nog mooier geweeest :9~

Wij tweakers houden van opties :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Anoniem: 175397 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:27:
Weet iemand of er nog grotere kortingen komen volgende maand bij dell of dat de prijs weer helemaal omhoog gaat? :'(
Hier ben ik ook benieuwd naar :0 Dell insiders die meer informatie bezitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Elektronicanet schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:02:
[...]

:/ Dat is erg vervelend. Ik hoop dat het probleem nog goed wordt opgelost, maar niet reageren op e-mails is sowieso geen goede reactie. En ik ben het helemaal met je eens, je koopt een scherm gegarandeerd zonder dode pixels (zou zelfs gecontroleerd zijn) maar je krijgt het niet.
Heb je het via Ebay gekocht? Dan zou ik daar alvast een negatieve survey achter laten, daar gaat hij niet blij mee zijn. Ook is de shop survey (Qsix) een goede optie, waarschijnlijk zal hij reageren en het probleem alsnog op willen lossen om een negatieve waardering te voorkomen.
Erg bedankt voor het meedenken :)

Gelukkig heeft Rob al contact met me opgenomen en het probleem voor me opgelost. Hij was inderdaad vergeten te melden dat bij het omruilen door Dell de pixelgarantie veranderd en geeft me de mogelijkheid het scherm alsnog gewoon bij hem om te ruilen. Het nieuwe scherm zal hij persoonlijk extra goed op dooie pixels controleren :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Ecco schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:56:
[...]

Erg bedankt voor het meedenken :)

Gelukkig heeft Rob al contact met me opgenomen en het probleem voor me opgelost. Hij was inderdaad vergeten te melden dat bij het omruilen door Dell de pixelgarantie veranderd en geeft me de mogelijkheid het scherm alsnog gewoon bij hem om te ruilen. Het nieuwe scherm zal hij persoonlijk extra goed op dooie pixels controleren :)
Heel erg mooi, ik hoop dat je plezier gaat krijgen van het scherm en niet een zure smaak in je mond blijft houden elke keer als je naar het scherm kijkt :| Het blijft namelijk een geweldig scherm en het zou zonde zijn als je er niet volledig van kon genieten. Ook goed om te horen dat Rob het zo oplost, aangezien ik het scherm ook bij hem gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lampie1979 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:37:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar :0 Dell insiders die meer informatie bezitten?
Wou hem net gaan kopen is de prijs weer 100 euro omhoog :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Anoniem: 175397 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:55:
[...]
Wou hem net gaan kopen is de prijs weer 100 euro omhoog
Is nog steeds € 649,00?
http://cgi.ebay.nl/DELL-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Hij heeft het in dit geval over de HC versie denk ik. Die (nog) niet bij supradictus te verkrijgen is.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigelijk bedoelde ik de 2007WFP die op de site van dell tekoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

Nou, als het goed is staat er morgen ook een koerier met een mooi pak(je) op de stoep. Heb gisteravond een 2407wfp besteld bij supradictus. :D
Hoop dat het gezeik met dooie pixels en omruilen enzo mij een beetje gespaard kan blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://uk.theinquirer.net/?article=40630
Dell debuts HC version of its 24-inch beast

Increased pic quality does not increase the price

By Theo Valich: donderdag 28 juni 2007, 07:45

DELL IS SET TO introduce a new widescreen display in July. And after taking a brief look at the revamped line-up, we can confirm that all hell will break loose in this market.
Unlike some crows from ICT press ranting about the size of widescreen market, we have acquired some solid numbers and they speak about explosion in this segment. Expect that 19-inch widescreen announcement from Dell was not the only one, it is just the beginning of a tidal wave among Tier One vendors.

Under the name 2407WFP-HC, Dell Japan is now selling a rewamped 24-inch display with a 92% NTSC colour gamut, bringing high image quality for photographers, video and graphics professionals. Other than those folk, gamers and home enthusiasts will also appreciate the appearance of this display, because the value this model offers is relatively unrivalled. Pixel per dollar ratio is unbeatable, even when compared to lower end models. Yes, 9-in-2 display readers and D-SUB15/DVI-I/S-VHS/Composite connectors are present as well.

Difference between 2407WFP and 2407WFP-HC do not exist while the display is switched off...

Other specs have not changed, so 2407WFP-HC continues to spot 1920x1200 resolution (2.3 MPixel), 1000:1 contrast ratio and 450cd/m2 brightness. Response time stayed at 6ms, while viewing angle is 178 degrees on both horizontal and vertical axis. There were no words about implementing LED backlight, but at a price of 870 US dollars in Japan and expected price of 660 US dollars in North America, there is no doubt that Dell wanted to increase the quality and keep the very affordable price at the same time, not an easy thing to do.

Personally, what this display (and every other 24-inch model on the market) is missing is glossy coating for maximum contrast, but as far as yours truly is aware, there is no such model… for now. NEC's 20-inch one is absolutely great in picture quality segment, but sadly it just lacks those four inches and FullHD resolution. µ

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb besloten ook nog even te wachten tot de nieuwe 24 inch Dell in NL te koop is. Met een prijs van 660 dollar is het echt de beste koop volgens mij in de 24 inch markt. Heb de 'oude' 24 inch Dell hier een maandje of twee gehad en kan sindsdien niet meer wennen aan mijn 20 inch LG. Vooral de kleuren en grootte van de Dell waren al fantastisch. De nieuwe versie heeft als het goed is nog mooier beeld en dat kan ik simpelweg niet negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Op dell.nl krijg je nu een vette korting als je dit beest van 24 inch aanschaaft - deze kost nu 730 Euro... Een besparing van 240 euro.... Niiiiiice!
Ik dacht eerst ook om bij supradictus te kopen maar hoor steeds meer mensen klagen dat deze hun monitors met dode pixels niet wil omruilen. Daarom zal ik mijn volgende monitor zeker op dell.nl bestellen - en als je een dode pixel hebt en Dell de monitor niet zal willen omruilen, dan kun je hem binnen 7 dagen naar Dell terugsturen... Bij Dell weet je als consument zeker dat je sterk in je schoenen staat.
Bij Rob heb ik wel mijn twijfels.... who knows wat hij bij jou zal uitflikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:14
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:45:
......
Ik dacht eerst ook om bij supradictus te kopen maar hoor steeds meer mensen klagen dat deze hun monitors met dode pixels niet wil omruilen.
......
Bij Rob heb ik wel mijn twijfels.... who knows wat hij bij jou zal uitflikken
Wat ik me wel afvraag waarom er dan zo weinig negatieve/kritische feedbacks op ebay zijn over deze verkoper. Any idea?
'k Twijfel zelf nl. ook over aanschaf van een monitor bij deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:26
Met Rob is echt niets mis.. goede prijs, vrijwel altijd zonder dode pixels, sterke service en snelle klachtafhandeling.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan dat beamen. Ook hier staat er een van Rob. Supersnelle service, snel antwoord op mail, en behulpzaam. Zou het zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:12
Heb hem ook bij hem besteld. Gewoon zoals je mag verwachten; lekker snel en goed verpakt en zoals belooft geen dode (sub)pixels :) Ik ben een gelukkiger mens geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

De 2407wfp-hc nu ook in Canada te koop:
http://accessories.dell.c...hs&cs=cadhs1&sku=320-5647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223731

Ik heb vorige week ook een Dell 2407WFP bij Rob (Supradictus) besteld, zelfde dag geld overgemaakt en volgende dag scherm in huis. Zonder dode pixels. Zeer snelle reactie of mijn mails en een geweldig scherm.

Dus voor diegene die nog twijfelt, bestel hem bij Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb destijds nog bij Rob een A02 besteld en heb toen een A03 gekregen ivm mijn banding issue.

Super service dus.

Maar nu valt me iets op, mijn scherm wordt echt bloedheet, het lijkt wel een straalkachel als ik ervoor zit, zijn er meer die dit hebben, is dit normaal? Is me nooit eerder opgevallen omdat ik het scherm in een koude tijd heb aangeschaft. Nu is het wat warmer op mijn kamer en merk ik echt dat het niet uit te houden is als je het scherm dichter bij je zet.

Ook kraken mijn plus en min knopjes, vooral de plus maakt een knisperend geluid, misschien komt het juist doordat het scher zo warm wordt en de kunststof gaat uitzetten.

Wederom de vraag, heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163581

En de 2407wfp-hc is nu ook op de Amerikaanse site te koop !

Zie link http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-5647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wakuwakuhullie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:35:
Ik heb destijds nog bij Rob een A02 besteld en heb toen een A03 gekregen ivm mijn banding issue.

Super service dus.

Maar nu valt me iets op, mijn scherm wordt echt bloedheet, het lijkt wel een straalkachel als ik ervoor zit, zijn er meer die dit hebben, is dit normaal? Is me nooit eerder opgevallen omdat ik het scherm in een koude tijd heb aangeschaft. Nu is het wat warmer op mijn kamer en merk ik echt dat het niet uit te houden is als je het scherm dichter bij je zet.

Ook kraken mijn plus en min knopjes, vooral de plus maakt een knisperend geluid, misschien komt het juist doordat het scher zo warm wordt en de kunststof gaat uitzetten.

Wederom de vraag, heeft iemand anders dit probleem ook?
Het is normaal voor dit scherm. Dat staat ook al een paar keer in dit topic geloof ik. Bovenkant wordt vrij heet ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe scherm binnen van Rob. Supersnel verstuurd en nu 100% pixelperfect O+

In mijn geval was er gewoon sprake van wat miscommunicatie met Rob, maar uiteindelijk heeft hij het allemaal keurig netjes geregeld. Ik kan iedereen dus zonder meer aanraden een scherm bij hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:04
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van digitenne ontvanger op de 2407wfp, en zo ja hoe is de kwaliteit? Is het te vergelijken met een normale tv, of is de kwaliteit echt slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Anoniem: 163581 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:14:
[...]
En de 2407wfp-hc is nu ook op de Amerikaanse site te koop !

Zie link http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-5647
Bedankt :) OP is bijgewerkt, inclusief huidige prijs ($ 679,00).

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Verkeerde Topic :\

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 05-07-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

De HC versie is in de USA toch iets duurder: $679 tegenover $599 voor de niet-HC
http://accessories.us.del...tegory_id=6761&cs=19&l=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
hmmm aanbieding van die 2007 ultra is weer voorbij, grrrr zu spät...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lessy
  • Laatst online: 28-01-2024
Hallo allemaal...

Ik weet dat dit waarschijnlijk al ooit gevraagd is maar ik kan het nergens vinden dus vraag ik het zelf even.

Ik heb een jaar geleden bij supradicus een 2407 gekocht, prima monitor en ben zeker tevreden. Nu wil ik een 3007 erbij gaan kopen zodat ik mijn huidige samsung 17" weg kan doen en met de 24" en 30" verder kan :)

Kan ik de 2 monitoren (Dell 24" & 30") aansluiten op 1 videokaart (XFX Geforce 7800 GT Extreme 2xdvi) of kan dit niet i.v.m. de resolutie van het 30" scherm en zou dit eventueel wel mogelijk zijn met bijvoorbeeld een 8800GTX videokaart?

Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen. thnx!

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 14:29
volgens mij moet je bijde dvi poorten gebruiken om op een 30" monitor op volle resolutie te draaien (dual-dvi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Personally, what this display (and every other 24-inch model on the market) is missing is glossy coating for maximum contrast, but as far as yours truly is aware, there is no such model… for now.
Ben hier ook zeer tevreden met m'n 2407 rev04, als ik over een jaartje een nieuwe zou kopen dan hoef ik i.i.g. geen scherm met een glossy coating. Contrast kan dan wel mooier zijn, maar ook de weerkaatsing van het beeld achter je.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen gegevens of email-adressen van de personen binnen de bedrijven zelf te plaatsen. Als je dus een mail wilt plaatsen, haal dan dat soort informatie even weg.