Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lessy schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:29:
Hallo allemaal...

Kan ik de 2 monitoren (Dell 24" & 30") aansluiten op 1 videokaart (XFX Geforce 7800 GT Extreme 2xdvi) of kan dit niet i.v.m. de resolutie van het 30" scherm en zou dit eventueel wel mogelijk zijn met bijvoorbeeld een 8800GTX videokaart?

Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen. thnx!
Je moet een dual link dvi aansluiting hebben. Dit is één dvi poort, die dus dual link support. Wat er dus als volgt uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

Een 8800 heeft naar mijn weten twee dual link dvi aansluitingen, waardoor je er in principe dus twee 30" schermen op kunt aansluiten.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lessy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01-2024
blmp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:27:
[...]

Je moet een dual link dvi aansluiting hebben. Dit is één dvi poort, die dus dual link support. Wat er dus als volgt uitziet:
[afbeelding]

Een 8800 heeft naar mijn weten twee dual link dvi aansluitingen, waardoor je er in principe dus twee 30" schermen op kunt aansluiten.
Aah thnx for the info, ik moet even kijken wat voor iets mijn videokaart thuis heeft (ben nu op mn werk). Ik hoop dat mijn huidige 7800GT extreme 2 monitoren aankan :)

Edit >> ik heb dus deze: http://www.xfxforce.com/w...ionId=101118#popup360View Dus dan zou ik twee grote monitoren aan moeten kunnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Lessy op 06-07-2007 13:07 ]

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49
pelican schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:40:
De HC versie is in de USA toch iets duurder: $679 tegenover $599 voor de niet-HC
http://accessories.us.del...tegory_id=6761&cs=19&l=en
Het verschil is nu $679 vs $669 :P

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

Neo

Ik volg dit topic al een tijd, maar ik heb twee vragen. Ik overweeg om een 2007WFP te kopen, maar ik las in een review
The Dell 2007WFP works all but noiseless. During operation a very faint humming sound can only be heard if you put your ear to the rear side of the casing. The volume of this hum does not change with different brightness settings.
http://prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp-part5.html

Is dit echt zo of is dit bij de laatste revisies opgelost?

Daarnaast ondersteund deze monitor 1:1 Pixelmapping? Ik las in dit topic dat het niet altijd werkt bij de 2407WFP, maar ik kan niks vinden over ed2007WFP.

[ Voor 6% gewijzigd door Neo op 06-07-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

Ik heb hier sinds vorige week ook een 2407 staan, besteld bij supradictus.
Over supradictus niets dan lof. Donderdag avond een mailtje gestuurd, vrijdagochtend nog voor 10.00 in huis (nouja, bij de buren, want ik lag nog te maffen :z ). Toen ik hem binnen had ook maar even gecontroleerd op dooie pixels, en gelukkig was ie helemaal perfect.

Wel heb ik last van een ander probleem. Het valt me op dat als ik aan het internetten ben, het beeld heel onrustig is. Er verspringen steeds hele rijen over de breedte van het scherm. Het is me tot nu toe niet opgevallen in films of series (waarschijnlijk omdat het beeld daar toch al veel beweegt), maar als ik een topic lees is het vrij irritant.

Ik heb het scherm via VGA aangesloten op mijn laptop. De laptop is de TU laptop van vorig jaar met een ATI x1400 videokaart. Het scherm draait op de native resolutie, en dat trekt ie opzicht prima, dus ik neem aan dat die strepen daardoor niet veroorzaakt worden. Heb nog niet de kans gehad om het scherm via DVI op een andere computer aan te sluiten. Maar toch zou hij het via VGA ook prima moeten doen lijkt me.

Is dit nou toevallig ook het banding probleem waar sommige mensen last van hadden? Het is bij mij echter alleen maar horizontaal, en niet verticaal.

Iemand suggesties wat ik er aan kan doen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Misschien kun je eens proberen de laatste Omega drivers te installeren. Het lijkt me meer een probleem van de aansturing vanuit je IBM dan van het scherm zelf. Ben benieuwd wat de test met een andere pc oplevert.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beeld van de HC-versie is duidelijk meer natuur getrouw. Hoop dat hij snel in NL leverbaar wordt...

2407WFP-HC versus 2407WFP
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/2723/compare1gc3.jpg

HC vs non-HC, vergelijking van de 30" versie
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/371/000371520.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door draakhoofd op 06-07-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

draakhoofd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:57:
Beeld van de HC-versie is duidelijk meer natuur getrouw. Hoop dat hij snel in NL leverbaar wordt...

2407WFP-HC versus 2407WFP
[afbeelding]

HC vs non-HC, vergelijking van de 30" versie
[afbeelding]
Nu, is dat natuurgetrouwe door afstelling ook niet te benaderen? Er is wel meer detail te onderscheiden. Zie ook de licht/donker-kaarten van de HC en de normale versie. Duidelijke winst voor de HC.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Laatst online: 04-05 09:53
Vandaag mijn Dell 2407WFP van Qsix binnen gehad.
Direct uit de doos zag ik het al. Een kras van een paar centimeters rechts onder aan het beeldscherm. Kras is niet heel erg diep maar is wel te zien. Waarschijnlijk is dit dus tijdens de controle bij Rob gebeurt. Ook was het beeld niet waterpas, rechterkant hing 2cm lager dan de linkerkant. Meteen Rob ff gebelt en afspraak gemaakt om maandag een nieuwe op te halen! Hopen dat die wel perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elektronicanet schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:29:
Misschien kun je eens proberen de laatste Omega drivers te installeren. Het lijkt me meer een probleem van de aansturing vanuit je IBM dan van het scherm zelf. Ben benieuwd wat de test met een andere pc oplevert.
Dit heb ik vanavond even geprobeerd, en helaas zijn de verspringingen niet weggegaan... Nog een probleempje dat er bij is gekomen, is dat ik nu ook niet meer de max. resolutie van 1920*1200 kan draaien. Het maximum nu is 1600*1200 of 1680*1050. 1680*1050 is wel beeldvullend maar ziet er niet uit, en 1600*1200 gebruik ik nu, maar is helaas 4:3.

Morgen toch maar even met de laptop van mijn vriendin proberen welke problemen er over blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Sjaakiedederde schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:48:
Direct uit de doos zag ik het al. Een kras van een paar centimeters rechts onder aan het beeldscherm. Kras is niet heel erg diep maar is wel te zien. Waarschijnlijk is dit dus tijdens de controle bij Rob gebeurt. Ook was het beeld niet waterpas, rechterkant hing 2cm lager dan de linkerkant. Meteen Rob ff gebelt en afspraak gemaakt om maandag een nieuwe op te halen! Hopen dat die wel perfect is.
Ouch, niet echt een lekkere ervaring dus. Ik heb trouwens ook dat rechts wat hangt. Dat komt gewoon door de 'zware' stroomkabel in combinatie met pivot. Denk dat zo goed als elke 2407 dat wel heeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:53
Ik wil 'm aankomende week gaan bestellen. Echter zit ik nog met 'n paar kleine dingen. Hij heeft (voor zover ik begreep) geen equivalent van CrystalBright? Maar toen ik dat in een e-mail vroeg kreeg ik het volgende te lezen:

> >Het heet bij Dell niet zo. Maar het zwart is bij de Revisie A04
>(nieuwste)
> >wél erg mooi diepzwart geworden.

Heeft Dell dan wel zo'n soort laag??

Verder zit ik nog met het punt dat ik ook mijn xbox360 erop aan wil sluiten, maar ik las dat je dan niet op full-hd kan spelen, omdat alles fullscreen gestretched wordt, met alle lelijke gevolgen van dien. Is dat nog zo? Of heeft iemand hier ervaring mee??

Is er al meer nieuws over de HC variant?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

DarkWingDuck schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:30:
Ik wil 'm aankomende week gaan bestellen. Echter zit ik nog met 'n paar kleine dingen. Hij heeft (voor zover ik begreep) geen equivalent van CrystalBright? Maar toen ik dat in een e-mail vroeg kreeg ik het volgende te lezen:

> >Het heet bij Dell niet zo. Maar het zwart is bij de Revisie A04
>(nieuwste)
> >wél erg mooi diepzwart geworden.

Heeft Dell dan wel zo'n soort laag??

Verder zit ik nog met het punt dat ik ook mijn xbox360 erop aan wil sluiten, maar ik las dat je dan niet op full-hd kan spelen, omdat alles fullscreen gestretched wordt, met alle lelijke gevolgen van dien. Is dat nog zo? Of heeft iemand hier ervaring mee??

Is er al meer nieuws over de HC variant?
1: De Dell is NIET glossy, maar heeft gewoon normale coating. Het kan best zijn dat de coating veranderd is sinds A04 (heb zelf een A03) maar het is in ieder geval niet glossy geworden.

2: Vanaf 2407wfp Rev. A04 kan 1080p als het goed is 1:1 gescaled worden net als 16x12,
Heb zelf een A03 en het valt overigens kwa lelijkheid best mee (1080p stretchen), indien je in ieder geval niet al te mierenn**kerig bent, maar met geringe afstand (dus +/- 2meter afstand), ziet het er in algemeen nog wel goed uit.

3: De HC is al in verschillende Dell winkels (USA/JAPAN) tekoop, weet niet of hij ook naar nederlandse Dell komt overigens. Anders wordt het importeren indien je hem wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 08-07-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 02:15:
[...]

Dit heb ik vanavond even geprobeerd, en helaas zijn de verspringingen niet weggegaan... Nog een probleempje dat er bij is gekomen, is dat ik nu ook niet meer de max. resolutie van 1920*1200 kan draaien. Het maximum nu is 1600*1200 of 1680*1050. 1680*1050 is wel beeldvullend maar ziet er niet uit, en 1600*1200 gebruik ik nu, maar is helaas 4:3.

Morgen toch maar even met de laptop van mijn vriendin proberen welke problemen er over blijven...
Nou, het middel was in dit geval erger dan de kwaal, dus ik heb de Omaga drivers er maar af gesodemieterd, en de nieuwste drivers van Lenovo zelf geinstalleerd. Hij doet het nu wel weer gewoon goed op 1920*1200, alleen die knipperende strepen zijn er nog steeds :(

Met de laptop van mijn vriendin nog maar eens geprobeerd (met een intel GMA grafische kaart), en daar waren die strepen inderdaad niet zichtbaar...

Binnenkort maar even een andere TU laptop aan het scherm hangen om te kijken of het probleem daar ook optreedt, en als dat niet zo is, nog snel mijn laptop naar het service centrum brengen, voor de garantie is afgelopen :/ Ben in ieder geval blij dat het dus niet aan het scherm ligt, Als ik m'n laptop laat repareren, is dat een stuk makkelijker geregeld (leenlaptop enzo), dan wanneer het scherm weer wordt opgestuurd e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Heb je het ook al eens geprobeerd met een laptop van één van je jaargenoten? :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, nee dus (stond ook in mijn vorige post). Probleem is een beetje dat ik een kleine studie doe (maritieme techniek), en ik niet in de buurt van Delft woon in de vakantie (Groningen). Dus eigenlijk geen mensen in de buurt waar ik dat mee kan testen. Volgend weekend komen er wel wat mensen uit delft langs, dus dan neemt iemand zijn laptop even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel verdomd, volgens mij heb ik de oplossing gevonden...
ik zat nog een beetje te rommelen in het ATI catalyst control center, en toen zag ik ineens dat de 2407wfp wél op 32-bit stond, en het scherm van de laptop ineens op 16-bit. Nou kan ik totaal niet verklaren waarom dat strepen als gevolg heeft (of waarom het laptopscherm ineens op 16-bit stond), maar nadat ik hem weer op 32-bit heb gezet, lijken de strepen weg te zijn :D

Nu nog een manier zien te vinden hoe ik kan voorkomen dat als ik de laptop dicht klap, de 2407 ook uit gaat (en dan is ie ook meteen alle instellingen kwijt, dus als ik de laptop dan weer open doe, is de 2407 ineens een kloon van mijn laptop scherm, maar dan echt té lelijk: 1400*1050 gestreched naar 24" wide, yuck. Bovendien zijn de instellingen dan ook niet meer goed te krijgen, en moet je de hele handel opnieuw opstarten.) Maargoed, dat is voer voor een ander topic volgens mij ;)

Vooralsnog dus niets dan lof over de 2407! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 22:50
hallo :) ,

ik heb in september van vorig jaar een nieuw systeem bij Dell besteld, daar zat de 2007 WFP bij. Prachtig scherm, alleen heb ik sinds kort een probleem, ik was mijn bureaublad afbeelding aan het veranderen, en toen zag ik aan de bovenkant van het scherm een soort donkere uitgelopen strook zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/5060/2007wfpthumbwh9.jpg

in het groot: http://img245.imageshack.us/img245/6782/2007wfprs1.jpg

je ziet op de afbeelding onderaan ook een vaag iets zitten, maar dat is van de camera :/

Ik dacht eerst dat er stof op het scherm zat of zo, maar dat is niet het geval. Ik ben van plan om Dell te vragen om het scherm om te wisselen maar ik weet niet of dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb dit thread nu al een tijdje gevolgd & ben er zo langzamerhand wel van overtuidg dat de 2704 een goeie keuze is voor een 24" scherm. Het enige wat me nog tegenhoudt om er eentje aan te schaffen is dat ik hier en daar lees dat bij sommige mensen het scherm scheef hangt.

Is dit een probleem van alle 2407's ? Ik hoor hier mensen die praten over afwijkingen tot 2 cm : dit kan toch echt niet meer prettig werken zijn ? Lijkt me een groter probleem dan bvb. een dode subpixel of zo ...

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:30
Over dat scheef hangen:

Ik heb een Rev02; aanvankelijk één cm; na enig masseren een millimeter of 2/3. Op 50 cm (breedte van het scherm ongeveer) niet iets om hem niet te nemen mijnsinziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 22:50
Contact met Dell opgenomen en ze sturen morgen een nieuwe op. Nu zit ik alleen de nieuwe bestelling te lezen, staat er als besteld een: 2005FPW in plaats van een 2007WFP. En eerlijk gezegd wil ik die niet hebben.

Gaat lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 23:32
rubstar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:26:
hallo :) ,

ik heb in september van vorig jaar een nieuw systeem bij Dell besteld, daar zat de 2007 WFP bij. Prachtig scherm, alleen heb ik sinds kort een probleem, ik was mijn bureaublad afbeelding aan het veranderen, en toen zag ik aan de bovenkant van het scherm een soort donkere uitgelopen strook zitten.
Op de TUDelft hebben vrijwel alle schermen last van dit verschijnsel.

De meest op duurzaamheid gerichte universiteit van Nederland heeft als screensaver een volledig zwart beeld met af een en toe een windows logo in de hoek. Deze schermen staan héééél vaak aan (ook 's nachts (want er wordt ook 's nacht zo veel gestudeerd *kuch*)). Heb/had je misschien ook vaak een zwart scherm aanstaan?

Het merk is overigens geen Dell maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door arnem_ op 10-07-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lessy
  • Laatst online: 28-01-2024
Hey allemaal,

Ik zit nu al enige tijd te twijfelen over de aanschaf van een dell monitor en wil graag jullie om een mening vragen.

Ik heb op het moment een samsung 17" (730BF) en een dell 24" (2407wfp_rev03). Ik wil de samsung 17" wegdoen omdat deze toch net te klein is voor me en wil dus of een nieuwe dell 24" of 30" (3007wfp hc) aanschaffen. Welke zouden jullie mij adviseren in dit geval (Of mischien een Samsung 305T)?

Ga ik dit ook redden met mijn XFX 7800 GT Extreme (kan ik hier beide monitoren op aansluiten en dan de hoogste resoutie draaien of moet ik dan toch echt een betere Graph card kopen?)

Ik doe echt van alles op mijn pc: videobewerken, gamen, films kijken en natuurlijk lekker surfen op het net!

[ Voor 25% gewijzigd door Lessy op 10-07-2007 10:33 ]

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Hallo, ik heb bij supradictus de Dell 2007WFP gekocht. Uiteraard is alles goed gegaan en ik ben van plan om vanavond lof op ebay achter te laten, maar voor ik dat doe wil ik eerst wat vragen hier.

Maar ik heb volgens mij een probleem, als ik een test doe die ik op de ultieme 20"pagina heb gevonden, dan doet mijn scherm raar. De test heet Tireal TFT test, hier is de site waar je het kan halen:
http://www.softpedia.com/...rks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Alle test gaan perfect, behalve de interference and video noise test, bij het 4de scherm krijg ik al flickeringen, bij de vijfde is het al erger, en bij de 6de lijkt het of ijn beeld schuurt.
Het ziet er een beetje uit zoals dit:
http://img2.freeimagehosting.net/uploads/beb8c6999e.jpg
(ik heb dit even zelf in photoshop snel gedaan)
Het ziet er dus zo uit op de 6de scherm, maar dan moet je voorstellen dat het heel snel flickert tussen licht en donker.

Wat ik ook raar vind is dat de test aangeeft dat de monitor op 75hz met 13.3ms, wat raar is omdat het scherm alleen maar in 60hz kan weergeven en zo heb ik het ook ingesteld via mijn 3d kaart.
Zou het misshien dus aan het porgramma kunnen liggen.

Ik heb ook 2 speakers en een externe harde schijf dichtbij de monitor, maar als ik die uitdoe en de test doe dan gebeurt hetzelfde.
Het is ook aangesloten via de meegeleverde DVI-D kabel, op mijn 9800pro 128mb.

Zou iemand hier op zijn of haar scherm deze programma(Tireal) ook kunnen gebruiken en posten of hetzelfde gebeurt of niet.

Verder is het zo dat ik gisteren na een potje cs 1.6 misslelijk werd, en daarna mild raar voelde. Vandaag is dat al niet echt zo. Weet iemand of dit kan gebeuren als je gaat van een 15" 4:3, naar een 20.1" 16:10.
Ik heb ook opgemerkt dat het scherm best wel wat ghosting heeft, ik kan met een witte muis over een zwarte achtergrond bijna een s maken met de de staart. Is dit alleen zo bij black to white, and is de GtG veel beter of niet.?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Majesco schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:48:
Maar ik heb volgens mij een probleem, als ik een test doe die ik op de ultieme 20"pagina heb gevonden, dan doet mijn scherm raar. De test heet Tireal TFT test, hier is de site waar je het kan halen:http://www.softpedia.com/get/System/Benchmarks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Alle test gaan perfect, behalve de interference and video noise test, bij het 4de scherm krijg ik al flickeringen, bij de vijfde is het al erger, en bij de 6de lijkt het of ijn beeld schuurt.
Het ziet er een beetje uit zoals dit:
http://img2.freeimagehosting.net/uploads/beb8c6999e.jpg
(ik heb dit even zelf in photoshop snel gedaan)
Het ziet er dus zo uit op de 6de scherm, maar dan moet je voorstellen dat het heel snel flickert tussen licht en donker.

Heb dit bij mij op m'n 2407wfp ook, dat flikkeren, lijkt mij dus de bedoeling van de test? :o

////edit: Die scheur heb ik niet nee moet ik zeggen. Hij flikkert hier alleen.

Wat ik ook raar vind is dat de test aangeeft dat de monitor op 75hz met 13.3ms, wat raar is omdat het scherm alleen maar in 60hz kan weergeven en zo heb ik het ook ingesteld via mijn 3d kaart.
Zou het misshien dus aan het porgramma kunnen liggen.

Dit ligt inderdaad aan het programma, hij geeft dit ook aan bij mijn 2407wfp die maar 60hz @ 1920x1200 aankan. Misschien de horizontale frequentie ipv verticaal?

Zou iemand hier op zijn of haar scherm deze programma(Tireal) ook kunnen gebruiken en posten of hetzelfde gebeurt of niet.
done! Vanaf 4 tot 6 flikkert hij inderdaad; bedoeling van de test? :?

Verder is het zo dat ik gisteren na een potje cs 1.6 misslelijk werd, en daarna mild raar voelde. Vandaag is dat al niet echt zo. Weet iemand of dit kan gebeuren als je gaat van een 15" 4:3, naar een 20.1" 16:10.
Geen last van gehad, ging van 17 inch TFT (5:4) naar 24inch TFT (16:10). Misschien moet je je ogen teveel inspannen?

Ik heb ook opgemerkt dat het scherm best wel wat ghosting heeft, ik kan met een witte muis over een zwarte achtergrond bijna een s maken met de de staart. Is dit alleen zo bij black to white, and is de GtG veel beter of niet.?
GtG is meestal lager bij TFT's. Volgensmij is dat bij zowel de 2007wfp en de 2407wfp 6ms.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Your welcome :)
/////edit: Scheur heb ik niet overigens (even niet helemaal goed doorgelezen 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 10-07-2007 18:56 . Reden: forgot something ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Heel erg bedankt voor het snelle antwoord.

Alleen het rare is dat ik het op een andere forum had gevraagd had, en daar had iemand die ook deze monitor heeft, geen last van.

Verder heb ik deze monitor even weggezet en mijn ouwe( BenQ FP557 s 2003, 15") weer aangesloten, op 60hz was precies hetzelfde aan de hand, maar op 75hz was het nog raarder. Al op het tweede scherm kwamen er horizontale blauwe strepen over het hele scherm en flikkerde het.

Ik denk dat mijn problemen dus vooral liggen aan mijn PC.

Edit: jij zei dat je flikkeringen had, maar had je ook echt die scheuringen op je beeld?
Edit2: ook, als ik het hie goed lees geeft supradictus geen garantie voor stuck pixels? Of is er een bepaalde aantal dat moet overschreden worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Majesco op 10-07-2007 19:21 ]

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Laatst online: 04-05 09:53
Sjaakiedederde schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:48:
Om even terug te komen op dit verhaal, ben vandaag bij Rob langs geweest en mijn beeldscherm zonder problemen kunnen omruilen. Tot nu toe geen dode pixels, geen krassen :+ en het beeld hangt ook waterpas. Heel erg tevreden dus met de service van Qsix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Majesco schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:50:
Edit2: ook, als ik het hie goed lees geeft supradictus geen garantie voor stuck pixels? Of is er een bepaalde aantal dat moet overschreden worden.
Vanaf 5 stuck pixels biedt hij garantie.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van het weekend mijn Dell ontvangen met dit scherm.
crosspost; SileX in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Wat een geweldig scherm zeg ! Echt zeer blij ! Binnenkort ook nog de andere ingangen testen. Draait nu op 1920x1200 via de DVI poort.
Echt top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
deCube schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Vanaf 5 stuck pixels biedt hij garantie.
Hij adverteert toch met 100% pixelgarantie?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
wcduck schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:22:
[...]
Klopt, hij doet een controle voordat het scherm wordt verzonden. Mijn 2707WFP kreeg ik vorige week pixelperfect binnen!! Wat een top scherm en ruimte! 8) Nu nog sparen voor een XBOX360 voor de kerst :9~

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ik heb net een programma gebruikt die heet Pixel Persistence Analyzer
Je kunt het hier vinden:
http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html

Die wordt ook gebruikt door de site digital versus:
http://www.digitalversus....2=36&mo2=170&p2=1708&ph=9

Hier is een screenshot met mijn resultaten:
http://img2.freeimagehosting.net/image.php?d3a05fa63b.jpg

Wat mij opgevallen ( lees: tegengevallen) is, dat ik 40ms lag schijn te hebben, hetzelfde krijg ik als ik het scherm zet op game mode, die modus lijkt alleen het scherm helderder te maken, en doet voor de responsie tijd niks voor zover ik weet.
Verder is het zo dat alle rode autootjes die over het scherm razen, consistent eruit zien als op de
"game rendering" worst result, op die site Digital versus.

Ik ben aan die 40ms gekomen door de "chase" test te doen, maar daarbij moet je wel voorzichtig zijn want tenminste op mijn scherm heb je een donkerdere gedeelte voor de vierkant die achterloopt op de vierkant waarvan je de staart meet, dus ook als je heel dichtbij met je vierkant bij zijn achtervolger komt zal er een donkerdere ruimte zitten tussen de vierkantjes, die staart zal dus verborgen worden. Waardoor je zou kunnen denken dat je betere response tijd hebt dan je werkelijk hebt. Dus je moet echt heel goed de staart inschatten en zo dichtbij de achter liggende vierkant brengen zonder dat je per ongeluk te dichtbij brengt

Ik denk niet dat het aan de rest van mijn PC ligt sinds het programma aangeeft dat de fps tijdens het testen 60 is.

Ik zou graag willen weten wat voor resultaten jullie mensen krijgen.

Uiteraard, alvast bedankt voor jullie participatie en antwoorden.

[ Voor 22% gewijzigd door Majesco op 11-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
wcduck schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:22:
[...]

Anoniem: 218791 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:39:
Ik heb sinds 2 maanden een 2007wfp. Nu is het me opgevallen dat bij donkere achtergronden en dan met name grijs, dat het scherm knippert. Ter vergelijking heb ik mijn oude samsung 172x ernaast gezet in dual-display mode maar die knippert dus niet. Ik heb dit op zowel de DVI als de VGA aansluiting geconstateerd. Hebben jullie hier ervaring mee??

.NCK
Ik heb ook mijn scherm bij Supradictus gekocht. Mijn eerste had 2 dode pixels en ik kreeg meteen een nieuwe. Deze had echter 2 dode subpixels (Groen en Blauw) en daarop geeft Supradictus geen garantie. tenzij het er waarschijnlijk meer dan 5 zijn (ISO klasse 2)

{EDIT} Typo
Een stuck pixels is 1 of meer dode subpixels afaik.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 05-05 20:52
Net ook een Dell 2407WFP Rev A04 besteld bij Rob _/-\o_

Komt als het goed is dinsdag binnen :P

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik wist niet dat dit scherm een eigen topic had.

Wij hebben laatst op het werk 4x XPS710 besteld met 4x 2407WFP erbij. Heerlijk werken! :D

Kan je je revisie ergens zien?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Jazzper schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:41:
Ik wist niet dat dit scherm een eigen topic had.

Wij hebben laatst op het werk 4x XPS710 besteld met 4x 2407WFP erbij. Heerlijk werken! :D

Kan je je revisie ergens zien?
Revisie staat op achterkant ergens op een sticker.

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/Dell_Ultrasharp_2407WFP_monito/revision.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb sinds vorige week vrijdag de 2007WFP REV A04 binnen van Supradictus en bevalt me uitstekend. Dit is me eerste LCD (afgezien van laptop scherm) dus het is behoorlijk wennen. Ik heb nu de brightness op 0% en vind het nog steeds behoorlijk fel. Zeker als het donker is buiten [en de schermen wit], is het nauwelijks draaglijk :P Andere mensen die hier iets over kunnen zeggen? ik vermoed dat ik over een weekje wel gewend ben maar tis toch spannend.

Daarnaast heb ik een probleem met het installeren van drivers voor het scherm op Windows Vista. Hij komt zelfs via Windows Update met de driver voor het scherm aanzetten maar hij kan hem niet installeren, hij zegt echter niet waarom. Weet iemand die ook Vista draait hoe dit zit en hoe het op te lossen is?

Verder heb ik zaterdag sinds een tijdje UT2004 gespeeld, mijn CRT-oog zag in de eerste 2 seconden een beetje ghosting, daarna raak je gewend aan hoe het eruit ziet en kan je net zo goed gamen als met CRT. Overigens heb ik vroeger een tijdje een Sony LCD gehad (die ik nooit heb gehouden omdat ik steeds dode pixels had) en dat was een 16ms TN scherm, die veel meer ghosting had als deze Dell.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:18

Appie

F1RST Racing

AMD user schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:50:
Ik volg dit topic al een tijd, maar ik heb twee vragen. Ik overweeg om een 2007WFP te kopen, maar ik las in een review

[...]

http://prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp-part5.html

Is dit echt zo of is dit bij de laatste revisies opgelost?

Daarnaast ondersteund deze monitor 1:1 Pixelmapping? Ik las in dit topic dat het niet altijd werkt bij de 2407WFP, maar ik kan niks vinden over ed2007WFP.
Ik heb zelf al bijna een jaar de 2007WFP en het geluid is mij nooit opgevallen? 1:1 word ondersteunt en werkt perfect (Getest met Generals bijv.)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

Neo

Appie hartelijk bedankt voor je reactie, dan weet ik genoeg. Ik vond het qua geluid al raar dat niemand anders daarover klaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Nog maar eens vragen dan...
Zijn er settings bekend voor de 2407 A04? Mensen die het spul hebben gecalibreerd en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 05-05 20:52
Vandaag de 2407 A04 binnengekregen van Rob.

Super scherm!

Heb zo 1 2 3 nog geen rare dingen kunnen vinden :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik heb afgelopen week de 2407 (A04) binnengekregen via Qsix (Rob / Supradictus).

Alles was netjes verpakt (zoals vaker vermeld) en alles werkte direct. Ik moet nog wel ff 'n check doen op pixels, daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Ik heb er momenteel zowel m'n pc (DVI) als m'n xbox360 (VGA) op aan gesloten. Het beeld van de x360 is duidelijk mooier dan op de normale tv (waar veel detail niet te zien was).

In mijn pc zit een Ati x1900xtx die z'n werk (tot dusver) goed doet op de hoge resolutie. Ik heb nog maar weinig spellen geprobeerd, maar mochten er verzoekjes zijn (en ik heb de spellen) dan wil ik 't best testen.

Opmerking+vraag
Voor DVD gebruik vind ik het scherm minder geschikt, want dan is er een soort van ghosting te zien... dat vond ik erg storend. In games heb ik daar echter geen last van :S... Iemand enig idee hoe dat kan?

Opmerking+vraag
Verder is het met PBP/PiP niet mogelijk om zowel VGA als DVI te delen, hoe zit dat? Ik zou juist graag die 2 in m'n beeld hebben, gezien ik niets op S-vid/Comp/Comp heb aangesloten.

Uiteindelijk is het scherm zijn volle bedrag waard. Elke keer als ik al voorbij de studeerkamer loop en ik zie dat scherm staan denk ik "Damn wat 'n grote motherf*cker!" ;). Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo'n enorm verschil zou zijn met m'n ouder 21" CRT van Dell. Het is het zeker waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214826

Hey Jongens, Als ik op de amerikaanse site kijken. Zijn de prijzen een stuk goedkoper. En tevens is die nieuwe versie HC ook beschikbaar. Enig idee wanneer dit in de nederlandse store beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@DarkWingDuck: heb je ook de mogelijkheid om je XBOX360 via component aan te sluiten en te kijken of dat mooier is dan via VGA?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
@Genius: de EU markt loopt (bijna) altijd achter op de Aziatische en Amerikaanse markt.
Verder zijn de prijzen vaak interessanter in Amerika, zeker als je de huidige koers meerekent. Vergeet echter niet dat de (afzet)markt in Amerika heel anders is dan de Europese, dus het is appels met peren vergelijken. Je zou overigens wel 'n Amerikaans model aan kunnen schaffen (zie ebay).

@ck2000nl: ik zal morgen ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik nou een Amerikaans model aanschaf is dat best raar dan kunnen ze hem ook gewoon in de nederlandse store gooien. Wat heeft dat voor gevolgen met bijvoorbeeld NTSC & PAL? Aangezien bijvoorbeeld de PS3 regio-coded is. Is dat met beeldschermen ook zo?

Misschien meer mensen die in de amerikaanse store het hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weili191
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik zit nu momenteel in Singapore. En na het lezen van de vele reviews en het volgen van onder andere deze thread. Had ik een tijd terug besloten om m aan te schaffen. het is mijn eerste scherm van Dell en kan helaas met niks vergelijken voor jullie, ook niet met de 2407wfp dus. De HC was hier te koop voor 899. een goeie 400 euro, incl delivery en 5 jaar garantie. nu nog een manier bedenken om m terug naar NL te krijgen :S

Maar hij bevalt goed, brightnes op 10 anders word je gewoon blind na een tijdje. mochten ern requests zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
weili191 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 06:40:
Ik zit nu momenteel in Singapore. .......
Maar hij bevalt goed, brightnes op 10 anders word je gewoon blind na een tijdje. mochten ern requests zijn dan hoor ik het wel.
Heb één request: "Neem er ook AUB ééntje voor mij mee!" :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

Heeft iemand ervaringen met het aansluiten van de PS3 op dit scherm.
(met HDMI -> DVI converter) ?

Kan je firmware upgraden naar rev A04?
Had gelezen dat met deze firmware de component kwaliteit (die is k*t zelf ondervonden) een stuk beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206932

Om t kort te houden, ik heb r 1(2407revisie A03) en kan nix anders zeggen dan: Supersgerm!
Ik speel r veel counterstrike source op, command en conquer ZERO Hour, nieuwe Vind ik slegt, en kijk r veel films op!

Hele sterke, stijlvolle voet, die te verstellen is in hoogte, maar je kan m ook beide kanten 90graden draaien
Tevens erg handy is de cardreader en usb2 die links v t scherm zitten
Ook zitten zon beetje alle denkbare aansluitingen er wel op
(en kan je switchen tussen meerdere aangesloten apparaten!)

3 vrienden heben dit sgerm ook, en ik heb al mogen genieten van dit sgerm in dual svcreen opstelling
(maar ik ben geen photshopman helaas, maar huge desktopspace op 1600x1200 :P)

Ook moet ik ff reageren op cdrwin: lezen! de reactietijd van zwart naar wit=16ms
(i need help with this 1)
MMmmm er zijn meerdere soorten panelen die elk hun voordeel en nadeel hebben.De reactietijd heeft betrekking op de tijd die benodogd is om de pixels van een kleur A naar een kleur B te krijgen. De definities van de response time die verschillende fabrikanten gebruiken loopt zeer uiteen. De ene fabrikant meet de tijd die nodig is om van donker (zwart) naar miximaal licht (wit) te gaan, terwijl de ander meet hoe lang het duurt om van lichtgrijs naar donkergrijs te gaan omdat die situatie vaker voorkomt. De verschillende TFT fabrikanten zijn om verschillende redenen waaronder concurrentie nog niet tot een vaste definitie van de response tijd gekomen. Hierdoor blijft het voor gamers in het bijzonder erg lastig om een goed TFT scherm uit te zoeken

Ik ben Dik tevreden (alhoewel t sgerm nu de helft kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sgerm is met ch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:23

nIghtorius

Poef!

Anoniem: 206932 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:05:
Ook moet ik ff reageren op cdrwin: lezen! de reactietijd van zwart naar wit=16ms
(i need help with this 1)
MMmmm er zijn meerdere soorten panelen die elk hun voordeel en nadeel hebben.De reactietijd heeft betrekking op de tijd die benodogd is om de pixels van een kleur A naar een kleur B te krijgen. De definities van de response time die verschillende fabrikanten gebruiken loopt zeer uiteen. De ene fabrikant meet de tijd die nodig is om van donker (zwart) naar miximaal licht (wit) te gaan, terwijl de ander meet hoe lang het duurt om van lichtgrijs naar donkergrijs te gaan omdat die situatie vaker voorkomt. De verschillende TFT fabrikanten zijn om verschillende redenen waaronder concurrentie nog niet tot een vaste definitie van de response tijd gekomen. Hierdoor blijft het voor gamers in het bijzonder erg lastig om een goed TFT scherm uit te zoeken

Ik ben Dik tevreden (alhoewel t sgerm nu de helft kost)
pfff. even hierin op inhaken.. de volledige specs van 2407FPW is

BtW = 16ms (Zwart -> Wit) response tijd.
GtG = 6ms (Grey to Grey / Grijs -> Grijs) response tijd.

die 6ms is vaak de meting wat veel andere schermfabrikanten gebruiken. De responsetijd van 6ms is netjes te noemen voor een PVA-scherm ter grootte van 24".

[offtopic]
maar ehh... sgerm, slegt, r, m, zon (in de zin van zo'n, zo een).. Mocht je profiel juist ingevuld zijn vind ik dit soort woordgebruik niet echt meer kunnen als je van 1982 bent.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Nou, hier zit ik dan met mijn 15" laptop.
Mijn Dell 2407WFP scherm is kapot. :(

Ik krijg alleen maar een blank scherm te zien als ik het scherm aanzet.
Geen logo, geen self-test. Ook geen "no-signal" als ik de VGA kabel los koppel.
Het lijkt er op dat alleen het back-light het doet en voor de rest niks...

Ik heb hem op een maand na, pas een jaar in mijn bezit.

Morgen Dell maar bellen.
Ze zijn maar tot 17:00 bereikbaar! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 11:50

ljd

Mijn collega's hier op het werk hebben beide een Dell 2007WFP A02. Zijn wel leuke schermpjes om naar te kijken.

Niet dat ik hier een slecht scherm heb. Heb 2 Sony SDM-HX73 ter mijne beschikking :).

Maar tegen 2 Dell 2007WFP zou ik zeker geen neen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
ck2000nl schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:49:
@DarkWingDuck: heb je ook de mogelijkheid om je XBOX360 via component aan te sluiten en te kijken of dat mooier is dan via VGA?

Thanks!
Heb zojuist component aangesloten en geprobeerd. Het eerste nadeel is dat het signaal op 1:1 niet 1920x1080 is, maar echt vele malen kleiner. Dan blijven "aspect" en "strechted" over en die zien er ook niet al te best uit. Het oogt nogal "blurry". Zeker wanneer je de VGA kabel eraan hangt en het vergelijkt met wat je ervoor zag (component) dan weet je helemaal zeker dat je de componentkabel lekker terug in de doos stopt om daar te laten verstoffen tot je een fullHD tv hebt/gebruikt ;) VGA kabel is dus de duidelijke winnaar voor dit scherm iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
DarkWingDuck schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:11:
[...]

Heb zojuist component aangesloten en geprobeerd. Het eerste nadeel is dat het signaal op 1:1 niet 1920x1080 is, maar echt vele malen kleiner. Dan blijven "aspect" en "strechted" over en die zien er ook niet al te best uit. Het oogt nogal "blurry". Zeker wanneer je de VGA kabel eraan hangt en het vergelijkt met wat je ervoor zag (component) dan weet je helemaal zeker dat je de componentkabel lekker terug in de doos stopt om daar te laten verstoffen tot je een fullHD tv hebt/gebruikt ;) VGA kabel is dus de duidelijke winnaar voor dit scherm iig.
Oh bedankt! Da's wel jammer :( Ik heb sinds kort de 2707WFP en ik wil binnenkort een XBOX360 aanschaffen en aansluiten via component, dan moet het tegen die tijd maar op de VGA. Gebruik nu de VGA wel eens voor mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
@ DarkWingDuck

De 2407WFP R04 kan geen 1080p aan maar wel 1080i aan, kun je dit met een VGA kabel wel voor elkaar krijgen? Gezien VGA toch net weer anders werkt dan component, of zit je dan nog steeds aan die 1080i gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm wat is die 1080i dan?

Een klein beetje zelf zoeken kan echt geen kwaad, dit is binnen 5 sec te vinden...

[ Voor 65% gewijzigd door Pollewob op 22-07-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
i staat voor interlace, p is progressive, bij interlaced vervest ie eerst de even lijnen, dan de oneven. Bij progressive ververst ie 't hele beeld in één keer. Dat geeft 'n rustiger beeld.

Ik zal 't na 't weekend ff testen als ik eraan denk. Laat zsm iets weten :)

Btw, ik gebruik de VGA kabel van 3Logic, werkt prima. Zag op internet weinig verschillen tussen de kabel van MS en die van 3Logic. De kabel van Monster schijnt wel nog 'n klasse beter te zijn, maar dan zit je ook wel weer over de 50 euro ipv 15... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
DarkWingDuck schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:17:
Ik zal 't na 't weekend ff testen als ik eraan denk. Laat zsm iets weten :)

Btw, ik gebruik de VGA kabel van 3Logic, werkt prima. Zag op internet weinig verschillen tussen de kabel van MS en die van 3Logic. De kabel van Monster schijnt wel nog 'n klasse beter te zijn, maar dan zit je ook wel weer over de 50 euro ipv 15... :)
Bedankt. En als het echt zoveel beter beeld geeft als component gaat ik ook even shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
hmm kweenie ofk 1080p heb.. hoe kan ik dat zien bij de 2407??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Gisteren m'n 2407 thuisgeleverd gekregen van Rob (Qsix) - pixel perfect en hangt helemaal recht !
Even gecalibreerd met een Pantone Huey & het resultaat mag er zijn als je het mij vraagt ...

Al bij al ben ik zeer blij dat ik niet voor een 22" ben gegaan - Photoshoppen op 24" wordt een hele verademing tov mijn oude 19" ...

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Niemand nog iets gehoord over de HC versies? Ik zie alleen dat de 30" versie wel beschikbaar is in Nederland. Deze kost nu zelfs minder dan de 27" versie. De 24" HC versie heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Rob verwacht ze in augustus te kunnen leveren. Hij verwachtte dat ze wel een stuk duurder zouden zijn dan de niet-HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
pelican schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:06:
Rob verwacht ze in augustus te kunnen leveren. Hij verwachtte dat ze wel een stuk duurder zouden zijn dan de niet-HC.
Oef, dat is wel balen. Ik sta op het punt om een 24" monitor te kopen, maar dan moet hij wel echt goed zijn. Tot nu toe voldoet geen enkele 24" monitor aan mijn criteria: er zit bij het merendeel van de monitoren nog backlight bleeding, banding problemen etc. Daarom ga ik denk ik maar voor een goedkope 24" niet-TN monitor. Dan krijg je tenminste waarvoor je betaalt (een niet perfecte monitor voor een lage prijs, in plaats van een niet perfecte monitor voor een normale prijs :D). Ik werk nu met een HP2207 (en een HP TFT en een LG CRT), en dat heeft me overtuigd geen extra TN panel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:02
wcduck schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:13:
[...]
Oef, dat is wel balen. Ik sta op het punt om een 24" monitor te kopen, maar dan moet hij wel echt goed zijn. Tot nu toe voldoet geen enkele 24" monitor aan mijn criteria: er zit bij het merendeel van de monitoren nog backlight bleeding, banding problemen etc. Daarom ga ik denk ik maar voor een goedkope 24" niet-TN monitor. Dan krijg je tenminste waarvoor je betaalt (een niet perfecte monitor voor een lage prijs, in plaats van een niet perfecte monitor voor een normale prijs :D). Ik werk nu met een HP2207 (en een HP TFT en een LG CRT), en dat heeft me overtuigd geen extra TN panel te kopen.
de Eizo S2411??? Volgens mij een van de beste 24"schermen van het moment. alleen betaal je daar wel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
pelican schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:06:
Als hij zou zeggen dat ze even duur zullen zijn, verkoopt hij nu niet veel meer ;) Dus daar hecht ik niet teveel waarde aan. Ik zie wel dat ze in het buitenland nauwelijks duurder zijn...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Elektronicanet schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:03:
[...]

Als hij zou zeggen dat ze even duur zullen zijn, verkoopt hij nu niet veel meer ;) Dus daar hecht ik niet teveel waarde aan. Ik zie wel dat ze in het buitenland nauwelijks duurder zijn...
Good point. Begin augustus valt ook nog wel mee. Dat is nog maar één week. Die zit ik nog wel uit, mocht ik toch voor de Dell gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
DarkWingDuck schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:22:
hmm kweenie ofk 1080p heb.. hoe kan ik dat zien bij de 2407??
Als je de 360 op 1080p zet geeft het scherm de melding dat hij het niet ondersteunt maar ik vroeg me af hoe dat is als je hem via VGA aansluit en daarna de 360 op 1080p zet, of hij dan nog die melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 06-05 20:02
K zie net op ebay dat supradictus de 2407wfp-hc op voorraad heeft. de normale 2407 is niet meer verkrijgbaar. Hij kost €649,- dus een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:51
jpvk007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:14:
K zie net op ebay dat supradictus de 2407wfp-hc op voorraad heeft. de normale 2407 is niet meer verkrijgbaar. Hij kost €649,- dus een nette prijs.
Zelfde prijs als ik een aantal weken voor m'n non-hc heb betaald. Heel nette prijs dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Goed nieuws! Had ik het toch goed voorspeld :) Want hij zei dat hij "een stuk duurder" zou zijn!

TS gaat er misschien binnenkort maar eentje bestellen!

[ Voor 23% gewijzigd door Elektronicanet op 27-07-2007 18:49 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zijn er al reviews die beide vergelijken? (Specifiek het 24" model.)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Idd! Voor de rest kun je ook deze threads eens in de gaten houden voor gebruikersinfo over de 2407WFP-HC:En hier een review van C|NET, scoort een 9/10.
http://www.cnet.com.au/de...39029422,339280535,00.htm

Veel mensen in de VS/Australie hebben de HC-versie al, maar door de vele gemengde verhalen durf ik de knoop nog niet door te hakken.. Veel mensen die klagen over o.a. color-shifting wat kennelijk PVA inherent is. S-IPS blijft ideaal, maar ja dan kom je op 20" of 26/27" uit... Moeilijk moeilijk! Kon je je eigen scherm/exemplaar maar eerst testen en zien...

[ Voor 10% gewijzigd door draakhoofd op 28-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
@draakhoofd
Ik heb over de 2407wfp (zowel wel als niet HC) weinig slechts gelezen. Misschien dat jouw ervaring meer gebaseerd is in het algemeen over PVA en S-IPS.

Nu twijfel ik weer, de 20" van Dell is wel S-IPS, de 24" niet. Ik wacht(te) totdat de 2407WFP-HC kwam...

Volgens mij maakt het voor mij niet zo heel veel uit wat voor paneel ik heb, volgens mij heb ik nu een TN paneel (Samsung SyncMaster 710T), waar ik geen problemen mee heb gehad. Er zijn echter wel dingen te noemen waarbij kleurechtheid en/of reactietijd wel parte speelt.

Maandag eens naar QSix mailen voor de 2407WFP-HC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
  • Laatst online: 21-09-2023
Zou iemand eens wat foto's kunnen posten van 1:1 pixelmapping ?
Van bijvoorbeeld een oudere game op 1024x768.

Ik wil namelijk mijn oude games (de complete rainbow 6 serie) niet vaarwel zeggen.
Maar wil ook niet dat alles uitgerekt wordt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

Zoiets :?

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/ut1op1_small.jpg

UT2004 1024x768 op een 2407WFP using 1:1 pixelmapping.
Vind het zelf niks zo, dan nog liever wat stretching.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heeft een van jullie een idee hoe je de revisie van een 2407 kan achterhalen? Van de A01 revisie weet ik dat er banding problemen waren. Wat is er dan bij de andere revisies veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

't revisinr staat achter op de monitor boven de streepjescode. van A01 en A02 weet ik zeker dat ze problemen hadden, A03 weet ik niet zeker en bij de A04 was alles opgelost als ik het goed heb.
De 2407wfp-hc is nu trouwens ook uit, die heeft betere keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 06:41
Tachyon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:31:
Zoiets :?
[afbeelding]
UT2004 1024x768 op een 2407WFP using 1:1 pixelmapping.
Vind het zelf niks zo, dan nog liever wat stretching.
Volgens mij bedoelt F1X2 de aspect modus :)
Voor de duidelijkheid nog 1 keer:

1:1 In deze modus wordt het ingangssignaal 1:1 gemapped naar de pixels in je LCD monitor. Er zullen dus zwarte balken om het scherm komen in de richtingen waarin de resolutie van het ingangssignaal kleiner is dan de native resolutie van de monitor. (zie boven)

aspect Het inganssignaal wordt zo groot mogelijk uitgerekt, waarbij de verhouding van het ingangssignaal echter behouden blijft. Als deze verhouding dus afwijkt van die van de monitor zal je zwarte balken krijgen.

stretch of fill Het ingangssignaal wordt beeldvullend uitgerekt, of de verhouding hier nu door verstoord wordt of niet. Als de verhouding van je ingangssignaal dus afwijkt van die van je monitor zul je een vervormd beeld te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

A03 zou wat banding issues fixen (en nog wat kleine dingen).
A04 zorgt voor 1:1 pixel mapping voor (alle) inputs/resoluties (ook 1080p)
HC (kind of A04/A05), alles van A04 + andere lamp waardoor kleuren beter zijn.

A03 heeft in ieder geval nog wel banding OOK in desktop mode nog.
A04/HC zou ik niet zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
* Elektronicanet heeft er ook een besteld! :) Via Rob, ik houd jullie op de hoogte.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Splash schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:00:
[...]
Volgens mij bedoelt F1X2 de aspect modus :)
Dan moet ie dat zeggen... :?
Nog een keer dan. Ik ben te goed voor deze wereld... ;)

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/utscaled_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 19:18
Ik heb net met Dell gebeld. De 2407wfp-hc versie zou normaal eind juli leverbaar zijn in België via Dell zelf. Hij zei dat de monitor wrs binnen een 1 week of 2 leverbaar zou zijn. Ik vond dat de nadruk eerder op 2 weken lag.
Ter info: De huidige 2407wfp staat momenteel in actie aan € 748,39 ipv. € 996,13
http://accessories.euro.d...&s=dhs&show_summary=False

Deze actie loopt echter maar tot 31 juli (morgen) ... mss is er een kans dat na deze actie op 1 augustus de 2407wfp-hc beschikbaar wordt (speculatie).

De 2407wfp-hc kan je wel al verkrijgen maar niet via Dell in België:
http://search.ebay.nl/_W0QQsassZsupradictus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Zaterdag een Dell 2407WFP-HC besteld en betaald, ik kan niet wachten tot de koeriersdienst voor de deur staat. :)

Het is erg stout, maar ik heb stiekem de 1080i versie van Top Gear - Polar Special gedownload, en gedownscaled naar 1600*1200 ziet dat er al prachtig uit. Ik kan niet wachten om dit op de 2407WFP te mogen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
blmp schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:41:
A03 zou wat banding issues fixen (en nog wat kleine dingen).
A04 zorgt voor 1:1 pixel mapping voor (alle) inputs/resoluties (ook 1080p)
HC (kind of A04/A05), alles van A04 + andere lamp waardoor kleuren beter zijn.

A03 heeft in ieder geval nog wel banding OOK in desktop mode nog.
A04/HC zou ik niet zeker weten.
Bedankt voor alle antwoorden. Ik kan dus op de sticker achterop kijken om te zien welke revisie het is. Wat betreft de HC versie heb je niet helemaal gelijk. Aanvankelijk werd gedacht dat hetzelfde panel werd gebruikt als de A04, alleen dan met een andere backlight. Het panel schijnt ook te verschillen. In dit behoorlijk lange topic is het uitgezocht: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1204616&page=9
In dit topic komen ook aardig wat negatieve issue's van deze monitor naar voren. Wat heel erg opvalt is dat de berichten elkaar behoorlijk tegenspreken, waardoor er een vermoeden is ontstaan dat er twee verschillende panels worden gebruikt. Zo spreekt de een van een veel betere kijkhoek van de HC versie tov die van de A04. Andere zeggen juist dat ze behoorlijk last hebben van problemen die voornamelijk bij TN panels voorkomen: kleurveranderingen bij kleine kijkhoekverschillen. Een quote:

I have this screen for about 10 days.

It is nice for anything but not colors/Photoshop/Digital photography.

You can't move your head without color shifting, color banding on the grey gradient and there is no way to adjust it properly or calibrate to get details in shadows.
Black is always crashed.
I was trying to make calibration with Eye-One Display 2 (which I have) and Spyder (which I borrowed) - no way.
Actually you can make it close by setting contrast to really low level, brightness to high, and then apply calibration but there is no black any more in this case - it is grey.
So, I guess I'll not touch MVA or PVA panels any more and will try to find good IPS one.
Probably like this one Planar PX2611W 26"

BTW main was assembled in Mexico.

Een aantal voordelen:
- kleuren zijn beter
- zwart is dieper
- ietsje minder backlight bleeding, maar nog steeds aanwezig
- geen banding
Nog een nadeel:
- black crusing (kleuren die dicht bij zwart liggen in een donkere omgeving worden als zwart weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Om even op mijn eigen vraag terug te komen (en wellicht ook handig voor de FAQ):
Rev A00: banding problemen, blurry tekst
Rev A01: minder banding in dekstop preset, maar nog wel aanwezig. Geen blurry tekst
Rev A02: nog iets minder banding
Rev A03: banding helemaal weg
Rev A04: 1:1 pixel mapping
Te lezen op: http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2xx7wfp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn 2407 binnen gehaald. Hoe hebben jullie je scherm gecalibreerd? Met welke (gratis) software. Die bij de HP 2207 zat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Is toegevoegd aan de FAQ. Probeer http://www.lagom.nl/lcd-test/ eens om je scherm te calibreren :)
offtopic:
Verder kun je ipv 3 losse posts te maken beter je post editten ;)

Hoe is je eerste reactie trouwens? Mijne komt morgen, spannend! >:)

[ Voor 44% gewijzigd door Elektronicanet op 30-07-2007 19:49 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Elektronicanet schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:47:
Is toegevoegd aan de FAQ. Probeer http://www.lagom.nl/lcd-test/ eens om je scherm te calibreren :)
offtopic:
Verder kun je ipv 3 losse posts te maken beter je post editten ;)

Hoe is je eerste reactie trouwens? Mijne komt morgen, spannend! >:)
Waarschijnlijk behoorlijk anders dan die van jou morgen zal zijn. Ik heb ook een niet-HC versie. Ik kan niet zeggen dat het enorm groot is. Ik kom van een HP2207. De kleuren en kijkhoeken van deze monitor is vele malen beter dan die van de HP. Toch zal er nog veel gesleuteld moeten worden aan het scherm voor een accurate kleurenweergave. Bij de HP zat daar een redelijk goed programma voor. Bij deze Dell krijg je er niets bij. Ik ga hem pas echt goed testen als de kleuren goed staan. De backlight bleeding valt me enorm mee: vrijwel geen last van (en ik ben een enorme zijkerd wat dat betreft).

Nog bedankt voor de link. Ik ga er naar kijken. Heb inmiddels al 3 programma's gebruikt, zonder een goed resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door wcduck op 30-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
  • Laatst online: 21-09-2023
@Tachyon & @plash

THX voor de foto's en de uitleg. Dit was precies wat ik wilde zien / weten !

Dat aspect is ook een fijne mogelijkheid. Zo hoefje niet altijd op volle resolutie te spelen om van dit scherm te genieten

Alleen internetten zal er wel raar uit zien.
bv gathering.

Omdat de site alles op links align heeft staan, zie je een MEGA lege ruimte aan de rechter kant. Of gebruiken jullie In- en uitzoomen om de site beter beeldvullend te zien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

F1X2 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:43:
@Tachyon & @plash

THX voor de foto's en de uitleg. Dit was precies wat ik wilde zien / weten !

Dat aspect is ook een fijne mogelijkheid. Zo hoefje niet altijd op volle resolutie te spelen om van dit scherm te genieten

bv gathering.

Omdat de site alles op links align heeft staan, zie je een MEGA lege ruimte aan de rechter kant. Of gebruiken jullie In- en uitzoomen om de site beter beeldvullend te zien ??
Simpelweg het venster verkleinen? Er nog iets naast zetten? Of ben ik nu teveel mijn Mac gewend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 20:55
Ik heb net mijn nieuwe 2407WFP-HC geinstalleerd.
Wauw wat een groot scherm in vergelijking tot mijn 19inch!

Ik ga nu eerst maar eens met de calibratie aan de slag.
(met de spyder2pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ik wil eens wat weten over colorbanding. Als je monitor het heeft, heeft die het dan de hele tijd of niet. Want als ik bijvoorbeeld op deze site kijk
http://www.lagom.nl/lcd-test/
heb ik geen colorbanding, en is alles perfect.
Maar als ik naar gametrailers ga, zie ik daar wel colorbanding en ik zie het in half-life 2.
http://gametrailers.com/

Hoe zit het met jullie jongens, zien jullie colobanding aan de zijkanten of niet bij gametrailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

F1X2 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:43:
@Tachyon & @plash

bv gathering.

Ik ben niet zeker of ik je begrijp... :?
1:1 en aspect gebruik je meestal voor games en dergelijke. Bij gewoon desktop-gebruik heb je de volledige resolutie tot je beschikking. Je gaat met zo'n groot scherm niet steeds alles gemaximaliseerd bekijken neem ik aan :?
Waarom zou je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Het is me nog steeds niet gelukt om de monitor goed te calibreren. Ik heb echt een beter programma nodig, vooral aangezien het onmogelijk is het contrast te veranderen bij de monitor. Weet iemand een goede freeware oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Zojuist heb ik mijn 2407WFP-HC in ontvangst mogen nemen. Eerste reactie: wow, wat groot (ik kom van een 17"). Zwart is écht zwart en wit is écht wit. Ik heb geen dode pixels kunnen vinden. Inkijkhoek is uitstekend. De monitor voelt stevig aan. Wel hangt het scherm iets naar rechts, waar meer mensen last van hebben. Hier probeer ik nog wel iets aan te doen want dat is enigszins storend. Maar ik heb er zeker geen spijt van!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb eventjes de 30" HC versie naast de 24" niet-HC mogen aanschouwen. In die korte tijd viel me al wel op dat de kleuren net ietsje beter waren bij de HC versie. Daarnaast had de HC versie helemaal geen last van banding, wat bij de niet-HC versie wel waarneembaar was. Ik zou jullie adviseren de HC versie te nemen.
Nog even een vraag voor de mensen die een HC bezitten: klopt het dat wanneer je je hoofd beweegt de donkere kleuren in helderheid gaan verschillen? Dit had ik op een ander forum gelezen.

Mijn tweede vraag betreft het aansluiten van een TV tuner op de 2407. Gaat dit werken met breedbeeld? Wordt het uitgerekt? Ik zag bij de Blokker twee leuke goedkope DVD-R met een tuner. Ik weet alleen niet of ze het signaal van de tv ook door de scart aansluiting geven. Vaak geven ze dit signaal alleen door via de coax. Een DVD kan je dan dus kijken, maar niet zappen. Ditzelfde probleem had ik ook bij twee videorecorders die ik heb geprobeerd: een video kijken lukt via de scart, maar zappen niet. Dit gaat via de coax en het 0 net op de tv. Iemand een idee?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen gegevens of email-adressen van de personen binnen de bedrijven zelf te plaatsen. Als je dus een mail wilt plaatsen, haal dan dat soort informatie even weg.