Toon posts:

Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 10.932 views sinds 30-01-2008

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 21:06
De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 6 van dit topic)
http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/0551322247_dell20logo.jpg

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design.

De specs van beide schermen (overgenomen van Dell site):

Dell UltraSharp™ 2007WFP

http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/200-38594.jpg

Monitorformaat en -type: 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
Gewicht : 6,5 kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
Compatibiliteit : Pc
Garantie via Dell rechtstreeks: 3 jaar

Link naar de product site op http://www.dell.nl:

KLIK: (direct naar de prijslijst van beide schermen)

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/860-10023.jpg

Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
Gewicht : 8,3 kg
Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
Garantie via Dell rechtstreeks: 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag.

KLIK: (direct naar de prijslijst van beide schermen)

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC
Dit is een nog betere versie van het bekende Ultrasharp 2407WFP scherm. Dit scherm heeft de beschikking over een 92% color gamut. Dit houdt in, dat het kleurenspectrum breder en gedetailleerder is dan dat van de 2407WFP. Verder is de helderheid gereduceerd van 450 naar 400 cd/m, hetgeen niet zo erg is, omdat de meesten het scherm toch niet op 100% brightness gebruiken.

Deze review beschrijft het voordeel van het 92% kleurenbereik van de 3007WFP-HC t.o.v. de 72% die de 3007WFP heeft. Deze verschillen zullen vermoedelijk ook voor de 2407WFP(-HC) gelden.
The major differences between the 3007WFP of old and the new “HC” labeled panel is its new 92% color gamut capable W-CCFL (wide cold-cathode fourescent lighting) backlight. With this new light, Dell claims the 3007WFP-HC displays richer, more accurate colors than the previous 3007WFP and most other industry standard panels on the market currently, which are only capable of displaying a 72% color gamut. The 3007WFP-HC also has a higher 1,000:1 contrast ratio and faster 8ms response time than the 3007WFP’s respective 700:1 and 11ms. The new panel’s one drawback is its lower brightness output of 300cd/m2 luminance; the standard 3007WFP has a 400cd/m2 rating.

Performance testing with various Windows Media 1080p movie clips showed this new panel was able to display a bit more detail in darker scenes, more natural skin tones, and generally better saturation. During my testing with Everest Monitor Diagnostics, the 3007WFP-HC had significantly more accurate representation of reds, greens, and blues, with slightly less banding between gradients. In fact, reds on the 3007WFP had an orange hue in comparison to the 3007WFP-HC’s output. Whites were also more accurate and cooler than the old panel’s somewhat warmer tones. Uniformity of the output showed slightly better as well for the 3007WFP-HC in my Everest testing.
De 2407WFP-HC versie is vanaf nu te koop in Nederland!
Reviews

Dell UltraSharp™ 2007WFP

http://www.extremetech.com/article2/0
[url=http://www.windowsatoz.co...ll_ultrasharp_2007WFP.php]http://www.windowsatoz.com/product_guides/displays/dell_ultrasharp_2007WFP.php[/url]
http://prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html
wfp.htmlhttp://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31783769.html

Nieuw: 2407WFP-HC
draakhoofd in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."
draakhoofd in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=2947
http://www.bit-tech.net/h...arp_2407WFP_monito/1.html
http://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31899303.html
http://www.trustedreviews...407WFP-24in-Widescreen/p1

Problemen

Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zgn. "gradient banding". Dit resulteert in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier volgt een quote van user DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:
Die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn, en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het Dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

Prijzen

Pricewatch, 2007FP
Pricewatch, 2407WFP

Ook op Ebay worden de Dell Ultrasharp 2007WFP en 2407WFP-HC schermen voor scherpe prijzen aangeboden, door de Nederlandse adverteerder Supradictus. Op de schermen wordt 5 jaar lang garantie gegeven (pickup & return). Ook worden de schermen vooraf op dode pixels gecontroleerd. Om precies te weten hoe het met de garantie zit, heb ik Supradictus een e-mail gestuurd. Dit is zijn antwoord:
Een garantieclaim indienen doet u via emailcontact naar ons toe. In samenspraak met u maken wij voor u (na een kleine 'troubleshoot-sessie') een afspraak met Dell/UPS om de monitor (eventueel de volgende dag al) om te ruilen!
Wij werken alweer 6 jaar samen met Dell. En in deze opzet 2 jaar…

Wij controleren iedere monitor op dode pixels en/of andere gebreken. Echter is een test van 1-2 minuten niet altijd voldoende. Vandaar dat wij u nog eens de gelegenheid geven de monitor thuis (of op kantoor) uitvoerig te bekijken/testen gedurende 2 weken. Mocht er in die periode tóch nog iets niet goed zijn, dan kunt u het scherm zo bij ons om (laten) ruilen voor een nieuw exemplaar.
De garantie loopt dus in principe via hem. Mocht hij stoppen (waarvan hij aangaf dit niet van plan te zijn) dan krijg je het serienummer waarmee je direct via Dell je garantie kan regelen.

FAQ

Als ik een venster versleep of scroll, zie ik roze randjes :/

Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Zet de instellingen van de RGB kleuren naar alle 3 naar 85 in plaats van 100.
Welke versies zijn er, en wat is de reden voor de nieuwe versies?
Rev A00: banding problemen, blurry tekst
Rev A01: minder banding in dekstop preset, maar nog wel aanwezig. Geen blurry tekst
Rev A02: nog iets minder banding
Rev A03: banding helemaal weg
Rev A04: 1:1 pixel mapping
Rev HC: betere kleuren/inkijkhoek, waarschijnlijk nieuwer panel
Meer informatie: http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2xx7wfp.htm
Mijn scherm hangt iets naar rechts :(
Dit is gelukkig eenvoudig op te lossen. Haal alle kabels los. Druk achter op de ontgrendeling en haal je scherm van de voet af. In de kop van de voet (waar je het scherm zojuist van af hebt gehaald) zitten 4 dikke kruiskop schroeven voorzien van kartelringetjes. Als je deze allemaal losschroeft, kun je de montageplaat verder naar links draaien dan normaal dankzij slopgaten. Op deze manier “stel” je de beginstand van de monitor dus in. Nu heb ik deze ietsje naar links gezet, omdat je door de draaistand de monitor altijd nog naar rechts kan draaien. Draai de 4 schroeven weer vast.
Nu is het heel simpel om de monitor perfect recht te hangen.
Hoe kom ik in het service menu?
- uitzetten
- menu en + indrukken
- power erbij indrukken
- wanneer het scherm aan is de knoppen loslaten
- druk nu direct op de - toets

Verder is er ook een teller menu met de velden "Time used" , "ACPowerOn" en "Softkey On Count". Deze krijg je door bij stap 2 op menu en - te drukken ipv +.
Suggesties, toevoegingen :?

Heb je interessante links, quotes, reviews etc. voor één van de monitoren? Laat het me weten en ik voeg het toe aan deze topicstart :)

Vorige topics

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5

[Voor 142% gewijzigd door Elektronicanet op 01-08-2007 01:02]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Hierbij een nieuw topic, omdat het vorige dicht was. De TS is overgenomen van binky_nl en vervolgens bijgewerkt :)

Misschien wil ik binnenkort ook de 2407WFP aanschaffen, maar in het vorige topic waren wat geruchten over Supradictus. Wie heeft er bij hem al een scherm gekocht? Kun je bevestigen dat de garantie goed zit, ook al stopt Supradictus met het aanbieden van de schermen?

Nederlander in België

• Elektronicanet
Ah, bedankt SayWhatAgain! :) Ik dacht het al ergens gelezen te hebben, maar kon het niet meer vinden. Zal het toevoegen aan de OP.

[Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 17-05-2007 19:37]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Openingspost is weer bijgewerkt: layout is ge-update, faq is toegevoegd, en ik heb wat informatie over de 2407WFP-HC toegevoegd :)

Het lijkt enerzijds de moeite op dit scherm te wachten. Van de andere kant: misschien wordt de niet-HC versie wel een stuk goedkoper...

Nederlander in België

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elektronicanet
Johnny schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:02:
[...]
Soms zie ik wel wat roze ghosting bij het scrollen op internet, maar dat is niet echt storend, bij films in een donkere ruimte is het wel een beetje storend dat het scherm niet echt zwart is.
[...]
En je hebt je kleurensettings al naar 85 gezet?

Nederlander in België

• Elektronicanet
wimpie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Waarom was die Samsung 226BW een miskoop?
Anoniem: 195305 in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..." O-)
Verder schijnt de 226BW ook last te hebben van backlight bleeding, iets wat ik als zeer hinderlijk ervaar.

[Voor 17% gewijzigd door Elektronicanet op 15-06-2007 19:40]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Ecco schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:34:
Ik heb helaas minder goede ervaringen met Supradictus.

...
:/ Dat is erg vervelend. Ik hoop dat het probleem nog goed wordt opgelost, maar niet reageren op e-mails is sowieso geen goede reactie. En ik ben het helemaal met je eens, je koopt een scherm gegarandeerd zonder dode pixels (zou zelfs gecontroleerd zijn) maar je krijgt het niet.
Heb je het via Ebay gekocht? Dan zou ik daar alvast een negatieve survey achter laten, daar gaat hij niet blij mee zijn. Ook is de shop survey (Qsix) een goede optie, waarschijnlijk zal hij reageren en het probleem alsnog op willen lossen om een negatieve waardering te voorkomen.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Anoniem: 175397 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:55:
[...]
Wou hem net gaan kopen is de prijs weer 100 euro omhoog
Is nog steeds € 649,00?
http://cgi.ebay.nl/DELL-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nederlander in België

• Elektronicanet
Anoniem: 163581 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:14:
[...]
En de 2407wfp-hc is nu ook op de Amerikaanse site te koop !

Zie link http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-5647
Bedankt :) OP is bijgewerkt, inclusief huidige prijs ($ 679,00).

Nederlander in België

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elektronicanet
pelican schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:40:
De HC versie is in de USA toch iets duurder: $679 tegenover $599 voor de niet-HC
http://accessories.us.del...tegory_id=6761&cs=19&l=en
Het verschil is nu $679 vs $669 :P

Nederlander in België

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elektronicanet
Misschien kun je eens proberen de laatste Omega drivers te installeren. Het lijkt me meer een probleem van de aansturing vanuit je IBM dan van het scherm zelf. Ben benieuwd wat de test met een andere pc oplevert.

Nederlander in België

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elektronicanet
Heb je het ook al eens geprobeerd met een laptop van één van je jaargenoten? :)

Nederlander in België

• Elektronicanet
pelican schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:06:
Rob verwacht ze in augustus te kunnen leveren. Hij verwachtte dat ze wel een stuk duurder zouden zijn dan de niet-HC.
Als hij zou zeggen dat ze even duur zullen zijn, verkoopt hij nu niet veel meer ;) Dus daar hecht ik niet teveel waarde aan. Ik zie wel dat ze in het buitenland nauwelijks duurder zijn...

Nederlander in België

• Elektronicanet
Goed nieuws! Had ik het toch goed voorspeld :) Want hij zei dat hij "een stuk duurder" zou zijn!

TS gaat er misschien binnenkort maar eentje bestellen!

[Voor 23% gewijzigd door Elektronicanet op 27-07-2007 18:49]

Nederlander in België

• Elektronicanet

Nederlander in België

• Elektronicanet
* Elektronicanet heeft er ook een besteld! :) Via Rob, ik houd jullie op de hoogte.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Is toegevoegd aan de FAQ. Probeer http://www.lagom.nl/lcd-test/ eens om je scherm te calibreren :)
offtopic:
Verder kun je ipv 3 losse posts te maken beter je post editten ;)

Hoe is je eerste reactie trouwens? Mijne komt morgen, spannend! >:)

[Voor 44% gewijzigd door Elektronicanet op 30-07-2007 19:49]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Zojuist heb ik mijn 2407WFP-HC in ontvangst mogen nemen. Eerste reactie: wow, wat groot (ik kom van een 17"). Zwart is écht zwart en wit is écht wit. Ik heb geen dode pixels kunnen vinden. Inkijkhoek is uitstekend. De monitor voelt stevig aan. Wel hangt het scherm iets naar rechts, waar meer mensen last van hebben. Hier probeer ik nog wel iets aan te doen want dat is enigszins storend. Maar ik heb er zeker geen spijt van!

Nederlander in België

• Elektronicanet
wcduck schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:20:
Nog even een vraag voor de mensen die een HC bezitten: klopt het dat wanneer je je hoofd beweegt de donkere kleuren in helderheid gaan verschillen? Dit had ik op een ander forum gelezen.
Het was me nog niet opgevallen, maar dat klopt inderdaad wel. Van links naar rechts bewegen maakt geen verschil, van boven naar beneden wel enigszins. Van bovenaf er op kijken is iets helderder dan van onderaf/recht er op. Maar dan heb ik het wel over enkele dm's om überhaupt verschil te kunnen zien. Het stoort me trouwens helemaal niet :)

Ik heb de FAQ ge-update. Mijn scherm hing iets naar rechts, gelukkig heb ik het zelf op kunnen lossen.

[Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 31-07-2007 14:58]

Nederlander in België

• Elektronicanet
wcduck schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:23:
Nog een tweede opmerking: in de startpost staat dat de HC versie gelijk is, alleen dan met andere backlight. Er zijn steeds meer vermoedens dat er ook een ander panel in zit. Deze vermoedens worden aangewakkerd door de eigenschappen die toch wat anders zijn dan die van de niet HC versie. Zo verschuiven de kleuren bij het aanpassen van de kijkhoek (zie ook posts boven mij).

Tenslotte zie ik in de startpost ook niets staan over het "hidden menu". Hierin kan je nog meer aanpassen, en zien hoe lang je monitor al aan heeft gestaan. Daarnaast is ook de revisie te zien, het panel type en bios. Als ik op "-" druk, komt dit bij mij naar voren. Is dit bij andere mensen ook zo? Volgens andere bronnen kom je er op deze manier op:
- uitzetten
- menu en + indrukken
- power erbij indrukken
- wanneer het scherm aan is de knoppen loslaten
Bij mij werkte dit niet, maar ik kan wel via de - knop bij het menu komen. Ik weet alleen niet of ik dit voor deze actie ook al kon.
Startpost ga ik aanpassen, bedankt voor je info. Bij mij komt de info ook als ik op de - druk. Hidden menu krijg ik niet voor elkaar...

Edit: heb uitgevogeld hoe beide menu's werken. FAQ is geupdate!

Nederlander in België

• Elektronicanet
Voedingskabel ontbrak hier ook. Ik maak er geen probleem van omdat ik er genoeg heb, maar het is natuurlijk niet netjes.

Ik heb de helderheid en contrast nog op 50 staan. Profiel heb ik op multimedia gezet. Wel heb ik de Adobe Gamma wizard gedraaid en daarmee een profiel aangemaakt. Op het eind laat hij het verschil voor en na zien; dit heeft bij mij echt goed geholpen. Ik heb geen calibrator maar vindt de kleuren erg mooi, foto's komen natuurlijk over.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Bekijk de allereerste post van dit topic eens :) Op het einde staat een kleine FAQ.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Is wel exclusief BTW, maar dan nog... Toch?

[Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 16-08-2007 00:30]

Nederlander in België

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen gegevens of email-adressen van de personen binnen de bedrijven zelf te plaatsen. Als je dus een mail wilt plaatsen, haal dan dat soort informatie even weg.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee