Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 10.014 views sinds 30-01-2008

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:29:
[...]

Calm down buddy!

Anders steek je nog harder je kop in het zand. Het is nu eenmaal een feit. Wil je het niet weten, fijn, negeer het dan. Wil je wel weten wat je koopt: dat koop je. Je kunt zeggen dat jij het niet merkt, dat is dan fijn voor jou, maar er zijn mensen die het wel merken.

De 2007(W)FP en de 3007WFP-HC zou ik zondermeer aanraden, de 2407WFP-HC nu eenmaal NIET vanwege het S-PVA panel en de daarbij behorende inputlag.
Ik heb hier thuis zowel een 2007wfp (met ips scherm) en een 2407WFP-HC staan en het verschil is echt heel erg klein, eigenlijk verwaarloosbaar als je het mij vraagt. Ik kan echt niet zeggen dat ik slechter ga spelen op de HC de scores zijn namelijk vrijwel hetzelfde met CS:S.

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Prima dat het voor jou zo werkt, maar 'once again': er zijn mensen die er wel last van hebben.

En daarbij is het gewoon belachelijk dat je monitor het beeld nog even 30 ms gegijzeld houdt alvorens het vrij te laten op het scherm :X
vrijwel hetzelfde met CS:S.
Kun je dat 'vrijwel' nog iets beter uitleggen?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 01:43:
Prima dat het voor jou zo werkt, maar 'once again': er zijn mensen die er wel last van hebben.

En daarbij is het gewoon belachelijk dat je monitor het beeld nog even 30 ms gegijzeld houdt alvorens het vrij te laten op het scherm :X

[...]

Kun je dat 'vrijwel' nog iets beter uitleggen?
Jawel, want ik kan een bepaalde situatie niet exact reproduceren natuurlijk en daardoor ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik beter of slechter speel omdat elke situatie weer anders is. Maar voor mijn gevoel speelt het niet anders. Wat ik misschien eens een keertje kan doen is beide schermen naast elkaar zetten en dan het beeld gecloned weergeven, zodat ik op beide schermen hetzelfde zie en dan kijken of het echt veel uit maakt. Ik heb helaas geen goede digicam zodat ik het op kan nemen.

Wat ik overigens wel moet bekennen is dat het verschil met mijn oude CRT (Iiyama Vision Master Pro 454) en de twee LCDs wel merkbaar is. Maar het is gewoon een kwestie van wennen als je het mij vraagt, en vind persoonlijk de 'hoge inputlag' zeker geen reden om het scherm niet aan te schaffen.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:27
deCube schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:19:
[...]

Nee, het gaat om een aantal exemplaren die niet helemaal lekker werken. Ikzelf heb echt nergens last van, kan ook zijn dat ik het niet merk..... maar lijkt me niet als ik die filmpjes zo is bekijk.

Even ter referentie: ik speel CoD4 / GTA:SA / Guild Wars en kijk best vaak (HD) films.
Om even duidelijkheid te scheppen, mijn post gaat hier voornamelijk over het ghostingprobleem. Het gaat bij dit probleem duidelijk om een paar foute exemplaren, en niet iets om je zorgen over te maken want ik neem aan dat Qsix / Dell de schermen gewoon omruild als je er last van hebt.

Dit is overigens al eerder in het topic (of het vorige deel) besproken. :)

Work hard & be brave.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

SgtStrider schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:59:
Sorry dat ik onduidelijk was, ik had het over "hoog-niveau" gamer gedeelte niet specifiek over inputlag. Dit scherm is prima te gebruiken daarvoor, sterker nog, je zou het aan een onderzoekje moeten onderwerpen binnen die zogenaamde "hoog-niveau" gamers van je om je post te ondersteunen.
Ja dat dacht ik ook, wat een onzin, daar heb je toch helemaal geen last van :'). Totdat ik met FPS spellen probeerde een strafend iemand neer te knallen. Normaal had ik geen moeite om het een beetje bij te houden en op het juiste moment te klikken zodat je iemand fatsoenlijk raakt, maar met die inputlag is het een compleet ander verhaal. Het gaat puur om de hand oog coordinatie die niet meer klopt. Je zou hier misschien wel aan kunnen wennen maar dan ben je nog steeds sterk in het nadeel.

Ander voorbeeldje: Bij het om de hoek lopen neergesnipet worden. Ik dacht van: potverdorie ik ga al dood voordat ik nog amper de hoek nog om ben? Ben ik die kerel gaan speccen en ik zag dat hij zeeen van tijd had om mij af te knallen, voordat ik reageerde 8)7.

Ik beschouw mij-zelf nou niet echt als een hoog-niveau gamer, maar een beetje snel richten en snel reageren in situaties lukt me toch aardig :Y.

specs

• Anoniem: 136421
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
maar dit gaat vooral over FPS games dus? Waar mensen last hebben van input lag bedoel ik.Want ik wil er voornamelijk op consolegamen en films kijken/office werken. Ik snap dat het erg persoonlijk is, maar hoe kun je inschatten of je er last van hebt alvorens E630 uit te geven?

Als ik game is dat eerder op een 19" tft, dit is vooral om als werk/film ding te gebruiken en voor mn Wii/xbox360. Is er iets zinnigs te zeggen over of het dan hinderlijk is of moet je dat gewoon first hand ervaren? Als dat zo is rest mij de volgende vraag:
is de inputlag op alle 2407-etc schermen hetzelfde of scheelt dat weer per revisie of zelfs per afzonderlijk model? Ik ken namelijk iemand die er ook 1 heeft, maar die is andrhalf jaar oud. Is het te zeggen dat als ik het daar probeer en er geen last van heb dat het hier dan ook goed zal gaan?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:32

westergas

rikkie_pc

Ik wil hier ook nog wel iets over kwijt. Ik heb sinds 2 weken ook een 2407 staan en heb de input lag niet kunnen ontdekken. Ik speel geen FPS online, alleen single player (halflife 2) en ondervind hier geen hinder van. Sterker nog ik merk het niet.

Ik ben zeker geen die-hard gamer maar wel een FPS liefhebber die erg in zijn nopjes is met een prachtig scherm :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40

Gamer

mobile

Heb hier een paar dagen BF2 online gespeeld, geen inputlag te bekennen.

Het zal wel met een paar schermen te maken hebben.....

• jcvjcvjcvjcv
Moeilijk lezen he?

Dat jij het persoonlijk niet merkt, wil nog niet zeggen dat het er niet is.

De gewone 2407WFP heeft minder inputlag dan de 2407WFP-HC, dus die vlieger gaat niet helemaal op om bij die kennis te gaan kijken.

@Tripp: klopt. En als je aardig op de audio speelt merk je dat je eerst jezelf hoort dood gaan (in de game) en het schieten hoort en het daarna pas op het scherm ziet. :/

Ik denk dat de non-believers eens een keer een reallife opstelling moeten zien met een scherm met inputlag en eentje zonder voordat ze het erkennen, zielig hoor :/

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 17:00

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sorry, maar ik ga je niet geloven.Je geeft de problemen die je nu krijgt in specifieke situaties af op de inputlag.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=pi2OE6hSh00 (volgens mij is dat een Dell scherm rechts). Paar dingen die je kan concluderen:

- Inputlag is wel degelijk aanwezig, volgens mij zelfs op bijna elk LCD, misschien op de ene iets meer dan de andere LCD. Daar heb je absoluut gelijk in.
- Tenzij je een opgenomen video vertraagt tot op de microseconde, kan ik me met geen enkele mogelijkheid voorstellen dat een 2407-HC technisch minder is dan dat oudere Dellscherm daar op dat filmpje.

Volgens mij kan je op alle slakken zout leggen, maar dit is geen slak. Anders is elke LCD een slak... :P (letterlijk)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• jcvjcvjcvjcv
Ik zou niet weten waarom de 2407WFP-HC niet minder zou kunnen zijn? Kijk naar een scherm als de Samsung 245T, die heeft zo ongeveer dubbel de hoeveelheid inputlag vergeleken met de Dell 2407WFP-HC. Meer dan 50 ms! Dat is toch achterlijk zeg.

En ik kan ook wel wat concluderen; jij wilt het gewoon niet geloven. Wellicht omdat je zelf zo sloom bent dat je het niet ziet?

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56

JME

zeg maar Jamie

Gelijk hebben is één ding, maar om nou te gaan flamen... :X

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:50
Voor in de huiskamer wil ik een 24" plaatsen. Hij zal vooral gebruikt worden om mail te lezen/internetten en af en toe een spelletje voor de kleintjes.

De 2407WFP-HC lijkt mij een goede keuze.
Maar zoals altijd bij Dell kan ik het product niet eerst zien. Dat maakt mij niet zoveel uit als het gaat om een computer maar een scherm is toch anders.
Heeft iemand hier al een keer het scherm kunnen vergelijken met bv een HP W2408. Enkele verschillen:
-HP heeft een glossy scherm. Zwart meot dan zwarter zijn maar er is wel veel spiegeling
-HP heeft een HDMI aansluiting bij de H versie.
-HP heeft ingebouwde luidsprekertjes aan de achterkant. Voor mij voldoende.
-Beide kunnen HDTV materiaal goed afspelen.

Waar het mij meer om gaat is de beeldkwaliteit. Balen dat ik ze niet naast elkaar kan zien.

[Voor 25% gewijzigd door tw_eek op 03-12-2007 09:51. Reden: extra informatie over verschllen hp 2408h en 2407wfp-hc]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tw_eek schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:36:
Voor in de huiskamer wil ik een 24" plaatsen. Hij zal vooral gebruikt worden om mail te lezen/internetten en af en toe een spelletje voor de kleintjes.

Maar zoals altijd bij Dell kan ik het product niet eerst zien. Dat maakt mij niet zoveel uit als het gaat om een computer maar een scherm is toch anders.
Heeft iemand hier al een keer het scherm kunnen vergelijken met bv een HP W2408. Enkele verschillen:
-HP heeft een glossy scherm. Zwart meot dan zwarter zijn maar er is wel veel spiegeling

Waar het mij meer om gaat is de beeldkwaliteit. Balen dat ik ze niet naast elkaar kan zien.
Ik heb een tijdje de HP2207 naast de Dell 2407 (non-HC) gehad. Voldoen deze ook?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• tw_eek
wcduck schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:52:
[...]

Ik heb een tijdje de HP2207 naast de Dell 2407 (non-HC) gehad. Voldoen deze ook?
Nou ja, de hp 2207 heeft hetzelfde glossy scherm als de groter broer. Wat zijn je bevindingen? :)

• jcvjcvjcvjcv
[b][message=29192798,noline](...)
(...)
En wat zou dat? HDMI is in feite gewoon DVI met audio erbij. Voor monitoren heeft het eigenlijk helemaal geen meerwaarde. Sterker nog, het is juist vervelend omdat je kabel er veel sneller uitvalt.

• tw_eek
In sommige gevallen heeft het wel een meerwaarde.

Mijn pc kan apart dvi en hdmi aansturen. De hdmi naar de eethoek en dvi naar het woongedeelte met het geluid via de hifi set.

• deCube
tw_eek schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:36:

Er zit een TN-paneel in de HP, deze panelen staan niet echt bekend om de goede beeld- en kleurenkwaliteit. Wel zijn ze een stukje sneller, wat vooral handig is bij het gamen (voornamelijk in FPS's).

Work hard & be brave.

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
EEUUHH..........durf het haast niet te vragen..

eindelijk afgelopen weekend tijd gehad om de 24inch neer te zetten, eerlijk gezegd was ie kleiner als dat ik gehoopt had. Dit komt echt door het breedbeeld verhaal. En eigenlijk is de beste instelling de 1900 maar dit is voor mij net iets te klein.

Nu lees ik om de kleuren terug te brengen naar 85. Buiten het boekje wat je allemaal niet met de monitor moet doen en groot vel. Kan ik het niet vinden in het menu op scherm.
Ik verwacht dit te kunnen doen onder COLOR SETTINGS.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt.

Anoniem: 130514

Is er ondertussen al een nieuwe rev. van de 2407WFP-HC?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 130514 op 04-12-2007 12:05]

• wcduck
  • Niet online
tw_eek schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:12:
[...]

Nou ja, de hp 2207 heeft hetzelfde glossy scherm als de groter broer. Wat zijn je bevindingen? :)
Even een opsomming:
- ik werd kneitergek van het TN panel van de HP. De kleuren verschilden enorm per kijkhoek. Let wel: ik ben enorm gevoelig op dit punt. Films kijken was geen pretje op een dergelijk scherm (naar mijn mening)
- de bijgeleverde software van HP is helemaal top. Je kan hem direct kalibreren. Dell heeft helemaal niets. De Dell vind ik aanzienlijk moeilijker de kalibreren. Ik heb hem nog steeds niet goed staan.
- de HP is veel gebruikersvriendelijk. Automatische pivot functie, extra knoppen voor een andere stand (movie, text). Dit werkte ideaal. Het menu van Dell is een drama in vergelijking met de HP.
- over de kleuren was ik behoorlijk tevreden met de HP. Ze zijn wellicht niet echt waarheidsgetrouw, maar dat glossy scherm heeft toch wel een mooi effect. Bij de Dell zijn de kleuren meer waarheidsgetrouw.
- door de helderheid van het scherm speelde de weerspiegeling niet een hele grote rol bij de HP

Samengevat: ik ben tevreden met mijn Dell scherm vanwege het type panel (kijkhoek + kleuren). Helaas baal ik elke keer weer als ik een film ga kijken, omdat ik dan in het menu op 30 knoppen moet drukken om het beeld wat beter (helderder) te krijgen. Bij de HP was dit vele malen beter. 1x drukken en je was klaar.

• deCube
ton1234 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:58:
EEUUHH..........durf het haast niet te vragen..

eindelijk afgelopen weekend tijd gehad om de 24inch neer te zetten, eerlijk gezegd was ie kleiner als dat ik gehoopt had. Dit komt echt door het breedbeeld verhaal. En eigenlijk is de beste instelling de 1900 maar dit is voor mij net iets te klein.

Nu lees ik om de kleuren terug te brengen naar 85. Buiten het boekje wat je allemaal niet met de monitor moet doen en groot vel. Kan ik het niet vinden in het menu op scherm.
Ik verwacht dit te kunnen doen onder COLOR SETTINGS.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt.
Als ik via het menu naar color settings ga, en daar kies voor PC Custom Color kan ik de RGB waardes wijzigen? :?
disturbedsaint schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:04:
Is er ondertussen al een nieuwe rev. van de 2407WFP-HC?
Zover ik weet niet....

Work hard & be brave.

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Mijn dank voor de tip!

Stond ingesteld op MAC kleuren, nu op PC en de RGB waarden aangepast ziet er beter uit.
En de bright aangepast
Maar wat een ongelukkige bediening van het MENU, dit moet toch eenvoudiger kunnen.

Blijft overeind als ik opnieuw mocht kiezen ik toch weer voor een 4kant (4:3) model scherm zou gaan.
Omdat de schermresoluties beter passen bij het scherm en er hierdoor meer keuzes zijn.

Zal het scherm eens kalibreren met de SPYDER2, eens kijken of dit een nog mooier plaatje geeft.

[Voor 13% gewijzigd door ton1234 op 04-12-2007 13:50]

• tw_eek
wcduck schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:22:
[...]

Even een opsomming:
- ik werd kneitergek van het TN panel van de HP. De kleuren verschilden enorm per kijkhoek. Let wel: ik ben enorm gevoelig op dit punt. Films kijken was geen pretje op een dergelijk scherm (naar mijn mening)
- de bijgeleverde software van HP is helemaal top. Je kan hem direct kalibreren. Dell heeft helemaal niets. De Dell vind ik aanzienlijk moeilijker de kalibreren. Ik heb hem nog steeds niet goed staan.
- de HP is veel gebruikersvriendelijk. Automatische pivot functie, extra knoppen voor een andere stand (movie, text). Dit werkte ideaal. Het menu van Dell is een drama in vergelijking met de HP.
- over de kleuren was ik behoorlijk tevreden met de HP. Ze zijn wellicht niet echt waarheidsgetrouw, maar dat glossy scherm heeft toch wel een mooi effect. Bij de Dell zijn de kleuren meer waarheidsgetrouw.
- door de helderheid van het scherm speelde de weerspiegeling niet een hele grote rol bij de HP

Samengevat: ik ben tevreden met mijn Dell scherm vanwege het type panel (kijkhoek + kleuren). Helaas baal ik elke keer weer als ik een film ga kijken, omdat ik dan in het menu op 30 knoppen moet drukken om het beeld wat beter (helderder) te krijgen. Bij de HP was dit vele malen beter. 1x drukken en je was klaar.
Bedankt voor je bevindingen, deze zijn zeker zo belangrijk als de koude specs. _/-\o_
Zoals altijd is het kiezen. Je kan wel vier redenen noemen om de dell te kiezen met zijn S-pva paneel of in dit geval de hp w2x serie die een tn paneel heeft.
Voor Spva- Dell: kijkhoek beter, betere kleuren, meer aansluitmogelijkheden, minder reflectie op het scherm
Voor TN- HP: gebruikersvriendelijker, goedkoper, minder last van inputlag.

Met dit lijstje is de keuze gemaakt. Het wordt een dell denk ik. Je laat me wel schrikken wat betreft de software. Misschien zijn er wel workarrounds.

• flippie68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06-2022
Hallo daar, even een vraagje inzake twee Ultrasharp modellen:

Ik had een 2007WFP waar ik heel tevreden over was, alleen vond ik hem toch wat klein.
Dus kocht ik onlangs de nieuwe 2208WFP, sluit hem aan en: allemachtig wat een matig beeld. De kleuren zijn lang niet zo natuurgetrouw en veranderen heel snel met de inkijkhoek.

Komt dat door het verschil in panel? Vandaar dat die 2208 goedkoper is zeker.

De 2208WFP heeft een (goedkoop) TN paneel?
Wat voor panel heeft die 2007WFP dan eigenlijk?

Ik dacht een goede Ultrasharp te kopen maar dit scherm is bagger en gaat retour.
Is de 2407WFP wel goed?

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

alle 22inch tft's (behalve die van 1000euro+) hebben een TN panele, brakke kijkhoeken, matige kleuren.
De 2007WFP heeft afhankelijk van batch een S-IPS of een S-PVA paneel.
De 2407WFP heeft een S-PVA paneel.
Heb je de vele aansluit mogelijkheden van de 2407WFP niet nodig en wil je beste kleuren neem je de 3007WFP (30" S-IPS paneel) of je behoud je 2007WFP (die waarschijnlijk wel een S-IPS paneel heeft)

[Voor 36% gewijzigd door blmp op 04-12-2007 22:27. Reden: typo's]

7950x/32GB/2TB 860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | Mac Mini m1 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• jcvjcvjcvjcv
De 2007(W)FP's waarvan het serienummer op 'L' eindigd hebben het superieure S-IPS panel, degene die op 'S' eindigen hebben een PVA panel. (Kun je het meteen zien als de postbode langs komt.)

Hopelijk doet Dell niet moeilijk over het terugsturen?

Je zou ook bij www.qsix.eu (of kijk op eBay (Supradictus)) een tweede 2007WFP kunnen kopen. :+

• flippie68
jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:40:
De 2007(W)FP's waarvan het serienummer op 'L' eindigd hebben het superieure S-IPS panel, degene die op 'S' eindigen hebben een PVA panel. (Kun je het meteen zien als de postbode langs komt.)

Hopelijk doet Dell niet moeilijk over het terugsturen?

Je zou ook bij www.qsix.eu (of kijk op eBay (Supradictus)) een tweede 2007WFP kunnen kopen. :+
Mijn 2007WFP eindigt op L dus S-IPS :9 Ik heb de 2007WFP zojuist weer aangesloten en de 2208 terug in de doos gestopt, die gaat retour Dell. Wat een veschik weer, dan maar 20"voorlopig. Enuh, nee gelukkig doet Dell niet moeilijk over retouren zolang het binnen 8 dagen is.

• Zydell
  • Laatst online: 10-02 23:54

Zydell

* * * * *

Is de 2007WFP echt zo klein dan? Te klein bijvoorbeeld als je hem wilt gebruiken om films vanaf te kijken? of is het zonde omdat op 1680x1050 Full HD 1080 niet mogelijk is.

Ik ben het er overigens mee eens dat je beter een goed (S-IPS) 20" paneel kunt kopen dan (één of ander) 22" TN scherm. Maar naar mijn mening er ook niet echt een betaalbar 24" alternatief. De Dell 2407WFP-HC komt het dichst in de buurt (NEC en het duurdere Samsung scherm zijn relatief te duur naar mijn mening) en de stap naar de Dell 30" is wel erg groot, toch denk ik dat dit scherm wel de meest ideale is (véél beeldpunten, S-IPS, geschikt voor fotobewerking, games én video kijken, niet waar?), maar goed de prijs is er ook naar.

Als iemand het best (betaalbare) 24" scherm voor zowél fotobewerking, games én als (HDMI) TV denkt te kennen hoor ik het graag overigens. Overigens vraag ik mij af hoe 'slecht' het 2407WFP-HC scherm nou is, ik ben destijds overgestapt van een Iiyama 19" 452 Pro naar een 15" 1400x1050 laptop scherm (meer dan vier jaar geleden) waarvan de kwaliteit vast en zeker ver beneden de huidige schermen ligt en hoewel het 'niet' kunnen raken bij zijdelings verplaatsende 'doelen' mij wel bekend in de oren klinkt vraag ik mij af of het nou zóó erg is...

[Voor 30% gewijzigd door Zydell op 05-12-2007 00:03]

• jcvjcvjcvjcv
Sommige mensen hebben gewoon liever een monitor met een grotere pixelpitch.

De LG L245WP-BN is ook nog wel een leuk scherm in de 24" range. Heeft HDMI. Alleen jammer van die voet.

555 euro:

http://azerty.nl/producte...en-active-matrix-lcd.html

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:53:

@Tripp: klopt. En als je aardig op de audio speelt merk je dat je eerst jezelf hoort dood gaan (in de game) en het schieten hoort en het daarna pas op het scherm ziet. :/
idd :').
SgtStrider schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:09:
[...]

Sorry, maar ik ga je niet geloven.Je geeft de problemen die je nu krijgt in specifieke situaties af op de inputlag.
ja daarom had ik het op mijn crt ook geen last van :'). Ik geef min of meer feiten dat het wel degelijk van invloed is en dan zeggen dat ik het dan afschuif :/
Zie bijvoorbeeld dit filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=pi2OE6hSh00 (volgens mij is dat een Dell scherm rechts). Paar dingen die je kan concluderen:

- Inputlag is wel degelijk aanwezig, volgens mij zelfs op bijna elk LCD, misschien op de ene iets meer dan de andere LCD. Daar heb je absoluut gelijk in.
- Tenzij je een opgenomen video vertraagt tot op de microseconde, kan ik me met geen enkele mogelijkheid voorstellen dat een 2407-HC technisch minder is dan dat oudere Dellscherm daar op dat filmpje.
Sterker nog, nieuwer is niet altijd beter. In dit geval hebben de "betere" kleuren een nadeel, namelijk dat het meer rekenkracht kost, of meer vertraging in de bewerking door de (fallujah ving ik iets van op?) chip die in de HC versie zit.
Volgens mij kan je op alle slakken zout leggen, maar dit is geen slak. Anders is elke LCD een slak... :P (letterlijk)
Zoals jvc ook al zei: Niet iedereen merkt dat(En ik beweer dat er een correlatie is tussen het merken/ervaren van imputlag en fps gamercapiciteiten).

specs

Anoniem: 45412

jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:10:
Sommige mensen hebben gewoon liever een monitor met een grotere pixelpitch.

De LG L245WP-BN is ook nog wel een leuk scherm in de 24" range. Heeft HDMI. Alleen jammer van die voet.

555 euro:

http://azerty.nl/producte...en-active-matrix-lcd.html
De Dell-equivalent wordt inmiddels al voor ongeveer dezelfde prijs verkocht op eBay. Daarbij komt de LG ook niet bepaald positief naar voren uit een vergelijkingstest van X-bit Labs (zowat de enige review waarin de LG uitvoerig wordt besproken). Niet echt een aantrekkelijk alternatief lijkt mij dus.

• jcvjcvjcvjcv
@Tripp: ik ben het met je bewering eens! :P

@aetius:

Vreemd, ik zal me er nog eens in verdiepen. De eerste volgende LAN party in mijn vriendengroepje zal ik eens een Samsung 245B (TN), Dell 2007FP (S-IPS rev A05) en die LG naast elkaar zetten.

Ik kan me nog wel herrineren dat die LG er wel 100 keer beter (imo) uitzag dan de Samsung 245B (<= piece of shit)

Tevens is de LG de goedkoopste niet-TN 24"

• Zydell

Zydell

* * * * *

Echt betaalbare 24" monitoren die geschikt zijn om óók op te gamen zijn er dus niet?

• jcvjcvjcvjcv
Hangt er vanaf wat je 'betaalbaar' vind.

• wcduck
  • Niet online
tw_eek schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:32:
[...]

Bedankt voor je bevindingen, deze zijn zeker zo belangrijk als de koude specs. _/-\o_
Zoals altijd is het kiezen. Je kan wel vier redenen noemen om de dell te kiezen met zijn S-pva paneel of in dit geval de hp w2x serie die een tn paneel heeft.
Voor Spva- Dell: kijkhoek beter, betere kleuren, meer aansluitmogelijkheden, minder reflectie op het scherm
Voor TN- HP: gebruikersvriendelijker, goedkoper, minder last van inputlag.

Met dit lijstje is de keuze gemaakt. Het wordt een dell denk ik. Je laat me wel schrikken wat betreft de software. Misschien zijn er wel workarrounds.
Wat ik nog vergeten was: het geluid uit de speaker van de HP is extreem slecht. Zonde dat ze dat erop hebben gezet. Hooguit geschikt voor wat kantoorwerk, maar zeker niet voor muziek of films.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:07:
Hangt er vanaf wat je 'betaalbaar' vind.
Totdat ik dat filmpje van de input-lag zag had ik me zinnen gezet op de 24" HC.. Echter, nu ik heb gezien dat er toch wel wat input-lag in zit (en er nu dus ook extra op ga letten) weet ik niet of ik nog wel voor dit scherm ga..
En een scherm mag best wat kosten wat mij betreft. Budget = max E800,-

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Precies, maar als je geen inputlag wilt hebben en toch een kwalitatief goede monitor (waarbij TN wat mij betreft meteen al afvalt) zit je toch al snel vast aan een IPS scherm, toch? Dus dan kom ik zelf automatisch uit op het (duurdere) Apple (23") scherm, BenQ FP241W, Samsung SyncMaster 244T, en wat betreft prijs/kwaliteit (maar alsnog erg duur) ook het 30" Dell 3007 scherm.. Ik vind €800 echter niet betaalbaar voor een 24" scherm als je voor €1150 een 30" scherm haalt.

[Voor 11% gewijzigd door Zydell op 05-12-2007 17:22]

• jcvjcvjcvjcv
Eh, de Samsung 244T is geen IPS, maar S-PVA en zo ongeveer het vreselijkste inputlag voorbeeld wat er is!

Samsung heeft helemaal geen IPS monitoren, en hun high-end modellen zijn allemaal modellen met S-PVA + flinke dosis inputlag.

Je moet dus niet bij Samsung kijken voor een betaalbare niet-TN monitoren zonder inputlag.

Het is gewoon zonde dat Dell geen S-IPS 2407WFP heeft. Dat zou een hoop schelen.

Anoniem: 108939

Maar dan heb je het probleem weer dat het contrast stukken minder is.
Wat ik dan weer belangrijk vind. Dell zal wel snel met een nieuwe revisie komen.
Of zelfs een nieuw model. Geen idee of deze link al is geplaatst, maar het geeft een handig overzicht van het mankement van de 2407fpw-hc weer.

http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2407wfp-hc.htm

• Zydell

Zydell

* * * * *

jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:34:
Eh, de Samsung 244T is geen IPS, maar S-PVA en zo ongeveer het vreselijkste inputlag voorbeeld wat er is!

Samsung heeft helemaal geen IPS monitoren, en hun high-end modellen zijn allemaal modellen met S-PVA + flinke dosis inputlag.

Je moet dus niet bij Samsung kijken voor een betaalbare niet-TN monitoren zonder inputlag.

Het is gewoon zonde dat Dell geen S-IPS 2407WFP heeft. Dat zou een hoop schelen.
Excuses, je hebt helemaal gelijk, ik heb niet goed gekeken bij Samsung. Overigens vreemd om te zien dat (vrijwel) alle IPS schermen een Philips beeldbuis hebben maar dat Philips zelf weinig succesvolle schermen neer weet te zetten (voor zover ik het kan beoordelen). Ben overigens wel benieuwd wat jij als 'gamer' aanraadt?

Anoniem: 76472

ik zat met het dilemma ofwel een
*Dell TrueColor E248WFP 24-inch
*Dell UltraSharp 2208WFP 22-inch

maar na het topic te hebben doorgenomen bleken er nogal mensen ontgoocheld te zijn in de 22inch door een bagger panel.
Hoe zit dit voor de 24inch?Is dit een fijn scherm? Want hierover nergens een reactie gevonden?

• jcvjcvjcvjcv
Dat is ook gewoon een panel uit hetzelfde doucheputje.

@Zydell:
Klopt, S-IPS wordt gemaakt door LG-Philips. Zelf hebben ze inderdaad weinig succesvolle monitoren met eigen panelen ja.

Als gamer zou ik je een 2007(W)FP aanraden, een 3007WFP-HC of die 24" LG, maar daar ben ik ook niet helemaal zeker van. Sowieso vind ik het hele 24" wide segment een beetje vreemd. Ze zijn een flink stuk duurder dan de 20" 4:3 monitoren terwijl ze maar een klein randje extra hebben. Maarja, met 1600x1200 heb je geen full HD. O-)

[Voor 81% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 06-12-2007 14:01]

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb al een tijd een 24 inch monitor (a02).
Mijn monitor hangt een beetje scheef, is eigenlijk geen probleem maar de mensen in mijn atelier blijven er maar grappjes overmaken. 1 van die gasten heeft een apple 24 inch scherm en die blijft mij maar belachelijk maken met mijn scheef hangende scherm :(
Dus ik dacht ik kijk weer eens ff in dit topic en nu zie ik in de beginpost staan:

Mijn scherm hangt iets naar rechts :(
Dit is gelukkig eenvoudig op te lossen. Haal alle kabels los. Druk achter op de ontgrendeling en haal je scherm van de voet af. In de kop van de voet (waar je het scherm zojuist van af hebt gehaald) zitten 4 dikke kruiskop schroeven voorzien van kartelringetjes. Als je deze allemaal losschroeft, kun je de montageplaat verder naar links draaien dan normaal dankzij slopgaten. Op deze manier “stel” je de beginstand van de monitor dus in. Nu heb ik deze ietsje naar links gezet, omdat je door de draaistand de monitor altijd nog naar rechts kan draaien. Draai de 4 schroeven weer vast.
Nu is het heel simpel om de monitor perfect recht te hangen.

Maar het vervelende is dus dat dit bij mij helemaal niet het geval is, geen kartel ringetjes geen slopgaten.
Zie ik iets over het hoofd of heeft dit met de revisies te maken?
Dus in andere woorden moet ik die vervelende grapjes blijven aanhoren :'(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hey hey zullen we 30" ook bij dit topic halen? Het is zo saai in het 30" topic... ;(

specs

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 14:56

Gutteguttegut

CEO of TFD

dreamwalker schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:43:
Ik heb al een tijd een 24 inch monitor (a02).
Mijn monitor hangt een beetje scheef, is eigenlijk geen probleem maar de mensen in mijn atelier blijven er maar grappjes overmaken. 1 van die gasten heeft een apple 24 inch scherm en die blijft mij maar belachelijk maken met mijn scheef hangende scherm :(
Dus ik dacht ik kijk weer eens ff in dit topic en nu zie ik in de beginpost staan:

Mijn scherm hangt iets naar rechts :(
Dit is gelukkig eenvoudig op te lossen. Haal alle kabels los. Druk achter op de ontgrendeling en haal je scherm van de voet af. In de kop van de voet (waar je het scherm zojuist van af hebt gehaald) zitten 4 dikke kruiskop schroeven voorzien van kartelringetjes. Als je deze allemaal losschroeft, kun je de montageplaat verder naar links draaien dan normaal dankzij slopgaten. Op deze manier “stel” je de beginstand van de monitor dus in. Nu heb ik deze ietsje naar links gezet, omdat je door de draaistand de monitor altijd nog naar rechts kan draaien. Draai de 4 schroeven weer vast.
Nu is het heel simpel om de monitor perfect recht te hangen.

Maar het vervelende is dus dat dit bij mij helemaal niet het geval is, geen kartel ringetjes geen slopgaten.
Zie ik iets over het hoofd of heeft dit met de revisies te maken?
Dus in andere woorden moet ik die vervelende grapjes blijven aanhoren :'(
Geef even aan welke 24" je hebt...2405, 2407, 2407HC, (2408) ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Gaat over een 2407 of 2405 lijkt me. En ja er is wel wat speling je ziet het alleen niet met schroefjes erin, als je ze eruit draait en het ijzertje iets verder draait hangt hij gewoon recht. Zelf ook gedaan bij mijn 2407wfp.

[Voor 2% gewijzigd door blmp op 07-12-2007 17:35. Reden: zinsformulering]

7950x/32GB/2TB 860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | Mac Mini m1 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Anoniem: 108939

Vond nog wat info over de 2408FPW.
Hij zit er dus toch echt aan te komen. Hopelijk nu zonder probleempjes:)

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864705
Met een afbeeldingen van de voet.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 23-03 14:56

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 108939 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:20:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864705
Met een afbeeldingen van de voet.
Half januari schat ik...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• jcvjcvjcvjcv
Dat van die voet is al langer bekend.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Als de 2408FPW een IPS paneel krijgt ben ik eruit denk ik...

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30
Zydell schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:08:
Als de 2408FPW een IPS paneel krijgt ben ik eruit denk ik...
Dat is toch juist het meeste ultieme paneel die er is? :?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Zydell

Zydell

* * * * *

Tobias schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:52:
[...]

Dat is toch juist het meeste ultieme paneel die er is? :?
Yep, dus dan is mijn dillema ten einde!

• jasjenl
  • Laatst online: 24-03 17:04

jasjenl

Liab A Tymo

Over Philips monitoren: we hebben op mijn werk onlangs een aantal Philips 200WP7ES en dat is naar mijn mening een zeer goed alternatief voor de Dell 2007wfp: de beeldkwaliteit doet niet onder voor de Dell (vind 'm zelfs op sommige punten mooier), de prijs is lager en het ding is goed leverbaar. Het design is wellicht wat minder, maar dat is een kwestie van smaak. Google maar eens op dit Philips model, krijgt hele goede reviews!

• jcvjcvjcvjcv
Nadeel is dat het design van de monitor (naar mijn mening) niet zo mooi is als van de Dell.

En sinds wanneer is 363 euro minder dan 349 euro (wat de Dell 2007WFP kost) :?

Als ik dan nog dingen als pixelgarantie meereken, is de 2007WFP via qsix.eu toch een stuk voordeliger dan een 200WP7ES via 4Launch (goedkoopste aanbieder 200WP7ES).

Het zou best kunnen dat hij er irl beter uitziet, maar dit vind ik toch echt niet echt :+ mooi:

http://azerty.nl/_azerty/data/product/1/3/3/13351/img/1/G.jpg

Maargoed, onder de streep komt wel dat je eigenlijk toch niet naar de behuizing kijkt maar naar het panel :+ . Wat wel van belang is in wat voor mate de randen rondom het beeld spiegelen. Ik haat dat zo dat je je muispijltje in tweevoud ziet als je in een donkere kamer zit en de rand van je monitor laat een weerspiegeling van je cursor zien.

[Voor 25% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 08-12-2007 01:52]

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jasjenl schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:04:
Over Philips monitoren: we hebben op mijn werk onlangs een aantal Philips 200WP7ES en dat is naar mijn mening een zeer goed alternatief voor de Dell 2007wfp: de beeldkwaliteit doet niet onder voor de Dell (vind 'm zelfs op sommige punten mooier), de prijs is lager en het ding is goed leverbaar. Het design is wellicht wat minder, maar dat is een kwestie van smaak. Google maar eens op dit Philips model, krijgt hele goede reviews!
de Philips 200WP7ES wordt tegenwoordig ook erg vaak met een P-MVA scherm geleverd... niet gegarandeerd S-IPS.

De Dell2408WFP lijkt me ook geen S-IPS krijgen overigens. Zou wel mooi zijn, maar van wie komt het paneel dan af? NEC heeft een 24" AS-IPS scherm, maar die zijn wel even wat prijziger...

[Voor 12% gewijzigd door draakhoofd op 08-12-2007 17:00]

• jasjenl
  • Laatst online: 24-03 17:04

jasjenl

Liab A Tymo

jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:49:
Nadeel is dat het design van de monitor (naar mijn mening) niet zo mooi is als van de Dell.

En sinds wanneer is 363 euro minder dan 349 euro (wat de Dell 2007WFP kost) :?
Toen we die schermen op mijn kantoor aanschaften was de Philips wel een stuk goedkoper dan de Dell was. Maar wellicht is dat op dit moment niet het geval. In ieder geval waren er toen met de Dell nogal leverings problemen en kon ik de Philipsen uit voorraad bestellen. Het design valt in de praktijk op zich nog wel mee, maar ik vind zelf ook de Dell's er wel mooier uitzien qua behuizing.
draakhoofd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:45:
[...]
de Philips 200WP7ES wordt tegenwoordig ook erg vaak met een P-MVA scherm geleverd... niet gegarandeerd S-IPS.
Altijd nog beter dan een TN paneel, toch?

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
blmp schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:32:
Gaat over een 2407 of 2405 lijkt me. En ja er is wel wat speling je ziet het alleen niet met schroefjes erin, als je ze eruit draait en het ijzertje iets verder draait hangt hij gewoon recht. Zelf ook gedaan bij mijn 2407wfp.
Gaat inderdaad om een 2407.
Dat ijzertje wat jij bedoeld is toch dat stukje wat rond is met 4 schroef gaten en 2 fixeer gaten erin?
Als dat is wat je bedoeld dan kan het bij mij echt niet anders bevestigd worden dan hoe het nu zit.
De gaatjes waar de schroeven in moeten zijn van die tap gaten waar de schroef invalt, bovenkant is dan vlak, hierdoor trekt dat ijzertje zich steeds in dezelfde positie.
Ik denk dat ik dan een eerdere versie heb ofzo.

• tw_eek
off-topic?

Het is me opgevallen dat de UltraSharp 2407WFP-HC van de Nederlandse site is verdwenen. Op de US nog wel.
Wat ook opvallend is, tenminste voor mij, is de prijs van de UltraSharp 2707WFP.
Nederland: 1462 euro
US: 998 $

Nu kan je discusseren over invoerrechten een belasting maar dan blijft er nog een behoorlijk stuk over.
Zou Dell binnenkort de 27" in de aanbieding doen?

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
Anoniem: 108939 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:20:
Dat is waarschijnlijk de komende jaren nog een illusie. Welk scherm je ook over leest, hoe duur dan ook, van welk gerenommeerd merk dan ook, er is ALTIJD wel iets mee. Cloading, smearing, tearing, banding, piep toon, brom toon, noem het maar op.

Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat de industrie nog niet in staat is om een scherm te maken dat "gewoon goed" is. De techniek is gewoon nog niet zo ver. Misschien dat men over een jaar of 10 er toe in staat is of misschien dat perfectie iets is wat mensen in nog geen 1000 jaar voor elkaar kunnen krijgen.

Zelf zit ik nu al een paar jaar(!) te wachten op een scherm zonder problemen. Eerst wist ik zeker dat het de 2405 zou worden, maar na allemaal berichten over diverse problemen hiermee gelezen te hebben besloot ik maar te wachten op de 2407. Natuurlijk had ook deze weer een sloot problemen, dus bleef ik maar wachten. De HC revisie zou helemaal perfect worden, maar natuurlijk had deze alweer een hele reeks van problemen (zoals in dit topic te lezen).

Nu gaat dus de 2408 komen en je kunt het op je vingers natellen dat deze ook gewoon weer een hele reeks aan problemen zal kennen. Let op mijn woorden. Iemand zal hem kopen en meteen verontrust posten dat als je X doet je dan Y ziet wat niet zo hoort. Vervolgens komen er 10 replies dat je nooit een revisie 0 moet kopen en dat met revisie 1 of 2 alles gefixed zal worden. Natuurlijk zal revisie 2 slechts enkele punten gedeeltelijk oplossen en wordt aangeraden te wachten tot revisie 5 of 6. Tegen die tijd zal de 2410 bijna uitkomen en gaat men daar weer op wachten, waarna het hele circus weer overnieuw begint...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• flippie68
Wat is nou echt het nadeel van de 2407WPF-HC? Ik zit nu toch te overwegen dit scherm aan te schaffen (via ebay).

Is een S-PVA paneel zoveel minder dan de S-IPS van mijn 2007WFP?
Ik ben geen echte gamer maar zoek gewoon een wat groter scherm (met ook hogere resolutie anders heb je er weinig aan) dan de 2007WFP maar met ~dezelfde kwaliteit. 30" is te groot.

Als de 2408FPW een IPS paneel zou kijgen dan wacht ik gewoon wel even.
Vreemd eigenlijk dat er zo weinig echt goede schermen te koop zijn, of mis ik iets.

Blijft lastig, desnoods blijf ik voorlopig op m'n 2007WFP.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ik zou wachten op de 2408FPW, of de LG L245WP-BN kopen, momenteel een betere keus dan de 2407WFP-HC volgens mij. Hoewel, als je niet zo'n gamer bent kun je volgens mij ook niet echt een miskoop doen op de 2407-WFP-HC, maar wachten op de opvolger lijkt me dan beter.

[Voor 40% gewijzigd door Zydell op 09-12-2007 22:27]

• jcvjcvjcvjcv
flippie68 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:01:
Wat is nou echt het nadeel van de 2407WPF-HC? Ik zit nu toch te overwegen dit scherm aan te schaffen (via ebay).

Is een S-PVA paneel zoveel minder dan de S-IPS van mijn 2007WFP?
Ik ben geen echte gamer maar zoek gewoon een wat groter scherm (met ook hogere resolutie anders heb je er weinig aan) dan de 2007WFP maar met ~dezelfde kwaliteit. 30" is te groot.

Als de 2408FPW een IPS paneel zou kijgen dan wacht ik gewoon wel even.
Vreemd eigenlijk dat er zo weinig echt goede schermen te koop zijn, of mis ik iets.

Blijft lastig, desnoods blijf ik voorlopig op m'n 2007WFP.
S-PVA heeft contrastverlies in donkere scenes, vergeleken bij S-IPS

En verder heeft de 2407WFP-HC nog inversed ghosting en een dosis inputlag.

inversed ghosting: je witte cursor gloeit zwart na op een (bijv.) grijze achtergrond. Normaal is dit wit, maar dankzij de fantastische overdrive die doorschiet wordt het dus zwart. 8)7

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:32:
[...]
Het zijn gewoon dingen die inherent zijn aan de techniek. Elke type panel heeft z'n eigen specifieke problemen. Perfecte panels bestaan gewoon nog niet. Net zoals je in 1993 'nog even' moest wachten totdat er panels kwamen met een betere kijkhoek. Dat wachten duurt nu al 14 jaar en nog is de kijkhoek niet altijd perfect... 8)7

Velen problemen zijn helemaal niet te wijten aan een slechte productie of slordigheid van de fabrikant, maar gewoon aan de nog onvolwassenheid van de LCD techniek. Over 10 jaar lachen we om de onredelijke eisen die we in 2007 hadden, daar deze dan waarschijnlijk nog steeds niet zijn opgelost ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017
inversed ghosting: je witte cursor gloeit zwart na op een (bijv.) grijze achtergrond. Normaal is dit wit, maar dankzij de fantastische overdrive die doorschiet wordt het dus zwart. 8)7
Dit valt gelukkig erg mee, en is nauwelijks zichtbaar. De filmpjes op youtube, gelinkt vanuit dit en het Dell forum, zijn allemaal veel erger dan het in werkelijkheid is. Op de TU Delft hangen 24" HP panelen, waarbij dit effect veel erger is, en lijkt op voorgenoemde filmpjes.
Conclusie, het is nauwelijks zichtbaar, en zeker niet storend.

• jcvjcvjcvjcv
Hangt er maar vanaf hoe nauwkeurig je kijkt. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel storend is.

• westergas

westergas

rikkie_pc

[...]

Die inputlag, ook al ondervind ik er geen hinder van en merk ik het zelfs niet, zal er wel zijn. Daar ben ik misschien niet kritisch of deskundig genoeg voor.

Maar ik denk niet dat *alle* 2407WFT-HC modellen last hebben van inversed ghosting. Ik probeer het hier echt te zien maar het is er simpelweg niet.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
klopt het dat de 2407WFT-HC niet meer te koop is bij Dell?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33
Phusebox schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:50:
klopt het dat de 2407WFT-HC niet meer te koop is bij Dell?
Jup dat klopt, maar hij is nog wel via ebay te koop. Blader maar wat terug in het topic, daar staat het allemaal.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hij staat ook gewoon in de pricewatch.

• jkj
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik zit hier thuis lekker naar een Dell 2007WFP te staren en van te genieten. Toch is het me soms net niet groot genoeg. Ergens in de toekomst zou ik misschien een tweede 2007WFP ernaast willen hebben. Zijn er mensen die ervaring hebben met twee breedbeeldschermen naast elkaar? Te breed? Te weinig hoogte?

Of zou ik dit schermpje toch moeten verkopen en overstappen op de 2407WFP-HC?

Ik gebruik mijn scherm met name voor grafische toepassingen waarbij kleurechtheid en proofing nodig zijn, maar heb nog niet het geld (over) voor een Eizo.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-03 14:05
Ik heb nu sinds kort 2x2407 naast elkaar, en ben er zeer tevreden mee. Het is zeker heel erg breed, +- 112cm breedte in totaal (dus niet diagonaal!). Als je graag veel dingen naast elkaar wilt doen, dan zou ik zeker een 2e ernaast zetten.

Verder voor grafische toepassingen (ik doe redelijk veel met 3D werk, 3dsmax, rhinoceros etc) is het ook zeker aan te raden. Ik kan nu gewoon 2 viewports per scherm hebben, ipv alle 4 op 1. Ook photoshop werkt er erg mooi op.

Maar vergis je niet in de breedte hoor, ik moet mijn hoofd nu veel heen en weer bewegen,daar het met mijn vorige 2405 niet hoefde.

Maar van een 20 naar een 24 inch overstappen zou ik niet doen, daar schiet je niet erg veel mee op. Dus ik zou óf voor een 2e 20inch gaan, of gelijk een 30 inch nemen als je het niet al te breed wilt hebben.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 15:46
Na al een hele poos 2x een 2407 HC scherm te hebben, merkte ik een tijdje terug een donkervlekje op mijn scherm. Het vlekje lijkt achter het paneel te zitten. Het vlekje is groter dan een pixel en verdonderd alle kleuren. Maar nu het erge, ik merkte zojuist dat ik een dode subpixel had!

Mijn schermen zijn toen door QSix getest en zelf heb ik ze ook getest en toen is niks opgevallen. Nu merk ik dus 1 dode subpixel op (na een maand of 3). Het ik nu net pech dat er een kapot gaat of is het een slecht teken van het scherm (zouden er meer volgen)? Zou die eventueel onder garantie vallen van QSix/supradictus?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 17:03
Brains schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:36:
Na al een hele poos 2x een 2407 HC scherm te hebben, merkte ik een tijdje terug een donkervlekje op mijn scherm. Het vlekje lijkt achter het paneel te zitten. Het vlekje is groter dan een pixel en verdonderd alle kleuren. Maar nu het erge, ik merkte zojuist dat ik een dode subpixel had!

Mijn schermen zijn toen door QSix getest en zelf heb ik ze ook getest en toen is niks opgevallen. Nu merk ik dus 1 dode subpixel op (na een maand of 3). Het ik nu net pech dat er een kapot gaat of is het een slecht teken van het scherm (zouden er meer volgen)? Zou die eventueel onder garantie vallen van QSix/supradictus?
hoe erg is je kappotte sub pixel? is ie altijd zwart of staat ie altijd irritant rood aan. Als je het na 3 maanden pas merkt dan lijkt het me dat het verder ook totaal niet boeit...

Ik heb op mijn laptop ook een kappotte subpixel, en het is dat ik er ooit naar gezocht heb met een speciaal programma om het scherm egaal kleuren te maken maar verder zie ik hem nooit...

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 15:46
De pixel kleurt "groen" en valt best wel op bij lichte achtergronden.

Toen ik het scherm kreeg heb ik een programma gebruikt het scherm egaal kleurde. Toen is het me niet opgevallen en heb echt goed gekeken. Ik verwacht dat de leverancier dit ook heeft gedaan.

Ik zit niet altijd achter deze computer en de betreffende pixel zit net zo in de grijze rand boven aan allerlei programma's (Zo'n 4 cm onder de bovenkant). Als ik dus "full screen" aan het tekenen ben of iets dergelijks dan valt hij op.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:29

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft sinds een maandje een 2407 WFP-HC

Ter lering ende vermaeck: Hier mijn productreview
Korte samenvatting: wat een fijn ding voor z'n geld _O_

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 16:31
De nieuwe Dell E248WFP staat nu op de dell website voor 608EU (Belgie)

• weili191
  • Laatst online: 16-02 05:33
heeft er toevallig iemand ook problemen met hi speed sd kaarten icm de 2407wfp-hc?

ik had me net vandaag 2 apacer kaartjes van 2 gb gehaald (hi speed, 150X). en als ik hem via een apart card reader aansluit op de pc dan heb ik er geen problemen mee, schrijven en lezen gaat zonder problemen.

maar als ik hem in de monitor steekt dan ziet hij m niet, of hij verschijnt sporadisch. zodra die dan een keer te zien is dan kopieer ik als test een paar foto's erop maar tijdens het kopieren loopt die helemaal vast.
Heb het met 2 dezelfde kaartjes geprobeerd en beide hadden deze prob. een kaart van sandisk, 2 gb standaard snelheid doet ie zonder problemen.

draai hier vista, maar had dezelfde probleem ook in xp (dualboot).

• tw_eek
kokorico schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:19:
De nieuwe Dell E248WFP staat nu op de dell website voor 608EU (Belgie)
Volgens mij bestaat deze al een tijdje. Let er wel op dat er een TN paneel in zit.

• jcvjcvjcvjcv
tw_eek schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:58:
[...]

Volgens mij bestaat deze al een tijdje. Let er wel op dat er een TN paneel in zit.
Ongeveer anderhalf keer te duur dus.

• deCube
weili191 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 03:08:
heeft er toevallig iemand ook problemen met hi speed sd kaarten icm de 2407wfp-hc?

ik had me net vandaag 2 apacer kaartjes van 2 gb gehaald (hi speed, 150X). en als ik hem via een apart card reader aansluit op de pc dan heb ik er geen problemen mee, schrijven en lezen gaat zonder problemen.

maar als ik hem in de monitor steekt dan ziet hij m niet, of hij verschijnt sporadisch. zodra die dan een keer te zien is dan kopieer ik als test een paar foto's erop maar tijdens het kopieren loopt die helemaal vast.
Heb het met 2 dezelfde kaartjes geprobeerd en beide hadden deze prob. een kaart van sandisk, 2 gb standaard snelheid doet ie zonder problemen.

draai hier vista, maar had dezelfde probleem ook in xp (dualboot).
Tot nu toe geen problemen mee gehad....

Work hard & be brave.

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 19:16
De E228 WFP staat voor 355 op de webstek van Dell. Korting van +- €90. Iemand ervaringen met deze monitor?

• jcvjcvjcvjcv
Wat heeft dat met dit topic te maken :?

Besides, het is een E serie = TN = afval (in vergelijking met)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 22:08
Inderdaad.. TN is bij verre weg niet "Ultrasharp"

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hoe groot is de kans nou, dat de 2408 een S-IPS panel krijgt? Zelf vermoedt ik dat deze kans klein is, aangezien dit panel mij toch wel in een hogere prijsklasse lijkt vallen, maar als dit toch zo blijkt te zijn, ben ik zeker wel bereid om hierop te wachten, aangezien dit toch wel het ultieme paneel is (hopen dat Dell dan niet weer een of andere design flaw in het scherm laat sluipen...).

Als het gewoon een S-PVA panel wordt, koop ik lekker dan LG L245WP-BN, en wacht ik niet langer. Dit scherm heeft een S-MVA panel (beter dan S-PVA), heeft geen designflaws, ziet er ook best goed uit, is niet zo heel duur, en prima leverbaar. Als de 2408 toch niet beter wordt dan dit, ga ik daar echt niet op wachten.

Iemand dus enig idee of de kans groot is dat het S-IPS wordt, of dat ik mijn tijd daarmee zou zitten te verdoen?

Everybody lies

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
XplodingForce schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:00:
Iemand dus enig idee of de kans groot is dat het S-IPS wordt, of dat ik mijn tijd daarmee zou zitten te verdoen?
Volgens mij is die kans nul aangezien er alleen 20 inch, 23 inch, 26 inch (hoewel ik daar niet geheel zeker van ben, is een H-IPS paneel dacht ik) en 30 inch S-IPS panelen bestaan in het breedbeeld assortiment.

[Voor 9% gewijzigd door SVDT op 25-12-2007 18:17]

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

SVDT schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:14:
[...]
Volgens mij is die kans nul aangezien er alleen 20 inch, 23 inch, 26 inch (hoewel ik daar niet geheel zeker van ben, is een H-IPS paneel dacht ik) en 30 inch S-IPS panelen bestaan in het breedbeeld assortiment.
Ok, bedankt. Dan ga ik gewoon voor de LG :)

Everybody lies

• Addiction
Wanneer zou die nieuwe Dell monitor verschijnen?

• poing
  • Niet online
Weet iemand of de 2407WFP-HC lagere resolutie beelden kan weergeven met daar rond zwarte balken? Zo blijft de kwaliteit van het beeld optimaal en niet uitgerokken.

Voorbeeld: Een spel met resolutie 1280x1024 zal rondom het beeld een zwarte kader krijgen van niet gebruikt beeld oppervlak. Ik weet namelijk niet of mijn kaart crisis zal kunnen spelen op 1920x1200, ik vermoed van niet.

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 07:41
poing schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:28:
Weet iemand of de 2407WFP-HC lagere resolutie beelden kan weergeven met daar rond zwarte balken? Zo blijft de kwaliteit van het beeld optimaal en niet uitgerokken.

Voorbeeld: Een spel met resolutie 1280x1024 zal rondom het beeld een zwarte kader krijgen van niet gebruikt beeld oppervlak. Ik weet namelijk niet of mijn kaart crisis zal kunnen spelen op 1920x1200, ik vermoed van niet.
Ja dit kan, het heet 1:1 pixelmapping. In de praktijk ziet het er erg gaar uit imho, en zou ik liever het beeld gewoon laten stretchen.

• Addiction
...maar dan boet je wel in aan kwaliteit

• draakhoofd
  • Niet online
SVDT schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:14:
[...]
Hazro doet gelukkig een stap in de goede richting met 23, 24, 26 en 30" S-IPS schermen. Hopelijk volgen er meer schapen.

• deCube
draakhoofd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:45:
[...]

Hazro doet gelukkig een stap in de goede richting met 23, 24, 26 en 30" S-IPS schermen. Hopelijk volgen er meer schapen.
Maar die hebben _wel_ een 24" S-IPS paneel in de HZ24W.

Beter lezen. 8)7

[Voor 3% gewijzigd door deCube op 26-12-2007 13:32]

Work hard & be brave.

• jcvjcvjcvjcv
poing schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:28:

Dat kun je ook gewoon in je videokaartdrivers (nVidia in ieder geval wel, van ATI weet ik het niet) instellen. Dat hij het beeld van de draaiende applicatie met zwarte pixels aanvult tot de gewenste resolutie. Ik heb in mijn videokaart ingesteld dat hij altijd 1600x1200 naar mijn 2007FP moet sturen, en dat gebeurd ook netjes, 1280x1024 spellen komen dat ook mooi met een zwarte rand. :)

• Scipionyx
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:53:
[...]

Dat kun je ook gewoon in je videokaartdrivers (nVidia in ieder geval wel, van ATI weet ik het niet) instellen.
[...]
Ook bij ATI kan dat. Heb het bij me laptop (15,4" widescreen, 1680x1050px) ook zo ingesteld.

offtopic:
@ jcvjcvjcvjcv: Jij was toch ook op zoek naar een 24"...? Heb je inmiddels al 1 aangeschaft? En welke is het geworden?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Anoniem: 37526

jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:53:
[...]

Dat kun je ook gewoon in je videokaartdrivers (nVidia in ieder geval wel, van ATI weet ik het niet) instellen. Dat hij het beeld van de draaiende applicatie met zwarte pixels aanvult tot de gewenste resolutie. Ik heb in mijn videokaart ingesteld dat hij altijd 1600x1200 naar mijn 2007FP moet sturen, en dat gebeurd ook netjes, 1280x1024 spellen komen dat ook mooi met een zwarte rand. :)
Met mijn 2407WFP-HC gaat het via het beelscherm zelf: Display Settings > Wide Mode > 1:1 (1:1 pixelmapping) / Aspect (Uitrekken maar wel met dezelfde verhoudingen) / Fill (het beeld lomp laten vullen). :)

• deCube
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:59:
[...]

Met mijn 2407WFP-HC gaat het via het beelscherm zelf: Display Settings > Wide Mode > 1:1 (1:1 pixelmapping) / Aspect (Uitrekken maar wel met dezelfde verhoudingen) / Fill (het beeld lomp laten vullen). :)
Hmmmm, die optie's zijn bij mij grijs? :?

Work hard & be brave.

• jcvjcvjcvjcv
Scipionyx schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:57:
[...]

Ook bij ATI kan dat. Heb het bij me laptop (15,4" widescreen, 1680x1050px) ook zo ingesteld.

offtopic:
@ jcvjcvjcvjcv: Jij was toch ook op zoek naar een 24"...? Heb je inmiddels al 1 aangeschaft? En welke is het geworden?
Ah, mooi om te weten, weet je ook nog waar het precies zat? (Iedereen blijft er om vragen, zit het zo diep ofzo?

Enne, nee, ik was niet op zoek naar een 24" 8)7 :? , ik vind drie keer 1600x1200 naast elkaar voorlopig wel weer even goed. Als er iets bijkomt het liefst een 30" en dan twee 20 inchers op hun kant ernaast. Daarom zou ik qua design ook een 3007WFP-HC moeten pakken ipv een 3008WFP :+
deCube schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:53:
[...]

Hmmmm, die optie's zijn bij mij grijs? :?
Omdat je er nu een resolutie naar toestuurd die gelijk is aan de native schermresolutie :?

[Voor 14% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 26-12-2007 15:10]

Anoniem: 37526

jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:09:
[...]

Omdat je er nu een resolutie naar toestuurd die gelijk is aan de native schermresolutie :?
Correct.

• Scipionyx
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:09:
[...]

Ah, mooi om te weten, weet je ook nog waar het precies zat? (Iedereen blijft er om vragen, zit het zo diep ofzo?
offtopic:
Ik dacht dat ik het op de volgende manier had ingesteld.. Heb toendertijd nogal wat moeten testen e.d.

Rechtermuisklik op bureaublad -> Ati Catalyst Center -> (onder Graphic Settings) Notebook Panel Properties 1 -> Attributes
Dan kun je daar rechts onder "Panel Settings" kiezen uit "Scale Image - maintain aspect ratio", "Scale Image - full panel size" en "Use centered timings".
Enne, nee, ik was niet op zoek naar een 24" 8)7 :? , ik vind drie keer 1600x1200 naast elkaar voorlopig wel weer even goed. Als er iets bijkomt het liefst een 30" en dan twee 20 inchers op hun kant ernaast. Daarom zou ik qua design ook een 3007WFP-HC moeten pakken ipv een 3008WFP :+
Oh ok, dacht dat je op zoek was naar een 24". My bad :)

[Voor 1% gewijzigd door Scipionyx op 26-12-2007 19:21. Reden: offtopic tags]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.
Ook zijn vragen over de levertijd van minder belang, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
Ik heb heb er een besteld is natuurlijk net zo nutteloos.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee