[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Katwijck1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:26:
Ok, het hangt er dus vanaf wat je met de opnames van plan bent e.d.

Tsja, op het 1e gezicht niet veel... ben al zolang videorecorder loos (ging defect) dat ik het opnemen zoiezo al niet meer gewend ben :P

Nog maar even nadenken dan maar :)
Als het je alleen maar om digitale tv gaat (en beetje opnemen, timeshiften enzo) zou ik ook voor 150eu die Samsung nemen.

(nog een voordeel van een htpc; min of meer onbergensde opname mogelijkheid; grotere harddisk(s)......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Katwijck1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:04:
Ik zit in twijfel wat of het verstandigst is..

Als ik mijn nieuwe htpc wil voorzien van een dual tuner setup met de FloppyDTV kom ik grofweg op een investering van rond de € 500.

Koop ik een samsung DCB-P850R linkje, dan kom ik deze 2dehands al tegen voor €150 - € 200 euro...

Het goed werkend krijgen én het goed instellen van de zenders met de FloppyDTV kan nogal wat tijd in beslag nemen (zondagmiddagje ofzo ;) )...

Wat is dan dé reden om dan toch voor de FloppyDTV oplossing te gaan ipv bijvoorbeeld de Samsung DCB-P850R ?

Je kan met beiden Time Shiften, iets opnemen --> wat anders kijken, EPG etc..
ik zou het sterk overwegen. Heb zelf een firedtv maar kreeg het nooit helemaal naar wens in Mediaportal (stuttering, trage zaptijden). Doordat ik teveel aan het klooien was met mijn htpc zijn er teveel opnames de mist in gegaan en dan kreeg ik weer ruzie met mijn vriendin :-)
Kan aan mij liggen, maar feitelijk merk ik dat ik zelden iets opneem. Daarvoor gebruik ik dan mijn el cheapo harddisk recorder van 100 euro. Of uitzendinggemist of divxje downloaden van nieuwsgroepen zijn vaak goede alternatieven. Ben verder wel dolblij met mijn htpc, maar dan zet je hem aan om een film te bekijken. Altijd gebruiken als je een beetje tv wil kijken is toch wat meer gedoe (alhoewel dat nu met mijn harmony 525 misschien minder een probleem zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:36:
Een hoop geld? 30 euro toch maar? Ik ben namelijk wel van plan extra pakketten te gaan nemen,
Canal+ bijvoorbeeld. Maar het werkt in ieder geval wel met Caiway? :D
Euro of 30 voor een CI, euro of 100 voor een Alphacrypt, euro of 30 (?) voor een smartcard, 160 euro is naar mijn mening een hoop geld. En op het standaard pakket krijg je bij Caiway ook nog de garantie dat het gewoon blijft werken, die heb je bij de Alphacrypt niet.

Canal+ is trouwens een Franse provider, daar kan je je niet op abonneren via Caiway.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Sa1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:51:
[...]
dual tuner als in van 2x een DVB-C kaart, dan ja :) helaas geen eigen ervaring, maar heb m'n handen al vol aan m'n enkele floppyDTV :)
Sa1 jij gebruikt ook FloppyDTV in combinatie met een oude CRT tv via RGB scart, toch? Heb jij ook last van heel kleine hikjes in het beeld bij tv kijken? Ik heb het alleen op de CRT, als ik mijn monitor aansluit en een normale resolutie kan gebruiken heb ik er geen last van.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 06-05-2008 20:43 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:04:
[...]
Waarom zou je een Corolla kopen als er ook een Hummer en een Ferrari in de showroom staan? Digitenne is gewoon een stuk goedkoper en ook buitenshuis te gebruiken. En er zijn nog altijd geen garanties dat de Alphacrypt voor eeuwig blijft werken, dus zo gek is die gedachte niet.
Alleen het buitenshuis argument vind ik enige steek houden. Kwaliteit is zodanig dat ik het alleen een optie vind als ik in het buitengebied woon zonder kabel. En dan nog zou ik liever satelliet nemen.

En dat alphacrypt verhaal gaat nergens over. Niets blijft eeuwig werken, wat is je punt? Voorlopig werkt het. Je moet niet voor alles garanties willen hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxtrash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:27:
[...]
ik zou het sterk overwegen. Heb zelf een firedtv maar kreeg het nooit helemaal naar wens in Mediaportal (stuttering, trage zaptijden). Doordat ik teveel aan het klooien was met mijn htpc zijn er teveel opnames de mist in gegaan en dan kreeg ik weer ruzie met mijn vriendin :-)
Pak dat DVBviewer. Werkt als een speer. Met ffdshow kun je behoorlijk wat instellen om de kwaliteit een beetje goed te krijgen (denoise, deinterlace en sharpen). En je vriending even afplakken met wat klussentape als je bezig bent. Daarom noemen ze het klussentape: zodat jij rustig kunt klussen... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:41:
[...]

Alleen het buitenshuis argument vind ik enige steek houden. Kwaliteit is zodanig dat ik het alleen een optie vind als ik in het buitengebied woon zonder kabel. En dan nog zou ik liever satelliet nemen.
De kwaliteit is ook weer niet zo erg. Nee, je moet niet op een TV van meer dan een meter kijken en er dan bovenop gaan zitten, maar met goede apparatuur is het prima te doen. Het grootste nadeel van de satelliet is dat je zonder speciale apparatuur maar op één TV kan kijken met 1 abonnement.
En dat alphacrypt verhaal gaat nergens over. Niets blijft eeuwig werken, wat is je punt? Voorlopig werkt het. Je moet niet voor alles garanties willen hebben.
Als je weinig of geen goede keuze hebt, sja. Maar in Caiway gebied kan je het standaard pakket ook bekijken met alleen een DVB-C kaart. Dan zou ik het wel weten. :)

Ik ben ook benieuwd wat er zal gaan gebeuren als CI+ er komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 06-05-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:07:
[...]
De kwaliteit is ook weer niet zo erg. Nee, je moet niet op een TV van meer dan een meter kijken en er dan bovenop gaan zitten, maar met goede apparatuur is het prima te doen.
Juist als je goede apparatuur hebt is een goede kwaliteit van belang zou ik zeggen. Op een crappy Gamma-LCD ziet alles er köt uit natuurlijk.
Het grootste nadeel van de satelliet is dat je zonder speciale apparatuur maar op één TV kan kijken met 1 abonnement.
Ach...een dreambox is niet echt heel speciaal. Is misschien ietsje duurder als een run-of-the-mill decoder, maar je kunt er handig mee sharen. En dat geldt ook voor DVB-C/T. Heb je ook nog eens goede kwaliteit en extra mogelijkheden door de leuke software die er op te krijgen is. Wel een beetje hobbywerk, maar we zitten nu eenmaal op twiekers, niet?[/quote]
Ik ben ook benieuwd wat er zal gaan gebeuren als CI+ er komt.
Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:00:
[...]
uiteraard H.264 L4 en Mpeg-2 HD

Discovery HD: MPEG-2 HD
National Geographic Channel HD: H.264
History Channel HD: H.264
Film1 HD: H.264
Sport1 HD: H.264
HD NL: H.264
Brava HD: H.264
Even een oude discussie oprakelen...

Ik heb de HD kanalen bij mij laten activeren (Casema) nadat ik al een paar dagen de prachtige beelden van Brava (ziet er écht heeeeel erg mooi uit) en Film1HD had bekeken. De rest ziet er ook leuk uit. Alleen zag ik bij Discovery HD een vreemde hapering om de 5 seconden ofzo. Even verder checken, zie ik dat ik een MPEG2 stream te pakken heb. De rest is allemaal H264. Als ik dan de post-processing in ffdshow uit zet, doet ie het goed. Alleen vind ik het wel raar dat Casema voor alle HD zenders H264 doet, en voor Discovery MPEG2.

Nog iemand met Casema HD die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:46:
[...]

Juist als je goede apparatuur hebt is een goede kwaliteit van belang zou ik zeggen. Op een crappy Gamma-LCD ziet alles er köt uit natuurlijk.
Op een crappy LCD zal een lagere bitrate grotere problemen geven. Bij een goede LCD (met goede scaler/deinterlacer) zal het verschil tussen een hoge en een lage bitrate veel kleiner zijn.
[...]

Ach...een dreambox is niet echt heel speciaal. Is misschien ietsje duurder als een run-of-the-mill decoder, maar je kunt er handig mee sharen. En dat geldt ook voor DVB-C/T. Heb je ook nog eens goede kwaliteit en extra mogelijkheden door de leuke software die er op te krijgen is. Wel een beetje hobbywerk, maar we zitten nu eenmaal op twiekers, niet?
Wat ik heb gezien aan Dreamboxen was al snel 2x zo duur vergeleken met een "normale" ontvanger. En dan nog het hobbyen, nieuwe cardservers/images downloaden als de codering weer eens een update krijgt, niet iedereen heeft daar zin in. Het kan wel maar het kost wel wat extra. Digitenne is qua prijs niet te verslaan, en als je er genoeg aan hebt dan is het genoeg. Genoeg is gewoon genoeg. Het hoeft niet altijd méér. Dat geld steek je wellicht liever ergens anders in.

Ik ben bijvoorbeeld ook wel een tweaker maar toch clock ik mijn CPU niet over. Die paar extra procenten snelheidswinst wegen voor mij totaal niet op tegen de toegenomen hitte, herrie en verminderde betrouwbaarheid. Je hoeft alleen maar omdat je op Tweakers zit niet per se meteen de meest ingewikkelde oplossing te kiezen.
[...]

Helemaal niets.
Zozo, en dat weet jij? Werk je voor Zesko?

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 07-05-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Wat ik heb gezien aan Dreamboxen was al snel 2x zo duur vergeleken met een "normale" ontvanger. En dan nog het hobbyen, nieuwe cardservers/images downloaden als de codering weer eens een update krijgt, niet iedereen heeft daar zin in. Het kan wel maar het kost wel wat extra.
Als je eenmaal een beetje bekend bent het Dreambox gebeuren valt het wel mee, maar je moet je er wel ff goed in verdiepen. Heb er zelf geen, maar onderhoud er 1 voor iemand. Cardservers is een kwestie van online updaten, kun je gewoon eenvoudig met de remote doen. Nieuw image is iets lastiger, maar appeltje-eitje met de juiste tools.
Uiteindelijk krijg je er wel veel voor terug. Support en continue upgrades vanuit de community, en als je zou willen cardsharing en toegang tot andere kanalen buiten een abbo om. Een standaard STB valt in dat opzich in het niet. Relatief kaal qua software, weinig opties en updates voor problemen willen nog wel eens uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:31:
[...]
Zozo, en dat weet jij? Werk je voor Zesko?
Nee. Gewoon common sense. Er zal ooit best wel een nieuw coderingssysteem komen (als opvolger van Irdeto2) maar men gaat nu niet klooien met dat spul. Marketingtechnisch zou dat een hele grote fout zijn namelijk. De markt is nu juist sterk aan het groeien voor de digitale kabel. Dit tot grote schrik van bv KPN, die (daardoor) heel hard bezig is met glasvezel. Als 'iedereen' glasvezel kan hebben voor een redelijke prijs, is die hele kabeltoestand niet meer nodig. Dat realiseren de kabelaars ook natuurlijk. Men gaat dan niet een flink deel van de huidige klanten en potentiele klanten in de armen van een concurrent jagen.

Nee, over een jaar of 2-3 komt er misschien een nieuwe coderingstechniek. Dat kondigen ze netjes aan en dan heb je een overgangsperiode. Maar ik geloof écht niet dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden door gewoon netjes betalende abonnees buiten spel te zetten. Dat is ook nergens voor nodig. Het merendeel blijft nog steeds netjes de gesponsorde shitzooi kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:14:
[...]
Als je eenmaal een beetje bekend bent het Dreambox gebeuren valt het wel mee, maar je moet je er wel ff goed in verdiepen.
Amen! Alleen een nieuwe image laden kan even lastig zijn, hoewel de 7025 (en nieuwe generatie DB) daar zelfs een webinterface voor hebben. Het zijn gewoon geweldige apparaten.

Men zou eens meer naar functionaliteit moeten kijken ipv naar prijs (tiepies Hollands natuurlijk). Ik heb 10x liever iets dat goed werkt dat iets duurder is, dan een disfunctioneel en beperkt apparaat voor wènig. Wat heb je daar aan?

[ Voor 22% gewijzigd door mphilipp op 07-05-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:53:
Alleen vind ik het wel raar dat Casema voor alle HD zenders H264 doet, en voor Discovery MPEG2.

Nog iemand met Casema HD die dit kan bevestigen?
In principe MPEG encoderen kabelbedrijven het liefst helemaal niets. Zij ontvangen tegenwoordig een digitaal signaal van een kanaal en voegen dat toe aan de transport stream die jij weer ontvangt. Discovery HD zullen ze wel via de satelliet ontvangen waarbij het digitale signaal van de satelliet ontvanger rechtstreeks aan de multiplexer wordt doorgegeven en toevallig wordt Discovery HD in MPEG-2 doorgegeven via de satelliet (1080i). Alleen voor analoge bronsignalen zal Casema zelf de MPEG encodering moeten doen, maar ik denk dat dergelijke bronnen tegenworodig op één hand te tellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
YES!!

Na dit topic nog eens goed gelezen te hebben heb ik een nieuwe transponderlist gemaakt aan de hand van deze site.

Je kunt mijn nieuwe transponderlijst hier downloaden. Gebruik Transedit en laat deze alles scannen en bingo!

EDIT: De transponderlijst is voor @home Brabant/Limburg

In het CAM menu heb ik de optie "Force Reading Original PMT" op off gezet, het wisselen van kanalen gaat hierdoor VEEL sneller. Wellicht als ik mijn Alphacrypt update naar 3.14 ipv 3.12 dat het zappen nog sneller gaat.

Enige wat ik nu nog heb is flikkeren beeld en soms een paar witte blokkes boven het beeld. Verder werkt het programma DVBviewer Pro perfect. De € 15,- dubbel en dwars waard hoor.

Thanks to this topic!

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 07-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@onnaj: er zit een foutje in je transponderlijst. Je moet bij Transedit de optie om de NIT te gebruiken om transponders te vinden uitvinken. @home geeft de NIT niet volgens de DVB-specs door, waardoor Transedit kanalen van een ander netwerken (1000) eveneens gaat scannen.

De witte blokjes zijn afkomstig van het originele analoge kanaal; is VBI-data. Geen flauw idee waarom ze dat doorgeven. Normaal word VBI-data niet weergegeven. Opgegeven bij DVBViewer als bug/feature request, maar was iets te veel werk schijnbaar om te fixen (misschien in v4 als ze hun eigen renderer gebruiken).

Flikkeren van het beeld ben ik niet bekend mee, maar hoe tovert DVBViewer het eea op het beeld? Overlay, VMR?

[ Voor 45% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-05-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Laatst online: 12-09 16:55
Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:57:
@onnaj: er zit een foutje in je transponderlijst. Je moet bij Transedit de optie om de NIT te gebruiken om transponders te vinden uitvinken. @home geeft de NIT niet volgens de DVB-specs door, waardoor Transedit kanalen van een ander netwerken (1000) eveneens gaat scannen.

Flikkeren van het beeld ben ik niet bekend mee, maar hoe tovert DVBViewer het eea op het beeld? Overlay, VMR?
Ik zie inderdaad enkele kanalen er dubbel instaan, hij vond er in totaal 309...zal straks es ff zoeken zonder NIT scan.

DVBviewer gebruikt VMR9 zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Laatst online: 13-09 23:10
Hallo,

Ik wil graag een htpc bouwen met 2x floppydtv icm.Mediaportal. Provider = @home

1. Werkt de teletekst goed onder Mediaportal? Als ik een programma opneem, kan
ik later de ondertiteling van de teletekst oproepen. Ik ben slechthorend en vind dit belangrijk.

2. Ik neem aan dat je met de gewone XP Pro + SP2 voldoende is voor Mediaportal en dat je
perse geen XP pro MCE 2005 nodig hebt. Klopt dat?

3. Gaat de mediaportal goed om met de standby modus van windows XP (suspend to ram).Geeft dit geen problemen. Ik heb geen zin om alles te laten draaien als ik geen tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bruinsmm schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:26:
1. Werkt de teletekst goed onder Mediaportal? Als ik een programma opneem, kan
ik later de ondertiteling van de teletekst oproepen. Ik ben slechthorend en vind dit belangrijk.
Goede vraag, ik heb hier echt nog nooit naar gekeken. Het lijkt me alleen niet kunnen dat je teletekst ondertiteling in een opname kan hebben; aangezien dat niet in de stream zelf wordt meegegeven (toch?)
2. Ik neem aan dat je met de gewone XP Pro + SP2 voldoende is voor Mediaportal en dat je
perse geen XP pro MCE 2005 nodig hebt. Klopt dat?
Klopt
3. Gaat de mediaportal goed om met de standby modus van windows XP (suspend to ram).Geeft dit geen problemen. Ik heb geen zin om alles te laten draaien als ik geen tv kijkt.
MP heeft een plugin die regelt wanneer je pc in en uit standby moet. Gaat hier allemaal prima. Mocht je problemen krijgen, dan kan je altijd nog de MCE Standby Tool (MST) proberen, die een aparte sectie voor MediaPortal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Laatst online: 13-09 23:10
bedankt voor de snelle reactie Moiristo,

Als goed is, neemt Mediaportal alles op van de digitale stream en dus ook de teletekst informatie.
Ik wil namelijk later de opname kunnen bekijken, en dat ik de teletekst pagina kan openen om de ondertiteling (pagina 888) op te roepen.

kun jij dat eens uitproberen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
bruinsmm schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:23:
bedankt voor de snelle reactie Moiristo,

Als goed is, neemt Mediaportal alles op van de digitale stream en dus ook de teletekst informatie.
Ik wil namelijk later de opname kunnen bekijken, en dat ik de teletekst pagina kan openen om de ondertiteling (pagina 888) op te roepen.

kun jij dat eens uitproberen voor mij?
'k gebruik zelf Vista MediaCenter en neem overigens gewoon analoog op, maar ook dan doet de teletekst het gewoon (888). Dus ik denk dat je ervan uit mag gaan dat het ook bij het digitaal opnemen (en bij mediaportal) gewoon wordt meegezonden en dat 888 dus werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Hallo un vraagje;

De situatie is als volgt: Ik ben van plan een media center aan te schaffen met de mogelijk om van TVHome op te nemen d.m.v. een tv kaart uiteraard. Digitale tv via home heb ik al en dat gaat middels een kaart in een samsung decoder. Via via kwam ik op de volgende kaart: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module. In deze kaart is het mogelijk mijn smartcard te plaatsen en dus zou het moeten werken om digitaal te kijken en op te nemen als ik het goed zie? Of heb ik nog meer nodig afgezien van de media center natuurlijk :+ ?

De prijs vind ik vrij redelijk bij Azerty is die namelijk al voor ongeveer 107 euro te verkrijgen. En heeft iemand al duidelijkheid kunnen geven of deze kaart werkt onder vista media center? Want dat is eigenlijk de bedoeling.

Ik ben nog wel een beetje leek op dit gebied dus vandaar dat ik jullie het even vraag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je mist je (AlphaCrypt) CAM nog. Kort samengevat:
  • SmartCard gaat in je CAM
  • CAM gaat in je Common Interface (CI)
  • CI verbind je met je DVB-C tuner kaart
Bepaal ook vantevoren welke software je wilt gebruiken. Niet elke DVB-C kaart werkt namelijk in combinatie met MS MCE. MCE ondersteund nl. geen DVB-C, via een truc werkt het met sommige kaarten wel omdat deze zich als DVB-T tuner voordoen. In de TS staan een paar kaarten vermeld die deze truc toepassen.

Overigens staat bovenstaande zeer helder in de TS uitgelegd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik ben opeens een hoop zenders kwijt bij @home (o.a. Net5 en RTL8). Niemand verder last van?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Word er niks meer op die transponders/freqenties uitgezonden? Kwijt is nogal een ruim begrip.

[ Voor 20% gewijzigd door Klaus_1250 op 21-05-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Waar ze eerst op zaten (in VMC), lijken ze bij mij weg te zijn... kzal morgen eens kijken of DBViewer hier ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Hoi,
Ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die hun FloppyDTV-C (danwel -T of -S) i.c.m. Meedio gebruiken?
Hoewel die niet meer ontwikkeld wordt, lijken de plugings nog wel steeds in ontwikkeling te zijn en ik vond het ook mooi werken hoe je zelf alle menu's in kunt stellen.

Met de TVengine3 plugin, die gebruik maakt van de TVServer3 van MediaPortal, krijg ik echter geen beeld. En met de eigen TVServer van Meedio, met de TV setup wizard, kan ik slechts 3 kanalen vinden. Dit zijn volgens mij de 3 unscrambled signalen (o.a. Ned1). De frequenties kloppen, want ik laat de wizard zoeken op dezelfde frequenties als die ik gebruik voor MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zó... volgens mij ben ik na het lezen van dit topic weer helemaal bij :)

Er van uitgaande dat UPC Digitaal voorlopig nog wel gebruik blijft maken van FTC kanalen en ik gebruik blijf maken van MS MCE, heb ik nog een aantal vraagjes:
* Kan ik deze FTC kanalen ook ontvangen als ik GEEN digitaal abbonement neem, staat dit signaal dus al standaard op de lijn?
* MCE ondersteund geen DVB-C, dus ik heb hiervoor een kaart nodig die dit in de driver oplost?
* Iemand ervaring met twee DVB-C kaarten in MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is het mogelijk straks met EK, op een terratec cinergy 1200c te kijken?
Volgensmij toch wel als je maar een h264 decoder in bijvoorbeeld Alt-DVB gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Welke provider? Cinergy met CI/CAM? Als je bij Ziggo zit, zullen ze het vast achter encryptie mikken. Voor h264 heb je het juiste codec nodig (Cyberlink, CoreAVC, ffdshow), maar of die ingebouwd in AltDVB zit, weet ik niet. Gebruik zelf DVBViewer Pro, h264 zit bij mijn standaard DVB-software (die ik nooit gebruik).

[ Voor 51% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-05-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:29:
Zó... volgens mij ben ik na het lezen van dit topic weer helemaal bij :)

Er van uitgaande dat UPC Digitaal voorlopig nog wel gebruik blijft maken van FTC kanalen en ik gebruik blijf maken van MS MCE, heb ik nog een aantal vraagjes:
....
Nou, daar zijn ze dus mee gestopt, momenteel zijn alleen nog Ned 1, 2, 3 en sbs 6 vrij te ontvangen...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
Weet iemand waar ik de floppydtv in de pricewatch van t.net kan vinden??

Ik heb geen idee waar ik hem nou het beste kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Animal schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:21:
Weet iemand waar ik de floppydtv in de pricewatch van t.net kan vinden??
Ik heb geen idee waar ik hem nou het beste kan bestellen.
Niet volgens mij. Het maakt ook niet uit waar je 'm koopt. Het lijkt erop dat de prijs redelijk gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb gister de Hauppauge WinTV 1700 binnen gekregen maar de beeldkwaliteit is dramatisch. Zie het voorbeeldje hieronder. Hoogstwaarschijnlijk komt dat door de bekabeling hier, er komt slechts één coax kabel binnen op deze verdieping waarop vier tv's zijn aangesloten. Waarvan de lengte van de coax kabel bij mij het langst is. Verder zijn de stekkertjes, kabels en spitters ook niet van de best kwaliteit, gewoon van de lokale bouwmarkt.

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/3693/74969591xn8.png

Wordt de slechte beeldkwaliteit opgelost om digitaal tv te kijken op de computer? En kan iemand eventueel een screenshot maken, hoe scherp het bij jou is.

Bij mijn kabel provider, Rekam, zit gratis Digitale TV bij. Is een smartcard dan nog steeds noodzakelijk, als het voor elke aangesloten klant gratis is te ontvangen? Want hier lees ik in de laatste zin dat de programma's niet versleuteld zijn. Als dat zo is heb ik alleen een DVB-C tv tuner nodig? Ik heb deze op het oog: TerraTec Cinergy Tuner DVB-C.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen, wat ik allemaal nodig hebt en moet doen om digitale tv op mijn computer te ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeCoen op 31-05-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02-2023
GekkeCoen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:48:Wordt de slechte beeldkwaliteit opgelost om digitaal tv te kijken op de computer?
Nee, als je zo'n slecht signaal hebt zal je met digitaal helemaal geen beeld hebben. Digitaal is veel gevoeliger voor storingen door slechte kabels ed. Bij analoog heb je dan nog wel een slecht beeld, maar bij digitaal houdt het heel snel op als er teveel ruis in het signaal zit.

Eerst zorgen voor een goed signaal (goede kabels en stekkers, evt. een versterker). Als je analoog een goed beeld hebt, dan pas zal digitaal kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Okay, dan heeft het voor mij ook niet zo heel veel zin om digitaal te gaan kijken. Als de het signaal hier goed is, ben ik met goed analoog beeld tevreden. Zover ik weet zit er niet zo heel veel verschil tussen analoog en digitaal op een computer. Heeft er iemand misschien een vergelijking of ervaring?

Het gekke is trouwens dat ik met een tv wel perfect beeld hebt, ik weet dat een tv een betere weergaven tegenover een computer maar dat het verschil zo groot is had ik niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GekkeCoen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:48:
Hoogstwaarschijnlijk komt dat door de bekabeling hier, er komt slechts één coax kabel binnen op deze verdieping waarop vier tv's zijn aangesloten. Waarvan de lengte van de coax kabel bij mij het langst is. Verder zijn de stekkertjes, kabels en spitters ook niet van de best kwaliteit, gewoon van de lokale bouwmarkt.
Dit is op zich heel simpel en zelfs goedkoop op te lossen. Kijk je huisbaas lief aan of doe een collecte onder de bewoners.

Je moet beginnen met de verdeeldoos. Er zijn verdelers met f-connectors. Die zijn het beste, want f-connectors (die schroefdingen) zitten altijd goed en kunnen zich niet loswerken. Daarbij zijn ze altijd helemaal van metaal, wat de afscherming ten goede komt. Aangezien de boel verdeeld is, zal een versterker geen slecht idee zijn. Pak een regelbare en zet 'm niet helemaal vol open, maar begin altijd onder de 50% oid. Zet 'm dan steeds een stapje hoger totdat het beeld slechter wordt. Vooral digitaal is erg gevoelig voor over-versterking.
Zet vervolgens op alle antenneconnectoren van die metalen jongens. Metaal zorgt voor een goede afscherming. De kabel zelf is niet zo superbelangrijk. Ik heb zelf ook voor 10m een dikkere kabel geprobeerd, maar dat gaf geen signaalverbetering.

Maar goed, ik weet niet of je huisbaas dit nodig vindt...

[edit]
Kan trouwens ook zijn dat de tuner niet helemaal jofel is afgeschermd of dat er een gruwelijke storingsbron in je pc zit.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 31-05-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft er iemand al eerder van deze tuners gehoord? En heeft iemand deze misschien al in huis: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/tt-connect-3650-20080530/

Met name de "TT-connect CT-3650_Ci". Lijkt mij de ultieme DVB-C tuner. Ik kan echter geen informatie vinden over deze kaart bij Technotrend zelf. Ik heb ook geen flauw idee wanneer deze kaart ook daadwerkelijk te bestellen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ziggo gaat over op CI+, dus met een standaard CI (+ Alphacrypt) kun je in de toekomst niet meer alles ontvangen. Verder, USB2. Niet per sé slecht, maar mijn ervaringen met USB zijn niet echt heel positief. En single tuner zo te zien, das wel erg jammer. Zit nog steeds te wachten op een DVB-C Dual-tuner (PiP over verschillende transponder, kijken en opnemen tegelijkertijd, twee programma's op verschillende transponders kijken, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Seth_Chaos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:10:
Met name de "TT-connect CT-3650_Ci". Lijkt mij de ultieme DVB-C tuner.
Wat kan die dan meer dan de reeds bestaande DVB-C tuners? Ik kan er eerlijk gezegd niets spannends aan ontdekken. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:43:
Ziggo gaat over op CI+, dus met een standaard CI (+ Alphacrypt) kun je in de toekomst niet meer alles ontvangen.
Waarbij ik nog steeds denk dat het een bangmakerij verhaal is om de gesponsorde verkoop van de eigen kastjes veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Tis niet zo dat je met alleen een CI slot niks meer kan ontvangen. Maar een aantal zenders, zoal Film 1 en VoD-kanalen e.d., zal zeker achter CI+ gaan als de mogelijkheid zich voordoet. Buiten dat ze kunnen afdwingen dat je geen of maar 1 kopie kan maken, kunnen ze eveneens zaken als DRM/HDCP verder in de keten afdwingen en kunnen providers kill-signalen voor bepaalde apparatuur doorzenden..

De eigen kastjes van Ziggo ondersteunen nog geen CI+ en dat zal ook niet gebeuren (extra hardware nodig). Wel komen er nieuwe met CI+, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel een half jaar. (CI+ spec is pas net uit).

[ Voor 21% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-06-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Wat kan die dan meer dan de reeds bestaande DVB-C tuners? Ik kan er eerlijk gezegd niets spannends aan ontdekken. :)
De TT-connect CT-3650_Ci is een dual hd tuner op USB. Ik ken geen enkele andere dvb-c dual pc tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
Seth_Chaos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:08:
[...]

De TT-connect CT-3650_Ci is een dual hd tuner op USB. Ik ken geen enkele andere dvb-c dual pc tuner.
Nou volgens mij is het geen dubbele dvb-c tuner, maar heeft deze en een dvb-c en een dvb-t tuner aan boord. Helaas, een kaart met 2 dvb-c tuners zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
op hardware.info tv staat weer een leuk stukje over mediacenter en floppydtv, waarom lukt het hun wel om discovery in hd te zien.. alleen nog mpeg2.
ook zenders sorteren zier er erg makkelijk uit..

iemand een idee waar er meer info of software te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is een leuk stukje. Dat ze 1 Alphacrypt gebruiken voor 2 tuners is leuk opgelost, en ook het vinden en sorteren van zenders lijkt makkelijker te gaan, als ze tenminste waarmaken wat ze claimen. Wel duur.

Probleem is de geschiktheid voor HD. Dat werd eerlijk aangegeven. Enkel Discovery HD kan nu binnen MCE worden weergegeven want dat is MPEG-2, maar de andere HD-kanalen zijn allemaal MPEG-4. Ook NED 1 t/m 3 in HD begin volgend jaar. Dat blijft voorlopig een probleem, zolang MCE een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Seth_Chaos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:08:
[...]
En daar heb ik dus dwars overheen gelezen... :)

Deze wordt zeker intressant! Al had ik hem zelf liever met een Firewire aansluiting gezien dan met USB.

edit:
Dus toch geen dual DVB-C tuner...
-O-

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 02-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:04:
De eigen kastjes van Ziggo ondersteunen nog geen CI+ en dat zal ook niet gebeuren (extra hardware nodig). Wel komen er nieuwe met CI+, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel een half jaar. (CI+ spec is pas net uit).
Alleen om die reden geloof ik niet dat het 'binnenkort' al komt. Het gaat zeker nog een jaar, maar ik denk veel langer.

Waarom heb ik al een aantal keren geroepen. De kabelaars kunnen zich geen debacle veroorloven. Zeker als alle oude decoders al door de vlakspoeler kunnen, zullen ze toch echt iets moeten verzinnen. Dat doen ze niet van de ene op de andere dag. Dus als jij denkt dat ze er over een half jaar mee komen zou ik zeggen: think again.

En waarom zouden ze dit moeten doen? Omdat mensen kopieën maken van films? Stoute mensen...dat konden we met de videorecorder ook al. Ik denk niet dat er iets nieuws is gebeurd waardoor ze een mega-operatie gaan ondernemen. Wat ik wél denk is dat heel snel irdeto-3 wordt ingevoerd als 2 gekraakt zou worden. Maar waarom zouden ze nu iets gaan kloten waardoor ze écht een heleboel ellende over zich afroepen, op het moment dat ze heel veel abonnees aan het schrijven zijn. Zie je Herzenberg en Meurders de messen al slijpen... Bij UPC gaat de vlag uit, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 10:44
Ik heb digitale TV van Ziggo,

Ik ben een complete leek op dit gebied (niet op het gebied van pc's gelukkig), maar ik wil een HTPC gaan bouwen en wil uiteraard Digitale tv er in want dan ben ik van al die losse kastjes af.

Wat heb ik hiervoor nodig?

Zelf dacht ik dit:
FloppyDTV (Kabel) á €155,-
en een CI/CAM alleen welke?

EDIT: Alphacrypt 3.05 is nodig voor Ziggo toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis Evertse op 03-06-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen in de regio Brabant problemen met de ontvangst van HD-TV sinds het nieuwe Ned1-HD kanaal er is bijgekomen?

NGC-HD en History-HD laten opeens een beeld zien wat voor de helft tot driekwart zwart is...
Alleen het bovenste gedeelte blijft altijd zichtbaar. Bovendien bevriest het beeld erg vaak.
Film1-HD en de nieuwe Ned1-HD hebben geen problemen?!

Klantenservice van Ziggo verwijst naar klantenservice @Home die dan weer verwijst naar Ziggo, dus aan die &&#!@#-provider heb ik natuurlijk weer niks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dennis Evertse schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:59:
Wat heb ik hiervoor nodig?

Zelf dacht ik dit:
FloppyDTV (Kabel) á €155,-
en een CI/CAM alleen welke?

EDIT: Alphacrypt 3.05 is nodig voor Ziggo toch?
Staat toch duidelijk in de topicstart? Je hebt nodig:
  • DVB-C Tuner (bv de floppy-DTV)
  • Common Interface waar vervolgens een CAM ingaat. (de door jouw aangehaalde floppy-DTV heeft reeds een Common Interface "onboard". De enige werkende CAM voor DVB-C is de Alphacrypt Classic.
  • Smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeCoen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:48:
Ik heb gister de Hauppauge WinTV 1700 binnen gekregen maar de beeldkwaliteit is dramatisch. Zie het voorbeeldje hieronder. Hoogstwaarschijnlijk komt dat door de bekabeling hier, er komt slechts één coax kabel binnen op deze verdieping waarop vier tv's zijn aangesloten. (...)

Kan iemand mij een beetje op weg helpen, wat ik allemaal nodig hebt en moet doen om digitale tv op mijn computer te ontvangen.
he Coen, ik zag je bericht gister, probleem inmiddels al opgelost?
Ik ben zelf wat aan het klussen geweest, en daarbij probeerde ik, om de coax kabel zo kort mogelijk te houden, deze direct in de meterkast aan te sluiten. Omdat daar alleen radio (female) coax zat, heb ik het andere uiteinde ook maar in de radio input van mn tv kaart gedrukt. Dit leverde beeld op dat erg overeenkwam met je gepostte foto.

Daarom vroeg ik me af: zat je kabel niet ergens in de radio ingang van je tv kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Troubles met m'n FloppyDTV kaart, had gisteren m'n OS maar weer is opnieuw geinstalleerd omdat het allemaal niet meer goed liep.

Na alles geconfigd te hebben was ik aangekomen op m'n FloppyDTV, geinstalleerd, en toen zenders zoeken. Hij vond niets.., nee gek he.. Coax kabel zat er niet in, dus prik hoppata der in.

*snif* *snif*, wat een eigenaardige geur. Status schermpje van die DTVtool ding geeft aan No device found. Heu?!?! dat had ie net wel. Kijk naar m'n floppyDTV, kijk een keer goed, wauw der is gewoon wat weggefikt!, check:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/mefstreppel/IMAG0017.jpg

Dichterbij:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/mefstreppel/IMAG0016.jpg

WTF!!! wat voor een weerstandje is dat, kan ik die zelf nieuw kopen en der op solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Staat er misschien stroom op je antennekabel en is je PC niet in een geaard stopcontact gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ben nu aan het mailen met digital-everywhere (heb ik hem destijds besteld), maar dat was op 30mei 2007, hoop niet dat ze moeilijk gaan doen. Net nu m'n mediacenter weer goed / stabiel draait wil ik toch eigenlijk wel voetbal op HD zien :)

Computer zit wel in geaard stopcontact, geen idee of er stroom op antennekabel staat, lijkt me niet toch?

Misschien ook wel stom om hem met de computer aan der in te steken, maar dacht dat het geen kwaad kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik heb het wel eens meegemaakt, stroom op de tv-kabel. Vrij pijnlijke aangelegenheid. Er stond een verdieping lager een oude Samsung tv die al kuren vertoonde, en blijkbaar was stroom (iets meer als 110v) op de coax daar 1 van. Sindsdien tussen elke tv/compter een Isolator/Mantelstroomfilter/Onstoringsfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sa1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:10:
Ben nu aan het mailen met digital-everywhere (heb ik hem destijds besteld), maar dat was op 30mei 2007, hoop niet dat ze moeilijk gaan doen.
Dan heb je nog gewoon garantie. :) Europese richtlijn voor garantie voor dit soort spul is 2 jaar, maar in NL is het zelfs nog meer. Hier heb je (om het even simpel uit te leggen) garantie voor de periode dat je van het product mag verwachten dat het blijft werken. Welke levensduur je dan precies van een TV-kaart mag verwachten is een goede vraag, maar dat het langer dan 1 jaar en een paar weken is lijkt me een heldere zaak.

BIj een product dat echt al wat ouder is is het wel mogelijk dat je zelf wat moet meebetalen aan de reparatiekosten, maar dat is na net iets meer dan een jaar nog niet van toepassing.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

W3ird_N3rd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Dan heb je nog gewoon garantie. :) Europese richtlijn voor garantie voor dit soort spul is 2 jaar, maar in NL is het zelfs nog meer. Hier heb je (om het even simpel uit te leggen) garantie voor de periode dat je van het product mag verwachten dat het blijft werken. Welke levensduur je dan precies van een TV-kaart mag verwachten is een goede vraag, maar dat het langer dan 1 jaar en een paar weken is lijkt me een heldere zaak.

BIj een product dat echt al wat ouder is is het wel mogelijk dat je zelf wat moet meebetalen aan de reparatiekosten, maar dat is na net iets meer dan een jaar nog niet van toepassing.
Nou, mooi lekker is dat, ik krijg de volgende reactie:
Beste heer Hoogenbosch,

Helaas valt jou floppydtv net buiten de garantie en kunnen we er helaas niks aan doen.
Zelf solderen mag natuurlijk altijd. Wij doen dit overigens niet.

Floppydtv’s waarvan iets defect is en/of doorgebrand worden door ons normaliter opgestuurd naar Oostenrijk.

Mvg, xxxx
oh oh oh.. waarom heb ik toch altijd zo pech met dit soort dingen. Wat zou ik hier aan kunnen doen... zelf solderen vind ik ook best maar dan moet ik wel weten wat voor een condensator ding het is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 09-06-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sa1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:19:
Wat zou ik hier aan kunnen doen...
Ze op de wet wijzen. :P

Wikipedia: Garantie
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Er zijn tegenwoordig meer winkels die dit proberen, omdat er maar 1 jaar fabriekgarantie op veel producten zit. Echter, als consument heb je hier weinig mee te maken, je hebt een overeenkomst met de leverancier, niet met de fabriek. En die dient je garantie te verlenen volgens de Nederlandse Garantie-wetgeving. Garantie gedurende de verwachte levensduur van een product.

Echter, wel 1 puntje. Omdat het eea gebeurde toen je de COAX erin stak, kan het zijn dat de leverancier vanwege die reden de garantie weigerd (omdat er bijvoorbeeld stroom op de Coax stond, of de PC niet geaard was, etc). In dat geval kan die wel eens in zijn recht staan (ben niet al te technisch, dus ik weet niet of volgens de wettelijke / europese richtlijnen, apparatuur daar tegen moet kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:54:
Echter, wel 1 puntje. Omdat het eea gebeurde toen je de COAX erin stak, kan het zijn dat de leverancier vanwege die reden de garantie weigerd (omdat er bijvoorbeeld stroom op de Coax stond, of de PC niet geaard was, etc). In dat geval kan die wel eens in zijn recht staan (ben niet al te technisch, dus ik weet niet of volgens de wettelijke / europese richtlijnen, apparatuur daar tegen moet kunnen).
Daar heb je inderdaad een punt. Of dat zou moeten kunnen weet ik ook niet. Nu hotplug ik wel al jaren coax in PC's met en zonder aarde. Ik heb ook al eens 80V en een keertje iirc 140V door m'n lijf gehad, maar nooit apparatuur daarmee gesloopt. Volgens mij gingen die kabels ook direct naar m'n PC (want die heeft aarde, dus daar konden de voltjes mooi wegvloeien..dwars door mijn hart).

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

K heb een mail terug gestuurd dat ik het wel heel eigenaardig vind dat ze 9 dagen na het verlopen van de garantietermijn al geen support meer willen geven. Wacht even de reactie hierop af, komen ze nu met een coulance regeling vind ik het prima betaling van 10 tot 20 euro boejt me niet echt, maar k heb geen zin om 100 euro reparatie kosten ofzo te betalen.

Anders moet ik inderdaad toch maar proberen om met die websites ze op andere gedachten te brengen, maarjah, das altijd een moeizame gang van zaken.

Overigens zit mijn computer keurig in een geaard stopcontact, evenals alle andere apparatuur. Heb geen idee hoe er stroom op m'n coax zou moeten staan, huis is een nieuwbouw huis uit oktober 2007 dus lijkt me dat er niet echt iets raar zou kunnen zijn in die aansluitingen, buiten dat ... alle andere apparatuur (humax decoder / tv beneden / tv boven) alles werkt gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sa1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:00:
Overigens zit mijn computer keurig in een geaard stopcontact, evenals alle andere apparatuur. Heb geen idee hoe er stroom op m'n coax zou moeten staan, huis is een nieuwbouw huis uit oktober 2007 dus lijkt me dat er niet echt iets raar zou kunnen zijn in die aansluitingen, buiten dat ... alle andere apparatuur (humax decoder / tv beneden / tv boven) alles werkt gewoon zonder problemen.
Simpel, pak een multimeter, stel die in op AC en meet tussen de mantel van de coaxkabel en een blank stuk van je computerkast. Ik zuig die 80V ook niet uit m'n duim.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

W3ird_N3rd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:03:
[...]

Simpel, pak een multimeter, stel die in op AC en meet tussen de mantel van de coaxkabel en een blank stuk van je computerkast. Ik zuig die 80V ook niet uit m'n duim.. :P
haha.. nee snap ik. Dan nog, ik heb geen multimeter liggen, vind het wel best. Krijg net een mailtje terug dat ze nog even overlegd hebben en dat ze een FloppyDTV/C die via een RMA procedure teruggekomen is willen ruilen tegen mijnes. Lijkt me een top oplossing.

Ben dus helemaal blij! Toch nog EK in HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb nu Vista nieuw er op staan. Nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd, FloppyDTV geïnstalleerd, Media Center weer ingericht. So ar so good.
Gisteravond eens gaan kijken of ik met de FireDTV viewer het voetbal in HD kon bekijken. Niet dus, geen beeld. Maar geen nood, want ik had nog niets geinstalleerd wat ook maar iets met HD te maken had, geen ffdshow, CoreAVC, PowerDVD. Dus ik begon met ffdshow. Weer de viewer opgestart, kreeg ik een verschrikkelijk onkijkbaar beeld. Alleen de bovetse rand was zichtbaar… de rest was een grijze waas, hoe kan dat nou weer? Dus ook maar CoreAVC geïnstalleerd, H.264 in ffdshow gedisabled, viewer opgestart, en dit keer wel beeld. Maar absoluut niet vloeiend. CPU belasting 60 tot 80% op beide cores. Een geresized beeld naar ongeveer een kwart zorgt daarentegen wel voor een vloeiend beeld terwijl de cpu belasting gelijk blijft.

CoreAVC eraf, PowerDVD 8 erop. Deze ZOU hardwarmatig moeten kunnen decoderen. In de opties van PowerDVD aangegeven dat hij de hardware-acceleration moet gebruiken. Resultaat, exact hetzelfde. Wat doe ik fout?
Heb dus nu twee problemen om met de FireDTV Viewer H.264 te bekijken:
-ffdshow is crap wat betreft H.264, onkijkbaar
-CoreAVC is crap wat betreft vloeiend beeld
-PowerDVD is crap wat betreft vloeiend beeld, en hardware-acc wordt NIET gebruikt

Het gekke is, dat toen ik mijn eerste Vista install had gedaan, toen ik mijn moederbord net binnen had, ik deze problemen niet had. Maar datbwas een gedownloade Vista met daarin al de nodige codec software (eigenlijk ook ffdshow/powerdvd/ac3filter, haali splitter). Dus de hardware KAN het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gedoe met al die tv-kaarten, de meeste videokaarten hebben niet al te beste reviews, andere hebben weer erg weinig functies.

Ik neem binnenkort een alles in een pakket van ziggo, met digitale tv dus, DVB-C aansluiting.
Nu zijn tv kaarten met een DVB-C vrij schaars, dus ik dacht er aan om gewoon een losse tv-tuner te nemen en die aan te sluiten op bv. een Hauppage 1300 dmv een scart/composiet kabel, zou dit mogelijk zijn?? Hierbij heb ik ook nog de mogelijkheid voor analoge tv en radio.

Als ik bijv. een terratec Cinergy C PCI HD CI wil: http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html, moet ik dus nog dat alpha ding + nog een smartcard aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:19:
Wat een gedoe met al die tv-kaarten, de meeste videokaarten hebben niet al te beste reviews, andere hebben weer erg weinig functies.

Ik neem binnenkort een alles in een pakket van ziggo, met digitale tv dus, DVB-C aansluiting.
Nu zijn tv kaarten met een DVB-C vrij schaars, dus ik dacht er aan om gewoon een losse tv-tuner te nemen en die aan te sluiten op bv. een Hauppage 1300 dmv een scart/composiet kabel, zou dit mogelijk zijn?? Hierbij heb ik ook nog de mogelijkheid voor analoge tv en radio.

Als ik bijv. een terratec Cinergy C PCI HD CI wil: http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html, moet ik dus nog dat alpha ding + nog een smartcard aanschaffen?
Misschien loont het de moeite om even de voorgaande reacties te lezen alvorens vragen te stellen die beslist al diverse keren beantwoord zijn? Je word, alleen al door het lezen van dit, en het voorgaande topic, beslist een stuk wijzer m.b.t. DVB-C op je PC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@hardware-lover: kun je misschien de startpost updaten?

--> TechnoTrend C-1501 (geupdate hardware versie van de C-1500 oa silicon tuner)
--> TechnoTrend C/T-3650 (USB, voor zowel Kabel als Ether, met ingebouwde CI)
--> Twinhan/AzureWave AD-CP400
--> Twinhan/AzureWave AD-CP300 (Mantis Cab-CI 2033)
--> linkjes nalopen, aantal zijn gebroken

Eventueel is het misschien handig om de bijgeleverde software bij de diverse producten te vermelden (welke TV software, welke codecs (MPEG2, h264, Cyberlink et al)).
Een update-link naar de meest recente drivers voor de diverse DVB-kaarten kan ook wel eens handig zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 13-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Een vraagje aan mensen die ook voetbal kijken op Nederland1-HD (Ziggo, voormalig @Home):
Ik heb er regelmatig last van dat het beeld na enige tijd blijft hangen. Het geluid gaat verder, maar het beeld blijft zich de hele tijd herhalen. Wat dan helpt is even van kanaal wisselen.

Decoders die ik gebruik zijn MPCVideoDec.ax (MediaPlayerClassic-HomeCinema) en PowerDVD 7 h264. Zijn er meer die dit probleem hebben of weten hoe dit op te lossen?
(decoding gebeurt hardwarematig, cpu belasting is slechts +/- 10^% op een amd3500+)

[ Voor 13% gewijzigd door pelican op 14-06-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:19:
Wat een gedoe met al die tv-kaarten
Niks gedoe. Als je het goed doet, werkt het als een speer.

FloppyDTV
DVBViewer Pro

PowerDVD voor de codecs, in DVBViewer wél aangeven dat ie ze moet gebruiken, gaan niet vanzelf.

Dit alles op Vista en dat werkt gewoon in 1x. Check aub het HTPC topic en installeer niet zomaar een of andere ranzige codecpack met 10.000 codecs. Dat is niet nodig. Het geeft alleen maar ellende want het ene pakketje gebruikt dan codec a om x te decoden, terwijl het andere pakketje codec b gebruikt om hetzelfde te doen. Ergo: ellende als iets niet werkt, want je weet niet wat je moet aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:23:
[...]

Misschien loont het de moeite om even de voorgaande reacties te lezen alvorens vragen te stellen die beslist al diverse keren beantwoord zijn? Je word, alleen al door het lezen van dit, en het voorgaande topic, beslist een stuk wijzer m.b.t. DVB-C op je PC.
Ik heb alle posts al gelezen en mijn antwoord niet gevonden, ik heb echt helemaal niets aan zo'n reply, dus laat het voortaan achterwege. Als je een beetje nadenkt had ik deze vraag niet kunnen stellen zonder de voorgaande berichten te lezne.

Mijn vraag was dus of je een scart/composiet kabel kunt aansluiten op een Hauppage HVR-1300 via een DVB-C tv tuner, ik neem aan dat de inkomende DVB-C connectie niets te maken heeft met een gestandaardiseerde scart/composite connectie, heeft het met deze aansluiting dezelfde mogelijkheden als analoge of dvb-t aansluiting?

Mijn volgende vraag/check was dus of je met een tv tuner met ci module nog zo'n alpha encrypter + nog een smartcard moet aanschaffen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:54:
[...]Mijn vraag was dus of je een scart/composiet kabel kunt aansluiten op een Hauppage HVR-1300 via een DVB-C tv tuner, ik neem aan dat de inkomende DVB-C connectie niets te maken heeft met een gestandaardiseerde scart/composite connectie.
Ja dit is gewoon mogenlijk.
Maar als je het dan toch op die manier gaat doen gebruik dan toch liever een decoder met S-Video verbinding naar je TV-Kaart.
Dit zal een zoveel beter resultaat gaan geven!

Zie ook: vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:54:
[...]
Mijn volgende vraag/check was dus of je met een tv tuner met ci module nog zo'n alpha encrypter + nog een smartcard moet aanschaffen.
Ehhh....wat denk je zelf? De CI module is slechts een Common Interface waar je een decoder dingetje in kunt steken. In dit geval een Alphacrypt module. In die Alphacrypt moet je een smartcard steken, anders zie je alleen de FTA kanalen. In het geval van Ziggo zie je dan het kanalenoverzicht en het immer spannende etalagekanaal.

Je hebt dus duidelijk eea niet goed gelezen schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:09:
In het geval van Ziggo zie je dan het kanalenoverzicht en het immer spannende etalagekanaal.
De kanalen zonder encryptie verschillen van kabelgebied tot kabelgebied bij Ziggo. Ook dit gelijk trekken in het hele Ziggo kabelgebied lijkt nogal moeilijk te zijn. Bij Ziggo/Multikabel is Regio 22 ook nog te zien zonder AlphaCrypt en smartcard en bij Ziggo/@Home zijn Nederland 1 en nog wat regionale kanalen extra te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:10:
@hardware-lover: kun je misschien de startpost updaten?

--> TechnoTrend C-1501 (geupdate hardware versie van de C-1500 oa silicon tuner)
--> TechnoTrend C/T-3650 (USB, voor zowel Kabel als Ether, met ingebouwde CI)
--> Twinhan/AzureWave AD-CP400
--> Twinhan/AzureWave AD-CP300 (Mantis Cab-CI 2033)
--> linkjes nalopen, aantal zijn gebroken

Eventueel is het misschien handig om de bijgeleverde software bij de diverse producten te vermelden (welke TV software, welke codecs (MPEG2, h264, Cyberlink et al)).
Een update-link naar de meest recente drivers voor de diverse DVB-kaarten kan ook wel eens handig zijn
Ik ga mijn best doen, maar helaas niet op korte termijn. Ik heb het op dit moment ietsje te druk met andere zaken die eerst afgemaakt moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:27:
[...]
De kanalen zonder encryptie verschillen van kabelgebied tot kabelgebied bij Ziggo. Ook dit gelijk trekken in het hele Ziggo kabelgebied lijkt nogal moeilijk te zijn. Bij Ziggo/Multikabel is Regio 22 ook nog te zien zonder AlphaCrypt en smartcard en bij Ziggo/@Home zijn Nederland 1 en nog wat regionale kanalen extra te bekijken.
Al met al de investering meer dan waard zou ik zeggen. FTA heb je geen reet aan voor dat geld. Neem dan (dare I say) Digitenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
hardware-lover schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Ik ga mijn best doen, maar helaas niet op korte termijn. Ik heb het op dit moment ietsje te druk met andere zaken die eerst afgemaakt moeten worden.
NP, laat maar even in de thread weten. Denk dat er nog wel meer mensen zijn die eventueel suggesties hebben voor de startpost.
mphilipp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:30:
[...]

Al met al de investering meer dan waard zou ik zeggen. FTA heb je geen reet aan voor dat geld. Neem dan (dare I say) Digitenne...
Punt met Digitenne is dat het maar beperkte dekking heeft, je op sommige plaatsen met wel dekking eigenlijk een buiten/dakantenne nodig hebt en de beeldkwaliteit nogal mager is.

[ Voor 34% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-06-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Veel informatie gevonden hier, maar ik kom er helaas niet uit:
Ik heb een HP Pavilion Elite M9275. Uitgebreid met een KNC1 Tuner en CI.
Heb Caiway hier dus wil graag via MCE Vista aan de slag en 'gewoon' TV kijken;
Dat blijkt lastig!
MCE herkent de tuner niet. Heb de Happauge tuner eruitgehaald, omdat deze niet icm digitale TV gebruikt kan worden.
Via andere progjes heb ik goed beeld en veel kanalen; alleen MCE wil dus de tuner niet herkennen.
Ben al een aantal maal terug gegaan via systeem herstel en weet zeker dat de TV kaart en CI werken.
Ik heb even geen idee meer wat ik kan doen. Wie heeft een idee?!
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:04:
Hoi allemaal,
Veel informatie gevonden hier, maar ik kom er helaas niet uit:
Ik heb een HP Pavilion Elite M9275. Uitgebreid met een KNC1 Tuner en CI.
Heb Caiway hier dus wil graag via MCE Vista aan de slag en 'gewoon' TV kijken;
Dat blijkt lastig!
MCE herkent de tuner niet. Heb de Happauge tuner eruitgehaald, omdat deze niet icm digitale TV gebruikt kan worden.
Via andere progjes heb ik goed beeld en veel kanalen; alleen MCE wil dus de tuner niet herkennen.
Ben al een aantal maal terug gegaan via systeem herstel en weet zeker dat de TV kaart en CI werken.
Ik heb even geen idee meer wat ik kan doen. Wie heeft een idee?!
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Tag
Gaat niet werken, toch nog niet genoeg gelezen vrees ik......

DVB-C binnen MCE (Vista als XP) werkt alleen met een truuk.......MCE moet denken dat er ipv een DVB-C tuner een DVB-T tuner in zit. Voor een DVB-T tuner biedt MCE wel support. De makers van enkele (2?) DVB-C kaarten hebben speciale software/drivers gemaakt zodat MCE denkt dat er dus een DVB-T tuner inzit. KNC hoort niet bij het rijtje die een dergelijk driver ter beschikking heeft.......

Bij de KNC staat overigens ook nergens vermeld dat ie zal gaan werken met/binnen MCE......ook de topicstart vermeldt deze kaart niet btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:48:
Punt met Digitenne is dat het maar beperkte dekking heeft, je op sommige plaatsen met wel dekking eigenlijk een buiten/dakantenne nodig hebt en de beeldkwaliteit nogal mager is.
Understatement of the year. Digitenne zuigt als een pasgeboren lam. Vandaar dat ik het ook bijna niet durfde te zeggen. Maar om nou alleen voor de FTA kanalen digitale tv te nemen is een beetje over the top qua kosten. Neem dan digitenne als je alleen die gratis dingen wil. Het is niks, maar het kost niks ook. Je krijgt dus precies waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:02:
[...]

Understatement of the year. Digitenne zuigt als een pasgeboren lam.
Dat hangt er vanaf waar je woont. Nu zit ik dan wel in een dode hoek, maar in de randstad is de dekking prima en dan zal het prachtig zijn. En de beeldkwaliteit, da' s persoonlijk of het genoeg voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

W3ird_N3rd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:55:
[...]

Dat hangt er vanaf waar je woont. Nu zit ik dan wel in een dode hoek, maar in de randstad is de dekking prima en dan zal het prachtig zijn. En de beeldkwaliteit, da' s persoonlijk of het genoeg voor je is.
wij heben toevallig voetbal gekeken op een digitenne aanlsuiting. Kwaliteit is best aardig, maar haalt het niet bij DVB-C. Ook bij snelle beelden gaat het knap waardeloos. Voordeel is wel dat het vrij eenvoudig is om je TV in de tuin neer te zetten tijdens voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Om een programma te kunnen testen dat de DVB Service Information in Transport Stream capture files (*.ts) kan lezen ben ik op zoek naar een Transport Stream (TS) capture file van de zogenaamde netwerk frequenties voor digitale TV van alle kabelbedrijven in Nederland. Tot dusver heb ik dergelijke TS capture files van Ziggo/Casema/Multikabel, Ziggo/@Home en UPC. Ik zou dat graag aanvullen met files uit het kabelgebied van Caiway, Delta, Rekam, Kabel Noord, etc. omdat er geen twee kabelbedrijven in Nederland zijn die exact dezelfde DVB Service Informatie in hun digitale TV signaal stoppen.

Zo'n TS capture file is met behulp van een DVB-C PC-TV kaart met BDA drivers en een TS Capture tool van Twinhan eenvoudig te maken. Om een volledige set DVB-SI data te hebben is een capture van minimaal 50 MB en maximaal 100 MB noodzakelijk. FloppyDTV en/of FireDTV DVB-C ontvangers zijn niet geschikt voor het maken van een TS capture file aangezien ik begrepen heb dat de firmware van deze ontvangers data filteren voordat het via firewire naar de PC wordt gestuurd. DVB-C PC-TV kaarten voor PCI sloten met BDA drivers zijn in principe geschikt voor de capture tool.

Welke Caiway, Delta, Rekam, Kabel Noord, etc. klanten met DVB-C PC-TV kaart zouden mij aan zo'n TS capture file kunnen helpen en deze online beschikbaar kunnen stellen via bijvoorbeeld www.rapidshare.com ?

De benodigde Twinhan TS Capture tool is via deze link te downloaden: http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

De boel unzippen in een directory en het programma "THTSCapture.exe" starten. Twinhan TS Capture werkt op basis van BDA drivers, dus zou met iedere DVB-C PC-TV kaart moeten kunnen samenwerken die BDA drivers heeft geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/332/twincaptureupcgp6.png

Na opstarten de "Frequency, KHz", "SymbolRate, Ksps" en "Constellation (64,256 ...)" invullen volgens de gegevens die bij het startpakket van de smartcard zat. Het bovenstaande voorbeeld is voor UPC dat 164 MHz (= 164000 KHz) als de netwerk toepast met een symbolrate van 6900 en 64 als QAM. Vervolgens op de <Tune> knop drukken waarna de tuning indicaties voor Strength en Quality zullen uitslaan. Quality hopelijk zo dicht mogelijk bij de 100% en zo constant mogelijk. Als het TS Capture programma een lock heeft op de frequentie dan wordt het mogelijk om een Path en filenaam op te geven naar de capture output file. Bij voorkeur de door het programma voorgestelde filenaam met daarin datum, tijd en frequentie behouden. Het pad kan naar believen aangepast worden. Geef ook aan dat het bestand gelimiteerd moet worden op 50 MBytes of 100 MBytes en druk daarna op de <Start capture> knop. Na een paar seconden is Twinhan TS Capture gereed.

Limiteer altijd de TS capture file want de data komt met zo'n 38 Mbps binnen waardoor je harde schijf in no time zal vollopen als het bestand niet gelimiteerd wordt.

Als het te testen programma niet struikelt over de data in die TS capture file dan kan ik hier op het forum een volledig up-to-date kanalen/frequentie overzicht plaatsen voor het betreffende kabelbedrijf zoals ik bijvoorbeeld ook gedaan heb voor Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel. Zie: Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/04/48/thumb_100_100/44886_100_100.jpg

Ofwel de TechnoTrend AG CT-3650 CI DVB-C/T. Iemand hier ervaringen mee? Werkt dit met Vista Media Center? Ben benieuwd. Ga nog even verder zoeken of ik hier meer informatie over kan vinden.

Edit: vond dit nog http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/tt-connect-3650-20080530/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Dat is wel interessant!
Een dubbele ontvanger voor 160 euro...
dat is wel wat anders dan 2x een floppydtv + 2x alphacrypts.

nu een stuk minder interessant :)

[ Voor 14% gewijzigd door pelican op 21-06-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een paar pagina's terug is al eerder gepost over dit apparaat. Het is geen dual BVD-C Tuner, er zit één DVB-C tuner, en één DVB-T tuner in.

Ook gebeurt alle decodering softwarematig, wat de benodige systeemeisen weer opschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Question Mark schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:17:
Een paar pagina's terug is al eerder gepost over dit apparaat. Het is geen dual BVD-C Tuner, er zit één DVB-C tuner, en één DVB-T tuner in.
Er zit maar één tuner in die geschikt is voor zowel DVB-C als DVB-T ontvangst.
Ook gebeurt alle decodering softwarematig, wat de benodige systeemeisen weer opschroeft.
Dat geldt voor nagenoeg alle DVB PC-TV apparatuur. Er is voor zover mij bekend één uitzondering en dat is een kaart van TechnoTrend die beschikt over MPEG-2 decoding hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp uit dit topic dat er maar drie kaarten zijn die ondersteund worden door vista media center dat zijn:

Techno trend Budget C1000, C1500
• Terratec Cinergy 1200 DVB-C
• FireDTV, FloppyDTV

Wat ik begreep heb zijn er geen kaarten met 2 ontvangers op 1 kaart geintregeerd. Klopt dit?
Nu zoek ik eigenlijk een kaart die HDTV ondersteunt gezien in de toekomst dit toch standaard gaat worden, en ik nu ook het HDTV pakket van Ziggo heb. Ik heb gelezen dat alleen mpeg 2 HD streamen in Vista Mediacenter worden ondersteund, maar in de toekomst zal ook mpeg 4 worden ondersteund. De Technotrend Budget C1000, C1500 valt volgens mij dan af ondersteunt geen HDTV. Nu vind ik Terratec kaarten toch wat professioneler overkomen dat de FireDTV oplossing. Nu wordt volgens mij de Terratec Cinergy 1200 DVB-C niet meer verkocht, en is er een vervanger voor gekomen de Terratec Cinergy C PCI HD CI.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/04/50/thumb_100_100/45046_100_100.jpg

Iemand hier ervaringen mee? Nu zag ik dat deze kaart BDA drivers heeft. Houd dit in dat deze kaart met Vista Media Center werkt? Ik kan niet vinden of deze kaart nu hardware machtig decodeert of software matig? Ik neem aan software matig.

Ander vraagje weet iemand waarneer er een update komt voor Vista Media Center. Volgens mij loopt er nu een bèta waar je via Windows connect kon aan mee doen. Iemand hier meer informatie over?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:17:

Werkt dit met Vista Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:15:
[...]

Werkt dit met Vista Media Center?
Ligt aan de drivers van de kaarten. Vista/XP Media Center ondersteunt geen DVB-C. De kaarten die wel werkten laten media center "denken" dat het een DVB-T kaart is.

Een alternatief is gebruik gaan maken van Mediaportal (da's een opensource alternatief voor MCE), die het wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:36:
[...]
Ligt aan de drivers van de kaarten. Vista/XP Media Center ondersteunt geen DVB-C. De kaarten die wel werkten laten media center "denken" dat het een DVB-T kaart is.

Een alternatief is gebruik gaan maken van Mediaportal (da's een opensource alternatief voor MCE), die het wel ondersteund.
Dus als de fabrikant BDA drivers aanbied wordt de kaart ondersteund door Vista Media Center? Dit begrijp ik uit het starters topic. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, juist niet. Je hebt een MCE driver nodig.

Edit: Het staat idd wel in de topicstart...dan zal ik het wel fout hebben (heb zelf mediaportal).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:04:
[...]

Dus als de fabrikant BDA drivers aanbied wordt de kaart ondersteund door Vista Media Center? Dit begrijp ik uit het starters topic. Klopt dit?
Als een fabrikant zegt dat ie onder MCE werkt, dan werkt ie onder MCE. Dus niet afgaan op wat voor drivers er beschikbaar zijn etc. En als je bijv. bij digital everywhere kijkt zie je dat ze speciale MCE drivers hebben naast 'standaard BDA drivers. Die speciale MCE drivers zorgen er nou juist voor dat MCE denkt dat er een DVB-T kaart inzit en die handelt het CI gedeelte intern af......

En anders zoeken op fora die gericht zijn op MCE en kijken wat anderen in hun MCE machine hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:47:
Ik kwam dit tegen:
Ofwel de TechnoTrend AG CT-3650 CI DVB-C/T. Iemand hier ervaringen mee? Werkt dit met Vista Media Center? Ben benieuwd. Ga nog even verder zoeken of ik hier meer informatie over kan vinden.

Ik was zelf ook zeer gecharmeerd van dit kastje. Heb namelijk de MSI Media-live kast in de woonkamer staan. Helaas zit deze al een beetje vol en moet dus kijken naar externe oplossingen.

Ik heb hem inmiddels besteld in Duitsland (scheelde aanzienlijk) bij DVBSHOP. Hopelijk komt deze in de loop van de week binnen. Zal hem dan even uitproberen... (windows XP met Media Portal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driesser schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik was zelf ook zeer gecharmeerd van dit kastje. Heb namelijk de MSI Media-live kast in de woonkamer staan. Helaas zit deze al een beetje vol en moet dus kijken naar externe oplossingen.

Ik heb hem inmiddels besteld in Duitsland (scheelde aanzienlijk) bij DVBSHOP. Hopelijk komt deze in de loop van de week binnen. Zal hem dan even uitproberen... (windows XP met Media Portal)
Heee top als je dat wil doen, en hier de resultaten wil posten. Is het ook mogelijk dat je het met Vista Media Center test? Ben erg beniewd. Mag ik vragen wat jou ervaringen zijn van de MSI Media-live kast? Welke hardware zit er in? enz. Heb dit namelijk al een tijdje geleden overwogen, maar met het gebrek van een tv-kaart het projectje maar op de lange baan geschoven.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:04:
[...]

Ik kan ook nergens vinden dat de Terratec Cinergy C PCI HD CI niet met Vista MC zou werken. Ik ben ook erg benieuwd. Helaas is er over kabel HD ontvangers niet erg veel info.
Nu is het ook zo dat er eind dit jaar of begin volgend jaar een update voor VMC komt, die HD-DVB-C en DVB-S2 zou ondersteunen (zien, is geloven). Je wil nu geen kaart aanschaffen die dan niet ondersteunt wordt door de VMC DVB-C implementatie... Je zou het beste kunnen wachten..., maar jah daar heb ik natuurlijk geen zin in ;)
@master_marcel, we zijn op zoek naar het zelfde. Ik hoop dat we er snel uit zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:47:
Ik kwam dit tegen:

[afbeelding]

Ik krijg deze morgen/overmorgen van Technotrend Nederland om te testen! (Ziggo DVB-C)

ik ga ook testen met Mediaportal, en Vista etc.

[ Voor 81% gewijzigd door jin op 26-06-2008 17:49 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jin schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:47:
Ik krijg hem morgen/overmorgen van Technotrend Nederland om te testen!

ik ga ook testen met Mediaportal, en Vista etc.

[...]
Mooi!
Maar hebben zij je verteld dat ie in beginsel zou moeten werken binnen MCE? Net als de FloppyDTV bijv.?
Hebben zij bijv. ook de 'DVB-T truuk' toegepast?
Daar heb je ze over gesproken neem ik aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

kaajee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:50:
[...]

Mooi!
Maar hebben zij je verteld dat ie in beginsel zou moeten werken binnen MCE? Net als de FloppyDTV bijv.?
Nee, ze hadden getest,maar in mce nog niet aan de praat
Hebben zij bijv. ook de 'DVB-T truuk' toegepast?
Daar heb je ze over gesproken neem ik aan.......
Geen idee, en daar heb ik "ze" niet over gesproken,

Ik weet wel dat ze BDA drivers hebben en WDM, en extra software voor "media center"

ik wacht het gewoon af, en ga voor TT en mijzelf testen.

[ Voor 13% gewijzigd door jin op 26-06-2008 19:54 ]

Twitch

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.