[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264868

Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Heeft niemand met een FloppyDTV last van hikjes in beeld? Regelmatig te zien... vooral bij tickers RTL7. Maar het is op alle zenders als je goed kijkt.

(Wat ik op een ander forum las, het schijnt dat intern gewerkt wordt met 59,97 fps en dat dat niet vloeiend gaat op een 50Hz tv. Het zou het kunnen verklaren, maar ik zou graag ervaringen van anderen willen zien)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246002

jin schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:47:
[...]

Ik krijg deze morgen/overmorgen van Technotrend Nederland om te testen! (Ziggo DVB-C)

ik ga ook testen met Mediaportal, en Vista etc.
Mooi man.Ik heb zelf ook Ziggo DVB-C met het HD pakket. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zijn er nu echt geen Caiway, Delta, Rekam, Kabel Noord, etc. klanten met DVB-C PC-TV kaart die mij aan een TS capture file kunnen helpen en deze online beschikbaar kunnen stellen via bijvoorbeeld www.rapidshare.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45
psy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:40:
Heeft niemand met een FloppyDTV last van hikjes in beeld? Regelmatig te zien... vooral bij tickers RTL7. Maar het is op alle zenders als je goed kijkt.

(Wat ik op een ander forum las, het schijnt dat intern gewerkt wordt met 59,97 fps en dat dat niet vloeiend gaat op een 50Hz tv. Het zou het kunnen verklaren, maar ik zou graag ervaringen van anderen willen zien)
Ik heb sowieso last van een bewegingsonscherp beeld, maar dat zou volgens anderen komen doordat mijn tv nog moet inspelen (Pana 46PZ85). Ik heb nog geen tickers op RTL7 gezien, volgens mij heb ik de TV nooit aanstaan op die momenten. In ieder geval heb ik een verre van vloeiend beeld. Net of ik framerate tekort kom. Het gekke is wel, stilstaand of niet snel bewegend beeld is haarscherp (Ziggo).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hmm dat is vreemd. Ik heb ook een PZ85, en ook Ziggo, maar het loopt wel vloeiend, op de regelmatige hikjes na. De tickers die ik bedoel zijn alleen te zien op RTL7 overdag op werkdagen (de beursticker)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als hier al wat over staat, maar weinig zin heel het spul door te lezen ;-)

Wat is er nu slim als je al een CI slot in je Plasma tv hebt zitten?

Dan is het probleem van digitale tv naar je HTPC toch opgelost en evt niet nodig. Of heb je op deze manier dan helemaal geen functionaliteit tussen HTPC en Digitale TV?

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:31

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:39:
Sorry als hier al wat over staat, maar weinig zin heel het spul door te lezen ;-)
*gaap* geen zin om te antwoorden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
psy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:40:
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als ik naar de deinterlacing properties van de VMR Renderer ga, zie ik bij interlaced content eveneens 59.97Hz staan, terwijl het om een PAL-uitzending gaat. Bij progressive klopt het wel, e.g. dan staat er gewoon 50Hz of een veelvoud daarvan. Gebruik ik de ATi MPEG decoder, dan staat er bij de deinterlacing properties van de VMR Renderer WEL 50Hz. Kortom, het lijkt erop dat voor interlaced content, de Cyberlink standaard van NTSC uitgaat.

Ik gok erop dat er ergens een setting niet goed staat, maar geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Sowieso mis ik bij de Cyberlink codecs meer settings die ik er wel zou verwachten, bijvoorbeeld die voor de colourspace. Ik heb een Sapphire HD3850 AGP en standaard pakt ie bij MPEG2 de verkeerde colorspace conversion en via een registry-hack heb ik dit kunnen corrigeren. Terwijl de MPEG2-decoder in MPC-HC hier gewoon een instelling/knop voor heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-07-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als ik naar de properties van de VMR Render ga, zie ik bij interlaced content eveneens 59.97Hz staan, terwijl het om een PAL-uitzending gaat. Bij progressive klopt het wel, e.g. dan staat er gewoon 50Hz of een veelvoud daarvan.

Ik gok erop dat er ergens een setting niet goed staat, maar geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Sowieso mis ik bij de Cyberlink codecs meer settings die ik er wel zou verwachten, bijvoorbeeld die voor de colourspace. Ik heb een Sapphire HD3850 AGP en standaard pakt ie bij MPEG2 de verkeerde colorspace conversion en via een registry-hack heb ik dit kunnen corrigeren. Terwijl de MPEG2-decoder in MPC-HC hier gewoon een instelling/knop voor heeft?
En loopt het beeld bij jou 100% vloeiend? Ik heb het alleen over normale uitzendingen, geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 20:58
RubenDJ schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:32:
[...]

Ik heb sowieso last van een bewegingsonscherp beeld, maar dat zou volgens anderen komen doordat mijn tv nog moet inspelen (Pana 46PZ85). Ik heb nog geen tickers op RTL7 gezien, volgens mij heb ik de TV nooit aanstaan op die momenten. In ieder geval heb ik een verre van vloeiend beeld. Net of ik framerate tekort kom. Het gekke is wel, stilstaand of niet snel bewegend beeld is haarscherp (Ziggo).
Ik denk dat dat te maken heeft Blend interlacing.

Blend deinterlacing zorgt voor een onscherpe bewezig, Bob is wel scherp maar zorgt voor nog wat trilling in het beeld. De betere deinterlacers zijn "kernel bob" van ffdshow en de pixel/motion adaptive deinterlacers van ATi en nVidia. Ik gebruik zelf op dit moment de Mainconcept mpeg2 decoder.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja (geen FloppyDTV btw, en heb een TFT-paneel op 75Hz). Maar, ik heb net ff een paar screenshots gemaakt met ATi's MPEG decoder en die van Cyberlink. Het verschil is opmerkelijk te noemen. Lijkt erop dat de Cyberlink codecs nogal wat fout doen met deinterlacing. Dit was ik ook al tegen gekomen in een aantal reviews een paar jaar terug, maar het lijkt erop dat ze het nog altijd niet gefixed hebben.

Overigens, geluid klopt niet met het beeld, ongeacht de gebruikte decoder.

Twee screenshots:
http://img53.imageshack.us/my.php?image=rtl7interviewjeanclaudeuc0.png
http://img395.imageshack.us/my.php?image=rtl7interviewjeanclaudetj3.png

[ Voor 59% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-07-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
Ja (geen FloppyDTV btw, en heb een TFT-paneel op 75Hz). Maar, ik heb net ff een paar screenshots gemaakt met ATi's MPEG decoder en die van Cyberlink. Het verschil is opmerkelijk te noemen. Lijkt erop dat de Cyberlink codecs nogal wat fout doen met deinterlacing. Dit was ik ook al tegen gekomen in een aantal reviews een paar jaar terug, maar het lijkt erop dat ze het nog altijd niet gefixed hebben.

Aha, jij hebt een andere DVB-C decoder, die intern ook rendert met 59,97fps, en het loopt ook niet vloeiend...kan jij nog een andere refreshrate van je monitor selecteren, bv 60Hz?

Overigens bij mij werkt de Cyberlink decoder ook niet goed, eveneens deinterlacing fouten. Ik gebruik het niet meer. Het geluid doet het trouwens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik kan een andere refeshrate selecteren ja, maar, het probleem zit hem niet in de DVB-C decoder of het beeldscherm. Het probleem zit hem in/tussen de codecs en de renderer. Wel jammer dat Cyberlink het niet goed doet, dat was/is toch mijn favoriete decoder, omdat ie relatief goed werkt met DVB-C (omschakelen tussen beeldformaten, error-resilence en recovery, etc). Ik ga ff wat forums afstruinen op zoek naar een antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik ben er over aan het denken om een HTPC in elkaar te gaan zetten om het huidige digitale kastje van Ziggo te vervangen. Op dit moment maken we gebruik van de Full HD ontvanger en daarbij hebben we natuurlijk een abonnement op de full HD kanalen. Mijn vraag is:

Is de in de startpost geboden oplossing voor digitale-tv kijken via de computer ook geschikt voor Full HD tv-signalen? Oftewel, werkt de CAM en CI module enzo allemaal hetzelfde voor full HD?

@klaus: bedankt voor het snelle antwoord. Grote kans dat ik dan binnenkort een nieuwe Media Portal HTPC in elkaar gaan knutselen want met dat samsung full HD kastje van Ziggo zijn opneemmogelijkheden om te huilen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ras op 05-07-2008 16:19 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Sa1

Ras schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:17:
Ik ben er over aan het denken om een HTPC in elkaar te gaan zetten om het huidige digitale kastje van Ziggo te vervangen. Op dit moment maken we gebruik van de Full HD ontvanger en daarbij hebben we natuurlijk een abonnement op de full HD kanalen. Mijn vraag is:

Is de in de startpost geboden oplossing voor digitale-tv kijken via de computer ook geschikt voor Full HD tv-signalen? Oftewel, werkt de CAM en CI module enzo allemaal hetzelfde voor full HD?
K heb welliswaar geen HD pakket en geen HD TV, maar dat brava HD test kanaal speelt m'n floppyDTV keurig af, hoeft van mij niet zo natuurlijk aangezien ik geen hd spullen heb, maar 't werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ras schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:17:
Oftewel, werkt de CAM en CI module enzo allemaal hetzelfde voor full HD?
Ja, CAM en CI hebben niks te maken met HD. Enigste wat relevant is voor HD is dat je de software (codecs, eg. Cyberlink/CoreAVC/etc) en eventueel hardware (UVD/PureVideo HD) hebt om het af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:21

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Ja, CAM en CI hebben niks te maken met HD.
Jawel hoor, zat CAMs die geen h.264 signalen doorsturen. Xcam, meeste Matrix CAMs, Aston 1.05 en er zijn er vast meer. Niet dat die met Ziggo werken, maar de CAM maakt wel wat uit.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
:confused: Op wat voor manier hebben die CAM's dan probleem met het feit dat het een h.264 signaal is? (wat overigens niet synoniem voor HD is, groot aantal landen die nu overschakelen naar DVB-T beginnen met h.264 SDTV en AAC) Een CAM decrypt het signaal, maar doet er verder toch niks mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Klaus_1250 op 05-07-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:35:
:confused: Op wat voor manier hebben die CAM's dan probleem met het feit dat het een h.264 signaal is? (wat overigens niet synoniem voor HD is, groot aantal landen die nu overschakelen naar DVB-T beginnen met h.264 SDTV en AAC) Een CAM decrypt het signaal, maar doet er verder toch niks mee?
Dat snap ik ook niet, maar ik heb van een heleboel mensen gelezen die niets of alleen geluid kregen met die CAMs op het HD-pakket van CanalDigitaal. Een stokoude Magic met een bepaalde versie antieke Tetra software erop bleek het dan weer wel te kunnen vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:05:
Dat snap ik ook niet, maar ik heb van een heleboel mensen gelezen die niets of alleen geluid kregen met die CAMs op het HD-pakket van CanalDigitaal. Een stokoude Magic met een bepaalde versie antieke Tetra software erop bleek het dan weer wel te kunnen vreemd genoeg.
Heeft volgens mij veel meer van doen met hardware timing toleranties tussen CAM en DVB apparaat met CI slot. Om maar een voorbeeld te noemen: Sony TV's met DVB-C tuner en CI slot die alleen geschikt zijn voor het weergeven van SDTV MPEG signalen hebben geen enkel probleem met de AlphaCrypt Classic CAM, maar met de 3000 series van de Sony TV's die wel HDTV MPEG signalen kunnen weergeven is het net Russisch roulette met de AlphaCrypt Classic CAM. Bij de nieuwe 4000 series van de Sony TV's is dat probleem weer opgelost. Ook is Sony nogal kieskeurig als het om Conax CAM's gaat. Bij HDTV heeft een DVB apparaat het nu eenmaal wat drukker waardoor dit soort tolerantie problemen eerder aan het licht kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels mijn TT 1501 DVB-C in gebruik. Na 2 weken alle zenders te hebben gezien kan ik inmiddels niks meer bekijken. Ik kirjg overal de melding: "You are not entitled to receive this programme!".

(Test Eurosport HD en Ned 1 HD 1080i test doen het wel trouwens, die zijn schijnbaar FTC)

Nu was ik wat laat met het insturen van het aanmeld formulier van Ziggo, maar ik vraag me af of dit vanzelf weer goed komt. Worden de codes van nieuwe smart-cards permanent uitgezonden, of moet ik de applicatie een tijdje op een bepaalde zender aan laten staan?

Iemand die hier iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een uur of wat op een gecodeerde zender laten staan. Misschien de helpdesk bellen of ze aub even je update uit willen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Coen: Zelfde gehad, was ook wat laat met insturen. Duurt minimaal een week voordat de activatiepuls word uitgezonden, en nu met het hele Ziggo gebeuren kan ik me voorstellen dat het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 20:58
Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:

Twee screenshots:
http://img53.imageshack.us/my.php?image=rtl7interviewjeanclaudeuc0.png
http://img395.imageshack.us/my.php?image=rtl7interviewjeanclaudetj3.png
Dat is precies wat ik bedoelde. De eerste is Bob de tweede is Blend.

Leesvoer: http://www.100fps.com/

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Klaus_1250 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:40:
@Coen: Zelfde gehad, was ook wat laat met insturen. Duurt minimaal een week voordat de activatiepuls word uitgezonden, en nu met het hele Ziggo gebeuren kan ik me voorstellen dat het langer duurt.
welnee man... heb het laatst nog gehad met m'n nieuwe ziggo kaartje, 2 weken waren ook verlopen. Gebeld (30 min in de wacht) en aangeven dat ik wel had opgestuurd maar dat het niet goed was. Zou 48 uur duren voordat het zou werken, maar dezelfde avond had ik weer gewoon digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Chilly_Willy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:47:
Dat is precies wat ik bedoelde. De eerste is Bob de tweede is Blend.

Leesvoer: http://www.100fps.com/
Daar lijkt het wel op, maar, Cyberlink noemt het zelf PixelAdaptive. En dat is dezelfde als ATi gebruikt voor deinterlacing. Verschil is wel dat de ene 1 Back Reference Sample pakt (Cyberlink) en ATi twee. In dat opzich mis ik Descaler toch wel, daar kon je echt uit tig deinterlacing en motion compensation methodes kiezen.

@Sa1: Ik had het erover als je niet belt :-) Als je belt kunnen het sneller doen idd. Kan sowieso binnen een uur, op de Sat heb je gewoon een website waarvan je een (her)activatiepuls kan aanvragen.

[ Voor 26% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-07-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45
Chilly_Willy schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat dat te maken heeft Blend interlacing.

Blend deinterlacing zorgt voor een onscherpe bewezig, Bob is wel scherp maar zorgt voor nog wat trilling in het beeld. De betere deinterlacers zijn "kernel bob" van ffdshow en de pixel/motion adaptive deinterlacers van ATi en nVidia. Ik gebruik zelf op dit moment de Mainconcept mpeg2 decoder.
Bedankt, met de Bob deinterlacer van Mediaportal ziet het beeld er inderdaad vele malen mooier en vloeiender uit, alleen wel trillend beeld inderdaad (vooral bij letters en dunne lijntjes zichtbaar). Zoals ik al zei gebruik ik Mediaportal waarbij ik ook de ffdshow decoder kan gebruiken. Maar als ik in de settings van ffdshow kernel bob aanzet en vervolgens die decoder gebruik in Mediaportal ziet het beeld er niet uit, heel veel jaggies bij de randen. Lijkt wel alsof er helemaal niet gedeinterlaced wordt. Zijn er misschein andere dingen die ik in moet stellen in de ffdshow configuratie?

Hoe gebruik jij die Mainconcept mpeg2 decoder? Als ik me niet vergis is dat een commerciele codec (DV Codec 2.4). Als ik de demo versie installeer kan ik deze niet selecteren binnen Mediaportal. Wat gebruik jij om TV te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door RubenDJ op 07-07-2008 22:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit eyh..

Kan het nog omslachtiger allemaal.

Ik denk, laat ik me er ook eens in verdiepen. Heb een prima PC en om nu meteen een HTPC erbij te kopen wil ik 'gewoon' een TV kaart + DVB-C ondersteuning erbij om eerst eens te testen.

Maar wat ik hier zo lees..

1. Niet allemaal werken ze met bij @home.
2. Niet allemaal werken ze met MCE, hetzij met 'hacked' drivers.
3. Je moet ook verstand hebben van codecs.
4. Je moet nog een CAM kopen.

Is er niet een webshop ofzo die zo'n pakket kant en klaar verkoopt met juiste drivers/software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:55:
Shit eyh..

Ik denk, laat ik me er ook eens in verdiepen. Heb een prima PC en om nu meteen een HTPC erbij te kopen wil ik 'gewoon' een TV kaart + DVB-C ondersteuning erbij om eerst eens te testen.

Is er niet een webshop ofzo die zo'n pakket kant en klaar verkoopt met juiste drivers/software?
Klik...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:55:
Shit eyh..

we zitten hier tenslotte op tweakers.net...dus zelf een beetje knutselen moet toch geen probleem zijn en is in mijn ogen toch ook wel een uitdaging vooral als het na een paar uurtjes super werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Heeft iemand hier al In.Di werkend gekregen op een Technotrend C1501 dvb-c kaartje? Ik krijg die rommel maar niet aan het werken. Hij detecteert de kaart, ik heb mce-tt-tools geinstalleerd maar heb geen flauw idee wat ik met die frequenties moet doen. Ik word er stilaan zot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:46:
[...]

we zitten hier tenslotte op tweakers.net...dus zelf een beetje knutselen moet toch geen probleem zijn en is in mijn ogen toch ook wel een uitdaging vooral als het na een paar uurtjes super werkt!
Dat is een waarheid als een koe en ik ben dan ook zeker niet vies van wat tweaken!
Enkel had ik wel verwacht,zoals dus bij FloppyDTV, dat er wel wat fabrikanten op waren ingesprongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Pluppie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:54:
Heeft iemand hier al In.Di werkend gekregen op een Technotrend C1501 dvb-c kaartje? Ik krijg die rommel maar niet aan het werken. Hij detecteert de kaart, ik heb mce-tt-tools geinstalleerd maar heb geen flauw idee wat ik met die frequenties moet doen. Ik word er stilaan zot van.
probeer ergens de lijst van gebruikte frequentie's te pakken te krijgen ;)
(en vermeld er even bij voor onze .nl-vrienden dat in.di onze dvb-c-kabelboer is voor het Belgische Limburg + nog kleine regio's die niet onder Telenet vallen)

maar is in.di volledig fta/ftc? ik dacht wel de meeste kanalen maar niet hun HD-kanalen en dergelijken.

hou ons in ieder geval op de hoogte of je het werkend krijgt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
YouCa wil de kabel openbreken

Eindelijk iets van concurrentie zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTPC besteld, nu enkel nog een CAM.

Nu lees ik overal dat het de Alphacrypt Classic moet zijn, maar ik heb nu ook deze gevonden.

Zal dat ook gaan werken? Gaat toch om de Irdeto ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Nee, gaat niet werken. Lees de startpost even goed door, staat er allemaal in.

[ Voor 56% gewijzigd door Klaus_1250 op 13-07-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Is het iemand al gelukt om de FloppyDTV/FireDTV kaarten werkend te krijgen onder MythTV?

Ik zoek me helemaal suf, maar kan niet veel meer vinden dan een aankondiging dat er wellicht een driver gaat komen. Ik heb deze kaart, maar krijg hem niet werkend onder Mythbuntu. De kaart 'primed' niet of zoiets.

Enig idee iemand?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

CrimsonRider schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:14:
Is het iemand al gelukt om de FloppyDTV/FireDTV kaarten werkend te krijgen onder MythTV?

Ik zoek me helemaal suf, maar kan niet veel meer vinden dan een aankondiging dat er wellicht een driver gaat komen. Ik heb deze kaart, maar krijg hem niet werkend onder Mythbuntu. De kaart 'primed' niet of zoiets.

Enig idee iemand?
k zou het ook wel willen, maar er staat ook overal dat er geen linux ondersteuning is voor dit ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Het zou mooi zijn als een bedrijf (zoals in het verleden Fujitsu-Siemens) een Full-Featured kaart uit zou brengen die ook geschikt is voor MPEG-4 (H.264), en daar Linux-drivers voor beschikbaar zou stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Hardware decoding zit op de GPU-kaarten tegenwoordig, dus de kans dat er nog een fabrikant komt die het op een DVB-C kaart plakt, lijkt me klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik denk dat je gelijk hebt. Hardware-matige MPEG-4 encodering op de kaart zou ook al mooi zijn.

Als er maar Linux-drivers voor zowel de encodering als decodering (op de GPU desnoods) beschikbaar zouden zijn. Dan kun je mooi een gestripte Linux gebruiken, zoals bijvoorbeeld (Lin)VDR, op een relatief simpel systeempje. Nu moet je vanwege Vista zélf, een krachtpatser in elkaar schroeven, om überhaupt het besturingssysteem te kunnen draaien.

Dat is juist het mooie van die Full-Featured kaarten, dat ze geoptimaliseerd zijn voor wat ze moeten doen. Daardoor kan de rest van het systeem zo goedkoop, stil en energie-zuinig mogelijk zijn, want dat dient enkel ter ondersteuning van zo'n kaart en om de verschillende processen in goede banen te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Beuzelarij schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:35:
Ik denk dat je gelijk hebt. Hardware-matige MPEG-4 encodering op de kaart zou ook al mooi zijn.

Als er maar Linux-drivers voor zowel de encodering als decodering (op de GPU desnoods) beschikbaar zouden zijn. Dan kun je mooi een gestripte Linux gebruiken, zoals bijvoorbeeld (Lin)VDR, op een relatief simpel systeempje. Nu moet je vanwege Vista zélf, een krachtpatser in elkaar schroeven, om überhaupt het besturingssysteem te kunnen draaien.

Dat is juist het mooie van die Full-Featured kaarten, dat ze geoptimaliseerd zijn voor wat ze moeten doen. Daardoor kan de rest van het systeem zo goedkoop, stil en energie-zuinig mogelijk zijn, want dat dient enkel ter ondersteuning van zo'n kaart en om de verschillende processen in goede banen te lijden.
Maar encodering van digitale content is natuurlijk helemaal niet nodig. En ik vrees dat er weinig fabrikanten nu nog een analoge tuner op de markt gaan brengen die een (analoge) MPEG4 encoder onboard hebben.
Per slot is de content al digitaal dus er is 0 noodzaak meer voor een encoder.....

Die full featured zullen ze zich ook niet aan wagen. Zoals gezegd; decodering is 'over gegaan' naar de GPU's (CPU's). Decodering is sowieso op dit soort kaarten weer een heel apart verhaal, want behalve het decoderings proces zul je dan ook weer moeten voorzien in een 'uitvoer' mogelijkheid. Dus een video out (tv-out/vga/hdmi/dvi/display port/etc), ergo; dat zal er niet (meer) zo snel komen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij hier duidelijk aangeven hoe ik het het goedkoopst DTV kan ontvangen op mijn HTPC via een pci kaart?.
Wat ik nodig denk te hebben is:

PCI kaart met ingebouwde CI.
Smartcard van @home maar dat moet via @ home dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
kaajee schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:01:
Maar encodering van digitale content is natuurlijk helemaal niet nodig. En ik vrees dat er weinig fabrikanten nu nog een analoge tuner op de markt gaan brengen die een (analoge) MPEG4 encoder onboard hebben.
Per slot is de content al digitaal dus er is 0 noodzaak meer voor een encoder.....
Natuurlijk hebben we het in dit topic over digitale TV. En ik weet dat je strikt genomen niet over encoderen moet spreken, maar dat wordt in het algemeen wel gedaan. Voor de duidelijkheid, ik doel dus op een DVB-C kaart die, in tegenstelling tot de reeds bestaande (Full-Featured)kaarten, ook in staat is MPEG-4 streams op je harde schijf te dumpen, én waarvoor Linux-drivers beschikbaar zijn.
Die full featured zullen ze zich ook niet aan wagen. Zoals gezegd; decodering is 'over gegaan' naar de GPU's (CPU's). Decodering is sowieso op dit soort kaarten weer een heel apart verhaal, want behalve het decoderings proces zul je dan ook weer moeten voorzien in een 'uitvoer' mogelijkheid. Dus een video out (tv-out/vga/hdmi/dvi/display port/etc), ergo; dat zal er niet (meer) zo snel komen.......
De Dreambox DM800 oplossing kan daarbij gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste Peeps ,

Na wat deel 1 en 2 door gelezen te hebben weet ik het.
Mijn 50cm oude beeldbuis gaat eruit.
M`n Samsung Ziggo decoder gaat er ook uit.

Hiervoor terug komt m`n nieuwe 32"inch full HD met een HTPC :9~ volgens best buy(AMD Athlon X2 4850e,Gigabyte GA-MA78GM-S2H, met 4gbRam). 8)
De cam en de DVB-c moeten nog aangeschaft worden. Omdat ik Ziggo heb wordt het de Aphacript.

Ik heb geen ervaring met Media center ,maar schijnen meer stemmen naar XP MCE 2005 te gaan dan naar Vista 64 MCE ? :? :? En welke DVB-c kan ik het beste aanschaffen ? Ik zie al veel fabrikanten adverteren dat ze in vista 64-bits driver ondersteuning hebben in vista.....terwijl op op pagina 1 van dit topic er maar 3 staan..

-Ik wil full-hd kunnen ontvangen :9~ , het liefst opnemen terwijl ik een ander kanaal kijk >:) ,mijn vrouw en kinderen moeten ermee om kunnen gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Qubitzz op 17-07-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
carpetburn schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:02:
...
Ik heb geen ervaring met Media center ,maar schijnen meer stemmen naar XP MCE 2005 te gaan dan naar Vista 64 MCE ?
...
-Ik wil full-hd kunnen ontvangen :9~
Succes hè. Begin nu eens gewoon dit topic vanaf het begin door te lezen. Dat geldt ook voor XraiDeD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Beuzelarij schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:43:
Voor de duidelijkheid, ik doel dus op een DVB-C kaart die, in tegenstelling tot de reeds bestaande (Full-Featured)kaarten, ook in staat is MPEG-4 streams op je harde schijf te dumpen, én waarvoor Linux-drivers beschikbaar zijn.
Dan heb je het over transcoding eigenlijk. DVB-C videostreams zijn of MPEG2 of H264 (SDTV kanalen zijn bijna altijd MPEG2, HDTV bijna altijd H264). Voor een DVB-C kaart maakt het weinig uit welk formaat het is, dus je kan ze altijd op je harde schijf dumpen, H264 en MPEG2. Maar ik gok erop dat je doelt op een MPEG2 kanaal in H264 opslaan, e.g. realtime transcoding. Realtime transcoding niet optimaal als het gaat om bestanden op te slaan/archiveren. In dat geval kan je programma's beter in zijn geheel opslaan, en vervolgens een multi-pass transcoding met goede post-processing op loslaten. Dan krijg je goede kwaliteit en minder grote bestanden.
carpetburn schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:02:
Ik heb geen ervaring met Media center ,maar schijnen meer stemmen naar XP MCE 2005 te gaan dan naar Vista 64 MCE ? :? :? En welke DVB-c kan ik het beste aanschaffen ? Ik zie al veel fabrikanten adverteren dat ze in vista 64-bits driver ondersteuning hebben in vista.....terwijl op op pagina 1 van dit topic er maar 3 staan..

-Ik wil full-hd kunnen ontvangen :9~ , het liefst opnemen terwijl ik een ander kanaal kijk >:) ,mijn vrouw en kinderen moeten ermee om kunnen gaan :)
Topic Start is ietswat verouderd. Opnemen en kijken tegelijkertijd kan alleen als digitale kanalen op dezelfde frequentie/transponder zitten, helaas zijn er geen dual-tuner DVB-C kaarten (een zeer grote gemiste kans van de DVB-C kaart-fabrikanten). De Alphacrypt ondersteund wel decodering van meerdere kanalen, alleen kun je die niet delen tussen meerdere DVB-C kaarten (technisch kan het wel, maar niet geimplementeerd in DVB PCI oplossingen). Dus tenzij je bereidt bent twee DVB-C kaarten te kopen en twee Alphacrypts, word opnemen en kijken lastig.

Over het XP MCE vs Vista 64 MCE kan ik niet echt oordelen (gebruik geen van beide), maar... 64bits drivers blijven een probleem. Voordat je die weg kiest, moet je er wel zeker van zijn dat de 64 bits drivers goed werken met je hardware configuratie. In het algemeen ben ik geen fan van Vista, te zwaar en te log. Lijkt me dat die Athlon X2 4850e wel erg minimaal is, tenzij je Vista grondig tweaked. Sowieso zit je met de striktere DRM-zaken in Vista. Meen me te herinneren dat er in de VS al gevallen waren waarbij bepaalde programma's niet meer konden worden opgenomen vanwege broadcast flags.

[ Voor 61% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-07-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik bedoel een kaart die een H.264, MPEG-4 Part 10 stream direct op je harde schijf kan dumpen, én waarvoor dus ook Linux-drivers bestaan.
Klaus_1250 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:30:
Voor een DVB-C kaart maakt het weinig uit welk formaat het is, dus je kan ze altijd op je harde schijf dumpen, H264 en MPEG2.
Weet je dat zeker? Ik dacht dat die Full-Featured kaarten enkel MPEG-2 signalen aankunnen. Heb onlangs nog een ranzige scan gemaakt, en daar vond ik (uit m'n hoofd nu) Discovery HD, Film 1 HD, Eurosport HD en Nederland 1 HD. Discovery is MPEG-2, Nederland 1 HD zijn ze nu geloof ik aan het testen met zowel 1080i als 720p, dus wellicht dat daar ook een MPEG-2 variant tussenzit, maar als beide andere kanalen MPEG-4 zijn, dan herkent de kaart ze in ieder geval dus wel. Dat zou jouw uitspraak dan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Over het XP MCE vs Vista 64 MCE kan ik niet echt oordelen (gebruik geen van beide), maar... 64bits drivers blijven een probleem.
Hij wil Full-HD. MPEG-4 streams in MCE gaat (voorlopig?) niet werken, vanwege DVR-MS specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
NL1HD is 720p H264 en er is een testkanaal met H264 1080i. Discovery HD is het enigste kanaal dat MPEG2 HDTV is, iig bij Ziggo. Maar, een DVB-C kaart kan gewoon MPEG2 en H264 streams ontvangen. De kaart doet zelf namelijk niks met de stream.
Hij wil Full-HD. MPEG-4 streams in MCE gaat (voorlopig?) niet werken, vanwege DVR-MS specificatie.
Ok, sorry, wist niet dat MCE alleen maar in DVR-MS kon opnemen (gebruik zelf geen MCE), maar dan snap ik nu ook de heisa uit de VS met de copyright bits die recent werden meegezonden. Maar sowieso, als je voor Windows MCE gaat zul je er sowieso mee rekening moeten houden dat je later of vroeger dingen niet meer mag zien cq opnemen. DRM meuk zit niet voor niks Vista.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-07-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
Maar, een DVB-C kaart kan gewoon MPEG2 en H264 streams ontvangen. De kaart doet zelf namelijk niks met de stream.
Ik weet dat de kaart de stream gewoon dumpt, er zijn logischerwijs ook geen bitrates e.d. in te stellen. Ik ging er echter ook (abusievelijk, blijkt nu) vanuit dat zo'n kaart andere dan MPEG-2 streams, gewoonweg niet zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
[...]
Dan heb je het over transcoding eigenlijk. DVB-C videostreams zijn of MPEG2 of H264 (SDTV kanalen zijn bijna altijd MPEG2, HDTV bijna altijd H264). Voor een DVB-C kaart maakt het weinig uit welk formaat het is, dus je kan ze altijd op je harde schijf dumpen, H264 en MPEG2. Maar ik gok erop dat je doelt op een MPEG2 kanaal in H264 opslaan, e.g. realtime transcoding. Realtime transcoding niet optimaal als het gaat om bestanden op te slaan/archiveren. In dat geval kan je programma's beter in zijn geheel opslaan, en vervolgens een multi-pass transcoding met goede post-processing op loslaten. Dan krijg je goede kwaliteit en minder grote bestanden.
Ok ! ,transcoding ,MPEG2 ,H264 ,SDTV ,realtime transcoding,multi-pass transcoding 8)7 ben je ff kwijt en ga wel ff googlen vanavond.
Dan maar iets grotere bestanden if you don`t mind. ;)
Dus tenzij je bereidt bent twee DVB-C kaarten te kopen en twee Alphacrypts, word opnemen en kijken lastig.
Dacht ik wel. op analoog heb je wel versies met dubbele tuners maar voor dvb-c wist ik het niet.
Over het XP MCE vs Vista 64 MCE kan ik niet echt oordelen (gebruik geen van beide), maar... 64bits drivers blijven een probleem. Voordat je die weg kiest, moet je er wel zeker van zijn dat de 64 bits drivers goed werken met je hardware configuratie.
Daarom kijk ik eerst goed of de dvb-c kaart die ikwil minimaal eigen 64 bits drivers heeft.
Lijkt me dat die Athlon X2 4850e wel erg minimaal is, tenzij je Vista grondig tweaked. Sowieso zit je met de striktere DRM-zaken in Vista. Meen me te herinneren dat er in de VS al gevallen waren waarbij bepaalde programma's niet meer konden worden opgenomen vanwege broadcast flags.
Nee hoor ,ding stookt maar max 45watt en alles kan passief gekoeld worden ! <KLIK>
Hoe zit dat met die streams ? Mpeg-2 en Mpeg4 ? full HD kan dat alleen maar mpeg4 zijn dan ?
Digitaal signaal van Ziggo (HD) is toch mpeg-2 stream ? Welke kabelboeren werken dan met MPEG-4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

carpetburn schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Daarom kijk ik eerst goed of de dvb-c kaart die ikwil minimaal eigen 64 bits drivers heeft.
Ik heb deze week een HTPC aangeschaft, onderzoek/forums/internetwinkel geraadpleeg maar heb regelmatig gelezen dat 64 bit Vista overdone is voor HTPC. Heb je niet nodig. Afgezien van het feit of je idd alle drivers kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Anoniem: 261170 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 07:31:
[...]

Ik heb deze week een HTPC aangeschaft, onderzoek/forums/internetwinkel geraadpleeg maar heb regelmatig gelezen dat 64 bit Vista overdone is voor HTPC. Heb je niet nodig. Afgezien van het feit of je idd alle drivers kan vinden.
Makkelijk gezegt, maar ik lees nergens concrete feiten die vista 64 afraden. afgezien van drivercompabiliteit dan.
Ik hoef niet te zoeken omdat het moederboard uit deze configuratie vista comatible is. Verder zit er geen additionele hardware op behalve de DVB-c kaart. En beter kies ik dan een kaart die vista compatible is. Lijkt me gewoon beter om mijn hardware te kiezen op compabilitiet van de meeste os-en.
Lees niet verkeerd ,als "iets" niet in MCE kan stap ik net zo makkelijk over naar een ander pakket.
Maar in deze lijkt het me het beste op in een Opel te beginnen ipv een Morgan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01
Na een tijdje meegelezen te hebben op dit forum heb ik recentelijk ook de overstap gemaakt naar een Mediacenter-pc. Dit zijn de specs:

Antec NSK1480
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon BE-2350 (wordt nog vervangen door een phenom 9150e)
A-data 4Gb DDR2-800
2x Samsung Spinpoint F1 750GB (75GB RAID-1, rest RAID-0)
Terratec Cinergy C PCI HD met CI-kaart
DVD-speler (wordt uiteindelijk vervangen door een BlueRay brander / lezer)
Microsoft Remote + Mediacenter Keyboard
Alphacrypt Classic CAM-module (3.15)
Microsoft Vista Home Premium 64bit
Mediaportal 1.0 RC1 (na vandaag RC2)

Met de Terratec kaart heb ik een klein gokje genomen, omdat ik eigenlijk nog niemand gehoord had die Digitale TV aan de praat had gekregen met deze kaart. Verder is de kaart ook full-pci, terwijl in het kastje alleen low-profile past. Vandaar dat ik de bracket eraf heb geschroefd. Deze zal ik waarschijnlijk nog modificeren tot low profile. De CI-module heb ik in de kast met tywraps vastgezet.

Uiteraard ben ik tegen problemen aangelopen met deze kaart. Ik heb hem eerst aan de praat proberen te krijgen met de eigen tv-software van Terratec. Om 1 of andere reden kreeg ik totaal geen signaal of beeld binnen. Na een hoop troubleshooting kwam ik erachter dat het aan de drivers lag. Ik had de laatste versie van de site van Terratec gehaald (BDA en digital gesigned), echter om 1 of andere reden werkt de kaart alleen maar met de meegeleverde cd-drivers. Nadat het met de meegeleverde drivers wel werkte heb ik Mediaportal geinstalleerd en daar alles ingesteld. Works like a charm! :P

Bovenstaande configuratie heb ik aangesloten op een lcd-scherm van sony: de KDL-32W4000. Dit scherm heeft een mooi extratje: hierin kan je ook een cam-module steken en een smartcard van Ziggo! Dus ipv 2 tuners en 2 ci-slots etc gebruik ik er maar 1 (puur voor het opnemen) en daarnaast gebruik ik de tv om gewoon lekker digitaal tv te kijken _/-\o_ .. Met maar 1 afstandbediening. Uiteindelijk heb ik dus de kosten voor een extra tv-kaart uitgespaard. Heb dus wel 2 cam-modules en 2 smartcards moeten aanschaffen.

Ik ben erg blij met mijn speeltjes, nu het allemaal werkt zoals ik het wil! En het werkt allemaal gewoon prima op vista 64bit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
@ mathman : heb je ook een iets opgenomen van een HD-uitzending ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
nope nog niet... wil het wel testen voor je... wat wil je ervan weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
er wordt hier gesproken over een Hd testkanaal, die zend uit op 1080i ,kan je die ontvangen/opnemen of alleen maar de 720p kanalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik kan hem in ieder geval ontvangen.. Dus ik denk ook wel opnemen. Heb de extra frequentie waar de testkanalen (nl 1 en eurosport) opnieuw moeten scannen.

Hiervoor kon ik sowieso al NL1 HD 720P ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
nederland 1 op 1080 bij ziggo ,kan je deze opnemen ? Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/ned1hd_test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 20:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

carpetburn schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:17:
[...]Makkelijk gezegt, maar ik lees nergens concrete feiten die vista 64 afraden. afgezien van drivercompabiliteit dan.
Let er wel even op dat "officieel" MediaPortal (De gratis MCE tegenhanger) niet supported wordt op een 64 bits OS. <klik>

Er zijn echter wel personen die Mediaportal probleemloos draaien op een 64 bits OS.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 08:59
carpetburn schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:10:
nederland 1 op 1080 bij ziggo ,kan je deze opnemen ? [afbeelding]
Zelf ben ik nu ook aan het testen met een DVB-C (TechnoTrend CT-3650CI/C-1501)+Alphacrypt combinatie. :)
Dit geeft natuurlijk allemaal leuke mogenlijkheden.

Voor de geinteresseerden hier een stukje Eurosport HD (1080i/H264/107MB/1m12s)
Jammer genoeg is er bij Ziggo momenteel nog geen AC3/DD51 Engels audio beschikbaar.

Rapidshare: EurosportHD_1080i_Sample.ts
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/4130/eurosporthd1080isamplelk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@The Doman: kun jij misscien wat meer info posten over die TechnoTrend 3650? Wat zijn je ervaringen, hoe snel kun je zappen, geen last van USB-problemen, werkt DVB-T, etc? Heb er nog nergens een review van gezien, dus ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:31:
@The Doman: kun jij misscien wat meer info posten over die TechnoTrend 3650? Wat zijn je ervaringen, hoe snel kun je zappen, geen last van USB-problemen, werkt DVB-T, etc? Heb er nog nergens een review van gezien, dus ben wel nieuwsgierig.
Er is een forum: http://www.technotrend.tv/tt_forum

Helaas niet zo heel erg actief. Ik had ook gehoopt op wat reviews van de eerste gebruikers die kennelijk exemplaren hebben ontvangen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ff een vraagje, ik gebruikt al een jaar of 2 vista MCE 32bit icm 2 keer firedtv.
het werkt super beeld is goed nooit vastlopers of vage foutmeldingen wat je vroeger nog wel had met xp mce.

Maar nu met die HD kanallen vraag ik me af of er misschien al oplosingen zijn omdat binnen mce te kijken ?

is mediaportal al vergelijkbaar aan vista mce ? net zo stabiel? de laatste versies die ik had geprobeed was een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:34
markmg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:18:
ff een vraagje, ik gebruikt al een jaar of 2 vista MCE 32bit icm 2 keer firedtv.
het werkt super beeld is goed nooit vastlopers of vage foutmeldingen wat je vroeger nog wel had met xp mce.

Maar nu met die HD kanallen vraag ik me af of er misschien al oplosingen zijn omdat binnen mce te kijken ?

is mediaportal al vergelijkbaar aan vista mce ? net zo stabiel? de laatste versies die ik had geprobeed was een drama
Gaat nog een lange tijd duren voordat het kan binnen Vista...in Oktober moet er een upgrade uitkomen voor VMC en daar zit als je de geruchten mag geloven geen HD ondersteuning in.
Wel moet teletekst mogelijk worden binnen VMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

markmg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:18:is mediaportal al vergelijkbaar aan vista mce ? net zo stabiel? de laatste versies die ik had geprobeed was een drama
Qua functionaliteit en configureerbaarheid is het vele malen beter dan Vista of XP MCE. Ook is de look and feel goed, aangezien er te kiezen valt uit de vele skins die te downloaden zijn. De stabiliteit is ook de laatste tijd (en zeker met de release van RC1 en onlangs RC2) sterk verbeterd.

Ik ben ongeveer een half jaar geleden overgestapt van MCE naar Mediaportal en het bevalt me prima. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
[...]
Qua functionaliteit en configureerbaarheid is het vele malen beter dan Vista of XP MCE. Ook is de look and feel goed, aangezien er te kiezen valt uit de vele skins die te downloaden zijn. De stabiliteit is ook de laatste tijd (en zeker met de release van RC1 en onlangs RC2) sterk verbeterd.

Ik ben ongeveer een half jaar geleden overgestapt van MCE naar Mediaportal en het bevalt me prima. :)
Werken de FloppyDTV's stabiel onder mediaportal? Heb jij of iemand anders daar ervaring mee??

Ik heb wat problemen om de tv-kanalen in Vista Media Center te krijgen.
Heb verschillende forums bezocht maar de stappenplannen of oplossingen die ik daar vindt werken niet voor mij.

Het volgende heb ik uitgevoerd:
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van mijn HTPC.
Tot nu toe krijg ik het nog niet voor elkaar om de tv kanalen in Vista Media Center te laden.

De volgende acties heb ik gedaan:
Transponderlijst van dit FireDTV-forum geplukt. En in FireDTV Viewer zie ik alle kanalen. Werkt prima.

Vervolgens heb ik onderstaand stappenplan uitgevoerd (ook op forum van FireDTV gevonden). Alle stappen kan ik uitvoeren. Maar bij stap 8 gaat het fout.
1) start vista mce
2) deze zegt nieuwe tunerkaarten gevonden te hebben en vraagt of ik deze wil configureren
3) dat doe ik en ik kies voor 2 tuners (zoals er in zit)
4) instellen postcode 6216 ap en zoeken naar kanalen
5) hij vindt niets maar dat is blijkbaar normaal
6) kanalen bewerken en alles selecteren
7) gids gegevens ophalen
kanalen sorteren (hell of a job)

Bij stap 6 zie ik 198 kanalen met de bijbehorende namen. Selecteer ze allemaal en kies opslaan.
Stap 7, ik haal de gegevens op. Maar bij stap 8 wil ik de kanaalvolgorde wijzigen. Ik zie hier 198 kanalen met overal de melding "NIET GECONFIGUREERD". Er valt dus weinig te sorteren. Als ik desondanks naar het tv menu navigeer en ik kies voor "gids" dan krijg ik de melding dat er geen kanalen zijn. Ook het leeg maken van de map ....\eHome\EPG..... en vervolgens de stappen opnieuw uitvoeren biedt geen oplossing.

Iemand suggesties??

Bedankt!

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 261170 op 21-07-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik sta op het punt de volgende config te bestellen:

GigaByte GA-MA78GM-S2H
Antec NSK2480 Zilver/Zwart, 380 Watt
Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Microsoft Remote Control+Receiver Windows Media Center
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
AMD Athlon 64 X2 4850E 2.50 GHz, 1000 MHz, 1 MB, Boxed
NEC AD-7200 S-ATA, Bulk, Zilver
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
CAM AlphaCrypt DVB-C

Ik heb zelf nog een 250 GB HD

Ik wil XP SP3 32 bit icm MediaPortal draaien.

Ik zit echter nog met een paar vraagjes.

- Op de Microsoft MCE remote zit geen teletekst knop. Kun je dmv van de afstandsbediening toch makkelijk bij teletekst komen? Of kan ik beter voor andere remote gaan? (ik neem aan dat ik via FloppyDTV teletekst kan bekijken?)
- Hoe is jullie ervaring om je film/muziek collectie op een NAS te hebben staan? Gaan lijst laden beetje vlot? Ik denk er namelijk over om evt te booten van een CF kaartje en de rest van een NAS te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 261170 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:16:
[...]Werken de FloppyDTV's stabiel onder mediaportal? Heb jij of iemand anders daar ervaring mee??

Ik heb wat problemen om de tv-kanalen in Vista Media Center te krijgen.
Yep, ik heb een single Floppy-DTV in mijn HTPC. De reden dat ik oorspronkelijk ben overgestapt van MCE naar Mediaportal was meerendeels te wijten aan de toch relatief slechte werking onder MCE.

De problemen die jij beschrijft ben ik ook wel eens tegengekomen. Hetzij net iets anders. Zenders opzoeken en configureren werkte wel probleemloos. Vervolgens kon ik bijvoorbeeld een week probleemloos kijken en vervolgens werkten bepaalde zenders niet meer. In het zenderoverzicht stonden deze dan als "niet geconfigureerd".

sowieso werkt het configureren onder Mediaportal stukken beter, een scan op beschikbare zenders duurt onder Mediaportal nog geen 10 minuten, terwijl dit onder MCE toch al gauw drie kwartier in beslag nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ook problemen heetf met de combo ga-ma78gm-s2h (v1.0) en Terratec Cinergy C PCI?

..of iemand die deze setup WEL werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Ned1 HD niet te vinden met FireDTV (Caiway)

Ik heb sinds enige tijd een Vista PC met digitale FloppyDTV-kabel (DVB-C) tuner in gebruik, waarmee ik een aantal HD-kanalen (Film1 HD, HD Demo, NGC HD) kan bekijken op een Samsung 226BW monitor m.b.v. een ATI HD-2600 XT kaart: perfect
Ik heb voor de setup van alle kanalen in FireDTV volgens de aanwijzingen een scan uitgevoerd; e.e.a. gaat goed, er worden 195 TV-kanalen gevonden (113 radio), eerst heb ik wel een MCE scan gedraaid
omdat ik niet wist of de transponder lijst in de FireDTV scan uit die MCE scan afkomstig moest zijn.

Wat ik mis (en misschien is er wel meer) zijn de 2 HD-kanalen Ned1, die op een Samsung DCB-H360R HD tuner sinds 1-juni-2008 wel te zien zijn onder kanaalnr 401: 720P en nr 421: 1080i

Ik weet dus dat de betreffende kanalen aanwezig zijn, maar misschien niet in de gids informatie zijn opgenomen en ben benieuwd of er iemand uitgevogeld heeft hoe de gegevens van de betreffende kanalen toch op te sporen en alsnog aan de kanalenlijst toe te voegen?

Uiteraard heb ik al langere tijd intensief op internet en de diverse fora gezocht, maar ik ben dit probleem nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Geluid ontbreekt in HD-kanalen zonder AC3 (Caiway)

Ik heb sinds enige tijd een Vista PC met digitale FloppyDTV-kabel (DVB-C) tuner in gebruik, waarmee ik een aantal HD-kanalen (Film1 HD, HD Demo, NGC HD) kan bekijken en beluisteren (met FireDTVvieuwer) op een Samsung 226BW monitor m.b.v. een ATI HD-2600 XT kaart: perfect!

Sommige HD-kanalen, waarbij een AC3 aanduiding ontbreekt, zoals BRAVA, EXQI, Melody ZEN, NGC HD (1) en SPORT1 HD geven echter geen geluid (althans met de instellingen die ik nu heb).

Ik veronderstel dat er wel iets aan te doen is en heb gezien dat er bij de opties in FireDTVviewer op het gebied van geluid genoeg zaken ingesteld kunnen worden, ik heb onder Decoder-settings onder AC3 een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar als het geen AC3 is, lijkt me dat toch niet zinvol. Kortom: ik weet niet waar ik het moet zoeken; of: komt het door een (niet standaard) data-stream codering die niet door FloppyDTV(firmware) of FireDTV(software) herkent wordt? Ik heb diverse codecs ter beschikking Cyberlink, ATI, ffdshow, Nero, MS waaruit gekozen zou kunnen worden of waarbinnen instellingen veranderd zouden moeten worden als het probleem in de codecs zou liggen, die in FireDTVviewer gebruikt worden.

Uiteraard heb ik al langere tijd intensief op internet en de diverse fora gezocht, maar een oplossing voor dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
welke codecs heb je allemaal geinstalleerd en welke heb je ge-deinstalleerd ?

Weet iemand of het uitmaakt welke Alphacrypt classic ik kan nemen er zijn namelijk meerdere revisies.
op pagina 1 staat :CAM: Alphacrypt Classic 3.05 of hoger.
Die 3.05 is toch de firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dat is de firmware ja. Daarvan heb je idd. minimaal 3.05 nodig, maar de meest recente versie is aan te raden. Ik kan me voorstellen dat recente Ziggo kaarten niet meer out-of-the-box werken met oudere firmwares (tenminste, dat is de situatie in Duitsland).
Er zijn volgens mij ook verschillende hardware-revisies, e.g. ik heb volgens mij een 1.1 (wat doet vermoeden dat er ook een 1.0 is), maar ik heb dat verder nog nooit in een discussie zien terugkomen.

Let er wel op dat je een Alphacrypt Classic neemt en niet een Alphacrypt Light!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:08:
[...]
Yep, ik heb een single Floppy-DTV in mijn HTPC. De reden dat ik oorspronkelijk ben overgestapt van MCE naar Mediaportal was meerendeels te wijten aan de toch relatief slechte werking onder MCE.

De problemen die jij beschrijft ben ik ook wel eens tegengekomen. Hetzij net iets anders. Zenders opzoeken en configureren werkte wel probleemloos. Vervolgens kon ik bijvoorbeeld een week probleemloos kijken en vervolgens werkten bepaalde zenders niet meer. In het zenderoverzicht stonden deze dan als "niet geconfigureerd".

sowieso werkt het configureren onder Mediaportal stukken beter, een scan op beschikbare zenders duurt onder Mediaportal nog geen 10 minuten, terwijl dit onder MCE toch al gauw drie kwartier in beslag nam.
Zelf heb ik 2 Floppy-DTV's in mijn systeem zitten. Hoor daar toch geen bijster goede verhalen over om die stabiel te krijgen onder media portal. Ik heb mijn HTPC pas een paar dagen, dus ik geef vista media center eerst nog maar een kans. Op een andere pc ben ik wel al aan het experimenteren met media portal. Moet wel zeggen dat het heeel erg verleidelijk is om over te stappen naar MP O+

Ben er achter gekomen dat vanuit de winkel de verkeerde drivers zijn geinstalleerd voor mijn floppy-dtv's. Gisteravond de juiste (mce) drivers geinstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb inmiddels nog wat meer info. Ik moet de registry opschonen (..../transponders/ziggo) leeg maken en de EPG map opschonen (:\ProgramData\Microsoft\eHome ) en dan nog eens proberen... vanavond weer wat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Klaus_1250 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:20:

Let er wel op dat je een Alphacrypt Classic neemt en niet een Alphacrypt Light!
I sure do ! Thanx voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds vrijdag werkt hier de combinatie van Ziggo met FloppyDTV + Alphacrypts niet meer in Windows Media Center, heb nog geen andere oplossingen geprobeerd, voornamelijk omdat we via een Linksys extender werken hier.
Kan kanalen blijven zoeken tot ik een ons weeg, maar krijg geen kanalen meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vincentio schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
Sinds vrijdag werkt hier de combinatie van Ziggo met FloppyDTV + Alphacrypts niet meer in Windows Media Center, heb nog geen andere oplossingen geprobeerd, voornamelijk omdat we via een Linksys extender werken hier.
Kan kanalen blijven zoeken tot ik een ons weeg, maar krijg geen kanalen meer binnen.
Standaard decoder werkt nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:08:

Ofschoon ik niet met MCE, noch met Mediaportal werk, heeft (theoretisch in ieder geval) Mediaportal nog een aantal belangrijke voordelen: Zo ondersteunt Mediaportal EPG via DVB, dus je hoeft niet ergens een feed vandaan te halen maar de programma-informatie komt direct vanuit het kanaal, en je kunt er gewoon HD op ontvangen en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Beuzelarij schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:31:
[...]

Ofschoon ik niet met MCE, noch met Mediaportal werk, heeft (theoretisch in ieder geval) Mediaportal nog een aantal belangrijke voordelen: Zo ondersteunt Mediaportal EPG via DVB, dus je hoeft niet ergens een feed vandaan te halen maar de programma-informatie komt direct vanuit het kanaal, en je kunt er gewoon HD op ontvangen en opnemen.
En teletekst via DVB-C, maar goed het wordt off-topic. Dit topic gaat immers specifiek over DVB-C op de pc. Voor Mediaportal en MCE zijn andere topics. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 22-07-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:07:
Iemand die ook problemen heetf met de combo ga-ma78gm-s2h (v1.0) en Terratec Cinergy C PCI?

..of iemand die deze setup WEL werkend heeft?
Aangezien niemand hierop reageert en ook Gigabyte en Terratec niet DENK ik dat het wellicht veilig is om aan te nemen dat deze combo, op dit moment, compatibiliteits problemen heeft en dus NIET werkt.

Mijn Cinergy C PCI gaat retour en ik schaf een FloppyDTV aan.

Wellicht idee om op te nemen in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vincentio schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
In welke regio zit je? Ik heb sinds vorige week namelijk een HTPC met 2x FloppyDTV icm Ziggo. Heb het hele weekend zitten prutsen om alle tv-kanalen in VMC te krijgen en dat is gisteren gelukt. Dus hier (maastricht) werkt het wel nog. Wellicht toch iets mis in je configuratie.
Misschien heb je nog iets aan dit stappenplan:
http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=543&highlight=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:21:
Aangezien niemand hierop reageert en ook Gigabyte en Terratec niet DENK ik dat het wellicht veilig is om aan te nemen dat deze combo, op dit moment, compatibiliteits problemen heeft en dus NIET werkt.

...

Wat werkt er dan wel / niet? E.g. wat zijn de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:21:
[...]

Mijn Cinergy C PCI gaat retour en ik schaf een FloppyDTV aan.

SittingDuck: Als je hier in mijn post kijkt, zie je dat ik ook een cinergy c pci hd heb aangeschaft. Bij mij werkte het eerst ook niet. Totdat ik een oudere driver installeerde (versie 1.1.0.101, stond bij mij op de driver-cd). Hierna werkte alles 'like a charm'. Dit is dus op hetzelfde moederbordje als jij hebt.

Iets anders: hebben andere mensen in Ziggo-@home gebied (bijvoorbeeld regio zwolle) ook plotseling geen signaal meer op RTL8? Of hebben ze weer eens de kanalen aangepast en deze ergens anders neergezet?

edit: zie nu net op www.digitalekabeltelevisie.nl dat het kanaal RTL8 verplaatst is naar transport stream 15. Opnieuw lopen scannen: nieuw kanaal gevonden! Heb alleen eigenlijk geen zin om dat ook bij de tv te doen... wil eigenlijk maar 1 kanaal toevoegen daar. Nu ja, maar ff kijken hoe ik dat fix.

[ Voor 13% gewijzigd door mathman op 23-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ziggo verandert elke week wel wat aan de kanaalindeling. Verplaatsen van kanalen komt niet zo heel vaak voor (1 keer per maand), meestal worden er wat PID/VID/etc. omgewisseld. Ik blijf me er over verbazen dat ze zo vaak dingen "moeten" veranderen, maar heb vaak het idee dat het meer is om bepaalde apparatuur dwars te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:56:
[...]

SittingDuck: Als je hier in mijn post kijkt, zie je dat ik ook een cinergy c pci hd heb aangeschaft. Bij mij werkte het eerst ook niet. Totdat ik een oudere driver installeerde (versie 1.1.0.101, stond bij mij op de driver-cd). Hierna werkte alles 'like a charm'. Dit is dus op hetzelfde moederbordje als jij hebt.

Iets anders: hebben andere mensen in Ziggo-@home gebied (bijvoorbeeld regio zwolle) ook plotseling geen signaal meer op RTL8? Of hebben ze weer eens de kanalen aangepast en deze ergens anders neergezet?

edit: zie nu net op www.digitalekabeltelevisie.nl dat het kanaal RTL8 verplaatst is naar transport stream 15. Opnieuw lopen scannen: nieuw kanaal gevonden! Heb alleen eigenlijk geen zin om dat ook bij de tv te doen... wil eigenlijk maar 1 kanaal toevoegen daar. Nu ja, maar ff kijken hoe ik dat fix.
Ik heb ook de oude driver geprobeerd.
Welke versie mobo (v1.0 / v1.1) heb je en welke Bios?

Bij mij wil de pc wel installeren, maar bij het laatste stukje duurt het gewoon een half uur totdat de driver is geinstalleerd en dan na een reboot start de pc niet meer op.

Ook in de safe mode de driver installeren 'werkt' totdat ik reboot..

Kaart gaat RMA terug en ik koop een FloppyDTV.

Heb ook al email van Terratec terug waarin ze aangeven de laatste Bios te installeren en IRQ toe te wijzen en ander PCI slot..
ja DUH allemaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Genoeg spanning op de 5V lijn? Meen me te herinneren dat dat ook wel eens problemen wou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:31

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:12:
Ziggo verandert elke week wel wat aan de kanaalindeling. Verplaatsen van kanalen komt niet zo heel vaak voor (1 keer per maand), meestal worden er wat PID/VID/etc. omgewisseld. Ik blijf me er over verbazen dat ze zo vaak dingen "moeten" veranderen, maar heb vaak het idee dat het meer is om bepaalde apparatuur dwars te zetten.
Dat heb ik ook gemerkt. Gaat dat dan automatisch bij die Samsung en Humax (ge)bakkies?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Lekker verhaal...Ik heb hem ook aangeschaft .de Cinergy C PCI. Ik zag te laat dat ik geen "Cinergy CI AddOn" bij heb gekocht. 8)7 Voor m`n Alphacript classic. Zucht..
Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.net/en/products/pictures/img/1119998_5dfc15907a.png
Weer op zoek naar z`on ding :(

[ Voor 18% gewijzigd door Qubitzz op 24-07-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:01:
Dat heb ik ook gemerkt. Gaat dat dan automatisch bij die Samsung en Humax (ge)bakkies?
Al die "officiële" ontvangers hebben een eigen "kanaal". Die vind je ook door naar zenders te scannen. Waarschijnlijk wordt op die manier informatie naar zo'n decoder gestuurd, waaronder bijvoorbeeld nieuwe kanaal-indelingen. Het is maar een vermoeden van mij, maar anders hebben die kanalen weinig waarde, lijkt me zo op het eerste gezicht.

Nu we het er toch over hebben, maak ik even van de gelegenheid gebruik om ArChie te bedanken voor het werk dat hij doet m.b.t. tot het verzamelen van Digitale TV frequenties. d:)b
Voorheen begon men te scannen bij een bepaalde startfrequentie, die vervolgens steeds met 8 werd opgehoogd. Daar houdt men zich niet meer altijd strikt aan, en dan is het natuurlijk uitermate welkom als er informatie beschikbaar is op welke frequenties je precies moet scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:32:
Al die "officiële" ontvangers hebben een eigen "kanaal". Die vind je ook door naar zenders te scannen. Waarschijnlijk wordt op die manier informatie naar zo'n decoder gestuurd, waaronder bijvoorbeeld nieuwe kanaal-indelingen. Het is maar een vermoeden van mij, maar anders hebben die kanalen weinig waarde, lijkt me zo op het eerste gezicht.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt met "eigen kanaal", maar op de frequentie die moet worden ingevoerd als zogenaamde netwerk frequentie bij de kabelbedrijven wordt zogenaamde Service Informatie (DVB-SI) meegezonden aan de hand waarvan een ontvanger kan bepalen welke kanalen het kabelbedrijf allemaal heeft en op welke frequenties die worden uitgezonden. Die Service Informatie is voorzien van een versie nummer, dus zodra het versie nummer wijzigt dan zou dat een sein moeten zijn voor de ontvanger om de intern aangelegde kanalenlijsten bij te gaan werken. De manier waarop de Irdeto kabelbedrijven in Nederland de frequentie lijst verzenden is niet in overeenstemming met de DVB specificaties vandaar dat het nodig is om ook het netwerk ID op te geven bij de aanbevolen ontvangers zodat die ontvangers de juiste frequentie tabel weten te kiezen. Veel niet aanbevolen ontvangers gaan hiermee de mist in omdat die zich wel aan de DVB specificaties houden.

De kanalen/frequentie lijst waarnaar je verwijst is gemaakt met behulp van een programma dat dezelfde DVB-SI data leest als de aanbevolen ontvangers. In principe zou dat overzicht te produceren zijn via elke door het kabelbedrijf gebruikte frequentie voor digitale TV omdat die DVB-SI data via alle digitale TV frequenties verspreid wordt. Ziggo/Casema doet het de laatste tijd echter anders (opzettelijk of door een fout) waardoor een deel van de benodigde informatie ontbreekt op alle frequenties behalve de netwerk frequentie.
Nu we het er toch over hebben, maak ik even van de gelegenheid gebruik om ArChie te bedanken voor het werk dat hij doet m.b.t. tot het verzamelen van Digitale TV frequenties.
Graag gedaan. Het maken van de lijst is tegenwoordig geautomatiseerd. Het meeste werk is nog het maken van de Transport Stream capture file die ik nodig heb voor mijn programma en het bijwerken van het topic. Ter vergelijking de lijsten voor Ziggo/@Home en UPC op basis van wat oudere data van juni dit jaar:
http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=45851
http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=45852

Jammer genoeg zijn er geen digitale TV kijkers met een PCI DVB-C PC-TV kaart op basis van BDA drivers in de andere kabelgebieden zoals CAIWAY, Delta, etc. zodat het lijstje aangevuld zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:14:
Lekker verhaal...Ik heb hem ook aangeschaft .de Cinergy C PCI. Ik zag te laat dat ik geen "Cinergy CI AddOn" bij heb gekocht. 8)7 Voor m`n Alphacript classic. Zucht..
[afbeelding]
Weer op zoek naar z`on ding :(
Komplett.nl heeft ze dacht ik.
Laat je nog weten of het allemaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
@sittingduck ; ik heb z òn beetje deel 1 en 2 doorgelezen ,ik heb meerdere gebruikers gezien die deze kaart icm mobo hadden. Zou gewoon moeten werken. Ik krijg vandaag of moregen m`n mobo binnen ,die terratec komt via e-bay ergens over een paar dagen binnen.

offtopic
wat hebben jullie achter je soundkaart hangen ? versterker+boxen of 5.1 surround pc setje ?
Als ik naar de Creative gigaworks s750 kijk heb je hiermee toch aardig geluid. En weer z òn versterker ertussen met nog een afstandsbediening lijkt me nix.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:23:
@sittingduck ; ik heb z òn beetje deel 1 en 2 doorgelezen ,ik heb meerdere gebruikers gezien die deze kaart icm mobo hadden. Zou gewoon moeten werken. Ik krijg vandaag of moregen m`n mobo binnen ,die terratec komt via e-bay ergens over een paar dagen binnen.

offtopic
wat hebben jullie achter je soundkaart hangen ? versterker+boxen of 5.1 surround pc setje ?
Als ik naar de Creative gigaworks s750 kijk heb je hiermee toch aardig geluid. En weer z òn versterker ertussen met nog een afstandsbediening lijkt me nix.
/offtopic
Goed, het zou moeten werken, maar zoals iets eerder hier ook te leze ben ik niet de enige met problemen hiermee.

Home Cinema set via optical in aangesloten enkel dan werken (nog) niet alle geluidsapplicaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@SittingDuck: Je zou eens een recente linux-livecd kunnen proberen om te kijken of ie daarmee wel werkt. Dan weet je of het een probleem met Windows/Drivers is of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:47:
@SittingDuck: Je zou eens een recente linux-livecd kunnen proberen om te kijken of ie daarmee wel werkt. Dan weet je of het een probleem met Windows/Drivers is of iets anders.
Dank je voor de tip, maar kaart is al retour afzender :)
FloppyDTV komt morgen (als het goed is) en dan nog even een IR oogje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 08:59
Klaus_1250 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:31:@The Doman: kun jij misscien wat meer info posten over die TechnoTrend 3650? Wat zijn je ervaringen, hoe snel kun je zappen, geen last van USB-problemen, werkt DVB-T, etc? Heb er nog nergens een review van gezien, dus ben wel nieuwsgierig.
Hier dan nog wat aanvullende info:

Ik heb hier sinds kort 2 Technotrend ontvangers in gebruik in combinatie met een Alphacrypt module, namelijk de USB 3650CI en PCI 1501CI.
De 1501 werkt alleen met DVB-C, de 3650 werkt zowel met DVB-C en DVB-T.
De 3650 wordt door de software gezien als 2 aparte BDA/USB devices (DVB-T en DVB-C).

Het bijgeleverde programma (TechnoTrend Viewer) werkt goed en stabiel maar is qua functies voor de veeleisende gebruiker al snel te beperkt. Ook zijn er nog enkele kwesties wat betreft opnemen/schedulen van opnames welke nog opgelost moeten worden.
Standaard worden Cyberlink/Technotrend SD/HD codecs meegeleverd zodat ook HD uitzendingen opgenomen/ontvangen kunnen worden. Uiteraard vergt de HD ontvangst erg veel CPU kracht.

Het zoeken van de zenders gaat bij DVB-T vrij probleemloos aangezien de gebruikte frequenties redelijk standaard zijn. Helaas is er op de locatie waar ik zit (Den Helder) alleen het FTA/publieke
DVB-T pakket beschikbaar dus zijn de DVB-T gebruiksmogenlijkheden voor mij zeer beperkt.
Zie ook: TechnoTrend forum: Functioneert de CT-3650 CI ook goed met Digitenne

Voor DVB-C ontvangst is het wel nodig om een aangepaste lijst te gebruiken met de juiste kabelfrequenties.

Gelukkig worden dankzij het gebruik van BDA drivers de USB en PCI versie door de meeste actuele DVB applicaties goed herkend zodat er alternatieven beschikbaar zijn.
Helaas kunnen nog niet alle DVB programma's (zoals bijvoorbeeld het veelbelovende DVBDream overweg met een aanwezige CI/Cam combinatie.

De snelheid van het zappen is natuurlijk erg afhankelijk van de gebruikte applicatie/TS/codering maar het is vergelijkbaar met de zapsnelheid van een normale DVB decoder.

Specifieke USB problemen met de 3650CI ben ik nog niet tegengekomen, ook niet bij HD ontvangst.

Aangezien ik zelf helemaal geen fan ben van logge mediacenter/mediaportal oplossingen gebruik ik momenteel het programma ProgDVB (std/pro). Een belangrijke reden daarvoor is ook ik dat ik hiermee ook op mijn low spec test systeem (XP SP3, P4 3,4 GeForce 6610) de HD uitzendingen zonder haperingen kan bekijken/opnemen. :)

Sinds de paar weken dat ik hier nu de 3650 en 1501 gebruik heb ik weinig verschil in gebruik/performance kunnen ontdekken.
Afgezien van het feit dat er wat tijdelijke storingen op het Ziggo netwerk waren blijkt deze combinatie van TechnoTrend/Alphacrypt/Ziggo stabiel te functioneren.
Met het programma ProgDVB heb ik, na eenmaal de juiste instellingen te hebben gevonden, zowel met de 3650 als 1501 probleemloos urenlange opnames in SD en HD gemaakt. 8)

Waar ik helaas wel achter ben gekomen is dat veel alternatieve DVB applicaties die momenteel in omloop zijn nogal snel kunnen crashen bij het gebruik van verkeerde hardware instellingen en/of codec combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:39:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt met "eigen kanaal", maar op de frequentie die moet worden ingevoerd als zogenaamde netwerk frequentie bij de kabelbedrijven wordt zogenaamde Service Informatie (DVB-SI) meegezonden aan de hand waarvan een ontvanger kan bepalen welke kanalen het kabelbedrijf allemaal heeft en op welke frequenties die worden uitgezonden.
Met "eigen kanaal" doel ik op de kanalen in blok 18 van jouw eerste link. Mij lijkt het dat over dat "kanaal" specifieke informatie voor die bepaalde decoder wordt verzonden (nieuwe zenderlijst, wellicht zelfs firmware-update?), die dan ook nog per regio kan verschillen door verschillende netwerk-frequenties. Anders lijken me die kanalen overbodig. Nogmaals, het is maar een vermoeden. :)
Jammer genoeg zijn er geen digitale TV kijkers met een PCI DVB-C PC-TV kaart op basis van BDA drivers in de andere kabelgebieden zoals CAIWAY, Delta, etc. zodat het lijstje aangevuld zou kunnen worden.
Het gros zit nu eenmaal in Ziggo of UPC gebied. Bij CAIWAY is volgens mij het basispakket echter nog onversleuteld (zoals het in mijn ogen hoort), dus je zóu verwachten dat juist die mensen eerder op digitale TV op de PC zouden overstappen, omdat hindernissen als CAM's e.d. daar niet meteen spelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.