[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 145.525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Beuzelarij schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:17:
Met "eigen kanaal" doel ik op de kanalen in blok 18 van jouw eerste link. Mij lijkt het dat over dat "kanaal" specifieke informatie voor die bepaalde decoder wordt verzonden (nieuwe zenderlijst, wellicht zelfs firmware-update?), die dan ook nog per regio kan verschillen door verschillende netwerk-frequenties. Anders lijken me die kanalen overbodig. Nogmaals, het is maar een vermoeden.
Oke, dan begrijp ik wat je bedoelt. Wat je als eerste kanalen in blok 18 (ofwel Transport Stream 18) ziet zijn de zogenaamde Code Download kanalen waar een ontvanger zijn laatste firmware update kan downloaden. Zoals je ziet is er zo'n code download kanaal voor iedere door Ziggo ondersteunde ontvanger. Via een code download kanaal wordt als het ware de gehele dag één en het zelfde programma in een loop uitgezonden, namelijk de firmware update.

De ontvanger controleert via die Transport Stream 18 of er een firmware update beschikbaar is als je in het update menu van de ontvanger kijkt. Als er geen nieuwe versie wordt uitgezonden dan zal de update functie niet te benaderen zijn en is er wel een nieuwere versie dan kan als gebruiker de opdracht geven om te gaan updaten.

Meer informatie wordt er niet verzonden via zo'n code download kanaal. De kanalenlijst en de bijbehorende frequenties haalt iedere ontvanger gewoon uit zogenaamde tabellen die in de data op de netwerk frequentie worden meegezonden en waarbij de ondersteunde ontvanger aan de hand van het versie nummer automatisch moet bepalen of er een nieuwere versie van de kanalenlijst is.
Het gros zit nu eenmaal in Ziggo of UPC gebied. Bij CAIWAY is volgens mij het basispakket echter nog onversleuteld (zoals het in mijn ogen hoort), dus je zóu verwachten dat juist die mensen eerder op digitale TV op de PC zouden overstappen, omdat hindernissen als CAM's e.d. daar niet meteen spelen.
Bij CAIW wordt het basispakket inderdaad niet versleuteld, maar toch lees je maar weinig reacties van CAIW klanten dat ze bezig zijn met DVB-C op de PC. Daardoor is er niet veel over dit CAIW netwerk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik kwam net op theGreenButton een bericht tegen dat er een codec/player is ontwikkeld die ervoor zorgt dat MCE de HD H264 kanalen kan ontvangen.
Dit is iets waar ik al lang op zit te wachten en kan het bijna niet geloven.

http://thegreenbutton.com/forums/2/278230/ShowThread.aspx

Ik zal het thuis is proberen.

[ Voor 80% gewijzigd door pinkstrip op 28-07-2008 14:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pinkstrip schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:03:
Ik kwam net op theGreenButton een bericht tegen dat er een codec/player is ontwikkeld die ervoor zorgt dat MCE de HD H264 kanalen kan ontvangen.
Dit is iets waar ik al lang op zit te wachten en kan het bijna niet geloven.

http://thegreenbutton.com/forums/2/278230/ShowThread.aspx

Ik zal het thuis is proberen.
Ik geloof het vooralsnog ook niet. In steenkolen-Engels probeert het manneke in dat topic iedereen aan te zetten om het maar te installeren en te proberen, zonder dat ie concreet ingaat op de vragen die worden gesteld.

Zoals hier al eerder is vermeld, zouden ze Vista MCE tot in de kern moeten aanpassen om het een ander formaat dan DVR-MS (dat incompatibel met H.264 is) te laten gebruiken. Of ze moeten iets hebben ontwikkeld, waarbij Vista MCE enkel nog als een grafische schil wordt gebruikt. Hij komt echter niet verder dan het melden van een codec en een player. Als vervolgens mensen opmerken dat dit al langer mogelijk is buiten MCE om, en ze expliciet vragen of het bínnen MCE kan, zegt ie weliswaar "ja", maar voor de details moet je hem emailen. Waarom meld je het dan überhaupt op een forum? :?
Komt dus niet echt betrouwbaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ondertussen iemand gevonden die voor mij een Transport Stream capture file heeft gemaakt bij CAIW. Bij deze het resultaat:
http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=46641

De oproep voor een Transport Stream capture file van de overige Irdeto kabelbedrijven blijft van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ArChie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:43:
Ondertussen iemand gevonden die voor mij een Transport Stream capture file heeft gemaakt bij CAIW.
CAIW verzorgt ook het digitale TV signaal bij een aantal andere kabelbedrijven, namelijk:
  • Stichting CAI Harderwijk (netwerk ID: 2244, netwerk frequentie: 456 MHz)
  • Hilvarenbeek (netwerk ID: 4458, netwerk frequentie: 404 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Brabant Gelderland (netwerk ID: 7524, netwerk frequentie: 308 MHz)
De netwerk informatie van bovengenoemde kabelgebieden ontbreekt in het overzicht. CAIW zal wel een aparte Network Information Table (NIT) genereren voor genoemde gebieden. Uiteraard ben ik ook op zoek naar klanten die in de genoemde kabelgebieden wonen en de beschikking hebben over een PCI DVB-C PC-TV kaart om voor mij een Transport Stream capture file te maken.

Verder is er in het Rekam kabelgebied sprake van een bijzondere situatie. Zowel Rekam als CAIW bieden daar een eigen pakket digitale kanalen aan waarbij de klant met een aanbevolen ontvanger een keuze dient te maken tussen twee verschillende netwerk ID's, namelijk:
  • Rekam (netwerk ID: 777, netwerk frequentie: 163 MHz)
  • CAIW Midden-Holland (netwerk ID: 4683, netwerk frequentie: 770 MHz)
De kanalenlijst van die de klanten in Rekam gebied via CAIW geboden wordt is terug te vinden in het CAIW overzicht, maar de Rekam kanalen lijst is mij nog niet bekend. Daarvoor heb ik nog een Transport Stream capture file nodig van de 163 MHz frequentie bij Rekam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
En om het lijstje van Irdeto kabelbedrijven compleet te maken waarvan ik nog een Transport Stream capture file zoek:
  • Kabel Noord (netwerk ID: 9101, netwerk frequentie: 242 MHz)
  • Delta (netwerk ID's: 1000, 2000, 3000, netwerk frequentie: 402 MHz)
  • Stichting Kabelnet Veendam (netwerk ID: 9640, netwerk frequentie: 383 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel, Stichting CAI Hendrik Ido Ambacht en Gemeente Albrandswaard (netwerk ID: 2000, netwerk frequentie: 325 MHz)
  • Edam-Volendam (netwerk ID: 1130, netwerk frequentie: 442 MHz)
  • Kabeltex (netwerk ID: 1791, netwerk frequentie: 284 MHz)
Als ik afgezien van Ziggo/Casema/Multikabel, Ziggo/@Home, UPC en CAIW nog een kabelgebied vergeten ben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExnuX
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-01 20:41
Ik zit met een nogal vreemd probleem.

Mijn TerraTec Cinergy C haalt naar mijn weten alle zenders op, de enige die ik mis zijn ned 1, ned 2 en ned 3.

Ik woon in IJsselstein en ik heb digitale tv van Caiway.

Mijn instellingen zijn als volgt:
Frequentie:
Vanaf: 554000 kHz
Tot: 826000 kHz
Stapgrootte: 8000 kHz

Symbolrate:
6900 KS

Type Modulatie:
QAM 64

Is dit een bekend probleem?
Zou iemand mij de directe frequenties van deze zenders kunnen geven, dan kan ik kijken of handmatig toevoegen resultaat oplevert.

Edit: ArChie ik heb volgens mij wel wat aan jou post van Caiway, ik snap alleen deze gegevens niet precies, er staan zenders onder 538000 kHz, terwijl volgens mij Caiway in IJsselstein (7224) vanaf 554000 kHz uitzend. zie volgend Netwerktabel

Edit 2: Dankzij het tabel van ArChie heb ik de zenders tevoorschijn kunnen toveren!
Heel erg bedankt hiervoor!

Hier nog de oplossing
Frequentie:
Vanaf: 538000 kHz
Tot: 842000 kHz

Morgen zal ik kijken of alle zenders uit de lijst van ArChie er bij mij ook echt tussen staan, nu is het tijd om te gaan slapen.

[ Voor 39% gewijzigd door ExnuX op 01-08-2008 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ExnuX schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:04:
Mijn instellingen zijn als volgt:
Frequentie:
Vanaf: 554000 kHz
Tot: 826000 kHz
De netwerk frequentie die bij de aanbevolen ontvangers gebruikt wordt om de kanalenlijst in de ontvanger te configureren is niet de "vanaf" frequentie zoals je nu zelf al gemerkt hebt. Het is één van de frequenties die door je kabelbedrijf gebruikt wordt voor de doorgifte van digitale TV kanalen en waar vanwege de configuratie iets meer zogenaamde DVB Service Informatie wordt doorgegeven dan op andere frequenties. De 8 MHz is de bandbreedte die een digitale kanalen Transport Stream inneemt op de volledige frequentieband. In de praktijk zal een kabelbedrijf meestal netjes een raster van 8 MHz toepassen voor de verdeling van de frequenties waarop Transport Streams worden doorgegeven zodat de ruimte optimaal wordt benut, maar dat lukt door historische redenen lang niet altijd. Er zitten nogwel eens andere zaken op frequenties die een "net" frequentie plan in de war schoppen waardoor het regeltje van een 8 MHz stapgrootte niet opgaat en de gebruikte software digitale kanalen niet gaat vinden. In die gevallen zal je daarom handmatig een frequentie lijst moeten maken voor het gebruikte programma.
Edit: ArChie ik heb volgens mij wel wat aan jou post van Caiway, ik snap alleen deze gegevens niet precies, er staan zenders onder 538000 kHz, terwijl volgens mij Caiway in IJsselstein (7224) vanaf 554000 kHz uitzend.
In de kolom onder netwerk ID 7224 kijken en elke frequentie die je daar ziet staan opnemen in het configuratie bestand van het door jouw gebruikte programma. Zoals je ziet zijn er veel meer frequenties onder de 554 MHz frequentie in gebruik bij CAIW IJsselstein, maar ook boven de 554 MHz kunnen frequenties in gebruik zijn die misschien op een iets ander plek zitten dan volgens een 8 MHz frequentie raster.
Hier nog de oplossing
Frequentie:

Morgen zal ik kijken of alle zenders uit de lijst van ArChie er bij mij ook echt tussen staan, nu is het tijd om te gaan slapen.
Vergeet die stapgrootte van 8 MHz en controleer gewoon of alle in mijn overzicht genoemde frequenties voorkomen in de configuratie van je programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ExnuX schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:04:
Hier nog de oplossing
Frequentie:
Nog even in de lijst gekeken, maar als je vanaf 538 MHz zoekt dan mis je in ieder geval de kanalen op 457, 506, 514 en 224 MHz. Daarbij past 457 MHz dus niet in het 8 MHz raster als je een stapgrootte van 8 MHz gebruikt. De conclusie is dus om alle van toepassing zijnde frequenties handmatig in een configuratie bestand te zetten voor het door jouw gebruikte programma anders gaat het je niet lukken om alle kanalen te vinden als je werkt met een vaste stapgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 16:41
Hallo :)

Kan iemand mij helpen om info te geven omtrent een tv-kaart die past voor mijn pc,gebruik Vista 64x en wil hem aansluiten op mijn digitale decoder zodat ik op kan nemen van de tv.Heb er geen verstand van en al wel fora gelezen maar begrijp het niet zo.Wil uiteraard beste kwaliteit maar klopt het dat ik alleen Ned 1,2,3 kan ontvangen op mijn pc of ook andere kanalen bijv: filmnet?

En heb je ervoor aparte progjes nodig?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Als je de settop-box op je pc aan wilt sluiten heb je een tv-kaart nodig met (analoge) composiet/s-video ingang. Je gebruikt dan de kaart alleen om het videosignaal van de box te capturen, de tuner van de kaart wordt in het geheel niet gebruikt. 't Schijnt dat de meeste kastjes alleen rgb en composiet uit kunnen sturen. Rgb is behoorlijk goede kwaliteit, helaas zijn er bijna geen tv-kaarten die rgb in hebben. Vaak wel s-video in, echter hebben veel decoders dus geen s-video uit. Blijft over composiet, wat niet echt denderde kwaliteit is. Qua software kun je (mits de drivers van de tv-kaart dit ondersteunen) Vista Media Center gebruiken (indien je Home Premium of Ultimate hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
Nielson schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 08:40:
Als je de settop-box op je pc aan wilt sluiten heb je een tv-kaart nodig met (analoge) composiet/s-video ingang. Je gebruikt dan de kaart alleen om het videosignaal van de box te capturen, de tuner van de kaart wordt in het geheel niet gebruikt. 't Schijnt dat de meeste kastjes alleen rgb en composiet uit kunnen sturen. Rgb is behoorlijk goede kwaliteit, helaas zijn er bijna geen tv-kaarten die rgb in hebben. Vaak wel s-video in, echter hebben veel decoders dus geen s-video uit. Blijft over composiet, wat niet echt denderde kwaliteit is. Qua software kun je (mits de drivers van de tv-kaart dit ondersteunen) Vista Media Center gebruiken (indien je Home Premium of Ultimate hebt).
Hoi :)

Weet niet of het een reactie op mijn post is,maar zo ja, dit is mijn tv kastje http://www.humaxdigital.com/GLOBAL/products/ir-foxc.asp
en die heb ik op mijn versterker aangesloten via mijn versterker gaat het signaal naar de tv en dvd speler.kan het dan wel s-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
sallanche schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:47:
[...]
Hoi :)

Weet niet of het een reactie op mijn post is,maar zo ja, dit is mijn tv kastje http://www.humaxdigital.com/GLOBAL/products/ir-foxc.asp
en die heb ik op mijn versterker aangesloten via mijn versterker gaat het signaal naar de tv en dvd speler.kan het dan wel s-video?
Dat was inderdaad een reactie op jouw post. Volgens de handleiding kan je kastje op beide scart uitgangen een s-video signaal zetten, dus het zou moeten willen met een tv-kaart met zo'n ingang.
U kunt de uitgang voor de TV-SCART instellen.
1. Selecteer TV SCART met de knop en druk op de knop OK of
2. Selecteer de optie CVBS, RGB of S-Video met de knop OK .
2. VCR-SCART
U kunt de uitgang voor de VCR-SCART instellen.
1. Selecteer VCR-SCART met de knop .
2. Selecteer de optie CVBS of S-Video met de knop OK of .
Maar eigenlijk gaat dit topic juist over het gebruiken van dvb-c op de pc zonder de tussenstap van settop-box -> analoog video -> pc capture, dus rechstreeks het (digitale) antennesignaal op een dvb-c tv-kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
Nielson schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:16:
[...]
Dat was inderdaad een reactie op jouw post. Volgens de handleiding kan je kastje op beide scart uitgangen een s-video signaal zetten, dus het zou moeten willen met een tv-kaart met zo'n ingang.
[...]
Maar eigenlijk gaat dit topic juist over het gebruiken van dvb-c op de pc zonder de tussenstap van settop-box -> analoog video -> pc capture, dus rechstreeks het (digitale) antennesignaal op een dvb-c tv-kaart..
ow hehe sorry dat ik dan hier post.

Heb je mischien als laatste vraag nog een advies qua tv-kaart?

Alvast bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
sallanche schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:23:
[...]
ow hehe sorry dat ik dan hier post.

Heb je mischien als laatste vraag nog een advies qua tv-kaart?

Alvast bedankt voor je reactie :)
Ik heb zelf eigenlijk alleen ervaring met de Hauppauge PVR500, dit is de dual tuner variant van de PVR150mce, en deze bevalt me goed. Schijnt echter niet een super beelkwaliteit te hebben. In dit kun je ook veel info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Anoniem: 198805 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:00:
Geluid ontbreekt in HD-kanalen zonder AC3 (Caiway)

Ik heb sinds enige tijd een Vista PC met digitale FloppyDTV-kabel (DVB-C) tuner in gebruik, waarmee ik een aantal HD-kanalen (Film1 HD, HD Demo, NGC HD) kan bekijken en beluisteren (met FireDTVvieuwer) op een Samsung 226BW monitor m.b.v. een ATI HD-2600 XT kaart: perfect!

Sommige HD-kanalen, waarbij een AC3 aanduiding ontbreekt, zoals BRAVA, EXQI, Melody ZEN, NGC HD (1) en SPORT1 HD geven echter geen geluid (althans met de instellingen die ik nu heb).
Ik ben ondertussen wat verder met mijn inzicht, ik heb diverse codecs en instellingen uitgeprobeerd, maar die vormen het probleem niet. De AAC Monogram Codec onder KLCP 4.1.0 zou alle AAC codes aan moeten kunnen. Het probleem bestaat eigenlijk al op het moment van de scan onder FireDTV, waarbij het AAC kanaal wordt opgesplitst in een AC3 en een non-AC3 kanaal als het AAC kanaal wordt herkend. Dat gaat dus goed, want dan is het kennelijk een AAC LATM code, die door FireDTV wordt herkend.

Het probleem ontstaat volgens mij als er een andere AAC codec als LATM wordt gebruikt of niet wordt herkend, dan doet FireDTV er niets mee en wordt er ook geen AC3 kanaal gedefinieerd. Ik denk dus dat we moeten wachten tot DigitalEverywhere FireDTV aanpast zodat alle AAC codes herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Anoniem: 198805 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:41:
Ned1 HD niet te vinden met FireDTV (Caiway)

Ik heb sinds enige tijd een Vista PC met digitale FloppyDTV-kabel (DVB-C) tuner in gebruik, waarmee ik een aantal HD-kanalen (Film1 HD, HD Demo, NGC HD) kan bekijken op een Samsung 226BW monitor m.b.v. een ATI HD-2600 XT kaart: perfect
Ik heb voor de setup van alle kanalen in FireDTV volgens de aanwijzingen een scan uitgevoerd; e.e.a. gaat goed, er worden 195 TV-kanalen gevonden (113 radio), eerst heb ik wel een MCE scan gedraaid
omdat ik niet wist of de transponder lijst in de FireDTV scan uit die MCE scan afkomstig moest zijn.

Wat ik mis (en misschien is er wel meer) zijn de 2 HD-kanalen Ned1, die op een Samsung DCB-H360R HD tuner sinds 1-juni-2008 wel te zien zijn onder kanaalnr 401: 720P en nr 421: 1080i
Ik begreep niet waarom ik bij een scan onder FireDTV de nieuwe kanalen zoals NL1 HD (720P en 1080i) en History CH-HD niet kon vinden. Ook na zoeken op diverse fora werd me dat niet duidelijk. Bij bestudering van de sleutel in het windowsregister
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable
viel me op dat de HD-kanalen die wel gevonden waren een symbool frekwentie van 6900 hadden (in de groep waar ze in stonden), terwijl de ontbrekende HD-kanalen een waarde van 6875 lieten zien. Ik heb dus met regedit de waarde 6875 veranderd in 6900 en voila: na een scan waren de kanalen wel te zien.

Het lijkt er dus op dat CAIWAY Schiedam 2 verschillende symbool frekwenties gebruikt (wist ik niet en ook nergens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
Nielson schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:37:
[...]
Ik heb zelf eigenlijk alleen ervaring met de Hauppauge PVR500, dit is de dual tuner variant van de PVR150mce, en deze bevalt me goed. Schijnt echter niet een super beelkwaliteit te hebben. In dit kun je ook veel info vinden.
Kan ik btw niet de s-video van mijn GeForce 9800 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
sallanche schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:12:
[...]
Ander topic gebruiken AUB, dit gaat over DVB-C.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 198805 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:40:
Ik begreep niet waarom ik bij een scan onder FireDTV de nieuwe kanalen zoals NL1 HD (720P en 1080i) en History CH-HD niet kon vinden. Ook na zoeken op diverse fora werd me dat niet duidelijk. Bij bestudering van de sleutel in het windowsregister
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable
viel me op dat de HD-kanalen die wel gevonden waren een symbool frekwentie van 6900 hadden (in de groep waar ze in stonden), terwijl de ontbrekende HD-kanalen een waarde van 6875 lieten zien. Ik heb dus met regedit de waarde 6875 veranderd in 6900 en voila: na een scan waren de kanalen wel te zien.

Het lijkt er dus op dat CAIWAY Schiedam 2 verschillende symbool frekwenties gebruikt (wist ik niet en ook nergens gelezen)
CAIW gebruikt maar een symbool snelheid en dat is 6900, vandaar dat je de symbool snelheid van de ontbrekende HD kanalen juist van 6875 naar 6900 moest veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
hardware-lover schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

Ander topic gebruiken AUB, dit gaat over DVB-C.
zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 12:28
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

[ Voor 84% gewijzigd door Klaus_1250 op 06-08-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
sallanche schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:12:
[...]
Buiten het feit dat het buiten dit topic valt, lijkt mij de s-video van je GeForce 9800 een UITgang en je hebt in dit kader toch echt een INgang nodig. De GeForce 9800 is een video/grafische kaart met géén 'capture' mogelijkheid. Je hebt toch echt een capture card nodig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165275

ik ben van plan een htpc met 2 digital everywhere dvb-c tuners aan te schaffen
nou vroeg ik me alleen af of het volgende mogelijk is:
ik wil in 2 kamers een tv die op de htpc aangesloten zitten, bij 1 van de 2 tv's komt de htpc te staan
met een media extender is het wel mogelijk om op de 2e tv het beeld van de htpc te ontvangen

maar is het nou ook mogelijk om, via bijvoorbeeld een media extender, op de 2 tv's tegelijk tv te kijken en dus ook verschillende kanalen tegelijk
aangezien er 2 tuners in zitten zou het mogelijk moeten zijn, maar zijn er al oplossingen hiervoor?

als iemand mij kan helpen alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En we zijn weer terug bij af!!

Jaren geleden was de situatie zo. Toen waren de 'kabelbedrijven' overheidsbedrijven en werd en democratisch besloten wat er allemaal wel/niet op de kabel kwam en wat er mee moest gebeuren.
In principe was de burger baas over z'n eigen (coax)kabel. Maar nee, dat was niet goed. Dat moest maar eens verzelfstandigd worden (lees: commercieel worden).

'Maar o jee, nou lijken er toch een heleboel zaken niet meer zo te lopen zoals wij gedacht hadden, we raken de controle kwijt, die bedrijven zijn eigenlijk alleen maar uit op winstbejag en het service klant gerichtheid is ver te zoeken. Laat staan als de burgers straks alleen nog maar als makke schaapjes moeten accepteren wat de 'monopolisten' bepalen'

'Weet je wat: we richten een nieuw (overheids)orgaan op en die gaat regels bedenken voor de kabel bedrijven'
Dat dit gedoemd is niet soepel te lopen nemen we voor lief. Dat dit een log en langzaam en nauwelijks werkend orgaan is, ach.........

(overigens kun je dit verhaal in vrijwel dezelfde bewoordingen/context toepassen op de telecom markt en de energie markt)

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 07-08-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270479

Hi,
De plaats waar ik woon is Doorn en hier is ruim drie jaar geleden ons Caiway opgedrongen en ruim twee jaar geleden kregen we te maken met digitale televisie via de kabel. Onze protesten t.a.v. flink afgenomen gebruikers gemak hebben geen gehoor bij Caiway gevonden.
Het "nare" van digitale televisie is dat je besluit je beeldbuis tv voor een HD ready LCD tv te vervangen en dat je daarmee tevens in een HD digicoder moet investeren. Vervolgens kom je tot de ontdekking dat je net drie jaar oude DVD recorder onvoldoende kwaliteit heeft om digitaal opgenomen programma's af te spelen. Ook blijk plots de AC3 en optische in- en uitgangen bij de dinosaurussen te horen en dat HDMI de nieuwe standaard is. Kortom een woud aan gouden aansluitkabels plus een regiment afstandbedieningen maken het tv kijken en muziek luisteren waarlijk avontuurlijk.

Na weken dit forum bezocht te hebben ben ik mijn eigen HTPC gaan bouwen en eindelijk is deze af??. Het platform is Windows XP media center edition (32 bit). Naast deze HTPC heb ik een dual boot systeem met Windows XP Pro 32 en Windows XP 64. Dit alles staat in netwerkje met een fileserver Windows 2003 SBE (32bit) aan elkaar gekoppeld.
Eerst heb ik een dubbel afgeschermde kabel van boven naar beneden getrokken. Deze kabel heb ik voorzien van een demper, versterker en een mantelstroom onderbreker van Axing.
Vervolgens heb ik de HTPC uitgerust met een TerraTec Cinergy C PCI met een CI, Conceptronic PC-Card interface en een Club 3D HD4850. Moederbord Asus P5KPL, de processor Dual Core E2220, geheugen 2 maal Kingston KHX6400D2/2G. DVD brander is van Plextor en de schijven zijn U320 scsi, 15k rpm, schijven van Quantum en zijn aangesloten op een Adaptec 29320LPE. Deze hele zooi wordt gevoed door een Tagan TG500 BZ Piperock. Al deze apparaten zijn in een Lian-Li PC-60A kast ondergebracht. Het beeldscherm is de IIyama Pro Lite B2403WS en ik wil mijn HTPC via mijn Logitech diNovo Media Desktop bedienen.
Indachtig de problemen die schijnbaar velen met de TerraTec hebben ben ik eerst begonnen met de software en drivers die op de meegeleverde cd staan. Het eerste probleem waar ik tegen aanliep is dat XP MC op de audio stuk loopt. Het tweede probleem was dat de pc spontaan herstart zodra een HD zender gekozen werd. Het tweede probleem heb ik opgelost door de laatste versie bij TerraTec te downloaden. Het eerste probleem blijft ondanks dat ik de ATI High definition Audio Driver uitgeschakeld heb.
Een heel ander probleem betreft mijn AlphaCrypt. Als ik mijn Alpha Crypt in de Conceptronic cardbus plaats krijg ik de melding "onbekend apparaat". Dit ondanks de driver (voor XP) die ik van de AlphaCrypt site heb opgehaald. Ergens had ik wel gelezen dat dit een onderwerp was om de firmware bij te werken maar in de grote hoeveelheid aan info kan ik de afloop van het bijwerken firmware AlphaCrypt niet meer terug vinden.

Mijn concrete vragen zijn:
1. Wat heb ik nodig om XP MC met mijn TerraTec Cinergy te laten werken?
2. Wat heb ik nodig om de AlphaCript te herkennen.

N.B.
Bedankt voor de Caiway overzicht. Heb alle zenders, basis & Delight & Film, gevonden.
Peter Loth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb problemen met de 1080i kanalen van Ziggo (Casema gebied). De 720p HD kanalen gaan als een speer, maar zodra ik Eurosport HD of Ned1 1080i test op zet, krijg ik hikjes en haperingen, freezes met blokjes. Nou zouden dat soort dingen normaal gesproken duiden op storingen (kabel ed), maar ik kan dat niet zichtbaar maken. Op andere kanalen heb ik helemaal geen last. Fim1HD heeft ook een bitrate van 12-13 Mb/s (Eurosport HD 11-12) dus je zou zeggen dat die dan ook last moet hebben. Immers, storingen zouden juist meer effect moeten hebben bij hogere bitrates zou je zeggen.
Ik kijk met:

het bekende Gigabyte bordje met ingebouwde Radeon HD3200 en Athlon 5200+
FloppyTVD
DVBviewer pro met Acamd plugin (interne cardserver)

De hardware kan deze resoluties en bitrates makkelijk aan, dat kan ik dus uitsluiten. De hw accelleratie werkt ook (CPU belasting is onder de 20%).

Het nare is dat DVBviewer volgens mij liegt over de ontvangstkwaliteit. Op het infoscherm zegt is 100% signaalsterkte en 0 errors. Nou wil ik 0 errors wel geloven, maar mijn Dreambox zei altijd dat ik 96% signaalsterkte/kwaliteit had. Kan een verschil in meting zijn, maar ik vertrouw het niet zo. De bitrate gaat wel 'live' mee met het beeld.

Bekabeling zou in orde moeten zijn. Na wat problemen ooit met mijn dreambox heb ik volledig metalen pluggen gemonteerd en nooit meer 1 BER gehad. Alles altijd perfect in orde.

Herkent iemand dit? Instellingprobleem? Drivers?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 01:08
mphilipp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:29:Bekabeling zou in orde moeten zijn. Na wat problemen ooit met mijn dreambox heb ik volledig metalen pluggen gemonteerd en nooit meer 1 BER gehad. Alles altijd perfect in orde.
"zou in orde moeten zijn" zeg je.
Ik had hier ook vrijwel hetzelfde probleem met mijn technotrend DVB setup.
De oorzaak bleek bij mij achteraf toch een slechte verlengkabel te zijn!

Heb je ook al met andere software getest?

Zelf gebruik ik hier ProgDVB in combinatie met de cyberlink hardware decoder.
Dat is de enige combinatie waarmee 1080i echt vloeiend draait op mijn oude p4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 09:30
mphilipp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:29:
hikjes en haperingen, freezes met blokjes
1) Heb ik ook eens gehad. Alphacrypt was defect. Maar dat was op alle kanalen, niet alleen op HD-kanalen. Lijkt me voor jou dus niet van toepassing. Ik zeg het tóch; wellicht zoekt iemand een oorzaak voor schokkende beelden die niet met de zenderkeuze van doen hebben.
2) Staar je niet blind op de sterkte die je FloppyDTV aangeeft. Het is een interpretatie van je driver.
3) Met welke codec kijk je HD? Heb je wel eens geprobeerd om je video-accelleratie uit te zetten? Gewoon om je videokaart uit te sluiten.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:51:
[...]
"zou in orde moeten zijn" zeg je.
Ik had hier ook vrijwel hetzelfde probleem met mijn technotrend DVB setup.
De oorzaak bleek bij mij achteraf toch een slechte verlengkabel te zijn!
Tjsa...meer kan ik er ook niet van maken. Ik heb alweer een jaar of 2 TVD en ik heb ooit wel eens last gehad van storingen (hoger BER). Na het plaatsen van goede pluggen was het verholpen. Even geëxperimenteerd met een zogenaamde hoge kwaliteit kabel (minder demping) maar dat maakte geen reet uit. De kabel naar de huiskamer is een hele goede, door de monteur van Casema aangelegd en doorgemeten. Met de Dreambox (500C en later 7025) heb ik verder nooit meer problemen gehad en altijd 0 BER gehad en iets van 96% signaal. De cijfers zijn bij mijn broer in een ander deel van de stad identiek. Ik denk dus dat het hier niet beter kan.

Verder heb ik geen verdeeldozen of wat dan ook er tussen zitten.
Heb je ook al met andere software getest?
Nee, want ik heb geen andere software waar ik 'even snel' die acamd aan de praat krijg. Ik heb geen hardware-CAM, alleen de softcam. Voor Media Portal moet ik een hele zang en dans uithalen om 'm met Acamd aan de praat te krijgen. Verder is DVBviewer op zich prima. Een scan duurt krap 2 minuten.
Zelf gebruik ik hier ProgDVB in combinatie met de cyberlink hardware decoder.
Je bedoelt de decoders van Cyberlink om H264 te decoden van de videokaart? Want die gebruik ik ook. Ik heb zo'n Radeon HD3200 en alle HD toestanden (BlueRay, HD-DVD) lopen als de spreekwoordelijke tiet met een CPU belasting van onder de 15-20% en bitrates die het dubbele zijn van wat Ziggo over de kabel gooit. En aan de belasting te zien lijkt het me daar niet aan te liggen. Dat zou ik eerder verwachten als ie tegen de 80% aan hikt. Ik heb het overigens even geprobeerd (hw uitzetten), maar dan gaat ie écht over z'n nek. 720p pakt ie dan nog nét (als ik in ffdshow alle post-process opties uitzet) maar 1080i is net iets teveel van het goede. Maar dán kan ik die haperingen ook begrijpen omdat de CPU dan volop belast is. Elke systeemtaak of wat dan ook zorgt voor een dip. Coreavc Pro geprobeerd, maar die zorgt voor een crash van DVBviewer...

@hansdegit:
1: idd...geen Alphacrypt
2: dat dacht ik ook.
3: zie hierboven

Wie het weet, mag het zeggen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

TVD? = TV Digitaal? We hebben het hier toch over DVB-C, de digitale varriant van Kabel. TV digitaal zou ook DVB-S2 / DVB-T of zelfs DVB-H kunnen zijn.

Caiway, sinds wanneer dringen zij digitale TV op aan de mens? Caiway is toch net als alle andere digi tv aanbieders ook een aanbieder van analoge TV? Je MOET dus toch niet over op DVB-C, of wel? Lijkt me niet.
Het hele verwijt tegenover caiway lijkt mij nogal ver gezocht.

Over het updaten van de AlphaCrypt. Dat is altijd een lastig verhaal. Er zijn heel veel mensen die hier problemen mee hebben. Als ik de AlphaCrypt in mijn eigen laptop stop (HP6710b) dan wil hij hem ook niet herkennen. Stop ik hem echter in een eeuw oude Toshiba dan gaat het wel goed. Dikke kans dus dat hij niet werkt in je conceptronic adapter.

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-08-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165275

Anoniem: 165275 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:34:
ik ben van plan een htpc met 2 digital everywhere dvb-c tuners aan te schaffen
nou vroeg ik me alleen af of het volgende mogelijk is:
ik wil in 2 kamers een tv die op de htpc aangesloten zitten, bij 1 van de 2 tv's komt de htpc te staan
met een media extender is het wel mogelijk om op de 2e tv het beeld van de htpc te ontvangen

maar is het nou ook mogelijk om, via bijvoorbeeld een media extender, op de 2 tv's tegelijk tv te kijken en dus ook verschillende kanalen tegelijk
aangezien er 2 tuners in zitten zou het mogelijk moeten zijn, maar zijn er al oplossingen hiervoor?

als iemand mij kan helpen alvast bedankt!
kan echt niemand me helpen? ik kan het echt nergens vinden namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mphilipp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:43:En aan de belasting te zien lijkt het me daar niet aan te liggen. Dat zou ik eerder verwachten als ie tegen de 80% aan hikt. Ik heb het overigens even geprobeerd (hw uitzetten), maar dan gaat ie écht over z'n nek. 720p pakt ie dan nog nét (als ik in ffdshow alle post-process opties uitzet) maar 1080i is net iets teveel van het goede. Maar dán kan ik die haperingen ook begrijpen omdat de CPU dan volop belast is. Elke systeemtaak of wat dan ook zorgt voor een dip. Coreavc Pro geprobeerd, maar die zorgt voor een crash van DVBviewer...
Wat je als test nog zou kunnen proberen is een opname te maken met uitgeschakelde videodecoder en de opgenomen TS daarna af te spelen met een alternatieve mediaspeler.
Als het goed is heeft DVBViewer deze optie.

Anders is het misschien toch een probleem met de softcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mphilipp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:43:Nee, want ik heb geen andere software waar ik 'even snel' die acamd aan de praat krijg. Ik heb geen hardware-CAM, alleen de softcam. Voor Media Portal moet ik een hele zang en dans uithalen om 'm met Acamd aan de praat te krijgen.
Het Ned1 HD 1080i test kanaal is hier (Ziggo/Casema/Multikabel gebied) niet gecodeerd. :)
Misschien dat dit in jouw regio ook het geval is?
ProgDVB geeft bij mij wel aan dat er codering aanwezig is maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The_Doman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:28:
ProgDVB geeft bij mij wel aan dat er codering aanwezig is maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Dat komt waarschijnlijk doordat Ziggo/Casema opzettelijk in de zogenaamde Service Description Table (SDT) aangeeft dat onderdelen van het kanaal van encryptie zijn voorzien terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Daarmee proberen ze te verbergen dat het kanaal zonder encryptie wordt doorgegeven. CAIW zet bijvoorbeeld wel netjes de juiste encryptie vlag in de SDT

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 08-08-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sa1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:22:
TVD? = TV Digitaal? We hebben het hier toch over DVB-C, de digitale varriant van Kabel. TV digitaal zou ook DVB-S2 / DVB-T of zelfs DVB-H kunnen zijn.
Volgens mij heb ik toch echt wel gezegd dat ik Casema/Ziggo heb. Casema noemde het ooit TVD, totdat Ziggo kwam. Dus ik weet niet waar je heen wilt met je vraag/opmerking...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:42:
[...]
Wat je als test nog zou kunnen proberen is een opname te maken met uitgeschakelde videodecoder en de opgenomen TS daarna af te spelen met een alternatieve mediaspeler.
Als het goed is heeft DVBViewer deze optie.

Anders is het misschien toch een probleem met de softcam?
Ik zal dat eens testen. Maar als de softcam het probleem is, waarom dan alleen bij de 1080i kanalen? Die codetoestand blijft gewoon hetzelfde als bij alle kanalen: elke 20 seconden komt er een code uit de kabel die mijn kaartje (in de cardserver welliswaar) moet omsleutelen naar een key om het beeld te decoderen. Het typische effect van het niet/te laat arriveren van een key (of een foute key) is dat je beeld volledig stil gaat staan (heel even of forever). Het gaat dan niet haperen, dat is dan wat anders.
Echter...als Ned1 1080i idd niet gecodeerd is, maar wél gevlagd is als zodanig verandert dat misschien wel de zaak. Ik zal voor de gein eens kijken wat Acamd zegt als ik dat kanaal op zet (via het statusscherm). Het zou zomaar kunnen dat ie 'denkt' dat het gecodeerd is en dan gaat lopen klooien. Ik geloof dat Acamd een bestand kent waarin je kunt aangeven welke zenders hij moet afhandelen.

Ik geloof wel dat het probleem ergens bij mij ligt, want anderen hebben dit niet. Ik ben alleen een beetje zoekende naar wáár exact. Ik vreesde een beetje dat Ziggo weer aan de stream heeft lopen sleutelen, want in den beginne werkte 1080i HD niet op hun eigen decoders.

[edit]
Acamd denkt idd dat het kanaal écht gecodeerd is en blijft proberen een key te krijgen. Heel weird.
Echter, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Immers, er komt geen key mee, dus hoeft ie er ook niets mee te doen. Geen key betekent dat ie niets aan de cardserver hoeft te vragen. Aangezien de key via de kabel komt, en hij er dan zelf mee aan de slag moet, kan ie niet om een nieuwe vragen. Die komen 'vanzelf'. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ie daardoor extra processing gaat doen. Of zou men een dummy key meesturen waardoor ie op een dwaalspoor wordt gebracht. Ik ga eea uittesten, ook even kijken op de server wat die allemaal te verwerken krijgt...

Wie nog een goed idee heeft...

Waarom blijft Ziggo niet gewoon met z'n tengels overal vanaf? Waarom doen ze steeds zo raar met standaardzaken? Of doen ze het expres in de hoop dat 'niet goedgekeurde' apparatuur in de war raakt en het niet doet?

[ Voor 22% gewijzigd door mphilipp op 08-08-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@mphillip: Welke versie van de Cyberlink decoders gebruik je? En wat gebeurt er als je een software-matige decoder pakt (ffdshow) of de Hardware-decoding in de Cyberlink decoders uitzet? En wat geeft de renderer precies aan (in DVBViewer: View --> Filters --> ... Renderer (bovenste) --> Quality- en Deinterlacing -tab)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270479

De kabel was eigendom van een stichting die door de gemeente Doorn was opgericht.
Vanwege een heleboel redenen vond de gemeente dat de kabel geprivatiseerd moest worden.
Privatiseren zou in principe betekenen dat het abonnement even duur of zelfs goedkoper zal worden en dat de kwaliteit minimaal het zelfde blijft.
Sa1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:22:
Caiway, sinds wanneer dringen zij digitale TV op aan de mens? Caiway is toch net als alle andere digi tv aanbieders ook een aanbieder van analoge TV? Je MOET dus toch niet over op DVB-C, of wel? Lijkt me niet.
Het hele verwijt tegenover caiway lijkt mij nogal ver gezocht.
Door de gemeente Doorn en Caiway werd ons verteld welke voordelen deze overname voor de inwoners hebben en dat in stappen het abonnement naar een "landelijk" niveau getild zal worden.
Daarvoor krijgen we wel digitale televisie plus een Samsung setopbox voor terug.
Dit betekent voor de Doornaren een verdubbeling van het maand abonnement.
Wat niet verteld werd was wat wij daarbij nog meer kregen.
- Regelmatig storing op de kabel,
- Niet meer onafhankelijk van elkaar programma's opnemen en kijken (tenzij je een dual tuner setopbox aanschaft),
- Digitale tv kijken in de woonkamer en niet digitale radio in de hobbykamer kunnen beluisteren,
- Zeer trage teletekst,
- DVR via EPG niet meer programmeerbaar,
- DVR & Setopbox programmeren om op te kunnen nemen,
- De VCR en "gewone" DVR onvoldoende geschikt zijn voor de betere beeld/geluid kwaliteit die de kabel geeft.

Al helemaal werd er geen woord gerept over de bijkomende kosten als je een 1080p ready tv aanschaft.
Waren de Doornaren toen beter voorgelicht dan betwijfel ik of de overname plaats gevonden zou hebben.
Ok, ik geeft toe, mijn uitspraak is gechargeerd. Ik verwijt de gemeente Doorn ons geen alternatief geboden te hebben en ik verwijt Caiway ons niet op de gevolgen van digitale televisie en radio voorbereid te hebben.
Veel erger vind ik dat Caiway niets, maar dan ook niets gezegd hebben dat je een dubbel abonnement moet afsluiten wil je een programma uit bijv. het film pakket wil opnemen en tegelijkertijd een programma uit bijv. het delight pakket wil bekijken.

Heeft iemand al bij Alphacrypt een incident ingeschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 165275 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:50:
kan echt niemand me helpen? ik kan het echt nergens vinden namelijk!
Wel écht je best gedaan?

Ik ga er overigens vanuit dat je extenders voor MCE bedoelt.

Ja, dat kan met een extender. Zie bijvoorbeeld hardware.info, (tweede gedeelte van) het tweede filmpje. Hierin wordt een Linksys extender besproken.

In de reacties op dat artikel wordt precies dezelfde vraag als de jouwe gesteld, en uit het antwoord volgt expliciet dat dat kan:
Dat kan zeker. Je kunt op de Media Center PC zélf en op de Extender tegelijkertijd verschillende dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 270479 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:13:
De kabel was eigendom van een stichting die door de gemeente Doorn was opgericht.
Vanwege een heleboel redenen vond de gemeente dat de kabel geprivatiseerd moest worden.
Privatiseren zou in principe betekenen dat het abonnement even duur of zelfs goedkoper zal worden en dat de kwaliteit minimaal het zelfde blijft.
..................
bla bla bla
Natuurlijk wordt er ook in Doorn door Caiway nog steeds een analoog aangeboden/doorgegeven...........dus je hoeft echt niet per se digitaal te kijken
CAIWAY biedt standaard digitale televisie aan. Bij dit brede aanbod van digitale zenders heeft CAIWAY ook een analoog aanbod van de 24 meest populaire televisiezenders en 36 radiozenders.

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 08-08-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:06:
@mphillip: Welke versie van de Cyberlink decoders gebruik je? En wat gebeurt er als je een software-matige decoder pakt (ffdshow) of de Hardware-decoding in de Cyberlink decoders uitzet? En wat geeft de renderer precies aan (in DVBViewer: View --> Filters --> ... Renderer (bovenste) --> Quality- en Deinterlacing -tab)?
Tot een half uurtje geleden had in PowerDVD 7.1 decoders, maar er bleek een update naar 7.3 te zijn. Het slechte nieuws is dat het geen ruk uitmaakt.

Bon...ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd, maar de Cyberlink driver geven het 'beste' resultaat. Ik heb in DVBviewer gekozen voor de Vista Enhanced Video Renderer (experimental staat erachter). Voor H264 Cyberlink. Andere decoders als ffdshow of CoreAVC geven een slechter resultaat: slecht/psychedelisch beeld. Combi's met andere renderers geven soms de mooiste resultaten voor als je net een stuk of 10 extacy pillen op hebt (beeld op zijn kop...wtf?). Dus...het moet Cyberlink zijn. Hoe ik de HW accelleratie uitschakel weet ik niet. Ik kan dat in PowerDVD zelf doen, maar dat heeft geen gevolgen voor de driver. Ik heb in DVBviewer nog steeds dezelfde cpu belasting.

Het view->filter gaf een nieuw inzicht (ik kende dit nog niet). Helemaal bovenaan staat de EVR renderer. De quality tab (deinterlacing tab heb ik niet) geeft:

frame rate van >35 (? wordt uitgezonden in 25fps...)
0 dropped frames
6ms jitter

Als ik een andere renderer kies (bv VRM9) krijg ik ineens wél dropped frames, 60-70% cpu belasting en 86ms jitter en ook waarden in sync offset (was 0).
Bij view->filter->Cyberlink krijg ik geen performance getalletjes te zien (ook hier geen deinterlacing tab).

DVBSource staat helemaal onderaan en als ik die aanklik, krijg ik live waarden te zien. Hij weet te melden dat het 1080i is, 25fps en komt met 'discontinuities' en 'video queue' getalletjes. Ik weet niet exact wat het betekent, maar discontinuities klinkt als sync problemen en video queue klinkt ook als iets ongewensts. Die cyberlink codec lijkt me het probleem niet. Die doet het immers ook perfect binnen PowerDVD. En de cpu belasting is ook in orde. Maar als dat dvbsource ding de data die ie krijgt van de codec niet kan verwerken (lijkt het op, of niet?) houdt het op.

Kan ik hier iets mee?

[edit]
ik stuit op een thread op het DVBviewer forum over dit probleem. Men roept dat het aan de Cyberlink codecs ligt, maar volgens mij meer aan de combinatie met DVBviewer. Ik ga toch eens voor de gein PowerDVD 8 proberen. Misschien dat dat wat oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 08-08-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mphilipp schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:06:Tot een half uurtje geleden had in PowerDVD 7.1 decoders, maar er bleek een update naar 7.3 te zijn. Het slechte nieuws is dat het geen ruk uitmaakt.
Bij mij werkte 1080i afspelen/kijken pas goed met PowerDVD/Codec 7.3 Ultra of hoger. ;)
Probleem is wel weer dat de Powerdvd/codec weer niet goed met alle renderers samenwerkt.
Zelf gebruik ik nu Powerdvd/codec/Purevideo met overlay renderer in XP.
Ik had hier eerder een 1080i sample van ESHD gepost, misschien kun je hiermee de PowerDVD codec testen?

En DVBviewer heb ik zelf ook niet aan de gang kunnen krijgen met de Cyberlink/PowerDVD codec.
Komt waarschijnlijk ook doordat er geen normaal functionerende versie van DVBViewer vrij is te downloaden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Framerate voor interlaced uitzendingen word als het dubbele gerendert via de deinterlacer. 0 dropped frames is goed, 6ms jitter eveneens. Als het goed is worden er 50 frames per seconde gerendert.

Die queue die je in het DVBSource scherm ziet is eveneens niet vreemd. Zolang ie onder de ~250 blijft is het goed, Discontinuties is niet goed, gok erop dat daar het probleem zit. Waar de discontinuties vandaan komen is lastiger, e.g. ze kunnen van twee kanten komen. Of DVBSource ontvangt de DVB-stream niet goed, of DVBSource kan de data niet snel goed kwijt aan de video of audio codecs. Welke audio-codec gebruik je btw?

VMR wil wel eens moeilijk doen; het fijne weet ik er ook niet vanaf. Ik heb zelf YUV-mixing mode aan staan voor VMR9. Voor een NVidia-kaart had ik eveneens de VMR fix nodig. Dat Psychedelische beeld heb ik ook wel eens gehad, probleem van sommige codecs/DVBViewer met VMR7/VMR9 (Overlay werkt altijd goed).

Om HW-decoding uit te zetten moet je naar View --> Filters --> Cyberlink H264/.... --> en daar DXVA uitvinken. Ben erg benieuwd of je dan ook blokjes hebt. Persoonlijk denk ik dat er een probleem is met de hardwarematige decoding / deinterlacing en dat het probleem zit in de drivers/firmware voor je HD3200. Ik heb zelf redelijk wat moeite moeten doen om mijn HD3850 AGP goed werkend te krijgen (redelijk wat tweaks nodig).

@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-) Voor die 15 euro krijg je meer als waar voor je geld. Ik heb er iig nooit spijt van gehad. Programma werkt goed, word actief aan ontwikkeld en alleen een tooltje als TransEdit kost normaal een veelvoud van het bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 08-08-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:33:@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-) Voor die 15 euro krijg je meer als waar voor je geld. Ik heb er iig nooit spijt van gehad. Programma werkt goed, word actief aan ontwikkeld en alleen een tooltje als TransEdit kost normaal een veelvoud van het bedrag.
Weet ik ook, maar ik ben hier nog steeds bezig met het testen op regelmatig wisselende hardware combinaties.
Daarbij komt dat de nieuwe Techno-Trend Viewer software ook gewoon een customized versie is van DVBViewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:33:
Waar de discontinuties vandaan komen is lastiger, e.g. ze kunnen van twee kanten komen. Of DVBSource ontvangt de DVB-stream niet goed, of DVBSource kan de data niet snel goed kwijt aan de video of audio codecs. Welke audio-codec gebruik je btw?
Je bent mijn held! Ik had nooit gedacht dat de audio codec zo'n rol kon spelen... Ik had 'm gewoon op (de default denk ik) MS bladibla audio codec staan. Zet 'm voor de test even op Dscaler en dat gaat helemaal goed...pffff...wat een tóestand!

Zo te horen heb je zelf plenty problemen gehad. Ik heb ook al van alles zitten proberen, maar je wordt helemaal dol van die codecs. Ik denk dat het een afstudeerrichting zou kunnen zijn aan de TU Delft.

Om toch nog wat vragen te beantwoorden: ik heb op enig moment ook nog die DxVA uitgezet, maar dat gaf een heel fout resultaat. DVBviewer crashde ervan. Hoe dat werkt snap ik ook niet. En alleen EVR werkt onder Vista (bij mij in ieder geval) goed. Maar...nu ik de juiste audio codec heb gevonden zouden de resultaten weer anders kunnen zijn natuurlijk. Evengoed heb ik de laagste CPU belasting onder EVR. Het is gewoon een vreselijk complex verhaal, waar je zonder een flinke studie niet zomaar uitkomt.

Heel veel dank voor het stellen van de juiste vragen.
@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-)
Ik heb idd ook DVBviewer gekocht, net als CoreAVC. Zulke zinnige programma's koop ik gewoon, zeker voor dat geld. Goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:49:
[...]
Daarbij komt dat de nieuwe Techno-Trend Viewer software ook gewoon een customized versie is van DVBViewer.
Maar zonder plugin mogelijkheid. Dus ik heb er niets aan, want ik wil geen CAM hebben vanwege de softcam (Acamd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok...ik weet niet wat ik heb waargenomen toen ik dacht dat het opgelost was, maar niet het juiste. Ik vermoed dat ik 'm op het 'gewone' NL HD heb gezet, die in 720p uitzenden. Nu zie ik bij Eurosport en NL HD 1080i weer gewoon de haperingen... 8)7

Ondertussen (ik zag het vrij snel daarna alweer) heb ik zo'n beetje alle combinaties weer geprobeerd. Wat mij opvalt is dat Brava wél goed gaat (discontinuities 0, geen schokken). Brava is tegenwoordig ook 1280x1088, met een bitrate van rond de 9Mb/s. Dat is op zich laag, want Eurosport en NL 1080i zijn iets van 11-12Mb/s. Echter, die hebben weer 192Kb/s audio en Brava 256Kb/s. En NGC HD is welliswaar 720p, maar de bitrate is 12Mb/s en audio 192Kb/s. Je zou zeggen dat de resolutie niet zo spannend is; de bitrate bepaalt toch hoe 'druk' de software/hardware het heeft, niet? Of is een 1080i beeld met 12Mb/s belastender dan een 720p beeld met 12Mb/s? Zou dat komen door een de-interlace slag van de software of hardware (de chipset)?

Maar...logisch gezien zou ik toch nog 'de schuld' bij DVBviewer willen leggen. Want waarom kan ik anders wél gewoon een Blueray afdraaien met 6channel Enhanced DTS (of hoe heet dat tegenwoordig?) en een video bitrate van soms wel 30Mb/s? Het lijkt me dus dat de hardware en de Cyberlink drivers dit makkelijk aan moeten kunnen. Echter, ergens in de communicatie met de DVBviewer drivers gaat het mis. Ik las ook allerlei enge verhalen in de DVBviewer fora, waar al opgemerkt wordt dat 'rückelfreie' weergave van HD met DVBviewer onmogelijk is...

Ik denk dat DVBviewer gewoon een probleem heeft boven de 10Mb/s. Hopelijk pakt men dit op bij die firma en fixt het, want dit is geen doen zo natuurlijk. Of heeft iemand anders een verhelderend inzicht? Of het liefst een eigen ervaring met DVBviewer en 1080i die wél positief is? Dát zou natuurlijk helemaal interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Weer iemand gevonden die voor mij in Harderwijk een Transport Stream capture file heeft willen maken. Zie onderstaand het frequentie overzicht voor St. CAI Harderwijk waar digitale TV door CAIW verzorgd wordt en dus veel ongecodeerde kanalen heeft:

http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=47064

Van de volgende kabelgebieden ben ik nog op zoek naar iemand die een Transport Stream capture file wil maken:
  • Hilvarenbeek (netwerk ID: 4458, netwerk frequentie: 404 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Brabant Gelderland (netwerk ID: 7524, netwerk frequentie: 308 MHz)
  • Rekam (netwerk ID: 777, netwerk frequentie: 163 MHz)
  • Kabel Noord (netwerk ID: 9101, netwerk frequentie: 242 MHz)
  • Delta (netwerk ID's: 1000, 2000, 3000, netwerk frequentie: 402 MHz)
  • Stichting Kabelnet Veendam (netwerk ID: 9640, netwerk frequentie: 383 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel, Stichting CAI Hendrik Ido Ambacht en Gemeente Albrandswaard (netwerk ID: 2000, netwerk frequentie: 325 MHz)
  • Edam-Volendam (netwerk ID: 1130, netwerk frequentie: 442 MHz)
  • Kabeltex (netwerk ID: 1791, netwerk frequentie: 284 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:53:
Van de volgende kabelgebieden ben ik nog op zoek naar iemand die een Transport Stream capture file wil maken:
Sorry, ik kan je niet helpen.

@mphilipp:
Ik las dat je je kabels al hebt gecontroleerd, maar wil toch even het volgende meegeven: Als ik zelf een (afgeschermde) splitter tussen de kabel zet, dan krijg ik enkel problemen bij zenders met een hoge bitrate. Gewone zenders zijn helemaal artefact-vrij, geven ook goede waarden, maar enkele met hoge bitrate zijn dan niet normaal te bekijken. Dat verschijnsel lijkt bij mij te zitten in de gevoeligheid van de tuner. Een ietsje minder signaal bij hoge bitrates kan dan al net teveel zijn. Daarbij moet ik aantekenen dat het een oude Fujitsu-Siemens kaart betreft. Je zou jouw systeem misschien eens direct in het AOP kunnen testen, ook al worden er goede waarden aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 03-06 13:40
Hallo!

Bij deze een Transport Stream capture file van kabelgebied Delta (100MB).

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tommert38 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:09:
Bij deze een Transport Stream capture file van kabelgebied Delta (100MB).
Bedankt voor de moeite. Zie het volgende netwerk overzicht voor Delta:

http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=47137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Is het mogelijk met FloppyDTV of een Terratec kaart om deze CAM module (voor kabel) te gebruiken? Is Irdeto2, maar scheelt 50 euro.

http://cgi.ebay.nl/IRDETO...ViewItem#ebayphotohosting

--edit-- nvm, ArChie in "[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-..." --edit--

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 20-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
In de startpost staat heel duidelijk de Alphacrypt CAM :-) AFAIK is er 1 andere CAM die misschien zou kunnen werken, maar daarvan ben ik de naam even kwijt. Niet zo heel populair, komt eveneens uit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziggo gaat volgend jaar CI+ CAM's ondersteunen.

Zijn er al dvb-c kaarten die CI+ ondersteunen?
Kunnen de huidige dvb-c kaarten hiervoor geupdated worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gertjan! schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:53:
Zijn er al dvb-c kaarten die CI+ ondersteunen?
Nee, en de vraag is of die er ooit gaan komen. Ziggo kiest er niet voor niets voor om waarschijnlijk wel met een CI+ CAM te gaan komen.
Kunnen de huidige dvb-c kaarten hiervoor geupdated worden?
Ik denk van niet. De CI+ CAM schijnt wel in het huidige Common Interface (CI) slot te passen en kan ook gebruikt worden zolang het kabelbedrijf tenminste niet de kanalen zodanig gaat markeren dat ze alleen nog maar beeld geven indien de CI+ CAM in het nieuwe Common Interface plus (CI+) slot zit en die kans is aanwezig omdat Ziggo zo alle huidige apparatuur met DVB-C tuner en CI slot kan dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:22:
[...]
@mphilipp:
Ik las dat je je kabels al hebt gecontroleerd, maar wil toch even het volgende meegeven: Als ik zelf een (afgeschermde) splitter tussen de kabel zet, dan krijg ik enkel problemen bij zenders met een hoge bitrate.
[knip]
Je zou jouw systeem misschien eens direct in het AOP kunnen testen, ook al worden er goede waarden aangegeven?
Is op zich een idee, maar ik denk dat het geen (kabel)storing is die pas opduikt bij hoge bitrates. NCG-HD heeft een hogere bitrate, dus dat is dan weer raar. Tenzij de zenders die nu storen, gevoeliger zijn voor storingen. Ik heb dat ooit op mijn Dreambox gehad (voordat ik de metalen connectoren had) dat alleen bepaalde zenders een hoge BER hadden. De rest was perfect (BER=0). Blijkt dat zenders op bepaalde frequenties meer last van storingen hebben dan anderen. Bovendien, de storing is zó regelmatig dat het echt lijkt of er iets stikt in de bitstream. Ik vermoed dat er een bug zit in DVBviewer die de mist in gaat bij 1080i uitzendingen boven de 10Mb/s. Want die gaan mis, maar NCG met 720p maar 12Mb/s gaat wél goed. Brava met 1080i en 9Mb/s (maar weer wel met 256Kb/s geluid) gaat ook goed. Beats the shit out of me... 8)7

Evengoed: ik lees op het DVBviewer forum dat het op een of andere manier niet mogelijk is om de boel zonder 'rückeln' aan de praat te krijgen. Hopelijk is men ermee aan het werk...

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik heb ergens in m'n achterhoofd zitten, dat jij acamd gebruikt? Nu begrijp ik dat je niet zomaar vanalles op je systeem wilt installeren, maar ProgDVB kan daar ook mee overweg, voor zover ik weet. Wellicht kun je daar ook eens mee testen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:10:
Ik heb ergens in m'n achterhoofd zitten, dat jij acamd gebruikt? Nu begrijp ik dat je niet zomaar vanalles op je systeem wilt installeren, maar ProgDVB kan daar ook mee overweg, voor zover ik weet. Wellicht kun je daar ook eens mee testen.
Goede tip, ga ik morgen proberen.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Kan iemand mij opweg helpen met m`n dvb-c terratec kaartje op ziggo.
Welke stappen moet ik ondernemen om uiteindelijk lekker te kunnen gaan zappen via ziggo?
Al een beetje zitten lezen en kan volgens mij het beste dvbvieuwer gaan gebruiken.
hoe zit het met ini files en .dvbc files ?

[ Voor 185% gewijzigd door Qubitzz op 21-08-2008 10:36 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

carpetburn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:00:
Kan iemand mij opweg helpen met m`n dvb-c terratec kaartje op ziggo.
Welke stappen moet ik ondernemen om uiteindelijk lekker te kunnen gaan zappen via ziggo?
Al een beetje zitten lezen en kan volgens mij het beste dvbvieuwer gaan gebruiken.
hoe zit het met ini files en .dvbc files ?
misschien ben ik wel de enige hor.. maar wat wil je precies weten? lekker zappen, wat versta je daaronder...

.dvbc / .ini files worden gebruikt om de transcoders aan te spreken... of iig de frequentie in zich te hebben zodat de pakketten weten wat ze moeten doen.. .maar verder weet ik ook niet wat je hiermee wilt.

heb je al wat geprobeerd?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sa1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:34:
[...]
.dvbc / .ini files worden gebruikt om de transcoders aan te spreken... of iig de frequentie in zich te hebben zodat de pakketten weten wat ze moeten doen.. .maar verder weet ik ook niet wat je hiermee wilt.
Je bedoelt de transponders. Ik denk dat de vraagsteller even moet koekelen op transponderlijst Ziggo. Als je die lijst overneemt in het programma, kan ie scannen en komt alles goed.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb in TerraTec Home Cinema nu wat zenders gevonden ,maar bv. niet rtl 4 en 5, sbs 6 en nog wat andere zenders. Hoe krijg ik die andere zenders naar boven getoverd ?
Moet ik een transponderlijst maken en hoe werkt dat ? En hoe moet ik die lijst overnemen in mijn programma ?

[ Voor 88% gewijzigd door Qubitzz op 21-08-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174470

Vraagje over een Fire-DTV

Als je deze aansluit op een HTPC zit je dan te zappen binnen windows of zap je op het DTV kastje ?
En heeft er iemand ervaring met een Fire-DTV en Vista Media Center op een Ziggo digitale aansluiting ?

Groet,
Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 174470 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:36:
Vraagje over een Fire-DTV

Als je deze aansluit op een HTPC zit je dan te zappen binnen windows of zap je op het DTV kastje ?
Je zapt binnen je HTPC. Het DTV kastje, ik neem aan dat je hiermee de decoder van je kabelaanbieder bedoelt, kun je dan weglaten. Een DVB-C kaart heeft daar ook geen ingang voor, ook al zou je dat willen. Alles wordt direct op de HTPC afgehandeld, en er zijn geen onnodige analoog ↔ digitaal omzettingen.
En heeft er iemand ervaring met een Fire-DTV en Vista Media Center op een Ziggo digitale aansluiting ?
Ik persoonlijk niet.

Sowieso lijkt het me nuttig dat je dit topic even vanaf het begin doorleest, dat zal e.e.a. verduidelijken. Dat is doorgaans geen reactie waarop mensen die hier mee gaan beginnen op zitten te wachten, maar het draagt echt een hoop bij aan wat of hoe iets wel of niet kan. Dat wordt hier Op GoT ook verwacht. Bovendien voorkomt het teleurstellingen, als je vóór de aanschaf van nieuwe spullen, een beetje inzicht in de materie hebt. Met enkel een DVB-C kaart ben je er namelijk meestal niet. In ieder geval niet bij Ziggo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
carpetburn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:
ik heb in TerraTec Home Cinema nu wat zenders gevonden ,maar bv. niet rtl 4 en 5, sbs 6 en nog wat andere zenders. Hoe krijg ik die andere zenders naar boven getoverd ?
Moet ik een transponderlijst maken en hoe werkt dat ? En hoe moet ik die lijst overnemen in mijn programma ?
Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, maar ik zag toevallig een schermopname van jou in het topic van ArChie over Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel. Daarbij geef je de frequenties aan waartussen moet worden gescand, alsmede een stapgrootte van 8 Mhz. Op zich klopt dat ook, alleen houdt Ziggo zich niet strikt aan die stapgrootte. M.a.w. er zijn een aantal frequenties die je handmatig moet invullen om ook die transportstreams te scannen. Welke dat zijn, kun je uit het overzicht van ArChie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:20:
Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, maar ik zag toevallig een schermopname van jou in het topic van ArChie over Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel. Daarbij geef je de frequenties aan waartussen moet worden gescand, alsmede een stapgrootte van 8 Mhz. Op zich klopt dat ook, alleen houdt Ziggo zich niet strikt aan die stapgrootte. M.a.w. er zijn een aantal frequenties die je handmatig moet invullen om ook die transportstreams te scannen. Welke dat zijn, kun je uit het overzicht van ArChie halen.
Klopt. Carpetburn geeft echter niet aan welke Ziggo kabelbedrijf zijn voormalig kabelbedrijf is en eventueel welk netwerk ID hij dient te gebruiken volgens de instructies bij zijn smartcard zodat we hem kunnen verwijzen naar de juiste frequentielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256114

Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 256114 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:22:
Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??
Lijkt me een issue tussen de Mainconcept decoder icm met de ATi drivers. Dus probeer eens een andere (recentere?) ATi graphics driver en/of een andere decoder. PowerDVD (8 Ultra) moet ook alles wat jij wilt kunnen decoderen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256114

Thanks man !!!

PowerDVD werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:15
Beuzelarij schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:25:Sowieso lijkt het me nuttig dat je dit topic even vanaf het begin doorleest, dat zal e.e.a. verduidelijken. Dat is doorgaans geen reactie waarop mensen die hier mee gaan beginnen op zitten te wachten, maar het draagt echt een hoop bij aan wat of hoe iets wel of niet kan. Dat wordt hier Op GoT ook verwacht. Bovendien voorkomt het teleurstellingen, als je vóór de aanschaf van nieuwe spullen, een beetje inzicht in de materie hebt. Met enkel een DVB-C kaart ben je er namelijk meestal niet. In ieder geval niet bij Ziggo. :)
Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

NHJ BV schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:08:
[...]

Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)
Je conclusies zijn juist. Zelf heb ik 2x FloppyDTV in mijn HTPC met Alphacrypt module en ik woon dus in een @Home/Ziggo gebied. Ik ben er tevreden over. Deze combinatie werkt goed. De juiste transponderlijsten zijn makkelijk te vinden in verschillende forums. Ziggo wil wel af en toe de indeling veranders waardoor je opeens een aantal zenders "kwijt' bent en opnieuw een scan moet doen. Zelf heb ik dit pas 1x ervaren (HTPC 3 maanden in bezit) en toen was ik alleen RTL8 opeens kwijt. En aangezien ik deze zender dagelijks kijk, een aantal uren per dag heb ik gelijk een rescan gedaan..... NOT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 11-06 19:51
eigen topic hiervoor geopend: zie hier als je benieuwd bent

[ Voor 92% gewijzigd door mathman op 26-08-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mathman schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:54:
Ik ben met mijn huidige configuratie toch tegen een probleem aangelopen. Even nog in het kort mijn configuratie:
................

In het begin heb ik de configuratie middels een vga-kabel aan mijn tv aangesloten. Dit heeft altijd prima gewerkt, echter kan mijn tv via vga geen 1080P aan, maar maximaal 1360x768 welke hij dan ook automatisch selecteert. Vandaar heb ik hierna een HDMI kabel gekocht om mijn tv met mijn pc aan te sluiten en fijn hd-materiaal te bekijken.
.......................
Maar die TV van je accepteert toch helemaal geen 1080p signaal op z'n HDMI ingang?
Ik lees op p35 van de manual dat ie op de HDMI ingang van een PC maximaal 1280x1024 bij 60Hz. Stuur eens 720p uit anders........

edit: ik zie nu eigenlijk pas dat jouw probleem helemaal niets met dit topic te maken heeft.......(dus zullen we maar snel ophouden?)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 25-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 11-06 19:51
Kaajee: als je iets verder had gelezen had je gezien dat ik een andere pc op mijn tv had aangesloten en direct 1080P beeld kreeg. Wat jij zegt wat in de manual staat had ik ook al gelezen, maar dat klopt dus niet. Foutjes in de manuals komt vaker voor. ;)

Maar je hebt gelijk, mijn vraag hoort niet echt thuis in dit topic. Zal er zelf 1tje openen voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 13:51
Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.

Ik loop alleen bij het scannen naar kanalen tegen wat problemen aan met zowel Firedtv viewer als Mediaportal.

In Firedtv viewer scan ik met transponderlist "cable 6875" en vind ik 17 kanalen (aantal test kanalen, History channel HD, 3 testkanalen, Aljazeera TV5 etc.) waarvan ik er 1 kan bekijken (locale tv-zender DHTV, ik heb dan ook alleen het standaard pakket).

Met Mediaportal (gaat mijn voorkeur naar uit) heb ik aan de hand van een andere gebruiker van MP (volgens mij van dit forum) een transponderlijst samen gesteld (copy/paste). Die andere gebruiker melde erbij dat hij het voor voormalig casema gebied gebruikt. Aangezien ik in een dergelijk gebied woon (Den Haag) leek mij dat wel oke zitten.

Ik de volgende lijst gebruikt:
298000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
420000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
324000,64QAM,6875000
332000,64QAM,6875000
308000,64QAM,6875000
316000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000

Alleen vindt ik daarbij slechts 4 kanalen (meerdere scans gedaan). Gaat wederom om History Channel HD en 3 testkanalen. DHTV etc worden in dit geval ook niet gevonden. In sommige gevallen (ben al een aantal weken bezig) krijg ik de hele dag het status bericht "no signal" in het rood ipv "0 new, 4 updated" (die 4 kanalen die ik wel kan vinden). Waar dat aan ligt blijft mij ook een raadsel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb ook al contact gehad met Digital everywhere, die wisten me te vertellen dat het waarschijnlijk aan de frequenties lag waar ik op scande, maar welke dat dan wel moesten zijn wisten zij ook niet (begrijpelijk, verschilt per land/stad).

[ Voor 6% gewijzigd door Erik070 op 26-08-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:51:
Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.
[knip]
Ik de volgende lijst gebruikt:
[knip]
Ik gebruik DVBviewer in het Ziggo (Casema) gebied met de volgende transponderlijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Frequenties kun je zo overnemen. Die 3 staat er bij jou niet bij. Ik meen dat het in DVBviewer staat voor QAM64. Dat zijn de actuele transponders waarmee het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan. En zijn de drivers WHQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 13:51
Bedankt mphilipp voor de lijst.

In Firedtv viewer kan ik nu wel alle kanalen vinden (255 stuks). Maar ik kan ze nog niet zien, komt een Duitse melding in het scherm over rechten etc., mijn Duits is niet zo goed.

Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.

Waar ik achter ben gekomen is dat MP alleen de kanalen vindt van de transportstream die ik als laatst bekeken hebt (of geprobeerd hebt te bekijken) via Firedtv viewer.

Hier kwam ik achter nadat ik RTL4 probeerde met FireDTV viewer te bekijken, dat lukte niet. Toen gaan scannen in MP en plots vindt hij niet History Channel e.d. maar de stream met RTL4,5 en 7 (en SBS6 geloof ik).

Het lijkt wel alsof MP niet een bepaalde frequentie scant, maar domweg naar het signaal kijkt wat er op dit moment binnen komt. Alsof de frequentie gelocked staat.

MP kan ook niet twee keer achter elkaar scannen, dan geeft hij een melding dat de kaart nog in gebruikt is. Pas als ik de TVserver config afsluit en de Tvserver-service afsluit via de taskmanager kan ik opnieuw een scan doen. Wellicht gerelateerd aan het probleem dat hij die laatste stream alleen ziet/leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:12:
Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.
Ik vond MP sowieso erg tegenvallen, en aangezien ik met een (interne) cardserver werk, kan ik al geen tv kijken met MP. Die ondersteunt namelijk geen softcams. Het is wel te doen, maar dan op een hele ingewikkelde manier. Een beetje zoals alles in MP. Ik wacht geduldig op MP v2, want ik geloof wel in het product, maar ik wil TV en films kijken, niet dagen bezig zijn met configureren van dat ding (die tijd heb ik gehad zeg maar).

Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn €15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Nielson schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:09:
Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan.
H264/MPEG4 HDTV wordt inderdaad gewoon ondersteund, er worden hiervoor TechnoTrend/Cyberlink codecs meegeleverd.
Zelf prefereer ik echter de CyberLink PowerDVD8 H264 codec in combinatie met ProgDVB. :)
De laatste beschikbare drivers zijn naar ik weet nog niet WHQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:22:
Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn €15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).
Kan dat standaard binnen Mediaportal, of moet dat via DVBSBridge o.i.d.? Dat laatste kan bij MCE ook.

Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:55:
[...]
Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?
Ja, maar die loopt vast op een of andere manier. Ik heb met de installatie niet gekozen voor die meegeleverde MPEG codec omdat dat een trial ding is, en ik heb ffdshow. Misschien dat ie dat niet leuk vindt, maar ik heb verder alle codecs geprobeerd die ik had. Scannen doet ie, hij vind alle kanalen, maar als ik wil kijken blijft het stil en concumeert ie alleen maar CPU.

Ik heb afgelopen weekend toch weer een vreemde ontdekking gedaan: Discovery HD zend als enige bij Ziggo niet in H264 uit maar in MPEG. En het is full hd, met een bitrate van tegen de 20Mb/s en Dolby Surround 5.1 geluid (384Kb/s). Die loopt als een speer. Dus het is (maar dat wist ik al) absoluut geen kwestie dat de PC of de codecs het niet aan kunnen. Het zit 'm denk ik in de combi H264 en DVBviewer. De codecs kunnen het ook makkelijk aan. Hooguit de combinatie Cyberlink/DVBviewer, maar ik denk dat er gewoon iets fundamenteels fout zit in DVBviewer.

Ik ben uiteindelijk toch nog de bekabeling gaan checken (desperate!) en heb de metalen pluggen aan beide kanten gecontroleerd en eentje iets beter (meer mantel contact laten maken met het metaal) gemonteerd. Ook heb ik een nieuwe doos in de woonkamer (een Hirschmann) gemonteerd en in de meterkast de doos geaard. Die doos heeft een aardeaansluiting maar daar zat niets op. Ik heb dus een stuk installatiedraad aan het blokje van de aarde in de meterkast geschroefd en die in de kabelaansluiting vastgemaakt. Van daaruit loopt ie dus naar de woonkamer (dikke kabel, installatiekwaliteit zeg maar). Ik ben er dus wel van overtuigd dat het geen storing is die in mijn bekabeling zit. Ik heb nog wel een extra kwaliteit antennekabel liggen. Dat is zo'n kabel met minder demping. De kabel moet langs de muren naar de TV en dat is een meter of 10. Als het écht desparate wordt, kan ik die wel even proberen. Je weet maar nooit.

Maar anders dan dat weet ik het echt niet meer. En aangezien ik op de DVBviewer fora al las dat heel veel mensen een probleem hebben met DVBviewer en Full-HD heb ik het idee dat het een soort bug is. Alleen vind ik het gek dat ze er nog niets aan gedaan hebben.

Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:35:
[...]
Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?
Jawel. Ik gebruik (naast MCE) ook DVBviewer (licensed) voor de weergave van HD materiaal en dit gaat met behulp van PowerDVD 8 Ultra codec via een Asus HD3650. Voor de installatie van PowerDVD ging deze weergave mis onder DVBviewer waarbij het bovenste gedeelte van het beeld rededlijk was maar naar onderen toe erg vervormd weergegeven werd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik eruit ben. Niet dat ik een oplossing heb, maar het ligt denk ik niet aan DVBviewer. Eerst heb ik toch maar eens die mooie dikke kabel geprobeerd. Helpt niet (natuurlijk). Toen ben ik eens wat nauwkeuriger gaan kijken welke zenders nou precies storing gaven. Dit eigenlijk omdat ik merkte dat Misdaad.net af en toe ook een storinkje gaf. Niet heel erg, maar toch af en toe een tikje en wat kleine blokjes.

De overeenkomst tussen de zenders die storen, blijkt de transponder te zijn. Ik merkte dit niet zo omdat er de twee EO themakanalen en het Gay pakket (nee, geen abo op...) op zitten. Verder dus Eurosport HD, HD NL, History Channel HD en die storen dus allemaal in meer of mindere mate. History Channel HD heb ik wel eens gekeken en toen stoorde ie niet.

Deze twee transponders zitten op de frequenties 162 en 170. Ik kan me herinneren dat iemand ooit zei dat de lage frequenties bijzonder gevoelig zijn voor storingen.

Ik durf het wel aan om uit te sluiten dat ik in mijn bekabeling een storing heb zitten, dus ik zal Ziggo maar eens gaan bellen of zij niet iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Misschien krijg je er ter compensatie een extra zender bij.....

:+

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!

[ Voor 15% gewijzigd door Amiet01 op 28-08-2008 12:23 ]

Master_A

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Amiet01 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:20:
Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!
Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.
Je zou dus ook gewoon kunnen zappen volgens de Vista Mediacenter knoppen en dergelijke, zoals je bij de analoge kanalen zou doen? Als ik hem namelijk koop kan ik het voor zowel mijn gewone computer als mijn (toekomstige) laptop gebruiken icm Mediacenter.

Master_A

• kaajee
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

.....................
HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)
Dat snap ik, ik kijk zelf ook met DVBviewer. De vraag was of het in MCE kon. Niet rechtstreeks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 17:53

kevin23

Rock it in Style!

Ik heb even een vraag:

Ik sta op het punt om een terratec Cinergy C PCI HD CI met alphacrypt CAM module te kopen zodat ik met mijn Ziggo abonnement alle zenders kan ontvangen. Nu vraag ik me af, mijn abonnement heeft ook HD zenders, kan de alphacrypt classic deze ook ontcijferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja, HD/SD staat los van de encryptie/CAM.

*** Lijkt me iets voor in de startpost. net even gekeken, maar het verhaal dat daar staat is echt outdated (is bv maar 1 HDTV MPEG2 kanaal, rest is H264).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 17:53

kevin23

Rock it in Style!

Okeej, bedankt voor je snelle reactie. Een goedkopere CAM wordt eigenlijk nooit gekozen, hoe komt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:49
kevin23 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:39:
Okeej, bedankt voor je snelle reactie. Een goedkopere CAM wordt eigenlijk nooit gekozen, hoe komt dat dan?
Omdat die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Omdat die niet werken. Met dank aan de kabelaars en hun steun aan open standaarden en open markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:36:
*** Lijkt me iets voor in de startpost. net even gekeken, maar het verhaal dat daar staat is echt outdated (is bv maar 1 HDTV MPEG2 kanaal, rest is H264).
Ik zou inderdaad eens flink de bezem door de startpost moeten halen en eens goed up- to date brengen maar ik zie dit eerlijk gezegd niet meer gebeuren (door mij). Mijn excuses hiervoor.

Ik heb destijds dit topic overgenomen (brute copy/paste) omdat niemand een vervolg op deel 1 op wilde starten en het topic gesloten dreigde te worden. Het was zonde om het topic zomaar op slot te laten gaan.

Ondertussen stap ik in de (hopelijk) nabije toekomst over naar een andere provider, en af van DVB-C op de PC. Mijn HTPC-tje gaat de deur uit en de betrokkenheid met dit topic zal dan langzaam maar zeker verdwijnen.

Dus....., een ieder die zich geroepen voelt om Deel III op te starten kan dan ook direct het e.e.a. up- to date brengen al lijkt het mij persoonlijk gezien een flinke kluif.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:36:
Ja, HD/SD staat los van de encryptie/CAM.
Heb het al eens eerder aangegeven maar sommige CAMs hebben wèl moeite met HD. Waarom is nog niet helemaal duidelijk, maar b.v. een Xcam, Aston 1.05 of Matrix pakt normaal geen HD. (dan hoor je alleen geluid, hebben al een hoop mensen meegemaakt)

Voor de kabel is er echter maar één CAM die überhaupt werkt, de Alphacrypt, en ik weet uit ervaring dat die wèl met HD overweg kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2008 01:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Iemand al ervaring met de Clark E30C Plus? Volgens deze site die ze verkoopt heb je geen aparte Alphacrypt meer nodig. Helaas is de prijs wel bijna hetzelfde als een los PCI-kaartje en Alphacrypt, maar ziet er toch wel interessant uit.

/edit: Ze lezen mee :) Prijs is net verlaagd naar 149,-

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 01-09-2008 14:15 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.