Sony KDL 32W4000 aansluiten met HDMI op MCE pc: zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik ben met mijn huidige configuratie toch tegen een probleem aangelopen. Even nog in het kort mijn configuratie:
Gigabyte ga-ma78gm-s2h moederbord,
4GB geheugen
AMD BE-2350 processor,
Terratec cinergy c hd pci,
Sony KDL32W4000
Vista Home Premium 64bit

In het begin heb ik de configuratie middels een vga-kabel aan mijn tv aangesloten. Dit heeft altijd prima gewerkt, echter kan mijn tv via vga geen 1080P aan, maar maximaal 1360x768 welke hij dan ook automatisch selecteert. Vandaar heb ik hierna een HDMI kabel gekocht om mijn tv met mijn pc aan te sluiten en fijn hd-materiaal te bekijken.

En daar begint het probleem: ik krijg totaal geen beeld. De tv wordt herkend door de software, maar het beeld blijft op zwart. Wat ik ook probeer:
-tv aan op hdmi kanaal en dan pc opstarten
-powerstrip geinstalleerd en geprobeerd te configureren
-frequentie wisselen
-resolutie anders instellen
-laatste ati-drivers en laatste bios geinstalleerd
-hdmi-kabel middels hdmi-dvi converter op dvi aangesloten

Allemaal geen resultaat. Hierna om te zien of in ieder geval de kabel goed was mijn andere pc naar beneden gesleept en deze middels dvi-hdmi aangesloten en opgestart: direct beeld op 1080P.

Ik begrijp er nu dus helemaal niets meer van waarom het niet werkt. Heeft iemand van jullie misschien nog ideeën? Heb ook gezocht op internet en het volgende gevonden. Hier heeft iemand dus hetzelfde probleem. Heb ondertussen ook een supportcall bij gigabyte geplaatst om te zien of zij wat voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Vaag. Ik heb hetzelfde bord op een Panasonic plasma aangesloten en dat werkt als een speer.
Ik neem even aan dat je in de BIOS hebt gekozen dat de HDMI als eerste wordt geïnitialiseerd? Zou op zich ook niets uit mogen maken volgens mij, maar goed. Bij mij deed ie het dus zó uit de doos.

Je hebt het mobo zeker niet kunnen proberen op andere TV's? Wat HDMI betreft heb ik wel vaker gekke dingen gehoord met bepaalde tv's als niet uit standby komen (beeld blijft dan zwart) of het geluid dat niet werkt. Blijkbaar zitten er kleine, subtiele verschillen in de implementaties die voor dit soort narigheid kunnen zorgen. Als je de kans hebt, zou ik het voor de gein eens op een ander scherm proberen.

Op zulke momenten ga ik dan altijd proberen zo veel mogelijk uit te sluiten: ik heb zelf Vista 32bit draaien en zie ook geen enkele reden om een 64bit media center te draaien. Jij hebt er ongetwijfeld een goede reden voor, gezien de 4Gb geheugen. Maar als je kunt, probeer voor de gein eens gewoon Vista Home Premium 32bit. Misschien is het een driver-issue.

[edit]Even gekoekeld op HDMI issues en ik zie dit. Klinkt als iets bruikbaars.
En eigenlijk een hele koekel pagina met Gigabyte HDMI problemen (leve Panasonic!)

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 26-08-2008 09:11 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
hmm na wat topics doorgelezen te hebben word ik daar redelijk moedeloos van. Diverse problemen net zoals ik of wegvallend beeld op eigenlijk heel veel sony-schermen icm met mijn bordje.

Solution volgens velen: ander bordje of videokaart bijprikken.

Ik heb niet dit bordje gekocht om daarna een aparte videokaart te kopen om 1080p op mijn sony scherm te laten verschijnen. Sowieso heb ik zelf door mijn geklooi ervoor gezorgd dat mediaportal ook niet meer lekker werkt.. denk dat ik binnenkort maar weer eens van scratch af ga starten.. er moet toch een manier zijn om dit simpel op te lossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mathman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:29:
er moet toch een manier zijn om dit simpel op te lossen :/
Een Panasonic kopen? :+
Vaag probleem hoor. Blijkbaar een issue met HDMI specs oid. Ik heb hier en daar verwijzingen gezien naar het programma HDMION. Is dat iets?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:30
Kan het zijn dat je HDMI op je mobo een soort van 2e grafische interface is? In dat geval moet je die even apart activeren. Dat regel je via het ATi controlpanel.

Tenminste, zo werkt het wél bij mijn 73PVM-S2H. Maar da's natuurlijk een nvidia-chipset.

Kortom: volgens mij moet je Windows even vertellen dat je een 2e monitor hebt aangesloten en die graag óók wilt gebruiken.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Heb voordat ik de Sony gekocht had een panasonic overwogen: toch niet gedaan omdat het design me behoorlijk tegenviel in het echt. Is misschien wel een simpele oplossing maar niet zo'n simpele voor mijn portemonnee. :+

hdmion ga ik nog proberen maar gaat waarschijnlijk niet werken: ik krijg nooit beeld, dus niet in dos of in vista.

Heb uiteraart in vista lopen klooien in ati catalyst center met aanzetten van de monitor en verschillende resoluties. Maar nog steeds geen beeld.

Tx voor de suggesties tot zover.

Ik denk overigens dat ik voor de "makkelijke" weg ga: aangezien het moederbord niet doet wat hij hoort te doen ga ik het bordje RMA'en bij salland en kijken of ik in plaats van een gigabyte bordje er 1 van asus kan krijgen: de M3A78-EM lijkt mij wel een hele mooie. Eigenlijk heeft ie alle features die gigabye ook heeft plus displayport, en ziet er kwalitatief toch wat beter uit dan de M3A78-EMH HDMI (spoeltjes, kleur mobo). Plus het bordje is net zo "goedkoop" als die van gigabyte. Enige nadeel hieraan is natuurlijk dat ik alles opnieuw dien te installeren, maar dat zou ik sowieso gedaan hebben aangezien de gehele installatie nu nogal f**k*d up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hansdegit schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:56:
Kan het zijn dat je HDMI op je mobo een soort van 2e grafische interface is? In dat geval moet je die even apart activeren. Dat regel je via het ATi controlpanel.
Nope. Ik heb hetzelfde bord en het hoort gewoon out of the box te werken. Het zit 'm in de combo Gigabyte/Sony blijkbaar.

@Mathman: tjsa..wat design betreft kunnen smaken verschillen. Ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde: een zwarte lijst met een glasplaat ertussen. De Panasonic (die ik heb) heeft niet de slankste rand, maar ja...ik ben op de kwaliteit van hetgeen er tussen de lijst geklemd zit af gegaan. En tot op heden nog geen seconde spijt gehad. Sowieso vind ik plasma wat mooier dan LCD, maar ook dat is weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Nog even een update. Heb salland gebeld over dit probleem. Ik kan het bordje RMA'en en zij zullen dan de hdmi-port testen. Werkt alles bij hen, ben ik 15 euro kwijt en kan ik het bordje weer ophalen.

Heb vandaag ook gigabyte nederland gebeld. Heb van hen bios F6a gekregen (staat nog niet op de site) met het verzoek deze te testen. Werkt het dan nog niet kan ik me morgen weer bij ze melden om te zien of ze nog een andere oplossing hebben.

Hoop dat ze me kunnen helpen, anders ga ik bij salland langs. Doet het bordje het bij hen wel, verkoop ik hem en koop er een asus bordje voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Doet je pc het wel bij iemand anders wel?, ligt het dus niet aan de tv? een tv verwacht over hdmi 720p 1080i of 1080p dus elke andere resolutie zal deze waarschijnlijk niet weergeven.

• mathman
Goed. Gisteravond de andere bios geprobeerd: nog steeds niks. Vandaag geen tijd gehad om gigabyte te contacten: doe ik morgen. Hopen dat ze nog wat voor me kunnen betekenen.

Heb nog een klein issue met dit bord: usb-toetsenbord werkt maar 1 van de 5 keer in dos. Of doet het maar eventjes. Heb dan Del-toets ingedrukt voor in de bios te gaan, kan ik niks meer omdat tb niet meer reageert. Ook maf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik meld me hier nog even voor het vervolg én de oorzaak van alle problemen.

Gisteren heb ik uiteindelijk gigabyte teruggebeld. Konder verder niets meer voor me betekenen. Ik kon bij hen RMA aanvragen of naar mijn leverancier (salland) gaan. Ik besloot RMA aan te vragen bij Salland, aangezien ik daar mijn complete systeem kon afleveren.

Gisteren begonnen met alle persoonlijke dingen van de pc af te halen. Tot ik gisteravond laat een brainwave kreeg. Mijn tv is namelijk ook aan mijn pc verbonden via de tv-kaart. Mijn tv-kaart (terratec cinergy c pci hd) heeft namelijk coax-in en uit. Signaal komt dus binnen op de tv-kaart en deze zend het signaal door aan mijn tv. Als ultieme poging de coax-kabel rechtstreeks in de tv gedaan (dus niet meer via de tv-kaart), hdmi-kabel tussen pc en tv en pc aangezet: EUREKA! _/-\o_ Ik krijg het opstartscherm te zien en kom ook in windows. Wanneer de ati-drivers geladen worden verdwijnt het beeld weer, maar das niet zo erg: ga toch het systeem opnieuw installeren. Komt ongetwijfeld door al het uitproberen en klooien.

Vandaag dus maar ff RMA afgebeld bij salland en Gigabyte gebeld dat het gefixed was. Nu nog ff kijken hoe ik nu de coax-kabels ga aansluiten (waarschijnlijk met een splitter ertussen oid) maar daar kom ik wel uit. Tx in ieder geval voor alle suggesties en hulp hier. :*)

Verwijderd

Heb je uiteindelijk na je schone install alles weer werkend gekregen?
Ik heb namelijk een soortgelijk probleem:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie

Ik heb ook een tv kaart maar die is inmiddels helemaal afgekoppeld en nog steeds zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik heb nog geen tijd gehad om mijn pc opnieuw te installeren. Ga ik als het meezit van het weekend doen, maar volgens mij kom ik er dan ook nog niet aan toe.

Zodra het allemaal gelukt is zal ik het hier nog wel posten.
Pagina: 1