Toon posts:

[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 142.544 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 270479

De kabel was eigendom van een stichting die door de gemeente Doorn was opgericht.
Vanwege een heleboel redenen vond de gemeente dat de kabel geprivatiseerd moest worden.
Privatiseren zou in principe betekenen dat het abonnement even duur of zelfs goedkoper zal worden en dat de kwaliteit minimaal het zelfde blijft.
Sa1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:22:
Caiway, sinds wanneer dringen zij digitale TV op aan de mens? Caiway is toch net als alle andere digi tv aanbieders ook een aanbieder van analoge TV? Je MOET dus toch niet over op DVB-C, of wel? Lijkt me niet.
Het hele verwijt tegenover caiway lijkt mij nogal ver gezocht.
Door de gemeente Doorn en Caiway werd ons verteld welke voordelen deze overname voor de inwoners hebben en dat in stappen het abonnement naar een "landelijk" niveau getild zal worden.
Daarvoor krijgen we wel digitale televisie plus een Samsung setopbox voor terug.
Dit betekent voor de Doornaren een verdubbeling van het maand abonnement.
Wat niet verteld werd was wat wij daarbij nog meer kregen.
- Regelmatig storing op de kabel,
- Niet meer onafhankelijk van elkaar programma's opnemen en kijken (tenzij je een dual tuner setopbox aanschaft),
- Digitale tv kijken in de woonkamer en niet digitale radio in de hobbykamer kunnen beluisteren,
- Zeer trage teletekst,
- DVR via EPG niet meer programmeerbaar,
- DVR & Setopbox programmeren om op te kunnen nemen,
- De VCR en "gewone" DVR onvoldoende geschikt zijn voor de betere beeld/geluid kwaliteit die de kabel geeft.

Al helemaal werd er geen woord gerept over de bijkomende kosten als je een 1080p ready tv aanschaft.
Waren de Doornaren toen beter voorgelicht dan betwijfel ik of de overname plaats gevonden zou hebben.
Ok, ik geeft toe, mijn uitspraak is gechargeerd. Ik verwijt de gemeente Doorn ons geen alternatief geboden te hebben en ik verwijt Caiway ons niet op de gevolgen van digitale televisie en radio voorbereid te hebben.
Veel erger vind ik dat Caiway niets, maar dan ook niets gezegd hebben dat je een dubbel abonnement moet afsluiten wil je een programma uit bijv. het film pakket wil opnemen en tegelijkertijd een programma uit bijv. het delight pakket wil bekijken.

Heeft iemand al bij Alphacrypt een incident ingeschoten?

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Divinius schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:50:
kan echt niemand me helpen? ik kan het echt nergens vinden namelijk!
Wel écht je best gedaan?

Ik ga er overigens vanuit dat je extenders voor MCE bedoelt.

Ja, dat kan met een extender. Zie bijvoorbeeld hardware.info, (tweede gedeelte van) het tweede filmpje. Hierin wordt een Linksys extender besproken.

In de reacties op dat artikel wordt precies dezelfde vraag als de jouwe gesteld, en uit het antwoord volgt expliciet dat dat kan:
Dat kan zeker. Je kunt op de Media Center PC zélf en op de Extender tegelijkertijd verschillende dingen doen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
Anoniem: 270479 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:13:
De kabel was eigendom van een stichting die door de gemeente Doorn was opgericht.
Vanwege een heleboel redenen vond de gemeente dat de kabel geprivatiseerd moest worden.
Privatiseren zou in principe betekenen dat het abonnement even duur of zelfs goedkoper zal worden en dat de kwaliteit minimaal het zelfde blijft.
..................
bla bla bla
Natuurlijk wordt er ook in Doorn door Caiway nog steeds een analoog aangeboden/doorgegeven...........dus je hoeft echt niet per se digitaal te kijken
CAIWAY biedt standaard digitale televisie aan. Bij dit brede aanbod van digitale zenders heeft CAIWAY ook een analoog aanbod van de 24 meest populaire televisiezenders en 36 radiozenders.

[Voor 14% gewijzigd door kaajee op 08-08-2008 21:40]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:06:
@mphillip: Welke versie van de Cyberlink decoders gebruik je? En wat gebeurt er als je een software-matige decoder pakt (ffdshow) of de Hardware-decoding in de Cyberlink decoders uitzet? En wat geeft de renderer precies aan (in DVBViewer: View --> Filters --> ... Renderer (bovenste) --> Quality- en Deinterlacing -tab)?
Tot een half uurtje geleden had in PowerDVD 7.1 decoders, maar er bleek een update naar 7.3 te zijn. Het slechte nieuws is dat het geen ruk uitmaakt.

Bon...ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd, maar de Cyberlink driver geven het 'beste' resultaat. Ik heb in DVBviewer gekozen voor de Vista Enhanced Video Renderer (experimental staat erachter). Voor H264 Cyberlink. Andere decoders als ffdshow of CoreAVC geven een slechter resultaat: slecht/psychedelisch beeld. Combi's met andere renderers geven soms de mooiste resultaten voor als je net een stuk of 10 extacy pillen op hebt (beeld op zijn kop...wtf?). Dus...het moet Cyberlink zijn. Hoe ik de HW accelleratie uitschakel weet ik niet. Ik kan dat in PowerDVD zelf doen, maar dat heeft geen gevolgen voor de driver. Ik heb in DVBviewer nog steeds dezelfde cpu belasting.

Het view->filter gaf een nieuw inzicht (ik kende dit nog niet). Helemaal bovenaan staat de EVR renderer. De quality tab (deinterlacing tab heb ik niet) geeft:

frame rate van >35 (? wordt uitgezonden in 25fps...)
0 dropped frames
6ms jitter

Als ik een andere renderer kies (bv VRM9) krijg ik ineens wél dropped frames, 60-70% cpu belasting en 86ms jitter en ook waarden in sync offset (was 0).
Bij view->filter->Cyberlink krijg ik geen performance getalletjes te zien (ook hier geen deinterlacing tab).

DVBSource staat helemaal onderaan en als ik die aanklik, krijg ik live waarden te zien. Hij weet te melden dat het 1080i is, 25fps en komt met 'discontinuities' en 'video queue' getalletjes. Ik weet niet exact wat het betekent, maar discontinuities klinkt als sync problemen en video queue klinkt ook als iets ongewensts. Die cyberlink codec lijkt me het probleem niet. Die doet het immers ook perfect binnen PowerDVD. En de cpu belasting is ook in orde. Maar als dat dvbsource ding de data die ie krijgt van de codec niet kan verwerken (lijkt het op, of niet?) houdt het op.

Kan ik hier iets mee?

[edit]
ik stuit op een thread op het DVBviewer forum over dit probleem. Men roept dat het aan de Cyberlink codecs ligt, maar volgens mij meer aan de combinatie met DVBviewer. Ik ga toch eens voor de gein PowerDVD 8 proberen. Misschien dat dat wat oplevert.

[Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 08-08-2008 23:24]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:06:Tot een half uurtje geleden had in PowerDVD 7.1 decoders, maar er bleek een update naar 7.3 te zijn. Het slechte nieuws is dat het geen ruk uitmaakt.
Bij mij werkte 1080i afspelen/kijken pas goed met PowerDVD/Codec 7.3 Ultra of hoger. ;)
Probleem is wel weer dat de Powerdvd/codec weer niet goed met alle renderers samenwerkt.
Zelf gebruik ik nu Powerdvd/codec/Purevideo met overlay renderer in XP.
Ik had hier eerder een 1080i sample van ESHD gepost, misschien kun je hiermee de PowerDVD codec testen?

En DVBviewer heb ik zelf ook niet aan de gang kunnen krijgen met de Cyberlink/PowerDVD codec.
Komt waarschijnlijk ook doordat er geen normaal functionerende versie van DVBViewer vrij is te downloaden. O-)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 13:38
Framerate voor interlaced uitzendingen word als het dubbele gerendert via de deinterlacer. 0 dropped frames is goed, 6ms jitter eveneens. Als het goed is worden er 50 frames per seconde gerendert.

Die queue die je in het DVBSource scherm ziet is eveneens niet vreemd. Zolang ie onder de ~250 blijft is het goed, Discontinuties is niet goed, gok erop dat daar het probleem zit. Waar de discontinuties vandaan komen is lastiger, e.g. ze kunnen van twee kanten komen. Of DVBSource ontvangt de DVB-stream niet goed, of DVBSource kan de data niet snel goed kwijt aan de video of audio codecs. Welke audio-codec gebruik je btw?

VMR wil wel eens moeilijk doen; het fijne weet ik er ook niet vanaf. Ik heb zelf YUV-mixing mode aan staan voor VMR9. Voor een NVidia-kaart had ik eveneens de VMR fix nodig. Dat Psychedelische beeld heb ik ook wel eens gehad, probleem van sommige codecs/DVBViewer met VMR7/VMR9 (Overlay werkt altijd goed).

Om HW-decoding uit te zetten moet je naar View --> Filters --> Cyberlink H264/.... --> en daar DXVA uitvinken. Ben erg benieuwd of je dan ook blokjes hebt. Persoonlijk denk ik dat er een probleem is met de hardwarematige decoding / deinterlacing en dat het probleem zit in de drivers/firmware voor je HD3200. Ik heb zelf redelijk wat moeite moeten doen om mijn HD3850 AGP goed werkend te krijgen (redelijk wat tweaks nodig).

@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-) Voor die 15 euro krijg je meer als waar voor je geld. Ik heb er iig nooit spijt van gehad. Programma werkt goed, word actief aan ontwikkeld en alleen een tooltje als TransEdit kost normaal een veelvoud van het bedrag.

[Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 08-08-2008 23:38]

• The_Doman
  • Nu online
Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:33:@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-) Voor die 15 euro krijg je meer als waar voor je geld. Ik heb er iig nooit spijt van gehad. Programma werkt goed, word actief aan ontwikkeld en alleen een tooltje als TransEdit kost normaal een veelvoud van het bedrag.
Weet ik ook, maar ik ben hier nog steeds bezig met het testen op regelmatig wisselende hardware combinaties.
Daarbij komt dat de nieuwe Techno-Trend Viewer software ook gewoon een customized versie is van DVBViewer.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:33:
Waar de discontinuties vandaan komen is lastiger, e.g. ze kunnen van twee kanten komen. Of DVBSource ontvangt de DVB-stream niet goed, of DVBSource kan de data niet snel goed kwijt aan de video of audio codecs. Welke audio-codec gebruik je btw?
Je bent mijn held! Ik had nooit gedacht dat de audio codec zo'n rol kon spelen... Ik had 'm gewoon op (de default denk ik) MS bladibla audio codec staan. Zet 'm voor de test even op Dscaler en dat gaat helemaal goed...pffff...wat een tóestand!

Zo te horen heb je zelf plenty problemen gehad. Ik heb ook al van alles zitten proberen, maar je wordt helemaal dol van die codecs. Ik denk dat het een afstudeerrichting zou kunnen zijn aan de TU Delft.

Om toch nog wat vragen te beantwoorden: ik heb op enig moment ook nog die DxVA uitgezet, maar dat gaf een heel fout resultaat. DVBviewer crashde ervan. Hoe dat werkt snap ik ook niet. En alleen EVR werkt onder Vista (bij mij in ieder geval) goed. Maar...nu ik de juiste audio codec heb gevonden zouden de resultaten weer anders kunnen zijn natuurlijk. Evengoed heb ik de laagste CPU belasting onder EVR. Het is gewoon een vreselijk complex verhaal, waar je zonder een flinke studie niet zomaar uitkomt.

Heel veel dank voor het stellen van de juiste vragen.
@The_Doman: DVBViewer Pro kun je ook kopen ;-)
Ik heb idd ook DVBviewer gekocht, net als CoreAVC. Zulke zinnige programma's koop ik gewoon, zeker voor dat geld. Goede investering.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:49:
[...]
Daarbij komt dat de nieuwe Techno-Trend Viewer software ook gewoon een customized versie is van DVBViewer.
Maar zonder plugin mogelijkheid. Dus ik heb er niets aan, want ik wil geen CAM hebben vanwege de softcam (Acamd).

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok...ik weet niet wat ik heb waargenomen toen ik dacht dat het opgelost was, maar niet het juiste. Ik vermoed dat ik 'm op het 'gewone' NL HD heb gezet, die in 720p uitzenden. Nu zie ik bij Eurosport en NL HD 1080i weer gewoon de haperingen... 8)7

Ondertussen (ik zag het vrij snel daarna alweer) heb ik zo'n beetje alle combinaties weer geprobeerd. Wat mij opvalt is dat Brava wél goed gaat (discontinuities 0, geen schokken). Brava is tegenwoordig ook 1280x1088, met een bitrate van rond de 9Mb/s. Dat is op zich laag, want Eurosport en NL 1080i zijn iets van 11-12Mb/s. Echter, die hebben weer 192Kb/s audio en Brava 256Kb/s. En NGC HD is welliswaar 720p, maar de bitrate is 12Mb/s en audio 192Kb/s. Je zou zeggen dat de resolutie niet zo spannend is; de bitrate bepaalt toch hoe 'druk' de software/hardware het heeft, niet? Of is een 1080i beeld met 12Mb/s belastender dan een 720p beeld met 12Mb/s? Zou dat komen door een de-interlace slag van de software of hardware (de chipset)?

Maar...logisch gezien zou ik toch nog 'de schuld' bij DVBviewer willen leggen. Want waarom kan ik anders wél gewoon een Blueray afdraaien met 6channel Enhanced DTS (of hoe heet dat tegenwoordig?) en een video bitrate van soms wel 30Mb/s? Het lijkt me dus dat de hardware en de Cyberlink drivers dit makkelijk aan moeten kunnen. Echter, ergens in de communicatie met de DVBviewer drivers gaat het mis. Ik las ook allerlei enge verhalen in de DVBviewer fora, waar al opgemerkt wordt dat 'rückelfreie' weergave van HD met DVBviewer onmogelijk is...

Ik denk dat DVBviewer gewoon een probleem heeft boven de 10Mb/s. Hopelijk pakt men dit op bij die firma en fixt het, want dit is geen doen zo natuurlijk. Of heeft iemand anders een verhelderend inzicht? Of het liefst een eigen ervaring met DVBviewer en 1080i die wél positief is? Dát zou natuurlijk helemaal interessant zijn.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Weer iemand gevonden die voor mij in Harderwijk een Transport Stream capture file heeft willen maken. Zie onderstaand het frequentie overzicht voor St. CAI Harderwijk waar digitale TV door CAIW verzorgd wordt en dus veel ongecodeerde kanalen heeft:

http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=47064

Van de volgende kabelgebieden ben ik nog op zoek naar iemand die een Transport Stream capture file wil maken:
  • Hilvarenbeek (netwerk ID: 4458, netwerk frequentie: 404 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Brabant Gelderland (netwerk ID: 7524, netwerk frequentie: 308 MHz)
  • Rekam (netwerk ID: 777, netwerk frequentie: 163 MHz)
  • Kabel Noord (netwerk ID: 9101, netwerk frequentie: 242 MHz)
  • Delta (netwerk ID's: 1000, 2000, 3000, netwerk frequentie: 402 MHz)
  • Stichting Kabelnet Veendam (netwerk ID: 9640, netwerk frequentie: 383 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel, Stichting CAI Hendrik Ido Ambacht en Gemeente Albrandswaard (netwerk ID: 2000, netwerk frequentie: 325 MHz)
  • Edam-Volendam (netwerk ID: 1130, netwerk frequentie: 442 MHz)
  • Kabeltex (netwerk ID: 1791, netwerk frequentie: 284 MHz)

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:53:
Van de volgende kabelgebieden ben ik nog op zoek naar iemand die een Transport Stream capture file wil maken:
Sorry, ik kan je niet helpen.

@mphilipp:
Ik las dat je je kabels al hebt gecontroleerd, maar wil toch even het volgende meegeven: Als ik zelf een (afgeschermde) splitter tussen de kabel zet, dan krijg ik enkel problemen bij zenders met een hoge bitrate. Gewone zenders zijn helemaal artefact-vrij, geven ook goede waarden, maar enkele met hoge bitrate zijn dan niet normaal te bekijken. Dat verschijnsel lijkt bij mij te zitten in de gevoeligheid van de tuner. Een ietsje minder signaal bij hoge bitrates kan dan al net teveel zijn. Daarbij moet ik aantekenen dat het een oude Fujitsu-Siemens kaart betreft. Je zou jouw systeem misschien eens direct in het AOP kunnen testen, ook al worden er goede waarden aangegeven?

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 21:39
Hallo!

Bij deze een Transport Stream capture file van kabelgebied Delta (100MB).

klik

• ArChie
  • Niet online
Tommert38 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:09:
Bij deze een Transport Stream capture file van kabelgebied Delta (100MB).
Bedankt voor de moeite. Zie het volgende netwerk overzicht voor Delta:

http://www.sat4all.com/fo...ubb=download&Number=47137

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:34
Is het mogelijk met FloppyDTV of een Terratec kaart om deze CAM module (voor kabel) te gebruiken? Is Irdeto2, maar scheelt 50 euro.

http://cgi.ebay.nl/IRDETO...ViewItem#ebayphotohosting

--edit-- nvm, ArChie in "[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-..." --edit--

[Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 20-08-2008 15:58]

• Klaus_1250
In de startpost staat heel duidelijk de Alphacrypt CAM :-) AFAIK is er 1 andere CAM die misschien zou kunnen werken, maar daarvan ben ik de naam even kwijt. Niet zo heel populair, komt eveneens uit duitsland.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziggo gaat volgend jaar CI+ CAM's ondersteunen.

Zijn er al dvb-c kaarten die CI+ ondersteunen?
Kunnen de huidige dvb-c kaarten hiervoor geupdated worden?

• ArChie
  • Niet online
gertjan! schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:53:
Zijn er al dvb-c kaarten die CI+ ondersteunen?
Nee, en de vraag is of die er ooit gaan komen. Ziggo kiest er niet voor niets voor om waarschijnlijk wel met een CI+ CAM te gaan komen.
Kunnen de huidige dvb-c kaarten hiervoor geupdated worden?
Ik denk van niet. De CI+ CAM schijnt wel in het huidige Common Interface (CI) slot te passen en kan ook gebruikt worden zolang het kabelbedrijf tenminste niet de kanalen zodanig gaat markeren dat ze alleen nog maar beeld geven indien de CI+ CAM in het nieuwe Common Interface plus (CI+) slot zit en die kans is aanwezig omdat Ziggo zo alle huidige apparatuur met DVB-C tuner en CI slot kan dwarsbomen.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:22:
[...]
@mphilipp:
Ik las dat je je kabels al hebt gecontroleerd, maar wil toch even het volgende meegeven: Als ik zelf een (afgeschermde) splitter tussen de kabel zet, dan krijg ik enkel problemen bij zenders met een hoge bitrate.
[knip]
Je zou jouw systeem misschien eens direct in het AOP kunnen testen, ook al worden er goede waarden aangegeven?
Is op zich een idee, maar ik denk dat het geen (kabel)storing is die pas opduikt bij hoge bitrates. NCG-HD heeft een hogere bitrate, dus dat is dan weer raar. Tenzij de zenders die nu storen, gevoeliger zijn voor storingen. Ik heb dat ooit op mijn Dreambox gehad (voordat ik de metalen connectoren had) dat alleen bepaalde zenders een hoge BER hadden. De rest was perfect (BER=0). Blijkt dat zenders op bepaalde frequenties meer last van storingen hebben dan anderen. Bovendien, de storing is zó regelmatig dat het echt lijkt of er iets stikt in de bitstream. Ik vermoed dat er een bug zit in DVBviewer die de mist in gaat bij 1080i uitzendingen boven de 10Mb/s. Want die gaan mis, maar NCG met 720p maar 12Mb/s gaat wél goed. Brava met 1080i en 9Mb/s (maar weer wel met 256Kb/s geluid) gaat ook goed. Beats the shit out of me... 8)7

Evengoed: ik lees op het DVBviewer forum dat het op een of andere manier niet mogelijk is om de boel zonder 'rückeln' aan de praat te krijgen. Hopelijk is men ermee aan het werk...

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik heb ergens in m'n achterhoofd zitten, dat jij acamd gebruikt? Nu begrijp ik dat je niet zomaar vanalles op je systeem wilt installeren, maar ProgDVB kan daar ook mee overweg, voor zover ik weet. Wellicht kun je daar ook eens mee testen.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:10:
Ik heb ergens in m'n achterhoofd zitten, dat jij acamd gebruikt? Nu begrijp ik dat je niet zomaar vanalles op je systeem wilt installeren, maar ProgDVB kan daar ook mee overweg, voor zover ik weet. Wellicht kun je daar ook eens mee testen.
Goede tip, ga ik morgen proberen.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 10:57
Kan iemand mij opweg helpen met m`n dvb-c terratec kaartje op ziggo.
Welke stappen moet ik ondernemen om uiteindelijk lekker te kunnen gaan zappen via ziggo?
Al een beetje zitten lezen en kan volgens mij het beste dvbvieuwer gaan gebruiken.
hoe zit het met ini files en .dvbc files ?

[Voor 185% gewijzigd door Qubitzz op 21-08-2008 10:36]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
carpetburn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:00:
Kan iemand mij opweg helpen met m`n dvb-c terratec kaartje op ziggo.
Welke stappen moet ik ondernemen om uiteindelijk lekker te kunnen gaan zappen via ziggo?
Al een beetje zitten lezen en kan volgens mij het beste dvbvieuwer gaan gebruiken.
hoe zit het met ini files en .dvbc files ?
misschien ben ik wel de enige hor.. maar wat wil je precies weten? lekker zappen, wat versta je daaronder...

.dvbc / .ini files worden gebruikt om de transcoders aan te spreken... of iig de frequentie in zich te hebben zodat de pakketten weten wat ze moeten doen.. .maar verder weet ik ook niet wat je hiermee wilt.

heb je al wat geprobeerd?

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Sa1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:34:
[...]
.dvbc / .ini files worden gebruikt om de transcoders aan te spreken... of iig de frequentie in zich te hebben zodat de pakketten weten wat ze moeten doen.. .maar verder weet ik ook niet wat je hiermee wilt.
Je bedoelt de transponders. Ik denk dat de vraagsteller even moet koekelen op transponderlijst Ziggo. Als je die lijst overneemt in het programma, kan ie scannen en komt alles goed.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 10:57
ik heb in TerraTec Home Cinema nu wat zenders gevonden ,maar bv. niet rtl 4 en 5, sbs 6 en nog wat andere zenders. Hoe krijg ik die andere zenders naar boven getoverd ?
Moet ik een transponderlijst maken en hoe werkt dat ? En hoe moet ik die lijst overnemen in mijn programma ?

[Voor 88% gewijzigd door Qubitzz op 21-08-2008 20:49]

Anoniem: 174470

Vraagje over een Fire-DTV

Als je deze aansluit op een HTPC zit je dan te zappen binnen windows of zap je op het DTV kastje ?
En heeft er iemand ervaring met een Fire-DTV en Vista Media Center op een Ziggo digitale aansluiting ?

Groet,
Dino

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 174470 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:36:
Vraagje over een Fire-DTV

Als je deze aansluit op een HTPC zit je dan te zappen binnen windows of zap je op het DTV kastje ?
Je zapt binnen je HTPC. Het DTV kastje, ik neem aan dat je hiermee de decoder van je kabelaanbieder bedoelt, kun je dan weglaten. Een DVB-C kaart heeft daar ook geen ingang voor, ook al zou je dat willen. Alles wordt direct op de HTPC afgehandeld, en er zijn geen onnodige analoog ↔ digitaal omzettingen.
En heeft er iemand ervaring met een Fire-DTV en Vista Media Center op een Ziggo digitale aansluiting ?
Ik persoonlijk niet.

Sowieso lijkt het me nuttig dat je dit topic even vanaf het begin doorleest, dat zal e.e.a. verduidelijken. Dat is doorgaans geen reactie waarop mensen die hier mee gaan beginnen op zitten te wachten, maar het draagt echt een hoop bij aan wat of hoe iets wel of niet kan. Dat wordt hier Op GoT ook verwacht. Bovendien voorkomt het teleurstellingen, als je vóór de aanschaf van nieuwe spullen, een beetje inzicht in de materie hebt. Met enkel een DVB-C kaart ben je er namelijk meestal niet. In ieder geval niet bij Ziggo. :)

• Beuzelarij
  • Niet online
carpetburn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:
ik heb in TerraTec Home Cinema nu wat zenders gevonden ,maar bv. niet rtl 4 en 5, sbs 6 en nog wat andere zenders. Hoe krijg ik die andere zenders naar boven getoverd ?
Moet ik een transponderlijst maken en hoe werkt dat ? En hoe moet ik die lijst overnemen in mijn programma ?
Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, maar ik zag toevallig een schermopname van jou in het topic van ArChie over Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel. Daarbij geef je de frequenties aan waartussen moet worden gescand, alsmede een stapgrootte van 8 Mhz. Op zich klopt dat ook, alleen houdt Ziggo zich niet strikt aan die stapgrootte. M.a.w. er zijn een aantal frequenties die je handmatig moet invullen om ook die transportstreams te scannen. Welke dat zijn, kun je uit het overzicht van ArChie halen.

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:20:
Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, maar ik zag toevallig een schermopname van jou in het topic van ArChie over Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel. Daarbij geef je de frequenties aan waartussen moet worden gescand, alsmede een stapgrootte van 8 Mhz. Op zich klopt dat ook, alleen houdt Ziggo zich niet strikt aan die stapgrootte. M.a.w. er zijn een aantal frequenties die je handmatig moet invullen om ook die transportstreams te scannen. Welke dat zijn, kun je uit het overzicht van ArChie halen.
Klopt. Carpetburn geeft echter niet aan welke Ziggo kabelbedrijf zijn voormalig kabelbedrijf is en eventueel welk netwerk ID hij dient te gebruiken volgens de instructies bij zijn smartcard zodat we hem kunnen verwijzen naar de juiste frequentielijst.

Anoniem: 256114

Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??

• kaajee
Anoniem: 256114 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:22:
Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??
Lijkt me een issue tussen de Mainconcept decoder icm met de ATi drivers. Dus probeer eens een andere (recentere?) ATi graphics driver en/of een andere decoder. PowerDVD (8 Ultra) moet ook alles wat jij wilt kunnen decoderen........

Anoniem: 256114

Thanks man !!!

PowerDVD werkt !

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27
Beuzelarij schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:25:Sowieso lijkt het me nuttig dat je dit topic even vanaf het begin doorleest, dat zal e.e.a. verduidelijken. Dat is doorgaans geen reactie waarop mensen die hier mee gaan beginnen op zitten te wachten, maar het draagt echt een hoop bij aan wat of hoe iets wel of niet kan. Dat wordt hier Op GoT ook verwacht. Bovendien voorkomt het teleurstellingen, als je vóór de aanschaf van nieuwe spullen, een beetje inzicht in de materie hebt. Met enkel een DVB-C kaart ben je er namelijk meestal niet. In ieder geval niet bij Ziggo. :)
Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Anoniem: 261170

NHJ BV schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:08:
[...]

Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)
Je conclusies zijn juist. Zelf heb ik 2x FloppyDTV in mijn HTPC met Alphacrypt module en ik woon dus in een @Home/Ziggo gebied. Ik ben er tevreden over. Deze combinatie werkt goed. De juiste transponderlijsten zijn makkelijk te vinden in verschillende forums. Ziggo wil wel af en toe de indeling veranders waardoor je opeens een aantal zenders "kwijt' bent en opnieuw een scan moet doen. Zelf heb ik dit pas 1x ervaren (HTPC 3 maanden in bezit) en toen was ik alleen RTL8 opeens kwijt. En aangezien ik deze zender dagelijks kijk, een aantal uren per dag heb ik gelijk een rescan gedaan..... NOT! ;)

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
eigen topic hiervoor geopend: zie hier als je benieuwd bent

[Voor 92% gewijzigd door mathman op 26-08-2008 08:24]

• kaajee
mathman schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:54:
Ik ben met mijn huidige configuratie toch tegen een probleem aangelopen. Even nog in het kort mijn configuratie:
................

In het begin heb ik de configuratie middels een vga-kabel aan mijn tv aangesloten. Dit heeft altijd prima gewerkt, echter kan mijn tv via vga geen 1080P aan, maar maximaal 1360x768 welke hij dan ook automatisch selecteert. Vandaar heb ik hierna een HDMI kabel gekocht om mijn tv met mijn pc aan te sluiten en fijn hd-materiaal te bekijken.
.......................
Maar die TV van je accepteert toch helemaal geen 1080p signaal op z'n HDMI ingang?
Ik lees op p35 van de manual dat ie op de HDMI ingang van een PC maximaal 1280x1024 bij 60Hz. Stuur eens 720p uit anders........

edit: ik zie nu eigenlijk pas dat jouw probleem helemaal niets met dit topic te maken heeft.......(dus zullen we maar snel ophouden?)

[Voor 7% gewijzigd door kaajee op 25-08-2008 23:12]

• mathman
  • Laatst online: 10:24
Kaajee: als je iets verder had gelezen had je gezien dat ik een andere pc op mijn tv had aangesloten en direct 1080P beeld kreeg. Wat jij zegt wat in de manual staat had ik ook al gelezen, maar dat klopt dus niet. Foutjes in de manuals komt vaker voor. ;)

Maar je hebt gelijk, mijn vraag hoort niet echt thuis in dit topic. Zal er zelf 1tje openen voor mijn probleem.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 15:58
Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.

Ik loop alleen bij het scannen naar kanalen tegen wat problemen aan met zowel Firedtv viewer als Mediaportal.

In Firedtv viewer scan ik met transponderlist "cable 6875" en vind ik 17 kanalen (aantal test kanalen, History channel HD, 3 testkanalen, Aljazeera TV5 etc.) waarvan ik er 1 kan bekijken (locale tv-zender DHTV, ik heb dan ook alleen het standaard pakket).

Met Mediaportal (gaat mijn voorkeur naar uit) heb ik aan de hand van een andere gebruiker van MP (volgens mij van dit forum) een transponderlijst samen gesteld (copy/paste). Die andere gebruiker melde erbij dat hij het voor voormalig casema gebied gebruikt. Aangezien ik in een dergelijk gebied woon (Den Haag) leek mij dat wel oke zitten.

Ik de volgende lijst gebruikt:
298000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
420000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
324000,64QAM,6875000
332000,64QAM,6875000
308000,64QAM,6875000
316000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000

Alleen vindt ik daarbij slechts 4 kanalen (meerdere scans gedaan). Gaat wederom om History Channel HD en 3 testkanalen. DHTV etc worden in dit geval ook niet gevonden. In sommige gevallen (ben al een aantal weken bezig) krijg ik de hele dag het status bericht "no signal" in het rood ipv "0 new, 4 updated" (die 4 kanalen die ik wel kan vinden). Waar dat aan ligt blijft mij ook een raadsel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb ook al contact gehad met Digital everywhere, die wisten me te vertellen dat het waarschijnlijk aan de frequenties lag waar ik op scande, maar welke dat dan wel moesten zijn wisten zij ook niet (begrijpelijk, verschilt per land/stad).

[Voor 6% gewijzigd door Erik070 op 26-08-2008 13:59]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:51:
Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.
[knip]
Ik de volgende lijst gebruikt:
[knip]
Ik gebruik DVBviewer in het Ziggo (Casema) gebied met de volgende transponderlijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Frequenties kun je zo overnemen. Die 3 staat er bij jou niet bij. Ik meen dat het in DVBviewer staat voor QAM64. Dat zijn de actuele transponders waarmee het moet lukken.

• Nielson
  • Laatst online: 12:33
Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan. En zijn de drivers WHQL?

• Erik070
Bedankt mphilipp voor de lijst.

In Firedtv viewer kan ik nu wel alle kanalen vinden (255 stuks). Maar ik kan ze nog niet zien, komt een Duitse melding in het scherm over rechten etc., mijn Duits is niet zo goed.

Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.

Waar ik achter ben gekomen is dat MP alleen de kanalen vindt van de transportstream die ik als laatst bekeken hebt (of geprobeerd hebt te bekijken) via Firedtv viewer.

Hier kwam ik achter nadat ik RTL4 probeerde met FireDTV viewer te bekijken, dat lukte niet. Toen gaan scannen in MP en plots vindt hij niet History Channel e.d. maar de stream met RTL4,5 en 7 (en SBS6 geloof ik).

Het lijkt wel alsof MP niet een bepaalde frequentie scant, maar domweg naar het signaal kijkt wat er op dit moment binnen komt. Alsof de frequentie gelocked staat.

MP kan ook niet twee keer achter elkaar scannen, dan geeft hij een melding dat de kaart nog in gebruikt is. Pas als ik de TVserver config afsluit en de Tvserver-service afsluit via de taskmanager kan ik opnieuw een scan doen. Wellicht gerelateerd aan het probleem dat hij die laatste stream alleen ziet/leest.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:12:
Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.
Ik vond MP sowieso erg tegenvallen, en aangezien ik met een (interne) cardserver werk, kan ik al geen tv kijken met MP. Die ondersteunt namelijk geen softcams. Het is wel te doen, maar dan op een hele ingewikkelde manier. Een beetje zoals alles in MP. Ik wacht geduldig op MP v2, want ik geloof wel in het product, maar ik wil TV en films kijken, niet dagen bezig zijn met configureren van dat ding (die tijd heb ik gehad zeg maar).

Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn €15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).

• The_Doman
  • Nu online
Nielson schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:09:
Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan.
H264/MPEG4 HDTV wordt inderdaad gewoon ondersteund, er worden hiervoor TechnoTrend/Cyberlink codecs meegeleverd.
Zelf prefereer ik echter de CyberLink PowerDVD8 H264 codec in combinatie met ProgDVB. :)
De laatste beschikbare drivers zijn naar ik weet nog niet WHQL.

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:22:
Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn €15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).
Kan dat standaard binnen Mediaportal, of moet dat via DVBSBridge o.i.d.? Dat laatste kan bij MCE ook.

Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:55:
[...]
Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?
Ja, maar die loopt vast op een of andere manier. Ik heb met de installatie niet gekozen voor die meegeleverde MPEG codec omdat dat een trial ding is, en ik heb ffdshow. Misschien dat ie dat niet leuk vindt, maar ik heb verder alle codecs geprobeerd die ik had. Scannen doet ie, hij vind alle kanalen, maar als ik wil kijken blijft het stil en concumeert ie alleen maar CPU.

Ik heb afgelopen weekend toch weer een vreemde ontdekking gedaan: Discovery HD zend als enige bij Ziggo niet in H264 uit maar in MPEG. En het is full hd, met een bitrate van tegen de 20Mb/s en Dolby Surround 5.1 geluid (384Kb/s). Die loopt als een speer. Dus het is (maar dat wist ik al) absoluut geen kwestie dat de PC of de codecs het niet aan kunnen. Het zit 'm denk ik in de combi H264 en DVBviewer. De codecs kunnen het ook makkelijk aan. Hooguit de combinatie Cyberlink/DVBviewer, maar ik denk dat er gewoon iets fundamenteels fout zit in DVBviewer.

Ik ben uiteindelijk toch nog de bekabeling gaan checken (desperate!) en heb de metalen pluggen aan beide kanten gecontroleerd en eentje iets beter (meer mantel contact laten maken met het metaal) gemonteerd. Ook heb ik een nieuwe doos in de woonkamer (een Hirschmann) gemonteerd en in de meterkast de doos geaard. Die doos heeft een aardeaansluiting maar daar zat niets op. Ik heb dus een stuk installatiedraad aan het blokje van de aarde in de meterkast geschroefd en die in de kabelaansluiting vastgemaakt. Van daaruit loopt ie dus naar de woonkamer (dikke kabel, installatiekwaliteit zeg maar). Ik ben er dus wel van overtuigd dat het geen storing is die in mijn bekabeling zit. Ik heb nog wel een extra kwaliteit antennekabel liggen. Dat is zo'n kabel met minder demping. De kabel moet langs de muren naar de TV en dat is een meter of 10. Als het écht desparate wordt, kan ik die wel even proberen. Je weet maar nooit.

Maar anders dan dat weet ik het echt niet meer. En aangezien ik op de DVBviewer fora al las dat heel veel mensen een probleem hebben met DVBviewer en Full-HD heb ik het idee dat het een soort bug is. Alleen vind ik het gek dat ze er nog niets aan gedaan hebben.

Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:35:
[...]
Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?
Jawel. Ik gebruik (naast MCE) ook DVBviewer (licensed) voor de weergave van HD materiaal en dit gaat met behulp van PowerDVD 8 Ultra codec via een Asus HD3650. Voor de installatie van PowerDVD ging deze weergave mis onder DVBviewer waarbij het bovenste gedeelte van het beeld rededlijk was maar naar onderen toe erg vervormd weergegeven werd.

Testing, one, two ...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik eruit ben. Niet dat ik een oplossing heb, maar het ligt denk ik niet aan DVBviewer. Eerst heb ik toch maar eens die mooie dikke kabel geprobeerd. Helpt niet (natuurlijk). Toen ben ik eens wat nauwkeuriger gaan kijken welke zenders nou precies storing gaven. Dit eigenlijk omdat ik merkte dat Misdaad.net af en toe ook een storinkje gaf. Niet heel erg, maar toch af en toe een tikje en wat kleine blokjes.

De overeenkomst tussen de zenders die storen, blijkt de transponder te zijn. Ik merkte dit niet zo omdat er de twee EO themakanalen en het Gay pakket (nee, geen abo op...) op zitten. Verder dus Eurosport HD, HD NL, History Channel HD en die storen dus allemaal in meer of mindere mate. History Channel HD heb ik wel eens gekeken en toen stoorde ie niet.

Deze twee transponders zitten op de frequenties 162 en 170. Ik kan me herinneren dat iemand ooit zei dat de lage frequenties bijzonder gevoelig zijn voor storingen.

Ik durf het wel aan om uit te sluiten dat ik in mijn bekabeling een storing heb zitten, dus ik zal Ziggo maar eens gaan bellen of zij niet iets kunnen doen.

• Beuzelarij
  • Niet online
Misschien krijg je er ter compensatie een extra zender bij.....

:+

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 19:04

Amiet01

Master_A

Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!

[Voor 15% gewijzigd door Amiet01 op 28-08-2008 12:23]

Master_A

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Amiet01 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:20:
Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!
Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 19:04

Amiet01

Master_A

mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.
Je zou dus ook gewoon kunnen zappen volgens de Vista Mediacenter knoppen en dergelijke, zoals je bij de analoge kanalen zou doen? Als ik hem namelijk koop kan ik het voor zowel mijn gewone computer als mijn (toekomstige) laptop gebruiken icm Mediacenter.

Master_A

• kaajee
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

.....................
HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)
Dat snap ik, ik kijk zelf ook met DVBviewer. De vraag was of het in MCE kon. Niet rechtstreeks dus.

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 07:45

kevin23

Rock it in Style!

Ik heb even een vraag:

Ik sta op het punt om een terratec Cinergy C PCI HD CI met alphacrypt CAM module te kopen zodat ik met mijn Ziggo abonnement alle zenders kan ontvangen. Nu vraag ik me af, mijn abonnement heeft ook HD zenders, kan de alphacrypt classic deze ook ontcijferen?

• Klaus_1250
Ja, HD/SD staat los van de encryptie/CAM.

*** Lijkt me iets voor in de startpost. net even gekeken, maar het verhaal dat daar staat is echt outdated (is bv maar 1 HDTV MPEG2 kanaal, rest is H264).

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 07:45

kevin23

Rock it in Style!

Okeej, bedankt voor je snelle reactie. Een goedkopere CAM wordt eigenlijk nooit gekozen, hoe komt dat dan?

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:02
kevin23 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:39:
Okeej, bedankt voor je snelle reactie. Een goedkopere CAM wordt eigenlijk nooit gekozen, hoe komt dat dan?
Omdat die niet werken.

• Klaus_1250
Omdat die niet werken. Met dank aan de kabelaars en hun steun aan open standaarden en open markten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:36:
*** Lijkt me iets voor in de startpost. net even gekeken, maar het verhaal dat daar staat is echt outdated (is bv maar 1 HDTV MPEG2 kanaal, rest is H264).
Ik zou inderdaad eens flink de bezem door de startpost moeten halen en eens goed up- to date brengen maar ik zie dit eerlijk gezegd niet meer gebeuren (door mij). Mijn excuses hiervoor.

Ik heb destijds dit topic overgenomen (brute copy/paste) omdat niemand een vervolg op deel 1 op wilde starten en het topic gesloten dreigde te worden. Het was zonde om het topic zomaar op slot te laten gaan.

Ondertussen stap ik in de (hopelijk) nabije toekomst over naar een andere provider, en af van DVB-C op de PC. Mijn HTPC-tje gaat de deur uit en de betrokkenheid met dit topic zal dan langzaam maar zeker verdwijnen.

Dus....., een ieder die zich geroepen voelt om Deel III op te starten kan dan ook direct het e.e.a. up- to date brengen al lijkt het mij persoonlijk gezien een flinke kluif.

Testing, one, two ...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 05:29

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:36:
Ja, HD/SD staat los van de encryptie/CAM.
Heb het al eens eerder aangegeven maar sommige CAMs hebben wèl moeite met HD. Waarom is nog niet helemaal duidelijk, maar b.v. een Xcam, Aston 1.05 of Matrix pakt normaal geen HD. (dan hoor je alleen geluid, hebben al een hoop mensen meegemaakt)

Voor de kabel is er echter maar één CAM die überhaupt werkt, de Alphacrypt, en ik weet uit ervaring dat die wèl met HD overweg kan.

[Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2008 01:28]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Nielson
Iemand al ervaring met de Clark E30C Plus? Volgens deze site die ze verkoopt heb je geen aparte Alphacrypt meer nodig. Helaas is de prijs wel bijna hetzelfde als een los PCI-kaartje en Alphacrypt, maar ziet er toch wel interessant uit.

/edit: Ze lezen mee :) Prijs is net verlaagd naar 149,-

[Voor 7% gewijzigd door Nielson op 01-09-2008 14:15]

• Klaus_1250
Die prijs verbaast me ook enigzins, aangezien je een normale DVB-C kaarten en een Alphacrypt voor bijna die prijs kan krijgen. Eveneens word er erg summiere informatie gegeven over het decryptie-gedeelte. Welke decryptie-systemen worden ondersteund? (e.g. in iedergeval Irdeto2/Conax) En hoeveel kanalen/PID's?

Grootste nadeel IMHO is dat het CI/CAM gedeelte niet door DVBViewer word ondersteund.

Overigens is het apparaatje geen Clark E30C Plus, maar het is een Anysee E30C Plus. Komt uit Zuid-Korea.
hardware-lover schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:45:
[...]

Ik zou inderdaad eens flink de bezem door de startpost moeten halen en eens goed up- to date brengen maar ik zie dit eerlijk gezegd niet meer gebeuren (door mij). Mijn excuses hiervoor.

...

Dus....., een ieder die zich geroepen voelt om Deel III op te starten kan dan ook direct het e.e.a. up- to date brengen al lijkt het mij persoonlijk gezien een flinke kluif.
In alle eerlijkheid voel ik me ook niet echt geroepen, sowieso omdat mjn kennis ook niet compleet is en de tijd die ik ervoor heb ook beperkt is. Daarbij komt dat ik ook niet weet hoelang ik nog van DVB-C gebruik ga maken. Hangt af van wat Ziggo allemaal van plan is in de toekomst en dat ik zie nu nog niet zo positief in.

Maar, misschien kan er ergens een wiki-pagina worden opgezet zodat een aantal mensen die actief zijn in dit topic makkelijk en decentraal aan een vernieuwde startpost kunnen werken.

[Voor 60% gewijzigd door Klaus_1250 op 01-09-2008 15:28]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Jammer dat 'ie USB is, minder als je er twee nodig hebt lijkt mij, en hoe zit dat met de bandbreedte? :)

Verder wel een interessant product, kan zo je smartcard in :)

Hier stond een dode link.

• Klaus_1250
In theorie ondersteund USB2 480Mbps. In de praktijk valt dit veel lager uit (tot de helft lager), maar een DVB-C transponder op QAM256 produceert maximaal maar ~51Mbps. Dus bandbreedte zal niet zo snel het probleem zijn. Denk dat het beperkt aantal USB-poorten dat mensen hebben eerder een probleem is als je er meerdere wil aansluiten of het gebruik in combinatie met andere USB apparaten. En natuurlijk de extra kabelmeuk.

Wat ik nog steeds niet snap is dat al deze apparaatjes single-tuner zijn (inmiddels dan wel met DVB-T ondersteuning). De markt vraagt al tijden om dual-tuner oplossingen.

• Nielson
Hij is gelukkig dan wel weer USB powered, scheelt weer een adapter. Als ik het topic over de dvb-t variant doorlees is de meegeleverde software/driver nogal een ramp.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:51:
In theorie ondersteund USB2 480Mbps. In de praktijk valt dit veel lager uit (tot de helft lager), maar een DVB-C transponder op QAM256 produceert maximaal maar ~51Mbps. Dus bandbreedte zal niet zo snel het probleem zijn. Denk dat het beperkt aantal USB-poorten dat mensen hebben eerder een probleem is als je er meerdere wil aansluiten of het gebruik in combinatie met andere USB apparaten. En natuurlijk de extra kabelmeuk.

Wat ik nog steeds niet snap is dat al deze apparaatjes single-tuner zijn (inmiddels dan wel met DVB-T ondersteuning). De markt vraagt al tijden om dual-tuner oplossingen.
Ik verwacht dat deze beperking niet zozeer in de Cardreader zit maar in de toegepaste software.
Bij een Siemens Gigaset M750C kabeltuner wordt ook maar één externe USB cardreader meegeleverd en deze onderhoud de interne dual_tuner van de Siemens probleemloos.

Testing, one, two ...

• Klaus_1250
De beperking (single tuner ipv dual tuner, denk dat je dat bedoelt) is niet technisch of softwarematig van aard. E.g. het zou kunnen via USB2, FireWire, PCI, etc en een goede CAM (ingebouwd of via CI) kan ook makkelijk meerdere streams aan (Alphacrypt kan er tot 7 aan). En de meeste goede software ondersteund zonder probleem meerdere tuners.

Punt is gewoon dat er geen aanbieders van zijn. Bij de oudere generatie kaarten snap ik het wel, omdat die op nogal een lelijke manier in elkaar zaten en er geen plek was voor 2 streams/tuners. Maar nu moet dat toch echt geen probleem meer zijn en de hardware/silicon is ervoor beschikbaar. Alleen prikt niemand het op een bordje. En das vreemd, omdat er toch redelijk wat mensen zijn die een HTPC willen waarmee ze zowel kunnen kijken als opnemen. En PiP kan ook wel eens handig zijn.

• Beuzelarij
  • Niet online
Ja meneer, U gebruikt onze decoders niet. Enkel dan kunnen wij een storingsvrije ontvangst garanderen.
Ja meneer, U gebruikt onze kabels niet. Enkel dan kunnen wij een storingsvrije ontvangst garanderen.

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:18:
Ja meneer, U gebruikt onze decoders niet. Enkel dan kunnen wij een storingsvrije ontvangst garanderen.
Ja meneer, U gebruikt onze kabels niet. Enkel dan kunnen wij een storingsvrije ontvangst garanderen.
En zelfs dan zeggen al die garanties nog niets aangezien ze bij Ziggo/Casema weer eens aan het klooien zijn waar de DCB-H360R nu weer last van schijnt te hebben. Hoezo garantie...

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:36:
En zelfs dan zeggen al die garanties nog niets aangezien ze bij Ziggo/Casema weer eens aan het klooien zijn waar de DCB-H360R nu weer last van schijnt te hebben. Hoezo garantie...
Natuurlijk is dat een drogreden. Die vieze truc om andere ontvangers te dwarsbomen, kan enkel maar extra problemen opleveren. Ik val in herhaling. :P

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:18:
Beetje kort door de bocht natuurlijk. Ik heb talloze mensen geholpen met hun digitale tv toestand en 9 van de 10 keer worden storingen veroorzaakt door slechte bekabeling/connectoren. Hoeveel mensen hebben niet zelf de kabels gesplitst en eventueel versterkers geplaatst? Je kunt beter vragen wie het niet hebben gedaan. En dan wil ik er een lief ding onder verwedden dat het zodra er digitale tv komt, helemaal mis gaat.

*connectoren zijn van het standaard type met het plèstik kappie
*versterkers zijn niet regelbaar en/of staan volluit
*koppelstukjes (ook niet fatsoenlijk afgeschermd)

Dus ik zeg altijd:
*begin met volledig metalen antennepluggen
*als je een splitter moet hebben, koop er een met f-connectoren
*als je een versterker moet hebben, koop een regelbare en begin met heel weinig versterking en ga steeds verder tot ie slecht wordt.

Dure kabels zijn naar mijn ervaring het laatste dat je moet doen. Ik heb het hier getest en op 10meter maakte het geen fluit uit. Niet meetbaar in ieder geval. Als je helemaal naar de zolder moet, zou ik het voor de zekerheid misschien wel doen, maar als je te maken hebt met een situatie waar alle bekabeling er al ligt, zou ik ze niet als een gek eruit gaan sleuren.

Dus wat de kabelaars zeggen, is helemaal niet zo vreemd. Ik denk dat 75% van de klachten over storingen met (digitale) tv door ondeugdelijke bekabeling komt. Helemaal niet zo gek, want analoge tv is veel vergevingsgezinder.

• Beuzelarij
  • Niet online
Je hebt in beginsel gelijk hoor, maar ze hebben wel meteen zélf een website waarop je betreffende producten kunt bestellen. Heb je later gewoon goede bekabeling liggen maar is er toch een probleem, dan begint het gesteggel.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:01:
Je hebt in beginsel gelijk hoor, maar ze hebben wel meteen zélf een website waarop je betreffende producten kunt bestellen. Heb je later gewoon goede bekabeling liggen maar is er toch een probleem, dan begint het gesteggel.
Nou, dat weet ik niet. In het uiterste geval laat je een monteur komen en als hij meet dat de boel in orde is, zorgen zij dat hun deel goed komt. We kunnen nu natuurlijk op voorhand al allerlei komplottheorieën gaan bedenken waarbij de monteur ingefluisterd wordt om zoveel mogelijk kabels af te keuren, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Als ik een kabel vervang die de oorzaak van de storing niet is, blijft de storing bestaan. Heel simpel.

En de consument (ook twiekerts) mogen best de hand in eigen boezem steken. Hoeveel mensen roepen niet bij voorbaat al dat het niet aan dit en dat kan liggen. Na even doorvragen en een paar simpele tests, blijkt het tóch daaraan te liggen. Gewoon dagelijkse praktijk hier op de fora en ik denk ook uit het leven gegrepen van de gemiddelde helpdeskmedewerker.

Je kent misschien de IBM reklame nog wel van heel wat jaren geleden: 'Of je stopt de stekker erin...'

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:25:
We kunnen nu natuurlijk op voorhand al allerlei komplottheorieën gaan bedenken...
Ik heb bij die kabelaanbieders gewoon een gezonde dosis wantrouwen. Waarom kunnen ze bijvoorbeeld niet gewoon de standaard Irdeto-codering hanteren, opdat ik als consument mijn eigen decoder kan kiezen? Dit is koppel-verkoop. Prima dat een aantal modellen officieel ondersteund wordt, maar maak het niet zo moeilijk om een alternatieve Irdeto-decoder naar keuze, of een DVB-C kaartje te gebruiken. Ze komen daar enkel mee weg omdat het praktisch gezien monopolisten zijn, doordat de consument nauwelijks reële alternatieven heeft. Bovendien moet bij een overstap wederom de nodige hardware vervangen worden. En waarom moet het basispakket zonodig gecodeerd worden? Kastjes wegzetten!

Ik besef dat ik er met dit verhaal niet origineler op word, ik val wederom in herhaling. Maar het staat mij gewoon enorm tegen dat je gedwongen wordt zo'n kastje bij hun af te nemen, terwijl daar in beginsel helemaal geen noodzaak toe is. Je hebt als consument dus al geen keuze bij wie je de content afneemt, tenzij je overstapt op een geheel ander platvorm als dat überhaupt al mogelijk is en met alle kosten van dien, en je wordt daardoor tegelijk ook nog eens gedwongen je apparatuur bij hun te kopen. Ik vind dat niet kunnen. Omdat ze je met die praktijken dus een oor aannaaien heb ik de nodige scepsis bij alles wat ze doen. Bovendien hoor je veel klachten over kabelaars in de pers, wat die scepsis rechtvaardigt.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:12:
[...]
Ik heb bij die kabelaanbieders gewoon een gezonde dosis wantrouwen. Waarom kunnen ze bijvoorbeeld niet gewoon de standaard Irdeto-codering hanteren, opdat ik als consument mijn eigen decoder kan kiezen?
Weet ik, maar dat moet je er niet van weerhouden om reëel te blijven en niet bij voorbaat al te roepen dat het is om misbruik van te maken. Wat bekabeling betreft geef ik ze gewoon gelijk. Wat ik alleen erg dom van ze vind is dat ze er nu pas mee komen. Dit is iets wat zij gewoon hadden moeten weten als 'experts' op dat gebied. Tenminste...dat verwacht je van ze. Maar ik denk dat ook hier een commerciele reden achter zit. Als zij meteen waren gaan roepen dat je wel moet zorgen dat je bekabeling in orde moet zijn, hadden een hoop mensen bij voorbaat al afgehaakt. 'Het is ingewikkeld, moeilijk en storingsgevoelig' denken de mensen dan. Dus doen ze het maar niet. De grootste groep consumenten willen hele eenvoudige dingen. Magnetron-eenvoud. Knop om en gaan. Niet eerst je kabeltjes nakijken. Maar nu zien ze dat ze heeeeel erg veel klachten krijgen over de kwaliteit en het blijkt eigenlijk voor een groot deel aan de klant zelf te liggen. Kunnen zij ook weer niets aan doen, maar de kabelaar ook niet.

Het is een beetje een catch-22 situatie. Ze doen het niet goed of het deugt niet.

En btw: ik heb nog nooit een Casema decoder aangeraakt zelfs...en toch kijk ik al ruim 2 jaar digitale tv van ze. De keuzevrijheid is er wel, maar je moet een beetje durven/handig zijn.
Ik snap je punt volledig hoor, en onderschrijf het ook wat die koppelverkoop betreft. Maar voor de slimmerikken is er keuze.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:35:
En btw: ik heb nog nooit een Casema decoder aangeraakt zelfs...en toch kijk ik al ruim 2 jaar digitale tv van ze. De keuzevrijheid is er wel, maar je moet een beetje durven/handig zijn.
Ik snap je punt volledig hoor, en onderschrijf het ook wat die koppelverkoop betreft. Maar voor de slimmerikken is er keuze.
Als je in de gevangenis zit kan je best ontsnappen als je slim bent. Je hoeft dus niet vast te blijven zitten, voor slimmerikken is er een keuze. De bewakers zullen je wel tegenwerken, maargoed, je hoeft niet vast te zitten als je dat niet wilt.

Tenzij je in de UPC-gevangenis zit natuurlijk, da's Alcatraz.

[Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2008 01:13]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 01:09:
[...]
Tenzij je in de UPC-gevangenis zit natuurlijk, da's Alcatraz.
Tóch schijnt er ooit iemand ook daaruit ontsnapt te zijn... ;)

• Beuzelarij
  • Niet online
Ja, er zijn mogelijkheden om op een alternatieve manier te kijken. Daarvan zijn de frequente bezoekers van dit topic waarschijnlijk wel op de hoogte. Om nou steeds mitsen, maaren en voetnoten te gebruiken waarin die mogelijkheden gedetailleerd worden uitgelegd, komt de leesbaarheid niet ten goede. Bovendien zijn de meeste niet-tweakers zich daarvan niet bewust, of ze beginnen er simpelweg niet aan.

Mijn punt is dat ik denk dat ze hiermee gewoon weer ordinair geld willen verdienen. Op zich is daar niet veel mis mee, zolang ze de consument daarbij niet oneigenlijk aan zich binden met het misbruik van hun quasi-monopolisme. Bij de decoders wijken ze expres af van de standaard, waardoor het overgrote deel van hun abonnees (dus nogmaals voor de zekerheid: niet iedereen) ook de decoder bij hen aanschaft. Al is het maar voor de "garantie" dat hun decoder blijft werken. Nu doen ze weer precies hetzelfde: Niet een universele DIN-normering hanteren, nee we komen ook hier weer met onze eigen certificering, en hangen daar meteen een webwinkel aan vast. Sowieso kan ook gecertificeerd materiaal verkeerd gebruikt worden. Ook daarmee kun je stekkertjes slecht monteren. Dan krijg je de situatie waarbij a-technische of onwetende mensen voor de zekerheid toch maar de installateur (in dienst van) van de kabelaar laten komen, in plaats van een onafhankelijke elektro-monteur. Kassa!
Ik heb hier bijvoorbeeld een goede versterker en goed beeld. Die versterker staat echter niet op de Kabel Keur pagina's. Omdat ze niet betaald hebben?
Ze moeten gewoon content leveren, en niet per se ook als bruingoed-leverancier willen optreden. Dat ze dat erbij doen, moeten ze zelf weten, zolang de consument maar keuze blijft houden.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:14:
Ze moeten gewoon content leveren, en niet per se ook als bruingoed-leverancier willen optreden. Dat ze dat erbij doen, moeten ze zelf weten, zolang de consument maar keuze blijft houden.
Toch denk ik dat je het meteen te negatief ziet. Zoals ik al stelde, denk ik dat ze gelijk hebben met de bekabelingkwestie. Het is in NL gebruikelijk om van alles en nog wat een keurmerk te verzinnen. Dit soort dingen zijn bedoeld voor de eenvoudige consument, die voor van alles en nog wat zekerheid wil. Niemand dwingt je dus om een bepaalde kabel of connector te kopen. En als jij goed beeld hebt, wat zeur je dan? Dan is er toch niets aan de hand?

Je kunt natuurlijk - door eerdere ervaringen - achterdochtig zijn, maar als je wilt, kun je overal wat achter zoeken en de zaak negatief uitleggen. Ik ben allang blij dat ze de consument duidelijk proberen te maken dat bekabeling erg belangrijk is voor digitale tv. Beter laat dan nooit.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:14:
Ik heb hier bijvoorbeeld een goede versterker en goed beeld. Die versterker staat echter niet op de Kabel Keur pagina's. Omdat ze niet betaald hebben?
Versterkers moeten van Technetix zijn.. Ik heb een Soundex, mag dus niet. :( :+ Gelukkig gebruik ik hem voor DVB-T. >:)

F-connectors moeten van Hirschmann of Technetix zijn.. Laat me je vertellen, ik heb hier een paar F-connectors van Hirschmann en bergen noname. Die van Hirschmann zijn iets langer, maar verder zijn ze exact hetzelfde. En van de lengte merk je in de praktijk niets.

Tweeweg splitters alleen van Technetix, ik heb hier zat naamloze T-stukken. Is niet zo spannend.

Grappig dat de coaxkabel op het plaatje eruit ziet als een vrij dun kabeltje met flinke demping. Afscherming zal wel voldoende zijn maar voor minder demping kan je beter je eigen kabeltje in elkaar draaien.
mphilipp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:33:
[...]

Toch denk ik dat je het meteen te negatief ziet. Zoals ik al stelde, denk ik dat ze gelijk hebben met de bekabelingkwestie. Het is in NL gebruikelijk om van alles en nog wat een keurmerk te verzinnen. Dit soort dingen zijn bedoeld voor de eenvoudige consument, die voor van alles en nog wat zekerheid wil. Niemand dwingt je dus om een bepaalde kabel of connector te kopen. En als jij goed beeld hebt, wat zeur je dan? Dan is er toch niets aan de hand?
Ik zie de helpdesk al voor me anders:
Klant: mijn beeld is kut help
Helpdesksnol: is uw kabel wel goed?
K: Ja, ik heb de TV analoog met 1 meter kabel direct op de aansluiting gezet maar het beeld is nog steeds kut.
HS: Welke kabels en connectors heeft u gebruikt?
K: 1 meter Belden h125, noname F-connectors en 1 verloop van male F naar male coax.
HS: Heeeeeeeeeeeeeelemaal fout!! U moet producten met KABEL KEUR kopen. Wij sturen géén monteur, prettige dag verder!

• Klaus_1250
Is Belden h125 niet min of meer Koka-799?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:43:
Is Belden h125 niet min of meer Koka-799?
Nee, dat is andere kabel. Ik heb zowel Hirschmann koka799 als Belden h125. Wel allebei voor TV/sat en allebei prima kabel, maar duidelijk niet identiek.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 17:30
W3ird_N3rd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:04:
Versterkers moeten van Technetix zijn.. Ik heb een Soundex, mag dus niet. :( :+ Gelukkig gebruik ik hem voor DVB-T. >:)
Ik doe direct mijn Hirschmann versterker weg. Gelukkig hoef ik m'n kabel en connectoren niet te vervangen - dat scheelt weer.

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:33:

Je kunt natuurlijk - door eerdere ervaringen - achterdochtig zijn, maar als je wilt, kun je overal wat achter zoeken en de zaak negatief uitleggen. Ik ben allang blij dat ze de consument duidelijk proberen te maken dat bekabeling erg belangrijk is voor digitale tv. Beter laat dan nooit.
Dat bekabeling belangrijk is heb ik ook nooit bestreden. Daar hoeft echter geen eigen normering voor ingevoerd te worden, zoals het ook niet nodig is/was om de standaard Irdeto-codering aan te passen. Het hanteren van een universele standaard zou prima volstaan, zie bijvoorbeeld de verschillende categorieën UTP-kabel. Die hoef ik van mijn provider toch ook niet van een geselecteerd merk te kopen? Er is geen technische noodzaak om wederom zelf met een eigen standaard te komen, gekoppeld aan een webwinkel.

Zolang je goed beeld hebt is er inderdaad niets aan de hand, maar zodra er wel iets mis is, is een scenario zoals W3ird_N3rd schetste in de toekomst zeker niet ondenkbaar.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:11:
[...]
Dat bekabeling belangrijk is heb ik ook nooit bestreden. Daar hoeft echter geen eigen normering voor ingevoerd te worden
Ja, maar je weet toch hoe dat in dit truttenland gaat? Enig idee hoeveel zinloze keurmerken er wel niet zijn? Als er ergens iets niet goed loopt, komt er meteen zo'n beroepscommissielid met een keurmerk op de proppen. Dat is de geijkte manier om aan te geven dat dát goed is. Zoiets heeft de domme consument nu eenmaal nodig.

Het is ook niet voor ons bedoeld.

En ik blijf erbij dat je het meteen veel te negatief ziet. Ik wil meemaken dat ze mijn bekabeling afkeuren omdat er geen keurmerk op staat. Ze zullen me ermee proberen af te schepen, maar zolang er niets in de algemene voorwaarden staat (wat overigens een onbehoorlijke bepaling zou zijn die de rechter in 5 sec van tafel veegt) is er niets te vrezen.

Misschien kunnen we het beter hierbij laten, want het gaat zo langzamerhand heel erg op halen en trekken lijken. Ik heb deze mening, jij een andere.

• Klaus_1250
Grote punt met kabels is dat er nooit specificaties op vermeld staan en specificaties waar een consument iets mee kan. En zelfs via Google zijn ze lastig te vinden. Uitzonderingen daargelaten (specs en eigenschappen van Koka 799 zijn makkelijk te vinden).

Voorbeeldje is hoeveelheid signaalverlies bij de diverse frequenties (50-860Mhz) en de hoeveelheid afscherming. AFAIK zouden bij NLkabel beter met een soort klasse-systeem kunnen komen zoals je ook ziet bij zuinigheid van producten. Dan kan een consument makkelijk zien hoe goed een kabel is en wat ze kopen. Heb je geen keurmerk nodig en kan iedereen zijn kabeltjes verkopen, alleen kan iedereen wel zien of ze nu een klasse A kabel (zeg max 19dB verlies per 100m bij 862Mhz en 95dB afscherming) hebben of een klasse F (40dB verlies per 100m bij 862Mhz en 60dB afscherming).

Ander puntje zou zijn dat apparatuur ook eindelijk eens functies krijgt ingebouwd die mensen erop attendeert als er een probleem is met het signaal. Nu heb je allerlei balkjes met mooie procent getallen die eigenlijk niks zeggen. Als je in je modem inlogt kun je al iets verder komen, maar dan nog beperkt. Als een apparaat voor periodieke storingen in het kabelsysteem zorgt, is het erg lastig om dit terug te vinden (kwestie van toevallig op het juiste moment kijken), terwijl dit wel van grote invloed kan zijn.

[Voor 42% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-09-2008 20:39]

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:25:
[...]
Nou, dat weet ik niet. In het uiterste geval laat je een monteur komen en als hij meet dat de boel in orde is, zorgen zij dat hun deel goed komt.
Of het komt niet goed. Hier is 2 maanden geleden een monteur geweest, deze heeft het signaal gemeten en zei dat de kabel 'verzopen' is en vervangen moet worden. Dit is nog steeds niet gebeurd.

Weet iemand of de softcams blijven werken als ziggo CI+ gaat gebruiken?

• Klaus_1250
Waarschijnlijk niet, omdat ik erop gok dat ze op een andere encryptie methode overgaan of in iedergeval genoeg gaan aanpassen dat het niet meer werkt met (soft)cams. Dat is/was tenminste de planning.

• Erik070
Nou, het heeft even geduurd maar mijn Floppy DTV werkt!

Dankzij Mphilipp zijn lijst kon ik eindelijk kanalen vinden. Eerst alleen nog in FireDTV viewer.
Blijkbaar was de driver install niet helemaal goed verlopen want na een herinstallatie werkte de kaart perfect in Mediaportal. Daarvoor kon Mediaportal de kaart wel vinden maar kon geen kanalen vinden. FireDTV viewer werkte toen gek genoeg wel goed.

Dus bedankt Mphilipp en voor degene die de kaart niet direct aan de praat krijgen in MP, wellicht helpt een driver herinstall (eerst helemaal verwijderen en een restart doen).

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 00:40
Wat is momenteel de beste DVB-C kaart (Belgische TV graag :p)? En eventueel met windows media center ondersteuning als het kan.

Ik dacht aan dees kaart: http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html
, maar is niet combatible met Windows Media Center Edition ("MCE") ?
Grtz Skoop

[Voor 45% gewijzigd door Skoop op 07-09-2008 18:17]

• Willem2
  • Laatst online: 06-06 11:51

Willem2

Ω is futile

Skoop schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:20:
Wat is momenteel de beste DVB-C kaart (Belgische TV graag :p)? En eventueel met windows media center ondersteuning als het kan.

Ik dacht aan dees kaart: http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html
, maar is niet combatible met Windows Media Center Edition ("MCE") ?
Grtz Skoop
Enne, is er maar 1 maatschappij die DVB-C aanbiedt in België? Dus, grote kans dat het van je kabelboer afhangt wat je nodig gaat hebben. Voor NL kun je met Floppydtv of Firedtv bij de meeste kabelaars uit de voeten onder Windows MCE (op UPC na geloof ik; ben zelf Ziggo klant). Dus een beetje meer info is wel handig als je een bruikbaar antwoord op je vraag verwacht.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Klaus_1250
@Skoop: In de startpost staat een link naar een forum voor Belgische Digitale TV. Het is al een keer eerder in dit topic voorbij gekomen, met wat zoeken zou je het wel boven water kunnen halen. Maar, ik de installatie van Digitale TV in België 1 keer mogen aanschouwen, en volgens mij is het wat minder eenvoudig als in NL Ze gebruiken iig een hoop meer kabels en kastjes.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
bovenbuur: die meer kastjes zijn er ook maar enkel voor de interactiviteit, niet voor de digitale televisie op zich. dat gaat perfect met enkel hun decoder en hun smartcard. (heb die hier zo staan - ik wil geen extra kastjes...)
dus vergis je er even niet in.

aan die daar boven: ja in belgie zijn er maar 2 op de kabel en 1 over adsl: Telenet en indi over kabel en belgacom over adsl. Telenet heeft recent een groot deel van indi in beheer (of ze hebben een goede overeenkomst) en belgacom laat ook niemand anders toe. dus ja: wij belgen zitten eigenlijk maar met 1 partij op de digitale kabel :(

aan andere belg die overweegt de cinergy pci-kaart te kopen: dit gaat spijtig genoeg nooit werken op een telenet-kabel - daar is alles met nagravision 2 gecodeerd, en heb je een boxkey en een smartcard-key nodig... dat laatste zit in je smartcard - ja je hebt hun kaart nodig (en kan dus samen met een nagra2-cam in die cinergy gestoken worden) maar dat eerste zit enkel in hun eigen decoders.

probeer je met andere hardware je aan te melden, dan krijgen zij een melding op hun scherm: 'foute digibox-nummer' als je zou bellen om die combinatie aan te melden - ze weten perfect welke digibox'en er in omloop zouden zijn en welke niet. mogelijk zijn er manieren om op die cinergy of de gebruikte cam een 'telenet-boxkey' te faken en zo alsnog digitaal beeld op je pc te krijgen, maar of dit nu al zou kunnen weet ik niet.
(ik weet wel dat die cinergy-pci-card toekomst veiliger is dan andere dvb-c-kaarten omwille van de cam+-mogelijkheid waar al overgesproken wordt om naartoe te schakelen - enkel zijn er zo nog geen cam's)

mocht je geld en tijd te veel hebben, mag je altijd een poging wagen natuurlijk - als het er eente lukt, dan kan de rest dat ook. (let maar op topic ivm digobx met enkel een router en geen switch meer: zou officieel ook niet kunnen, maar 't is ondertussen toch maar weer gelukt)

ps: mocht er een cam zijn die goed werkt met telenet wil ik gerust proberen - al moet ik er een andere pc voor opbouwen en daar linux op gooien, maar nu vind je enkel nagravision cams, en geen nagra2-cams als ik me niet vergis... (me recent wel enkele links doorgespeeld gekregen waar wat info stond ivm nagra2 en hoever ze er al mee stonden, maar ondertss ben ik die alweer kwijt gespeeld :( )

edit: ivm opmerking van klaus hier 2 onder: idd slecht gelezen van mij :s, is ci voor cam + smartcard, niet cam+ :o (verschil was me al duidelijk tussen die 2, maar text was even verkeerd gelezen. - note to self: volgende keer eens op een vroeger uur reageren)

[Voor 24% gewijzigd door soulrider op 09-09-2008 08:12]

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 00:40
Thx voor de info mensen ;)

• Klaus_1250
@soulrider: Cam+ mogelijkheid? Bedoel je CI+? Dat ondersteund de kaart niet, er staart CI + smartcard, als in èn. AFAIK blijft het uberhaupt de vraag of er CI+ support op de PC komt. CI+ houdt meer in als encryptie tussen de CI module en CAM. Zo moet de CI-module ook de data-stream naar de DVB-C kaart encrypten, moet het ervoor zorgen dat de driver DRM ondersteund, de software moet DRM implementeren en ervoor zorgen dat bepaalde content alleen nog maar via HDMI word getoond (moet dus samenwerken met DRM in het OS en de videokaart). En er moet de mogelijkheid zijn om de CAM op afstand te disablen (kill-bits).

AFAIK kan CI+ alleen op Vista worden geimplementeerd (evt Mac OS X) en ik vraag me af of mensen er warm voor lopen om zo'n berg DRM in huis te halen. Laat staan of CAM-producenten hier heil in zien en uberhaupt kunnen licenties krijgen. Kijk hoe het gaat met MASCOM en de Alphacrypt, perfect legaal en zoals bedoeld door de EU (e.g. CI-sloten zijn verplicht op IDTVs groter als 32inch met een reden), maar Ziggo blijft dreigen met het geheel te saboteren onder het monopolisten-motto "certificatie". In de laatste communique naar dealers hebben ze zelf gemeld dat ze het volgend jaar onklaar gaan maken, legaal of niet. Ik denk dus niet dat CI+ CAMs voor de PC een realiteit gaan worden, en het zou me niks verbazen als er CI+ CAM zouden komen Ziggo standaard kill-bits gaat meezenden voor CI+ CAMs die geïnstalleerd zijn op een DVB-C kaart in een PC.

[Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-09-2008 14:25]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:31
De killbits werken toch alleen voor CI+?
Verder ben ik benieuwd hoeveel Alphacrypt's inmiddels in gebruik zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Anoniem: 159816
  • Niet online
Modbreak:Ik heb even contact gehad met de TS. Deze heeft geen tijd om een nieuw topic aan te maken.Als iemand tijd heeft een nieuw topic aan te maken: be my guest

• Willem2
  • Laatst online: 06-06 11:51

Willem2

Ω is futile

Klaus_1250 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 03:34:
AFAIK kan CI+ alleen op Vista worden geimplementeerd (evt Mac OS X) en ik vraag me af of mensen er warm voor lopen om zo'n berg DRM in huis te halen. Laat staan of CAM-producenten hier heil in zien en uberhaupt kunnen licenties krijgen. Kijk hoe het gaat met MASCOM en de Alphacrypt, perfect legaal en zoals bedoeld door de EU (e.g. CI-sloten zijn verplicht op IDTVs groter als 32inch met een reden), maar Ziggo blijft dreigen met het geheel te saboteren onder het monopolisten-motto "certificatie". In de laatste communique naar dealers hebben ze zelf gemeld dat ze het volgend jaar onklaar gaan maken, legaal of niet. Ik denk dus niet dat CI+ CAMs voor de PC een realiteit gaan worden, en het zou me niks verbazen als er CI+ CAM zouden komen Ziggo standaard kill-bits gaat meezenden voor CI+ CAMs die geïnstalleerd zijn op een DVB-C kaart in een PC.
Ik vraag me toch af hoe men dat denkt te gaan introduceren. Ik neem aan dat ze met HD content zullen beginnen icm. CL+, maar dan nog zijn er nu al legio mensen met een settopbox HD onvanger die bij mijn weten niet overweg kunnen met CL+. Gaat overal dan maar het beeld op zwart of het HD signaal via scart naar buiten (dus eigenlijk weer SD kwaliteit) en je mag een nieuwe tuner kopen als je weer HD content wilt kunnen bekijken via HDMI? Lijkt me toch niet de manier als je mensen naar digitale TV wilt lokken....

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Klaus_1250
*** Ik heb even een deeltje 3 gemaakt, maar nog geen aanpassingen aan de startpost. Mochten mensen suggesties ervoor hebben, laat het me even weten. Ik probeer de komende dagen het eea aan te passen/updaten. Voorlopig stel ik nog voor om de discussie in [DEEL2] te houden ***

*** Voor de startpost van DEEL 3 ben ik eveneens op zoek naar de volgende zaken
  • CI+ verhaal. Blijf het lastig vinden, tips hoe dit in de Startpost op te nemen zijn welkom.
  • Welke software gebruiken mensen die nog niet in de huidige Startpost vermeld staat? (Windows/*nix)
  • Wat is de minimale firmware versie die op het moment nodig is om met alle Smartcards te werken? Ik meen me te herinneren dat oude firmware-versie's (ook na 3.05) moeite hadden met initiële activatie van bepaalde series smartcards.
  • Softcams: gezien de legale status wil ik hier niet uitgebreid op ingaan, maar ik wil wel wat basis informatie geven zodat mensen met Google verder kunnen komen. Welke softcams werken icm met een smartcard?
  • Links naar fora en eventueel gerelateerde threads op GoT.
  • DVB-C hardware die nog niet in de Startpost vermeld staat, eventueel met een korte persoonlijke ervaring.
  • Eigenaardigheden mbt DVB-C aanbod van specifieke aanbieders. E.g. Ziggo biedt DVB-C aan die niet geheel aan de specificaties voldoet, waardoor je alle frequenties handmatig moet invoeren. Welke eigenaardigheden zijn er nog meer?
  • SmartWi: Wie heeft hier ervaringen mee? Iets om op te nemen in de Startpost? Ik bekijk regelmatig diverse fora hierover, maar heb niet het idee dat het een vlekkeloze oplossing is.
  • Alle andere zaken waarvan je denkt dat ze in de Startpost vermeld moeten worden maar er nu nog niet in staan.

@Willem: de STB's werken met een interne softcam en je kan de firmware updaten, dus die zijn sowieso wel aan te passen. Het CI+ verhaal gaat vooral spelen bij IDTV's met een CI+ slot, zodat je geen STB meer nodig hebt. Daarin is het hele DRM-verhaal wat makkelijker te regelen als bij een computer (alhoewel, gezien het feit dat er redelijk wat tv's zijn die op Linux draaien, vraag ik het me af of het wel echt makkelijk te implementeren is). Alhoewel UPC daar wat mindere ervaringen mee heeft (tijdje geleden een update voor een aantal STB's uitgebracht die HDCP aanzette, waarna een aantal tv's op zwart ging).

[Voor 48% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-09-2008 16:02]

• Anoniem: 159816
  • Niet online
Ik gooi hem toch gewoon dicht, om het overzicht wat beter te bewaren. Maakt niet uit dat de TS nog niet 100% compleet is :)

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-09-2008 16:49]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee