[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
[quote]Beuzelarij schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:23:
En precies dáárvoor is een stukje software geschreven: DVBSBridge
[/quote]
tvp

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:11:
Volgens mij gebruiken ze in de VS voor de kabel ATSC met een 64/256 QAM modulatie (wat nog geen onderdeel is van de ATSC-standaard) wat ze vervolgens QAM noemen (clearQAM als het om FTC gaat). Alleen is QAM alleen een modulatie-standaard en zegt het niks over de onderliggende methode voor digitale tv ontvangst.

Zie ook: Wikipedia: ATSC Standards en Wikipedia: List of ATSC standards
Klopt, ik had even verder moeten zoeken. Het was mij niet bekend dat ATSC ook voor de kabel werd toegepast. Meestal lees ik alleen dingen over ATSC in combinatie met terrestrial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de specificaties van DVBSBridge staat wel ondersteuning voor MPEG-2, maar niet voor MPEG-4. Ik had nu juist begrepen dat HDTV alleen als MPEG-4 wordt uitgezonden....??? M.a.w.: je hebt hier niets aan voor HDTV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Even een vraagje waarop ik het antwoord tot dusver niet heb kunnen vinden.

ik heb een Terratec Cinery 1200 kaart aangeschaft en de alphacrypt module (niet de light versie). Kan ik op de Cinergy kaart ook een KNC One CI module plaatsen of geeft dit problemen?

Ik wil de kaart trouwens gebruiken voor het decoderen en vooral opnemen van digitale tv van @home.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:55:
Bij de specificaties van DVBSBridge staat wel ondersteuning voor MPEG-2, maar niet voor MPEG-4. Ik had nu juist begrepen dat HDTV alleen als MPEG-4 wordt uitgezonden....??? M.a.w.: je hebt hier niets aan voor HDTV ?
DVBSBridge is bedoeld om DVB-C en DVB-S kaarten werkend te krijgen binnen MCE. MPEG-4 gaat vooralsnog überhaupt niet werken binnen MCE, voor zover ik begrepen heb, want DVR-MS bestanden zijn in essentie namelijk ASF bestanden met MPEG-2 codering (plus datastreams). Daardoor kun je nu nog niet met MPEG-4 gecodeerde HD-content werken binnen MCE. In de toekomst schijnt dat te gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

job

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:55:
Volgens mij gebruiken de kabelboeren nu nog mpeg2 op hun netwerk.
Het is de vraag wanneer zo over gaan naar mpeg4.
Iemand die weet of de DCB-H360R (de HD decoder van de kabelboeren) uberhaupt mpeg4 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:26:
[...]
Als ik de streaminfo (Film1HD) vanaf mijn Dreambox 7025 bekijk op mijn PC met VLC player, zie ik H264 staan. Volgens mij is dat MPEG4 part 10. Casema doet dus wel degelijk MPEG4.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:45:
Als ik de streaminfo (Film1HD) vanaf mijn Dreambox 7025 bekijk op mijn PC met VLC player, zie ik H264 staan. Volgens mij is dat MPEG4 part 10. Casema doet dus wel degelijk MPEG4.
Klopt. Wat ik heb begrepen is dat (in ieder geval) de grote kabelaanbieders voor standaard kanalen MPEG-2 compressie gebruiken, en voor de HD-kanalen MPEG-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hm, dat valt dan weer mee. In het begin was het namelijk gewoon mpeg2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:48:
Klopt. Wat ik heb begrepen is dat (in ieder geval) de grote kabelaanbieders voor standaard kanalen MPEG-2 compressie gebruiken, en voor de HD-kanalen MPEG-4.
SDTV is inderdaad MPEG-2. In principe doen de kabelbedrijven niet zelf aan MPEG encodering, maar geven ze het digitale signaal dat ze van hun leveranciers ontvangen door. Dat geldt ook voor de HDTV kanalen, afhankelijk van de aanbieder kan dat MPEG-2 of MPEG-4 geëncodeerd zijn. Beide vormen komen dus voor. Voor SDTV kunnen de kabelbedrijven niet naar MPEG-4 omdat de SDTV kabel ontvangers daar de hardware niet voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:29:
Dat geldt ook voor de HDTV kanalen, afhankelijk van de aanbieder kan dat MPEG-2 of MPEG-4 geëncodeerd zijn. Beide vormen komen dus voor.
Mee eens. Voor zover ik heb begrepen zijn echter alle HD-kanalen die door de kabelaars in Nederland worden doorgegeven voorzien van MPEG-4. In Amerika schijnt HD met MPEG-2 wel voor te komen, en die kun je waarschijnlijk wél binnen MCE verwerken. Daarom heb ik in een eerdere post ook expliciet vermeld: "Daardoor kun je nu nog niet met MPEG-4 gecodeerde HD-content werken binnen MCE."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beuzelarij schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:14:
Mee eens. Voor zover ik heb begrepen zijn echter alle HD-kanalen die door de kabelaars in Nederland worden doorgegeven voorzien van MPEG-4.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar bijvoorbeeld Discovery HD is een MPEG-2 HDTV kanaal. Bij Multikabel was destijds toen ze zelf nog het signaal verzorgden ook HD1 NL een MPEG-2 HDTV kanaal, maar dat is veranderd nadat het signaal bij Casema vandaan komt. Hoe het zit met HDTV kanalen die Casema/Multikabel niet in het pakket heeft zitten weet ik niet. Volgens mij heeft CAIW nog wat meer kanalen en daar kan best een MPEG-2 HDTV kanaal tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
OK. Ik hield ook steeds een slag om de arm, hè. ;)
Ik denk dat we echter wel kunnen vaststellen dat de mééste HD-kanalen in Nederland MPEG-4 gebruiken. Enkele uitzonderingen dus daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Maar als Discovery HD MPEG2 is, waarom kunnen mensen met een FloppyDTV e.d. dit kanaal niet zien in MCE? Het schijnt dat HD kanalen niet te bekijken zijn in MCE, dat zou vanwege de MPEG4 non-ondersteuning komen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

UPC bied al een tijdje een mogelijkheid om je Decoder aansluiten op je PC. Via hun eigen Slingbox of natuurlijk via een eigen gekochte Slingbox.

Misschien kan hiermee de startpost aangepast worden en worden aangegeven dat dit een alternatief is voor de UPC Digitv gebruikers.

http://www.upc.nl/televis...JnHq5fryJICFQHD1AodC31bbg

Kosten: 149,-

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon op 07-04-2008 13:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Falcon schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:33:
UPC bied al een tijdje een mogelijkheid om je Decoder aansluiten op je PC. Via hun eigen Slingbox of natuurlijk via een eigen gekochte Slingbox.

Misschien kan hiermee de startpost aangepast worden en worden aangegeven dat dit een alternatief is voor de UPC Digitv gebruikers.

Hoe werkt dat dan precies? Gewoon van de upc box en dan hierin? Werkt dit dan gewoon in Mediaportal?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Dukey schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:20:
Maar als Discovery HD MPEG2 is, waarom kunnen mensen met een FloppyDTV e.d. dit kanaal niet zien in MCE?
Wellicht dat DVR-MS bestanden, buiten MPEG-2 codering, aan nog meer specificaties moeten voldoen? Misschien gebonden aan een maximale bitrate, resolutie o.i.d.?
Het schijnt dat HD kanalen niet te bekijken zijn in MCE, dat zou vanwege de MPEG4 non-ondersteuning komen.
Dat HD in MPEG-4 niet gaat binnen MCE, hebben we enkele posts terug al vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Operations schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:15:
[...]

Hoe werkt dat dan precies? Gewoon van de upc box en dan hierin? Werkt dit dan gewoon in Mediaportal?
Operations en ik zijn via de DM even verder gegaan en mijn reactie was als volgt:

De Mediabox van UPC sluit je aan via scart op je tv. Met de slingbox komt er gewoon een extra module tussen die er voor zorgt dat jouw scartkabel van de mediabox aangesloten is op de Slingbox.

De Slingbox sluit je daarna aan op je vaste netwerk.

De Slingbox is dan via een webinterface of via een Slingbox player te benaderen. Binnen deze player wordt dan ook de afstandbediening weergegeven.

Het probleem met Mediaportal en Mediacenter is dat zij op 1 of andere manier een plugin nodig hebben om dit te kunnen bedienen.

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of die er al is.

Dus ja je kunt Slingbox aansluiten op je pc d.m.v. je LAN/WAN. Maar daarna op je HTPC wordt een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Met de slingbox komt er gewoon een extra module tussen die er voor zorgt dat jouw scartkabel van de mediabox aangesloten is op de Slingbox.
Kun je de Slingbox niet gewoon direct aansluiten op de kabel? Op deze manier krijg je wel redelijk wat kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Falcon schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:33:

Dat is dus geen alternatief, dan kan je net zo goed die mediabrax op een analoge TV-kaart aansluiten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:26:
[...]

Het is de vraag wanneer zo over gaan naar mpeg4.
Iemand die weet of de DCB-H360R (de HD decoder van de kabelboeren) uberhaupt mpeg4 ondersteunt?
uiteraard H.264 L4 en Mpeg-2 HD

Discovery HD: MPEG-2 HD
National Geographic Channel HD: H.264
History Channel HD: H.264
Film1 HD: H.264
Sport1 HD: H.264
HD NL: H.264
Brava HD: H.264

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

W3ird_N3rd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:40:
[...]

Dat is dus geen alternatief, dan kan je net zo goed die mediabrax op een analoge TV-kaart aansluiten.
Misschien wel, misschien niet. Voor mij wel.. ik heb namelijk een DVR en hoef dus geen opname mogelijkheden, maar wil hem gewoon aansluiten op mijn pc. En dat nu kan via mijn lan/wlan is dat natuurlijk super, want ik kan nu mijn DVR bedienen op de Imac, Macbook en de Smartphone. Zelfs als ik ergens anders een wifipunt heb (UMTS is mij net iets duur, met die FUPS enzo) dan kan ik gewoon tv kijken op mijn smartphone/pda.

Alle punten voor mij zijn daardoor gedekt. Koppeling naar HTPC zou native inderdaad mooi zijn, alleen helaas laat UPC dat nou eenmaal niet toe.

Daarnaast ben ik bezig met het aanschaffen van een AppleTV. Met de mogelijkheid deze te hacken er gewoon MacOSX te installeren kan ik deze gaan gebruiken als carpc. Door een wifi punt te zoeken of een hotspot (kan hier gratis gebruik van maken) kan ik dus zelfs mijn DVR bedienen.

Misschien iets te nerd-achtig, maar hey daarvoor zit ik ook op tweakers! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 08-04-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb even in de note voor SP1 van Vista gekeken.
Als ik het goed begrijp is er met SP1 support voor DVB-C in media center, of ben ik mis ?

In de PDF op onderstaande link op pagina 10
http://www.microsoft.com/...C6A6247CB3&displaylang=en

Adds new capabilities to Windows Media Center:
o Adds support to enable new types of Windows Media Center Extenders, such as digital televisions and networked DVD players, to connect to Windows Media Center systems.
o Enhances the MPEG-2 decoder to support content protection across a user-accessible bus on Windows Media Center computers configured with Digital Cable Tuner hardware. This enables higher levels of hardware-decoder acceleration for commercial DVD playback on some computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik zie het niet staan? Digital Cable Tuner != DVB-C. En de toegevoegde feature is "Enhances the MPEG-2 decoder to ...". Dus uit de tekst is niet op te maken dat er support voor DVB-C is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00
Ik ben van plan een tuner aan te schaffen, en ik zag toevallig deze van Terratec, staat nog niet in het lijstje. Met ingebouwde CI dus wel practisch. Iets voor de TS enzo.
http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Grootste nadeel lijkt me dat er nergens support voor/vanuit Media Center wordt genoemd.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Binnen MCE gaat het natuurlijk om de 'truuk'om MCE voor de gek te hoiuden dat het een DVB-T ontvanger is. En dat lees ik idd neit terug bij de drivers van de Terratec.

Nog mooier zou zijn als de Terratec Cinergy CI USB ondersteund zou worden en dat je dan elke willekeurige DVB-C (of T/S) kunt gebruiken onder MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

kaajee schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:42:
Binnen MCE gaat het natuurlijk om de 'truuk'om MCE voor de gek te hoiuden dat het een DVB-T ontvanger is. En dat lees ik idd neit terug bij de drivers van de Terratec.

Nog mooier zou zijn als de Terratec Cinergy CI USB ondersteund zou worden en dat je dan elke willekeurige DVB-C (of T/S) kunt gebruiken onder MCE
Dat mediacenter van MS gewoon Native met DVB-C / S ook zou kunnen omgaan, ja, dat zou inderaad het beste zijn.

Snap ook niet waarom hier niets aan gedaan wordt, 't zal wel met de afzet markt te maken hebben en met de grote diversieteit aan verschillende technieken ofzo... anders zou ik 't niet snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Devster schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:54:
Grootste nadeel lijkt me dat er nergens support voor/vanuit Media Center wordt genoemd.
kaajee schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:42:

Terratec staat in de lijst met hardware die door DVBSBridge wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen m'n FloppyDTV met Alphacrypt Classic in huis. Heb 2 @Home kaartjes, 1 met Film1 (al een paar jaar oud) en 1 zonder (1 maand oud) en beide doen het OK in de Samsung die ik ook nog heb. Alles ingebouwd in Dell Optiplex 740 met Mediaportal. Laatste drivers van DigitalEverywhere (4.5N) en laatste firmware op de Floppy. Met zekerheid de juiste transponderlijst samengesteld, signaal en kwaliteit 100%. CAM heeft firmware 3.12 en ik heb helaas thuis geen goede PCMCIA om het zelf te updaten naar 3.14. Morgen op het werk proberen want mijn laptop daar heeft waarschijnlwijk wel de goede PCMCIA.

Probleem: de scan vindt geen enkele zender: 0 (nul). Noch met Mediaportal, noch met de dvbviewer.
Had ook problemen met de remote control maar dat is nu opgelost door een beta van Mediaportal te installeren (was kennelijk een bekend issue).

Ik verdenk de Firewire kaart: Conceptronics. Die is al een paar keer hier genoemd als onbetrouwbaar. Ik wil wel een Texas Instruments PCI kaart gaan halen maar vraag me af of ik nog iets anders kan proberen (ben er nu al 2 dagen mee bezig). Wat me opvalt is dat XP (SP2) de Firewire kaart ook ziet als 1394 Netwerkkaart (met bindings aan TCPIP, maar zonder IP adres (ik gebruik geen DHCP)) in de device manager. Dat lijkt me niet normaal dus die heb ik uitgezet en daarmee lijkt in ieder geval de communicatie met de Floppy wat stabieler te zijn (in eerste instantie vond de 4.5N setup de kaart niet eens). Verder wil het ook wel eens helpen om de stroom van de computer af te halen en weer er in om de communicatie met de kaart weer op gang te krijgen. De CI tool reageert soms heel traag en dan weer flitsend. Settings van de CAM volgens de aanbevelingen van dit forum maar ook diverse andere settings geprobeerd: geen resultaat. Ook de patch voor 1394 geinstalleerd en in de registry gecheckt of de SidSpeed er was. SidSpeed op diverse waardes uitgeprobeerd: geen resultaat.

Ik lees dat heel veel mensen probleemloos met de CAM op 3.12 werken dus ik betwijfel of 3.14 een oplossing brengt.

Iemand wellicht nog een gouden tip? Ik weet gewoon zeker dat dit aan het werk moet zijn te krijgen. Ik kijk ergens overheen of de Firewire is inderdaad de boosdoener. Heb de Floppy al eens direct aan het kastje van de antenne gehangen zonder verder iets er tussen. Geen verschil. Ook al eens de antenne direct op de Floppy (dus zonder de dunne kabel er eerst tussen). Firewire in verschillende PCI slots gestoken.

Alvast dank aan al diegenen die dit hele relaas doorlezen! (nou ja, ik heb zelf tenslotte ook al aardig wat uurtjes zitten lezen in fora ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Updaten van Alphacrypt heeft alleen nut als je wel zenders kan vinden maar als de decryptie niet helemaal soepel gaat. Als je helemaal geen zenders kan vinden, biedt een Alpacrypt-update dus geen soelaas.

Kan DVBViewer wel gewoon communiceren met de Floppy? Wat zie je waneer je met Transedit (zie downloads bij DVBViewer) een scan van een Transponder doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Transedit tool had ik inderdaad al zien staan in het forum. Ik moet hem nog downloaden en dan ga ik dat morgenavond uitproberen. Ik heb de Mediaportal nu even moeten afstaan aan de familie want die kijken er oude afleveringen van ' Wie is de mol' met Uitzendingemist mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:25:
Die Transedit tool had ik inderdaad al zien staan in het forum. Ik moet hem nog downloaden en dan ga ik dat morgenavond uitproberen. Ik heb de Mediaportal nu even moeten afstaan aan de familie want die kijken er oude afleveringen van ' Wie is de mol' met Uitzendingemist mee.
Overigens, dat die CI tool soms flitsend werkt en soms extreem traag, dat "klopt" of iig dat heb ik ook. Daar hoef je je dus ook geen zorgen over te maken :)

Dat Firewire als een netwerkkaart herkend wordt, dat klopt ook, zit dus ook wel snor.

Zelf heb ik een PCI insteek kaartje van edimax ofzo, iig was ie 15 euro, die werkt goed, maar heb ook niet het idee dat het aan je firewire ligt, hij herkent em toch?

Weet je 100% zeker dat de smartcard er goedom in zit? Dus dat de ijzertjes het gegevens vakje raken op de kaart? Hoewel hij dan evengoed wel de zenders zou moeten vinden natuurlijk.
De drivers voor de Floppy kan je op 2 smaken installeren, MCE en DBA, mediaportal werkt alleen met de DBA drivers, misschien dat daar iets mis gegaan is, hoe heet je floppy DTV in je device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:56:
[...]
Weet je 100% zeker dat de smartcard er goedom in zit? Dus dat de ijzertjes het gegevens vakje raken op de kaart? Hoewel hij dan evengoed wel de zenders zou moeten vinden natuurlijk.
De drivers voor de Floppy kan je op 2 smaken installeren, MCE en DBA, mediaportal werkt alleen met de DBA drivers, misschien dat daar iets mis gegaan is, hoe heet je floppy DTV in je device manager?
Hoi Sa1,
Dank voor je reactie. Dit zijn echter allemaal dingen die ik al 16 keer heb gecheckt en dat zit met zekerheid goed.

Op het werk geprobeerd de CAM naar 3.14 te updaten maar in geen van de PCMCIA's die we daar hebben wil dat lukken. Allemaal hetzelfde probleem: de kaart kan niet worden gestart (error 10) en in device manager blijft het gele uitroeprekentje staan. PCMCIA's van Texas en O2Micro geprobeerd in IBM en Dell laptops. Ik geef dit traject dus maar op en laat de CAM op 3.12 zitten. Dit lijkt me sowieso niet het probleem te zijn.

Diverse discussies met collega's bevestigen dat de meesten zweren bij Texas Instruments Firewire kaarten en dat de VIA chipset maar bagger is. Velen hebben daar al problemen mee gehad. Sommige devices hebben schijnbaar in de readme zelfs expliciet staan dat alleen Texas Insruments Firewire gebruikt moet worden. Dus zodra de winkels open gaan (ze zijn hier helaas op maandag dicht) ga ik een TI Firewire kaartje halen. Ik heb goede hoop dat dat het probleem gaat oplossen.

Gisteren deed de remote control van de Floppy het ineens niet meer. Stroom van PC af en weer erop verhielp dat. Opnieuw een aanwijzing dat de Firewire (op PCI) niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

als je hem écht geupgraded wilt hebben naar 3.14 wil ik dat ook wel voor je doen. Heb hier nog een extreem oude toshiba laptop liggen waar het goed in werkt. Je mag em eventueel naar me opsturen, stuur ik hem weer terug (wel zelf verzendkosten betalen natuurlijk :D).

Hoop dat je gelijk hebt qua firewire kaartje. Heb geen idee wat voorn chip op m'n eigen pci kaartje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:57
Ik ben door alle informatie momenteel een beetje in de war. Heb je als je een Digital Everywhere FloppyDTV hebt, ook nog een aparte (DVB-C) TVkaart nodig? Of fungeert de Digital Everywhere FloppyDTV ook als TV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

cardinal808 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:32:
Ik ben door alle informatie momenteel een beetje in de war. Heb je als je een Digital Everywhere FloppyDTV hebt, ook nog een aparte (DVB-C) TVkaart nodig? Of fungeert de Digital Everywhere FloppyDTV ook als TV kaart?
Ja ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

cardinal808 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:32:
je hebt wel een CAM nodig in het geval van een zesko provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:57
Pffffiew. Ik was al even bang, dat ik nog een extra TV kaart (heb nu een DVB-T) nodig zou hebben, maar dat is dus niet het geval.

@sa1, ik heb inderdaad Casema, dus inderdaad een CAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:12:
als je hem écht geupgraded wilt hebben naar 3.14 wil ik dat ook wel voor je doen. Heb hier nog een extreem oude toshiba laptop liggen waar het goed in werkt. Je mag em eventueel naar me opsturen, stuur ik hem weer terug (wel zelf verzendkosten betalen natuurlijk :D).
Dank voor het aanbod. Hou ik in mijn achterhoofd. Ik pols eerst nog eens verder in mijn omgeving. Wie weet heeft iemand nog ergens een 16-bit PCMCIA in zitten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:19:
Kan DVBViewer wel gewoon communiceren met de Floppy? Wat zie je waneer je met Transedit (zie downloads bij DVBViewer) een scan van een Transponder doet?
Bij een scan met Transedit van een frequentie uit een transponderlijst gaat het PAT veld eerst op geel en aan het eind van de scan op rood. Een scan van de hele lijst levert ook met Transedit geen enkele zender op. Zelfde gedrag als de scanner van dvbviewer.
Hij ziet wel de FloppyDTV maar dat betekent denk ik niet meer dan dat hij de geinstalleerde driver ziet. Of hij daadwerkelijk communiceert met de tuner kan ik nergens uit opmaken. Is er iets in deze tool waarmee je de communicatie kunt testen? Ik zie nergens een logfunctie.
De Support Tool geeft alle gegevens van de kaart en de CAM correct weer. Ook de entitlements worden goed gelezen. Dus dat geeft wel aan dat er communicatie is.
Ik wacht eens even met verder testen tot ik een andere firewire kaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:49:
Bij een scan met Transedit van een frequentie uit een transponderlijst gaat het PAT veld eerst op geel en aan het eind van de scan op rood. Een scan van de hele lijst levert ook met Transedit geen enkele zender op. Zelfde gedrag als de scanner van dvbviewer.
Weet je wel zeker dat je de juiste frequentie lijst hebt voor alle Transport Stream van jouw regio van jouw kabelbedrijf? Ik stel deze vraag omdat het vet gedrukte nogal vaag overkomt. Zonder juiste frequenties in een ini bestand zal Transedit namelijk niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bij een scan met Transedit van een frequentie uit een transponderlijst gaat het PAT veld eerst op geel en aan het eind van de scan op rood.
OK, dan kan ie de transponder niet uitlezen. Wat zie je vervolgens als je Analyze op een transponder gebruikt? Ondanks het feit dat ie de transponder niet kan uitlezen, zou je hier eventueel wel een zaken moeten kunnen zien (e.g. dat is bij mij zo, als ik de kabel uit mijn Twinhan Mantis trek, kan Transedit geen zenders vinden, maar produceert wel 'zooi' in zijn output).

Ben vooral nieuwsgierig namelijk of DVBViewer etc. wel data van de kaart aangeleverd krijgen. Dat maakt het probleem vnden weer iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
cardinal808 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:45:
Pffffiew. Ik was al even bang, dat ik nog een extra TV kaart (heb nu een DVB-T) nodig zou hebben, maar dat is dus niet het geval.

@sa1, ik heb inderdaad Casema, dus inderdaad een CAM nodig.
Als je nu een Floppy DVB-T hebt, en je wilt DVB-C ontvangen, moet je een andere Floppy kopen, namelijk de DVB-C versie... Digital Everywhere verkoopt 3 soorten: DVB-T (Terrestial, b.v. digitenne), DVB-C (Cable, b.v. Casema, Caiway etc) en DVB-S (Satelite, bv Canal Digital).

Daarnaast heb je nog een CAM nodig als je anders dan vrije kanalen wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:26:
[...]

OK, dan kan ie de transponder niet uitlezen. Wat zie je vervolgens als je Analyze op een transponder gebruikt? Ondanks het feit dat ie de transponder niet kan uitlezen, zou je hier eventueel wel een zaken moeten kunnen zien (e.g. dat is bij mij zo, als ik de kabel uit mijn Twinhan Mantis trek, kan Transedit geen zenders vinden, maar produceert wel 'zooi' in zijn output).

Ben vooral nieuwsgierig namelijk of DVBViewer etc. wel data van de kaart aangeleverd krijgen. Dat maakt het probleem vnden weer iets makkelijker.
Analyze levert in het geheel niets op. Ik analyseer/scan frequentie 276Mhz, waarop bij ons in Limburg in ieder geval NL 1 t/m 3 zou moeten zitten en heb hem ook eens expliciet op QAM64 (dus niet op auto) gezet. Af en toe blijft overigens het Analyze knopje greyed-out.
Nog wat dingetjes die ik heb geprobeerd:
CAM eruit: Support tool ziet dat er geen CAM in zit.
CAM er in zonder smartcard: support tool ziet de Alphacrypt CAM. CI tool meldt dat er geen smartcard inzit en kan ook geen entitlements listen.
Smartcard erin: CI tool ziet nu wel entitlements
Tijdens het scannen (op geldige frequenties) is voortdurend de groene led aan in de tuner.
Antenne eraf: rode led
Ondertussen ook nog maar eens de Floppy driver 4.4N er op gezet maar geen verschil.
Dus voorzichtige conclusie: op sommige vlakken communiceert de software met de kaart: de Support tool en de CI tool. De scanner van Mediaportal en de FireDTV Viewer geven beide 100% signaal (mediaportal ook 100% kwaliteit) op geldige frequenties (b.v. 276Mhz). Transedit geeft kennelijk geen signaalsterkteinfo? Op andere frequenties 0%. Dus hij ziet in ieder geval verschil in signaal. Wellicht worden de diverse gegevens over verschillende Firewire poorten/kanalen/interfaces of zoiets doorgegeven aan de software en is alleen het interface van de kanaalgegevens niet in orde?
NL 1 zou toch sowieso beschikbaar moeten zijn, ook zonder smartcard? Of heb ik dat fout? Ik heb een tijdje met een Siemens Gigaset 750M geëxperimenteerd en daarbij kon ik NL1 wel zonder smartcard zien (overigens was die Siemens verder waardeloos qua LAN communicatie. Op een Etherreal trace kon je zien dat de handshake implementatie voor streaming video zeer inefficient en onbetrouwbaar was op het gebied van ACK afhandeling. Maar dat terzijde).

Ben vandaag op pad geweest voor een Texas Instruments Firewire kaart maar nergens een kunnen krijgen. Alles wat ik vond was VIA (Sweex, ICIDU enz.). Nogmaals geverifieerd dat er geen aparte driver voor de VIA is (buiten de standaard Microsoft driver) maar die is er dus echt niet, ook niet de z.g. 4in1 driver van VIA want die is blijkbaar niet voor de Firewire chipset bedoeld.
Een collega weet zeker dat hij nog ergens een Texas kaart over heeft en gaat er vanavond naar op zoek.

Heb ook alle hard en software die niet per se nodig is uit de PC gesloopt zonder resultaat. Ik heb standaard nogal wat Services gedisabled in XP. Er is toch niet een of andere Service die van belang is voor Firewire of de Floppy? Smartcard Sevice aan of uit maakt in ieder geval niks uit.

Ik ben een beetje aan het eind van mijn Latijn en heb mijn hoop gevestigd op de Firewire kaart. Als dat niks oplevert weet ik het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Als TransEdit geen output geeft in de analyze functie, maar de hardware/software wel weet dat de Tuner van Floppy een lock heeft op de frequentie, kun je dan eens dubbelchecken dat je daadwerkelijk de DVB-C versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 03:53:
Als TransEdit geen output geeft in de analyze functie, maar de hardware/software wel weet dat de Tuner van Floppy een lock heeft op de frequentie, kun je dan eens dubbelchecken dat je daadwerkelijk de DVB-C versie hebt?
Het is daadwerkelijk een C versie. Maar jouw opmerking :*) triggerde mij om de firmware nog eens te checken omdat voor de diverse typen ook verschillende firmware bestaat.
Wat schetst mijn verbazing: de firmware was die van de S versie: 2.3.0 - B44650
Op de C versie 1.26.02 die ik heb hoort te staan: 2.4.0 - B51440
Nu herinner ik mij dat ik bij de eerste firmware update een probleem had: "Invalid count value". Daarna heb ik het nog eens opnieuw gedaan en eindigde hij met "Updated succesful".
Het vreemde is dat je in de update tool de firmware helemaal niet zelf kunt kiezen. Die staat al voor-gekozen op het scherm. Dus de update tool heeft uit eigen beweging de S firmware er op gezet, terwijl hij zegt dat het een C tuner is.
Ik heb nog eens wat verder geexperimenteerd met de firmware update. Ik krijg 9 van de 10 keer errors tijdens het updaten. Vaak houdt hij er spontaan mee op, zonder melding. Soms komt de melding "Invalid count value" en soms hikt hij tussendoor met ook af en toe een zandlopertje. Het is me een paar keer gelukt (na een paar keer van firewire poort gewisseld te hebben en de stroom van de computer af te halen) om de update te voltooien. Na de succesvolle update knipperen de goene en rode led op de tuner een paar seconden en daarna gaat hij op groen. Nu staat er de goede versie op maar ik krijg nog steeds geen kanalen :'( . Ik heb 1 keer bij de update tool de volgende error gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://vlinden.com/park/FW-Error.jpg
Daarna heb ik die niet meer gehad.
De CI tool reageert nu ook wat anders: als ik de module options opvraag laat hij die zien en een paar seconden later zegt hij "module detached" en wordt het schermpje leeg.

Er zit duidelijk iets niet lekker met die firmware. Ik denk dat de update er verminkt op staat. verder verdenk ik nog steeds de firewire kaart. Misschien heeft die storingen op het signaal die de update verminken. Vreemd overigens want dan zou dat betekenen dat de update dan geen goede CRC check heeft (het feit dat hij alleen valt over de Count Value wijst daar ook een beetje op).

Ik ben nu in ieder geval wel een stap verder.
Voor de volledigheid nog even de huidige output van de Support Tool:
-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2008.04.16

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x001287260200153C
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.4.0 Build 51440
Driver : 4.8.0

Frontend Status:
Frequency.: 276000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
Microsoft Windows XP, Service Pack 2 (Build: 2600)

OHCI Controller:
Manufacturer: VIA
Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:
Windows XP Hotfix - KB896626 - installed
Windows XP Hotfix - KB885222 - installed

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen gezocht naar Firewire kaarten met een Texas Instruments chipset en dat blijkt nog niet mee te vallen. De gebruikelijk genoemde kaarten op forums zijn ofwel niet meer leverbaar (Adaptec 4300), niet in Nederland te vinden (SIIG) ofwel ondertussen niet meer met een Texas Instrument chipset uitgevoerd (Belkin).
Deze vond ik nog wel:
Sitecom Firewire Desktop Kit PCI Card 3 port w/cable | FW-001
Let op: alleen dit type. Andere Sitecom kaarten hebben een VIA chipset.
Hij is bij verschillende online shops te koop, o.a. Zercom en Takeitnow.
Op deze zeer duidelijke foto (helemaal uitvergroten) is goed het Texas logo te zien:
http://images.icecat.biz/img/norm/high/116975-972.jpg

CORRECTIE: deze kaart blijkt tegenwoordig ook te zijn uitgerust met VIA!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb op 1 april een technotrend 1500 hd, technotrend ci en alpacrypt cam besteld bij Multimediapc.nl. De spullen zijn betaald maar helaas nooit geleverd. De shop is per mail en telefoon niet te bereiken. (Misschien de linkjes uit de TS halen?)

Nu heb ik om toch wat met dvb-c te kunnen testen via marktplaats een technotrend 1500 zonder CI gekocht. Is het mogelijk om met deze kaart en een softcam volledige functionaliteit te krijgen? Zo ja heeft iemand een link naar juiste hard en software?

Een smartcard van Casema TVD komt er binnenkort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coen Rosdorff schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:21:
Ik heb op 1 april een technotrend 1500 hd, technotrend ci en alpacrypt cam besteld bij Multimediapc.nl. De spullen zijn betaald maar helaas nooit geleverd. De shop is per mail en telefoon niet te bereiken. (Misschien de linkjes uit de TS halen?)
Kijk eens bij de shopreview over deze winkel: http://tweakers.net/shopreview/6755
Je bent niet de enige met problemen.
Ik heb er ook besteld en uiteindelijk wel geleverd gekregen maar heb daar vaak voor moeten bellen (rond lunchtijd werkt kennelijk). Bij deze zaak heeft men nog nooit gehoord van klantvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Coen Rosdorff schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:21:
Anders begin je toch even een topic over de slechte leveringen/service van Multimediapc.nl op hun eigen forum? Neem in dat topic dan even de gegeven shopreview link op van Tweakers en waarschijnlijk zal je topic dan snel verdwenen zijn, maar dan heb je in ieder geval zijn aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Weet iemand of het mogelijk is om het beeld wat van de FloppyDTV komt, en door VMC wordt doorgegeven te wijziginen in helderheid? Ik vind het een beetje overbelicht en kan het niet aanpassen door de drivers in de videokaart. VMV heeft ook geen enkele mogelijkheid een signaal te wijzigen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:51:
Deze vond ik nog wel:
Sitecom Firewire Desktop Kit PCI Card 3 port w/cable | FW-001
Let op: alleen dit type. Andere Sitecom kaarten hebben een VIA chipset.
Let er wel op dat van 1 product, meerdere versies kunnen bestaan, die een andere chipset hebben. Bedrijven als Sitecom, Belkin, Linksys, brengen meestal tig versies uit van 1 product, met allerlei verschillende hardware op de kaart.

Overigens, ik zou eerst eens contact opnemen met de makers van de Floppy, om te kijken of je kaart uberhaupt nog wel gaat werken, of dat ie naar hun terugmoet voor "reparatie". Kan me voorstellen dat waneer er een firmware-versie voor een andere type DVB-ontvangst op heeft gestaan, de kaart niet meer gaat werken, zelf waneer de correct firmware er weer opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:21:
[...]
Overigens, ik zou eerst eens contact opnemen met de makers van de Floppy, om te kijken of je kaart uberhaupt nog wel gaat werken, of dat ie naar hun terugmoet voor "reparatie". Kan me voorstellen dat waneer er een firmware-versie voor een andere type DVB-ontvangst op heeft gestaan, de kaart niet meer gaat werken, zelf waneer de correct firmware er weer opstaat.
Ja daar ben ik inderdaad ook een beetje bang voor. Ik heb de kaart aan de (4-pins) firewire van mijn laptop gehangen en daarmee ging de firmware update wel stabiel goed. Het resultaat van de scan blijft echter nog steeds het zelfde: geen kanalen. bedankt in ieder geval voor je tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Ligt het aan mij of is FloppyDTV van de een op de andere dag uit de pricewatch verdwenen? Ik kan hem echt nergens vinden! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

philotra schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:34:
Ligt het aan mij of is FloppyDTV van de een op de andere dag uit de pricewatch verdwenen? Ik kan hem echt nergens vinden! :?
Ik heb 'm er nooit in kunnen vinden. De mijne is in bestelling bij firedtv.nl, één van de officiële dealers. Ik hoop dat ie een beetje rap komt, want volgens mij zijn de 10 dagen die ze op de site aanhalen al een week geleden verstreken... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik zit nu al een paar weken te kloten, maar ben er nog steeds niet uit gekomen. Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat ik fout doe.

Dit is wat ik heb:

Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2008.04.21

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x00128726020015B2
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.3.0 Build 44650
Driver : 4.8.0

Frontend Status:
Frequency.: 687488 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
Locked : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
Microsoft Windows XP, Service Pack 2 (Build: 2600)

OHCI Controller:
Manufacturer: Fabrikant van IEEE 1394 OHCI Compliant Host Controller
Description: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:
Windows XP Hotfix - KB896626 - installed - installed
Windows XP Hotfix - KB885222 - installed - installed

FireDTV Tools:
Common Interface
Path: C:\Program Files\FireDTV\Tools\CommonInterface.exe
Product Ver: 1.20.0.0
File Ver: 1.20.0.0

Remote Control
Path: C:\Program Files\FireDTV\Tools\RemoteControl.exe
Product Ver: 1.9.0.0
File Ver: 1.9.0.0

De instellingen van het DVB viewer programma zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/257ok1z.jpg

al die knoppen worden wel groen, als ik op frequentie scan, maar zodra ik op range scan wordt PAT rood en heb ik geen signaal meer..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

mphilipp schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:05:
[...]

Ik heb 'm er nooit in kunnen vinden. De mijne is in bestelling bij firedtv.nl, één van de officiële dealers. Ik hoop dat ie een beetje rap komt, want volgens mij zijn de 10 dagen die ze op de site aanhalen al een week geleden verstreken... ;)
FloppyDTV/C (kabel) weer op voorraad!
Geschreven door FireDTV Solutions
Friday, 18 April 2008
Gisteren 17-04-2008 zijn aan het eind van de dag de floppydtv/c's weer binnengekomen. Wij zullen ons uiterste best doen om al uw bestellingen vandaag te verwerken.

Mvg, FireDTV Team
http://www.firedtv.nl/main/index.php

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:53:
al die knoppen worden wel groen, als ik op frequentie scan, maar zodra ik op range scan wordt PAT rood en heb ik geen signaal meer..
In het plaatje is je "range" beperkt tot maar één frequentie, namelijk 276 MHz. Als daar niets zit dan zal bij de range scan de boel dus rood worden.

In dit topic staat een paar pagina's terug uitgelegd hoe je je eigen "Transponder List" kan maken voor jouw kabelbedrijf. Die uitleg was voor de speciale versie van DVB Viewer die bij een TechniSat DVB-C PC-TV kaart wordt geleverd, maar is ook te gebruiken voor de volledige versie van DVB Viewer al zul je even moeten controleren wat de juiste directory is om het ini bestand in te plaatsen. De frequentie lijst voor jouw kabelbedrijf kan je waarschijnlijk op de www.digitalekabeltelevisie.nl website vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor je snelle reactie archie. Ik heb even gekeken wat ik heb gedaan bij de transponder list, en had er 1tje op internet gevonden voor casema. Die heb ik in een ini bestand gezet, maar werkt nog steeds niet echt Het zou kunnen zijn dat deze alweer oud is geworden, want ze komen niet echt overeen met de site die jij mij laat zien.

Dit is wat ik heb:

[SATTYPE]
1=5555
2=Cable

[DVB]
0=106
1=50500,0,6875
2=57500,0,6875
3=64500,0,6875
4=71500,0,6875
5=78500,0,6875
6=85500,0,6875
7=92500,0,6875
8=99500,0,6875
9=107500,0,6875
10=114500,0,6875
11=121500,0,6875
12=128500,0,6875
13=135500,0,6875
14=142500,0,6875
15=149500,0,6875
16=156500,0,6875
17=163500,0,6875
18=170500,0,6875
19=177500,0,6875
20=184500,0,6875
21=191500,0,6875
22=198500,0,6875
23=205500,0,6875
24=212500,0,6875
25=219500,0,6875

Ik snap alleen niet hoe die frequenties van die site verwerkt moeten worden in dat ini bestand.. Dus misschien dat je even een beginnetje kan maken of zelfs de volledige lijst. De Transportstream-ID is 5555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:33:
Ik snap alleen niet hoe die frequenties van die site verwerkt moeten worden in dat ini bestand.. Dus misschien dat je even een beginnetje kan maken of zelfs de volledige lijst. De Transportstream-ID is 5555
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[SATTYPE]
1=4000
2=Casema 5555 (QAM64)

[DVB]
0=26
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archie, mijn held! 1000 maal dank!! heb zojuist gescanned en 136 zenders gevonden, voor het eerst zat radio er ook tussen :)

alleen bij het afspelen geeft hij nog geen beeld, is dit een kwestie van juiste codecs installeren?

Bij radio krijg ik trouwens wel gewoon geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:08:
alleen bij het afspelen geeft hij nog geen beeld, is dit een kwestie van juiste codecs installeren?

Bij radio krijg ik trouwens wel gewoon geluid.
Ik heb zelf geen DVB Viewer of FloppyDTV, dus daar zal iemand anders je mee moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Als je DVBViewer gebruikt, kun je dit relatief makkelijk zien. Als je op een tv-station afstemt, wat zie je bij [menu] View --> Filters --> ... ? Daar staan de filters (demuxers, mixers, codecs, renderers)?

Bij [menu] View --> Filters --> DVBSource kun je eventueel zien of er problemen zijn met het doorgeven van de data aan de video/audio codec (evenals andere zaken).

Codecs instellen kun je via [menu] Settings --> Options --> DirectX .

In de handleiding van de DVBViewer en op het forum van ze kun je meer info over deze zaken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:05:
Ik heb (ook uit andere topics) begrepen dat je nu gebruik maakt van een cardserver. Aangezien je blijkbaar een DVB-C kaart hebt besteld, ben ik benieuwd of je die ook via die cardserver wilt gaan gebruiken, en welke (mediacenter-) software je daarbij op het oog hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:21:
[...]

Let er wel op dat van 1 product, meerdere versies kunnen bestaan, die een andere chipset hebben. Bedrijven als Sitecom, Belkin, Linksys, brengen meestal tig versies uit van 1 product, met allerlei verschillende hardware op de kaart.
Helaas heb je hierin gelijk gekregen.
De Sitecom kaart blijkt na levering inderdaad toch een VIA chipset te bevatten. Ik heb notabene met de webshop Zercom van te voren een mailwisseling gehad en daarin duidelijk gemeld dat ik alleen een texas Instruments kaart wilde hebben. Ondanks dat sturen ze me een andere kaart waarvan zelfs al op de doos overduidelijk te zien is dat er VIA op zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:58:
[...]
Ik heb (ook uit andere topics) begrepen dat je nu gebruik maakt van een cardserver. Aangezien je blijkbaar een DVB-C kaart hebt besteld, ben ik benieuwd of je die ook via die cardserver wilt gaan gebruiken, en welke (mediacenter-) software je daarbij op het oog hebt. :)
Tuurlijk. Ik ga volgende week bouwen en ik heb DVBviewer Pro met winCSC of Acamd (moet ook werken maar daar is de configuratie wat moeilijker, voordeel is dan wel dat je dan softCSA niet nodig hebt) en dan softCSA.

Ik ga de bouw van mijn HTPC helemaal bijhouden/documenteren. Deels voor mezelf, maar ook ter leeringh ende vermaeck alhier. Altijd nuttig om precies de stappen te weten die een goed resultaat tot gevolg hebben. Maar ik ken een paar mensen die bovengenoemde config hebben draaien, dus ik verwacht daar geen problemen mee. Ik heb me goed ingelezen en heb uit verschillende fora info verzameld dus het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:57
Deze howto lijkt mij zeer leerzaam. Ik zoek al een tijdje naar een stappenplan hoe ik het aan moet pakken om vanuit een PC met een cardserver te praten. Ik heb nu namelijk een dreambox waarmee ik CCCam gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door GAEvakYD op 22-04-2008 21:59 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis in de probleembeschrijvingen hier is het feit dat de frequentie die je in DVBViewer (of FireDTViewer) invoert niet de werkelijk gebruikte frequentie is als je de MCE drivers gebruikt. Dat kan ook nog een issue zijn. Dan heb je naast de transponderlijst ook nog de 'vertaaltabel' in de registry om rekening mee te houden.

Bij mij werkt de hardware overigens prima met de VIA chipset. Wel heb ik in verband met problemen met de Creative SB kaart mijn PCI latency teruggeschroefd naar 32, zodat de PCI bus minder lang gereserveerd kan worden door een PCI busmaster. Wie weet helpt dat ook?

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GAEvakYD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:58:
[...]
Deze howto lijkt mij zeer leerzaam. Ik zoek al een tijdje naar een stappenplan hoe ik het aan moet pakken om vanuit een PC met een cardserver te praten. Ik heb nu namelijk een dreambox waarmee ik CCCam gebruik.
Op dezelfde manier als je je Dreambox dat laat doen. Download de softcam voor de PC en neem de info uit je CCcam.cfg over (in /etc). Veel meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:18:
Ik ga de bouw van mijn HTPC helemaal bijhouden/documenteren. Deels voor mezelf, maar ook ter leeringh ende vermaeck alhier.
Als dat betekent dat je er op GoT een topic over opent, komt ie bij mij zeker tussen de bookmarks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mphilipp schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:40:
[...]

Op dezelfde manier als je je Dreambox dat laat doen. Download de softcam voor de PC en neem de info uit je CCcam.cfg over (in /etc). Veel meer is het niet.
Ow, ik heb een tijdje geleden ook gezocht naar een CCCam client voor Windows. Toen kon ik hem niet vinden. Nu kwam ik vandaag wel op het juiste forum terrecht (http://www.gboxforum.com/cam/).. Daar kan ik sowiso het Control center downloaden. Ik zie helaas nog nergens CCCam zelf voor Windows.

Volgens jou werkt de Windows client goed i.c.m. FloppyDTV spullen en Vista mediacenter>?

[ Voor 50% gewijzigd door GAEvakYD op 23-04-2008 11:23 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er zijn softcams genoeg. En je kan dmv verschillende protocollen met een cccamserver praten.
Maar ik ben nog geen softcam voor mce tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 21:51
cccam voor windows schijnt niet te bestaan, is vnl op linux gericht en "volgens de fora" erg gesloten qua ontwikkeling. Voor windows werkt ACAMD en WINCSC goed. Heb beide geprobeerd en werkend gekregen.

Mijn opstelling, technotrend 1501 dvb-c kaartje, USB Infinity unlimited phoenix reader (deze wordt in virtual compoort modus gezet), hierin casema Irdeto kaart. Werkend gekregen met mediaportal en progdvb.

phoenix reader <=> NewCS <=> ACAMD plugin <=> progdvb (vlekkeloos), mediaportal
Bij mediaportal komt hier nog MDapifilter.ax bij (moet je installeren en registeren)

Nu de volgende stap, 2 tuners in de pc en passende software vinden om met softcam te kunnen werken. Hopelijk met mediaportal, maar als het moet met iets anders. Zolang het maar een "mediaportal" achtige beleving is. (familie moet er mee om kunnen gaan).Probleem met mediaportal is de MDapifilter.ax, deze schijnt niet met 2 tuners om te kunnen gaan.

Iemand nog goede tips voor twin tuner + softcam + "mediaportal beleving"? (+ redelijk stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GAEvakYD schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:10:
[...]
Ow, ik heb een tijdje geleden ook gezocht naar een CCCam client voor Windows. Toen kon ik hem niet vinden.
Klopt, CCcam is er ook niet (zoals de anderen al opmerkten). Echter, bij de softcams die er wél zijn, moet je vrijwel dezelfde info invullen als in je CCcam.cfg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mphilipp schreef op maandag 28 april 2008 @ 03:13:
[...]

Klopt, CCcam is er ook niet (zoals de anderen al opmerkten). Echter, bij de softcams die er wél zijn, moet je vrijwel dezelfde info invullen als in je CCcam.cfg staat.
Ik neem aan dat die softcams niet werken op een CCcam server? Het is voor mij geen optie om de server kant te vervangen.

Hopenlijk wilde jij met jou opstelling Vista MCE draaien. Ik lees de combi 'Windows + dvb-s + CAM + Mediaportal' erg veel maar zie nergens een totaal oplossing met een softcan i.c.m. Vista MCE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb nu mijn Terratec 1200 DVB-C kaartje ende KNC1 CI module + alphacrypt classic +
smartcard maar als ik terratec home cinema installeer zegt ie: "gecodeer - geen CI aanwezig".

Weet iemand een oplossing hiervoor? Of beter maar een KNC1 TV station kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GAEvakYD schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:47:
[...]
Ik neem aan dat die softcams niet werken op een CCcam server? Het is voor mij geen optie om de server kant te vervangen.
Geen idee. Check de documentatie zou ik zeggen. Ik heb een Newcs server draaien.
Hopenlijk wilde jij met jou opstelling Vista MCE draaien. Ik lees de combi 'Windows + dvb-s + CAM + Mediaportal' erg veel maar zie nergens een totaal oplossing met een softcan i.c.m. Vista MCE .
Vista MCE? Waar heb ik dat gezegd. Nee, daar blijf ik vanaf. Ik wil Media Portal. MCE is mij te beperkt in de mogelijkheden.

Ik kan het niet allemaal precies aanwijzen, maar ik heb op mijn zoektocht wel eea gevonden om met MCE ook softcams te gebruiken. Misschien moet je eens zoeken op happysat (koekel). Dan kom je vanzelf op een site terecht die daar heel veel info over geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig ervaring met de nieuwe USB oplossing van Technotrend?
http://shop.technotrend.d...-connect%20CT-3650-CI.pdf

Mocht je de kabel zat zijn kun je hem ook nog gebruiken voor digitenne ofzo :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:46:
Mocht je de kabel zat zijn kun je hem ook nog gebruiken voor digitenne ofzo :-).
Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets vrijwillig doet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

onnaj schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:08:
Ik heb nu mijn Terratec 1200 DVB-C kaartje ende KNC1 CI module + alphacrypt classic +
smartcard maar als ik terratec home cinema installeer zegt ie: "gecodeer - geen CI aanwezig".

Weet iemand een oplossing hiervoor? Of beter maar een KNC1 TV station kopen?
Zit de CI-kabel goed vast?

Je kan het eens onder Linux proberen, als het dan werkt weet je zeker dat de hardware in orde is. Kaffeine is relatief makkelijk te installeren dan. Ik weet niet zeker of dvb-apps in Knoppix zit, anders kan je waarschijnlijk ook gewoon Knoppix starten en "gnutv -cammenu" in een terminal typen. Dan zou je het menu van je Alphacrypt moeten krijgen.

Mocht je een andere kaart kopen, neem dan geen KNC1. De Terratec en KNC1 lijken in technisch opzicht heel erg op elkaar. Neem dan bijvoorbeeld een Technotrend, dit is een heel andere kaart met bovendien een betere (beter compatible met diverse CAMs) CI. De Alphacrypt doet het normaal wel in de KNC1 trouwens, dus in de Terratec vermoedelijk ook. Maar als je toch een andere kaart zou halen kan je ook beter een compleet andere nemen denk ik. :)

[edit]Oh, je hebt een KNC1 CI aan een Terratec kaart gehangen.. Waarom? Ik zou niet durven te zeggen of dat werkt. Dan kan je beter een Terratec CI kopen toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
@W3ird_N3rd

Ik heb vrijdag op ebay op een KNC1 TV Station Plus geboden en ook gewonnen en deze zaterdag direct in Koln ff opgepikt.

Bij de automatische zoekfunctie in Globe TV Digital (het standaard prog) vind ik 28 van de 34 zenders, lang niet slecht dus. Ook kan ik ze allemaal bekijken dus de CI werkt iig en ik kan ook in het Alphacryptmenu. Dit alles met de WME drivers die er standaard bij zitten.

Echter het standaard programma vind ik dus 3 niks, dus maar weer met DVBviewer aan de gang. Blijkt dat DVBviewer de BDA drivers nodig heeft. Deze heb ik dan ook plechtig geïnstalleerd en DVBviewer herkent de KNC kaart alleen het afscannen van de kanalen geeft weer geen resultaat :(. Ik heb mijn transporderlist al helemaal aangepast naar de frequenties van @home (en natuurlijk QAM 64 en Symbolrate 6875). Ik vind 0,0 kanalen. DVBviewer geeft aan dat ie 0% signal heeft.

Edit: Ow ja ben ook met Mediaportal aan de gang gegaan maar die herkent mijn KNC kaart helemaal niet.

Ideëen? Ben zelf aardig handig met computer maar kom er niet uit.
[edit]Oh, je hebt een KNC1 CI aan een Terratec kaart gehangen.. Waarom? Ik zou niet durven te zeggen of dat werkt. Dan kan je beter een Terratec CI kopen toch?
Terratec levert geen CI voor deze kaart een aangezien de KNC1 én de Terratec in principe hetzelfde zijn heb ik die CI gekocht. Later heb ik met Terratec gebeld in Duitsland en deze deelde mij mede dat het niet mogelijk is om de CI werkend te krijgen. Op mijn vraag waarom er dan een aansluiting op zat was het antwoord: Dat doet er niet toe...Lekker handig. Enige oplossing was een USB CI aanschaffen en kost 'maar' € 99,- dus daar heb ik maar vanaf gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 05-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

onnaj schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:39:
[...]

Terratec levert geen CI voor deze kaart een aangezien de KNC1 én de Terratec in principe hetzelfde zijn heb ik die CI gekocht. Later heb ik met Terratec gebeld in Duitsland en deze deelde mij mede dat het niet mogelijk is om de CI werkend te krijgen. Op mijn vraag waarom er dan een aansluiting op zat was het antwoord: Dat doet er niet toe...Lekker handig. Enige oplossing was een USB CI aanschaffen en kost 'maar' € 99,- dus daar heb ik maar vanaf gezien.
http://www.terratec.net/e...inergy_CI_AddOn_2188.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
deze past niet op de Cinergy 1200 alleen op de Cinergy C.Had ik hen ook nog voor gebeld.

[ Voor 7% gewijzigd door onnaj op 05-05-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er is ook nog een oudere versie van de CI interface.
Op ebay komt hij soms wel eens langs. Die zou wel met de cinergy 1200 moeten werken.

Als je hem voor een leuke prijs op ebay kan vinden zou ik de gok gewoon wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

onnaj schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:01:
[...]

deze past niet op de Cinergy 1200 alleen op de Cinergy C.Had ik hen ook nog voor gebeld.
Ah, zit dat zo.

Ik hoorde wel eerder dat de 1200 geen "geldige" CI-connector heeft. Met de KNC1 CI schijnt dat wel te kunnen werken onder Linux trouwens, maar onder Windows kon het geloof ik niet. :o Terratec heeft schijnbaar een kleine aanpassing in het KNC1 design gemaakt waardoor dat niet goed meer werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
job schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:12:
Er is ook nog een oudere versie van de CI interface.
Op ebay komt hij soms wel eens langs. Die zou wel met de cinergy 1200 moeten werken.

Als je hem voor een leuke prijs op ebay kan vinden zou ik de gok gewoon wagen.
Ik heb er eentje gehad die je kon aansluiten op CI poort van die Terratec maar Terratec heeft geen drivers om de CI aan te sturen :S
Ik vond met de Terratec dus maar 1 zender, FTA zender Nederland1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Niet alle BDA-drivers hebben ingebouwde CI-ondersteuning, maar veel DVB-software heeft wel de mogelijkheid de CI aan te spreken buiten de driver om. Twinhan Mantis heeft ook lange tijd geen ingebouwde CI-ondersteuning gehad, maar de software kon wel met de CI/CAM buiten de driver om communiceren (echt soepel ging dat niet helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Klaus_1250 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:13:
Niet alle BDA-drivers hebben ingebouwde CI-ondersteuning, maar veel DVB-software heeft wel de mogelijkheid de CI aan te spreken buiten de driver om. Twinhan Mantis heeft ook lange tijd geen ingebouwde CI-ondersteuning gehad, maar de software kon wel met de CI/CAM buiten de driver om communiceren (echt soepel ging dat niet helemaal).
Deze BDA-drivers moeten wel CI ondersteuningen hebben. Ik heb daar de 1.9.10.414 BDA Drivers gedownload. De cineview is dus de CI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:43:
[...]

Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets vrijwillig doet... :+
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele topic doorgelezen, maar vraag me eigenlijk af of er ook al mensen zijn die het met een dual tuner met CI in media center aan de praat hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Van kabel overstappen op Digitenne. Dat doe je toch niet voor je lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:25:
Hele topic doorgelezen, maar vraag me eigenlijk af of er ook al mensen zijn die het met een dual tuner met CI in media center aan de praat hebben gekregen.
dual tuner als in van 2x een DVB-C kaart, dan ja :) helaas geen eigen ervaring, maar heb m'n handen al vol aan m'n enkele floppyDTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:32:
[...]

Van kabel overstappen op Digitenne. Dat doe je toch niet voor je lol?
Waarom zou je een Corolla kopen als er ook een Hummer en een Ferrari in de showroom staan? Digitenne is gewoon een stuk goedkoper en ook buitenshuis te gebruiken. En er zijn nog altijd geen garanties dat de Alphacrypt voor eeuwig blijft werken, dus zo gek is die gedachte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Héél veel informatie vind ik. Maar je begrijpt dat die vele technische termen een beetje
sterretjes gaan geven. Binnenkort ga ik een nieuwe PC samenstellen met, of course, een
digitale TV kaart. Na een poosje een Hybrid Stick van Pinnacle voor analoge TV gebruikt te
hebben wil ik nu graag overstappen naar kwaliteit.

Inmiddels heb ik de FloppyDTV helemaal bekeken, en als ik het goed begrijp wordt deze voor
montage in een PCI-slot gezet en binnenin of buitenom per FireWire aangesloten. Vervolgens
wordt in een aparte tool gezocht naar zenders, en kan je in MediaCenter naar zenders zoeken
alsof het een DVB-T kaart is. Ik ben niet ervaren met FireWire, staat dat bijvoorbeeld altijd als
een netwerkverbinding aangegeven?

Ook ben ik op de site van Terratec geweest, en heb ik de Cinergy C PCI HD en de Cinergy C PCI
HD CI bekeken. Ik neem aan dat de eerste alleen voor FTA-zenders is, en de tweede om ook
zenders met smartcard te ontvangen. Dit merk oogt me wat professioneler, maar ik krijg nu niet
echt concrete punten of het samenwerkt met MediaCenter, in tegenstelling tot de FloppyDTV.
Overigens is een aansluiting met PCI tóch wat ik liever heb.

Kortom, waar doe ik het verstandigst aan? Ik kijk digitale TV via Caiway.
Ik wil graag wat zekerheid tot ik de hele boel ga bestellen.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Caiway? Dan zou ik de CI, Alphacrypt en smartcard lekker achterwege laten. Scheelt een hoop geld.

Welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoop geld? 30 euro toch maar? Ik ben namelijk wel van plan extra pakketten te gaan nemen,
Canal+ bijvoorbeeld. Maar het werkt in ieder geval wel met Caiway? :D

M'n nieuwe systeem zal waarschijnlijk Windows Vista Home Premium gaan draaien.
Misschien Ultimate... In ieder geval één van de twee 32BIT Vista's met Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ik zit in twijfel wat of het verstandigst is..

Als ik mijn nieuwe htpc wil voorzien van een dual tuner setup met de FloppyDTV kom ik grofweg op een investering van rond de € 500.

Koop ik een samsung DCB-P850R linkje, dan kom ik deze 2dehands al tegen voor €150 - € 200 euro...

Het goed werkend krijgen én het goed instellen van de zenders met de FloppyDTV kan nogal wat tijd in beslag nemen (zondagmiddagje ofzo ;) )...

Wat is dan dé reden om dan toch voor de FloppyDTV oplossing te gaan ipv bijvoorbeeld de Samsung DCB-P850R ?

Je kan met beiden Time Shiften, iets opnemen --> wat anders kijken, EPG etc..

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Katwijck1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:04:
Ik zit in twijfel wat of het verstandigst is..

Als ik mijn nieuwe htpc wil voorzien van een dual tuner setup met de FloppyDTV kom ik grofweg op een investering van rond de € 500.
...............

Wat is dan dé reden om dan toch voor de FloppyDTV oplossing te gaan ipv bijvoorbeeld de Samsung DCB-P850R ?
..........
Je zegt het zelf al: HTPC en dat is een DCB-P850R natuurlijk niet.......
En dus alle voordelen die je verder hebt met een computer ipv een dedicated kastje.
Op tv gebied bijv. tv opnames bewerken, op dvd zetten. Flexibeler mn. als je tuners wilt uitbreiden

edit: o ja, volgens mij heeft die DCB-P850R ook geen digitale video (HDMI) uitgang.........

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 06-05-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ok, het hangt er dus vanaf wat je met de opnames van plan bent e.d.

Tsja, op het 1e gezicht niet veel... ben al zolang videorecorder loos (ging defect) dat ik het opnemen zoiezo al niet meer gewend ben :P

Nog maar even nadenken dan maar :)

Exploring the island of Tsushima

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.