[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.775 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:15:
[...]
OK. Ik dacht dat er om de zoveel tijd een soort pulsje o.i.d. werd gegeven om de kaart werkend te houden. Maar als je niet van abonnement verandert, blijft de kaart in de server dus gewoon werken.
Ohh...je bedoelt de ECM (Entitlement Control Message) updates. Die krijgt ie natuurlijk van de clients. Casema stuurt om de 20sec een ECM naar de abonnees. Met die ECM gaat de smartcard aan de gang en genereert een nieuwe code voor de decoder, die daarmee het kanaal kan decoderen. Lukt dat niet, gaat het beeld op zwart en krijg je (op de dreambox iig) de melding 'cannot decrypt channel'. Bij cardsharen is je card remote, dus de ECM wordt aan de server doorgestuurd en na wat gereken, stuurt hij het control word weer terug. Het hele verhaal duurt alleen een paar milliseconden langer als wanneer de kaart echt in je eigen decoder zou zitten.
De EMM (Entitlement Management Message) vertelt je kaart of er iets in je abo verandert is. Die lijken bij mij niet door te komen. Hoe dat komt weet ik niet.
Hier een klein stukje uit een pdf die ik ergen op het net vond over die codes:
ECM (Entitlement Control Message)
Consists of:
*Control Word CW (which is the content encryption key)
*Content_Id
*Description of the rights required to access content
ECM is ciphered using the Broadcast Key

EMM (Entitlement Management Message)
Consists of:
*Subscriber_Id
*Rights update

Content (in steps 2 and 3)
Consists of:
*ECM_id
*Content_id
*Content (sent Step 1) ciphered using Control Word CW

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Er zijn nu eenmaal softcams en een programma als DVBviewer werkt er ook mee.
Heb je hier wat meer info over? Ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt en welke software dat is. Op de DVBViewer forums leiden dat soort vragen tot een directe ban :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
ja idd, de persoon die mij een truc kan aanreiken hoe ik een dvb-s kaart kan gebruiken i.c.m. een intern draaiende cccamd, ben ik eeuwig dankbaar.Dat is de reden waarom ik nu nog steeds analoog kijk. Ik zou het geweldig vinden als ik mijn dvb-s signaal op mijn mediacenter kan gebruiken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
<offtopic>
Morgen of overmorgen wordt een E8200 geplaatst en dan wordt de PC afgeleverd! Heb helaas geen tijd meer (het is nu 2:26) om exacte details betreffende digitale tv op de PC te zoeken :-( vandaar een noodsprong naar dit topic.
</offtopic>

<ontopic>
Heel graag wil ik mijn nieuwe PC als videorecorder gaan gebruiken, niets meer en niets minder!

Heb digitale TV van @home en het makkelijkst is denk ik via de decoder.

Lees nu net iets dat de Asus EAH3870X2 (die in mijn PC komt :9) wellicht ook ondersteuning voor mijn wens heeft ... Ha, verkeerd gelezen en volgens mij geen ondersteuning voor videorecorden :(

Maar wat heb ik hiervoor precies nodig?
</ontopic>

[ Voor 15% gewijzigd door E.Greidanus op 05-03-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

SCART>composietkabel, TULP>jackkabel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:41:
[...]
Heb je hier wat meer info over? Ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt en welke software dat is. Op de DVBViewer forums leiden dat soort vragen tot een directe ban :-s
Heb ik dat niet op de vorige pagina beschreven?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:30:
[...]

Heb je dan wel of geen originele (geactiveerde) @home smartcard nodig?
Deze vraag had ik gemist, dus bij deze alsnog.
Een smartcard heb je altijd nodig. Irdeto2 is (nog) niet gekraakt. Dus een smartcard zal je moeten aanschaffen.
Uiteraard moet je smartcard ook gactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:02:
[...]
Deze vraag had ik gemist, dus bij deze alsnog.
Een smartcard heb je altijd nodig. Irdeto2 is (nog) niet gekraakt. Dus een smartcard zal je moeten aanschaffen. Uiteraard moet je smartcard ook gactiveerd worden.
Uiteraard. Ik heb dan ook een smartcard in mijn cardserver zitten. Ik denk ook niet dat ze Irdeto2 ooit zullen kraken. Tenminste...je hebt (in het geval van Casema dan) om de 20sec een klusje te klaren en dat moet je binnen een seconde ofzo doen. Het algoritme valt wellicht best wel te kraken, maar het lukt je denk ik niet binnen die tijd. Dan moet je weten wat die smartcard weet, en dát is nu net de hele grap.
En ze hebben denk ik al lang een opvolger liggen in case het tóch lukt. Dan kun je er maar korte tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Laatst online: 14-11-2017
::SWEET:: Bij dealextreme.com het volgende besteld:

Super Mini DVB-T USB 2.0 Digital TV Tuner Dongle with Video Input (World)

$30,50 USD

Free fucking shopping !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
E.Greidanus schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:28:
::SWEET:: Bij dealextreme.com het volgende besteld:

Super Mini DVB-T USB 2.0 Digital TV Tuner Dongle with Video Input (World)
Veel plezier er mee, maar waarom deze vermelding in het [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Even benieuwd naar wat ervaringen van mensen met een FloppyDTV-C icm @Home (Twente).

Voorheen maakte ik gebruik van de HD-Decoder van Samsung (DCB-H360RS) waarbij ik super tevreden was over de beeldkwaliteit.
Sinds een week een HTPC in elkaar gezet met een FloppyDTV. Na veel gepuzel bijna alles werkend gekregen, het enige wat ik maar niet voor elkaar krijg is SlamFM. 'k kreeg eerst helemaal geen zenders door in group 15 maar uiteindelijk (na meerdere malen scannen) kreeg ik ze binnen. SlamFM staat nu dus wel in de lijst met radiozenders, maar 'k kan hem dus niet luisteren :( :( :( en die staat toch echt dagelijks aan :(

Iemand die SlamFM wel netjes kan beluisteren? 'k zit zelf dus bij @Home (Twente, 9001)

Daarnaast ben ik erg genieuwd hoe bij jullie de kwaliteit van RTL 7 is. Met name de scrollbar onderin beeld ziet er bij mij behoorlijk wazig uit en is echt slecht te lezen. Met de Samsung HD-Decoder was dit beeld aanzienlijk beter.

Specs van mijn HTPC staan in mijn signature. Heb Vista Ultimate x86 als OS icm MediaPortal.

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 07-03-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Iemand die SlamFM wel netjes kan beluisteren? 'k zit zelf dus bij @Home (Twente, 9001)
Doe eens een search op SlamFM in dit topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Klaus_1250 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:44:
[...]
Doe eens een search op SlamFM in dit topic :-)
Uiteraard gedaan en het hele verhaal van ArChie al doorgelezen, maar 'k kan daar niet de conclusie uit afleiden dat niemand het kan beluisteren :) 'k maak er wel uit op dat @Home dingen niet goed doorgeeft. Dus 'k vraag me nog steeds af of ik de enige ben die SlamFM niet kan beluisteren of dat dat dan voor iedereen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Leon- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:53:
[...]
Dus 'k vraag me nog steeds af of ik de enige ben die SlamFM niet kan beluisteren of dat dat dan voor iedereen geld.
Ik kan het ook niet aanhoren... ;) Je bent dus niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:40:
Daarnaast ben ik erg genieuwd hoe bij jullie de kwaliteit van RTL 7 is. Met name de scrollbar onderin beeld ziet er bij mij behoorlijk wazig uit en is echt slecht te lezen. Met de Samsung HD-Decoder was dit beeld aanzienlijk beter.
Dat komt denk ik door de deinterlace mode die je gebruikt. Misschien verbetert het beeld als je in MP configuration onder 'Television' de deinterlace mode op 'Best' zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:37:
[...]
En sinds vanmorgen doet 'ie het dus wel gewoon :S
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:17:
[...]
Dat komt denk ik door de deinterlace mode die je gebruikt. Misschien verbetert het beeld als je in MP configuration onder 'Television' de deinterlace mode op 'Best' zet.
TNX! 'k zal er eens naar kijken. Volgens mij geeft ffdshow ook al beter beeld dan de standaard MPV Decoder Filter. Nu weer wachten op maandag voor de scrollbars van RTL 7

[ Voor 50% gewijzigd door -Leon- op 08-03-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Vanmorgen was ik in 1x de korte samenvattingen kwijt in mijn TV-Gids. TVEngine onder MediaPortal opnieuw geinstalleerd, nieuwe scan uitgevoerd et voila!! 147 tv kanelen, 100 radiozenders met de eerste scan :) inclusief SlamFM! :) en mijn samenvattingen zijn ook weer terug in de tv-gids. Dat probleem is dus opgelost.

Nu mis ik bij 2/3 Discovery zenders dus geluid... |:(

Daarnaast ben ik erg genieuwd hoe bij jullie de kwaliteit van RTL 7 is. De scrollbar onderin beeld ziet er bij mij behoorlijk wazig uit en is echt slecht te lezen. Met de Samsung HD-Decoder was deze scrollbar aanzienlijk beter.

Specs van mijn HTPC staan in mijn signature. Heb Vista Ultimate x86 als OS icm MediaPortal.

[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 09-03-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Vandaag TV Digitaal basis van @Home ontvangen, ik had volgende pagina van microsoft goed doorgelezen in de veronderstelling dat het goed mogelijk is om een STB aan te sluiten via een analoge TV tuner kaart:

http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx

Mijn specs zijn als volgt:
CPU : AMD Opteron 165
Mobo : DFI CFX3200-R
GPU : Asus ATI Radeon X1950XTX
Sound : SB Audigy SE
Mem : 4x512mb pc3200
TV Tuner : WinTV PVR 150 MCE met daarbij de MS MCE remote control.

Als ik nu via bovenstaande pagina alles in ga stellen in MCE kom ik op den duur in het scherm 'een werkend TV signaal kiezen'
Hier kan ik een kanaal uitkiezen, S-Video1/2 & Composiet 1/2. Op S-Video1 krijg ik heel even (3 seconden..) het scherm wat de STB op TV geeft te zien, echter scrollt het van links naar rechts en is rood/groen.

Op Composiet Video 2 krijg ik een rood scherm te zien. Bij de overige opties blijft het gewoon zwart.
De STB is een Samsung DCB B270R.
Ik heb hierop een SCART blokje zitten met de volgende aansluitingen: Audio L/R, Video & [S] IN.
Op video zit een composiet kabel (gele tulp aan beide kanten).
Op [S] IN zit een S-Video kabel.
Beide lopen naar de PVR 150.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen, zolang ik het beeld via de STB maar op mijn PC te zien krijg ben ik al blij! die remotes instellen komt daarna wel...

edit:
op het SCART blokje zit een switch met de tekst 'CVBS en Y/C'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
AgoNitE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:59:
Vandaag TV Digitaal basis van @Home ontvangen, ik had volgende pagina van microsoft goed doorgelezen in de veronderstelling dat het goed mogelijk is om een STB aan te sluiten via een analoge TV tuner kaart:
...........

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen, zolang ik het beeld via de STB maar op mijn PC te zien krijg ben ik al blij! die remotes instellen komt daarna wel...

edit:
op het SCART blokje zit een switch met de tekst 'CVBS en Y/C'
Je set top box (Samsung DCB B270R) heeft geen s-video uitgang dus je moet het zaakje middels composiet aansluiten. Dus de composiet ingang (gele plug) van je Hauppauge 150 gebruiken en het scart blokje (indien mogelijk) ook op composiet zetten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Even gezocht op CVBS, staat voor 'Color Video Blanking Synchronisation'.
Bedankt voor je reactie, ik ga weer even prutsen :)

Edit:
Dit maakt geen verschil...alles blijft zwart op 1 ingang na, die geeft een rood beeld.
Is er ook een tool waarmee je gewoon alle videoingangen van je Tuner kaart kunt bekijken/instellen?

[ Voor 44% gewijzigd door agoNITE op 13-03-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
AgoNitE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:57:
Even gezocht op CVBS, staat voor 'Color Video Blanking Synchronisation'.
Bedankt voor je reactie, ik ga weer even prutsen :)

Edit:
Dit maakt geen verschil...alles blijft zwart op 1 ingang na, die geeft een rood beeld.
Is er ook een tool waarmee je gewoon alle videoingangen van je Tuner kaart kunt bekijken/instellen?
Staat je Samsung 270 ook op composiet output? Die kan zowel RGB als composiet aan, wellicht moet je daar dat nog instellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Volgens mij is dit topic niet bedoeld voor het aansluiten van digitale kabel ontvangers op MCE. Het gaat hier over DVB-C PC-TV kaarten en de mogelijkheden hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ArChie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:34:
Volgens mij is dit topic niet bedoeld voor het aansluiten van digitale kabel ontvangers op MCE. Het gaat hier over DVB-C PC-TV kaarten en de mogelijkheden hiervan.
tis vaker voorbij gekomen in dit topic...

hm, via tv, de stb op composiet gezet...geen verschil in windows...misschien toch maar es voor zon FloppyDTV gaan kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 13-03-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wil je digitaal opnemen op de pc, dan moet je sowieso niet een stb kopen.
Een stb koop je voor je tv. Het is natuurlijk doodzonde om een digitale tv analoog op te nemen, en helemaal als je dat via composiet (cvbs) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
I know, hier in de regio kreeg ik het hele pakket gratis, inclusief STB. En aangezien ik gelezen had dat het wel moet werken via STB >> PC leek t me wel wat om dat zowiezo te proberen alvorens hier de goede hardware voor aan te schaffen.

Probleem is ook al gevonden, scart adapter is niet goed, via composiet op tv aansluiten met cinch stekker geeft ook geen beeld. Op CVSB geprobeerd natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb even een vraag. Ik heb een TV-kaart van Hauppauge.
Hauppauge WinTV HVR-1200 (Model 71xxx, Hybrid DVB-T, No FP)

Ik heb op de uitgang van mijn humax duovisio ipvr-9200c een splitter gezet voor de coax kabel naar mijn PC. Maar ik krijg alleen analoge zenders in WMC, en niet de digitale zenders van TV-home. Als ik in WMC kabel selecteer en STB krijg ik geen beeld. Het staat wel zo in de beschrijving. Heb ik aan een coax kabel niet genoeg om digitale tv te kijken op m'n pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:13:
Ik heb even een vraag. Ik heb een TV-kaart van Hauppauge.
Hauppauge WinTV HVR-1200 (Model 71xxx, Hybrid DVB-T, No FP)

Ik heb op de uitgang van mijn humax duovisio ipvr-9200c een splitter gezet voor de coax kabel naar mijn PC. Maar ik krijg alleen analoge zenders in WMC, en niet de digitale zenders van TV-home. Als ik in WMC kabel selecteer en STB krijg ik geen beeld. Het staat wel zo in de beschrijving. Heb ik aan een coax kabel niet genoeg om digitale tv te kijken op m'n pc?
Digitale TV via de kabel wordt aangeduid met DVB-C. Jouw kaart is een DVB-T kaart wat staat voor digitale TV via de ether zoals in Nederland verzorgd wordt door Digitenne van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan dus geen Digitale tv ontvangen op m'n PC met deze tv-kaart?
Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:29:
Dus ik kan dus geen Digitale tv ontvangen op m'n PC met deze tv-kaart?
Of is er een andere manier?
Geen digitale TV via de kabel, wel via de ether m.b.v. een binnen of buitenantenne. Even zoeken naar wat Digitenne topics en DVB-T TV kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ik blijf problemen hebben met mijn FloppyDTV-C.

De volgende problemen loop ik tegenaan:

- Vastlopers: Artifacts in beeld, het beeld hangt dan voor 2/3 seconde en gaat dan weer verder. Geluid loopt wel door, maar beeld hangt dus even.
- Bij zappen: Soms als ik naar een ander kanaal zap geeft ie de melding: "Timeshifting not possible, channel is scrambled". Als ik dan terug ga naar vorige channel en het weer probeer is het probleem vaak opgelost, soms met meerdere keren heen en weer zappen.
- Zenders die hangen: Met name Discovery zenders die gewoon lijken te hangen. Beeld staat stil, geen geluid. Heen en weer zappen geeft een ander beeld, maar hij blijft hangen. Soms loopt het beeld wel, maar dan zonder geluid.

Specs van mijn HTPC staan in mijn signature. Alle drivers en firmware up-to-date.
Ik gebruik MediaPortal.

Is mijn kaart (half) kapot of kan het ergens anders aan liggen??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
------------------------------------------------------------------------------- 
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0) 
Generated on (Y/M/d): 2008.03.16 

FireDTV / FloppyDTV devices: 
devices found: 1 

Status for device 1 
Model : FloppyDTV C/CI 
GUID : 0x0012872602001346 
HW Ver.: 01.26.02 
FW Ver.: 2.3.0 Build 44650 
Driver : 4.8.0 

Frontend Status: 
Frequency.: 344992 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0 
Locked : YES 

CAM Module: AlphaCrypt 

Windows System Information: 
OS Path: C:\Windows 

OS Version: 
Microsoft Windows Vista (Build: 6000) 

OHCI Controller: 
Manufacturer: Texas Instruments 
Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller 

MCE Plugin: 
No Plugin Version found! 
No Service found! 
Program files path: 'C:\Program Files' 

FireDTV Transponder List: 
No Transponder Lists found! 

FireDTV Tools: 
No running FireDTV tools found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:13:
Zelfs al hen jij een dvb-c kaart dan ging het nog niet lukken.
Lees de topicstart om te weten wat je voor @home nodig hebt.
1. dvb-c kaart pci of floppydtv
2. common interface
3. cam (alphacrypt)
4. smartcard.

Dus ja, ook al heb je al een decoder, voor elk apparaat heb je een smartcard nodig.

Alle opties waarbij je de smartcard deelt even buiten beschouwing gelaten.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 16-03-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:18:
[...]

Zelfs al hen jij een dvb-c kaart dan ging het nog niet lukken.
Lees de topicstart om te weten wat je voor @home nodig hebt.
1. dvb-c kaart pci of floppydtv
2. common interface
3. cam (alphacrypt)
4. smartcard.

Dus ja, ook al heb je al een decoder, voor elk apparaat heb je een smartcard nodig.

Alle opties waarbij je de smartcard deelt even buiten beschouwing gelaten.
ik heb uiteraard een smartcard, die zit gewoon in m'n Humax. Dus ik krijg geen beeld omdat het een dvb-t kaart is? En analoog krijg ik ned1, ned2, ned3 en de belgische zenders niet. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Voor elk apparaat waarop je digitale televisie wilt moet je een smartcard kopen.
Wil je dus tegelijk digitaal op je humax en je tv, dan schaf je een 2e smartcard (en abonnement aan).

Jij hebt een nu een dvb-t kaart, maar je hebt een dvb-c kaart nodig. (en dus een common interface, en een cam en een smartcard. Digitaal via de kabel is dus met die kaart niet mogelijk. hooguit analoog.
Je kan dus niet het signaal van je humax doorlussen en verwachten dat je pc de digitale zenders laat zien. Dat is niet de manier waarop digitale televisie werkt.

Wil je alleen analoog kijken op je pc, dan moet je dat vooral doen.
Maar waarom je een aantal zenders niet ontvangt?? Ik zou het niet weten.
Wel weet ik dat ned1,2,3 en de belgische zenders vaak de lagere frequenties hebben. kwestie van alle frequenties scannen dan kom je ze vanzelf tegen.
Haal de humax ervoor weg (hoe meer apparaten op de kabel, hoe lager het signaal).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:23:
Voor elk apparaat waarop je digitale televisie wilt moet je een smartcard kopen.
Wil je dus tegelijk digitaal op je humax en je tv, dan schaf je een 2e smartcard (en abonnement aan).

Jij hebt een nu een dvb-t kaart, maar je hebt een dvb-c kaart nodig. (en dus een common interface, en een cam en een smartcard. Digitaal via de kabel is dus met die kaart niet mogelijk. hooguit analoog.
Je kan dus niet het signaal van je humax doorlussen en verwachten dat je pc de digitale zenders laat zien. Dat is niet de manier waarop digitale televisie werkt.

Wil je alleen analoog kijken op je pc, dan moet je dat vooral doen.
Maar waarom je een aantal zenders niet ontvangt?? Ik zou het niet weten.
Wel weet ik dat ned1,2,3 en de belgische zenders vaak de lagere frequenties hebben. kwestie van alle frequenties scannen dan kom je ze vanzelf tegen.
Haal de humax ervoor weg (hoe meer apparaten op de kabel, hoe lager het signaal).
Thanks voor de duidelijke uitleg.

"Wel weet ik dat ned1,2,3 en de belgische zenders vaak de lagere frequenties hebben. kwestie van alle frequenties scannen dan kom je ze vanzelf tegen."

Hoe moet ik dat in WMC doen dan? Ik kan geen bepaalde frequentie zoeken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:23:
[...]

Thanks voor de duidelijke uitleg.

"Wel weet ik dat ned1,2,3 en de belgische zenders vaak de lagere frequenties hebben. kwestie van alle frequenties scannen dan kom je ze vanzelf tegen."

Hoe moet ik dat in WMC doen dan? Ik kan geen bepaalde frequentie zoeken. Toch?
Je hebt een DVB-T kaart (nogmaals) dit topic gaat over DVB-C. Je zult (nogmaals) met die kkaart NOOIT DVB-C kunnen ontvangen, whatever smartcard, whatever frequentie, whatever coax kabel.
Dus, hup, naar een ander topic........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de uitbreiding van mijn MediaCenter. Ik wilde een extra mogelijkheid om tv op te kunnen nemen en heb gekozen voor een FloppyDTV kaartje. Aangezien we hier Caiway hebben die de standaard kanalen ongecodeerd doorgeeft leek mij dit een leuke oplossing. Het was een kant en klare MCE toendertijd (Lenco EasyCenter) waar ik een tijdje geleden al een andere cpu in heb gezet (van Sempron 3000+ S939 naar Athlon64 X2 4200+ S939). Ik zal zo hieronder even de specs van de complete pc zetten.

Het weergeven van 1080p en andere HD signalen op MCE loopt op dit moment niet echt lekker. Uiteraard wel een beetje logisch met een onboard videokaart. Daarom wil ik nu mijn MCE een boost geven en zou heel graag van jullie wat advies willen welke combinatie nou het beste effect geeft om zo de beeldkwaliteit van DVB-C op te krikken. Ik heb namelijk begrepen dat de nVidia Purevideo decoder erg mooi beeld kan weergeven. Nu heb ik dus even gekeken naar een VGA kaartje met HDMI en Purevideo ondersteuning. Ik heb een MSI 8600GT 256MB HDMI gevonden wat me wel wat leek (ongeveer 90 euro).

Is dat nou de beste investering dus om die VGA kaart te kopen samen met die Purevideo decoder of is er iemand die zegt je kunt beter .... doen met de spullen die je al hebt of in andere onderdelen investeren. Het gaat vooral om de beeldkwaliteit van DVB-C die ik zou willen opkrikken met die Purevideo decoder. Ik heb ook gekeken naar ATi kaartjes met HDMI en die zijn aanzienlijk goedkoper en meerdere modellen verkrijgbaar. Bijvoorbeeld een ATI kaartje voor ongeveer 40 euro (Radeon HD 2400PRO 256MB HDMI). HDMI is nu niet zo heel belangrijk maar meer met oog op de toekomst (pc is nu verbonden via VGA).

Ik zou erg blij zijn als iemand mij wat wijzer zou kunnen maken en de meest nuttige oplossing zou kunnen verschaffen.

Specs:

MSI RS482 Mainboard
AMD Athlon64 X2 4200+ Socket 939
PCI-X slot (nog niet in gebruik)
Onboard VGA in gebruik ATi Xpress200
2x 512 MB DDR400 (waarvan 128MB voor de VGA)
160GB IDE HDD
Windows MCE 2005
FloppyDTV met laatste drivers (via Caiway, dus geen CAM nodig)
MCE aangesloten via VGA op Tatung 42" 1080P LCD TV

[ Voor 3% gewijzigd door G64 op 16-03-2008 23:25 ]

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

kaajee schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Je hebt een DVB-T kaart (nogmaals) dit topic gaat over DVB-C. Je zult (nogmaals) met die kkaart NOOIT DVB-C kunnen ontvangen, whatever smartcard, whatever frequentie, whatever coax kabel.
Dus, hup, naar een ander topic........
Zijn kaart kan ook analoge zenders laten zien.
Maar je hebt gelijk wat betreft een eigen topic :)
Hoe wmc werkt op dat gebied heeft weinig met dit topic te maken.
G64 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
Ik zou erg blij zijn als iemand mij wat wijzer zou kunnen maken en de meest nuttige oplossing zou kunnen verschaffen.
Het kan ook goedkoper dan de 8600.
Hier kan je allle werkende videokaarten vinden en wat ze wel/niet versnellen. http://www.nvidia.com/doc...eo_Product_Comparison.pdf

HDtv via de kabel is nu nog mpeg2, dus elke kaart die daar staat kan je gebruiken.
En daarnaast zal je wel pci-e bedoelen ipv pci-x

[ Voor 40% gewijzigd door job op 16-03-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door job op 16-03-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Thanks voor de snelle respons.

Heb even gekeken in die chart en die 8600GT heeft wel alles wat er op die lijst staat. Bedoelde trouwens idd PCI-E :) . Maar wat betreft die Purevideodecoder. Is een VGA die dat heeft samen met de decoder nou DE oplossing in mijn geval ? Of ie ieder geval een hele goeie? CPU lijkt mij toch ook wel genoeg voor HD content.

En een paar tientjes verschil maakt mij niet zoveel uit. Koop hem toch op de zaak ;) . Dus heb liever iets waarvan we zeker weten dat het goed is en echt goed beeld geeft. Vindt de DVB-C kwaliteit een btje flets namelijk..

[ Voor 24% gewijzigd door G64 op 16-03-2008 23:48 ]

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zo'n drie dagen proberen floppydtv werkend te krijgen onder Vista heb ik het helemaal gehad en hoop ik hier een oplossing te vinden voor mijn problemen.
Ik heb een tijdje XP met Mediaportal geprobeerd. Hierbij werkte de Floppydtv redelijk, afgezien van wat probleempjes met synchroon lopen van beeld en geluid.
Inmiddels probeer ik mijn mediacenter te configureren in Vista, zonder Mediaportal. Dit voornamelijk vanwege compatibiliteitsproblemen van mijn grafische kaart en Mediaportal.
Zoals gezegd ben ik al een behoorlijke tijd bezig met het werkend krijgen van mijn floppydtv kaart. Ik krijg het echter niet voor elkaar en heb zojuist weer een schone installatie van vista gedaan om maar met een schone lei te beginnen.
Vervolgens heb ik de drivers van mijn overige hardware ge-update en k-lite codec pack geïnstalleerd.
Hierna heb ik mijn floppydtv kaart aangesloten en geïnstalleerd volgens de meegeleverde quick-install guide, dus met MCE drivers. Als transponder param heb ik "Cable 6875" gekozen. Deze zou volgens mij moeten werken voor Casema.
Vervolgens heb ik in MCE een channelscan gedaan en wordt er vermeld dat er 0 kanalen gevonden zijn. Dit schijnt zo te horen, dus vervolgens ga ik in Vista naar "Edit channels". Hier staat een lijst met 196 kanalen. Uiteraard heb ik deze niet allemaal nodig, dus vink ik het aantal wat ik wel wil gebruiken aan en druk op "Save". Als ik vervolgens naar "Change channel order" ga, staat hier een lijst met 198 kanalen die "Not configured" zijn.
Wat doe ik verkeerd? Tevens hieronder een logje van de support tool. Degene met de gouden tip krijgt eeuwige roem!

Generated on (Y/M/d): 2008.03.15

devices found: 1

Status for device 1
GUID : 0x0012872602001179
FW Ver.: 2.3.0 Build 44650
Driver : 4.8.0 M

Frontend Status:
Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
Locked : NO

CAM Module: AlphaCrypt

OS Version:

OHCI Controller:

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik las dat in dit topic meerdere mensen dvb-c hebben draaien icm een Phoenix interface, of dit in ieder geval calimen.

Ik probeer dit zelf ook aan de praat te krijgen...(onder linux) maar dit valt me zwaar tegen.

Wat heb ik zoal:
Hardware:
Asus m2a-vm HDMI met amd64 3800 X2
KNC-one tvstation plus DVB-C card
Multipro Card lezer/schrijver op 6Mhz
@home legale smartcard

software:
Mythbuntu 8.04

Wat werkt:
DVB card wordt gedetecteerd en kan nederland 1 kijken (ongecodeerd)

Wat ik heb gegoogeld:
Ik ben er inmiddels achter dat ik een cam emu moet hebben en een cam deamon moet draaien op de lokale pc.
Om fatsoenlijk te kunnen werken met mythtv wordt gesuggereerd een virtuele dvb device aan te maken met behulp van SASC-ng.

Maar welke emu kan ik het beste gebruiken?
Ik heb Radegast gedownload, maar ik kan niets met de versie die ik heb gevonden.
Imand hier sugesties die mij in de juiste richting kunnnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op sat4all forum. Daar zijn genoeg mensen die onder linux een smartcard reader werkend hebben. Ik zal gaan voor newcs als card server software. sasc-ng kan connecten naar newcs en daar de juiste CW ophalen.

Ik zelf gebruik mijn dreambox gewoon als cardserver ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

jouw transponder werkt niet, je moet the netherlands selecteren.. dan werkt het gewoon in 1 x... heb hetzelfde.. ook casema en werkt dus niet met die transponder die jij geselecteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

Sa1 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:34:
[...]

jouw transponder werkt niet, je moet the netherlands selecteren.. dan werkt het gewoon in 1 x... heb hetzelfde.. ook casema en werkt dus niet met die transponder die jij geselecteerd hebt.
Ja, kan ik ook bevestigen, heb hier UPC, had eerst voor die 6875 gekozen, zelfde geneuzel... moest voor 6900 kiezen, toen alles ok.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

G64 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
Het weergeven van 1080p en andere HD signalen op MCE loopt op dit moment niet echt lekker. Uiteraard wel een beetje logisch met een onboard videokaart.
job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:24:
[...]
Het kan ook goedkoper dan de 8600.
Hier kan je allle werkende videokaarten vinden en wat ze wel/niet versnellen. http://www.nvidia.com/doc...eo_Product_Comparison.pdf
Let er even op dat bovenstaande kaarten enkel de H.264 codec/container ondersteunen. Veel HD materiaal wat op bv. het internet te vinden is, wordt ook vaak in X.264 aangeboden. Dat is een net andere codec, waar bovenstaande kaarten dus niets mee doen...

Het ligt dus een beetje aan de gebruikte codec of je er iets mee wint met bovenstaande kaarten. Ik geloof echter wel dat de nieuwere generatie kaarten ook X.264 ondersteunen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

G64 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:46:
Thanks voor de snelle respons.

Heb even gekeken in die chart en die 8600GT heeft wel alles wat er op die lijst staat. Bedoelde trouwens idd PCI-E :) . Maar wat betreft die Purevideodecoder. Is een VGA die dat heeft samen met de decoder nou DE oplossing in mijn geval ? Of ie ieder geval een hele goeie? CPU lijkt mij toch ook wel genoeg voor HD content.

En een paar tientjes verschil maakt mij niet zoveel uit. Koop hem toch op de zaak ;) . Dus heb liever iets waarvan we zeker weten dat het goed is en echt goed beeld geeft. Vindt de DVB-C kwaliteit een btje flets namelijk..
Kijk wel even waarvoor je nou een nieuwe videokaart koopt. Een nieuwe videokaart gaat niet opeens het beeld veel sprankelender weergeven.
Met een videokaart die purevideo ondersteunt zal purvevideo alleen je cpu ontlasten. vewacht dus niet meer dan dat.
Kijk ook even of je cpu nu ook echt de bottleneck is.

Met mijn pc (ook een X2 4200+) kan ik met of zonder hardwarematige versnelling prima HD materiaal mpeg2 materiaal afspelen. Voor 1080p gebruik ik coreavc. purevideo zou ik aan kunnen zetten, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Sluit dus voor de zekerheid even oorzaken uit, ook codecs kunnen al veel doen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 17-03-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Question Mark schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:10:
[...]
Let er even op dat bovenstaande kaarten enkel de H.264 codec/container ondersteunen. Veel HD materiaal wat op bv. het internet te vinden is, wordt ook vaak in X.264 aangeboden. Dat is een net andere codec, waar bovenstaande kaarten dus niets mee doen...

Het ligt dus een beetje aan de gebruikte codec of je er iets mee wint met bovenstaande kaarten. Ik geloof echter wel dat de nieuwere generatie kaarten ook X.264 ondersteunen.
Dat is inmiddels ook achterhaald, aangezien de 'scene rules' daar voortaan met encoden dus rekening mee houden. Vraag me niet precies hoe het zit, maar in de topic over stille HTPC heeft Moondust er iets over geroepen. Volgens mij zit het in de header en gebruiken ze voortaan 4.1 ipv 5.1 ofzo (en dus ook hardware matige ondersteuning voor x264)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:34:
[...]
Dat is inmiddels ook achterhaald,
Ok, da's nieuw voor mij.

Had voordat ik poste nog even gezocht op het WWW over deze issue, maar kwam nergens iets tegen dat het 'opgelost' is. Nice to know :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Tijdje geleden ook op gezocht, en daar kwam (zoals Leon zegt) uit dat x264 gepatched/aangepast was, waardoor h264 versnelling nu ook zou moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm ik heb nu beeld...andere SCART adapter aangeschaft :)
Maar, nu de remote instellen..ik krijg zo'n lijstje te zien met codes (C0003 C0144 etc..)
Op geen één van bovenstaande codes word mijn remote herkent...
De vraag hoeveel getallen ik max. in moet toetsen voor en kanaal heb ik op '2' gezet. En ik hoef voor zover ik weet niet op 'Enter' / 'OK' te drukken om van kanaal te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:33:

Frontend Status:
Locked : NO
Dat lijkt niet te kloppen: Sig.Str.: moet 100% zijn (en BER eigenlijk: 0% ). En Locked moet YES zijn.
Heb je zeker weten signaal op de Coax-kabel? SmartCard niet verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:02:
[...]
Dat lijkt niet te kloppen: Sig.Str.: moet 100% zijn (en BER eigenlijk: 0% ). En Locked moet YES zijn.
Heb je zeker weten signaal op de Coax-kabel? SmartCard niet verkeerd om?
BER is het belangrijkste. Signaalsterkte is bij mij 46% (volgens mijn Dreambox dan). Elders in dezelfde plaats is de signaalsterkte exact hetzelfde. Beeld is perfect (op 42"plasma).

Als de BER zo hoog is, is er echt iets mis. En als je 0% signaal hebt, is óf je kabel stuk, of je zit op de verkeerde transponder.

Als je eenmaal signaal hebt, en je hebt nog steeds een hoge BER, moet je goede (volmetaal) antanneconnectoren nemen. Die zijn goed afgeschermd en dat lost in 9 van de 10 gevallen het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine tip nog voor mensen met "wegvallende" kanalen in Vista MCE. (er kan niet meer naar de kanalen gezapt worden, en in de zenderlijst via "instellingen-tv-gids-kanalen bewerken" staat er geen frequentie meer achter de bewuste kanalen).

Dit schijnt veroorzaakt te worden door de "opportunistic scanning feature" van Vista MCE.
This problem may occur if the television broadcaster changes the information about the channels. In this situation, the Opportunistic Scanning feature updates the channel information according to the new channel details. For example, the Opportunistic Scanning feature updates the channel information when the broadcaster updates the titles of the channels. This may cause EPG information for the affected channels to be lost.
MS heeft hier een hotfix voor, die overigens ook in Vista SP1 zit.

You lose channel listings for some channels and the recordings that you schedule cannot run when you configure Windows Media Center to use a digital TV tuner in Windows Vista

Ik had dit probleem en installatie van bovengenoemde hotfix en de registry-entry heeft dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als ik dit allemaal zo lees, blijf ik voorlopig nog even bij mijn analoge TV-tuner (Hauppauge PVR-500), in combinatie met Hirschmann stekkers, versterker en coax, heb ik best een strak beeld, al zeg ik het zelf. Mijn gevoel zegt om nog een jaartje te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:04:
Nou, als ik dit allemaal zo lees blijf ik voorlopig nog even bij mijn analoge TV-tuner (Hauppauge PVR-500), in combinatie met Hirschmann stekkers, versterker en coax heb ik best een strak beeld, al zeg ik het zelf. Mijn gevoel zegt om nog een jaartje te wachten.
bedankt voor de toevoeging en ik ben erg blij voor je dat je zulke goede kwaliteit stekkers, versterker en kabels hebt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:05:
[...]
bedankt voor de toevoeging en ik ben erg blij voor je dat je zulke goede kwaliteit stekkers, versterker en kabels hebt. :O
Ik heb ze ook en ben er ook blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum heeft me enthousiast gemaakt om DVB C ook te proberen. Dus een Technisat Cablestar HD2 aangeschaft en natuurlijk een Alphacrypt. De smartcard had ik al, want ik kijk nu DTV met een settopbox van Samsung (van @Home) Maar ja, als je alles aanlsuit en installeert en geen enkele zender ontvangt, ga je je toch afvragen of je niet iets al te enthousiast van stapel bent gelopen... De meest eenvoudige vragen vind ik nu juist net niet terug op dit forum: b.v. Hoe gaat de smartcard in de Alphacrypt? Chip naar boven of naar beneden? Hoe vindt de Technisat Cablestar kanalen? Met de scanner wordt er tot dusver helemaal niets gevonden. Kortom, een beetje hulp zou welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:24:
De meest eenvoudige vragen vind ik nu juist net niet terug op dit forum: b.v. Hoe gaat de smartcard in de Alphacrypt? Chip naar boven of naar beneden?
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/138/alphacryptsmartcard2mu2.jpg
Hoe vindt de Technisat Cablestar kanalen? Met de scanner wordt er tot dusver helemaal niets gevonden. Kortom, een beetje hulp zou welkom zijn!
Hangt er vanaf wat voor een software je gebruikt. Volgens mij wordt bij TechniSat standaard een beperkte versie van DVBViewer bijgeleverd. In de handleiding/helpbestanden zal ongetwijfeld worden uitgelegd hoe je naar kanalen moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Weet ik gelukkig hoe de smartcard er in moet.

En ja, het is inderdaad DVBViewer in de meest beperkte uitvoering die er waarschijnlijk van bestaat.
In de bijgeleverde manuals wordt b.v. verwezen naar software die niet eens op de CD staat, nl. het programma setup4PC. Het enige wat ik heb is de driver (Mantis, dus waarschijnlijk dezelfde als de Twinhan) en DVBViewer.

Hier kan ik bij de hardware-optie laten scannen om het prgramma te laten vinden dat het om een kabelkaart gaat, dus dat is al iets. Verder heb ik geen flauw idee of m'n Alphacrypt wordt herkend, want daarvan wordt echt nergens iets over gezegd in dit programma.
Wel heb ik met een uitprobeerversie van Mytheatre gezien dat de Alphacrypt aanwezig is, maar verder is dit programma ook rabarber voor me.

In DVBViewer zou ik naar Channel Scan moeten. Er staat daar:
Reception Type: Cable
Transponder List: none
Dat laatste heb ik diverse keren verzet naar b.v. QAM64, QAM64-611MS/s, QAM64-6875ms/S, QAM265 en nog een aantal mogelijkheden. Vervolgens geklikt op Scan Range om te laten zoeken.

En er dan helaas achter te komen dat er geen enkel kanaal is gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:06:
In DVBViewer zou ik naar Channel Scan moeten. Er staat daar:
Reception Type: Cable
Transponder List: none
Dat laatste heb ik diverse keren verzet naar b.v. QAM64, QAM64-611MS/s, QAM64-6875ms/S, QAM265 en nog een aantal mogelijkheden. Vervolgens geklikt op Scan Range om te laten zoeken.

En er dan helaas achter te komen dat er geen enkel kanaal is gevonden ;(
Wat is het netwerk ID dat je in je normale ontvanger moet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Voor de twijfelaars in @home gebied: ik ben ook naar aanleiding van dit topic en de goede review op hardware.info de FloppyDTV gaan gebruiken.

Ik gebruik Vista x86 Media Center (fris geinstalleerd). Had nooit @home digitaal gebruikt dus heb een smartcard (startpakket) aangeschaft voor 15 euro.
Installatie ging vlekkeloos, MediaCenter vond slechts 5 zenders, de overige kon ik niet bekijken. Bleek na lang gepuzzel dat mijn smartcard verkeerd omzat. Opnieuw gezocht, vond ik er 165, te weinig. Na nog veel langer zoeken een transponderlijst gevonden op een ander forum en deze in het register opgeslagen. Toen vond ik er 356... een hoop dubbele maar dit keer had ik ALLES gevonden, alle zenders in alle pakketten. Ik kan ze ook allemaal bekijken. Dat is waarschijnlijk altijd in het begin zodat je en keuze kan maken welk pakket je wil.

Beeldkwaliteit is super, het lijkt bijna wel HD :) , het zappen gaat best vlot en de Mediacenter functionalieit bevalt goed, ik had het nog nooit gebruikt.

Ik heb in een andere pc nog een PVR-500, nou dat is waardeloos als je het vergelijkt met de FloppyDTV (heb een uitstekend analoog signaal dus daar ligt dat niet aan). Zelfs mijn nog oudere 9800pro AIW geeft een beter beeld als die PVR-500. Maar de FloppyDTV is echt nog een stuk mooier, vooral bij breedbeeld uitzendingen

Ik ben echt TEVREDEN. Moet nog veel uitproberen (o.a. HDTV) maar dit viel me echt reuze mee.

Dus mensen, het kan wel :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerk-ID ? Geen idee ! Waar is dat te vinden ? Ik woon in Bergen op Zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:24:
Netwerk-ID ? Geen idee ! Waar is dat te vinden ? Ik woon in Bergen op Zoom.
Bij installatie van een aanbevolen ontvanger moet je in ieder geval een Netwerk ID, netwerk frequentie en Symbol Rate (symbool snelheid) invoeren en bij sommige modellen de QAM. Die informatie vind je inhet start pakket dat bij de smartcard zat en is voor een aantal gegevens afhankelijk van je woonplaats/postcode. Even goed zoeken dus en mogelijk is die ingevulde informatie ook nog op te vragen in één van de status schermen van je aanbevolen kabel ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK Na wat uitproberen met de afstandsbediening van de settopbox het volgende gevonden:
Frequentie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, dat ging fout....

Frequentie: 356 MHz
Network-ID 1111
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s
Netwerk: @Home Brabant Limburg
TV kanalen: 140
Radio kanalen: 99

Ik hoop dat jullie me met deze info weer verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:05:
Oeps, dat ging fout....

Network-ID 1111

Maar dan heb je dus wel kanalen gevonden dit keer, toch?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Helaas! De vermelde kanalen zijn de kanalen van de settopbox en dus niet van de PCI-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:05:
Network-ID 1111

Met behulp van de netwerk ID kan je bepalen welke frequenties er allemaal in jouw kabelgebied gebruikt worden voor digitale TV doorgifte. Die frequenties kan je vinden op de Digitale kabeltelevisie website op de volgende pagina: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Zoek op die pagina de tabel voor netwerk ID 1111 en daaronder staan alle gebruikte frequenties. Van deze frequentie maak je een ini bestand dat je bijvoorbeeld Home-64.ini noemt met de volgende inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
[SATTYPE]
1=4000
2=@Home 84

[DVB]
0=24
1=252000,3,6875
2=260000,3,6875
3=268000,3,6875
4=276000,3,6875
5=284000,3,6875
6=292000,3,6875
7=356000,3,6875
8=364000,3,6875
9=372000,3,6875
10=380000,3,6875
11=388000,3,6875
12=396000,3,6875
13=404000,3,6875
14=412000,3,6875
15=420000,3,6875
16=428000,3,6875
17=436000,3,6875
18=444000,3,6875
19=452000,3,6875
20=460000,3,6875
21=562750,3,6875
22=658750,3,6875
23=682750,3,6875
24=690750,3,6875

Dat ini bestand plaats je in de transponders directory van de DVBViewer installatie, tenminste ik ga er vanuit dat er een dergelijke directory is. Als je dat gedaan hebt dan zou je bij het ChannelScan gebeuren van DVBViewer nu ook je net aangemaakte ini bestand moeten kunnen kiezen als Transponder list optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Laatst online: 17:46

db87

Mach 2 GT modded

Ik heb nu een dvb-c KNC ONE kaart in mijn pc zitten.
Standaard krijg ik geen zenders door, hoe moet ik de kaart instellen?
Zijn er meer met een KNC ONE kaart?

Heb UPC.

[ Voor 3% gewijzigd door db87 op 21-03-2008 10:46 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
db87 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:43:
Ik heb nu een dvb-c KNC ONE kaart in mijn pc zitten.
Standaard krijg ik geen zenders door, hoe moet ik de kaart instellen?
Zijn er meer met een KNC ONE kaart?

Heb UPC.
lees de startpost nog eens: 'topic niet ivm upc' - oplossingen hier vermeld werken niet met upc (buiten fta/ftc) omdat zij nagravision gebruiken voor hun codering.
(en nagra gebruikt een boxkey wat bij de meeste dvb-c-boeren enkel hun eigen decoders zijn dan)

(er is wel een apart topic hiervoor dacht ik - maar kans is klein dat je alles zichtbaar gaat krijgen - hoogsten de fta/ftc-kanalen)

je kan altijd eens proberen met een nagra-cam maar zonder cam: geen beeld (uitgezonderd fta/ftc)

voor instellingen: bekijk even de handleiding van bijgeleverde software, en de manier waarop je je upc-decoder zou moeten instellen voor fta/ftc. en vergelijk wat waar zou moeten komen. (menu van box tegenover menu van programma op pc)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 21-03-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87

db87

Mach 2 GT modded

Het gaat mij uitsluitend om de FTC kanalen.

Van de UPC box die onder staat heb ik nu het MAC adres en IP.
De software van KNC one heeft geen handleiding.
Zijn er meer mensen met GlobeDigital als software en UPC?

Edit:

Kunnen jullie mij bijvoorbeeld met de onderstaande screen opweg helpen?
Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l281/db87/l.png

[ Voor 40% gewijzigd door db87 op 21-03-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
db87 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:13:
De software van KNC one heeft geen handleinding.
Zijn er meer mensen met GlobeDigital als software en UPC?

Edit:

Kunnen jullie mij bijvoorbeeld met de onderstaande screen opweg helpen?
Lijkt mij een programma dat gebruikt wordt bij een satelliet (DVB-S) uitvoering van de kaart aangezien de DVB-C uitvoering geen Diseqs etc. kent. Misschien met je eerst met de Set tuner knop nog vertellen dat je een kabel uitvoering gebruikt van de kaart zodat je andere opties krijgt of misschien is er een apart scan programma voor de DVB-C uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87

db87

Mach 2 GT modded

Het programma is inderdaad behoorlijk satteliet georiënteerd.
De Set knop activeert alleen de bovenstaande instellingen.

Is er ook een alternatief programma voor mijn KNC ONE dvb-c kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
db87 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:32:
Het programma is inderdaad behoorlijk satteliet georiënteerd.
De Set knop activeert alleen de bovenstaande instellingen.
Kan je bij Band selection ook kiezen voor VHF/UHF band waardoor misschien een hoop opties verdwijnen die niet van toepassing zijn voor digitale TV via de kabel. Zoniet dan gebruik je volgens mij het verkeerde scan programma voor dat GlobeTV. Zit er in GlobeTV ook geen help bestand waarin je op kabel kan zoeken voor meer uitleg?
Is er ook een alternatief programma voor mijn KNC ONE dvb-c kaartje?
Alle programma's die wel een keer in dit topic genoemd zijn kan je volgens mij ook gebruiken voor de KNC DVB-C kaarten en sommige zijn ook gratis zoals MediaPortal. Voor 15 euro kan je DVBViewer aanschaffen wat over het algemeen als een goed programma gezien wordt met ondersteuning van veel verschillende type en merken kaarten (www.dvbviewer.com). Dat programma heeft ook een eigen forum voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87

db87

Mach 2 GT modded

De boel werkt inmiddels, was even graven naar het juiste menu.
Echt alle DVB-T,S en C meuk stond door elkaar.

Ik was altijd nogal weg van Dscaler aangezien je met zo'n programma het beeld beter kunt optimaliseren. Er is geen D-scaler achtig programma voor DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

db87 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:45:
De boel werkt inmiddels, was even graven naar het juiste menu.
Echt alle DVB-T,S en C meuk stond door elkaar.
satfind is er om aan je schotel te draaien terwijl satfind het signaal laat zien. Heeft met kabel dus geen enkele zin, je moet gewoon de juiste frequenties/modulatie/symbolrate invoeren.
Ik was altijd nogal weg van Dscaler aangezien je met zo'n programma het beeld beter kunt optimaliseren. Er is geen D-scaler achtig programma voor DVB-C?
Nee, heeft ook niet zoveel zin. Noise/sharpen/etc filters hebben geen zin bij digitale TV en het deinterlace filter zit in dit geval in de codec. Voor betere beeldkwaliteit moet je dus een andere codec installeren. Cyberlink gaf bij mij altijd wel een net beeld onder Windows (GlobeTV begreep ffdshow niet, nu misschien wel, je kan het proberen). Onder Linux gebruik je eigenlijk altijd een libav-based decoder en dat geeft vrijwel altijd prima kwaliteit. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft alles niets mogen baten. Ondanks dat m'n apparaat 'Cablestar' heet, vind ik hierover bijna niets terug. Alles is gebaseerd op satelliet. Als ik dvbviewer open krijg ik eerst een zwart scherm met boven en onder knoppen. Als ik naar channel ga, kan ik alleen kiezen voor channellist. Voor het overige staat er overal 'No Sendername'. De channellist vermeldt slechts Astra19, Hotbird, Astra1D en Astra2A. Dus niets over kabel....

Tabblad 'Edit' is leeg.
Tabblad 'Channelscan' vermeldt het volgende:
Target Root: (leeg)
Reception Type = Cable (zowaar !!!)
Transponderlist is een keuzelijst vanaf none tot Kabel(QAM 65) 6875MS/s. Er staan nog een heleboek Kabel(QAM nummer) nummerMS/s. Verder niets. Tenslotte een knopje 'Scan Range' wat lang duurt maar steeds niets vindt.

De truck met het ini-bestand gaat dus ook niet, want ik kan nergens een map voor een transponderlijst vinden. Zelfs niet met Regedit waar ik gezocht heb op 'Kabel'.

Ook snap ik er helemaal niets van dat ik binnen dvbview nergens iets kan vinden over m'n Alphacrypt.

Kortom, ik vrees helaas dat deze kaart nooit zal werken met de bijgeleverde software.

Daarom, is er andere software die wat begrijpelijker is? Apparaatbeheer kent een DTV-DVB Mantis BDA Receiver bij besturing voor geluid, video en spelletjes alsmede een Technisat Mantis BDA-HID Device bij Human Interface-apparaten (HID).

Of raden jullie me aan om de kaart meteen maar weg te gooien ? En zoja, wat is dan wél een goed alternatief in combinatie met de Alphacrypt en @Home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:12:
Helaas heeft alles niets mogen baten. Ondanks dat m'n apparaat 'Cablestar' heet, vind ik hierover bijna niets terug. Alles is gebaseerd op satelliet. Als ik dvbviewer open krijg ik eerst een zwart scherm met boven en onder knoppen. Als ik naar channel ga, kan ik alleen kiezen voor channellist. Voor het overige staat er overal 'No Sendername'. De channellist vermeldt slechts Astra19, Hotbird, Astra1D en Astra2A. Dus niets over kabel....

Tabblad 'Edit' is leeg.
Tabblad 'Channelscan' vermeldt het volgende:
Target Root: (leeg)
Reception Type = Cable (zowaar !!!)
Transponderlist is een keuzelijst vanaf none tot Kabel(QAM 65) 6875MS/s. Er staan nog een heleboek Kabel(QAM nummer) nummerMS/s. Verder niets. Tenslotte een knopje 'Scan Range' wat lang duurt maar steeds niets vindt.

De truck met het ini-bestand gaat dus ook niet, want ik kan nergens een map voor een transponderlijst vinden. Zelfs niet met Regedit waar ik gezocht heb op 'Kabel'.

Ook snap ik er helemaal niets van dat ik binnen dvbview nergens iets kan vinden over m'n Alphacrypt.

Kortom, ik vrees helaas dat deze kaart nooit zal werken met de bijgeleverde software.

Daarom, is er andere software die wat begrijpelijker is? Apparaatbeheer kent een DTV-DVB Mantis BDA Receiver bij besturing voor geluid, video en spelletjes alsmede een Technisat Mantis BDA-HID Device bij Human Interface-apparaten (HID).

Of raden jullie me aan om de kaart meteen maar weg te gooien ? En zoja, wat is dan wél een goed alternatief in combinatie met de Alphacrypt en @Home ?
Je geeft het wel erg snel op. Voor zover mij bekend maakt DVBViewer deze versie speciaal voor TechniSat, dus moet het werken. Bij andere kaarten in combinatie met apart aanschafte software is dat meestal nog maar de vraag. Even verder zoeken kan geen kwaad lijkt me.

Heb je de installatie directory van DVBViewer weten te vinden op je harde schijf? En zoja, als je met bestand zoeken in die installatie directory en alle subdirectories gaat zoeken kan je dan misschien ergens een setje ini bestanden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Bij een standaard installatie van DVBViewer wordt de C:\Program Files\DVBViewer\ als installatie locatie gekozen. Volgens de handleiding op www.dvbviewer.com (http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=manual) zou er een subdirectory Transponder moeten zijn van die installatie directory waarin een verzameling INI bestanden staat die je bij het scannen kan kiezen als Transponder lijst. In die directory moet je dus dan Home.ini bestand plaatsen met de inhoud zoals aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende directory heb ik natuurlijk gevonden. Deze staat in C:\Program Files\DBVViewerTE.
Deze directory bevat 4 submappen:
Images - Geen ini-files
Language - Geen ini-files
Plugins - Geen ini-files
Skins - Geen ini-files
Verder staat in de hoofdmap nog:
technisat.cf
timeline.ini (het enige ini bestand wat er is !
unins000.dat
dbviewer.exe
SkystarIR.exe
timeline.exe
ts_winlinrc.exe
unins000.exe
ttApi.dll
En dat is alles wat er is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog iets terug gevonden:
C:\Program Data\CMUV\DVBViewerTE\
In deze map staan inderdaad soortgelijke ini-bestanden. Dus home.ini daar braaf ingezet, opnieuw een scan gedraaid en weer niks. Ik neem toch aan dat dat scannen weer opnieuw moet? En op Kabel64- 6875? Want bij mogelijke keuzeopties is er van deze ini-files niets terug te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:45:
Toch nog iets terug gevonden:
C:\Program Data\CMUV\DVBViewerTE\
In deze map staan inderdaad soortgelijke ini-bestanden. Dus home.ini daar braaf ingezet, opnieuw een scan gedraaid en weer niks. Ik neem toch aan dat dat scannen weer opnieuw moet? En op Kabel64- 6875? Want bij mogelijke keuzeopties is er van deze ini-files niets terug te vinden....
OK, ik vond het al vreemd, want die INI bestanden moesten toch ergens staan als je ze in het programma kan selecteren. Als het nu goed is moet je na het opnieuw starten van DVBViewer voor het starten van het scannen die Home lijst kunnen kiezen. Ik zag dat ik een foutje in de naam had gemaakt, namelijk "@Home 84" terwijl ik eigenlijk "@Home 64" bedoelt had. Dat maakt verder niet uit, maar die naam moet nu voorkomen in de lijst. Eerst die naam selecteren en pas daarna de scan starten. Dus niet kabel64-6875 gebruiken want dan pakt DVBViewer toch weer de verkeerde frequentie lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Ik moest eerst blijkbaar nog cleardevides.bat uitvoeren en nu is er inderdaad de mogelijkheid om @Home te kiezen en jawel.... De PAT PMT en SDT vakjes zijn van rood op groen gesprongen en er zijn 264 kanalen gevonden. Nederland 1 geeft beeld en geluid ! Hoezee.... Nu alleen alle andere kanalen nog..... want die doen nog niets, maar zijn allemaal wel gevonden. Enfin, dat is voor morgen. Alvast bedankt, want er schijnt dus tóch iets te werken. Ik was al bang dat ik alles kon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt dus, dat de smartcard niet herkend wordt.

Settings Alphacrypt:

Language: English
CA Mode: MULTI / STATIC
Smartcard Messages: ON
Force reading original PMT: AUTO
CA-PMT delete time: 0 s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:14:
Het blijkt dus, dat de smartcard niet herkend wordt.
Je hebt hem er toch wel goed om inzitten zoals getoond op de foto? Let dus speciaal op de chip.
Settings Alphacrypt:

Language: English
CA Mode: MULTI / STATIC
Smartcard Messages: ON
Force reading original PMT: AUTO
CA-PMT delete time: 0 s
Ik neem aan dat je deze gegevens via een menu in DVBViewer hebt gevonden? Zo ja, dan kan DVBViewer in ieder geval communiceren met de AlphaCrypt Classic CAM. In dat geval zou je kunnen proberen om via he AlphaCrypt menu het "Force reading original PMT:" op Off te zetten. Verder zit er in het AlphaCrypt menu ook nog een optie om de smartcard te bekijken. Als dat geen gegeven oplevert dan zit de smartcard toch niet goed in de AlphaCrypt Classic CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles OK !!!
Alphacrypt eruit gehaald, lief tegen gesproken, smartcard opnieuw erin en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 19:28
Ik heb sinds kort een HTPC met 2x FloppyDTV-C en 2x Alphacrypt. Ik krijg de boel echter niet aan de praat. Ik kan in Vista Home Premium de gids downloaden en de kanalen selecteren, maar wanneer ik de volgorde van de kanalen probeer aan te passen, dan staat er bij elk kanaal "niet geconfigureerd'.

Wat nog zorgwekkender is, is dat de alphacrypt CAM in één van de twee floppydtv kaarten gloeiend heet wordt, zo heet dat de multikabel smartcard gemakkelijk te verbuiten is. Hierbij geeft de floppydtv ook een rode led, terwijl de andere floppydtv kaart een groene led geeft. Ik ben bang dat op deze manier zowel de alphacrypt kaarten en smartcards beschadigen.

Zie hieronder de resultaten uit de FireDTV support tool:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Generated on (Y/M/d): 2008.03.21 

devices found: 2 

Status for device 1 
    GUID : 0x0012872602001538 
    FW Ver.: 2.2.10 Build 43110 

Frontend Status: 
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160 
    Locked   : NO 

CAM Module: 

Status for device 2 
    GUID : 0x001287260200153C 
    FW Ver.: 2.2.10 Build 43110 

Frontend Status: 
    Locked   : NO 

CAM Module: 

OS Version: 

OHCI Controller: 

MCE Plugin: 
Plugin Version 2.0.0.0 
Service started! 

Transponder List found: 
Cable 

FireDTV Tools: 

Hier geeft hij bij beide devices geen CAM aan en bij één van de twee een frequentie.

Heeft iemand een idee wat hier (allemaal) mis gaat of is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die ook een Technisat Cablestar HD2 heeft aangeschaft:

Kanalen inlezen moet zoals hier door Achrie is uitgelegd, anders werkt het niet!
Het ini bestand plaatsen in de directory 'Transponders'

Helaas is deze directory lastig te vinden. Eerst zorgen dat je ook de verborgen bestanden weergeeft!

Voor Vista:

C:\ProgramData\CMUV\BVDViewerTE\Transponders

Voor XP:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\CNUV\DVBViewerTE\Transponders

Archie, nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals even wat vragen....
Hoewel alles werkt, worden sommige gevonden kanalen niet weergegeven: b.v. Nederland 3 en RTL5 staan wel keurig in de zenderlijst, maar geven beeld noch geluid. Op m'n settopbox worden deze zenders wel ontvangen, dus aan de kabel kan het niet liggen. Ik heb voor de grap ook eens een ini-bestand gemaakt voor QAM256 en daarmee Ned1,2 en 3 en RTL4 gevonden. Maar hier ook weer het probleem dat Ned3 geen beeld of geluid geeft. Is de frequentie hiervan soms veranderd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPGELOST!
Probleem opgelost. Eerst alles verwijderd, toe met regseeker het register helemaal schoongemaakt en tenslotte opnieuw geïnstalleerd.
Waarschijnlijk waren er een paar versies die ik geprobeerd had met elkaar in conflict.
HDTV!
Ook de HDTV werkt nu eindelijk! Dat was erg lang zoeken, want in eerste instantie werkte slechts Discovery HD; Alle andere HD-zenders gaven geen of gescrambled beeld en sommige stopten zelfs DBViewer. (C++ runtime error)
FFDSHOW!
Uiteindelijk bleek de boosdoender FFDShow codec.
Na deze verwijderd te hebben werken ook de HD-zenders prima.
Ik vraag me toch af wat er niet goed zit in die FFDShow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:21:
OPGELOST!
Probleem opgelost. Eerst alles verwijderd, toe met regseeker het register helemaal schoongemaakt en tenslotte opnieuw geïnstalleerd.
Waarschijnlijk waren er een paar versies die ik geprobeerd had met elkaar in conflict.
HDTV!
Ook de HDTV werkt nu eindelijk! Dat was erg lang zoeken, want in eerste instantie werkte slechts Discovery HD; Alle andere HD-zenders gaven geen of gescrambled beeld en sommige stopten zelfs DBViewer. (C++ runtime error)
FFDSHOW!
Uiteindelijk bleek de boosdoender FFDShow codec.
Na deze verwijderd te hebben werken ook de HD-zenders prima.
Ik vraag me toch af wat er niet goed zit in die FFDShow...
Ik zag de Cablestar bij een shop bij mij in de buurt te koop staan. Als ik het goed lees heb jij hem met @home in windows (XP, Vista?) aan de gang? Je gebruikt DVBviewer? Mischien de mogelijkheid om eens mediacenter te starten, kijken of die met de tuner overweg kan?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dukey schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:10:
[...]

Ik zag de Cablestar bij een shop bij mij in de buurt te koop staan. Als ik het goed lees heb jij hem met @home in windows (XP, Vista?) aan de gang? Je gebruikt DVBviewer? Mischien de mogelijkheid om eens mediacenter te starten, kijken of die met de tuner overweg kan?
Kansloos, MCE vereist een truuk; laten denken dat je DVB tuner een DVB-T variant is, dit wordt door enkele gedaan (oa. FloppyDTV) maar dat vereist speciaal hiervoor geschreven software/drivers en die zijn, voor zover ik weet, niet beschikbaar voor de Cablestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
En precies dáárvoor is een stukje software geschreven: DVBSBridge

De Technisat Sky Star 2 wordt ondersteund, Cablestar weet ik niet.
Voordeel van een dergelijke oplossing is dat je alles binnen MCE bedient, maar eigenlijk via ProgDVB kijkt. Daardoor kun je ook gebruik maken van softcams gecombineerd met een enkele Phoenix-reader (plus eventueel cardserver), wat zeker voor meerdere tuners binnen 1 huis een minder dure oplossing is dan een hele riedel Alphacrypts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacenter heb ik weliswaar geprobeerd, maar dit programma vindt geen tuner.... terwijl die er toch écht in zit.. Dus nee, it's a no-go for Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:53:
Mediacenter heb ik weliswaar geprobeerd, maar dit programma vindt geen tuner.... terwijl die er toch écht in zit.. Dus nee, it's a no-go for Mediacenter.
Jammer, maar aan de andere kant snap ik er geen reet van. In Amerika worden nu mediacenter's geleverd met DVB-C tuners volgens het zogenaamde CableCard systeem. M.a.w. het is puur een registry setting iets dat gewijzigd moet worden om het aan de gang te krijgen. Helaas word er te weinig onderzoek door de gebruikers community gedaan denk ik omdat DVB-C minder populair is. Het wachten op de fabrikanten zelf is in veel gevallen ook niet een oplossing. Kleine hoop is dat op dit moment DVB-C ook in Duitsland word uitgerold nu en dat een en ander versneld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
DVB-C tuners volgens het zogenaamde CableCard systeem
Dat zijn dus geen DVB-C tuners, maar ATSC tuners met een CableCard CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:18:
ATSC is volgens mij te vergelijken met DVB-T in Europa:
An ATSC tuner, often called an ATSC receiver or HDTV tuner, allows reception of ATSC digital television (DTV) signals broadcast over-the-air by TV stations in North America and South Korea. Such tuners may be integrated into the television, VCR, digital video recorder, and set-top box which provides audio/video output-connectors of various types.
Bron: Wikipedia

Het concept van de CableCARD is min of meer vergelijkbaar met de CAM, alleen wordt er bij een CableCARD geen smartcard gebruikt. De smartcard zit als het ware geïntegreerd in de CableCARD. De CableCARD wordt ook uitgegeven door het kabelbedrijf zodat het nummer bekend is voor registratie in het systeem. Zoiets zouden de kabelbedrijven in Nederland ook kunnen doen met een eigen smartcardloze CAM die ze je in bruikleen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:48:
[...]
ATSC is volgens mij te vergelijken met DVB-T in Europa:
Ja...het gaat door de lucht. Stroom gaat ook door een draad, maar is niet te vergelijken met een waslijn, toch? Als de techniek anders is, is ook de opzet van de software om het te gebruiken (API's) misschien wel heel anders. Dat zal wel het probleem in MC zijn. Door wat getruuk is het blijkbaar toch wel mogelijk, maar het is geen plug&play verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Volgens mij gebruiken ze in de VS voor de kabel ATSC met een 64/256 QAM modulatie (wat nog geen onderdeel is van de ATSC-standaard) wat ze vervolgens QAM noemen (clearQAM als het om FTC gaat). Alleen is QAM alleen een modulatie-standaard en zegt het niks over de onderliggende methode voor digitale tv ontvangst.

Zie ook: Wikipedia: ATSC Standards en Wikipedia: List of ATSC standards

[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-04-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Klaus_1250 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:18:
[...]

Wikipedia: CableCARD

In dit artikel word geen woord gerept over antennes, maar wel over 'cable'.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.