Ohh...je bedoelt de ECM (Entitlement Control Message) updates. Die krijgt ie natuurlijk van de clients. Casema stuurt om de 20sec een ECM naar de abonnees. Met die ECM gaat de smartcard aan de gang en genereert een nieuwe code voor de decoder, die daarmee het kanaal kan decoderen. Lukt dat niet, gaat het beeld op zwart en krijg je (op de dreambox iig) de melding 'cannot decrypt channel'. Bij cardsharen is je card remote, dus de ECM wordt aan de server doorgestuurd en na wat gereken, stuurt hij het control word weer terug. Het hele verhaal duurt alleen een paar milliseconden langer als wanneer de kaart echt in je eigen decoder zou zitten.Beuzelarij schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:15:
[...]
OK. Ik dacht dat er om de zoveel tijd een soort pulsje o.i.d. werd gegeven om de kaart werkend te houden. Maar als je niet van abonnement verandert, blijft de kaart in de server dus gewoon werken.
De EMM (Entitlement Management Message) vertelt je kaart of er iets in je abo verandert is. Die lijken bij mij niet door te komen. Hoe dat komt weet ik niet.
Hier een klein stukje uit een pdf die ik ergen op het net vond over die codes:
ECM (Entitlement Control Message)
Consists of:
*Control Word CW (which is the content encryption key)
*Content_Id
*Description of the rights required to access content
ECM is ciphered using the Broadcast Key
EMM (Entitlement Management Message)
Consists of:
*Subscriber_Id
*Rights update
Content (in steps 2 and 3)
Consists of:
*ECM_id
*Content_id
*Content (sent Step 1) ciphered using Control Word CW
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.