[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.533 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Klaus_1250 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:12:
Welke firmware heb je in de Alphacrypt zitten? Welke instellingen? Je weet zeker dat het niet aan de ontvangstkwaliteit ligt? (e.g. je hebt de haperingen niet op verschillene FTA-kanalen)?
Ik heb de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rapware/SharedImages/cam_after.jpg
(plaatje is van iemand anders, maar deze instellingen heb ik). Ik heb de firmware 3.12 (hiervoor had ik 3.09 en daar had ik hetzelfde fenomeen, welliswaar met m'n oude hardware config). Bij Casema heb je helaas geen FTC kanalen. Ontvangstkwaliteit is lastig te bepalen, kabels zijn goed, heb nooit artifacts en in de config tool ding van digitaleverywhere staat signaalsterkte 100% als ie een fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
Lastig, omdat zonder FTC kanalen het moeilijk is om andere zaken als de CAM uit te sluiten. Neem aan dat de FloppyDTV de laatste firmware en drivers heeft en dat alle betrokken software/codecs helemaal up-to-date zijn.

Je kan kijken of:
1) Updaten firmware Alphacrypt naar 3.14 effect heeft. Changelog bevat het volgende:
V3.13 vom 26.11.2007
-Unterstützung weiterer Smartkarten (nur Classic, Pro und TC-Version)
-diverse Verbesserungen für aktuelle Kabelsmartkarten (zB Umschaltzeiten, Stabilität)
-Cryptoworks: Freischaltungen für die neuen ORF-Karten wurden teilweise ausgelassen, dadurch konnten Verzögerungen innerhalb dieser bis zu 1 Stunde auftreten. Dies machte sich nur bei noch unbenutzten oder lange nicht benutzten Smartkarten bemerkbar - das Problem ist jetzt behoben.

V3.14 vom 03.02.2008
-PMT-Kommando PMT_ADD verhält sich nun bei gleichem Service wie PMT_UPDATE und löscht alle zugehörigen Einträge zuerst (nur für gleichzeitige Entschlüsselung mehrerer Services von Bedeutung)
-Fehlerbehandlung auf CI-Kommunikations-Ebene zur STB erweitert. Die Signale WE, RE und FR werden nun auch vom Betriebssystem überwacht und ggf zurückgesetzt/gesetzt, sobald eine Ausnahme erkannt wird. (dies verhindert das komplette Zurücksetzen durch die STB und die dadurch entstehenden Bildausfälle -> aktuelle Probleme bei einigen Kabel-Umsetzern damit beseitigt).
-Start-, Umschalt- und Aufschaltprobleme im TC- und EasyTV Modul mit 2 Smartkarten bestimmter Kombinationen beseitigt (hauptsächlich waren Smartkarten deutscher und österreichischer Anbieter betroffen)
-PMT-Suche für Humaxreceiver verbessert (Service-ID wird vom Gerät fehlerhaft übergeben) - nur im Modus AUTO von Bedeutung, empfohlene Einstellung nach wie vor: AUS.
-Im TC- und EasyV Modul wurde bei Betreten des JS-Menus teilweise die externe Smartkarte nicht korrekt angezeigt (keine Smartkartennummer). Die Auswahl war aber trotzdem möglich. Fehler ist nun beseitigt.
-Berechtigungen einiger Smartkarten konnten nicht abgerufen werden. Dies ist nun erweitert.
-Bei einigen Smartkarten können die Berechtigungen nicht mit mehr als 254 Tagen Freischaltzeitraum angezeigt werden. Dies ist technisch bedingt und deshalb wird ab dieser Anzahl nun in Worten 'unbegrenzt' angezeigt.
Niet echt duidelijk/specifiek, maar er zitten wel een aantal verandering in die mogelijk positief uitwerken.

2) Smartcard messages uitzetten. Zou eigenlijk geen probleem moeten vormen, maar ik heb wel een tijdje gehad dat dat voor problemen zorgde (drivers gingen er niet goed mee om).

3) CA mode proberen op MULTI / STATIC of SINGE /STATIC. MULTI / DYNAMIC is het beste / aan te raden, maar kan wel eens niet goed werken. Sowieso is het eigenlijk niet echt nodig, aangezien je waarschijnlijk maar gebruikt maakt van 1 Smartcard die er altijd in zit.

4) Force reading original PMT op ON zetten. Hiermee haalt de Alphacrypt zelf alle benodigde gegevens voor decryptie uit de stream. Zappen gaat trager, maar zou eventuele problemen in de FloppyDTV/CAM communicatie kunnen verhelpen (omdat de Alphacrypt niet meer afhankelijk is van gegevens van de software/FloppyDTV om de boel te decrypten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Klaus_1250 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:56:
Lastig, omdat zonder FTC kanalen het moeilijk is om andere zaken als de CAM uit te sluiten. Neem aan dat de FloppyDTV de laatste firmware en drivers heeft en dat alle betrokken software/codecs helemaal up-to-date zijn.

Je kan kijken of:
1) Updaten firmware Alphacrypt naar 3.14 effect heeft. Changelog bevat het volgende:

[...]

Niet echt duidelijk/specifiek, maar er zitten wel een aantal verandering in die mogelijk positief uitwerken.

2) Smartcard messages uitzetten. Zou eigenlijk geen probleem moeten vormen, maar ik heb wel een tijdje gehad dat dat voor problemen zorgde (drivers gingen er niet goed mee om).

3) CA mode proberen op MULTI / STATIC of SINGE /STATIC. MULTI / DYNAMIC is het beste / aan te raden, maar kan wel eens niet goed werken. Sowieso is het eigenlijk niet echt nodig, aangezien je waarschijnlijk maar gebruikt maakt van 1 Smartcard die er altijd in zit.

4) Force reading original PMT op ON zetten. Hiermee haalt de Alphacrypt zelf alle benodigde gegevens voor decryptie uit de stream. Zappen gaat trager, maar zou eventuele problemen in de FloppyDTV/CAM communicatie kunnen verhelpen (omdat de Alphacrypt niet meer afhankelijk is van gegevens van de software/FloppyDTV om de boel te decrypten).
Goed, 1, 2 en 4 ga ik sowieso vanavond even doen (en heb idd de laatste firmware in m'n floppy, plus laatste beta drivers).
3. hij stond op single / static, k wil multi /static ook nog wel ff proberen.

Toen ik bij info keek in die alphacrypt stond cpu op 86% (in die tool zeg maar), klopt het dat die proc van de alphacrypt zo hoog staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bij mij staat ie altijd op 64-65%, ook als ie 5 zenders aan het decrypten is. Heb eigenlijk nooit gesnapt waarvoor het precies dient of wat het nut van die info is, maar das misschien een vraag voor Mascom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24
Sa1 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:02:
[...]
Goed, 1, 2 en 4 ga ik sowieso vanavond even doen (en heb idd de laatste firmware in m'n floppy, plus laatste beta drivers).
3. hij stond op single / static, k wil multi /static ook nog wel ff proberen.

Toen ik bij info keek in die alphacrypt stond cpu op 86% (in die tool zeg maar), klopt het dat die proc van de alphacrypt zo hoog staat?
de laatste beta drivers zijn niet de nieuwste..deze zitten op 4.4.1..en de nieuwste officiele drivers zitten op 4.5 dus dan moet je deze pakken!

ik moet zelf ook nog ff upgraden naar 3.14.(CAM)..sommige gebruikers op het floppydtv forum zeggen dat het zappen sneller gaat met deze update..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Ik zit te twijfelen om een FloppyDTV te kopen voor gebruik met digitale TV van @home, is het slim om dit nu aan te schaffen? Of kan ik beter wachten tot het samengaan van de verschillende bedrijven voorbij is?

Ik vraag mij namelijk af hoe groot de kans is dat ze ineens via een andere standaard digitale tv gaan uitzenden als ze samengegaan zijn.

Heeft verder iemand ervaring met FloppyDTV en Windows Vista 64bit? Het schijnt te werken volgens de site, maar ik kan er verder geen ervaringen over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
ronaldlokers schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:54:
Ik zit te twijfelen om een FloppyDTV te kopen voor gebruik met digitale TV van @home, is het slim om dit nu aan te schaffen? Of kan ik beter wachten tot het samengaan van de verschillende bedrijven voorbij is?

Ik vraag mij namelijk af hoe groot de kans is dat ze ineens via een andere standaard digitale tv gaan uitzenden als ze samengegaan zijn.

Heeft verder iemand ervaring met FloppyDTV en Windows Vista 64bit? Het schijnt te werken volgens de site, maar ik kan er verder geen ervaringen over vinden.
Tja, ik ben m'n glazen bol weer eens vergeten, dus kan helaas niet voor je kijken of de CAmodule (want daar gaat het eigenlijk om) binnenkort door 'Zesko' vervangen gaat worden.
(maar lijkt me sterk dat dat op korte termijn gebeurt, want dan moeten ze honderduizenden decoders gaan 'vervangen' updaten.......)

En of het binnen Vista 64bit gaat werken? Tja, de drivers zijn nog in Beta, maar er zijn in ieder geval drivers. Voorts ligt het er helemaal aan welk programma je gaat gebruiken om 'tv te kijken'.......
(waarom in hemelsnaam een 64bit versie genomen, als je eigenlijk je pc voor huis-tuin-keuken gebruik (tv kijken) wilt gaan inzetten.........?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
ronaldlokers schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:54:
Die kans is relatief klein, aangezien er veel te veel gebruikers zijn met apparatuur voor de huidige standaarden. Het zou kunnen zijn dat ze het encryptie-systeem iets aanpassen, maar gok erop dat de Alphacrypt ook daarvoor word geupdate indien mogelijk. Maar sowieso, er is nog geen noodzaak voor dus waarom zouden ze het doen?

Denk zelf eerder dat een update van het encryptie-systeem gepaard zal gaan met een overstap h264/aac voor alle kanalen, omdat het anders niet te verkopen is aan klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-02-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172213

Sa1 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:40:
Ik heb sinds ik een FloppyDTV heb wat problemen met soms een hapering in het beeld / geluid. Voorheen dacht ik dat dat kwam door m'n computer, want z'n cpu was vrijwel altijd tegen de 90% aan. Inmiddels heb ik een nieuwe cpu / mobo gekocht en blijft m'n cpu laag (pentium core 2160 @ 2,2ghz).

Heb inmiddels ook perfmon der naast gehad, maar der is niets wat piekt tijdens de happering. Geen geheugen / hdd of cpu.

Mijn vermoeden gaat nu naar de CAM module, dat hij tijdens het onvangen van de nieuwe encryptie key de happering geeft. Zou hier iets aan te doenz ijn? Of heeft iedereen die Multikabel / Casema / @home heeft én werkt met Vista / XP MCE er soms een hapering in zitten?
Ik heb ook een nieuwe firedtv c/ci die af en toe hapert tenminste in de opname's die ik maak. Ik gebruik de firedtv met dvbviewer en sommige opname's hebben een 1-2 sec freeze en soms wat mpeg corruptie.

Ik heb dezelfde fw in mijn cam als jou, en heb een abbonement op athome, ik heb deze onderbrekingen nooit in mijn samsung 360 hd ontvanger en signaal kwaliteit is 100 %.

Ga vanavond even weer testen met die nieuwe fw (3.14) en ik heb nu in de ci module smartcard mesages op off gezet. en Force reading original PMT op auto gezet stond op off

Als ik een oplossing vind hou ik je op de hoogte, interessant voor mij zou zijn of jij die haperingen ook in je recordings hebt. Ik gebruik de firedtv c/ci namenlijk alleen als recorder en kijk de bestanden op mijn dvico 4100 of 1 van de andere computers.

Processor belasting en degelijke lijkt me bij mij niet aan de orde ik heb de fire-dtv aangesloten op een core2duo 6400 met een wd raptor 10.000 harddisk en 2 gig geheugen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 172213 op 13-02-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb inmiddels al wat lopen kloten, maar heb niet echt ontzettend veel tijd om hande. De firmware naar 3.14 heb ik reeds gedaan en kan nu een groot aantal zenders niet meer ontvangen. Misschien dat het iets heeft te maken met de compaibaliteit ofzo.. moet morgen avond dan maar even opnieuw scannen enzo.

Nieuwe drivers van Floppy heb ik ook geinstalleerd 4.5 N, verder nog niet mee getest.

Heb inderdaad ook in m'n opnames de happering. Das echt irri.. :) maar na de update van de firmware en update van m'n drivers heb ik dus niet echt uitvoerig getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Waarschijnlijk is ie zijn Entitlements kwijt (kun je checken via het CAM-menu: [2] Smartcard --> [2] Entitlements), maar die zou die binnen 30s oid weer op moeten pikken.
Maar als ik het nog eens zo lees denk ik niet dat het probleem bij de CAM ligt. Dan zou ik toch verwachten dat zeker de happeringen langer duren.

Probeer eens met een DVB-tooltje (zoals Transedit bij DVBViewer) een analyse te maken van een transponder en kijk eens naar het aantal lost packets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24
Sa1 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:49:
Heb inmiddels al wat lopen kloten, maar heb niet echt ontzettend veel tijd om hande. De firmware naar 3.14 heb ik reeds gedaan en kan nu een groot aantal zenders niet meer ontvangen. Misschien dat het iets heeft te maken met de compaibaliteit ofzo.. moet morgen avond dan maar even opnieuw scannen enzo.

Nieuwe drivers van Floppy heb ik ook geinstalleerd 4.5 N, verder nog niet mee getest.

Heb inderdaad ook in m'n opnames de happering. Das echt irri.. :) maar na de update van de firmware en update van m'n drivers heb ik dus niet echt uitvoerig getest.
Ik heb inmiddels ook de update naar 3.14 gedaan....tijdens de eerste run van mediecenter had hij inderdaad wat problemen om alle kanalen te vinden, maar na een paar minuten was alles weer aanwezig...was al bang dat ik alles weer opnieuw moest gaan opzoeken en sorteren enz...

ik moet zeggen dat het zappen weer een stukje sneller gaat met deze update.

• Sa1

Sa1

Klaus_1250 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:53:
Waarschijnlijk is ie zijn Entitlements kwijt (kun je checken via het CAM-menu: [2] Smartcard --> [2] Entitlements), maar die zou die binnen 30s oid weer op moeten pikken.
Maar als ik het nog eens zo lees denk ik niet dat het probleem bij de CAM ligt. Dan zou ik toch verwachten dat zeker de happeringen langer duren.

Probeer eens met een DVB-tooltje (zoals Transedit bij DVBViewer) een analyse te maken van een transponder en kijk eens naar het aantal lost packets.
Is idd ook wel wat, om is te kijken of die happeringen ook in DVBViewer naar voren komen. Heb ik zelfs nog niet eens getest. Ga ik soon een keer doen, van 't weekend wordt dat waarschijnlijk. Heb inmiddels wel weer beeld inderdaad, maar heb wel die Read PMT op off gezet anders duurt het zappen erg lang. Nu lijkt het zappen inderdaad een stukje sneller te zijn dan bij 3.12.

• Klaus_1250
Read PMT moet in principe op off staan, eventueel op auto. De ON setting is vooral handig om te kijken of er een probleem met de software/driver --> CAM communicatie is. Zappen gaat ermee inderdaad ontzettend traag, maar heb wel het idee dat het trager is geworden als voorheen.

Zelf merk ik geen echte verbetering met de 3.14 in zaptijden. 3.5 seconden naar encrypted en 2.5 seconde als ik snel terugzap naar een encrypted kanaal. Naar FTA gaat binnen 1.5 seconde.

• Sa1

Sa1

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:05:
Read PMT moet in principe op off staan, eventueel op auto. De ON setting is vooral handig om te kijken of er een probleem met de software/driver --> CAM communicatie is. Zappen gaat ermee inderdaad ontzettend traag, maar heb wel het idee dat het trager is geworden als voorheen.

Zelf merk ik geen echte verbetering met de 3.14 in zaptijden. 3.5 seconden naar encrypted en 2.5 seconde als ik snel terugzap naar een encrypted kanaal. Naar FTA gaat binnen 1.5 seconde.
Ze moeten het allemaal gewoon zo doen als Caiway, alles FTC, of alleen de 'extra' pakketten encrypted, zappen bij UPC op het std pakket gaat idd erg rlx. Maar heb niet het idee dat zappen bij mij 2,5 sec duurt. Volgens mij gaat het sneller.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Wallie

Herr

Even UPC gemaild over 't feit dat ze momenteel ongecodeerd hun digitale zenders aan het doorgeven zijn:
--------------

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Er worden momenteel een aantal kanalen ongecodeerd doorgegeven. Dit is van tijdelijke aard. Het heeft met een onderzoek van het conditional access system te maken.
Wij gaan er vanuit dat de kanalen in de toekomst weer gecodeerd worden. Zolang dat de kanalen ongecodeerd blijven kunt u met uw mediacenter PC ervan genieten mits de mediacenter PC beschikt over een DVB-C TV-kaart. Wij kunnen geen ondersteuning bieden voor ontvangst op uw mediacenter.

Mocht u betreffende het bovenstaande toch vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via onderstaand servicenummer. Onze medewerkers staan u graag te woord.

------------
Helaas dus waarschijnlijk maar een tijdelijk actie ;(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wallie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:24:
Helaas dus waarschijnlijk maar een tijdelijk actie ;(
Een tijdelijke actie die dan in ieder geval al sinds juni 2006 duurt met af en toe een onderbreking waarbij de zaak weer even gecodeerd was. Wel een behoorlijk langdurig Conditional Access System onderzoek dan.

Het heeft geen enkele zin om de helpdesk van UPC te vragen of het ongecodeerd doorgeven van het basis pakket iets blijvends is. UPC heeft daar als bedrijf officieel nooit in enige vorm uitspraken over gedaan, dus zal de helpdesk op vragen daarover altijd terughoudend reageren en in principe komen met een uitspraak dat het tijdelijk is. Iets anders kunnen ze niet antwoorden, want dan zouden ze een probleem hebben als de technici van UPC wel besluiten om de codering weer aan te zetten.

Hoe je het dus ook wendt of keert het blijft een gok om voor die ongecodeerde kanalen van UPC te gaan investeren in de DVB-C apparatuur zoals DVB-C PC-TV kaarten. In feite geldt hetzelfde ook voor de Irdeto kabelbedrijven aangezien zij ook nooit officieel een uitspraak hebben gedaan over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM. Als die kabelbedrjven het echt zat zijn dan is het ook mogelijk om de smartcards en ontvangers van een update te voorzien waardoor de AlphaCrypt Classic CAM buitenspel wordt gezet.

Er is maar één kabelbedrijf dat wel bekend heeft gemaak dat ze het basis kanalen pakket ongecodeerd doorgegeven en dat is CAIw. Andere kabelbedrijven in Nederland zouden daar een voorbeeld aan moeten nemen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Rekam ook, maar die is nog kleiner dan Caiway. Caiway is wel de grootste die hiervoor heeft gekozen.

Ik denk zelf dat het er niet meer van gaat komen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Klaus_1250
ArChie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:19:
Als die kabelbedrjven het echt zat zijn dan is het ook mogelijk om de smartcards en ontvangers van een update te voorzien waardoor de AlphaCrypt Classic CAM buitenspel wordt gezet.
Maar, het engiste wat ze kunnen doen is of overschakelen naar een ander encryptie-systeem, of smartcards locken aan door hun uitgegeven decoders? De Alphacrypt is niet illegaal, e.g. er zitten gewoon licentiekosten bij voor alle encryptie-systemen. Lijkt me dan vreemd dat ze het systeem zodanig mogen aanpassen dat gelicenseerde producten er niet meer op werken en Mascom geen updates aan de Alphacrypt mag doorvoeren om het weer te laten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-02-2008 19:33 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:23:
[...]
Maar, het engiste wat ze kunnen doen is of overschakelen naar een ander encryptie-systeem, of smartcards locken aan door hun uitgegeven decoders?
Overschakelen lijkt me geen reële optie. Als ze dat al van plan zijn, moeten ze dat ruim van tevoren aankondigen omdat mensen nieuwe spullen moeten kopen. Waarschijnlijk krijg je dan een tijdje een twee-sporen beleid.
Een scenario zou kunnen zijn als ze helemaal op HD willen overgaan. Je kunt je voorstellen dat ze dan een nieuw systeem introduceren waarop alleen HD te ontvangen is, terwijl het oude SD spul nog een jaartje ofzo doorloopt op het oude systeem. Of een backwards compatible systeem.

Maar als je naar Casema (Zesko) kijkt, zijn die met handen en voeten gebonden. Zij zijn de grootste, dus de klanten hebben weinig te kiezen (sowieso met kabelaars). Als zij iets ondernemen waardoor heel veel mensen ineens tegen hoge kosten aanhikken, wordt er echt wel ingegrepen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Caiway heeft ooit eens aangegeven dat ze niet van plan zijn het standaardpakket te gaan crypten. Ik kijk hier dan ook heerlijk met mijn mediacenter met een KNC1 en een Terratec DVB-C kaart erin :) Beeldkwaliteit is zelfs op mijn CRT TV prima te noemen, en Linux kan er perfect mee overweg. Ik ben tevreden zo :)

Caiway _/-\o_

Hier stond een dode link.

Anoniem: 101101

Sa1 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:40:
Ik heb sinds ik een FloppyDTV heb wat problemen met soms een hapering in het beeld / geluid. Voorheen dacht ik dat dat kwam door m'n computer, want z'n cpu was vrijwel altijd tegen de 90% aan. Inmiddels heb ik een nieuwe cpu / mobo gekocht en blijft m'n cpu laag (pentium core 2160 @ 2,2ghz).

Heb inmiddels ook perfmon der naast gehad, maar der is niets wat piekt tijdens de happering. Geen geheugen / hdd of cpu.

Mijn vermoeden gaat nu naar de CAM module, dat hij tijdens het onvangen van de nieuwe encryptie key de happering geeft. Zou hier iets aan te doenz ijn? Of heeft iedereen die Multikabel / Casema / @home heeft én werkt met Vista / XP MCE er soms een hapering in zitten?
Misschien helpt het om het verdeelkastje (bij @home de ETU-01) te vervangen. Dit kastje verdeelt het kabel-signaal in een internet-signaal en een TV/Radio-signaal.
In mijn wijk is een paar weken terug een storing geweest die ervoor heeft gezorgd dat bij sommigen (niet allen...) veel lost packets optraden. Geadviseerd werd door de helpdesk van @home om dit kastje dus te vervangen (sturen ze gratis op). Directe aanleiding voor mij om de lijn te laten controleren door de helpdesk was dat ik niet meer telefonisch bereikbaar was. Maar ik had ook al last van stotterende beelden, met name op de tweede digitale tuner en dan vooral bij BBC1 en 2. Sinds de vervanging is het beeld weer prima. En ik ben weer bereikbaar..

Anoniem: 172213

Ik heb nog steeds af en toe problemen, maar heb in delphi nu een nieuwe util geschreven.

Deze haalt al mijn opname's door projectx, de ts stream die dan weer uit projectx komt lijkt foutloos te werken op mijn dvico. Heb de util maar direct zo aangepast dat ik bij elke nieuwe opname een mailtje krijg.

Dus eerst weer gelukkig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234582

misschien een hele stomme vraag, maar ik ga hem toch stellen.

Ik ben sinds kort in het bezit van een 22" COMPUTER beeldscherm en nu lijkt het me leuk om hier ook tv op te kunnen kijken. Ik wil hierbij mijn laptop gaan gebruiken maar wordt niet echt wijs uit alle forums hoe ik dit nu het beste kan doen.

Is het niet gewoon mogelijk om een usb stick te kopen waar je de "kabel" in kan pluggen en tv kan kijken?

Nogmaal, ik ben een volledige leek op dit gebied.

Alvast bedankt.

andere opties zijn welkom..!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234582 op 15-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 22:13
Anoniem: 234582 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:20:
misschien een hele stomme vraag, maar ik ga hem toch stellen.

Ik ben sinds kort in het bezit van een 22" COMPUTER beeldscherm en nu lijkt het me leuk om hier ook tv op te kunnen kijken. Ik wil hierbij mijn laptop gaan gebruiken maar wordt niet echt wijs uit alle forums hoe ik dit nu het beste kan doen.

Is het niet gewoon mogelijk om een usb stick te kopen waar je de "kabel" in kan pluggen en tv kan kijken?

Nogmaal, ik ben een volledige leek op dit gebied.

Alvast bedankt.

andere opties zijn welkom..!
Volgens mij heb je gewoon/alleen een tv-kaart nodig waar je de kabel zo in kan pluggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

GGdiArgos schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Volgens mij heb je gewoon/alleen een tv-kaart nodig waar je de kabel zo in kan pluggen ?
Monkey klinkt inderdaad alsof hij beter af is met een (goedkope) analoge TV-kaart. Algemeen verkrijgbaar en PAL B/G kunnen ze allemaal.

[edit]Deze bijvoorbeeld: Hauppauge WinTV-USB2

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150066

Misschien een vreemde vraag voor jullie, maar hoe updaten jullie de fw van de alphacrypt? Dat gaat toch niet via de floppydtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
PCMCIA-slot in een laptop. Kwestie van (in mijn geval) xp-pcmcia drivers installeren (aparte download, schijnbaar niet altijd nodig), rebooten, kaart inpluggen, drivers installeren (zitten in de firmware-download) en dan het update programma starten.
Andere optie is via de satelliet, maar dan moet je toegang hebben tot een sat-ontvanger met CAM-slot.

Via de sat gaat trouwens wel erg langzaam in vergelijking met een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234582

GGdiArgos schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Ja, dat dacht ik zelf ook, alleen ben ik dus benieuwd of de USB-sticks de zogenaamde PCTV sticks, ook zo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 234582 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:42:
[...]

Ja, dat dacht ik zelf ook, alleen ben ik dus benieuwd of de USB-sticks de zogenaamde PCTV sticks, ook zo werken.
Zullen we nou stoppen? Heeft toch niets met DVB-C te maken? Bovendien zijn hier al genoeg andere topics over.........deze bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 16:49
Ik heb vernomen dat FloppyDTV momenteel niet werkt onder linux, en dat er voor als nog geen plannen zijn om dit te gaan doen?

Wat is volgens jullie de beste keus dan als DVB-C kaart met mogelijkheid een CAM met smartcard in te voeren en digitale TV van @home te bekijken?

Mij leek FloppyDTV de beste keus maar ik zou graag wel ook linux-ondersteuning willen.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Razor109 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:01:
Ik heb vernomen dat FloppyDTV momenteel niet werkt onder linux, en dat er voor als nog geen plannen zijn om dit te gaan doen?

Wat is volgens jullie de beste keus dan als DVB-C kaart met mogelijkheid een CAM met smartcard in te voeren en digitale TV van @home te bekijken?

Mij leek FloppyDTV de beste keus maar ik zou graag wel ook linux-ondersteuning willen.
Ik zelf heb twee Philips SAA7146 gebaseerde kaarten (KNC1 en Terratec) en deze werken opzich prima, alleen zou ik niet weten of de CI en CAM ondersteund worden, maar wellicht kun je dat vinden op basis van chiptype :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 17:05

Krizzie

Progressive Music \o/

Hmmm eindelijk heb ik dan de mediacenter in elkaar zitten. Maar ik vind het beeld van de Floppy toch wel een beetje tegen vallen eerlijk gezegd. :\ Als ik de kabel aansluit op de floppy (welke normaal op het samsung kastje zit) dan lijkt het beeld redelijk wazig. Aangezien ik het beeld over HDMI stuur (HD2600XT) zou je toch verwachten dat het beeld beter moet zijn dan via een scart kabel.

Zijn er instellingen die aan te raden zijn of codecs, welke het beeld dus kunnen verbeteren? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 16:13
Ah, het is je dus gelukt om de digitale tv met de KBG aan de gang te krijgen!? Wat voor een smartcard heb je hiervoor bij de KBG besteld, want dan ga ik dit ook doen. :)

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Follie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:09:
Ah, het is je dus gelukt om de digitale tv met de KBG aan de gang te krijgen!? Wat voor een smartcard heb je hiervoor bij de KBG besteld, want dan ga ik dit ook doen. :)
wat bedoel je hier nu mee? een kaar van KBG? .. smartcard, die van je provider?!??! wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Op wie reageer je nou? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bedoel je KGB? Sorry, maffiakaarten doen we niet aan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:19:
Zijn er instellingen die aan te raden zijn of codecs, welke het beeld dus kunnen verbeteren? :?
Misschien gewoon een beetje met de instellingen van je videokaart spelen (brightness, contrast, saturatie, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 150066 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Misschien gewoon een beetje met de instellingen van je videokaart spelen (brightness, contrast, saturatie, ...)
Windows desktop en films zien er wel allemaal goed uit, maar de tv kwaliteit is erg wazig. In de instellingen van de FloppyDTV is weinig te veranderen. Misschien dat mediaportal een betere kwaliteit geeft, maar daar moet ik nog even uitvogelen hoe ik de kanalen kan zoeken.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb inmiddels iets minder problemen met haperingen op m'n mediacenter. Het ligt denk toch aan m'n drivers / codexes combinaties. Heb nu PowerDVD als primaire MPEG2 codex ingesteld voor vista mce, het ging al iets beter.

Toen had ik via de instellingen van powerdvd m'n hardware accel uitgezet op m'n videokaart (ATi Rad x800 pro), toen ging het al weer een stuk beter.

Heb nu nog heel soms een klein happeringtje. Zou dat er nog wel uit willen, maar dit is in iedergeval kijkbaar.

Ben nu dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe videokaart omdat deze de hardware accel niet aankan?!?! ofzo.

Ben eigenlijk op zoek naar een ATi Radeon HD2600pro, met een d-sub aansluiting, passief en liefst low profile. Kan alleen echt nergens deze vinden.

Waarom perse ATI? Ik maak gebruik van een RGB Scart kabel, ATi kan wel een composite sync uitsturen en nvidia niet. Dit is ook meteen de reden dat ik een d-sub wil aangezien ik ergens gelezen had dat een omschakeling van DVI -> D-sub niet werkt.

Waarom 2600pro? Ik lees overal dat deze 1080p ondersteund en de hd2400pro niet, of het staat er iig niet bij. Misschien klopt dit niet helemaal. Komt ook nog bij dat deze niet zo schrikbarend duur zijn, voor zo'n 60 a 70 euro heb je der al een.

Passive lijkt me duidelijk, tis immers een mediacentert. Low Profile hoeft niet direct maar is wel makkelijk / beter voor de airflow in m'n kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 16:13
Ik had het iig tegen jou Krizzi ;), ik zit namelijk ook in het gebied van de KBG, dus ik was wel benieuwd naar welke smart-card jou gebruikt hebt. Dan weet ik wat ik moet hebben :)

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Follie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Ik had het iig tegen jou Krizzi ;), ik zit namelijk ook in het gebied van de KBG, dus ik was wel benieuwd naar welke smart-card jou gebruikt hebt. Dan weet ik wat ik moet hebben :)
Heeft KBG meerdere smartcards dan? En hoe kan een plastic kaartje iemand gebruiken?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb geen smartcard ingebruik, gewoon kabel op de floppy aansluiten en kijken maar, was fluitje van een cent. Maar ik zit dus met een beeldkwaliteit die minder is dan het samsung kastje terwijl ze dezelfde kabel gebruiken. Ook heb ik niet alle zenders dus ik denk dat ik nog even opnieuw moet scannen ofzo. Maar op het eerste gezicht werkt het allemaal heel simpel. :)

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik mediaportal naar de juiste frequentie range kan laten zoeken. :x

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:18
ik heb geen ervaring met dit soort dingen (hopelijk binnenkort wel (A))
maar mischien dat dit je verder helpt ?
http://wiki.team-mediapor...etherlands/NL_DVBC_Tuning

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ja dat had ik inderdaad ook gevonden, maar dan moet je iets aanpassen in een bepaald bestand ofzo, maar daar kan ik dus niks over vinden. :')

De bestanden weet ik te tevinden maar dan moet je er iets in veranderen, maar elk bestand lijkt hetzelfde te zijn. Misschien dat hier iemand met mediaportal werkt?

Beetje offtopic dit wel maar ok. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:33:
De bestanden weet ik te tevinden maar dan moet je er iets in veranderen, maar elk bestand lijkt hetzelfde te zijn. Misschien dat hier iemand met mediaportal werkt?
Ik gok dat het zo moet:

- maak een file KBG.dvbc
- zet daarin de volgende regel: 308000,64QAM,6900000
- sla het op in /<mediaportal directory>/Tuningparameters/
- als je nu in mediaportal config naar scannen gaat, kies je KBG..en dan zou het denk ik moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ah, bedankt! Ga ik meteen proberen! :D

Geluidswolk

Anoniem: 198805

Sa1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:01:
Heb inmiddels iets minder problemen met haperingen op m'n mediacenter. Het ligt denk toch aan m'n drivers / codexes combinaties. Heb nu PowerDVD als primaire MPEG2 codex ingesteld voor vista mce, het ging al iets beter.
Heb ook een dergelijk probleem met haperingen, maar kon niet vinden hoe ik PowerDVD als primaire MPEG2 codex moest instellen onder MCE onder Vista. Kun je een tipje van de sluier oplichten? (Ik gebruik het codex package KLCP)

Overigens heb ik een tweede probleem, vervlakking van het beeld en minder resolutie (lijkt wel of least significant bits uitvallen), dat ik met de PowerDVD codex hoop te kunnen oplossen.

Ik heb een HD2600XT die output naar Samsung Full-HD TV stuurt, het beeld komt van een FloppyDTV die met MCE samenwerkt, als ik het beeld vergelijk met dat direct afkomstig is van de HD-cable tuner van Samsung is er een duidelijke kwaliteitsvermindering, finetunen op kontrast en scherpte levert niets op.

Met de FireDTV software onder Vista heb ik het haperen wel kunnen verhelpen door de PowerDVD codex te selecteren; dat zijn zaken die vrij gemakkelijk te vinden zijn in FireDTV, voor MCE is me dat niet gelukt.

Gedownloade HD-films worden trouwens perfect weergegeven vanuit de HD2600XT op de Full-HD TV, dus lijkt het dat FloppyDTV of de drivers die met MCE samenwerken verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitsvermindering van de MPEG2 data?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 198805 op 21-02-2008 02:00 ]

• Sa1

Sa1

Anoniem: 198805 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:44:
[...]

Heb ook een dergelijk probleem met haperingen, maar kon niet vinden hoe ik PowerDVD als primaire MPEG2 codex moest instellen onder MCE onder Vista. Kun je een tipje van de sluier oplichten? (Ik gebruik het codex package KLCP)

Overigens heb ik een tweede probleem, vervlakking van het beeld en minder resolutie (lijkt wel of least significant bits uitvallen), dat ik met de PowerDVD codex hoop te kunnen oplossen.

Ik heb een HD2600XT die output naar Samsung Full-HD TV stuurt, het beeld komt van een FloppyDTV die met MCE samenwerkt, als ik het beeld vergelijk met dat direct afkomstig is van de HD-cable tuner van Samsung is er een duidelijke kwaliteitsvermindering, finetunen op kontrast en scherpte levert niets op.

Met de FireDTV software onder Vista heb ik het haperen wel kunnen verhelpen door de PowerDVD codex te selecteren; dat zijn zaken die vrij gemakkelijk te vinden zijn in FireDTV, voor MCE is me dat niet gelukt.

Gedownloade HD-films worden trouwens perfect weergegeven vanuit de HD2600XT op de Full-HD TV, dus lijkt het dat FloppyDTV of de drivers die met MCE samenwerken verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitsvermindering van de MPEG2 data?
zoeken op google naar vmcd.exe dan kom je vanzelf een linkje tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Gebruik van MCE en MediaPortal op een enkel systeem?
Ik ga er vanuit dat er mensen zijn die ervaring hebben zowel met MediaPortal als MCE
in combinatie met FloppyDTV onder Vista.
Mijn vraag is: kun je die 2 pakketten binnen een systeem draaien (uiteraard niet tegelijk), want in de installatieprocedure van de FloppyDTV staat aangegeven dat er m.b.t. de drivers een keuze gemaakt moet worden tussen "BDA drivers' en "MCE drivers". I
k heb gekozen voor MCE, maar zou ook wel eens MediaPortal willen proberen zonder daarvoor de FloppyDTV installatie er weer uit te moeten gooien.
Is daar een work-around/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:16:
Gebruik van MCE en MediaPortal op een enkel systeem?
Ik ga er vanuit dat er mensen zijn die ervaring hebben zowel met MediaPortal als MCE
in combinatie met FloppyDTV onder Vista.
Mijn vraag is: kun je die 2 pakketten binnen een systeem draaien (uiteraard niet tegelijk), want in de installatieprocedure van de FloppyDTV staat aangegeven dat er m.b.t. de drivers een keuze gemaakt moet worden tussen "BDA drivers' en "MCE drivers". I
k heb gekozen voor MCE, maar zou ook wel eens MediaPortal willen proberen zonder daarvoor de FloppyDTV installatie er weer uit te moeten gooien.
Is daar een work-around/oplossing voor?
Dat was ook mijn idee toen ik MCE op mijn HTPC zette. Denk dat het helaas niet gaat lukken. Ik heb overigens nooit getest wat mediaportal doet als je de MCE drivers gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245780

whoops eerst in oude topic gepost

Hoi

Ik heb een floppydtv (beta driver , alphacrypt Cam 3.14 en draai dit onder mediaportal aan gesloten op @home digitaal.

Het probleem, Ik kan alleen nog maar de vrije kanalen zien (nederland 1 , zender overzicht en nog iets ) van de overige kanalen kan ik wel de EPG zien maar zo gauw ik ze selecteer krijg ik zwart beeld.
Als ik naar de CI module ga krijg ik eerst de volgende foutmelding : error getting MMI object. daarna kan ik gewoon alles zien etc.

kortom hij laat geen gecodeerde kanalen meer zien....

Hoe kan ik dit oplossen ????
@home heb ik al gebeld en mijn kaart is wel goed geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(jarig!)
Staan er nog vreemde zaken in de support tool van Firedtv? Wat gebeurt er met de niet beta driver?

Ik begrijp uit je post dat het in het verleden wel gewerkt heeft? Hoe staan de cam instellingen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 245780 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:05:
whoops eerst in oude topic gepost

Hoi

Ik heb een floppydtv (beta driver , alphacrypt Cam 3.14 en draai dit onder mediaportal aan gesloten op @home digitaal.

Het probleem, Ik kan alleen nog maar de vrije kanalen zien (nederland 1 , zender overzicht en nog iets ) van de overige kanalen kan ik wel de EPG zien maar zo gauw ik ze selecteer krijg ik zwart beeld.
Als ik naar de CI module ga krijg ik eerst de volgende foutmelding : error getting MMI object. daarna kan ik gewoon alles zien etc.

kortom hij laat geen gecodeerde kanalen meer zien....

Hoe kan ik dit oplossen ????
@home heb ik al gebeld en mijn kaart is wel goed geactiveerd.
heel suf, maar weet je zeker dat hij goed om in je Floppy DTV zit? heb het zelf namelijk ook gehad.. als je door de CAM heen kijkt kan je eenvoudig zien hoe je kaart er in moet (chip moet op de pinnetjes komen). Vervolgens moet de CAM met de bovenkant onder zeg maar. Mocht dit het geval zijn dan klopt de melding ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkte in voorheen ook gewoon , de enige wijzingen zij de volgende :
*Heb de cam proberen te gebruiken in een Samsgung tv met andere @home kaart ( wat niet werkte )
*Heb een andere TV aangeschaft
Nadat het niet meer wertke heb ik dus de beta driver geinstalleerd en de cam geupdate naar 3.14
met de oude driver wertke het ook niet ...

de volgende instellingen staan in de CI tool

* CA mode : multi /Dynamisch
Smartcard Message : 10 sec
Force Reading progoma; PMT : off
CA-PMT time : 0s

heb al een beetje gespeeld met de instellingen maar het mocht niet baten. de CI tool ziet ook dat er een smart card inzit :
CA-system :0x0604
product /date/ token:
0:270F / x0628 / x0e00
1:EFFF/ x0628 / x0e00

en de kaart zit er goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik trouwens via FireDTV kijk krijg ik via de CI tool volgende melding :
You are not entitled to view this program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 245780 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:38:
als ik trouwens via FireDTV kijk krijg ik via de CI tool volgende melding :
You are not entitled to view this program
Hmmm...hebben ze je niet 'uitgezet'? Casema heeft dat bij mij een keer (per ongeluk) gedaan. Even bellen en ze een nieuwe activeringspuls laten sturen en het was weer voor elkaar. Je moet wel even (beleefd) aandringen, want in hun systeem staat dat ie open staat. En dat was dus niet zo.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga het vanavond nog even proberen met een kaart van de buren waarvan ik zeker weet dat hij het wel doet...
Maar op 1 of andere manier heb ik het idee dat er toch iets niet lekker zit...die melding van error getting MMI object zit me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik weet niet zeker of dit kan, maar ik kon er ook niks over vinden.

Ik heb een digitale kabel ontvanger Samsung DCB-9401R en een standaard pakket digitle TV van multikabel. deze ontvanger beschikt over een coax in en uit. als ik nou het coax singaal eerst door de decoder laat gaat, en dan aansluit op mijn tv-kaart Hauppauge HVR-1100.

Dan heb ik toch helmaal geen tv-kaart nodig die DVB-C ondersteund en toch ook geen CI omdat de smartcard al in de decoder van samsung zit. De tv-kaart kan gewoon over weg met digitaal signaal, want hauppauge zegt dat hij is gescikt voor DVB-(t).

hoe denken jullie hierover, ik heb weinig zin om weer een nieuwe tv-kaart aan teschaffen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Davidshadow13 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:02:

Ik heb een digitale kabel ontvanger Samsung DCB-9401R en een standaard pakket digitle TV van multikabel. deze ontvanger beschikt over een coax in en uit. als ik nou het coax singaal eerst door de decoder laat gaat, en dan aansluit op mijn tv-kaart Hauppauge HVR-1100.

Dan heb ik toch helmaal geen tv-kaart nodig die DVB-C ondersteund en toch ook geen CI omdat de smartcard al in de decoder van samsung zit. De tv-kaart kan gewoon over weg met digitaal signaal, want hauppauge zegt dat hij is gescikt voor DVB-(t).

hoe denken jullie hierover, ik heb weinig zin om weer een nieuwe tv-kaart aan teschaffen.
hier kom je met een beetje logisch nadenken al een heel eind... no offence natuurlijk, maar goed.

Die samsung sluit je normaal gesproken aan op je Analoge ingang van je TV, het signaal wathij uitpoept zal dus wel analoog zijn. Als jouw Hauppauge DVB-T signaal verwacht .. dan gaat dat niet werken natuurlijk. Kan jouw Hauppauge overweg met zowel Analoog signaal als DVB-T signaal dan zit je gebakken en gaat het dus gewoon werken. Maar waarschijnlijk zal je dus of een analoge TV kaart moeten kopen (zappen blijf je dan toch nog doen via je samsung) of je koopt een DVB-C kaart incl CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40
mphilipp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:19:
[...]

Hmmm...hebben ze je niet 'uitgezet'? Casema heeft dat bij mij een keer (per ongeluk) gedaan. Even bellen en ze een nieuwe activeringspuls laten sturen en het was weer voor elkaar. Je moet wel even (beleefd) aandringen, want in hun systeem staat dat ie open staat. En dat was dus niet zo.
Ja hij staat open in de zin van in het systeem. Wanneer de smartcard 3 maanden of langer niet is gebruikt staat die ook in de database dat de smartcard geactiveerd is maar dan moet er ook een signaal naar de smartcard worden gestuurd.

Dus dat die in het systeem staat zegt niet zo veel. Wel kan de medewerker alsnog een signaal sturen naar de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Davidshadow13 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:02:

De Samsung doet niet iets magisch met het signaal van de uitgaande COAX. Dat is en blijft gewoon hetzelfde als het ingaande signaal.

Verder, digitale signalen zijn er in vele soort en maten, dus het gaat er niet om dat je een tv-kaart hebt die met een digitaal signaal om kan gaan, maar dat deze met een specifieke smaak van een digitaal signaal om kan gaan. DVB-T is niet DVB-C. Een DVB-T (ether) gaat dus niet werken met DVB-C (kabel). Gaat alleen werken als er specifiek op de doos staat dat DVB-C word ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:37:
[...]

De Samsung doet niet iets magisch met het signaal van de uitgaande COAX. Dat is en blijft gewoon hetzelfde als het ingaande signaal.
Idd, volgens mij is dat gewoon een directe verbinding met je coax in, zodat je fijn analoog op kan nemen. Wie wil er nou digitaal opnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en inderdaad met een andere @home kaart geprobeerd. die werkte wel @ home gebeld ..nee alles stond goed ...toen heeft ze nog iets geprobeerd..( de kaart een beginsignaal geven ) en voila het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyBanally
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende kaart.

Terratec Cinergy C (DVB-C)
http://tven.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=475

Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Is het ook mogelijk om in nederland zenders te ontvangen zonder CAM en Smartcard?

Mijn provider: @Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Is het ook mogelijk om in nederland zenders te ontvangen zonder CAM en Smartcard?
Als je een provider hebt die de zenders doorgeeft zonder encryptie (FTC); ja. Alleen zijn die er niet zo veel. @home geeft maar een paar zenders door zonder encryptie. Voor meer info moet je toch echt de startpost goed doorlezen en door het topic bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:07

Priet

To boldly do what no one has..

RallyBanally schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:12:
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende kaart.

Terratec Cinergy C (DVB-C)

Heeft iemand ervaring met deze kaart?

Mijn provider: @Home
Ik heb de Cingery 1200 DVB-C. Erg fijn dingetje en die nieuwe software die erbij zit is ook erg mooi (Terratec Home Cinema ofzoiets) en er komen regelmatig updates van uit.

Werkt alleen niet icm Windows Media Center. En aangezien ik hier in Harderwijk zit met een lokale provider (CAI Harderwijk) heb ik geen smartcard nodig :) Maar volgens mij kun je die hierop ook niet aansluiten.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Priet schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:
Maar volgens mij kun je die hierop ook niet aansluiten.
Er zit een ide header op waarmee je er een CI op aan kan sluiten.
Daar moet dan weer een cam in, en daar de smartcard.
De terratec CI is vrij duur, dus dan kan je eigenlijk net zo goed een floppydtv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyBanally
Priet schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:
[...]

Ik heb de Cingery 1200 DVB-C. Erg fijn dingetje en die nieuwe software die erbij zit is ook erg mooi (Terratec Home Cinema ofzoiets) en er komen regelmatig updates van uit.

Werkt alleen niet icm Windows Media Center. En aangezien ik hier in Harderwijk zit met een lokale provider (CAI Harderwijk) heb ik geen smartcard nodig :) Maar volgens mij kun je die hierop ook niet aansluiten.
Ik ben een beetje een n00b op dit gebied, maar kun je met die kaart ook analoog signaal bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:13:
[...]
De terratec CI is vrij duur, dus dan kan je eigenlijk net zo goed een floppydtv kopen.
Is er tegenwoordig een Terratec CI dan? Ik dacht dat je alleen die van KNC1 erop kon prikken maar dat dat dan toch niet echt jofel werkte omdat de kaart net iets anders in elkaar zit dan de KNC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RallyBanally schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:58:
[...]

Ik ben een beetje een n00b op dit gebied, maar kun je met die kaart ook analoog signaal bekijken?
ff zoeken naar de specs van het apparaat en je weet het direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
job schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:13:
[...]
De Terratec Cinergy C (DVB-C) inclusief CI staat in de pricewatch voor 93 euro:
pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Dit vind ik toch vrij goedkoop in vergelijking met andere dvb-c kaarten inclusief CI, zoals de Technotrend C1500(HD) met CI en de FloppyDTV.

• RallyBanally
gertjan! schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:12:
[...]

De Terratec Cinergy C (DVB-C) inclusief CI staat in de pricewatch voor 93 euro:
pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Dit vind ik toch vrij goedkoop in vergelijking met andere dvb-c kaarten inclusief CI, zoals de Technotrend C1500(HD) met CI en de FloppyDTV.
Ik heb dit nagekeken, maar dit is incorrect. De kaart wordt namelijk geleverd zonder CI. Dit is een fout van de betreffende winkel. Dus er komt nog een goede 30 euro bij bovenop. :|

[ Voor 3% gewijzigd door RallyBanally op 28-02-2008 08:52 ]

• RallyBanally
Heb zonet de Terratec Cinergy C PCI HD binnengekregen en heb hem net even kunnen testen. Ik heb nog geen CI, maar dat is de volgende stap. Via @home krijg ik een aantal kanalen ongecodeerd binnen.

Opstelling:
Behuizing: Antec Fusion V2
Intel Celeron 2.4
Nvidea 6600LE 128mb
RAM: 1256mb
Windows Vista Ultimate
(sorry voor de verouderde systeem componenten. Het geld groeit me nog net niet op de rug :> )

Installatie:
-Kaartje erin geplaatst
-Driver cd erin
-Software wordt netjes geinstalleerd
-Na installatie wordt de software automatisch geupdate
-Hij ontvangt automatisch de regio instellingen. Dus ik kon gewoon @Home twente instellen en op een grote knop 'SCAN' klikken.
-Binnen 2 min had hij alle zenders gevonden.

Standaard instellingen:
Kwaliteit beeld: 9/10
Geluid: 9/10
Remote + software: 9/10 (de remote is basis, maar er zit goede software bij)
Software: 8/10

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RallyBanally schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:50:
Heb zonet de Terratec Cinergy C PCI HD binnengekregen en heb hem net even kunnen testen. Ik heb nog geen CI, maar dat is de volgende stap. Via @home krijg ik een aantal kanalen ongecodeerd binnen.

Opstelling:
Behuizing: Antec Fusion V2
Intel Celeron 2.4
Nvidea 6600LE 128mb
RAM: 1256mb
Windows Vista Ultimate
(sorry voor de verouderde systeem componenten. Het geld groeit me nog net niet op de rug :> )
Je systeem is prima, het enige waar je je voor hoeft te schamen is je OS. :+

Is de Cinergy C een andere kaart dan de 1200 dan? Is voor jouw kaart wel een CI te krijgen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RallyBanally schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:51:
[...]
Ik heb dit nagekeken, maar dit is incorrect. De kaart wordt namelijk geleverd zonder CI. Dit is een fout van de betreffende winkel. Dus er komt nog een goede 30 euro bij bovenop. :|
Ah...ik heb geen CI nodig, want ik werk met een softcam, die naar mijn (eigen, interne) cardserver kijkt. Werkt dat? De meeste kaarten hebben een CI, waar je dan een CAM bij moet kopen. Vraag is of dat ook zo werkt zonder CI. Ik zou eigenlijk niet weten waarom, maar ja...je weet nooit wat voo barricades men voor je opwerpt.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:14
werkt die Cinergy ook onder Vista Media Center?

Cinergy C is een andere kaart als de C1200 voor zover ik kan vinden. Voor elke kaart is een CI module te krijgen zeker bij Terratec. Die hebben nu een USB CI module. De vraag is alleen of dat werkt in MediaCenter.
Aangezien je dat volgens mij niet gebruikt maakt dat niet veel uit :)

• RallyBanally
W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:52:
[...]

Je systeem is prima, het enige waar je je voor hoeft te schamen is je OS. :+

Is de Cinergy C een andere kaart dan de 1200 dan? Is voor jouw kaart wel een CI te krijgen?
Ja...de Cinergy C is een opvolger en heeft ook HD ondersteuning...Normaal worden deze kaarten gebundeld met een CI...Er zit ook een aansluiting op, maar ik had met mijn stomme kop niet voor de bundel gekozen.

• job

job

W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Is er tegenwoordig een Terratec CI dan? Ik dacht dat je alleen die van KNC1 erop kon prikken maar dat dat dan toch niet echt jofel werkte omdat de kaart net iets anders in elkaar zit dan de KNC1?
al aardig wat jaren. Dit is blijkbaar een nieuwe versie er van (kan de oude niet zo snel vinden): http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=268
Probeer dat ding alleen eens in een winkel te vinden.
Althans de CI die bij de cynergy 1200 hoort heb ik nooit ergens kunnen vinden, dus hopen dat deze beter verkrijgbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-02-2008 18:56 ]

• RallyBanally
Camiel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:32:
werkt die Cinergy ook onder Vista Media Center?

Cinergy C is een andere kaart als de C1200 voor zover ik kan vinden. Voor elke kaart is een CI module te krijgen zeker bij Terratec. Die hebben nu een USB CI module. De vraag is alleen of dat werkt in MediaCenter.
Aangezien je dat volgens mij niet gebruikt maakt dat niet veel uit :)
Ik heb hem nog niet werkend gekregen onder MCE...ben nog aan het knutselen met de drivers. Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:18:
[...]

Ah...ik heb geen CI nodig, want ik werk met een softcam, die naar mijn (eigen, interne) cardserver kijkt. Werkt dat? De meeste kaarten hebben een CI, waar je dan een CAM bij moet kopen. Vraag is of dat ook zo werkt zonder CI. Ik zou eigenlijk niet weten waarom, maar ja...je weet nooit wat voo barricades men voor je opwerpt.
Interessant! Wie is je TV_beeld-provider?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
Dit is inderdaad erg interesant. Ik zit er aan te denken om een soortgelijk systeem te bouwen. Ik zit nu met een analoog UPC signaal maar ik heb al een schotel in de tuin staan waar ik live voetbal mee kijk via een setopbox. Nu zag ik dat Terratec ook deze kaartjes heeft voor DVC-S incl CI module. Ik hoop echt dat je het werkend gaat krijgen, dan durf ik het ook wel aan namelijk. Op de site staat leuk dat het werkt met WIndows Vista maar daar bedoelen ze volgens mij geen Vistra Mediacenter mee.

Helaas moet ik dan wel aan twee kaarten zien te komen om in die CI module te doen. Het mooist was geweesd als ze dual kaarten zouden maken. Dan scheeld heel wat componenten.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyBanally
Ik heb vandaag ook een CAM binnengekregen waar ik zolang mee mag testen. Het is de 'Matrix Revolutions'. Ik weet niet of het gaat werken op DVB-C, maar er zit wel irdeto 2 in. Vooralsnog moet ik nog even wachten op mijn CI slot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
RallyBanally schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:48:
Ik heb vandaag ook een CAM binnengekregen waar ik zolang mee mag testen. Het is de 'Matrix Revolutions'. Ik weet niet of het gaat werken op DVB-C, maar er zit wel irdeto 2 in. Vooralsnog moet ik nog even wachten op mijn CI slot :(
Misschien is het handig als je eerst eens dit topic doorneemt voordat je van alles gaat bestellen. Dan had je kunnen weten dat de AlphaCrypt Classic CAM de enige Irdeto 2 CAM is die je kan gebruiken voor de kabelbedrijven die gebruik maken van het Irdeto 2 Conditional Access System. Aan die Matrix Revolutions CAM het je dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyBanally
ArChie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:01:
[...]

Misschien is het handig als je eerst eens dit topic doorneemt voordat je van alles gaat bestellen. Dan had je kunnen weten dat de AlphaCrypt Classic CAM de enige Irdeto 2 CAM is die je kan gebruiken voor de kabelbedrijven die gebruik maken van het Irdeto 2 Conditional Access System. Aan die Matrix Revolutions CAM het je dus niets.
Weet ik, maar deze CAM heb ik gekregen. Ik ga hem proberen te modificeren voor irdeto 2. Schijnt te kunnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:18:
[...]
Ah...ik heb geen CI nodig, want ik werk met een softcam, die naar mijn (eigen, interne) cardserver kijkt.
Wat voor setup heb je dan? Ben ook wel geinteresseerd in die oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 150066 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:24:
[...]
Wat voor setup heb je dan? Ben ook wel geinteresseerd in die oplossing.
Nou...momenteel heb ik nog geen DVB-C kaart, maar ben me aan het oriënteren. En omdat ik nu een cardserver hebt die mijn dreamboxen ondersteunt, wil ik dat ook gaan gebruiken met mijn DVB-C kaart die straks in de HTPC komt te zitten. From there dat ik eigenlijk liever een kaart heb waar helemaal niet zo'n CI op zit, want die gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:06:
Nou...momenteel heb ik nog geen DVB-C kaart, maar ben me aan het oriënteren. En omdat ik nu een cardserver hebt die mijn dreamboxen ondersteunt, wil ik dat ook gaan gebruiken met mijn DVB-C kaart die straks in de HTPC komt te zitten. From there dat ik eigenlijk liever een kaart heb waar helemaal niet zo'n CI op zit, want die gebruik ik toch niet.
Ik heb jou deze vraag al eerder in een ander topic gesteld: Kijk jij momenteel digitale kabel (van @Home) via een Dreambox met behulp van een cardserver en een softcam? Dat dat bij satelliet kan is mij bekend, maar ik ben dus benieuwd of dat ook met digitale kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Beuzelarij schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:15:
Ik heb jou deze vraag al eerder in een ander topic gesteld: Kijk jij momenteel digitale kabel (van @Home) via een Dreambox met behulp van een cardserver en een softcam? Dat dat bij satelliet kan is mij bekend, maar ik ben dus benieuwd of dat ook met digitale kabel gaat.
Ik wel hem ook wel voor je beantwoorden.
Ja dat gaat prima icm @home. Ik heb hier tegenwoordig zelfs 2 dreamboxen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
job schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:19:
Dus zonder Alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja, er past geeneens een alphacrypt in mijn dreambox 600pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
job schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:19:
[...]
Heb je dan wel of geen originele (geactiveerde) @home smartcard nodig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 10:59
Kun je dit signal van de cardserver dan ook naar je mce bak toe sturen ?
Zo ja welk programma kan dit signal oppakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:24:
Ja, er past geeneens een alphacrypt in mijn dreambox 600pvr.
Maar je kunt wel met een normaal abo kaartje in een Dreambox werken. De Dreambox is reeds voorzien van de juiste CAM. In mijn oude 500C paste dat, en ook in de 7025 gaat dat prima. Ik heb alleen een Linux bak staan met Newcs erop, dus in mijn Dreambox zit geen kaart. Maar ik kan 'm wel uit de cardreader van de cardserver halen en in de dreambox steken. Op de Dreambox heb ik CCcam draaien (newcam kan ook) en die werkt prima als client voor die cardserver.

Ik heb van iemand anders wat info gekregen over hoe dit met een HTPC moet werken:
DVB Viewer 3.9.2
laaste versie van winCSC (acamd moet ook werken maar daar is de
configuratie wat moeilijker, voordeel is dan wel dat je dan softCSA niet nodig hebt)
laatste versie van softCSA

Met de Windows Media Centers (XP en/of Vista) is DVB-C sowieso lastig; standaard wordt het maar mondjesmaat ondersteunt. Via wat truuken zou het wel aan de praat te krijgen zijn, maar met een softcam/simulated cam (die je juist met cardsharen gebruikt) werkt het dan weer niet. Die situatie kan natuurlijk veranderen, maar daar is mij op dit moment niets van bekend. Media Portal is tegen card sharen en ondersteunt dus geen softcams. Kijken via DVB Viewer is dan de enige makkelijke optie. Dit is op zich geen straf, want het is een prima programma.
Dit heb ik dus van iemand die een werkende config heeft draaien. Moet dus geen enkel probleem zij. Ik kijk overigens bij Casema.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:09:
Maar je kunt wel met een normaal abo kaartje in een Dreambox werken. De Dreambox is reeds voorzien van de juiste CAM. In mijn oude 500C paste dat, en ook in de 7025 gaat dat prima. Ik heb alleen een Linux bak staan met Newcs erop, dus in mijn Dreambox zit geen kaart. Maar ik kan 'm wel uit de cardreader van de cardserver halen en in de dreambox steken. Op de Dreambox heb ik CCcam draaien (newcam kan ook) en die werkt prima als client voor die cardserver.
Zit er dan een Phoenix-kaartlezer o.i.d. aangesloten op je cardserver, of kan de server je kaart vanuit een Dreambox "inlezen"? Gaat het "updaten" van de kaart met zo'n configuratie ook goed, of moet de kaart af en toe in een officiële ontvanger worden gestopt?
Ik heb van iemand anders wat info gekregen over hoe dit met een HTPC moet werken:
Dat MCE niet met softcams overweg kan, wist ik. Dat Media Portal dat ook niet kan, verbaast me, maar is wel goed om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Mediaportal heeft ooit een build gehad (jaar of 2 geleden) waarmee het kon (na wat aanpassingen).
Maar omdat het in sommige landen verboden is zijn ze te chicken om het in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
job schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:21:
Mediaportal heeft ooit een build gehad (jaar of 2 geleden) waarmee het kon (na wat aanpassingen).
Maar omdat het in sommige landen verboden is zijn ze te chicken om het in te bouwen.
Probleem is natuurlijk dat je moeilijk onderscheid kunt maken tussen intern en via internet cardsharen. Intern is strict genomen misschien ook wel illegaal, maar toch algemeen geaccepteerd. Daarmee kun je dan een vergelijk trekken met bittorrent of usenet. Dat mag wel overal besproken worden, maar ook dat kan zowel legaal als illegaal worden gebruikt. Het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de gebruiker wat ie met een bepaalde techniek doet.

Je zou verwachten dat er in ieder geval dan toch goed werkende plugins voor Media Portal zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:17:
[...]
Zit er dan een Phoenix-kaartlezer o.i.d. aangesloten op je cardserver, of kan de server je kaart vanuit een Dreambox "inlezen"? Gaat het "updaten" van de kaart met zo'n configuratie ook goed, of moet de kaart af en toe in een officiële ontvanger worden gestopt?
Ik heb 2 phoenix programmers (die dus ook lezen) aan mijn server hangen. Updaten werkt idd niet, dus ik moet ze dan toch weer even in de dreambox steken. Dat is wel weer jammer en ik weet ook niet waar dat aan ligt. Maar je hebt daar alleen maar last van als je abo verandert. Het is niet zo dat Casema te pas en te onpas de boel onklaar maakt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:21:
Toch snap ik het niet helemaal. Het MC programma hoeft helemaal niets te doen. Er zijn nu eenmaal softcams en een programma als DVBviewer werkt er ook mee. Ze hoeven helemaal niets illegaals in hun programmatuur in te bouwen om een softcam te ondersteunen, ze moeten 'm alleen tolereren. Daar is niets illegaals aan, hoe gek je het ook bekijkt. Zoiets gaat toch gewoon via standaard API's?

Maar goed...zal wel aan mij liggen. Ik ga straks gewoon lekker met DVBviewer kijken zoals mijn PC klantjes ook doen. Geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:22:
Ik heb 2 phoenix programmers (die dus ook lezen) aan mijn server hangen. Updaten werkt idd niet, dus ik moet ze dan toch weer even in de dreambox steken. Dat is wel weer jammer en ik weet ook niet waar dat aan ligt. Maar je hebt daar alleen maar last van als je abo verandert. Het is niet zo dat Casema te pas en te onpas de boel onklaar maakt oid.
OK. Ik dacht dat er om de zoveel tijd een soort pulsje o.i.d. werd gegeven om de kaart werkend te houden. Maar als je niet van abonnement verandert, blijft de kaart in de server dus gewoon werken.
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:27:
Toch snap ik het niet helemaal. Het MC programma hoeft helemaal niets te doen. Er zijn nu eenmaal softcams en een programma als DVBviewer werkt er ook mee. Ze hoeven helemaal niets illegaals in hun programmatuur in te bouwen om een softcam te ondersteunen, ze moeten 'm alleen tolereren. Daar is niets illegaals aan, hoe gek je het ook bekijkt. Zoiets gaat toch gewoon via standaard API's?
Mee eens. Zolang er geen beveiliging gekraakt wordt, is er volgens mij niets aan de hand. Het zal wel het gevolg van een bepaalde angst zijn. Op sommige fora mag gek genoeg niet over software/techniek van card-sharen en soft-cams worden gesproken, maar wel over bittorrent en usenet. Op zich verwonderlijk, want al die technieken kunnen voor zowel legale als illegale doeleinden worden aangewend. Dat is de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker. Met een hamer kun je ook iemand de hersenen inslaan.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.