Da_Teach schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:51:
[...]
Firewire is voor externe apparaten niet voor interne kaarten. Ik heb volgens mij geen eens een interne firewire aansluiting dus moet de FloppyDTV naar buiten gaan om het daar aan te sluiten. Oftewel, bokiewokie oplossing. (for each his own)
Met een PCI kaart heb je dat niet, geen losse kabeltjes (zoals stroom / etc). Helaas wel een kabel naar het CI slot, deze is dan weer afwezig bij de FloppyDTV versie.
Liefst had ik gewoon 1 (pci/pci-e) kaart met ci-slot, zoals de Twinhan kaart. Maar ik had wat issues gehoord over dat bedrijf [twinhan] (haast geen support, etc) en die kaart is nergens te vinden.
Als je je nou even verdiept in de materie voordat je wat gaat brullen, scheelt weer typwerk......
De FloppyDTV is inderdaad een Firewire oplossing. Daar zullen ze heel bewust voor gekozen hebben, vermoedelijk vanwege het feit dat 1 FW aansluiting de volledige bandbreedte van 400mbit tot z'n beschikking kan hebben. Best handig met 'zwaar materiaal' als video/beeld.....
Dan zou het logisch ijn een extern kastje te maken, die is er ook de FireDTV.....
Echter de markt vroeg ook om een interne variant, zodat men met een alles in één kassie kan werken. FW wilden ze niet loslaten, logisch. Dus kwam er een FloppyDTV. Een oplossing in de vorm van een PCI kaart, althans qua formaat. Je kunt em overigens ook prima inbouwen in een 3,5" slot. Dat je dan een potentieel kabel 'probleem' hebt is onderkent; de floppyDTV kun je ook rechtstreeks op een firewire header op je moederbord prikken. (dan dus geen FW kabel naar buiten) Als ze alleen voor deze oplossing gekozen hadden waren de mensen met een aparte fw insteek kaart weer teleurgesteld geweest.
En wat dan nog dat er een fw kabel van intern naar extern/buiten loopt?
Onlangs nog wel eens naar de achterkant van je computer gekeken?
Dan kun je beter stellen dat de hele kabel zooi van een PC een bokiewokie oplossing is.....
EDIT:
Als jij geen FW header op je moederbord hebt, heb je waarschijnlijk een losse PCI (insteek) firewire kaart. Ook die hebben vaak nog een connector 'aan de binnen kant' zodat je nog steeds neit per se de fw kabel naar buiten hieft te leiden.....
Als je wel al onboard fw hebt, heb je zeer waarschijnlijk nog ergens een (vrije) header op je moederbord....
[
Voor 8% gewijzigd door
kaajee op 16-01-2008 13:49
]