[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Operations schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Ja en hoe neemt het htpc dan de tv op?
alleen met die ene decoder, en kijken doe je dan via het upc kastje, maar dan kan je niet zoals jij wilt 2x opnemen.

wat betreft het zappen, mijn oude technotrend c1500 zapte trager dan m'n huidige floppydtv, maar alles digitaal zapt trager dan analoog.. heeft met de techniek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:34
Sa1 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:56:
[...]
alleen met die ene decoder, en kijken doe je dan via het upc kastje, maar dan kan je niet zoals jij wilt 2x opnemen.

wat betreft het zappen, mijn oude technotrend c1500 zapte trager dan m'n huidige floppydtv, maar alles digitaal zapt trager dan analoog.. heeft met de techniek te maken.
O op die manier, dus mocht ik dan een ander abonnement nemen van upc werkt dat alleen op dat bakkie en blijft die kaart geen de FTA kanalen opnemen. Duidelijk daar heb ik dan niks aan.

Dus de snelheid van het zappen heeft nog wel te maken met welke kaart je hebt. Dacht nu aan de Terratec 1200 DVB-C, scheelt 50 euro met de floppydtv. Maar als het zappen echt merkbaar trager is neem ik toch liever die floppyDTV. Iemand die ervaring heeft met allebei?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Anoniem: 87819 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:43:
Zeer interessante topic! Een kleine opmerking: de link in de linux sectie van de start post is niet meer up to date, dit is nu:

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_Devices

(hier staan sublinks naar PCI, PCIe apparaten)
Fixed...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Sa1 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:56:
[...]

Als je 2x wilt opnemen neem je 2 tv kaarten en het upc kastje.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Is digitale tv van Casema, DVB-C, nou interlaced? Kijkt dat wel lekker? En maakt je tv hier nou progressive van, bijvoorbeeld een nieuwe hd-ready lcd?

[ Voor 82% gewijzigd door Y0ur1 op 10-01-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Y0ur1 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:15:
Is digitale tv van Casema, DVB-C, nou interlaced? Kijkt dat wel lekker? En maakt je tv hier nou progressive van, bijvoorbeeld een nieuwe hd-ready lcd?
Je LCD/Plasma kan maar één ding: zijn native resolutie in progressive scan (non-interlaced dus) tonen. Is de bron van een lagere resoluties, scaled ie up, en anders down. Is de bron interlace, de-interlaced ie het.

Ergo: het is dus grote onzin om speciaal een upscaling dvd speler te kopen. Dat gaat je alleen 'winst' opleveren als de de-interlacer/scaler van de speler beter is dan die van de tv. Het is niet zo dat je scherm ineens terug springt in de 720p stand als je 'm dat voert terwijl ie full hd is. Hij scaled de zaak dan gewoon op naar 1080p.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Krizzie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:12:
[...]

Als je 2x wilt opnemen neem je 2 tv kaarten en het upc kastje.
Ja dat snap ik maar dan is het toch zo dat de tv kaarten alleen maar de free to air kanalen weergeven? En het upc bakje afhankelijk van mijn abbonement eventueel meer kanalen kan weergeven? Alleen die niet FTA kanalen worden dan dus niet opgenomen (omdat die alleen maar door het upc bakje worden weergegeven).

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
Hoe gaat UPC de komende jaren zich ontwikkelen, blijven de zenders FTA op de kabel. Of gaat er toch weer een slot op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Termi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:54:
Hoe gaat UPC de komende jaren zich ontwikkelen, blijven de zenders FTA op de kabel. Of gaat er toch weer een slot op :?
Dat valt zonder glazen bol niet te zeggen.

Ze gaan "zo nu en dan" op slot volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Operations schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:25:
[...]

Ja dat snap ik maar dan is het toch zo dat de tv kaarten alleen maar de free to air kanalen weergeven? En het upc bakje afhankelijk van mijn abbonement eventueel meer kanalen kan weergeven? Alleen die niet FTA kanalen worden dan dus niet opgenomen (omdat die alleen maar door het upc bakje worden weergegeven).
Nee, als je gewoon je COAX in je UPC kastje doet kan je alle zenders ontvangen. Als je vervolgens je UPC kastje aansluit op een analoge TV kaart dan zal die gewoon alle zenders kunnen ontvangen. Nadeel hiervan is de analoog / digitaal conversie. De kwaliteit zal een stuk lager zijn dan dat je via een DVB-C ontvanger direct in je computer kijkt.
offtopic:
bij DVB-C heten het FTC kanalen (Free To Cable) bij DVB-T zoals digitenne is het inderdaad FTA (Free To Air). Beetje mierenneuken maar goed..

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 12-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Sa1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:30:
[...]
Nee, als je gewoon je COAX in je UPC kastje doet kan je alle zenders ontvangen. Als je vervolgens je UPC kastje aansluit op een analoge TV kaart dan zal die gewoon alle zenders kunnen ontvangen. Nadeel hiervan is de analoog / digitaal conversie. De kwaliteit zal een stuk lager zijn dan dat je via een DVB-C ontvanger direct in je computer kijkt.
offtopic:
bij DVB-C heten het FTC kanalen (Free To Cable) bij DVB-T zoals digitenne is het inderdaad FTA (Free To Air). Beetje mierenneuken maar goed..
O op die manier ja maar dan kan ik nu net zo goed mijn hauppage mce500 houden, kwaliteitsverlies is dan enorm als je het op de manier die jij noemt doet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Operations schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:52:
[...]

O op die manier ja maar dan kan ik nu net zo goed mijn hauppage mce500 houden, kwaliteitsverlies is dan enorm als je het op de manier die jij noemt doet toch?
ja precies, dan heb je inderdaad zat aan je MCE500, kwaliteit zal niet minder zijn dan gewoon analoge TV, maar t.o.v. direct digitale TV in je pc is het inderdaad een stuk minder. Net wat je wilt... k wilde het per sé niet. K ga er zeker in de toekomst nog een Floppy bij kopen. Alleen nu hoorde ik op een andere thread dat Casema oko aan het pilotten is met IPTV.. dat zou wel weer zuur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Sa1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:12:
[...]
ja precies, dan heb je inderdaad zat aan je MCE500, kwaliteit zal niet minder zijn dan gewoon analoge TV, maar t.o.v. direct digitale TV in je pc is het inderdaad een stuk minder. Net wat je wilt... k wilde het per sé niet. K ga er zeker in de toekomst nog een Floppy bij kopen. Alleen nu hoorde ik op een andere thread dat Casema oko aan het pilotten is met IPTV.. dat zou wel weer zuur zijn..
Nee dat wil ik niet, dan komt de 50 inch plasma ook slecht tot zijn recht ;) Dus dan maar gewoon of een floppy of een terratec kaartje. En hopen dat de kanalen FTC blijven en anders zie ik dat dan wel weer, die mce500 blijft er dan als backup toch maar inzitten denk ik zo :) Helemaal geen tv kunnen kijken is wel zo zuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Directe opname - De opname is een exacte kloon van het originele MPEG2/MPEG4 signaal, waardoor de beeldkwaliteit identiek is. Er zijn dus geen conversies, zoals dat bij de PVR kaarten en DVD/harddisk-recorders voor analoge kabel TV wel gebeurt.
Hieruit maak ik op dat Digitale TV 100% zonder verlies is vanwege het feit dat het digitaal is.
Bekabeling
DVB-C is bij goede ontvangst beter dan analoge kabel TV, maar bij een zwak signaal slecht te bekijken. Bij langere afstanden (ca. +7m) en/of het gebruik van splitters valt aan te raden:
  • een coax kabel met een dikke koperen kern
  • Hirschmann connectoren en eventueel een versterker
Deze zijn verkrijgbaar bij de betere satelliet- en hobby electronicazaak. Bouwmarkten verkopen over het algemeen rommel!
Hier wordt het tegendeel gezegd, namelijk dat er signaalverlies bij digitale Televisie kan optreden. Hoe zit dat nu precies?

Als laatste wil ik nog het volgende vragen:

Digitale Tv is toch hetzelfde kabeltje waar ook altijd Analoge TV uitkwam? Kan ik dan ook met een splittertje op de ene TV analoog kijken en de andere digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

philotra schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:25:
[...]
Hier wordt het tegendeel gezegd, namelijk dat er signaalverlies bij digitale Televisie kan optreden. Hoe zit dat nu precies?
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Die eerste quote gaat over opnemen; dat moet je even los zien van je signaalkwaliteit. In het algemeen:
Als je beeld hebt zonder blokjes, heb je 100% beeld. Storing of (te) zwakke signalen maken het beeld niet minder zoals bij analoge tv. Dwz: je kleuren worden niet minder ofzo. Bij storing in digitale tv krijg je blokjes en haperingen.
Digitale Tv is toch hetzelfde kabeltje waar ook altijd Analoge TV uitkwam?
Ja. Iedereen heeft het signaal voor digitale tv al. De decoder maakt het zichtbaar voor je.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

mphilipp schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:32:
[...]

Je haalt een aantal dingen door elkaar. Die eerste quote gaat over opnemen; dat moet je even los zien van je signaalkwaliteit. In het algemeen:
Als je beeld hebt zonder blokjes, heb je 100% beeld. Storing of (te) zwakke signalen maken het beeld niet minder zoals bij analoge tv. Dwz: je kleuren worden niet minder ofzo. Bij storing in digitale tv krijg je blokjes en haperingen.

[...]

Ja. Iedereen heeft het signaal voor digitale tv al. De decoder maakt het zichtbaar voor je.
Dus het digitale signaal is dus of perfect of hij ontvangt niet alles en je krijgt "artifacten" of haperingen in het beeld (dus perfect beeld of kapot beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Met name door de goede/interessante info in dit topic heb ik ook een FloppyDTV aangeschaft in combinatie met een AlphaCrypt CAM en smartcard van @Home.
Het installeren is allemaal goed gegaan, ik krijg ook een heleboel zenders door echter er is 1 probleem: na een aantal minuten (varierend van zo'n 10 tot 30 minuten) schakelt mijn PC plotseling uit. Ik ben niet heel technisch aangelegd maar heb het sterke vermoeden dat mijn voeding het probleem is (te zwak).
Technische gegevens van mijn configuratie:

* Intel Core Duo E6600 2,4 GHz
* Moederbord Asus I S775 P5L-VM 1394 C20 mATX
* 2 GB RAM
* Harde schijf 1x Hitachi 320 GB en 1x Hitachi 180 GB
* Grafische kaart: Sapphire ATI Radeon HD 2600XT (512MB)
* DVD RW Samsung SH-S182
* Voeding Trust Powermaster 420 W (PW-5250) met volgende spec voor +12V: 16 A / 192 Watt

Dit alles heeft altijd probeemloos gedraaid, tot ik dus sinds kort de FloppyDTV geinstalleerd heb en het boven beschreven probleem zich voordoet.

VRAAG aan de knappe koppen die dit topic regelmatig van goed tips voorzien:

Is mijn voeding inderdaad de oorzaak ? Kan het ook aan wijze van aansluiten zitten (ik denk dat ik alles goed gedaan heb) ? Wat raden jullie mij aan als oplossing ?
Bij voorbaat dank voor een snelle reactie !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

philotra schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Dus het digitale signaal is dus of perfect of hij ontvangt niet alles en je krijgt "artifacten" of haperingen in het beeld (dus perfect beeld of kapot beeld).
correct! :) kennis van me heeft ontzettend slechte kwali analoge TV ivm slecht signaal. De kwaliteit van z'n DTV is perfect alleen soms happerend beeld.. niets aan te doen.
Mai Pensato schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:48:
Met name door de goede/interessante info in dit topic heb ik ook een FloppyDTV aangeschaft in combinatie met een AlphaCrypt CAM en smartcard van @Home.
Het installeren is allemaal goed gegaan, ik krijg ook een heleboel zenders door echter er is 1 probleem: na een aantal minuten (varierend van zo'n 10 tot 30 minuten) schakelt mijn PC plotseling uit. Ik ben niet heel technisch aangelegd maar heb het sterke vermoeden dat mijn voeding het probleem is (te zwak).

* 2 GB RAM
* DVD RW Samsung SH-S182
* Voeding Trust Powermaster 420 W (PW-5250) met volgende spec voor +12V: 16 A / 192 Watt

Dit alles heeft altijd probeemloos gedraaid, tot ik dus sinds kort de FloppyDTV geinstalleerd heb en het boven beschreven probleem zich voordoet.

Is mijn voeding inderdaad de oorzaak ? Kan het ook aan wijze van aansluiten zitten (ik denk dat ik alles goed gedaan heb) ? Wat raden jullie mij aan als oplossing ?
denk niet dat je in dit topic je antwoord gaat vinden, heeft niet echt te maken namelijk met DTV.

Het zou inderdaad je voeding kunnen zijn, maar ook je CPU of andere onderdelen. :) Hoe gaat het met je temps.. als je je floppy der niet aan hebt hangen en je draait een cpu burn testje, blijft hij dan wel draaien.. dat soort dingen..

[ Voor 109% gewijzigd door Sa1 op 14-01-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 17:09
Lastig. Ligt vooral aan de specs van de PSU, maar die kan ik op de website niet terugvinden en de plaatjes zijn te klein om ze te zien. +12V rails is maar 1 deel van het verhaal, zou ook even kijken naar de 5v en 3.3v rails en wat die samen kunnen hebben. 420W zou genoeg moeten zijn, mits het een goede voeding is en die genoeg op alle lijnen kan leveren. (zoals W3ird_N3rd/Krizzie hieronder opmerken, Trust staat niet bekend om zijn goede kwaliteit.)

Zou beginnen met case openmaken, en alles even goed aandrukken en alle aansluitingen checken.

Verder zou ik een paar verschillende scenarios proberen qua gebruik. E.g. PC opstarten en 30-60 minuten helemaal niks laten doen. Eentje waarbij je de FloppyDTV gebruikt en eentje waarbij je hem vol belast (CPU, GPU, FloppyDTV, HD's, etc). Als het echt de voeding is, zou die in het laatste geval er bijna meteen mee op moeten houden. Lees tijdens het testen de voltage waardes uit met Speedfan .

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-01-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als er Trust, Maxpower of Sweex op staat hoef je geen specs meer te posten hoor. Dan weten we het al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

* 2 GB RAM
* DVD RW Samsung SH-S182

Ik zou zelf nooit iets van m'n hardware door trust rommel laten voeden, komt misschien wat bot over. Maar het is echt B-Merk spul en dat merk je meteen. Als er ook maar iets fout gaat nemen die krengen meestal je hele pc mee de prullenbak in. Als ik jou was zou ik de Trust vervangen door een voeding van Coolermaster van gelijk Wattage (volgens mij zijn die een van de goedkopere met goede kwaliteit) welke rond de 40 euro kost volgens mij. :)

Misschien ligt het probleem niet daar, maar ik zou me al een stuk beter voelen als die voeding vervangen is. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sa1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:50:
[...]
correct! :) kennis van me heeft ontzettend slechte kwali analoge TV ivm slecht signaal. De kwaliteit van z'n DTV is perfect alleen soms happerend beeld.. niets aan te doen.
Nou...je kunt de kabelaar laten komen om de boel te laten doormeten. Eerst checken direct aan het punt waar de kabel het huis binnenkomt. Is het daar ook slecht, ligt het aan de kabelaar. Wél opletten dat je de juiste (full metal) connectoren hebt die correct gemonteerd zijn.
De kabelaar kan vaak heel veel doen om het signaal bij te regelen. Er is altijd iets aan te doen. Ligt het niet aan de kabelaar, vervang dan de connectoren door metalen exemplaren. Zet een (regelbare) versterker in. Dat hoeft écht geen dure te zijn, zolang ie maar regelbaar is. Begin met versterker in het midden en probeer de signaal ruis verhouding (SNR) en de bit error rate (BER) zichtbaar te maken met een tooltje. Zo kun je zien of het beter wordt. SNR moet zo hoog mogelijk zijn en de BER 0 (nul). Als ie af en toe een beetje omhoog gaat is het doorgaans niet erg; structureel boven de 1000 is erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Laatst online: 05-06 20:16
Heeft iemand de kaart van Satelco eens uitgeprobeerd?

http://www.satelco.de/htm...s_dvb_c.php?s=Produktinfo

Ik weet het niet waarom, maar intern firewire doorlussen enzo voelt gewoon bokiewokie aan... 8)7
(zeg niet dat het zo is maar zo voelt ut wel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Volgens mij is Firewire een stukkiewukkie sneller dan PCI dus wat er zo Bokiewokie aan is. :+

Het is laat en Krizzie moet naar bed. :/

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Krizzie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:44:
Volgens mij is Firewire een stukkiewukkie sneller dan PCI dus wat er zo Bokiewokie aan is. :+

Het is laat en Krizzie moet naar bed. :/
hoe kom je daar nou toch weer bij?

PCI: http://en.wikipedia.org/w...al_Component_Interconnect
dus 133MB/sec

en firewire is 400Mb/sec, megabit dus. Hele kromme berekening kom je op zo'n 50MB/sec uit (delen door 8 ).

Maarja, wat bokiewokie der aan is dat is dan weer een vraag? k ben blij dat het intern doorgelust kan worden anders zou ik alles aan d ebuitenkant van m'n kast hebben.. nu heb ik alleen m'n CAM aan de buitenkant en het verloopstukje voor de antenne.... verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
Sa1 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:46:
Maarja, wat bokiewokie der aan is dat is dan weer een vraag?
Firewire is voor externe apparaten niet voor interne kaarten. Ik heb volgens mij geen eens een interne firewire aansluiting dus moet de FloppyDTV naar buiten gaan om het daar aan te sluiten. Oftewel, bokiewokie oplossing. (for each his own)

Met een PCI kaart heb je dat niet, geen losse kabeltjes (zoals stroom / etc). Helaas wel een kabel naar het CI slot, deze is dan weer afwezig bij de FloppyDTV versie.

Liefst had ik gewoon 1 (pci/pci-e) kaart met ci-slot, zoals de Twinhan kaart. Maar ik had wat issues gehoord over dat bedrijf [twinhan] (haast geen support, etc) en die kaart is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Sa1 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:46:
[...]
hoe kom je daar nou toch weer bij?

PCI: http://en.wikipedia.org/w...al_Component_Interconnect
dus 133MB/sec

en firewire is 400Mb/sec, megabit dus. Hele kromme berekening kom je op zo'n 50MB/sec uit (delen door 8 ).

Maarja, wat bokiewokie der aan is dat is dan weer een vraag? k ben blij dat het intern doorgelust kan worden anders zou ik alles aan d ebuitenkant van m'n kast hebben.. nu heb ik alleen m'n CAM aan de buitenkant en het verloopstukje voor de antenne.... verder niets.
Die 133MB moet wel door alle pci sloten gedeeld worden.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Da_Teach schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:51:
[...]

Firewire is voor externe apparaten niet voor interne kaarten. Ik heb volgens mij geen eens een interne firewire aansluiting dus moet de FloppyDTV naar buiten gaan om het daar aan te sluiten. Oftewel, bokiewokie oplossing. (for each his own)

Met een PCI kaart heb je dat niet, geen losse kabeltjes (zoals stroom / etc). Helaas wel een kabel naar het CI slot, deze is dan weer afwezig bij de FloppyDTV versie.

Liefst had ik gewoon 1 (pci/pci-e) kaart met ci-slot, zoals de Twinhan kaart. Maar ik had wat issues gehoord over dat bedrijf [twinhan] (haast geen support, etc) en die kaart is nergens te vinden.
Als je je nou even verdiept in de materie voordat je wat gaat brullen, scheelt weer typwerk......

De FloppyDTV is inderdaad een Firewire oplossing. Daar zullen ze heel bewust voor gekozen hebben, vermoedelijk vanwege het feit dat 1 FW aansluiting de volledige bandbreedte van 400mbit tot z'n beschikking kan hebben. Best handig met 'zwaar materiaal' als video/beeld.....

Dan zou het logisch ijn een extern kastje te maken, die is er ook de FireDTV.....
Echter de markt vroeg ook om een interne variant, zodat men met een alles in één kassie kan werken. FW wilden ze niet loslaten, logisch. Dus kwam er een FloppyDTV. Een oplossing in de vorm van een PCI kaart, althans qua formaat. Je kunt em overigens ook prima inbouwen in een 3,5" slot. Dat je dan een potentieel kabel 'probleem' hebt is onderkent; de floppyDTV kun je ook rechtstreeks op een firewire header op je moederbord prikken. (dan dus geen FW kabel naar buiten) Als ze alleen voor deze oplossing gekozen hadden waren de mensen met een aparte fw insteek kaart weer teleurgesteld geweest.
En wat dan nog dat er een fw kabel van intern naar extern/buiten loopt?
Onlangs nog wel eens naar de achterkant van je computer gekeken?
Dan kun je beter stellen dat de hele kabel zooi van een PC een bokiewokie oplossing is.....

EDIT:
Als jij geen FW header op je moederbord hebt, heb je waarschijnlijk een losse PCI (insteek) firewire kaart. Ook die hebben vaak nog een connector 'aan de binnen kant' zodat je nog steeds neit per se de fw kabel naar buiten hieft te leiden.....
Als je wel al onboard fw hebt, heb je zeer waarschijnlijk nog ergens een (vrije) header op je moederbord....

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 16-01-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
kaajee schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:47:
De FloppyDTV is inderdaad een Firewire oplossing. Daar zullen ze heel bewust voor gekozen hebben, vermoedelijk vanwege het feit dat 1 FW aansluiting de volledige bandbreedte van 400mbit tot z'n beschikking kan hebben. Best handig met 'zwaar materiaal' als video/beeld.....
Zou jij zeggen dat de PCI bus hiervoor niet geschikt zou zijn (meer bandbreedte etc) ? Psies.

Ik zeg helemaal niet dat Firewire niet geschikt is voor zoiets als dit, ik vind alleen de oplossing minder prettig. Er is ook geen rede te bedenken waarom ik een intern apparaat op Firewire aan zou sluiten. Een goeie rede voor hun is dat ze gelijk (zonder veel poespas) FloppyDTV kunnen laten werken op de Mac, maar die heb ik niet dus boeit mij dat ook niks.

Die 400mbit is ook compleet onnodig gezien zelfs HDTV gebruikt volgens mij minder als 20mbit gebruikt (meeste zenders zijn rond de 8mbit dacht ik?). Want zo 'zwaar' is de kabel niet (hebben ze de ruimte niet voor).

Maar dat door lussen binnen de pc vind ik een bokiewokie oplossing en zou ik liever niet hebben. (iets wat ik al zei in mijn eerste post, zo voelt het voor mij, dat is iets persoonlijks)

Anyways, vergeet al dit en beantwoord dan alleen de vraag als je ervaring hebt met de Satelco DVB-C kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_Teach op 16-01-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2008/01/basisbijdrage_smartcard_z_2.shtml

Het lijkt erop dat een dualtuner setup toch eindelijk een betaalbare (qua maandelijkse kosten i.i.g. ;)) oplossing wordt voor de casema en de @home klanten als ik. Eindelijk een 2de smartcard gratis i.p.v. 2x de volle mep voor je abbo betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Wat me wel opvalt in dat artikel:
Volgens woordvoerder Gradus Vos is de bijdrage "om de kosten te dekken voor software-updates, uitbreiding van de EPG, etc," en is deze bijdrage te vergelijken met de kosten die betaalt worden voor je bankpas en creditcard.
Dat is dus ###, en geeft maar weer blijk dat het tijd word voor concurrentie op de kabel.

a) Ik heb betaald voor de STB en de kosten voor software-updates horen daarbij. Dat is ondersteuning /support van de fabrikant. Vreemd genoeg word er tevens door @home beweerd dat er geen updates meer voor de Humax IR-Fox komen, ondanks dat er nog altijd problemen mee zijn. Beetje vreemd om te betalen voor ondersteuning die je niet krijgt en sowieso van een fatsoenlijke fabrikant al hoort te krijgen.

b) Uitbreiding van de EPG? Ik snap niet wat ik me daarbij moet voorstellen, gaat @home typ-miepen inhuren om handmatig de EPG bij te werken als er door de zender geen informatie over iets word gelevert?

c) Verschil tussen bankpasje en CC is dat er ik er een dienst voor terugkrijgt. Een smartcard is voor een basis-abbo niet nodig maar word opgelegd. Kan net zo goed FTA op de kabel, aangezien de mensen die het signaal ontvangen al een basis abo moeten hebben. Ik moet dus betalen voor een dienst, die ik niet nodig heb, die technisch niet nodig en eigenlijk helemaal niks toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Da_Teach schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:50:
Heeft iemand de kaart van Satelco eens uitgeprobeerd?

http://www.satelco.de/htm...s_dvb_c.php?s=Produktinfo

Ik weet het niet waarom, maar intern firewire doorlussen enzo voelt gewoon bokiewokie aan... 8)7
(zeg niet dat het zo is maar zo voelt ut wel aan)
Die kaart is KNC1-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

Sa1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:50:
[...]

[...]

denk niet dat je in dit topic je antwoord gaat vinden, heeft niet echt te maken namelijk met DTV.

Het zou inderdaad je voeding kunnen zijn, maar ook je CPU of andere onderdelen. :) Hoe gaat het met je temps.. als je je floppy der niet aan hebt hangen en je draait een cpu burn testje, blijft hij dan wel draaien.. dat soort dingen..
het haperende signaal voor DTV heeft zeer waarschjnlijk te maken met de slechte kwaliteit van het signaal omdat je aangeeft dat analoog slecht is. Het slechte analoge signaal is in 99% van de gevallen terug te voeren op een verkeerde aansluitdoos, slechte / te lange snoeren / stekkers splitters al of niet verkeerd gemonteerd. Bij digitaal gaat het lang goed omdat de box tot zekere hoogte bitfouten kan corrigeren. Als het foutpercentage echter over een bepaalde waarde komt en niet meer te corrigeren valt uit zich dat in blocking tot uiteindelijk geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

offtopic:
uhh, omdat ik nu al 2 reacties heb gehad over slechte kwaliteit enzo. Het gaat neit om mij maar om een collega van me. Hij heeft er al twee keer op kosten van casema en monteur bij gehad. De tweede keer wilden ze niet komen eigenlijk maar toen hij aangaf dat als er niets mis zou zijn dat hij de kosten zou betalen kwamen ze toch. Wederom hebben ze niets gevonden maar oook ná 3 maand nog geen factuur gestuurd. Ze beweren dus dat er niets aan de hand is. Hij heeft het inmiddels geaccepteerd en vindt het wel best. Bedankt iig voor de behulpzaamheid, das wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik weet niet hoe de stand van zaken bij ons thuis is, maar mijn ma beweert dat we digitale tv hebben maar geen smart card. Als ik dus DVB-C op m'n pc'tje wil ontvangen heb ik dus nodig: een tuner, een eventuele CI én een smart card?

Naar mijn ervaring (en dat was alweer een paar jaar terug) zag digitaal er bij ons altijd heel lelijk uit (blokken e.d.) en kijken we eigenlijk alleen maar analoog. Ik vraag me af of het toch nog de moeite waard is om een digitale tuner / kaart te kopen in plaats van een analoge. Want als het op een tv slecht is, dan is het 4 meter verderop met een full hd monitor waarschijnlijk drie keer zo lelijk.

Wat denken jullie? Is digitaal de kosten waard of zal ik toch maar een analoog kaartje er in prikken? Ik denk dat het aanbod in analoge tv nog wel een tijdje blijft en ik heb er absoluut geen moeite mee...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:13:
c) Verschil tussen bankpasje en CC is dat er ik er een dienst voor terugkrijgt. Een smartcard is voor een basis-abbo niet nodig maar word opgelegd. Kan net zo goed FTA op de kabel, aangezien de mensen die het signaal ontvangen al een basis abo moeten hebben. Ik moet dus betalen voor een dienst, die ik niet nodig heb, die technisch niet nodig en eigenlijk helemaal niks toevoegd?
Tsja...ze kunnen het noemen zoals ze willen, maar iedereen die een klein beetje realistisch is, weet wat er gebeurt als extra kaarten gratis (of heel goedkoop) zijn. Jij neemt een volledig abo samen met de buurman en deelt de kosten. Toch? Want zó zijn wij Nederlanders ook wel weer...

De Zesko bedrijven moesten deze stap overigens wel nemen, en ik zag 'm ook aankomen. Zoals in het artikel staat, is het bij Multikabel als erg goedkoop. Dus ja...na die fusie kun je niet bij de Multikabel mensen aankomen met een hoge bijdrage voor extra kaarten.

Het is allemaal de 'schuld' van het systeem dat zij hebben gekozen. Als ze hadden geopteerd voor het UPC model, had geen hond zonder te betalen kunnen kijken. Maar nu kun je card sharen, kaarten meenemen, uitlenen en straks abo's delen zonder ingewikkelde hardware. Aan de ene kant goed natuurlijk, want nu kun je met een Dreambox/dBox of HTPC met DVB-C kaart leuk kijken voor wènig (dmv card sharen dus).

[edit]Het commentaar op die site is ook erg slim:
Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen probleemloze "goedgekeurde" ontvanger en andere ontvangers gebruiken dan de "goedgekeurde" ontvangers mogen we ook niet.
Ik kan nergens vinden dat Casema abonnees geen alternatieve decoders mogen gebruiken. Ik heb ooit de helldesk van Kazema gebeld omdat een abo-update niet goed was uitgevoerd (ik stond helemaal op zwart). Vragen ze of ik de 'error-19 preview expired' oid zie. Nee, natuurlijk niet...ik heb een Dreambox 7025. Die kende die vent niet, maar hij hielp me toch. Ik zei 'm welke melding de box gaf en daar kon ie wel wat mee. Dreamboxen werken trouwens prima. Kaartje erin en gaan. Geen enkel probleem. En volgens mij werken ze nog beter dan die 'legale' decoders. In ieder geval heb je veel meer mogelijkheden door de leuke plugins die je kunt downloaden met hele handige dingetjes.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 16-01-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Maar ik had wat issues gehoord over dat bedrijf [twinhan] (haast geen support, etc) en die kaart is nergens te vinden.
Dat is tegenwoordig ook niet meer nodig. Bij mij werkt de kaart met de laatste drivers prima!
Geen spontane reboots meer en ook in x64 werkt het tegenwoordig uitstekend. Schijnt alleen nog een probleem met >4GB intern op x64 te bestaan. Maar daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
mphilipp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:28:
[edit]Het commentaar op die site is ook erg slim:

[...]

Ik kan nergens vinden dat Casema abonnees geen alternatieve decoders mogen gebruiken. Ik heb ooit de helldesk van Kazema gebeld omdat een abo-update niet goed was uitgevoerd (ik stond helemaal op zwart). Vragen ze of ik de 'error-19 preview expired' oid zie. Nee, natuurlijk niet...ik heb een Dreambox 7025. Die kende die vent niet, maar hij hielp me toch. Ik zei 'm welke melding de box gaf en daar kon ie wel wat mee. Dreamboxen werken trouwens prima. Kaartje erin en gaan. Geen enkel probleem. En volgens mij werken ze nog beter dan die 'legale' decoders. In ieder geval heb je veel meer mogelijkheden door de leuke plugins die je kunt downloaden met hele handige dingetjes.
Het gaat er natuurlijk om dat het bullshit is om die `basisbijdrage smartcard` (o.a.) te betalen voor software updates die:
1. zesko zelf niet maakt
2. nodig zijn omdat decoders keer op keer te vroeg in de markt gezet worden en vol met bugs zitten

Die decoders zijn ook de hoofdreden waarom ik tegenwoordig via een htpc tv kijk, het begon met een sagem waarbij je tijdens het switchen van kanaal koffie kon gaan zetten, vervolgens een nokia die minimaal 1x per dag gereset moest worden door de stekker uit het stopcontact te halen omdat die vastliep en als laatste een samsung hd decoder die al dead on arrival was, vervolgens na 6 weken reparatie binnen 2 weken weer stuk ging en waarvan uiteindelijk een paar maanden na het verlopen van de garantie de ir ontvanger van overleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
mphilipp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Tsja...ze kunnen het noemen zoals ze willen, maar iedereen die een klein beetje realistisch is, weet wat er gebeurt als extra kaarten gratis (of heel goedkoop) zijn. Jij neemt een volledig abo samen met de buurman en deelt de kosten. Toch? Want zó zijn wij Nederlanders ook wel weer...
Maar dat is nog geen reden om voor het basispakket ook een Smartcard te vragen. Daar valt niks aan te delen. En card-sharing, volgens mij komt dat relatief weinig voor en als het voorkomt bij een beperkte groep die bijvoorbeeld graag film1 e.d. willen. Dan hadden ze beter alleen voor die pakketten het per smart-card gebeuren kunnen invoeren.
Vragen ze of ik de 'error-19 preview expired' oid zie. Nee, natuurlijk niet...ik heb een Dreambox 7025. Die kende die vent niet, maar hij hielp me toch. Ik zei 'm welke melding de box gaf en daar kon ie wel wat mee.
De foutcodes zijn standaard. e19 is niet iets van @home/zesko, dat spuugt elke CAM uit (softcam weet ik trouwens niet, maar das vast te configgen, staat vast in de specs). Alleen gebruiken ze bij @home/zesko hun eigen vertaling voor die foutcode.
Dreamboxen werken trouwens prima. Kaartje erin en gaan. Geen enkel probleem. En volgens mij werken ze nog beter dan die 'legale' decoders. In ieder geval heb je veel meer mogelijkheden door de leuke plugins die je kunt downloaden met hele handige dingetjes.
Same here, ken eigenlijk niemand die problemen heeft met een Dreambox. Alleen het configureren/installeren is wat lastiger, maar als het eenmaal draait...
Damandan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:54:
Dat is tegenwoordig ook niet meer nodig. Bij mij werkt de kaart met de laatste drivers prima!
Geen spontane reboots meer en ook in x64 werkt het tegenwoordig uitstekend. Schijnt alleen nog een probleem met >4GB intern op x64 te bestaan. Maar daar wordt aan gewerkt.
Twinhan (Azurewave/AsusTek) drivers zijn nog steeds niet optimaal qua performance. Huidige drivers zijn nog altijd tiende to bijna een hele seconde langzamer qua zappen als voorheen. DPC latenxy tijdens gebruik zou ik ook nog niet optimaal noemen. BSOD problemen lijken te verholpen, maar ze testen met Driver Verifier durf ik nog niet. Wat ik vooral jammr vind aan Twinhan is dat wel kaarten onder hun eigen naam aanbieden, maar absoluut geen support bieden. Nada. Alleen DigitalRise en een Nederlandse importeur lijken ze te kunnen bereiken, maar dan nog duurt het enorm lang voordat er uiteindelijk iets te voorschijn komt. Kaarten zijn al een paar jaar op de markt en pas nu lijken de eerste stabiele driverversies eruit te rollen.
Hardcell schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:31:

Het gaat er natuurlijk om dat het bullshit is om die `basisbijdrage smartcard` (o.a.) te betalen voor software updates die:
1. zesko zelf niet maakt
2. nodig zijn omdat decoders keer op keer te vroeg in de markt gezet worden en vol met bugs zitten
Ik denk ook niet dat het geld daar daadwerkelijk naar toe gaat. Mocht het wel zo zijn, dan neem ik aan dat ik bij @home 10 euro korting kan krijgen omdat ik met 1 Smartcard geen gebruik maak van hun meuk :-) Maar ik denk gewoon dat ze het aangrijpen om extra inkomsten te generen, omdat klanten immers niet beter weten. Dat laatste stoot me nog het meest tegen het been, omdat bedrijven steeds vaker op die manier klanten misleiden en afwimpelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-01-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:10:
Maar dat is nog geen reden om voor het basispakket ook een Smartcard te vragen. Daar valt niks aan te delen.
Tsja...maar dat basispakket kost je ook - op de eenmalige bijdrage na - helemaal niets extra's. Wel weer typisch Hollandsch om over die paar tientjes te gaan zeiken. Moet écht alles gratis zijn? Basispakket digitaal kost €29,95 ex-decoder. Dat willen ze gewoon hebben, dus dan krijgen ze het tóch wel. Nu koppelen ze het tenminste aan de kaart. Ze kunnen ook een of andere vage constructie maken om zo die centjes toch te kunnen vangen. Dingen kosten geld; Casema et al willen geld verdienen. Is heel simpel.
En card-sharing, volgens mij komt dat relatief weinig voor en als het voorkomt bij een beperkte groep die bijvoorbeeld graag film1 e.d. willen.
Vergeet onze allochtone medemens niet. Die hebben niet allemaal een schotel (die bovendien in toenemende mate wordt geweerd). Maar het blijft een relatief kleine groep. Hoe simpel het ook is voor de doorgewinterde twiekert, zo moeilijk is het voor de computerfoben.
De foutcodes zijn standaard. e19 is niet iets van @home/zesko, dat spuugt elke CAM uit
Volgens mij komen die codes uit een apparaat. Ik snap ook wel dat ze niet van Kazema zijn. Maar mijn Dreambox zegt niet e19 preview expired, maar gewoon dat ie het kanaal niet kan descramblen. Want dat is ook wat er gebeurt. Of ie in de achtergrond e19 roept weet ik niet, maar het lijkt mij een typische apparaat error-melding. Elk apparaat zijn eigen foutboodschappen. Maar goed, dit is verder niet echt relevant voor dit topic denk ik. Mijn punt was hopelijk duidelijk en had vrij weinig te maken met de herkomst of betekenis van de melding. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Phrantic schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:04:
Ik weet niet hoe de stand van zaken bij ons thuis is, maar mijn ma beweert dat we digitale tv hebben maar geen smart card. Als ik dus DVB-C op m'n pc'tje wil ontvangen heb ik dus nodig: een tuner, een eventuele CI én een smart card?

Naar mijn ervaring (en dat was alweer een paar jaar terug) zag digitaal er bij ons altijd heel lelijk uit (blokken e.d.) en kijken we eigenlijk alleen maar analoog. Ik vraag me af of het toch nog de moeite waard is om een digitale tuner / kaart te kopen in plaats van een analoge. Want als het op een tv slecht is, dan is het 4 meter verderop met een full hd monitor waarschijnlijk drie keer zo lelijk.

Wat denken jullie? Is digitaal de kosten waard of zal ik toch maar een analoog kaartje er in prikken? Ik denk dat het aanbod in analoge tv nog wel een tijdje blijft en ik heb er absoluut geen moeite mee...
Ik heb een tijdje een TV kaart in de pc gehad (Pinnacle PCTV PRO) en op normaal formaat zag het er goed uit, maar zodra je naar fullscreen ging (19" lcd 1280 1024) kon je de pixels tellen en de ruis als bijna stof van je scherm halen. Als ik ooit nog een tv-kaart koop dan wordt het zekerweten een digitale. Op onze 37" lcd beneden ziet het er net zo uit, hoewel je er verder van af zit merk je er minder van, maar vergeleken digitaal is het gewoon zwaar klote beeld. Op de pc zit je misschien 60cm van je scherm af? Dan is analoog gewoon ruk imo. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
mphilipp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:29:
Nu koppelen ze het tenminste aan de kaart. Ze kunnen ook een of andere vage constructie maken om zo die centjes toch te kunnen vangen. Dingen kosten geld; Casema et al willen geld verdienen. Is heel simpel.
Dat het geld kost snap ik ook wel. Maar nu kost het mij en een berg geld (Alphacrypt van 100 euro+) en digitaal zappen is gewoon traag (2.5 -3.5s) terwijl dat zonder encryptie < 1.5 seconde is. Dus ik betaal 100,- extra + 10,-/jaar voor iets wat ik niet wil, niet nodig en er ook nog eens voor zorgt dat ik niet lekker meer kan zappen.
Vergeet onze allochtone medemens niet.
Als het populair is onder die groep om te card-sharen, laat die groep dan ook maar betalen.
Elk apparaat zijn eigen foutboodschappen. Maar goed, dit is verder niet echt relevant voor dit topic denk ik. Mijn punt was hopelijk duidelijk en had vrij weinig te maken met de herkomst of betekenis van de melding. Toch?
De precieze boodschap kan verschillen maar de e-foutcode is vastgelegd. Op die manier hoef niet elke DVB-provider elk apparaat te kennen om te weten wat de foutcode betekend. Het e-nummer moet genoeg zijn. Daarom zou ik je toch aanraden om even te kijken je CAM/softcam op de dreambox die melding kan uitspugen (overigens moet je de foutcode ook kunnen vinden bij de status-gegevens van de CAM). Dat is dan wel weer zo provider-vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klaus_1250 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:13:
Als het populair is onder die groep om te card-sharen, laat die groep dan ook maar betalen.
Volgens mij heb je iets van card sharen niet begrepen ;)

En ik zei niet dat die groep specifiek gek is op card sharen. Ik gaf alleen aan dat ook zij er belangstelling voor hebben. Heel veel mensen willen het, maar het is niet voor iedereen handig. Op zich ook weer niet erg. Als het tè gemakkelijk zou zij, zouden meer mensen het doen. En dan wordt er écht jacht gemaakt op de share-aanbieders. Voorlopig is er nog nooit iemand mee gesnaaid. Ook niet met satelliet sharen (waar het volgens mij veel erger is). Op sat4all loopt er al een tijd een thread over, en dan met name over de juridische aspecten. Zo lang het niet tè popi is, maakt men er zich niet druk over.

[ Voor 53% gewijzigd door mphilipp op 17-01-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mphilipp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:35:
[...]

Volgens mij heb je iets van card sharen niet begrepen ;)

En ik zei niet dat die groep specifiek gek is op card sharen. Ik gaf alleen aan dat ook zij er belangstelling voor hebben. Heel veel mensen willen het, maar het is niet voor iedereen handig. Op zich ook weer niet erg. Als het tè gemakkelijk zou zij, zouden meer mensen het doen. En dan wordt er écht jacht gemaakt op de share-aanbieders. Voorlopig is er nog nooit iemand mee gesnaaid. Ook niet met satelliet sharen (waar het volgens mij veel erger is).
In, als ik me goed herinner, Portugal wel hoor. :7

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-01-2008 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 04:56:
[...]
In, als ik me goed herinner, Portugal wel hoor. :7
Zou kunnen, maar dat haalt hier het nieuws meestal niet... In 'de scene' in Nederland is het iig onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
Misschien kan start post iets gewijzigd worden bij 'Fora - Hobyisten' het forum 'hetdigitaletelevisieforum' bestaat al vrij lang niet meer beter kan er een link gedaan worden naar chelloo forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Ik probeer een Terratec Cinergy 1200 DVB-C werkend te krijgen op mn Windows Media Center Edition, maar de driver zoals genoemd in de startpost zijn er niet meer.

Iemand deze combo al werkend, en zo ja, met welke driver ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Provider? CI werkt niet (goed?) met de Terratec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 25-05 14:06
Misschien een vraag die al eerder is gesteld door anderen, maar die ik niet kan terugvinden. Wat is het verschil tussen:

-SATELCO EasyWatch PCI DVB-C "Basic Edition"
-SATELCO EasyWatch PCI DVB-C HDTV "Basic Edition"

Beiden lijkt het dezelfde kaart en in beide gevallen wordt het decoderen door software gedaan. Daarnaast lijkt het me zo dat de kaart een digitaal signaal ontvangt en het dus een worst voor de kaart zla zijn of deze MPEG4 of MPEG2 ontvangt en deze aan de processor/OS doorstuurt om daar verder bewerkt te worden.

Waarom zou ik dan meer betalen voor een kaart die hetzelfde kan?

Misschien kan iemand me hier een technisch antwoord op geven.

Overigens koop ik hem niet voor een extra driver of software, want hij gaat in een linux bak. Dus die ondersteuning heb ik wel. Dus als het puur codec verschil is onder windows dan is het dus dezelfde kaart alleen dan met extra software.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
BSeB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:22:
Misschien een vraag die al eerder is gesteld door anderen, maar die ik niet kan terugvinden. Wat is het verschil tussen:

-SATELCO EasyWatch PCI DVB-C "Basic Edition"
-SATELCO EasyWatch PCI DVB-C HDTV "Basic Edition"

Beiden lijkt het dezelfde kaart en in beide gevallen wordt het decoderen door software gedaan. Daarnaast lijkt het me zo dat de kaart een digitaal signaal ontvangt en het dus een worst voor de kaart zla zijn of deze MPEG4 of MPEG2 ontvangt en deze aan de processor/OS doorstuurt om daar verder bewerkt te worden.

Waarom zou ik dan meer betalen voor een kaart die hetzelfde kan?

Misschien kan iemand me hier een technisch antwoord op geven.

Overigens koop ik hem niet voor een extra driver of software, want hij gaat in een linux bak. Dus die ondersteuning heb ik wel. Dus als het puur codec verschil is onder windows dan is het dus dezelfde kaart alleen dan met extra software.

Ben benieuwd
Beide kaartjes hebben hetzelfde revisienummer, het lijkt er dus sterk op dat je extra betaald voor de Mpeg 4 Codecs van PowerDVD7 (Cyberlink).

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 21-01-2008 10:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 25-05 14:06
Okey, duidelijk.

Daarnaast is hier een aantal bladzijden terug de vraag gesteld over de zapsnelheid van de verschillende kaarten. Als ik even snel naar de chipsets kijk van de:

-Satelco
-Terratec
-KNC1
-Technotrend

Hebben deze allemaal dezelfde chipset, mag ik hieruit de conclussie trekken dat de werking en dus het zappen op al deze kaartjes even snel gaat en het dus niks uit maakt of ik een terratec van 100 euro koop of een satelco van 59 euro.

Aangezien linux toch naar de chipset kijkt en niet naar een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
BSeB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:49:
Okey, duidelijk.

Daarnaast is hier een aantal bladzijden terug de vraag gesteld over de zapsnelheid van de verschillende kaarten. Als ik even snel naar de chipsets kijk van de:

-Satelco
-Terratec
-LNC
-Technotrend

Hebben deze allemaal dezelfde chipset, mag ik hieruit de conclussie trekken dat de werking en dus het zappen op al deze kaartjes even snel gaat en het dus niks uit maakt of ik een terratec van 100 euro koop of een satelco van 59 euro.

Aangezien linux toch naar de chipset kijkt en niet naar een merk.
De zapsnelheid wordt volgens mij niet alleen door de drivers beïnvloed maar ook of je de zenders FTC of via codering ontvangt. Indien gebruik gemaakt moet worden van een CI en CAM dan kan een handmatige aanpassing van de CAM instelling ook een kortere zaptijd tot gevolg hebben. Hoewel het zappen op mijn systeem erg acceptabel gaat (1-2 sec.) heeft mijn systeem heel even de tijd nodig om vloeiend te gaan draaien. Of dit een gevolg is van Vista weet ik niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand die mij kan vertellen of ik zonder problemen een FloppyDTV en een Terratec 1200 DVB-C kan combineren in 1 Windows Media center machine? Dus 2 kanalen opnemen moet dan wel mogelijk zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Operations schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:34:
Iemand die mij kan vertellen of ik zonder problemen een FloppyDTV en een Terratec 1200 DVB-C kan combineren in 1 Windows Media center machine? Dus 2 kanalen opnemen moet dan wel mogelijk zijn uiteraard.
Lijkt me een lastige klus worden. De Terratec heeft geen CAM (smartcard) ondersteuning, dus kan alleen maar FTA kanalen ontvangen (als je die al hebt),

Buiten dat: ik vraag me af of die kaart uberhaupt werkend te krijgen is onder MCE (ondanks wat er in TS start), zie ook evt. deze post in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Operations schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:34:
Dat zou ik ook wel willen weten maar waarom zou je voor deze oplossing kiezen? Waarom niet 2 Floppy's of Terratec's kiezen of gekozen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:07:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten maar waarom zou je voor deze oplossing kiezen? Waarom niet 2 Floppy's of Terratec's kiezen of gekozen?
Nou heb via V&A 1 x een floppyDTV gekocht, en krijg nu een Terratec aangeboden. En FTC kanalen is het gene waar ik het voorlopig mee moet gaan doen, woon in upc gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Lijkt me een lastige klus worden. De Terratec heeft geen CAM (smartcard) ondersteuning, dus kan alleen maar FTA kanalen ontvangen (als je die al hebt),

Buiten dat: ik vraag me af of die kaart uberhaupt werkend te krijgen is onder MCE (ondanks wat er in TS start), zie ook evt. deze post in dit topic
Zoals ik het begrijp moet je BDA drivers installeren om de Terratec werkend te krijgen en bij mijn weten werkt de kaart dan niet meer onder het MCE gedeelte van Windows XP MC en Vista.
Je zult dus in ieder geval gebruik moeten gaan maken van 3rth-party software.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Zoals ik het begrijp moet je BDA drivers installeren om de Terratec werkend te krijgen en bij mijn weten werkt de kaart dan niet meer onder het MCE gedeelte van Windows XP MC en Vista.
O dat wil ik niet dus dan maar floppy's erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Dan wellicht toch even TS aanpassen, daarin leest men dat het eigenlijk gewoon moet werken onder MCE........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Dan wellicht toch even TS aanpassen, daarin leest men dat het eigenlijk gewoon moet werken onder MCE........
Ik weet niet of dit voor alle vermelde hardware geldt of alleen voor enkele specifieke hardware.
Bij fireDTV.nl (floppy- of fireDTV) wordt het bij een Vista installatie wel apart vermeld.
Mogelijk kan een andere Tweaker hier 100% duidelijkheid in geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:23:
[...]

Ik weet niet of dit voor alle vermelde hardware geldt of alleen voor enkele specifieke hardware.
Bij fireDTV.nl (floppy- of fireDTV) wordt het bij een Vista installatie wel apart vermeld.
Mogelijk kan een andere Tweaker hier 100% duidelijkheid in geven?
huh, nou snap ik het even niet meer. De Floppy/Fire-DTV's werken gewoon prima in/onder/binnen MCE, zowel XP als Vista.
Het gaat er nu om dat de Terratec 1200 DVB-C dat niet lijkt te doen. Die staat echter wél in de TS als zijnde MCE compatible. Dat zou ik er dus, als ik jou was, even uithalen of in ieder geval vraagtekens bijzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:01:
[...]

huh, nou snap ik het even niet meer. De Floppy/Fire-DTV's werken gewoon prima in/onder/binnen MCE, zowel XP als Vista.
Het gaat er nu om dat de Terratec 1200 DVB-C dat niet lijkt te doen. Die staat echter wél in de TS als zijnde MCE compatible. Dat zou ik er dus, als ik jou was, even uithalen of in ieder geval vraagtekens bijzetten
Tijdens de installatie van FloppyDTV moet je een keuze maken tussen MCE of BDA drivers, daar doel ik op. Afhankelijk van die keuze kun je gebruik maken van de ene of andere TV software. Bij de Terractec 1200 heb je de keuze niet en dien je altijd de BDA drivers te installeren volgens de website. Volgens de handleiding werkt de kaart onder Windows 98 en XP en volgens de laatste drivers ook onder Vista maar niet onder het MCE gedeelte.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2008 17:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik heb nu 2 floppydtv kaarten in mijn pc itten maar de installatie gaat niet goed.Hij geeft aan dat ik ze niet goed heb aangesloten. Floppydtv 1 heb ik de firewire kabel omgedraaid en op het mobo aangesloten, ik heb de kabel van flopptdtv 2 ook los gehaald en de ' plug' kant van de stekker op floppydtv 1 aangesloen en de stekker kant op flopptdtv 2. Dat is toch juist? Anders kan ik ze niet doorlussen en 1 op mijn mobo aansluiten.

edit:

nu 1 los gehaald en apart aangesloten en het werkt. Hij vind alleen 0 signalen???? Weet iemand een goede transponderlijst van caiway/uithoorn?

edit2: Hij geeft ook 3 opties aan bij select your tv provider:

Digitale terrestriele nog niet in kaart gebracht
digitale tv van kpn
digitenne

Ik kies steeds de bovenste maar het zou caiway moeten zijn!

[ Voor 30% gewijzigd door tatata op 25-01-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Zit even met de volgende vraag,

Wanneer ik twee floppyDTV-C's in mijn media center installeer is het dan noodzaak om met twee dezelfde smartcards te werken? Ik heb er nu twee maar een met het basic pakket en de ander met alle kanalen. Als het zou gaan begrijp ik wel dat ik niet op kan nemen en kan kijken naar twee kanalen die alleen op de full versie zitten, ben nog bezig met het samenstellen van een HTPC dus heb geen flauw idee hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 20:10
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:55:
Zit even met de volgende vraag,

Wanneer ik twee floppyDTV-C's in mijn media center installeer is het dan noodzaak om met twee dezelfde smartcards te werken?
Nee. Zelf heb ik één kaart met een uitgebreid zenderpakket en één kaart met daarop alleen het basispakket.

Ik heb de tuners zo geconfigureerd dat de tuner met daarin de basiskaart de default opname tuner is en de tuner met daarin de kaart met de extra zenders de default kijk tuner is. Dit omdat ik vrijwel alleen maar uitzendingen opneem uit het standaard pakket en soms wel eens wil kijken (lekker dom zappen) naar de andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Ok bedankt, ga ik ze bestellen. Wat jij doet is bij mij ook de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
Ik zou graag willen weten of het volgende werkt, ik kom daar nog niet echt uit met dit topic:

Wat mijn plan was:

UPC Digital Kast --> Coax-kabel --> TV-Kaart --> Software

Ik weet dat veel mensen hun Digital kastje van hun televisie maatschappij graag omzeilen dmv een TV-Kaart die het signaal kan decrypten. Ook weet ik dat er nog geen TV-Kaart is die het DVB-C signaal van UPC (Nagravision 2 Encryptie) kan decrypten, daarom dacht ik het volgende:

Nu komt het signaal het huis binnen, gaat naar een UPC kastje die het decrypt en gaat vervolgens naar mijn analoge tv-kaart (s-video kabel) waarna het op mijn pc weer analoog binnenkomt.

Als ik dezelfde opstelling houd, alleen mijn huidige (analoge TV-Kaart) vervang voor een digitale, dan hoeft deze kaart alleen maar het digitale signaal door te geven, het is al gedecrypt door het UPC kastje wat er voor zit, hierdoor behoud ik volgens mij het digitale signaal en heb ik dus veel betere kwaliteit!?!

Graag jullie mening, als het tenminste een beetje duidelijk uitgelegd is.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Heeft je UPC kastje een digitaal over coax uitgang dan?

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 01-02-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

De coax is bijna altijd alleen maar een doorlus voor het analoge signaal hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
UniPer schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:58:
Als ik dezelfde opstelling houd, alleen mijn huidige (analoge TV-Kaart) vervang voor een digitale, dan hoeft deze kaart alleen maar het digitale signaal door te geven, het is al gedecrypt door het UPC kastje wat er voor zit, hierdoor behoud ik volgens mij het digitale signaal en heb ik dus veel betere kwaliteit!?!
Dat gaat niet werken. Een digitale ontvanger (lees UPC Mediabox) decrypt niet het volledige signaal zoals dat via de kabel naar je toegestuurd wordt. Als je met een digitale ontvanger een digitaal kanaal kiest voor weergave dan bepaalt de digitale ontvanger aan de hand van eerder ontvangen informatie over de kanalen/frequentie indeling op welke frequentie dit kanaal wordt doorgegeven en stemt dan op die ene frequentie af. Op de frequentie bevindt zich een zogenaamde Transport Stream waarin zich een aantal digitale kanalen bevinden, meestal maximaal zo'n 8 digitale kanalen, en filtert dan de digitale data pakketjes voor het gekozen kanaal uit. Die pakketjes van dat kanaal worden dan gedecrypt voordat ze door de MPEG decoder gehaald kunnen worden voor weergave.

Een digitale ontvanger geeft geen gedecrypt signaal door via de doorlus COAX aansluiting voor een volgend aangesloten apparaat. Hetzelfde COAX signaal dat er in ging komt er ook weer ongewijzigd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Ok, maar normaal gesproken als je de UPC kast op een TV aansluit met scart krijg je dus digitaal signaal op je TV? Alsthans, dat is hoe ik het nu in de woonkamer heb en het beeld is daar vlijmschep.

Nu als ik een scartstekker in het UPC kastje op de slaapkamer stop en ik ga vanaf die scart naar de s-video of composite ingang van m'n tv-kaart, dan moet ik het toch ongewijzigd om m'n pc kunnen krijgen, dat werkt dan toch hetzelfde als de scart van m'n TV of zie ik dat verkeerd?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
UniPer schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:19:
Ok, maar normaal gesproken als je de UPC kast op een TV aansluit met scart krijg je dus digitaal signaal op je TV? Alsthans, dat is hoe ik het nu in de woonkamer heb en het beeld is daar vlijmschep.

Nu als ik een scartstekker in het UPC kastje op de slaapkamer stop en ik ga vanaf die scart naar de s-video of composite ingang van m'n tv-kaart, dan moet ik het toch ongewijzigd om m'n pc kunnen krijgen, dat werkt dan toch hetzelfde als de scart van m'n TV of zie ik dat verkeerd?
Scart en s-video zijn analoog. De MPEG2 stream wordt dus gedecodeerd en analoog naar je tv verzonden. Het signaal verzwakt daardoor en het beeld wordt eigenlijk van dezelfde kwaliteit als analoge tv.

Je UPC kastje via s-video aansluiten op de ingang van je tv-kaart kan dus wel, maar is niet wat je wil. Ik heb het zelf ooit geprobeerd, maar de kwaliteit was om te huilen.

Een digitale tv kaart krijgt het digitale signaal binnen, decodeert de MPEG2 stream en dit kan je dan via een HDMI/DVI/VGA aansluiting naar je tv sturen. Aangezien je hier alles digitaal doet (behalve de eventuele VGA aansluiting) is de kwaliteit vele malen beter. Ik wil dit graag doen maar helaas zit ik ook vast aan UPC en ga ik geen 100+ euro uitgeven aan iets wat mogelijk niet of niet lang meer werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door rb338 op 01-02-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Ok, hoe behoud ik dan het digitale signaal naar mijn PC?
Wat is daar dan een goede oplossing voor?

En, hoe kan het dat mijn TV beneden ook met de scart op de UPC Mediabox zit en deze wel
ontzettend scherp beeld heeft, terwijl dit dus analoog zou moeten zijn??? :S

Ik snap er nu helemaal niks meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Je tv "beneden" is waarschijnlijk geen lcd/plasma HDTV? Anders ga je het echt wel zien met scart. Analoog is niet per definitie slechter trouwens, want component is ook analoog maar gaat tot 1080p. Dat ziet er echt wel goed uit ;)

De enige mogelijkheid om het digitale signaal naar je pc te behouden is een digitale tv kaart.

edit:

Begrijp me niet verkeerd trouwens: ook op een HDTV is scart zeker acceptabel, mits je goede kabels gebruikt. Ik had het alleen over het aansluiten van je UPC kastje op de pc met een s-video kabel: dan wordt het zó vaak van digitaal naar analoog en andersom omgegooid dat je beeldkwaliteit dramatisch terugvalt.

Los daarvan komt er nog bij dat als je bijvoorbeeld Windows Media Center wil gebruiken om digitale tv te kijken via je settopbox, je computer de ir-signalen naar de box stuurt. Gevolg: zappen gaat tergend langzaam. Daarnaast heb ik (in de ene week dat ik met die box aan het prutsen ben geweest) geen optie kunnen vinden om het on screen display van de box uit te schakelen. Dus je krijgt dan dat menuutje van UPC met daar overheen het lichtelijk doorzichtige menu van media center. Not a pretty picture.

[ Voor 55% gewijzigd door rb338 op 01-02-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Scart en s-video zijn analoog. De MPEG2 stream wordt dus gedecodeerd en analoog naar je tv verzonden. Het signaal verzwakt daardoor en het beeld wordt eigenlijk van dezelfde kwaliteit als analoge tv.
Dat het analoge signaal uit het kastje net zo slecht is dan standaard analoge kabel is niet waar. Ons samsung kastje (caiway) zit via scart aan de TV (Phillips 37" full hd tv) en dat ziet er echt 10x scherper uit dan een analoog signaal direct van de kabel. Je raakt vast wat beeldkwaliteit door die digitaal naar analoog omzetting in het kastje kwijt maar lang niet zoveel als wat jij beweert.

Ik hoop volgende week eindelijk de mediacenter spullen binnen tekrijgen en dan eens zien hoeveel beter het beeld nog kan worden als het via HDMI naar de tv gaat ipv SCART. :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

Sorcerer8472

Mens sana?

rb338 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:23:
[...]

Je UPC kastje via s-video aansluiten op de ingang van je tv-kaart kan dus wel, maar is niet wat je wil. Ik heb het zelf ooit geprobeerd, maar de kwaliteit was om te huilen.

Een digitale tv kaart krijgt het digitale signaal binnen, decodeert de MPEG2 stream en dit kan je dan via een HDMI/DVI/VGA aansluiting naar je tv sturen. Aangezien je hier alles digitaal doet (behalve de eventuele VGA aansluiting) is de kwaliteit vele malen beter. Ik wil dit graag doen maar helaas zit ik ook vast aan UPC en ga ik geen 100+ euro uitgeven aan iets wat mogelijk niet of niet lang meer werkt.
Bullshit-alarm!

Een belangrijk verschil tussen digitaal en analoog is dat breedbeelduitzendingen in anamorphic 16:9 worden uitgezonden (meer beeldregels dus). Bij het analoge signaal worden er beeldregels weggegooid (zwarte balken) binnen het 4:3-frame.

Bovendien is tunen met veel frequenties op 1 kabel minder zuiver dan een simpel analoog beeldsignaal via scart weergeven, tenzij je tuner enorm duur en goed is, en het kabelsignaal idem.

Dusss... niet waar wat je zegt :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:08:
[...]

Bullshit-alarm!

Een belangrijk verschil tussen digitaal en analoog is dat breedbeelduitzendingen in anamorphic 16:9 worden uitgezonden (meer beeldregels dus). Bij het analoge signaal worden er beeldregels weggegooid (zwarte balken) binnen het 4:3-frame.
Dat anamorphic signaal krijg je toch niet in je PC zonder de beeldverhouding te forceren. En dat wil je niet.

Ik heb ook al eens een digitale ontvanger via de TV-kaart bekeken, het gaat wel hoor. Maar anamorphic gaat verloren en de D>A>D geeft ook verlies. Het enige voordeel t.o.v. analoge kabelTV was mijns inziens nog dat de ruis veel minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:18:
[...]

Dat anamorphic signaal krijg je toch niet in je PC zonder de beeldverhouding te forceren. En dat wil je niet.

Ik heb ook al eens een digitale ontvanger via de TV-kaart bekeken, het gaat wel hoor. Maar anamorphic gaat verloren en de D>A>D geeft ook verlies. Het enige voordeel t.o.v. analoge kabelTV was mijns inziens nog dat de ruis veel minder was.
Normaal wordt anamorphic gewoon naar buiten uitgerekt en heb je dus 1024x576.

Maar even wat anders (deels offtopic): hebben anderen met Casema ook last van problemen met gecodeerde zenders? Soms blijft alles op m'n humax-decoder zwart, en dan werkt alleen het zenderoverzicht. Stroom eraf, resetten etc. geprobeerd, maar niets werkt... Lijkt een probleem met casema, smartcard of decoder. Kent iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 23:30
rb338 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:23:
Dat is niet eens mogenlijk, het UPC kastje heeft helemaal geen S-Video uit signaal beschikbaar.
De enige manier om S-Video te gebruiken bij een UPC box is met behulp van een RGB naar S-Video converter.
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:18:
Op een TV-Kaart kun je prima een anamorph signaal van een digitale decoder opnemen of bekijken.
Het hangt natuurlijk wel van de software af om dit correct weer te geven. :)

Zie ook:
Vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV: Anamorph 16:9 opname met Hauppauge 150 PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

UniPer schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:26:
Ok, hoe behoud ik dan het digitale signaal naar mijn PC?
Wat is daar dan een goede oplossing voor?
UPC opzeggen en CanalDigitaal of Digitenne nemen. En dan een PCI/USB/Firewire DVB-S of DVB-T kaart kopen.
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:25:
[...]

Normaal wordt anamorphic gewoon naar buiten uitgerekt en heb je dus 1024x576.
Eerder dat je ontvanger er zwarte balken bij gaat verzinnen en als 4:3 over composiet naar je TV-kaart brengt. 432 lijntjes in de hoogte heb je dan ongeveer.
The_Doman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:46:
[...]

Op een TV-Kaart kun je prima een anamorph signaal van een digitale decoder opnemen of bekijken.
Het hangt natuurlijk wel van de software af om dit correct weer te geven. :)

Zie ook:
Vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV: Anamorph 16:9 opname met Hauppauge 150 PVR
Als je het handmatig forceert iig wel. Maar je wil niet constant schakelen tussen 4:3 en 16:9 uitzendingen. Via S-video zou het moeten kunnen, maar ik heb maar 1 ontvanger gehad die S-video aankon en daarop was de S-video uitgang onstabiel. Ik heb wel SCART>S-video blokjes, maar dan is het dus altijd zwart/wit met S-video. In ieder geval met een Vantage X221TSCI DVB-S+T, en dat is niet de goedkoopste. Kan me verder niet herinneren ooit een ontvanger op die manier via S-video aan de gang te hebben gekregen.

Wat ik nu ook in dat topic zie, beeldkwaliteit valt wel mee, al blijf ik wel zelf steeds het gevoel houden dat er een waas of een filter tussen zit (dat nare neatimage gevoel *shiver*). Ook via S-video zal je een beetje ruis hebben, een filter of de MPEG compressie zal dit weer verminderen maar dan krijg je dat, al ziet het er op het eerste gezicht scherp uit, nare beeld. Je kan op zich wel kijken op die manier, maar dan moet je een genoegen nemen met een klein beetje ruis en het gewoon niet opnemen. Ruis=bleh. Ruis+MPEG=bleh².

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 03-02-2008 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een DVB-C-kaart zou zelf moeten detecteren of het 4:3 of 16:9 is. Dat kan mee worden gestuurd met een MPEG transport stream. Een goede ontvanger met goede software geeft het gewoon goed weer in 16:9, klaar :P

Casema-decoder geeft nu overal eerst heel kort E34-foutmelding en direct daarna E19 preview periode verlopen. Smart card is zeker dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 23:30
W3ird_N3rd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 03:13:
Eerder dat je ontvanger er zwarte balken bij gaat verzinnen en als 4:3 over composiet naar je TV-kaart brengt. 432 lijntjes in de hoogte heb je dan ongeveer.
Dat stel je zelf in op de decoder natuurlijk.
Voor een 'gewone' analoge TV-Kaart bestaat er normaal gesproken alleen maar een PAL 720x576 signaal, of dit nu 4:3, 4:3 letterbox of 16:9 anamorph is. :)
Via S-video zou het moeten kunnen, maar ik heb maar 1 ontvanger gehad die S-video aankon en daarop was de S-video uitgang onstabiel. Ik heb wel SCART>S-video blokjes, maar dan is het dus altijd zwart/wit met S-video. In ieder geval met een Vantage X221TSCI DVB-S+T, en dat is niet de goedkoopste. Kan me verder niet herinneren ooit een ontvanger op die manier via S-video aan de gang te hebben gekregen.
Zoals al vaker is opgemerkt is zullen deze '"SCART>S-video blokjes" gewoon niet werken bij apparatuur welke geen S-Video uit mogenlijkheid heeft zoals bijvoorbeeld alle Samsung decoders die vreemd genoeg zo populair zijn.
Je kan op zich wel kijken op die manier, maar dan moet je een genoegen nemen met een klein beetje ruis en het gewoon niet opnemen. Ruis=bleh. Ruis+MPEG=bleh².
Direct in DVB opnemen blijft altijd beter dan via analoge input natuurlijk maar je moet de dingen ook weer niet gaan overdrijven. ;)
Met een (low budget!) capturekaartje in combinatie met S-Video/Decoder input kun je toch echt zeer hoge kwaliteits opnames maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:14:
Een DVB-C-kaart zou zelf moeten detecteren of het 4:3 of 16:9 is. Dat kan mee worden gestuurd met een MPEG transport stream. Een goede ontvanger met goede software geeft het gewoon goed weer in 16:9, klaar :P
Ja maar het ging dus over het aansluiten van een losse ontvanger op een analoge TV-kaart.
The_Doman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:23:
[...]

Dat stel je zelf in op de decoder natuurlijk.
Voor een 'gewone' analoge TV-Kaart bestaat er normaal gesproken alleen maar een PAL 720x576 signaal, of dit nu 4:3, 4:3 letterbox of 16:9 anamorph is. :)
Jawel, dat kan ook, maar je wilt niet steeds met de hand schakelen, wat met composiet volgens mij toch echt zal moeten. Je wilt niet dat je eerst naar Nederland 1 in breedbeeld kijkt (software ingesteld op 16:9), daarna zap je naar Discovery en zijn Die Ludolfs nòg dikker dan normaal. Vrijwel alle breedbeeldzenders wisselen ook nog regelmatig af tussen 16:9 en 4:3. Wil je niet handmatig schakelen dan moet je òf S-video gebruiken (als dat kan), òf een genoegen nemen met 4:3 beelden die in de breedte een lagere resolutie hebben (pillarbox), òf breedbeelduitzendingen letterboxen. Of als je het echt erg wilt maken kan je nog gaan zoomen enzo.
[...]

Zoals al vaker is opgemerkt is zullen deze '"SCART>S-video blokjes" gewoon niet werken bij apparatuur welke geen S-Video uit mogenlijkheid heeft zoals bijvoorbeeld alle Samsung decoders die vreemd genoeg zo populair zijn.
Dat is precies mijn punt. En dan zit je dus vast aan composiet, en dan kan je dus geen WSS gebruiken.
[...]

Direct in DVB opnemen blijft altijd beter dan via analoge input natuurlijk maar je moet de dingen ook weer niet gaan overdrijven. ;)
Met een (low budget!) capturekaartje in combinatie met S-Video/Decoder input kun je toch echt zeer hoge kwaliteits opnames maken.
De kwaliteit is op zich mooi, maar (en je moet er misschien oog voor hebben) vooral bij gezichten/huid ziet alles er zo vreemd uit vaak. Het is wel scherp, de MPEG codering heeft de ruis grotendeels weggehaald, maar je blijft dus zitten met wat ik omschrijf als "het neatimage gevoel". Naast dat dan nog dat een "echte" DVB-kaart in de PC gewoon praktischer is met zappen/opnames voorprogrammeren/etc.

Je zou wel uncompressed op kunnen nemen zodat je de ruis gewoon meeneemt, maar dat kost je tonnen diskruimte. Nu zal het voor veel mensen echt wel acceptabel zijn, en zelfs meer dan dat. Maar ik ben toch blij met m'n DVB-kaart en wil niet anders meer. :P

* Mentalist is allergisch voor ruis èn voor neatimage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
The_Doman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:46:
[...]

Dat is niet eens mogenlijk, het UPC kastje heeft helemaal geen S-Video uit signaal beschikbaar.
De enige manier om S-Video te gebruiken bij een UPC box is met behulp van een RGB naar S-Video converter.
[...]
Sorry :?

Ik vertel dat ik mijn UPC box ooit op de s-video ingang van mijn tv-kaart heb aangesloten en jij vertelt dat dat niet kan? Toch gek, want ik was er zelf bij. Een andere ingang dan s-video heeft mijn tv-kaart ook niet. Kortom: het kan wel, ik heb het gedaan, het beeld was kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rb338 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:47:
[...]

Ik vertel dat ik mijn UPC box ooit op de s-video ingang van mijn tv-kaart heb aangesloten en jij vertelt dat dat niet kan? Toch gek, want ik was er zelf bij. Een andere ingang dan s-video heeft mijn tv-kaart ook niet. Kortom: het kan wel, ik heb het gedaan, het beeld was kut.
Zucht............ Dat het beeld k*t was komt omdat je geen s-video signaal je pc binnen bracht, maar een video (composiet/rgb) signaal door een s-video ingang.........

(als je een composiet signaal door een s-video ingang stuurt is het heel goed mogelijk dat je wel degelijk beeld krijgt, maar het zal zoals bekend niet om aan te zien zijn........)

En zoals je zelf zegt: aansluiten kan prima. Althans kabeltjes ergens instoppen, jij denkt dat je s-video aansluit, maar dat doe je niet want de Mediabox (of andere UPC decoder/STB) heeft geen s-video uit.

Nogmaals: bijv. de bekende scart verloopjes waar zowel audio, video (gele tulp/composiet) als s-video aansluitignen op zitten CONVERTEREN niets, geven alleen maar 1-op-1 door. Dus als je geen s-video hebt geeft ie dat ook niet door.

Echt een datasheet van de UPC box is lastig te vinden aangezien zij hem zelf (ism Thomson) laten maken, maar het feit dat dat ding alleen maar een SCART uitgang heeft zegt feitelijk al genoeg. Op een scart kan dan weliswaar ook s-video gestuurd worden, maar nooit icm composiet en RGB. En op de scart uitgangen van alle stb's zit altijd RGB en composiet........

Is ook overal te vinden hoor, hier op GoT, maar ook op het UPC forum

[ Voor 42% gewijzigd door kaajee op 04-02-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Point taken :) Het verhaal over verloopjes die niet converteren is mij uiteraard bekend, dat de UPC box alleen composiet uitgang heeft was mij niet bekend. Maar goed, voor waar het om ging (digitale tv naar de pc krijgen vanaf de mediabox) geldt natuurlijk nog altijd hetzelfde: dat beeld is gewoon slecht. Blijkbaar om nog een extra reden dan wat ik al aangaf, namelijk het composiet over s-video verhaal van jou.

Feit blijft dat digitale tv van UPC in een media center met acceptabele kwaliteit eigenlijk niet zonder risico's te doen is. Je kunt zo'n FloppyDTV of andere kaart kopen, maar de kans dat UPC stopt met FTC uitzendingen is aanzienlijk. En vanwege Nagravision 2 (toch?) zijn er geen CAMs die UPC signalen kunnen decoden. Maar goed dat verhaal is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rb338 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:57:
Point taken :) Het verhaal over verloopjes die niet converteren is mij uiteraard bekend, dat de UPC box alleen composiet uitgang heeft was mij niet bekend. Maar goed, voor waar het om ging (digitale tv naar de pc krijgen vanaf de mediabox) geldt natuurlijk nog altijd hetzelfde: dat beeld is gewoon slecht. Blijkbaar om nog een extra reden dan wat ik al aangaf, namelijk het composiet over s-video verhaal van jou.

Feit blijft dat digitale tv van UPC in een media center met acceptabele kwaliteit eigenlijk niet zonder risico's te doen is. Je kunt zo'n FloppyDTV of andere kaart kopen, maar de kans dat UPC stopt met FTC uitzendingen is aanzienlijk. En vanwege Nagravision 2 (toch?) zijn er geen CAMs die UPC signalen kunnen decoden. Maar goed dat verhaal is bekend.
De UPC Mediabox heeft niet alleen een composiet uitgang maar ook een/de veel betere RGB uitgang. En, zoals gezegd, met een RGB_to_s-video converter zijn hele goede resultaten te bereiken. Heb ik al meerdere malen gelezen/gehoord.

En anders idd een digitale tuner zonder CAM, maar die risico's ken je idd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rb338 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:47:
[...]

Mediaboxen zijn er zover ik weet van Thomson en van Pace. Die krengen heten wel allemaal Mediabox maar kunnen dus door verschillende fabrikanten gemaakt worden. Of en zo ja wat voor verschillen er tussen zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
W3ird_N3rd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:05:
[...]

Mediaboxen zijn er zover ik weet van Thomson en van Pace. Die krengen heten wel allemaal Mediabox maar kunnen dus door verschillende fabrikanten gemaakt worden. Of en zo ja wat voor verschillen er tussen zijn weet ik niet.
Twee fabrikanten dus, Pace en Thomson (vooralsnog) en ze hebben allebei geen s-video (alleen maar composiet & RGB allebei over scart)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 06-02-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben druk bezig een HTPC te bedenken en dacht eerst om er 2 TechnoTrend Budget C1500 in te steken. Geen bijzondere voorkeur, maar ik had gewoon van iemand gehoord dat ze doen wat ik er mee wilt doen. Maar nu lees ik ergens in dit topic dat FloppyDVT sneller zapt. Heeft iemand die 2 tegenover elkaar kunnen vergelijken? En is dat sneller (hoeveel sneller trouwens) zappen het enige verschil tussen de 2?

Ik in ieder geval in staat zijn om Casema TVD te kunnen kijken (en opnemen) en ook de HD uitzendingen. Een CAM heb ik niet nodig, want ik heb een card server in de gangkast staan (daar zit mijn abo kaart in). Ik ga dus werken met DVB Viewer, WinCSC en softCSA (of acamd, moet ik nog even naar kijken). Heb ik het goed begrepen dat Media Portal niet zo van softcams houdt en Windows MCE al helemaal niets kan met DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

mphilipp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:52:
Ik ben druk bezig een HTPC te bedenken en dacht eerst om er 2 TechnoTrend Budget C1500 in te steken. Geen bijzondere voorkeur, maar ik had gewoon van iemand gehoord dat ze doen wat ik er mee wilt doen. Maar nu lees ik ergens in dit topic dat FloppyDVT sneller zapt. Heeft iemand die 2 tegenover elkaar kunnen vergelijken? En is dat sneller (hoeveel sneller trouwens) zappen het enige verschil tussen de 2?

Ik in ieder geval in staat zijn om Casema TVD te kunnen kijken (en opnemen) en ook de HD uitzendingen. Een CAM heb ik niet nodig, want ik heb een card server in de gangkast staan (daar zit mijn abo kaart in). Ik ga dus werken met DVB Viewer, WinCSC en softCSA (of acamd, moet ik nog even naar kijken). Heb ik het goed begrepen dat Media Portal niet zo van softcams houdt en Windows MCE al helemaal niets kan met DVB-C?
Wat het zappen betreft, mijn floppy zapt in 1 sec en daarna meestal nog een sec voor de sync. Dit is in mediacenter van windows vista. Standaard vindt Windows MCE dvb-c niets, maar der zijn frabikanten (zowel technotrend als digitaleverywhere) die speciale drivers hebben zodat de kaart zich voordoet als DVB-T.

Wat betreft het softcams gebeuren, daar heb ik totaal geen ervaring mee. Als je het goed draaiend heb, dan ben ik daar wel geinteresseerd in, mits met FloppyDTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sa1 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:27:
[...]
Wat betreft het softcams gebeuren, daar heb ik totaal geen ervaring mee. Als je het goed draaiend heb, dan ben ik daar wel geinteresseerd in, mits met FloppyDTV :)
Ik heb het zelf nog niet draaiend (want nog geen HTPC), maar iemand die bij mij shopt wél. PM maar voor details. Draaien doet het wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65099

mphilipp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:52:

Ik heb toevallig gisteren mijn bestelde FloppyDTV tuner in mijn htpc geinstalleerd, precies volgens de manier volgens de review op http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/1
Mediacenter in vista kan niet overweg met DVB-C dus bij het instellen van tv-tuner moest ik eerst aangeven dat het tv-signaal via de ether gaat (had keuze uit kabel/sateliet/ether). Dat is dus al mce foppen.
Daarna postcode ingevoerd en aangegeven dat het om digitale terrestrieele, nog niet in kaart gebrachte variant gaat i.p.v. kiezen uit casema Den Haag. Ook hier wordt mce gefopt.
Vervolgens ging mce zoeken naar kanalen en uiteindelijk geen gevonden. Daarna in de gids functie van mce de kanalen gaan bewerken en voila, daar staan 300+ kanalen gerangschikt!
Het was een hels karwei om die kanelen (ned 1 stond ver voorbij 100) op volgorde te krijgen. Ik heb er maar 15 gedaan.
Daarna aan elk kanaal de gids gekoppeld en ik kon genieten van digitale kabel-tv van casema met de smart-card!
Kwaliteit is uitstekend! en het zappen gaat zelfs ietsjes sneller dan met het originele samsung decoder-kastje.
Ik heb een test gedaan met CSI Miami om die op te nemen en gewoon verbluffend scherp! Voordeel is dat ik die kanalen ook via hdmi op mijn lcd-tv zie. Alleen hdtv zal een scherper beeld geven.
Iets anders wat me is opgevallen: breedbeeld uitzending worden veel beter op m'n tv gezet. Analoog had ik vaak dat bij veel zenders net een stukje buiten beeld viel. Nu niet meer. Alleen bij national geographic moet ik schakelen.
Al met al vind ik het een super produkt dat floppy dtv. Totale installatie duurde 2 uurtjes incl inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 65099 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:45:
[...]
Al met al vind ik het een super produkt dat floppy dtv. Totale installatie duurde 2 uurtjes incl inbouwen
Kijk, daar kunnen we wat mee. Nou nog kijken of ie ook nog iets kan met softcams. Ben benieuwd of ie daar iets van vindt. Maar ik ben er nog niet uit welke media center ik zou gaan gebruiken. Misschien alle 3 even uitproberen (XP MCE, Vista MC en Media Portal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Hey!
Kan iemand mij helpen?
Op het moment hebben wij een Media Center aan een Loewe TV. Aangezien UPC alles open heeft staan hier hebben we gewoon op onze Loewe TV digitaal DVB-C.
Nu wil ik dus dit digitale signaal in de Media Center gebruiken. Nou zoek ik dus een DVB-C kaart die met MCE Vista werkt. En er moet eigenlijk ook een FM ontvanger inzitten maar ik geloof dat die helemaal niet bestaan.
Maar zijn er hier mensen die een DVB-C kaart gewoon onder Vista MCE hebben werken?

Edit:
http://www.vistaview.tv/saber-da-1n1-e.html
Dit is een mooie kaart maar heeft deze nou digitale TV + analoog? Ik kan het namelijk niet helemaal volgen. Of is HDTV weer een andere soort TV zeg maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 230207 op 09-02-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 230207 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:32:
Edit:
http://www.vistaview.tv/saber-da-1n1-e.html
Dit is een mooie kaart maar heeft deze nou digitale TV + analoog? Ik kan het namelijk niet helemaal volgen. Of is HDTV weer een andere soort TV zeg maar.
Twee kreten op deze pagina moeten je achterdochtig maken:
*HDTV Antenna (for ATSC reception)
*OTA HDTV

Die laatste term laat bij mij meteen het lampje "OTA?" branden, want volgens mij "on the air" oid betekent. Vriend Koekel bevestigt dat.

Kortom: aan deze kaart heb je dus niets komma nul. Als je een kaart zoekt die iets kan met digitale tv over de kabel, moet er altijd DVB-C bij staan. Staat dat er niet bij, is het iets anders.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in principe doet MCE niets met DVB-C kaarten. Er zijn echter manieren om 'm in de maling te nemen. Lees deze topic maar een beetje door. Of koekel eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

.

[ Voor 184% gewijzigd door Sa1 op 10-02-2008 20:41 . Reden: per ongeluk een dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ik heb sinds ik een FloppyDTV heb wat problemen met soms een hapering in het beeld / geluid. Voorheen dacht ik dat dat kwam door m'n computer, want z'n cpu was vrijwel altijd tegen de 90% aan. Inmiddels heb ik een nieuwe cpu / mobo gekocht en blijft m'n cpu laag (pentium core 2160 @ 2,2ghz).

Heb inmiddels ook perfmon der naast gehad, maar der is niets wat piekt tijdens de happering. Geen geheugen / hdd of cpu.

Mijn vermoeden gaat nu naar de CAM module, dat hij tijdens het onvangen van de nieuwe encryptie key de happering geeft. Zou hier iets aan te doenz ijn? Of heeft iedereen die Multikabel / Casema / @home heeft én werkt met Vista / XP MCE er soms een hapering in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Welke firmware heb je in de Alphacrypt zitten? Welke instellingen? Je weet zeker dat het niet aan de ontvangstkwaliteit ligt? (e.g. je hebt de haperingen niet op verschillene FTA-kanalen)?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.