Google, Wikipedia, HowStuffWorks, Hardware.info, dit forum/topic en tal van andere plekken.
- of je firewire kan converten naar usb? (als dat kan, is kwaliteit dan lager?)
In theorie zou dit misschien wel kunnen, in de praktijk is het onwenselijk. Dan lever je alle voordelen van FireWire in, het kost waarschijnlijk mee als een Firewire kaartje en ik gok erop dat het ook nooit soepel gaat werken. Als het bestaat, zou ik het never nooit niet aanraden.
- of je een firewire kaar in een moederbord gewoon kan stoppen, of een bepaald moederbord (ik verwacht dat oude moederborden dat misschien niet aan kunnen?) ervoor nodig is?
Daarvoor heb je PCI/PCI-Express/... slots. Of er nog 1 vrij is is een andere vraag. Als het moederbord de juiste PCI versie ondersteunt die de kaart minimaal nodig heeft (zie specs moederbord en die van de Firewire kaart), moet het geen probleem zijn (maar je moederbord moet wel erg oud zijn wil je hier problemen mee ondervinden; waarschijnlijk is ie dan eveneens te langzaam). Enigste waar je tegen aan kan lopen is problemen met de chipset op je moederbord en/of IRQ problemen (beide uitzonderlijk).
- hoe het tunen precies werkt, floppy-dtv heb je als kastje of als kaart in je pc, en ik vraag me af hoe dat tunen werkt, afstandbediening erbij? of een extra kastje die dat regelt, of moet ik via me pc zenders verwisselen?
Dat kan je op de site van de FlopyDTV vinden. Tunen word gedaan via de driver en software op je PC, die de hardware aanstuurt. Of er een afstandsbediening bij zit weet ik niet, maar deze is niet per sé nodig.
... dat floppydtv een decoder is, die mpeg2 mpeg4 en H.264 kan decoden, etc
FloppyDTV is een DVB-receiver; e.g. hij tuned in op bepaalde frequenties en zet het DVB signaal (en eventuele encryptie via het CI-slot mbv een CI-module en Smartcard) om naar iets waar je computer wat mee kan. Hij decodeert echter niet zaken als MPEG/h264/Dolby etc. (staat ook op hun site). Dat moet gedaan worden door software of hardware (videokaart/geluidskaart/...). Vroeger had je wel kaarten die dit deden, maar dat is met een beetje snelle processor of een videokaart met UVD/PureVideo niet meer nodig.
[
Voor 3% gewijzigd door
Klaus_1250 op 05-01-2008 16:39
]