[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.505 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mwoe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:16:
Kan een eigen homemade htpc een beetje opboxen tegen bijvoorbeeld de humax 9200 qua kwaliteit, stabiliteit, etc. Zit te twijfelen tussen zelf iets bouwen of de humax aanschaffen.

Grootste voordeel zelf bouwen: speelt alle type films af
Nadeel: wat als de alphacrypt opeens niet meer werkt met je kabelaanbeider, ineens € 250+ (dvb-c kaart + alphacrypt) weggegooid.
De Humax 9200 heeft enkel scart als aansluiting naar de (flat)TV, zijn beeld kwaliteit zal daarmee maximaal gelijk liggen aan de Humax IR-Fox en dat is een van de betere SD ontvangers.

Nu heb ik 3 verschillende SD ontvangers en 1 HD ontvanger (Samsung natuurlijk) en daarnaast een HTPC met FloppyDTV in huis dus vergelijken is een fluitje van 1 eurocent. Ik vind (persoonlijk) het Floppy plaatje vrijwel gelijk (ik zie geen verschil op een 32" Samsung Flatpanel) aan de beeldkwaliteit van de Samsung HD ontvanger en duidelijk beter dan welke SD ontvanger dan ook.

V.w.b. je laatste opmerking. Da's koffiedik kijken en op dit moment onvoorspelbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Nadat ik de FloppyDTV met bijbehoorde CAM en Alphacrypt hebbinnengekregen ben ik de eerste de beste electronica zaak binnen gelopen voor een startpakket van @Home. Aangezien op de website van @home alleen een starterspakket valt te bestellen icm een digitale ontvanger.

Nu wil ik mijn smartcard activeren, maar nu wordt er zowel op de activeringskaart die je moet op sturen als de site van @Home verplicht gevraagt naar mijn digitale ontvanger...

Kan ik hier iets willekeurigs invullen?

Aangezien in de handleiding staat:
Heeft u een Harddisk recorder (PVR) aangeschaft, dan is het van belang dat u deze zo spoedig mogelijk aanmeldt op www.home.nl of via de aanmeldkaart. Om gebruikt te kunnen maken van de PVR is het noodzakelijk dat wij uw smart card hiervoor speciaal activeren.

Als ik mijn FloppyDTV wil gebruiken wat moet ik dan invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 17:09
Maakt niks uit, maar zou hem niet als Harddisk recorder aanmelden (kan zijn dat ze in de toekomst een extra tarief oid invoeren om te mogen opnemen).

Ik ben wel nieuwsgierig waarom de PVR "speciaal" geactiveerd moet worden en wat er zo speciaal aan is. Kan die standaard niks opnemen in de preview-periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik kom er echt niet meer uit. Wellicht dat jullie kunnen helpen.
Ik wil digitale TV (@home DVB-C) via Vista Media Center kijken en heb de volgende dingen in huis gehaald.
- TwinhanDTV Cab-CI 2033
- Alphacrypt classic
- smartcard @home

In Vista Ultimate wordt de twinhan herkent als de DTV-DVB Mantis BDA receiver (driver 1.1.0.100). De Alphacrypt blijkt niet gevonden te worden door windows. Ik kan hem dus ook niet flashen.

De standaard software bij de twinhan (Twinhan DTV 2.64) en de nieuwste versie (Digital TV 3.3) geven de melding: "cannot support the card or driver, please check the hardware installation!".

DVBviewer vind de kanalen wel en geeft de melding "drucken sie auf ok". En geeft programma info maar geen beeld.

Mijn pc is een fujitsu siemens P4 3.4ghz met 2,5gb ram.

Heeft iemand enig idee waar de oplossing ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
De Alphacrypt blijkt niet gevonden te worden door windows. Ik kan hem dus ook niet flashen.
Dat kan sowieso niet. Alleen via SAT of PCMCIA-slot. Sowieso weet Windows niet dat je een CAM hebt, dat word allemaal door de Twinhan afgehandeld.

Aan de Twinhan/DigitalTV wil ik geen woorden vuil maken, maar kun je met DVBViewer wel FTA-kanalen bekijken? (Nederland 1). Heb je ook een oudere driver geprobeerd? (1.0.8.0 en1.0.5.9). Kun je in het CAM-menu wel via Smartcard de entitlements bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Klaus_1250 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:40:
[...]
Aan de Twinhan/DigitalTV wil ik geen woorden vuil maken, maar kun je met DVBViewer wel FTA-kanalen bekijken? (Nederland 1). Heb je ook een oudere driver geprobeerd? (1.0.8.0 en1.0.5.9). Kun je in het CAM-menu wel via Smartcard de entitlements bekijken?
Met DVBViewer krijg ik ongeveer 5 seconder geluid van Nederland 1 (geen beeld). Daarna loopt het programma vast. Ik heb ook driver 1.0.5.4 geprobeerd (zelfde verhaal).
Met het programma dtv-dvb mce plugin (v1.0.0.9) van de twinhan site krijg ik toegang via het alphacrypt menu en kan ik ook de entitlements bekijken. Alphacrypt is v 3.09.

Bedankt voor je hulp dusver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Heb zelf geen ervaring met Vista, maar de Twinhan moet er met de recentere drivers mee samen kunnen werken. Als je wel het CAM menu kan bekijken en evt ook een transponder op kan nemen (RAW capture tool is te vinden op de Twinhan site), denk ik niet dat het een hardware probleem (zorg wel dat je de recente drivers voor je moederbord hebt geinstalleerd).

Ik zou beginnen met Twinhan DTV 2.64 eraf te mikken en een reinstall doen van DigitalTV 3.3. Kopieer C:\Program Files\PC-TV\Common\Bin\thsource.ax naar C:\Program Files\DVBViewer\Filters\thsource.ax en try again met DVBViewer :-)

Laat even weten hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Klaus_1250 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:17:
Ik zou beginnen met Twinhan DTV 2.64 eraf te mikken en een reinstall doen van DigitalTV 3.3. Kopieer C:\Program Files\PC-TV\Common\Bin\thsource.ax naar C:\Program Files\DVBViewer\Filters\thsource.ax en try again met DVBViewer :-)
Dit gedaan. Ik heb dvbviewer opnieuw een channel scan laten doen. Hij vind nu al 47 kanalen ipv 30 voorheen. Hij loopt niet meer vast en geeft zelfs ook beeld! Maar naar een paar seconden stopt het beeld en geluid. In probeer nu verschillende mpeg2 decoders om te kijken of het daar aan ligt. Windows Aero heb ik uit gezet omdat dvbviewer dat standaard ook deed.

Digital TV 3.3 werkt nu ook maar vind geen kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bij DigitalTV zitten ook een aantal codecs (Cyberlink) die je via de opties in DVBViewer kan selecteren. Evetueel kun je ook kijken of het kiezen van overlay/vmr7/vmr9 nog verschil maakt.

Al het beeld en geluid stoppen, loopt DVBViewer dan ook vast?

Wat staat er bij View --> Filters --> DVBSource ? Krijg je weer beeld als je View --> Rebuild Graph doet?

Last, welke opties gebruik je om te scannen? Gebruik je voor het scannen DVBViewer of TransEdit? Meeste programma's vinden niet alle transponders omdat ze niet de juiste frequenties scannen. Met Transedit kun je transponders handmatig invoeren en ook exacte scan-parameters invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Klaus_1250 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:51:
Bij DigitalTV zitten ook een aantal codecs (Cyberlink) die je via de opties in DVBViewer kan selecteren. Evetueel kun je ook kijken of het kiezen van overlay/vmr7/vmr9 nog verschil maakt.

Al het beeld en geluid stoppen, loopt DVBViewer dan ook vast?

Wat staat er bij View --> Filters --> DVBSource ? Krijg je weer beeld als je View --> Rebuild Graph doet?

Last, welke opties gebruik je om te scannen? Gebruik je voor het scannen DVBViewer of TransEdit? Meeste programma's vinden niet alle transponders omdat ze niet de juiste frequenties scannen. Met Transedit kun je transponders handmatig invoeren en ook exacte scan-parameters invoeren.
DVBViewer loopt niet vast na het wegvallen van beeld/geluid. Ik kan nog in de instellingen en een ander kanaal kiezen etc. De opties view, filter, etc vervallen wel meteen als het beeld/geluid weg valt.

Transedit vind veel meer kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

PenguinPower schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:19:
Ik heb Samsung of Philips ingevuld geloof ik :7. Heb Samsung ingevuld geloof ik, dat is tenslotte het merk van het paneel van mijn Dell 2405FPW :+.

[edit]Nee, nee. Ik heb Philips ingevuld. Philips SAA7146 en de tuner was ook een Philips. Het is dus nog waar ook!

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2007 01:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 09:16
Nadat ik de FloppyDTV met bijbehoorde CAM en Alphacrypt hebbinnengekregen ben ik de eerste de beste electronica zaak binnen gelopen voor een startpakket van @Home. Aangezien op de website van @home alleen een starterspakket valt te bestellen icm een digitale ontvanger.

Nu wil ik mijn smartcard activeren, maar nu wordt er zowel op de activeringskaart die je moet op sturen als de site van @Home verplicht gevraagt naar mijn digitale ontvanger...

Aangezien in de handleiding staat:
Heeft u een Harddisk recorder (PVR) aangeschaft, dan is het van belang dat u deze zo spoedig mogelijk aanmeldt op www.home.nl of via de aanmeldkaart. Om gebruikt te kunnen maken van de PVR is het noodzakelijk dat wij uw smart card hiervoor speciaal activeren.

Als ik mijn FloppyDTV wil gebruiken wat moet ik dan invullen?
Waar heb je de floppydtv en alphacrypt besteld en wat was de levertijd?

Tevens algemene vraag over de floppydtv en de alphacrypt.
Loopt het als geheel lekker op mediaportal of mce vista?

bijv.
-tijdens het opnemen van een programma tegelijkertijd radio luisteren
-algemene stabiliteit (mislukte opnames, etc.)

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mwoe schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:51:
[...]

Waar heb je de floppydtv en alphacrypt besteld en wat was de levertijd?

Tevens algemene vraag over de floppydtv en de alphacrypt.
Loopt het als geheel lekker op mediaportal of mce vista?

bijv.
-tijdens het opnemen van een programma tegelijkertijd radio luisteren
-algemene stabiliteit (mislukte opnames, etc.)
Misschien loont het de moeite om dit actieve topic en het wat oudere Deel 1 toch eens even door te nemen? Er staan voldoende ervaringen gedeelt in dit topic.

Voor de bestelling en levertijd kun je eens op www.firedtv.nl kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 20:10
bwiep schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:28:
Van het weekend druk bezig geweest met installeren van mijn FloppyDTV voor @home digital tv op Vista MCE.
En opzicht (gezien de wat omslachtige methode) werkt het erg goed (mooi beeld, veel beter als met een scart gebaseerde decoder op een 40inch tru-hd scherm).

Heb alleen klein probleem dat ik paar zenders niet kan kijken. Hij vind ze wel, maar decodeerd ze niet oid.. Krijg iig de melding bij veronica en net5 no-signal... Terwijl hij ze wel vind met de search...

Iemand een idee?
Hij vond 234 zenders bij de scan das toch wel aardg gezien vorige posts...
Een vriend van mij en ikzelf hebben ditzelfde probleem gehad. Alle kanalen deden het, behalve rtl4, net5 en veronica. Bij ons werd het veroorzaakt door een fout in de configuratie van de Alphacrypt CAM. De CAM werd met de de volgende configuratie geleverd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rapware/SharedImages/cam_before.jpg

Na de CAM als volgt geconfigureerd te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rapware/SharedImages/cam_after.jpg
werkte alles naar behoren. Het "zappen" werkte overigens ook aanzienlijk sneller met deze configuratie.

Je kunt de CAM configureren middels de CI Tool (c:\program files\FireDTV\Tools\CommonInterface.exe)

We hebben dit getest met zowel firmware versie 3.9, 3.11 en 3.12

[ Voor 3% gewijzigd door RAPWare op 04-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik zou hem zelf eerder op Auto zetten, maar het hangt er ook vanaf welke software je gebruikt en hoe die met de CAM communiceert. Welke firmware gebruik je op de Alphacrypt btw?

[ Voor 15% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-11-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Beste forumleden,

Ik heb tot nu toe 1,5 jaar hdtv gekeken met de samsung DCB-H360R decoder i.c.m. @home. In die 1,5 jaar heb ik alleen maar ellende met die decoder gehad. Hij is 3x defect geweest en heeft in totaal zo'n 3 maanden bij de reparateur gestaan in welke ik mijn @home abbo a 27,50 p/m gewoon door betaald. De garantie is intussen verlopen en afgelopen week is hij wederom stuk gegaan (de ir-ontvanger is er mee opgehouden). Ik heb weinig zin om nog meer geld te steken in dit brakke apparaat.

Aangezien dit de enige set top box is die hdtv over dvb-c kan decoderen ben ik aan het overwegen een htpc te gaan samenstellen die deze decoder voor mij kan gaan vervangen.

Nu heb ik wat research gedaan en wilde ik mijn bevindingen hier eens in de groep gooien om te checken of ik op de goede weg zit:

Het moet volgens mij tegenwoordig mogelijk zijn om digitale tv (sdtv + hdtv) van @home op een htpc te bekijken. Dit is niet mogelijk onder mce 2005 of vista media center vanwege een beperking m.b.t. de hd kanalen. In principe zou ik dus XP SP2 met een programma dat wel met hdtv kanalen overweg kan (bijv. Media Portal) kunnen installeren. De tuner kaart die ik nodig heb voor dit alles is de FloppyDTV kaart van Digital Everywhere of de Twinhan CAB-CI 2033. Hier moet ik dan wel nog een Mascom Alphacrypt CI-Module bij aanschaffen.

Verder had ik de volgende hardware in gedachten voor mijn htpc:
- Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)
- GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
- Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
- Kingston KVR800D2N5K2/2G
- Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M

Is dit alles voldoende om soepel hdtv mee te decoderen en evt. ook op te nemen?
De dvd-drive ben ik nog niet uit, die moet vooral stil zijn (suggesties?) en ik heb nog een 500GB SATA harddisk liggen. Verder twijfel ik nog over een andere koeler i.v.m. geluidsproductie en of de kwaliteit van de onboard geluidskaart voldoende is. Eventueel heb ik nog een Terratec Aureon 5.1 liggen die ik erin kan stoppen.

Ten slotte vroeg ik me af hoe het zit met dualtuner want dat is me nog niet helemaal duidelijk. Op de site van Digital Everywhere staat: "Easy connect more than one FloppyDTV thanks to the integrated FireWire Repeater" maar betekend dit dat het mogelijk is om met 2 van die kaarten en slechts 1 @home abbo aan de slag te gaan (dus 1 kanaal bekijken en tegelijk een ander opnemen)?

Graag jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Hardcell schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:16:
Ten slotte vroeg ik me af hoe het zit met dualtuner want dat is me nog niet helemaal duidelijk. Op de site van Digital Everywhere staat: "Easy connect more than one FloppyDTV thanks to the integrated FireWire Repeater" maar betekend dit dat het mogelijk is om met 2 van die kaarten en slechts 1 @home abbo aan de slag te gaan (dus 1 kanaal bekijken en tegelijk een ander opnemen)?
Nee, normaal gesproken dien je dan 2 smartcard 's te gebruiken. Voor elke FloppyDTV 1x.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 08-06 22:34
Heb nu nog een hauppage 500 kaartje maar als ik dus naar digitale TV van bijvoorbeeld upc wil, hoe zit het dan precies:

- Zappen alleen via de decoder en niet meer via media center toch?
- Opnemen enzo is verder geen probleem? Zelfde manier als nu? dus via de gids zeg maar.
- Wat zijn verdere nadelen van z'n setup?

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 05-11-2007 16:36 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Operations schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:36:
Heb nu nog een hauppage 500 kaartje maar als ik dus naar digitale TV van bijvoorbeeld upc wil, hoe zit het dan precies:

- Zappen alleen via de decoder en niet meer via media center toch?
- Opnemen enzo is verder geen probleem? Zelfde manier als nu? dus via de gids zeg maar.
- Wat zijn verdere nadelen van z'n setup?
Hoe wil je naar UPC digitaal gaan kijken, via een van de UPC decoders of had je wat anders in gedachten? Als je dit via FloppyDTV zou willen dan heb je alleen de mogelijkheid van het bekijken van de FTA (free to air) zenders en ik weet niet hoeveel dit er zijn bij UPC.
Maar mogelijk heb je een andere bedoeling?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239175

Ik zag vandaag dat er een nieuwe Technisat kaart op de markt is.
Deze zou een BDA driver moeten hebben !!

[url="http://www.hdtvnieuws.nl:80/hdtv/technisat-cablestar-hd-2-introductie/"]

Werkt ie dan ook in MCE2005 en VistaMC ??

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Volgens mij is dat een gerebrande Twinhan/Azurewave AD-CP400 . Daar zijn gewoon BDA-drivers voor, maar de kwaliteit daarvan laat nog te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:47:
[...]

Hoe wil je naar UPC digitaal gaan kijken, via een van de UPC decoders of had je wat anders in gedachten? Als je dit via FloppyDTV zou willen dan heb je alleen de mogelijkheid van het bekijken van de FTA (free to air) zenders en ik weet niet hoeveel dit er zijn bij UPC.
Maar mogelijk heb je een andere bedoeling?
Nee ik wil bijvoorbeeld via digitale tv van upc alles bekijken. Doormiddel van een PCI decoder kaartje, z'n pci kaartje waar je de credit card van upc in moet doen. Begrijp je zo beter wat ik bedoel?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:55

MrScratch

I am rubber, you are glue

Operations schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:39:
[...]

Nee ik wil bijvoorbeeld via digitale tv van upc alles bekijken. Doormiddel van een PCI decoder kaartje, z'n pci kaartje waar je de credit card van upc in moet doen. Begrijp je zo beter wat ik bedoel?
Ja, ik snap het, maar dat is onmogelijk. UPC werkt met Nagravision2 beveiliging en die is niet werkend te krijgen met een Smartcard van UPC in een CAM/CI (ik neem aan dat je dat bedoelt met PCI decoder kaart).

Alle andere providers Casema @home, etc, gebruiken Irdeto2 die met een CAM van Alphacrypt werkend is te krijgen, maar mensen met UPC hebben gewoon pech. Is niets aan te doen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
[...]

Wat hierboven staat dus. Je kunt alleen FTA zenders van UPC kijken en volgens mij zijn dit enkel de publieke zenders maar ik weet niet precies welke dit zijn, zie hier. Je hebt daarvoor echter geen CAM en smartcard nodig, dat is dan weer positief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
MrScratch schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:45:
[...]

Ja, ik snap het, maar dat is onmogelijk. UPC werkt met Nagravision2 beveiliging en die is niet werkend te krijgen met een Smartcard van UPC in een CAM/CI (ik neem aan dat je dat bedoelt met PCI decoder kaart).

Alle andere providers Casema @home, etc, gebruiken Irdeto2 die met een CAM van Alphacrypt werkend is te krijgen, maar mensen met UPC hebben gewoon pech. Is niets aan te doen.
O upc was maar een voorbeeld, kpn digitenne vind ik ook prima. Ik heb dus een CAM van alphacrypt nodig met een CI en een DVB-T Kaart (pci wil ik dan)? Zit daar nog echt kwaliteitsverschil in (welk wordt meest gebruikt hier bijvoorbeeld)? Bij analoge TV zijn de hauppage kaartjes echt stukken beter dan bijvoorbeeld de pinnacle rommel. En dan kan ik gewoon zappen via me media center en opnemen via de gids?

Ander vraagje hoe zit het met Sky? Is een channel uit Engeland met veel sport, waar je normaal ook een decoder voor nodig hebt. En een schotel dacht ik, is dat ook te realiseren op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Operations schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:25:
[...]

O upc was maar een voorbeeld, kpn digitenne vind ik ook prima. Ik heb dus een CAM van alphacrypt nodig met een CI en een DVB-T Kaart (pci wil ik dan)? Zit daar nog echt kwaliteitsverschil in (welk wordt meest gebruikt hier bijvoorbeeld)? Bij analoge TV zijn de hauppage kaartjes echt stukken beter dan bijvoorbeeld de pinnacle rommel. En dan kan ik gewoon zappen via me media center en opnemen via de gids?

Ander vraagje hoe zit het met Sky? Is een channel uit Engeland met veel sport, waar je normaal ook een decoder voor nodig hebt. En een schotel dacht ik, is dat ook te realiseren op deze manier?
DVB-T van digitenne van KPN kan wel, maar dan heb je aan de Alphacrypt weer niks. Voor digitenne heb je een Conax type CAM nodig. Maar voor de rest kan het prima werken via hetzelfde principe. Kwaliteit heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
DVB-T van digitenne van KPN kan wel, maar dan heb je aan de Alphacrypt weer niks. Voor digitenne heb je een Conax type CAM nodig
De Alphacrypt kan ook gewoon met Conax omgaan. En Irdeto, Iredeto2, Alphacrypt en CryptoWorks. En je kan er 14 PIDs gelijktijdig mee decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:38:
De Alphacrypt kan ook gewoon met Conax omgaan. En Irdeto, Iredeto2, Alphacrypt en CryptoWorks. En je kan er 14 PIDs gelijktijdig mee decrypten.
Maar als het om een CAM gaat die de vraagsteller alleen voor DVB-T ontvangst wil gebruiken dan zijn er voldoende goedkopere Conax CAM's te koop dan de AlphaCrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dat wel ja (alhoewel de prijs van die CAMs nog wel relatief hoog is). Maar zoals ik het las wist Operations eigenlijk nog niet op wat voor manier hij Digitaal wou kijken (UPC, Digitenne, Sat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ArChie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
[...]

Maar als het om een CAM gaat die de vraagsteller alleen voor DVB-T ontvangst wil gebruiken dan zijn er voldoende goedkopere Conax CAM's te koop dan de AlphaCrypt.
Klopt, maar de Alphacrypt werkt prima met Digitenne. Is ook een snelle zapper. Sneller dan de Conax 4.00. (maar of je daar een dubbel zo hoge aanschafprijs voor over moet hebben?)
z'n pci kaartje waar je de credit card van upc in moet doen.
Zeker weten dat het geen debit card is? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:24:
Dat wel ja (alhoewel de prijs van die CAMs nog wel relatief hoog is). Maar zoals ik het las wist Operations eigenlijk nog niet op wat voor manier hij Digitaal wou kijken (UPC, Digitenne, Sat).
Klopt dat weet ik nog niet, en maakt me ook niet zoveel uit. De optie die het minst kost is bijvoorbeeld prima qua aanbieder en hardware bij elkaar. Maar wil het dan wel weer goed hebben qua beeldkwaliteit :)

Dus wat ik bedoel is, als een digitenne setup veel duurder is dan een upc setup neem ik net zo lief een upc setup. Duidelijk zo?

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 07-11-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Hardcell schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:16:
Verder had ik de volgende hardware in gedachten voor mijn htpc:
- Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)
- GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
- Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
- Kingston KVR800D2N5K2/2G
- Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M
Beetje off-topic hoor, maar je moederbord is atx en je kast matx.
Ik zou dan als moederbord de nieuwe Asus p5e-vm, eventueel eenGigabyte g33m-ds2r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik mag zeker niet zeggen dat Digitenne-beeldkwaliteit (vooral van de commerciëlen) een stuk achterblijft bij DVB-C-kwaliteit? (heb beide kastjes aan de 32" LCD hangen hier)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
pelican schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:01:
[...]

Beetje off-topic hoor, maar je moederbord is atx en je kast matx.
Ik zou dan als moederbord de nieuwe Asus p5e-vm, eventueel eenGigabyte g33m-ds2r.
Check! Ik ga voor een Intel mATX board (DG33BU) omdat dit een van de weinige is waar ik naast een 8600gt silent videokaart nog een FloppyDTV en een Terratec aureon 5.1 op kwijt kan.

Verder ontopic een paar vraagjes over die FloppyDTV kaart i.c.m. MediaPortal en @home (voor het geval er mensen met deze combinatie zijn hier):
1. Zijn er mensen met een die de hd zenders werkend hebben en zo ja zijn deze ook fatsoenlijk te recorden?
2. Werkt teletext?
3. Werkt de EPG?

[ Voor 4% gewijzigd door Hardcell op 07-11-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:38:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137062

Test QAM256 bij @Home

@Home is bezig met het testen van de QAM256 modulatie techniek. Tot nu toe wordt op de kabelnetten in Nederland de QAM64 modulatietechniek gebruikt. Bij het gebruik van QAM256 wordt er efficiënter gebruik gemaakt van de bandbreedte, doordat er 33% meer data per kanaal kan worden doorgegeven. Per kanaal (dat evenveel ruimte inneemt als een analoge zender) kan met QAM256 50.6 MBits/seconde doorgegeven worden. Bij QAM64 is dat 38 Mbits/seconde. Nadeel is wel dat QAM256 gevoeliger is voor storingen, bijvoorbeeld door gebruik van slechte kabels.
Recent heeft @Home alle gecertificeerde digitale ontvangers onderzocht en vastgesteld ze geschikt zijn voor deze QAM256 modulatie mode. Daarnaast heeft een beperkte test plaatsgevonden met @Home medewerkers. De volgende stap in het onderzoek is te kijken of de QAM256 ook end-to-end functioneert met een grotere groep testers. Er is bij de eerste testen vastgesteld dat een klein deel van de testers problemen hebben ervaren, waarbij na onderzoek is gebleken dat de oorzaak o.m. aan de binnenhuisinstallatie was te wijten.
Wie mee wil testen moet een herinstallatie uit voeren van de ontvanger. Alleen de netwerk code moet aangepast worden volgens onderstaand overzicht;
2560 Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel
2561 Brabant, Limburg
2562 Hengelo, Enschede eo. (Mensen in COGAS gebied kunnen niet meedoen.)
Gevolg van deze herinstallatie is dat de zenders Nederland1 t/m SBS6 dan via QAM256 ontvangen worden. Ter vergelijking zijn op kanaal 401 t/m 406 deze zenders ook nog "gewoon" met QAM64 te ontvangen.

Is bovenstaande ook een probleem voor de bestaande dvb-c oplossingen voor de pc?

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 137062 op 08-11-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Anoniem: 137062 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:39:
Test QAM256 bij @Home

@Home is bezig met het testen van de QAM256 modulatie techniek. Tot nu toe wordt op de kabelnetten in Nederland de QAM64 modulatietechniek gebruikt. Bij het gebruik van QAM256 wordt er efficiënter gebruik gemaakt van de bandbreedte, doordat er 33% meer data per kanaal kan worden doorgegeven. Per kanaal (dat evenveel ruimte inneemt als een analoge zender) kan met QAM256 50.6 MBits/seconde doorgegeven worden. Bij QAM64 is dat 38 Mbits/seconde. Nadeel is wel dat QAM256 gevoeliger is voor storingen, bijvoorbeeld door gebruik van slechte kabels.
Recent heeft @Home alle gecertificeerde digitale ontvangers onderzocht en vastgesteld ze geschikt zijn voor deze QAM256 modulatie mode. Daarnaast heeft een beperkte test plaatsgevonden met @Home medewerkers. De volgende stap in het onderzoek is te kijken of de QAM256 ook end-to-end functioneert met een grotere groep testers. Er is bij de eerste testen vastgesteld dat een klein deel van de testers problemen hebben ervaren, waarbij na onderzoek is gebleken dat de oorzaak o.m. aan de binnenhuisinstallatie was te wijten.
Wie mee wil testen moet een herinstallatie uit voeren van de ontvanger. Alleen de netwerk code moet aangepast worden volgens onderstaand overzicht;
2560 Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel
2561 Brabant, Limburg
2562 Hengelo, Enschede eo. (Mensen in COGAS gebied kunnen niet meedoen.)
Gevolg van deze herinstallatie is dat de zenders Nederland1 t/m SBS6 dan via QAM256 ontvangen worden. Ter vergelijking zijn op kanaal 401 t/m 406 deze zenders ook nog "gewoon" met QAM64 te ontvangen.

Is bovenstaande ook een probleem voor de bestaande dvb-c oplossingen voor de pc?
Goede vraag, de tijd zal het leren. Ik verwacht het echter niet omdat het volgens mij iets met de bandbreedte van de zender te maken heeft. Ik ga vanavond wel even de Siemens op bovenstaande instelling uitproberen om te kijken of ik verschil waarneem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Net getest met de Twinhan Mantis Cab-CI (2033), geen probleem. Signaal kwaliteit is wat lager als normaal, maar geen blokjes of artifacts oid. Wel enigzins frustrerend; zappen gaan binnen een seconde (zit geen encryptie op de kanalen) :-(

Voor de geinteresseerde in regio 1111: Het Test-Kanaal (24) zit op 826.750 Mhz, QAM256 en Symbolrate 6875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ja, kies maar een leuke ontvanger uit :)

Zelf meegemaakt (@Home, Deventer), de kaart was niet geactiveerd (er zat meer dan 14 dagen tussen het opsturen van het aanmeldformulier en het aansluiten van de ontvanger, Elgato EyeTV610), één belletje naar @Home was voldoende, de smartcard stond in het systeem dus konden ze gewoon een "push" (zo noemen ze dat blijkbaar) sturen om de smartcard weer te activeren.

Binnen een seconde had ik weer beeld!

Het activeren van de smartcard werkt dus ook als deze in een AlphaCrypt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Klaus_1250 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:16:
Wel enigzins frustrerend; zappen gaan binnen een seconde (zit geen encryptie op de kanalen) :-(
Wat is daar zo frustrerend aan? Zappen gaat al tijden tussen de 1 en 2 seconden. Ook op gecodeerde kanalen. (Misschien door nieuwste drivers en firmware te gebruiken dat dat bij jou ook lukt.
Nieuwste drivers zijn 1.1.0.100 (1.1.0.200 is ook uit maar die heb ik nog nergens kunnen vinden zonder er voor te moeten betalen) en nieuwste Alphacrypt firmware is 3.12. Werkt bij mij perfect in Vista 32-bit. 64-bit is echter nog altijd bagger. Constant artifacts over het hele beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Zappen zonder codering gaat binnen een seconde, met codering 2.5s. Scheelt dus anderhalve seconde. En na de test gaat waarschijnlijk alles weer achter codering. Het frustrerende bij digitale tv is dat je niet lekker snel kan zappen tussen kanalen, wat bij analoog wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Klaus_1250 schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:18:
Zappen zonder codering gaat binnen een seconde, met codering 2.5s. Scheelt dus anderhalve seconde. En na de test gaat waarschijnlijk alles weer achter codering. Het frustrerende bij digitale tv is dat je niet lekker snel kan zappen tussen kanalen, wat bij analoog wel kan.
Dat en het niet goed werken van teletekst is de reden dat ik nog steeds niet 100% over ben op digitaal via media center. Analoog via media center is het beeld echt jammer, minder dan gewoon direct op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166109

Ola,

Heeft iemand al eens een xbox360 als extender gebruikt om zo DVB-C te kijken?

En zo ja, werkt dit ook gewoon zoals bij analoge TV?

Gr,

Likos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Ik kan met een FloppyDTV de HD kanalen van @home hier (regio limburg) niet vinden. Kan iemand me vertellen op welke frequentie ik moet zoeken? Ik maak gebruik van mediaportal en heb deze: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml. lijst gebruikt (in een zgn. dvbc bestand gezet).
Nu staat in deze lijst ook achter de HD kanalen ook "reserved for further use" maar in de tekst bovenaan staat uitgelegd dat deze frequenties momenteel toch de huidige HD kanalen zei het in een ander formaat zouden moeten huisvesten.
Wie kan me hier verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
HD kanalen zitten op transponder 15, 16 en 22, via de link in je post kun je kijken welke frequenties dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Klaus_1250 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:14:
HD kanalen zitten op transponder 15, 16 en 22, via de link in je post kun je kijken welke frequenties dat zijn.
Volgens mij moet het toch een instelling van Media Portal ergens zijn, ik vind nl. wel gewoon Zone Reality, RTL8 en Humor tv ontvangen en die zitten op dezelfde transponder (22) als Film1 HD.

Met FireDTV viewer vind ik wel gewoon de HD kanalen.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Hardcell op 17-11-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Hardcell schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:49:
[...]

Volgens mij moet het toch een instelling van Media Portal ergens zijn, ik vind nl. wel gewoon Zone Reality, RTL8 en Humor tv ontvangen en die zitten op dezelfde transponder (22) als Film1 HD.

Met FireDTV viewer vind ik wel gewoon de HD kanalen.. :?
Is blijkbaar iets vreemds met (in ieder geval de laatste versie van) Media Portal. Met de TVEngine (beta 3) van MP vind ik de HD kanalen wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Sa1 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:03:
[...]
Dat en het niet goed werken van teletekst is de reden dat ik nog steeds niet 100% over ben op digitaal via media center. Analoog via media center is het beeld echt jammer, minder dan gewoon direct op de tv.
Teletekst werkt prima. Gewoon via het dvb-c-kastje/app doen en niet via de tv zelf...

Analoog beeld kun je evt. verbeteren door resolutie op je media center aan te passen (720x576 idealiter). Anders doet hij aan upscaling én downscaling idd...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Er is weer een nieuwe beta driver uit voor de mantis 2033 kaarten op www.digitalrise.com
De driver is echter alleen te downloaden als je lid bent van het forum wat alleen kan als je de kaart via digitalrise gekocht hebt.

Is er iemand die deze driver kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Als ik een email-adres heb, zou ik je wat kunnen mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Bedankt. Ik heb je gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:47:
[...]

Teletekst werkt prima. Gewoon via het dvb-c-kastje/app doen en niet via de tv zelf...

Analoog beeld kun je evt. verbeteren door resolutie op je media center aan te passen (720x576 idealiter). Anders doet hij aan upscaling én downscaling idd...
Ja okay.. maar als je in MCE zit heb ik geen zin om ontzettend om te gaan schakelen naar teletekst via een andere app, en als ik dan weer terug wil dat ik mce weer moet starten, 't gaat voornamelijk om het ff op teletekst kijken tijdens de reclames.

Resoultie aanpassen gaat niet zo makkelijk aangezien ik m'n tv via s-video aangesloten heb. Heb helaas nog niet een mooie LCD / Plasma, ben aan het kijken hoe ik een VGA -> RGB Scart kan maken, maar dan moet ik solderen. Dat is nu niet mijn sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcarma
  • Laatst online: 21-05 09:41
Ik kan denk ik wat hulp gebruiken.
Ik heb het volgende:
Sterke HTPC met 2 analoge tuners.
Nu heb ik een FloppyDTV met alphacrypt CAM gekocht
Helaas heb ik na de aankoop pas ontdekt dat analoge en digitale tuners niet samen gaan in Vista Ultimate.
De digitale kaart werkte met de vista drivers in MCE, ik vond bijna alle zenders. Alleen viel de Ned1,2,3 en een paar andere weg na een 5-tal seconden.
Vermits ik maar 1 digitale kaart heb en dus geen 2 programmas tegelijk kon opnemen en het probleem met wegvallende zenders dacht ik Media Portal te gebruiken.
Drivers opnieuw geinstalleerd voor MediaPortal, alleen wil hij nu geen enkele zender vinden. Ik zit in In.Di gebied...
heb geprobeerd om die dvbc file aan te passen maar weet niet goed wat in te vullen. Ook DVBViewer vind niks...
Is er iemand die de zenderlijst van In.Di heeft?
Of die een oplossing heeft voor digitaal en analoog in vista?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
mcarma schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:22:
Ik kan denk ik wat hulp gebruiken.
Ik heb het volgende:
Sterke HTPC met 2 analoge tuners.
Nu heb ik een FloppyDTV met alphacrypt CAM gekocht
Helaas heb ik na de aankoop pas ontdekt dat analoge en digitale tuners niet samen gaan in Vista Ultimate.
De digitale kaart werkte met de vista drivers in MCE, ik vond bijna alle zenders. Alleen viel de Ned1,2,3 en een paar andere weg na een 5-tal seconden.
Vermits ik maar 1 digitale kaart heb en dus geen 2 programmas tegelijk kon opnemen en het probleem met wegvallende zenders dacht ik Media Portal te gebruiken.
Drivers opnieuw geinstalleerd voor MediaPortal, alleen wil hij nu geen enkele zender vinden. Ik zit in In.Di gebied...
heb geprobeerd om die dvbc file aan te passen maar weet niet goed wat in te vullen. Ook DVBViewer vind niks...
Is er iemand die de zenderlijst van In.Di heeft?
Of die een oplossing heeft voor digitaal en analoog in vista?
Thanks
digitaal en analoog gaat niet lukken met MCE en Mediaportal...en om op te nemen en een andere zender te kijken heb je toch twee tuners nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcarma
  • Laatst online: 21-05 09:41
@michel: ok, maar dan zou ik mijn twee analoge tuners in vista willen houden en de digitale bekijken op Mediaportal, alleen wil hij daar nu geen kanalen vinden, omdat ik denk ik de verkeerde frequentie afzoek. Heeft er iemand de frequenties voor In.Di?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
Ik heb recent een TechnoTrend C-1500 DVB-C tuner aangeschaft, echter ik krijg hem nog steeds niet werkend in MCE 2005.

Ik heb dit topic en het vorige deel al doorgelezen, maar ik kan er nog niet wijs uit komen hoe je het in kan stellen.

Heeft iemand deze combi werkend? Of kan mij tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Jeroenz18 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:28:
Ik heb recent een TechnoTrend C-1500 DVB-C tuner aangeschaft, echter ik krijg hem nog steeds niet werkend in MCE 2005.

Ik heb dit topic en het vorige deel al doorgelezen, maar ik kan er nog niet wijs uit komen hoe je het in kan stellen.

Heeft iemand deze combi werkend? Of kan mij tips geven?
als je eens begint met wat er niet werkt en wat je allemaal al geprobeerd hebt om het wél werkend te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
Sa1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:28:
[...]
als je eens begint met wat er niet werkt en wat je allemaal al geprobeerd hebt om het wél werkend te krijgen..
Je hebt gelijk ;). Ik ga vanavond eerst even testen of het MyTheatre werkt. Never mind mijn post :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
En een nieuwtje vanuit mijn kant: voor de mensen onder ons die een Mantis kaart hebben en Vista x64. De oorzaak van de optredende artifacts kan gezocht worden in Cool 'n Quiet of de Intel equivalent.

Oplossing:
Zet in Windows bij je energie-instellingen voor de processor een maximale waarde van 100% en een minimale waarde van 80% (dit schakelt effectief CnC uit) en de artifacts zijn verdwenen.

Wil je toch een zuinige pc zou je het profiel 'maximale prestaties' als voorheen beschreven kunnen instellen en nadat je klaar bent met TV-kijken weer terug kunnen schakelen naar Gebalanceerd of Minimaal ernergie gebruik. Zo houd je toch een relatief milieu en portemonnee vriendelijke pc over (mocht je daarin geïnteresseerd zijn)

PS. Mediaportal is inmiddels aangekomen bij een final release van de 0.2.3.0 versie.
Deze werkt hier al sinds afgelopen zaterdag naar alle tevredenheid en zonder te crashen op Vista x64. Zap tijden variëren van gemiddeld 1-2 seconden. Maar duren soms ook wat langer. Ik denk echter dat dit een probleem van mediaportal is gezien het feit dat het meestal wel sneller gebeurd.

[ Voor 20% gewijzigd door Damandan op 20-11-2007 14:55 . Reden: toevoeging Mediaportal-stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Vind het toch nog een beetje ingewikkeld verhaal dat digitaal opnemen.

Stel ik wil over van me hauppage mce500 naar digitale TV van UPC. Wil 2 kanalen kunnen opnemen en de EPG (gids) moet werken.

Ik heb nodig:

- AlphaCrypt CAM
- CI
- 2 x FloppyDTV toch? (bijvoorbeeld, maar dit zijn toch wel een van de betere?)

Kost dus 4 x PCI slot toch?
Wil alles intern geen USB, heb ik het zo bij het goede einde dan?

Wat zijn nou precies de nadelen waar ik tegen aan ga lopen onder Vista Ultimate x64?
En neem aan dat de beeldkwaliteit wel sterk toeneemt? Maar neemt bijvoorbeeld de grote van een opname ook sterk toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Operations schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:10:
Vind het toch nog een beetje ingewikkeld verhaal dat digitaal opnemen.

Stel ik wil over van me hauppage mce500 naar digitale TV van UPC. Wil 2 kanalen kunnen opnemen en de EPG (gids) moet werken.

Ik heb nodig:

- AlphaCrypt CAM
- CI
- 2 x FloppyDTV toch? (bijvoorbeeld, maar dit zijn toch wel een van de betere?)

Kost dus 4 x PCI slot toch?
Wil alles intern geen USB, heb ik het zo bij het goede einde dan?

Wat zijn nou precies de nadelen waar ik tegen aan ga lopen onder Vista Ultimate x64?
En neem aan dat de beeldkwaliteit wel sterk toeneemt? Maar neemt bijvoorbeeld de grote van een opname ook sterk toe?
Het grote nadeel van jouw oplossing is dat het niet gaat werken!!! Je hebt UPC en die ondersteunen geen andere apparatuur dan hun eigen.

Nu is het wel zo, naar wat ik begrepen heb, dat UPC de kanalen die in het (analoge) basis pakket zitten (dat zijn de gewonen jongens; ned1,2,3 rtl etc.) FTA (free-to-air) doorgeeft. Dus zou je wat dat betreft wel een digitale tuner in je pc kunnen plaatsen. Dan heb je dus ook geen CAM module en CI nodig. Echter kan niemand garanderen of UPS dit altijd zal blijven doen. Als zij op de 1 op andere dag besluiten het niet meer FTA door te geven zit jij met de gebakken peren. Het dan aanschaffen van een CAM en CI heeft dan geen zin, want UPC ondersteunt dat niet.

Verder heb je voor dubbele tuner functionaliteit icm de FloppyDTV maar 2 PCI slots nodig (en 2 Floppy DTV's vanzelfsprekend); die dingen hebben alles ingebouwd (CAM/CI).......

(Overigens is 'het hele UPC gedoe' al meerdere malen in dit topic aan de orde geweest, zelfs in de openingspost staat het.......)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 20-11-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
kaajee schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:16:
[...]

Het grote nadeel van jouw oplossing is dat het niet gaat werken!!! Je hebt UPC en die ondersteunen geen andere apparatuur dan hun eigen.

Nu is het wel zo, naar wat ik begrepen heb, dat UPC de kanalen die in het (analoge) basis pakket zitten (dat zijn de gewonen jongens; ned1,2,3 rtl etc.) FTA (free-to-air) doorgeeft. Dus zou je wat dat betreft wel een digitale tuner in je pc kunnen plaatsen. Dan heb je dus ook geen CAM module en CI nodig. Echter kan niemand garanderen of UPS dit altijd zal blijven doen. Als zij op de 1 op andere dag besluiten het niet meer FTA door te geven zit jij met de gebakken peren. Het dan aanschaffen van een CAM en CI heeft dan geen zin, want UPC ondersteunt dat niet.

Verder heb je voor dubbele tuner functionaliteit icm de FloppyDTV maar 2 PCI slots nodig (en 2 Floppy DTV's vanzelfsprekend); die dingen hebben alles ingebouwd (CAM/CI).......

(Overigens is 'het hele UPC gedoe' al meerdere malen in dit topic aan de orde geweest, zelfs in de openingspost staat het.......)
Ai okee Digitenne gaat wel zie ik staan in de startpost met die FloppyDTV, maar in het schema staat wel CI onboard inderdaad maar heb ik dan ook geen CAM alphaCrypt meer nodig? Jij zegt zit onboard maar staat niet in het schema.

Hoe zit het met de continuiteit? Kan iemand daar iets over zeggen? DVB-T is nu digitenne, maar zou digitenne over 3 maanden zo maar ineens overstappen op -C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Operations schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:58:
[...]

Ai okee Digitenne gaat wel zie ik staan in de startpost met die FloppyDTV, maar in het schema staat wel CI onboard inderdaad maar heb ik dan ook geen CAM alphaCrypt meer nodig? Jij zegt zit onboard maar staat niet in het schema.

Hoe zit het met de continuiteit? Kan iemand daar iets over zeggen? DVB-T is nu digitenne, maar zou digitenne over 3 maanden zo maar ineens overstappen op -C?
De kaart voorziet in een CI onboard en daarin gaat de CAM, hier staan een aantal CAM modules, in zo'n CAM module schijf je dan weer je smart card. Alles in 1 dus...

En digitenne zal echt niet zomaar overstappen op dvb-c is iets geheel anders. Digitenne = DVB-T en gaat via de ether. DVB-C gaat via de (ciax) kabel.
Met het verdwijnen van de analoge tv via de ether heeft digitenne (KPN) zch verplicht om de ehter distrbutie voor z'n rekening te nemen. Dat gaat dus nu via DVB-T en dat zal dus niet zomaar vervangen worden. Wel kan er gaandeweg natuurlijk 1 en ander veranderen in gebruikte codecs of evt. cam module. Maar ja dat kan bij DVB-C ook, kun je nooit op anticiperen.......

Realiseer je wel dat DVB-T een (beduidend) mindere kwaliteit met zich meebrengt (minder bandbreedte, minder bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
kaajee schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:10:
[...]

De kaart voorziet in een CI onboard en daarin gaat de CAM, hier staan een aantal CAM modules, in zo'n CAM module schijf je dan weer je smart card. Alles in 1 dus...

En digitenne zal echt niet zomaar overstappen op dvb-c is iets geheel anders. Digitenne = DVB-T en gaat via de ether. DVB-C gaat via de (ciax) kabel.
Met het verdwijnen van de analoge tv via de ether heeft digitenne (KPN) zch verplicht om de ehter distrbutie voor z'n rekening te nemen. Dat gaat dus nu via DVB-T en dat zal dus niet zomaar vervangen worden. Wel kan er gaandeweg natuurlijk 1 en ander veranderen in gebruikte codecs of evt. cam module. Maar ja dat kan bij DVB-C ook, kun je nooit op anticiperen.......

Realiseer je wel dat DVB-T een (beduidend) mindere kwaliteit met zich meebrengt (minder bandbreedte, minder bits)
Okee minder kwaliteit dus, is het dan nog wel aanzienlijk mooier dan mijn Hauppage MCE500 met een analoog signaal? Signaal wordt wel versterkt aangeleverd dus signaal kan verwacht ik zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 23:27
Hoi Beste mensen :)
Ik heb sinds vandaag een twinhan 2033 binnen. Ziet er tof uit.
er is alleen 1 klein dingetje waarbij ik hulp nodig heb :
de software kan de kaart niet vinden :s
bij alles wat ik doe : driver of card not supported
heb de nieuwe drivers + software van de site geplukt en zelfde melding
en of ik nou xp of vista ult 32bit gebruik , allebei dezelfde melding :s
iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
kaajee schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:10:
[...]

Maakt het voor digitenne nog uit welke CAM ik neem? Is die dure Alphacrypt echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Operations schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:36:
[...]

Maakt het voor digitenne nog uit welke CAM ik neem? Is die dure Alphacrypt echt nodig?
Nee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Het ging niet om de laagste prijs aan te geven enkel om het type cam (die inderdaad stukken voordeliger is dan de Alphacrypt) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Snap ik, maar is toch lullig als je hem daar ook koopt want het scheelt best wat knaken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Kan iemand mij vertellen of Floppydtv ook onder linux goed werkt ? (kan het met mijn google skills niet vinden)
Ik ben van plan om MythTV op mijn (nog te bouwen) HTPC te draaien.
Volgens de startpost (en google) is er ook geen digitale tuner die en CI en harware matige mpeg2 encoding heeft, iemand enige info of er zulke kaarten op komst zijn ?
Heb een tijdje terug ergens gelezen dat Hauppauge met een CAM reader zou komen maar ik kan daar ook niks over vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door ScrooLoose op 25-11-2007 23:41 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_IEEE1394_Devices

Hoogstwaarschijnlijk niet. (en anders zou ik het waarschijnlijk wel weten)

B.v. een Technotrend C-1500 met budget CI zou het dan wel moeten doen. Maar waarom wil je een hardwarematige MPEG2 decoder? (die de floppyDTV afaik ook niet heeft?) Je zat al een FloppyDTV te overwegen: het aantal machines op aarde dat wèl Firewire heeft maar niet snel genoeg is om softwarematig MPEG2 te decoderen kan je op 1 hand tellen lijkt me.

En één van die machines is waarschijnlijk in bezit van dion_b en bevat een 486 processor.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
ScrooLoose schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:11:
Volgens de startpost (en google) is er ook geen digitale tuner die en CI en harware matige mpeg2 encoding heeft, iemand enige info of er zulke kaarten op komst zijn ?
Hardwarematige encoding zal geen enkele digitale kaart hebben, aangezien je er niks mee kan. Digitale TV is al MPEG-2 of eventueel h264. Decoding is wat anders, maar ook dat heeft weinig nut. Op een P4 neemt MPEG2 max 5-10% CPU in beslag (iets meer voor HD en minder CPU met een moderne videokaart). En voor hardwarematige h264 decoding kan je bij de videokaart terecht (nV 8400/8600 > en ATi Radeon HD 2400/2600 >). Geven waarschijnlijke nog betere kwaliteit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Afgelopen weekend is het een aantal hackers gelukt om Irdeto 2 volledig te kraken.
Over niet al te lange tijd kunnen we dan dus emulatoren verwachten voor Irdeto 2 zodat het (misschien) ook mogelijk wordt om op een DVB-C kaart te kijken zonder een CI.

Dit mag dan natuurlijk alleen mits je wel ook in het bezit bent van een smartcard met het betreffende abbo.

Het volledige nieuwsbericht kun je hier vinden. (Helaas alleen in het Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Damandan schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:59:
Afgelopen weekend is het een aantal hackers gelukt om Irdeto 2 volledig te kraken.
Over niet al te lange tijd kunnen we dan dus emulatoren verwachten voor Irdeto 2 zodat het (misschien) ook mogelijk wordt om op een DVB-C kaart te kijken zonder een CI.

Dit mag dan natuurlijk alleen mits je wel ook in het bezit bent van een smartcard met het betreffende abbo.

Het volledige nieuwsbericht kun je hier vinden. (Helaas alleen in het Duits)
houdt dat ook in dat de kanalen die bij het + / extra pakket zitten ook te kijken zijn zonder daar abbo geld voor te betalen? dat zou natuurlijk de kabel providers niet tof vinden en misschien ze doen besluiten om of een andere techniek te gaan gebruiken in de toekomst .. of een 'net' iets andere codering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sa1 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:59:
[...]
houdt dat ook in dat de kanalen die bij het + / extra pakket zitten ook te kijken zijn zonder daar abbo geld voor te betalen?
Als het waar is (zal niet de eerste keer zijn dat er een hoax rond dit onderwerp is): ja.
dat zou natuurlijk de kabel providers niet tof vinden en misschien ze doen besluiten om of een andere techniek te gaan gebruiken in de toekomst .. of een 'net' iets andere codering....
Zit er wel in. Weet je nog van toen ze de Viaccess dozen allemaal om moesten ruilen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Daar ben ik ook bang voor ja, dat ze de codering verwisselen voor een andere. Echter zullen ze dit niet zomaar doen. Je krijgt dan namelijk inderdaad het dilema dat je ieders decoder moet verwisselen en dat loopt al gauw aardig in de centjes. Van de andere kant: als dit doorzet en iedereen gaat 'gratis' kijken, dan loopt het ook in de centjes. Even afwachten wat er nu dus gaat gebeuren, mocht dit bericht waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Alle ontvangers van een nieuwe firmware voorzien (ook al een heel gedoe)+smartcardwissel is meestal ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60141

Howdy mijn vraag is welke tv kaart kan ik het beste kopen met een dvb-c tuner ik wil het toch gaan proberen met de kabel van UPC

Gr Mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Anoniem: 60141 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:07:
Howdy mijn vraag is welke tv kaart kan ik het beste kopen met een dvb-c tuner ik wil het toch gaan proberen met de kabel van UPC

Gr Mar
Deze of Deze...

Testing, one, two ...

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 08:27

XPhreak

Mja......

Een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen.

Ik heb een leuk stylish tabletje op de kop getitkt.
Alleen groot nadeel, alleen maar USB, VGA en 1 PCMCIA slot als aansluitingen.

Wou hem dus gebruiken als digitale ontvanger zodat ik alles kan opnemen enzo. Is het op een manier mogelijk om een CAM in een PCMCIA slot te krijgen? heb wal gezocht naar converters ofzo maar kon die helaas niet vinden. Iemand een idee?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

XPhreak schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:23:
Is het op een manier mogelijk om een CAM in een PCMCIA slot te krijgen?
Alleen om de firmware van de CAM te upgraden.

Is al vaker gevraagd trouwens. (zoekzoekzoek)

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2007 23:28 ]

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 08:27

XPhreak

Mja......

W3ird_N3rd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:25:
[...]

Alleen om de firmware van de CAM te upgraden.

Is al vaker gevraagd trouwens. (zoekzoekzoek)
Ah sorry gemist, maar met andere worden, dat gaat dus niet werken wat ik dus wil (Alle zenders van casema via cam in pcmcia) jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

offtopic:
.

[ Voor 94% gewijzigd door Sa1 op 30-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sa1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:24:
[...]
nee, nogal wiedes... dan had iedereen toch een PCI PCMCIA kaartje gekocht ipv zo'n dure DVB-C tuner?
Maar met alleen een CAM module ben je er toch ook nog niet? Je zult altijd nog een digitale tuner moeten hebben.....

Wellicht is de Anysee E30C Plus iets voor je; all in one; USB, digitale tuner + CAM module (en dus smartcard mogelijkheid).

Overigens heeft Hauppauge wel een (aparte) USB CAM module hoor, maar zoals gezegd; hier heb je niets aan zonder tuner........

Dan een digitale PCMCIA tuner erbij en hopen dat die CAM module 'compatible' is.......

Of je neemt een PCMCIA firewire kaartje en je koopt er een FireDTV bij, kun je ook gecodeerde kanalen bekijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

offtopic:
.

[ Voor 97% gewijzigd door Sa1 op 30-11-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sa1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:04:
[...]
ja .. of je leest even m'n reactie..
offtopic:
Daar staat ander verdomd weinig!!!!

Vrager vraagt toch (indirect wellicht) om advies hoe ie met alleen een USB en PCMCIA digitale tv kan kijken?
Jij zegt feitelijk niets behalve dat een PCMCIA kaartje niet heztelfde is als een dure DVB-C tuner......

Ik dacht dat GoT bedoelt was om elkaar een beeetje te helpen, en niet om elkaar af te zeiken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kaajee schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Daar staat ander verdomd weinig!!!!

Vrager vraagt toch (indirect wellicht) om advies hoe ie met alleen een USB en PCMCIA digitale tv kan kijken?
Jij zegt feitelijk niets behalve dat een PCMCIA kaartje niet heztelfde is als een dure DVB-C tuner......

Ik dacht dat GoT bedoelt was om elkaar een beeetje te helpen, en niet om elkaar af te zeiken.......
offtopic:
ik ben het met je eens, GoT is bedoelt om elkaar te helpen. Echter zelf nadenken scheelt ook enorm. Als je een CAM koopt en die in elke PCMCIA adapter zou kunnen stoppen om vervolgens elk kanaal maar te ontvangen, tja lijkt mij niet meer dan logisch dat dit niet kan, daarom zeg ik dat ook, misschien wat sarcastisch maar goed.. Daar komt nog eens bij dat er al antwoord gegeven is op z'n vraag. Misschien had ik m'n reactie niet moeten geven en zal hem daarom weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:04

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb even globaal het topic door geneusd en de start post bekeken maar heb toch nog een aantal vragen.

Sinds kort onze LCD TV in bezit en we willen daar natuurlijk met Digitaal TV van genieten, nu hadden we van onze kabelboer (KabelTelevisie Brabant Gelderland, onderdeel van CAIW) een Digitale tuner (Samsung) gekregen, (Hier hebben we geen smartcard voor nodig trouwens.) welke we nu dus gebruiken. Beeld is super, Je ziet duidelijk het verschil tussen analoog en Digitaal. Maar nu willen we meer!

Aangezien ik op mijn pc inmiddels een aardige verzameling HD matriaal heb wil ik dat natuurlijk op de TV bekijken. Dus er moet een HTPC bij komen. Om een hoop gehannes met afstandsbedieningen te voorkomen wil ik eigenlijk alles onderbrengen in de HTPC, zodat we met 1 afstandsbediening uit de voeten kunnen.

Nu zit ik dus met het probleem, welke TV kaart moet ik hebben? De HTPC moet kunnen opnemen terwijl je TV kijkt dus een dual tuner is dan nodig neem ik aan? Zo ja, moet ik dan ook een 2e abbonement er bij nemen?

En vervolgens het geluid. Bij mijn oude Pinnacle kaartje ging er een kabeltje van de line-out naar de line-in van m'n geluidskaart en dan had je geluid over de speakers, maar nu moet het geluid naar de tv-speakers is dat ook mogelijk?

Ik kan zo gauw niet vinden wat voor een type DVB (ik neem aan DVB-C) we hier hebben en met al die benamingen bij de tv kaarten wordt ik ook niet veel wijzer.

Dus wie o wie kan mij uit de brand helpen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Krizzie op 30-11-2007 23:13 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dual-tuner DVB-C kaarten heb ik nog niet voorbij zien komen helaas, dus als je tegelijkertijd op wil nemen en kijken heb je twee DVB-C kaarten nodig (uitzondering is als je kijkt en opneemt van twee zenders die op dezelfde transponder/frequentie zitten).

Als je geen Smartcard nodig hebt, gok ik erop dat er geen encryptie zit op de kanalen en je abbo per huishouden is en niet per tv, maar dit zou je even na moeten kijken op de site van je kabelboer. Daar staat je vraag vast beantwoord.

Geluid naar de tv-speakers is geen probleem. Je hebt geen kabel meer nodig tussen je tv-kaart en je moederbord/audio-kaart, het geluid is ook digitaal en word omgezet door een codec en naar je audio-kaart/chip verstuurd (of video-kaart met HDMI aansluiting). Hoe ga je de tv aanlsuiten p de HTPC?

Voor een keuze van een goede DVB-C kaart kun je het beste even dit topic doorlopen en de startpost lezen. Populair is de FloppyDTV, heb zelf de Twinhan Mantis (met CI-interface). Over de laatste ben ik zelf niet zo tevreden, maar dat komt vooral omdat de drivers nog altijd niet goed zijn. (problemen op sommige hardware configuraties, 4GB problemen, Vista problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

HTPC gebruikt een DVI > HDMI kabel welke op een X800XL aangesloten is, dus geluid kan daar niet door lijkt mij. :) Ik zit aan een eventuele upgrade naar een 2600XT te denken voor UVD, maar dat schijnt niet te werken onder Windows XP.

Ik kan zo gauw niks op de site vinden over digitale tv op meerdere toestellen.
http://www.kabeltv-kbg.nl/, ziet er ook niet echt aantrekkelijk uit. :X

Maar als ik 2 kaarten zou nemen, dan moet de kabel gewoon gesplit worden vlak voor de kaarten en dan zou het moeten werken?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ok, dan volgende vraag, 2 kaarten is 2 remote's, wordt wat vervelend als je steeds moet wisselen als je wilt opnemen. Kan je 1 remote over 2 kaarten verdelen, of met de software aangeven dat je 2 kaarten gebruikt.

Me pa wil kunnen opnemen en ik ben de klos om alles uit te zoeken. :')

Edit:

Aangezien we al een kastje hebben voor digitale tv zouden we dan aan 1 kaart genoeg hebben welke dan het opnemen voor zijn rekening neemt.

Om het remote euvel op te lossen komt er dan eventueel een universele remote zodat alles op 1 remote kan. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Krizzie op 01-12-2007 22:12 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Krizzie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:55:
Ik zit aan een eventuele upgrade naar een 2600XT te denken voor UVD, maar dat schijnt niet te werken onder Windows XP.
Zover ik weet zou dat wel gewoon moeten werken, ben zelf van plan met kerst een 3850 ervoor te halen. Wel was het zo dat in eerdere driver-releases er geen ondersteuning voor UVD op XP zat. En niet alle codecs gaan er even goed mee om.
Ik kan zo gauw niks op de site vinden over digitale tv op meerdere toestellen.
http://www.kabeltv-kbg.nl/, ziet er ook niet echt aantrekkelijk uit. :X
Die site is wel aan een upgrade toe :-) Maar, basispakket is FTA, premium-pakket of HDTV is met Smartcard. Staat inderdaad niks op, maar als ik het zo zie kun je op 1 abbo meerdere smartcards bestellen.
Maar als ik 2 kaarten zou nemen, dan moet de kabel gewoon gesplit worden vlak voor de kaarten en dan zou het moeten werken?
Er zijn ook een aantal kaarten die een loop-through hebben, zoals je op STB's e.d. ziet.
Ok, dan volgende vraag, 2 kaarten is 2 remote's, wordt wat vervelend als je steeds moet wisselen als je wilt opnemen. Kan je 1 remote over 2 kaarten verdelen, of met de software aangeven dat je 2 kaarten gebruikt.
Kaart doet zelfs niks met de remote, maar word als een apart HID-device geinstalleerd. En daar communiceert je HTPC-software weer mee. 1 remote is dus genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-12-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
@home heeft sinds vorige week het een en ander veranderd aan het digitale signaal (zeg ik dat goed?) zodat dvb-c via de pc niet meer mogelijk is. Alleen nog maar een paar fta kanalen werken.

Zijn er hier mensen die @home nog wel werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik heb @home via DVB-c en dat werkt nog steeds prima.

Waar heb je die informatie vandaan dat het niet meer zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
mhenze schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:39:
@home heeft sinds vorige week het een en ander veranderd aan het digitale signaal (zeg ik dat goed?) zodat dvb-c via de pc niet meer mogelijk is. Alleen nog maar een paar fta kanalen werken.

Jij doelt natuurlijk op die paar kanalen die zichtbaar worden na een eerste scan?
Niets aan de hand hoor, alles werkt inderdaad nog steeds 100% op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243690

Wat is de beste oplossing voor een nieuwe HTPC. Is het slim om te kiezen voor (DVB-C) digitale tv als het vrij prijzig is en niet zeker is. De HTPC zal op de kabel van @Home worden aangesloten. Vooral dat @home nu van alles aan het veranderen is. Ook wil ik de mogelijkheid van HDTV, en aangezien dat dit via H.264 MPEG4 gaat welke kaart ondersteund dit. Ik heb wel video kaarten gezien die H.264 ondersteunen maar of dit dan ook geld voor digitale tv. Of het nu een FloppyDTV of een TwinHan etc.

En komt Microsoft met een nieuwe verzie van Vista Media Center met wel DVB-C ondersteuning? Vooral de 64bit versie, waar ik zeer geïnteresseerd in ben.

Alvast bedankt
Groetjes Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
mhenze schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:39:

Bij mij werkt het ook nog prima...

Er schijnt binnenkort een NIT-scanner (voor de FloppyDTV) uit te komen waardoor je alle kanalen al in redelijk volgorde hebt na het scannen en niet meer hoeft te werken met transponder lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
Bij mij werkt het niet meer.
Ik heb gesproken met iemand van @home en die vertelde mij dat sinds vorige week door een aanpassing het niet meer werkt. Wellicht dat de wijziging nog niet landelijk is.

Ik hoop natuurlijk dat er niks van klopt, maar toch...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.