De Humax 9200 heeft enkel scart als aansluiting naar de (flat)TV, zijn beeld kwaliteit zal daarmee maximaal gelijk liggen aan de Humax IR-Fox en dat is een van de betere SD ontvangers.mwoe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:16:
Kan een eigen homemade htpc een beetje opboxen tegen bijvoorbeeld de humax 9200 qua kwaliteit, stabiliteit, etc. Zit te twijfelen tussen zelf iets bouwen of de humax aanschaffen.
Grootste voordeel zelf bouwen: speelt alle type films af
Nadeel: wat als de alphacrypt opeens niet meer werkt met je kabelaanbeider, ineens € 250+ (dvb-c kaart + alphacrypt) weggegooid.
Nu heb ik 3 verschillende SD ontvangers en 1 HD ontvanger (Samsung natuurlijk) en daarnaast een HTPC met FloppyDTV in huis dus vergelijken is een fluitje van 1 eurocent. Ik vind (persoonlijk) het Floppy plaatje vrijwel gelijk (ik zie geen verschil op een 32" Samsung Flatpanel) aan de beeldkwaliteit van de Samsung HD ontvanger en duidelijk beter dan welke SD ontvanger dan ook.
V.w.b. je laatste opmerking. Da's koffiedik kijken en op dit moment onvoorspelbaar.
Testing, one, two ...