Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

kraats schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:28:
@OgWok weet je zeker dat hij niet al eens nieuwe componenten heeft gehad? Ziet er allemaal niet oud uit. Ik heb een paar maanden geleden mijn 303 van wat nieuwe caps voorzien met een DaDa setje, maar dat is echt een wat groter verschil
Nee, dat weet ik niet. Heb geen enkele info over de Quad set toen ik hem kocht. Ben wel blij verrast hoe het er van binnen uit ziet. De nieuwe caps hebben wel meer capaciteit dan de "oude" (blauwe). Heb wel vertrouwen in de spullen die DaDa levert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTtIV_sKXRdLpbnFmAwWBfD531c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ps0HLSG8FHlvUC0vMsBxt35f.jpg?f=fotoalbum_large

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Epcos, oftewel TDK (en vh Siemens-Matushita Components). Prima toch? d:)b

Japan Made. >:)

En je versterker is zo te zien in originele staat:

https://theartofsound.net...1246-Quad-306-Fixer-Upper

YouTube: Demo - BEFORE - Quad 306 Power Amp

https://stereonomono.blogspot.com/2016/01/quad-306.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

MedionAkoya schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:13:
Iedereen weet dat je geen Japanse onderdelen in een Europees apparaat en omgekeerd moet plaatsen.
Meen je dit serieus?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik praat andere na. Natuurlijk meen ik niet serieus. Maar aangezien dit bij jou een reactie opriep, pas ik mijn reactie aan.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:47:
Ach, de generatie die opgehroeid is met de cassette heeft zijn schaapjes nu op het droge en voldoende geld om de jongensdromen (streoinstallatie van toen duizenden euro's) waar te maken. Met fatsoenlijk cassettedeck :)

@kozue dat een simpel BT speakertje met spotify free weggeblazen wordt is niet gek. BT speakertje is blik, spotify free geen selectie van bitrate mogelijk.
Pak Spotify premium met 320kbps op een fatsoenlijke BT speaker (JBL boombox ofzo, iig met flinke drivers) en het klinkt al een stuk beter.
Ik ben van '86 en opgegroeid met platen, tapes en cd's. Als kleine jongen had ik altijd de platenspeler en het tapedeck van mijn vader op mijn kamer staan. Cassettes heb ik alleen op vakanties in een walkman gebruikt, maar dat was zo beperkt. Mobiel gebruik was eigenlijk al heel snel een discman. Tape was wat meer moeite in gebruik dan platen, maar ik vond het toch altijd fantastisch :D.

Overigens heb ik net zelf het laatste stuk vintage uit mijn set verwijderd. Door aanschaf van Hypex NCore versterking heb ik mijn Marantz PM-16 niet meer nodig. Weet niet of dat ding als vintage mag worden beschouwd (bijna 25 jaar), maar heeft mij altijd goed gediend :). Zeker niet weggedaan wegens de prestaties. Staat overigens te koop als iemand interesse heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:32
kozue schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:46:
[...]

- En last but not least, cassettes zijn makkelijker te krijgen en super goedkoop. Ik ken meerdere kringlopen waar je ze kunt halen voor 50 cent per stuk en ben er al 2 tegen gekomen die ze voor 10 cent wegdeden. Een simpel deck is rond de 2 tientjes. Omdat het zo goedkoop is, voelt het niet als iets waar je zuinig op moet zijn, zoals je €30 LP, maar gewoon mee kunt nemen overal naar toe. Volgend weekend heb ik buitenshuis afgesproken met vrienden en neem lekker de boombox mee met een stapeltje tapes. En als ze genoeg hebben van m’n tapes zit er nog een line-in op om een telefoon aan te hangen. ;)
Ik zeg niets :X ik heb inmiddels (zo effe los geteld) zo'n 8 (goede!) decks staan die ik vroeger nooit kon betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38

Videopac

Rommelt wat aan.

f2ride2001 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Ik zeg niets :X ik heb inmiddels (zo effe los geteld) zo'n 8 (goede!) decks staan die ik vroeger nooit kon betalen :+
Nu zijn wij natuurlijk nieuwsgierig welke cassettedecks je hebt staan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
Videopac schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Aan de 8 kom ik nog niet. Ik heb er nu 5 en heb me voorgenomen niet meer alles zomaar mee te nemen wat ik tegen kom. Alleen als ik het idee heb dat het iets toevoegt aan wat ik al heb. Zoals een 3 kopper met calibratie en tape monitor. Al mijn decks zijn tot nu toe 2-kops.

Of ze onder "goed" vallen zal per persoon verschillen (niet iedereen heeft dezelfde eisen en standaarden), maar ze zijn allemaal zonder twijfel veel beter dan de goedkope troep waar ik het in de jaren 90 mee moest stellen. ik heb nu een Nakamichi CR-1E in de woonkamer, een Pioneer CT-W205R en Technics RS-T33R op de slaap/hobbykamer en een Sony TC-WE475 en Philips FC780 als reserve. Allen doen het prima, na wat schoonmaken, afstellen en riemen vervangen.

Omdat ik toch m'n decks weer eens een keer wilde laten draaien om te voorkomen dat ze kwaaltjes krijgen door te lange stilstand, heb ik meteen even een groepsfoto gemaakt, want zelf kan ik best genieten van foto's van hifi stacks :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY5Y9dZ9fWTpsV43dohRL17w9XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYP9rrIRafN04b4qdMP0ICXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast, had ik ook geen geld voor in die tijd, heb ik nu 2 boomboxen, en een paar walkmans die beter waren zijn mijn oude die ik als kind had. Ook allemaal voor bijna niks.

Ben ook wel benieuwd naar wat f2 heeft staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Overigens heb ik net zelf het laatste stuk vintage uit mijn set verwijderd. Door aanschaf van Hypex NCore versterking heb ik mijn Marantz PM-16 niet meer nodig. Weet niet of dat ding als vintage mag worden beschouwd (bijna 25 jaar), maar heeft mij altijd goed gediend :). Zeker niet weggedaan wegens de prestaties. Staat overigens te koop als iemand interesse heeft...
Waarom ben je overgestapt naar een Hypex NCore versterker? Ik was zelf van plan om naar een Marantz PM-1x (of 11 of 14) over te stappen, maar een Hypex versterker staat ook nog steeds op het verlanglijstje
Klinkt de NCore beter, anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Waarom ben je overgestapt naar een Hypex NCore versterker? Ik was zelf van plan om naar een Marantz PM-1x (of 11 of 14) over te stappen, maar een Hypex versterker staat ook nog steeds op het verlanglijstje
Klinkt de NCore beter, anders?
Klinkt precies hetzelfde, ik heb gewoon de versterkers (NC400) omgewisseld en er was niet echt een verschil. Ze gaan ook beiden veel te hard. Maar ander/beter geluid dat was gelukkig ook niet mijn doel, ik wilde voornamelijk een versterker die wat compacter was. De PM-1x serie zijn geen kleine jongens en ik had wat moeite er een goede plek voor te vinden. Als je van een versterker komt die niet veel vermogen levert (en dus op pieken clipped) of bijv. buizen dan kan ik mij voorstellen dat je verschil kan gaan horen.

De PM-10 gebruikt overigens Ncore :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:34:
Kan iemand mij de charme achter cassettes uitleggen? Vinyl snap ik. Tape snap ik. Minidisc kan ik enigszins begrijpen. Maar bij cassettes kan ik het niet meer volgen :D.
kijk Koeitje,
Als je een vintage BMW 3 series hebt waar een radiocassette combinatie in zit dan wil je ook wel je goeie muziek kunnen horen. Via overigens een paar mooie speakers verdeeld door de binnenruimte van de auto.
En dus is het hebben van een mooi tapedeck thuis in de woonkamer waar je ook je laatste playlist van spotify op kunt opnemen perfect. (met verbluffende geluidweergave)

het zou ook een andere coole 80ties auto kunnen zijn zoals een Rolls Royce of Bently

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
AntoniusDD schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:55:
[...]

kijk Koeitje,
Als je een vintage BMW 3 series hebt waar een radiocassette combinatie in zit dan wil je ook wel je goeie muziek kunnen horen. Via overigens een paar mooie speakers verdeeld door de binnenruimte van de auto.
En dus is het hebben van een mooi tapedeck thuis in de woonkamer waar je ook je laatste playlist van spotify op kunt opnemen perfect. (met verbluffende geluidweergave)

het zou ook een andere coole 80ties auto kunnen zijn zoals een Rolls Royce of Bently
Technisch gezien hoeft dat al heel lang niet meer. Cassetteadaptors bestaan al heel lang in vele vormen en dan kun je gewoon via je tapedeck spotify streamen.

Maar inderdaad, ook al hoeft het niet per se, in een vintage auto is het natuurlijk veel cooler om ook vintage media te gebruiken, en dat je echte cassettes zou prefereren boven een telefoon snap ik als cassetteliefhebber natuurlijk helemaal :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kozue schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Technisch gezien hoeft dat al heel lang niet meer. Cassetteadaptors bestaan al heel lang in vele vormen en dan kun je gewoon via je tapedeck spotify streamen.

Maar inderdaad, ook al hoeft het niet per se, in een vintage auto is het natuurlijk veel cooler om ook vintage media te gebruiken, en dat je echte cassettes zou prefereren boven een telefoon snap ik als cassetteliefhebber natuurlijk helemaal :9
Soms wil je geen spotify. Gewoon een vast rijtje nummers, zonder in de verleiding te komen of continu in je hoofd af te wegen of je niet een ander nummer of speellijst moet selecteren. Dat je dat bij een cassette niet kan scheelt keuzestress en het geeft dus rust (en heb je dus geen cursus mindfullness o.i.d. nodig :Y) ).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
"Vintage gebruikers" zijn coole oude dudes naast het aspect dat er een enorme bloei is waar te nemen van coole jonge dudes die hun muziek weer op cassette willen zetten. En het hergebruik van oude vintage systemen is milieu vriendelijk bovendien als je het extra stroomverbruik kan compenseren.

ieder zijn liefde voor de hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
The Eagle schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:03:
Zoals eerder aangegeven had ik een paar Philips FB696 op de kop weten te tikken. Vandaag werden ze gebracht. Fenomenaal geluid,

Geen kleine jongens trouwens. 28*33*73 cm. De Klipsch er achter is 109.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDX0XopQFGqvnoRs2gpUavKrlOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rp7fasDDgA8cokn2NTtQCLP4.png?f=user_large

dus die zwarte vooraan is de Flips en die achter hem is de klipsch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
je ziet het niet heel goed wegens ontbrekende details, maar wat hebben die gekost die FB696?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Flipsen en Klipsen idd lol :+
Was voor die FB's 75 euro het paar kwijt en da's geen geld. Revisie was ook beter dan ik uit de MP ad gehaald had, alles is nagekeken. Zijn kleine broertjes doen geheel gereviseerd ca 100 - 125 euro het paar dus was al een koopje. Best money I spent this year, klinken echt fantastisch en ruimtelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oh, en vwd die cassettedecks: er staan hier 3 pioneers. CT-W208R, CT-W720R en CT-W806DR. De 208 is prima, de 720 moet nieuwe snaren hebben den de 806 is technisch ok maar klinkt wat dof, vermoed een keer demagnetiseren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

AntoniusDD schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:55:
[...]

kijk Koeitje,

Daar heb je geen jaren 80 auto voor nodig hoor. Mijn iets minder vintage BMW 3-serie (1997) is voorzien van CD-speler, maar dat was zelfs eind jaren 90 nog alleen voorbehouden aan de duurste audio-uitrusting, standaard was ook toen nog steeds een cassettedeck. Maar wel met auto-reverse.
Maar ik heb dan wel ook een 6-cd wisselaar in de kofferbak 8) 7 CD's afspelen zonder dat je zelf hoeft te wisselen, dat was pas high-tech!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was een optie van 1500 a 2000 euro ofzo denk ik? :)

Moet ineens denken aan de middelbare school. Klasgenoot van me werkte bij een BMW dealer, kon een hele nette 2e hands 320i tegen inruil krijgen. Koopje. Kwam ie uiteraard mee naar school. Docent biologie had zijn lokaal tegen de parkeerplaats aan en klaagde bij de klas dat leerlingen tegenwoordig dikkere auto's reden dan docenten :+

[ Voor 79% gewijzigd door The Eagle op 26-05-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Verwijderd dank voor je feedback. Een PM-10 is wel duur. Iets te, zeg maar.
Ik heb met een zelf gebouwde EL84 SE buizenversterker gedraait, 3.5 Watt oid.
Klonk niet verkeerd, nu een versterker met 2 LM... IC's, weet het exacte type nummer even niet.
Ook zelf gebouwd. Klinkt ook niet verkeerd
Een Hypex klasse D versterker staat nog steeds op m'n verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:46:
@Verwijderd dank voor je feedback. Een PM-10 is wel duur. Iets te, zeg maar.
Ik heb met een zelf gebouwde EL84 SE buizenversterker gedraait, 3.5 Watt oid.
Klonk niet verkeerd, nu een versterker met 2 LM... IC's, weet het exacte type nummer even niet.
Ook zelf gebouwd. Klinkt ook niet verkeerd
Een Hypex klasse D versterker staat nog steeds op m'n verlanglijstje.
Zo'n PM-1x of Hypex zal wel een stuk anders klinken dan een 3.5W buizenversterker, die laatste zal constant clippen in de pieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

AntoniusDD schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
En het hergebruik van oude vintage systemen is milieu vriendelijk bovendien als je het extra stroomverbruik kan compenseren.

ieder zijn liefde voor de hobby
Haha, 160 watt trekken met een Class-A versterker van Marantz om 20 watt per kanaal eruit te persen. Dat is niet echt milieuvriendelijk.

Wat ik wel mooi vind en erg lang mee gaan, zijn de componenten die uit aluminium of staal zijn getrokken. Dat zijn meestal componenten rond jaren 70/80. :D Sommige van jullie hebben het liefst met hout ingelegd (nog duurzamer), maar die ben ik nooit in het wild tegen gekomen. bijvoorbeeld Marantz 1060. Geen idee waarom.

[ Voor 29% gewijzigd door MedionAkoya op 26-05-2020 23:54 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:00:
Was een optie van 1500 a 2000 euro ofzo denk ik? :)

Moet ineens denken aan de middelbare school. Klasgenoot van me werkte bij een BMW dealer, kon een hele nette 2e hands 320i tegen inruil krijgen. Koopje. Kwam ie uiteraard mee naar school. Docent biologie had zijn lokaal tegen de parkeerplaats aan en klaagde bij de klas dat leerlingen tegenwoordig dikkere auto's reden dan docenten :+
[offtopic]
Dat was "in mijn tijd" ;) nog niet zo. Daar reed de docent scheikunde in een lichtblauwe Wolga.... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpgKGhFfiwzdhXTKaO_0pg0M-oY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UbzQRCDELkz4HvnQURCTHDHk.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door OgWok op 27-05-2020 08:41 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

MedionAkoya schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:47:
[...]

Haha, 160 watt trekken met een Class-A versterker van Marantz om 20 watt per kanaal eruit te persen. Dat is niet echt milieuvriendelijk.

Wat ik wel mooi vind en erg lang mee gaan, zijn de componenten die uit aluminium of staal zijn getrokken. Dat zijn meestal componenten rond jaren 70/80. :D Sommige van jullie hebben het liefst met hout ingelegd (nog duurzamer), maar die ben ik nooit in het wild tegen gekomen. bijvoorbeeld Marantz 1060. Geen idee waarom.
Geheel metaal, inclusief alle schakelaars en draaiknoppen heeft ook mijn voorkeur, eventueel met houten zijpanelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• f2ride2001
Videopac schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:04:
[...]

OK, dit is mijn "museum"

Top: Aiwa AD-R460
Center: Aiwa AD-WX888
Onder: Akai GSF11
Rechts: Pioneer CTF2121

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3e8ffn__05N3kAgZ50u4ungZdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDXP8Z42S7D29Qsvi5CPkSzW.jpg?f=fotoalbum_large

In detail

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Il37P8TY_k7IMnYHtYb7UK21Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gi7DNkwHlJAim7xMP3ct9WWm.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel in reparatie Sony TC-FX520R

Mijn woonkamer set met Pioneer CT 696 Mark II

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Be7R0_t-ZLxK0FsNc0B53Rnbit4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQMfsGN64jbnTIvUhVDupPvp.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant van mijn werkkamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PgeD3pEZhI7Ulhj5aBzOgO0BKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qhoCFKoZtCOeeS2wAfF9gXS.jpg?f=fotoalbum_large

Iets andere generatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel heeeel leuk! Die klok........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Flinke wekkerradio :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:54
f2ride2001 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:58:
[...]

OK, dit is mijn "museum"

[Afbeelding]

In detail

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

mooi spul, vooral dat buizen spul zijn echt mooi om te hebben... die grote philips helemaal links bovennin heb ik / mijn vader ook nog staan in een iets andere kleurstelling... ooit nog nieuw gekocht door mijn opa van moeders kant... dus echt een familie stuk... zal er binnenkort een foto van maken...

Oh ja, leuk details: die buizenradio waar ik het over heb is ook nog zover bij mij bekend de eerste Philips Plano radio's... En die herken je aan de speakers die aan de zijkant zitten in plaats van boven vooraan...

Reden voor deze plaatsing heeft van doen met de TV die toen in op komst was... Volgens de geleerden zouden grote radio's niet mooi staan langs een lompe TV. Om te voorkomen dat het dressoir te vol zou gaan ogen zijn de radio's bij Philips in ieder geval anders opgebouwd en is de plano look met speakers in de zijkanten steeds meer en meer in de catalogus er bij gekomen in ruil voor niet plano modellen...

Plano radio's zijn daardoor ook vaak nieuwer dan niet plano radio's bij Philips... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 27-05-2020 23:31 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• f2ride2001
Exact, ben ook groot fan van de plano's

De onderste rij zijn allemaal FM stereo ontvangst radio's.
De middelste zelfs met intercom (werd toen vaak gebruikt bij bedrijven / notaris / advocaat / directie en kostte destijds een vermogen: fl 1249,-- in 1965........

Is weer helemaal nieuw en klinkt echt heel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ3NDBlwRWLoLEMbXOq3dEAv1n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Roj6XTzv4Krxo65r6kF3A7z4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuzU2V8bHoQdVuIN_XzEQNT0csI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8USvL7PktDfoIIDS7mm4mYvb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EOJgPGQALKT-6SGO2s4OI9t2oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z7tsXu6UVQVQJkI7sBhLHMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:02:
Exact, ben ook groot fan van de plano's

De onderste rij zijn allemaal FM stereo ontvangst radio's.
De middelste zelfs met intercom (werd toen vaak gebruikt bij bedrijven / notaris / advocaat / directie en kostte destijds een vermogen: fl 1249,-- in 1965........

Is weer helemaal nieuw en klinkt echt heel goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken ook iemand die volgens mij dezelfde heeft staan... Zeldzaam ding, dus ook wel wat waard daardoor... Niet extreem oud, maar wel erg leuk...

Dit zijn twee van onze (lees: mijn vader en ik) buizenradio's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tzk6lAXTaW7ORl8gtzIkUfRKrM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJjgNSfMalGO4W7uob4kekTW.jpg?f=fotoalbum_large
Ja, een echte Philips en waarschijnlijk het zelfzelde model als jij hebt @f2ride2001, zij het met een iets andere kleurstelling (nieuw gekocht door mijn opa van moeders kant)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZsWEwPI-1YAp9BmhgLOLch7XtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAwZR7g0xPwpad5dJ8oEaVnt.jpg?f=fotoalbum_large
Een Aristona exemplaar van eind jaren 50... Je ziet hier de nieuwe tijd op komen zetten, want de ronde vormen zijn verdwenen... Geen plano, maar wel een hele mooie radio, zowel voor het oog als het oor...

Verder nog een derde Philips buizenradio hier in huis... Staat op zolder en ik heb er geen plaatje van of van kunnen vinden voor als nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Leuk!!

Die van jouw is nog origineel, die van mij is met een kwast overgebeitst..... 8)7

Maar goed dat was de vorige radio ook, en die is ook weer helemaal netjes geworden O-)

Ik heb er nog meer staan, in de woonkamer, maar die laat ik wel voor wat het is.......

Marc

[ Voor 45% gewijzigd door f2ride2001 op 28-05-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Die oude radio's zien er prachtig uit. Maar 1 ding heb ik altijd maar raar gevonden. Waarom zetten ze de namen van stations op de frequentiechart? Dat verandert toch continu? Ik kan me niet voorstellen dat er nog 1 tussen zit die nog werkt... Wilden ze misschien dat je om de paar jaar een nieuwe radio ging kopen omdat je stationslijst verouderd was? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Vroeger veranderde er zo snel niets. Tegenwoordig is het in een vloek en een zucht gebeurd.
Toendertijd duurde het 10 jaar voordat er iets veranderde.

Was een veel langzamere tijd (niet zo'n haastje repje als tegenwoordig 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Ik moest toevallig even op zolder zijn... Dus toch ook maar even een foto genomen van de derde buizenradio... Het is een hele mooie kleine buizenradio met een bijzondere manier om van te wisselen van source: de knop in het midden kun je naar links onder of naar rechts onder draaien om van ingang te wisselen...

Klinkt en speelt nog goed ook voor een buizenradio die eigenlijk nog wat liefde zou moeten krijgen... Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7VjqAZHbULnjkgm94qCR9XnMZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYmFMEJus0sZYp6j8w5zgrl4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

f2ride2001 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:06:
Vroeger veranderde er zo snel niets. Tegenwoordig is het in een vloek en een zucht gebeurd.
Toendertijd duurde het 10 jaar voordat er iets veranderde.

Was een veel langzamere tijd (niet zo'n haastje repje als tegenwoordig 8)7 )
Dit. Vroeger wist ik vrijwel alle frequenties van RadioHilversum 1-2-3-4 uit mijn hoofd. Nu zijn er veel meer zenders op de FM band gepropt, vaak wisselend en qua frequentie dicht bij elkaar waardoor het moeilijker is om er met goede geluidskwaliteit naar te luisteren. Om dan vervolgens met veel bombarie DAB+ te gaan stimuleren 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• f2ride2001
rcor schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:39:
Ik moest toevallig even op zolder zijn... Dus toch ook maar even een foto genomen van de derde buizenradio... Het is een hele mooie kleine buizenradio met een bijzondere manier om van te wisselen van source: de knop in het midden kun je naar links onder of naar rechts onder draaien om van ingang te wisselen...

Klinkt en speelt nog goed ook voor een buizenradio die eigenlijk nog wat liefde zou moeten krijgen... Dit is hem:
[Afbeelding]
Leuke radio met een eenvoudige kast. Voordeel van die houten kasten van vroeger is dat je zo'n radio vaak nog behoorlijk goed kunt krijgen. De mijne was overgebeitst, met ronde water kringen van oma's der bloempje.

Met heel voorzichtig schuren (want fineer is flinterdun) netjes schoonmaken en dan spuiten (ipv verven) krijg je hem echt wel weer mooi. Heb zo al een aantal "hopeloze" gevallen gered. Is erg veel werk, maar het resultaat en de voldoening is geweldig.

Van

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxcEkSUmRpuuOAoQyuWvaBfKT9M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vG5ubs6YLqdQhUirdqat67vk.jpg?f=user_large

naar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0sIpaa6gNJbdbs7ArP67P1pE7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sAVdcsjS9Gp55BNoszttGbhE.jpg?f=user_large

Met een heleboel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZQr8sSEByRCxArrtwRuzhlhrmg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZNfBeo1ZYfzRqPtBNitTlQcx.jpg?f=user_large

Naar uiteindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMdmBSZtsOVU2anUqt9OB37K3m8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZLxbXjX9tHB2IG2YjsbDBGCg.jpg?f=user_large

niet de uren tellen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Leuke radio met een eenvoudige kast. Voordeel van die houten kasten van vroeger is dat je zo'n radio vaak nog behoorlijk goed kunt krijgen. De mijne was overgebeitst, met ronde water kringen van oma's der bloempje.

Met heel voorzichtig schuren (want fineer is flinterdun) netjes schoonmaken en dan spuiten (ipv verven) krijg je hem echt wel weer mooi. Heb zo al een aantal "hopeloze" gevallen gered. Is erg veel werk, maar het resultaat en de voldoening is geweldig.

Van

[Afbeelding]

naar

[Afbeelding]

Met een heleboel

[Afbeelding]

Naar uiteindelijk:

[Afbeelding]

Ziet er strak uit! Mooie radio ook weer... Nog meer buizenradio fanaten hier? Want dat is toch echt wel het ultieme Vintage gevoel krijgen met een hoofdletter v...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Soort van buizenradio fanaat hier. Ooit moet ik 'm nog (laten) repareren. Met iets modernere versterkers kom ik vaak nog wel een eind, maar hier is toch wel wat specifiekere kennis voor nodig. Voor nu is het een mooi ding om naar te kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNhZqN52adO7lioe2sYKqVSXP8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBPeS0JioM8thBEbO3taJtCc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

f2ride2001 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Van

[Afbeelding]

naar

[Afbeelding]

Met een heleboel

[Afbeelding]

Naar uiteindelijk:

[Afbeelding]

Heel erg netjes gedaan. En wat een kwaliteit in materiaal vergeleken met nu: massief hout i.p.v. gefineerd (wat weer opgevolgd werd door plastic).

Wijziging: is het nu massief of fineer? In het laatste geval zeker heel erg netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20
M0Dzilla schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:47:
Soort van buizenradio fanaat hier. Ooit moet ik 'm nog (laten) repareren. Met iets modernere versterkers kom ik vaak nog wel een eind, maar hier is toch wel wat specifiekere kennis voor nodig. Voor nu is het een mooi ding om naar te kijken :)

[Afbeelding]
Mooi zeg. Mooi door alle simpelheid in het ontwerp. Overigens, die Aiwa van hierboven ergens, heb ik het simpelere zusje van gehad, de 360. Geweldig apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door SkiFan op 29-05-2020 09:55 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
rcor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Ziet er strak uit! Mooie radio ook weer... Nog meer buizenradio fanaten hier? Want dat is toch echt wel het ultieme Vintage gevoel krijgen met een hoofdletter v...
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n buizenradiofanaat, maar ik heb nog een Saba Lindau (een LI16 of LI18, dat weet ik niet uit mijn hoofd) van mijn opa staan. Het ding is van eind jaren zestig, dus al iets moderner dan wat hierboven wordt gepost. Ik heb hem al heel lang niet meer in gebruik, maar eigenlijk is dat zonde.

Het geluid is prachtig en hij heeft ook een lijningang. Ik heb wat speakertjes van Stereoboommm en streamers van iEast (zelfde ecosysteem). Als ik zo'n iEast streamertje erop aansluit, is het een uitstekend bruikbaar apparaat.

Nog even een mooi plekje ervoor vinden. :)

edit: ik bedenk me net dat de aan-uitschakelaar kapot is. Mijn opa had hem altijd in gebruik met een snoerschakelaartje. Om hem naar de 'moderne tijd' te tillen is het dus een kwestie van een wifi-stopcontactje en een audiostreamer inbouwen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 29-05-2020 10:04 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

OK, dit is mijn "museum"

[Afbeelding]

In detail

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig! Op een CT-F2121 heb ik als 9-jarige mijn eerste radio-opname gemaakt (The Kings - Lola (live): erg goed nummer en zoals exact zoals rockmuziek live hoort te klinken). De veer van het uitwerpen stond zo strak dat de cassette soms uit de recorder gelanceerd werd. Ik weet niet op jij dat ook hebt?

Je woonkamerset is ook erg fijn. Naast dit 3-kops, dubbele capstan, direct drive Pioneer deck (zit bij dit deck de multiplexschakelaar ook aan de achterzijde? Ik heb nooit begrepen waarom Pioneer dat op sommige decks zo deed.) is ook die Technics SL-DD33 platenspeler erg goed. Ik heb ooit het instapmodel gehad, de BD21 (snaaraangedreven halfautomaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
[...]

OK, dit is mijn "museum"

In detail
gave collectie :P
was het lastig de kabels aan te brengen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD

[Afbeelding]
wow een echte design classic uit het Museum of Modern Arts ( Moma ) is die al van ontwerper Dieter Rams?
_/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door AntoniusDD op 29-05-2020 11:07 . Reden: ao ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

AntoniusDD schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:06:
[...]

wow een echte design classic uit het Museum of Modern Arts ( Moma ) is die al van ontwerper Dieter Rams?
_/-\o_
Dieter Rams was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik heb ergens nog een boek over hem en zijn ontwerpen. De door hem ontworpen Braun apparatuur vind ik ook erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Videopac schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Heel erg netjes gedaan. En wat een kwaliteit in materiaal vergeleken met nu: massief hout i.p.v. gefineerd (wat weer opgevolgd werd door plastic).

Wijziging: is het nu massief of fineer? In het laatste geval zeker heel erg netjes gedaan.
Is allemaal fineer. Massief was te duur. Sommige sier randen waren massief omdat het niet in fineer te maken was. De rest is allemaal spaanplaat met fineer (rechte planken) of multiplex gebogen in stoom (laatste radio die ik liet zien) Dus je moet echt heel goed opletten met schuren. Zodra je door de vernis laag bent geen druk meer uitoefenen. Alleen nog maar "aaien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
AntoniusDD schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:06:
[...]

_/-\o_
Klopt! Ben ook enorm fan van zijn ontwerpen. Hij is toch min of meer de grondlegger geweest van het 'moderne' design voor elektrische apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Wikipedia: Dieter Rams daar staat die welke M0Dzilla toonde als een fabeltje uit de BrAun Werkstätten. Jaren geleden nog een heel goede documentaire opgenomen over hem en de Hochshule für Ästhetik und Gestaltung. Helaas is die VHS band volledig onbruikbaar geworden.

hou die zaakjes in ere @M0Dzilla

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• f2ride2001
Vandaag verder gegaan met de reparatie van mijn Sony deck.
Hiervan is de digitale tijds aanduiding / indicatie led en VU meter defect.

Probleem werd verergerd door het feit dat het 1 print is met besturings IC (in kunststof blob) en LED direct op print waardoor niets zo 1-2-3 te vervangen is. Ook deze (speciale) display print is onvindbaar, want maar in 2 modellen gebruikt (TC-FX510R en TC-FX520R)

Uiteindelijk SMD LED gekocht 0402 (dit zijn de kleinste die je kunt kopen)

Dit is de print waar het over gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEU48-6hxzNLsb2KoVmlnkl5aLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BolhtUCWU2oBW7RIgCDeL5w9.jpg?f=fotoalbum_large

Als je het plastic deel eraf haalt, snap je het probleem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZkwWbHkd4hhDYm8yezo9bL5XFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Kq0h3MiDMpPwoJMy4x3Epcd.jpg?f=fotoalbum_large

Van de 0:00 die er moet staan deed slechts dit het nog..... :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L94d0kZg1qsSX8G3s-_c7BkxH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zENjRWJvMhD4ukKxDJ6ah2cF.jpg?f=fotoalbum_large

Om jullie een idee te geven hoe klein 0402 is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24LAMXHayBwGiLlS_x1LGfEaEI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sm2bggdIgFBNVL76ptxp5Yam.jpg?f=fotoalbum_large

Dat heeft me wel een aantal uren gekost om het erop te krijgen ( en een stuk of wat kwijtgeraakt :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AV6Z9lcnyaWnEGXJE6b72xCmlFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UamOrWR8fm6kErO1VGIVx3JT.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zrozPMomhjlq3boSr695WMFysg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxvUQ9dJ2MnYS43wAbnLtcww.jpg?f=fotoalbum_large

Alles weer gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PStL0VE8FKybI9qcQI00GpxQZn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9a7OnOwv8UMZBw2C3vNg5jV.jpg?f=fotoalbum_large

Wat was uiteindelijke de oorzaat? Ik denk dat het toevoerdraadje naar de anode van de LED (als je goed inzoomt in de 2 foto, kun je het zien) net niet goed onder de lijm laag zat en dus kwetsbaar waren.
De nieuwe LED zitten volledig in kunststof dus dat speelt niet meer. Bovendien zijn ze een heel stuk helderder.

Wel een enorm gepiel. Maar met een vaste hand en juiste soldeer spullen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 18-09 23:05
AntoniusDD schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:21:
Wikipedia: Dieter Rams daar staat die welke M0Dzilla toonde als een fabeltje uit de BrAun Werkstätten. Jaren geleden nog een heel goede documentaire opgenomen over hem en de Hochshule für Ästhetik und Gestaltung. Helaas is die VHS band volledig onbruikbaar geworden.

hou die zaakjes in ere @M0Dzilla
Dan kun je deze vast ook waarderen YouTube: BRAUN DESIGN STORY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 11:55
Videopac schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:03:
[...]

Dit. Vroeger wist ik vrijwel alle frequenties van RadioHilversum 1-2-3-4 uit mijn hoofd. Nu zijn er veel meer zenders op de FM band gepropt, vaak wisselend en qua frequentie dicht bij elkaar waardoor het moeilijker is om er met goede geluidskwaliteit naar te luisteren. Om dan vervolgens met veel bombarie DAB+ te gaan stimuleren 8)7
Leuk die oude radio's. Jeugdsentiment.
De zenderindeling op het display kan ik me deels herinneren: Radio Luxemburg, Hilversum ...
Wat ik me ook kan herinneren, is dat de volumeknop telkens loskwam te zitten.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
zeker, een mooi document van wereldberoemd design
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

f2ride2001 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:37:
Vandaag verder gegaan met de reparatie van mijn Sony deck.
Hiervan is de digitale tijds aanduiding / indicatie led en VU meter defect.

Probleem werd verergerd door het feit dat het 1 print is met besturings IC (in kunststof blob) en LED direct op print waardoor niets zo 1-2-3 te vervangen is. Ook deze (speciale) display print is onvindbaar, want maar in 2 modellen gebruikt (TC-FX510R en TC-FX520R)

Uiteindelijk SMD LED gekocht 0402 (dit zijn de kleinste die je kunt kopen)

Dit is de print waar het over gaat:
[Afbeelding]

Als je het plastic deel eraf haalt, snap je het probleem
[Afbeelding]

Van de 0:00 die er moet staan deed slechts dit het nog..... :o
[Afbeelding]

Om jullie een idee te geven hoe klein 0402 is:
[Afbeelding]

Dat heeft me wel een aantal uren gekost om het erop te krijgen ( en een stuk of wat kwijtgeraakt :+ )
[Afbeelding]

Uiteindelijk resultaat
[Afbeelding]

Alles weer gemonteerd:
[Afbeelding]

Wat was uiteindelijke de oorzaat? Ik denk dat het toevoerdraadje naar de anode van de LED (als je goed inzoomt in de 2 foto, kun je het zien) net niet goed onder de lijm laag zat en dus kwetsbaar waren.
De nieuwe LED zitten volledig in kunststof dus dat speelt niet meer. Bovendien zijn ze een heel stuk helderder.

Wel een enorm gepiel. Maar met een vaste hand en juiste soldeer spullen O-)
Wat klein!!
Heb je dit gedaan met een SMD-soldeerstation?
Of was dat ook te moeilijk?

Trein?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
Met het SMD workstation wat je rechts op de laatste foto ziet staan (soldeer station staat op 350°C)
Speciale soldeer punt 900M-T-IS
Verder een scherp pincet, en grote loep lamp en een extra loep.
Soldeertin van 0.5mm en flux in een 10cc spuit.

Heel veel geduld en een vaste hand zijn onontbeerlijk.

Werkwijze:
Eerste de oude LED wegkrabben. Oppervlak helemaal schoon krabben tot je koper kleurig ziet (voorzichtig!)
Dan met flux 1 pad vertinnen. LED met een tandenstoker op zijn plek manoeuvreren. Op zijn plek houden met de tandstoker en dan met de soldeerbout heel vlug zachtjes erlangs. Dan zit 1 zijde vast. Ander zijde met flux en soldeertin vast zetten. Overvloedig soldeertin met soldeerbout weg vegen en hopen dat je niet te lang bezig bent geweest want deze LED kunnen maar heel weinig warmte hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door f2ride2001 op 01-06-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Deze kende ik nog niet, dankjewel voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit is echt compleet offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 05-06-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toch knap. We hebben duizende topics op GoT en toch weet je feilloos het verkeerde te vinden.
Nieuwe dingen showen is ook een apart topic voor. Gezien je postcount ga ik er echter vanuit dat je geen HK XS hebt. Maar leuk voor je.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:00
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn Technics tuner onderhanden te nemen. Ik had deze vorig jaar gekocht bij een kringloop maar ik was vanwege een verbouwing er niet aan toe gekomen deze schoon te maken en in mijn set op te nemen. Hij staat nu gelukkig mooi in m'n set op de werkkamer:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j5X95Gh6/IMG-20200607-143648.jpg

Tuner: ST-7300
Versterker: SU-7700
Deck: RS-615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Keurig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
@kingmace Ziet er mooi uit zo bij elkaar! Heb die cassettedecks waarbij de tape zo schuin achter een glaasje lag altijd wel mooi gevonden. Had dat eigenlijk ook een (geluids)technische reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kingmace schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:54:
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn Technics tuner onderhanden te nemen. Ik had deze vorig jaar gekocht bij een kringloop maar ik was vanwege een verbouwing er niet aan toe gekomen deze schoon te maken en in mijn set op te nemen. Hij staat nu gelukkig mooi in m'n set op de werkkamer:

[Afbeelding]

Tuner: ST-7300
Versterker: SU-7700
Deck: RS-615
Mooi! Staat er een RS-BX707 boven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
Videopac schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:58:
[...]

Mooi! Staat er een RS-BX707 boven?
Nop een RS-BX808, 5 jaar geleden gekocht voor 30,- :) De RS-BX707 staat op m'n werk in de opslag als spare :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
musicfreak schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:52:
@kingmace Ziet er mooi uit zo bij elkaar! Heb die cassettedecks waarbij de tape zo schuin achter een glaasje lag altijd wel mooi gevonden. Had dat eigenlijk ook een (geluids)technische reden?
Geen idee, wel is het deck door deze schuine constuctie enorm onderhouds vriendelijk. Het hele loopwerk is er supermakkelijk uit te halen en te testen/servicen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kingmace schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Nop een RS-BX808, 5 jaar geleden gekocht voor 30,- :) De RS-BX707 staat op m'n werk in de opslag als spare :)
30 euro voor een RS-BX808 was zelfs 5 jaar geleden al idioot goedkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Videopac schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:29:
[...]

30 euro voor een RS-BX808 was zelfs 5 jaar geleden al idioot goedkoop!
Klopt, heb ik ook enorm mazzel mee gehad. 8) Mijn RS-BX707 was overigens ook maar 35,-. Heb dus met beide decks erg veel mazzel gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 15:39
Iemand bekend met het merk Equation?
Mijn oog viel via marktplaats op deze speakers. Kende ze niet. Ben ze gaan beluisteren en vond ze dusdanig mooi klinken dat ik ze meegenomen heb. Ben nu vooral op zoek naar meer informatie.

Type kan ik niet achterhalen. Het zijn vloerstaanders. Hebben vroeger een prijskaartje van 8990 gulden per paar gehad (sticker zit er nog op). Ze staan op een plaat waar het merk op staat. Er zit een speakerdoek omheen die je naar beneden kan schuiven. Aan de bovenkant zit een soort 'dakje' die je eruit kan halen. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat Mark Levinson zich bemoeid heeft met deze speakers. In welke hoedanigheid is mij onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s67g5GF/IMG-20200608-201004.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xDJTrhb/IMG-20200608-201128.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bBF5JjC/IMG-20200608-201417.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door ThijsM op 08-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ThijsM schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:42:
Mijn oog viel via marktplaats op deze speakers. Kende ze niet. Ben ze gaan beluisteren en vond ze dusdanig mooi klinken dat ik ze meegenomen heb. Ben nu vooral op zoek naar meer informatie.

Type kan ik niet achterhalen. Het zijn vloerstaanders. Hebben vroeger een prijskaartje van 8999 gulden per paar gehad (sticker zit er nog op). Ze staan op een plaat waar het merk op staat. Er zit een speakerdoek omheen die je naar beneden kan schuiven. Aan de bovenkant zit een soort 'dakje' die je eruit kan halen. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat ze Mark Levinson zich bemoeid heeft met deze speakers. In welke hoedanigheid is mij onbekend.
Foto's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
Model 2 blijkbaar uit Belgie, eigenlijk équation

Verder nooit van gehoord, dit is 5 minuten googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
ThijsM schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:42:

Type kan ik niet achterhalen. Het zijn vloerstaanders. Hebben vroeger een prijskaartje van 8990 gulden per paar gehad (sticker zit er nog op). Ze staan op een plaat waar het merk op staat. Er zit een speakerdoek omheen die je naar beneden kan schuiven. Aan de bovenkant zit een soort 'dakje' die je eruit kan halen. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat Mark Levinson zich bemoeid heeft met deze speakers. In welke hoedanigheid is mij onbekend.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Lijkt op een Dynaudio esotar 330 tweeter wat erin zit.
Als dat zo is geen slechte aankoop hoor !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren hier een setje IMF CM2A in mijn mancave. Weinig over te vinden, maar wat klinkt dat lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Marcel Br schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:37:
Model 2 blijkbaar uit Belgie, eigenlijk équation

Verder nooit van gehoord, dit is 5 minuten googlen.
Projectje van de Belg Pascal Ravach die allerlei audiofiele merkjes uit de grond stampte, zo lijkt het. Waaronder rond 1986 éqation dus. Sinds 1997 woont ie in Canada en heeft ie een bedrijf genaamd Mutine. Verkoper, reseller, distributeur, consultant, veel merkjes in de markt gebracht, beetje uit het esoterische "haaiend" wereldje, zo lijkt het.

https://www.mutine.com/about_en.html

http://www.uhfmag.com/Issue80/UHF80.pdf
In 1986 Pascal was ready to leave it all behind and spend time, perhaps a year or more, on a sailboat, but events intervened. Under the name of Lys SA, he became the Swiss distributor of Jean-Marie Reynaud speakers and of Vecteur and CEC. Then came a German division, and the addition of another loudspeaker brand, Equation. Subse- quently the Lys group bought Oxford Distribution, and then its manufacturing arm, Oxford Acoustics. By 1990 Lys was active across much of Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Doessie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Zal van de week is kijken welke units erin zitten. Lijkt inderdaad verdacht veel op die tweeter.
De luidsprekers staan nu enkele dagen aangesloten en ik wil ze eigenlijk nog niet afkoppelen. Normaliter ben ik er na enkele dagen wel klaar mee. Nu ben ik serieus aan het overwegen om mijn andere set B&W CDM9NT te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ThijsM op 11-06-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

[Afbeelding]
Mooi ding,weet je wat er mis mee is?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals sommigen wel weten heb ik hier een jaren 90 pioneer set staan. De meeste componenten hebben vn die mooie alu(kleurige?) voetjes, echter niet allemaal. Zou ik eigenlijk gelijk willen trekken. Nou kan ik voor zeg een tientje een defecte cd speler op de kop tikken, maar dat vind ik eigenlijk al teveel voor een paar voetjes :+ En bovendien heb ik er een stuk of 16 nodig.

Iemand enig idee of die uitwisselbaar zijn met andere merken? Kan me niet voorstellen dat men die zelf produceerde, dus zou verwachten dat er meer merken met de zelfde voetjes zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 12-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Chique, hoor!

[quote]ThijsM schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:42:
[..] Mark Levinson [..]

Poeh, niet per se een aanbeveling. :p
The Eagle schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:52:
Iemand enig idee of die uitwisselbaar zijn met andere merken? Kan me niet voorstellen dat men die zelf produceerde, dus zou verwachten dat er meer merken met de zelfde voetjes zijn.
Meestal dezelfde schroefdraad. Zelfs uitwisselbaar met PC-kast voetjes, naar mijn ervaring.

Die kun je vast wel los vinden op eBay of bij technische groothandels.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelfde schroefdraad had ik wel verwacht. Ik zag ze ook los bij een onderdelenlijn oid. 16 euro per stuk ex verzenden. Dat doen we dus maar niet ;)
Vraag is eigenlijk wel merk de zelfde pootjes gebruikt, kan ik daar ook op hunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Mike2k schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Mooi ding,weet je wat er mis mee is?
Nee geen idee. Hij doet echt 0,0 bij het inschakelen. Kan iets simpels als de voeding zijn, maar wellicht is er nog meer 'achter' de voeding kapot. Verder moet ik nog wat kleine dingen als een naald voor de platenspeler en scharniertjes voor de kap. Staat nu vooral voor de mooi in huis. Als 'ie werkt ga ik hem ook niet vaak aanzetten, meer af en toe eventjes voor de lol. Noodzaak om te repareren voel ik nog niet echt (al is het wel heel leuk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Doessie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Is inderdaad de esotar 330 tweeter, klinkt heel erg ruimtelijk en verfijnd.
De andere unit is volgens mij van Focal.
Heb bij Mutine informatie opgevraagd over de luidsprekers, betreft volgens mij model 2B.
Ze staan nog aangesloten. De andere set is inmiddels verplaatst naar de bergruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
Hobbit13 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Foto van de tweeters van m'n DM7, deze hebben wel in de zon gestaan. Output is veels te weinig, verder spelen ze normaal. Is duidelijk een stof structuur te zien, waarover een laagje moet dat hier dus weg is.
Kapje van de 802 haal ik er liever niet nodeloos vaak af, die bruine lak zit niet zo goed vast.

https://drive.google.com/...iUnYzSzI0NzJOM041OEJUNGZv
Dikke kans dat het mosterd na de maaltijd is, maar ik kan deze tweeters voor je reviseren. Ik maak de zijden diafragma's eerst helemaal schoon, en breng dan een nieuwe coating aan: politoer. Een beproefde methode die vele tweeters weer als nieuw heeft laten klinken. Laatst heb ik dit nog bij tweeters van de DM16 gedaan, waarvan ik de meetresultaten van vóór en ná hieronder heb toegevoegd. Zie de dip op 5kHz die na revisie verdwenen is.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJLYhd060Y2yg-ZL6wUyuoMbaZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OY8dnT1YV6mHVkUgEdCohtbu.jpg?f=fotoalbum_large

Na revisie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ArFWGBqdmd9QuaeIrkROXOG6xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z965SuZoPpmgkQQjccSViL2F.jpg?f=fotoalbum_large

Dus als je dat zou willen, laat het me weten!

Ik kwam op jouw bericht omdat je schreef over roosters van dit soort tweeters.
Hobbit13 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:34:
[...]

- Tweeters zitten ook op de DM7, roostertjes zijn nog nieuw te koop bij B&W (vast heel duur)
Ik kan ze zelf niet vinden op hun onderdelenwebsite. Waar heb jij deze onderdelen gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
RemiB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Dikke kans dat het mosterd na de maaltijd is, maar ik kan deze tweeters voor je reviseren.
[...]
Geen mosterd, heb die speakers sindsdien niet meer aangeraakt. Het houtwerk en de doeken moeten ook nog opgeknapt worden, maar al mijn klustijd gaat in verbouwing van m'n huis zitten.

Voor hoe veel zou je ze willen opknappen? (puur de tweeters)
RemiB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:49:
Ik kan ze zelf niet vinden op hun onderdelenwebsite. Waar heb jij deze onderdelen gezien?
Destijds wel op hun website (kan ook nog wel ruim voor die post zijn geweest). Maar das dus meer dan 2 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
Oh dat is mooi! Ik vind het leuk om zo dit oude speakers een 2e leven te geven, zonder dat hoog klinkt het echt niet namelijk. En het is ook nog eens duurzaam :D

Ik had een tijdje een marktplaats advertentie waar ik voor het reviseren van een set tweeters 75 euro vergoeding vroeg. Een stuk minder dan als je het bij een winkel laat doen. Daar kost het al snel 200 euro, maar zelfs voor dat bedrag heb ik al te vaak mislukte reparaties, vervanging door niet originele onderdelen of hele nieuwe tweeters op een DM7 gezien.

ik kan helaas geen onderdelenpagina vinden op de website van B&W in Nederland. Wel in de VS (bwgroupsupport.com), maar geen onderdelen meer voor deze oldtimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

The Eagle schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:58:
Zelfde schroefdraad had ik wel verwacht. Ik zag ze ook los bij een onderdelenlijn oid. 16 euro per stuk ex verzenden. Dat doen we dus maar niet ;)
Vraag is eigenlijk wel merk de zelfde pootjes gebruikt, kan ik daar ook op hunten.
Nog wat Pioneer spul kopen bij de kringloop en die pootjes gebruiken?
Of alle pootjes vervangen?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat was ook mijn idee, maar onze lokale kringlloop is relatief duur en ik heb er de afgelopen jaren geen Pioneer spul voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:08:
Dat was ook mijn idee, maar onze lokale kringlloop is relatief duur en ik heb er de afgelopen jaren geen Pioneer spul voorbij zien komen.
Welke serie pioneer is het, of heb je een foto van de voetjes? Dan zal ik ook eens rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zal foto's geven (niet eigen, wel het makkelijkste weergeven):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4153/4959287135_d0ecc882e6_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://vintage-audio-laser.com/liste_dac/images/pioneer/pioneer_pd-7700_1.png

Beide apparaten in mijn bezit, maar heb dus ook andere met rubberpootjes en das geen pan.
Losse cd spelers zie ik voor 10a15 euro op MP voorbij komen, dus meer dan zeg een euro per boetje was ik niet van plan te betalen, en dan is het eigenlijk al teveel voor een stukje plastig met alulook.

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 17-06-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

@The Eagle ik zou ze gewoon vervangen, denk ik: https://www.ebay.co.uk/itm/163651654494

Ook in het goud! Past mooi bij de print en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:22:
Ik zal foto's geven (niet eigen, wel het makkelijkste weergeven):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beide apparaten in mijn bezit, maar heb dus ook andere met rubberpootjes en das geen pan.
Losse cd spelers zie ik voor 10a15 euro op MP voorbij komen, dus meer dan zeg een euro per boetje was ik niet van plan te betalen, en dan is het eigenlijk al teveel voor een stukje plastig met alulook.
Ik zal eens navragen bij mijn kringloop, daar zijn cd spelers €5,-tot €7.50 en pioneer spullen hebben ze vrij vaak. Volgende week kom ik daar weer langs, dus kan helaas even duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
SannrHerr schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:45:
@The Eagle ik zou ze gewoon vervangen, denk ik: https://www.ebay.co.uk/itm/163651654494

Ook in het goud! Past mooi bij de print en zo.
Kan maar dat zou ik dan zelf weer niet doen als je verder nog de originele hebt. Tenzij het een dure grap wordt natuurlijk.

Originele zijn dan toch meestal mooier. Niet van dat chinese ;) goedkope overgespoten plastic maar een metalen hulsje met een net wat gedistingeerdere glans, vaak voorzien van een voelbaar horizontaal ribbeltje. Het is natuurlijk een detail, maar toch. En de goud pimp? Nee :X. Toch een beetje bling-bling. Origineel. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj0IyzRakr8NbaK8ifT4EFLXjmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ws859zqf7I6nobT7gTkIU0yY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 18-06-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het Ali of ebay wordt wordt het allemaal zilver. Dat goud vind ik zelf niet mooi namelijk.
Even verder zitten zoeken, onderdeelnummers van die pootjes zijn her en der verschillend. Cd speler heeft een pootje met demping, amp dan weer niet etc.
Zoeken op onderdeelnummer leverde overigens niet veel, behalve dan niet leverbaar. Was te verwachten voor apparaten van 30 jaar oud. Had even zitten rekenen ook, heb er minimaal 8 en eigenlijk 16 nodig (voor 4 apparaten). Zal eens op gaan meten, misschien toch van ali laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Hier zijn vergulde dempers voor luidsprekers
https://gtwiekens.nl/Webw...ab0f764cc8aff5ab94b749c66

Ontopic: de voetjes van de Pioneer voelen ook goedkoop aan. Want het is een plastic ring met een zilverlaagje.
Wat wil je dan eigenlijk?

[ Voor 30% gewijzigd door MedionAkoya op 21-06-2020 12:02 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Uniciteit in de set :)
GR777 heeft nu zwarte voetjes, Sr60, EX9000 en Dt500 hebben rubber dopjes. De rest zilver / alu. Geen pan. Wil alles zilver / alu
En ook gewoon: omdat het kan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Je kunt ook eens contact opnemen met vmbo/mbo waar ze een draaibank hebben staan. Leuk startersproject.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 12:54
Geweldig topic, lees deze al heel lang mee.Wat een mooie oude spullen!
Ik heb nog wat apparatuur in gebruik van voor 2000; of dat vintage is weet ik nog niet maar gebruik het bijna dagelijks:

Sony 200 cd-wisselaar CD-CX250
Zelfbouw Visaton zuilspeakers voorzien van: DSM25FFL, DSM50FFL en 2 WSP26S bass speakers. Onderste WSP is afgefilterd als subwoofer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAUqBpuv4AzDzrVaLmnlLT7gU9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2Hn1Rhy8UoGdFOkgHF1HoLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLQ1q-WaFxCigl3CguY_uvVME6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPZFwVYKyyoFiCrS8VITSBnS.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mijn werkruimte ben ik al een tijdje op zoek naar een Philips stereocombinatie, de 22AH984. Ben alle types uit die periode al tegengekomen maar een nette 984 nog niet kunnen vinden helaas.
Deze set hadden mijn ouders vroeger gekocht van de centen die ze kregen voor hun 35-jarige huwelijksfeest; als kind veel gebruik van gemaakt ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Japiooo op 22-06-2020 15:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AntoniusDD schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
"Vintage gebruikers" zijn coole oude dudes naast het aspect dat er een enorme bloei is waar te nemen van coole jonge dudes die hun muziek weer op cassette willen zetten. En het hergebruik van oude vintage systemen is milieu vriendelijk bovendien als je het extra stroomverbruik kan compenseren.
* CAPSLOCK2000 is gewoon een cheap-ass die het nog met de systemen van z'n nerderige grootvader doet.
B&O BeoVox 2400's uit 1967 hier met de bijhorende cube tweeters.

Afbeeldingslocatie: http://hifi-vintage-audiophile.fr/images_hifi/b-o_2400_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hifi-vintage-audiophile.fr/images_hifi/b-o_beovox2500cube_b.jpg

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBlues
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 19:31
Zoek een 220v contra stekker uit jaren 60 voor een Binson Echorec.
Is een 2 polige contra stekker zonder randaarde.

Wie heeft nog zoiets liggen van een oud apparaat, of weet waar je dit nog kan kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByZFoSpkeMg62hC1V5Y7JoNOqqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wMD0vjghK3tTxSvv2DfoURBU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

@QBlues ik denk dat het misschien plug 1 is op deze site, maar daar heb je nog geen kabel mee. Ik heb 'm zelf wel, maar nog in gebruik. Ik kan er zo snel ook geen naamgeving voor vinden waar je op kunt zoeken
http://www.ultraelectroni...ge-Cables+Connectors.html

Meet voor de zekerheid de afstand tussen de pinnen eens. Vroeger werden apparaat stekkers als deze gebruikt bij kachels enzo, maar gok dat het voor jouw apparaat niet past: https://www.elektronica-s...ents/nl/d1803_Antiek.html

[ Voor 29% gewijzigd door kraats op 22-06-2020 21:23 . Reden: Nog wat gevonden ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBlues
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 19:31
Ja lijkt op plug 1, ik zal binnenkort afstand tussen de pins opmeten. Thx voor de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Vandaag tijdens een rondje lopen een Sony TC-K515S cassettedeck en STR-D615 receiver gevonden naast de afvalcontainer. Nog geen tijd gehad om ze te proberen maar het zag er nog goed uit. Er stond ook nog een CD speler bij maar daar had ik geen handen meer voor. Misschien morgen, als ie dan nog niet opgepakt is door de afvalwagen ;)

Wat een barbaar zeg, die een K515S zomaar naast de kliko zet. 3 koppen, tape monitor, bias calibratie, dolby B/C/S, HX pro... Dit ding is mogelijk m’n beste deck ooit (mits alles nog werkt of te fixen is, hij zal wel zoals gewoonlijk een nieuwe riem nodig hebben...).

Die receiver vind ik wel een beetje apart. Er zitten aansluiten op voor 5 speakers (L+R voor, center, achter L+R). Maar er zitten geen surround audio inputs op. Dus wat is het nut om hier meer dan 2 speakers aan te hangen? Alleen een suf fake-surround effect? Een aansluiting voor een subwoofer is er dan weer niet bij. Dat zou ik nuttiger hebben gevonden.

En het probeert ook video te doen. Maar er zitten slechts 2 videoaansluitingen op. Beide composite. En nog een composite out om op je TV aan te sluiten. Volgens mij was in bouwjaar 1994 de scart nog volop in gebruik, en die ontbreekt.

En een beetje vreemde combinatie met een 3 koppen cassettedeck: er lijkt geen tape monitor functie op deze receiver te zitten. Dus hoe zou je hiermee de monitor functie van het cassettedeck kunnen gebruiken? Je hoort immers altijd de source bij het opnemen. Ik denk dat ik het nog maar even op de +/- 2010 Pioneer hou. Geen vreemde surround- en videomeuk maar wel tape monitor ;) Maar leuk als reserve en voor de prijs (gratis) hoef ik het niet te laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:05:
Vandaag tijdens een rondje lopen een Sony TC-K515S cassettedeck en STR-D615 receiver gevonden naast de afvalcontainer. Nog geen tijd gehad om ze te proberen maar het zag er nog goed uit. Er stond ook nog een CD speler bij maar daar had ik geen handen meer voor. Misschien morgen, als ie dan nog niet opgepakt is door de afvalwagen ;)

Wat een barbaar zeg, die een K515S zomaar naast de kliko zet. 3 koppen, tape monitor, bias calibratie, dolby B/C/S, HX pro... Dit ding is mogelijk m’n beste deck ooit (mits alles nog werkt of te fixen is, hij zal wel zoals gewoonlijk een nieuwe riem nodig hebben...).

Die receiver vind ik wel een beetje apart. Er zitten aansluiten op voor 5 speakers (L+R voor, center, achter L+R). Maar er zitten geen surround audio inputs op. Dus wat is het nut om hier meer dan 2 speakers aan te hangen? Alleen een suf fake-surround effect? Een aansluiting voor een subwoofer is er dan weer niet bij. Dat zou ik nuttiger hebben gevonden.

En het probeert ook video te doen. Maar er zitten slechts 2 videoaansluitingen op. Beide composite. En nog een composite out om op je TV aan te sluiten. Volgens mij was in bouwjaar 1994 de scart nog volop in gebruik, en die ontbreekt.

En een beetje vreemde combinatie met een 3 koppen cassettedeck: er lijkt geen tape monitor functie op deze receiver te zitten. Dus hoe zou je hiermee de monitor functie van het cassettedeck kunnen gebruiken? Je hoort immers altijd de source bij het opnemen. Ik denk dat ik het nog maar even op de +/- 2010 Pioneer hou. Geen vreemde surround- en videomeuk maar wel tape monitor ;) Maar leuk als reserve en voor de prijs (gratis) hoef ik het niet te laten ;)
Mooie vondst... Het beste kun je gebruik maken van de monitor knop op het cassettedeck en dan via de hoofdtelefoon output van het deck de opname terug beluisteren...

Dan de receiver: Ik vermoed dat het een Dolby Surround receiver is... Het cassettedeck zelf stamt uit 1994 volgens internet, dus dan zal die receiver en CD-speler ook uit die tijd stammen schat ik zo in...
In die tijd was Dolby Surround Prologic het tover woord voor films... Het stereo geluid van een videoband werd dan door middel van berekeningen verdeeld over de 5 kanalen en de subwoofer out...

Daarom is er geen 5.1 ingang op het ding te vinden, zover was de techniek in die tijd nog niet...

Pas met de komst van DVD met DTS en Dolby Digital kwam hier verandering in: toen werden de kanalen gescheiden aan de receiver door gegeven waardoor 5.1 geluid mogelijk werd zonder stereo geluid om te zetten naar 5.1 geluid,...

Pagina: 1 ... 99 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6