Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Vandaag lag er een tape met muziek in de brievenbus, cadeautje van een vriend die ook recorders verzameld. we nemen af en toe zo eens wat muziek voor elkaar op. Goeie reden om de Teac weer eens lekker te laten draaien op deze vrije vrijdag. Merk wel dat die recorder wat weinig gebruikt wordt, moet 'm weer eens een onderhoudsbeurtje geven met wat nieuw smeervet enzo. Ach, de weekenden zijn nu toch leeg :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/92210387_2831208876959524_1484733382062505984_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=ca434c&_nc_ohc=XKiEW-Q3Zw8AX_0uuI_&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0c565bc0f3f4e504b372220656fe51e4&oe=5EACB85D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Neerio schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:37:
[...]

als je ergens wat meer foto's hebt van de achterkant/zijkant kan ik er misschien een merk bij vinden.
Ik zal eens navragen of de eigenaar nog wat pics heeft.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 13:13

Neerio

bezorgt ook bij regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMtOizgHCQUqqFRcaO2htrDCrDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7220sNRnP9DjxJ3TuKS4dps.jpg?f=fotoalbum_large

Aankoop van vandaag! Jvc speakers uit de jaren 60/70. Klinken nog bijzonder goed voor de leeftijd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlpqIX77oxeokq2V4CJYKeq8gWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcvRaltM5Huwqtv9Nst0L9B7.jpg?f=fotoalbum_large

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Problem solved met mijn Sony tape deck. Koppen schoongemaakt met alcohol, toen nog eens geprobeerd. Hij stotterde eerst wat maar draait nu goed. Geen idee of de oplossing wat te maken heeft met het probleem maar who cares :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:15
Koppen schoonmaken is altijd een goed idee. Door de opgebouwde aanslag kunnen ze gaan plakken en je tape opeten, zelfs op een deck die mechanisch verder 100% is. Of troep achterlaten op je goede tapes, waardoor die weer slechter worden. Of verlies van hoge tonen als je afspeelkop vies is. Ieder nieuw deck waar ik mee speel maak ik eerst schoon voordat ik er zelfs maar een disposable test tape in stop.

Zelf heb ik ook nog zo’n demagnetiseertool die ik er altijd overheen haal, maar daar heb ik nog nooit echt een effect van kunnen ontdekken. Ze zeggen dat het geluid doffer kan worden van gemagnetiseerde koppen, en als het erg wordt zelfs je tape wissen tijdens het afspelen, maar ik heb eigenlijk nog nooit een dof geluid ermee op kunnen lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:02:
Problem solved met mijn Sony tape deck. Koppen schoongemaakt met alcohol, toen nog eens geprobeerd. Hij stotterde eerst wat maar draait nu goed. Geen idee of de oplossing wat te maken heeft met het probleem maar who cares :)
Ik wil dit eigenlijk ook een keer doen. Ik heb nu geen problemen met het afspelen, behalve dat doorspoelen sneller gaat dan terugspoelen. 8)7 Misschien ligt het aan de riem dat ik nog niet hebt vervangen.
Ebay vindt ik te duur en Andijk vindt ik wel goed, maar heb op hun website geen riemen gezien voor een JVC KD-A33, maar wel voor de Marantz SD1015.

Wat voor alcohol was dat. 96% Ketonatus uit de Kruidvat?

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Isopropyl alcohol. Wattenstaafje, poetsen, klaar. Minder dan een minuut werk. Gewoon alcohol 70% is ook ok lijkt me.

[ Voor 73% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2020 12:31 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Voor de liefhebber:
Pioneer GR-777 Stereo Graphic Equalizer (1988-96)
Bieden
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

@The Eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raymond schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:11:
Voor de liefhebber:
Pioneer GR-777 Stereo Graphic Equalizer (1988-96)
Bieden
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

@The Eagle
Prima EQ idd, een van de besten. Staat hier al een aantal jaren of wat zijn ding te doen. Hij heeft er wel de AB bij, die zijn een stuk zeldzamer. Bod staat nu op 100 euro en ze gaan doorgaans tussen de 150 en 200. Als je hem voor 100 hebt is het een koopje.

Maar dank dat je aan me dacht @Raymond :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik heb die eens gehad en verkocht voor €100,-, zou ik nu niet meer doen. De mijne was in veel betere staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
mooi topic ! dat ik het niet eerder heb gevonden/gezien, schandalig :) uren leesplezier de komende tijd.

Ik geniet bijna dagelijk van vintage audio en zou graag mijn "stereotoren" uitbreiden met extra componenten en kijk wat er zo nu en dan op mijn pad komt. Zou mooi zijn als ik een set heb van de zelfde lijn.

Mijn trots is de Philips CD100 die door Tweakers is gerepareerd een paar jaar terug:
reviews: Hardware 112: de allereerste cd-speler van Philips
hij werkt nog steeds en geeft een heerlijk geluid.

Dit is mijn huidige setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0hRIqU_bbaQTs_bbu0_3sT9qVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2Z0LTdpI1Dpze7K3812L2E0.jpg?f=fotoalbum_large

CD-speler Philips CD100
niet vintage Technisat Digitradio 140
Versterker Philips FA660
Graphic Equalizer Sony SEQ 411
Minidisc Sony MDS-JB730
CDwisselaar Sony CDP-CE305

niet op de foto:
niet vintage Platenspeler: JB-Systems Q3-USB
setje BOSE 301 series II

Het is een beetje een ratjetoe maar er komt mooi geluid uit de set. De Philips CD100, N2542, FA660 en FT690 zijn nog uit mijn eigen jeugd, de rest is in de loop der jaren gekocht (nooit meer dan 30 euro voor een component betaald). Vroeger zelf nooit Minidisc bewust meegemaakt/geluisterd maar sinds ik dat ding heb sta ik versteld van het warme geluid, genieten.

nog op de plank liggen om na te kijken:
Tuner Philips FT690
CD-speler Philips CD751
Cassettedeck Philips N2542. < zou mooi zijn als ik deze weer prefect werkend krijg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Welkom in het topic @Petje72 :w
Mooie set hoor!
Minidisc is inderdaad een mooi systeem. Vooral de editing mogelijkheden heb ik altijd erg kunnen waarderen. Het is voor mij the best of both worlds tussen cassettes en CD’s. Ik heb zelf 2 decks (MDS-JE530 en MDS-JE480) en een portable. De 530 heb ik al zo’n 20 jaar, en is na een jaar of 10 geparkeerd te staan weer in gebruik in de woonkamer. De 480 heb ik sinds een paar maanden en neem ik mee op, want die heeft een Type-S chip ipv Type-R (nieuwere generatie).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Welkom @Petje72 ;-)

Dat Minidisc spul blijft leuk , ik heb twee spelers van Sony/Denon ( cart player en recorders ) en ik gebruik Sony Professional Disc XDCAM voor audio archivering. Sony XDCAM is niet echt een audio drager formaat maar meer voor video recording, maar het leent zich goed voor archivering; audio stream wordt weggeschreven in MXF 44.1khz/16bit. Sample kan ook hoger.

Ik heb zelf nog losse MD decks en een DAT recorder.

Wat gebruik ik het meest , Minidisc's en Professional Disc, DAT tape bijna niet meer omdat ik al mijn muziek van DAT tape al heb gearchiveerd naar de pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY84va4LYUBKv2_1r3zOOftgTwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5JH8s0XP61J7DZRItRJtiNd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jaNW2wrrU2PXlt10SayT4DqgWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GorYU9ckbnoDpPqHXZwW0xWt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
thanks @kozue en @tim_md

mijn eerste plan is een Sony set te verzamelen rondom de minidisc Sony MDS-JB730 die is uit 1999
na wat speurwerk denk ik dat deze componenten wel matchen, ze komen uit hetzelfde jaar:

versterker Sony TA-FE230
cassettedeck (dubbel) Sony TC-WE435
cdspeler Sony CDP-XB720

wat denken jullie er van? of zijn er misschien mensen die een beter type voorstellen of wellicht slechte ervaringen hebben met bovenste modellen? ik probeer het wel een beetje lowbudget te houden, dat is ook een beetje de sport. En mocht wat moeten investeren in reparatie of revisie dan is dat geen probleem natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Petje72 op 05-04-2020 08:52 . Reden: typo en nametag ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Hoi "Petje72",

De Sony MDS-JB730 komt uit de QS-lijn , 1 tandje verschil van MD-spelers uit ES-serie. Qua bouw en kwaliteit componenten zit er amper verschil. Qua codering/decodering is ATRAC DSP Type-R is ongeveer de top.

De overige genoemde modellen ken ik niet zo goed. CD-wisselaar.... die kreet al een lange tijd niet meer gehoord.

Op de photo sharing website Flickr.com zit een leuke Minidisc groep :

"Minidisc"
https://www.flickr.com/groups/1324672@N22/pool/

"Hi-fi Stereophonic"
https://www.flickr.com/groups/hifistereophonic/pool/

Minidisc Database
http://www.minidisc.org/equipment_browser.html

Je kijkt je ogen uit alles wat je hier ziet over 'retro' / vintage audio apparatuur.

Wat ik nog wel regelmatig koop zijn minidisc schijven op marktplaats ( altijd gesealde ) .

Dit is mijn verzameling MD recorders/players

Decks:
Sony MDS-JA20ES - zwart
Sony MDS-JA30ES - champagne
Sony MDS-PC2
Sony MDS-PC3

Pro-modellen:
Sony MDS-B5
Sony MDS-B4P
Denon DN-M991R
Denon DN-980F

Mijn daily wear zij de DENON DN-M991R en de Sony MDS-B5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKFdfem1LJUa5o9N8t87nLy8SvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME55DOgCmzmADH8xcyaymUYt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKzrNMKBLIsPUyvbIMDVndOmMzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGUtReQWfabcoA17QAGa29sx.jpg?f=fotoalbum_large

Grt
Tim

[ Voor 36% gewijzigd door tim_md op 05-04-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier nog iemand die TDL transmissionlines gebruikt? Ik heb zelf de Studio 2 en 3 hier staan.

Groet,
Frits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:30:
Is hier nog iemand die TDL transmissionlines gebruikt? Ik heb zelf de Studio 2 en 3 hier staan.

Groet,
Frits
Ik heb een set RTL2 Special Ediiton in de opslag staan, die gaan binnenkort weg. Goede speakers, klinken indrukwekkend voor het formaat, maar ik heb er geen doel voor (en m'n vriendin vind ze niet mooi genoeg klinken).

M'n zus gaat binnenkort verhuizen, en ze krijgt die TDL's dan van me cadeau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De RTL is een latere versie, zover ik weet. Jouw zus krijgt een mooi geluid in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Arjan A schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:25:
[...]

Was ik al bang voor ja. De netspanning zit op een aparte gesloten schakelaar op het einde van de as, daar maak ik me niet zo druk om. Momenteel ben ik aan het experimenteren met een paperclip, maar zonder een excessieve hoeveelheid lijm lukt het me nog niet om dat ding stabiel te houden.

[...]

Die optie had ik al overwogen, er zijn 3 versterkers uit die tijd die met dit type schakelaar werken, er zijn er meer, maar daar zitten minuscule verschillen tussen (bijv een palletje andersom etc).

Ik blijf nu nog even experimenteren met blik&schaar, en houd MP in de gaten voor een onderdelen-exemplaar (ik zit ook nog steeds met de faceplate waar een gat in zit).
Helaas zijn er geen vrijmarkten dit jaar, dat zijn ook altijd goudmijnen voor oude versterkers ;)
Is de draad solderen op een krokodilleklemmetje en dat op de schijf klemmen geen optie?
Er zijn ersatz krokodilleklemmetjes te bricoleren, bvb in de gordijnenbranche hebben ze mini knijpertjes waar eventueel wat tandjes aan gevijld kunnen worden om "pak" te hebben.
Dat zou ook meer oppervlak, en in 2D, zijn voor lijm of kit om te hechten.

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
kozue schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:00:
Welkom in het topic @Petje72 :w
Mooie set hoor!
Minidisc is inderdaad een mooi systeem. ... De 480 heb ik sinds een paar maanden en neem ik mee op, want die heeft een Type-S chip ipv Type-R (nieuwere generatie).
Bij SP ATRAC (standard play) zijn Type-R en Type-S gelijk voor zover ik me herinner. Type-S was wel een verbetering t.o.v. Type-R voor de ATRAC3 codec die wordt gebruik in de MDLP mode (long play).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20
Leuk, weer wat Minidisc gebruikers te zien. Ik ben sinds gisteren bezig met mijn Sony MDS-JE480 deck. Loading snaar moet vervangen worden. In NL een leverancier gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8_e9JLSYQ9MWQ2b5Ukm9ci0nE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKHviyonVimRAqX9pG4s4mfD.jpg?f=fotoalbum_large

Met een beetje geduld is het goed zelf te doen. Ik dacht eerst een donor snaar van een CD speler te gebruiken maar die blijkt veel groter... Gek genoeg heeft mijn oudere MDS-JE330 deck nergens last van. :)

Update 8-4-2020: Gelukt! Zeer snel een nieuwe snaar ontvangen en het deck speelt na 2 jaar stilstand weer als vanouds. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Haas op 08-04-2020 14:57 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Haas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:27:
Leuk, weer wat Minidisc gebruikers te zien. Ik ben sinds gisteren bezig met mijn Sony MDS-JE480 deck. Loading snaar moet vervangen worden. In NL een leverancier gevonden.
hmm, net geen 6 euro. Ik heb daar ooit een snaar en naald voor een Marantz platen en cassette deck gehaald.
Bezorgkosten waren e 6,95 :( _O-
Maar alles doet het weer. 8)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20
MedionAkoya schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:45:
[...]

hmm, net geen 6 euro. Ik heb daar ooit een snaar en naald voor een Marantz platen en cassette deck gehaald.
Bezorgkosten waren e 6,95 :( _O-
Maar alles doet het weer. 8)
Pakketzending is wel prijzig ja. Ik had het nu via briefpost. Maar ja, top als alles weer werkt! :P

[Streamable: VID_20200408_141234]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
via Ebay een TC-WE435 gekocht, in de omschrijving stond dat hij lang heeft uit gestaan, na power up de display oplicht maar aanbieder geen tape heeft kunnen testen. Dus ik dacht, ik neem de gok. Helaas bij aankomst toch wat meer aan de hand. Ik zet hem aan, doe een tape er in, die speelt niet, dus eject ik hem. Deck uit/aan nu error in display en maakt tikkend geluid. Damn

nu heb ik al een video gevonden over een deck met zelfde probleem en daar laten ze ook zien hoe je het kan repareren. Dus dat gaan we dan proberen, maken we er maar een projectje van :)

YouTube: Sony TCWE435 Cassette Deck makes a clunking sound. Lets find out why

heeft iemand tip waar ik het beste die belts kan kopen?
[edit] ik kan eens kijken bij die leverancier van @Haas
[edit 2] gevonden ! thanks @Haas voor de link naar de leverancier.
https://www.electro-andij...renset-casettedeck-detail

[ Voor 18% gewijzigd door Petje72 op 09-04-2020 11:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Nice, die site moet ik onthouden. Ik bestel nieuwe riemen vaak bij Thakker, maar die is blijkbaar wat duurder.
https://www.thakker.eu/en...c-we-435-belt-kit/a-2110/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• General_Snuss
Wat een gepriegel om een aandrijfsnaar te vervangen in een cassettedeck, zeker als een van de schroeven er niet uit wil. Uiteindelijk heb ik nu een werkende Marantz 5010.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQCl1qoaWa2_x3y7v9HqDnOhbfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QX4VpVZYbDuqpRs0g4ajTv5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMALPlCr5oItQP7uKNF2Et6AJd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiEnJ4zzllIMkaikavSElaXg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door General_Snuss op 09-04-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Elektro Andijk zelf ook goede ervaringen mee :)
Er ataat vrij veel in de webshop en wat ze niet hebben fixen ze na een mailtje. Hebben qua snaren vrijwel alles, ook het meer obscure.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@General_Snuss Niet alle decks zijn even lastig. Die in m’n Nak was heel simpel. Met een Technics heb ik langer zitten klooien, maar uiteindelijk wel gelukt.

Maar een Philips FC560 die ik ooit voor een maat als cadeautje gekocht had zat een rechtopstaande printplaat vlak achter de mechanismen die er uit zag als een draak om er uit te krijgen. Maar die moet er wel uit om de snaar om te kunnen wisselen. De snaar van deck B was dusdanig uitgelubberd dat deck B niet meer bruikbaar was (loopt vast als je probeert af te spelen). Dus ik heb hem helaas weg moeten geven als “beschouw het als enkeldeck, B niet gebruiken” :(
Misschien als ie ooit een betere heeft en het niet erg is als we m stuk maken dat we samen een poging gaan wagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee kef staan alleen de originele tweeters zijn stuk en is door iemand anders vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMnPagjRMzjEk8wq5tAiY0tr3vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcHX8Z8vxHA8wCAr56h9A5xj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een een pioneer sa-606 versterker maar als ik de volume op nul zet blijft die brommen door me speakers als ik muziek aan blijft die brommen ik heb hem nog van me opa gehad die helaas er niet meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb keer een vintage receiver jaren 70 80 met aansluiting voor acht speakers merk weet ik niet meer gehad wat een prachtig geluid zat er in maar helaas heb die de geest gegeven heb nu een Sony receiver 7.1 waar ik nu de kef op heb staan met jamo center en surround speakers en 2x jbl actieve subwoofer met splitter ertussen die ook wel op de auto versterker gaat aan sluit van van een naar 2 tulp 2 vrouwtjes en 1mannetjes en dan 3X de zelfde met auto radio /versterker kabel ertussen en het geluid lijkt net of ik in de film zit en ik ben blij mee wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4iMg1W2sxUNh_wR6m-RC_jRx5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAYHrOkzfSe9SSqjbclUzGJD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:40:
Ik heb twee kef staan alleen de originele tweeters zijn stuk en is door iemand anders vervangen
Huh: zijn die tweeters lomp onderin (op de plaats van een basreflexpoort) gemonteerd?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
Na het kleine debakel met het Sony Tapedeck heb ik vandaag een set van Scott op de kop weten te tikken voor 60 euro. Die gok durfde ik wel te nemen. De 3 componenten komen uit de zelfde jaren/periode al lijkt het tape deck ietsje af te wijken (er geen ruimte tussen de componenten als je ze stapelt, bij de andere wel)

Scott stereo cassette deck CD 67 R
1976-1977

Scott stereo tuner T 526
1976-1977

Scott stereo amplifier A 437
1977

Tape deck zou niet werken volgens verkoper, althans geen tapes afspelen. De tuningknop van de tuner draait niet (maar die is misschien locked als hij uit staat?). Set is vers binnen nog niet aangesloten.

Wat opvalt bij de versterker aan de achterkant is dat bij M.A. IN-P A.OUT de left en right zijn doorgelust met een dik stuk metaal. Dit ziet er origineel uit maar waarom is dat? dat vraag ik me af.

Zover ik via google wat gekeken heb is Scott best een goede hifi bouwer... of zit ik er naast?

Zou ik eerst de behuizing moeten opnemen en e.e.a. checken? of zou ik ze zo kunnen aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpNFu8zXQY13DSDGFbYTJmquAfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdAyxtJchWE5WWpRjKPRsdmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSHuyf3rt_mtoMeouu-CC2LDqdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CwWacA9o2oOt23NrzuKWX0b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Petje72 op 10-04-2020 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:15
Petje72 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:03:
Na het kleine debakel met het Sony Tapedeck heb ik vandaag een set van Scott op de kop weten te tikken voor 60 euro. Die gok durfde ik wel te nemen. De 3 componenten komen uit de zelfde jaren/periode al lijkt het tape deck ietsje af te wijken (er geen ruimte tussen de componenten als je ze stapelt, bij de andere wel)

Scott stereo cassette deck CD 67 R
1976-1977

Scott stereo tuner T 526
1976-1977

Scott stereo amplifier A 437
1977

Tape deck zou niet werken volgens verkoper, althans geen tapes afspelen. De tuningknop van de tuner draait niet (maar die is misschien locked als hij uit staat?). Set is vers binnen nog niet aangesloten.

Wat opvalt bij de versterker aan de achterkant is dat bij M.A. IN-P A.OUT de left en right zijn doorgelust met een dik stuk metaal. Dit ziet er origineel uit maar waarom is dat? dat vraag ik me af.

Zover ik via google wat gekeken heb is Scott best een goede hifi bouwer... of zit ik er naast?

Zou ik eerst de behuizing moeten opnemen en e.e.a. checken? of zou ik ze zo kunnen aansluiten?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk setje! Die doorlus is voor als je eventueel een andere eindversterker op de voorversterker die in deze geintegreerde versterker zit zou willen aansluiten, of aan andere voorvoorsterker op deze eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
martyw schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:09:
[...]

Leuk setje! Die doorlus is voor als je eventueel een andere eindversterker op de voorversterker die in deze geintegreerde versterker zit zou willen aansluiten, of aan andere voorvoorsterker op deze eindversterker.
aha, bedankt voor je antwoord. Dus in de setup zoals nu gewoon laten zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:15
Petje72 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:11:
[...]

juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:22
Petje72 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:57:
via Ebay een TC-WE435 gekocht, in de omschrijving stond dat hij lang heeft uit gestaan, na power up de display oplicht maar aanbieder geen tape heeft kunnen testen. Dus ik dacht, ik neem de gok. Helaas bij aankomst toch wat meer aan de hand. Ik zet hem aan, doe een tape er in, die speelt niet, dus eject ik hem. Deck uit/aan nu error in display en maakt tikkend geluid. Damn

[Vimeo: Sony TC-WE435 cassette deck : click sound when turned on]

nu heb ik al een video gevonden over een deck met zelfde probleem en daar laten ze ook zien hoe je het kan repareren. Dus dat gaan we dan proberen, maken we er maar een projectje van :)

YouTube: Sony TCWE435 Cassette Deck makes a clunking sound. Lets find out why

heeft iemand tip waar ik het beste die belts kan kopen?
[edit] ik kan eens kijken bij die leverancier van @Haas
[edit 2] gevonden ! thanks @Haas voor de link naar de leverancier.
https://www.electro-andij...renset-casettedeck-detail
Ik heb zelf een soortgelijk enkel cassettedeck van Sony (TC-RE340) uit die tijd en die is toch echt een stuk toegankelijker... Ik heb daar de snaren tot 2x toe moeten vervangen...

Eerst een originele die door de tand destijds verouderd was geraakt en daarna de snaar die 'm moest vervangen nog geen twee jaar nadat ik hem inruil voor de originele erin had gezet (helaas een slechte kwaliteitssnaar gekocht)...

De snaar daarna zit er nu nog steeds in en werkt probleemloos... Simpel één motorig deckje, niets aparts, maar daardoor kan er weinig kapot en is het een best betrouwbaar geheel...

Dit in tegenstelling tot mijn Akai GX-75 die juist weer complex is (wel degelijk en betrouwbaar)... Ik heb ook nog een Marantz SD62 bij wat buizen spul staan daar zit een loopwerk in die vrijwel identiek is aan het loop van een Onkyo TA-201 deck die ik gebruik op min werk... 2 motoren, maar verder ook lekker simpel te onderhouden...

Ik zou zeggen: geef die Sony een kans... Veel kan er niet mis mee zijn..

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:11:
[...]

Leuke set. Mijn droomset van vroegah. Ik heb uiteindelijk ook een gevonden in originele staat en deze is nu aangesloten op mijn PC met 2 stokoude Hepta Gem in het wit. Klinkt top. Dezelfde tuner en de versterker heeft bij mij gescheiden toonregeling voor links en rechts. Is 2 x 45Watt, dacht ik.

Is echte vintage uit de US en goed gebouwd. _/-\o_ Ik wil mijn set nog laten reviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Petje72 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:03:

Die zou gewoon gangbaar moeten zijn, niet meer verder aan zitten voordat je 'm open hebt gemaakt, als het schaalkoord breekt ben je verder van huis. Waarschijnlijk moet de afstemcondensator gesmeerd worden
Scott WAS een goeie hifi bouwer in de hoogtijdagen van de Amerikaanse hifi (net als Fisher bijvoorbeeld). Toen jouw set geproduceerd werd waren ze al op hun retour en voor zover ik weet is jouw set gebouwd in Korea. Desalniettemin: toffe set! Die versterker heb ik ook gehad en is gewoon een degelijke standaardversterker uit die tijd. Gewoon aanzetten en van genieten, kun je nog heel lang lol van hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Een component uit Korea. :D Zeker door goede samenwerking tussen USA en Zuid-Korea. _O-
Ik ken tot nu alleen componenten uit Japan, China en Taiwan (allen Marantz na 1980).
Speakers komen opmerkelijk genoeg meestal uit Europa. Holland (Philips), België (JVC) en Engeland (Wharfedale) etc.

Ontopic:
Misschien is geen vintage, maar ik heb kussens mijn koptelefoon Sony MDR-CD750 verder gesloopt door met alcohol te schoon te maken. Het was tweedehands (de kussen bladderde toch al af).
Heeft iemand een winkel/adres in Nederland dat kussen verkoopt voor dit model?

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 11-04-2020 15:10 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

martyw schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:09:
[...]

M.A. En P.A. staat vermoedelijk voor Mix Amplifier of Power Amplifier. Poweramps ken je, mixamps heb je ook en lijken sterk op een equalizer maar zijn iets uitgebreider. Kijk naar een Pioneer CA-100 en je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Main Amp In en Pre Amp Out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:26:
Scott WAS een goeie hifi bouwer in de hoogtijdagen van de Amerikaanse hifi (net als Fisher bijvoorbeeld). Toen jouw set geproduceerd werd waren ze al op hun retour en voor zover ik weet is jouw set gebouwd in Korea.
Waar haal je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:43:
[...]

Waar haal je deze informatie vandaan?
Ik heb die versterker ook gehad, en bij mij stond er Made in Korea achterop. Ik vermoed dat de set gebouwd is voor Inkel, een firma die destijds wel meer produceerde voor de bekende grote merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb een Arcam Delta 60 en die heeft af en toe kuren, namelijk dat het lijkt alsof het voedingsrelais heel kort 'uit' klikt. Het irritante is natuurlijk dat dit alleen gebeurt als je er niet op bedacht bent. Ik kan er geen echte lijn in vinden. Ooit, ik denk inmiddels 12 jaar geleden, wilde ik het ding wegbrengen om daar naar te laten kijken, maar toen werd natuurlijk gezegd: ja, die is zo oud.. dat heeft geen zin. Maar goed, ik gebruik hem nog steeds vrijwel dagelijks, maar nu heeft ie er weer 'meer' last van. Het lijkt, maar dat is ook lastig te zeggen, dat het vaker gebeurt als ie relatief hard staat, dus bij de koptelefoonuitgang van de TV, die is gewoon heel zacht, dus dan staat de versterker technisch gezien heel hard. Maar ik kan het niet eens 100% zeker zeggen.

Bottom line is dat het gaat om een Schrack RP 421024-relais dat op zich goed te krijgen is, maar de vraag is: denken jullie dat het zin heeft het relais te vervangen? Het lijkt me zo'n ding dat eigenlijk niet echt stuk kan (nu ligt ie open en gebeurt het uiteraard niet, dat begrijpt iedereen ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL4nNp-jEZmC8BY4cI5-4x7hC9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHpCnYKGLMnYbwryiuvWhAdj.jpg?f=fotoalbum_large

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan ook warmte zijn die voor wat losse contacten zorgt als ie wat harder moet werken. Je zou de boel ook even gewoon kunnen doorsolderen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss

Klein probleem in de Marantz 5010, een van de swiches voor het record mechanisme doet het niet. Ik krijg nu alleen geluid op het rechter kanaal. Eerdaags even wat daarvoor oppikken of heeft een van jullie een suggestie?

Rewind doet het ook niet helemaal goed, dus hij zal toch een keer helemaal uit elkaar moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb die versterker ook gehad, en bij mij stond er Made in Korea achterop. Ik vermoed dat de set gebouwd is voor Inkel, een firma die destijds wel meer produceerde voor de bekende grote merken :)
Dat zie ik bij mij niet. Wel 2 serial number stickers van Scott, zowel op de tuner als op de amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
General_Snuss schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:12:
[YouTube: Marantz 5010 recording switch failure]

Klein probleem in de Marantz 5010, een van de swiches voor het record mechanisme doet het niet. Ik krijg nu alleen geluid op het rechter kanaal. Eerdaags even wat daarvoor oppikken of heeft een van jullie een suggestie?

Rewind doet het ook niet helemaal goed, dus hij zal toch een keer helemaal uit elkaar moeten.
Eerst checken op rotte soldeerverbindingen. Je kan alle punten sowieso even doorsolderen (opnieuw laten vloeien) voor de zekerheid. Dat soort switches geeft vaker problemen wegens oxidatie. Ik had bij mijn Yamaha geen succes met doorspuiten met kontakt 61 / 60, de switches moesten echt uit elkaar en dan gereinigd (ultrasoon of tandenborsteltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:36:
[...]

Eerst checken op rotte soldeerverbindingen. Je kan alle punten sowieso even doorsolderen (opnieuw laten vloeien) voor de zekerheid. Dat soort switches geeft vaker problemen wegens oxidatie. Ik had bij mijn Yamaha geen succes met doorspuiten met kontakt 61 / 60, de switches moesten echt uit elkaar en dan gereinigd (ultrasoon of tandenborsteltje).
Dan moet die switch zeker van het bord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Ik heb onlangs een setje Elac EL170S speakers kunnen aanschaffen. deze heb ik vervolgens Bi-AMP aangesloten op mijn Denon X2100W en dat klinkt werkelijk fantastisch.. zijn er meer mensen met ervaringen met ELAC? Ik heb ze nu zelfs als Front speakers gezet, en mijn Dali's naar achteren... de Cambridge Audio is momenteel losgekoppeld..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oMx1nLv.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oZiLDES.jpg?1

[ Voor 47% gewijzigd door Djampire op 13-04-2020 16:11 ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:31
Mooie Akai 206c gevonden. voor op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zvGQe9TRAV23g_V6X6nAR5Oc5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6k6W38CSrPN8je5EI6OB6F1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
General_Snuss schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:46:
[...]

Dan moet die switch zeker van het bord?
Ligt aan de switch maar als de bovenkant ervan vastgesoldeerd zit aan de print dan dat deel natuurlijk wel ja. :)

Daarom eerst even de soldeerverbindingen nalopen, wellicht zit het probleem daar en niet in de switch zelf. Je kan ook even met een multimeter de print langs gaan om te zien of het probleem wel echt in de switch zit. Verder kan je er wel redelijk lukraak wat Kontakt 61 in gaan spuiten maar meestal lost dat het probleem niet op. Dan moet ie toch open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:59
Ik heb een probleem met de power supply (SH-C01) voor m'n Technics SE-C01 eindversterker. Sinds vrijdag, uit het niets, maakt hij rare geluiden bij het aanzetten.

Aanzetklikje op 0:01, rare geluiden vanaf 0:24.

Het geluid komt van het relais, dat zwarte blokje in de video. In het instructieboekje heeft het onderdeelnummer SSY67 maar daarop zoeken levert weinig op. Aan de printplaat kan ik niets zien en tunerspray heeft niet geholpen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5bpS8F.jpg

Heeft iemand een idee of/hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@O88088
Rare geluiden zijn? Klikt het relais snel aan/uit/aan/uit etc? Of hoor je iets anders?
Als het relais niet goed wordt aangestuurd kan dat aan een condensator (elco!) of tor liggen. Kwestie van schema erbij pakken en dan de betreffende onderdelen los solderen en testen.

Wordt het relais wel goed aangestuurd maar maakt het geen contact meer dan kan je een vervangend relais installeren met minimaal hetzelfde amperage en voltage en dezelfde pinout. Soms kan je relaishuisjes wel open wippen maar dat gaat vaak niet zonder schade, en dan moet je de contacten gaan opschuren / bijbuigen, vaak levert dat geen langdurig goed resultaat op.

Edit: Net filmpje gekeken, snel aan en uit dus. Ik gok op een elco in de aansturing die te weinig capaciteit over heeft en vervangen moet worden.

Edit 2: controleer met name de grote C205, C206 elco's en de koppels C223, C224 en C213, C214. Sowieso is vervangen van deze elco's een goed idee. Ook de elco's C219 t/m C222 aan de DC output kan je vervangen, dit soort kleintjes kost bijna niks.

[ Voor 100% gewijzigd door Cap op 13-04-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t4600c
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07 18:06
Bruut all dat vintage hi-fi spul.

Heb zelf enorm veel afspeelapparatuur om van alles en nog wat te digitaliseren uit mijn collectie.

Ik heb een Akai GX-201 die niet meer aangaat en dus reparatie nodig heeft, zijn daar nog plekken voor in Nederland?

Ondersteun mijn projecten op:Patreon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:15:
Rare geluiden zijn? Klikt het relais snel aan/uit/aan/uit etc? Of hoor je iets anders?

Als het relais niet goed wordt aangestuurd kan dat aan een condensator (elco!) of tor liggen. Kwestie van schema erbij pakken en dan de betreffende onderdelen los solderen en testen.

Wordt het relais wel goed aangestuurd maar maakt het geen contact meer dan kan je een vervangend relais installeren met minimaal hetzelfde amperage en voltage en dezelfde pinout. Soms kan je relaishuisjes wel open wippen maar dat gaat vaak niet zonder schade, en dan moet je de contacten gaan opschuren / bijbuigen, vaak levert dat geen langdurig goed resultaat op.

Edit: Net filmpje gekeken, snel aan en uit dus. Ik gok op een elco in de aansturing die te weinig capaciteit over heeft en vervangen moet worden.
Ik dacht even dat je op mijn post reageerde! Ik vermoed eigenlijk dat zoiets ook bij mij het geval kan zijn heel af en toe, alleen ik zie geen enkele elco die er ziekig uitziet (en het gebeurt dus zeer onregelmatig, soms vaak, dan heel lange tijd niet). Maar goed, wel een idee om daar eens naar te kijken, eens uitvogelen hoe je elco's doormeet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

letatcest schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:13:
[...]
Ik dacht even dat je op mijn post reageerde! Ik vermoed eigenlijk dat zoiets ook bij mij het geval kan zijn heel af en toe, alleen ik zie geen enkele elco die er ziekig uitziet (en het gebeurt dus zeer onregelmatig, soms vaak, dan heel lange tijd niet). Maar goed, wel een idee om daar eens naar te kijken, eens uitvogelen hoe je elco's doormeet...
Elco's worden bijna altijd standaard vervangen...oeps dat hoef ik niet te zeggen.
Ik heb nog een LCR-T4. Als je 6 tot 15 euro kan missen, dan kan je voor de gein kijken wat de lekstroom nu is en of de de elco niete veel microfaradjes hebben verloren.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

MedionAkoya schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:31:
[...]

Elco's worden bijna altijd standaard vervangen...oeps dat hoef ik niet te zeggen.
Ik heb nog een LCR-T4. Als je 6 tot 15 euro kan missen, dan kan je voor de gein kijken wat de lekstroom nu is en of de de elco niete veel microfaradjes hebben verloren.
Je bedoelt dat normaal alle elco's vervangen worden bij een beurt als je hem weg zou brengen? Ik tel er zo in de gauwigheid 34... En om ze door te meten moet je ze vermoedelijk eerst los solderen lijkt me? * letatcest is eigenlijk leek op dit gebied, buiten het vervangen van de snaar van de draaitafel en het element...

tussen haakjes, ik ben niet helemaal een nitwit elektronica-wise, maar dingen met elco's die je een harde klap kunnen geven etc. ben ik wat ontwend met arduino's, pi's en eigenlijk ook gewoon desktops ;) Solderen vind ik ook niet eng, maar de vellemankits zijn inmiddels wat decennia geleden.

[ Voor 18% gewijzigd door letatcest op 13-04-2020 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

letatcest schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:03:
[...]

Je bedoelt dat normaal alle elco's vervangen worden bij een beurt als je hem weg zou brengen? Ik tel er zo in de gauwigheid 34... En om ze door te meten moet je ze vermoedelijk eerst los solderen lijkt me? * letatcest is eigenlijk leek op dit gebied, buiten het vervangen van de snaar van de draaitafel en het element...

tussen haakjes, ik ben niet helemaal een nitwit elektronica-wise, maar dingen met elco's die je een harde klap kunnen geven etc. ben ik wat ontwend met arduino's, pi's en eigenlijk ook gewoon desktops ;) Solderen vind ik ook niet eng, maar de vellemankits zijn inmiddels wat decennia geleden.
Als het wegbrengt waarbij alle condenstoren worden vervangen, dan kan je net zo goed spreken van een revisie, dan kan je net zo goed ook gelijk alle transistoren en diodes loshalen en doormeten op defecten. Dit kost heel veel tijd en meestal moet er daarna het apparaat opnieuw afgesteld worden aan de hand van de interne trimpotten (dit zijn niet de potentiemeters).

Oh, je moet ze inderdaad los solderen. Ik weet niet hoe anderen het doen. Maar op pcb/printplaat meten heeft geen zin (tenzij het weerstandjes en/of diodes zijn). De elco's en transistors moet je als het wil doormeten of controleren op defecten... moet je van het pcb/printplaat verwijderen.

Ojah als er een IC of een STK defect en het ding is al 40 of 30 jaar oud en het komt uit Japan, dan ben je de sjaak. Gelukkig kan je daarbij de condenstoren, weerstanden en diodes etc wel vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 14-04-2020 09:01 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatste keer dat ik hier wat gemeld had was in 2005, qua apparatuur niks verandert.

De Quad 303 en Quad 33 worden nog steeds gebruikt, al is het nu al maanden echt fulltime omdat de ondertussen ook vintage geworden Electrocompaniet ECI-2 gerepareerd moet worden.

Alleen dankzij deze website https://quadrevisie.nl/quadrevisie.html denk ik dat mijn Quads niet super oud zijn en misschien beter werkt dan ik eerder dacht.

Maar zodra ik de Electrocompaniet weer terug heb, wil ik hoogstwaarschijnlijk afstand doen van de Quad combinatie. Ooit voor de heb gekocht, maar ik wil niet meer onnodige apparatuur in huis hebben staan.

Heb ook nog een paar Philips 22RH541 MFB 541 staan die zeker een onderhoudsbeurtje kan gebruiken. Geen idee wat ik met deze ga doen.

En heb nog een niet-werkende Teac VRDS-7 staan, kans is groot deze niet meer te repareren valt vanwege niet verkrijgbare onderdelen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tijd voor een condensator klus op een koude dag in een Technics RS-B555

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBHcQPbBq6oS4ZjmbZrashywTqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGgyOFWhbKzZLHmPBWotCBtG.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn betrouwbaar deck, simpel, DD capstanmotor en tandwielen op het spoelmechaniek.
Paar kleine reparaties, Dolby C schakeltoets was afgebroken, linkerspoel lag onder in de kast, klein barstje in spoeltandwiel gerepareerd met een koperen busje. Met een paar kleine aanpassingen een heel goed klinkend deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

MedionAkoya schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:48:
[...]

Als het wegbrengt waarbij alle condenstoren worden vervangen, dan kan je net zo goed spreken van een revisie, dan kan je net zo goed ook gelijk alle transistoren en diodes loshalen en doormeten op defecten. Dit kost heel veel tijd en meestal moet er daarna het apparaat opnieuw afgesteld worden aan de hand van de interne trimpotten (dit zijn niet de potentiemeters).

Oh, je moet ze inderdaad los solderen. Ik weet niet hoe anderen het doen. Maar op pcb/printplaat meten heeft geen zin (tenzij het weerstandjes en/of diodes zijn). De elco's en transistors moet je als het wil doormeten of controleren op defecten... moet je van het pcb/printplaat verwijderen.

Ojah als er een IC of een STK defect en het ding is al 40 of 30 jaar oud en het komt uit Japan, dan ben je de sjaak. Gelukkig kan je daarbij de condenstoren, weerstanden en diodes etc wel vervangen.
Was even langs de lokale onderdelenhandel Radio Rotor gewandeld (het hoognodige uitje...) en die zei dat ik eerst maar eens aan de voedingskant moest gaan zoeken voordat ik met condensatoren aan de slag ga. Dank voor de suggesties verder uiteraard! ik ga er rustig mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

MedionAkoya schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:48:
[...]

Er is nieuws: deze meter kan 9 van de 10 elco's meten in het circuit. Gaat het niet dan meldt de meter dat met "In Circuit". Hij meet capaciteit en ESR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JmgicDmWWNSyKGjhepP-2x2BQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAic1VhAfGNmFZPdPWXCyxpx.jpg?f=fotoalbum_large

De meter is niet heilig, maar de slechte caps komen er wel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@OgWok Wat kost dat? En is het in Nederland verkrijgbaar?
Dat zal wel heel ver, fietsen zijn. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

kozue schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:26:
Nice, die site moet ik onthouden. Ik bestel nieuwe riemen vaak bij Thakker, maar die is blijkbaar wat duurder.
https://www.thakker.eu/en...c-we-435-belt-kit/a-2110/
Het lijkt me dat iedere vintage werker tenminste een dergelijk setje in huis heeft.:

https://nl.aliexpress.com/item/32961807121.html

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
SED schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:39:
[...]

Het lijkt me dat iedere vintage werker tenminste een dergelijk setje in huis heeft.:

https://nl.aliexpress.com/item/32961807121.html
Die heb ik al wel :) Maar heeft iemand nog een adresje voor Sony 0,8mm walkman snaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

kingmace schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:48:
[...]

Die heb ik al wel :) Maar heeft iemand nog een adresje voor Sony 0,8mm walkman snaren?
Elektro Andijk al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Lip schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:08:
@OgWok Wat kost dat? En is het in Nederland verkrijgbaar?
Dat zal wel heel ver, fietsen zijn. :)
Hier. te koop.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ooit deze bij Ali besteld, werkt ook prima en een stuk goedkoper:

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Heb ik ook naast de welbekende Peak ESR, alleen deze Ali variant geeft wel wat andere ESR waarden en kan niet in-circuit meten.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 14-04-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik heb een LCR-T4 met een case. En die kan helaas niet in-circuit meten. 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 23:05
Net een leuke YouTube film gezien waarin Steve Albini het afstellen van een multitrack taperecorder uitlegt. Misschien dat de tapeheads hier dat wel kunnen waarderen.
YouTube: 100% #3. Steve Albini Analog Mixing Session.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cuyzd4rvuU1q5pt_lRix0TDUF2cI7R_llBsbWSe5DdrWkqyd4HuJ8ZA_5K3V24HH673j-BgDAxl_ooWriaNdq4Jlg4n5hyP6SSEOgSciqh8r0Ibp-z-MULzPuE0Rx3n7rp2EOd8fsA=w2400

Een Rotel RCD-1072 CD-speler... Staat nu op de plek van mijn zeer geliefde Marantz CD 6005... Hoe high-end deze Rotel ook is: hij heeft het nog moeilijk om daadwerkelijk echt beter te zijn dan de Marantz, in ieder geval op deze audio set (in een andere audio set kan dit natuurlijk zomaar anders uitpakken, vooral als er goede zuil speakers gebruikt worden die ik niet heb)...

Voor nu het volgende plan: Rotel bij de set laten staan waar hij nu staat... Marantz CD 6005 naar oude, vintage Philips set... Philips CD-930 die daar staat naar mijn werk audioset en de Marantz CD-42MKII aldaar wegdoen...

We kunnen immers niet alles houden, want dan heb je gewoon te veel spullen op een gegeven moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Wat ik me bij CD spelers altijd afvroeg is waarin ze zich nou echt van elkaar kunnen onderscheiden qua geluidskwaliteit. Op de DAC na kan ik me eigenlijk niks bedenken. Verbeteringen bij het lezen zul je alleen bij echt slechte CD’s gaan merken (met krassen en putjes), door de hoeveelheid error correctie die er in zit. Het blijft tenslotte een digitaal signaal en een 0,2 zal gewoon weer een 0 worden. W&F hebben CD’s geen last van. En het frequentiebereik is altijd precies gelimiteerd tot 22.05khz, van de goedkoopste tot de duurste. Volgens mij zou je uit een cheapass CD speler aangesloten op een externe goede DAC via optical hetzelfde geluid kunnen halen als uit een Rotel of Marantz. Of zie ik iets over het hoofd hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:00:
Wat ik me bij CD spelers altijd afvroeg is waarin ze zich nou echt van elkaar kunnen onderscheiden qua geluidskwaliteit. Op de DAC na kan ik me eigenlijk niks bedenken. Verbeteringen bij het lezen zul je alleen bij echt slechte CD’s gaan merken (met krassen en putjes), door de hoeveelheid error correctie die er in zit. Het blijft tenslotte een digitaal signaal en een 0,2 zal gewoon weer een 0 worden. W&F hebben CD’s geen last van. En het frequentiebereik is altijd precies gelimiteerd tot 22.05khz, van de goedkoopste tot de duurste. Volgens mij zou je uit een cheapass CD speler aangesloten op een externe goede DAC via optical hetzelfde geluid kunnen halen als uit een Rotel of Marantz. Of zie ik iets over het hoofd hier?
NIet alleen de DAC maakt het verschil, ook de bouw van de speler zelf (hoe goed zijn de componenten van elkaar gescheiden of afgeschermd) en de gebruikte laser lens kan wel degelijk voor verschil zorgen...

Een laserlens doet dit uiteraard niet in de vorm van geluidskwaliteit, maar wel in de vorm hoe goed een CD afgespeeld kan worden...

Ik herinner mij nog goed de Zac Brown Band - Pass The Jar 2 disc CD box van mij nog goed: CD1 uit de box was flink bekrast geraakt door een dopje van de laser lens van een Onkyo DV-SP501E DVD speler... Het ingebouwde klemmetje van het dopje was van onder kapot was gegaan en middels een veertje die tussen de lens en dat onderdeel zat werd dat dopje daardoor nog verder omhoog geduwd en kwam tegen de spelende CD aan terwijl ik een sanitaire stop aan het maken was...

Niet meer af te spelen op mijn Marantz CD 6005... Maar die oude Marantz CD 42MKII met Philips beroemde CDM4/19 swing loopwerk had hier totaal geen moeite mee: insteken en spelen maar (ter info: de bekraste CD heb ik destijds laten polijsten bij de Game Mania in Venlo en speelt nu overal echt probleemloos)!

En dat merk ik bij mijn geliefde Marantz CD 6005 wel vaker: vuile CD's of CD's met wat krasjes heeft hij soms wat meer moeite... Binnenkort maar eens laser lens reinigingsvloeistof kopen en hem onder handen nemen om te kijken of het de situatie wat verbeterd...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 18-04-2020 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Maar dus niet in geluidskwaliteit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kozue schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:00:
De kwaliteit van de voeding, de kwaliteit van de analoge sectie en de kwaliteit van het loopwerk maken ook zeker wel uit. Je zou eigenlijk eens moeten luisteren naar een eenvoudige en een uitebreidere cd-speler van hetzelfde merk. Bijvoorbeeld een Philips CD-207 vs. een Philips CD-880 (beide TDA1541 DAC).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Voeding en analoge sectie uiteraard, zeker. Loopwerk ligt wel wat genuanceerder. Als een loopwerk goed functioneert (en dat is iets meer dan "hij leest de track en begint met spelen") dan is het geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Cap schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:12:
Voeding en analoge sectie uiteraard, zeker. Loopwerk ligt wel wat genuanceerder. Als een loopwerk goed functioneert (en dat is iets meer dan "hij leest de track en begint met spelen") dan is het geen issue.
Maar wanneer functioneert een loopwerk dan goed? Het perfect rippen van een audio cd is wel best lastig, en dan kun je nog read retries doen. Bij realtime afspelen moet het allemaal in 1x goed en dan is de kwaliteit en stabiliteit van de optiek, servo en mechaniek best wel belangrijk, en verschil is gewoon eenvoudig te horen. Hang maar eens een goede speler met een Philips CDM4 (of iets dergelijks) samen met een standaard PC DVD-loopwerkje (die hebben ook S/PDIF achterop zitten) en schakel dan om tijdens het spelen. Dat verschil is best schokkend, in het nadeel van dat DVD loopwerkje.

Leuk leesvoer:
https://john-millikin.com...ped-the-same-cd-300-times

En de CD/DVD drive accuracy list:
https://forum.dbpoweramp....-Drive-Accuracy-List-2016

Opvallend dat een heel goedkoop modern loopwerkje for some reason heel goed scoort, maar dat die ouwe SCSI Plextor drives ook verassend goed zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door mentalmadnizz op 18-04-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Volgens mij is dat juist vrij simpel. Ik gebruik EAC en een goedkope externe LG DVD/CD drive om mijn CD's te rippen, en krijg bijna altijd de melding all tracks accurately ripped wat betekent dat er geen fouten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

VHS schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:11:
Volgens mij is dat juist vrij simpel. Ik gebruik EAC en een goedkope externe LG DVD/CD drive om mijn CD's te rippen, en krijg bijna altijd de melding all tracks accurately ripped wat betekent dat er geen fouten in zitten.
En hoe vaak leest die LG drive een blok opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Dat zou je de makers van EAC moeten vragen. Maar ik denk 4x of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Videopac schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:56:
[...]

De kwaliteit van de voeding, de kwaliteit van de analoge sectie en de kwaliteit van het loopwerk maken ook zeker wel uit. Je zou eigenlijk eens moeten luisteren naar een eenvoudige en een uitebreidere cd-speler van hetzelfde merk. Bijvoorbeeld een Philips CD-207 vs. een Philips CD-880 (beide TDA1541 DAC).
Dat klopt als een bus! Hoewel de voeding en de kwaliteit van de analoge sectie bij de CD6005 zeer goed zijn voor de prijs waarin het ding nieuw verkocht werd, merk ik dat het loop werk van de CD6005 wat gevoeliger is voor kleine krasjes of vuiltjes op de CD... De CD slaat dan over bijvoorbeeld, terwijl diezelfde CD in mijn Philips CD-930 of in mijn zojuist aangekochte Rotel RCD-1072 zonder schoonmaak actie gewoon prima afspeelt op het liedje dat hapert in de CD6005..

Dat is waarschijnlijk de prijs die je betaalt als je een goedkopere CD speler koopt, want ergens moet het hem in zitten dat een Marantz CD6005 slechts 450 euro nieuw kan kosten...

Je ziet dat trouwens ook bij de voeding terug: die is zeer goed zoals gezegd en over bemeten bij de CD6005, maar is bijvoorbeeld niet zoals bij de Rotel een ringkern trafo....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3apTxOw-wFwXNw4WZD_j3KH5hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHWYDsHij1eRncshRQvGk0MN.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe aanwinst. Gratis meegekregen, zou nog moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:45:
[Afbeelding]
Nieuwe aanwinst. Gratis meegekregen, zou nog moeten werken.
Missende record-afdekplaatje zat los in de afdekkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ah! Een N4500. Mooi ding! Ik heb ooit een aantal N4408's en een N4407 gehad en loopwerkvergelijkbaar ben ik nu bezig aan een EL3555. Heerlijk simpele recorders. Heb zelf de N4500 nog nooit gehad maar als ik er een keer tegenaan loop gaat 'ie mee.

Ben je al aan het drabscheppen? Snaren en tussenwieltje kun je bestellen bij Frits van bandrecorder.be. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
mentalmadnizz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:24:
Ah! Een N4500. Mooi ding! Ik heb ooit een aantal N4408's en een N4407 gehad en loopwerkvergelijkbaar ben ik nu bezig aan een EL3555. Heerlijk simpele recorders.
Hmm... Mijn (beperkte) ervaring met philips recorders is toch wat anders. :X
Gisteren werkzaamheden aan een EL3531 afgerond, en dat zit mechanisch toch vrij complex en onlogisch in elkaar. Daarvoor nog een pro 12 opgeknapt, en ook daar geld eigenlijk hetzelfde voor. Als ze eenmaal werken zijn het inderdaad wel leuke dingen.
Nou is zo'n magnocontroller natuurlijk mechanisch toch wel wat anders.

Maar ik bezit ook een aantal oude revoxen en die zijn toch een stuk simpeler maar ook degelijker opgebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Klopt, dat zijn ook hele andere recorders (twee complete uitersten ook nog...)

De recorders met hetzelfde loopwerk als de N4500 zijn een stuk eenvoudiger en ruimer van opzet.

Heb je die Pro12 helemaal goed gekregen? Ik heb er jaaren terug eentje gehad en ik kan me vooral nog die wervelstroomrem en dat prachtige snaarmechanisme herinneren, maar ik heb 'm destijds nooit goed aan het klinken gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
mentalmadnizz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:49:
Heb je die Pro12 helemaal goed gekregen? Ik heb er jaaren terug eentje gehad en ik kan me vooral nog die wervelstroomrem en dat prachtige snaarmechanisme herinneren, maar ik heb 'm destijds nooit goed aan het klinken gekregen..
Bijna.. Is inderdaad veel werk in gaan zitten omdat het ding te traag liep. Bleek uiteindelijk een verkeerde poelie op de motor te zitten omdat dit een 60Hz exemplaar is geweest. Met wat ringen om die poelie en met die wervelstroom rem daarna weer op de goede snelheid gekregen. Maar dat snaarmechanisme zorgt er ook voor dat de riem er wel eens af kan glippen na het wisselen. Dat blijft tricky.
En er zit nog een brom in een van de voorversterkers. Ik moet nog een keer condensatoren gaan wisselen ;)
Maar verder is het inderdaad een imposante machine. Was ook wel een semi-pro ding in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:24:
Ah! Een N4500. Mooi ding! Ik heb ooit een aantal N4408's en een N4407 gehad en loopwerkvergelijkbaar ben ik nu bezig aan een EL3555. Heerlijk simpele recorders. Heb zelf de N4500 nog nooit gehad maar als ik er een keer tegenaan loop gaat 'ie mee.

Ben je al aan het drabscheppen? Snaren en tussenwieltje kun je bestellen bij Frits van bandrecorder.be. :)
Eerst maar eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. Deze kwam toevallig en ongepland op mijn pad. Mijn vrouw keek dus ook van :? |:( :F }:| toen ik ermee het huis in liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
Verdiep je ook nog even in flip/flop schakeling met transistors. Die ga je nodig hebben.....
Ding zit er vol mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

f2ride2001 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:39:
Verdiep je ook nog even in flip/flop schakeling met transistors. Die ga je nodig hebben.....
Ding zit er vol mee
De N4500 is vooral mechanisch, de opvolgers (N4418 enzo) zijn wel berucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nineball
In de jaren 70 was dit soort speakers populair: Groot, lomp, drieweg met een 12 inch woofer. Deze Sony's waren in 1976 top of the line, de ss-5050. Japanse hifi en vooral speakers werden nogal verguisd in die jaren maar deze klinken na 44 jaar nog helemaal geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nk9zV3AvK-XRb7z88yunAtJ8adA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIYt4ACWiUjSgfbckCYf77Fz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjQM6UTv9CZaRDPrbqSSxD0sepA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCSJlTd8khVN8TMxDEzwPbVZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

nineball schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 07:11:
In de jaren 70 was dit soort speakers populair: Groot, lomp, drieweg met een 12 inch woofer. Deze Sony's waren in 1976 top of the line, de ss-5050. Japanse hifi en vooral speakers werden nogal verguisd in die jaren maar deze klinken na 44 jaar nog helemaal geweldig.

[Afbeelding][Afbeelding]
Altijd mooi die 12" woofers :) Wel opvallend dat deze Sony's via Hifishark bijna niet te vinden zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Ze komen niet heel vaak langs. Vorige week toevallig twee sets op mp, waarvan ik dus ėėn set heb gekocht. Het waren best wel dure speakers in die tijd en hadden nogal een imagoprobleem tov de traditionele vooral Britse merken. Dus er zijn er geen hele grote bergen van verkocht toen.
Niet veel later kwam de ss-g reeks, ik zoek ook al een tijd naar de ss-g7. 48 kilo met 15 inch waffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

nineball schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 07:11:

[Afbeelding][Afbeelding]
Japanse luidsprekers waren/zijn zwaar onderschat. En zelf vind ik de luidsprekerverhoudingen uit die tijd mooier dan die van tegenwoordig. Gewoon 1 fatsoenlijke woofer i.p.v. twee kleinere in zuilluidsprekers van tegenwoordig. Wat ik wel mooi vind zijn de Neat Iota Alpha’s en Xplorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Die SS-G7 heeft helemaal de hoofdprijs.... sjonge jonge wat een bedragen.

Wel idd. een mooie woofer met gegoten frame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIaXEkDH6t29Jvuml3AOpVk8vHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AVW1qIjuaOMGz2sqUjql9GvG.png?f=user_large

(dan ben ik met mijn Kef Reference 104/2 toch een stuk voordeliger uit, wel een hele andere uitstraling)

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 25-04-2020 12:32 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6