Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:44:
Zoals beloofd dan, te grote foto's,
Die Akai's zien er inderdaad nog goed uit. Ik heb zelf een zilverkleurige AT-2600 gehad, dankzij gratisoptehalen.nl.
Mijn oorspronkelijke doel was om er een casemod van te maken, want het is een behoorlijk grote kast. Maar toen keek ik er goed naar en luisterde er natuurlijk ook naar. Wat een mooi ontwerp en wat een prachtig geluid! Het leukst vind ik de afstemschaal die overloopt in de afstemknop.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om deze tuner te slopen. Dus heb ik bij de kringloop een Sony ST212L gekocht, waar ik minder scrupules mee had.

De AT-2600 heb ik later geruild voor mijn Philips 691.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dank voor de reacties voor het loopwerk. Een vervangingsloopwerk (uit de link van Killer) is mij iets te duur, helemaal omdat er ook nog het nodige afstelwerk bij komt kijken. Liever pak ik een werkend loopwerk uit een andere speler en zet de onderdelen over die specifiek voor de Cambridge zijn (zoals de lade).

@diepezuiden
Het is inderdaad een heel bijzondere speler. In zijn tijd was het één van de benchmark spelers op het gebied van analoge weergave. Daarom wil ik ook heel graag tenminste 1 van de 2 weer werkend zien te krijgen.

Bij één is echt het loopwerk kapot (de cd draait langzaam de verkeerde kant op), de andere herkend geen enkele cd meer en daarvan is waarschijnlijk de laser defect. Het probleem is dat ik deze al eerder in mijn bezit heb gehad (ze waren ooit van de ouders van een ex van mij) en een eerdere reparatie-poging heeft toen meer kwaad dan goed gedaan. Gevolg is dat nu beide loopwerken echt kapot zijn en deze moeten dus in hun geheel vervangen worden. *schaam* :$

De CD471 ziet er inderdaad uit als een potentiële donor voor het loopwerk. Voor 2 of 3 tientjes moet deze wel te scoren zijn. Is er ergens misschien een overzicht van spelers waarin dit loopwerk zit? (met het oog op de vrijmarkten die morgenavond beginnen) Ik bedoel dan vooral de main-stream spelers van bijv. Philips en niet de dure spelers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ deepbass909

kijk eens op www.26fun.com , daar vindt je een hele lijst met cd spelers waar ook het loopwerk
vermeld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
deepbass909 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:21:
Dank voor de reacties voor het loopwerk. Een vervangingsloopwerk (uit de link van Killer) is mij iets te duur, helemaal omdat er ook nog het nodige afstelwerk bij komt kijken. Liever pak ik een werkend loopwerk uit een andere speler en zet de onderdelen over die specifiek voor de Cambridge zijn (zoals de lade).

@diepezuiden
Het is inderdaad een heel bijzondere speler. In zijn tijd was het één van de benchmark spelers op het gebied van analoge weergave. Daarom wil ik ook heel graag tenminste 1 van de 2 weer werkend zien te krijgen.

Bij één is echt het loopwerk kapot (de cd draait langzaam de verkeerde kant op), de andere herkend geen enkele cd meer en daarvan is waarschijnlijk de laser defect. Het probleem is dat ik deze al eerder in mijn bezit heb gehad (ze waren ooit van de ouders van een ex van mij) en een eerdere reparatie-poging heeft toen meer kwaad dan goed gedaan. Gevolg is dat nu beide loopwerken echt kapot zijn en deze moeten dus in hun geheel vervangen worden. *schaam* :$

De CD471 ziet er inderdaad uit als een potentiële donor voor het loopwerk. Voor 2 of 3 tientjes moet deze wel te scoren zijn. Is er ergens misschien een overzicht van spelers waarin dit loopwerk zit? (met het oog op de vrijmarkten die morgenavond beginnen) Ik bedoel dan vooral de main-stream spelers van bijv. Philips en niet de dure spelers.
Ik heb een 3-tal CD471 spelers staan, allemaal van marktplaats, en ik heb voor geen enkele meer dan 15,- betaald.

Voor een lijst met loopwerken per cd speler kijk hier eens:

http://sites.google.com/site/sterremuur/Home/tda1541

[ Voor 3% gewijzigd door kingmace op 29-04-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb er op marktplaats 2 gevonden die redelijk in de buurt zijn, ik zal daar eens €15 op bieden, eens kijken of ze happen. En verder ga ik met dat lijstje dat je gaf vanavond en morgens een rondsnuffelen op de markten. Het valt me wel op dat veel spelers naast de CDM4/11 ook de CDM2 loopwerken hadden, zijn deze uitwisselbaar?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de lijst is. Maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit een CD471 met een CDM2 loopwerk heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmace schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:33:
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de lijst is. Maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit een CD471 met een CDM2 loopwerk heb gezien.
Volgens deze lijst http://www.marantzphilips...d_a_dac_converter_list/#P zit er in de CD471 een CDM-2 / CDM-4/11, dus één van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Dat zei de lijst die ik hiervoor opgaf ook. Ik heb alleen gezegd dat ik ze nog nooit met een CDM2 ben tegengekomen, alleen met de 4/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Maar dat ze er allebei in zouden kunnen zitten, suggeert (met mijn boerenverstand :p ) dat ze dus pin compatible en uitwisselbaar zijn. Het liefst heb ik de CDM4/11 weer, om het apparaat zo origineel mogelijk te houden en vanwege de blijkbaar perfecte eigenschappen van dit loopwerk, maar als ik de speler met een ander loopwerk ook weer bruikbaar kan krijgen, dan mag dat ook.

De uiteindelijke kracht van de speler zit hem namelijk in die bizarre manier waarop de DAC is opgebouwd. Deze speler zal dan ook nooit digitaal aangesloten worden, maar krijgt een paar goede audio-kabels om het analoog door te geven. Digitale bronnen van goede kwaliteit heb ik namelijk al genoeg, hij moet wel z'n meerwaarde kunnen geven boven mijn Cambridge Audio DVD-speler (Azur 540D, dus heel wat generaties nieuwer die puur als transport werkt voor cd-audio) of mijn Popcornhour met FLAC als bronbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

kingmace schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:59:
Dat zei de lijst die ik hiervoor opgaf ook. Ik heb alleen gezegd dat ik ze nog nooit met een CDM2 ben tegengekomen, alleen met de 4/11.
ik heb er twee met CDM2 en twee met 4/11 :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
over een paar uurtjes ga ik een Technics Sz1 versterker ophalen met bijbehorende tuner en tape deck.

Ik ben een tijdje vintage gek geweest , met name van technics. Heb toen alles verkocht , en nu 4 jaar alten gaat het weer kriebelen nadat ik dus MB quarts speakertjes heb gekregen. Heb nu gelukkig ook de ruimte om een echte technics verzameling te gaan beginnen.

Ik zal zo snel mogelijk fotos posten van het setje wat ik vandaag ga ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22
Ik heb over twee weken ook een volwaardige Technics set er bij. Versterker, cd speler, dubbel cass. deck, tuner, pickup en speakers. Zal dan ook foto's posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

waarschijnlijk is de voorraad loopwerken voor de Cambridge spelers die ik heb, een stuk groter dan verwacht. Ik heb beide spelers zojuist open gemaakt en verrassing, er blijken CDM2 loopwerken in te zitten (wel verschillende revisies). Dat versterkt dus alleen maar mijn vermoeden dat de CDM2 en CDM4 uitwisselbaar zijn. Dat verklaart ook gelijk waarom in het lijstje dat onder andere door demons is gepost, beide typen voorkomen in bepaalde spelers.

Morgen dus maar even in Gouda op jacht, eens kijken of ik een speler kan vinden waar één van beide loopwerken in zit (en anders via marktplaats op een later moment).

Een mooi detail (en ik zal daar tzt nog wel een foto van plaatsen) is dat de printplaat handgetekend is. Hoewel mijn huidige set ook van Cambridge Audio is, komen mijn huidige spullen uit een ander era dan de CD2's. De CD2 komt uit de tijd dat alles nog in Engeland werd gedaan (ontwerpen, ontwikkelen en productie). Cambridge is in 1994 overgegaan naar Audio Partnership Plc (wiki linkje). De CD2 is van hiervoor, mijn huidige set van daarna. Wel leuk om te zien dat de reviews waaraan gelinkt worden, van mijn huidige set zijn 8) Ik kan ook zeggen dat zowel de DVD-speler als versterker erg goed zijn. Het is dat ze met de introductie in 2005 nog verre van vintage zijn, anders had ik ze hier zeker gepost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:21:

@diepezuiden
Zit dus echt in het diepe zuiden, anders had ik er wel eens naar kunnen kijken. :) Lijkt me wel leuk om zo'n ding eens van binnen te zien. Verder ken ik de cdm2's alleen maar met eigen printplaat onder het loopwerk.
De cdm in zo'n cd371 is zonder, vind ik even vreemd. Replacement van een cdm2 is dan ook een cdm4/31 voor zover ik weet, ook met pcb. Alleen is een cdm2 met en een cdm4/31 zonder hall motor.

Maar er zijn verschillende cdm2's, met en zonder decoder microprocessor. Ik heb ze alleen maar zonder gezien (zoook de 4/31). Maar allen met eigen pcb. Welke revisienummers zijn jou cdm2's?

Of het loopwerk kapot is, of iets anders valt af te wachten. Wat als je de loopwerken nu swapt, gaat dan het foutgedrag mee naar de andere speler?

Van links naar rechts: cdm2, 4/11, 4/19 and 4/31. Je ziet aan de cdm2 en 4/31 dat er een pcb onder zit (de steunen daarvan zijn zichtbaar). Voor de foto zijn die even weggehaald. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/baltusg/dscf2169.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Hehe word morgen zeker weer over de Rommelmakten wandelen en kijken of er nog wat leuks te vinden is.
M`n pa houd ook van vintage audio apparatuur.Hij heeft zelf een gehele set van Jvc staan en een speakerset van Phillips.

Alleen is z`n tuner een beetje defect.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen vooral kinders blijmaken met hun elcheapo keyboardjes om te circuitbenden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
sinds vandaag in het bezit van een Technics su z1 versterker. Alleen linker kanaal doet niet veel , speelt heel erg zacht en kraakt , en de potmeters van de bass en treble zijn helemaal gaar.

Iemand die tegen vergoeding mijn amp wil reviseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Galaxis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:00:
sinds vandaag in het bezit van een Technics su z1 versterker. Alleen linker kanaal doet niet veel , speelt heel erg zacht en kraakt , en de potmeters van de bass en treble zijn helemaal gaar.

Iemand die tegen vergoeding mijn amp wil reviseren ?
Maak de boel eens open. kijk dan optisch naar de volume en andere potmeters. de boel stofvrij blazen desnoods een beetje tunerspray gebruiken.
balanceknop en of monitor/source knop (indien aanwezig) onderhanden nemen vermoedelijk zit daar het probleem.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
silitek schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:26:
[...]

Maak de boel eens open. kijk dan optisch naar de volume en andere potmeters. de boel stofvrij blazen desnoods een beetje tunerspray gebruiken.
balanceknop en of monitor/source knop (indien aanwezig) onderhanden nemen vermoedelijk zit daar het probleem.
Heb hem open gehad en schoon geblazen met lucht , de potmeters zijn ingespoten met contactspray. Dat gaat al wat beter , alleen nog steeds dat linker kanaal wat gigantisch vervormd en zacht klinkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Technics SUZ1 eens voor een vriend van me onderhanden genomen, had dezelfde problemen als jij noemt Galaxis. Probleem zat m hier in de balance knop, na het schoonblazen met perslucht en opnieuw vast solderen werkte deze bak weer als vanouds, alleen nog iets vinden voor de lichtjes achter de VU meter.

Blijft wel een crime om de speakers aan te sluiten, daar hadden ze wel een eenvoudiger systeem voor kunnen bedenken. :) :peukie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@ the vincer , net even alles los gehad , nogmaals met lucht erin gezeten , en opnieuw gesoldeerd , maar tervegeefs. Ik denk dat het iets met de eindtrappen is. En daar heb ik geen verstand van.

edit

Zou het mijn eindtrap kunnen zijn ? of komt er dan helemaal geen geluid meer uit '? als eindtrap zit er een STK 2038 in.

[ Voor 25% gewijzigd door Galaxis op 29-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Galaxis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:59:
@ the vincer , net even alles los gehad , nogmaals met lucht erin gezeten , en opnieuw gesoldeerd , maar tervegeefs. Ik denk dat het iets met de eindtrappen is. En daar heb ik geen verstand van.

edit

Zou het mijn eindtrap kunnen zijn ? of komt er dan helemaal geen geluid meer uit '? als eindtrap zit er een STK 2038 in.
Kan. Mijn Kenwood KA-8100 uit '78 had ik ook goedkoop op de kop getikt omdat het linkerkanaal heel zacht was en vervormd klonk. Wat bleek; 1 pootje van de eindtrap was oorspronkelijk slecht vastgesoldeerd, en had het na 30+ jaar wel gezien en was losgesprongen van de solder pad. Vastgesoldeerd en probleem was opgelost.

Misschien kun je de eindtrappen eens omwisselen om te kijken of dat het probleem verhelpt. Als de eindtrap echter stuk is gegaan omdat een andere component de geest heeft gegeven, hou je 0 kanalen over. Als het gewoon een 3-poots tor is, kun je 'm ook loshalen en de weerstand tussen de onderlinge pootjes meten. Die moet hoog zijn (mega-ohm of niet meetbaar). Vervolgens kun je ook nog kijken met de multimeter op de diodestand of de richting tussen pootje 1,2 en 2,3 maar in 1 richting een waarde oplevert (twee keer meten met probes omdraaien dus). Of je vergelijkt de waardes gewoon met de andere tor, om te zien of er verschil is.

Hier in Eindhoven op de romelmarkt nog wel wat vintage apparatuur gezien, maar vooral cassettedecks en wat buizenradio's. Heb nog getwijfeld om een Akai AP-206C draaitafel mee te nemen, maar daar miste de kap helaas van.

[ Voor 35% gewijzigd door brama op 30-04-2010 12:02 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hier op de vrijmarkt stond een 30 jaar oude NAD versterker en tuner... Ik heb heel even staan twijfelen, maar ik vond de 50 euro toch iets teveel voor een versterker die ik niet nodig heb...

Wel een Philips-speler gescoord met een mogelijk donor-loopwerk. Deze lag achtergelaten ergens. Helaas was het een CDM4/19, en die is inderdaad ongeschikt. Gelukkig heeft me de speler geen cent gekost :p

De speler maakt zo ook kennis met een van de vele containers die hier nu in de straat staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik zag in Breda weinig staan, een setje maar dat was overbodig voor mij. Stond wel een kraampje met wat leuke radio's van Philips uit het jaar uch. Maat van me heeft er 1 gekocht.
Ik heb een Super 8 projector meegenomen voor 3 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, CDM2 en CDM4 zijn loopwerken waar in totaal tientallen versies van zijn, en waarschijnlijk vrijwel geen enkele zonder meer uitwisselbaar met een andere versie. Spelers die zowel met het ene als met het andere loopwerk bekend zijn, hebben daartoe ook zelf de nodige revisies ondergaan. Ze zullen herkenbaar zijn aan andere uitvoerings-nummers (/) achter het typenummer en/of andere revisienummers (3e en 4e teken van het serienummer).

@deepbass: Alle CDM-loopwerken zijn tegenwoordig zeldzaam, dus container is zonde.

[ Voor 8% gewijzigd door mae-t.net op 01-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die CDM4/19 die in de speler zit die ik op de vrijmarkt gevonden had, zit in heel veel goedkope jaren 90 cd-spelers. Zo erg zelfs, dat de 3 spelers die ik überhaupt heb gevonden met een CDM-loopwerk, deze versie hadden. Dus zo zeldzaam is de CDM4/19 niet ;)

De spelers waarvoor ik de loopwerken zoek, hebben beiden een CDM2, maar verschillende revisie (nummers weet ik zo niet). Voor zover ik weet is het enige andere verschil tussen beide spelers, een kleine wijziging in het DAC-bord, wat verder los staat van het loopwerk. Op internet vind ik ook aanwijzingen dat hij in het verleden geleverd is met een CDM4/11 loopwerk. (wat klopt met de lijst van loopwerken, waarin zowel de CDM2 als CDM4/11 in dezelfde spelers is gebruikt).
Informatie die ik heb kunnen vinden over de loopwerken, spreekt vooral over verschil in constructie en gebruikte materialen. Het liefst heb ik natuurlijk een speler met precies hetzelfde loopwerk, maar als die niet vindbaar mocht blijken (wat een reële kans is, gezien de zeldzaamheid van deze loopwerken), dan zal ik toch moeten gaan experimenteren met andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD4/11 klopt, plaatje gezien op de lampizator site wat duidelijk genoeg is. 4/19 het meest voorkomende loopwerk klopt ook.

Er zijn zeker verschillen tussen de loopwerken, maar verschillende onderdelen zijn ook weer uitwisselbaar. B.v. een laser omzetten van een 4/19 naar een 4 pro of cdm1mk2.

Blijf het vreemd vinden, want alle cdm2's die ik ken hebben een pcb onder het loopwerk. Degene die ik ken uit de philips spelers (b.v. cd650) hebben dan geen decoder uP op de pcb. Heb wel een service manual van een cdm2 met pcb met decoder uP, maar die heb ik nooit in het wild gezien.

Vraag me dan ook af of er niet een grote revisie is geweest van de speler met een andere pcb !!! Eventueel zelfs andere ic's rond de laser en focus, maar dan verhuisd naar de hoofd printplaat. Als dat zo is, dan is de vervanger van zo'n standaard cdm2 een cdm4/31 (al is een cdm2 met hall en die cdm4 zonder) voor de oudere revisie van de speler. Openschroeven en bekijken!!

Overigens is nog steeds maar de vraag wat er kapot is, veelal is het alleen een elko..

En cdm2's heb ik geen slechte ervaringen mee. Heb zelf een cd650 sinds '89 of zo en dat ding speelt nog steeds alles. Ook al heb ik er enorm in zitten klooien (andere i/v, ander dig filter etc etc).

EDIT: nog wat zitten te kijken naar de plaatjes op de lampizator site. Gezien de aansluitingen van het loopwerk (veel) zit er zeker een pcb onder. En de decoder uP zit zo te zien op de hoofdprint. Lijkt me idd een standaard CDM2 verhaal al zegt het stickertje hier 4/11. Maar dus niet een 4/11 zoals ik die ken. En dus ook niet een cd371/471 speler als vervanger!! Eerder dus oudere cdm2 spelers, zoals een cd350 of 650. Zijn herkenbaar aan het klepje voor de cd lade wat naar beneden wegklapt.

Zo'n rare cdm4/11 zal je niet snel meer tegenkomen ben ik bang. En een 4/31 ook niet trouwens. Vraag me af wat hier is gebeurd. Zouden ze zelf een (cdm2) printplaat onder een 4/11 hebben gezet omdat de cdm2 niet meer te krijgen was en de 4/31 niet goed genoeg (geen hall motor)?? Interessant allemaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik hier een paar Translator Impact 30 speakers uit de jaren 80.

Moesten klein beetje ge-refoamed worden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ervf2Lv3ye16LRr9jZB4EBC8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jqT9a6tGAYA7j4dD71F1qY1h/thumb.jpg

Dus met goed moed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YtPDskb2ijo9QAcZUV5rE4bi/thumb.jpg

Yuch wat een kleverige troep!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hLYhudoEhEgg4BIygV38saD2/thumb.jpg

Het nodige gepeuter/geschraap/getier/gevloek later:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n1YP2VhqFgcruPxxc7kyh5xF/thumb.jpg

En de nieuwe rand:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yu7B978apPQQstYFyEROdpJi/thumb.jpg

Conclusie: Je kunt het beter laten doen, makkelijker, sneller en netter eindresultaat, of je moet het leuk vinden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Klinkt de speaker na zo een re-foam nu nog steeds al eerst ? of veranderd het klankbeeld er toch door ? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar !

Nog even over mijn kapotte Technics SU-z1 . Ik breng hem vanavond naar een kennis van mij die hem gaat nakijken ! Hopelijk kan hij gemaakt worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:57:
Gebruik hier een paar Translator Impact 30 speakers uit de jaren 80.

Moesten klein beetje ge-refoamed worden:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dus met goed moed:
[afbeelding]

Yuch wat een kleverige troep!
[afbeelding]

Het nodige gepeuter/geschraap/getier/gevloek later:
[afbeelding]

En de nieuwe rand:
[afbeelding]

Conclusie: Je kunt het beter laten doen, makkelijker, sneller en netter eindresultaat, of je moet het leuk vinden natuurlijk!
Ik heb anderhalf jaar geleden Translator Impact 30 gerefoamd; ik vond het leuk om te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fototool.nl/uploaded/users/d305a86426a5eec1730c49662b4d9c4e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fototool.nl/uploaded/users/c62be38a2286ee5f0a73586020843128.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:48:
Klinkt de speaker na zo een re-foam nu nog steeds al eerst ? of veranderd het klankbeeld er toch door ? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar !

Nog even over mijn kapotte Technics SU-z1 . Ik breng hem vanavond naar een kennis van mij die hem gaat nakijken ! Hopelijk kan hij gemaakt worden !
De boxen klinken na refoamen erg goed, maar of ze slechter of beter klinken geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt in het begin anders, omdat de foamrand dan nog wat stugger is, maar dat is zo weer in orde...

Moet alleen nog een stel kabelklemmen vervangen (draaiknop afgebroeken). Maar dat doe ik wel als ik ze ga fineren, want dat zwart kan écht niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Gebruik hier nog een Marantz platenspeler
model 6170.
Deze is sinds vorige week weer helemaal in orde.
Heb er toen nieuwe voetjes onder gezet, en ziet er nog als nieuw uit.
Er zit een nagaoka jt 511 dj naald in.
Deze is aangesloten op een sony DB830 QS av receiver.
Heerlijk geluid heeft dat ding nog.

Afbeeldingslocatie: http://i825.photobucket.com/albums/zz173/ikkewas/th_01052010008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i825.photobucket.com/albums/zz173/ikkewas/th_01052010005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i825.photobucket.com/albums/zz173/ikkewas/th_01052010006.jpg

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
De su-z1 is eindelijk nagekeken. het zogenaamde powerpack is stuk. st2028 genaamd.

Die versterker kan dus naar de eeuweige jachtvelden.

Gelukkig vandaag gelijk een nieuwe aanwinst gedaan ! Namelijk de tehcnics SA-GX130D .

zover ik heb kunnen testen komt er een aardig geluid uit

Zal binnenkort eens fotos maken en dergelijke. Iemand een idee hoe ik aan een st2028 kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb deze set binnenkort over:
Technics SU-V460 stereo versterker 2x65W (met bi-amping optie)
Technics ST-G560L LW/MW/FM stereo tuner
Technics RS-B655 cassette deck
Technics SL-PS620A CD speler met afstandsbediening

Ga alles vervangen door nieuwer technics spul :). Iemand misschien interesse? Overal ook nog eens de boekjes en kabels er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die modules zijn moeilijk te vinden... Een aantal standaard modules zijn wel bestelbaar, maar zeker de betere kunnen echt een uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bartsled schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:38:
Ik heb deze set binnenkort over:
Technics SU-V460 stereo versterker 2x65W (met bi-amping optie)
Technics ST-G560L LW/MW/FM stereo tuner
Technics RS-B655 cassette deck
Technics SL-PS620A CD speler met afstandsbediening

Ga alles vervangen door nieuwer technics spul :). Iemand misschien interesse? Overal ook nog eens de boekjes en kabels er bij.
Stuur maar een DM. Heb misschien wel interesse als de afstand en de prijs goed is ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Mijn setje is al eens voorbij gekomen, maar wil jullie mijn Vintage look kastje niet onthouden. Kostte 60 euro bij de Xenos.

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/IMGP6854.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/IMGP6865.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/IMGP6859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/IMGP6860.jpg

En een betere foto van mijn speakers.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/WharfdaleLaser60.jpg

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Zo'n zilveren look is toch veel sexier dan van dat zwarte gepoetste metaal? Zonde dat mij nieuwe set ook weer zwart is. Ooit komt er ook een zilveren set bij! Leuke speakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ben er ook erg blij mee, en dan te bedenken dat de cd speler het duurst was omdat deze nieuw moest worden gekocht. (cd's spelers in deze look zijn zeldzaam...)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
bartsled schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:45:
Zo'n zilveren look is toch veel sexier dan van dat zwarte gepoetste metaal? Zonde dat mij nieuwe set ook weer zwart is. Ooit komt er ook een zilveren set bij! Leuke speakertjes :)
Absoluut! Die dikke zilveren aluminium frontjes met de zware glimmende knoppen vind ik ook veruit het mooist. De pioneer blue line met die blauwe led-displays maken het wat mij betreft helemaal af; die combinatie is echt mooi. Ik heb er zelf ook nog eentje (SA-610), maar niet in actief gebruik. De SA-7800 zou ik nog wel willen hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.vintagehifi.nl/garbage/78/786615/big_8298620_0_1024-630.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vintagehifi.nl/garbage/78/786615/big_8298610_0_1024-519.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Da's ook een geweldig ding! Mocht je die ooit nog eens van de hand doen, denk dan aan mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:28

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Afbeeldingslocatie: http://mrd.dommel.be/teac.jpg

Teac X-1000M

Ik heb het loopwerk opnieuw moeten invetten, maar werkt nu terug als een zonnetje.De riemen zijn ook vervangen.
De tiptoetsen vooraan geven soms slecht contact. Iemand een idee hoe ik zoiets kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Gister een oud Philips draaitafel opgehaald. Ik wist dat daar DIN5 op zit, en ging er van uit dat ik ergens in mijn kabel verzameling nog wel DIN5 naar RCA zou hebben. Niet dus. Alleen nu blijkt die hele DIN5 nog moeilijk te vinden zeg (media markt en wat lokale electronica niet). Morgen maar even langs de Correct in rdam denk ik. En anders Feedback iets verderop.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Pioneer Sa-500A. De bedoeling is dat ik deze ga gebruiken i.c.m. 2 IMF speakers, de SuperCompact, middels een mengpaneel. Ik ken echter de aansluiting voor de speakers op de Pioneer niet. Weet iemand waar ik deze kan halen? Heb al e.e.a. lopen zoeken op internet, maar zonder veel succes.

@kraats:
klopt, twee aansluitingen haaks op elkaar geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/19wit3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Zou je een duidelijke foto kunnen posten van de aansluitingen? Ik zie alleen onduidelijke foto's van de achterkant op internet. 't lijken wel aansluitingen te zijn met twee pinnen, waarbij de onderste 90 graden gedraaid is t.o.v. de bovenste?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Deze moet je hebben...denk ik!
Nee..niet goed zie ik. Rare speaker aansluiting ken het niet.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6od2xl.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 04-05-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik zie ze hier wel te koop staan, maar dat lijkt me een beetje duur. Of anders bij Pioneer zelf. Ik zou er zelf gewoon zo'n platte 6,3 mm knijpstekker in drukken. Dat past ook wel ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je bij ons zo in de dhz nog halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 'em inderdaad.
De versterker zelf was gelukkig gratis, dus de prijzen maken wat dat betreft niet uit.
Zat zelf ook al te denken aan iets als een knijpstekker, als het maar contact maakt nietwaar?

@shadowlands:
ik neem aan dat je de knijpstekker bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:24:
Dat is 'em inderdaad.
De versterker zelf was gelukkig gratis, dus de prijzen maken wat dat betreft niet uit.
Zat zelf ook al te denken aan iets als een knijpstekker, als het maar contact maakt nietwaar?

@shadowlands:
ik neem aan dat je de knijpstekker bedoeld?
De aansluitingen die genoemd worden zijn idd de goede. Zo'n ding heet een DIN speaker connector: Wikipedia: DIN connector

Wat al gezegd wordt, de meeste bouwmarkten hebben ze. Het enige probleem waar je mee zit is dat de aansluitingen op de Pioneer waarschijnlijk te dicht bij elkaar zitten om er een ronde aansluiting op aan te sluiten en de platte erg lastig te krijgen zijn. Ik weet echter dat dergelijke connectors vroeger ook bij autoradio's gebruikt werden, dus wellicht dat je bij de automaterialenhandel kleintjes kunt scoren die wel passen :)
Wat je evt als alternatief zou kunnen gebruiken is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.shopatwork.nl/contents/media/Platte%20stekker%206,3%20x%200,8%20mm.gif
Die hebben ze bij vrijwel alle bouwmarkten, electronicazaken en automaterialenhandels :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Jazzper schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:03:
Een maand geleden trok ik voor paar euro een Akai tapedeck weg bij de kringloop met als doel tapes te digitaliseren. Ik had hem helemaal schoongemaakt maar was nog niet helemaal tevreden over de kwaliteit. Hij kwam dan ook (geen causaal verband overigens) uit 1980-1981.
Lees hier en verder: Jazzper in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur?..."

anyhoe, ik was vandaag weer bij de kringloop en daar trof ik voor de som van maar liefst 4 euro een veel moderner Sony tapedeck aan van begin jaren 90:
Ik vraag me wel nog steeds af: Hoeveel mensen gebruiken dagelijks nog een tape/cassetterecorder? Ik kan mev voorstellen dat die dingen niet érg veel functie meer hebben in het DVD- en iPod-tijdperk. Of je moet de oude bandjes van James Last pér se willen horen...

Of maakt iedereen er gewoon een sport van om een nog hogere stack te bouwen dan zijn voorganger? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foei :| Als straf een mooi plaatje ;) kenwood kx880hx

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/baltusg/kx880.JPG

één van de betere cassettedecks

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:50:

[afbeelding]
Dat zijn van die oude DIN speakerpluggen.

edit. dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:41:
Ik heb sinds vandaag een Pioneer Sa-500A. De bedoeling is dat ik deze ga gebruiken i.c.m. 2 IMF speakers, de SuperCompact, middels een mengpaneel. Ik ken echter de aansluiting voor de speakers op de Pioneer niet. Weet iemand waar ik deze kan halen? Heb al e.e.a. lopen zoeken op internet, maar zonder veel succes.

@kraats:
klopt, twee aansluitingen haaks op elkaar geplaatst
[afbeelding]
Hier is de handleiding http://elektrotanya.com/p...plifier.pdf/download.html en daarin is dit te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.fototool.nl/uploaded/users/8297881eccb243a59516e312d25b632f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:20:
[...]

Ik vraag me wel nog steeds af: Hoeveel mensen gebruiken dagelijks nog een tape/cassetterecorder? Ik kan mev voorstellen dat die dingen niet érg veel functie meer hebben in het DVD- en iPod-tijdperk. Of je moet de oude bandjes van James Last pér se willen horen...

Of maakt iedereen er gewoon een sport van om een nog hogere stack te bouwen dan zijn voorganger? :+
Dat vraag ik me ook af, en zijn compact cassettes nog wel te koop.

En met enig sentiment denk ik aan mijn Sony Walkman :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:33:
[...]

Dat zijn van die oude DIN speakerpluggen.

edit. dus niet.
Kwam daar ook snel achter..zeker overheen gelezen 8)
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:10:
[...]

Dat vraag ik me ook af, en zijn compact cassettes nog wel te koop.

En met enig sentiment denk ik aan mijn Sony Walkman :/
Heb hier nog een aantal nieuwe Maxell (herstel) en TDK bandjes. Geloof dat mediamarkt nog bandjes verkoopt.
Waarom nog tapedeck of cassettedeck? Met een Nakamichi en/of Akai deck kan het mooi klinken sommige net zo goed als een CD opname. Ook al zijn er uitstekende DAC's soms klinkt analoog met bepaalde muziek echt beter. En een Reel 2 Reel deck is mooi om te zien.!

Daarom dus ;)

[ Voor 16% gewijzigd door silitek op 05-05-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Stoney3K schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:20:
[...]

Zo'n cassettedeck of tapedeck staat wel direct na inschakelen klaar om op te nemen. Bandje erin, Levelknop opengooien en op opnemen drukken.

Daarnaast klinkt een goed tapedeck echt wel stukken beter dan een ipod ofzo.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 14-09 18:40
silitek schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:25:
(...)
Heb hier nog een aantal nieuwe Maxwell en TDK bandjes.
FTFY. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

silitek schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:25:
[...]En een Reel 2 Reel deck is mooi om te zien.!
Oh, dat ontken ik ook zeker niet :)... ik ben alleen benieuwd of je echt de moeite gaat nemen om al je favoriete albums op cassette of reel over te tapen. Ben je namelijk nogal wat tijd mee kwijt ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autoradio connectoren was ook mijn eerste ingeving om te proberen. Ok, bedankt voor de informatie, zal dadelijk eens wat spul halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
silitek schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:50:

[afbeelding]
Waarschijnlijk een standaard aansluiting vroeger ? Heb ze zitten op een paar Heco Precisions en een
Telefunken TR300 hifi van 20j oud :>
Afbeeldingslocatie: http://www.vintage-audio.com.ua/pict_mod/cat_items/2209_item_pict_big_telefunken_tr300_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ward Vr schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Waarschijnlijk een standaard aansluiting vroeger ? Heb ze zitten op een paar Heco Precisions en een
Telefunken TR300 hifi van 20j oud :>
[afbeelding]
Die is geen 20 jaar oud hoor. 20 jaar geleden was alles al led / LCD-display. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
mijn Akai AA-R22L heeft vorige week de geest gegeven. Doodzonde, ik heb hem van mn ouders gekregen die hem in 1984 voor Hfl2000,- hebben gekocht (aldus de anekdotes). Een schitterend "Stereo receiver computer controlled" compleet met tiptoetsen, 2 geheugenplaatsen voor Equalizer instellingen, tuner, aux en zelfs een fader knop om de muziek zachtjes uit te laten doven.

Maar aan alle goeds komt een einde, en vandaag zag ik op de bevrijdingsmarkt een mooi oud beestje staan. De Pioneer SA-520 Stereo amplifier. Voor E12,50 is hij van eigenaar gewisseld en dankzij het oude vertrouwde mini jack -> tulp stekkertje kan mijn vriendin weer haar MP3 speler aansluiten en naar haar muziekjes luisteren.

Het geluid is prima, geen kraak, alles doet het nog, dus ja. Ik koop zelfs vintage audio apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Laatst online: 20-04-2024
Inderdaad, heb het net nog eens nagevraagd en alles is blijkbaar aangeschaft in '82, 28 jaar geleden dus, het zou dan een redelijk recent toestel geweest zijn. (Het is toen nieuw in de winkel gekocht)

edit: @hierboven: in 1984 ? Dat moet een overgangsperiode naar de meer digitale techniek geweest zijn dan ?

[ Voor 21% gewijzigd door Ward Vr op 05-05-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Ward Vr schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:53:
...

edit: @hierboven: in 1984 ? Dat moet een overgangsperiode naar de meer digitale techniek geweest zijn dan ?
ik heb werkelijk waar geen idee, het lijken vrij veel analoge circuits maar toen ik hem open maakte zaten er toch ook behoorlijk wat chips in, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er idd wat digitale techniek inzit. Zelf ben ik uit '85, dus gigantisch referentiekader van oude naar nieuwe techniek heb ik, als het gaat om de jaren 80, niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve de bouwmarkt :D
Alles werkt, en na wat probleempjes (kraken e.d.) nu perfect geluid uit de IMF's.
Nu alleen nog de versterker en het mengpaneel inbouwen in een soort flightcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Stoney3K schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:25:
[...]

Oh, dat ontken ik ook zeker niet :)... ik ben alleen benieuwd of je echt de moeite gaat nemen om al je favoriete albums op cassette of reel over te tapen. Ben je namelijk nogal wat tijd mee kwijt ;)
Niet méér tijd dan het gewoon luisteren van het album. En muziek die ik zelf al heb tape ik niet, tenzij voor in de auto, of voor op een verzamelbandje. Soms neem ik wel eens een plaat van of voor een vriend op.
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:41:
Lang leve de bouwmarkt :D
Alles werkt, en na wat probleempjes (kraken e.d.) nu perfect geluid uit de IMF's.
Nu alleen nog de versterker en het mengpaneel inbouwen in een soort flightcase.
Die IMF's (Heb ze zelf ook!) zijn m.i. een topversterker waard. Mocht je ooit eens budget hebben zou ik eens naar een mooie Audiolab gaan kijken ofzo, daar klinken ze echt bizar goed aan. Je weet niet wat je hoort na je Pioneer ;)

[ Voor 33% gewijzigd door mentalmadnizz op 06-05-2010 09:24 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ward Vr schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:53:
Inderdaad, heb het net nog eens nagevraagd en alles is blijkbaar aangeschaft in '82, 28 jaar geleden dus, het zou dan een redelijk recent toestel geweest zijn. (Het is toen nieuw in de winkel gekocht)

Ja, zoiets, maar die overgangsperiode begon wel iets eerder hoor, zo was in 1984 de CD al 2 jaar op de markt en nog wat langer in ontwikkeling, en had Philips begin jaren '70 al een tuner met analoge zendergeheugens met digitale tiptoetsbediening (dmv flipflops), digitale afstandsbediening, eind jaren '70 tuners en casettedecks met LED displays, idem wat betreft TV's, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 15:15

Xanax959

relax...

Op de rommelmarkt in Zuidhorn aardig wat leuks zien staan, maar aangezien ik al veel te veel heb, heb ik een leuke Philips rallye luxus gekocht, mét originele externe philips voeding. Het is een grote zware "auto portable" die je in de auto in een frame kon klikken, waarbij de interne speaker en de antenne van de radio werden uitgeschakeld en de versterking opgevoerd werd tot 5 watt. Er zit zelfs schaalverlichting in :)
Het geluid is heel goed te noemen voor een radio uit eind jaren '60. Mooie bas, gescheiden toonregeling.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Heb vandaag deze op de kop kunnen tikken voor een tientje.

Afbeeldingslocatie: https://www.completeservicemanuals.com/images/uploads/SUZ25-K.jpg

nu nog even de nicotine aanslag verwijderen etc. en wie weet is het een leuk ding voor mijn pa.

weet iemand hoe je hier de luidspreker kabels op aan sluit?

pic van de achterkant zie hier; http://www.hifidatabase.com/Detailed/2947.php

[ Voor 22% gewijzigd door Cobb op 08-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Laatst online: 13:13
Gewoon de gestripte kabel in het gaatje steken en het knopje helemaal naar rechts draaien. Dan zit ie vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Thanks, dat idee had ik al, maar wist het niet zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort geeft mijn Yamaha CA-610 wat kuren.
Het linker kanaal klinkt niet meer mooi. De lage tonen kraken en vervormen. Het rechter kanaal klinkt nog zoals het hoort.

Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 03:57:
Sinds kort geeft mijn Yamaha CA-610 wat kuren.
Het linker kanaal klinkt niet meer mooi. De lage tonen kraken en vervormen. Het rechter kanaal klinkt nog zoals het hoort.

Wat kan het probleem zijn?
Waarschijnlijk even openmaken, schoonmaken en de contactpuntjes oversolderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
w00t . mijn technics su-z1 is gered. nieuwe stk 2028 er in gezet en hij werkt weer prima ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:38:

Akai AM-2400
Akai AT-2400

Akai AM-U3 x2
Akai AT-S3
Akai HX-3
Akai EA-A2
Is te koop overigens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ben Danny, net nieuw hier komen aanlopen en het leek me wel leuk om hier eens wat te schrijven:)
of ik nog vintage apparatuur gebruik? ja hoor, dagelijks maak ik er gebruik van en bewonder nog steeds het vakmanschap en de prestaties die men vroeger neerzette die nu nog overeind staan...tevens repareer ik
deze apparatuur.

hier zijn een paar foto's van mijn geheel:)

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8441/dsc0124db.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/8240/dsc0128lh.jpg
Alpine AL-35 cassette-deck, bouwjaar rond 1984

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/4152/dsc0130bd.jpg
JVC SEA-60 grapic equalizer, bj rond 1980

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4561/dsc0137x.jpg
Denon PMA-770 en de Technics ST-8077 superplatte tuner, bj 1981 en 1979
De Denon is goed voor 2x140w/8ohm, tevens voorzien van ringkerntrafo >:)

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4485/dsc0146o.jpg
Philips CD-202 cd-speler,bouwjaar rond 1982-83 speelt alles van gewone cd's,
cdrw's tot gebrande 700mb cd's

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/3025/dsc0138m.jpg
en tot slot mijn computer-setje, een Technics SU-7700K uit 1976 en een
Denon DR-M10HX Cassettte-deck uit omstreeks '88

Al deze apparatuur is dagelijks in gebuik en aangesloten op een paartje
Jamo dynamic 100 3-weg boxen, ook dik 25 jaar oud. Buiten deze apparatuur
heb ik nog een Yahama AX-700 versterker en een KX-330 cassette-deck staan,
respectievelijk uit '88 en '97, maarja das weer net te nieuw:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Mijn nieuwe technics set is binnen, echter lijkt het motortje van de CD speler kapot te zijn gegaan tijdens transport (den haag naar breda). Iemand tips hoe ik het makkelijk kan repareren? De speler gaat nog wel open, maar erg traag en remt dan langzaam af. Wanneer hij stopt wil hij weer sluiten. Gaat om een SL-PJ28A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:54
Misschien zit het snaartje niet goed? Even open maken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik ben zelf opzoek naar een nieuw setje boxen en kwam dit (http://link.marktplaats.nl/340087200) tegen, het leek me redelijk vintage en vroeg me derhalve af of iemand weet of dit een beetje goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Japsuh schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:39:
Misschien zit het snaartje niet goed? Even open maken dus!
Ga het proberen :)

Zit er een afstandsbediening bij de set, werkt deze alleen wanneer je de tuner gebruikt. Weet nog niet of die er ook bij komt te staan, luister eigenlijk nooit naar de radio thuis. Speakers zijn heerlijk!
Foto's komen snel :)

EDIT: gefixed!, snaar was inderdaad los geschoten. Werkt weer heerlijk!

NOG EEN EDIT: V&A aangeboden: Technics stereo set met Philips speakers
Mocht iemand interesse hebben in mijn 'oude' set welke hier al eens met foto's is gepost :)

[ Voor 69% gewijzigd door bartsled op 17-05-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
doesburg schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:41:
Ik ben zelf opzoek naar een nieuw setje boxen en kwam dit (http://link.marktplaats.nl/340087200) tegen, het leek me redelijk vintage en vroeg me derhalve af of iemand weet of dit een beetje goed is?
:) ik zou voor deze gaan http://link.marktplaats.nl/347556839 heb ze zelf ook en zo te zien word er niet zo gek veel voor geboden. (laatste paartje ging op ebay voor 450 euro weg.)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Zoals met alle speakers is het maar net wat voor geluid je zoekt, wat voor versterker je ermee wilt gebruiken en wat voor ruimte je hebt.
Zou zelf beide sets niet willen maar dat is dus geheel persoonlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door dreeke op 17-05-2010 18:08 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik heb gisteren een tandwieltje gemold van mijn Sony CD speler, ding was erg broos. Ik raakte het amper aan en knap! Er waren al wat tandwieltjes vanaf...nu ben ik opzoek naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Tsja ik heb nog wel eens wat van Sony, maar Sony heeft zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Van de week even met wat poetsdoeken in de weer geweest. Ik had deze set nog ongebruikt staan sinds de aanschaf van wat ander spul, en een vriend had wel interesse...
Hoefde alleen de potmeters en de schakelaars van de versterker schoon te maken, verder is er niks mis mee (als je het niet brandende powerlampje van de tuner niet meetelt).
Toen ik het cassettedeck open maakte zag ik binnenin met tape het oude snaartje vastgeplakt zitten op de kap. :+
Blijkbaar heeft een vorige eigenaar dat al eens (laten) vervangen.

Vaarwel Onkyo Integra setje ;w

Afbeeldingslocatie: http://www.openreeltapes.com/temp2/onkyo_setje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae295/marshal_leboc/Infinity_monitor_IIA.jpg

Infinity Monitor II uit 1975, geweldige speakers. Moeten helaas nog een kleine uiterlijke opknapbeurt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm mooi onkyo setje zeg! hoeveel vermogen had ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op papier iets van 2x 80 watt. Cijfertjes let ik nooit zo op, als 'ie m'n speakers maar goed aan kan sturen en het fatsoenlijk klinkt.
Is trouwens vervangen door wederom een Onkyo Integra (A-8500), zelfde idee, iets nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Nieuwe amp met cd speler (cass. deck en tuner niet in gebruik)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ru5orc.jpg

Zelfde pickup, klinkt alleen stukken beter door nieuwe naald :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sc6dtk.jpg

Overzicht van het 'altaar' :) Tevens nieuwe speakers!
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/155rz80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Eigenlijk niet slim om je speakers op dezelfde plank of kast te zetten als je draaitafel.
De speakers trillen, die plank/kast ook en je draaitafel ook...
Dat hoor je gegarandeerd terug in het geluid.
Of staan ze er alleen voor de foto?

[ Voor 8% gewijzigd door dreeke op 19-05-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
ja gebruik nog vintage.

Thorens TD145 verbouwd, Akai GX630D, rotel v v.

buizenbak is niet echt oud.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.166/966100001-966150000/966113101-966113200/966113180_5_kgvx.jpeg

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

dreeke schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:01:
Eigenlijk niet slim om je speakers op dezelfde plank of kast te zetten als je draaitafel.
De speakers trillen, die plank/kast ook en je draaitafel ook...
Dat hoor je gegarandeerd terug in het geluid.
Of staan ze er alleen voor de foto?
Sterker nog, je loopt het risico op feedback van de lage tonen. Ik heb dat ooit gehad met een Dual speler. Als ik de sub aanzette, kan je een duidelijke resonantie horen als de draaitafel aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klein kickje.

Toegegeven, ze zijn niet (meer) in gebruik, aangezien ik nog op zoek ben naar werkende loopwerken voor deze spelers, maar dat is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd.

Alvast excuses voor de grote foto's, maar anders komen de (technische) schoonheden van deze speler niet tot hun recht. Ik zou ook aanraden ze op origineel formaat te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4045/4640175942_258f4af9dc_b.jpg
Niet de mooiste spelers om te zien, maar het (analoge) geluid moet tot de top behoren.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3398/4639566461_4ba4f5d9df_b.jpg
Serie-nummers 152 8) en 947

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/4640179024_d101d0c412_b.jpg
Hoe vol kan een cd-speler zitten? Behoorlijk vol (zeker als je hem vergelijkt met een moderne speler)!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3333/4639571991_bf4e0008ea_b.jpg
Handgetekende sporen op de printplaat B) en top kwaliteit caps, no need to upgrade

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4639573031_3ea113dcd5_b.jpg
De 16x16 keer oversamplings bank waardoor deze speler zo berucht is.

De DAC ligt ook nog eens volledig los van de aansturings- en voedingsprintplaat, alleen heeft geen eigen voeding.

Als het even kan wil ik de speler met serienummer 152 weer helemaal werkend krijgen, een speler met deze reputatie en een dergelijk laag serienummer verdiend het gewoon.

Mijn zoektocht richt zich nu even op specifiek CDM2/xx spelers. Er zitten in de spelers 2 verschillende referenties en anders dan kleine verschillen/modificaties (verschillende motoren, klein print modificatie) lijken de loopwerken verder gelijk. Ook de hoofdprint van beide spelers is nagenoeg gelijk, in ieder geval zijn er geen tekenen die erop lijken te duiden dat de aansturen van de loopwerken anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig die koeler op de (denk ik) 7220. Heb een keer aan een cd80 gesleuteld met de pcb op de kop. Probleem verder opgelost, maar onderstussen was wel de 7220 overleden. Die krengen worden (te) warm...

Kwam nog een cd371 tegen op een rommelmarkt. Was niet van plan nog een speler mee te nemen, maar voor 20 cent.... Tsja. Speelt ook nog. Maar dat is dus een cdm4/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die schijnt uitwisselbaar te zijn. De CDM4/11 wordt tenminste erg vaak genoemd bij spelers waar ook de CDM2 in zou zitten. Alleen kan het zijn dat het loopwerk fysiek niet 1:1 uitwisselbaar is.

Ik heb nu een kleine zoektocht erop zitten op marktplaats en er lijken redelijk wat donor-kandidaten te vinden te zijn, alleen zijn de meesten een beetje ver weg. Er staat overigens ook een gloednieuw CDM2/29 loopwerk te koop met een vraagprijs van 50 euro... Dat is toch ook wel erg interessant. Maar voor ik dat bedrag uit ga geven wil ik liever eerst wat experimenteren met een goedkopere donorspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schuif de lade eens naar voren en klap de cd houder naar achteren (dat driehoekige ding).
En dan een foto van opzij, schuin van boven van het loopwerk en de pcb eronder (denk dat die er zit). Ben nog steeds benieuwd hoe dat er uit ziet, al denk ik dus standaard cdm2.

Een 4/11 zoals ik ze ken uit de 20 cent spelers past dan dus niet, want daar zit geen electronica onder (muv dat grut rond de hall motor). Wel kan je waarschijnlijk componenten wisselen, b.v. laserarm en wellicht hall motor (veel meer is een 4/11 ook niet :P ) Vervanger van zo'n standaard cdm2 is een 4/31, alleen heeft die dus geen hall motor. Zie de post met de foto van de loopwerken van een tijdje terug.

Al is nog steeds de vraag wat kapot is, loopwerk zelf (laser of zo) of de electronica er achter. Het hoeft maar een cheapo elcootje te zijn en voor de rest niets. Of een soldeerverbinding. Ook een keer een kapot weerstandje gevonden in een cdm2...

Een nieuw loopwerk zou ik alleen kopen als het nog goed is ingepakt. De laser is gevoelig voor electrostatische lading en kan bij slechte handling snel kapot gaan, nieuw of niet. En voor 50 euri krijg je heel veel donor spelers als je geluk hebt (50 / 0.2 = 250 _/-\o_ )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 01:44 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6