Omdat ik de mogelijkheden van mijn Hitachi DVD-DS253E HDD recorder te beperkt vond en omdat ik zin had om wat te knutselen heb ik het plan opgevat om een computer te bouwen in de kast van een audio of video apparaat. Zo misstaat het niet in mijn stereo-installatie.
Eerst had ik van iemand een Akai AT2600 tuner gekregen, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die te slopen, ik vond dat ding te mooi. En het was gekregen natuurlijk. Dus bij de Emmaüs een Sony ST-212L gekocht:

Van binnen zie de tuner er zo uit:

Een voordeel van deze kast is dat deze weinig knoppen heeft, net als een computer
In de kast heb ik het volgende ingebouwd:
- Asrock K7S41GX
- AMD Geode 1750+
- Spire Whisperrock IV koeler
- 1x1024MP PC3200 geheugen
- Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB
- Philips SPD6000 DVD RW brander
- Apacer interne kaartlezer
- Club 3D NVIDIA GeForce4 MX 440 64MB videokaart, passief gekoeld
- XFX p179 TV capture kaart
Het moederbord heb ik met behulp van plastic schroeven en tussenbussen op de bodem van de tuner gemonteerd.
En dan ziet het er zo uit van binnen:

En zo van buiten:

(met dank aan Texicity voor het nasturen van het I/O shield)
De achterkant komt van een computer die ik eens bij de vuilnis had gevonden. Grappig vond ik overigens dat het chassisdeel van de PicoPsu precies paste in het gat waar eerst het voetje van de gesloopte ATX-kast in zat.
De powerknop blijft natuurlijk powerknop, al heb ik deze wel om moeten bouwen tot pulsschakelaar.
De Muting knop heb ik ingesteld als herstartschakelaar.
Achter de zenderschaal zitten de DVD-brander en geheugenkaartlezer. Daarvoor heb ik een schermpje gespannen van tafelzeil, beplakt met pvc-tape. De open/dichtknop van de DVD-brander zit erachter verstopt
.
Boven de schaal zitten 4 ledjes als schaalverlichting. Meer voor de vorm, want echt mooi verlicht het natuurlijk niet. Maar er was maar een paar millimeter ruimte. Fungeert meteen als power led.
O ja, de VU-meter is aangesloten op de HD led en slaat dus uit bij HD activiteit
. Het stereo ledje is aangesloten op de DVD-brander en fungeert dus als DVD-led.
Hier is een Youtube filmpje van het opstarten
Hetzelfde filmpje op Rapidshare
Hier is een Youtube filmpje van het openen en sluiten van de DVD-lade
Eerst had ik van iemand een Akai AT2600 tuner gekregen, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die te slopen, ik vond dat ding te mooi. En het was gekregen natuurlijk. Dus bij de Emmaüs een Sony ST-212L gekocht:
Van binnen zie de tuner er zo uit:
Een voordeel van deze kast is dat deze weinig knoppen heeft, net als een computer
In de kast heb ik het volgende ingebouwd:
- Asrock K7S41GX
- AMD Geode 1750+
- Spire Whisperrock IV koeler
- 1x1024MP PC3200 geheugen
- Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB
- Philips SPD6000 DVD RW brander
- Apacer interne kaartlezer
- Club 3D NVIDIA GeForce4 MX 440 64MB videokaart, passief gekoeld
- XFX p179 TV capture kaart
Het moederbord heb ik met behulp van plastic schroeven en tussenbussen op de bodem van de tuner gemonteerd.
En dan ziet het er zo uit van binnen:
En zo van buiten:
(met dank aan Texicity voor het nasturen van het I/O shield)
De achterkant komt van een computer die ik eens bij de vuilnis had gevonden. Grappig vond ik overigens dat het chassisdeel van de PicoPsu precies paste in het gat waar eerst het voetje van de gesloopte ATX-kast in zat.
De powerknop blijft natuurlijk powerknop, al heb ik deze wel om moeten bouwen tot pulsschakelaar.
De Muting knop heb ik ingesteld als herstartschakelaar.
Achter de zenderschaal zitten de DVD-brander en geheugenkaartlezer. Daarvoor heb ik een schermpje gespannen van tafelzeil, beplakt met pvc-tape. De open/dichtknop van de DVD-brander zit erachter verstopt
Boven de schaal zitten 4 ledjes als schaalverlichting. Meer voor de vorm, want echt mooi verlicht het natuurlijk niet. Maar er was maar een paar millimeter ruimte. Fungeert meteen als power led.
O ja, de VU-meter is aangesloten op de HD led en slaat dus uit bij HD activiteit
Hier is een Youtube filmpje van het opstarten
Hier is een Youtube filmpje van het openen en sluiten van de DVD-lade
[ Voor 2% gewijzigd door nogeeninlog op 03-03-2008 22:11 . Reden: schrijffout hersteld ]