Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nice. Maar van de container gered? Please explain? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 12:55
mentalmadnizz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:27:
Vandaag deze Sony MZ-RH10, oftewel de holy grail onder de minidisc-portables van de container gered. Ding werkt als een zonnetje, zelfs de originele accu doet het nog prima! Ook de twee OLED-schermpjes (zwak punt van deze dingen) zijn nog in uitstekende staat.

Vroeger toen ik nog geluidstechniek voor bandjes deed in mijn vrije tijd kon ik 'm niet betalen, en sindsdien is 'ie alleen maar duurder geworden. Ben er dus enorm blij mee en ik heb de vorige eigenaar heel hartelijk bedankt. :)
Het is de MZ-RH1. Van de container gered? Daar ben ik ook benieuwd naar.
Weet je dat die recorder ook in PCM opneemt? Ik heb hem enkele keren gebruikt om lp's te digitaliseren en te uploaden naar m'n pc.Het is stiekem gewoon een geweldig recordertje en als speler klinkt hij als een klok. Als ik me niet vergis is het scherm op de speler OLED, en dat in die tijd. 2005/2006 schat ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 00:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

The Eagle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:50:
Nice. Maar van de container gered? Please explain? :)
Ik heb een e-waste ton op mijn kantoor gezet en soms gooien collega's daar ook hun privéspullen in weg. Toen ik gisterochtend terugkwam van vakantie lag deze erin, in een ontzettend lelijk tasje :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:06
De vergeelde (origineel witte) Dual 505-2 van een paar posts terug heb ik een paar middagen in de waterstofperoxide creme op het balkon gezet. Daar is hij behoorlijk van opgeknapt.

Waar het zonnige weer al niet goed voor is.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/dualwit.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door nineball op 24-07-2019 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:11
Ook ik heb wat vintage nieuws te melden... Het heeft even geduurd, maar Thomas Baur van MFB-freaks is het gelukt om de bijgeluiden uit mijn Philips 22RH720 te krijgen als de phono trap wordt ingeschakeld...

Uitgevoerde werkzaamheden die uiteindelijk het einde voor de bijgeluiden betekende:
- Phono trap volledig opnieuw gereviseerd met ruisvrije componenten
- Alle contacten bij de Phono trap opnieuw gereiningd
- Opnieuw vertinnen van de printplaat stroom banen

Welke nu daad werkelijk voor de oplossing heeft gezorgd weet Thomas niet, maar de 22RH720 speelt weer zoals het hoort voor meer dan één dag...

Dus heb ik sinds gisteren de receiver op zijn plek op het schap geplaatst en sta ik te genieten van de muziek via mijn Erres TA-5426 speakers... Mooie Combinatie die erg goed klinkt...
https://photos.app.goo.gl/nNW3GWh5tyE3Peud7

@mentalmadnizz Wat een mazzel dat je die Sony MZ-RH1 gratis via een door jou geplaatste "gooi hier uw oude apparaten in bak" op je werk hebt gevonden... Ik heb hem ooit voor een tientje meegenomen op een mega carboot sale... Hij doet op ebay al gauw zo'n 350 - 450 euro, dus een mooie vondst...

Leuk detail: hij kan zich ook via de usb-poort voorzien van stroom... Dat kan handig zijn als je 'm in de auto wilt gebruiken... :)

Sonic stage werkt volgens Sony niet onder Windows 10 en Sony gaat dit niet werkend maken... Toch werkt het wel met een truc: Windows 10 in test modus zetten, software en drivers installeren en werken!

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 25-07-2019 10:15 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
nineball schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:42:
De vergeelde (origineel witte) Dual 505-2 van een paar posts terug heb ik een paar middagen in de waterstofperoxide creme op het balkon gezet. Daar is hij behoorlijk van opgeknapt.

Waar het zonnige weer al niet goed voor is.

[Afbeelding]
Is dat de retrobright oplossing die je daarvoor gebruikt hebt? Waterstofperoxide, Oxi en Xanthaangom? En daarna in UV licht laten liggen (zon)? Ik hb de ingredienten liggen maar nog nooit aan toe gekomen om het te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Soort van, ik heb Corona Oxycrème 12% besteld bij een webshop voor kappersbenodigdheden. Dat is een creme dus je kunt het er goed opsmeren zonder dat het eraf druipt. Zo'n literfles kost 8,50 euro inclusief verzending.

En dan in de zon idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
nineball schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:16:
Soort van, ik heb Corona Oxycrème 12% besteld bij een webshop voor kappersbenodigdheden. Dat is een creme dus je kunt het er goed opsmeren zonder dat het eraf druipt. Zo'n literfles kost 8,50 euro inclusief verzending.

En dan in de zon idd.
De waterstof peroxide voor de retrobright is 30% dus misschien gaat dat iets sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Dat zal zeker sneller gaan maar dit ging met een beetje geduld ook prima. En goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Deze vraag zal hier al vele malen gepasseerd zijn, maar hoe presteert vintage audio gear nog tov modern materiaal?

De reden dat ik het vraag is omdat ik hier wel verschillende vintage dingen heb liggen en me wel begin af te vragen wat ik er het beste mee kan doen.
Tijdens de legerdienst van mijn vader in Duitsland in de jaren 70 heeft hij zijn maandloon opgedaan aan een Kenwood KR-7400 Stereo receiver samen met een paar Sansui SP2700A speakers en een Dual turntable (staat op zolder en weet niet meer van buiten welk model, in ieder geval 4 digits (kan bv een 1219 zijn)).
https://www.hifiengine.co...ary/kenwood/kr-7400.shtml
https://www.ebay.co.uk/it...-2700A-pair-/332498345453
Moet nogal een gedoe geweest zijn om alles hier te krijgen, maar deze staan nog steeds in de woonkamer aangesloten als hoofdsysteem (ook voor televisie audio). Worden nog dagelijk gebruikt dus!
Het geluid is uiteraard vele malen beter dan wat uit de tv komt al merk ik wel dat het systeem niet meer helemaal presteert zoals het hoort. Een van de speakers heeft een woofer die niet volledige meer reageert zoals het hoort (of is het het kanaal op de receiver? Zou ik eens moeten checken). De highs klinken nog wel helder maar de bas is uitgesproken modderig en inconsistent bij hogere volumes. Ze gaan wel erg luid, en dat is ook altijd wel eens plezant.

Hiernaast heb ik onlangs ook nog een Sansui AU-5900 versterker gekregen van iemand. Voor zover ik heb kunnen testen werk deze nog (heb enkel kleine goedkope speakers over om te testen). Hij heeft wel al wat meegemaakt en in 1 van de aux ingangen zit een afgebroken jack (gelukkig zijn er 2 aux ingangen).
https://www.hifiengine.co...rary/sansui/au-5900.shtml

Zelf zou ik de AU-5900 wel kunnen gebruiken voor mijn eigen systeem met een set nieuwe bookshelf speakers (dan denk ik aan type Elac Debut 6.2, Jamo S803, Klipch RP600M, KEF Q150/350, ...).

De grote vraag is nu uiteraard of het nog de moeite is dit materiaal op te (laten) knappen/reviseren/recappen/...

Geen van de bovengenoemde toestellen is eerder al gemodificeerd geweest (van de speakers, Kenwood en de Dual ben ik 100% zeker).

Ben ik beter af naar nieuwer materiaal te kijken en de vintage toestellen nog te gebruiken voor wat ze waard zijn of kan het echt wel de moeite zijn er geld in te steken?

Ik ben zelf niet echt een elektro/audio hobbyist dus zelf kan ik niet veel. Maar ik ben wel grote fan van de vintage look van al het materiaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je vaders Kenwood receiver en jouw Sansui zijn beide modellen die iets onder de topmodellen van toen zaten en zijn het zeker waard om te laten reviseren waar nodig. Ook die Dual is een prima platenspeler, en zeker een bescheiden revisie waard. Over de Sansui speakers van je vader kan ik niet veel zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Ik ben de zolder nog eens opgekropen en het gaat om een Dual 1229Q, zo te lezen wel een model dat nog mee kan tegenwoordig.
https://www.vinylengine.com/library/dual/1229q.shtml

Daarnaast toch wel weer iets extra gevonden op zolder, namelijk een Akai X201D Tape Recorder. Ik begin zo stilaan te vermoeden dat hij gelogen heeft over exact hoeveel geld hij in Duitsland uitgegeven heeft:p.
https://www.hifiengine.com/manual_library/akai/x-201d.shtml

Als ik eens tijd heb haal ik alles naar beneden en ga ik testen wat nog werkt. Ondertussen de Sansui AU5900 een plaatsje gegeven op mijn bureau met wat cheape HiFi keten speakers en die draait voor zover ik kan horen met de goedkope speakers wel vrij goed. De tone controles werken wel niet meer.

De bas weergave via mijn Sennheiser HD555 vind ik precies beter klinken rechtstreeks aangesloten op mijn PC dan via de headphone uitgang van de Sansui. Ik weet niet of dat een indicatie kan zijn dat er intern toch het een en ander aan vervanging toe is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het lijkt er op dat mijn queste voor een goed Pioneer dubbel cassettedeck ten einde komt. Zojuist overeenstemming bereikt over een CT-W806DR in volgens de verkoopster bijna nieuwstaat.
Dat ding heeft zelfs een digitale ingang :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Deze lompe loeders stonden al een maand bij de kringloop voor 35 euro. Vandaag waren ze 50% afgeprijsd dus heb ik ze maar meegenomen. Alle drivers doen het zowaar en het klinkt ook nog best ok (en hard).

B.I.C Venturi Formula 4W. De naam alleen al. Het merk is Amerikaans maar ze zijn gemaakt in Spanje. 10" woofer, een hoorn voor het midden en een papieren tweetertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/bicsmall.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 13:34
nineball schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:23:
Deze lompe loeders stonden al een m..*snip*
Heee, welke Philips speakers staan daar rechts op de foto? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Scherp. Een paar 426, nog op te knappen. Waren 6,50 bij dezelfde kringloop, kun je niet laten staan

[ Voor 4% gewijzigd door nineball op 31-07-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:40
The Eagle schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:52:
Het lijkt er op dat mijn queste voor een goed Pioneer dubbel cassettedeck ten einde komt. Zojuist overeenstemming bereikt over een CT-W806DR in volgens de verkoopster bijna nieuwstaat.
Dat ding heeft zelfs een digitale ingang :D
Digitale ingang? Kan je er ook spotify mee opnemen op cassette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zeggen van wel. Zit een coaxiale ingang op en een ingebouwde D/A converter om het naar tape signaal te sturen. CD speler zou ik ook digitaal aan moeten kunnen sluiten als ik dat zou willen (PD7700, wil ik niet, die DAC is beter ;) )
Maar als jij Spotify naar een digitale uitgang kunt sturen zou je er idd van op moeten kunnen nemen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
nineball schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:55:
Scherp. Een paar 426, nog op te knappen. Waren 6,50 bij dezelfde kringloop, kun je niet laten staan
Leuke kringloop. De mijne in de omgeving zijn duurder dan marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:55:
Haruhi schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Leuke kringloop. De mijne in de omgeving zijn duurder dan marktplaats.
Ik heb de Erres variant van deze speaker (Erres TA-5426)... Klinken erg goed en zijn aangesloten op een Philips 22RH720 receiver:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Vz-74tDyLllWOJCRxtA4jJv-6YqLdCpTlF6FzPnAFHF9q0pu37NLL45yLQFQCvQ1R8WB9QAwwm454lSkEdJ5zIl4FAI2V1OQCn2fi-Go1GU44q4DEor70JpUliaOExSu8le88doklw=w2400

Zowel de Philips receiver als de speakers zijn volledig gereviseerd door Thomas Baur van MFB-Freaks... Een echte aanrader! Thomas heeft gouden handen als het om Philips en diens aanverwanten gaat... Hulde aan die man _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 02-08-2019 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
MfbFreaks heeft ook een leuk forum met veel Philips kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:53:
MfbFreaks heeft ook een leuk forum met veel Philips kennis.
Zeker, ik heb er ook een account voor het geval dat... Er zit veel kennis in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

[...]

Ik heb de Erres variant van deze speaker (Erres TA-5426)... Klinken erg goed en zijn aangesloten op een Philips 22RH720 receiver:
[Afbeelding]

Zowel de Philips receiver als de speakers zijn volledig gereviseerd door Thomas Baur van MFB-Freaks... Een echte aanrader! Thomas heeft gouden handen als het om Philips en diens aanverwanten gaat... Hulde aan die man _/-\o_
De hoogte/breedte verhouding van die Erres speakers is behoorlijk verschillend van de Philips variant. Heb je een foto zonder frontje?

edit: Laat maar, foto op internet gevonden. De drivers zitten inderdaad wat meer boven elkaar waardoor de kast hoger en smaller is.

[ Voor 7% gewijzigd door nineball op 02-08-2019 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

De hoogte/breedte verhouding van die Erres speakers is behoorlijk verschillend van de Philips variant. Heb je een foto zonder frontje?

edit: Laat maar, foto op internet gevonden. De drivers zitten inderdaad wat meer boven elkaar waardoor de kast hoger en smaller is.
Ja, dat is het verschil... Ik heb de frontjes nog nooit eraf gehaald, wel getracht en toen ging er meteen een nietje los waarmee de frontjes vast zitten via een klittenband achtige constructie... Sindsdien blijf ik er lekker vanaf...

Even iets anders... Onlangs wilde ik via een Sony WM-EX508 walkman bandjes afspelen op mijn vintage audio set, maar de walkman weigerde dienst...

"Opknappen of vervangen?" was de vraag die ik mij stelde... Ik zocht toevallig op marktplaats even naar geschikte vervangers, kom ik voor een zeer laag bedrag (lees: laag bedrag voor dit model (ruim onder de 100 euro) in vergelijking met de prijzen op Ebay) deze Sony WM-D6C tegen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/epWSfNVewnot_6CUS0OB10AWVfccg5MHw-IWxRrsvChwvXgdRy4KDUAzam1ZWE_iNN3unkZadNQVKrbEg2hvIP9hvjnMjshRurY6Xt5sHNyDD5B3EuLPB7BEYqB2czKD3zAaE6Ho3g=w2400

Toen was ik er over uit: de WM-EX508 zal niet meer opgeknapt gaan worden als ik deze buitenkans weet te bemachtigen... Even later antwoord: ik mocht hem overnemen... :D

De walkman (of beter gezegd: professional field recorder) bevindt zich in staat van opknappen... Het volgende mist of moet gerepareerd worden:
- Opname volume knop ontbreekt (Potmeter aanwezig en het schroefje waarmee de knop vast gezet moet worden is zover ik kan zien ook aanwezig)
- Batterijhouder incl. klepje om het gat af te dichten ontbreekt (inmiddels vervangend ge-3D-print exemplaar gevonden op Ebay)
- Het plastic glas ontbreekt bij het klepje (inmiddels heb ik een vervangend plastic glas gevonden via Ebay)
- Hij speelt keurig af, maar spoelt niet meer (zowel vooruit als terug uit)

Of hij nog opneemt weet ik nog niet, dat heb ik nog niet getest... Maar bandjes afspelen doet hij wel en dan klinkt hij fantastisch! _/-\o_

Ja echte professionele Sony kwaliteit die door reporters gebruikt zijn in de jaren '80 van de vorige eeuw en dus de moeite waard om op te knappen... Rcor is weer blij :D en voelt zich toch wel stoer met dit ding... 8)

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 03-08-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Ja, dat is het verschil... Ik heb de frontjes nog nooit eraf gehaald, wel getracht en toen ging er meteen een nietje los waarmee de frontjes vast zitten via een klittenband achtige constructie... Sindsdien blijf ik er lekker vanaf...
Het klittenband is inderdaad sterker dan de nietjes, daar kwam ik ook achter in de kringloop toen ik de frontjes eraf trok. Maar dat is wel eenvoudig te herstellen.

Van de duurdere Walkman lijn had ik de DC2 met Dolby C. Die was ook kapot maar heb ik voor 125 of zo verkocht aan een verzamelaar die ze ook reviseert. Dat was in de afgelopen jaren denk ik wel het hotste item dat ik op MP heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsja, zo kan het ook :D
Ik kocht gewoon een dubbel deck: The Eagle in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123"
(Geen zin in crossposten) ;)
Moet hem nog aansluiten, had vandaag even andere prio's. Maar ding is zo goed als nieuw, ziet er ook vrijwel ongebruikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:13:
Tsja, zo kan het ook :D
Ik kocht gewoon een dubbel deck: The Eagle in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123"
(Geen zin in crossposten) ;)
Moet hem nog aansluiten, had vandaag even andere prio's. Maar ding is zo goed als nieuw, ziet er ook vrijwel ongebruikt uit.
Helaas heb ik geen toegang tot dat deel van het forum... jammer, want ik ben benieuwd naar je aanwinst... 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HK XS kun je gewoon aanvragen :) Gezien je registratie in 2007 zal dat denk ik geen issue zijn. Of je moet ergens een paar rode kruisjes achter je naam hebben :X

Maar omdat jij het bent een schaamteloze kopie van mijn post daar:

Even een geleende foto, nieuw dubbel cassettedeck: Pioneer CT-W806DR 8)
Alles dr op en dr aan, zelfs een digitale ingang. Dolby B, C, HX-pro en dolby digitale ruisonderdrukking. Ingebouwde AD/DA converters. En dat groene lampje in het midden betekent dat de digitale ingang (optical) actief is. Ja, dat lees je goed: een cassettedeck met een digitale ingang en DAC :*)
Oh ja, dubbel autoreverse, dubbel opnemen, gemotoriseerde drivebays. Doesnt get any better then this.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/mSUceVWmQ7U/maxresdefault.jpg

Overigens heb ik gelukkig geen stickers maar een mooi clean deck. En de onderste knopjes in het midden zitten afhter een klepje (staat open op de foto, goed kijken) :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 03-08-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:37:
HK XS kun je gewoon aanvragen :) Gezien je registratie in 2007 zal dat denk ik geen issue zijn. Of je moet ergens een paar rode kruisjes achter je naam hebben :X

Maar omdat jij het bent een schaamteloze kopie van mijn post daar:

Even een geleende foto, nieuw dubbel cassettedeck: Pioneer CT-W806DR 8)
Alles dr op en dr aan, zelfs een digitale ingang. Dolby B, C, HX-pro en dolby digitale ruisonderdrukking. Ingebouwde AD/DA converters. En dat groene lampje in het midden betekent dat de digitale ingang (optical) actief is. Ja, dat lees je goed: een cassettedeck met een digitale ingang en DAC :*)
Oh ja, dubbel autoreverse, dubbel opnemen, gemotoriseerde drivebays. Doesnt get any better then this.

[Afbeelding]

Overigens heb ik gelukkig geen stickers maar een mooi clean deck. En de onderste knopjes in het midden zitten afhter een klepje (staat open op de foto, goed kijken) :)
Mooi deck, die pioneer.... er zijn meer modellen die een optical in ingang hebben... maar veel zijn er niet op de markt geweest met opticcal in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ben het nergens anders tegengekomen iig. En dit is wel echt het laatste topdeck van Pioneer. Tussen 1998 en 2003 gemaakt. https://www.hifiengine.co...y/pioneer/ct-w806dr.shtml
Iets jonger dan de rest van de set, maar dat mag de pret niet drukken. Stuk beter dan de CT-W208R die er nu staat iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

kraats

Ik rol

Ik heb zelf de CT-S670D, ook met optical in https://www.hifiengine.co...ry/pioneer/ct-s670d.shtml . Is volgens mij van een jaartje later officieel. Mooi deckje, hoewel ik 'm nu alleen nog maar gebruik om af te spelen. Ik neem nooit meer iets nieuws op

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kraats schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:21:
Ik heb zelf de CT-S670D, ook met optical in https://www.hifiengine.co...ry/pioneer/ct-s670d.shtml . Is volgens mij van een jaartje later officieel. Mooi deckje, hoewel ik 'm nu alleen nog maar gebruik om af te spelen. Ik neem nooit meer iets nieuws op
Dat is wel een erg mooie 3 koppen cassettedeck... Daar kun je nog veel plezier aan beleven... Vooral weer gaan starten met opnemen... Met en goede geluidskaart (bijv. M-audio delta 2496) en het juiste bandje zul je versteld staan hoe goed een opname van een deugdelijke bron kan klinken... ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:29
Onkyo PA-33 die ik voornamelijk gebruik om m'n Audio Technica ATH-M50x aan te sturen, maar wordt ook gebruikt voor m'n Edifier speakers en aparte subwoofer die nog over is van onze oude home cinema set.

Heerlijk compact apparaat, geen gekke toeters en bellen op behalve dan de VU meter die ik dan weer juist gaaf vind om aan te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Tamelijk zeldzaam versterker/tuner deel van een Sony miniset begin jaren 90, met afstandsbediening. Er hoort officieel nog een cassettedeck en een cd-speler bij.

Er zit zowel een phono ingang als een optische digitale ingang op, redelijk unieke combi in die tijd. Verder een super uitgebreide equalizer met allerlei presets.

Het front is van dat plakkerige kunststof dat je ook wel op afstandsbedieningen aantreft. Niet te veel aanzitten dus. Verder was 1 kanaal niet helemaal bij de les maar gelukkig kon ik het kapje van het speaker relais eraf priegelen en na een poetsbeurt van de contacten speelt hij als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/sony.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:48:
Ik ben het nergens anders tegengekomen iig. En dit is wel echt het laatste topdeck van Pioneer. Tussen 1998 en 2003 gemaakt. https://www.hifiengine.co...y/pioneer/ct-w806dr.shtml
Iets jonger dan de rest van de set, maar dat mag de pret niet drukken. Stuk beter dan de CT-W208R die er nu staat iig.
Leuk ding, zeker met die “Dolby Digital” maar de loopwerken zijn niet om over naar huis te schrijven: gelijkloop van 0,09% is zeer matig. Een W910R zit op 0,055% en een goed, direct aangedreven enkel deck op 0,03% of minder.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 21-06 20:01
Sinds dit weekend eigenaar van een His Masters Voice 104, waarschijnlijk eind jaren '20 :-)

Het ding heeft wat aandacht nodig, met name esthetisch, loopwerk werkt allemaal nog erg goed. Dus komende tijd veel poetsen en schoonmaken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 09:39
Ik heb een Pioneer CT-W606DR cassttedeck, welke hetzelfde Digital Processing System heeft als de CT-W806DR. Hier is de uitleg hoe dit systeem werkt.

YouTube: A cassette deck that eliminates tape hiss - Pioneer CT-W616DR

Ik gebruik het om cassettes van meer dan 30 jaar oud mee af te spelen, en m.i. verbetert dit het systeem het geluid hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, das zijn kleine broertje. Staat me bij dat de 606 geen digitale ingang had en de mic ingang mist, correct? Heb eea hier helaas nog niet kunnen testen (tijdgebrek) :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nineball
Haruhi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Heee, welke Philips speakers staan daar rechts op de foto? :>
En opgekalefaterd..

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/p426-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/p426-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/p426mod.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 09:39
The Eagle schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:22:
Yup, das zijn kleine broertje. Staat me bij dat de 606 geen digitale ingang had en de mic ingang mist, correct? Heb eea hier helaas nog niet kunnen testen (tijdgebrek) :(
Correct. Ik heb dit deck gekocht naar aanleidng van dat Youtube-filmpje. Het ontbreken van de digitale ingang was geen dealbreaker, omdat ik na 1992 geen cassette's meer heb opgenomen. Speel alleen maar mijn bestaande verzameling af (1971-1992), met een aantal (single) decks. Dit is mijn enige dubbeldeck, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de digitale nabewerking in dit deck.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:50
Als bijvangst bij een microsetje van Sony nog een brok (21kg :o ) Harman Kardon binnen gehad.

Weliswaar niet helemaal vintage (2004) maar toch. Demontage was al een leuke uitdaging met al die printen (en 7 versterkers) inwendig.

Display erg vervuild en LED's kapot op de display print. Die eruit krijgen was nog een hele bevalling.
Tientallen schroeven verder eindelijk eraan. Alle (!!) 10 de LED's kapot. Knap. Heb ik trouwens wel vaker, die blauwe LED's zijn niet zo duurzaam.....

Onderste klep was scharnier van kapot waardoor de klep niet dicht bleef. Hierdoor was deze klep gedeeltelijk gebroken en het aluminium zag er niet meer uit met talloze beschadigingen. Kunnen lijmen en de klep zo goed als dat het ging bijgewerkt.

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190809_221520_zpsyee2lknq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190809_221524_zps6yk9l3nc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190810_180515_zpsuiepqad8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190810_180558_zpshgerd6xl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190810_180723_zpsjunt8zrr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190810_204654_zpsjxwbnsc7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/HIFI/IMG_20190810_204956_zpszlpviadv.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
@f2ride2001 Ziet er goed uit! Ook ik ben bezig geweest met mijn field recorder van Sony:
- Nieuw glas besteld en geplaatst na binnenkomst
- Nieuwe batterijvak afdek klep besteld en geplaatst na binnenkomst

Nog nodig:
- Batterij houder zelf
- REC volume level knop

Verder moet het vooruit- en terug spoelen nog gerepareerd worden... Maar optisch ziet hij er steeds beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2J17qSQxhQgcVwXb1vObjG3G5c3x4QAcZ69v4wslWU_GYm6mh0rXdvo87w0651IsK3zGGJ_oUFYgHlLThEzVs_5spxXXNhbu65eemQZNp2nCzHCsK_EDEB3tNsM-WxD_w2U_fq-BbA=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Hq3y6mXpp3zn71dPMDzAWdx4QhChyBdzFDyBqhaUtBfcDZs8iLCqF4L1KYmS9FM6fMTsiD8tT93PXzg1Z24JE3FCGTCDSfTlsXjkS637A5_s_fTu5lo4wQagsZ21tlBq_T1N0TlILw=w2400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@f2ride2001 blauwe LED's zijn dan ook "pure evil" in av apparatuur.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 20:30
Waarom ben je van die mening? Zelf vind ik altijd dat groen, ook wel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Sjah schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 01:30:
Waarom ben je van die mening? Zelf vind ik altijd dat groen, ook wel vervelen.
Dat ligt er ook een beetje aan hoe fel het led lampje schijnt... Vaak als het product van chinese komaf is willen ze er nog eens van die felle blauwe ledjes in zetten... Die zijn irritant (ik heb dat ooit gehad met een goedkope pc speakerset, gek werd ik ervan), maar bij die Harman / Kardon receiver valt dat best mee (ik heb ooit ook een Harman / Kardon instap receiver gehad met zo'n blauwe led verlichte volume knop)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 21-06 19:21

Killjoy

Klingon lawn products

rcor schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 06:59:
[...]

Dat ligt er ook een beetje aan hoe fel het led lampje schijnt... Vaak als het product van chinese komaf is willen ze er nog eens van die felle blauwe ledjes in zetten... Die zijn irritant (ik heb dat ooit gehad met een goedkope pc speakerset, gek werd ik ervan), maar bij die Harman / Kardon receiver valt dat best mee (ik heb ooit ook een Harman / Kardon instap receiver gehad met zo'n blauwe led verlichte volume knop)...
Mijn Marantz PM7001 en PM7001KI hebben ook zo'n vervelend felblauw ledje inderdaad. Uiteindelijk opgelost door er een stukje scotch tape op te plakken en dat te kleuren met een zwarte permanent marker. Het schijnt er doorheen, maar niet meer zo onprettig. En de tape valt niet echt op.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
Prachtig!
Zeg weet jij waar je die Banaanstekker/Klemaansluiting doosjes haalt?
Ik heb nog een paar BNS 200's en Martin USA TL1450's die ik wil voorzien van moderne Banaanstekker/Klemaansluiting's

Alvast bedankt :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Haruhi schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Prachtig!
Zeg weet jij waar je die Banaanstekker/Klemaansluiting doosjes haalt?
Ik heb nog een paar BNS 200's en Martin USA TL1450's die ik wil voorzien van moderne Banaanstekker/Klemaansluiting's

Alvast bedankt :>
reichelt.de

Kosten nog geen twee euro per stuk. Conrad zal ze ook wel hebben.

edit: Zoek op luidspreker entrees of terminals

[ Voor 5% gewijzigd door nineball op 12-08-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Killjoy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Mijn Marantz PM7001 en PM7001KI hebben ook zo'n vervelend felblauw ledje inderdaad. Uiteindelijk opgelost door er een stukje scotch tape op te plakken en dat te kleuren met een zwarte permanent marker. Het schijnt er doorheen, maar niet meer zo onprettig. En de tape valt niet echt op.
Lol, de voorganger PM7200 heeft nog rode leds. :o

De allerbeste was toch wel de PM-tjes uit 1979, 80 en 81. Groene led (teken dat ie aan stond) en rode leds voor een digitale VU-meter. o.a. PM350 en PM450. Flikkerde als de neten doordat de VU-meter maar 5 rode leds per kanaal had. :+ Als het met blauwe leds was uitgevoerd... :D :')

Wat ik wel sneu vind, is dat ik op internet cassettedecks (de SD-tjes) van Marantz zie met blauwe analoge VU-meters.
Is dat een hype bij vintage hi-fi bezitters of waren de gele lampjes op?

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 13-08-2019 00:00 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Kleine geluids upgrade voor de minidisc speler

Denon MD-M991R minidisc player/recorder aangesloten op de Accuphase DP-430 CD player/DAC via balanced Spdif (Denon) naar unbalanced Spdif (DP-430). De Accuphase accepteert digital inputs via Toslink, SPDIF en USB-B. Hoorbaar verschil...

MD blijft een leuk audio formaat.. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48566840581_7311b95b5d_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik vind vooral die Accuphase erg gaaf! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Idd, maar versterker van dat merk beats it all. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Sjah schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:52:
I know!

Ik heb een voorversterker van Accuphase, aan een stel Quad buizen eindtrappen. Fantastisch spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Hier nog een run-down van mijn stereo "anlage"

Accuphase DP-430 cd speler / dac combi
Yamaha A-S1100 versterker
Denon AVC-A1SE surround versterker..redelijk oud, bouwjaar 2002 ?

De Denon MD player even verplaatst , staat nu rechts op mijn pc ...

vintage audio te vinden op deze japanse site

https://audio-heritage.jp/

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48569532747_20a646631e_b.jpg

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn Laserdisc speler had geen AC3-RF Dolby Digital out zodat ik met mijn Sony SDP-EP90ES dat signaal kan demoduleren en naar mijn soundbar kan sturen. Dus heb ik een schematje opgezocht en ben ik gaan bouwen, en tot mijn grote verbazing en trots werkt het ook nog!

Links de speler, rechts de demodulator waarvan het AC3 RF lampje oplicht

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69496691_10157230792051047_7056010472755036160_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQlLbgQQaHIIxACcP48Zb28T4DrowWKE1QQg4D2_ffBYLBKJrR5v4KMHTgxWH7C-d42d2PCGVuCmTIxKKJJRZbL2&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=fb303730a7f3a5025881759a166c2bdd&oe=5DC7952F

Het printje met uitleg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68545653_10157232707151047_9051701657162743808_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQmrbRw_kFPb-dHQwvlcoKHCZb190ftrEuTQBh4SIwfBbpKyhQQMZSMbQX4DIE3vXFmH_8DOEPST0SSPO-6DpPd1&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=feb0a560f02cd9eff53c1cb60afb5392&oe=5E0D519B

Het printje geplakt onder het FM board van de speler

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/69063844_2367440676907681_7963574853817073664_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQkfDLdYfI4oH2OLpsKPudr-TKkcfq5mOfX01KHM_fiCYJqAp62gawfON3iGxYD3ZWHvgI1jRt90UYouP_UHfo_c&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=13578020461cbf268ce369cf85f200e3&oe=5DE1681D

En de zelf toegevoegde uitgang, inclusief Ghetto style logo printje met plakband want geen sticker printer aanwezig

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68937455_10157233420216047_322059196432384000_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQmna2OX9DI7BpwPJpilkCk0CKEQZ1xxgz6kJURriI62SLRu7Hs9IMLbxN1O3AuPEDhW9tuT-7u3DU4mU5RA8jha&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=cd815121f22194c454c3460a73d209c0&oe=5DE35216

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Vanwege een grote verbouwing staat alles bij mij op een laag pitje maar afgelopen weekend een setje Celestion Ditton 15 opgehaald voor 25,-. Zijn opknappers maar het fineer op de kasten is nog in orde. Een tweeter is defect. Ik weet nog niet of ik op zoek ga naar een originele of een dat ik in beide Philips tweeters zet. Onderste unit is een passieve resonator.

Plaatjes even van het net geleend.

Afbeeldingslocatie: https://audionostalgia.co.uk/wp-content/uploads/2018/02/celestion-ditton-15-speakers-review-01-front.jpg
Afbeeldingslocatie: https://audionostalgia.co.uk/wp-content/uploads/2018/02/celestion-ditton-15-speakers-review-03-front.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Zet er alsjeblieft een originele in, want zo'n Philips unit is gewoon zonde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
mentalmadnizz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00:
De originele HF1300 schijnt niet zo super te zijn (gaat maar tot 15Khz). De Philipsen heb ik nog genoeg liggen. Eeerst maar eens luisteren als ik mijn kamertje weer heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Mij teveel jaren 70 looks, maar vast heerlijke dingen. Denk btw wel dat je er (denk zelfs veeeel) meer voor krijgt als je het origneel houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
mentalmadnizz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00:
Dat licht eraan welke.
De Philips Tweeters AD 0160 / T8 of T4 zijn best goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Haruhi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Dat licht eraan welke.
De Philips Tweeters AD 0160 / T8 of T4 zijn best goed hoor.
Dat klopt, maar het is zeker geen universele vervanger. En het is gewoon zonde om ze maar in alles te schroeven waar een dooie tweeter in zit. Zeker niet als die tweeters ook gewoon te repareren zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Zijn er hier mensen die aanbevelingen kunnen doen voor een zaak/technieker die vintage audio apparatuur herstelt in België? Versterkers en een turntable. Liefst regio Antwerpen en Brussel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nineball
Een Nakamichi CR-2E in perfect werkende toestand voor 7 euro van de kringloop gered. De vraag 'wat moet je ermee' heb ik maar even voor me uitgeschoven. Verbazingwekkend hoe goed een vers opgenomen cassette klinkt. Om nog maar te zwijgen van de super solide geluiden van het loopwerk, als je op play drukt is het net of je de deur van een Mercedes dicht doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/nak3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door nineball op 25-08-2019 00:28 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 10:06
Ha @nineball , ik heb ooit nog 900 gulden voor een nieuwe betaald. Mooi ding hoor. Ongeacht wat je er aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

nineball schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:13:
Een Nakamichi CR-2E in perfect werkende toestand voor 7 euro van de kringloop gered. De vraag 'wat moet je ermee' heb ik maar even voor me uitgeschoven. Verbazingwekkend hoe goed een vers opgenomen cassette klinkt. Om nog maar te zwijgen van de super solide geluiden van het loopwerk, als je op play drukt is het net of je de deur van een Mercedes dicht doet.

[Afbeelding]
7 euro???

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Ja, ik heb niet afgedongen en de volle mep betaald. :)

Hij was wel ernstig stoffig van buiten, ik denk dat hij daarom langs de prijzensticker meneer is geglipt want meestal weten ze dat soort spullen wel op waarde te schatten, als ze de winkel al halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Plastic reparatie o.a. een gebroken tandwiel: Superlijm + Bak soda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
Geinig, dit topic. Het is zelf al bijna vintage (gestart in 2007), dus te veel om alles van vroeger nog na te lezen, maar ik heb de laatste paar pagina's gelezen en het is leuk om te zien hoeveel apparatuur er nog van vroeger over is.

Ik ben zelf nu zo'n anderhalf jaar bezig met een LP collectie opbouwen, die ik afspeel op een helemaal niet vintage draaitafel. Ik had altijd al een zwak plekje voor LP's, maar op een oud speeltje van m'n ouders na, die m'n broers en ik binnen no-time om zeep hadden geholpen, heb ik er nooit echt een gehad (tot aan vorig jaar dus). Mijn liefde voor vinyl komt dus niet uit nostalgie, maar omdat LP's gewoon iets speciaals hebben wat digitaal nooit heeft gehad.

Maar de laatste tijd begon ik nostalgische gevoelens te krijgen voor cassettes. In tegenstelling tot LP's had ik vroeger wel een flinke verzameling tapes (volgens mij rond de 200), waarvan de meeste zelf opgenomen van CD's, radio en andere tapes. Die had ik ergens vorige decennium allemaal weggemikt omdat mijn oude speler stuk was (zo'n geïntegreerd ding in een midi-set) en ik dacht dat ik toch nooit meer een nieuwe zou kopen. Meer dan 10 jaar later toch nog spijt van gekregen. :+

En toen kwam ik deze Technics RS-T33R tegen in een kringloopwinkel voor €25:

technics tapedeck

Auto reverse, dolby B/C, metal tape ondersteuning, input level regeling, etc. Het zal heus geen Nakamichi-kwaliteit zijn, maar zo'n deck als deze had ik vroeger nooit. Volgens het web was de nieuwprijs in 1987 rond de $350. Alles ziet er nog nieuw uit. Volgens mij is ie niet zo veel gebruikt.

Dit is het eerste stukje vintage audio apparatuur in m'n woonkamer. De rest is allemaal hooguit 10 jaar oud. Omdat het een nieuw speeltje is staat ie de laatste dagen meer aan dan de platenspeler (ook omdat ik wat mixtapes op wilde nemen met muziek die niet op LP te krijgen is).

Grappig dat je in sommige kringloopwinkels nog tapes kunt krijgen voor 50 cent per stuk, terwijl je online bijna €20 neer moet leggen voor 2 van die dingen (ook typisch trouwens, ik ken de TDK D60 alleen als type 1 cassette, de type 2 was altijd SA-60). Ik heb de bakken nog even geplunderd voor type 2 tapes en goede voorbespeelde. Behalve "lege" tapes (stond al wel iets op maar niet mijn ding) had ik nog een album van Snow en 1 deeltje Now This Is Music gevonden. Net als bij LP's is het meeste wat de moeite waard is er wel uit. Maar wel 10 type 2 tapes, best een goede vangst ;)

Maar behalve mijn verhaal delen had ik nog een paar vraagjes waar het internet me nog geen antwoord op heeft kunnen geven:
  • Wat is die 'editing' knop op die Technics? De meeste knoppen spreken voor zich, maar deze snap ik niet.
  • Wat meet de tape counter? Tape, uiteraard, maar heeft het bepaalde units? Kun je er iets aan aflezen? Ik heb niet het idee dat het om tijdseenheden gaat, maar wat het dan wel is...
  • Hoe verhoudt de kwaliteit van Technics tapedecks zich tegenover andere? Op platenspeler gebied zijn ze best bekend, maar dat zegt natuurlijk niks over andere producten. Ik vind hem best goed klinken, maar hoe veel beter zou het worden als je ipv een Technics een Nakamichi hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19

OgWok

U.N.C.L.E.

@kozue De tapecounter zal alleen oplopende getallen geven en die kan je als referentie gebruiken waar de nummers beginnen. Maar alleen op die Technics.

Met bv. de RS-B965 heb je een heel behoorlijk deck in huis
Afbeeldingslocatie: https://www.vintagecassette.com/srv/images/204786/technics_rs-b965_450px.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Anoniem: 159816

Sjah schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:52:
Helaas is dat niet altijd waar, heb een Marantz hier staan die beter uit een vergelijkende (Duitse, fatsoenlijke) test kwam ;). Hebben we het wel over de jaren 90...dat is volgens mij nog niet echt vintage. Ging daar om een Accuphase E210A.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-09-2019 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 10:06
Volgens mij meet de tapecounter omwentelingen van de reel-as. Niet lineair met tijd dus.

https://www.tapeheads.net/showthread.php?t=19493

• kingmace
OgWok schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:01:
@kozue De tapecounter zal alleen oplopende getallen geven en die kan je als referentie gebruiken waar de nummers beginnen. Maar alleen op die Technics.

Met bv. de RS-B965 heb je een heel behoorlijk deck in huis
[Afbeelding]
Wow, gaaf om te zien dat de RS-B965 er ook in het zilver is. Ik heb een RS-B808 en een RS-B707, waarvan de 808 ook de TOTL is maar deze zijn er niet in het zilver :'(

Afbeeldingslocatie: https://www.vintagecassette.com/srv/images/204277/technics_rs-bx808_450px.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Iemand nog tips om een cassettedeck weer helder te krijgen die dof klinkt? Ik kwam er vandaag achter dat het doffe geluid dat ik op sommige tapes hoorde niet kwam omdat de tape oud is, maar omdat deck B niet zo goed meer klinkt. Ik heb alles al schoon gemaakt met alcohol en dat hielp niet. Deck A is wel helder, dus de rest van het apparaat is in orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kozue schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:41:
Iemand nog tips om een cassettedeck weer helder te krijgen die dof klinkt? Ik kwam er vandaag achter dat het doffe geluid dat ik op sommige tapes hoorde niet kwam omdat de tape oud is, maar omdat deck B niet zo goed meer klinkt. Ik heb alles al schoon gemaakt met alcohol en dat hielp niet. Deck A is wel helder, dus de rest van het apparaat is in orde.
Koppen demagnetiseren en de azimuth afstellen (klepje eraf, kijk aan welke kant van de opname-/weergavekop de bandgeleiders (metalen uitsteekseltjes) zitten, onthoud de kant waar die niet zitten, bandje erin, afspelen, tijdens het afspelen met een klein schroevendraaiertje de schoef aan de kant waar de bandgeleiding niet zit voorzichtig wat in- of uitschroeven: stel het geluid zo helder mogelijk af. Dit gaat het best door met een hoofdtelefoon op te luisteren (het gaat nog beter door er mono naar te luisteren, maar welke versterker heeft er tegenwoordig nog een mono/stereo schakelaar?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Videopac schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:38:
[...]

Maar welke versterker heeft er tegenwoordig nog een mono/stereo schakelaar?).
offtopic:
De mijne, Onkyo tx sr875 heeft dat gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Videopac schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:38:
Koppn demagnetiseren en de azimuth afstellen
Bedankt voor de suggesties :)

Zijn er manieren om te demagnetiseren zonder meteen een speciaal apparaat te moeten kopen? Ik heb wat op het internet rondgeneusd en het enige wat ik gevonden heb is hoe je zo’n demagnetiseerapparaat kunt gebruiken en opmerkingen dat het geen effect heeft. Voordat ik een hoop moeite ga doen voor niets zou het fijn zijn om het eerst te kunnen testen.

Azimuth afstellen gaat m ook niet worden denk ik. Volgens mij kunnen de klepjes er niet af, zodat ik er niet eens bij kan met een schroevendraaier (er zitten ook lampjes in de kleppen, dus die zit wellicht vast met allemaal bekabeling) en er lijkt ook geen schroefje aan de kop te zitten om bij te stellen.

Ik heb trouwens wel iets anders vaags ontdekt. Vanavond, na een tijdje niet gebruikt te zijn, lijkt deck B het weer goed te doen. Zijn er bekende algemene problemen met cassettedecks waarbij de kwaliteit afneemt na een tijdje spelen? Ik heb ook wel eens dat de afspeelsnelheid ineens terug loopt, wat niet aan de tape zelf lijkt te liggen (andere keren doet dezelfde tape het prima). Of heb ik gewoon een versleten deck gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kozue schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:55:
[...]

Bedankt voor de suggesties :)

Zijn er manieren om te demagnetiseren zonder meteen een speciaal apparaat te moeten kopen? Ik heb wat op het internet rondgeneusd en het enige wat ik gevonden heb is hoe je zo’n demagnetiseerapparaat kunt gebruiken en opmerkingen dat het geen effect heeft. Voordat ik een hoop moeite ga doen voor niets zou het fijn zijn om het eerst te kunnen testen.

Azimuth afstellen gaat m ook niet worden denk ik. Volgens mij kunnen de klepjes er niet af, zodat ik er niet eens bij kan met een schroevendraaier (er zitten ook lampjes in de kleppen, dus die zit wellicht vast met allemaal bekabeling) en er lijkt ook geen schroefje aan de kop te zitten om bij te stellen.

Ik heb trouwens wel iets anders vaags ontdekt. Vanavond, na een tijdje niet gebruikt te zijn, lijkt deck B het weer goed te doen. Zijn er bekende algemene problemen met cassettedecks waarbij de kwaliteit afneemt na een tijdje spelen? Ik heb ook wel eens dat de afspeelsnelheid ineens terug loopt, wat niet aan de tape zelf lijkt te liggen (andere keren doet dezelfde tape het prima). Of heb ik gewoon een versleten deck gekocht?
Vaak kan een deel van het klepje er voorzichtig afgeklikt worden door het omhoog te bewegen. Kijk even goed naar de zijkanten als hij open staat. Demagnetiseren: misschien dat je ergens zo´n ding of cassette kunt lenen. Snelheidsproblemen: het kan zijn dat de aandrijfriemen te ver uitgerekt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

kozue schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:55:
[...]

....... knip

Het deck staat niet voor niets bij de kringloop. Het is niet nieuw en heeft waarschijnlijk weinig onderhoud gehad. Wat is er bij oude decks bijna standaard: riempjes, aandrukrolletjes, tussenwieltjes controleren/vervangen, smeren, koppen schoonmaken en demagnetiseren, azimuth controleren/afstellen, snelheid controleren/afstellen.

En dan nog een beetje geluk dat de condensatoren in het signaalpad nog goed zijn. Als het geluid door slechte/verlopen condensatoren moet, dan klinkt het niet goed. Ook matige Dolby IC's gooien wel roet in het eten.

Als je dat te veel gedoe vindt, dan kan je beter een "duur" 3 koppen deck kopen van Nakamichi, Sony, Aiwa, Revox met een aantal maanden garantie. Als je nog oude opnames hebt dan klinken die nog vaak heel erg goed. De nieuwe opnames zijn dan sowiezo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
SeatRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

Offtopic, maar: beste film ooit.
Welke is dat? “Lies” levert vele hits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 11-06 21:49
kozue schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:41:
Misschien de bias en level opnieuw afregelen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Xfile schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:42:
[...]

Misschien de bias en level opnieuw afregelen.
Dat is alleen relevant bij opnemen.
Bij dofheid zou ik beginnen met azimuth afstellen, bij snelheidsproblemen met controle aandrijfsnaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)

Ik heb m even open gehaald omdat ik ook het vermoeden had dat de snaren na al die jaren waarschijnlijk niks meer zijn, maar op een klein snaartje voor de tape counter na zie ik eigenlijk geen snaren.

Deck A

Binnenkant van boven

Dat snaartje van de tape counter is inderdaad erg droog en slap geworden, maar zo belangrijk vind ik een counter niet, daar kan ik ook wel zonder.

Ik zag dat thakkar ook snaren voor tapedecks verkoopt, maar de RS-T33R staat daar niet tussen. Ik heb dus het vermoeden dat dit deck geen snaren gebruikt.

De koppen hebben al een flinke poetsbeurs gehad, en volgens mij is de azimuth ook in orde, aangezien de tapes wel goed klinken wanneer het apparaat een tijdje niet gebruikt is. Ik zie ook niets aan het klepje wat er af zou kunnen:

Klep deck A

Ik vind het niet erg om zelf wat te sleutelen aan het ding (dit is tenslotte tweakers.net, niet het mediamarkt forum), maar dan moet ik wel weten waar ik moet beginnen. Computers bouw ik al sinds de jaren 90, maar cassettetechniek heb ik me nooit echt mee bezig gehouden. Dus als iemand nog iets heeft om me in de goede richting te sturen is dat erg welkom ;)

Uiteraard moet het wel financieel rendabel blijven. Zo’n ding wegbrengen voor een grote beurt van €200 bij een professional is het niet waard, dan kun je beter een nieuwe kopen. Zelfs die moderne meuk zal beter klinken dan wat ik vroeger had.
OgWok schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:50:
[...]

Het deck staat niet voor niets bij de kringloop.
Ik denk dat cassettedecks bij de kringloop staan omdat de gemiddelde mens ze allang al niet meer gebruikt en af en toe bij een opruiming de deur uit doet. Als ze kapot waren hoorden ze bij de gemeentewerf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Momenteel ben ik ook bezig met het aanschaffen van een nieuwe tweedehands cassettedeck... Ik heb bij mijn hoofd audioset al jaren een Yamaha KX-10 3 koppen deck staan... Mooi apparaat, maar helaas heeft de mijne te veel ellende en ik heb er geen zin meer in omdat nog op te knappen (een van de defecte onderdelen kom je via onderdelen sites ook niet meer aan)...

Dus nu op zoek naar wat anders en mee geboden op een Sony TC-KA6ES, maar helaas net langs de pot gepist...

Maar het goede nieuws: de beste man reviseert cassettedecks om ze daarna te verkopen met 3 maanden garantie... Momenteel was hij ook bezig met een Sony TC-K808ES die ook in verkoop komt zo bleek in een chat gesprek... Ik heb aangegeven dat ik wel interesse heb in het deck voor de prijs die hij ervoor wil hebben...

Dus nu hopen dat (zodra hij ermee klaar is) hij mijn kant op gaat komen (zonder op marktplaats te verschijnen)... :D De specificaties van dit deck liegen er niet om:
https://www.hifiengine.co...rary/sony/tc-k808es.shtml
https://www.vintagecassette.com/sony/tc-k808es

3 motoren, 3 koppen, hoge frequency response, Dolby B, C en S (HX PRO), direct drive closed loop dual capstan en 8KG schoon aan de haak... Dus nu duimen dat ik deze weet te bemachtigen en dat ik hiermee een goede deal heb als het lukt...

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 07-09-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bestaan er eigenlijk cassettedecks in de huidige afgeronde Marantz huisstijl?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:44:
Bestaan er eigenlijk cassettedecks in de huidige afgeronde Marantz huisstijl?
kort gezegd: nee...

Teac / tascam hebben nog één dubbel deck in hun catalogus... met goedkoop tanashin tn21z loopwerk (wel uitgerust met redelijke koppen, maar helaas geen metal tape ondersteuning)... dat zelfde loopwerk kom je ook vaak tegen in 20 euro boomboxen (dan helaas vaak wel uitgevoerd met slechte kwaliteit mono kop en goedkope permanente magneet voor het wissen van de tape en handmatige bediening)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:39:
[...]

kort gezegd: nee...

Teac / tascam hebben nog één dubbel deck in hun catalogus... met goedkoop tanashin tn21z loopwerk (wel uitgerust met redelijke koppen, maar helaas geen metal tape ondersteuning)... dat zelfde loopwerk kom je ook vaak tegen in 20 euro boomboxen (dan helaas vaak wel uitgevoerd met slechte kwaliteit mono kop en goedkope permanente magneet voor het wissen van de tape en handmatige bediening)...
Helaas. Ik had ineens het idee om mijn set uit te breiden met een mooi cassettedeck van de kringloop, maar dan moet het wel bij mijn moderne apparatuur passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:52:
[...]

Helaas. Ik had ineens het idee om mijn set uit te breiden met een mooi cassettedeck van de kringloop, maar dan moet het wel bij mijn moderne apparatuur passen.
gewoon een mooie yamaha 3 kopper, sony es 3 kopper of als je echt geld te besteden hebt een nakamichi dragon (nu te koop op marktplaats voor 2000 (!) euro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:54:
[...]

gewoon een mooie yamaha 3 kopper, sony es 3 kopper of als je echt geld te besteden hebt een nakamichi dragon (nu te koop op marktplaats voor 2000 (!) euro)...
Haha, wat dacht je van € 50;=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Zoek een JVC, die dingen zitten altijd onder de radar maar ze klinken echt goed (heb er meerdere gehad, nu nog ééntje in de collectie, een DD-9, superding!
Nog een voordeel, ik heb nog nooit aan een JVC hoeven sleutelen, in tegenstelling tot m'n Akai, Philips, Nakamichi's Tandbergen en Teacs.

Iets als deze bijvoorbeeld:

https://link.marktplaats.nl/m1447210202

Hoeft helemaal niet duur te zijn en dat zijn echt prima, betrouwbare decks.

Sony (zelfs de ES) kan me niet zo bekoren, heb altijd de indruk dat die dingen er een bak hoog bijliegen om maar zo fris mogelijk te klinken. Yamaha klinkt meestal prima, maar zijn duur en een Nakamichi Dragon kan ik je alleen maar aanraden als je of geld teveel hebt of enorm zin hebt om aan een verschrikkelijk apparaat te sleutelen. Als 'ie dan eenmaal goed is hoef je nooit meer een ander deck te kopen want die dingen klinken echt ontzettend mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door mentalmadnizz op 07-09-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:22:
Zoek een JVC, die dingen zitten altijd onder de radar maar ze klinken echt goed (heb er meerdere gehad, nu nog ééntje in de collectie, een DD-9, superding!
Nog een voordeel, ik heb nog nooit aan een JVC hoeven sleutelen, in tegenstelling tot m'n Akai, Philips, Nakamichi's Tandbergen en Teacs.

Iets als deze bijvoorbeeld:

https://link.marktplaats.nl/m1447210202

Hoeft helemaal niet duur te zijn en dat zijn echt prima, betrouwbare decks.

Sony (zelfs de ES) kan me niet zo bekoren, heb altijd de indruk dat die dingen er een bak hoog bijliegen om maar zo fris mogelijk te klinken. Yamaha klinkt meestal prima, maar zijn duur en een Nakamichi Dragon kan ik je alleen maar aanraden als je of geld teveel hebt of enorm zin hebt om aan een verschrikkelijk apparaat te sleutelen. Als 'ie dan eenmaal goed is hoef je nooit meer een ander deck te kopen want die dingen klinken echt ontzettend mooi.
Die eerdere JVC modellen zijn echt heel goed, super loopwerk ook. Die loopwerktechneut is daarna voor Pioneer gaan werken en heeft toen het loopwerk voor de CT-A9 ontwikkeld. Dit model is vervolgens via de CT-91, CT-93 naar de CT-95 door ontwikkeld. Er zijn mensen die de CT-95 beter vinden dan een Dragon.

Je marktplaatslinkje is een vrij gemiddeld deckje, maar voor normaal gebruik prima.

En eens v.w.b. Sony en Nakamichi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@kozue Probeer eerst eens een service manual van je Technics te pakken te krijgen, dan wordt heel veel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
OgWok schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:59:
@kozue Probeer eerst eens een service manual van je Technics te pakken te krijgen, dan wordt heel veel duidelijk.
Had ik al eens naar gezocht, maar niet gevonden. Maar ik heb nog eens een poging gedaan en heb er nu wel een van een RS-TR330R, die veel op de RS-T33R lijkt, maar dan van een bouwjaar later.

Ik weet nu hoe je de klepjes er af kunt halen en de azimuth bij kunt stellen, maar aangezien het geluid prima klinkt wanneer het apparaat een tijdje uit heeft gestaan denk ik dat die goed staat en het gewoon alleen een kwestie is van de riemen vervangen. Als die van het deck zelf net zo gaar zijn als die van de tape counter verbaast het me niets dat ie wat probleempjes heeft. In de handleiding staan schema’s over de bouw van de decks en daar staan ook de locaties van de riemen in, inclusief onderdeelnummer (RDV108ZA). Ik denk dat die wel klopt want latere decks gebruiken hetzelfde onderdeel (zoals de RS-TR474, mooi deck hoor), dus waarschijnlijk is het redelijk universeel tussen verschillende Technics modellen.

Maar dan heb ik nog wel een vraag. Waar halen jullie losse onderdelen? Aangezien cassettes redelijk verdwenen zijn uit de mainstream kun je ze misschien nog maar moeilijk krijgen. Ik heb wel deze gevonden, maar dat is eigenlijk een ander model en ze geven geen onderdeelnummer aan, dus helemaal 100% zeker dat het de juiste is ben ik ook niet. Zijn er nog andere winkels die losse tapedeck onderdelen verkopen om mee te vergelijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@kozue Vaak gebruiken fabrikanten hetzelfde loopwerk in verschillende decks. Je zult overigens versteld staan, hoe makkelijk het is een loopwerk er in zijn geheel uit te halen. Dat maak alles een stuk makkelijker.
Wel een veronderstelling, maar die gaat vaak op.

Het loopwerk van een Aiwa AD-F910 haal je er in minder dan 10 minuten uit. In een testframe van hout schroeven en dan kan je lekker afstellen.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/albums/BOX_01_7-03-2019/AD_F910_3.sized.jpg

Riempjes kan je hier vinden: klik en klik
Ook is er een bedrijf, in NL, die veel losse riempjes heeft. Dan moet je wel de omtrek tussen de motorpully en capstanvliegwiel meten met een strookje papier van bv. 2 mm breed. Er om heen leggen, vastplakken, streepje zetten, losmaken en dan de lengte meten. Het te bestellen riempje neem je dan bv. 5-10% korter.

Kleine vierkante snaartjes voor de teller kan je bij Conrad kopen in assortie zakjes.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 08-09-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:35:
[...]

Had ik al eens naar gezocht, maar niet gevonden. Maar ik heb nog eens een poging gedaan en heb er nu wel een van een RS-TR330R, die veel op de RS-T33R lijkt, maar dan van een bouwjaar later.

Ik weet nu hoe je de klepjes er af kunt halen en de azimuth bij kunt stellen, maar aangezien het geluid prima klinkt wanneer het apparaat een tijdje uit heeft gestaan denk ik dat die goed staat en het gewoon alleen een kwestie is van de riemen vervangen. Als die van het deck zelf net zo gaar zijn als die van de tape counter verbaast het me niets dat ie wat probleempjes heeft. In de handleiding staan schema’s over de bouw van de decks en daar staan ook de locaties van de riemen in, inclusief onderdeelnummer (RDV108ZA). Ik denk dat die wel klopt want latere decks gebruiken hetzelfde onderdeel (zoals de RS-TR474, mooi deck hoor), dus waarschijnlijk is het redelijk universeel tussen verschillende Technics modellen.

Maar dan heb ik nog wel een vraag. Waar halen jullie losse onderdelen? Aangezien cassettes redelijk verdwenen zijn uit de mainstream kun je ze misschien nog maar moeilijk krijgen. Ik heb wel deze gevonden, maar dat is eigenlijk een ander model en ze geven geen onderdeelnummer aan, dus helemaal 100% zeker dat het de juiste is ben ik ook niet. Zijn er nog andere winkels die losse tapedeck onderdelen verkopen om mee te vergelijken?
Mocht het niets worden met dit deck, dan is deze ook interessant als je het niet erg vindt om slechts 2 koppen te hebben:
https://www.marktplaats.n...f8dbd13&previousPage=home

Specs zien er volgens Hifiengine ook netjes uit voor een twee kopper:
https://www.hifiengine.co...ary/kenwood/kx-880d.shtml

Goede frequency response en ook nog eens lekker direct drive loopwerk waardoor het goede wow & flutter waarden heeft... Nog belangrijker: als alles direct drive (dus niet alleen de capstan, maar het gehele deck) is , dan hoef je ook nooit meer snaren te vervangen... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 08-09-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Bedankt @OgWok. Maar ik heb toch besloten om deze te bestellen. Ik heb wat handleidingen doorgespit van andere decks en deze komen overeen qua onderdeelnummers. Die site met losse riemen is me te veel gokken, en is misschien leuk voor mensen met ervaring, maar dat ben ik (nog) niet. Ik ga liever op exacte waardes af zoals nummers die overeen komen. Maar misschien is dat m’n programmeursinstinct en zou een audio tech dat anders doen ;)

Alleen het riempje voor de teller wijkt wat af (SMQ20024 ipv SMQ20022), en wat de specs van die riemen zijn kan ik nergens vinden, maar als die teller niet werkt vind ik dat niet zo erg, dus ik zie het wel. Ik kan altijd dat zakje van Conrad nog bestellen als aanvulling ;)

@rcor Het deck zelf ziet er qua specs goed uit (ik heb nu ook 2 koppen, dus dat is geen probleem). Vooral dat frequentiebereik is erg netjes.
Maar nadat zowel ik als m’n vrouw bij onze eerste aankopen op marktplaats meteen zijn opgelicht heb ik me voorgenomen nooit meer iets van die boevenhangplek te bestellen. Face 2 face zou nog een optie zijn, maar ik heb uberhaupt niet zo’n zin meer om er weer een account aan te maken, met de mogelijkheid dat je helemaal naar het andere eind van het land moet rijden om m op te halen. Bovendien weet je van zo’n advertentie niet wat de staat is van dat deck en begin ik misschien van voren af aan ;) (ook mooie beloftes over de staat zijn vaak overdreven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:25
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:35:
[...]

Welke is dat? “Lies” levert vele hits op.
True

IMDB: True Lies (1994)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor snaren en losse opnderdelen: check ook https://www.electro-andijk.nl/
En als die het niet hebben, mail ze even en ze zoeken het voor je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:23:
[...]

Helaas is dat niet altijd waar, heb een Marantz hier staan die beter uit een vergelijkende (Duitse, fatsoenlijke) test kwam ;). Hebben we het wel over de jaren 90...dat is volgens mij nog niet echt vintage. Ging daar om een Accuphase E210A.
Is dat een VV? En belangrijkere vraag, welk Marantz pareltje heb je staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Sjah schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:44:
[...]

Is dat een VV? En belangrijkere vraag, welk Marantz pareltje heb je staan?
VV?

Ik heb een Marantz PM-16 staan.
Pagina: 1 ... 87 ... 168 Laatste