Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste
Acties:
  • 1.086.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-07 07:09
noud schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
Ha Tweakers,

Wat kunnen jullie over deze Solid State Stereo Amplifier vertellen?
Is dit eentje die ik zo op de schroot kan gooien? Of is dit een collectors item?

....
Het bedrijf Standaard Radio Corp is overgenomen door Marantz, zie https://commons.m.wikimed...d_Radio_Corp._(SR),_Tokyo, als het apparaat in goede staat is zijn er vast liefhebbers voor te vinden, ik zou nog even wachten met de schroothoop.

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-07 07:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Sjah schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:23:
Over goeie speakers gesproken, wie kan me het model noemen vd B&W (weet ik zeker vanwege de gele woofer (Kevlar)) box die te zien valt (naast de bank in de hoek) in Reclame van NPORadio5.
Da's geen Kevlar, lijkt wel gewoon verkleurd karton. Vind het erg op een ondersteboven staande JBL L100 lijken :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:43
GreNade schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:59:
[...]

Ik heb precies die amp ooit nog gehad. Was niet voldoende krachtig om mijn B&W DM110's aan te sturen destijds, dus ik heb 'm weggedaan
Dat kan kloppen: volgens iemand die op de Superscope A-235 pagina van Hifiengine gereageerd heeft is deze Superscope gelijk aan zo'n Standard Radio Corp. PM-158W. En levert dan 2 x 5 Watt.

Er staat er trouwens een te koop op Marktplaats.

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• Videopac
mentalmadnizz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:43:
[...]

Da's geen Kevlar, lijkt wel gewoon verkleurd karton. Vind het erg op een ondersteboven staande JBL L100 lijken :)
Dit. Ik vind de kast ook niet B&W-achtig ogen. Het lijkt trouwens wel een subwoofer.
Waarschijnlijk even voor het plaatje neergezet door zo'n hip reclameburo.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 05:20
tJa jullie overtuigen me niet, ik vind nml. de kast wel degelijk mooi afgewerkt ogen, Rosewood ofzo, maar misschien vergis ik me . Ach misschien maar laten rusten, dit.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02:04
Videopac schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:43:
[...]

Dat kan kloppen: volgens iemand die op de Superscope A-235 pagina van Hifiengine gereageerd heeft is deze Superscope gelijk aan zo'n Standard Radio Corp. PM-158W. En levert dan 2 x 5 Watt.

Er staat er trouwens een te koop op Marktplaats.
Waren die toen niet in Nederland exclusief(?) via Allwave te koop? Die hifishopketen die geregeld stuntte met minder reguliere merken en modellen, naast het toen meer gankelijk assortiment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-07 14:39
Over goeie speakers gesproken, wie kan me het model noemen vd B&W (weet ik zeker vanwege de gele woofer (Kevlar)) box die te zien valt (naast de bank in de hoek) in Reclame van NPORadio5.
Lijkt een beetje op de B&W CDM2 (op de kop)

kingmace wijzigde deze reactie 09-04-2019 19:21 (23%)

• blissard
  • Laatst online: 20:08
@prinsvlad @G_M_C
Een groot verschil tussen elco's en filmcondensatoren is de ESR of Equivalent Series Resistance. Wikipedia: Equivalent series resistance
Door het vervangen van de elco's door filmcondensatoren is de afstemming van het filter anders geworden. Dat het anders klinkt is dus heel logisch. Hij zal (afhankelijk van het precieze filterontwerp) helderder klinken dan hiervoor omdat de tweeter en midrange nu harder staan. Nou ben ik geen purist, dus als het mooier klinkt is het beter. Het is alleen niet persee te wijten aan de hogere kwaliteit van de mooie filmcondensatoren.

• prinsvlad
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:50
blissard schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:40:
@prinsvlad @G_M_C
Een groot verschil tussen elco's en filmcondensatoren is de ESR of Equivalent Series Resistance. Wikipedia: Equivalent series resistance
Door het vervangen van de elco's door filmcondensatoren is de afstemming van het filter anders geworden. Dat het anders klinkt is dus heel logisch. Hij zal (afhankelijk van het precieze filterontwerp) helderder klinken dan hiervoor omdat de tweeter en midrange nu harder staan. Nou ben ik geen purist, dus als het mooier klinkt is het beter. Het is alleen niet persee te wijten aan de hogere kwaliteit van de mooie filmcondensatoren.
Technisch gezien heb je gelijk dat het mogelijk is dat de afstemming van het filter anders zal/kan zijn. Echter is het verschil door de lage ESR zodanig , dat dit niet voor problemen zal zorgen. Er zullen echter wel zoals ik heb kunnen constateren, minime tot kleine/lichte (verbeteringen) veranderingen voorkomen die hoorbaar zijn wat zich oa uit in een zoals je aangeeft duidelijker hoorbaar midden en hoog. Vooralsnog klinkt het prettig en dat is wat telt idd.

Dit stuk enige tijd geleden ( evenals vele andere ) gelezen ter voorbereiding :

The ESR of even a crap electrolytic when fresh is a small fraction of an ohm, at most 0.2, typically less.

In the context of an 8(ish) ohm impedance environment, this can only shift the crossover point very, very slightly; if you push the complex number math through, you are looking at changes of about 2% at most, vastly less than the tolerance obtainable in the capacitance value itself for an electrolytic.

The one place it might make a difference is the low pass section; the effect will be keep the rolloff going further above the crossover point, which is probably a good thing anyway; but this will only be an issue about five octaves or higher up; most systems are way down by then, if this frequency is even in the audio band.

To summarise; losing the ESR will not change the crossover shape significantly in almost all real world circuits.

Overigens: waarschijnlijk was een condensator op een van de filters toch ''gaar'' want soms vielen midden en hoog weg. Iets dat nu na vervanging niet meer is voorgekomen.

• blissard
  • Laatst online: 20:08
@prinsvlad Ik zie nu dat mijn informatie niet volledig was inderdaad. De ESR is bij een ELCO o.a. afhankelijk van de capaciteit. Mijn bron bekeek dat niet zo nauwkeurig.

Als ik Nichicon's tekst hier http://www.nichicon.co.jp/english/products/pdf/aluminum.pdf bekijk, dan is de ESR bij grote Elco's voor dit soort schakelingen nihil (tussen 0,1 en 0,01 ohm). Voor kleinere kan het zo gauw niet vinden, maar waarschijnlijk is het effect dan ook nihil.

Wel benieuwd waarom in de lijst van Farnell ESR's van honderden ohms worden weergegeven.
https://nl.farnell.com/w/..._BASE_VALUE_1001943_EN_GB|1

blissard wijzigde deze reactie 10-04-2019 15:10 (24%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:44
blissard schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:06:
Wel benieuwd waarom in de lijst van Farnell ESR's van honderden ohms worden weergegeven.
https://nl.farnell.com/w/..._BASE_VALUE_1001943_EN_GB|1
Ik denk dat het een eenheidsfout is en dat het niet ohm, maar mOhm moet zijn.

Zie bijvoorbeeld deze

Tabel op farnell zegt 379ohm, datasheet zegt 379mOhm :)

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:00
noud schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
Ha Tweakers,

Wat kunnen jullie over deze Solid State Stereo Amplifier vertellen?
Ooit heb ik er een in een kringloopwinkel in mijn vingers gehad. Niet gekocht, omdat mijn collectie groot genoeg is. Maar ik vind het wel een lekker simpel en stoer ontwerp.

• rcor
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:36
Zojuist ook gedeeld bij het grote vinyl topic:

Ik lees net dat Thorens met een nieuwe bandrecorder bandafspeler komt en ook enkele nieuwe platen spelers die erg veel lijken op hun jaren '70 spelers, maar wel met moderne techniek aanboord: https://www.stereonet.co....-and-more-ahead-of-munich

Ik benieuwd hoe die nieuwe spelers gaan klinken en wat ze gaan kosten... Aan het element zal het niet liggen, dat is een audio technica at-vm95e...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:14
blissard schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:40:
Nou ben ik geen purist, dus als het mooier klinkt is het beter. Het is alleen niet persee te wijten aan de hogere kwaliteit van de mooie filmcondensatoren.
Dat het beter klinkt is misschien ook te wijten aan conformation bias. Immers is het lastig te A/B vergelijken omdat het even duurt voor de boel is omgesoldeerd en in elkaar geschroefd. Maar zo gaat het (naar mijn mening) teveel op het zilverkoperelfendraad topic lijken terwijl dit topic zoveel leuker is vanwege de mooie plaatjes en restauratie bevindingen die telkens langskomen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-07 12:58
nogeeninlog schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:47:
[...]

Ooit heb ik er een in een kringloopwinkel in mijn vingers gehad. Niet gekocht, omdat mijn collectie groot genoeg is. Maar ik vind het wel een lekker simpel en stoer ontwerp.
Is 20 euro wat ik ervoor kan vragen? Of kan ik er meer voor vragen?

• kingmace
noud schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:07:
[...]

Is 20 euro wat ik ervoor kan vragen? Of kan ik er meer voor vragen?
Vind ik een heel reeel bedrag, 25 euro ook. Gewoon op MP gppoien met vraagrpijs 25 en op bieden zetten.

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-07 12:58
Hij staat al op voor 20 en is soort van verkocht....:(

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-07 09:33
rcor schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:42:
Zojuist ook gedeeld bij het grote vinyl topic:

Ik lees net dat Thorens met een nieuwe bandrecorder bandafspeler komt en ook enkele nieuwe platen spelers die erg veel lijken op hun jaren '70 spelers, maar wel met moderne techniek aanboord: https://www.stereonet.co....-and-more-ahead-of-munich

Ik benieuwd hoe die nieuwe spelers gaan klinken en wat ze gaan kosten... Aan het element zal het niet liggen, dat is een audio technica at-vm95e...
EUR 800 voor de platenspeler en...slik....EUR 12.000 (!) voor de R2R.

Ik dacht even dat het een typfout was, maar blijkbaar is de R2R een handgemaakt product met een oplage van maar 100 stuks.

Bron: jouw link

• Behremoth
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18:27
Onlangs heb ik onderstaande speakers gevonden op de zolder van mijn ouders.
Maar ik vind nergens iets terug van de fabrikant of type. Volgens mij is dit High-Tech HT03?

Kan iemand mij helpen met het terugvinden van deze speaker en of het de moeite is om deze te laten herstellen?

http://i64.tinypic.com/rk8zsw.jpg
http://i68.tinypic.com/15g71hs.jpg

Grotere foto's:
http://nl.tinypic.com/vie...=2hdqfmh&s=9#.XLQ9y-gzaUk
http://nl.tinypic.com/vie...=11masjn&s=9#.XLQ9zOgzaUk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Behremoth schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:18:
Maar ik vind nergens iets terug van de fabrikant of type. Volgens mij is dit High-Tech HT03?

Kan iemand mij helpen met het terugvinden van deze speaker en of het de moeite is om deze te laten herstellen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Grotere foto's:
http://nl.tinypic.com/vie...=2hdqfmh&s=9#.XLQ9y-gzaUk
http://nl.tinypic.com/vie...=11masjn&s=9#.XLQ9zOgzaUk
evilution in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 00:20
Behremoth schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:18:

Is dat merk niet uit dezelfde tijd als het merk SuperTech (ook wel Superpech genoemd)?
De jaren 80 & 90 van de vorige eeuw.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:56
Als het 'high tech' heet, zal het vast geen 'high tech' zijn. Vast leuk om zelf aan te hobby'en, maar geld uitgeven aan 'laten herstellen', dat zou ik er zeker niet mee doen.

Punctuality is the politeness of kings

• Behremoth
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18:27
oké, bedankt voor de antwoorden!
Herstellen zal het dan alvast niet worden

• proditaki
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-07 14:21

Ik gebruik nog de Philips MFB 541 speakers.(plaatje van internet).

Daarnaast heb ik voor m'n vriendin een philips bx594a buizenradio (omstreeks 1950) omgebouwd voor gebruik met internet radio en Spotify connect.

PSN: proditaki specs

• rcor
proditaki schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:41:
[Afbeelding]
Ik gebruik nog de Philips MFB 541 speakers.(plaatje van internet).

Daarnaast heb ik voor m'n vriendin een philips bx594a buizenradio (omstreeks 1950) omgebouwd voor gebruik met internet radio en Spotify connect.
Mooie MFB speakers... Jammer dat je die mooie buizenradio hebt omgebouwd... Dit was niet nodig om internet radio op 'm te krijgen, evenals Spotify... Gewoon een audio streamer met ingebouwde spotify en internet radio kopen die ook nog analoge tulp uit heeft...

Bij een setje tulpkabels de stekkers eraf knippen aan één zijde en dan van zowel de linker als het rechter kanaal de min / aarde pool met elkaar verbinden in een kroonsteen... Doe het zelfde met het gedeelte waar het signaal op zit... Aan de andere kant van de kroonsteen verleng je de boel met een luidsprekersnoer en op het uit einde van deze kabel plaats je 8mm dikke bananen pluggen... Daarna aansluiten op de bandrecorder ingang van de buizenradio en genieten maar!...

Voilà, oude radio intact en toch moderne techniek er bij... Zo doet rcor dat ook met een CD-speler en cassettedeck die middels een mengpaneel beiden met de buizenradio's verbonden worden... :)

rcor wijzigde deze reactie 15-04-2019 12:10 (4%)

• proditaki
rcor schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:08:
[...]

Mooie MFB speakers... Jammer dat je die mooie buizenradio hebt omgebouwd... Dit was niet nodig om internet radio op 'm te krijgen, evenals Spotify... Gewoon een audio streamer met ingebouwde spotify en internet radio kopen die ook nog analoge tulp uit heeft...

Bij een setje tulpkabels de stekkers eraf knippen aan één zijde en dan van zowel de linker als het rechter kanaal de min / aarde pool met elkaar verbinden in een kroonsteen... Doe het zelfde met het gedeelte waar het signaal op zit... Aan de andere kant van de kroonsteen verleng je de boel met een luidsprekersnoer en op het uit einde van deze kabel plaats je 8mm dikke bananen pluggen... Daarna aansluiten op de bandrecorder ingang van de buizenradio en genieten maar!...

Voilà, oude radio intact en toch moderne techniek er bij... Zo doet rcor dat ook met een CD-speler en cassettedeck die middels een mengpaneel beiden met de buizenradio's verbonden worden... :)
Dat was het idee
Maar er waren verschillende buizen kapot en de afstelknop was ook stuk.( En wie weet wat nog meer stuk was)

• nogeeninlog
rcor schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:08:
[...]

Bij een setje tulpkabels de stekkers eraf knippen aan één zijde en dan van zowel de linker als het rechter kanaal de min / aarde pool met elkaar verbinden in een kroonsteen... Doe het zelfde met het gedeelte waar het signaal op zit... Aan de andere kant van de kroonsteen verleng je de
Kun je daar een plaatje van laten zien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@nogeeninlog Zo moeilijk is het toch niet? ;) @rcor bedoeld dus de min / aarde massa pool, omhullende buitenste geleider van de kabel, de massa van beide signaalkabels kunnen bij elkaar gebonden worden in een kroonsteentje. De kern van het linker en rechter signaalkabel, moeten beide in een apart kroonsteentje.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

Signaalkabels met kroonsteentjes.. Brrr.. het hoeft niet allemaal van zilver, maar een beetje kwaliteit mag ook wel, hè ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• nogeeninlog
Lip schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:25:
@nogeeninlog Zo moeilijk is het toch niet? ;) @rcor de min / aarde massa pool, omhullende buitenste geleider van de kabel, de massa van beide signaalkabels kunnen bij elkaar gebonden worden in een kroonsteentje. De kern van het linker en rechter signaalkabel, moeten beide in een apart kroonsteentje.
kijk, dat snap ik. :)
Lip en Janneke taal!

• rcor
kraats schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:36:
Signaalkabels met kroonsteentjes.. Brrr.. het hoeft niet allemaal van zilver, maar een beetje kwaliteit mag ook wel, hè ;)
Ik ben er ook geen fan van, maar bij buizen spul is dat het enige wat mogelijk is... Als iemand een kant en klare oplossing heeft om die Philips / Aristona bussen aan de achterzijde om te vormen naar tulp aansluiting houd ik mij warm aanbevolen...

@nogeeninlog Foto volgt van een willekeurige kabel... Ik heb er ook zo een gemaakt met een 3,5mm jack plug... Handig om je tablet of telefoon te verbinden met de buizen radio...

Let wel op: moderne audio apparaten hebben een hogere uitgangssignaal dan die oude buizen bandrecorders en pickups... Dus soms is het verstandig om er een simpel mengpaneel er tussen te leggen waarmee je het lijn uitgangssignaal wat kunt verlagen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer deze eens: https://shop.mfbfreaks.co...aar-2x-tulp-aansluikabel/ ;)
Ze hebben ze ook in 7 pins, dan gaan ze automatisch aan en uit ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:22:
Leuk bedacht, maar sommige buizen radio's zoals die Philips hebben geen 5 polige din stekker... De Aristona heeft wel een 5-polige din plug en die gebruik ik op dit moment ook, naast de oude 8mm bussen...

Enfin, enkele foto's van de kabels en een leuk filmpje waarop je de twee buizen radio's (er is nog een derde, maar die staat nu er niet bij)... Beiden aangezet en de Aristona is te horen (let niet op de overige spullen, want die liggen daar tijdelijk ivm opknappen andere ruimte op de tweede etage)... Op de tuner zit nu ruis omdat ik de antenne even bij mijn nieuwe tweedehands vintage Philips set heb neergelegd... Kwaaltje bij enkele buizenradio's: de tuner knop mechaniek slipt bij sommige radio's waardoor hij niet goed af te stemmen valt... Zo'n Akai AT93L zorgt er dan voor dat ik voorlopig toch radio kan luisteren (en dan ook nog wat meer zenders kan ontvangen omdat deze niet eindig bij 100Mhz, maar bij 108Mhz)...

Filmpje van het buizen spul spelend op CD (via Marantz Bluray speler), cassettebandje (via Onkyo TA-201 cassettedeck) en tuner (Akai AT-93L). Link naar mijn OneDrive waar aldaar tijdelijk het filmpje te zien zal zijn:
https://1drv.ms/v/s!AjyPWc5C-j6Oh7YkaJBBi1FiLRMmrA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

The Eagle schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:22:
B&O apparatuur gebruikt 7-polig DIN voor die schakelcommando's, MFB's hebben gewoon 5-polig DIN met een schakelbare inschakelautomaat :)
rcor schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:18:
[...]

Ik ben er ook geen fan van, maar bij buizen spul is dat het enige wat mogelijk is... Als iemand een kant en klare oplossing heeft om die Philips / Aristona bussen aan de achterzijde om te vormen naar tulp aansluiting houd ik mij warm aanbevolen...
Gewoon netjes twee banaanpluggen aan een stukje signaalkabel solderen, en als je het écht goed wil doen moet je de signaalkant voor ieder kanaal voorzien van een weerstandje om geen rare impedantieproblemen te krijgen.

• proditaki
Nog een ander vraagje.
Ik heb nog een Philips buizenradio met een DiN aansluiting.

Kan ik met zo'n plug gewoon RCA aansluiten?

proditaki wijzigde deze reactie 16-04-2019 11:58 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:56
Ja, maar let even op of de tulppluggen aangesloten zijn als input of als output. Die DIN-aansluiting kan namelijk beide functies tegelijk vervullen.

Punctuality is the politeness of kings

• proditaki
dreamscape schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:56:
Ja, maar let even op of de tulppluggen aangesloten zijn als input of als output. Die DIN-aansluiting kan namelijk beide functies tegelijk vervullen.
Ah ok dank. Goeie aanvulling :)

Edit: Lekker dat het er niet bij staat op de site waar ze de kabels verkopen :(

Edit 2: ze zeggen dat de kabel als ingang en uitgang gebruikt kan worden?? :?

proditaki wijzigde deze reactie 16-04-2019 12:45 (21%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

proditaki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:58:
[...]
Ah ok dank. Goeie aanvulling :)

Edit: Lekker dat het er niet bij staat op de site waar ze de kabels verkopen :(
@proditaki, dan uit voorzorg maar zoiets bestellen, altijd raak?

A smile a day....

• proditaki
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]
Ja die zag ik inderdaad ook staan. Ongeveer net zo duur ook. Denk dat dat het wordt.

• rcor
proditaki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:45:
[...]

Ja die zag ik inderdaad ook staan. Ongeveer net zo duur ook. Denk dat dat het wordt.
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad de 5-polige stekker die je nodig hebt... Dus dat moet goed gaan komen!

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

@proditaki En let er even op dat er vroeger geen echte standaard was op welk niveau het ingangssignaal moest zijn. Het kan zijn dat het signaal van bijvoorbeeld een CD-speler veel te hard is. Dan kun je er nog een aparte verzwakker tussen plaatsen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• proditaki
kraats schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:11:
@proditaki En let er even op dat er vroeger geen echte standaard was op welk niveau het ingangssignaal moest zijn. Het kan zijn dat het signaal van bijvoorbeeld een CD-speler veel te hard is. Dan kun je er nog een aparte verzwakker tussen plaatsen.
Yes las al zoiets. De bron zal een Raspberry pi zijn. Daarvan kan ik het volume regelen, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

OgWok

U.N.C.L.E.

Weer even wat harde techniek, AIWA AD-F800 cassettedeck opname potmeter restauratie:

http://super-moem.pointclark.net/albums/BOX_01_7-03-2019/DSC00482a.sized.jpg

Pertinax plaatje is net naast de witte lijn gebarsten. Hopelijk te repareren met Bison zilverlijm. Overigens is alleen de buitenste koolstofbaan helemaal door....

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• kingmace
OgWok schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:46:
Weer even wat harde techniek, AIWA AD-F800 cassettedeck opname potmeter restauratie:

[Afbeelding]

Pertinax plaatje is net naast de witte lijn gebarsten. Hopelijk te repareren met Bison zilverlijm. Overigens is alleen de buitenste koolstofbaan helemaal door....
Kun je geen vervangende potmeter voor deze vinden?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

kingmace schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:18:
[...]

Kun je geen vervangende potmeter voor deze vinden?
Heb al Ge-googled, maar nee, nog niet. Het is een stereo potmeter in een monohuis met afzonderlijke assen voor L/R.

http://super-moem.pointclark.net/albums/BOX_01_7-03-2019/Schermafbeelding_2019_04_16_om_08_18_10.png

Hopelijk gaat de zilverlijm werken.....

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

Acties:
  • +1Henk 'm!

• proditaki
OgWok schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:43:
[...]

Heb al Ge-googled, maar nee, nog niet. Het is een stereo potmeter in een monohuis met afzonderlijke assen voor L/R.

[Afbeelding]

En zoiets dan?
https://nl.mouser.com/ALP...N-9q0yp?P=1yat9lgZ1z0zlgm

• kingmace
OgWok schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:43:
[...]

[Afbeelding]

Heb vast nog wel zoiets liggen maar alles ligt in de opslag het komende half jaar vanwege verbouwing :'(
Ik sloop altijd de potmeters uit casstedecks en versterkers die naar grof vuil gaan.

• proditaki
Edit: ik weet inmiddels wat de radio nog doet. Vrij weinig :P

Morgen nog een buizenradio ophalen. Ligt bij een collega weg te stoffen.

Het is een philips b6x04a ben benieuwd of en wat ie nog doet :)

proditaki wijzigde deze reactie 18-04-2019 17:08 (19%)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zilverlijm heeft gewerkt:
http://super-moem.pointclark.net/albums/BOX_01_7-03-2019/DSC00484a.jpg

Heb ook met een Ohmmeter gemeten en het verloop L/R van de potmeter is netjes, geen getallen die schokken of plotseling omhoog of omlaag gaan. Wel even afwachten, of het ingebouwd ook netjes regelt.
Heb er vertrouwen in.

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:14
OgWok schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:47:
Zilverlijm heeft gewerkt:
[Afbeelding]

Heb ook met een Ohmmeter gemeten en het verloop L/R van de potmeter is netjes, geen getallen die schokken of plotseling omhoog of omlaag gaan. Wel even afwachten, of het ingebouwd ook netjes regelt.
Heb er vertrouwen in.
Hoe heb je het plaatje zelf gelijmd? Want kan het zijn dat door de druk vd slepers op de sporen de barst in het plaatje weer wordt opengeduwd?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mekkieboek schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:08:
[...]

Hoe heb je het plaatje zelf gelijmd? Want kan het zijn dat door de druk vd slepers op de sporen de barst in het plaatje weer wordt opengeduwd?
Heb het goed bekeken. De slepers drukken maar heel lichtjes op de koolstofbanen. Er is niets te zien dat het barstje verder wordt open gedrukt als de slepers voorbijkomen. Verder houden de omgebogen lippen van het huis het zaakje stevig bij elkaar.

• proditaki
Weet iemand waar ik de buizenradio kan laten nakijken (als in, wat is er stuk en moet vervangen worden) in de buurt van Arnhem?

Eventueel onderdelen vervangen etc lukt wel, maar de diagnose is niet echt my cup of tea.

Ik wil vaststellen of het spelend maken in de huidige staat nog financieel verantwoord is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

proditaki schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:40:
Weet iemand waar ik de buizenradio kan laten nakijken (als in, wat is er stuk en moet vervangen worden) in de buurt van Arnhem?

Eventueel onderdelen vervangen etc lukt wel, maar de diagnose is niet echt my cup of tea.

Ik wil vaststellen of het spelend maken in de huidige staat nog financieel verantwoord is.
Staat me bij dat @Ad de Jong daar ergens een adresje wist :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• proditaki
The Eagle schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:42:
[...]

Staat me bij dat @Ad de Jong daar ergens een adresje wist :)
Tnx voor de tip.
Van het weekend de radio maar eens helemaal stofvrij maken, tis een aardige stofbende :)

Ik begrijp dat degene van wie ik de radio heb deze heeft "getest" in de huidige toestand voordat hij hem meegenomen heeft voor me. Ik ben bang dat er daardoor eea gesneuveld is :(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dan zal ik mij ook maar even melden :)
Een vriend heeft me een paar maanden terug aangestoken met het hifi virus en gezien mijn recente verhuizing ben ik begonnen met een hifi setup op een... Soort van droog-brood-en-water budget.

Begonnen met een mooi setje speakers, de JLB LX700 mkII:
http://oi68.tinypic.com/13z0n0x.jpg
(Foto van internet)
op de kop getikt voor €70, komt een prima geluid uit maar de foamrandjes waren wel ernstig versleten:
http://oi67.tinypic.com/2zojdyv.jpg
Dus gelijk maar vervangen voor nieuwe d:)b :
http://oi63.tinypic.com/2eldue1.jpg

Dit hele zooitje hangt momenteel aan een 40 jaar oude Teac BX-300, die het overigens nog steeds perfect doet!
http://oi67.tinypic.com/dyq8tj.jpg
(Foto van internet)

Afgezien van dit nog een paar erg on-vintage onderdelen er tussen: een Musical Fidelity V-DAC voor het geluid van de TV en een Gramofon om te streamen, wat een heerlijke combinatie van moderne en ouderwetse (degelijke) techniek :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor mij ook een nieuw stukje vintage: Sony EP90ES Surround Processor om het AC3-RF signaal van mijn laserdisc om te zetten naar AC3 dolby digital.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-07 07:09
Wintervacht schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:43:
Dan zal ik mij ook maar even melden :)
Een vriend heeft me een paar maanden terug aangestoken met het hifi virus en gezien mijn recente verhuizing ben ik begonnen met een hifi setup op een... Soort van droog-brood-en-water budget.

Begonnen met een mooi setje speakers, de JLB LX700 mkII:
[Afbeelding]
(Foto van internet)
op de kop getikt voor €70, komt een prima geluid uit maar de foamrandjes waren wel ernstig versleten:
[Afbeelding]
Dus gelijk maar vervangen voor nieuwe d:)b :
[Afbeelding]

Dit hele zooitje hangt momenteel aan een 40 jaar oude Teac BX-300, die het overigens nog steeds perfect doet!
[Afbeelding]
(Foto van internet)

Afgezien van dit nog een paar erg on-vintage onderdelen er tussen: een Musical Fidelity V-DAC voor het geluid van de TV en een Gramofon om te streamen, wat een heerlijke combinatie van moderne en ouderwetse (degelijke) techniek :)
Die foamranden kun je vervangen, als je googelt op jbl lx 700 foam ring kom je eental winkels tegen, op Youtube kom je instructies tegen Niet goed gelezen, heb je al gedaan 8)7

• The Eagle

The Eagle

LoCuTuS2000 schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:39:
Voor mij ook een nieuw stukje vintage: Sony EP90ES Surround Processor om het AC3-RF signaal van mijn laserdisc om te zetten naar AC3 dolby digital.

[Afbeelding]
Ah, toch gelukt dus. Nice :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 21:49

LoCuTuS2000

Resistance is futile

The Eagle schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:26:
[...]

Ah, toch gelukt dus. Nice :)
Ja ben blij! Via Facebook uiteindelijk van een mede verzamelaar van laserdisc uit België. Super cool! En 1/3e van de marktplaats prijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wetend wat dat spul op MP doet is dat dan idd een goede deal. Voor dat geld kun je dat mog wel doen ja :)

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:40
Die prijzen op Marktplaats slaan tegenwoordig nergens meer op.
Ik weet dat vintage audio meer waard is tegenwoordig maar waar je een jaar geleden nog geen €15,- voor kreeg vragen ze tegenwoordig €500,- of meer.
Gewoon belachelijk.

Mijn profiel op Discogs

• The Eagle

The Eagle

Oud = WDGEVG. Dus ja, dan krijg je dat soort effecten. Mijn Thorens TD160 met shitload aan accesoires heb ik ooit voor 25 euro overgenomen van een oud collega. Is nu ongereviseerd ca 150 euro waard. Mist helaas de stofkap. Mocht die vinylhype ooit overwaaien, krijg ik hem voor 15 euro nog niet gesleten.

Het is dat ik mijn cassettedeck nog steeds niet van nieuwe snaren heb kunnen voorzien (wie zat er hier ook weer regio Den Bosch en deed dat voor de hobby?) anders had ik wellicht ook weer mijn oude Panasonic walkman van stal gehaald.

• Ad de Jong
Regio Nijmegen die weet je maar in regio Den Bosch als hobby.... geen idee.

Mijn profiel op Discogs

• Neerio
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-07 08:43

Neerio

bezorgt ook bij regen

Ik volg dit topic al lang. Nu zelf maar eens een foto plaatsen van de collectie

Sansui sp 1200
Aantal wharfedales (voor de sier)
B&W 202 ( niet echt vintage)
Canton vloerstaanders
En nog wat losse meuk

Momenteel alleen sp 1200 aangesloten op een oude nad versterker met een mirage mm8 als sub

Neerio wijzigde deze reactie 26-04-2019 18:49 (5%)
Reden: Betere foto

HDD 6320 is LIeeev

• RemiB
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-07 11:42
Zat er ook naar te kijken, maar volgensmij is dit gewoon een niet bestaand, computer generated model. Herken er geen B&W in in ieder geval.

• Neerio
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-07 08:43

Neerio

bezorgt ook bij regen

Krk staat bekend om zijn gele woofers
https://www.musiciansfrie...-3-powered-studio-monitor

Neerio wijzigde deze reactie 24-04-2019 14:13 (12%)

HDD 6320 is LIeeev

• DeVins
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-07 10:04
proditaki schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:45:
[...]

Tnx voor de tip.
Van het weekend de radio maar eens helemaal stofvrij maken, tis een aardige stofbende :)

Ik begrijp dat degene van wie ik de radio heb deze heeft "getest" in de huidige toestand voordat hij hem meegenomen heeft voor me. Ik ben bang dat er daardoor eea gesneuveld is :(
Nooit zomaar de stekker er in doen om te kijken wat 'ie doet. Beste even een gloeilamp van 40 of 60 watt in serie met het netsnoer doen, fel oplichten is foute boel.

Op www.gloeidraad.nl zitten aardig wat liefhebbers. Reparatie van een buizenradio is vaak niet duur, tenzij er een trafo gesneuveld is oid.

antihipsteralliance

• proditaki
DeVins schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:26:
[...]

Nooit zomaar de stekker er in doen om te kijken wat 'ie doet. Beste even een gloeilamp van 40 of 60 watt in serie met het netsnoer doen, fel oplichten is foute boel.

Op www.gloeidraad.nl zitten aardig wat liefhebbers. Reparatie van een buizenradio is vaak niet duur, tenzij er een trafo gesneuveld is oid.
Bedankt voor de tips. Zodra ik de radio goed schoon gemaakt heb e.d. zal ik een update plaatsen :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Een nieuwe aanwinst, new old stock AKG K280 uit 1988. Heel blij mee. Lag al 31 jaar in Oostenrijkse winkel.

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
Xabre schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een nieuwe aanwinst, new old stock AKG K280 uit 1988. Heel blij mee. Lag al 31 jaar in Oostenrijkse winkel.
Geweldig! Nieuw gekocht in die winkel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Damn, das een mooie vondst. Wat vroegen ze er voor als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:27

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Vandaag op de bevrijdingsmarkt een JVC KD-A33E gehaald.
Eenmaal thuis, loopt die ding aan.
Ik kan gewoon cassette bandje afspelen, forwarden etc maar het lijkt alsof het ding aanloopt of tegen chassis dreunt. Lol, wat zou er aan de hand zijn. Volgens internet zou het ding twee motoren hebben.
Als ik heb cassetteband eruit haal, stopt het dreunen.

Ontopic: een receiver uit de jaren 80 van Marantz voor mijn ouders gehaald nadat ik hun 40 jaar oude, versterker PM310 had gesloopt met een kortsluiting bij transistor.

MedionAkoya wijzigde deze reactie 06-05-2019 22:58 (15%)

Civiele Techniek...nog bezig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@MedionAkoya Lastig te zeggen wat er kan zijn zonder meer info/foto's. Download eerst eens het service manual van de KD-A33E zodat je kan zien hoe alles in elkaar zit. Kap eraf en rustig kijken. Nieuwe snaren en tussenrol rubber zijn waarschijnlijk het eerste wat er te doen is.

Nog een deck uit de Fe-Cr tijd (rond 1980).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
Videopac schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Geweldig! Nieuw gekocht in die winkel?
Yes, gloed nieuw.
The Eagle schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:09:
Damn, das een mooie vondst. Wat vroegen ze er voor als ik vragen mag? :)
Was 100 euro. Niet een koopje maar had het er graag voor over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is nog steeds geen geld imho.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Haarscheur in vliegwiel / fly wheel van JVC. Mogelijk extra schade door dreunen tegen chassis.

Alle rubbers zijn intact, hooguit uitgerekt.
Nu nog uitzoeken hoe je de vliegwiel wat meer ruimte geeft. Bij draaien voelde dat de wiel duidelijk tegen de chassis aanschuurt.
Iemand een oplossing?

Wat een pech. Want een Cassette Deck (o.a. SD 1020) van Marantz was veel makkelijker te onderhouden dan een JVC.

MedionAkoya wijzigde deze reactie 06-05-2019 23:27 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

MedionAkoya schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:34:
Haarscheur in vliegwiel / fly wheel van JVC. Mogelijk extra schade door dreunen tegen chassis.
[Afbeelding: Haarscheur vliegwiel]
Alle rubbers zijn intact, hooguit uitgerekt.
Nu nog uitzoeken hoe je de vliegwiel wat meer ruimte geeft. Bij draaien voelde dat de wiel duidelijk tegen de chassis aanschuurt.
Iemand een oplossing?

Wat een pech. Want een Cassette Deck (o.a. SD 1020) van Marantz was veel makkelijker te onderhouden dan een JVC.
Lijkt wel of het vliegwiel er scheef in zit. Kan gescheurd zijn door heel hard neerzetten, maar met veronderstellingen kan je niet veel repareren.
Loopwerk eruit, vliegwiel eruit en kijken of die echt scheef is door een breuk; kromme capstanas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

OgWok schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:12:
[...]

Lijkt wel of het vliegwiel er scheef in zit. Kan gescheurd zijn door heel hard neerzetten, maar met veronderstellingen kan je niet veel repareren.
Loopwerk eruit, vliegwiel eruit en kijken of die echt scheef is door een breuk; kromme capstanas.
_/-\o_
Ik heb de vliegwiel opnieuw geplaatst.
Nu is het getril weg, maar band speelt nu slomer af en rechterkanaal is wat minder. 8)7 ;w
Ik zal nog naar kijken of de trimmer ook gevoeligheid van de geluid bepaald of de leeskop schoonmaken (nee, dat had ik nog niet gedaan).

MedionAkoya wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:04 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kingmace
Xabre schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Yes, gloed nieuw.

[...]

Was 100 euro. Niet een koopje maar had het er graag voor over.
Veel belangrijker, hoe klinkt hij?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
kingmace schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:45:
[...]

Veel belangrijker, hoe klinkt hij?
Als vergelijkingsmateriaal heb ik een K271 mk1 en een K240 studio. Die laatste was mijn favoriet. Tot de K280 dus, deze is net iets verfijnder en neutraler maar vooral 'luchtiger', ook het draagcomfort is beter als de K240 vind ik, ondanks dat hij zwaarder is zit deze lekkerder op m'n hoofd. De K280 is m'n nieuwe topper.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Welke nieuwe cassettes gebruiken jullie?
Ik zie dat Maxell UR de goedkoopste is. Maar dat is volgens mij niet wat jullie gebruiken.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

MedionAkoya schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:44:
Ik zie dat Maxell UR de goedkoopste is. Maar dat is volgens mij niet wat jullie gebruiken.
Ik gebruik amper nieuwe cassettes. Heb nog wat NOS BASF Chrome Maxima liggen en een stapeltje nieuwe TDK MA-XG's maar als ik iets opneem pak ik eigenlijk altijd een gebruikt bandje van de stapel. Heb bakken vol SA90, UDXL etc. en die ouwe bandjes zijn nog prima.

• MedionAkoya

MedionAkoya

mentalmadnizz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Ik gebruik amper nieuwe cassettes. Heb nog wat NOS BASF Chrome Maxima liggen en een stapeltje nieuwe TDK MA-XG's maar als ik iets opneem pak ik eigenlijk altijd een gebruikt bandje van de stapel. Heb bakken vol SA90, UDXL etc. en die ouwe bandjes zijn nog prima.
Geen achteruitgang op kwaliteit? De gebruikte bandjes zijn bij de kringloop 10 cent per stuk.
Dat betekent dat de reel to reel ook te hergebruiken zijn. (ze zijn trouwens een euro per stuk in de kringloop o.a. Philips, BASF etc). Het apparaat zelf is 300 keer duurder. :'(

Ach ja, ik kom maar uit '94. Dus toen waren CD's al populairder, althans dat denk ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kingmace
Ik gebruik voornamelijk oude TDK SA en SA-X cassettes uit rond 1980 omdat ik die het mooist vind. Ik heb zelf nog ruim 200 gesealde casettes liggen (vnl TDK SA) voor het geval dat :)

http://vintagecassettes.com/tdk/tdk_files/tdk_year/image2088.jpg

kingmace wijzigde deze reactie 09-05-2019 18:20 (8%)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

MedionAkoya schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Geen achteruitgang op kwaliteit? De gebruikte bandjes zijn bij de kringloop 10 cent per stuk.
Dat betekent dat de reel to reel ook te hergebruiken zijn. (ze zijn trouwens een euro per stuk in de kringloop o.a. Philips, BASF etc). Het apparaat zelf is 300 keer duurder. :'(

Ach ja, ik kom maar uit '94. Dus toen waren CD's al populairder, althans dat denk ik.
Nope, een goed bewaard bandje in een goed cassettedeck doet het vandaag de dag nog prima :)

Wel even goed op merk/type letten, oude BASF (die oranje) zijn bijvoorbeeld niet zo heel goed meer. Gewoon eens proberen :)

• MedionAkoya

MedionAkoya

mentalmadnizz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Nope, een goed bewaard bandje in een goed cassettedeck doet het vandaag de dag nog prima :)

Wel even goed op merk/type letten, oude BASF (die oranje) zijn bijvoorbeeld niet zo heel goed meer. Gewoon eens proberen :)
BASF LH SM? Jammer, ik vond bij een huisontruiming tientallen oranje BASF cassettes.

• Videopac
mentalmadnizz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Netjes. Die ongebruikte MA-XG’s zijn wel wat waard, lijkt me. Die hebben toch een metalen behuizing?

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:44
Zijn bandjes nog wat waard tegenwoordig? Ik heb nog een verhuisdoos vol met (on)gebruikte cassettes die ik best aan klein geld wil maken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

TDK SA en Sony UX; af en toe een Maxell MX. Vaak gebruikte TDK SA's en Maxell's, die zijn ook op hoge leeftijd nog prima. Laatst 10 Kruidvat Chroom C90 gekocht bij de Kringloop (nieuw), maar die zijn iets minder. Vooral nu en dan een dropout.

OgWok wijzigde deze reactie 10-05-2019 07:59 (14%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik heb mezelf een nieuw oud setje cadeau gedaan :9~

De Technics C01 serie, tuner, voor/eindversterker en een losse power supply. En iets grotere speakers (Technics SB-F2 ipv F1) om m'n buren gek te maken })

Ik vind het zo mooi dat het ongeveer veertig jaar oud is maar er totaal niet oubollig uitziet. En het geluid dat er uitkomt is hartstikke goed. Bijkomend voordeel is dat de brom uit m'n platenspeler nu ook verdwenen is terwijl er verder niks is veranderd. Schijnbaar was de aarding toch niet helemaal goed. Misschien dat ik op termijn nog upgrade naar een SL-7 of SL-10 platenspeler.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:08:
Zijn bandjes nog wat waard tegenwoordig? Ik heb nog een verhuisdoos vol met (on)gebruikte cassettes die ik best aan klein geld wil maken :P
Met de hipsters van tegenwoordig waarschijnlijk wel. In de jaren tachtig vond ik de kwaliteit van cassettes al onder de maat. Ik heb wel een oude CD van genesis gescoord eentje van voor de loudness war en de remaster ellende. Deze lijkt tenminste op de LP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mentalmadnizz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Deze waren ook niet zo best.....

http://vintagecassettes.com/oem/oem_files/image8935.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
Ik heb nog een paar van die rode BASF cassettes. Slechtste die ik had waren Sony CHF, TDK D en Maxell UL/UR en TDK SF.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:43
TDK SA90 ❤️

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjah
Sa-x was nog wel slag beter. En metall van TDK roelde, ooit 1 van gehaald, wat dudelijk boven mijn stand was (dat budget dan).

• GiLeX
  • Niet online
Hier werden en worden vooral de Maxell XLII 90 gebruikt,
Heb verschillende uitvoeringen liggen. (vierkant venster en ovaal venster)
En een paar TDK MA-X 90

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ad de Jong
TDK all the way hier... met name de SA en SA-X.
;-)

Mijn profiel op Discogs

• Sjah
Dan kennen jullie nog wel die reclame van TDK op SKYchannel: it's lonely at the top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Videopac
Ben ooit nog op de Firato lid geworden van de TDK tapeclub.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kingmace
PS de site http://vintagecassettes.com is erg leuk, Mooie foto's van super veel cassette's op jaartal en merk.
Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True