Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste
Acties:
  • 1.086.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet iemand hier een goedkoop en betrouwbaar adres om een casettedeck te fixen in de regio Den Bosch?
Vintro Media ken ik, maar die rekenen al richting de 50 a 100 euro en dat is me eigenlijk al veel te veel :/
En zelf doen: zou kunnen, maar dan ben ik sowieso al 30 euro verder voor een nieuwe snarenset plus olie, en weet ik niet of ik nog dingen af moet stellen en zo ja hoe dan. Plus dat was eigenlijk het volledige bedrag wat ik ca wilde besteden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:17
"If you pay peanuts, ... "

;)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:30
The Eagle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:30:
Weet iemand hier een goedkoop en betrouwbaar adres om een casettedeck te fixen in de regio Den Bosch?
Vintro Media ken ik, maar die rekenen al richting de 50 a 100 euro en dat is me eigenlijk al veel te veel :/
En zelf doen: zou kunnen, maar dan ben ik sowieso al 30 euro verder voor een nieuwe snarenset plus olie, en weet ik niet of ik nog dingen af moet stellen en zo ja hoe dan. Plus dat was eigenlijk het volledige bedrag wat ik ca wilde besteden ;)
Wat is het probleem en om wat voor deck (merk/type) gaat het?
(NB: ik woon in Den Bosch)

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• The Eagle

The Eagle

Pioneer CT-W720R. Zie verder The Eagle in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
Geld van de aankoop heb ik destijds netjes teruggekregen maar een vergelijkbaar deck vinden is vrij lastig zo blijkt :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-07 07:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

VHS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:11:
[...]

Mooi spul maar te oud om nog geld voor te betalen. Jammer dat je dergelijk spul NU niet nieuw kunt kopen.
Hoezo te oud om nog geld voor te betalen? Mechanisch gaat er niet veel mis mee en de elektronica is eenvoudig te reviseren en daarna weer klaar voor 40+ jaar plezier.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:13:
Pioneer CT-W720R. Zie verder The Eagle in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
Geld van de aankoop heb ik destijds netjes teruggekregen maar een vergelijkbaar deck vinden is vrij lastig zo blijkt :/
Ben niet zo'n liefhebber van dubbele decks, maar dit is wel iets speciaals uit de nadagen van de cassette. En weinig te koop.
Zou je eens een foto willen posten van het binnenwerk?

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Xfile
  • Laatst online: 21-06 00:20
allylandry15 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:27:
Maar nu de hamvraag, wie heeft een idee waar je nog die reinigingscassettes kunt kopen met een flesje vloeistof erbij.
In de jaren 80 van de vorige eeuw toen ik nog een cassettedeck had, werd geadviseerd om geen
reinigingscassettes te gebruiken. Maar wattenstaafjes met pure alcohol.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• The Eagle

The Eagle

Die reinigingscassettes heb ik ook ooit gebruikt, vloeistof uit ik schat 1992 zal ik hier ook nog wel ergens hebben liggen. Wattenstaafje met spiritus werkte een stuk beter :)

@OgWok en anderen geinteresseerden:

Binnenkant:

Eerste well (zit momenteel geen cassette in)

Tweede well (tape er in en wil niet meer open) :X

Lege well van binnen

• rcor
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-07 22:36
The Eagle schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:27:
Die reinigingscassettes heb ik ook ooit gebruikt, vloeistof uit ik schat 1992 zal ik hier ook nog wel ergens hebben liggen. Wattenstaafje met spiritus werkte een stuk beter :)

@OgWok en anderen geinteresseerden:

Binnenkant:
[Afbeelding]

Eerste well (zit momenteel geen cassette in)
[Afbeelding]

Tweede well (tape er in en wil niet meer open) :X
[Afbeelding]

Lege well van binnen
[Afbeelding]
Welk model cassettedeck van Pioneer heb je? Het lijkt mij dat in de ServiceManual iets moet staan over handmatig het mechaniek bedienen zodat je een vast zittende tape er uit kunt halen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@The Eagle Mocht je het deck laten maken: het netjes schoonmaken van de vliegwielen waar nu tot zwarte pasta vergane riemen op zitten is een klus op zich. Mijn advies: vliegwiel in een bakje met thinner; dan lost de zwarte pasta met wat borstelen helemaal op. Wel de plastic onderdelen eraf halen, anders worden die aangetast door de thinner.

Zachtjes met de hand draaien van het vliegwiel(en), wil de cyclus van het mechaniek wel eens afmaken, zodat de cassette vrijkomt. Dus met beleid en gezond verstand.

Revisieset riemen en aandrukrolletjes: € 72,05 tsja, geen budgetprijs.

OgWok wijzigde deze reactie 28-02-2019 10:07 (46%)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• The Eagle

The Eagle

Yup, die ken ik, en dan moet het er nog ingezet worden ook. Een goed high end deck haal je gereviseerd voor ca 130 euro, maar zeker de dual wells zijn zeldzaam.

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:10
@The Eagle Laatst heb ik video gezien over de reparatie van een Pioneer CT-W820R.
Daar was hij toch wel 'even' zoet mee. Zie onderstaande video...

• The Eagle

The Eagle

Interessant filmpje. Flink werkje idd. Deck is vrijwel vergelijkbaar met het mijne. Staat van de aandrijfriemen helaas ook, zo niet slechter :X

• rcor
The Eagle schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:21:
Interessant filmpje. Flink werkje idd. Deck is vrijwel vergelijkbaar met het mijne. Staat van de aandrijfriemen helaas ook, zo niet slechter :X
Je kunt de poulies ook reinigen met Dasty ontvetter van de Wibra.... Dat zie ik heel veel mensen doen op de Facebook pagina "Bandrecorder Fans Nederland" (eigenlijk een best raar gekozen naam omdat er ook, net als hier, veel belgen actief zijn) bij hun Philips bandrecorders waar de snaren ook tot snot vergaan zijn geraakt...

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

rcor schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Je kunt de poulies ook reinigen met Dasty ontvetter van de Wibra.... Dat zie ik heel veel mensen doen op de Facebook pagina "Bandrecorder Fans Nederland" (eigenlijk een best raar gekozen naam omdat er ook, net als hier, veel belgen actief zijn) bij hun Philips bandrecorders waar de snaren ook tot snot vergaan zijn geraakt...
Bij Philips bandrecorders kun je die poelies ook makkelijk demonteren en los reinigen, in een cassettedeck ligt dat anders, je hebt natuurlijk veel minder werkruimte en alles moet los om er goed bij te komen, dat maakt het hier wat complexer :)

• rcor
mentalmadnizz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Bij Philips bandrecorders kun je die poelies ook makkelijk demonteren en los reinigen, in een cassettedeck ligt dat anders, je hebt natuurlijk veel minder werkruimte en alles moet los om er goed bij te komen, dat maakt het hier wat complexer :)
Wellicht wel... Maar een keuken papiertje met wat dasty erop moet toch wel lukken lijkt mij...
Gelukkig hebben de meeste merken geen last van snaren die tot snot vergaan zijn...

Meestal zijn ze glad, uit gelodderd of niet meer elastisch genoeg...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 12-06 16:45
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier als forum member en was vandaag een beetje aan het googlen naar vintage audio apparatuur, totdat ik dit levendige forum op Tweakers voorbij zag komen. Leuk !

Hier is een leuke japanse pagina van vintage audio apparatuur door de jaren heen,

https://audio-heritage.jp/

Zelf gebruik ik Minidisc en Super Audio CD apparatuur.

Grt
Tim

tim_md wijzigde deze reactie 03-03-2019 01:09 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PE4000
@tim_md Welcome Onboard... Ondergetekende houd zich bijna dagelijks nog met MD bezig.
Er zijn hier wel meer leden die MiniDisc gebruiken.
Btw: Mooi setje bij elkaar :)
Een paar weken geleden kwam ik ook zo'n Denon MD Recorder (DN990R ??) tegen.
Het uiterlijk was wat gehavend, was van OOG TV geweest.
Ik heb deze niet meegenomen, misschien was dat wel een foutje...

PE4000 wijzigde deze reactie 03-03-2019 12:06 (24%)
Reden: txt toevoeging

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 21-06 00:20
The Eagle schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:27:
Ook spiritus werd afgeraden, omdat het allerlei toevoegingen bevat waaronder een blauwe kleurstof.
Voor een flesje zuivere alcohol ging men naar een drogist.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tim_md
PE4000 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:46:
@tim_md Mooi setje :)
Een paar weken geleden kwam ik ook zo'n Denon MD Recorder (DN990R ??) tegen.
Het uiterlijk was wat gehavend, was van OOG TV geweest.
Ik heb deze niet meegenomen, misschien was dat wel een foutje...
@PE4000

De Denon DN-990R is de recorder versie van de Denon die ik heb ( DN-980F - links in beeld ). De DN-M991R is wat verfijnder - model op de foto rechts is in mint conditie en kan nog jaren mee. .
MD is een leuk formaat , je hebt echt gevoel dat je muziek in je handen hebt dan de .flac ,dsd ,mp3 die ergens op je hdd staan geparkeerd.

Hier nog een uitgebreide website met al het denkbare dat door de fabrikanten zjn uitgebracht.

http://www.minidisc.org/equipment_browser.html

Op de Flickr.com photo site bestaat een MiniDisc group.

https://www.flickr.com/groups/1324672@N22/pool/

Grt
Tim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PE4000
Trouwens YouTube channel Techmoan: A New MiniDisc Album... in 2019

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tim_md
PE4000 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:18:
Trouwens YouTube channel Techmoan: A New MiniDisc Album... in 2019

[YouTube: A New MiniDisc Album...in 2019]
Ja ik ken deze ,

Hier is nog mijn reserve MD recorder (rechts)- just in case..

Van links naar rechts - Denon DN-980F , Sony MDS-B4P, Denon DN-M991R en de Sony MDS-B5

Sony SCD-555ES SACD speler
Denon AVC-A1SE Surround Amplifier

Grt

tim_md wijzigde deze reactie 04-03-2019 17:22 (12%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-07 22:46

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Hallo allen!

Wat een moois komt er allemaal voorbij!

Na een paar jaar meldt ik mij ook maar weer eens!
Nog steeds heb ik veel plezier van m'n Aristona-set. In de tussentijd heb ik het meubel wel iets aangepast.

Wat is veranderd is dat ik er een paar speakers bij heb, een set Wharfedale 2XP Glendale.
Toen ik ze voor 25,- bij de kringloop zag staan moesten ze gewoon mee, ik ben gek op die gefineerde rechttoe-rechtaan Britse '70 vormgeving met die donkere kappen.

Toen ik thuis kwam bleek een tweeter stuk te zijn. Op marktplaats een tweede paar met kapotte middentoner op de kop getikt en een tweeter overgezet.
Deze week heb ik op advies van een vriend de scheidingsfilters gerecapt.
Wat een verschil! Zo fris en helder is het geluid nu, aanrader!
Ik heb daarvoor Mundorf Ecaps gebruikt.

Binnenkort wil ik de kasten op gaan frissen, licht opschuren en opnieuw in de olie zetten.

klaasje11 wijzigde deze reactie 08-03-2019 16:28 (48%)

Nieuwkoop is duurkoop

• Videopac
klaasje11 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:33:
Hallo allen!

Wat een moois komt er allemaal voorbij!

Na een paar jaar meldt ik mij ook maar weer eens!
Nog steeds heb ik veel plezier van m'n Aristona-set. In de tussentijd heb ik het meubel wel iets aangepast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is veranderd is dat ik er een paar speakers bij heb, een set Wharfedale 2XP Glendale.
Toen ik ze voor 25,- bij de kringloop zag staan moesten ze gewoon mee, ik ben gek op die gefineerde rechttoe-rechtaan Britse '70 vormgeving met die donkere kappen.

Toen ik thuis kwam bleek een tweeter stuk te zijn. Op marktplaats een tweede paar met kapotte middentoner op de kop getikt en een tweeter overgezet.
Deze week heb ik op advies van een vriend de scheidingsfilters gerecapt.
Wat een verschil! Zo fris en helder is het geluid nu, aanrader!

[Afbeelding]

Binnenkort wil ik de kasten op gaan frissen, licht opschuren en opnieuw in de olie zetten.
Mooi spul, maar kan de eindversterker zijn warmte wel kwijt?

• The Eagle

The Eagle

@klaasje11 die cdspeler, is dat een CD634 toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-07 08:19
Gisteren bezig geweest met de reparatie van een set MFB 544, eindtransistors lagen er uit. Meteen setje nieuwe elco's in gedaan. Nadat we de smaak te pakken hebben nog een set MFB 532 gerecapped en afgeregeld.

Blijft mooi spul :)

antihipsteralliance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DeVins schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:29:
Gisteren bezig geweest met de reparatie van een set MFB 544, eindtransistors lagen er uit. Meteen setje nieuwe elco's in gedaan. Nadat we de smaak te pakken hebben nog een set MFB 532 gerecapped en afgeregeld.

Blijft mooi spul :)
Zeker mooi spul en erg betrouwbaar. Hoe is dat zo gekomen dat de eindtransistoren eruit lagen?

• DeVins
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-07 08:19
OgWok schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:40:
[...]

Zeker mooi spul en erg betrouwbaar. Hoe is dat zo gekomen dat de eindtransistoren eruit lagen?
Ik heb ze in mijn studio gebruikt en de MFB terugkoppeling hoger dan 125mV afgeregeld. Na verhuizing kwam er zo'n 14 Volt meer uit het stopcontact hier waardoor de ruststromen veel te hoog lagen. Na wat gehengst met een analoge synth en flink wat filtersweeps klapten ze er met een knal uit.

Nu alles weer strak volgens specs. :)

antihipsteralliance

• prinsvlad
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:50
En waar heb je deze Mundorf Ecaps besteld?.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aanvulling voor de pioneer set op de kop getikt:

Audio timer. Gewoon omdat het kan en omdat ik hem voor een prikkie kon kopen :)

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Because more = better! *O*

Doet het nog wat voor je sound? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Op gezette tijden aan en uit zetten als ik dat zou willen :+
Wordt trouwens component nummer 8 in de toren. Heb het mijn vriendin nog niet verteld, denk dat die gewoon het pakket in ontvangst mag nemen. Eens afwachten hoe ze reageert :P

En hij was te goedkoop om te laten schieten. Zat onder de 20 inclusief verzending, die gast ging verhuizen en wilde hem kwijt. Doen normaal ca 50 euro. Koopje van de week dus en zelfs al is ie stuk was dat de gok waard :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Snel maar eens een foto maken van je stack, ben benieuwd. ;)

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:14
The Eagle schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:13:
Op gezette tijden aan en uit zetten als ik dat zou willen :+
Wordt trouwens component nummer 8 in de toren. Heb het mijn vriendin nog niet verteld, denk dat die gewoon het pakket in ontvangst mag nemen. Eens afwachten hoe ze reageert :P

En hij was te goedkoop om te laten schieten. Zat onder de 20 inclusief verzending, die gast ging verhuizen en wilde hem kwijt. Doen normaal ca 50 euro. Koopje van de week dus en zelfs al is ie stuk was dat de gok waard :)
Ik heb hier een timer in mijn toren en ik zou die niet willen missen.
4 aansluitingen achterop om diverse componenten op aan te kunnen sluiten (in mijn geval de voor/eind versterker, tuner en equalizer) en een aantal mogelijkheden mbt het aan/uit schakelen incl. een 1 uur schakeling die ik nog wel het meest gebruik :-P

Mijn profiel op Discogs

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Dat zit bij mij gewoon standaard in m'n tuner: Technics ST-X302L.. Functie nog nooit gebruikt, set staat naast de bank, zelfs de remote gebruik ik niet :P

Eyyyy macarena !! \o/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ad de Jong schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb hier een timer in mijn toren en ik zou die niet willen missen.
4 aansluitingen achterop om diverse componenten op aan te kunnen sluiten (in mijn geval de voor/eind versterker, tuner en equalizer) en een aantal mogelijkheden mbt het aan/uit schakelen incl. een 1 uur schakeling die ik nog wel het meest gebruik :-P
Geloof dat dit ding maar 1 stekker achterop heeft maar dat boeit niet, want kan doorliepen. Gaat uiteindelijk om het wattage dat er overheen kan.
Timer kan heel handig zijn, gebruikte het vroeger dagelijks op meerdere sets. Totdat mijn vriendin niet in wilde slapen met muziek en we gewoon een wekkerradio kregen. Maar heb er wel sets op uitgezocht ja.
Saillant detail: de apparatuur die het standaard had was vziw allemaal technics / Panasonic, en Pioneer had het dus wel maar los. Verder eigenlijk nooit echt tegengekomen. Maar zelfs onze 2013 Panasonic set op de slaapkamer heeft het.

The Eagle wijzigde deze reactie 10-03-2019 15:13 (12%)

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

The Eagle schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:29:
@klaasje11 die cdspeler, is dat een CD634 toevallig?
Een CD620 volgens mij.

Soms opent de lade maar een heel klein stukje en blijft hij hangen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Nieuwkoop is duurkoop

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Videopac schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:48:
[...]

Mooi spul, maar kan de eindversterker zijn warmte wel kwijt?
Dat hout ertussen zijn balkjes, hij staat vrij aan de onder en bovenkant, zo'n 40 mm.
prinsvlad schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:14:
[...]

En waar heb je deze Mundorf Ecaps besteld?.
Eltim.eu
Positieve ervaring.

klaasje11 wijzigde deze reactie 11-03-2019 09:26 (40%)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:32
@klaasje11

Waarom niet gelijk geupgrade naar MKP condensatoren?
De Mundorf Ecap zijn namelijk nog gewone electrolytische condensatoren.
Ik zou zeker de condensatoren in de signaalweg voor de middentoner en tweeter vervangen door MKP condensatoren. MKP condensatoren zijn echt stukken beter dan electrolytische condensatoren.

Ik heb dat ook gedaan bij mijn revisie van B&O Beovox 5700 luidsprekers uit 1974, zie mijn post in dit topic : mountainbiker in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

Daarnaast meerdere philips FB815 en FB820 randen gerefoamed en filters gereviseerd ook allemaal met Jantzen audio MKP condensatoren. Ik koop ze bij

https://www.darisusgmbh.d.../c3702_Kondensatoren.html

website ziet er niet uit, maar betrouwbare en goedkope duitse webshop.

mountainbiker wijzigde deze reactie 11-03-2019 10:39 (3%)

mountainbiker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• prinsvlad
mountainbiker schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:31:
@klaasje11

De Mundorf Ecap zijn namelijk nog gewone electrolytische condensatoren.
Ik zou zeker de condensatoren in de signaalweg voor de middentoner en tweeter vervangen door MKP condensatoren. MKP condensatoren zijn echt stukken beter dan electrolytische condensatoren.

Ik heb dat ook gedaan bij mijn revisie van B&O Beovox 5700 luidsprekers uit 1974, zie mijn post in dit topic : mountainbiker in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

Daarnaast meerdere philips FB815 en FB820 randen gerefoamed en filters gereviseerd ook allemaal met Jantzen audio MKP condensatoren. Ik koop ze bij

https://www.darisusgmbh.d.../c3702_Kondensatoren.html

website ziet er niet uit, maar betrouwbare en goedkope duitse webshop.
Thanks voor je bijdrage : vandaag de wisselfiters uit mijn Sansui ES-200 gehaald en bekeken wat voor condensatoren er in verwerkt zijn om ze te vervangen voor nieuwe. Denk dat het wel een verbetering zal opleveren. Ik vermoed dat het de originele zijn die er nog op zitten.

Zo goed als ik heb kunnen aflezen gaat het om de volgende waarden in µF :

24 µF
10µF
2,5µF
6µF

En ze zijn bipolair.

http://i65.tinypic.com/21do3k2.jpg

http://i67.tinypic.com/21cy0x3.jpg

http://i65.tinypic.com/20psbhl.jpg

http://i66.tinypic.com/ibfnkn.jpg

http://i66.tinypic.com/241pbvr.jpg

http://i65.tinypic.com/25hlefs.jpg

Best een indrukwekkend filter om te zien!.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mountainbiker @ 10:31:
@klaasje11

Op aanraden van een vriend voor deze gegaan.
Hij zei al dat er altijd baas boven baas is maar dit, voor de prijs, het beste resultaat biedt.
mountainbiker @ 10:31:
@klaasje11

Mooi project!
Ziet er goed uit, zelf vindt ik het zo tof om dit soort spullen van het vuilnis te redden, zou eeuwig zonde zijn...

Nieuwkoop is duurkoop

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18-07 13:56
klaasje11 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Een CD620 volgens mij.

Soms opent de lade maar een heel klein stukje en blijft hij hangen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ja: waarschijnlijk een versleten tandwiel tussen de lademotor en de lade zelf. Los te koop op eBay en relatief eenvoudig zelf te vervangen.

• rcor
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Ja: waarschijnlijk een versleten tandwiel tussen de lademotor en de lade zelf. Los te koop op eBay en relatief eenvoudig zelf te vervangen.
Dat tandwiel kom je ook bij MFB-freaks aan incl. snaar: https://shop.mfbfreaks.co...ie/onderdelen/tandwielen/

Het enige dat je moet weten is welk Philips loopwerk er in zit... Mogelijk is ook alleen de snaar niet meer lekker, maar gezien de prijs van een losse snaar kun je beter een hele kit kopen (vooral omdat het tandwiel ooit toch wel het loodje gaat leggen, echte Philips kwaal)...

• Heroic_Nonsense
rcor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 01:28:
[...]

Dat tandwiel kom je ook bij MFB-freaks aan incl. snaar: https://shop.mfbfreaks.co...ie/onderdelen/tandwielen/

Het enige dat je moet weten is welk Philips loopwerk er in zit... Mogelijk is ook alleen de snaar niet meer lekker, maar gezien de prijs van een losse snaar kun je beter een hele kit kopen (vooral omdat het tandwiel ooit toch wel het loodje gaat leggen, echte Philips kwaal)...
Dan kun je beter mfbfreaks sponsoren dan een eBay-verkoper inderdaad; mee eens.

Overigens: de CD620 heeft een CDM4/19 mechanisme.

Een aardige lijst met drives en DACs van de Philips-modellen staat hier: https://www.hifi-advice.c...ipset-and-transport-list/

• prinsvlad
Goedendag ,

Een vraag over het vervangen van de condensatoren op het filter aangezien de waarden die benodigd zijn niet 1:1 beschikbaar zijn.
Zal een afwijkende waarde een enorm verschil maken ook als dit binnen de 5% tolerantie waarde ligt?.
Rekenvoorbeeldje bij een 2,5µF condensator die dus niet of moeilijk verkrijgbaar is :

Origineel : 2,5 µF > tolerantie is 5% dus hoger wordt het 2,625 µF en lager 2,375 µF

Vervangende : 2,4 µF > tolerantie is 5% dus hoger 2,52 µF en lager 2,28 µF.

In het geval van een 2,4 µF als vervangend onderdeel zit ik bij benadering dus ( +5% ) op de juiste waarde.

het verschil tussen origineel en vervangend zal dan zijn :

+ 5% > 0,105 µF
- 5% > 0,095 µF

Ideeën en suggesties zijn meest welkom!

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:32
Om te beoordelen of het serieus van invloed is hebben we ook de opbouw van het filter/schema nodig.

Maar in het algemeen is dit geen groot probleem. De crossoverfrequentie zal iets hoger of lager komen te liggen. Het filter verloopt meestal redelijk geleidelijk op of af, het is niet heel supersteil. (grafiek frequentie vs. spanning)

mountainbiker

• prinsvlad
Om te beoordelen of het serieus van invloed is hebben we ook de opbouw van het filter/schema nodig.
Helaas is dat er niet , dan zal ik de print moeten bekijken en lezen.

• Videopac
prinsvlad schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:06:
Goedendag ,

Een vraag over het vervangen van de condensatoren op het filter aangezien de waarden die benodigd zijn niet 1:1 beschikbaar zijn.
Zal een afwijkende waarde een enorm verschil maken ook als dit binnen de 5% tolerantie waarde ligt?.
Rekenvoorbeeldje bij een 2,5µF condensator die dus niet of moeilijk verkrijgbaar is :

Origineel : 2,5 µF > tolerantie is 5% dus hoger wordt het 2,625 µF en lager 2,375 µF

Vervangende : 2,4 µF > tolerantie is 5% dus hoger 2,52 µF en lager 2,28 µF.

In het geval van een 2,4 µF als vervangend onderdeel zit ik bij benadering dus ( +5% ) op de juiste waarde.

het verschil tussen origineel en vervangend zal dan zijn :

+ 5% > 0,105 µF
- 5% > 0,095 µF

Ideeën en suggesties zijn meest welkom!
Kun je niet gewoon twee condensatoren parallel schakelen om de waarde te krijgen?

• prinsvlad
Videopac schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Kun je niet gewoon twee condensatoren parallel schakelen om de waarde te krijgen?
Stapelen dus?. Zou kunnen , heb liever één enkele juiste waarde. Maar als het niet anders kan dan.......

• rcor
Niet helemaal vintage audioapparatuur, maar toch wil ik jullie er even op attenderen dat label New West Records tegenwoordig steeds meer uitbrengt op muziek cassetteband... Dat is voor velen die nog bandjes draaien goed nieuws... Zie ook hun aanbod:
https://store.newwestrecords.com/collections/cassette?page=1

Want met nieuwe voorbespeelde bandjes kunnen we het fenomeen cassettedeck en cassetteband in leven houden! :) Hulde aan Lou Ottens die het cassettebandje heeft ontwikkeld... _/-\o_

• Hobbit13
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-07 10:48
prinsvlad schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:06:

Denk dat het verschil in ESR tussen een oude elco en een nieuwe veel meer uit gaat maken dan die 5% capaciteitsverschil.

Vaak is het nodig om weerstanden van bv 0.5 of 1 Ohm toe te voegen om de kantelpunten gelijk te houden.

ESR is de serieweerstand van een condensator. Die wordt door veroudering hoger, en met de oude productieprocessen was ie sowieso hoger dan vandaag de dag gebruikelijk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rcor
Vandaag in Techmoan: DC international cassetteband concurrent die wel erg op de cassetteband lijkt:

Meer vintage dan dit gaat het vandaag niet meer worden... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 15:40

Killjoy

Klingon lawn products

rcor schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:28:
Vandaag in Techmoan: DC international cassetteband concurrent die wel erg op de cassetteband lijkt:
[YouTube: DC International & the forgotten audio cassette format war]

Weer wat geleerd. Dank!

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Heroic_Nonsense
rcor schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:28:
[YouTube: DC International & the forgotten audio cassette format war]

Techmoan is inderdaad een geweldig kanaal als vintage audioliefhebber.

Ik heb ooit zo'n DC International-cassette in mijn bezit gehad. Het zat in een koffer met compactcassettes en ik had werkelijk geen idee wat het was. Ik meen dat ik het toen weggegooid heb, maar zal nog eens kijken.

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
Korte vraag. Heeft iemand hier suggesties voor een vintage 5.1 versterker? Zit nu te kijken naar marantz, maar ik word er niet warm van.

Hoeft verder geen optical, USB of video in te hebben, dat doe ik wel met een echte source of preamp.

Moet wel een magnepan kunnen aansturen en een sub pre-out hebben

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• The Eagle

The Eagle

5.1 is wat mij betreft niet oud genoeg om vintage te mogen heten ;)
Maar wat je wel zou kunnen doen is een mooie 5.1 preamp kopen en er dan een zwik Quad of Marantz monoblokken achter zetten. Verwacht dat die een Magnepan wel kunnen handelen ;)

• justice strike
Ik had daar wel over nagedacht. De Quads schijnen eigenlijk helemaal niet speciaal meer te zijn als je het vergelijkt met de hedendaagse amplifiers (of zelfs die van toentertijd)

• Videopac
justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:18:
Korte vraag. Heeft iemand hier suggesties voor een vintage 5.1 versterker? Zit nu te kijken naar marantz, maar ik word er niet warm van.

Hoeft verder geen optical, USB of video in te hebben, dat doe ik wel met een echte source of preamp.

Wat is je budget?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:18:

Ondanks dat ik hem (nog) niet gebruik voor 5.1, én het geen 'echte' vintage is, kan ik de Yamaha DSP A2 van harte aanbevelen... wel optical (S/PDIF) en sub out. Geen HDMI.

#'kheb'mzelfook :+

Tip: https://link.marktplaats.nl/m1388019371 / https://link.marktplaats.nl/m1380856949

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-03-2019 14:39 (7%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• justice strike
niet specifiek iets in gedachte. maar iets onder 200. heb mijn nad 3400 voor 125 euro gekocht en daar ben ik zeer tevreden over. dacht ansicht om een top of line model te nemen en dat af te dingen naar 200 ofzo. dus een marantz 9xxx of misschien een (veel) nieuwere 6xxx
Ramzzz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Ondanks dat ik hem (nog) niet gebruik voor 5.1, én het geen 'echte' vintage is, kan ik de Yamaha DSP A2 van harte aanbevelen... wel optical (S/PDIF) en sub out. Geen HDMI.

#'kheb'mzelfook :+

Tip: https://link.marktplaats.nl/m1388019371 / https://link.marktplaats.nl/m1380856949
interessant. denk dat die zo'n 150 euro zou kunnen kosten. maar ben benieuwd of er genoeg power in zit voor mijn magnepans. die hebben iets van 200 watt aan vermogen nodig ( misschien zelfs meer)

justice strike wijzigde deze reactie 20-03-2019 16:10 (7%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:03:
[...]

niet specifiek iets in gedachte. maar iets onder 200. heb mijn nad 3400 voor 125 euro gekocht en daar ben ik zeer tevreden over. dacht ansicht om een top of line model te nemen en dat af te dingen naar 200 ofzo. dus een marantz 9xxx of misschien een (veel) nieuwere 6xxx

[...]

interessant. denk dat die zo'n 150 euro zou kunnen kosten. maar ben benieuwd of er genoeg power in zit voor mijn magnepans. die hebben iets van 200 watt aan vermogen nodig ( misschien zelfs meer)
Ik heb er €175 voor gelapt, geloof ik.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:28
justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:24:
Ik had daar wel over nagedacht. De Quads schijnen eigenlijk helemaal niet speciaal meer te zijn als je het vergelijkt met de hedendaagse amplifiers (of zelfs die van toentertijd)
Geldt dat voor de e.v neem ik aan? Want een v.v kan veel doen met het systeem, kan een power-syteem muzikaliteit en finesse bezorgen.

• justice strike
Sjah schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:11:
[...]

Geldt dat voor de e.v neem ik aan? Want een v.v kan veel doen met het systeem, kan een power-syteem muzikaliteit en finesse bezorgen.
ja de ev, maar lijkt me niet dat je een vv koopt zonder de ev.

• Videopac
justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:03:
[...]

[...]

Ik ken Magnepans niet: wat is het rendement? De Yamaha DSP-A2 is best een serieus ding. Dynamisch vermogen wordt tot 2 ohm aangegeven en een dempingsfactor van 200 is ook gewoon goed. Andere indicatie: 19,5 kg.

http://www.manualsdir.com...2.html?page=76&original=1

• justice strike
de magnepans zijn heel inefficiënt. hieronder de specs

Power Requirements
100 watts RMS (8 ohms), normal; 250 watts RIMS (8 ohms), maximum

Sensitivity
86 c1B (2.83 W500 Hz/1 M)

Impedance
4 ohms

Even om mee te nemen. Normale watt is eigenlijk echt het minimum. de nad 3400 die ik heb gaat echt wel erover heen. maar die is bij max volume lang niet zo luid als je zou verwachten. ik denk echt dat je meer richting de 150 en 200 watt moet gaan voor beetje goed geluid

justice strike wijzigde deze reactie 20-03-2019 17:32 (39%)

• rcor
Op woensdag 2 januari 2019 heb ik aangegeven dat ik een Philips 22RH720 heb gekocht bij MFB-Freaks van Thomas Baur...

Deze receiver moest nog door Thomas gereviseerd worden, even als de Erres speakers die ik had meegenomen... Daar is hij ergens in februari mee begonnen en na het oplossen van enkele probleempjes die de receiver had na revisie was het eindelijk zover: ik kreeg bericht dat de receiver en de speakers klaar stonden voor mij om op gehaald te worden...

Ik kijk er nu al naar uit, want zaterdag 30 maart 2019 ga ik samen met een goede vriend (die geluidstechnicus is) het spul ophalen in Lochem... :D

Zodra ik alles thuis heb staan zal ik wat foto's maken van het spul... Op de officiële plek komt het nog niet te staan, ik ben momenteel aan de ruimte waarin de set komt te staan aan het opknappen en pas als dat klaar is komt de set er te staan... ;)

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:16:
Snel maar eens een foto maken van je stack, ben benieuwd. ;)
Duurde twee weken maar bij deze:

Toren links van boven naar beneden:
EX-9000 expander
SR-60 echoversterker
GR-777 equalizer
CT-W208R cassettedeck (niet periodecorrect, op vervanglijst)

Toren rechts van boven naaar beneden:
DT-555 timer
PD-7700 cd speler
F-550RDS tuner
A-550R versterker

Speakers niet op de foto, zijn Technics SB-CH655 van een vorige set maar die wil ik nog vervangen door een Philips FB69x als ik de kans krijg :)

Moet alleen her en der eens wat schoonmaken geloof ik, kraakt her en der een beetje (zit mn in de expander en de echoversterker, rest is 100% in orde.

Staat dus nog een CT-W720R cassettedeck in de coulissen maar die moet eerst nieuwe snaren hebben. En heb in een doos nog een PD5700 cdspeler en een F447L tuner zitten. Denk dat ik daar op een gegeven moment een ampje bij zet en dan kan ie naar Eagle Jr als die oud genoeg is :)

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35

kraats

Ik rol

Tsss... Geen Pioneer speakers? ;) Ik heb voor mijn setje op zolder CS9030's gekocht om de boel compleet te krijgen. Klinken niet eens gek trouwens.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• The Eagle

The Eagle

Pioneer speakers overweeg ik ook wel, maar weet niet hoe die klinken. En van de Philips Fb690 weet ik dat wel :)

• Joopieboy
Dat is toch wel gaaf om te zien zo hoor, mooi man! 8)

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35

kraats

Ik rol

@The Eagle voor niet al te veel geld kun je volgens mij wel zo'n setje speakers krijgen. Heb die van mij gekocht voor 55 euro. Gewoon voor de heb.
Ik heb trouwens ook een D500 DAT-recorder. Die past qua tijd ook goed bij jouw set. Mijn set is zeker niet helemaal tijdgetrouw, heb er ook een CD-recorder in staan

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• The Eagle

The Eagle

Klopt, een D500 zou ik ook nog wel eens willen. Helaas zelden aangeboden en als je ze al vindt zijn ze of peperduur, of defect / needs work.
Speakers hoeven idd niet al te prijzig te zijn, maar je moet af en toe niet vragen hoe ze er uit zien :X

• rcor
Zojuist een erg leuk YouTube kanaal gevonden voor de cassetteband liefhebbers:
https://www.youtube.com/channel/UC5yaZs2wSx-uqnXBkWmyqBQ

De beste man verkoopt via een website ook nog opgekochte tapes:
https://www.cassettecomeback.com/

Erg interessant voor mij in ieder geval en daarom het delen waard voor mijn gevoel!... :)

• DeMaartenR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-07 18:17
justice strike schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:24:
Heb een tijdje met een Quad 66/606 combo gespeeld op een paar B&W Matrix 804 en toen eens A/B vergeleken met een wat recentere Arcam A32. De Arcam was zoveel beter dat ik in eerste instantie dacht dat de Quads niet goed aangesloten waren.. vervolgens de Quads verkocht.

DeMaartenR wijzigde deze reactie 23-03-2019 22:22 (3%)

• pman63
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-07 23:08
rcor schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:32:
Zojuist een erg leuk YouTube kanaal gevonden voor de cassetteband liefhebbers:
https://www.youtube.com/channel/UC5yaZs2wSx-uqnXBkWmyqBQ

De beste man verkoopt via een website ook nog opgekochte tapes:
https://www.cassettecomeback.com/

Erg interessant voor mij in ieder geval en daarom het delen waard voor mijn gevoel!... :)
Björk heeft een aantal van haar albums weer op cassette uit laten brengen zag ik van de week. Misschien een voorbode op iets wat ook weer terug gaat komen voor de nieuwe generatie.

• rcor
pman63 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Björk heeft een aantal van haar albums weer op cassette uit laten brengen zag ik van de week. Misschien een voorbode op iets wat ook weer terug gaat komen voor de nieuwe generatie.
Die worden in NL bij de bandjes fabriek helaas niet geproduceerd... ik zag ze wel op hun facebook pagina voorbij komen: https://www.facebook.com/...2/posts/2302743736668696/

Zaterdag zie ik nog anderen bandjes wellicht voorbij komen als ik mijn spullen ga ophalen bij mfb freaks waar de bandjes fabriek inpandig aanwezig is bij het stukje mfb freaks...

rcor wijzigde deze reactie 23-03-2019 23:22 (3%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rcor
Gisteren opgehaald bij MFB-Freaks in Lochem:

Mijn Philips 22RH720! O+

Zo'n mooi apparaat in het donker (hopelijk donker genoeg om te zien hoe mooi de verlichting schijnt:

Dat allemaal in combinatie met een setje Erres ta-5426 speakers die ik van een oom en tante onlangs heb gekregen... Die heb ik uiteraard door Thomas ook laten reviseren...

Ik ben helemaal happy! :D

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@rcor Wat moest er zoal aan de TA-5426 gereviseerd worden? Dat kan toch niet heel veel zijn, lijkt me zo...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:44:
@rcor Wat moest er zoal aan de TA-5426 gereviseerd worden? Dat kan toch niet heel veel zijn, lijkt me zo...
Een paar elco's zijn vervangen (2 per speaker als ik mij niet vergis), nieuwe 5 meter luidspreker snoeren er aan gemaakt (de oude waren wat kort), frontje vastgezet bij één van de twee speakers en het logo wat ontbrak bij één van de twee is weer toegevoegd...

Dus het valt inderdaad wel mee...Heerlijk vintage en zeker nu ik via mijn Akai bandrecorder muziek aan het spelen ben... Foto volgt nog... :)

Edit 11:26 uur:
Hierbij de beloofde foto:

rcor wijzigde deze reactie 31-03-2019 11:25 (14%)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

OgWok schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:44:
5 condensatortjes per luidspreker. Of dat uitmaakt, ja vast wel. Heeft het meerwaarde bij eventuele verkoop? Nee. Alleen laten doen dus als je zeker weet dat je die dingen de komende 10 jaar heel veel gaat gebruiken :)

• rcor
mentalmadnizz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:25:
[...]

5 condensatortjes per luidspreker. Of dat uitmaakt, ja vast wel. Heeft het meerwaarde bij eventuele verkoop? Nee. Alleen laten doen dus als je zeker weet dat je die dingen de komende 10 jaar heel veel gaat gebruiken :)
Ik heb deze speakers gratis verkregen, dus voor het geld dat ze opgeknapt zijn krijg ik ze ook nog wel verkocht, maar deze gaan niet weg voorlopig: klinkt veel te mooi om nu al afscheid van te nemen... :)

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:30
Sinds kort maar weer eens begonnen met het rommelen met cassette's :P

Begon vorige week met een goedkoop Sony deck, enkelkops met een simpel magneetkopje voor de opnames, klonk bijzonder slecht.
Daarna eens gekeken bij de kringloop, waar ik een Denon DRR 6.5 cassettedeck.
Op het eerste oog, een simpel deckje wat bij een setje hoorde, maar voor 10 euro, geen probleem.

Nu ik met wat betere tapes opneem, sta ik ervan te kijken hoe goed een cassettedeck wel niet is!

Vroeger als klein kind weleens met de Nakamichi LX-5 van pa mogen spelen, helaas is die al verkocht, toen voor maar iets van 100 euro wat ik mij kan herinneren.

Hier wat uploads van het deckje van Denon :)

*Klinklinkjes, Tinypic geeft hoofdpijn*

https://ibb.co/NFxYxmB
https://ibb.co/cLhk0NC
https://ibb.co/q9RmVGr
https://ibb.co/k3kMmND

Speakerfreak95 wijzigde deze reactie 31-03-2019 15:52 (63%)

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:30
rcor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Een paar elco's zijn vervangen (2 per speaker als ik mij niet vergis), nieuwe 5 meter luidspreker snoeren er aan gemaakt (de oude waren wat kort), frontje vastgezet bij één van de twee speakers en het logo wat ontbrak bij één van de twee is weer toegevoegd...

Dus het valt inderdaad wel mee...Heerlijk vintage en zeker nu ik via mijn Akai bandrecorder muziek aan het spelen ben... Foto volgt nog... :)

Edit 11:26 uur:
Hierbij de beloofde foto:
[Afbeelding: vintage audio]
Wil je nog zo'n bandrecorder? Heb een AKAI GX-4400D liggen.

• rcor
Speakerfreak95 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Wil je nog zo'n bandrecorder? Heb een AKAI GX-4400D liggen.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb aan twee bandrecorders toch echt voldoende (1x Akai GX-225D en voor bij de buizenradio's heb ik een Grundig TK145 Deluxe klaar staan die eerst nog wat liefde nodig heeft)...

Wel een mooie instapper met GX-koppen, dus hopelijk vindt je er een liefhebber voor... ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-07 14:39
Gisteren een zilverkleurige Technics ST-7300 tuner meegenomen voor 12,50 uit een kringloop in de achterhoek. Ding stond er al ruim een jaar maar nu ik in de buurt was toch maar meegenomen omdat je ze niet veel tegenkomt. Heb nu mij Technics set kompleet.
Even een geleend plaatje een identieke set omdat mijne in de opslag staat vanwege een verbouwing.

Technics SU-7700 versterker
Technics ST-7300 tuner
Technics RS-615US cassettedeck

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
rcor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:27:
Gisteren opgehaald bij MFB-Freaks in Lochem:
[Afbeelding]
Mijn Philips 22RH720! O+

Zo'n mooi apparaat in het donker (hopelijk donker genoeg om te zien hoe mooi de verlichting schijnt:
[Afbeelding]

Dat allemaal in combinatie met een setje Erres ta-5426 speakers die ik van een oom en tante onlangs heb gekregen... Die heb ik uiteraard door Thomas ook laten reviseren...
[Afbeelding]

Ik ben helemaal happy! :D
Leuk ding die 22RH720. Heb ooit de versterker uit die serie gehad en als voormalig servicetechnicus bij Philips ken ik ze ook redelijk goed.
Van dit ding is de S/N ratio tegenwoordig (eigenlijk al heel lang..) sterk te verbeteren. De voorversterkercircuits zijn opgebouwd met BC147/157 en aanverwante transistoren die in die tijd gangbaar waren maar die een flinke ruis veroorzaken. Door de transistoren te vervangen door hedendaagse BC547/BC557 etc kan die ruis flink (hoorbaar) verminderd worden. Maar mogelijk heeft MFBfreaks die modificatie al uitgevoerd, ik ken het bedrijf verder niet maar als het zou me niet verbazen als daar ook voormalig Philips techneuten rondhangen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rcor
evilution schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Leuk ding die 22RH720. Heb ooit de versterker uit die serie gehad en als voormalig servicetechnicus bij Philips ken ik ze ook redelijk goed.
Van dit ding is de S/N ratio tegenwoordig (eigenlijk al heel lang..) sterk te verbeteren. De voorversterkercircuits zijn opgebouwd met BC147/157 en aanverwante transistoren die in die tijd gangbaar waren maar die een flinke ruis veroorzaken. Door de transistoren te vervangen door hedendaagse BC547/BC557 etc kan die ruis flink (hoorbaar) verminderd worden. Maar mogelijk heeft MFBfreaks die modificatie al uitgevoerd, ik ken het bedrijf verder niet maar als het zou me niet verbazen als daar ook voormalig Philips techneuten rondhangen.
MFB-Freaks / De Bandjes Fabriek is een een mans zaak gerund door Thomas Baur (hij heeft geen extra personeel)... Hij is zelf geen ex-Philips technicus, hoewel ik dacht dat hij dat ooit wel is geweest... Maar dat klopte niet, want hij hij heeft voor een computer zaak (ik meen dat het Paradigit was) gewerkt...

Hij is wel echt Philips liefhebber, begonnen met het slopen van defecte apparatuur kwam hij er achter dat je zoiets ook nog kon repareren... Dat lukte dermate goed dat hij dat "voor de hobby" is gaan doen...

't liep alleen een beetje uit de hand door een groot succes... Daarom is hij vervolgens een echt bedrijf gestart die zich richt op reviseren / repareren van Philips apparatuur... Dat is nu dus MFB-Freaks...

Omdat hij echt Philips liefhebber is kon hij het niet laten om een cassettebandjes fabriek op te kopen toen hij de kans kreeg... Sindsdien heeft hij inpandig bij MFB-Freaks een tweede bedrijf: De Bandjes Fabriek...

Dat is zo'n beetje wel het verhaal van Thomas Baur... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:33
Stond hij laatst ook op de platenbeurs in de ijsselhallen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:17:
Stond hij laatst ook op de platenbeurs in de ijsselhallen?
klopt ze deelden een stand met MFBfreaks (vintage philips spul)

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TDrogt
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-07 10:08

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Ja, meteen een nieuwe FOX C60 cassette mee genomen.

Dik tevreden over die tape, met Dolby-B is het vrijwel gelijk aan de top ferro bandjes uit de jaren 80

Groet, Tim.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rcor
Onlangs kwam een goede vriend langs die aangaf van zijn minidisc spullen af te willen... Dus kon ik het kopen voor een schappelijke prijs en dus kon ik het niet laten lopen... En omdat nu alles compleet is wilde ik jullie dit niet onthouden... :)

Ik werd best vrolijk, want het pakket bestaat uit echt mooi spul:
- Denon DMD-1300 minidisc recorder:

- Yamaha MDX-9 minidisc recorder:

- Zo'n 91 minidisc schijven van voornamelijk Sony (74 en 80 minuten schijven en dan meer 74 minuten schijven dan 80 minuten schijven):

Excuus voor deze tweede wat onscherpe foto, maar er zitten ook nog enkele opberg boxen bij wat wel handig is:

Bij de Denon ontbrak de afstandsbediening, maar met wat zoeken had ik zo een Denon afstandsbediening in de USA gevonden van een ander model minidisc recorder, maar die werkt ook prima samen op de DMD-1300...

De Yamaha is wel compleet en die past heel erg mooi bij de Yamaha KX-10 welke ik ook bezit (zie ook de tweede foto)...

Omdat ik al de nodige minidisc schijven heb liggen had ik besloten alle minidisc schijven te bekijken en alleen te bewaren daar waar leuke muziek op stond of schijven die 80 minuten lang waren...

Daarnaast alle eigen minidisc schijven even te voorschijn getoverd en alle niet Sony minidisc schijven verzameld... Dit waren TDK / Maxell / Hispace schijven (allen wel in goede conditie).. Allen omgeruild met Sony schijven uit de overgenomen collectie...

De Denon DMD-1300 ga ik straks plaatsen op mijn kamer bij mijn audio set... De Sony MDS-JE520 (zilver kleurige uitvoering) die daar eerst stond is verplaatst naar de woonkamer... De andere MDS-JE520 (zwarte uitvoering) die daar weer stond is te koop aangeboden via vraag & aanbod / Marktplaats (zou verkocht moeten zijn, maar geen reactie meer van de koper tot nog toe)....

De Yamaha blijft lekker staan waar ik hem nu heb neer gezet, want die set had nog geen minidisc recorder...

Na de omruil en leeg maak actie van minidisc schijven heb ik de inventaris op gemaakt en het geen wat te veel is direct als een grote partij te koop gezet via vraag & aanbod / Marktplaats...

De Denon is een ware vooruitgang ten aanzien van de MDS-JE520: de Sony is een 16-bit minidisc recorder en de Denon een 20-bit minidisc recorder... Geen idee of die Yamaha MDX-9 16 of 20 bit is... Doet er voor mij ook niet toe, want het ging mij om de Denon DMD-1300... Hoewel die Yamaha ook mijn hart aardig gestolen heeft (maar dat heeft de gehele Yamaha classic line serie tot gevolg bij mij)... ;) ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Vandaag na het werk even bij de lokale kringloop binnengewipt, en daar kwam ik dit schattige tapedeckje tegen:

Foto van internet.

Nu kan ik toch al geen nee zeggen tegen dit soort dingen, en er stond op dat 'ie defect was, dus meegenomen. Hij zag er nog bijzonder netjes uit ook.
Ik wist toen nog niet wat voor mechanisch drama deze decks zijn. Ik wist wel dat het probleem wat hardgeworden vet in het mechnaniek moest zijn, de TC755 heeft er ook last van. Dit ding is dus een autoreverse recorder die aan beide kanten kan opnemen door een roterende koppenbrug. Het loopwerk is dual capstan en dat alles met 1(!) motor. Ieder scharnierpunt in dit deck zit vast en moet weer gangbaar gemaakt worden, iets waar ik nog wel een paar avondjes mee zoet ben...

• prinsvlad
Eindelijk dan de scheidingsfilters van de Sansui ES-200 gerecapped met Jantzen Cross Caps......even een klusje maar het resultaat mag er zijn. De bestelling liet even op zich wachten omdat een condensator niet op voorraad bleek te zijn. Al met al duurde het twee weken voor de bestelling binnen was.

Eerst de oude verwijderen :

http://i66.tinypic.com/sytbex.jpg

Om vervolgens de nieuwe Jantzen Cross Caps te plaatsen :

http://i63.tinypic.com/2elt6oz.jpg

http://i68.tinypic.com/259bcr7.jpg

Een klein klusje met een mooi resultaat!.

Wat een verschil in weergave van geluid. Midden en hoog komen nu pas echt tot hun recht.
Meer detail en openheid. De muziek lijkt nu pas echt te leven en ademen.

http://i65.tinypic.com/rrs6jb.jpg

Het is mij nu wel degelijk duidelijk dat de condensatoren na ruim 40 jaar toch echt aan vervanging toe waren en wat een enorm genot!.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:35

G_M_C

Nu weg ....

Sowieso een verbetering omdat MKP condensatoren duidelijk minder verlies geven dan je oude elco's. Bovendien hebben je nieuwe caps een duidelijk lagere tolerantie. 2% voor de MKPs tegen 10% (of zoiets ) voor de elcos.

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-07 12:42
Ha Tweakers,

Wat kunnen jullie over deze Solid State Stereo Amplifier vertellen?
Is dit eentje die ik zo op de schroot kan gooien? Of is dit een collectors item?

Ik heb hem alleen tijdje gebruikt omdat ik een platenspeler had. Mijn boxjes heb ik met een andere stereo waarschijnlijk opgeblazen.

Ik kan niet zoveel informatie vinden over dit model Solid State Stereo Amplifier PM-158 W.
Hij staat al jaren bij mij in de kast niets te doen.

• Sjah
Ga bij iemand langs die goeie speakers heeft, en laat je oren de rest doen, nadat je die speakers ook op een moderne amp hebt gehoord.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:23

GreNade

Zeg maar Wouter

noud schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
Ha Tweakers,

Wat kunnen jullie over deze Solid State Stereo Amplifier vertellen?
Is dit eentje die ik zo op de schroot kan gooien? Of is dit een collectors item?

Ik heb hem alleen tijdje gebruikt omdat ik een platenspeler had. Mijn boxjes heb ik met een andere stereo waarschijnlijk opgeblazen.

Ik kan niet zoveel informatie vinden over dit model Solid State Stereo Amplifier PM-158 W.
Hij staat al jaren bij mij in de kast niets te doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb precies die amp ooit nog gehad. Was niet voldoende krachtig om mijn B&W DM110's aan te sturen destijds, dus ik heb 'm weggedaan

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Sjah
Over goeie speakers gesproken, wie kan me het model noemen vd B&W (weet ik zeker vanwege de gele woofer (Kevlar)) box die te zien valt (naast de bank in de hoek) in Reclame van NPORadio5.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:55

Sharky

Skamn Dippy!

Deze https://www.nporadio5.nl/...ieuwe-tv-spot-npo-radio-5 ?

Vind het niet op een B&W lijken eerlijk gezegd.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• Sjah
Ja, absoluut dat ik die bedoel, maar nu jij dat zegt, begin ik ook bijna te twijfelen, maarja dat gele he..... maar even anderen erover horen.

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True