Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste
Acties:
  • 1.065.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:32
Jeebus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:11:

Ik moet die woofers ooit nog eens refoamen, of laten doen.
[Afbeelding]
Kan je zelf ook, stelt minder voor dan je denkt.
Ik heb 2 linkerhanden die ook nog eens onhandig zijn maar ook mij is het gelukt bij mijn Jamo Power 155 speakers.
Hier heb ik ze besteld.
https://www.repairyourspeakers.com/

Edit: Deze zouden voor jouw speakers zijn, klik.

Ad de Jong wijzigde deze reactie 22-12-2018 18:48 (14%)

Mijn profiel op Discogs

• rcor
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
nineball schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:39:
[...]

In de woonkamer staat een paar Elipson Planet L die bij wat kleinere muziek heel mooi klinken met een Peachtree versterker. Dus inderdaad wat meer esthetisch verantwoord.

In de woonkamer hebben trouwens in het verleden ook KEF107, B&W801 en echt monsterlijk grote Rogers zelfbouw monitors gestaan dus we zijn hier wel wat gewend zeg maar.

[Afbeelding]
Zo zo, mooi spul! Daar wordt ik jaloers van... :9~ _/-\o_
Ja, als je een Elipson Planet L speakerset hebt kan ik mij inderdaad voorstellen dat die andere aangekochte speakers voor op zolder eerder overeenkomt met "leuk voor erbij"... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• rcor
OgWok schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:04:
[...]

Enige probleem is dat de vrouw vaak een ander idee van shinen heeft ;)
Ja, dat is een uitdaging...
Twee keuzes:
1. Juiste wederhelft zoeken die ook voor het beste geluid gaat
2. Vrijgezel blijven zodat je je eigen leven helemaal zelf kunt bepalen

Lastig, want een wederhelft kan ook heel veel plezier opleveren... :P

• nineball
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:05
Ik had een keer tweedehands KEF107's gekocht dus ik kom thuis met een auto vol speaker. De hoofdjes (zie foto) haal je natuurlijk los voor het vervoer, dus ik kom de kamer inlopen met 1 zo'n hoofdje. Zegt mijn vriendin: O maar dat valt nog best mee, ik dacht dat je grote speakers had gekocht...

http://www.poolfoto.nl/links/Stereo1.jpg

• rcor
nineball schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:01:
Ik had een keer tweedehands KEF107's gekocht dus ik kom thuis met een auto vol speaker. De hoofdjes (zie foto) haal je natuurlijk los voor het vervoer, dus ik kom de kamer inlopen met 1 zo'n hoofdje. Zegt mijn vriendin: O maar dat valt nog best mee, ik dacht dat je grote speakers had gekocht...

[Afbeelding]
Wat gebeurde er toen je de onderzijde naar binnen had gebracht? :P

Ps.: dat zijn ook hele mooie speakers die nieuw een flinke duit hebben gekost...

rcor wijzigde deze reactie 23-12-2018 19:10 (7%)

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:15

kraats

Ik rol

Die zijn ook nog niet verschrikkelijk groot gelukkig. Vrouwlief schrok bij mij een beetje toen ze een pallet met de bestelde Klipsch R-115SW subwoofer in ontvangst mocht nemen en samen met de vervoerder het huis in mocht sjouwen >:)
M'n main RF35's van Klipsch heeft ze samen met mij uitgezocht, dus daar heeft ze minder moeite mee. Ze vindt het lastiger dat ik op zolder meerdere volledige (vintage) audiosets heb staan. Maar ja, a man has to have a hobby :P

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• nineball
Formaat is nog wel te doen, maar twee pikzwarte Darth Vaders in de huiskamer is best wel overheersend.

Daarvoor had ik de JMR Offrande, eigenlijk de mooiste speakers die ik ooit gehad heb, zowel qua uiterlijk als qua geluid. Maar helaas ten prooi gevallen aan het 'ik wil weer eens wat anders' virus.

http://poolfoto.nl/links/jmr.jpg

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Inmiddels is de DSP-A2 onderweg. Ik ben heel benieuwd! :)

@Touchdomex ik vond er nog één: Yamaha stereo set met JBL boxen
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:09

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ramzzz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:57:
Inmiddels is de DSP-A2 onderweg. Ik ben heel benieuwd! :)

@Touchdomex ik vond er nog één: Yamaha stereo set met JBL boxen
Jaah vind ik mooi :D

Maar liever andere :+ Heb trouwens ook al een mooie versterker uit zo'n soort set maar stiekem waardeer ik dit soort high-end compacte systemen :D Zeker als alle segmenten los zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Touchdomex schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:57:
[...]

Jaah vind ik mooi :D

Maar liever andere :+ Heb trouwens ook al een mooie versterker uit zo'n soort set maar stiekem waardeer ik dit soort high-end compacte systemen :D Zeker als alle segmenten los zijn.
Hij is er ook in zwart. :P
Yamaha AX-10 CDX-10 & TX-10 high-end midi set

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• kraats

kraats

Ik rol

Ik ben het nieuwe jaar leuk begonnen met een cadeautje aan mezelf. Jarenlang gewild en eindelijk eens aangeschaft: Quad ESL63 electrostaten.
Alleen jammer dat ze niet echt in de woonkamer passen :P

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ze zijn wel een beetje lomp ja :+
Zou haast zeggen passen ze niet als paneel tegen de wand aan, gewoon ophangen dus? :)

En verde dacht ik ff dat je de paaseitjes nog op tafel had staan, maar dat bleken kerstbaooen in een pot :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kraats

kraats

Ik rol

The Eagle schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:04:
Ze zijn wel een beetje lomp ja :+
Zou haast zeggen passen ze niet als paneel tegen de wand aan, gewoon ophangen dus? :)
Ophangen gaat wel mis met het dipool karakter van zulke speakers, denk ik
En verde dacht ik ff dat je de paaseitjes nog op tafel had staan, maar dat bleken kerstbaooen in een pot :+
Tja.. als ik zulke speakers mag, dan mag vrouwlief van die domme ballen in een pot ;)

• rcor
Allereerst wens ik iedereen hier op het gebruik je nog vintage audio apparatuur? deel 2 de beste wensen en muzikaal 2019 toe op onze vintage audio apparatuur!

Hopelijk mag ik morgen naar MFB-freaks toe rijden in Lochem... Ik hoop dat als ik morgen bel dat ik langs kan komen... Ander hoop ik dat het Donderdag kan... Ik heb nu nog namelijk kerst vakantie, dus hoef ik er geen extra verlof ervoor op te nemen...

Wat gaan we er heen brengen:
- Erres TA-5426 speakerset
- Philips 22RH734 receiver

Beiden moeten volledige revisie krijgen en enkele reparaties... Ik ben benieuwd hoe ze terug keren!
Als ik er ben geweest zal ik een verslag doen hier! Niets zo vintage dan Philips MFB spul of cassettebandjes...:)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

rcor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:47:
Allereerst wens ik iedereen hier op het gebruik je nog vintage audio apparatuur? deel 2 de beste wensen en muzikaal 2019 toe op onze vintage audio apparatuur!

Hopelijk mag ik morgen naar MFB-freaks toe rijden in Lochem... Ik hoop dat als ik morgen bel dat ik langs kan komen... Ander hoop ik dat het Donderdag kan... Ik heb nu nog namelijk kerst vakantie, dus hoef ik er geen extra verlof ervoor op te nemen...

Beiden moeten volledige revisie krijgen en enkele reparaties... Ik ben benieuwd hoe ze terug keren!
Als ik er ben geweest zal ik een verslag doen hier! Niets zo vintage dan Philips MFB spul of cassettebandjes...:)
Insgelijks!

Ik heb net een ‘oude’ (non HDMI) Yamaha DSP-A2 binnen, een bakbeest van bijna 1/4 m2.

Ik hoef voorlopig niets. Of het zouden 3 speakers moeten zijn om van 2.1 nu 5.1 compleet te maken. :P

En dan dus wel in elk geval 2x B&W DM601 erbij.

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-03 23:05

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

rcor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:47:

Waarom reviseer je ze niet zelf? Zo moeilijk is dat niet, en hoewel ik Thomas z'n handel zeker gun, de dagwaarde van dat spul is enkele tientjes, voor de prijs die je voor die revisie betaalt kun je apparatuur aanschaffen die technisch vele malen mooier is dan die Philips set. De enige reden die ik mij kan bedenken waarom je dat spul zou laten reviseren is omdat je er een emotionele band mee hebt, maar als ik het goed begrijp heb je die receiver recent gekregen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap dat je het mooi spul vind en dat je het wilt behouden, maar toen ik begon met deze hobby (ergens begin dit millenium) kwam je deze receiver (en z'n kleine broertjes met minder vermogen) echt overal tegen voor wisselgeld en nog steeds zie je ze regelmatig voorbij komen in partijtjes voor bedragen waar je nog niet eens een goede krat bier voor kunt kopen. Vandaar mijn vraag :)

Ik ben verder ook benieuwd hoe die revisie uit gaat pakken hoor, over het algemeen zijn die dingen superbetrouwbaar dus daar hoef je het niet voor te doen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• The Eagle

The Eagle

Ik krijg gezinsuitbreiding van mijn 1990 periode correcte Pioneer droomsetje :)
Vandaag overeenkomst bereikt voor de aankoop van een Pioneer EX9000 Dynamic Expander en een SR-60 nagalm/echoversterker. Moet nog mijn kant in komen enzo, maar wordt wel mijn spul. Wat voorbeeldfoto's:

EX9000

SR-60

Niet dat ik dat spul echt nodig heb, maar als ik toen het geld had gehad had ik het er bij gekocht. Plus gave lampjes en indicatoren 8)
Denk dat ik alle geluidsbewerking maar bij elkaar zet. A550r Amp onderop, GR777 eq daarboven, SR60 er op en dan de EX9000. Mooi kerstboompje :9
Mis dadelijk alleen nog het dubbel cassettedeck (heb wel een pioneer maar niet uit die tijd) en evt de DT550 timer. Die laatste lijkt makkelijker te vinden dan een goed cassettedeck 8)7
Oh ja, en een bod op bijpassende speakers loopt nog :)

Mrs Eagle vond het maar onzin allemaal. Maar toen ik zei dat ik dat spul wekelijks gebruikte als ik thuiswerk was het bezwaar ineens verdwenen. Mooi excuus dus :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:55
Ramzzz schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:44:
[...]
Ik heb net een ‘oude’ (non HDMI) Yamaha DSP-A2 binnen, een bakbeest van bijna 1/4 m2.
Met 47 cm is hij erg diep (en dieper dan breed), dus ik snap dat hij voor je gevoel wat groot is, maar het is volgens mij bijna 1/28 m2, dus je zit er maar een factor zeven naast :)

Wel een mooi apparaat, though. Al blijven die diepe dingen erg onhandig. Ik heb een deel van de achterkant van mijn kast moeten verwijderen om mijn zware Rotel kwijt te kunnen...

Punctuality is the politeness of kings

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

dreamscape schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Met 47 cm is hij erg diep (en dieper dan breed), dus ik snap dat hij voor je gevoel wat groot is, maar het is volgens mij bijna 1/28 m2, dus je zit er maar een factor zeven naast :)

Wel een mooi apparaat, though. Al blijven die diepe dingen erg onhandig. Ik heb een deel van de achterkant van mijn kast moeten verwijderen om mijn zware Rotel kwijt te kunnen...
0,43 x 0,43 = veel te groot voor in mijn ('design') kast. :+

En dat is nog zonder uitstekende kabels en knoppen.

Maar dat was mijn 5 CD-wisselaar ook al ruimschoots, dus daar is destijds al direct de achterkant van de kast voor geperforeerd. :P

• rcor
mentalmadnizz schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:57:
[...]

Waarom reviseer je ze niet zelf? Zo moeilijk is dat niet, en hoewel ik Thomas z'n handel zeker gun, de dagwaarde van dat spul is enkele tientjes, voor de prijs die je voor die revisie betaalt kun je apparatuur aanschaffen die technisch vele malen mooier is dan die Philips set. De enige reden die ik mij kan bedenken waarom je dat spul zou laten reviseren is omdat je er een emotionele band mee hebt, maar als ik het goed begrijp heb je die receiver recent gekregen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap dat je het mooi spul vind en dat je het wilt behouden, maar toen ik begon met deze hobby (ergens begin dit millenium) kwam je deze receiver (en z'n kleine broertjes met minder vermogen) echt overal tegen voor wisselgeld en nog steeds zie je ze regelmatig voorbij komen in partijtjes voor bedragen waar je nog niet eens een goede krat bier voor kunt kopen. Vandaar mijn vraag :)

Ik ben verder ook benieuwd hoe die revisie uit gaat pakken hoor, over het algemeen zijn die dingen superbetrouwbaar dus daar hoef je het niet voor te doen :)
Dit model receiver stond vroeger in de woonkamer bij mijn ouders toen ik zeer jong was... Dat gevoel van vroeger zorgt ervoor dat 'm wil reviseren... Daarnaast heeft hij een zeer goede tuner ingebouwd en is het gewoon een degelijk Philips product met een zeer goede klank zonder al te veel plastic op de belangrijke plaatsen.. Plus 2x30 watt aan vermogen, dat is ook niet misselijk voor zijn tijd in de middenmoot...

Het meest belangrijkste: ik heb twee linkerhanden als het om solderen gaat... Het zal niet de eerste keer zijn dat het soldeer werk van mij te wensen overlaat of dat ik per ongeluk mij verbrand aan dat ding...

Daarom besteed ik het liever uit...

rcor wijzigde deze reactie 01-01-2019 23:17 (7%)

• rcor
Update omtrent de spullen die ik naar Mfb-freaks heb gebracht ter revisie:
Vanochtend om 09:00 uur vertrokken vanuit mijn woonplaats (Merselo, dorp van het Limburgse Venray).
Omstreeks 10:30 uur kwam ik aan bij MfB-freaks... Maar geen goed nieuws:
De Philips 22RH734 die ik had heeft dermate veel problemen met de schakelaars, knoppen en potmeters dat er eigenlijk geen beginnen aan is om 'm in ere te herstellen...

De volume potmeter bleek zover versleten dat het schraapt en die komt Thomas gewoonweg niet meer aan nieuw... Revisie zou dan incl. alle reparaties heel duur worden en dan nog zou het apparaat niet in de staat zijn zoals hij zou moeten zijn... Met het risico dat ik een apparaat had dat na een half jaar weer problemen zou geven...

Hij had nog wel iets anders mooi's staan... Een Philips 22RH720 vissen oog versterker... :D

Ding moest nog door Thomas onderhanden genomen worden, maar dan had ik wel het vlaggenschip van Philips van die tijd... Dit model krijg ik over ongeveer 5 weken (is niet de mijne maar wel exact dit model):

http://www.mfbfreaks.com/...aratuur/receivers/22rh720

De 22RH734 die ik had heb ik aan Thomas gedoneerd voor de onderdelen die hij kan gebruiken bij andere apparaten van dit model die bij hem binnen komen... Aan de ene kant vindt ik het wel jammer, maar aan de andere kant: ik krijg er ook iets mooi's voor terug...

De Erres TA-5426 speakers waren nog wel in goede conditie en daar worden nog nieuwe speakerkabels aangemaakt... Ook het scheidingsfilter wordt even onderhanden genomen en voorzien van frisse condensators...

Daarna kan ik het spul weer ophalen en genieten...

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Kwam die 734 toevallig uit een huishouden waar veel gerookt werd of heeft 'ie vochtig gestaan?

Die 720 is natuurlijk wel een veel toffer ding dan die 734, dus je bent er in ieder geval op vooruit gegaan :)

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:58
Wat is dat witte boxje op je kast? Ziet er wel netjes uit!

• nineball
lateef schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Wat is dat witte boxje op je kast? Ziet er wel netjes uit!
De versterker? Dat is een Peachtree Nova.

• rcor
mentalmadnizz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:15:
Kwam die 734 toevallig uit een huishouden waar veel gerookt werd of heeft 'ie vochtig gestaan?

Die 720 is natuurlijk wel een veel toffer ding dan die 734, dus je bent er in ieder geval op vooruit gegaan :)
Ik zou 't niet weten... Ik heb 'm een aantal jaren geleden gekocht bij een lokale kringloop voor ik meen 7,5 euro... Of te wel: die heeft zijn geld allang opgebracht... Het zou mij niets verbazen als die 734 zijn laatste jaren in een werkhok heeft gestaan (daar had mijn vader 'm ook in zijn laatste jaren dat hij bij ons in gebruik was staan)...

Enfin, nog wat anders opgelost: slecht FM ontvangst bij een niet vintage audio set van Samsung van mijn vader in zijn serre... En nee, de Samsung is niet gerepareerd (dat viel zelf niet meer te maken)...

Wel even een ander setje voor die plek geregeld... In eerste instantie een Onkyo R-811RDS compacte stereo receiver in combinatie met een Onkyo C-M716 CD wisselaar... Helaas had deze een brom in het geluid als ik de FM opzetten (geen ruis gelukkig) en de CD speler had moeite om de CD na track 2 af te spelen bij elke CD... Ergens in track 3 stopte hij ermee...

Dus terug naar de kringloop, want 5 werkdagen garantie... Kreeg ik een Kenwood setje mee (601 reeks)... Alles functioneerde in de winkel, maar het cassettedeck haperde... Na overleg kon ik beiden audio setjes (Kenwood en Onkyo) meenemen voor de prijs waar ik de Onkyo set voor gekocht had (€ 75,- is geen gekke prijs voor beiden)...

Eenmaal thuis heb ik het cassettedeck apart gezet en na inspectie ben ik 'm aan het inspelen... Hij slaat nu niet meer af en het mechaniek is los aan het komen (en functioneert dus probleemloos, maar had lang stil gestaan en is mogelijk zelfs nooit gebruikt geweest)...

De Onkyo receiver ook nagekeken: 1 bolle condensator van Nichicon gevonden... Dat zal vast die vervelende brom veroorzaakt hebben bij de tuner... De CD speler heb ik ook onderhanden genomen: laserlens geleider en het tandwiel mechaniek er langs had erg weinig smering en was mogelijk uitgehard.. Dus even schoongemaakt en weer nieuwe smering erop gedaan...

Speelt nu ook weer de sterren van de hemel... :D
Nu nog even die bolle condensator laten vervangen de receiver verder na laten kijken weer genieten dus! Ik ben blij...

Foto's van beiden volgen nog!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:58
nineball schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:58:
[...]

De versterker? Dat is een Peachtree Nova.
Die bedoelde ok inderdaad. Kende het niet, maar ziet er mooi uit, ga me er eens in verdiepen.

• rcor
De foto's van de twee setjes... Te beginnen met de Kenwood set:

De set functioneert, maar het cassettedeck hapert soms... Na wat inspelen lijkt het al wat beter te worden... maar dat neemt niet weg dat het vervangen van wat snaren (en indien nodig aandruk rollen) geen overbodige luxe zal zijn... Het valt wel op dat hij soms het type bandje dat ik er ingestopt heb niet goed herkend... Wellicht ooit eens na laten kijken...

De Onkyo set:

CD speler leek het zojuist wat beter te doen, maar soms werk het nog niet helemaal zoals gehoopt... De receiver speelt op de tuner na gewoon goed... In ieder geval moet er even een poetslap over heen om 'm wat netter te krijgen...

De bolle condensator van Nichicon (had ik niet verwacht bij Nichicon zo snel) verraad dat er iets mis is... Wellicht even een keer laten vervangen en dan weer genieten...

rcor wijzigde deze reactie 03-01-2019 08:16 (6%)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:52
rcor schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:29:
De foto's van de twee setjes... Te beginnen met de Kenwood set:
[Afbeelding]
De set functioneert, maar het cassettedeck hapert soms... Na wat inspelen lijkt het al wat beter te worden... maar dat neemt niet weg dat het vervangen van wat snaren (en indien nodig aandruk rollen) geen overbodige luxe zal zijn... Het valt wel op dat hij soms het type bandje dat ik er ingestopt heb niet goed herkend... Wellicht ooit eens na laten kijken...

De Onkyo set:
[Afbeelding]
CD speler leek het zojuist wat beter te doen, maar soms werk het nog niet helemaal zoals gehoopt... De receiver speelt op de tuner na gewoon goed... In ieder geval moet er even een poetslap over heen om 'm wat netter te krijgen...

De bolle condensator van Nichicon (had ik niet veracht bij Nichicon zo snel) verraad dat er iets mis is... Wellicht even een keer laten vervangen en dan weer genieten...
[Afbeelding]
Wat nogal eens gebeurt is dat bij het ontwerp onvoldoende rekening gehouden wordt met de warmte-ontwikkeling in dit soort kleine apparaten. Zeker als ze ook nog eens dicht ingebouwd worden in een kast loopt de temperatuur hoog op. Wij hadden dat ooit bij een VHS-recorder die erg plat was. In dit geval zit die condensator (het lijkt zelfs of hij wat lekt aan de onderkant) ook wel erg ongelukkig, zo dicht bij een vermogenstransistor.

Wel leuk spul, inderdaad nog even wat glassex oid er overheen en het ziet er meteen een stuk beter uit.

Videopac wijzigde deze reactie 03-01-2019 07:39 (5%)

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• rcor
Videopac schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:36:
[...]

Wat nogal eens gebeurt is dat bij het ontwerp onvoldoende rekening gehouden wordt met de warmte-ontwikkeling in dit soort kleine apparaten. Zeker als ze ook nog eens dicht ingebouwd worden in een kast loopt de temperatuur hoog op. Wij hadden dat ooit bij een VHS-recorder die erg plat was. In dit geval zit die condensator (het lijkt zelfs of hij wat lekt aan de onderkant) ook wel erg ongelukkig, zo dicht bij een vermogenstransistor.

Wel leuk spul, inderdaad nog even wat glassex oid er overheen en het ziet er meteen een stuk beter uit.
Hij heeft inderdaad vermoedelijk in een kast gestaan en is flink warm geworden... Onkyo (als ook hun dochter onderneming Integra waarvan ik een surround receiver bezit) staan bij mij bekend erom flink warm te worden (je kunt op mijn Integra receiver na verloop van tijd ook daadwerkelijk een eitje bakken!)…

Dus wat jij zegt is heel reëel.. :)

• nineball
Gisteren een mooi Schroers rack van Marktplaats gehaald om mijn zoldersetje te huisvesten. De Kenwood receiver staat er ter opvulling in.

http://poolfoto.nl/links/rack.jpg

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

nineball schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
Gisteren een mooi Schroers rack van Marktplaats gehaald om mijn zoldersetje te huisvesten. De Kenwood receiver staat er ter opvulling in.

[Afbeelding]
Netjes! :)

Mooi rek!

• rcor
Ik dacht: even de Onkyo receiver onderhanden nemen en de printplaat met bolle condensator eruit halen en laten opknappen...

Maar helaas: de vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig zelf te gaan sleutelen... Resultaat:

Een hoop ellende... Zo te zien is het klemmetje waar de lint kabel ingeprikt zat defect gegaan (door onwetendheid / onkunde hoe dit los te maken of door lompigheid)...
Daarom heeft de vorige eigenaar de boel maar lekker lomp aan elkaar gesoldeerd in plaats van gerepareerd zoals het zou moeten... :'(
Daarnaast ontbreken er schroeven aan de onderzijde van het apparaat waarmee het front vast hoort te zitten... Allemaal wel te fixen als je de juiste onderdelen hebt... En het soldeerwerk is uiteraard niet ernstig, maar het hoort van oorsprong niet...

Hoe nu verder? In ieder geval wat schroeven regelen voor de onderzijde... Ik wilde de receiver lekker goedkoop laten fixen door de defecte condensator te laten vervangen door onze lokale electronica / computer experts van Xarmac (het apparaat zelf uit elkaar halen en nadien weer in elkaar zetten)...

Maar nu ik dit aantref wordt het steeds aannemelijker dat ik een lokale audio monteur moet gaan zoeken daar dit mijn petje te boven aan het gaan is... Uit elkaar halen is 1, maar solderen is niet mij ding... Je ziet ook aan de plastic houder dat er gesoldeerd is.... Die oogt wat verschrompeld en de bedoeling is dat het apparaat weer werkt en niet verder is stuk gegaan... :)

• nineball
Thanks, nu nog een leuke platenspeler.

• rcor
nineball schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:

[Afbeelding]
Door de drukte vergeet ik hier op te reageren... Mooi audio meubel... Ziet er ook strak uit...

Mooie vintage jaren '70 / begin jaren '80 receiver van Kenwood... Welk model is het als ik vragen mag?

• nineball
Een KR-3400, cadeau gekregen. Even aangesloten, alles werkt maar klinkt een beetje iel.

• Videopac
rcor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:42:
Ik dacht: even de Onkyo receiver onderhanden nemen en de printplaat met bolle condensator eruit halen en laten opknappen...

Maar helaas: de vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig zelf te gaan sleutelen... Resultaat:
[Afbeelding]

Een hoop ellende... Zo te zien is het klemmetje waar de lint kabel ingeprikt zat defect gegaan (door onwetendheid / onkunde hoe dit los te maken of door lompigheid)...
Daarom heeft de vorige eigenaar de boel maar lekker lomp aan elkaar gesoldeerd in plaats van gerepareerd zoals het zou moeten... :'(
Daarnaast ontbreken er schroeven aan de onderzijde van het apparaat waarmee het front vast hoort te zitten... Allemaal wel te fixen als je de juiste onderdelen hebt... En het soldeerwerk is uiteraard niet ernstig, maar het hoort van oorsprong niet...

Hoe nu verder? In ieder geval wat schroeven regelen voor de onderzijde... Ik wilde de receiver lekker goedkoop laten fixen door de defecte condensator te laten vervangen door onze lokale electronica / computer experts van Xarmac (het apparaat zelf uit elkaar halen en nadien weer in elkaar zetten)...

Maar nu ik dit aantref wordt het steeds aannemelijker dat ik een lokale audio monteur moet gaan zoeken daar dit mijn petje te boven aan het gaan is... Uit elkaar halen is 1, maar solderen is niet mij ding... Je ziet ook aan de plastic houder dat er gesoldeerd is.... Die oogt wat verschrompeld en de bedoeling is dat het apparaat weer werkt en niet verder is stuk gegaan... :)
Wat een pech! De vraag is wel of het nog de moeite waard is om dat ding te repareren.

• rcor
Videopac schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Wat een pech! De vraag is wel of het nog de moeite waard is om dat ding te repareren.
Zeker wel... De schroefjes kom ik zo nog wel aan en er blijft slechts 1 condensator stuk... Dat soldeerwerk hoeft niet perse een no go te zijn... Wellicht kan het helemaal geen kwaad of is het mogelijk om die houder te verwijderen en de draden rechtstreeks in de vrijgekomen gaten vast te solderen... Dan is het al wat netter...

Edit 18:19 uur:
Gisteren nog overdag een afstandsbediening online gevonden voor de Kenwood set en vandaag al gearriveerd met de post... Nu is die Kenwood set helemaal compleet...

rcor wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:18 (14%)

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:15:
Ik krijg gezinsuitbreiding van mijn 1990 periode correcte Pioneer droomsetje :)
Vandaag overeenkomst bereikt voor de aankoop van een Pioneer EX9000 Dynamic Expander en een SR-60 nagalm/echoversterker. Moet nog mijn kant in komen enzo, maar wordt wel mijn spul. Wat voorbeeldfoto's:

[Afbeelding]
EX9000

[Afbeelding]
SR-60

Niet dat ik dat spul echt nodig heb, maar als ik toen het geld had gehad had ik het er bij gekocht. Plus gave lampjes en indicatoren 8)
Denk dat ik alle geluidsbewerking maar bij elkaar zet. A550r Amp onderop, GR777 eq daarboven, SR60 er op en dan de EX9000. Mooi kerstboompje :9
Mis dadelijk alleen nog het dubbel cassettedeck (heb wel een pioneer maar niet uit die tijd) en evt de DT550 timer. Die laatste lijkt makkelijker te vinden dan een goed cassettedeck 8)7
Oh ja, en een bod op bijpassende speakers loopt nog :)

Mrs Eagle vond het maar onzin allemaal. Maar toen ik zei dat ik dat spul wekelijks gebruikte als ik thuiswerk was het bezwaar ineens verdwenen. Mooi excuus dus :P
Wellicht dat deze Pioneer CT-S250 past in je set:
https://www.ebay.nl/itm/P...cAAOSwZKJb4CMp:rk:25:pf:0

Ik zag 'm toevallig daar staan en dacht: jaren '90 en de stijl oogt ook nog eens gelijk aan die overige spullen die je toonde... Dus ik dacht: even met Mr. Eagle delen zodat je getipt bent over deze advertentie... Geen dubbel cassettedeck, maar dubbel cassettedecks zijn kwalitatief altijd minder dan de enkel deck modellen... :)

• The Eagle

The Eagle

Dank voor de tip. Zie dat die veiling alweer afgelopen is. En bovendien wil ik een dubbeldeck :)
Maarmocht je nog een CT-W950, een CT-W850, een 901 of een 801 tegenkomen hou ik me zeker aanbevolen. Eigenlijk alles wat dubbel is en met 5 of hoger begint en uit begin jaren 90 is wel :)

• joopv
  • Niet online
rcor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:42:
Die connectoren zijn notoire storingsbronnen. De kabel vastsolderen is een pragmatische en betrouwbare oplossing. Een nieuwe connector - als je die al zou kunnen vinden - van hetzelfde type terugplaatsen gaat binnen afzienbare tijd weer een onbetrouwbare verbinding opleveren.

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:02
@rcor Waar in de buurt woon je ergens?

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Zit hier de laatste tijd steeds vaker met vintage AB's die een rubberachtige (stroeve) coating hebben. Maar die coating wordt kleverig...... :( erg irritant.

Iemand een goede oplossing om te zorgen dat de AB niet meer kleeft? Talkpoeder lijkt me niet echt een oplossing ;)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

OgWok schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:12:
Zit hier de laatste tijd steeds vaker met vintage AB's die een rubberachtige (stroeve) coating hebben. Maar die coating wordt kleverig...... :( erg irritant.

Iemand een goede oplossing om te zorgen dat de AB niet meer kleeft? Talkpoeder lijkt me niet echt een oplossing ;)
(voorzichtig) Reinigen met (evt. verdunde) alcohol?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ramzzz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:56:
[...]

(voorzichtig) Reinigen met (evt. verdunde) alcohol?
Nou het gaat niet om vuil, maar om een verandering in de coating. Heb een MP3 speler die ook zo kleefde lichtjes afgenomen met alcohol, maar het plakken blijft, helaas. Ook wasbenzine geen resultaat.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

OgWok schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Nou het gaat niet om vuil, maar om een verandering in de coating. Heb een MP3 speler die ook zo kleefde lichtjes afgenomen met alcohol, maar het plakken blijft, helaas. Ook wasbenzine geen resultaat.
Dan lijkt het mij een probleem dat veroorzaakt wordt door verwering/veroudering of verdwijnen van weekmakers uit een synthetisch rubber-polymeer o.i.d.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ramzzz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Dan lijkt het mij een probleem dat veroorzaakt wordt door verwering/veroudering of verdwijnen van weekmakers uit een synthetisch rubber-polymeer o.i.d.
Zoets ja. Het is in ieder geval een smerig gevoel.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik had zoiets laatst met een kabeltje waarmee je een Jabra headset kan verbinden met een Cisco IP-deskphone. Had het tot nu toe nooit nodig gehad, dus iets van 5 jaar in z'n plastic zakje in een bureaula gelegen. Toen ik het laatst wilde pakken was de hele rubbel om het kabeltje vergaan en bleven de signaal adertjes zelf over :')

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

OgWok schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Zoets ja. Het is in ieder geval een smerig gevoel.
Ik heb overigens ook zoiets met de Logitech M500 muizen, een antislip-laagje dat misschien juist door veel aanraking en handzweet kleverig wordt.

Het kan immers ook iets zijn dat in het laagje trekt, inplaats van eruit komt. ;

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Beetje isopropanol of ethanol op een doekje en dan de hele coating eraf poetsen/wrijven. Houd je alleen nog glad plastic over, dus ook geen tekst meer enzo.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:47

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mentalmadnizz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:03:
Beetje isopropanol of ethanol op een doekje en dan de hele coating eraf poetsen/wrijven. Houd je alleen nog glad plastic over, dus ook geen tekst meer enzo.
Dit is inderdaad de enige oplossing, die coating eraf halen. Ik heb het ook met wat spullen hier. Het is softtouch plastic dat er last van krijgt (helaas) en als het eenmaal begint te plakken is er niks meer tegen te doen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• The Eagle

The Eagle

@OgWok heeft idd met de weekmakers van doen. Aantal tips: http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=635

Nagellakremover zonder aceton schijnt te helpen. Heb het hier thuis helaas niet staan anders had ik het ff voor je getest. Heb hier een portable TV voor in de auto staan die rondom kleeft en wat mij betreft weg mag :P

• joopv
  • Niet online
Het verdampen van de weekmakers en de invloed van huidvetten / zweet zijn 2 aparte zaken waardoor plastics en (kunst)rubbers aangetast worden.

Op circuitsonline.net zijn een aantal topics die nuttig zijn: b.v. https://www.circuitsonline.net/forum/view/83637

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• RobinKuijp
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16-03 21:59
Ik heb een Sony STR-GX70ES. In de herfst kapot overgekocht van iemand uit Amsterdam.
Printplaat had een aantal gebroken soldeer verbindingen en de speaker keuze schakelaar was vuil.
En heb een Sony CDP-990. passen beide mooi bij elkaar.
https://tweakers.net/ext/f/h6uSuRkjoDT9exh76XS1mT1g/thumb.jpg

heb vorige week een Sony CDP-35 voor 10 euro kunnen kopen }:O
Alleen de lade ging niet meer open, maar dat was zo gefixt. dus speelt weer als een zonnetje

https://tweakers.net/ext/f/dTWUtBizEmsT1B2PptsAlVJG/thumb.jpg

Meow, meow I'm a cow

• rcor
Raymond schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:10:
@rcor Waar in de buurt woon je ergens?
Merselo... Dat is een dorpje van gemeente Venray in Noord-Limburg...

• Videopac
Iets anders en misschien niet specifiek voor hier, maar: wat zou beter klinken: een setje Sonos 1 of een setje Philips MFB i.c.m. een Logitech squeezebox touch?

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Videopac schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:37:
Iets anders en misschien niet specifiek voor hier, maar: wat zou beter klinken: een setje Sonos 1 of een setje Philips MFB i.c.m. een Logitech squeezebox touch?
Philips MFB met een losse dac ertussen met een logitech squeezebox.

Vooral omdat ik niet weet hoe de DAC is van zo'n squeezebox.

Sonos heb ik weinig vertrouwen in. Vooral omdat je nooit een mooi stereobeeld kan krijgen uit een enkele speakerbehuizing.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• rcor
Touchdomex schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Sonos heb ik weinig vertrouwen in. Vooral omdat je nooit een mooi stereobeeld kan krijgen uit een enkele speakerbehuizing.
Daarom koop je er ook meteen twee die je dan in Stereo opstelling gebruikt... Maar goedkoop is het niet, zeker niet als je de lage frequenties naar een nog hoger niveau wilt tillen (want dan ontkom je niet aan een poepie dure Sonos subwoofer, die overigens wel heel erg goed is)...

Maar heel eerlijk: ik zou ook voor MFB-speakers gaan... Liefst met een MFB vissen oog versterker van Philips (zoiets als de Philips 22RH551, eventueel in combinatie met een Philips 22rh651 tuner als je ook nog radio wilt luisteren)...

• Videopac
Touchdomex schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:46:
[...]

De DAC van een Squeezebox Touch is best goed, al zal een Soekris DAC ongetwijfeld beter zijn. Sowieso was dat ding destijds (< 10 jaar geleden) een idioot goede aanbieding: 300 euro voor een audiofiele mediaspeler met goede dac, touch screen en 500MHz CPU en afstandsbediening.

Stereo kan volgens mij wel met 2 Sonos gevalletjes. Waar het mij om ging is wat nou voor zo'n 400 euro een betere koop is.

NB: ik ben ook geen Sonos en Spotify fan: wat het populairst is, is zeker niet het best. Het is als wat VHS was bij de videorecorders was.

• Raymond
rcor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Merselo... Dat is een dorpje van gemeente Venray in Noord-Limburg...
Da's de andere kant op. Ik heb vorige week net iemand leren kennen die repareert, maar die woont achter Rotterdam :)

• rcor
Raymond schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:49:
[...]

Da's de andere kant op. Ik heb vorige week net iemand leren kennen die repareert, maar die woont achter Rotterdam :)
Ik denk dat ik 'm morgen naar Theunissen in Overloon breng... Dat is een monteur op ongeveer 5km afstand van Merselo en die man zal het toch wel lukken om die rotte condensator te swappen met een goede condensator van Nichicon / Panasonic...

Enfin, we zien morgen wel verder... Eerst maar eens bellen of ik 'm kan afleveren na werktijd zo rond 16:30 uur...

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:23
rcor schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:10:
[...]

Nu is die Kenwood set helemaal compleet...
Er staat me iets bij dat voor die set/serie ooit een MiniDisc-deck is gemaakt, hun eerste MD-deck zelfs.

Volgens mij dit deck: http://www.minidisc.org/part_Kenwood_DM-1001.html
Later opgevolgd door dit model: http://www.minidisc.org/part_Kenwood_DMF-7002.html

Kleine kans dat je een exemplaar vindt, maar het zou wel gaaf zijn!

• rcor
FreshM schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Er staat me iets bij dat voor die set/serie ooit een MiniDisc-deck is gemaakt, hun eerste MD-deck zelfs.

Volgens mij dit deck: http://www.minidisc.org/part_Kenwood_DM-1001.html
Later opgevolgd door dit model: http://www.minidisc.org/part_Kenwood_DMF-7002.html

Kleine kans dat je een exemplaar vindt, maar het zou wel gaaf zijn!
Gaaf of niet, de set is voor mijn vader en die heeft geen belang bij een minidisc speler... Heel eerlijk gezegd hoeft dat voor mij ook niet perse in die hoek... Maar toch bedankt dat je mij erop geattendeerd hebt... :)

De stijl van die DM-1001 lijkt in ieder geval overeen te komen met de Kenwood set zoals hij hier staat... Dus mocht mijn vader alsnog interesse krijgen om er een minidisc aan toe te voegen, weet ik in ieder geval waar ik op moet zoeken... ;)

• FreshM
rcor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:55:
[...]

Gaaf of niet, de set is voor mijn vader en die heeft geen belang bij een minidisc speler... Heel eerlijk gezegd hoeft dat voor mij ook niet perse in die hoek... Maar toch bedankt dat je mij erop geattendeerd hebt... :)
Ik was begin jaren 90 helemaal gek van de MD. Sterker nog, ik ben in de jaren 90 voor een baan bij Sony van Brabant naar Noord-Holland verhuisd, waar ik nu nog woon. Ik was ook kind aan huis bij minidisc.org.
Je hebt een prachtige set met die werkende Kenwood. Je vader mag in zijn handen wrijven.

• rcor
FreshM schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:00:
[...]

Ik was begin jaren 90 helemaal gek van de MD. Sterker nog, ik ben in de jaren 90 voor een baan bij Sony van Brabant naar Noord-Holland verhuisd, waar ik nu nog woon. Ik was ook kind aan huis bij minidisc.org.
Je hebt een prachtige set met die werkende Kenwood. Je vader mag in zijn handen wrijven.
Zeker, alleen even het cassettedeck voorzien van nieuwe snaren... Dat is ook het enige wat er aan mankeert: het cassettedeck speelt even bandjes en slaat vervolgens af om daarna meestal af te blijven slaan...

Maar de belangrijkste dingen voor mijn vader, CD speler, Tuner en versterker functioneren 100%... Dat cassettedeck zal ik dus alleen voor mij zelf nieuw leven inblazen...

• FreshM
rcor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Dat cassettedeck zal ik dus alleen voor mij zelf nieuw leven inblazen...
De moeite waard. Ik keek laatst of de nieuwe lp van de Imagine Dragons - Origins al beschikbaar was, en wat schets mijn verbazing? Het album is ook verkrijgbaar op MC. Niet dat ik je aanraad om het op cassette te kopen; liever de lp. Maar daarover spreken we elkaar wel weer eens in het vinyl-topic. 8)

• rcor
FreshM schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:27:
[...]

De moeite waard. Ik keek laatst of de nieuwe lp van de Imagine Dragons - Origins al beschikbaar was, en wat schets mijn verbazing? Het album is ook verkrijgbaar op MC. Niet dat ik je aanraad om het op cassette te kopen; liever de lp. Maar daarover spreken we elkaar wel weer eens in het vinyl-topic. 8)
Dank voor de tip... Ik koop ook graag muziek op cassette... Grote kans dat dit album door Thomas Baur zijn bandjes fabriek op cassette is gezet... Overigens was dat wel een indrukwekkende muur aan Akai GX-32 cassettedecks die door Thomas voorlopig nog gebruikt wordt...

Hij heeft ook een speciale machine van Otari om bandjes snel te kunnen opnemen en maken aangeschaft... Die moet nog een revisie krijgen, maar eenmaal klaar zal hij snel afscheid gaan nemen van die muur Akai GX-32 cassettedecks...

Dit apparaat heeft hij op de kop getikt:

Op Tapheads.net zie je deze foto ook, evenals de reactie van Thomas Baur zelf onder de naam van De Bandjes Fabriek:
http://www.tapeheads.net/showthread.php?p=596129

rcor wijzigde deze reactie 07-01-2019 23:44 (19%)

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Videopac schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:47:
[...]

De DAC van een Squeezebox Touch is best goed, al zal een Soekris DAC ongetwijfeld beter zijn. Sowieso was dat ding destijds (< 10 jaar geleden) een idioot goede aanbieding: 300 euro voor een audiofiele mediaspeler met goede dac, touch screen en 500MHz CPU en afstandsbediening.

Stereo kan volgens mij wel met 2 Sonos gevalletjes. Waar het mij om ging is wat nou voor zo'n 400 euro een betere koop is.

NB: ik ben ook geen Sonos en Spotify fan: wat het populairst is, is zeker niet het best. Het is als wat VHS was bij de videorecorders was.
Voor 400 euro zou ik het wel weten, ik zou een MFB halen maar je vraagt dat ook meer in het verkeerde topic O-)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:12:
@OgWok heeft idd met de weekmakers van doen. Aantal tips: http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=635

Nagellakremover zonder aceton schijnt te helpen. Heb het hier thuis helaas niet staan anders had ik het ff voor je getest. Heb hier een portable TV voor in de auto staan die rondom kleeft en wat mij betreft weg mag :P
Dat zal ik eens proberen; vandaag even langs Kruidvat.

• The Eagle

The Eagle

OgWok schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Dat zal ik eens proberen; vandaag even langs Kruidvat.
Laat maar ff weten of dat werkt. Behalve dat gare TV'tje heb ik nog wel wat andere dingen die langzamerhand ook in aanmerking beginnen te komen ;)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Laat maar ff weten of dat werkt. Behalve dat gare TV'tje heb ik nog wel wat andere dingen die langzamerhand ook in aanmerking beginnen te komen ;)
Heb het getest met Kruidvat Nailpolish remover non acetone, flesje 125 ml € 0,99. Maar helaas het plakken blijft. Deze remover komt niet agressief over; de plakkerige laag blijft intact/lost niet op. Ik blijf zoeken naar een oplossing

• thespeed
  • Laatst online: 23:53
deepbass909 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Dit is inderdaad de enige oplossing, die coating eraf halen. Ik heb het ook met wat spullen hier. Het is softtouch plastic dat er last van krijgt (helaas) en als het eenmaal begint te plakken is er niks meer tegen te doen.
Ja inderdaad klinkt herkenbaar.
En het lijkt inderdaad net alsof je de remote nooit hebt schoongemaakt zo plakkerig.
Hier heb ik het met spiritus gedaan met mijn Logitech Harmony One remote.
Enige nadeel is dat hij nu flink glad is.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

thespeed schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Ja inderdaad klinkt herkenbaar.
En het lijkt inderdaad net alsof je de remote nooit hebt schoongemaakt zo plakkerig.
Hier heb ik het met spiritus gedaan met mijn Logitech Harmony One remote.
Enige nadeel is dat hij nu flink glad is.
Ja, helemaal goed. Heb nu een kleefvrije AB en een MP3 speler. Stevig wrijven en regelmatig wat nieuwe spiritus erop en weg kleef. Wel even volhouden, het gaat niet makkelijk.
Veel dank voor deze goeie tip _/-\o_

OgWok wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:43 (5%)

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03-03 09:22
Ik heb mijn Sony SLV-E90 (hifi-videorecorder) afgestoft maar werkt niet goed meer. Apparaat is van 1996. Op Google kan ik niet eens een manual vinden. Weet iemand of er omgeving De Haag iemand zit die dit soort spul een opfrisbeurt kan geven?

Daarnaast een Denon PMA925R versterker gevonden. Weet iemand of dat ding na ruim 22 jaar ook toe is aan wat nieuwe onderdelen?

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Rene44 in de Copernicusstraat zit er eentje.

Edit: ROFA

Lip wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:49 (14%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• nineball
OgWok schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Ja, helemaal goed. Heb nu een kleefvrije AB en een MP3 speler. Stevig wrijven en regelmatig wat nieuwe spiritus erop en weg kleef. Wel even volhouden, het gaat niet makkelijk.
Veel dank voor deze goeie tip _/-\o_
Hier ook een niet meer plakkende Harmony One na schoonmaken met spiritus.Even inwrijven, laten opdrogen en dan met je nagels het plakspul eraf schrapen, dat worden dan een soort velpon bolletjes. Paar keer herhalen en klaar.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Rene44 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:51:
Ik heb mijn Sony SLV-E90 (hifi-videorecorder) afgestoft maar werkt niet goed meer. Apparaat is van 1996. Op Google kan ik niet eens een manual vinden. Weet iemand of er omgeving De Haag iemand zit die dit soort spul een opfrisbeurt kan geven?

Daarnaast een Denon PMA925R versterker gevonden. Weet iemand of dat ding na ruim 22 jaar ook toe is aan wat nieuwe onderdelen?
Ik heb zo'n Denon PMA-925R ook nog staan (ook letterlijk gevonden, langs de kant van de weg) en daar zijn de luidsprekerrelais van gaar. Beetje standaardkwaal bij die dingen. Vervangen is niet moeilijk en niet duur maar ben er nog nooit aan toegekomen :P

• karel-jacobse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 00:59
Ik had er al melding van gemaakt van mijn Technics SL1210MK2 en SL DZ1200 setje. Dit is een plaatje van de opstelling:

Echter, nu is de SL1200mk7 en SL1500C aangekondigd op CES2019 en nu wordt ik weer irrationeel hebberig...

• rcor
karel-jacobse schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:04:
Ik had er al melding van gemaakt van mijn Technics SL1210MK2 en SL DZ1200 setje. Dit is een plaatje van de opstelling:

[Afbeelding: SL(DZ)1200]

Echter, nu is de SL1200mk7 en SL1500C aangekondigd op CES2019 en nu wordt ik weer irrationeel hebberig...
Als je het mij vraagt is er geen reden om te upgraden naar die nieuwe SL-1200MK7... Ik denk dat ze bij het grote vinyl topic deel 3 daar ook zo over denken als je daar deze vraag zou stellen...

Van die SL-1200MKII of diens opvolgers wordt ik wel vrolijk en hebberig... Ik zou 'm in de toekomst best willen hebben in ruil voor een van mijn andere platen spelers die ik bezit... Maar de prijzen zijn op dit moment gewoon niet normaal meer voor een tweedehands Sl-1200 / SL-1210...

• Mr Drizzle
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
Ik weet niet of het echt "vintage" is, maar ik ben momenteel bezig een setje aan het samenstellen voor mijn hobbykamer. Het gaat om een Sony apparatuur uit het begin van deze eeuw.

Reden is omdat ik grote fan ben van minidisc en onlangs (via eBay) een MDS-JB980 op de kop heb getikt. Vervolgens heb ik daar een (SA)CD/DVD-speler en een versterker bij gekocht.
Ik vind persoonlijk deze QS-serie erg mooi _/-\o_

• rcor
Mr Drizzle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:15:
Ik weet niet of het echt "vintage" is, maar ik ben momenteel bezig een setje aan het samenstellen voor mijn hobbykamer. Het gaat om een Sony apparatuur uit het begin van deze eeuw.

Reden is omdat ik grote fan ben van minidisc en onlangs (via eBay) een MDS-JB980 op de kop heb getikt. Vervolgens heb ik daar een (SA)CD/DVD-speler en een versterker bij gekocht.
Ik vind persoonlijk deze QS-serie erg mooi _/-\o_
[Afbeelding: Sony vintage set]
Gave set! 't is dat er een tuner in de receiver zit, anders had ik graag de Sony ST-SB920QS je van harte aanbevolen... Die klinkt ook erg goed... :)

• Mr Drizzle
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
rcor schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Gave set! 't is dat er een tuner in de receiver zit, anders had ik graag de Sony ST-SB920QS je van harte aanbevolen... Die klinkt ook erg goed... :)
Dank je! Die tuner zou er in ieder geval mooi bijpassen.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:24

franssie

Save the albatross

Mr Drizzle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:15:
Ik weet niet of het echt "vintage" is, maar <>
Een veel gehanteerde definitie van "Klassiek" of "Vintage" is dat het om een afgesloten stijlperiode gaat. Dat lijkt mij hier het geval.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• rcor
Mr Drizzle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:03:
[...]

Dank je! Die tuner zou er in ieder geval mooi bijpassen.
Ik heb de tuner in bezit en hij staat dagelijks zijn uurtjes te draaien op het werk bij een van mijn audio setjes die ik daar heb neergezet (er is op de school waar ik werk geen centrale radio en dus moet je zelf wat regelen)... Eigenlijk een doodzonde dat hij daar staat en vooral dat ik 'm combineer met een el cheapo Sony TA-FE370 versterker...

Hij zou meer tot zijn recht komen met een betere versterker... :)

rcor wijzigde deze reactie 11-01-2019 23:28 (9%)

• karel-jacobse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 00:59
franssie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:23:
“Ik weet niet of het echt "vintage" is [...] Reden is omdat ik grote fan ben van minidisc en onlangs (via eBay) een MDS-JB980 op de kop heb getikt.”

Een veel gehanteerde definitie van "Klassiek" of "Vintage" is dat het om een afgesloten stijlperiode gaat. Dat lijkt mij hier het geval.
En “Minidisc”.

• nineball
3,50 bij de kringloop. Alleen al kijken naar de lampjes en aan die knop een slinger geven is al meer waard. Er zit een geniaal 'programmeer' systeem op om de aanwijzertjes boven en onder van plek te veranderen.

En hij werkt, met een stukje elektrosnoer als FM antenne! Er is wel iets mee gedaan want alle schroefjes van de kap zijn weg.

http://www.poolfoto.nl/links/sonytuner.jpg

• mpx200_05
  • Laatst online: 19:17
mpx200_05 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:41:
[...]

Hier staat nog een exemplaar. Weliswaar op zijn kant in de garage, waar hij twee Wharfedale linton 3's voorziet van de juiste signalen.
[Afbeelding]

Heerlijk muziekje luisteren tijdens het sleutelen aan mijn auto's en gewoon vol open tijdens feesten van de kids!
Als er nog liefhebbers zijn? Hij wordt vervangen. Ligt momenteel wel een kanaal uit. Oorzaak onbekend.

• The Eagle

The Eagle

@Raymond wilde jij niet nog een Pioneer 717? https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
139 euro, valt reuze mee :)

• Raymond
Ik wil een generatie nieuwer, met ronde knoppen.
En dan meteen ook de grootste uit de lijn, zoals de 878 die laatst (voor veel te veel geld) te koop stond.
Maar voorlopig ben ik even uitgekocht. Ff andere prioriteiten qua zakgelduitgaves :P (nieuwe monitor en een festool stofzuiger staan hoger op het lijstje).

Misschien dat ik uiteindelijk die hele 8x8 skip en iets uit de elite lijn ga kopen :)

• Videopac
Dat is niet duur voor die versterker. Als iemand dit zoekt, snel toeslaan.

• The Eagle

The Eagle

Is het idd zeker niet. Ik krijg allen onwijze ruzie als ik dat zou doen :P

• rcor
Zit je onderweg van je werk naar huis krijg je bericht van een audio / video monteur dat de Onkyo receiver en 6 CD wisselaar die ik voor reparatie had langs gebracht klaar zijn... Dus om 19:00 uur stond ik voor de deur van de reparateur...

De volgende dingen heeft hij gerepareerd:
- Brom in tuner: veroorzaakt door een defect in de tuner... Naast een rotte condensator waren meerdere componenten er om heen ook defect gegaan (o.a. diodes en wat nog meer was het eigenlijk ook al weer?)... Wellicht dat de vorige eigenaar te lang heeft doorgespeeld met de defecte condensator waardoor de ellende zich heeft opgestapeld via de rest van de tuner componenten...

- CD wisselaar lade mechaniek werkte niet zoals verwacht: de monteur heeft de CD-speler nagekeken en hij zag een wat slappere snaar in het lade mechaniek zitten... Dus nieuwe snaar geplaatst en nu moet ik testen of e.e.a. goed blijft werken...

De afstandsbediening van de receiver die eerder niet werkte doet het nu weer probleemloos, vermoedelijk dus ellende die veroorzaakt werd door die rotte condensator... De brom is in ieder geval weg op de tuner, dus voor nu ben ik blij en het was mij die 45 euro dat het mij kostte meer dan waard!... :)

rcor wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:20 (12%)

• rcor
Gister avond mijn vader en oom nog eens een pleziertje gedaan door een Duitse Schlager audiocassette af te spelen op mijn Goodsell educatieve cassetterecorder die via een Philips buizenradio ten gehore werd gebracht:

Toch wel gaaf om te zien, die Philips buizenradio... Evenals de cassetterecorder voor educatieve doeleinden... 8)

Overigens mocht mijn grasparkiet Daffy (achterin de kooi op de foto) de muziek ook wel... ;) :P

rcor wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:10 (23%)

• The Eagle

The Eagle

Schlagers...wansmaak is ook smaak zullen we maar zeggen :+
Hier vandaag ander cassettedeck binnen gekregen, Pioneer CT-W720R dubbeldeck. Staat nu even te acclimatiseren, morgen eens aansluiten. Zou helemaal goed moeten zijn :)
Sofar lijkt alleen een van de decks niet helemaal lekker te openen, maar dat is mechanisch en dus makkelijk te fixen :)

Mijn bescheiden (kuch) torentje (kuch) kent nu 7 componenten. Als het zaakje staat zal ik eens een foto maken :)

The Eagle wijzigde deze reactie 21-01-2019 19:35 (14%)

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:03
Waarom zit die cassetterecorder ondersteboven ?

(of moet die horizontaal (met liggende cassette) gebruikt worden.

• rcor
Marcel Br schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:37:
Waarom zit die cassetterecorder ondersteboven ?

(of moet die horizontaal (met liggende cassette) gebruikt worden.
Dit is een cassette recorder die gebruikt werd bij luistertoetsen in scholen... ik gebruikte hem nu vertikaal, maar eigenlijk moet hij horizontaal gebruikt worden, zoals je zelf ook al bedacht...

aan de onderzijde zit een speaker (de recorder en versterker zijn volledig mono uitgevoerd)...
die werd gericht naar de leerlingen in het leslokaal... de andere zijde van de cassette recorder zit aan de leraar zijde die 'm moet bedienen... dus als je het even goed visualiseert klopt het gewoon...

oppakken doe je trouwens met het handvat en zoals hij op foto staat berg je hem ook op (vertikaal)... 😉

In dit specifieke geval gebruikte ik de interne versterker en speaker niet, maar heb hem via een din plug lijn uitgang verbonden met de din plug lijn ingang van de Philips buizen radio...

rcor wijzigde deze reactie 21-01-2019 21:47 (13%)

• The Eagle

The Eagle

Kak. Die CTW-720r die ik op MP gekocht had blijkt rotter dan gedacht :/
Zag dat de linkse klep niet lekker open ging, ding open, bleek een veertje. Dat gefixt...kijk naar de belts, lijkt niet helemaal lekker, even kijken of ie het doet.
Lang verhaal kort: aandrijfsnaren beiden rot, en deck B heeft er nu een tape in zitten die ik er niet meer uit krijg omdat de deur gelockt is
:(
Vintro Media even gebeld, geven een ballpark figure van 50 a 100 euro voor reparatie en da's veel meer dan ik verwachtte. Iemand enig idee of dat makkelijk zelf te doen is? Vintro gaf namelijk aan dat het heel lastig is om bij de snaren te komen en het weer goed terug te zetten....

* The Eagle voelt zich iig knap bekocht, ding was maar 27,50 inclusief verzenden maar toch :(

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

The Eagle schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:03:
Kak. Die CTW-720r die ik op MP gekocht had blijkt rotter dan gedacht :/
Zag dat de linkse klep niet lekker open ging, ding open, bleek een veertje. Dat gefixt...kijk naar de belts, lijkt niet helemaal lekker, even kijken of ie het doet.
Lang verhaal kort: aandrijfsnaren beiden rot, en deck B heeft er nu een tape in zitten die ik er niet meer uit krijg omdat de deur gelockt is
:(
Vintro Media even gebeld, geven een ballpark figure van 50 a 100 euro voor reparatie en da's veel meer dan ik verwachtte. Iemand enig idee of dat makkelijk zelf te doen is? Vintro gaf namelijk aan dat het heel lastig is om bij de snaren te komen en het weer goed terug te zetten....

* The Eagle voelt zich iig knap bekocht, ding was maar 27,50 inclusief verzenden maar toch :(
Onder voorbehoud zeg ik*: Kan nooit veel werk zijn, als je enigzins handig bent. Maar je bent toch al gauw een uurtje of twee bezig en qua arbeidsloon kan dat dan natuurlijk niet uit. Reken op een tientje per loopwerk aan snaren ongeveer. Gewoon aan beginnen, stuk is 'ie nu toch al :)

*Ik ben nu al een paar avonden bezig met een BASF/Aiwa miniatuurdeckje die maar _niet_ _wil_ _blijven_ _werken_ ondanks drie nieuwe snaren en 8 nieuwe tussenwielen, en iedere keer moet heel dat pokke loopwerk uit dat veel te kleine kastje met veel te korte kabeltjes etc etc etc |:(

• rcor
@The Eagle & @mentalmadnizz

Ik heb ook nog een Kenwood X-601 cassettedeck staan die niet wil blijven spelen... Heeft volgens mij ook lang stil gestaan...

Snaren zullen wel gaar zijn schat ik in en eventueel wat hard vet her en der... Maar daar ik het niet helemaal goed kan zien of dit het dan ook is laat ik het in de carnavals vakantie even over aan een goede audio / video monteur... :)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

rcor schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:03:
@The Eagle & @mentalmadnizz

Snaren zullen wel gaar zijn schat ik in en eventueel wat hard vet her en der... Maar daar ik het niet helemaal goed kan zien of dit het dan ook is laat ik het in de carnavals vakantie even over aan een goede audio / video monteur... :)
Dure hobby zo als je alles gaat uitbesteden... Wat is het probleem precies dan?

• rcor
mentalmadnizz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Dure hobby zo als je alles gaat uitbesteden... Wat is het probleem precies dan?
Je probeert een bandje af te spelen. Soms (ook afhankelijk van het bandje dat je er in steekt) speelt het bandje meteen en doet hij het even een tijd(je) en slaat dan af. Vaak slaat hij nadat je hem de opdracht geeft om 'm af te spelen meteen en wat ook opvalt: op het display knippert bij elk bandje in het begin het lampje dat het type moet aangeven...

Dus eerst licht "norm" op valt daarna weer weg en het kan voorkomen dat hij er ook een chrome tape in ziet en dan licht dat indicatortje even op tot dat hij definitief de bandsoort heeft gedetecteerd...

Spoelen doet hij nog wel goed... Daarom vermoedt ik dat de snaren ook verantwoordelijk voor het afslaan zijn...

De bandkeuze schakelaartjes lijken goed te zijn, dus mogelijk dat het snaartje bij het mechaniek dat de horizontale cassette lade moet sluiten ook versleten (glad of uitgerekt) is en de lade net niet ver genoeg dicht trekt om te kunnen zien welk bandje erin zit...

Of te wel: typische lang stil staan kwaaltjes...

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True