Ik zou 't niet weten... Ik heb 'm een aantal jaren geleden gekocht bij een lokale kringloop voor ik meen 7,5 euro... Of te wel: die heeft zijn geld allang opgebracht... Het zou mij niets verbazen als die 734 zijn laatste jaren in een werkhok heeft gestaan (daar had mijn vader 'm ook in zijn laatste jaren dat hij bij ons in gebruik was staan)...
Enfin, nog wat anders opgelost: slecht FM ontvangst bij een niet vintage audio set van Samsung van mijn vader in zijn serre... En nee, de Samsung is niet gerepareerd (dat viel zelf niet meer te maken)...
Wel even een ander setje voor die plek geregeld... In eerste instantie een Onkyo R-811RDS compacte stereo receiver in combinatie met een Onkyo C-M716 CD wisselaar... Helaas had deze een brom in het geluid als ik de FM opzetten (geen ruis gelukkig) en de CD speler had moeite om de CD na track 2 af te spelen bij elke CD... Ergens in track 3 stopte hij ermee...
Dus terug naar de kringloop, want 5 werkdagen garantie... Kreeg ik een Kenwood setje mee (601 reeks)... Alles functioneerde in de winkel, maar het cassettedeck haperde... Na overleg kon ik beiden audio setjes (Kenwood en Onkyo) meenemen voor de prijs waar ik de Onkyo set voor gekocht had (€ 75,- is geen gekke prijs voor beiden)...
Eenmaal thuis heb ik het cassettedeck apart gezet en na inspectie ben ik 'm aan het inspelen... Hij slaat nu niet meer af en het mechaniek is los aan het komen (en functioneert dus probleemloos, maar had lang stil gestaan en is mogelijk zelfs nooit gebruikt geweest)...
De Onkyo receiver ook nagekeken: 1 bolle condensator van Nichicon gevonden... Dat zal vast die vervelende brom veroorzaakt hebben bij de tuner... De CD speler heb ik ook onderhanden genomen: laserlens geleider en het tandwiel mechaniek er langs had erg weinig smering en was mogelijk uitgehard.. Dus even schoongemaakt en weer nieuwe smering erop gedaan...
Speelt nu ook weer de sterren van de hemel...
Nu nog even die bolle condensator laten vervangen de receiver verder na laten kijken weer genieten dus! Ik ben blij...
Foto's van beiden volgen nog!