Ook niet, maar zitten daar veel Philips kenners (waaronder Thomas Baur zelf, eigenaar van MFB-freaks en de bandjes fabriek) met veel informatie als je problemen hebt... Ze hebben mij daar uitstekend geholpen toen de lade van mijn gratis verkregen Philips CD-930 niet goed meer open en dicht ging... Ik dacht: even nieuw tandwiel + snaar plaatsen, maar dat viel toch tegen... De lade ging nadien nog niet goed open of dicht...
Met hulp van hun is het mij gelukt om de lade correct in het mechaniek te zetten (hij zat fout gepositioneerd) waarna hij wel weer open en dicht ging zoals het hoorde...
Inmiddels heb ik dan ook onbedoeld 3 cd speler volwaardige cd-spelers en 4 draagbare exemplaren, waarvan 1 gratis verkregen...
Even een opsomming van de grote hifi spelers:
- Philips CD-930 (gered van de stort wegens kapotte tandwiel): doet dienst bij mijn vintage audio set
- Marantz CD-42 MKII: Ooit voor 5 euro op de kop getikt om bij een stel buizenradio's te plaatsen... Speelt daar best leuk... Degelijk Philips CDM4 loopwerk... Klinkt wel iet wat wollig, maar dat merk je toch niet op de oude buizenradio's (aangesloten met zelfgemaakte omvormers met bananen pluggen)… Wordt vergezeld door de Onkyo TA-201 cassettedeck en een mini mengpaneel om het uitgangsvolume naar beneden bij te stellen zodat de buizenradio's ermee over weg kunnen...
Marantz DC-1000/n1m CD / cassette combinatie: verzorgd de muziek buiten samen met de Marantz SR-1000/n1m receiver icm met Phonar Acoustics Laser 100 speakers onder een droog en niet vochtige afdak..
Marantz CD-6005: ongetwijfeld de beste CD-speler in huis en staat bij mijn hoofd hifi-set... Die zal ik niet snel weg doen... Veel dynamiek en een mooi homogeen geluidsbeeld...
Dan heb ik nog de volgende portable spelers:
- Philips speler, type weet ik zo niet: gratis gekregen na wat nakijk werkzaamheden aan audio apparatuur van de lokale kringloop als dank... Speelt erg goed...
- Lenoxx MP-786: één van de eerste portable cd spelers waarvan gezegd wordt dat hij op correcte wijze mp3 cd's kon afspelen... Werkt nog steeds goed... Ooit gekocht om op mijn werkkamer af en toe cd's te kunnen draaien op mijn audio set aldaar (Sony TA-FE370 icm Sony ST-SB920QS tuner)…
- Sony D-EJ985 discman: Ooit gekocht om cd's te kunnen beluisteren als ik naar de cd en platen beurs in Utrecht ga... Wordt ook daarvoor veel gebruikt... Ook gekocht om te voorkomen dat die Tomtec hieronder defect raakt door het ruige trein / beurs leven richting Utrecht en op de jaarbeurs...
- Tomtec CDP2300: goedkoop ding van de kruidvat… Als tiener met weinig budget daar gekocht omdat het goedkoop was en omdat hij anti-shock had... Ding is optisch compleet verrot door de rits die over de behuizing heen schraapte, maar toch hecht ik aan deze portable speler de meeste emotionele waarde... Ik zie en voel 'm nog zo zitten in het vakje boven in mijn schooltas met een selectie CD's (veelal TMF Hitzone CD's in die tijd)... Veel mee rond gerezen in de bus naar school en daar ook gebruikt (evenals in de tussen uren op school zelf)... Werkt technisch nog perfect en zal nooit weggedaan worden door mij zolang hij functioneert (ondanks wat hij allemaal al heeft meegemaakt)...