Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:07
brickvansteen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:01:
Iemand in de regio zuid holland zuid en of rijnmond verstand van de quad 33 303 combi.

Ik heb een set gekocht en op het eerste gezicht is de 33 prima. De 303 is een ander. 2 van de grote elcos zijn rot en en de printplaat voor de voeding is licht geblakerd. Iemand die dit kan repareren?. De bekende namen hier in vind ik lichtelijk aan de prijs voor een volledige revisie en weet nou niet of dit ook echt nodig is. Iemand die hier wat licht op kan schijnen 🙂 heel erg bedankt alvast.
Heb je wat foto's?
Die grote elco's zijn simpel te vervangen als je kunt solderen. De meeste voedingsprinten verkleuren wel na verloop van tijd. Maar dat is vaak niet echt een probleem. Heb inmiddels 3x een 303 voorzien van een revisiekitje van Dada. Als je kunt solderen is dit prima zelf te doen. Als je dit niet kunt dan is het wat lastiger omdat het niet moeilijk is maar gewoon veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de liefhebber van een stukje zilverwerk van Akai: https://www.onlineveiling...ingen/2252/kavels/96-akai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 23:55
Raymond schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:59:
hmm, setje dali 505 op het oog. Beetje impulsaankoop, ooit eens zo'n set samen met mn moeder uitgezocht als cadeau voor mn vader. Paar jaar later bij herinrichten van woonkamer die luidsprekers weer weggedaan. Heeft me altijd dwarsgezeten. Waren fijne speakers en vond het leuk om die samen uitgezocht te hebben.

Misschien maar gewoon doen, voor old time's sake :D
En vanochtend opgehaald :D

Uiteindelijk 80 euro betaald. Ik ben enthousiast zelfbouwer, maar voor 8 tientjes kan je dit niet bouwen :D

Fijn om ze weer te hebben. Lekker genieten. Ze hebben een beetje tlc nodig (schoonmaken, typeplaatje recht plakken, nieuw luidsprekerdoek ervoor). Maar technisch lijken ze gewoon goed.

* Raymond happy :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwmA3jsirdMyALjTdT5N9GlI/full.jpg

In de kelder, want ze moeten nog hun beurtje krijgen.

Maar ze spelen goed, dus die gaan natuurlijk eerst een avondje muziek weergeven :D

Klinken top.

Dit soort speakers kost tweedehands niks meer (groot,oud), maar spelen zo ontzettend goed muziek!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
Laatst bij een vriend naar b&w DM220 speakers (met voet) geluisterd, klinken verdraaid fraai, zeker die bass is ook aardig. Vraag me af wat nou beter is,m voor zoiets gaan, of voor een dm530 wat nog wel beter is, of voor nieuw gaan en dan denk ik aan een 684....of 683 die nou wat goedkoper zijn. Voor uiterlijk moet ik bij laatste zijn, minder lomp'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Raymond Kappen er ff af! :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgende keer weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 01:15
Raymond schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:22:
[afbeelding]

In de kelder, want ze moeten nog hun beurtje krijgen.

Maar ze spelen goed, dus die gaan natuurlijk eerst een avondje muziek weergeven :D

Klinken top.

Dit soort speakers kost tweedehands niks meer (groot,oud), maar spelen zo ontzettend goed muziek!! O+
Ziet er goed uit Raymond! Wees er maar zuinig op.... Dali's en B&W's klinken meestal wel goed...

Maar er zijn zoveel mooie speakers te vinden (zowel vintage als nieuw)… Denk hierbij aan Boston Acoustics A25, Dali Zensor serie, Dali Concept serie, JPW ML510, B&W DM570...

Of als het echt wat mag kosten: Dali Rubicon series of ATC speakers (http://atcloudspeakers.co...ntry-series/scm7-mk3/)... Maar dat zijn geen vintage speakers (momenteel nog te nieuw voor die titel)...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 11:56
Nou, ik ga ook weer aan de vintage. Gisteren voor een prikkie een puntgave NAD C350 versterker op de kop getikt voor mijn zolder/werk/rommelkamer.

C350-1

Nu nog eens bedenken wat voor boekenplank speakers ik erbij wil. Iemand nog tips? Heb oa al zitten kijken naar B&W 68x (want die serie ken ik) en Monitor Audio BR2 bijvoorbeeld. Tweedehands is zeker geen bezwaar, als ze maar goed zijn.
Stiekem ben ik ook wel gecharmeerd van B&W CM1. Met een beetje geluk zijn die ook wel voor een leuk prijsje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09
Wat zijn een beetje leuke staande retro speakers? Zie al die dali505, Philips fb925, maar welke nog meer ?

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
meer uit de philips FB series?

dus FB 825, FB 821, FB 820, FB 860, FB 850, FB 840

Heb zelf 2 setjes FB830 (maar zijn niet vloerstaand, klinken wel goed)

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:13
B&W dm 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

B&O op een stand.
Kef Cadenza (dat zijn wel hele grote blokken, maar in principe groot genoeg om staand te zijn).

Zag op MP trouwens een gast die Philps FB reviseert. heeft mooi spul staan :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

technopeuter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:31:
Wat zijn een beetje leuke staande retro speakers? Zie al die dali505, Philips fb925, maar welke nog meer ?
Acoustic Research AR-9, JBL L300, Altec A7, Tannoy Westminster, Klipsch La Scala... Zoiets :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klipsch La Scala...dat zijn geen vloerstaanders, dat zijn complete meubelstukken :+

plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://f072605def1c9a5ef179-a0bc3fbf1884fc0965506ae2b946e1cd.ssl.cf2.rackcdn.com/herobox-images/La-Scala-Lifestyle-A.jpg

Heb ze ooit mogen horen (wordennog steeds gemaakt), klinkt wel echt fantastisch. Is het prijskaartje ook naar though :P

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 10-07-2018 16:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
InZane schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:24:
Nou, ik ga ook weer aan de vintage. Gisteren voor een prikkie een puntgave NAD C350 versterker op de kop getikt voor mijn zolder/werk/rommelkamer.

[afbeelding]

Nu nog eens bedenken wat voor boekenplank speakers ik erbij wil. Iemand nog tips? Heb oa al zitten kijken naar B&W 68x (want die serie ken ik) en Monitor Audio BR2 bijvoorbeeld. Tweedehands is zeker geen bezwaar, als ze maar goed zijn.
Stiekem ben ik ook wel gecharmeerd van B&W CM1. Met een beetje geluk zijn die ook wel voor een leuk prijsje te vinden.
Dan zijn deze advertenties op marktplaats iets voor jou:
https://link.marktplaats.nl/m1300683871
https://link.marktplaats.nl/m1302122379

Ik heb ze zelf ook, naast een setje DM-570 speakers... Er zit minder laag in dan bij de DM-570, maar voor hun formaat absoluut een geweldige luidspreker set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 11:56
rcor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Dan zijn deze advertenties op marktplaats iets voor jou:
https://link.marktplaats.nl/m1300683871
https://link.marktplaats.nl/m1302122379

Ik heb ze zelf ook, naast een setje DM-570 speakers... Er zit minder laag in dan bij de DM-570, maar voor hun formaat absoluut een geweldige luidspreker set!
Ik heb ze gezien ja en ik vind ze inderdaad heel interessant. Ze zullen het vast prima doen op de NAD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

mountainbiker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:34:
meer uit de philips FB series?

dus FB 825, FB 821, FB 820, FB 860, FB 850, FB 840

Heb zelf 2 setjes FB830 (maar zijn niet vloerstaand, klinken wel goed)
De gehele fb8xx kan ik aanraden. Elk met voor en nadelen. Fb821 icm een 12" zou naar het schijnt een supercombo zijn. Zonder sub zijn de 825 en 860 echt een droom om naar te luisteren. Op lage volumes vooral.

Heb de fb 710,720,815,830,821,825,840 en 860 in huis.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 08:58

Toshirou

Vinyl Surfer

Anderhalve week geleden een Pioneer VSX-909RDS voor een erg leuk prijsje kunnen overnemen. Eerder daarvoor had ik al een Pioneer VSX-510D overnomen, Maar heb deze vervangen vanwege het aantal meer aansluitingen en heb iemand anders blij kunnen maken met de VSX-510D .

Het is niet de meest beste versterker, maar voor waarvoor ik 'm gebruik voldoet die perfect aan. :D

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
InZane schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:55:
[...]

Ik heb ze gezien ja en ik vind ze inderdaad heel interessant. Ze zullen het vast prima doen op de NAD :)
Dali speakers combineren ook erg goed met NAD heb ik begrepen... Zoiets als een Dali Rubicon 2 ook erg mooi... Minder duur maar ook goed: Dali Opticon 2...

En als het echt wat mag kosten is de Dali Epicon 2 een mooie speaker set (maar dan betaal je echt flink!)...

Echt op buget: Dali Zensor 1, Dali Zensor 3 of een tweede hands setje Dali Concept 2's...

Ik heb zelf een setje concept 1's thuis hangen van Dali en er mag wel wat meer laag in, maar de tonen die hij laat horen zijn geheel homogeen zoals ze dat dan noemen (er zijn geen gaten in de overgangen van hoge tonen naar midden tonen en de bassen)...

Ik spreek alleen maar lof over Dali wat dat betreft... Overall een goed luidspreker merk....

Oh ja, voor ik het vergeet: JPW ML-510 zijn ook mooie speakers, evenals de Boston Acoustics A25...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 11-07-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:47
Ik heb een NAD 3400 PE... zit er aan te denken om deze in te wisselen voor een 5.1 amplifier. Ook met name ook omdat ik eigenlijk niet een aparte set voor muziek en voor films wil hebben.

Nu heb ik wat rondgekeken, en er is vrij weinig wat boven de 150 watt uitkomt (op alle kanalen). Heeft er iemand suggesties? Of moet ik toch met monoblokken gaan werken en een preamplifier?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

@justice strike
Een receiver met echt 150W sinusvermogen per kanaal ga je zelden vinden, of het is peperduur. Zelfs een Anthem van 4700 euro komt niet boven 140W:
https://www.hobo.nl/anthem-mrx-1120.html

Voor 1300 heb je een Onkyo die claimt op alle kanalen 200W te kunnen leveren, wel met een gigantisch opgerekte spec, bij 1% THD en onder zgn. 'midband power' dus 1KHz. In het laag (<60Hz) stort het vermogen zeer waarschijnlijk helemaal in door gebrek aan voedingscapaciteit.
pricewatch: Onkyo TX-RZ1100 Zwart
Ik vermoed dat hij reëel ~100-125W levert met minder dan 0,5% THD.

Overigens zou ik niet weten wat je met 150W voor de center channel of de rears moet doen. Focus je vooral op de L-R front vermogen en voor films koop je waarschijnlijk toch een aktieve sub.

[ Voor 42% gewijzigd door 454232 op 11-07-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45

Sharky

Skamn Dippy!

150 is ook ontzettend veel. Met het volume een beetje open trekt een luidspreker misschien een keer 20 watt per kanaal of zo? Ik denk dat er een hoop specs zijn waar je naar wilt kijken voordat je naar vermogen gaat kijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 23:39

Videopac

Rommelt wat aan.

justice strike schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:14:
Ik heb een NAD 3400 PE... zit er aan te denken om deze in te wisselen voor een 5.1 amplifier. Ook met name ook omdat ik eigenlijk niet een aparte set voor muziek en voor films wil hebben.

Nu heb ik wat rondgekeken, en er is vrij weinig wat boven de 150 watt uitkomt (op alle kanalen). Heeft er iemand suggesties? Of moet ik toch met monoblokken gaan werken en een preamplifier?
Die 3400PE is een goede versterker met veel vermogen. Je zult behoorlijk in de buidel moeten tasten om dezelfde kwaliteit te halen met een 5.1 receiver. Waarom wil je perse 150 Watt per kanaal?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Videopac schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Die 3400PE is een goede versterker met veel vermogen. Je zult behoorlijk in de buidel moeten tasten om dezelfde kwaliteit te halen met een 5.1 receiver. Waarom wil je perse 150 Watt per kanaal?
Omdat ik voor mij rear channel een stel magnepans gebruik die een hoop vermogen nodig hebben. Heel efficient zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

justice strike schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Omdat ik voor mij rear channel een stel magnepans gebruik die een hoop vermogen nodig hebben. Heel efficient zijn ze niet.
Je kunt de 3400PE gebruiken om 2 kanalen aan te sturen of bijvoorbeeld zelf Hypex NCore eindversterkers te gaan bouwen. Of kant en klaar het een ander bij internet of music te kopen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik heb 4 magnepans, 2 zouden dan via de 3400 kunnen. Maar ik zou dan een preamplifier nodig hebben + nog eenzelfde stereo versterker. en nog een monoblok voor de subwoofer.

Vandaar de vraag. Zat zelf te denken aan een sony es versterker... maar misschien gaat dat niet echt lukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Sony ES lust geen current-hungry 4 ohm planars, je kijkt in de verkeerde hoek. Ze zijn oerdegelijk gebouwd maar de 90s modellen zitten barstens vol slechte contacten.
TAN80ES zou misschien voldoen maar dan zit je met de prijs...

Op Maggies wil je liever een NAD, Denon of een amerikaan zoals een HK(moderne HT meuk uitgesloten) op hebben.

Of zoiets bijvoorbeeld:
Aragon 2005 THX Ultra 2 AV Eindversterker
€ 999,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Heb je al een sub? Zo niet dan is mijn advies om een aktieve sub te kopen met evt. high level inputs, die kun je direct op de speakeruitgangen van je (eind)versterker aansluiten. Het is hoogohmig dus geen extra load voor de versterker en aktief is veelal beter in te regelen.

[ Voor 78% gewijzigd door 454232 op 13-07-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-07 22:56
justice strike schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:37:
Ik heb 4 magnepans, 2 zouden dan via de 3400 kunnen. Maar ik zou dan een preamplifier nodig hebben + nog eenzelfde stereo versterker. en nog een monoblok voor de subwoofer.

Vandaar de vraag. Zat zelf te denken aan een sony es versterker... maar misschien gaat dat niet echt lukken dan.
Dat zijn echt hele lastige speakers, als je een 5.1 versterker wilt, zou je serieus geld moeten uitgeven. De standaard Marantz / Onkyo e.d. krijgen er geen beweging in.

Goede indicatie is wanneer een versterker bij 4 Ohm 2x zo veel vermogen levert als bij 8 Ohm, dan zijn voeding e.d. ruim bemeten. Juist bij meerkanaals versterkers is dit vaak niet zo, omdat 5 onafhankelijke voedingen het apparaat erg duur en zwaar zouden maken. En je over het algemeen toch niet op alle kanalen tegelijk vermogen nodig hebt.

Heb een tijdje met de kleinste Magnepan gespeeld (SMGa?), had toen een TagMclaren 7 kanaals bak (gelijk aan AudioLab 8200X7) en die kwam echt ruim te kort. Overstap naar Bryston 3B was een verademing. Ineens wel prima bass uit de panelen. Helaas vond de lijm dat niet leuk, en begonnen de magneetjes tegen de folie aan te rammelen :(

De suggestie voor Hypex eindversterkers is een goede, budget optie is de Philips DFR9000, daar zitten 3 2x150 watt UCD modules in, en één flinke voeding. Als je één bordje in bridge mode aan die voeding hangt, heb je een prima 250 watt monoblok. De DFR9000 is niets waard vanwege HDMI 1.0 en DAB zonder +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Zou het niet interessanter zijn met electrostaten om een goede voorversterker te nemen, en aparte eindversterkers per kanaal? Heb je het voordeel dat je (relatief) goedkoop de laatste standaard in decoding/upscaling/weetikveelwat kunt hebben, maar dat je effectief vermogen altijd in orde blijft.

Alleen is dat ook een speciale prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Lijkt me het inderdaad het beste idee. Wat tweedehands denon monoblokken erbij dan valt de prijsklasse ook wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Denon monoblokken kosten een godsvermogen. Had er al naar gekeken, was goedkoper om een Onkyo integra Poweramp te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Valt wel mee. Er staan toevallig twee poa 2400 versterkers op marktplaats. Voor duizend euro heb je ze allebei.
Oh, dat zijn geen mono’s. Maar werkt net zo goed denk ik

[ Voor 42% gewijzigd door blissard op 13-07-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
450 euro en daar dan 2 van...

deze nad 3400 heb ik voor 125 gekocht. Kan er dan beter een tweede bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Oke, onze ideeen over een godsvermogen verschillen blijkbaar :-)
Dan kun je zeker beter een tweede 3400 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ja wellicht misschien op de stuiver... misschien over een paar jaartjes kan ik dat halen.

Moet wel even kijken hoe ik dat idd ga doen met de tweede 3400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Had dat gelijk gezegd :D
Je hoeft niet per se een 2e 3400 te kopen, volgens mij kun je aan jouw 3400 ook een losse 2600 poweramp aan hangen.
Let altijd goed op de conditie, spul is goed op leeftijd (30 jaar?) en eigenlijk altijd aan een grote of kleine servicebeurt toe.

Maggies zijn lastig vanwege hun rendement (tot mijn geweten zijn ze maar niet zo 'lastig' als ESL's die als een condensator gedragen een alles behalve een echte krachtpatser, gelijk leegtrekken.

[ Voor 29% gewijzigd door 454232 op 13-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Had @FeaR niet een paar leuke eindbakken aan zijn Denon staan? Emotiva's iirc. ZOuden die dat niet trekken?
Ga je niet voor 125 euro per stuk redden btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
al mijn spul is best aan de leeftijd... Die Magnepan 1.6 en smga zijn ook behoorlijk oud. (10 en 30 jaar respectievelijk)... Maargoed ik had geluk gehad ermee. Ben ook bezig een sub hiervoor te krijgen, maar dit gaat echt op het budget, dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk zelfbouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Echt wel!
Nou ja, gebruiken.... Het staat momenteel helaas helaas vooral stof te vangen. Geen ruimte voor en ook te weinig tijd voor... Op de plek waar het nu staat heb ik geen eens een stroom aansluiting :( Maar in een volgend huis krijgen ze weer een ere plaatsje!! Alleen wil ik er dan wel ook nog een keer betere speakers bij... Heb er nu een relatief modern Bowers & Wilkins - 201i setje bij.

Ben er in ieder geval, ook nu, heel trots op! Toch een klein kapitaaltje aan vintage audio apparatuur. Geweldig geluid! En tja... vinyl blijft toch gewoon het mooiste om muziek te luisteren he! Heb een aardige collectie oude platen, wegens budget technische redenen helaas maar een enkele modernere plaat... Ooit he ;) (de 10e kan het gebeuren...? :P )

Een Luxman 700 X versterker :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xr9FJLnZMWrBQoThmePrVMOJ/medium.jpg

Een Thorens TD 160 platenspeler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DRyPE7XL2hsQGymeJJHIg4WO/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLaXTJ5MHKhwtYLbHvG3ypH4/medium.jpg

En een Sonab 85 S (helaas niet fatsoenlijk op de foto te krijgen zonder de boel overhoop te halen...) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5U7fLw6z6EYzaT7Vo6gHq92r/medium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door kazz1980 op 13-07-2018 20:17 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Zodra ik mijn Akai voor (PR-A04) en eind (PA-W04) versterker gebruik krijg ik onderstaande klachten.
Op de het (ongeaarde) stopcontact en met een verlengkabel naar een geaard stopcontact heb ik dit probleem.
Er zijn eigenlijk 2 dingen die mij opvallen, geen idee of het met elkaar te maken heeft.
1: Zodra ik het spul aanzet dan hoor na het inschakelen een ruis/brom. Zodra ik de speakers (in dit geval op de aangesloten A) uitschakel is het muisstil. (geen idee wat ie doet als ik de luidsprekers aansluit op de B).
Die ruis/brom hoor je niet zodra je het volume verhoogd.
2: Bij het afspelen van een LP komt er zodra je boven een bepaald volume komt (al vrij snel) een brom die ook meer wordt zodra je het volume verhoogd. Zelfs zo erg dat het muziek dan totaal vervormt. Dit dus alleen bij de draaitafel.

Dit heeft ie dus niet met mijn AM-U04.(Die ik heb laten repareren).
Ik ga van de week nog wel even wat uitproberen (Luidsprekers op de B aansluiting) iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog kan proberen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

Oude AKAI's die ik hier had, hadden vrijwel altijd last van uitgedroogde elco's en slechte solderingen (het zijn toch potverdikkie meestal de japanners met dat probleem), als jouw gereviseerde AM-U04 geen problemen geeft bij dezelfde bron, dan lijkt het mij aannemelijk dat de voor/eind combi aan de beurt toe is.
Zijn al je audio apparaten wel op dezelfde stroomgroep aangesloten? Lopen jouw interlinks/speakerkabels langs stroomkabels heen? Dan kunnen ze nl. ook brom oppikken.

[ Voor 20% gewijzigd door 454232 op 15-07-2018 23:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Gisteren de vondst van het jaar gedaan!
Ik ging zoals wel vaker eens langs bij wat vrienden, en in de straat waar een maat van mij woonde, waren buren aan het verbouwen.
Er stond dus een container voor de deur.
3x raden wat daar in ligt.

Een set Bowers & Wilkins 802 Series 80 luidsprekers, en nog in goede staat ooknog!
Helaas geen doekjes, maar geen gesloopte drivers.
Voor de netheid moet ik wel even wat grilles voor de tweeters kopen, deze ontbraken ook.

Hier wat plaatjes.

Zo trof ik ze:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2e0p9h0.jpg

De totale setup: (Pioneer SA-8500 II - Cambridge Audio Azur DAC - MacBook Pro)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5pk8de.jpg

De speakers bij daglicht:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2h7f5p5.jpg

Al met al een zeer leuke vondst, helaas speelt van de linker speaker de middentoner niet meer, maar gelukkig is de driver nog in orde, dus vandeweek gaan de filters naar Speakerland Noord-Braband om ze te reviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
454232 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:27:
Had dat gelijk gezegd :D
Je hoeft niet per se een 2e 3400 te kopen, volgens mij kun je aan jouw 3400 ook een losse 2600 poweramp aan hangen.
Let altijd goed op de conditie, spul is goed op leeftijd (30 jaar?) en eigenlijk altijd aan een grote of kleine servicebeurt toe.

Maggies zijn lastig vanwege hun rendement (tot mijn geweten zijn ze maar niet zo 'lastig' als ESL's die als een condensator gedragen een alles behalve een echte krachtpatser, gelijk leegtrekken.
Volgens mij kan je die 2600 alleen in bridge mode met de 3400 gebruiken (dus alleen stereo niet 4 speakers apart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 08:42

Killjoy

Klingon lawn products

Speakerfreak95 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:10:
Ik ging zoals wel vaker eens langs bij wat vrienden, en in de straat waar een maat van mij woonde, waren buren aan het verbouwen.

Een set Bowers & Wilkins 802 Series 80 luidsprekers, en nog in goede staat ooknog!
Voor de netheid moet ik wel even wat grilles voor de tweeters kopen, deze ontbraken ook.

Hier wat plaatjes.

Zo trof ik ze:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Al met al een zeer leuke vondst, helaas speelt van de linker speaker de middentoner niet meer, maar gelukkig is de driver nog in orde, dus vandeweek gaan de filters naar Speakerland Noord-Braband om ze te reviseren.
Bofkont! Ben zelf nooit verder gekomen dan een set 2-weg Eltax zuilen bij het grof vuil. Leverde toch weer 25 euro op.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Killjoy schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:20:
[...]

Bofkont! Ben zelf nooit verder gekomen dan een set 2-weg Eltax zuilen bij het grof vuil. Leverde toch weer 25 euro op.
Deze ga ik houden, spelen beter dan mijn Dynaudio zuiltjes, die zijn dan ook naar de rears gegaan, waar eerst Piega zuilen stonden, de Piega's staan nu in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Hier wat plaatjes.

Zo trof ik ze:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ongelooflijk!
Je zou toch denken dat iedereen wel snapt dat zware, goed afgewerkte spullen, in dit geval luidsprekers, waarschijnlijk nog wel wat waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Videopac schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Ongelooflijk!
Je zou toch denken dat iedereen wel snapt dat zware, goed afgewerkte spullen, in dit geval luidsprekers, waarschijnlijk nog wel wat waard zijn?
Zou je denken, maar sommige mensen zijn blij als ze van zo'n sta-in-de-weg af zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Ongelooflijk!
Zowiezo zullen het mensen zijn die bezig zijn met afdingen op de icova bak en het irritant vinden dat die bak in de straat staat om vervolgens iets in die bak te gooien dat en voor de bak had kunnen betalen en ook niet de kringloop gebeld hebben die het snel en gratis bij hun was wezen ophalen met nog wat andere potentiele dingen erbij.

Waardoor er en een kleinere bak nodig was of meer in de bak had gekund en ook iemand anders er blij van zou zijn geworden.

Als hij ze verkoopt zou ik om lullig te doen een briefje in de brievenbus doen om te laten zien hoe dom ze geweest zijn.

Gaat echt nergens over dit soort mensen.
(maarja er schijnen er best veel van rond te lopen dus zullen we er aan moeten wennen)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
enchion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:34:
[...]

Zowiezo zullen het mensen zijn die bezig zijn met afdingen op de icova bak en het irritant vinden dat die bak in de straat staat om vervolgens iets in die bak te gooien dat en voor de bak had kunnen betalen en ook niet de kringloop gebeld hebben die het snel en gratis bij hun was wezen ophalen met nog wat andere potentiele dingen erbij.

Waardoor er en een kleinere bak nodig was of meer in de bak had gekund en ook iemand anders er blij van zou zijn geworden.

Als hij ze verkoopt zou ik om lullig te doen een briefje in de brievenbus doen om te laten zien hoe dom ze geweest zijn.

Gaat echt nergens over dit soort mensen.
(maarja er schijnen er best veel van rond te lopen dus zullen we er aan moeten wennen)
Die buren waren gewoon aan het opruimen, en het huis ging verbouwd worden.
Na even aanbellen heb ik nog veel meer audio apparatuur mee kunnen scoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

Jorgen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Zou je denken, maar sommige mensen zijn blij als ze van zo'n sta-in-de-weg af zijn.
Klopt, ik heb dit jaren geleden voor de hobby+winst gedaan en je wist nooit wat je trof. Ooit bij een filmproducer in een oude molen ergens in ZH een complete DBX installatie (fl30.000 nieuw, enigste complete set in NL) opgegraven met SF10 SoundField speakers...zat gewoon in een schuurtje naast het huis onder de spinnenwebben...en ook nog eens een hele dikke Thorens 160 met SMEIII er op. Ik heb toen alles laten reviseren en voor de 5-voud kunnen verkopen :)

[ Voor 14% gewijzigd door 454232 op 16-07-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 11:38
454232 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:31:
Oude AKAI's die ik hier had, hadden vrijwel altijd last van uitgedroogde elco's en slechte solderingen (het zijn toch potverdikkie meestal de japanners met dat probleem), als jouw gereviseerde AM-U04 geen problemen geeft bij dezelfde bron, dan lijkt het mij aannemelijk dat de voor/eind combi aan de beurt toe is.
Zijn al je audio apparaten wel op dezelfde stroomgroep aangesloten? Lopen jouw interlinks/speakerkabels langs stroomkabels heen? Dan kunnen ze nl. ook brom oppikken.
Kabels etc liggen bij de AM-U04 precies hetzelfde als bij de voor/eind versterker.
Het enige verschil zijn dus de componenten.
Ik ben inderdaad bang dat die dus aan de beurt zijn.

Ik heb nog een aantal losse delen liggen die ik geruild heb tegen een complete zwarte set voor de slaapkamer:
Dit spul verzameld in de zoektocht naar specifieke types, nu eens opruimen om plaats te maken en het eens netjes neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/434184/S6Vf9rWE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/434180/JpoH3Wju.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/434181/1FzqxKIt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/434182/9fb4O8Iq.jpg

Dit gaat dus weg, van de zwarte nog geen foto's.
Die komen nog wel zodra ik die in huis heb.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hobbit13

Ik was 650 kwijt voor mijn set...

Hele fijne speakers!

Aantal aandachtspunten:
- als het de S80 is (oudste versie), zit er een stoffen tweater in. Die kan NIET tegen zonlicht. Dan neemt het rendement snel af, en gaan ze dof klinken. Met haarlak schijn je ze dan wel weer goed te kunnen krijgen.
- dingen zijn erg lastig aan te sturen, serieus vermogen nodig (Bryston / Krell etc.) Je kon een leuke auto kopen voor dat dit nieuw koste, dus gingen ze er vanuit dat je budget voor een versterker ook serieus was. - - er horen hoeden bij, die volledig over de behuizing van de middentoner gaan, daarvoor komt dan een zwart paalje in het schoefgat bovenop.
- behuizing is zo gemaakt dat ie resoneert op de frequentie waarop de woofer het niet meer bij kan benen (om zo net wat dieper laag te krijgen). Mijn ervaring is dat niet moeizaam werkt, omdat de koppeling naar de grond vaak verschilt. Gok dat ze uit gingen van direct op dikke vloerbedekking plaatsen.
- filter zit vol met Engelse maten aan weerstanden en condensatoren. Moeilijk om vervangers te vinden. Filter is wel van zeer goede kwaliteit.
- Tweeters zitten ook op de DM7, roostertjes zijn nog nieuw te koop bij B&W (vast heel duur)

Ik draai nu met Hypex nCore 400, wat heel goed bevalt. Deze 802 zitten echt maar minimaal onder wat je vandaag de dag kunt kopen (bv 803).

Mooie vondst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Tsja, B&W is toch vaak een b...ch om aan te sturen, heb zelf de Nautilus 802 gehad. Ik ben nu centjes aan het verzamelen om een paar Avalon Eidolons in huis te halen voor bij mijn Accuphase E600. PC al de deur uit gedaan, nu nog een maandje of 6 hard doorwerken en evt. overuren klokken. :)
https://link.marktplaats.nl/m1294150039

[ Voor 13% gewijzigd door 454232 op 16-07-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

454232 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:40:
Tsja, B&W is toch vaak een b...ch om aan te sturen, heb zelf de Nautilus 802 gehad. Ik ben nu centjes aan het verzamelen om een paar Avalon Eidolons in huis te halen voor bij mijn Accuphase E600. PC al de deur uit gedaan, nu nog een maandje of 6 hard doorwerken en evt. overuren klokken. :)
https://link.marktplaats.nl/m1294150039
De Eidolon is een erg mooier speaker die overigens heel anders klinkt dan d nautilus naar mijn idee. Ik heb zelf een clone uitvoering met en ook de diamond tweeters erbij.

de 'basis' eidolon zie je nu vaker en ook goedkoper. er staat nu ook een erg mooi afgewerkt setje in duitsland die eigenlijk te goedkoop zijn. heb overwogen ze op te halen al is het alleen voor de fineer en ze weer eens 1 op 1 met die van mij te vergelijken. in een vorige test vond ik mijn versie (gesloten kast en serieel filter) mooier. het origineel is behoorlijk laid back naar mijn idee

is de opus in de cermanique uitvoering niet een alternatief ? die zijn een stuk 'sneller'

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 16-07-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Ik hoef niet per se een snelle speaker hoor, zolang het homogeen en met een hoop macro detail klinkt. :)
De N802 had ik lang geleden verkocht, viel niet om aan te sturen en op lage volumes klonk het gewoonweg 'ruk'.

Als ik lui op Audiogon / WBF zou moeten geloven, zijn de 802D2/3 leuk maar halen het bij lange na niet bij merken zoals Avalon of Wilson.

Desbetreffende Eidolons heb ik in het echt gezien toen ik bij diegene mijn Accu kocht, schitterend mooi.
Opus Ceramique zou ook kunnen maar ook deze zie je bijna nooit aangeboden. Ik wil sowieso een mint paartje, mijn ervaring is dat het niet te slijten valt als er krassen/butsen op de kasten zitten.

[ Voor 85% gewijzigd door 454232 op 16-07-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Hobbit13 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:34:
[...]

Ik was 650 kwijt voor mijn set...

Hele fijne speakers!

Aantal aandachtspunten:
- als het de S80 is (oudste versie), zit er een stoffen tweater in. Die kan NIET tegen zonlicht. Dan neemt het rendement snel af, en gaan ze dof klinken. Met haarlak schijn je ze dan wel weer goed te kunnen krijgen.
- dingen zijn erg lastig aan te sturen, serieus vermogen nodig (Bryston / Krell etc.) Je kon een leuke auto kopen voor dat dit nieuw koste, dus gingen ze er vanuit dat je budget voor een versterker ook serieus was. - - er horen hoeden bij, die volledig over de behuizing van de middentoner gaan, daarvoor komt dan een zwart paalje in het schoefgat bovenop.
- behuizing is zo gemaakt dat ie resoneert op de frequentie waarop de woofer het niet meer bij kan benen (om zo net wat dieper laag te krijgen). Mijn ervaring is dat niet moeizaam werkt, omdat de koppeling naar de grond vaak verschilt. Gok dat ze uit gingen van direct op dikke vloerbedekking plaatsen.
- filter zit vol met Engelse maten aan weerstanden en condensatoren. Moeilijk om vervangers te vinden. Filter is wel van zeer goede kwaliteit.
- Tweeters zitten ook op de DM7, roostertjes zijn nog nieuw te koop bij B&W (vast heel duur)

Ik draai nu met Hypex nCore 400, wat heel goed bevalt. Deze 802 zitten echt maar minimaal onder wat je vandaag de dag kunt kopen (bv 803).

Mooie vondst!
Wat betreft de auto, rij al een oude BMW dus ben opzich tevreden :)
Tweeters zijn van rubber, althans, geen stoffen dome, en klinken juist supergoed, veel helderder dan mijn Dynaudio zuiltjes.
Helaas dus het filter wat gaar van een van de speakers waardoor de middentoner niet meespeelt, dus dat zou even uitgemeten en gemaakt moeten worden.
Overigens is het papier van beide rubber randen van de mids uitgedroogd, rubber is nog helemaal soepel maar het montagegedeelte is om te janken.

Verder spelen te aardig op een Pioneer Sa-8500 versterker, is een redelijk zwaar bakbeest, dubbele voeding en losse eindtrap - modules.
Mocht het niet genoeg zijn, heb ik altijd nog en eindbak van Classe in de berging staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

454232 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:16:
Ik hoef niet per se een snelle speaker hoor, zolang het homogeen en met een hoop macro detail klinkt. :)
De N802 had ik lang geleden verkocht, viel niet om aan te sturen en op lage volumes klonk het gewoonweg 'ruk'.

Als ik lui op Audiogon / WBF zou moeten geloven, zijn de 802D2/3 leuk maar halen het bij lange na niet bij merken zoals Avalon of Wilson.

Desbetreffende Eidolons heb ik in het echt gezien toen ik bij diegene mijn Accu kocht, schitterend mooi.
Opus Ceramique zou ook kunnen maar ook deze zie je bijna nooit aangeboden. Ik wil sowieso een mint paartje, mijn ervaring is dat het niet te slijten valt als er krassen/butsen op de kasten zitten.
juist de ceramique is recent een aantal malen buitengewoon goedkooop aangeboden!

ook bij Toni als ik me niet vergis en anders op audiomarkt.de

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 16-07-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
Speakerfreak95 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:29:
[...]

Tweeters zijn van rubber, althans, geen stoffen dome, en klinken juist supergoed, veel helderder dan mijn Dynaudio zuiltjes.
Helaas dus het filter wat gaar van een van de speakers waardoor de middentoner niet meespeelt, dus dat zou even uitgemeten en gemaakt moeten worden.
Overigens is het papier van beide rubber randen van de mids uitgedroogd, rubber is nog helemaal soepel maar het montagegedeelte is om te janken.

Verder spelen te aardig op een Pioneer Sa-8500 versterker, is een redelijk zwaar bakbeest, dubbele voeding en losse eindtrap - modules.
Mocht het niet genoeg zijn, heb ik altijd nog en eindbak van Classe in de berging staan :)
Tweeters zijn stof of metaal (of niet origineel ;) ). Als ik de foto's zo zie, zijn deze van stof. Kan zijn dat er een laagje teer overheen zit, omdat er flink bij gerookt is. Kans dat je nog een stuk mooier hoog krijg als je al het vuil er af hebt.

Zou je foto's kunnen maken van de randen van de mids? Ik heb wel eens gezien dat het kevlar uit elkaar valt, maar eigenlijk niet bij B&W. Papier zit er niet in.

Heb je de mids al omgewisseld links/rechts? Wie weet is één van de speakers gewoon doorgebrand.

Een 60watt pioneer uit de 70's lijkt me een vrij hopeloze match voor een deze B&W's. Je hebt echt een stuk zwaarder model nodig, die heeft Pioneer ook wel gemaakt, maar die zie je in NL niet zo veel. Van Classe moet je ook niet de instappers hebben, dan komt er nog steeds hopeloze bass uit de 802. Ik heb er een CAP80 aan gehad, maar dat was geen success, heel plat en kil geluid. Een CAP2100 ging wel OK (nog niet fantastisch).

Accuphase, Bryston, Krell etc. zijn toch wel het soort merken waar je op uit komt. Als je daar het budget niet voor hebt, kan je beter deze 802 verkopen en wat lichtere speakers aanschaffen. Bv op een Marantz PM80 zal de 804 echt heel veel mooier klinken dan de 802. Dat wil niet zeggen dat de 802 een slechtere speaker is, maar wel een moeilijkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Hobbit13 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Tweeters zijn stof of metaal (of niet origineel ;) ). Als ik de foto's zo zie, zijn deze van stof. Kan zijn dat er een laagje teer overheen zit, omdat er flink bij gerookt is. Kans dat je nog een stuk mooier hoog krijg als je al het vuil er af hebt.

Zou je foto's kunnen maken van de randen van de mids? Ik heb wel eens gezien dat het kevlar uit elkaar valt, maar eigenlijk niet bij B&W. Papier zit er niet in.

Heb je de mids al omgewisseld links/rechts? Wie weet is één van de speakers gewoon doorgebrand.

Een 60watt pioneer uit de 70's lijkt me een vrij hopeloze match voor een deze B&W's. Je hebt echt een stuk zwaarder model nodig, die heeft Pioneer ook wel gemaakt, maar die zie je in NL niet zo veel. Van Classe moet je ook niet de instappers hebben, dan komt er nog steeds hopeloze bass uit de 802. Ik heb er een CAP80 aan gehad, maar dat was geen success, heel plat en kil geluid. Een CAP2100 ging wel OK (nog niet fantastisch).

Accuphase, Bryston, Krell etc. zijn toch wel het soort merken waar je op uit komt. Als je daar het budget niet voor hebt, kan je beter deze 802 verkopen en wat lichtere speakers aanschaffen. Bv op een Marantz PM80 zal de 804 echt heel veel mooier klinken dan de 802. Dat wil niet zeggen dat de 802 een slechtere speaker is, maar wel een moeilijkere.
Tweeters zijn hier toch echt van rubber gemaakt, zie foto's onderaan.

Heb 2 Classe CA-101 steroblokken liggen, die je ook mono kan schakelen, en dan een monoblock per speaker moet wel goedkomen.
De reden dat ik die blokken niet gebruik, is omdat ik in een k*thuis woon waar alles aan het eind is en die blokken zeer waarschijnlijk het stroomnet platgooien, want op dat stopcontact staat ook een Airco, en nog veel meer andere stroomzuipende apparatuur.

Beide mids spelen overigens goed op het andere filter, en ook met het plaatsen van een andere driver op de defecte plek, hoor je geen geluid.

Bij beide mids zit er een soort karton of papier tussen het frame en de rand.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/264lzc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ijm78.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2zsvhau.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ap895j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:09
Rubber tweeters? Ziet er toch echt uit als een geimpregneerde stoffen maxtrix serie 1 tweeter. Verder wel een leuke find :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Martin900 er staat weer een setje..... https://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7030663360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat vjinden jullie van mijn aankoopplan voor GS10 , bepaald geen vriendenprijs op mp', maar,ja deze Monitor Audio lijken me aardig, of misschien zelfs heel goed. Ben alles-eter qua muziek., Of misschien toch maar zuiltjes, maar das gelijk over de rug heen lijkt me. Wordt gecombineerd met vintage vv HK(2500), en Arcam p90, denk dat je die 2e nog geen vintage kan noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:40:
[...]

Tweeters zijn hier toch echt van rubber gemaakt, zie foto's onderaan.
Foto van de tweeters van m'n DM7, deze hebben wel in de zon gestaan. Output is veels te weinig, verder spelen ze normaal. Is duidelijk een stof structuur te zien, waarover een laagje moet dat hier dus weg is.
Kapje van de 802 haal ik er liever niet nodeloos vaak af, die bruine lak zit niet zo goed vast.

https://drive.google.com/...iUnYzSzI0NzJOM041OEJUNGZv
Heb 2 Classe CA-101 steroblokken liggen, die je ook mono kan schakelen, en dan een monoblock per speaker moet wel goedkomen.
De reden dat ik die blokken niet gebruik, is omdat ik in een k*thuis woon waar alles aan het eind is en die blokken zeer waarschijnlijk het stroomnet platgooien, want op dat stopcontact staat ook een Airco, en nog veel meer andere stroomzuipende apparatuur.
Dat zijn prima versterkers. Gok dat het verschil met die Pioneer vrij groot gaat zijn! Bruggen helpt meestal niet, omdat de impedantie dan veels te laag wordt (een 4 Ohm speaker lijkt dan een 2 Ohm speaker). Het zou werken als in stereo gebruik maar de helft van het maximale voltage nodig is voor maximaal vermogen, maar zoveel marge is er zelden. Bruggen levert natuurlijk wel de ultieme kanaalscheiding op ;)

Als het stroomnet het niet goed aan kan, heeft dat een flinke impact op de geluidskwaliteit van alle onderdelen. Veel rotzooi op het lichtnet, geeft veel rotzooi in alle voedingen. Wie weet helpen goede netfilters. Die vangen ook de opstartpiek op.
Beide mids spelen overigens goed op het andere filter, en ook met het plaatsen van een andere driver op de defecte plek, hoor je geen geluid.

Bij beide mids zit er een soort karton of papier tussen het frame en de rand.
Fijn dat die drivers het nog goed doen, is lastig aan te komen!
De lijmlaag kan je denk ik zo weer plakken. Zelfde lijm gebruiken die aangeraden wordt bij het vervangen van rubber speaker randen.

In het filter zit een relais die het hoog en midden bij overbelasting afschakelt. De bass loopt niet over dat relais dacht ik. (op de protectie zijn door de jaren heen variaties geweest) Doen de tweeters het wel op beide filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Hobbit13 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Foto van de tweeters van m'n DM7, deze hebben wel in de zon gestaan. Output is veels te weinig, verder spelen ze normaal. Is duidelijk een stof structuur te zien, waarover een laagje moet dat hier dus weg is.
Kapje van de 802 haal ik er liever niet nodeloos vaak af, die bruine lak zit niet zo goed vast.

https://drive.google.com/...iUnYzSzI0NzJOM041OEJUNGZv

[...]

Dat zijn prima versterkers. Gok dat het verschil met die Pioneer vrij groot gaat zijn! Bruggen helpt meestal niet, omdat de impedantie dan veels te laag wordt (een 4 Ohm speaker lijkt dan een 2 Ohm speaker). Het zou werken als in stereo gebruik maar de helft van het maximale voltage nodig is voor maximaal vermogen, maar zoveel marge is er zelden. Bruggen levert natuurlijk wel de ultieme kanaalscheiding op ;)

Als het stroomnet het niet goed aan kan, heeft dat een flinke impact op de geluidskwaliteit van alle onderdelen. Veel rotzooi op het lichtnet, geeft veel rotzooi in alle voedingen. Wie weet helpen goede netfilters. Die vangen ook de opstartpiek op.

[...]

Fijn dat die drivers het nog goed doen, is lastig aan te komen!
De lijmlaag kan je denk ik zo weer plakken. Zelfde lijm gebruiken die aangeraden wordt bij het vervangen van rubber speaker randen.

In het filter zit een relais die het hoog en midden bij overbelasting afschakelt. De bass loopt niet over dat relais dacht ik. (op de protectie zijn door de jaren heen variaties geweest) Doen de tweeters het wel op beide filters?
Tweeters spelen perfect, gelukkig maar.
Wat betreft de blokken, er zit een mono / stereo modus op.... zo heb ik ze jaren gebruikt.
Drivers zijn vrij kostbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Wat is zo'n set nou waard? Ga ze van de hand doen omdat ze te groot zijn voor de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor

Hier wat plaatjes.

Zo trof ik ze:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als het de N802 betreft kom je nog genoeg nieuw aan via B&W Group North America:
http://bwgroupsupport.com/parts/price-avail

Er is een min punt: je moet een adres hebben in America waar je je onderdelen naar toe laat sturen omdat zij niet naar het buitenland sturen... Ik heb overigens geen idee of B&W in Europa een soort gelijke onderdelen store heeft waar je een gok zou kunnen wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
rcor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:28:
[...]

Als het de N802 betreft kom je nog genoeg nieuw aan via B&W Group North America:
http://bwgroupsupport.com/parts/price-avail

Er is een min punt: je moet een adres hebben in America waar je je onderdelen naar toe laat sturen omdat zij niet naar het buitenland sturen... Ik heb overigens geen idee of B&W in Europa een soort gelijke onderdelen store heeft waar je een gok zou kunnen wagen...
Ga het project niet afmaken, omdat het huis te veel resoneert met de speakers, en ze daarom wil verkopen.

Wat zou die set opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
200? Gewoon op mp zetten, niet in mint staat verkeren is nooit goed voor de prijs, en jij bent de vragende partij, en moet wachten totdat iemand er wel zijn ziel wil insteken, die zal je nooit 1200 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Ga het project niet afmaken, omdat het huis te veel resoneert met de speakers, en ze daarom wil verkopen.

Wat zou die set opleveren?
Excuus, de verkeerde link...Ik linkte naar de oude onderdelen store... De juiste link (naar de nieuwe store) is deze:
http://www.bwgroupusa.com...tegory=288&q=N802&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Sjah schreef op zondag 22 juli 2018 @ 00:55:
200? Gewoon op mp zetten, niet in mint staat verkeren is nooit goed voor de prijs, en jij bent de vragende partij, en moet wachten totdat iemand er wel zijn ziel wil insteken, die zal je nooit 1200 geven.
Lastig te zeggen, ik had ze tenminste spelend gemaakt en de kasten in was/olie gezet. Kun je misschien 400-500 voor vangen zo. Voor 200 heb je binnen een dag 10 kopers maar dit is een uitermate slechte tijd om iets te verkopen.

+
Eh wat l*l ik nou, ik had ze zelf voor 200 moeten kopen :+ ;)

rcor je links gaan naar de n802, die zijn iets van 20 jaar jonger dan de 802S80 van Speakerfreak, voor de S80 en Matrix hebben ze niks en is bovendien totaal niet rendabel, alleen DIY.

[ Voor 24% gewijzigd door 454232 op 22-07-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Als je geen haast hebt: wacht tot het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:42:
Wat is zo'n set nou waard? Ga ze van de hand doen omdat ze te groot zijn voor de ruimte.
Een set in matige maar spelende staat gaat voor zo'n 500. De delen die stuk zijn van deze speakers zijn goed te fixen, dus ik zou zo'n 300-350 verwachten. Ontbreken van grilletjes enzo is best een ding, daar kom je los nooit aan. Je moet dus op zoek naar iemand die handig is, niets geeft om het uiterlijk, maar wel om goed geluid ;)

Ik denk dat het wel uit kan om die mids en filter te laten fixen, zodat je ze spelend op Markplaats kan zetten. Dan is de doelgroep veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Klopt, veel mensen gaan dit soort spul niet eens aandurven als het niet 100% spelend is, omdat de spares lastig te vinden zijn...
Je kunt ook, als je wat andere hardware op het oog hebt, om ze mits spelend ergens bij een audiozaak in te ruilen.

[ Voor 31% gewijzigd door 454232 op 23-07-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
454232 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:11:
Klopt, veel mensen gaan dit soort spul niet eens aandurven als het niet 100% spelend is, omdat de spares lastig te vinden zijn...
Je kunt ook, als je wat andere hardware op het oog hebt, om ze mits spelend ergens bij een audiozaak in te ruilen.
Duidelijk,

De kasten zijn voor wat het is nog in aardig nette staat, helaas dat er wat met het filter is maar dat valt altijd te maken.
Drivers worden wel even nagekeken en gemaakt, omdat ik zelf de mids wel even goed wil hebben.
Gelukkig zijn alle speakers nog wel in orde en doorgemeten.

Ik ga maar eens kijken hoe en wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Akai GX-R66 (1984) op de testbank na een service beurt van het loopwerk:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DSC03785.JPG
Ben niet dol op decks met roterende kop, maar deze klinkt nog steeds erg goed, ook in reverse.
Na al die jaren nog in een hele mooie staat. Leuk om aan te werken.
Sony 3KHz testtape gaf een snelheidsafwijking van 100Hz te snel; was vlot af te regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 01-08-2018 19:32 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:27:
Akai GX-R66 (1984) op de testbank na een service beurt van het loopwerk:
[afbeelding]
Ben niet dol op decks met roterende kop, maar deze klinkt nog steeds erg goed, ook in reverse.
Na al die jaren nog in een hele mooie staat. Leuk om aan te werken.
Sony 3KHz testtape gaf een snelheidsafwijking van 100Hz te snel; was vlot af te regelen.
Ondanks dat dit slechts een twee kopper autoreverse deck is, is het geen slecht deck... Ziet er ook echt gaaf uit als hij in elkaar staat...

Ik zelf zou nog best wel eens een Akai GX-95MKII willen bezitten die goed combineert met de Akai AT93L tuner die ik ook heb (uiteraard wil ik dan ook een Akai AM93 of AM95 receiver, alleen lastig te vinden voor de juiste prijs)...

Momenteel heb ik meerdere cassettedecks in mijn bezit:
- Marantz DC1000/n1m CD en Cassettedeck in één: technisch niets aparts, slechts 2 koppen autoreverse, twee capstan assen (waarvan één actief als een bandje afspeelt, afhankelijk van kant a of b)... Hij heeft wel mooi compact design en hij klinkt ook nog eens best leuk... Wordt ook netjes gecombineerd met een bijbehorende Marantz SR1000/n1m receiver...

- Marantz SD-62: 3 koppen cassettedeck, helaas slechts 1 capstan as en 1 motor, verder een redelijk goed klinkend deck...

- Onkyo TA-201: leuk twee koppen deck van Onkyo, niets aparts, maar wel degelijk gebouwd... Front is bijv. van metaal en niet van goedkoop plastic... Slechts 1 capstan as, maar wel twee motoren...

- Sony TC-RE340: twee koppen autoreverse cassettedeck, eenvoudig cassette loopwerk twee capstan assen (waarvan slechts één bij het afspelen van de band actief is, afhankelijk van kant A of B), slechts 1 motor... Daardoor wel eenvoudig te servicen: De snaren zijn eenvoudig te vervangen, ook al heb je geen ervaring...

- Goodsell CTR-585 educational cassettedeck: iets aparts uit het onderwijs, geinig ding... Stamt uit eind jaren '70 schat ik in... Volledig mono uitgevoerd... Werkt nog, maar is wel toe aan een setje nieuwe snaren (terug spoelen heeft hij moeite mee en voor uit spoelen moet ik 'm altijd even helpen)… Helaas mist het klepje voor het loopwerk (is afgebroken en niet meer aanwezig)... Oh ja: ingebouwde versterker module en ingebouwde speaker, ook voorzien van een aansluiting voor één externe speaker en een din lijn uitgang aansluiting voor een losse versterker met eigen speakers...

- Yamaha KX-10: Gevoelsmatig het beste deck dat ik bezit: drie koppen, veel metaal te zien bij het deck... Klinkt van alle decks die ik bezit gevoelsmatig ook het best... Muziek bevat altijd veel dynamiek en de sound is lekker homogeen... Dat deck zal ik ook nooit weg doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

@rcor
Zit jij toevallig ook op Audiofreaks?

Ik had ooit wat dikke decks, waaronder een Nakamichi 1000 Mk1 (al dan zonder de woodcase), 700 TriTracer en Sony K808ES.
Allemaal weggedaan vanwege storingen en eigenlijk zag ik er de nut niet van, ben niet zo van het hele ritueel met bandjes opnemen, spoelen etc. ;)

/OT
Zijn er aficionado's voor een oude en oerlelijke (o.a aangesmolten stukjes bij bovenpaneel en veel krassen) Yamaha CDX-396 CD speler in het zwart? Zonde om een werkende speler weg te gooien...als je in Almere komt mag hij gratis mee.

[ Voor 27% gewijzigd door 454232 op 05-08-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
454232 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:02:
@rcor
Zit jij toevallig ook op Audiofreaks?
Nee, daar ben ik niet actief... Gezien mijn voorliefde voor de Akai bandrecorder ben ik wel op facebook actief bij "Bandrecorder fans Nederland"... Daarnaast heb ik ook een account bij MFB-freaks... Echter zou ik daar wel wat meer moeten inloggen en gebruik maken van hun mooie forum...

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 05-08-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

OgWok

U.N.C.L.E.

rcor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:23:
[...]

Nee, daar ben ik niet actief... Gezien mijn voorliefde voor de Akai bandrecorder ben ik wel op facebook actief bij "Bandrecorder fans Nederland"... Daarnaast heb ik ook een account bij MFB-freaks... Echter zou ik daar wel wat meer moeten inloggen en gebruik maken van hun mooie forum...
Heb je MFB's in gebruik? :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 15:48
Dit weekend een setjes Erres SX6485 speakers opgeknapt die anders op de sloop waren beland. Een vriend van me wou ze weggooien en dat kan ik natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen. Op een plek een missend stukje fineer opgevuld met nieuw fineer, geschuurd, gelakt, kapotte AD0163 tweeter vervangen, demping schuimrubber vervangen en speaker terminals gemonteerd. Ik blijf deze Philips dingen fantastisch vinden. In de woonkamer heb ik een set Philips 22RH422 en een set 22RH406 speakers spelen and I love them. :9 Deze mogen boven blijven spelen.

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/htdn61dun/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/g1kob4f27/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/6h11o8xfz/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/6tsfufv5b/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/4p82tbynj/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:46:
[...]

Heb je MFB's in gebruik? :)
Ook niet, maar zitten daar veel Philips kenners (waaronder Thomas Baur zelf, eigenaar van MFB-freaks en de bandjes fabriek) met veel informatie als je problemen hebt... Ze hebben mij daar uitstekend geholpen toen de lade van mijn gratis verkregen Philips CD-930 niet goed meer open en dicht ging... Ik dacht: even nieuw tandwiel + snaar plaatsen, maar dat viel toch tegen... De lade ging nadien nog niet goed open of dicht...

Met hulp van hun is het mij gelukt om de lade correct in het mechaniek te zetten (hij zat fout gepositioneerd) waarna hij wel weer open en dicht ging zoals het hoorde...

Inmiddels heb ik dan ook onbedoeld 3 cd speler volwaardige cd-spelers en 4 draagbare exemplaren, waarvan 1 gratis verkregen...

Even een opsomming van de grote hifi spelers:
- Philips CD-930 (gered van de stort wegens kapotte tandwiel): doet dienst bij mijn vintage audio set

- Marantz CD-42 MKII: Ooit voor 5 euro op de kop getikt om bij een stel buizenradio's te plaatsen... Speelt daar best leuk... Degelijk Philips CDM4 loopwerk... Klinkt wel iet wat wollig, maar dat merk je toch niet op de oude buizenradio's (aangesloten met zelfgemaakte omvormers met bananen pluggen)… Wordt vergezeld door de Onkyo TA-201 cassettedeck en een mini mengpaneel om het uitgangsvolume naar beneden bij te stellen zodat de buizenradio's ermee over weg kunnen...

Marantz DC-1000/n1m CD / cassette combinatie: verzorgd de muziek buiten samen met de Marantz SR-1000/n1m receiver icm met Phonar Acoustics Laser 100 speakers onder een droog en niet vochtige afdak..

Marantz CD-6005: ongetwijfeld de beste CD-speler in huis en staat bij mijn hoofd hifi-set... Die zal ik niet snel weg doen... Veel dynamiek en een mooi homogeen geluidsbeeld...

Dan heb ik nog de volgende portable spelers:
- Philips speler, type weet ik zo niet: gratis gekregen na wat nakijk werkzaamheden aan audio apparatuur van de lokale kringloop als dank... Speelt erg goed...

- Lenoxx MP-786: één van de eerste portable cd spelers waarvan gezegd wordt dat hij op correcte wijze mp3 cd's kon afspelen... Werkt nog steeds goed... Ooit gekocht om op mijn werkkamer af en toe cd's te kunnen draaien op mijn audio set aldaar (Sony TA-FE370 icm Sony ST-SB920QS tuner)…

- Sony D-EJ985 discman: Ooit gekocht om cd's te kunnen beluisteren als ik naar de cd en platen beurs in Utrecht ga... Wordt ook daarvoor veel gebruikt... Ook gekocht om te voorkomen dat die Tomtec hieronder defect raakt door het ruige trein / beurs leven richting Utrecht en op de jaarbeurs...

- Tomtec CDP2300: goedkoop ding van de kruidvat… Als tiener met weinig budget daar gekocht omdat het goedkoop was en omdat hij anti-shock had... Ding is optisch compleet verrot door de rits die over de behuizing heen schraapte, maar toch hecht ik aan deze portable speler de meeste emotionele waarde... Ik zie en voel 'm nog zo zitten in het vakje boven in mijn schooltas met een selectie CD's (veelal TMF Hitzone CD's in die tijd)... Veel mee rond gerezen in de bus naar school en daar ook gebruikt (evenals in de tussen uren op school zelf)... Werkt technisch nog perfect en zal nooit weggedaan worden door mij zolang hij functioneert (ondanks wat hij allemaal al heeft meegemaakt)...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 08:21

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Deze avond eindelijk begonnen aan de complete revisie van mijn Tascam 122MKII.

Eerste item op de agenda is inmiddels afgerond: het recappen van de REC, PLAY en Headphone PCB's.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/9zw08k6r8ah5oo8/1221.jpg?dl=0

De standaard caps zijn vervangen door Panasonic Gold caps en Würth Electronics caps.
Morgen staat het mainboard, en het moederbord van de drive unit op het programma.

Edit : inmiddels zijn alle caps vervangen. De deck draait weer als een zonnetje.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/00d2a8sh1i5d3h4/tas1.jpg?dl=0

De revisie van deze deck dient als oefening voor de revisie van mijn TEAC X-1000M RTR, dewelke ik ooit ook volledig wil reviseren.

Verder vandaag ook nog de Philips DCC730 onder handen genomen. Het volledige loopwerk en kop gereinigd en opnieuw ingevet met siliconenvet. De lade gaat nu weer normaal open en dicht, en de foutmelding "Clean Head" is verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/zpfhvkr8z6rh4ut/dcc1.jpg?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/y9u87gqrhu49gjv/dcc2.jpg?dl=0

Als laatste heb ik het loopwerk van mijn Pioneer DV-717 onder handen genomen.Deze las soms cd's niet meer, of skipte. Laser met isopropyl gereinigd, en loopwerk opnieuw ingevet. Werkt weer probleemloos nu..

[ Voor 52% gewijzigd door DatraxZ op 07-08-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Würth caps kende ik niet, wat moet ik mij hierbij voorstellen qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 08:21

DatraxZ

TrueCrypts Everything

454232 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:22:
Würth caps kende ik niet, wat moet ik mij hierbij voorstellen qua kwaliteit?
Dat zal nog moeten blijken. Ik ken Würth Elektronik goed via mijn werk, en kan mij moeilijk voorstellen dat ze slechte componenten op de markt zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 09:16
paar weken geleden een setje Acoustic Research AR3i gekocht (kapot) en daarbij zaten deze Hepta tweety's!
Op internet kan ik alleen erg weinig/geen specificaties van deze tweeters vinden, het zijn geen twinkles als ik goed begrijp. Op gehoor; ze lijken tussen 10.000 en 18000 hz te werken. Heeft iemand toevallig een specsheet hiervan rondslingeren?

@The Eagle ik zag dat jij rond 2011 ook hepta tweety's had, heb jij toevallig er meer info over kunnen vinden?

(als ik AR3i af heb zal ik ook paar fototjes van posten, foamrand+filter reviseren!)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c7gYBU/heptatweet_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij moet dat ding ergens op het www te vinden zijn, meen hem idd ooit gezien te hebben. Maar waar.....geen idee.
Zal wel eens zoeken, hopen dat mijn google fu een keer sterk is. Wordt wel pas binnenkort want nu op zakelijke verbinding en proxy ligt dwars :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:40:
[...]

Ook niet, maar zitten daar veel Philips kenners (waaronder Thomas Baur zelf, eigenaar van MFB-freaks en de bandjes fabriek) met veel informatie als je problemen hebt... Ze hebben mij daar uitstekend geholpen toen de lade van mijn gratis verkregen Philips CD-930 niet goed meer open en dicht ging... Ik dacht: even nieuw tandwiel + snaar plaatsen, maar dat viel toch tegen... De lade ging nadien nog niet goed open of dicht...

Met hulp van hun is het mij gelukt om de lade correct in het mechaniek te zetten (hij zat fout gepositioneerd) waarna hij wel weer open en dicht ging zoals het hoorde...

Inmiddels heb ik dan ook onbedoeld 3 cd speler volwaardige cd-spelers en 4 draagbare exemplaren, waarvan 1 gratis verkregen...

Even een opsomming van de grote hifi spelers:
- Philips CD-930 (gered van de stort wegens kapotte tandwiel): doet dienst bij mijn vintage audio set

- Marantz CD-42 MKII: Ooit voor 5 euro op de kop getikt om bij een stel buizenradio's te plaatsen... Speelt daar best leuk... Degelijk Philips CDM4 loopwerk... Klinkt wel iet wat wollig, maar dat merk je toch niet op de oude buizenradio's (aangesloten met zelfgemaakte omvormers met bananen pluggen)… Wordt vergezeld door de Onkyo TA-201 cassettedeck en een mini mengpaneel om het uitgangsvolume naar beneden bij te stellen zodat de buizenradio's ermee over weg kunnen...

Marantz DC-1000/n1m CD / cassette combinatie: verzorgd de muziek buiten samen met de Marantz SR-1000/n1m receiver icm met Phonar Acoustics Laser 100 speakers onder een droog en niet vochtige afdak..

Marantz CD-6005: ongetwijfeld de beste CD-speler in huis en staat bij mijn hoofd hifi-set... Die zal ik niet snel weg doen... Veel dynamiek en een mooi homogeen geluidsbeeld...

Dan heb ik nog de volgende portable spelers:
- Philips speler, type weet ik zo niet: gratis gekregen na wat nakijk werkzaamheden aan audio apparatuur van de lokale kringloop als dank... Speelt erg goed...

- Lenoxx MP-786: één van de eerste portable cd spelers waarvan gezegd wordt dat hij op correcte wijze mp3 cd's kon afspelen... Werkt nog steeds goed... Ooit gekocht om op mijn werkkamer af en toe cd's te kunnen draaien op mijn audio set aldaar (Sony TA-FE370 icm Sony ST-SB920QS tuner)…

- Sony D-EJ985 discman: Ooit gekocht om cd's te kunnen beluisteren als ik naar de cd en platen beurs in Utrecht ga... Wordt ook daarvoor veel gebruikt... Ook gekocht om te voorkomen dat die Tomtec hieronder defect raakt door het ruige trein / beurs leven richting Utrecht en op de jaarbeurs...

- Tomtec CDP2300: goedkoop ding van de kruidvat… Als tiener met weinig budget daar gekocht omdat het goedkoop was en omdat hij anti-shock had... Ding is optisch compleet verrot door de rits die over de behuizing heen schraapte, maar toch hecht ik aan deze portable speler de meeste emotionele waarde... Ik zie en voel 'm nog zo zitten in het vakje boven in mijn schooltas met een selectie CD's (veelal TMF Hitzone CD's in die tijd)... Veel mee rond gerezen in de bus naar school en daar ook gebruikt (evenals in de tussen uren op school zelf)... Werkt technisch nog perfect en zal nooit weggedaan worden door mij zolang hij functioneert (ondanks wat hij allemaal al heeft meegemaakt)...
De Yamaha KX-10 is/was onderdeel van de Classic Line: kwalitatief erg goede serie componenten, maar dan op 28 cm breedte. Het spul is wel behoorlijk diep. De KX-10 is wat apart: wel 3 koppen, geen 3 (loopwerk)motoren. De gelijkloop is dan ook niet meer dan redelijk (0,05%). Wel een leuk deckje. Dit soort cassettedecks zijn nog steeds voor een appel en een ei te krijgen, i.t.t. de AX-10 versterker: die zie ik op Marktplaats vaak voor meer dan 100 euro weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 14:22
Hoi mensen, ik ben helemaal nieuw in de vintage audio en ik heb een paar weken geleden een prachtige Denon PMA 750 op de kop getikt via marktplaats. In combinatie met een setje KEF boekenplank speakers komt er echt top geluid uit.

Probleem is alleen dat zo nu en dan de kanalen (soms links, soms rechts) uitvallen of een lager volume hebben. Nu las ik dus dat het zou kunnen komen door corrosie op de potmeters en schakelaars en dat het verholpen kan worden met contact spray.

Ook over contact spray veel verschillende dingen gelezen en ik vroeg me dus af of jullie een tip hebben voor een goede spray (ik kan Deoxit D5 niet echt voor een normale prijs vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Videopac schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

De Yamaha KX-10 is/was onderdeel van de Classic Line: kwalitatief erg goede serie componenten, maar dan op 28 cm breedte. Het spul is wel behoorlijk diep. De KX-10 is wat apart: wel 3 koppen, geen 3 (loopwerk)motoren. De gelijkloop is dan ook niet meer dan redelijk (0,05%). Wel een leuk deckje. Dit soort cassettedecks zijn nog steeds voor een appel en een ei te krijgen, i.t.t. de AX-10 versterker: die zie ik op Marktplaats vaak voor meer dan 100 euro weg gaan.
Een goede vriend van mij heeft meerdere setjes staan (stereo en surround versterkers, cd-spelers) uit deze serie van Yamaha… Bij één van deze setjes zat deze Yamaha KX-10...

Hij kon en deed er niets mee, dus is het cassettedeck in verkoop gegaan, maar niet meteen via marktplaats... Mogelijk zou ik nog interesse hebben, dus bood hij hem eerst aan mij aan... Ik heb direct ja gezegd en voor 30 euro was ik eigenaar van dit leuke high-end deck...

Ik heb de set al in meerdere speakerconfiguraties mogen horen spelen... Ooit via JPW ML-410 speakers destijds nog op de vrije markt van Cuijk... Daarna nog met een 5.1 speakerset in een caravan van die goede vriend en onlangs heb ik bij hem deze set mogen horen op een setje buiten speakers van B&W... Absoluut de moeite waard geluidstechnisch!

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 09-08-2018 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

@martijnkoevoets
Het zijn zo te zien Audax units, wellicht eruit schroeven en de specsheet van Audax op modelnaam opzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
martijnkoevoets schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:35:
paar weken geleden een setje Acoustic Research AR3i gekocht (kapot) en daarbij zaten deze Hepta tweety's!
Op internet kan ik alleen erg weinig/geen specificaties van deze tweeters vinden, het zijn geen twinkles als ik goed begrijp. Op gehoor; ze lijken tussen 10.000 en 18000 hz te werken. Heeft iemand toevallig een specsheet hiervan rondslingeren?

@The Eagle ik zag dat jij rond 2011 ook hepta tweety's had, heb jij toevallig er meer info over kunnen vinden?

(als ik AR3i af heb zal ik ook paar fototjes van posten, foamrand+filter reviseren!)

[afbeelding]
Dat zijn inderdaad Audax tweeters, waarschijnlijk iets van Audax TW010F1, maar ze hebben veel verschillende smaken
Kwestie van tweeters er even uithalen.
Bizarre dat die dingen voor meer dan 100 euro over de toonbank gaan.
Tweeters zijn niet meer waard dan 8 euro per stuk.

Er zijn ook versies geweest met de Audax TM025F7

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 09-08-2018 21:26 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
thijmenketel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
Hoi mensen, ik ben helemaal nieuw in de vintage audio en ik heb een paar weken geleden een prachtige Denon PMA 750 op de kop getikt via marktplaats. In combinatie met een setje KEF boekenplank speakers komt er echt top geluid uit.

Probleem is alleen dat zo nu en dan de kanalen (soms links, soms rechts) uitvallen of een lager volume hebben. Nu las ik dus dat het zou kunnen komen door corrosie op de potmeters en schakelaars en dat het verholpen kan worden met contact spray.

Ook over contact spray veel verschillende dingen gelezen en ik vroeg me dus af of jullie een tip hebben voor een goede spray (ik kan Deoxit D5 niet echt voor een normale prijs vinden)?
Voor schakelaars als ze er vuil zijn: Kontakt 60, Spoelen met Kontakt WL en smeren met Kontakt 61
(zorg ervoor dat er geen Kontakt 60 op de print terecht komt!
Voor schakelaars: Kontakt IPA, smeren met Kontakt 61
Voor potmeters: Kontakt IPA, smeren met Kontakt 61

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 09-07 21:22
Ik weet niet of het raadzaam is om zelf wat aan te klooien, als je zoiets nog nooit hebt gedaan.

Een klapje op de versterker zorgde ervoor dat ik geluid op beide kanalen had, een klapje verder en linkerkanaal 90% zachter.
Ik heb uiteindelijk mijn versterker naar een forumlid gebracht, en die heeft buiten het schoonmaken, ook nog een hoop door gesoldeerd. Stond allemaal redelijk los in de tin/slechte verbindingen. Nieuwe elco's erin. Werkt allemaal weer feilloos.

Het zijn toch vaak apparaten van 25+ jaar oud, die wel meer kunnen mankeren. Maar waarvan het ook relatief eenvoudig te (laten) verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
kingmace schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Voor schakelaars als ze er vuil zijn: Kontakt 60, Spoelen met Kontakt WL en smeren met Kontakt 61
(zorg ervoor dat er geen Kontakt 60 op de print terecht komt!
Voor schakelaars: Kontakt IPA, smeren met Kontakt 61
Voor potmeters: Kontakt IPA, smeren met Kontakt 61
Bedankt voor de tips! Ik las ergens dat Tuner 600 ook zou werken maar daar lees ik dan ook weer verschillende verhalen over.
Trichoglossus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:03:
Ik weet niet of het raadzaam is om zelf wat aan te klooien, als je zoiets nog nooit hebt gedaan.

Een klapje op de versterker zorgde ervoor dat ik geluid op beide kanalen had, een klapje verder en linkerkanaal 90% zachter.
Ik heb uiteindelijk mijn versterker naar een forumlid gebracht, en die heeft buiten het schoonmaken, ook nog een hoop door gesoldeerd. Stond allemaal redelijk los in de tin/slechte verbindingen. Nieuwe elco's erin. Werkt allemaal weer feilloos.

Het zijn toch vaak apparaten van 25+ jaar oud, die wel meer kunnen mankeren. Maar waarvan het ook relatief eenvoudig te (laten) verhelpen is.
Nja ik heb niet nul ervaring met elektronica gelukkig en ik was niet van plan om eventuele onderdelen los te meppen. Eerste stappen zijn voor mij even de binnenkant uitspuiten met perslucht en de potmeters schoonmaken. Als dat niet helpt misschien maar vervangen of ergens een beurt laten geven maar dat kost gewoon een klap meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
thijmenketel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik las ergens dat Tuner 600 ook zou werken maar daar lees ik dan ook weer verschillende verhalen over.
Tuner 600 ipv IPA kan ook. Ik zelf gebruik eigenlijk alleen IPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 09-07 21:22
[...]

[...]

Nja ik heb niet nul ervaring met elektronica gelukkig en ik was niet van plan om eventuele onderdelen los te meppen. Eerste stappen zijn voor mij even de binnenkant uitspuiten met perslucht en de potmeters schoonmaken. Als dat niet helpt misschien maar vervangen of ergens een beurt laten geven maar dat kost gewoon een klap meer.
Ik zou dan niet naar een bedrijfje gaan, maar ergens via een audioforum iemand zoeken. Werkt goed is mijn ervaring, en zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
kingmace schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Tuner 600 ipv IPA kan ook. Ik zelf gebruik eigenlijk alleen IPA.
A top! Bedankt voor het advies. Morgen maar even wat winkels afspeuren voor K61 en IPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Trichoglossus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

Ik zou dan niet naar een bedrijfje gaan, maar ergens via een audioforum iemand zoeken. Werkt goed is mijn ervaring, en zeker niet duur.
Ah ja dat kan inderdaad ook, misschien een goeie voor als zelf verhelpen niet gaat baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Als iets kapot is, kun je het enkel maken toch?
Wie niet waagt, wie niet wint.

One World Concepts

Pagina: 1 ... 76 ... 169 Laatste