Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Cap schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Absoluut, er bestaan aanbieders die belachelijke prijzen vragen. Je hebt zelf Vintagechief al genoemd. Denk maar niet dat daar echt een goede servicebeurt bij zit, ik spreek uit ervaring met de man. Het zit wat mij betreft tegen oplichting aan.

Maar daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over wat een particulier gemiddeld vraagt voor zo'n ding, in nette en werkende staat. Ik hou deze series al een tijd in de gaten op marktplaats dus weet wel wat de vraagprijzen en biedingen zijn.

Een dergelijke Pioneer cd-speler wisselt voor 400 euro zeker vlotjes van eigenaar.
Bij de Sony ES 7-serie cd-spelers wordt er zelfs al snel 500 euro geboden, als het niet meer is. Natuurlijk is er altijd iemand die het voor 900 euro probeert te verkopen maar die verkoopt het dan niet. Particulieren zitten tussen de 300 en 600 euro vraagprijs, maar een 300 euro vraagprijs wordt direct overboden.
Een voorversterker van dit kaliber doet al snel tegen de 400 euro en een eindversterker doet zo 500 euro. Dan heb ik het over particulier prijzen en het wordt geboden ook. Binnen een paar dagen zijn ze verkocht. Of ik of iemand anders nou belachelijk vindt of niet.

CD-speler 400 euro, voorversterker 400 euro, eindversterker 500 euro. Optelsommetje.

Dus ik herhaal mezelf: met de huidige vintage revival gaan de echte top of the range series van weleer gewoon voor goed geld weg, in de particulier-tot-particulier markt. Voor het echte topspul van een merk een koopje scoren is gewoon nog heel moeilijk. Zoals bij deze set. Een middenklasse modelletje of eentje net onder de top series lukt nog wel want daarvan zijn er gewoon veel en veel meer.

Ter illustratie, ik heb zelf een paar jaar geleden met veel moeite en geduld een vergelijkbare Sony ES set bij elkaar gekocht. Dat kostte me wel een jaar doorlooptijd en voor de betaalde prijzen moest ik toen al goed mijn best doen: voorversterker 300 euro, eindversterker 400 euro, cd speler 350 euro, tuner 100 euro. Werkend maar ze konden wel een beurtje gebruiken, dus ik heb ze wel even goed onder handen genomen. Zet ik ze nu op marktplaats voor die prijs dan zijn ze binnen een dag weg.
Het kan altijd goedkoper. Een aantal jaar geleden kwam je nog iemand in dit topic tegen die zo'n set van de buurman gekregen had omdat die er vanaf wilde, met wat kleine defecten. Zoek maar eens op 80ES in dit topic of het vorige, dan vind je hem vast wel. Je dat soort vondsten nu echt met een lampje zoeken. De tijden zijn gewoon veranderd.

Edit: al gevonden, het was in 2010 en de eindbak was niet de top of the line maar toch: dit kom je niet meer tegen. :P
Nog grappiger zijn de mensen die denken dat ze iets speciaals hebben en eigenlijk instapzooi was toendertijd, maarja omdat t echte spul amper te koop staat. Het ruk spul daardoor ook voor hoop geld weg gaat.

Zo kocht ik ooit een SA-9800 van Pioneer voor 150DM :D in 2000. Is nu rond de 1000 euro waard. Maar zie nu regelmatig het goedkopere broertje als de SA-609 en consorten voor ook flinke bedragen weggaan.

Of de A91D, die ik kocht voor 250 gulden, ook nu over de 1000 waard. Op marktplaats denken ze dat ze met de A-676 in dezelfde Elite serie ziten. Maar nee jongens is toch net wat anders.

Ja mooie tijden dat Ebay Duitsland tussen 1998-2005. Dat mis ik weleens ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:52
sugarlee89 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:41:
[...]
Nog grappiger zijn de mensen die denken dat ze iets speciaals hebben en eigenlijk instapzooi was toendertijd, maarja omdat t echte spul amper te koop staat. Het ruk spul daardoor ook voor hoop geld weg gaat.

Zo kocht ik ooit een SA-9800 van Pioneer voor 150DM :D in 2000. Is nu rond de 1000 euro waard. Maar zie nu regelmatig het goedkopere broertje als de SA-609 en consorten voor ook flinke bedragen weggaan.

Of de A91D, die ik kocht voor 250 gulden, ook nu over de 1000 waard. Op marktplaats denken ze dat ze met de A-676 in dezelfde Elite serie ziten. Maar nee jongens is toch net wat anders.

Het is maar wat een gek er voor geeft, en of je die gek kan vinden. A91D stonden op ebay voor rond de 700. Maar als jij nu een dergelijke versterker (uit 1988) koopt, kom je wel een keer aan de beurt met een flinke onderhoudsbeurt.

Sowieso zijn de absurde prijzen op ebay niet te vergelijken met wat ze hier op marktplaats doen.
Een A 676 gaat al voor 150 euro weg op marktplaats, niet echt een elite prijs. maar die doet zijn werk net zo goed als een A91D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27
[...]

tJa ik heb nog mooiere tijden meegemaakt, zeg 1994, gewoon bij de dealer, die Sony voor en eind kosten toen niet gek veel (2e hands ja), maar ik ging voor Luxman oude pre en amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
[...]

*knip*

Op marktplaats denken ze dat ze met de A-676 in dezelfde Elite serie ziten. Maar nee jongens is toch net wat anders.
Eens wat betreft mensen die onterecht goud in handen denken te hebben, zeer irritant.

Maar de A-600 en A-700 series (A616, A656, A676, A717, A757, A777 in verschillende MK gedaanten) zijn dan niet de top-of-the-line maar ook absoluut geen ruk spul. Ook dit zijn zéér degelijke en zorgvuldig gebouwde versterkers met zware volledig ingegoten transformatoren, grote voedingselco's, zware koelblokken en een enorme hoeveelheid honingraatplaatwerk door de hele versterker heen.

Ik heb zelf een tijd de A-717MK1 gehad en dit was nog een versie met koperen chassis en all-metal bedieningsknoppen. In de latere versies is daar wat op bezuinigd maar de rest bleef even degelijk.

En het leuke is, ze zijn gewoon nog voor nette prijzen te verkrijgen, niet in de laatste plaats omdat er nog aardig wat van rondzwerven. Ik keek net even en zag de 6 series voor vraagprijzen van 125 euro staan en de 7 serie voor 250 euro, hoewel je die ook voor onder de 200 euro nog wel moet kunnen krijgen. Dan heb je gewoon heel veel versterker voor je geld met veel vermogen, een nette ruisarme MM/MC phono trap en een oerdegelijke bouwkwaliteit.

Wat wel eens wil opspelen is de kleine elco op het speaker relais board: is deze gaar dan blijft het relais gedurende langere tijd zeer snel aan en uitklikken, je hoort dan een flinke zoem achteruit de versterker komen en je hebt natuurlijk geen normaal geluid. Het vervangen zelf stelt niet veel voor maar het moeilijkste is nog om goed bij dat elco'tje te komen. :P Verder de schakelaars en pots even goed schoonmaken en je hebt een zoem- en kraakvrije versterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb een A-616 mk2 aan de pc gekoppeld staan.

Maar die begon toch na zoveel jaar wat problemen te krijgen met een luidsprekerkanaal. Er zaten een aantal losse solderingen, stonden wat dingen los in de tin alsmede wat elco's die begonnen te lekken. En wat andere ongein wat niet hoorde. Inmiddels allemaal verholpen.

Het is geen versterker van enorme waarde, maar meer dan genoeg vermogen om de halve buurt te voorzien van muziek >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Oh ja, dat kan goed zijn met spul uit begin 90-er jaren toen ze begonnen te experimenteren met andere soldeersamenstellingen (minder lood). Het het loont vaak wel om gewoon ff het pcb om te draaien en de soldeerverbindingen ff helemaal opnieuw te laten vloeien. Alle elco's, alles wat heet wordt (torren, spanningsregelaars), alle gesoldeerde draadverbindingen en natuurlijk alle verbindingen van de connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Cap schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:41:
[...]

Eens wat betreft mensen die onterecht goud in handen denken te hebben, zeer irritant.

Maar de A-600 en A-700 series (A616, A656, A676, A717, A757, A777 in verschillende MK gedaanten) zijn dan niet de top-of-the-line maar ook absoluut geen ruk spul. Ook dit zijn zéér degelijke en zorgvuldig gebouwde versterkers met zware volledig ingegoten transformatoren, grote voedingselco's, zware koelblokken en een enorme hoeveelheid honingraatplaatwerk door de hele versterker heen.

Ik heb zelf een tijd de A-717MK1 gehad en dit was nog een versie met koperen chassis en all-metal bedieningsknoppen. In de latere versies is daar wat op bezuinigd maar de rest bleef even degelijk.

En het leuke is, ze zijn gewoon nog voor nette prijzen te verkrijgen, niet in de laatste plaats omdat er nog aardig wat van rondzwerven. Ik keek net even en zag de 6 series voor vraagprijzen van 125 euro staan en de 7 serie voor 250 euro, hoewel je die ook voor onder de 200 euro nog wel moet kunnen krijgen. Dan heb je gewoon heel veel versterker voor je geld met veel vermogen, een nette ruisarme MM/MC phono trap en een oerdegelijke bouwkwaliteit.

Wat wel eens wil opspelen is de kleine elco op het speaker relais board: is deze gaar dan blijft het relais gedurende langere tijd zeer snel aan en uitklikken, je hoort dan een flinke zoem achteruit de versterker komen en je hebt natuurlijk geen normaal geluid. Het vervangen zelf stelt niet veel voor maar het moeilijkste is nog om goed bij dat elco'tje te komen. :P Verder de schakelaars en pots even goed schoonmaken en je hebt een zoem- en kraakvrije versterker.
Toch apart dat er zoveel nog in leven zijn: ding was niet bepaald goedkoop (1600 gulden, meen ik).
Ik heb zelf zo'n 7 jaar geleden een A-717mk2 voor 125 euro kunnen kopen. Was echt een hele goede versterker. Prijzen lopen wel op. Geldt overigens niet alleen voor audio-apparatuur, maar ook voor andere goede spullen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Marktplaatshandelaar Jan uit Delden verkoopt een 616MKII voor 150 euro en een 757MKII voor 250 euro, valt nog steeds mee maar bij een particulier moet het nog wel wat goedkoper kunnen.

Hier bijv een A-676 "Goed spelend" voor 65 euro, da's een koopje.

https://link.marktplaats.nl/m1262312136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02
tsjah, ik zoek een versterker uit de A800 reeks, Maar dan krijg je dit soort acties voor je kiezen:
https://link.marktplaats.nl/m1263523091

Staat tegenover dat ik mn marantz pm80-mkII voor net zoveel geld kwijt kan als waar ik hem 15 jaar (oid) geleden voor heb gekocht. Volgens mij heb ik die nog betaald in guldens.

[ Voor 39% gewijzigd door Raymond op 13-03-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Raymond schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:36:
tsjah, ik zoek een versterker uit de A800 reeks, Maar dan krijg je dit soort acties voor je kiezen:
https://link.marktplaats.nl/m1263523091

Staat tegenover dat ik mn marantz pm80-mkII voor net zoveel geld kwijt kan als waar ik hem 15 jaar (oid) geleden voor heb gekocht. Volgens mij heb ik die nog betaald in guldens.
Waarom per se eentje uit de A800 reeks? Je zal geen verschil merken met bv een A616....
Bij volledig gereviseerd gaat dus wel de kap eraf om te kijken wat er gedaan is..
Cap schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:09:
Marktplaatshandelaar Jan uit Delden verkoopt een 616MKII voor 150 euro en een 757MKII voor 250 euro, valt nog steeds mee maar bij een particulier moet het nog wel wat goedkoper kunnen.

Hier bijv een A-676 "Goed spelend" voor 65 euro, da's een koopje.

https://link.marktplaats.nl/m1262312136
Het blijft toch altijd een gok. Die van mij speelde ook goed, maar bij nadere controle stond ongeveer alles los in de tin. Klapje tegen de versterker en alles speelde. Nog een klapje en er viel weer een kanaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Trichoglossus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Waarom per se eentje uit de A800 reeks? Je zal geen verschil merken met bv een A616....
Bij volledig gereviseerd gaat dus wel de kap eraf om te kijken wat er gedaan is..
Heel eerlijk?
Heeft een hoger nummer :+

oh wacht en er is nog een reden: Ik wil een versie met ronde kleine knoppen, ipv die afgeplatte. Dat is namelijk de generatie waarvan ik toen ooit nieuw pioneer apparatuur heb gekocht. Het zal dan iig een 656 mkII moeten worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Raymond op 13-03-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Nee joh, dat zijn kunststof knoppen, je moet juist de 616 of de 656 MK1 hebben met echte ouderwetse alu knoppen. :)
Äußerliche Unterschiede zum A-656: kleinere Drehregler durch zylindrische, den großen Reglern ähnelnde Versionen ersetzt. Goldener Punkt nur auf dem Lautstärkepoti. Innen: noch immer horizontale Platinen, jedoch bereits kein Wabengehäuse mehr um den Lautstärkepoti hinten rechts im Gerät.

[ Voor 63% gewijzigd door Cap op 13-03-2018 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Kunststof of niet, het zijn de knoppen die op mn eerste versterker zitten en die ik ook op z'n grotere broertje wil hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Tja met de 800 serie zit je überhaupt opgescheept met low end kunstof opschuifknopjes ipv alu knoppen die lekker "aufwendig" met een imbusje vastgezet zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had ook de overweging dat ik het spul wilde dat bij de rest van mijn set pastte. Maar ik wilde perse afstandsbediening, en dan heb je alleen de a450r en de a550r. De hogere modellen hadden dat niet. Dus die keus was simpel :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Komt me bekend voor, zo kwam ik bij de TA-E80ES uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[...]

(...)
Ik kan me daar niet druk om maken. De markt bepaalt wat iets waard is. Is het te duur, dan wordt het niet verkocht.

Vergelijk het eens met auto's. Er zijn zat "klassiekers" waar je nu de hoofdprijs voor betaalt terwijl het destijds een beroerd rijdend instapmodel was.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30

WCA

Glenfiddich schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:47:
[...]

Ik kan me daar niet druk om maken. De markt bepaalt wat iets waard is. Is het te duur, dan wordt het niet verkocht.

Vergelijk het eens met auto's. Er zijn zat "klassiekers" waar je nu de hoofdprijs voor betaalt terwijl het destijds een beroerd rijdend instapmodel was.
Daarnaast klinkt het instapspul van vroeger naar mijn idee beter dan het instapspul van nu. Nu was het instapspul vroeger wellicht duurder, maar toch. Als je dan voor een klein bedragje toch heel aardig geluid kan krijgen, is dat altijd leuk. Mijn speakers zijn een setje instappers van Philips uit 1969 (hi-fi international) die ik op de rommelmarkt voor een tientje gekocht heb, klinken uitstekend voor het geld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
GreNade schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Daarnaast klinkt het instapspul van vroeger naar mijn idee beter dan het instapspul van nu. Nu was het instapspul vroeger wellicht duurder, maar toch. Als je dan voor een klein bedragje toch heel aardig geluid kan krijgen, is dat altijd leuk. Mijn speakers zijn een setje instappers van Philips uit 1969 (hi-fi international) die ik op de rommelmarkt voor een tientje gekocht heb, klinken uitstekend voor het geld.
Grappig, ik heb ook van die simpele HiFi international speakers. Ik gebruik ze als luidsprekers op de computerkamer >:)

Op zich heb ik al een hele tijd het plan om eens naar andere speakers te kijken, maar eigenlijk vind ik ze gewoon prima klinken dus haast heeft dat nog niet.

Ze staan gekoppeld aan de Rotel RA 980BX versterker, die natuurlijk zwaar overkill is, en verder staat er een Rotel RCD 855 CD-speler en een Dual 714Q platenspeler.

Hier een foto van de opstelling (toen nog zonder de CD-speler):

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180220/880535bf92a94e6a3b7146913e784b45.jpg

En hier de versterker met de CD-speler:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180313/eeb6d84fdb1c63a071395e3d55647763.jpg

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Glenfiddich schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Grappig, ik heb ook van die simpele HiFi international speakers. Ik gebruik ze als luidsprekers op de computerkamer >:)

Op zich heb ik al een hele tijd het plan om eens naar andere speakers te kijken, maar eigenlijk vind ik ze gewoon prima klinken dus haast heeft dat nog niet.

Ze staan gekoppeld aan de Rotel RA 980BX versterker, die natuurlijk zwaar overkill is, en verder staat er een Rotel RCD 855 CD-speler en een Dual 714Q platenspeler.

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha, wat grappig. De mijne zijn als ik me goed herinner, 22RH435 of iets in die richting. Zit in de zelfde situatie dat ik eigenlijk iets anders wil, maar niet ontevreden genoeg ben om deze weg te doen :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat klinkt mijn oude Sony LBT-D709 set nog geweldig. Waar ik nooit goed geluid uit de Mission M35i kreeg met mijn Marantz SR7007, doet deze Sony set het zonder moeite. Laag is geen enkel probleem. Alleen twijfel ik nog over deze set of ik de Sony misschien goed laat maken want een achterkanaal doet het niet helemaal ok, opstarten is soms moeizaam waarbij een front speakers (links of rechts) aan het kraken is, dat gaat wel weg en ik ruik de eindversterker regelmatig. Ook onthoud de voorversterker geen instelling meer. Maar ja mag het wel na 25 jaar gebruik. Als ze zo'n set nieuw hadden, meteen kopen, niet twijfelen want dit klinkt zo fijn en goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Glenfiddich schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:09:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zelfs een vintage bureaustoel zie ik. Al zier ie er niet uit alsof je er langer dan een uur op moet willen zitten :X
Bureau is mooi btw, zelf gemaakt?
* The Eagle over een aantal jaren ook nog zoiets in de planning, maar dan moet eerst de zolder nog ff verbouwd worden :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik kwam toevallig dit topic tegen.

Ik gebruik nog een oude Philips platenspeler uit de jaren 80 gok ik. De bijpassende versterker heb ik nog wel maar is met pensioen inmiddels. De speakers die ik gebruikt zijn minstens net zo oud, namelijk JM Labs Chorus 705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

OgWok

U.N.C.L.E.

Banaan86 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:48:
Ik kwam toevallig dit topic tegen.

Ik gebruik nog een oude Philips platenspeler uit de jaren 80 gok ik. De bijpassende versterker heb ik nog wel maar is met pensioen inmiddels. De speakers die ik gebruikt zijn minstens net zo oud, namelijk JM Labs Chorus 705.
Foto? Altijd leuk!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Zelfs een vintage bureaustoel zie ik. Al zier ie er niet uit alsof je er langer dan een uur op moet willen zitten :X
Bureau is mooi btw, zelf gemaakt?
* The Eagle over een aantal jaren ook nog zoiets in de planning, maar dan moet eerst de zolder nog ff verbouwd worden :+
Klopt, het is niet de meest comfortabele stoel. Hij stond er ook maar even tijdelijk, en de foto is alweer een paar maandjes oud. Inmiddels staat er een andere en veel comfortabeler stoel.

Het bureau is zelf ontworpen (door mijn partner, die is tekenaar/ontwerper), en bij mijn partner op het werk in de werkplaats gemaakt. Het was op maat gemaakt voor mijn kamer in onze vorige woning. Het staat nog in de planning om een nieuw blad te laten maken dat op maat is gemaakt voor de huidige kamer.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Laatst online: 03-06 22:49
GreNade schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Daarnaast klinkt het instapspul van vroeger naar mijn idee beter dan het instapspul van nu. Nu was het instapspul vroeger wellicht duurder, maar toch.
Objectief gezien is het instapspul van tegenwoordig echt eindeloos veel beter dan het instapspul uit de jaren 70. Dingen als signaal-ruisverhouding en frequentiebereik zijn vele orden beter geworden.

Ik denk niet dat je nu nog instapspul uit de jaren 70 kan vinden, dat is allang op de stort beland. Die Philips speakers die je aangeeft waren echt niet het goedkoopste dat je toen bij de elektroboer kon kopen. Sterker nog, het was de één-na duurste lijn van Philips zelf. Die hadden zelf ook nog veel goedkopere speakers, met plastic kastjes, kartonnen achterplaatjes, en luidspreker units die met nietjes vast zaten.

Voor een fatsoenlijk vergelijk moet je nu testen hoe het spul uit de jaren 80 werkt, en over 10 jaar testen hoe het spul uit de jaren 90 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Hobbit13 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Objectief gezien is het instapspul van tegenwoordig echt eindeloos veel beter dan het instapspul uit de jaren 70. Dingen als signaal-ruisverhouding en frequentiebereik zijn vele orden beter geworden.

Ik denk niet dat je nu nog instapspul uit de jaren 70 kan vinden, dat is allang op de stort beland. Die Philips speakers die je aangeeft waren echt niet het goedkoopste dat je toen bij de elektroboer kon kopen. Sterker nog, het was de één-na duurste lijn van Philips zelf. Die hadden zelf ook nog veel goedkopere speakers, met plastic kastjes, kartonnen achterplaatjes, en luidspreker units die met nietjes vast zaten.

Voor een fatsoenlijk vergelijk moet je nu testen hoe het spul uit de jaren 80 werkt, en over 10 jaar testen hoe het spul uit de jaren 90 werkt.
Dat HiFi International spul was destijds duur spul?
Nooit geweten :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Glenfiddich schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Dat HiFi International spul was destijds duur spul?
Nooit geweten :P
Ik dacht dat het een budgetmerk was eigenlijk. Ik was in de veronderstelling dat dure speakers eigenlijk nooit vaste draden of vastgegoten stekkers hadden. Dat hebben de mijne wel.

Ach ja, het maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit, het klinkt als computerspeaker uitstekend, en ik heb er maar een 10tje voor betaald.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hobbit13
GreNade schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Ik dacht dat het een budgetmerk was eigenlijk. Ik was in de veronderstelling dat dure speakers eigenlijk nooit vaste draden of vastgegoten stekkers hadden. Dat hebben de mijne wel.
Budget is natuurlijk een ruim begrip, voor de dure hifi-zaak zal dit budget zijn geweest, voor een Kijkshop-achtige zaak was het top-of-the-line.
Op de volgende site staan wat nieuwprijzen: http://www.oudio.nl/speakers.htm
Grofweg van 150 tot 800 gulden (per stuk?), 150 gulden was best een boel geld in 1970.

Tot in de jaren 90 was Philips echt een serieuze fabrikant van luidsprekers. Hun units vond je terug in speakers van allerlei fabrikanten (band tweeters, alcino woofers). De duurste speaker die ze ooit gemaakt hebben is denk ik de FB1000 / LS95 uit 1990 (destijds een kleine 20.000 gulden), tegen alle verwachtingen in, geen verkooptopper....
Afbeeldingslocatie: https://www.mfbfreaks.nl/artikel/lsinfo/12/images/foto03.JPG

Stage Accompany is nog verder gegaan met een deel van de ex-Philips mensen/kennis, en maakt die bandtweeters nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Hobbit13 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:47:
[...]

Budget is natuurlijk een ruim begrip, voor de dure hifi-zaak zal dit budget zijn geweest, voor een Kijkshop-achtige zaak was het top-of-the-line.
Op de volgende site staan wat nieuwprijzen: http://www.oudio.nl/speakers.htm
Grofweg van 150 tot 800 gulden (per stuk?), 150 gulden was best een boel geld in 1970.

Tot in de jaren 90 was Philips echt een serieuze fabrikant van luidsprekers. Hun units vond je terug in speakers van allerlei fabrikanten (band tweeters, alcino woofers). De duurste speaker die ze ooit gemaakt hebben is denk ik de FB1000 / LS95 uit 1990 (destijds een kleine 20.000 gulden), tegen alle verwachtingen in, geen verkooptopper....
[afbeelding]

Stage Accompany is nog verder gegaan met een deel van de ex-Philips mensen/kennis, en maakt die bandtweeters nog steeds.
Bedankt voor de link, leuk om te zien!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja idd. Ik ken het audiogamma van Philips van de jaren 90 vrij goed (bijna uit mijn hoofd) maar deze kende ik nog niet :)
Moet ook zeggen dat ik dat spul nooit in de Philips magazines uit die tijd ben tegengekomen - dat helpt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:33:
Ja idd. Ik ken het audiogamma van Philips van de jaren 90 vrij goed (bijna uit mijn hoofd) maar deze kende ik nog niet :)
Moet ook zeggen dat ik dat spul nooit in de Philips magazines uit die tijd ben tegengekomen - dat helpt niet :+
Las ergens dat ze een paar honderd van die luidsprekersets hebben gemaakt. Da's ook geen groot aantal.

Wel grappig natuurlijk: The Speaker You Can't Hear.

Afbeeldingslocatie: https://vintagehifibladen.files.wordpress.com/2017/05/philips-fb-1000.jpg?w=720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

bij het zien van deze foto's ook maar goed ook.... anders was ik toen wellicht al aangehouden omdat ik met een setjes probeerde de winkel uit te lopen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
De high-end spullen van Philips zijn in de jaren 90 als Marantz verkocht in NL. Dus de LS95 zou je nog wel in de Marantz folder tegen kunnen komen. Onder de Philips noemer werd het vooral in Japan verkocht, het zelfde voor de high-end cd spelers van Philips. Hier was de CD960 het beste, in Japan had je nog zeker een stuk of 5 modellen daar boven. Bv de Philips LHH900R:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchaudioclassics.nl/img/info/philips/Philips-lhh900r/groot/Philips-lhh900r-021.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 09:57
Mijn laatste projectje, een Philips setje bestaande uit de 22AH305 versterker en de 22AH103 tuner.

Ik heb het setje jaren geleden gekocht voor 15,- op MP. Later aan een collega gegeven die het laatst terugvond op zolder. Ik kreeg het weer terug omdat hij ze toch niet gebruikte. Setje volledig schoongemaakt, alle elco's vervangen, potmeters en schakelaars gereinigd, trimpotmeters vervangen door multiturns, de ruststroom afgesteld en alle verlichting vervangen (iets zwaardere lampjes gebruikt zodat het licht nu iets minder fel en wat geliger is).

Grappig om te zien bij dit setje dat de versterker en de tuner hetzelfde chasis gebruiken. Ik weet nog niet niet wat ik ermee ga doen, qua uiterlijk past het heel slecht bij mijn andere componenten maar het setje klinkt wel heel fijn.

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/tfp5rnvbj/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/k7wxazben/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/c2evctuvj/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/q8um81qb3/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/rb4sqklz3/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/h12drcbj3/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/goazl563z/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/i3ck9wp7j/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Hierboven.... dat uiterlijk, die frontjes vind ik om te zoenen. Wellicht dat die versterker stukkie te licht is voor mijn smaak, maar met dat frontje zijn ook zwaardere gemaakt, anderhalf keer zo hoog zeg maar. Ja niet dat jij daar iets aan hebt, beschouw het toch maar als compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Sjah schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:57:
@Hierboven.... dat uiterlijk, die frontjes vind ik om te zoenen. Wellicht dat die versterker stukkie te licht is voor mijn smaak, maar met dat frontje zijn ook zwaardere gemaakt, anderhalf keer zo hoog zeg maar. Ja niet dat jij daar iets aan hebt, beschouw het toch maar als compliment.
Qua 'licht" valt het nog mee, 2x45 Watt bij 8 Ohm, er is nog een zwaarder broertje die er hetzelfde uitziet, de 22AH306 met 2x60 Watt bij 8 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, wellicht vergis ik mij, en was OOK IK blij geweest met die 60 Watter.... Of, is dit uit bouwjaar 1978 en is er in 79 wel degelijk een iets grotere/hogere gemaakt. tJa...lang terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Heeft iemand van hier ervaring met de Chromecast Audio? Ik gebruik nu namelijk een Bluetooth dongle om muziek te streamen naar mijn "domme" versterker, maar ik lees overal dat er veel verschil zit in de geluidskwaliteit van bluetooth vs Wi-Fi ivm compressie. Iemand hier praktijk ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05

kraats

Ik rol

@Banaan86 dat is niet echt vintage audio, hè. Misschien kun je beter je vraag stellen in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic ?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Sjah schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:13:
Ok, wellicht vergis ik mij, en was OOK IK blij geweest met die 60 Watter.... Of, is dit uit bouwjaar 1978 en is er in 79 wel degelijk een iets grotere/hogere gemaakt. tJa...lang terug in de tijd.
Deze hele serie staat voor het eerst in de Philips brochure van najaar 1979. Er is inderdaad ook de grotere 22AH307 maar die heeft geen VU meters meer en is qua vermogen gelijk aan de 22AH306 (2x60 Watt). Deze wordt echter weinig aangeboden en is zeer gewild (en dus duur).

@edit, zie net dat er in de 1980 folder ook de 22AH308 staat, qua uiterlijk identiek aan onderstaande maar dan met 2x80 Watt vermogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mfbfreaks.com/apparatuur/voorversterkers/307/307_01.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kingmace op 21-03-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, dat komt meer over als een tank (een eigenschap waar ik naar kijk als ik naar oudere versterkers kijk, ik bedoel 30Watt versterker prima,maar ik kijk verder). Wel doodzonde dat die geen VU-meters heeft, ik zou misschien nog opteren voor de fysiek kleinere van 60Watt, maar wel VU-meters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
@kingmace Mijn ouders hadden de receiver versie, zie onderstaande foto.
En een oom had weer een eerdere model daarvan. It's all in the Family...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RiDPVV8l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174333

Jong vintage ... heb ik een Philips FA 930 versterker gerepareerd en inmiddels in gebruik genomen.

Uiteraard waren er ook wat “gloei” lampjes defect, deze heb ik vervangen echter er wat kleur filters (blauwe condoompjes over de lampjes) te veel verkleurd. Weet iemand of deze ergens te verkrijgen zijn ? (+- 10mm en diameter 4.2mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
meestal werden ze bespoten, werden ook in de auto gebruikt. Die koop je ook niet meer met de bluawelaag, maar gewoon helder. Geen idee, heb er nooit mooite voor genomen om alternatief te vinden. In de auto hebben ze dit opgelost door het blauw in het plastic te verwerken waar het lampje zijn licht doorheen schijnt. En tegenwoordig uiteraard led.

Het is niet heel storend heldere lampjes, de blauwachtige creeeren een wit/blauwachtig licht. Je ziet het ook bij auto koplampen. Voor net andere lichttint wordt bovenaan een klein strookje blauw gemaakt.

Misschien eens in een service manual kijken naar een artikelnummer voor die verf. Vroeger kreeg ik nog wel eens wat besteld bij philips aan de hand van die nummers. Maar nu ze grotendeeld consumentenspul gekilt hebben zal dat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
In het verleden had Okaphone daar een klein flesje voor (waar nu flux inzit) waarmee je o.a. signaallampjes mee kon verven.
De lampjes die in de Philips FA-930 zitten zijn 12V/75mA (Service Manual, blz. 36).
Google maar eens naar blauwe glasverf voor gloeilampen
voorbeeld

Edit: of misschien Edding 751 glansmarker voor o.a. glas.
Afbeeldingslocatie: https://www.edding.com/fileadmin/default/images/assortment/creating/products/e751/products_slider_e751_003.jpg

Of ze compleet te vervangen voor 3 mm blauwe leds...

[ Voor 25% gewijzigd door PE4000 op 22-03-2018 11:05 . Reden: txt + afbeelding toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174333

@sugarlee89 en @PE4000 . Ik had de lampjes inmiddels vervangen alleen de filters zijn helaas ongelijk verkleurd of vast “gesmolten” aan de oude lampjes. Bedankt voor de suggesties, ik ga denk ik experimenteren met een stukje kleur filter, heb hier nog ergens een Lee waaier liggen hoewel de verf denk ik een betere oplossing is tegen het lekken van licht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Via Marktplaats heb ik een mooie stukje Nederlandse audio op de kop getikt, een Philips FA960:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rpL4YXDcxdwWonbbvvD4a34X/medium.jpg
Gemaakt bij Marantz en ooit een prijskaartje van fl. 1200,-

De lampjes van de volume en aan/uit knop zijn stuk, die moet ik nog vervangen en er zat wat gekraak op het linker kanaal, wat door wat te spelen met de balans regelaar op te lossen was. Ik heb 'm dus eerst maar even schoongemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ESSZf3uzcVt4DxnsOaV1zQih/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJDeIcAGb104opPhByWwPy1x/medium.jpg

De balansregelaar bestaat uit 2 uit 2 schuifpotmeters die zoals op de print te zien is het volume regelen voor link en rechts afzonderlijk. Ik heb ze ze goed mogelijk schoongemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0NztEPDV8a3GD2i5rawqYgmI/medium.jpg

Daarna weer in elkaar en testen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mp3w1AcskGvQrVTSzMFGt9uv/medium.jpg

Het probleem met het linkerkanaal is weg, en de rest werkt prima. Binnenkort even een paar lampjes bestellen voor de volume en aan/uit schakelaar en dan staat ie er wel weer netjes bij :)
Ik heb hier al een Philips 686 receiver en een een CD650, nu nog een keer een paar MFB luidsprekers en een Philips platenspeler om het compleet te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Huidige "vintage"-setup :)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/79y9jsbkogzciod/rsz_2018-03-24_150952.jpg?raw=1

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Die MDS-JE530 staat hier op mijn werkkamer ook nog, vaak ook met Pink Floyd op een MD.

Alleen heb ik die sticker er volgens mij al in 1998 afgehaald ;)

En Rotel is natuurlijk ook een uitstekende keuze. Mijn RSX-1055 die in de woonkamer staat is volgens mij nog niet vintage...

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 24-03-2018 17:31 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
dreamscape schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:30:
[...]

Die MDS-JE530 staat hier op mijn werkkamer ook nog, vaak ook met Pink Floyd op een MD.

Alleen heb ik die sticker er volgens mij al in 1998 afgehaald ;)

En Rotel is natuurlijk ook een uitstekende keuze. Mijn RSX-1055 die in de woonkamer staat is volgens mij nog niet vintage...
Ik wil hem er ook wel afhalen, maar ben een beetje bang voor sticker-resten die ik dan weer niet goed kan wegkrijgen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Glenfiddich schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:32:
[...]

Ik wil hem er ook wel afhalen, maar ben een beetje bang voor sticker-resten die ik dan weer niet goed kan wegkrijgen.
Als die sticker er al twintig jaar op zit, is het misschien slimmer om hem te laten zitten, inderdaad.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nooit is er iets te vinden bij de 2 kringlopen in het dorp nu kwam ik oa deze tegen:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/384587/7dXwYl7Y.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/384586/ooYOGXUz.jpeg

Die Erres en Technics waren in erg goede staat zover ik het kon zien.
Er stond ook nog een Phillips DCC speler die er erg netjes uit zag. Geen foto van gemaakt sorry.
Alles was €10,- per stuk.
De AKAI en Technics heb ik voor iemand meegenomen. Ik krijg vanavond nog te horen of ze inderdaad nog werken zoals ze zeiden.

Edit: net al reactie gekregen en de Technics werkt 100% en ziet er geweldig uit......
Eigenlijk al spijt van dat ik die niet zelf gehouden heb :'( :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 24-03-2018 18:16 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Mooi spul!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-05 16:53
Hoewel ik niks heb met equalizers, had ik hem alleen al voor de spectrum analyzer willen hebben :9
Die Akai tuner is echt te vies om aan te raken zeg, bweuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Marcel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:09:
Hoewel ik niks heb met equalizers, had ik hem alleen al voor de spectrum analyzer willen hebben :9
Die Akai tuner is echt te vies om aan te raken zeg, bweuh!
Ach, nicotine conserveert goed zullen we maar zeggen :p
Buiten dat om zaten er eigenlijk geen beschadigingen op, na het van binnen en van buiten schoonmaken zou je een leuke tuner kunnen hebben.
Heb nog niet gehoord of die helemaal werkt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Ad de Jong schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:58:
Nooit is er iets te vinden bij de 2 kringlopen in het dorp nu kwam ik oa deze tegen:

Edit: net al reactie gekregen en de Technics werkt 100% en ziet er geweldig uit......
Eigenlijk al spijt van dat ik die niet zelf gehouden heb :'( :P
Die Technics had ik zelf ook wel willen hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Ad de Jong welke kringloop was dat? Kom nog wel eens bij Vindingrijk in Den Bosch, maar wat daar staat qua audio is idd knap bagger (en minimaal). Dr zit er nog eentje in Den Bosch / Rosmalen, ben de naam ff kwijt, die heeft wel meer maar ook net zoveel meuk. Nog nooit echt leuk spul tegengekomen.
En al kwam ik dat wel dan hoef ik er toch miet mee thuis te komen, we hebben het spul meestal al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:15:
@Ad de Jong welke kringloop was dat? Kom nog wel eens bij Vindingrijk in Den Bosch, maar wat daar staat qua audio is idd knap bagger (en minimaal). Dr zit er nog eentje in Den Bosch / Rosmalen, ben de naam ff kwijt, die heeft wel meer maar ook net zoveel meuk. Nog nooit echt leuk spul tegengekomen.
En al kwam ik dat wel dan hoef ik er toch miet mee thuis te komen, we hebben het spul meestal al :+
Was bij ons in Sint Michielsgestel.
2e Kans;
Venkant 7, wat moeilijker te vinden soms (als het bord niet aan de weg staat).
Is bij Davco sierbestrating (zelfde eigenaar).
Meestal is het ook niet veel wat er staat. Nu toevallig voor zijn doen heel veel audio.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:15:
Waarschijnlijk een audio liefhebber overleden. De familie heeft niets met die apparatuur en is blij als het in een keer opgeruimd is............

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trichoglossus
Het mooie spul komt niet verder dan het magazijn bij een kringloop. Ik ken een persoon die actief met vintage bezig is, en die krijgt een telefoontje als er wat leuks is binnengekomen bij een kringloop. Haalt hij het weer uit het magazijn op, speelt er wat mee, maakt wat dingetjes en verkoopt het zelf weer door. Of soms houdt hij het zelf.
En zo zal het ongetwijfeld bij de meeste kringlopen gebeuren. Makkelijke handel voor zo'n kringloop, en wat overblijft is dus vrijwel altijd pure troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, het aantal non HD Ziggo decoders dat ik heb gezien is idd niet op een hand te tellen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:39
Sommige gaan naar de kringloop, ik loop gewoon een opslag binnen van mijn werkgever die ze komende week gaan opruimen (waardoor de concierges nog aan mij gedacht hadden)...

Ik had daar al eerder iets opgehaald, mijn B&W DM-570 speakers stonden daar ook... Maar deze set heb ik letterlijk over het hoofd gezien... Gelukkig nog kunnen redden van de oud ijzer boer:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/piaRkuBhMoqJRgQ7ZTT8VLQNwnrOVq6oytZ_0sAvUl2nO9oCPJNugs6jo7QesMD7wjx-jb1_fICZh0aX6tACIbH0l_Ad-lzLi5fSMXL7NyQ7GsiwCpP0n-u77T0AL4xb5RM2v6SDWQ=w2400

De versterker unit was behoorlijk stoffig zoals hierboven te zien... Maar met een kwast kom je al een heel eind om de stof weg te halen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/oDq2-u2_dXr62_bT0rWWAVnT27CdBfjiYY-ohUIX5GhRH57dFTqh_svbhPeIFFUb1GaT1DIG57M5Ml2e9NhTav9FmnHthjcCPr3bLUNgb6TzAOZL1A02chhj6-nH7vmGHabTfXzS-w=w2400

Zie ook de vier zéér dikke voedings condensators en de dikke transformator... Dat moet wat beloven als hij weer op orde is zegt mijn gevoel...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/XGOpyoRZaKeKydtLJYxHv-7UloDJq86lbWR5v9DcqVItjaQDUhstCjoYqwtfok_vlVIe6wJZskVuWkishfKkngz9crQ7wU5X6uDEibjh9tuPOJegaB3-jOpkank3DDT-OPkpH9naKg=w2400

Voor de niet kenners, dit is een Quad 33 voorversterker en een Quad 303 eindversterker... De FM3 tuner is helaas niet aanwezig... Dat is wel jammer... Maar als deze wordt opgeknapt (want er ontbreekt her en der nog wat dingen, dan is het wel een echt mooie compacte set... :)

Nog mooier was dat die conciërge geen flauw idee had wat dit nu eigenlijk waard was... Ik mocht hem zo meenemen omdat die wel heel oud was... Maar de beste man wist niet dat dit spul in gereviseerde toestand op ebay met gemak 500 tot 700 euro kunnen opbrengen... Ik zag vandaag zelfs een advertentie staan waar bij ze voor deze set ruim € 1750,- vragen (zie ook de prijzen op Ebay: https://www.ebay.nl/sch/i...13&_nkw=quad+33&_sacat=0[)...

Uiteraard compleet uit de pot gerukte prijzen, maar toch, als je het er mee kunt verdienen na revisie... Dan is opknappen al snel de moeite waard...

[ Voor 20% gewijzigd door rcor op 31-03-2018 10:05 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:17:
Het mooie spul komt niet verder dan het magazijn bij een kringloop. Ik ken een persoon die actief met vintage bezig is, en die krijgt een telefoontje als er wat leuks is binnengekomen bij een kringloop. Haalt hij het weer uit het magazijn op, speelt er wat mee, maakt wat dingetjes en verkoopt het zelf weer door. Of soms houdt hij het zelf.
En zo zal het ongetwijfeld bij de meeste kringlopen gebeuren. Makkelijke handel voor zo'n kringloop, en wat overblijft is dus vrijwel altijd pure troep.
Of het komt in de auction hoek, mag je bieden haha. Zie ik steeds vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

Killjoy

Klingon lawn products

sugarlee89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:26:
[...]

Of het komt in de auction hoek, mag je bieden haha. Zie ik steeds vaker
Zag hier in zoetermeer dezelfde cassettedeck verdwijnen bij de ene kringloop en een week later opduiken bij een andere kringloop. Gelijk 10 euro duurder (15 -> 25)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Laatst een Technics SL-5 gescoord bij de kringloop voor 5 euro. Men weet niet wat men dan in handen heeft, maar dat zijn, ondanks hun lelijkheid, prachtige platenspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Keer in een kringloopwinkel een Cambridge Audio cd-speler gezien, nou ze wisten wat ze moesten vragen ook, 130.....schiet niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
En dan onder de krassen zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
Ik wam in een kringloop winkel deze set tegen, prijs van 275 euro. Wega JPS 351
Werking onbekend. set lijkt wel compleet te zijn, zij het wel extreem stoffig...Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhPoqnF.jpg?1
is dat een logische koop? vond het nogal wat, kan niet echt een review van deze set terugvinden. Wega is een merk dat is overgenomen door Sony, en wel redelijke kwaliteit bood voor zijn tijd jaren 1970-1980. Iemand ervaringen met deze set en schatting van werkelijke waarde?

[ Voor 10% gewijzigd door Djampire op 31-03-2018 12:52 . Reden: typonr toegevoegd in tekst ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 12:13

roger is here

duss..

rcor schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:22:
Sommige gaan naar de kringloop, ik loop gewoon een opslag binnen van mijn werkgever die ze komende week gaan opruimen (waardoor de concierges nog aan mij gedacht hadden)...

Ik had daar al eerder iets opgehaald, mijn B&W DM-570 speakers stonden daar ook... Maar deze set heb ik letterlijk over het hoofd gezien... Gelukkig nog kunnen redden van de oud ijzer boer:
[afbeelding]

De versterker unit was behoorlijk stoffig zoals hierboven te zien... Maar met een kwast kom je al een heel eind om de stof weg te halen:
[afbeelding]

Zie ook de vier zéér dikke voedings condensators en de dikke transformator... Dat moet wat beloven als hij weer op orde is zegt mijn gevoel...

[afbeelding]

Voor de niet kenners, dit is een Quad 33 voorversterker en een Quad 303 eindversterker... De FM3 tuner is helaas niet aanwezig... Dat is wel jammer... Maar als deze wordt opgeknapt (want er ontbreekt her en der nog wat dingen, dan is het wel een echt mooie compacte set... :)

Nog mooier was dat die conciërge geen flauw idee had wat dit nu eigenlijk waard was... Ik mocht hem zo meenemen omdat die wel heel oud was... Maar de beste man wist niet dat dit spul in gereviseerde toestand op ebay met gemak 500 tot 700 euro kunnen opbrengen... Ik zag vandaag zelfs een advertentie staan waar bij ze voor deze set ruim € 1750,- vragen (zie ook de prijzen op Ebay: https://www.ebay.nl/sch/i...13&_nkw=quad+33&_sacat=0[)...

Uiteraard compleet uit de pot gerukte prijzen, maar toch, als je het er mee kunt verdienen na revisie... Dan is opknappen al snel de moeite waard...
Hee die heb ik ook de elcos zijn 2200uF 100v ik heb er laatst 2 vervangen

Afbeeldingslocatie: https://cheapsonofabitch.com/wp-content/uploads/2018/03/repair-klaar-open-klein.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Djampire: merk dat jij echte liefhebber bent, zelf zou ik het er niet voor neergelegd hebben. Maar wie weet, Wega is volgens mij niet gek veel verkocht, zeldzaamheid zou een voordeel moeten zijn. Vind het een jaren 80 look, zelf denk ik dat jaren 70 look veel meer oplevert..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
Recent even een Aristona "draagbare" platenspeler mooier gemaakt. Vooral veel schoongemaakt, waardoor de auto start/stop nu ook weer werkt. Helaas heeft het wieltje (idler drive) er wel wat moeite mee (slipt). Zal door ouderdom komen. Wel een leuk apparaatje :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GVuW8jfpEBI]

Geen ideaal ding voor je dure vinyl, maar de bouwkwaliteit is niet onaardig. Naalddruk rond de 5 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nog even ietsje langzamer laten draaien (lijkt op zingende muizen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
blobber schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:16:
[...]

Dat zijn din speaker aansluitingen:
[afbeelding]

Bij de goede electronica shop wel te verkrijgen :)
Het kleine pennetje is volgens mij de +
Of een led lamp bij ikea kopen, ikea gebruikt die stekker voor van alles omdat er geen patenten meer op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05

kraats

Ik rol

@sugarlee89 ik denk dat hij na 11 jaar wel iets heeft gevonden 8)7

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
Vanavond mijn Nakamichi BX-2 maar eens weer tevoorschijn gehaald.
Heb de Idler Wheel en de bovenliggende aandrijfas met alcohol 97% schoongemaakt en warempel na +15 jaar doet die het weer. De opnames die opgenomen zijn met de Sansui D-550M klinken zeer goed en dat wil wel eens verschillen.
Cassette is een TDK IEC 1/Type 1 normaal, dus ook nog goedkope versie.
Nu nog even het frontje ervoor weg en de schuifpots (kraken), headphone chassis schoonmaken.
Helaas is bovenkant van de behuizing wat verweerd doordat die heel lang in de schuur heeft gelegen.
Jammer genoeg geen goede interlinks meer... dan eerst maar goedkope kabels eraan.
Be Happy... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

rcor schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Shit, ben nu echt zooooo jaloers :D

Iets anders kan ik er niet van maken :+ Moest ff reageren :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
Sjah schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
@Djampire: merk dat jij echte liefhebber bent, zelf zou ik het er niet voor neergelegd hebben. Maar wie weet, Wega is volgens mij niet gek veel verkocht, zeldzaamheid zou een voordeel moeten zijn. Vind het een jaren 80 look, zelf denk ik dat jaren 70 look veel meer oplevert..
Ik heb hem voor dat bedrag dus ook laten staan.. maar liefhebber zeker!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
OgWok schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:01:
Nog even ietsje langzamer laten draaien (lijkt op zingende muizen) ;)
Whaha nee dat is toch echt gewoon Diana Ross. Hij draait om en nabij de 33.3 (niet super stabiel, maar dat zal ie waarschijnlijk nooit hebben gedaan) :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Vandaag ben ik jarig en op 01-04-2018 heb ik mijn feest gevierd met vrienden... Het feest is dan ook net afgelopen... Een van de verjaardagscadeautjes was wel heel bijzonder:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/I8jNrvO1dws3fjuWaEIyeoBonA-KLJK5FYFGhdIVAZBKlhXmDfYzuutnSYzFgGhzO4N2sQ5rtHPIrb0qC7GRXxaBv6uZe4grC4A8jNO_Fgzi4HTbl-g4wIn5nLhtLGxMHRz8w2nLuA=w2400

Dit is een Lenco LI-7081 power amplifier (in helaas niet al te mooie optische staat, anders was dit een beauty uit het goede tijdperk van Lenco)... Bij deze set hoort een Lenco PI-7081 voorversterker die ik niet heb (en er ook niet bij zat)... Er is weinig online over te vinden... Alleen Hifiengine heeft wat online staan:
Lenco LI-7081:
https://www.hifiengine.co...brary/lenco/li-7081.shtml

Lenco PI-7081:
https://www.hifiengine.co...brary/lenco/lp-7081.shtml

Geen idee wat het gewicht is... Hij is voor zijn maat goed zwaar in ieder geval en kan 70watt per kanaal op 8Ohm leveren (en dat voor 2 stereo speakersets, dus 4x70watt)...

Later vandaag maar eens aansluiten en dan luisteren hoe hij klinkt... Het zal mij benieuwen... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 02-04-2018 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Gefeliciteerd met je verjaardag en de Lenco 😉

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:04:
Gefeliciteerd met je verjaardag en de Lenco 😉
Dank voor de felicitatie Ad...

Ik kon het niet laten toen ik wakker werd... Dus deze versterker even op de zone 2 out van mijn Integra DTR-7.9 aangesloten met de B&W DM-570 als speakers... Klinkt best lekker:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/GQmiE93D6MIKHOlQyn6JS6CPVMn8YuD4zaz11KO77ZEpIXmsCrQObzIPlq9nt3gez-GrZzB-n2BvqYVDzV1S36kTAjwmCcBb8L2KaaA1Id8TYMCVriGzq1e37-5A81witpyY4U6jQA=w2400

Des te jammer van de optische staat... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Geen verkeerd verjaardagscadeau @rcor . Opknappen en de voorversterker erbij zoeken? In elk geval nog gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Lenco LI-7081 in actie:
[Video: https://1drv.ms/v/s!AjyPWc5C-j6Oh5J17VKcvUJ4dMH_iw]
cmndr_adama schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:58:
Geen verkeerd verjaardagscadeau @rcor . Opknappen en de voorversterker erbij zoeken? In elk geval nog gefeliciteerd!
Daar zit ik wel serieus over na te denken... Liefst een hele set... De versterker mag defect zijn, mits optisch in goede staat... Dan zou ik van twee versterkers een werkend en net ogend apparaat kunnen maken die ik dan met de voor versterker kan samenvoegen...

[ Voor 75% gewijzigd door rcor op 02-04-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
rcor schreef op maandag 2 april 2018 @ 01:06:

Dit is een Lenco LI-7081 power amplifier (in helaas niet al te mooie optische staat, anders was dit een beauty uit het goede tijdperk van Lenco)... Bij deze set hoort een Lenco PI-7081 voorversterker die ik niet heb (en er ook niet bij zat)... Er is weinig online over te vinden... Alleen Hifiengine heeft wat online staan:
Dat lijkt enorm op de Krauss KPA100
https://www.radiomuseum.o...wer_amplifier_kpa100.html

Die werden in Duitsland veel verkocht via postorder bedrijven. Geloof dat het door Cybernet gebouwd werd, iig erg Japans, en best prima kwaliteit. Heb dat Krauss setje wel eens compleet gehad, maar zowel de voorversterker als tuner begonnen kuren te geven. Tuner leek digitaal, maar was een analoge tuner met display dat ongeveer de frequentie aangaf...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Mijn 2e cassettebandje ook binnengekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/388635/YILvh9me.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/388637/ydQmJ4MT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/388636/PI4Z7VrK.jpg

Verklaar me voor gek maar in vind ze geweldig om erbij te hebben O+ :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Hobbit13 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:17:
[...]

Dat lijkt enorm op de Krauss KPA100
https://www.radiomuseum.o...wer_amplifier_kpa100.html

Die werden in Duitsland veel verkocht via postorder bedrijven. Geloof dat het door Cybernet gebouwd werd, iig erg Japans, en best prima kwaliteit. Heb dat Krauss setje wel eens compleet gehad, maar zowel de voorversterker als tuner begonnen kuren te geven. Tuner leek digitaal, maar was een analoge tuner met display dat ongeveer de frequentie aangaf...
Dank voor je reactie Hobbit13... Dankzij jou heb ik veel informatie over deze set gevonden...

Deze set is inderdaad ook in kraus uitvoering beschikbaar geweest... Zowel de Lenco als de kraus werden gemaakt door het Japanse Cybernet....

Lenco verkocht deze set in de volgende combinatie:
- Lenco MP-70 voorversterker
- Lenco MI-70 eindversterker
- Lenco MC-70 2 koppen cassettedeck
- Lenco MT-70 Tuner

Van die laatst genoemde tuner is nog een interessant weetje te vinden: het lijkt een digitale tuner, maar is een analoge tuner die via een digitaal display de frequentie weergeeft waar hij ongeveer op afgestemd is...

Hieronder nog een plaatje van een complete Kraus systems set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X1ZskaDsnT4PqFx0Cet0ovpx/medium.jpg

Een van de weinige verschillen zijn de knoppen die vierkant zijn in plaats van rond... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Badpak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Hi Allen!

Ik ben in het bezit van een buizenradio, een Loewe Opta Planet 4b 2738b om specifiek te zijn.
Het is een erfstuk, dus het zou kunnen dat de emotionele waarde groter is dan de echte waarde van de radio, echter heb ik, als leek op dit gebied, totaal geen idee wat hij waard is.

De radio doet het wel, alleen is hij niet helemaal 'frequentievast', dat wil zeggen wanneer hij goed staat afgesteld kan het zo maar zijn dat hij na een tijdje begint te storen.

Omdat ik totaal geen idee heb in wat voor staat de radio verkeerd, zou ik hem graag volledig na willen laten kijken (zowel technisch als optisch), om de levensduur zo lang mogelijk te verlengen.
Nou heb ik al flink wat lopen zoeken op het wereld wijde web en niet echt een specifiek adresje kunnen vinden, ik hoop daarom op dit forum op de goede plek te zijn.

- Is het nog mogelijk om dit soort radio's (professioneel) na te laten kijken?
- met wat voor kosten moet ik rekening houden?
- Is het uberhaupt, puur financieel gezien, de moeite waard?

Overigens ben ik zelf woonachtig in de regio Amsterdam - Utrecht.

Ik hoop dat er iemand is die mij van wat informatie zou kunnen voorzien.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend een mooie stereotoren op wezen halen, dit model kon ik nog uit m'n jeugd maar toentertijd natuurlijk veel te duur, maar inmiddels prima te betalen :D

het is de Pioneer P710, uit 1991, allemaal losse componenten maar middels een flatcable aan elkaar verbonden. voor mij voelt het nog niet als vintage gezien alle juweeltjes hierzo, maar inmiddels is dit ook gewoon 27 jaar oud :o

k heb alleen een probleem met de CDspeler, afspelen lukte niet, toen ik de behuizing open maakte lag het lensje van de laser los erin ;( maar reparatie volgt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m2EMwdg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TsYZn6r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YifAbih.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Shanquish op 09-04-2018 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
B. Badpak schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:26:
Hi Allen!

Ik ben in het bezit van een buizenradio, een Loewe Opta Planet 4b 2738b om specifiek te zijn.
Het is een erfstuk, dus het zou kunnen dat de emotionele waarde groter is dan de echte waarde van de radio, echter heb ik, als leek op dit gebied, totaal geen idee wat hij waard is.

De radio doet het wel, alleen is hij niet helemaal 'frequentievast', dat wil zeggen wanneer hij goed staat afgesteld kan het zo maar zijn dat hij na een tijdje begint te storen.

Omdat ik totaal geen idee heb in wat voor staat de radio verkeerd, zou ik hem graag volledig na willen laten kijken (zowel technisch als optisch), om de levensduur zo lang mogelijk te verlengen.
Nou heb ik al flink wat lopen zoeken op het wereld wijde web en niet echt een specifiek adresje kunnen vinden, ik hoop daarom op dit forum op de goede plek te zijn.

- Is het nog mogelijk om dit soort radio's (professioneel) na te laten kijken?
- met wat voor kosten moet ik rekening houden?
- Is het uberhaupt, puur financieel gezien, de moeite waard?

Overigens ben ik zelf woonachtig in de regio Amsterdam - Utrecht.

Ik hoop dat er iemand is die mij van wat informatie zou kunnen voorzien.
Alvast bedankt!
Je zou eens kunnen informeren bij Tubejack: https://tubejack.nl/
Die is woonachtig in Zaanstad, en weet zeer veel van radio's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste aankoop, de Lenco K-106 koptelefoon (2 stuks). Nu heb ik de serie kopleet (de K-104, K-105 en K-106). Een zeer fijne koptelefoon met zeer goed geluid. Diepe bas, mooi midden en hoog en gave stereo spreiding. Ben zeer onder de indruk van het geluid. Ik vond de K-104 en K-105 al fijn klinken (hebben dezelde drivers) maar deze doet daar echt nog een schep bovenop.

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/pojb4169b/IMG_20180408_165421.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/k2ww060hb/IMG_20180408_165441.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/s8exybh0f/IMG_20180408_165453.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/8qkaidzi7/IMG_20180408_165503.jpg

Aangezien ik er twee gekocht heb en ik de K-106 voor op de fiets net te overdreven groot vond heb ik van een van de twee de drivers en earpads overgezet in een van m'n K-104's. Nu heb ik dus een K-104 met het geluid van de K-106 :)

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/x72gcvne7/IMG_20180408_165617.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 20:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Shanquish mooie set, je zou alleen de stickers op de zijkant van de CD speler eraf moeten halen, nu ziet het er wat lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klopt, maar reparatie blijkt lastiger dan gedacht.
dus verder gezocht en een mooie vervanger gevonden, namelijk de PD-P910M, en da's zelfs eentje met een 6-cd wisselaar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zj1qzNN.jpg

idee achter die wisselaar was volgens mij dat je die van thuis zo mee de auto in kon nemen.

en totaalplaatje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmUojPz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ftwm9XV.jpg

dus mooi compleet werkend nu, omdat dit soort units niet los te koop zijn heb ik het torentje nu dubbel.. mooi voor spare-parts oid. :)

kontje steekt wel een beetje uit nu, maar dit is destijds ook een standaard meegeleverde unit, ik denk dat de klanten bij Radio Modern / It's uit wat variaties konden kiezen, ik weet niet of hier mensen zijn die de aloude dikke catalogussen van de bekende merken nog kennen danwel sparen, wellicht dat die eens willen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die wisselaar cartridges pastten idd ook in autoradio's. Was een simpele zet, als je toch al een wisselaar maakt voor thuis slaat het nergens op om voor in de auto een ander systeem te hebben. Weet niet of ze qua merk onderling uitwisselbaar waren though. Al zou ik bij apparatuur van het zelfde concern (bijv Technics en Panasonic) wel iets dergelijks verwachten.

Uitstekende delen aan de achterkant is ook niks nieuws. Had mijn jaren 90 Technics microsetje ook. Stak een heel koelblok achter de versterker uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Onderling niet uitwisselbaar, JVC had uiteindelijk zelfs een magazijn met 12 cd's (rond 1998).

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
200 zoveel cds had je zelf, sony esprit had er eentje. En nog wel paar merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pioneer ging tot 100+1, Sony had er van 300 en 400.
Professioneel had je er vast nog van meer. Denk aan radiostations etc). Maar das geen consumentenshizzle ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik heb een kameraad gehad met zo'n tig-cd-wisselaar (ik meen iets van 100). Met een behoorlijk kansloze "shuffle all" functie. Dan was een liedje klaar en dan was het 20 seconden click-bzzzz tot de volgende begon te spelen :D

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LOL :+
Wat dat betreft is MP3 een stuk makkelijker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:20:
LOL :+
Wat dat betreft is MP3 een stuk makkelijker ja.
Maar da's niet echt vintage natuurlijk :P

Catch a smile out there!

Pagina: 1 ... 73 ... 167 Laatste