Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee, maar zoek hier eens: http://www.radiomuseum.org
Zonodig kun je ze ook mailen, die gasten weten echt veel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:05
Mijn collectie vintage meuk :) Niet al te beste fotos maar het geeft een goede indruk.

Philips b7x43a, 1 van de eerste buizenradios met fm stereo ontvangst. Klinkt echt geweldig goed.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O0lACWWG8fvrvMRpJF9iccaI/full.jpg

Philips mfb 532 en de aristona 6544. Elektrisch volledig gereviceerd, kasten komen dit voorjaar aan de beurt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VPOCfP6P9lWY3cnuLMT5XK9J/full.jpg

Technics micro setje uit begin jare 80, volledig losse componenten. Om de mfb's aan te sturen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q9g45KEpY3zBPQGdCk1450V0/full.jpg

Sfeerplaatje van de computerspeakers, MFB 541, ook volledig gereviceerd. Worden aangestuurd door een oude marlux receiver.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uoTLt5Lk2YOdhAEk3eBO3itp/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ronnie vd op 01-01-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Leuke spullen blijf die katteoogradio's toch geweldig vinden

[ Voor 199% gewijzigd door Read op 01-01-2016 22:38 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36
Vraag:

Ik heb twee vintage KEF 303 series II speakers in gebruik. Daar wilde ik eigenlijk wel een mooie center dan wel sub bij hebben.

Iemand tips voor iets wat daar bij past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Wil je het KEF houden, dan zou een sub gebaseerd op de b139 erg leuk zijn. Wordt dan denk ik wel zelfbouw. Als je dan toch gaat zelfbouwen 😃, dan is een center met een b110 en een t27 ook nog wel te doen denk ik.

Voor de niet-zelfbouw opties: wat voor versterker sluit je dit op aan? Bij modernere receivers kun je actief filteren en zijn andere dingen mogelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door blissard op 08-01-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zelfbouw is eerlijk gezegd helemaal niet mijn ding. Ik zocht eigenlijk gewoon een reeds bestaande vintage sub of center.. :)

Ik gebruik momenteel geen vintage reciever maar een Pioneer VSX D512. Als ik daar een verbetering in kan behalen dan doe ik dat natuurlijk ook graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Voor de sub moet je bij deze versterker een actieve kopen. Er zijn niet veel actieve vintage subs te vinden. Daar zou ik dus gewoon iets moderns 2e hands voor kopen . Voor de center geldt ook dat er geen vintage centerspeakers te vinden zijn. Hier kun je echter gewoon een enkele normale speaker gebruiken . Staat een c55 uit een beschadigde set van kef op marktplaats. Is dat misschien iets?

Prachtige passieve / actieve vintage sub is de JBL B460. Als ik toch zoiets zou kunnen vinden.... http://www.lansingheritag...1982-l250-b460/page04.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door blissard op 08-01-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

ronnie vd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:19:
Philips b7x43a, 1 van de eerste buizenradios met fm stereo ontvangst. Klinkt echt geweldig goed.
[afbeelding]
Gaaf! Deze AF 7800 klinkt ietsje minder. Misschien met antenne wat beter:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4lgatq2kn/WP_20160112_16_09_57_Raw.jpg

Ik heb de kelder bij mijn ouders geplunderd. Eerdaags schoonmaken en testen:

Luxman R-341 (werkend)
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/h41ho1oxz/WP_20160112_16_12_29_Raw.jpg

B&O Beovox RL6000 (werkend)
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3xc1oit8n/WP_20160112_16_12_20_Raw.jpg

Marantz 2215BL
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/5dnk6nw5j/WP_20160112_16_11_07_Raw.jpg

Philips 602 & 103
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/hx9i2x5l3/WP_20160112_16_11_00_Raw.jpg

Sony CDP-195
Denon TU-747
Pioner PD-107
Sony DVP-NS300
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/j9ne1b6ml/WP_20160112_16_10_49_Raw.jpg

Pioneer SA-5300
Philips CD614
Sansui AU-117
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dqonnl5zb/WP_20160112_16_11_27_Raw.jpg

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Wat is dat voor kelder joh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hahaha. Eerdaags even proberen zijn Luxman K-321 cassettedeck af te troggelen. Die zou wel eens mooier kunnen zijn dan mijn NAD 613...

Heb ook nog een setje oude Philips speakers er bij, maar die zijn wel zo vergaan dat ze het benoemen niet echt waar zijn.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb exact die CD speler ook thuis staan, zelf gekocht toen ik 13 jaar oud was. Hij doet 't niet heel goed meer geloof ik. Heb 'm al een tijd niet meer gebruikt.

Ik heb ook nog een dubbel cassettedeck van Sony staan. Die probeerde ik laatst uit voor de gein. Bandje er in, Play ingedrukt en hoppakee, het loopwerk sloeg vast. Ik ga hem binnenkort maar eens openmaken om te kijken of ik er nog wat aan kan doen, want het was/is toch wel een ontzettend gaaf cassette deck. Zal straks ff foto maken als ik thuis ben.

Verder heb ik nog een mooie platenspeler van Sony, met een lade, geërfd van m'n opa. Echt een leuk systeem. Deze doet het nog steeds perfect. Al was het lampje, wat gebruikt wordt om de grootte van de plaat te bepalen, kapot. Heb ik 15 jaar geleden samen met m'n opa nog gefixt.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-dPb-kgrC6uw/UArWf1zeZyI/AAAAAAAACIY/5QPl6XWoA1g/s1280-Ic42/IMAG0163.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 12-01-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Is de aandrijfsnaar van dat cassettedeck misschien om zeep?

[ Voor 50% gewijzigd door SannrHerr op 12-01-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik verwacht ongeveer zoals mijn zolder eruit ziet, maar dan onder het huis gelegen i.p.v. er bovenop ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Kon het niet laten, meteen even getest:

Philips AF 7800 radio - werkt
Luxman R-341 tuner/versterker - werkt, alleen pot-meter is niet 100%
B&O Beovox RL6000 luidsprekers - werken
Marantz 2215BL - tuner/versterker - werkt met brom
Philips 602 tuner/versterker - gaat aan, kan verder niet testen ivm DIN speaker plugs
Philips 103 tuner - gaat niet aan
Sony CDP-195 CD-speler - leest geen CD's
Denon TU-747 tuner - gaat aan, kan verder niet testen
Pioner PD-107 CD-speler - leest geen CD's
Sony DVP-NS300 CD/DVD-speler - werkt
Pioneer SA-5300 versterker - werkt, power LED doet het alleen niet
Philips CD614 CD-speler - werkt (wat een TANK! CD-lade zo dik als een videocassette!)
Sansui AU-117 versterker - werkt, alleen rechter kanaal doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
SannrHerr schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:20:
Is de aandrijfsnaar van dat cassettedeck misschien om zeep?
Ja dat klopt, maar omdat het een elektrisch mechaniek is, is 't vastgeslagen en dat krijg je dus niet zomaar los. Het hele loopwerk is dus omhoog het bandje in gedrukt en gaat niet meer terug. Het bandje zit ook vast in het cassettedeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SannrHerr schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:05:
Kon het niet laten, meteen even getest:

Philips AF 7800 radio - werkt
Luxman R-341 tuner/versterker - werkt, alleen pot-meter is niet 100%
B&O Beovox RL6000 luidsprekers - werken
Marantz 2215BL - tuner/versterker - werkt met brom
Philips 602 tuner/versterker - gaat aan, kan verder niet testen ivm DIN speaker plugs
Je bedoelt die pin / plat verbindingen? Gewoon even de plus en min van een speakerdraad in stoppen, dat werkt :)
Philips 103 tuner - gaat niet aan
Sony CDP-195 CD-speler - leest geen CD's
Denon TU-747 tuner - gaat aan, kan verder niet testen
Pioner PD-107 CD-speler - leest geen CD's
Moeite niet waard om te fixen, trek je voor een tientje van MP
Sony DVP-NS300 CD/DVD-speler - werkt
Pioneer SA-5300 versterker - werkt, power LED doet het alleen niet
Philips CD614 CD-speler - werkt (wat een TANK! CD-lade zo dik als een videocassette!)
Dat niet alleen, dat ding heeft een gewilde DAC en loopwerk. Tuurlijk werkt die, zo is ie gebouwd. Kun je nog jaren plezier van hebben en durf ik naast een huidige high end te zetten. Kijk maar eens wat er op MO voor geboden wordt :)
Sansui AU-117 versterker - werkt, alleen rechter kanaal doet het niet

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

The Eagle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Je bedoelt die pin / plat verbindingen? Gewoon even de plus en min van een speakerdraad in stoppen, dat werkt :)
Morgen even proberen!

Resumerend:

Philips CD614 CD-speler - neem ik in gebruik
B&O Beovox RL6000 luidsprekers - neem ik in gebruik

Philips AF 7800 radio - bewaren voor de sier

Luxman R-341 tuner/versterker - MP
Marantz 2215BL - tuner/versterker - MP
Philips 602 tuner/versterker (+ oude Philips speakers) - testen dan MP
Denon TU-747 tuner - MP
Sony DVP-NS300 CD/DVD-speler - MP
Pioneer SA-5300 versterker - MP
Sansui AU-117 versterker - MP

Luxman cassettedeck blijft helaas staan waar 'ie staat. :(

[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 12-01-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
blissard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:26:
Voor de sub moet je bij deze versterker een actieve kopen. Er zijn niet veel actieve vintage subs te vinden. Daar zou ik dus gewoon iets moderns 2e hands voor kopen . Voor de center geldt ook dat er geen vintage centerspeakers te vinden zijn. Hier kun je echter gewoon een enkele normale speaker gebruiken . Staat een c55 uit een beschadigde set van kef op marktplaats. Is dat misschien iets?

Prachtige passieve / actieve vintage sub is de JBL B460. Als ik toch zoiets zou kunnen vinden.... http://www.lansingheritag...1982-l250-b460/page04.jpg
Van die C55 zijn helaas nog maar 2 onderdelen over. Ik had hem even gemaild.

Nog meer tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Laatst dan: http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Heb je er alleen wel twee. 😃

Oh, en dit natuurlijk http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet

[ Voor 33% gewijzigd door blissard op 13-01-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Super, thanks!

Stel dat ik die 100 Center haal, past dat allemaal goed met mijn reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zo, set #3 compleet! Staat in ons tuinhuisje. :D

Bowers & Wilkins P5 hoofdtelefoon
Yarland P100 buizen hoofdtelefoonversterker
Pioneer SA 508 versterker
Pioneer TX 608 radio
Bang & Olufsen Beovox RL6000 luidsprekers
Philips CD614 CD-speler (uit het zicht)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/56hc2w9g7/WP_20160115_18_12_21_Raw.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SannrHerr op 15-01-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ben complete leek op gebied van oude platenspelers, maar ben wel terug geïnteresseerd geraakt in vinyl (wie is er nu ook zo dom om zijn vinyl platencollectie van in de 80's verloren te laten gaan?).
Na wat forums en dergelijke door te lezen meen ik toch begrepen te hebben dat Thorens en Dual kwaliteitsmerken waren in de 70's die nu nog veel gebruikt worden om op te lappen.

Nu heb ik een Dual KA50 met 1218 platenspeler en CL150 speakers op de kop kunnen tikken, maar ik ben technisch dus niet onderlegd om die na te kijken, laat staan effectief weer aan de praat te krijgen.

Eerste vragen:
1. Is die installatie iets waard? (is altijd van een oma geweest)
2. Hoe begin je aan zoiets als je er niks vanaf weet?

Grts
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:37:
Hey

Ben complete leek op gebied van oude platenspelers, maar ben wel terug geïnteresseerd geraakt in vinyl (wie is er nu ook zo dom om zijn vinyl platencollectie van in de 80's verloren te laten gaan?).
Na wat forums en dergelijke door te lezen meen ik toch begrepen te hebben dat Thorens en Dual kwaliteitsmerken waren in de 70's die nu nog veel gebruikt worden om op te lappen.

Nu heb ik een Dual KA50 met 1218 platenspeler en CL150 speakers op de kop kunnen tikken, maar ik ben technisch dus niet onderlegd om die na te kijken, laat staan effectief weer aan de praat te krijgen.

Eerste vragen:
1. Is die installatie iets waard? (is altijd van een oma geweest)
2. Hoe begin je aan zoiets als je er niks vanaf weet?

Grts
Peter
Leuke set, maar niet idioot goed of gewild.
Wat bedoel je met: hoe begin je met zoiets? weet je hoe je het aan moet sluiten? Kijk eerst eens of de tuner het doet. En kijk daarna of de naald er goed uitziet. En probeer als eerste een plaat die je niet dierbaar is.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Een paar maanden geleden heb ik een Dual CS601 draaitafel gekocht en die via een voorversterker aangesloten op mijn relatief moderne Marantz SR5500. Nu heb ik ondertussen mijn jaren '90 stereoset opgeduikeld, afgestoft en aangesloten, want op de Technics SA-GX170 versterker die ik heb kan de platenspeler rechtstreeks worden aangesloten. Die versterker heb ik in eerste instantie alleen als voorversterker gebruikt, een wereld van verschil met het losse voorversterkertje van een paar tientjes. Het idee is om uiteindelijk m'n oude setje in de woonkamer neer te zetten (het spul staat nu allemaal op m'n zolder).

Hoe dan ook, gisteren heb ik ook nog maar eens m'n oude speakers afgestoft, een setje Magnat Project 4.1 vloerstaanders. Of m'n vriendin me gaat toestaan om die ook beneden neer te zetten is nog maar de vraag, maar op dit moment heb ik eerst een ander probleem. De foamranden van die speakers zijn aan vervanging toe, eentje is er half vergaan, de rest voelt alsof ze elk moment kunnen scheuren. Nu lijkt het vervangen daarvan niet heel kostbaar, maar ik vraag me af of dat nog de moeite waard is voor deze speakers. En als dat zo is, of het dan een goed idee is om het foam door rubber te vervangen of om gewoon bij foam te blijven.

Voor de volledigheid zal ik vanavond eens de exacte typenummers posten van de cd speler, het cassettedeck en de equalizer die het setje compleet maken.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Swbr,
Of het de moeite is, moet je zelf bepalen. Kosten zijn ca. 25 euro totaal http://www.speakerrepairs...hp?action=article&aid=730 daar koop je iig niets beters voor.
Ik zou foam vervangen voor foam om de eigenschappen van de speakers niet te veel te wijzigen. Gaat wel weer 20 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
blissard schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:27:
Swbr,
Of het de moeite is, moet je zelf bepalen. Kosten zijn ca. 25 euro totaal http://www.speakerrepairs...hp?action=article&aid=730 daar koop je iig niets beters voor.
Ik zou foam vervangen voor foam om de eigenschappen van de speakers niet te veel te wijzigen. Gaat wel weer 20 jaar mee.
Ja, je hebt ook wel gelijk, voor dat bedrag is het eigenijk een no-brainer om ze even snel een opknap beurt te geven.

Zoals gezegd, het lijstje met type nummers:

SA-GX170 versterker
SH-GE70 graphical analyzer
RS-TR165 cassette deck
SL-PG3701A cd speler

Dit spul heb ik ergens halverwege de jaren '90 nieuw gekocht, heeft m'n hele studenten tijd dienst gedaan in combinatie met die Magnat Project 4.1 speakers. Als je daar Siamese Dream van de Smashing Pumpkins bij in de buurt legt, gaat ie waarschijnlijk zelf alvast de begintonen inzetten... Zal niet het beste van het beste spul zijn, maar voor mij is het wel de ultieme HiFi nostalgie. En het krijgt nu dus dankzij een oude Dual cs601 platenspeler allemaal een tweede leven.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

swbr schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:44:
[...]

Ja, je hebt ook wel gelijk, voor dat bedrag is het eigenijk een no-brainer om ze even snel een opknap beurt te geven.

Zoals gezegd, het lijstje met type nummers:

SA-GX170 versterker
SH-GE70 graphical analyzer
RS-TR165 cassette deck
SL-PG3701A cd speler

Dit spul heb ik ergens halverwege de jaren '90 nieuw gekocht, heeft m'n hele studenten tijd dienst gedaan in combinatie met die Magnat Project 4.1 speakers. Als je daar Siamese Dream van de Smashing Pumpkins bij in de buurt legt, gaat ie waarschijnlijk zelf alvast de begintonen inzetten... Zal niet het beste van het beste spul zijn, maar voor mij is het wel de ultieme HiFi nostalgie. En het krijgt nu dus dankzij een oude Dual cs601 platenspeler allemaal een tweede leven.
Nice. En persoonlijke beleving is meer waard dan technische kwaliteit (mijn mening).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys,

Ik heb hier een Technics su7300k, van mijn pa gekregen en heeft het echt sinds jaar en dag top gedaan. Ondertussen beginnen er links en rechts wat dingen op te spelen zoals de draaiknoppen die erg kraken bij het draaien en de phono/tuner selector switch die soms de geest geeft en geen enkel signaal meer doorlaat. Zijn er mensen die hier wat ervaring mee hebben?
Opzich zou het een leuk hobby projectje zijn om op te knappen.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=65426.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Open maken, stof weghalen, tunerspray op de diverse contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 15-09 19:30
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:21:
Hey guys,

Ik heb hier een Technics su7300k, van mijn pa gekregen en heeft het echt sinds jaar en dag top gedaan. Ondertussen beginnen er links en rechts wat dingen op te spelen zoals de draaiknoppen die erg kraken bij het draaien en de phono/tuner selector switch die soms de geest geeft en geen enkel signaal meer doorlaat. Zijn er mensen die hier wat ervaring mee hebben?
Opzich zou het een leuk hobby projectje zijn om op te knappen.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=65426.jpg
Ik ben net bezig met zijn grotere broer de SU-7700. Ook hier vuile potmeters en schakelaars. Deze versterker is gevoelig voor vuile schakelaars. Ik heb alle schakelaars en potmeters uit de print gesoldeerd en ze ultrasoon in alkohol 70% gereinigd. Daarna alles nagespoeld met Kontact WL en gesmeerd met Kontact 61. Alles weer teruggesoldeerd alle problemen zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:35:
Open maken, stof weghalen, tunerspray op de diverse contacten :)
Tunerspray behandeling heeft ie al een paar keer gehad. Stof zit er ook nog zat in. ;)
Het deed reinigen deed altijd wel iets, maar het is nooit helemaal lekker opgelost. Het is inderdaad voor de draaiknop denk ik wel een gevalletje van vieze contacten. Die tuner/phono knop weet ik niet zo. Zou het compleet wegvallen van het signaal daar ook door kunnen komen?

@Kingmace: Een ultrasoonbadje klinkt wel goed. Enig idee of ik dat ergens kan laten doen, zelf heb ik geen ultrasoonreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor de gein zoek ik een voorraadje cassettes. Hebben jullie nog adresjes waar nog metal-tapes te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik bedoel dus metal-tapes, als in: type-IV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hahahaha, oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Tunerspray behandeling heeft ie al een paar keer gehad. Stof zit er ook nog zat in. ;)
Het deed reinigen deed altijd wel iets, maar het is nooit helemaal lekker opgelost. Het is inderdaad voor de draaiknop denk ik wel een gevalletje van vieze contacten. Die tuner/phono knop weet ik niet zo. Zou het compleet wegvallen van het signaal daar ook door kunnen komen?

@Kingmace: Een ultrasoonbadje klinkt wel goed. Enig idee of ik dat ergens kan laten doen, zelf heb ik geen ultrasoonreiniger.
Het wegvallen van het signaal kan inderdaad daardoor komen, zoals ik al aangaf zijn deze versterkers gevoelig voor vuile schakelaars. Wat ook vaak een oorzaak is is het speakerrelais. Ook bij mijn SU-7700 viel het linkerkanaal regelmatig weg, oorzaak: het relais. Ik vervang deze standaard, kost maar een paar euro en je hebt er gegarandeerd geen last meer van.

Wat betreft ulrasoonbadje:ff checken op MP. Ik heb mijne ook daarvandaan gehaald voor 15,-. Is zijn geld dubbel en dwars waard geweest.

Zie bv:
http://www.marktplaats.nl...68067e2e0&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Bij het aansluiten van mijn oude spullen (deze post), kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer genoeg rca kabeltjes. Die moet ik dus een paar gaan bestellen. Zonder te verzanden in aloude discussies, hebben jullie tips waar die te kopen? Het hoeft allemaal niet verguld en dubbel afgeschermd en weet ik veel allemaal wat te zijn, maar een beetje bouwkwaliteit zou wel fijn zijn. Het goedkoopste wat ik vind zijn deze. Ietsje duurder zijn deze. Op de een of andere manier zien die laatste kabeltjes er wat steviger uit, maar het blijven lage resolutie plaatjes natuurlijk.

Andere optie is om naar de kringloop te gaan en daar voor een paar dubbeltjes ofzo in een doos met kabels te graaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een dropveter is een dropveter :+
Zou ze zelf liever nieuw hebben voor dat geld, weet ik zeker dat ze goed zijn. Kabeltje.com en Conrad kun je ook nog ff kijken. Let wel op verzendkosten voor lage bedragen. Vanuit China / Hong Kong laten komen is zeker goedkoper maar zou ik niet doen, kwaliteit iig niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ga dan voor een béétje fatsoenlijke en stevige kabels, zoals: http://www.allekabels.nl/...9/1052566/tulp-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 00:29
Aankomende vrijdag ga ik kijken voor een 2e hands Dual cs-435-1 om mijn (nu nog enkele) platen af te spelen. Dan heb ik uiteraard ook nog een (voor)versterker en speakers nodig. Speakers heb ik, al zijn dit geen superdingen, maar ik heb nog geen versterker. But....

Een jaar geleden heb ik een Erres KY 5763CW radio/platenspeler meubel geërfd welke ik persoonlijk heel mooi vind. Probleem is dat dit meubel behoorlijk groot is en ik de platenspeler zelf eigenlijk niet echt vertrouw met mijn lieve platen.
Is er een mogelijkheid de versterker uit de Erres te halen en deze los te gebruiken? Misschien zelfs iets ombouwen om er een beetje pleasing uit te laten zien. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de versterker nog niet getest heb, maar de buizen gaan in ieder geval wel aan.

thnx alvast.

PS. Ik ben een erorme audionoob en ook nog eens een arme student, dus probeer het het liefst eerst met dingen die ik al heb.

PPS. Mijn vriendin vind het meubel overigens foeilelijk, dus het zal anders over enkele jaren op MP oid eindigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jacco91 op 02-02-2016 22:41 . Reden: PPS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jacco91 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:39:
PPS. Mijn vriendin vind het meubel overigens foeilelijk, dus het zal anders over enkele jaren op MP oid eindigen.
Mooi verkopen en met het geld dat je er hopelijk aan verdient (verwacht niet té veel van zo'n meubel), een van deze kopen: http://coloredvinylrecord...est-budget-phono-preamps/

Bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/ph...-400-phono-voorversterker à € 29,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinjalonde
  • Laatst online: 21-09-2023
Laats een mooie set van me vader gekregen.

Sony TC-640
Sony ST-3950
Sony TC-209 SD
Sony TA-4650

Deze heeft zeker 15/20 jaar niet aangestaan. Is er nog iets waar ik op moet letten?
Ik heb al wel gezien dat het bij de versterker aan te raden is om een aantal diodes en transistors te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Ik zou hem gewoon aanzetten. Wil je extra voorzichtig zijn dan zet je de versterker de eerste keer aan met een gloeilamp in serie http://diyaudioprojects.c.../viewtopic.php?f=5&t=1051
Ik zou geen dingen vervangen voor je getest hebt of alles het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik zou misschien eerst even iemand naar die versterker laten kijken, aangezien daar VFET's inzitten. Eigenlijk moet je die even preventief laten onderhouden want ze kunnen aardig suicidaal zijn en die VFET's zijn stervensduur, als ze uberhaupt nog te krijgen zijn.

Mooie set verder hoor!

[ Voor 4% gewijzigd door mentalmadnizz op 04-02-2016 20:10 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Ik vraag me af of de versterker dat waard is. Als je het zelf kunt natuurlijk wel.
En inderdaad een mooie set.

[ Voor 87% gewijzigd door blissard op 04-02-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

blissard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:24:
Ik vraag me af of de versterker dat waard is. Als je het zelf kunt natuurlijk wel.
En inderdaad een mooie set.
Waarom zou die versterker dat niet waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Omdat ik inschat dat een volledige controle van de versterker. (Dus veel uitgebreider dan de eerder genoemde gloeilamp-test) veel geld kost. En een gereviseerde helemaal goed - exemplaar koop je voor 400 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door blissard op 04-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

blissard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:46:
Omdat ik inschat dat een volledige controle van de versterker. (Dus veel uitgebreider dan de eerder genoemde gloeilamp-test) veel geld kost. En een gereviseerde helemaal goed - exemplaar koop je voor 400 euro.
Maar die versterker blijft wel gewoon redelijk z'n waarde houden, mist correct werkend en goed onderhouden.

De meesten van die dingen zijn denk ik al uitgefikt en weggegooid, dus ze worden steeds zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

SannrHerr schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:47:
[...]

Mooi verkopen en met het geld dat je er hopelijk aan verdient (verwacht niet té veel van zo'n meubel), een van deze kopen: http://coloredvinylrecord...est-budget-phono-preamps/

Bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/ph...-400-phono-voorversterker à € 29,-
Grappig dat ze een overzicht noemen van de beste budget pre-amps, maar dat er vervolgens vrolijk Cambridge Audio, Rega, Pro-ject, NAD en Musical Fidelity pre-amps tussen staan, die bepaald niet meer onder de noemer budget vallen (een Cambridge kost al € 100, de Music Fidelity kost rond de €200).

Maar een Behringer is een prima pre-amp die qua kwaliteit al beter is dan wat in veel versterkers zit als pre-amp.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

deepbass909 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:50:
[...]

Grappig dat ze een overzicht noemen van de beste budget pre-amps, maar dat er vervolgens vrolijk Cambridge Audio, Rega, Pro-ject, NAD en Musical Fidelity pre-amps tussen staan, die bepaald niet meer onder de noemer budget vallen (een Cambridge kost al € 100, de Music Fidelity kost rond de €200).

Maar een Behringer is een prima pre-amp die qua kwaliteit al beter is dan wat in veel versterkers zit als pre-amp.
Ja, beetje gek. Weet niet wat hun referentiekader is? €2000,- pre-amps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 18:21
De oude vintage Jamo Art speakers weer in werking gesteld.
Jaren 80 Jamo's en klinken nog steeds verbazend goed.....

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/GaCUVZBOa_hKsmnzot5KhUXEM6l6k2C2dYuAQGykkoA1ebHxORFTIXFiL-4uxYB9-x_I2VbyNyyPcyIeNbS6eo-wXCWgiokQgRRs37e18-ma1BheKH1zymKOczkQWAdXffde9tn-6eX0NwyNTQFNgPOtkS49rAvGD-GCmTINpxdkWib9yyZ9uvRRJuUwQ6Q2K4k8P8RbfKLRGGR1cKPdJzdqRecKsJt_qlSu7oDLm3pp81mJUzaZSpmbxJnsaM_c2IB75w-UaeosR_5GoVIUvnwj7SCgkZzv7_ZX0uF3tV2CthyHhzXMjnwtwDMm18cf4vIqPWMDhGgm_YIHVnK1cCaxToqpZC3civKjSJnAuwLde75x3Jhd9WSPTbNBbCu64wFZOL89xKEAop9rNch0HVeEPDdGJfGvcu8y2V573GRz9rOPMaoIGmwLWl9ixljPhbFFQ6t_3--T09QhW5wbir62vVDuy2Mp3pHhuaSRyNEm91Q6dFHaHIEuYGzY4jKkTrGNdNWdfZfGkJVpIBdoGSiSN8LpHLMUzfCKaCJYmjOplQJA-rbXdLqCyb-oLFeIz7sgaQ=w1623-h925-no

Om aan te geven hoe plat ze zijn:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/BfmDrl2RygDUmGU5uCxjtgtmAJJbQCFCc5Ty_A0D4jn05aLXYyKqtOmY0sFaCDvLYyezH5vF2zS-veNfE38XYXyywwoJAVcgj9FjT1Fs-7IUagAOsUVkSlpYhTcUsvnyPvrlJ_BZvIcl5_w9nre1kgKfPVDLy_--LSXt9w44WHPzQT2xcXaTKtk9gt9r5aaZrKvS7L2QfDEnGKJWZi8QooEyY6kE2tdWlVWBvQjGw8S59WwS0D9VEHtq2Jurk7lQhHkIixdaEy5gy4oHQcM6YW5gpKnmSM0-px-JpF1jW4gjRWAul-04e-hL7GttNQR5rf-RDVhVAn862CzkFGtNIwsrrZ2tLkR36CjXjhTK_CV7FQCLdY7FnShJ6kLCuqwT94aKqbl0j9wlWWxXvmWlpDkivknbFRpAj0lTRRVz9cSTACRulCjJ417PXhxlq4zf1kDOEMDxbyZl7By6eajSg7ysR7iBOJKrPk8n8e3i6qtE_o9DBw3RILxHFVHdu-OIzQws1LAlve8nqJZ-DCuAdwKj7AEA8F1q5_bmg71FAHpWWO9Cg8hFHIi7RSPgnSoYXspuRQ=w529-h925-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ht9Ky9HEL0hAgxJASM91wlth5FVlv5tCmA545cuGTwN_EKHEWD7E1IXXw72j689gNqLB49PbAJPTlVZEV6WyCvfIe16zU9f_uliQSM-balB7gMFKR8QxoTC0_UDp3QHPD7_XXdg6GhALKEPJLdE2Mv-_V5ExOdUB2UXWckqsF4wbN-guPWL_qMFrF2hOJLt_cB140rpPCVbpSC7HgX3j8z6MeQKf2qH2AC8sZ1bEuSBIU1LEmModRLhcuxofi26lMQ5hXNqKtOoNhMBVxGfcM-s704EAtLK-l0_xKnJAj2c26wnf_DF7qATHqz1C1Ze3RBWgs7TcQ6MjRheSUXPU0f7n5-dwZrQuQBmbI3ZzrBJo_lS57ofa_k4wP8_MIvynhQTxKpRbhRRdLTkLdF7R8h49faUeakcphiN3L8Vjnn-F2NSmNfI64wJDfysNAVV3KGNKnZRgBlZzY5Tw9OfsJhtd5VtXygegV_9JW99B4S7LBXAmffJw_ETACPEDEKUAWhMNAuorJu8Tu-o4_1qnmp0Ul2AmyzAQ0L8mmc8p-jhTdZ0wYGBHSvb22seZ7e8PG75-Hw=w529-h925-no

Ja ik weet het de kabels.....
maar er komt nog een andere tv tussen te hangen en dan komt er een kabelgootje zodat alles strakker is.

Nu nog op zoek naar een
Akai:
Versterker AM-U02
Tuner - AT K02
Cassette deck - CS M02

Deze had ik vroeger als 1e stereotoren.
Weggeven samen met 2 Jamo J70-two luidsprekers.
Misschien niet super maar toch spijt van dat ik ze weg gedaan heb.

Edit: raar het werkt in een ander topic wel en hier zie ik ze ook gewoon.
Ik heb de url's even opnieuw ingevoerd, misschien werkt het nu wel.

[ Voor 66% gewijzigd door Ad de Jong op 08-02-2016 00:24 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie niks, dus of je je plaatjes even op een publieke plek wilt hosten ipv op een google site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
The Eagle schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:08:
Ik zie niks, dus of je je plaatjes even op een publieke plek wilt hosten ipv op een google site ;)
Heel raar maar sommige zien ze wel en anderen zien ze weer niet.

Een herkansing dan:
(Photobucket maar eens onder de stof vandaan gehaald, wel raar dat sommige wel de foto's kunnen zien die ik eerder heb proberen te posten en anderen weer niet)

De oude vintage Jamo Art weer in werking gesteld.
Jaren 80 Jamo's en klinken nog steeds verbazend goed.....

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162554_zpswn0jew1m.jpg

Om aan te geven hoe plat ze zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162611_zpstnt60zq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162649_zps0yey2hyw.jpg

Edit: er komt een andere tv te hangen en dan worden de kabels ook netter weg gewerkt. Met het ophangen van de Jamo's heb ik al rekening gehouden met de grotere tv dus het gaat allemaal minder opvallen.
Ook achter de tv wordt het dan een heel stuk netter.

[ Voor 12% gewijzigd door Ad de Jong op 13-02-2016 18:25 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste aankopen:

Deze stond al heel lang op mijn verlanglijstje maar wordt helaas niet veel aangeboden; de Technics SU-7700. Vanwege zijn looks een must have voor me :9~ . Ik had laatst de SU-7300 al gekocht omdat ik niet meer kon wachten maar die is alsnog weer de deur uit gegaan omdat ik toch per se de SU-7700 wilde hebben. Ik heb ruim een jaar moeten wachten voor deze voorbij kwam. Via MP op de kop kunnen tikken voor 50,-.

Ik heb de versterker goed onder handen genomen:

- van binnen en buiten gereinigd
- alle potmeters en schakelaars ultrasoon gereinigd
- alle elco's vervangen
- alle metaalfilm weerstanden vervangen
- speaker relais vervangen
- de vaste bias spanningsdeler (bestaande uit twee weerstanden) vervangen door multi-turn potmeters
- bias opnieuw afgregeld en offset gechecked
- kap opnieuw gespoten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2yq7md0Q/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvf6w3Nc/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cF936W3/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90DXpbpq/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cJkHsCk/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VvrMCfQn/6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x8kQVdBk/7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XqrHYBjb/8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvXxd9Q2/9.jpg

Een Golden Technica GT-4500GE equalizer. Gekocht voor de lol voor 7,50 op MP.
Snel even alle eleco's vervangen en de kap opnieuw gespoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Rh6K2cRj/IMG-20160213-092905.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxJwDb1W/IMG-20160213-092916.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1L3T0BJ/IMG-20160213-092930.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJLMbG8s/IMG-20160213-092941.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x8kXpnR5/IMG-20160213-093007.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kingmace op 09-03-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
Fraai, je SU-7700 ziet er weer uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste dames en heren van de vintage audio,

Ik heb hier een Toshiba Aurex SB-A10 die niet helemaal goed meer werkt.
Het geluid kraakt bij volume verlagen/verhogen en enkel het rechter kanaal lijkt nog te werken.

Heeft er hier iemand interesse in tegen verzendkosten? Ik heb hem zelf uit elkaar gehaald maar wegens gebrek aan ervaring met audio spul kan ik niets ontdekken.

Er missen enkel 2 schroefjes voor voor dat ronde geval (niet mijn foto), verder is alles aanwezig.
http://bilder.hifi-forum.de/medium/459470/aurexi2_257534.jpg

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Crosspost:

Weet iemand welk merk/type deze speakers van zijn?

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/wg6wo9ajh/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb de eerste stap gezet naar het bij elkaar zien te krijgen van mij oude stereotoren zoals ik die in de jaren 80 had.
De versterker is de juiste, de tuner is iets luxer dan ik had.

Inmiddels aangesloten staan en ze klinken zeker niet verkeerd, Al wil ik ze wel een keertje na laten kijken. 1 drukknop die niet meer ingedrukt blijft (heeft niets met het geluid te maken, is voor de VU meter), de laatste Loudness stand werkt niet echt lekker, de balans regelaar kraakt een beetje. De volume regelaar waar ik bang voor was werkt super. Zelfs veel soepeler dan ik me van de mijne kan herinneren.
Verder zou de display van de VU meters wel eens schoongemaakt mogen worden, is niet meer zo helder als wat ze zouden moeten zijn.

De tuner is een gewone analoog met een digitale aanduiding dus geen geheugen hierop. Een duurdere uitstraling dan de oude die ik had. Werkt verder goed.

Dit in combinatie met een extra set Jamo Art speakers uit de jaren 80 klinkt allemaal erg lekker.
Ofwel een erg geslaagde aanwinst, en helemaal als het nakijken/repareren een beetje binnen de perken blijft. Alleen moet ik daar wel voor gaan zoeken, mensen die dat kunnen zijn niet meer zo dik bezaaid.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160228_145054_zpsywxehh7r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160228_145234_zpsncgzwk08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160228_145111_zps9jlr74qx.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 20:56
Die tuner en versterker van Akai had ik ook in de jaren 80/90, prachtig spul.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Oeh ! 'old gold' !

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vandaag gratis een CS-F11 cassettedeck op kunnen halen. Incl de handleiding.
Het is niet het juiste model maar een gegeven paard.....

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_210852_zps4h6au6qr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_211650_zpszt9sqdns.jpg

Deze moet echt nagekeken worden, meteen als je hem af laat spelen klinkt het een seconde goed maar dan begint hij steeds trager af te spelen (snaartje??)

Ik ben bij moeders nog wel op zoek geweest naar de platenspeler maar die is echt weg ben ik bang (en kreeg vanmiddag te horen dat mijn oude Akai set nog geen 2 maanden geleden de container in is gegaan... die heeft na jaren trouwe dienst in stof en kou in een loods teveel problemen gekregen dat er afscheid van genomen is) :'( Was ik maar iets eerder geweest... al was het maar als donor...

Ik heb wel de handleidingen terug gevonden :)
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_211750_zpsmgw6sjtq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_211712_zpsbjfjxrxt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_211731_zpskspfnkkj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160301_211741_zps6m2eqidy.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die mogen dus ook met het oud papier mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Ad de Jong schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:06:
Ik heb de eerste stap gezet naar het bij elkaar zien te krijgen van mij oude stereotoren zoals ik die in de jaren 80 had.
De versterker is de juiste, de tuner is iets luxer dan ik had.
Grappig, ik heb ook uit nostalische redenen mijn oude Akai set weer bij elkaar gezocht. Uiteindelijk toch maar weer weggedaan omdat er betere en mooiere spullen zijn. Nostalgie blijft een raar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:06
@Kingmace hoe heb je de kap opnieuw gespoten zoiets wil ik ook nog doen met een receiver die ik nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

kingmace schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Grappig, ik heb ook uit nostalische redenen mijn oude Akai set weer bij elkaar gezocht. Uiteindelijk toch maar weer weggedaan omdat er betere en mooiere spullen zijn. Nostalgie blijft een raar iets.
Even hier op inhakend: ik had een Pioneer cd speler uit de jaren 90 en wilde wat voor op de zolder. Wilde eigenlijk die toren aanvullen, maar kon voor weinig destijds een complete (top) set van de zelfde lijn op de kop tikken. Dus nou staat die cd speler nog stof te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
The Eagle schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:12:
Die mogen dus ook met het oud papier mee :+
Nop.
Die horen dan weer bij de nieuwe "oude" componenten die ik ergens ga vinden :p
De versterker heb ik al dus het schiet al op :D

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Psyonara schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:20:
@Kingmace hoe heb je de kap opnieuw gespoten zoiets wil ik ook nog doen met een receiver die ik nog heb.
Op zich niets spannends. Het hangt er een beetje vanaf hoe beschadigd de kap is. Als er echt diepe krassen op zitten krijg je die met spuiten alleen niet weg. Dan wordt het de kap afschuren (zeer kleine korrel) en dan spuiten. Ik gebruik meestal de mat zwarte spuitbussen van de Action. Voor het spuiten gebruik ik een ijzerdraad en iets van een schoef. Zorg dat het ijzerdraad goed om de schroef zit en steek het andere eind door een van de schroefgaten van de kap (van binnen naar buiten). Daarna hang ik de kap aan de waslijn buiten met het ijzerdraad en spuit ik de kap. Van een afstand van 30 a 40 cm rustig spuiten en heen en weer blijven gaan en egale stroken aanbrengen. Niet te snel willen gaan. Je kunt beter meerder lagen aanbrengen dan een dikke laag anders krijg je druipers. Mocht het mislukken, het is altijd weer te schuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:06
Thx goed om te weten, niet een bijzondere receiver maar wil hem wel weer netjes hebben. Gebruik hem moment voor rear speakers voor de Pc.

Denk dat het uiteindelijk toch wel wat trial and error zijn. gezien ik totaal geen ervaring heb met spuiten. Schilderen gelukkig wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Er is weer een uitbreiding van de set....

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/IMG_20160306_210737_zpsbklf0ltm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/IMG_20160306_211359_zpsxlcgegbs.jpg

Net 2 cassettedecks opgehaald.
Van beide werken de tellers niet, ze klinken nogal dof dus eerst maar eens wat reinigingsalcohol gaan halen om de koppen eens te reinigen.

De versterker en het cassettedeck zijn de modellen die ik in the 80's dus ook had. De tuner is een type daarboven.
Het deck in het midden is een type daaronder, het bovenste deck is een ouder model.
Nu nog een Akai rack incl de beugels met zwarte rubberen randen en een pick-up en het is compleet.... dan door zoeken naar de types die boven deze zaten :p
Inmiddels ook een bijbehorende equalizer gevonden maar daarvan even afwachten hoe dat gaat verlopen.

Ik heb er nu nog 2 zwarte Jamo Art luidsprekers aanhangen maar misschien dat ik daarvoor de witte ga zoeken.

En met een beetje geluk een adresje redelijk in de buurt die ze even na kan kijken en eventueel kan repareren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aaah, veel te mooi spul. De combinatie van brushed aluminium en de blauwe verlichting is veruit mijn favoriet. Zie ook de Pioneer Blue Line. Die staat (voor ooit) nog op mijn wensenlijstje, inclusief de bijbehorende enorme reel-to-reel recorder (niet de mijne, HELAAS):

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc46/thereeler/bluexmas.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik was de Pioneer idd ook tegengekomen en het is dat ik deze Akai zelf heb gehad in de jaren 80 maar het kriebelt wel om toch eens rond te gaan kijken naar een 2e set en die dan van Pioneer.... :D

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Oeh, vintage Akai... Hadden m'n ouders ook ooit (AM-U310 amp, AT-S210 tuner, EA-G 30 Equalizer, GX-F31 cassette deck en AP-D210 draaitafel). De amp was wel de zwakste, hun eigen is 2 keer kapot gegaan, en later 2de hands nog een werkende gekocht, maar die begaf het op een gegeven moment met dezelfde storing.
Voor zover ik weet, staan het cassettedeck en de equalizer nog steeds bij hen op de zolder. Het cassettedeck heeft alleen problemen met het transport, waardoor hij niet meer constant loopt. Wel jammer, want er zit een GX-kop in, één van de beste koppen ooit gemaakt voor tapes.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Kwam dit deck nog tegen in een kringloop vorige week. Een Technics RS-BX626. 3 koppen en Direct Drive. Kon hem, voor die 5,- niet laten staan. Maar waarom zijn die dingen niet zilverkleurig :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMyNBrBW/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yKMwX8X/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkzLMfCH/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5n7vj9q/4.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Oh ik vind hem juist mooi in 't zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Jaren negentig... Toen wilde men geen zilverkleurige audioapparatuur. For some reason...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klopt. In de jaren 80 werd veel zilverkleurig geleverd en dat was toen en oud, en nogal gevoelig voor lakslijtage en je zag er veel sneller vlekken op. Dus vrij logisch dat men daar van af stapte. De lakken van toen zijn iets anders ls die van tegenwoordig ;)
Having said that, voor 5 euro een goede koop, zeker als ie goed is :)
Ik heb zo mijn Pioneer dibbeldeck ook voor 5 euro bij de kringloop gehaald. Bleek achteraf op dat moment nog steeds geproduceerd te worden voor een nieuwprijs van 200+ euro :D
Staat nu mooi bij de rest van de begin jaren 90 (zwarte :P ) Pioneer set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Jiffy

God, you're ugly!

dreamscape schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:23:
Jaren negentig... Toen wilde men geen zilverkleurige audioapparatuur. For some reason...
Bijvoorbeeld omdat het foeilelijk is... ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Vandaar dat Sony champagne kleur had met de ES series in de 90's

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a7/d5/71/a7d571f86fcbc5a050b3635d9bda5b51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
The Eagle schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:28:

Having said that, voor 5 euro een goede koop, zeker als ie goed is :)
Ik heb zo mijn Pioneer dibbeldeck ook voor 5 euro bij de kringloop gehaald. Bleek achteraf op dat moment nog steeds geproduceerd te worden voor een nieuwprijs van 200+ euro :D
Staat nu mooi bij de rest van de begin jaren 90 (zwarte :P ) Pioneer set :)
RS-BX626 deck schoongemaakt en loopt als een zonnetje, goeie koop dus! :)

Helaas is alles wat ik heb zilverkleurig (amps, equalizers, cd spelers) alleen zijn dus nu mijn beste decks zwart, de RS-BX626, RS-BX707 en RS-BX808. Gelukkig heb ik nog wel 2 zilverkleurige RS-B605 decks die trouw dienst blijven doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCrPx2bk/IMG-20160308-101121.jpg

Overigens laatst ook deze nog gekoch voor 7,50 op MP, de Technics RS-TR165 (voor op het werk).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BbjDmBj1/IMG-20160308-093020.jpg

Ben nog op zoek naar een zilverkleurige Technics RS-B608R. Mocht iemand die nog tegenkomen geef maar een gil.

[ Voor 3% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Misschien vinden wel meer mensen dit leuk. Ik kwam een Youtube kanaal tegen van techmoan. Die gast reviewt allerlei gadgets maar ook vintage audio apparatuur. Onder andere dit leuke apparaatje, waar ik nog nooit van gehoord had: de Tefifon:

Echt gave spullen zijn er gemaakt vroeger, er staat nog veel meer op zijn kanaal.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 09-03-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de jaren 80 zag je steeds meer plastic fantastic met een zilveren laklaagje, daar ben ik absoluut geen fan van. Dikke plaat geborsteld aluminium or GTFO :) In de jaren 90 werd het zwart plastic, wat er gelukkig wel wat beter uitzag. Maar dat kon men met aluminium ook (kwijl):

Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx322/vintagevet/Latest%20Views%202012/001-1.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen waarom hij / zij zograag oudere apparatuur in huis wilt halen? Ik zie hier tapedecks voorbij komen... bandje blijft toch een bandje.. en die worden zelfs niet eens meer gemaakt. Een MP3 op 320kbps klinkt toch 100x beter dan een casette? Dat laatste heeft overigens het nadeel dat hoevaker je het afspeelt de slechter de kwaliteit wordt. Denk aan dolby ruisonderdrukking enzo.

Vind het wel mooi om te zien (herinneringen) maar het zelf in huis halen van oude boxen en troep zie ik ook weer niet zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:07:
Kan iemand me uitleggen waarom hij / zij zograag oudere apparatuur in huis wilt halen? Ik zie hier tapedecks voorbij komen... bandje blijft toch een bandje.. en die worden zelfs niet eens meer gemaakt. Een MP3 op 320kbps klinkt toch 100x beter dan een casette? Dat laatste heeft overigens het nadeel dat hoevaker je het afspeelt de slechter de kwaliteit wordt. Denk aan dolby ruisonderdrukking enzo.

Vind het wel mooi om te zien (herinneringen) maar het zelf in huis halen van oude boxen en troep zie ik ook weer niet zitten :P
Omdat het kan >:)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Een casette heeft 100x meer bandbreedte dan een 320kbit MP3tje. Technisch gezien is een bandje zelfs superieur aan CD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Ik denk dat iedere vintage liefhebber wel een tijd heeft dat hij/zij het gebruik van vintage op een technische manier onderbouwt (op manier zus en zo superieur aan MP3 want...), maar op het eind van de rit gaat het denk ik meer om het uiterlijk van de apparatuur, het gevoel, het ritueel, de ervaring.

Ikzelf heb vintage apparatuur omdat ik nu voor 200 euro een HiFi set heb die qua prijs-kwaliteit met kop en schouders boven alles uit steekt wat nieuw te koop is. Plus, ik ben er een soort trots op dat die oude apparatuur na al die jaren nog zo goed werkt, en er tijdloos uit ziet, dus is het ook een soort eerbetoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Dat dus. Mijn 90's hifi componenten (kenwood en denon + mission speakers) klinken 100x beter dan wat je nieuw koopt.

En het cassettedeck neemt nog steeds op in een geluidskwaliteit die superieur is aan mp3 op welke kwaliteit dan ook. Niet dat ik nu de hele dag bandjes opneem en afspeel, maar beweren dat bandjes slecht zijn 'want ouderwets'... dan heb je nog nooit een goed deck gehoord.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:07:

Vooral omdat die oude componenten er voor mij veel en veel beter uitzien dan wat er nu op de markt is. (en ja ik zie liever een zilveren set dan een zwarte ;p) Ik heb een dikke Pioneer receiver aan de pc en tv hangen voor films etc maar de beleving daarvan is veel minder dan dat ik mijn Akai zie en hoor spelen.
Steeds weer aangenaam verrast hoe goed dat spul nog steeds klinkt met even oude kabels en luidsprekers.
Het is ook lichamelijk een stuk beter omdat je bij de oude cassettedecks toch ieder half uur of drie kwartier moet opstaan om het bandje om te draaien (of je moet auto reverse hebben dan is het ieder uur tot anderhalf uur om er een nieuwe tape in te plaatsen, en oke er waren nog langere bandjes maar die heb ik nooit gebruikt).

De zooi van tegenwoordig wil je niet meer zien, de vintage sets mogen gezien worden.
En dan nog het gevoel van een bandje afspelen wat je in de jaren 80 (in mijn geval) vanaf de radio hebt opgenomen waar vaak maar een deel van een nummer op staat met de aan/afkondiging van de dj er vaak nog aan en je zelfs na een bandje meer dan 25 jaar niet meer gehoord te hebben precies weet welk nummer er achteraan komt... zucht.... nostalgie.... wat moet ik die dingen vaak afgespeeld hebben :D

Ik ben begonnen met een draagbare radio, toen de Akai stereotoren, en een portable cassette speler (het was geen Sony dus je mag het dan geen walkman noemen :p) die werd na het behalen van mijn rijbewijs aangevuld met een Philips autoradio in de eerste generatie Honda Prelude........
In de tussentijd is er ook nog soort van Philips ghettoblaster geweest... klonk goed alleen dat cassettedeel was vrij snel kapot..... jammer genoeg ook weg gedaan :'(

Een goed opgenomen bandje doet niet onder voor een cd of mp3, en vergeet ook vooral het merk en type bandje niet, ik had hier bijna allemaal TDK SA 60 of 90 bandjes. Waren echt niet slecht. BASF meuk etc kwam er echt niet in....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Plus de casette schijnt weer terug te komen. Las laatst dat Eminem The Slim Shady LP op casette gaat rereleasen: http://www.nu.nl/muziek/4...im-shady-lp-cassette.html

Oh ja, en zo'n ding is straks ideaal om mijn zoontje de oude tapes te laten horen uit mijn jeugd. Dat was nog echte kindermuziek en geen hypercommerciele K3-zoekt-wipkip-om-met-Geert-te-wippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Oh het begint nou echt te jeuken om m'n mooie oude Sony dubbel auto reverse casettedeck te reviseren. Weet iemand toevallig waar je die rubbertjes voor 't loopwerk kan kopen? Want die zijn dus versleten :(

Afbeeldingslocatie: https://xn7q8g.bl3302.livefilestore.com/y3mYEx2DBIa5tH6M-kYbnTo6yBOztmvucD4jPoyAgOQubmQMK9eyHy31-jWD4MmDBGiB5dbSMO5IQ7lU5UkQJ_hbom3_kzF-JILhiCJQWbL0Ir_PGsDCUSWD6Xgte-TYcLv1b2CmyknHMKktPvJAyJWcBg-bYgXiCLrAv6uma-Nu0k?width=660&height=371&cropmode=none

Ondertussen heb ik het loopwerk open gekregen en de snaartjes er uit gehaald. Ook heb ik m'n bandjes er weer heel uit gekregen :D

Nu de spare parts ergens vandaan toveren.

[ Voor 54% gewijzigd door tiguan op 08-03-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ad de Jong schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:40:
[...]
Een goed opgenomen bandje doet niet onder voor een cd of mp3, en vergeet ook vooral het merk en type bandje niet, ik had hier bijna allemaal TDK SA 60 of 90 bandjes. Waren echt niet slecht. BASF meuk etc kwam er echt niet in....
TDK SA 90... wauw. dat gaf me een grote glimlach op mijn gezicht. Ik had ook heus wel BASF en zo, maar kocht het liefst SA 90 (of Maxell). En dan gelijk een 5-pak, want je wist dat de je nicht / oom / enz. nieuwe cd's, bandjes enz. had die je graag wilde overnemen. :)

Ik heb toen ik ging samenwonen al mijn cassettebandjes weggegooid, op 3 na of zo. Jammer eigenlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Best wel. Ik heb nog een hele trits TDK SA-90s liggen. Die regelmatig in een heel leuk Technics dubbel cassettedeck belanden. Idd prima geluidskwaliteit. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kreeg toen ik 6 ofzo werd m'n eerste cassetterecordertje..... van Fisher Price :D
Afbeeldingslocatie: http://www.huisvanalijn.be/sites/default/files/imagecache/product_full/collecties/speelgoed/2009-046-026.jpg

Tussen de 7 en 8 kreeg ik een draagbare radio met cassetterecorder van Philips (link is naar de Amerikaanse versie van Magnavox, maar precies dezelfde:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20f6937.jpg

Cool ding om radio mee te luisteren en natuurlijk stereo, maar zo eigenzinnig als ik destijds was had ik ook m'n zinnen gezet op een platte Philips cassetterecorder bij m'n opa en oma. Zij gebruikten 'm nooit meer dus ik mocht hem hebben. Er gaaf, want pitch control en aansluiting voor externe microfoon (onweer en buitengeluiden opnemen O+ )
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-VQlA9FyW3pU/T7mDeCQ4rGI/AAAAAAAAB0U/JVsNY3jOh-Q/s1600/d6350.JPG

Toen ik 13 werd (1992) kreeg ik een minisetje van "Erres". Geweldig geluid zat er niet in, maar het was wel m'n eerste eigen set met cd-speler. Kwaliteit van de cassetterecorder was matig.

In de jaren daarna kochten m'n ouders een vrij high-end 'compact' componenten systeem van Sony en kaapte ik hun oudere Sony versterker, tuner en Philips CD-speler. Cassettedeck was al jaren daarvoor gesneuveld. In 1994 kochten m'n ouders een kenwood cassettedeck om m'n set te completere, waarvan zij 400 gulden betaalden en ik 100 gulden. Het werd de Kenwood kx-3060:
Afbeeldingslocatie: http://www.fein-hifi.de/images/product_images/original_images/kx_3060fu_04.jpg

De luidsprekers bij deze set waren Jamo "system s2": een subwoofer met 2 satelietspeakers:
Afbeeldingslocatie: http://assets.hnvi.nl/files/products/44587/241-set-jamo-speakers-s2-met-subwoofer-system-sw2.jpg

Overigens werden het Erres setje en Kenwood cassettedeck voornamelijk gebruikt om bandjes af te spelen die ik tijdens logeerpartijen bij familie in Gouda opnam. Neefje van m'n moeder (jaar of 8 ouder dan ik) had een hele set bestaande uit Kenwood componenten (vandaar dat ik 'later' ook een Kenwood cassettedeck wilde :P ) en daar ontdekte ik ook hoe mooi cassettebandjes konden klinken.

Ik ben daar tussen 1992 en 1997 ongeveer 4-5 jaar achter elkaar heen geweest tijdens de zomervakantie, bewapend met TDK-SA90 of Maxell XL-ii bandjes.

Jammer genoeg ben ik 90% van de bandjescollectie 'verloren'. Ze zijn niet direct mee gegaan toen ik op mezelf ging wonen en hebben jaren bij m'n ouders op zolder gezworven. Waarschijnlijk heeft m'n moeder ze een keer in een onbewaakt opruimogenblik weg gegooid :'(

Maar goed, mijn eigen Kenwood cassettedeck kon dus ook erg mooi opnemen. Ik nam soms wel eens een CD voor familieleden over op bandjes. En ik kreeg altijd het compliment dat ze verschil met CD bijna niet konden horen :*). Op een gegeven moment ging ik als 'bron' ook de cd-rom drive in de PC gebruiken met audio uitgaand over een Soundblaster 16 geluidskaart. Treble en bass iets omhoog maakte het geluid nog wat meer 'crispy' en strak.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 08-03-2016 22:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik ben later nog overgestapt op de TDK SA-X bandjes.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/IMG_20160308_220607_zpsxesgg6t8.jpg

Afgelopen weekend nog teruggevonden in de POSSO Mediaboxen. (ik had ze voor cd's, videobanden en diskettes :p )
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/IMG_20160308_220621_zps8ruyuagn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/IMG_20160308_220549_zps2218gajg.jpg

De mooiste (de eerste jaren dan ik bandjes opnam) heb ik jammer genoeg niet meer :'(
Daarop stonden de radio opnames en vooral veel Dik voor Mekaarshows :D
Ook ieder jaar trouw een hele dag voor de radio met de Veronica Top 100 van het jaar en de Top 100 aller tijden :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, opnemen van radio :). Met name de Mega top50, iedere week. En de jaarmixen.

Toen m'n ouders mid-90's hun nieuwe Sony set kochten ging ik wel vaker via die set van radio opnemen. Het cassettedeck had namelijk auto-reverse :D

(oh ja, en een 'lade' waar je het bandje in moest leggen, netals met CD's).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Idd bijna vergeten..... de enige echte Ben Liebrand mixen.... als ik het me nog goed kan herinneren iedere vrijdagavond en ieder jaar de jaarmix.
En dan nog de Bond van Doorstarters mix :D

In het kader van de door de regering beschikbaar gestelde zendtijd voor de bond van doorstarters volgt nu een uitzending van de bond van doorstarters. Doordoordoordoor doorstarters.... (of zoiets :D) :D

Edit:

Edit: even een leuk filmpje voor de liefhebbers....

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 08-03-2016 23:31 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe... van de Ben Liebrand mixen ken ik dan helaas niet veel. Ik ben van 1979 en ben me eigenlijk pas rond 1990 echt in popmuziek gaan interesseren (m'n ouders hadden gehoopt dat ik in hun klassieke opvoeding mee zou gaan :P ).

In de jaren '90 kkwamen er ook andere mensen op met mixen :). Kan me nu de namen niet meer zo 1 2 3 herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Bij mij zijn tapes helemaal terug van weggeweest. Ik vind het leuk om, net als vroeger, nummers bij elkaar te zoeken en zo je tapes samen te stellen. Ik ben een paar jaar geleden bezig geweest om gesealde tapes op te kopen op MP. Heb er nu nog zo'n 200 in folie liggen, dus ik kan even vooruit :P

Heb zelfs weer 5 walkmans liggen om de tapes te draaien onderweg samen met m'n vintage koptelefoons.

Lang leve het cassettebandje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Ad de jong: Haha, die auto-reverse. Geweldig staaltje over-engineering _O_

En de maker van het filmpje heeft gelijk: Ik denk dat de 'kunst' van het maken van zulke wondertjes van mechanical engineering door steeds minder mensen wordt verstaan.

Een collega van me is QA-engineer geweest bij een fabrikant van telefooncentrales. Vooral de vroegere analoge centrales waren ook echt mind-blowing qua mechanical engineering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Dat is idd een briljant staaltje techniek. Heerlijk om te zien. :)

Een deel van wat er zo fascinerend is aan dit soort dingen, itt iets regelen met chippies, is dat je daadwerkelijk kunt zien wat/hoe iets gedaan wordt. Ik kan daar eindeloos naar kijken... ;)

Pagina: 1 ... 58 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6