Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Wellicht vind je er ergens een op een vrijmarkt? Tip: ga (erg) vroeg, dat heeft me vorig jaar leuke koopjes opgeleverd, voor weinig. Misschien leuk om hier te delen wat iedereen heeft gescoord dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:39
RzrBck schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb er de smsl sa-s3 aan hangen (wel met 6A voeding) en werkt echt prima! Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar een (passieve) sub die ik toevallig tegenkwam. Nu heb ik tot ongeveer 40Hz bereik.

Dat filter staat voorlopig weer op de to-do-lijst voor later. Qua prijs zat je dacht ik rond de 40euro - maar ik heb te weinig kaas gegeten van de verschillen die er zijn in bouwtypes, en wat wel en niet beter is.
Mocht je het projectje af hebben hou ik me aanbevolen voor een boodschappenlijstje + ervaring! :9~
Ff testje gedaan, vanaf 25 Hz begin ik ze te horen dus bij jou speakers is er iets niet helemaal in orde denk ik...

Ik mis wel wat hoog... (> 16 kHz) eens even kijken of dat opgelost kan worden met nieuwe condensatoren.

[ Voor 6% gewijzigd door reddo op 27-04-2015 15:16 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
reddo schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:17:
[...]

Ff testje gedaan, vanaf 25 Hz begin ik ze te horen dus bij jou speakers is er iets niet helemaal in orde denk ik...

Ik mis wel wat hoog... (> 16 kHz) eens even kijken of dat opgelost kan worden met nieuwe condensatoren.
Hmm, bij mij stop het op een gegeven moment gewoon (je hoort nog wel wat, maar dat heeft geen kracht erachter).
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen (&welke componenten) als je het filter gaat aanpakken ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
sleezball schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:47:
[...]

Ja ik heb het inmiddels al in de gaten dat het niet een dertien-in-een-dozijn platenspeler is/was. En als ze al worden aangeboden dat je toch aan enkele honderden euro's moet gaan denken (400 à 500 euro inderdaad) en vaak ook niet in echt goede staat. Ik vrees dat ik toch iets anders moet gaan zoeken voor hem, ik ben in een maand of twee toch best naarstig zoeken er slechts twee tegen gekomen.

Het schijnt dus echt een vrij zeldzaam model te zijn, helemaal de 5211 versie met Acoustical motor. Toentertijd al vrij zeldzaam en kostbaar, nu amper tot niet meer te vinden. Maar ik hou nog even de hoop dat ik er nog eentje kan vinden in een redelijke staat...
Is dit misschien iets?
http://link.marktplaats.nl/m916887544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Het is 'em bijna inderdaad. Alleen jammer van de bekisting erom heen, volgens mij is die niet (helemaal) origineel. En naar verwachting inmiddels ook aan de prijs, 400 euro vraagprijs is geen kattenpis.

Maar het is een soortgelijke platenspeler, dus toch mijn dank voor de link..! Ik ga even in overleg met vrouwlief of het een optie is af te reizen naar Zaventem (BE), ik heb namelijk wellicht via-via een werkelijk exact dezelfde (dus echte originele Beogram 3000 Type 5211) gevonden. Voor ongeveer dezelfde prijs.

Mocht dat hem gaan worden laat ik het hier nog even weten. Toch erg fijn dat er werkelijk mee wordt gedacht en hints worden gegeven om me toch nog aan zo'n excentrieke platenspeler te komen. Dus bedankt bij voorbaat allemaal..!
_/-\o_

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
sleezball schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Het is 'em bijna inderdaad. Alleen jammer van de bekisting erom heen, volgens mij is die niet (helemaal) origineel. En naar verwachting inmiddels ook aan de prijs, 400 euro vraagprijs is geen kattenpis.

Maar het is een soortgelijke platenspeler, dus toch mijn dank voor de link..! Ik ga even in overleg met vrouwlief of het een optie is af te reizen naar Zaventem (BE), ik heb namelijk wellicht via-via een werkelijk exact dezelfde (dus echte originele Beogram 3000 Type 5211) gevonden. Voor ongeveer dezelfde prijs.

Mocht dat hem gaan worden laat ik het hier nog even weten. Toch erg fijn dat er werkelijk mee wordt gedacht en hints worden gegeven om me toch nog aan zo'n excentrieke platenspeler te komen. Dus bedankt bij voorbaat allemaal..!
_/-\o_
En deze? http://link.marktplaats.nl/m921437441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Doet dat GP412 element niet een beetje afbreuk aan het geheel? Oh wacht, je krijgt er helemaal geen element bij :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
SeatRider schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Doet dat GP412 element niet een beetje afbreuk aan het geheel? Oh wacht, je krijgt er helemaal geen element bij :+
Nope, dus moet je er inderdaad ook nog een passend element bij aan zien te schaffen. En zoals je zegt is het element wat er in die advertentie op zit niet bepaald passend qua looks.

Het zal ook eens gaan zoals we graag zouden willen hè... ...NOT...

Ik weet zo eigenlijk niet waar ik zo'n element kan vinden, maar dat is van latere zorg. Eerst maar eens zien of ik nog zo'n Beogram ergens kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Die heeft in ieder geval wél de originele bekisting er nog om zitten, en zo vanaf de plaatjes te zien ook in redelijke staat. Verder kan ik natuurlijk niet onderop het apparaat kijken of de originele motor en dergelijke nog in zitten, dat is ook van wezenlijk belang uiteraard.

Maar het is wederom een 3100 ipv. 3000, de opvolger zeg maar. Ook dat was een erg goede en nu nog enorm gewilde platenspeler.

Man man, ik ben er nu toch echt achter wat er toentertijd aan waarde is gestolen. Wat ontzettend zonde, ik begrijp steeds beter waarom m'n vader er zo bedroefd over was en nog steeds is. Maar ik heb wel steeds meer goede hoop nog een keertje zo'n platenspeler te vinden, zeker met de extra ogen via Tweakers die me ook attenderen op diverse advertenties en dergelijke. Waarvoor mijn dank..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Videopac

Rommelt wat aan.

sleezball schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Die heeft in ieder geval wél de originele bekisting er nog om zitten, en zo vanaf de plaatjes te zien ook in redelijke staat. Verder kan ik natuurlijk niet onderop het apparaat kijken of de originele motor en dergelijke nog in zitten, dat is ook van wezenlijk belang uiteraard.

Maar het is wederom een 3100 ipv. 3000, de opvolger zeg maar. Ook dat was een erg goede en nu nog enorm gewilde platenspeler.

Man man, ik ben er nu toch echt achter wat er toentertijd aan waarde is gestolen. Wat ontzettend zonde, ik begrijp steeds beter waarom m'n vader er zo bedroefd over was en nog steeds is. Maar ik heb wel steeds meer goede hoop nog een keertje zo'n platenspeler te vinden, zeker met de extra ogen via Tweakers die me ook attenderen op diverse advertenties en dergelijke. Waarvoor mijn dank..!
Dagelijks even veilingkijker.nl controleren :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Videopac schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Dagelijks even veilingkijker.nl controleren :)
Oh da's wel een handige site, ik wist niet dat die bestond. Thanks..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik heb afgelopen weekend mijn technics SL-1510 voorzien van nieuw element en kan nu via een Cambridge audio 640P phono-pre lekker plaatjes draaien.

Heerlijk tastbaar muziek spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Ben voor mijn Harman Kardon Pm665 op zoek naar 4 stuks 10000uf 63v power caps.
Iemand enig idee waar deze nog aangeboden worden, en welk merk het beste gebruik kan worden?

De mijn bekende Nederlandse webshop leveren voor mij onbekende merken of zelf merkloos, Conrad bied Vishay aan maar ik heb geen idee of dat het elko's van kwaliteit betreffen.

Na wat rond zoeken kom ik veelal uit bij merken als:
Panasonic
Nichicon
Rubycon
Sanyo

Bij Nederlandse aanbieder krijg ik 10000uf 63v van bovenstaande merken niet gevonden, zelf reichelt.de heeft dit niet in het assortiment. Op aliexpress zijn merken als Elna (voor mij een onbekend merk), Rubycon en Nichicon te vinden maar ik twijfel hier aan de echtheid van de producten. iemand hier goede ervaringen mee?

Digikey heeft er in assortiment maar ik vind de webshop zo onoverzichtelijk dat ik met geen mogelijkheid de condensatoren met elkaar kan vergelijken, de juiste vinden wordt zo wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een ouwe set gehaald
Het is een completen inkel set
Selecte bij bose
In originelen kast met glas
Onderdelen bestaan uit
Tuner td100
Cassete deck cd300
Versterker ad200
Equalizer eq200
Pick-up pd604

Speakers van het merk
Radio shack optimus pro7

Foto zet ik er zo bij

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/waseid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/316tgyq.jpg

Ik moet zeggen dat de speakers erg goed klinken op lage /midde volume
Het zijn en blijfen kleine speakers
Toch die upgrade filters bestellen op ebay zodat de bass strakker word

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
thebest106 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:35:
Iemand enig idee waar deze nog aangeboden worden, en welk merk het beste gebruik kan worden?

De mijn bekende Nederlandse webshop leveren voor mij onbekende merken of zelf merkloos, Conrad bied Vishay aan maar ik heb geen idee of dat het elko's van kwaliteit betreffen.

Panasonic
Nichicon
Rubycon
Sanyo

Bij Nederlandse aanbieder krijg ik 10000uf 63v van bovenstaande merken niet gevonden, zelf reichelt.de heeft dit niet in het assortiment. Op aliexpress zijn merken als Elna (voor mij een onbekend merk), Rubycon en Nichicon te vinden maar ik twijfel hier aan de echtheid van de producten. iemand hier goede ervaringen mee?

Digikey heeft er in assortiment maar ik vind de webshop zo onoverzichtelijk dat ik met geen mogelijkheid de condensatoren met elkaar kan vergelijken, de juiste vinden wordt zo wel erg lastig.
Elna is prima, net als vishay (da's beyschlag components, BC).

Als je oude caps verrot zijn, dan kan je ze hier prima mee vervangen:
https://www.conrad.nl/nl/...50-mm-1-stuks-445893.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
thebest106 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:35:

Panasonic
Nichicon
Rubycon
Sanyo

Je kunt ook bij mouser (in de VS) bestellen. Overzichtelijke site en binnen 4 (werk-)dagen binnen. Hebben echt veel keuze. Ikzelf heb net een bult Elna's Silmics en Nichicon muses besteld.
http://nl.mouser.com/sear...tk=P_MarCom&Ntt=165227470
http://nl.mouser.com/new/nichicon/Nichicon-Audio-Caps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lKDv3mCl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qIDZemHl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/augh8gAl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQ8zK56l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/neLznlil.jpg

Deze heb ik een tijd lang gebruikt, nu vervangen met een Yamaha RX300. Toch wel handig een tuner soms, zeker aangezien het de versterker is die in de keuken stond.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lWvbrTdl.jpg

Wat een koopje was dat ding zeg, maar 10 euro en klinkt als een tiet

[ Voor 12% gewijzigd door Exphy op 30-05-2015 15:11 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Grappig, ik had toch niet echt STK modules verwacht verwacht gezien het uiterlijk van de Sansui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Laatst online: 16:14
Toch is de Sansui zowel van binnen als buiten een plaatje om te zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door cmndr_adama op 31-05-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Yamaha ziet er wel goed uit. Gaaf ook die VU meters :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:53:
Die Yamaha ziet er wel goed uit. Gaaf ook die VU meters :)
Eeh: huh? VU-meters?? Ik zie ze niet...
Wel een prima receiver: uit de tijd dat Yamaha uitstekende versterkers maakte.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Naja, vu meters...indicators van het geluid. Rechtse deel van het display, lijks naast de selectorknoppen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Die meters geven de signaalsterkte aan van je Am/FM zender

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Is er hier iemand met een goed afgesteld casettedeck, met toon generator, die voor mij een referentie (test) tape wil opnemen? Verzendkosten worden uiteraard vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:30:
Afgelopen weekend een ouwe set gehaald
Het is een completen inkel set
Selecte bij bose
In originelen kast met glas
Onderdelen bestaan uit
Tuner td100
Cassete deck cd300
Versterker ad200
Equalizer eq200
Pick-up pd604

Speakers van het merk
Radio shack optimus pro7

Foto zet ik er zo bij

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat de speakers erg goed klinken op lage /midde volume
Het zijn en blijfen kleine speakers
Toch die upgrade filters bestellen op ebay zodat de bass strakker word
Effe vraagje wat voor toevoeging heeft de boekenkast met boeken?
:)

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Effe vraagje wat voor toevoeging heeft de boekenkast met boeken?
Welke boekenkast ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

is hier iemand uit de regio arnhem / doetinchem die mijn PM80MKII zou willen reviseren ? uiteraard tegen een passende vergoeding.

het rechter kanaal is niet helemaal lekker (kraakt wat) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat plaats je denk ik beter in http://tweakers.net/aanbod/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het is toch een vraag? :?

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11401383_852487771498321_2133335693321572871_n.jpg?oh=0e505a4fe049f8e6299290cd2679ace5&oe=55F5D4C2

Zo staat het er nu bij mij bij :)

Vlnr.
ERA 6066 draaitafel met Denon DL300 MC
Accuphase C222 preamp
Logitech Squeezebox Classic
Teac X-1000R
Philips CD880
Spectro Acoustics 200R
Revox B260-S
Zelfbouw D/A converter met Burr-Brown PCM 5102
Buizenversterker voor de zelfbouw dipoles
Lenco L70 mk.I met Shure M44-7

[ Voor 40% gewijzigd door mentalmadnizz op 16-06-2015 23:36 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:36:
[afbeelding]

Vlnr.
Accuphase C222 preamp
Teac X-1000R
Philips CD880
Spectro Acoustics 200R
Revox B260-S
Prachtig!
Krijgt die eindversterker wel genoeg koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ja hoor, het front is hoger dan de versterker zelf is. De kast bestaat uit geperforeerde staalplaat en de koelribben zitten aan de achterzijde. Bij normaal gebruik wordt het spul niet meer dan handwarm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Heb zelf een ongelooflijk mooie set gescoord voor 80 euro: Beomaster 3000-2, Beovox 2400 en Beogram 1800. Totaal voor 80 euro. Was korte tijd genieten! Helaas heeft de receiver het inmiddels begeven, hopelijk valt het te repareren :).

DarkShadow in "[Vintage] B&O Beomaster 3000 geeft enkel nog 50Hz toon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mentalmadniz @ 23:36:
[afbeelding]

Vlnr.
Accuphase C222 preamp
Teac X-1000R
Philips CD880
Spectro Acoustics 200R
Revox B260-S
Wauw! vintage heaven
Alle grote merken op een rijtje 8)

welke speakers gebruik je nu?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

klaasje11 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Wauw! vintage heaven
Alle grote merken op een rijtje 8)

welke speakers gebruik je nu?
Aan de Spectro Acoustics eindbak hangt een set Acoustic Research AR-3a Improved luidsprekers en aan de buizenbak een stel zelfbouw dipoles met een Saba Greencone breedbander en een Visaton ribbontweeter. :)

Keuze gaat door middel van een stekkerdoos met een dubbele schakelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Mijn een na laatste aankooop, een Technics SU-7300. Ik wilde eigenlijk zijn grotere broer hebben, de SU-7700, maar die wordt niet veel aangeboden. Voorlopig dus de SU-7300. Gekocht op MP voor 40,-. Versterker goed onderhanden genomen:

- Van binnen en buiten gereinigd
- Alle elco's vervangen
- Alle potmeters en schakelaars gereinigd
- Een aantal weerstanden vervangen
- De weerstanden bij de eindtrappen vervangen door 5Watt versies
- De eindtrappen van nieuwe koelpasta voorzien
- De ruststroom gecontroleerd
- De houten kap opnieuw zwart gespoten

Al met al een mooie versterker.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMyJTfmV/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x8JTBqkx/10.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1pF9Dyw/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCv9GGB4/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yY49nsv/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j2Wbg9Wy/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrX7hHWg/6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqtNs145/7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnJfTy9M/8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KjK517VZ/9.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Voor een tientje kon ik deze natuurlijk niet bij de kringloop laten staan, een Akai AM-2600

Knopjes eraf voor een poetsbeurtje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L38sLekh.jpg
Toch wel mooi gebouwd :) Ik begrijp nu ook waarom ie 10 kg weegt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5b0PQ35h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZY2gUzSh.jpg
Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5W76v6sh.jpg
Alles werkt prima, alleen het lampje van de metertjes moet nog vervangen worden. Voor nu staat ie in de woonkamer z'n ding te doen. Klinkt overigens prima op m'n Dali 505's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cool die dali 505's! Die heb ik ooit samen met mn moeder coor mn vader uitgezocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Hehe, dat is toevallig :)

Ik heb die van mij via MP gekocht voor een goed prijsje en al zijn ze wat ouder, ik ben er nog steeds erg tevreden mee - ze klinken prima. Ik heb ze destijds gekocht als vervanger voor mijn Celestion Ditton 33's die m'n vriendin wat te vintage vond.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
cmndr_adama schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:35:
Voor een tientje kon ik deze natuurlijk niet bij de kringloop laten staan, een Akai AM-2600

Knopjes eraf voor een poetsbeurtje:
[afbeelding]
Toch wel mooi gebouwd :) Ik begrijp nu ook waarom ie 10 kg weegt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat:
[afbeelding]
Alles werkt prima, alleen het lampje van de metertjes moet nog vervangen worden. Voor nu staat ie in de woonkamer z'n ding te doen. Klinkt overigens prima op m'n Dali 505's.
Damn, voor dat geld kun je hem inderdaad niet laten liggen. Het is jammer dat het de zwarte variant is en niet de zilveren maar iedereen zijn eigen smaak. Ik wou dat ik zulke mazzeltjes tegenkwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mentalmadnizz @ 18:16:
[...]

Aan de Spectro Acoustics eindbak hangt een set Acoustic Research AR-3a Improved luidsprekers en aan de buizenbak een stel zelfbouw dipoles met een Saba Greencone breedbander en een Visaton ribbontweeter. :)

Keuze gaat door middel van een stekkerdoos met een dubbele schakelaar :)
Klinkt goed!
Ik wil als meesterstuk van mijn meubelmakers opleiding ook graag een set transmissielijn speakers gaan bouwen, dan krijg je een half jaar de tijd om ze te bouwen en tot op het kleinste detail af te werken. :D

Heb je nog tips voor het bouwen van zoiets? (het duurt nog 1,5 jaar maar toch....)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

In het zelfbouw speakertopic kijken ;)
Staat me bij dat Exirion ook TL's zelf gebouwd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

klaasje11 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Klinkt goed!
Ik wil als meesterstuk van mijn meubelmakers opleiding ook graag een set transmissielijn speakers gaan bouwen, dan krijg je een half jaar de tijd om ze te bouwen en tot op het kleinste detail af te werken. :D

Heb je nog tips voor het bouwen van zoiets? (het duurt nog 1,5 jaar maar toch....)
Kijk o.a. eens bij speakerland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

klaasje11 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Klinkt goed!

Kies voor een reeds bestaand ontwerp met bekende inhoud als je zoiets wilt maken, zelf from scratch zoiets maken is ontzettend moeilijk. Zomaar wat filtertjes en drivertjes in een kast smijten is geen garantie voor goed geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, in zijn geval zou ik toch voor een eigen design gaan. Daar gaat het immers om, hij doet houtbewerken. Anders zet ie simpelweg een bouwpakketje in elkaar en doet er wat franje op. Denk niet dat dat de titel "meesterstuk" zal mogen dragen ;)
Bovendien, als degenen die het moeten beoordelen niet echt audiofiel zijn horen ze het verschil toch niet - en er op beoordelen mogen ze sowieso niet.

Mar goed, we gaan offtopic geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

The Eagle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:04:
Mja, in zijn geval zou ik toch voor een eigen design gaan. Daar gaat het immers om, hij doet houtbewerken. Anders zet ie simpelweg een bouwpakketje in elkaar en doet er wat franje op. Denk niet dat dat de titel "meesterstuk" zal mogen dragen ;)
Bovendien, als degenen die het moeten beoordelen niet echt audiofiel zijn horen ze het verschil toch niet - en er op beoordelen mogen ze sowieso niet.

Mar goed, we gaan offtopic geloof ik ;)
Eigen design ok, maar je hebt ook ontwerpen die gewoon specificeren "gebruik een kast van deze inhoud" met een hoeveelheid in liters. Dan kun je nog steeds je creativiteit erop loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Alweer een tijd terug kwam ik deze reel 2 reel tegen tijdens het opruimen van de zolder bij een vriend van me.
Een echte Philips N4512, gratis met stof

Op 1 voorwaarde mocht ik hem direct meenemen: Alle tapes die ze nog tegenkwamen moesten gedigitalliseerd worden. Dus dat was zonder twijfel direct een deal :)

State of emergency: Zo trof ik hem aan :'(
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3954/15533367705_7ffcbf790f_z_d.jpg

Na een snelle test bleek al dat de capstan- en tellersnaar volledig uitgerek en niet langer meer soepel waren. Gelukkig waren de onderdelen nog te krijgen, net als de servicemanual voor de demontage en montage.

Video (via FB):
https://www.facebook.com/...146822003/?type=2&theater

Na een enge 2 uur schroeven, nadenken, en nog meer schroeven was er weer leven!
https://instagram.com/p/uD4loiE4q8

En na wat schoonmaken weer running in een beter uitziende staat!
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3946/15347334597_cfb9f2496f_z_d.jpg

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
whoa, plastic fantastic!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik had er zelf nog bijna een gekocht voor 30 euro, maar iemand was me voor :(
Buitenkant is plastic, binnenkant is wel goed. Ik had ook al gezien dat je voor nog geen 10 euro nieuwe snaren kon kopen. Onderschat apparaat!

[ Voor 15% gewijzigd door Videopac op 01-07-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Die dingen klinken fantastisch, maar 30 euro is wel wat veel voor zo'n ding. Normaal krijg je die dingen gratis nog niet kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:09:
Die dingen klinken fantastisch, maar 30 euro is wel wat veel voor zo'n ding. Normaal krijg je die dingen gratis nog niet kwijt :D
Als iemand er nog zoeen over heeft, hoor ik het graag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
kingmace schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:22:
Is er hier iemand met een goed afgesteld casettedeck, met toon generator, die voor mij een referentie (test) tape wil opnemen? Verzendkosten worden uiteraard vergoed.
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Wil best een tapeje voor je maken, heb een Technics RS-B965 staan en de bandjes die daarmee opgenomen worden klinken overal goed op.

Tussen cassettedecks heb je altijd wel wat verschil trouwens, dus een echte referentie is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Kenwood KX-1100HX hier. Of de snelheid nog helemaal goed is weet ik niet, maar het is wel een goed deck. De vraag is wat je precies wilt: de snelheid goed afregelen of de level / bias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
mentalmadnizz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:25:
Wil best een tapeje voor je maken, heb een Technics RS-B965 staan en de bandjes die daarmee opgenomen worden klinken overal goed op.

Tussen cassettedecks heb je altijd wel wat verschil trouwens, dus een echte referentie is het niet.
Thanks _/-\o_ , daar gaat het me meer om, kijken of m'n eigen deck dat ik als ref.deck gebruik (een RS-B605) voor m'n andere decks ook een beetje overeenkomt met een willekeurig ander deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste project: een Audiotronic set, bestaande uit de LT 4040 tuner en de LA 4040 versterker. Gekocht op MP voor € 40,-. Ik had nog nooit van het merk gehoord maar blijkbaar werd dit merk exclusief verkocht door de Lasky electronica keten (Allwave). Ik ben het in ieder geval nog niet eerder tegengekomen. Ik vond de looks van het setje zo super dat ik het gewoon niet kon laten staan. Volgens het originele garantiebewijs is het setje aangekocht in 1977. De versterker is inmiddels onderhanden genomen, de tuner moet nog even gebeuren. Solide, degelijk setje van goede bouwkwaliteit.

- Alle elco's vervangen
- Defecte pilotlampje vervangen door led
- Trimpotmeters vervangen door multiturn potmeters
- De ruststroom afgesteld
- De grote voedingselco's vervangen dmv "cap stuffing" (zie fotos)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KjK86z1p/01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6q24Kz7X/02.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y0GM0sfd/03.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Rh3bwrYn/04.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hCSKqww/05.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6qy1C730/06.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/D0SnmwKV/07.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrX2W6qY/08.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqtfGDRW/09.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yKdh5Tx/10.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrX9ZxRr/11.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/904dFZ8G/12.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat voor referentie moet je hebben? Ik heb hier nog wat testcassettes liggen van Philips.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Oeh, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

kingmace schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:40:
Mijn laaste project: een Audiotronic tuner en versterker. Gekocht op MP voor 40,-. Ik had nog nooit van het merk gehoord maar blijkbaar werd dit merk exclusief verkocht door de Lasky electronica keten (AllWave). Ik ben het in ieder geval nog niet eerder tegengekomen. Ik vond de looks van het setje zo mooi dat ik het niet kon laten staan. Volgens het originele garantiebewijs is het setje aangekocht in 1977. De versterker is inmiddels ondehanden genomen, de tuner moet nog even gebeuren. Solide setje van goede bouwkwaliteit.

- Alle elco's vervangen
- Defecte pilotlampje vervangen door led
- Trimpotmeters vervangen door multiturn potmeters
- De ruststroom afgesteld
- De grote voedingselco's vervangen dmv "cap stuffing" (zie fotos)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwijl. ik moet het even laten bezinke geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Gisteren ook weer een leuk ding op de kop getikt, een Akai AA-6300 uit 1973 klinkt prima!

Afbeeldingslocatie: http://cheapsonofabitch.com/wp-content/uploads/2015/03/20150711_162652-300x169.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
roger is here schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:46:
Gisteren ook weer een leuk ding op de kop getikt, een Akai AA-6300 uit 1973 klinkt prima!

[afbeelding]
Ziet er tof uit! Best een oudje zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
roger is here schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:46:

[afbeelding]
Ah, nice! Mooi ding om te zien ook! Wat jaartjes geleden ook bijna een gekocht, jammer genoeg niet gedaan.

Welk jaar is 'ie van? Met fet's en ic's zo te zien :9

Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Akai AM2600 als preamp voor mn MFB 544's. (aftakking gemaakt binnenin op de phones out, keep it simple, maar klinkt prima met tone-schakelaar en loudness op off). In de 9 jaar dat ik 'm heb alleen een aangekoekte netschakelaar vervangen en alles doorgesoldeerd. Alle spanningen en ruststromen zijn volgens specs dus zie het nut van recappen (nog) niet in. 8)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Onlangs deze dingen in een kringloop gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11705213_870620759685022_8617293186043167871_n.jpg?oh=cc7f3e413d5a0ded10d1f327c3ba2436&oe=565C9ADA

JBL L19.

Even schoongemaakt, kasten in de olie gezet en en de woofers gerefoamed. Klinken echt zéér lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mooi!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
mentalmadnizz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:14:
Onlangs deze dingen in een kringloop gekocht:

[afbeelding]

JBL L19.

Even schoongemaakt, kasten in de olie gezet en en de woofers gerefoamed. Klinken echt zéér lekker :)
Zien er netjes uit. Is dat refoamen veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

kingmace schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:09:
[...]

Zien er netjes uit. Is dat refoamen veel werk?
Paar uurtjes, stelt eigenlijk niks voor. Heb al heel wat speakers gedaan inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
mentalmadnizz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Paar uurtjes, stelt eigenlijk niks voor. Heb al heel wat speakers gedaan inmiddels :)
Nog een goed adresje voor de randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik bestel ze altijd bij Audiofriends/Repairyourspeakers.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:07

FCC

Even een vraag voor jullie als liefhebbers. Gister kwam een vriend langs met een Philips AG4156 platenspeler die niet meer draait.
Afbeeldingslocatie: http://oldradioandturntablerepair.nl/turntables/fotogallerij_philips/images/Philips%20AG%204156%201961.jpg
Volgens mij is het iets mechanisch maar dat weet ik niet zeker. Heeft een van jullie tips om me wat op weg te helpen? Ik heb al gekeken of ik ergens een manual kon vinden maar ik kwam alleen, voor mij vage, sites tegen waar ik de manual moet kopen.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

Ik zou gewoon dat ding openmaken en kijken. Die platenspeler is nu niet bepaald hogere techniek of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

FCC-gast schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:03:
Even een vraag voor jullie als liefhebbers. Gister kwam een vriend langs met een Philips AG4156 platenspeler die niet meer draait.
[afbeelding]
Volgens mij is het iets mechanisch maar dat weet ik niet zeker. Heeft een van jullie tips om me wat op weg te helpen? Ik heb al gekeken of ik ergens een manual kon vinden maar ik kwam alleen, voor mij vage, sites tegen waar ik de manual moet kopen.
Niet meer draait of sinds 'ie van zolder komt heeft 'ie nog nooit gedraad?

Beweeg de arm eens voorzichtig naar rechts in plaats van naar links, bij veel van die portables zit daar de aan-schakelaar voor de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:07

FCC

mentalmadnizz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Niet meer draait of sinds 'ie van zolder komt heeft 'ie nog nooit gedraad?

Beweeg de arm eens voorzichtig naar rechts in plaats van naar links, bij veel van die portables zit daar de aan-schakelaar voor de motor.
Niet meer draaien sinds ie van zolder komt. Ik heb al geprobeerd om de arm naar rechts te bewegen maar ben bang dat het uitgedroogde plastic breekt. (hoewel ik vermoed dat ergens daar de truuk zit. Soort van reset voor het loopwerk of zo..)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

FCC-gast schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:03:
[afbeelding]
In de kast zetten en af en toe naar kijken.

Tenzij je de groeven in je LP's wat verder uit wil diepen, natuurlijk!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

SannrHerr schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:19:
[...]

In de kast zetten en af en toe naar kijken.

Tenzij je de groeven in je LP's wat verder uit wil diepen, natuurlijk!
Ach kom, je kunt er best leuke jaren '60 kringloop-verzamelaars op draaien. Ik zou er inderdaad geen kostbare 180 grams persingen op draaien maar de standaard 13-in-een-dozijn-albums doen het hier prima op.

Ik draai hier best veel met een Lenco L70mkI uit 1959. Simpele arm zonder antiskating met een Shure M44-7 eronder. Gaat prachtig!
FCC-gast schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:29:
[...]

Niet meer draaien sinds ie van zolder komt. Ik heb al geprobeerd om de arm naar rechts te bewegen maar ben bang dat het uitgedroogde plastic breekt. (hoewel ik vermoed dat ergens daar de truuk zit. Soort van reset voor het loopwerk of zo..)
Even openmaken en kijken of het echt zo hoort te werken. Die dingen kunnen stiekem best wel wat hebben, maar voorzichtigheid is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:23
Vandaag in een ver hoekje op zolder het volgende setje gevonden en daar heb ik een paar vraagjes over.
Het setje bestaat uit een Philips 793 Receiver en twee Marantz 4G/3 Speakers, is dit een beetje okay qua kwaliteit?

Nu zijn bij de woofers de randen gescheurd. Is dit te repareren? En welk materiaal zal dit geweest zijn? Het is nu een bruin poreus materiaal met gele stippen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/odPx7fcm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8kQ5l0Um.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jfJ49wZm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vxNdqp7m.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Het is een leuk setje.
De randen zijn normaal gemaakt van foam.
Of het het waard is om ze te refoamen dat moet je zelf bepalen het zijn geen bijzondere speakers ik kom ze vaker tegen bij de kringloop en dan liggen ze er voor rond de 10 tot 20 euro met dezelfde randen als wat jij laat zien.
Hier heb je een foto waarop te zien is hoe de woofer er werkelijk uit hoort te zien http://s132.photobucket.c...der/media/001-15.jpg.html
Wat misschien leuk is voor je zeker als je verder wild in vintage en eventueel refoamen is om op deze speakers te oefenen.
Hier heb je ook nog een filmpje over refoamen :
YouTube: How to refoam a speaker

[ Voor 14% gewijzigd door Read op 26-07-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Na een heerlijke paar dagen flink bijlezen en het legen van kwijlbakjes kan ik met wel enige zorg mijn net gestarte verzameling laten zien. Deze zal nog aangevuld moeten gaan worden met een CD speler en mogelijk een nieuwe versterker omdat deze net niet helemaal goed meer is. Rechter kanaal is wat mee in de AUX of tuner stand. Bij Phono geen last van.

Tot nu toe:
Platenspeler: Dual 721
Versterker: Sansui AU-117
Luidsprekers: Bose 901 (gereviseerd) incl. bijbehorende equalizer.

Graag het afgeven op Bose achterwegen laten aub.

Wensen zijn dus nog een CD speler wat past bij dit type Sansui en mogelijk dus vervanging van de versterker. En dan zit ik meer te denken aan Sansui, Marantz, Kenwood of Pioneer. Marantz denk ik al snel dat de bass te overheersend wordt met de Bose.

Tips zijn altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/270x480q90/540/fZPdKO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x360q90/537/s8whJ7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Gave set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Zie FeaR in "Rotel ra980bx storing wie wil mij helpen"

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 21-08-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Copy paste van andere topic? (lege ruimtes tussen de zinnen)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ja had vanmiddag een topic gestart en audio hifi maar werd hierheen verwezen .

ruimtes ertussen is het iets duidelijker/rustiger toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Je kunt ook een advertentie zetten in Vraag en Aanbod, daar komen wat meer mensen langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lekker eigenwijs idd. Je topic wordt gesloten door een mod met de melding dat je in V&A moet zijn en een dergelijke vraag op het forum niet toegestaan wordt. Waarom dan nogmaals proberen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
@the eagle. Uhm eigenwijs ?de eerste reactie die ik kreeg stond een link in naar dit forum dus vandaar mijn post .

Maar om iemand meteen als eigenwijs weg te zetten is niet zo netjes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De eerste reactie die je kreeg ja. Maar als je de sluitmessage van je eigen topic ook had gelezen had je het ook gezien :)
FeaR schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:44:
Eigenlijk moet je op Vraag & Aanbod zijn, het aanbieden of vragen van diensten is op het forum niet toegestaan.
Ik zie nu net dat die pas na je post hier kwam, dus dat zal ik je geven, zo eigenwijs was je niet.
Having said that: als je over een vraag al een eigen topic hebt gemaakt is het wel zo handig om daar even de reacties af te wachten natuurlijk. Anders gaan wij weer denken dat je wel heeeeeeeel graag aandacht wilt enzo (iets met dubbelposten) en dat werkt dan ook weer niet in je voordeel :)

Anyways: oproepje in V&A doen dus - of gewoon een goede reparateur in de buurt zoeken. Daar ligt de grens dan ook eigenlijk: vragen om adressen van goede monteurs. In je regio mag best. Vragen of iemand hier tegen betaling kan helpen, dan weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Overigens weet ik niet wat je soldeer ervaring is, maar twee elco's vervangen is eventueel nog wel te doen. Niet doen als je het niet vertrouwt dus, maar wellicht een mooi begin om er zelf ook wat lering uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Hallo Beide,

Ik wou niet perse dubbel posten maar omdat ik verwezen werd deed ik dat.
Ik kan wel een beetje solderen maar heb geen verstand van doormeten of elektronica.
dus ik zou ook niet weten waar ik moet beginnen met zoeken .
Ja er zijn genoeg winkels die het voor mij willen doen maar ik vind dat altijd zo onpersoonlijk,Ik vind het leuker als iemand met passie en plezier het doet .

alvast bedankt voor de hulp op het forum ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste opknapproject: Een Eagle A7600 versterker. Erg weinig info te vinden over deze versterker. Wat ik heb kunnen vinden is dat hij onder verschillende namen op de markt is verschenen (oa. als Sherwood S702-CP) en dat hij gemaakt is door Inkel in Japan. Hij lijkt qua opbouw sterk op mijn Goldstar GSA-8500.

Ik heb de versterker:
- van binnen en buiten gereinigd
- alle potmeters en schakelaars gereinigd
- alle elco's vervangen
- speaker relais vervangen
- trim potmeters vervangendoor multi-turn potmeters
- offset en bias opnieuw afgregeld
- kap opnieuw gespoten

Helaas is de versterker niet helemaal origineel meer. Achter de volumeknop hoorde een plexieglas schijfje te zitten waardoor de verlichting achter de volumeknop mooi uitkwam (zie laatste foto). Aangezien die schijf er niet meer is heb ik de verlichting achter de knop ook niet meer in orde gemaakt. Ook de cijfers bij de volumeknop zijn verdwenen (maar dat valt gelukkig niet op) Voor de rest een mooie degelijk versterker.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/904LVPMs/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5y6s1hpx/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Rh6x8HzZ/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gjXrDjSv/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Xqr6hDC5/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFKL4DGJ/6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0sckjfm/7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yYqx7wH/8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kingmace op 09-03-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 21:43
Ben van plan om mijn huidige luidsprekers om de bouwen van passieve naar actieve luidsprekers. Om er geluid uit te krijgen heb ik wel een (goede) voorversterker nodig. De voorversterker gaat mijn Denon PMA-1080R vervangen.
Weet iemand een goede vervanger? Ben eerst wel benieuwd naar wat suggesties voordat ik mij daadwerkelijk erg ga verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Waarom zou je ze willen ombouwen als je toch al een prima versterker hebt staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Onlangs ook m'n draaitafeltjes volledig gerestaureerd DUAL 701/704, leuke elementjes erin (Grado Prestige Gold 1..mis alleen nog een kap.
De 701 is zeker een pareltje nu :)..

Gelukkig kan ik mijn gang gaan in m'n luister hok, zit inmiddels wel bomvol vintage audio! (op Jamo's en de MHZS na)

Ga nog maar eens wat plaatjes wassen en paar uurtjes luisteren. :)

O ja mijn hok natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/b6vvoj.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 01-09-2015 09:00 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best al oud:

voor de huiskamer heb ik nog de Quad 45/606 met Kef Reference boxen. Input door een Nail Audio Cd-speler waarvan ik het typenummer niet weet. Was die met een magneet puck en uitdraaibare cd-lade. Heb later nug de dubbele antenne radiotuner van Marantz ST17 bijgezet.

in mijn muziekkamer draaitafel Garrad 401 zware notenhoutenplint volledig getuned met SME3009 arm en Orthofon MC30 element, 47 Labs voor versterker/phone-versterker, CD-loopwerk DAC, USB-Dac. Dit alles met de Lens speakers en ook met de Konus Essence draaiend.

De Quads en de Garrard 401 zijn echt wel oudjes en de rest is ook niet nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
@ kingmace: Dat ik dat merk 'Eagle' hier weer tegen kom.

Begin 70'er jaren had ik hier een versterker module van, 2 x 15 Watt bij 8 ohm.
Het was mijn eerste stereoversterker, mijn vader had er een ombouw voor gemaakt.
Destijds gekocht bij Crescendo, Zwanestraat te Groningen, waar ik ook wel elektronica onderdelen kocht.
Veel plezier mee gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:57:
Best al oud:

voor de huiskamer heb ik nog de Quad 45/606 met Kef Reference boxen. Input door een Nail Audio Cd-speler waarvan ik het typenummer niet weet. Was die met een magneet puck en uitdraaibare cd-lade. Heb later nug de dubbele antenne radiotuner van Marantz ST17 bijgezet.

in mijn muziekkamer draaitafel Garrad 401 zware notenhoutenplint volledig getuned met SME3009 arm en Orthofon MC30 element, 47 Labs voor versterker/phone-versterker, CD-loopwerk DAC, USB-Dac. Dit alles met de Lens speakers en ook met de Konus Essence draaiend.

De Quads en de Garrard 401 zijn echt wel oudjes en de rest is ook niet nieuw!
Zonder foto's geloof ik het niet ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
Nog een oud beestje toegevoegd aan mijn set. Samen met de Bose 901 klinkt het leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img673/5859/AXmUyb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
silitek schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:00:
Onlangs ook m'n draaitafeltjes volledig gerestaureerd DUAL 701/704, leuke elementjes erin (Grado Prestige Gold 1..mis alleen nog een kap.
De 701 is zeker een pareltje nu :)..

Gelukkig kan ik mijn gang gaan in m'n luister hok, zit inmiddels wel bomvol vintage audio! (op Jamo's en de MHZS na)

Ga nog maar eens wat plaatjes wassen en paar uurtjes luisteren. :)

O ja mijn hok natuurlijk:

[afbeelding]
Die standaard voor je draaitafel, is dat iets wat los tekoop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
silitek schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:00:

[afbeelding]
Nog steeds spijt dat ik ooit mijn MHZS CD33 verkocht heb. Dat dit was in mijn oren echt een klasse apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:58:
[...]

Zonder foto's geloof ik het niet ;) :P
Dan moet ik leren hoe ik foto's plaats op dit forum...
(pas lid)
en foto's maken natuurlijk!
Maar het spul staat er wel hoor! :>

Nu probeer ik het geluidsverhaal te verbeelden:

Huiskamerspul:

Quad
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/70ewsn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/t6xftw.jpg

Naim Audio Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/4hz0uw.jpg

Marantz Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i1giah.jpg

Mijn luisterkamerspul:

Overzicht met Konus Essenses 1-weg speakers!

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/35hn3ps.jpg

Draaitafel Garrard super getuned met SME3009 arm en Ortophon MC30

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/11c8fty.jpg

Alle 47 Laboratory spullen (Versterker, Cd-loopwerk, Phono-versterker, DAC's)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d012zk.jpg

Alle 47 Laboratory voedingen

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xoo748.jpg

Hoop dat het enigzins te zien is.
Matige foto's, sorry.

Gr Erik

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 21:04 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Ik geniet al zo lang van dit topic, laat ik nu ook maar eens een foto plaatsen onder de titel "new meets old".
Alles origineel aangeschaft door mezelf. De luidsprekers wil ik graag vervangen met de B&W CDM 7 SE. Een wens die nooit in vervulling is gegaan...

Versterker: Denon PMA-925 R
Tuner: Denon TU-425 RD
Cd-speler: Marantz CD-63 SE
MiniDisc: Sony MDS-JA20 ES
Luidsprekers: Sony SS-X7
Hi-res Streamer: Pioneer N-P01

Afbeeldingslocatie: http://www.marcorossen.nl/tweakers/tweakers_stereo.jpg
Pagina: 1 ... 56 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6